Powered By Blogger

piątek, 3 czerwca 2011

Chwile wskrzeszeń


Biały dyptam jesionolistny z delikatną żurawką w tle - czerwcowa kompozycja z mojego ogrodu.

Czas mnie batem wciąż pogania,
pcha wskazówki z wielką siłą,
rankiem dzwoni do wstawania,
potem raptem wieczór – miło!

Mało chwil dla przyjemności,
w trybach czasu rozpędzonych,
a gdy chwila ta zagości
człek przeważnie jest zmęczony.

Dzisiaj piątek:) więc się cieszę,
burzy nie ma, wietrzyk wieje,
mam radosne chwile wskrzeszeń,
więc do ciebie już się śmieję:)

59 komentarzy:

  1. Witaj w środku nocy :) Jesteś niezawodna w wprawianiu w dobry humor, też do Ciebie się śmieję:)i miłego dnia na zakończenie tygodnia:)
    Różnorodność roślinek kwitnących w Ogrodzie jest powodem do ,, cichej zazdrości '' dla wszystkich rozkochanych w tęczowych barwach.
    Dobranoc Poetko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Martinko:)
    Nie zdążyłam powiedzieć Ci dobranoc, choć już było tak blisko...:)
    Cieszę się, że jest jedna Ogrodniczka, która nocą odpoczywa Ogrodzie i od razu przyszedł mi na myśl fragment wiersza Bolesława Leśmiana "Ogród zaklęty", który dedykuję Tobie:
    (...)
    Pod jednym drzewem niezbadanym,
    Zaczarowanym, obłąkanym,
    Gdzie kazdy liść od marzeń kona,
    Na wpół stworzona, wpół waśniona
    Królewna cudna odpoczywa!
    Z skroni jej warkocz wonny spływa,
    Spływa i wpływa w alej głębie,
    Zwisa na każdej skały zrębie,
    Po wszystkich ścieżkach tak się ściele,
    Jak czarodziejskie jakieś ziele,
    a w górze - srebrem pałająca,
    Niewyczerpana głąb miesiąca!
    (...)
    Pozdrawiam Cię serdecznie o czerwcowym, ciepłym i słonecznym poranku i zapraszam na piątkową kawę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bry:)*
    To i ja wpraszam się na kawę z bielidłem by
    czarną nie plugawić gęby.:)

    ...W Malcieśmy, pomnę, kosztowali kafy,
    Trunku dla baszów, Murata, Mustafy
    I co jest Turków, ale tak szkaradny
    Napój, jak brzydka trucizna i jady,
    Co żadnej śliny nie puszcza na zęby,
    Niech chrześcijańskiej nie plugawi gęby...
    :)))
    J. A. Morsztyn

    A do kawy fletnia pana na miły dzień dla
    gości i ogrodników:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A tutaj link. Gra Georghe Zamfir

    http://www.youtube.com/watch?v=p9cpvDzsL1w&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze mały relaks po kawie i do roboty:))

    http://www.youtube.com/watch?v=Xb_cRcrFU5M&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć! Wiersz, jak zwykle, wyjątkowo Twój. Czy mnie wzrok nie myli, czy żurawka ma malutkie różowe kieliszeczki jak wrzos? Następnym razem poproszę zbliżenie albo na gmaila, to sobie dokładnie pooglądam:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bry Jaśku:)*
    Zrelaksujmy się zatem przy kawce razem, bo Martina pewnie odsypia nocne pląsy w Ogródku:
    U mnie bez małej czarnej ani rusz choćby nie wiem jak plugawiła gębę:))

    Ty moja czarna, gdy ciebie nie ma
    w piekło zamienia się życie
    do ciebie tęsknię, piszę poema,
    wielbię cię jawnie i skrycie!

    Gdy z brzegiem kubka ust koral stykam,
    mało przed tobą nie klękam,
    oczy z lubości wielkiej przymykam -
    taka w twym smaku potęga!

    Czymże bez ciebie są me poranki
    lub nocki pracą zarwane,
    gdy z życiem staję w codzienne szranki
    tyś najwierniejszy bogdanek!

    Co dzień do ciebie oczy me zwracam,
    gdy ciebie nie ma pod ręką,
    wenę i humor całkiem zatracam,
    życie me staje się męką!

    Dzisiaj już druga, słodko paruje,
    aromat z dymkiem się wije,
    przyszedł już Jaśko, więc mu dziękuję,
    że ze mną kawę wypije.:)

    Tak naprawdę to tę zabielam, ale tylko leciutko, żeby tej delikatnej goryczki nie pogubić.
    I wyobraź sobie, że Zamphira z Twojego pierwszego linku słuchałam przy pierwszej kawce w domu - chyba telepatycznie ta muza popłynęła do Ciebie.:)

    I jeszcze ciąg dalszy relaksu przy muzyce, bo kawka się kończy i za chwilkę wskoczę w wir pracy:

    http://www.youtube.com/watch?v=woNTGPLfDHU&feature=related

    Miłego dnia bez burz, upałów, ale ze słoneczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Ozonko:)
    Dziękuję. Jeszce chwilkę na kawę z Tobą znalazłam, więc proszę, porozkoszuj się jej smakiem w cieniu ogrodu.:)
    Żurawka ma maluteńkie, różowe lub purpurowe dzwoneczki, podobne do kieliszków wrzosu. Bywają też białe i czerwone, a wszystkie delikatnie pachną. Cudnie nadają lekkości bukietom złożonym z "cięższych" kwiatów, jakby delikatnej mgiełki.
    Pewnie nie raz widziałaś tak przybrane bukiety:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzieć mogłam, tylko nie wiedziałam co widzę:( Na swoich zdjęciach eksponujesz nawet najskromniejsze roślinki tak, że można im się przyjrzeć dość dokładnie. Gdyby udało Ci się zrobić zdjęcie tej żurawki z bliska.... Bardzo chciałabym wiedzieć jak wygląda dokładnie:))) Możesz mi to wysłać pocztą :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście, postaram się dla Ciebie taką fotkę zrobić, a wtedy wyślę Ci na pewno. Warto się przyjrzeć takim maleństwom, bo mają mnóstwo wdzięku.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry:) Zapach kawy płynący z Ogródka, powiedział mi, że zespół wespół już prowadzi poranne rozmowy z filiżanką kawy w ręku. To ja też, bo czas się rozbudzić po nocnych pięknych snach. Miłego, słonecznego, pełnego weny twórczej dnia Ogrodnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki, czasem coś małego jest potrzebne człowiekowi do szczęścia:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla Tygrysa - jedna z listy najseksowniejszych
    dzierlatek :)
    http://www.youtube.com/watch?v=XMiy_UsrPDs&feature=related
    *
    i dla Jędrusia - jego ulubiona

    http://www.youtube.com/watch?v=Vp9d7qnbHBs
    *
    i dla Jontka też dzierlatka, choć wiem, że kocha
    Hanuś.:)
    http://www.youtube.com/watch?v=rzLOR4LEItM&feature=related

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. :) Dzień dobry Martinko, wiedziałam, że zapach kawy Cię zwabi... :)
    Coś dla ducha (i ucha) do kawy Ci podrzucę ... może nie trzeba tak całkiem zapominać o pięknych snach?

    Feel „Rano kawa budzi mnie”
    http://www.youtube.com/watch?v=fMcFZTjxQDc

    Pogodnego dnia w każdej chwilce i w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sam nie wiem jak to się stało,
    że się w Caro zakochałem.
    Jaśka o to, bym nie winił,
    choć niechcąco się przyczynił.

    Z wielką gracją się porusza,
    jak ją słucham, to się wzruszam.
    I dość nie mam, ciągle zerkam,
    - w oko wpadła Holenderka.

    Śni się Caro mi po nocach,
    bo jest piękna i urocza.
    Jak pieniążków ciut uzbieram,
    płytę kupię z C. Emerald.

    Pozdrawiam uzależnionych od kawy i muzy.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. http://youtu.be/4fgh2pwAlao

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, przepraszam Ewuniu, dopiero teraz rozbudzona weszłam w cały wątek dzisiejszego dnia
    i przeczytałam piękny wiersz Leśmiana i posłuchałam Feel, dzięki :)
    Ponieważ sama nie rymuję, ale różne fajne wierszyki odnajduję więc :
    Południowa kawa paruje
    z promieniem słońca się miesza
    spokoju nastrój ją słodzi
    w powietrzu uśmiechy wiesza...
    Moc obowiązków i pracy
    do Ciebie co dzień przemawia
    a ja chwileczkę małą
    chciałabym po przeszkadzać,
    zgarnąć ciepło do myśli,
    źródło rozperlić radości,
    by urok południowej chwili
    do zmroku w sercu Twym gościł...
    Uśmiechu, uśmiechu i radości..............

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj zgubo - Jędrusiu:)
    Cieszę się, że się odezwałeś w ogródku, bo już wczoraj frasowaliśmy się z Jaśkiem, gdzie się nam zapodziałeś. Dobrze, że choć się dałeś zwabić Esmeraldą...:)

    Miło Jędruś, że wróciłeś,
    już Cię z objęć wypuściła,
    Caro się nam wymówiłeś,
    tu śpiewaczek zaś jest siła.

    Holenderka jest urocza,
    ale zięby, jemiołuszki
    i słowiki dniem i nocą
    miło nucą swe czastuszki.

    Jedna tylko jest różnica,
    podręczniki ją podają,
    ptaszkiem pani się zachwyca,
    a ptaszkowe nie śpiewają.:)

    Pozdrawiam i miłego piątku życzę; mam nadzieję, że już wyszedłeś ze strefy cienia?...:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Martinko, serdeczne dzięki za wierszyk. Już na samą myśl o uroku popołudniowej kawy rozpływam się w uśmiechach... :)))
    A ponieważ na oczku wodnym w ogrodzie rozkwitł już pierwszy kwiat lilii wodnej, mam dla Ciebie fragmencik wiersza Adama Asnyka -

    Lilie wodne

    Taki spokój rozlany w naturze,
    Niebo takie czyste i pogodne -
    Na jeziora przejrzystym lazurze
    Zakwitają blade lilie wodne;
    Zakwitają i z schyloną twarzą
    Za czymś tęsknią i gonią, i marzą...

    Ten pierwszy kwiat lilii wodnej na moim oczku jest wprawdzie różowo-karminowy, ale nie mniej piękny...
    Udanego popołudnia i wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jontuś nie dał znaku życia
    Cały czas go Hanuś zachwyca
    Bo taka miłość rzadką bywa
    Życie im w szczęściu upływa.

    Jontuś sianokosami zmęczony
    Słoneczkiem trochę opalony
    Odpocząć sobie w cień bieży
    Pod złotokapem na kocu leży.

    Hanuś donosi mu chłodne picie
    I tak se żyje jak w Madrycie.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pewien bajkopisarz znany
    Jest po łokcie pobabrany
    Gdy robi przetwory.
    Z tego cały chory.
    A bywa też, że jest nachlany.


    Pewien bajkopisarz - poseł
    Po łaskę do prezesa poszedł
    Upokorzenie znosi
    I o miejsce prosi
    Tak to do groteski doszedł.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witajcie Kochani po pracowitym i upalnym piątku:)

    Należy nam się wreszcie zasłużony relaks...
    Zdrożona jestem dziś bardzo, więc chętnie odpocznę z Wami w Ogródku. Troszkę chłodniej w ogrodzie nad stawem, niż w miejskich murach, wieje rześki wiatr, wierzba wachluje warkoczami, a więc z przyjemnością przysiądę...
    Już częstuję wszystkich lampką czerwonego wina dla lepszego humoru i zapraszam do weekendowego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę, że Jasiek przyprowadził ze sobą bajkopisarza, żeby nam tu odstawiał groteski, ale nie wiem, czy mu się to uda :)

    Pewien bajkopisarz z Warszawy,
    przysposobić chciał sobie sławy.
    Bajki gryzmolił
    teraz matoli.
    Groteską chce zdobyć ławy.

