Powered By Blogger

czwartek, 8 lipca 2010

Linia dejarkacyjna

Znalezione w necie, autor nieznany.
Takie to piękne, że pozwoliłam sobie zacytować w całości -
z własną ripostą na końcu.

Gdy wycieczka, jadąc autobusem,
na postoju w las zasuwa kłusem,
by w jedną stronę mogły pójść One,
powinni Oni iść w drugą stronę.

Zróbmy więc podział, mocą ustawy:
lewa dla Lewych, prawa dla Prawych!
Według stron świata - tak jak w atlasie -
ziemie na wschodzie Prawym odda się,
bo podział przecież uwzględnić musi,
że stamtąd bliżej do Białorusi.

Niech w Białowieży, u Pana Włodka,
nasz Jarek z Olkiem z Mińska się spotka:
Rzeczpospolitą Dwojga Narodów
niech proklamują. Oni z zachodu,
Litwa z północy Kreml wezmą w kleszcze.
Z południa Gruzja włączy się jeszcze.
Wraz z Łukaszenką i Saakaszwili
wyrwie Kaczyński po krótkiej chwili
z łap zakrwawionych wrażych Moskali
to, czego sami nam nie oddali.

Lewi zaś - zgnili, bezideowi -
niech biją czołem ku Zachodowi.
Za parę euro ziemię po ojcach
Tusk zdrajca odda w ręce folksdojcza.

Ze spadkobiercą pruskiej Hakaty
będzie się bratać, przechodzić na -ty.
Ujrzą współcześni szkołę we Wrześni
z chłopem Drzymałą, choć im się nie śni,
jaki im Merkel (Adolfa córka)
z tą drugą - Steinbach - zrobią Kulturkampf.

Stolicę będą mieli, jak chcieli,
w Strasburgu albo inszej Brukseli.
Gubernatora w Posen osadzą.
I niech się płaszczą przed obcą władzą.
I niech się wiją pod szwabskim knutem
wstrętne Lewaki, z sumień wyzute.

Wnet każdy Lewak w dupsko dostanie
za to, że Prawo było mu tanie,
a Sprawiedliwość z Solidarnością
były mu mrzonką oraz marnością.

Za to, że kpili z nas patriotów,
że każdy sprzedać Ojczyznę gotów,
że Prezesowi zaszczuli brata,
głos chcieli oddać na renegata,
i że tam stali, gdzie ZOMO stało,
niech teraz oni dostaną pałą.

Wszystkim gwarancję dajmy ustawą,
że mogą wybrać - w lewą czy w prawą.
By móc przemyśleć, co kogo kusi,
vacatio legis jakieś być musi.
***
Lecz - gdy upłynie czas na namysły -
niech nikt już nie śmie przekraczać Wisły.

Wynalazł AJW (Tagi: satyra | wiersz | Internet)

A oto moja riposta:

Tutaj riposta, bom bez wątpienia
ja także Lewak. Sumienia nie mam.
Stoję w rozkroku w wielkiej rozterce.
Na Prawej mieszkam – w Lewej me serce.

Brata zaszczułam, stałam gdzie ZOMO.
Działałam jawnie. Nie po kryjomu.
Na renegata głos swój oddałam,
tą ich prawością się nie skalałam.

Nie mam beretu, dyra nie znoszę,
parasol tylko na deszczu noszę.
Czarnych nie chwalę, tępię obłudę,
ich cały cynizm, truchła i cuda.

Palikot dla mnie, to mądry człowiek -
wszystko, co myślę, jasno wypowie.
Od hipokrytów tego wyzywam,
co dziś Janusza chamem nazywa!
***
Lecz gdy upłynie czas na namysły,
nie będę chciała przekraczać Wisły.
Tutaj zostanę, bo tym się chlubię,
że kocham wolność. Getta nie lubię!

10 komentarzy:

  1. A ten co Polskę i naród podzielił,
    co ludzkiej nienawiści pokazał drogę
    przeciw braciom,
    niechaj się smaży w piekielnej czeluści
    bo jak nikt nigdy w tym kraju
    on zasłużył na to!

    Cmokam rączkę, która
    do zręcznej riposty
    użyła madrego pióra :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Adamie :)))
    Niechaj rozsądzi to już Najwyższy -
    piekło, czy czyściec jest mu sądzone.
    Lecz na tej ziemi, w życiu doczesnym,
    jego pomysły są już skończone!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swoją drogą natchnąłeś mnie na "ripostę" :)
    Była puenta - zamieniłam na ripostę; oczywiście, trafniejsze słowo w tym przypadku :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakaż piękna zmiana :))))I pasuje do Ciebie....
    Pozdrawiam słonecznie:)
    Wszystko otrzymałem*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za opinię, miło mi że Tobie się podoba :)
    To taki letni wystrój, chodziło to za mną parę dni, aż "dojszło" :)))
    U mnie też piękna pogoda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeżu ! a co tu się powyrabiało? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No wiesz, jeżu... przyszedł czas na zmiany :)
    Bardziej pogodnie, cieplej i jaśniej zrobiło się wszędzie :)))
    Musiałam się dostosować :)
    Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Stronka rzeczywiście wypiękniała. Zaglądnąłem tutaj wcześniej i zobaczyłem inną fotkę. Ta też ładna, ale tamta była rozmarzona. :-)
    Może powróci?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za odwiedziny :)
    Tamta fotka trochę mi nie pasowała do letniego wystroju, może na jesieni powróci?
    Pozdrawiam i zapraszam do częstszych odwiedzin :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć Ewuś! I mnie , ten nowy "wystrój", bardzo się podoba.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń