Powered By Blogger

sobota, 23 października 2010

Przepraszanie



Skłońcie uwagę, Panowie, Panie -
dzisiaj w ogródku me przepraszanie.
Korony nie mam, więc mi nie spadnie,
jak Was tu wszystkich przeproszę ładnie.

Przepraszam mili, że nieudolnie
rymy swe składam trochę dowolnie,
że, choć każdemu jestem przychylna,
myśl ma nie z każdym kompatybilna.
Że są tu błędy, dużo przecinków,
może dla kogoś zbytek docinków,
moja aluzja bywa za cienka,
zbyt kolorowa wiersza sukienka,
przenośnie trochę ciut za magiczne,
a komentarze może cyniczne,
że na odpowiedź czasu brakuje,
że nawalanka mi nie smakuje,
i że nie powiem, kto z Was ma rację,
bo bardzo cenię słów demokrację.

Lecz nie posypię popiołem głowy,
że wciąż oglądam Szkło Kontaktowe,
nie będę także przeprosin słała,
że ja na Bronka głos swój oddałam,
że lubię obłok, słońce i wiatr
i bardzo kocham ten dziwny świat!

101 komentarzy:

  1. Dzień dobry Andrzeju:)
    Cieszę się, że znów zajrzałeś do ogródka. Piękny poranek, lekko zamglony, za oknem jeszcze dużo jesiennych kolorów...
    Skoro zapanowała moda na przepraszanie, to ja też nie od macochy.Chociaż za wszystko nie zamierzam przepraszać.:)
    Pozdrawiam słonecznie i miłej soboty życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witajcie Kochani...
    Jako odwieczny indywidualista , narodowej akcji przepraszania , mówię stanowcze: NIE.
    Nie przproszę za swoje poglądy , za to , że krytykuję i BĘDĘ krytykował piso-czubów. Nie przeproszę za swoje, może nie zawsze dobrze artykułowane, dążenie do normalności - w ogólnym pojęciu tego słowa. Nie przeproszę " epidiaskopa" - bo to on winien przeprosić nas wszystkich. Nie dołączę się do zbiorowego i niezbyt rozsądnego hasła: wszyscy musimy błagać pis , o wybaczenie! To mnie irytuje, bo o winach ich zapmnieć trudno. Zwłaszcza , że na poprawę się nie zanosi i zło : czynią w warunkach permanentnej RECYDYWY.
    Za jedno mogę przeprosić: za przynudzanie na Ewy blogu oraz ułomność moją , która nie zawsze pozwala , jasno myśl " wyklikać ". Napewno jednak nie było moim zamiarem obrazić kogokolwiek , na TYM blogu. Zatem: moja " akcja" - przepraszam , siłą rzeczy ma tylko ograniczony zasięg, do powyżej zaznaczonych " elementów"...:)
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Stanisławie:)
    Jestem indywidualistką, może jeszcze bardziej niż Ty, bo nie lubię śpiewać w chórze, tylko solo.:)
    Nie kajaj się tak bardzo i nie przepraszaj, bo nie masz za co i nikogo tu nie obraziłeś.
    I - broń Boże - nikogo nie skłaniam do przeprosin, cenię wszystko, co przynosicie do ogródka. To tylko mój skromny akt ekspiacji, ale nie końca, bo mam rogatą duszę.:)
    Dobrego, słonecznego dzionka Ci życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Ewo:)
    Ja oczywiście, w swoim wpisie, nutę sarkazmu chciałem wstawić. Ta zbiorowa i chora , akcja narodowych przeprosin , mnie nie odpowiada. Przy fakcie oczywistym, że pis najmniejszego gestu nie wykonał. To jest gra według ich , bandyckich , zasad! A temu , moje sumienie , mój rozum / dar od Boga/ mówią : stanowcze: NIE.
    Przesłanie Twojego wiersza , odczytałem trochę właśnie w ten sposób. Bardziej, w tej paranoicznej sytuacji , odpowiada mi przesłanie W. Młynarskiego: " Róbmy swoje..."
    Pogodnego weekendu :)
    Stanisław
    Wertrowanie tego programu:" WorldWide " nastawia mnie filozoficznie i dystans zaczyna budować do naszych ziemskich problemów. Jesteśmy , z nimi , ziarnkiem piasku - przy wielkości i zagadkach Wszechświata. A autentyczne , cudowne zdjęcia czynione z satelitów , teleskopu Habla - poprostu powalają. Kolorystyką, wielkością przestrzeni, grożbą " nieznanego"...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. :)
    Jest taki element tego programu : Ziemia. Można orginalne zdjęcia Ziemi zobaczyć z kosmosu , przybliżyć sobie całość , wybrać poszczególny fragment , przybliżyć ... Ja w ten sposób dotarłem do mojego domu w Redzie! Widoczny jest dokładnie... Jak i każde inne miejsce na swiecie. :)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim wierszyku jest mnóstwo sarkazmu.:)
    Dobrze odebrałeś moje przesłanie, bo - pół żartem, pół serio - mogę przepraszać za winy popełnione, a udawanego kiczu nie znoszę.:)
    I jakże się cieszę, że nabierasz dystansu do ziemskich spraw...:)
    "Róbmy swoje" zawsze bardzo na czasie, pisałam o tym nie raz, a piosenka też była cytowana w ogródku.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tym programie to Cię jeszcze dopytam troszkę, teraz biegnę na targ, bo już koperek się do mnie uśmiecha.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Stasiu, Cześć! Już sobie zainstalowałam:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Was pogodnie:)

    A ja sobie zaśpiewam za Bohdanem Łazuką -

    Przepraszam Cię:
    Za mój flirt i za kłamstwa uparte
    Jakże twojej miłości nie warte.
    Moja dobra, najlepsza.
    Przepraszam Cię!
    Za twe łzy nie potrzebne nikomu,
    Za spóźnione powroty do domu,
    Moja dobra, najlepsza.
    Za niespanie długą nocą,
    Za czekanie na mnie dniem,
    Za to wszystko o czym nie wiesz,
    Za to wszystko o czym wiesz.
    Przepraszam cię.
    Wróćmy znów do spokojnej przystani.
    Tak jak jak nigdy, jak nikt zakochani.
    Przepraszam cię...
    Możecie się z piosenki śmiać panowie,
    Możecie się piosenki bać panowie,
    Bać się, dlatego, że prawdziwa,
    I że niczego nie ukrywa.
    Bo przyjdzie kiedyś taki dzień panowie,
    Że nie wystarczy bukiet bzu
    I trzeba będzie w sercu cień
    Rozjaśnić prawdą prostych słów.
    Przepraszam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam Ozonko:)
    I jak? Chodzi mi o wrażenia pierwsze... Ja nie umiem tego obsługiwać - czynię to metodami " prób i błędów" . Tam jest chyba taka opcja, że można się zalogować bezpośrednio do teleskopu Habla i " na żywo " oglądać te kosmiczne cudeńka...Spróbuj znależć swój dom. Musisz wejść w " earth " Pozdrawiam
    Stanisław
    Do 2:oo w nocy oglądałem kosmos , dziś mam - lekkie poczucie zmęczenia... Ale warto!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam już Googleearth, a to jest jakby ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam , że oddycham
    Przepraszam , że rano kicham.
    Przepraszam za " bączka" mego
    Przy siusianiu - oddanego.
    Przepraszam za łeb niezakuty
    Pisem potwornie zatruty...
    Przepraszam za myślenie
    Boga to wszak niedopatrzenie!
    Przepraszam za mózg pomarszczony
    Którym się posługuję...
    I w TYM właśnie się lubuję!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  13. :)
    Tym " dziełem" pokazuję , że wpisuję się w aktualny " trynd ". Zatem też jestem: trendy i cool. :(
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  14. :)Staszku, najważniejsze, że przeprosiłeś i to
    tylko się liczy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. No to jeszcze to...
    Przepraszam , że żyję
    Przepraszam , że piwo piję...
    Przepraszam za wiek mój stary...
    Przepraszam - założę okulary.
    Przepraszam za me " katusze"
    Których zwalczać , wszak - nie muszę!
    Przepraszam za pisu istnienie,
    Który zesłał: mrok i cienie!
    I za : czarnych wron - krakanie...
    Od głupoty wybaw nas Panie...
    Stanisław
    No a teraz , czekam: Kiedy wreszcie psychol , , k...a , powie: przepraszam ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Witajcie w samo południe:)
    Nie przepraszajcie już, proszę. Ja już za nic nie przeproszę, tylko powiem za Mistrzem Konstantym, czego pragnę:

    ***
    Szafirową nitkę wieczór plącze,
    szafirowe cienie zwodzą nas,
    szafirowy, szafirowy chłopcze,
    że mnie kochasz, powiedz jeszcze raz.
    Jeszcze raz w sekrecie
    szukasz moich rąk,
    jeszcze raz jak pierścień
    drży księżyca krąg,
    jeszcze raz namowy i rozmowy,
    jeszcze raz, chłopcze szafirowy -
    jeszcze raz w jaśminy,
    jeszcze raz pod wiatr,
    jeszcze raz popłynę
    pieśń bez słów przez świat,
    jeszcze raz powróżysz z płatków róży
    i powtórzysz wszystko jeszcze raz.

    K.I.Gałczyński

    I mam nadzieję, że
    każdy w tym słowie
    odnajdzie się. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mnie wzruszyły Wasze przeprosiny, uroniłam łezkę ze śmiechu i nie tylko.:)
    Dzień piękny jak Wasze wiersze i koniec z przepraszaniem.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. :)Ale my lubimy bardzo, ale to bardzo przepraszać:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaśku, jak zrobisz to tak miło, jak Bohdan Łazuka, to ... mów do mnie jeszcze.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tekst jest z odsłuchu, słuchałem na You Tube chyba
    ze trzydzieści razy, tak że zdolny jestem nawet zaśpiewać. Tak mi w duszy gra.Przeepraaszam cięę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. To ja sobie odsłucham z You Tube, zamknę oczy i wyobrażę sobie, że to Ty śpiewasz.:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Spodziewam się oklasków.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Więc wybaczamy sobie wszystko, co było i nie było, bo czas nie będzie czekał - więc wybaczmy sobie wszytko.:)

    Blue Cafe

    Czas nie będzie czekał
    Po niepowstrzymane łzy
    Nigdy niespełnione sny
    Słowa których było brak
    Dziś do siebie mam żal

    Wciąż tłumiony w sobie krzyk
    Ból co zadrą we mnie tkwił
    Strach przed tym co piękne jest
    Dziś zapomnieć już chce

    Ref.
    Czas nie będzie na nas czekał
    Wiec wybaczmy sobie to, co było w nas złe
    Nie umiem żyć bez ciebie
    Teraz dobrze to wiem

    Po stracony przez nas czas
    W gruzach wymarzony świat
    Wojny kto z nas racje miał
    Dzisiaj do nas mam żal

    Z niespełnionych marzeń stos
    Żalem przepełniony głos
    To co tak bolało mnie
    dziś zapomnieć już chce

    Ref.
    Czas nie będzie na nas czekał
    Wiec wybaczmy sobie to, co było w nas złe
    Nie umiem żyć bez ciebie
    Teraz dobrze to wiem /x2

    OdpowiedzUsuń
  24. Śpiewa Blue Cafe, a kto jest autorem słów, nie mogłam znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaśku, jak możesz nie słyszeć oklasków.:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie widzisz, że się kłaniam w podzięce za oklaski:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oczami duszy widzę... mam bardzo dużą wyobraźnię.:)

    OdpowiedzUsuń
  28. P R Z E P R A S Z A M Ż E Ż Y J Ę Jurek

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepraszam, że żyję,
    że jem i że piję,
    że nawet się śmieję,
    że czasem głupieję,
    że płaczę, że wzdycham,
    radością oddycham,
    że w duszy mi śpiewa,
    że imię me Ewa!
    :)
    Już nie przepraszaj Jurku, bo życie ma smak, sam o tym dobrze wiesz.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jurku, ŻYJ!!!...jak najdłużej!!!...Cała reszta
    się nie liczy.:)
    Pozdrawiam serdeczne przy sobocie.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. :)
    Cały ten narodowy cyrk z przepraszaniem jest bardzo na rękę " wielkiemu paranoikowi " ! Za kilka dni światu ogłosi: " jezd oczywisto- oczywitość , że jak przepraszajo - to som winne " ! Założycie się? Więc, błagam: Koniec przeprosin! :)))
    Jurek :)
    Nie przepraszaj, please...
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  32. Jurku:)
    Powinno przEchodzić wszystkim, którzy przYchodzą do ogródka. Cieszę się, że znalazłeś chwilkę w tej Twojej zapracowanej sobocie.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zauważ Jurku, że wszyscy troje powitaliśmy Cię w jednym czasie - o 14:02.:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Może tak ? :)))
    Szanowny kaczorze ,
    Co siedzisz w toruńskiej norze...
    Coś Polskę sponiewierał...
    Może byś się ... pozbierał?
    I zamknął kaczą japę...
    Bo ktoś ci da w końcu w czapę!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  35. Żeby życie swój smak miało
    I nam tak nie doskwierało
    No i za mocno nie kopało
    Trza go mocno solą solić
    A jak trzeba, to i op.......ć.
    Nie przepraszać, bo i za co
    Chociaż także jest ono ladaco.:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Kaczy bzik
    Do dziury- fik!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  37. :)
    Bo jak NARÓD ciebie pogoni , to zapomnisz: ile masz lat , jak masz na imię , skąd pochodzisz , gdzie mieszkasz , do jakiej partyi należysz! Popędzisz jak " Struś Pędziwiatr " i zatrzymasz się w ... Korei Północnej. :)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  38. Do życia trza mieć mocną głowę
    a także bardzo twardą rzyć,
    co by nie mówić - każdy człowiek
    swojego życia snuje nić.

    Na nic więc żale, przeprosiny,
    głaskać po głowie trzeba go,
    no bo w całości, czy w połowie
    całkiem smakuje. To jest to!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jaśku, jak się pisze rzyć? Nie wiem czy byka nie strzeliłam, bo czerwony wężyk widziałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ewo,czerwony wężyk nie zna tego słowa
    I cenzura podkreślać go, jest zawsze gotowa.
    A rzyć ma to głęboko w poprawnej dupie,
    Że podkreślenie rzyci jest trochę głupie.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  41. :)))
    Jak dobrze, kiedy się wyjaśni,
    co to jest rzyć, a co jest dupa.
    Czerwony wężyk więc się zbłaźnił,
    bo ja już wiem, że rżnie półgłupa.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Rzyć, 'tyłek';babia rzyć, nazwa dla ;korzenia mikołajków'('eryngium'); >rzytny wrzód<; rzytowie, 'spodnia połowa snopka'; złożone "pasorzyt" (mylnie pisane pasożyt),i nazwy wszelakich ptaków: białorzyt, białorzytka; wychodzi u nas z używania w 18 wieku. Prasłowo ; cerk. rit, lit.rietas. Wszystkiego pisać nie będę, ale historię słowo ma.

    OdpowiedzUsuń
  43. Rzycią jak świat światem na Śląsku nazywa się dupę:) Przychodzi górnik do dom i godo: stara bierz kartkę, ściągej majtki i siadaj na niom! Jak chop kazał tak baba zrobiła. Górnik wziął ołówek i zaczął obrysowywać rzyć swojej starej. A ona godo: chopie ale na co ty to robisz? E, nic, ino na jutro sztajger kazali przynieść "rzyciorys" :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Tyłek, dupa,rzyć i co kto jeszcze wymyśli :)))

    OdpowiedzUsuń
  45. A propos dupy , rzyci - do Adaśka mam pytanie...
    Jak tam siostra Zofia, lat 35, z nocnej zmiany?
    Zdrowiej Adam - szybko i wracaj do ogródka . Jesień, liście " opadywują " - nie ma komu grabić...:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  46. A to będzie KLASYK - proszę mi nie mieć za złe:)

    Aleksander Fredro "Prawda życiowa"

    Dupa - ludzkość szczęścia pozbawiła,
    Dupa - na jabłko Adama skusiła.
    Dupa - nieraz królów dawnych mianowała,
    Dupa - też ich detronizowała.
    Dupa - bogaci,
    Dupa - rujnuje.
    Dupa - losami świata kieruje.
    Dupa - pomaga,
    Dupa - przeszkadza,
    Dupa - miłuje
    i...
    Dupa - zdradza.
    Dupa - żebraków i królów raduje,
    Dupa - w pałacu i w chacie króluje.
    Dupa - smakuje młodym i starym.
    Dupa - tchnie żądzą, upaja czarem.
    Dupa - pachnie,
    Dupa - śmierdzi,
    Dupa - też wspaniale pierdzi.
    Dupa - wielkie kupy sra.
    Dupa - na klarnecie gra.
    Dupa - dziewczęta wyciąga z nędzy,
    Dupa - najlepszą kopalnią pieniędzy.
    Dupa - chłopaków jak w banku gromadzi,
    Dupa - frajerów do ołtarza prowadzi.
    Dupa - motorem zawsze i wszędzie.
    Dupa - jest hasłem
    i zawsze będzie...
    Dupa - krzepi,
    Dupa - dzieci sieje,
    Dupa - płodzi,
    Dupa - rodzi,
    Dupa - nigdy nie zawodzi.

    Stąd wynika jasny morał
    Grzmiący jak potężny chorał:

    Człowiek się rodzi - z dupy wychodzi.
    Człowiek się żeni - na dupę wchodzi.
    Człowiek umiera - na dupie leży.
    Wszystko na świecie od dupy zależy.

    Dupa zrodziła Zygmunta i Piasta.
    CZEŚĆ DUPIE, I BASTA!!!

    OdpowiedzUsuń
  47. :)
    Brawo Aleksander Fredro. Brawo Ewo - za wyszukanie i zacytowanie.
    Ja , po raz ostatni: Przepraszam , że ... przepraszam .
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  48. Za Wańkowiczem i jego " Cukier krzepi" dodam: Dupa też...
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  49. Dobrze, że są klasycy i poezja. Przy ich pomocy można powiedzieć to, czego by człowiek nie śmiał swoimi słowami...:)))
    I dobrze że właśnie za to przepraszasz. Wreszcie.:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ewo:)
    Zawsze łatwiej powiedzieć: To nie ja - to klasyk! :)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  51. Ktoś tu wyraźnie powiedział: - Basta!
    Można też po dupie paskiem pogłaskać
    Można ją także z czułością całować
    Ale dlaczego mam ją majtkach chować?

    Bo czy nie lepiej by było takiej dupie
    Zamiast w majtkach, wisieć na słupie?
    By się ściąganiem majtek nie trudzić
    Mogła by się frontem ustawiać do ludzi.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Frontem się więc wystawiła
    I ludziskom: prrrrrr, zrobiła!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  53. Ktoś tam powiedział :koniec i basta,
    nie bedziesz rządzić, dupo kolczasta.
    Ja mam znajomych, kumpli i chody,
    dosyć już tego i dość swobody.

    Masz być porządna i praworządna,
    żadnych wygłupów jak chamska morda.
    Masz być posłuszna, cicha i miła
    Tak się rozpusta dupy skończyła.

    No nie wiem:)

    OdpowiedzUsuń
  54. A jak się wypnie na tym słupie
    i powie: świat mam cały w dupie!?
    Lepiej majteczki jej zakładać,
    wtedy nie będzie brzydko gadać.

    Bo dupa w majtkach też jest ciekawa,
    domysły budzi, kształtem napawa,
    do tego jeszcze powiem Wam skrycie -
    zawsze pociąga to, co zakryte.:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Dłużej trwać będzie niespodzianka,
    gdy dupa ładne ma ubranka.
    Bo ona lubi też ceremonie
    i w rozbieraniu widzi symfonię.!:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Dziś mi je trza zebrać do kupy
    By przeprosić wszystkie dupy.
    Będzie to zdarzenie bardzo godne
    Bo przepraszanie dziś jest modne.

    I zgodne ze wstępniakiem Ewy.

    OdpowiedzUsuń
  57. Witajcie,pozdrawiam wszystkich wraz z panem Darkiem co to mi pisać pomaga:)
    Boki zrywamy ze śmiechu (co nam sprawia trochę bólu:)) a z zauroczenia twórczością Ogródkowiczów wyjść nie możemy:))
    Witajcie:)
    Wczoraj miałem lekki kryzys a i po lekach cosik słabowałem więc nie było mowy o czytaniu i pisaniu.Dzisiaj dostałem pozwolenie na pół godziny przy laptopie więc tylko parę słów...
    Ewuś,Cię podziwiam za celność oceny i świetną analizę wierszem naszego polskiego piekiełka:)))
    Z resztą Ty wiesz...zawsze rączki całuję i chylę czoła ...no,za całokształt:)))
    Jerzy i Stanisławie:)))
    Czy Wy chcecie co bym ja musiał prosić o ,,kaczkę" pod łózko:)))))))))))))Toż ja do WC nie zdanżam czytając Wasze wpisy:) Ta łania Zofia pomyśli,że robię to specjalnie tym bardziej,że ona ma świadomość swoich walorów i umie je eksponować:)))Ale ja jestem szczęśliwie zauroczony moją Ewcią więc obserwuję innych ,w tym pana Darka(lat 75:))i to jest dopiero temat na pracę magisterską dla geriatry(słowa pana Darka):)Ona leczy dotykiem :))))))))
    Stanisław,zlałeś kurdupla poezjo aż miło czytać!Wal dalej w ten kaczy kuper!:)))
    Jaśku,poeto - juhasie ,wątek o Piwnicy pod Baranami w Waszym wykonaniu był niezwykle wzruszający a ,,Ta nasza młodość" łzy mi zawsze wyciska...
    Całuję rączki Ozonce,Miedzianowłosej,Aneczce i SEG::)Jeślim kogoś pominął niech wybaczy...nadrobię:)
    Pozdrawiamy z p.Darkiem wszystkich ...segurar:)(port.)

    OdpowiedzUsuń
  58. Ps.Nikogo nie przepraszajmy!Zmuśmy kacze plemię do tego, aby przeprosiło NAS!

    OdpowiedzUsuń
  59. Zdrowiej i wracaj Adasiu!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  60. Dobry wieczór Adaśku:)
    Dobrze, że ta nasza młodość w duchowym wydaniu nie przemija nigdy i pozwala cieszyć się życiem i tryskać humorem.:) O czym dobitnie świadczą Twoje słowa i zachowanie pana Darka (specjalne pozdrowienia:))). Masz ciekawe obserwacje w swoim tymczasowym przybytku niedoli i mam nadzieję, że częściej będziesz się nimi dzielił z nami - jak siostra Zofia pozwoli.;-)
    Dziękuję za odwiedziny, zdrowiej Tygrysku i do zobaczenia w ogródku. :)

    OdpowiedzUsuń
  61. A niech nas nie przeprasza, niech nam już d..y nie zawraca i nie truje powietrza.:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Raz Adaś był chory
    i leżał w łóżeczku.
    I przyszła miedsiestra -
    kaczkę dać, koteczku?

    Nie kaczkę, siostrzyczko,
    mnie boli paluszek,
    więc bardzo cię proszę
    pomasuj mi brzuszek.:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam Adamie:)
    No przecież mówiłem , powyżej , że : Dupa krzepi... Zwłaszcza taka jak siostra Zofija :) Wracaj :
    1. Do zdrowia !
    2. Do nas!
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  64. A na to pan Darek
    z drugiego łóżeczka:
    pomasuj swą rączką
    i mnie też, koteczko.

    Ja lubię rosołek,
    pierożki z barszczykiem,
    lecz ty mnie uleczysz
    swym czułym dotykiem.:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Errata do Ewy drugiej zwrotki:
    " Nie kaczkę, siostrzyczko,
    Mnie boli paluszek,
    Więc bardzo cię proszę
    Pomasuj..." paluszek "...
    :))) Świnia ze mnie... Chyba/?/
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  66. W razie czego: " To nie ja - to klasyk " !
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  67. A Zofia spojrzała
    na obu chłopaków,
    nic z tego - odrzekła -
    znam takich chojraków.

    Nie będzie barszczyku,
    rosołku z mej rączki,
    już daję termometr,
    więc mierzcie gorączkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Coś nie tak? Bo widzę
    już mina jest krzywa -
    na taką gorączkę
    wszak jest lewatywa.

    A jak wam chłopaki
    tak chce się tu brykać,
    to zrobię każdemu
    tęgiego zastrzyka.:)

    OdpowiedzUsuń
  69. Mamy ,,kaczkę" do nasikania -satysfakcja nie do opisania!!!:)))
    Do jutra!(?):)

    OdpowiedzUsuń
  70. Miłych marzeń wieczornych i sennych, Adasiu.:)

    OdpowiedzUsuń
  71. Ta sister Sofia jest grzechu warta
    Namiętnie lubi jeździć na nartach.
    Bierze więc kijki do obu rączek
    I odpychając się tymi kijkami..
    ......robi miłej jazdy początek.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  72. http://www.youtube.com/watch?v=J88lFkoXEQU

    OdpowiedzUsuń
  73. To chyba Nordic Walking, Jaśku, bo śniegu jeszcze nie ma.:)

    OdpowiedzUsuń
  74. A mnie się zdaje , że Jasiek też świnia:) Tak więc , mam Kolegę :)
    Stanisław
    Ta konkluzja dotyczy mojej " erraty" i Jasia ostaniego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  75. "Jeszcze tobie marzy się ucieczka
    chcesz zapomnieć o nas choć przez chwilę
    to dlatego nagle sporządniałeś,
    przestałeś palić, rzuciłeś wódkę, zbierasz na bilet..."
    Dziękuję Heniu za "Stukot kół" Czerwonego Tulipana.:)

    OdpowiedzUsuń
  76. Stanisławie, dlaczego mówisz o świnkach?
    Przecież nic, co ludzkie nie jest nam obce.:)
    Nie wiem dlaczego ludzie frywolność nazywają świntuszeniem.:)

    OdpowiedzUsuń
  77. http://www.youtube.com/watch?v=CCAcuopTiIM&feature=related

    to robi KAŻDA

    OdpowiedzUsuń
  78. Polecam Wam młodego barda Martina Lechowicza
    z Krakowa na You Yube. Posłuchajcie.

    http://www.youtube.com/watch?v=1LMADysVVIA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  79. To Halina Poświatowska - "Obiecywałam niebo". Tak sądzisz?.:)

    OdpowiedzUsuń
  80. Ewo:)
    Ja taż nie wiem. W każdym razie , ja tak na wselki wypadek... Bom " sóptelny " A świnki są mądre i inteligentne. Proponuję tradycyjne " swintuszenie" zamienić na " pisolenie "!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  81. Staszku, obejrz w końcu tego Lechowicza i opowiedz
    czy Ci się podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja obejrzałam. Obiektywnie dobra satyra i wykonanie, ale się zdołowałam troszkę.

    OdpowiedzUsuń
  83. Wspaniała jest piosenka Lechowicza "Obława V "Psy". Niesamowita wręcz kontynuacja "Obław" Jacka Kaczmarskiego, aż ciarki przechodzą.

    http://www.youtube.com/watch?v=3YGm2pPOSI0&feature=related

    Odsłuchałam wszystko, co jest Lechowicza na You Tube. Nowy bard, w stylu Kaczmarskiego o przejmującym głosie. Przy okazji posłuchałam Jacka Kaczmarskiego z ogromnym sentymentem i trochę się przeniosłam w lata 80-te, szcególnie przy "Wyrwij murom zęby krat"...
    ..."a mury rosną, rosną, rosną, łańcuch kołysze się u stóp."
    Rozkleili mnie bardowie na dobre.

    OdpowiedzUsuń
  84. I to jest piękne Jacka Kaczmarskiego, nie mogę się oprzeć, żeby nie zacytować:

    ŚMIECH

    Bardzo śmiesznie jest umierać,
    Kiedy żyć byś chciał.
    Nosić miano Oliviera
    Kiedy jesteś Brown.

    Jak zabawnie chcieć i nie móc
    Lub nie chcieć i móc.
    Dziś Romulus jutro Remus
    Jutro trup dziś wódz.

    Chciałbyś lecieć za widnokrąg,
    Miasto Ci się śni.
    Czemu żyć chcesz Pinokio
    W korowodzie złych dni?

    Bardzo śmiesznie wstawać rano,
    Kiedy spać byś chciał
    I z twarzyczką zapłakaną
    Wychodzić na raut.

    Jak zabawnie myśleć o czymś,
    Kiedy braknie słów.
    Prosto z pełni w sen wyskoczyć
    W roześmiany nów.

    Chciałbyś słońca - musisz moknąć,
    Myśląc - w to mi graj.
    Nie umieraj Pinokio,
    Jeszcze jedną noc trwaj...

    OdpowiedzUsuń
  85. To ja dorzucę do ogródka "Piękno ogrodów Eden"
    Martina Lechowicza

    Trochę za dużo myślę
    Trochę za mało gram
    I wewnątrz jakby czyściej
    Ale na zewnątrz - nie

    Trochę za mało czytam
    Trochę za dużo jem
    Gnam w strachu, że nie zdążę
    I wciąż za długo śpię

    Wszystko zarosło, bo ciągle śnię
    O pięknych ogrodach Eden
    To nie tak prosto obronić się
    Przed swoim własnym snem

    Wsłuchany w tętno miasta
    Chcesz w tempie życia żyć
    Lecz życie ci zarasta
    I już nie widzisz nic

    I już nie widzisz ludzi
    Wszystko zasłonił las
    A wyręb lasu trudzi
    I kto ma na to czas

    Więc nie oglądam reklam
    Przestaję żreć i tyć
    Odchodzę z tego piekła
    Gdzie "mieć" jest zamiast "być"

    Wszystko zarośnie gdy ciągle śnisz
    O pięknych ogrodach Eden
    O wiele prościej żyć życiem niż
    O innym życiu śnić

    OdpowiedzUsuń
  86. Takie wiersze lubię. Chociaż , każda pora i nastrój ma swój wiersz:)))

    OdpowiedzUsuń
  87. To też odsłuchałam.:)
    I odpowiadam tak:

    Wystarczy mi tego co mam,
    nie śnię też o Edenie,
    lecz śpiewam trochę i gram ,
    za mną przeszłości cienie.

    Zawsze wolałam też "być,"
    "mieć" jakoś samo przyszło,
    lecz ciągle będę śnić -
    bo na co mi to wszystko.

    Gnam w strachu, że nie zdążę
    za mało śpię i jem,
    za mało czytam książek,
    za mało ciągle wiem.

    Reklamy mnie nie nęcą,
    ni życia nędzny kicz,
    lecz smutki wciąż mnie dręczą -
    nie chcę od życia nic.

    OdpowiedzUsuń
  88. A ja chcę żeby trwało
    by plotło wciąż swą nić.
    Mnie tak niewiele trzeba,
    by żyć, po prostu żyć.

    OdpowiedzUsuń
  89. Martin dla wielu jest kontrowersyjny i pozostaje
    w drugim obiegu. Telewizje go nie pokażą. Płytę
    też wydał własnym sumptem. Dobrze, że może się
    pokazać na You Tube. Słucham go od dwóch lat.

    A teraz już czas by powiedzieć szanownym Państwu
    Dobranoc i życzyć kolorowych snów :))*

    OdpowiedzUsuń
  90. I stereo;))) Dobranoc Jaśku:)
    Teraz obejrzę "Liberatora II" .

    OdpowiedzUsuń
  91. Jaśku:)
    Dopiero teraz odsłuchałem Lechowicza. Dobre wykonanie i dobra satyra na " krzyżoli "... Dzięki. Nie dziwię się , że działać/ śpiewać Martin może tylko w drugim obiegu. Taki to właśnie " wolny " kraj. Ta nasza Polska...
    Dziś policja kategorycznie zaprzeczyła kłamstwom kurdupla. Nie było żadnego gaszenia petów na szyjach świętojebliwych. Nikt nie szczał do zniczy i nikogo nie zabito! No... i teraz czekam: kaczy gnoju: PRZEPRASZAJ !!! No... doczekam się jak : dwóch niedzieli palmowych , jedna , po drugiej...:(
    Dobranoc Przyjaciele
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  92. No i nie zdążyłam...
    Dlatego przepraszam, że nie przeprosiłam:)
    Moi goście dopiero poszli do domu... więc szybciutko powędrowałam do ogródka Ewy... niestety nikogo już nie było.
    Oczywiście przeczytałam przeproszeniowe teksty...
    Ubawiłam się niesamowicie...jesteście wspaniali*********
    Adamie*** wracaj do zdrowia i do ogródka... pozdrawiam Twojego łóżkowego sąsiada:-)
    Schwester Sofia (moja imienniczka) nich wam w głowach przewraca... to pomaga wrócić do zdrowia:)))
    A teraz hoooop do łóżka...

    OdpowiedzUsuń
  93. Dzień dobry SEG:)
    Dziękuję za odwiedziny z księżycem, aż jaśniej się zrobiło w ogródku.:)
    Miłej niedzieli Ci życzę i mam nadzieję, że zajrzysz do nas dzisiaj.:)

    OdpowiedzUsuń