    W grotesce musi być trochę piękna, a jemu ostał się jeno absurd i brzydota...:))

    OdpowiedzUsuń
  24. A gdzież to Jontek się zawieruszył,
    pewnie już dawno kosę odłożył,
    pod złotokapem lekko się... wzruszył,
    z Hanusią sobie po łąkach brodzi.

    Bąki im grają na okarynie,
    trzmiele zaś huczą tubalnym basem
    i tak upojnie czas im tam płynie...
    Jontuś! A wracaj do nas ciupasem.:))

    OdpowiedzUsuń
  25. jontek z koliby3 czerwca 2011 19:28

    Witam Wszystkich Ogrodników :-)
    Ewo :-) Piękny wiersz i piękne kwiaty, żurawkę mam, a dyptamu nie, bo choć to przepiękna roślina, podobno...parzy...
    A jeśli wino i śmiech...
    To Aria ze śmiechem, w cudownym wykonaniu Grażyny Brodnickiej...przepiękna kobieta, no i co za głos, że już nie wspomnę że Hanusia do niej podobna :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=XOBzjZ1LepQ&feature=related

    Jaśku :-) jestem pod wrażeniem, wierszyk zgrabny, jest mi bardzo miło, z serca dziękuję:-)
    U mnie ciągle burze...albo tak parno i ciepło że dychać nie idzie. Dzisiaj też oberwanie chmury czy coś błyskało się grzmiało...ulewa, a potem grad...

    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Jontuś:) Ależ Cię pięknie wywołałam...:))

    Dziękuję za miłe słowa i już częstuję Cię czerwonym winem...
    Jontuś, pielę co roku wokół dyptamu i jakoś się jeszcze nie sparzyłam. Inna rzecz, że robię to w rękawiczkach, tak jak wszystkie prace ogrodowe, bo mam wrażliwą skórę na wszelkie soki roślinne. Parzy mnie np. rozchodnik ostry i ostre krzaczki wrzośców.
    Miałam jeszcze dyptam fioletowy, ale nie wytrzymał zimy i w tym roku w ogóle nie skiełkował.
    A złotokap masz? Właśnie zaczyna cudownie kwitnąć:)

    Dziękuję za arię ze śmiechem i gratuluję urody Hanusi, a Tobie... dobrego gustu:)
    Wysłuchajcie oboje z Hanusią pięknego duetu, który Wam dedykuję, a może sobie zaśpiewacie?

    Grażyna Brodzińska i B. Morka - Nikt Nie Kocha "Tak Jak Ty":
    http://www.youtube.com/watch?v=lNmRMhZuFiU&feature=related

    ...i fragmencik arii, jako najpiękniejsze na świecie wyznanie:

    "Nikt nie kocha tak, jak Ty,
    mój cały świat, to tylko Ty.
    Moje oczy tylko Ciebie widzieć chcą,
    me usta o Twych ustach śnią.
    Niebo nam otwiera się,
    bo cały świat już o tym wie.
    Tylko w naszych piersiach biją serca dwa,
    niech miłość nasza wiecznie trwa...

    U mnie też jest parno, ale niestety nic pada i zrobiło się bardzo sucho. Jutro wąż będzie grał pierwsze skrzypce w ogrodzie...

    OdpowiedzUsuń
  27. ... no i oczywiście cieplutkie, wieczorne pozdrowienia ślę Tobie i Hanusi, z zapachem dzikich róż, bo kwitną już bardzo obficie.:)

    OdpowiedzUsuń
  28. jontek z koliby3 czerwca 2011 20:12

    Dziękuję za cudny "wierszyk wywołujący" :-)

    Lubimy sobie posłuchać arii operetkowych, są piękne, dziękuję za ten fragment :-)
    Panią Grażynę miałem przyjemność poznać( wiele lat temu, chyba ze 20), przed koncertem...filigranowa kobieta, bez makijażu...włosy zaplecione w warkoczyk...
    Przesympatyczna, miła i piękna...na scenie wygląda zjawiskowo.

    A złotokapu...Ewuniu też nie mam :-( a szkoda...
    Popatrz jak to jest...u Ciebie susza a u nas codziennie burze, potem parno duszno...

    Miłego wieczoru :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jontku, zeszłej jesieni byłam na koncercie Grażyny Brudzińskiej i Jacka Wójcickiego w lubelskiej filharmonii.
    Powiem Ci, że doskonale się zgrali i brzmieli przecudnie...Ona, gwiazda polskiej operetki i on, gwiazda Piwnicy pod Baranami, kojarzony z piosenką poetycką. A w repertuarze mieli - obok szlagierów operetkowych - również utwory w rytmach gorącej samby i salsy. Fantastyczna uczta dla duszy.:)
    A powiem Ci, że w filigranowych kobietach jest też dużo przekory, znam to... z autopsji :))

    Równie piękny głos i niebanalną urodę ma Ewa Małas-Godlewska. Posłuchaj jej głosu w duecie z Jose Cura "Solo con amore":

    http://www.youtube.com/watch?v=ibx-Zhxigf8&feature=related

    Uwielbiam arie w duetach:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witajcie :)
    Wpadłem na chwilkę z tą piosenką dla Was:

    http://www.youtube.com/watch?v=4X6CHAkxkcw

    Smakujemy dzień za dniem
    Momenty, które były stworzone dla nas
    uśmiechnięta do końca, gwiazda na niebie
    nasze złączone dłonie i rym naszych słów
    Puste kieszenie, lśniące serce
    a czasami trochę problemów
    nasze zaufanie jest jak głaz
    Miłość to szaleństwo

    Nie potrzebujemy o tym mówić
    Widzimy jaśniejący księżyc
    A zanim obróci się w poranne słońce
    Wszystko może się zdarzyć, kochanie
    Miłość to szaleństwo

    Kiedy podróżujemy, falujemy
    Nie znamy nic z przyszłości
    Pracujemy, nie odpoczywamy
    Budujemy, nigdy nie spalamy
    Żadnego strachu, żadnych iluzji
    Nigdy więcej rozpaczy, nigdy więcej łez
    Nasze zaufanie jest jak głaz
    Miłość to szaleństwo

    Nie potrzebujemy o tym mówić
    Widzimy jaśniejący księżyc
    A zanim obróci się w poranne słońce
    Wszystko może się zdarzyć, kochanie
    Miłość to szaleństwo

    Spoglądamy z mojego okna
    Samochody i spieszące autobusy
    Ludzie biegając po mieście
    To toczy się dalej, dalej i dalej
    Przychodzi noc,
    uśmiechnięta do końca, gwiazda na niebie, dotyka ciebie, dotyka mnie
    Miłość to szaleństwo

    Pozdrawiam wszystkich...

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiesz Ewuś,oprócz pięknych, śpiewających dzierlatek kręcą:) mnie też takie babeczki:

    http://www.google.pl/search?q=Saba+Douglas-+Hamilton&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

    Za piosenkę dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Link się nie otwiera więc wygooglaj Saba Douglas - Hamilton...;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj Adaśku:)
    Bardzo lubię Soykę, więc wdzięczna Ci jestem za tę piękną piosenkę.:)

    Uwielbiam w jego wykonaniu wiersz Agnieszki Osieckiej "Jedni piszą wiersze piórem":

    http://www.youtube.com/watch?v=8N0whJFIYec&feature=related

    ...i tekst wiersza:

    edni piszą wiersze piórem
    Na maszynie drudzy klepią
    Ci pomysłów mają furę,
    Inni - z trudem rymy lepią,
    Ci znowu pisząc oczy mrużą
    A ja, a ja, a ja piszę wiersze różą, różą

    Jedni piszą wiersze głową,
    Drudzy - sercem wiersze piszą,
    Jedni tworzą erę nową,
    Inni wciąż w ogonie wiszą,
    A ci znowu dręczą się nad światem
    A ja, a ja, a ja piszę wiersze kwiatem, kwiatem

    Jedni piszą lewą nogą,
    Drudzy piszą z ambicjami,
    Jedni piszą, choć nie mogą,
    Inni takich mają za nic
    Ci znowu dręczą się podwyżką
    A ja, a ja, a ja pisałam to łodyżką, łodyżką
    Łodyżką...

    A z inną piosenką mam miłe wspomnienia, bo ktoś mnie nią zamęczał:

    http://www.youtube.com/watch?v=pVHg3L5tams&feature=related
    :)))
    Pozdrawiam Tygrysku cieplutko i częstuj się winkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pozdrawiam Ogródek, a szczególnie tych, co nie piją kawy:-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzięki za winko...
    Kołysanka na dzisiejszą nockę:

    Dzikie konie

    Życie dziecka jest łatwe do prowadzenia.
    Rzeczy które chciałaś, kupiłem je dla ciebie.
    Kobieto bez wdzięku wiesz kim jestem.
    Wiesz, że nie mogę ci pozwolić prześlizgnąć mi się przez ręce.

    Dzikie konie, nie odciągną mnie w dal.
    Dzikie, dzikie konie, nie odciągną mnie w dal.

    Widziałem cię cierpiącą tępy bolesny ból.
    Teraz ty zdecydowałaś pokazać mi to samo.
    Żadnych zamaszystych istnień albo powtórzeń za sceną.
    Mogą sprawić, że zgorzknieję albo potraktuję cię niemiło.

    Dzikie konie, nie odciągną mnie w dal.
    Dzikie, dzikie konie, nie odciągną mnie w dal.

    Wiem, że śnił mi się grzech i kłamstwo.
    Mam swoją wolność, ale nie mam dużo czasu.
    Wiara została złamana, łzy muszą być wypłakane.
    Zróbmy coś żywego zanim umrzemy.

    Dzikie konie, nie odciągną mnie w dal.
    Dzikie, dzikie konie, pojedziemy nimi kiedyś.

    i z muzyką:

    http://www.youtube.com/watch?v=QhwwCWkmYoc

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Jontuś, dopierom skończył strzyc żywopłot,
    a tu arie operetkowe odchodzą. To i ja dorzucę
    przebój światowy w wykonaniu Grażyny Brodzińskiej
    Sway / Kołysz mnie
    http://www.youtube.com/watch?v=4mYt35t1E6c&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Adaśku, piękna jest ta kołysanka, zresztą jak wszystko Rolling Stonsów, z których nigdy nie wyrosnę...
    Tyle w niej refleksji, ale i nuta zgorzknienia...
    Mam nadzieję, że nie odzwierciedla Twojego stanu ducha...
    Na naszą dobranockę chyba jeszcze troszkę poczekasz, ale zajrzyj, jak możesz:)

    Chwilowo posłuchaj Love is strong:

    http://www.youtube.com/watch?v=WM2XAWdp1c0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  38. Pozdrawiam Cię Dano, mogę Cię poczęstować winem:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Za wysokie progi na moje nogi...

    OdpowiedzUsuń
  40. Jaśku, a jak oni pięknie tańczą:) Artystka ze wszech miar utalentowana...

    W rewanżu posłuchaj jeszcze:

    http://www.youtube.com/watch?v=hE3myWeiEeQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  41. Danuś, aż mi się nie chce wierzyć, że to Ty piszesz... może to jakiś krasnoludek nas podgląda?

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja nie lubię Stones'ów ale czasem coś mi wpadnie w ucho z ich repertuaru...
    Dzisiaj niestety - na tylko tyle mnie stać:)

    http://www.wikary.pl/?4517

    Dobrej nocki:)
    Ps....a kwiaty masz piękne w prawdziwym ogrodzie:))

    OdpowiedzUsuń
  43. Dla Danusi,piękna muza na dobrą nockę:

    http://www.youtube.com/watch?v=5_swaxOidGU

    Dobranoc:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Upokarzasz mnie w wierszach, ranisz mnie, ośmieszasz mnie, nie chcę pić z Tobą wina, bo już Ci nie ufam.Przyszłam do Ogródka, dałam Ci swoją wieśniacką, naiwną duszę a co z nią zrobiłaś,to sobie sama odpowiedz.
    Przykro mi Ewa, ja Ci mówię prawdę w oczy, to co czuję,bo brzydzę się zakłamaniem. Nie chodzi mi o dzisiejszy dzień, a o całokształt.To nie Stasiu,a ty najbardziej mnie denerwujesz.

    Ewa,powiedz mi sama ,czy nigdy mnie nie ośmieszałas w wierszach.Spójrz w lustro i powiedz mi prawdę.Do licha,jesteś dorosła ,ja też,dlaczego prozą jesteś słodka jak miód a ranisz mnie do łez w wierszach.Pomyśl nad tym choć przez chwilę.
    Dobranoc.

    Do Andrzeja- przykro mi, nigdy Ci o tym nie mówiłam,bo nie chcę obgadywać Ewy.To Są Twoi przyjaciele,ale Kochanie, nie mogę dłużej trzymać w sercu tego bólu

    OdpowiedzUsuń
  45. Tygrysie, jak zwykle kocie tematy w duszy Ci grają:))
    Cudny ten kociaczek, a koteczka... czasem można pozazdrościć zwierzętom...dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Adaś, cosik dziś mi sie zdawo, żeś nie w sosie.:)
    Widać, że ciężko pracujesz. Pozdrawiam i też
    dobrej nocki.

    OdpowiedzUsuń
  47. Dzięki, Adasiu, śliczna piosenka. Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dano, nie bardzo rozumiem Twoich oskarżeń i nie dam się sprowokować tym nieprzyjemnym i krzywdzącym mnie wpisem.
    Nigdy, nikogo nie ranię w swoich wierszach, nie mam takich zamiarów i w magiel się nie bawię. Robisz mi ogromną przykrość, że tak je odczytujesz... Oskarżasz mnie o rzeczy, które są mi całkowicie obce. Nikt z Ogrodników i gości tak mnie nie potraktował...
    Nie mogę brać odpowiedzialności za interpretację moich wierszy przez osoby, które je czytają. Każdy ma prawo do swojego odbioru, a ja mam czyste intencje.
    I, co zawsze podkreślałam, nie można utożsamiać podmiotu lirycznego z autorem wiersza.
    Pozdrawiam Cię serdecznie. Furtka od Ogródka jest zawsze dla Ciebie otwarta, mimo, że twierdzisz, że Cię denerwuję...

    OdpowiedzUsuń
  49. Ewa,jesteś zakłamana. Przykro mi. Mam prośbę do Ciebie, nie rozmawiaj ze mną w Ogródku, czasem wpadnę.Aha, Andrzej nie ma z tym nic wspólnego, nie rozmawiam z nim o tym. Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  50. Twój wybór, Dano. Ja w ploty się nie bawię, są lepsi ode mnie w te klocki...
    To jest mój blog i na obrzydliwe inwektywy wobec mnie mogę zawsze odpowiedzieć. I nie mieszaj do tego Andrzeja, który jest uosobieniem dobroci i ma wspaniałe poczucie humoru.
    Dziękuję Ci za ewangeliczną miłość do człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  51. Ewuś! "Nie jesteś sama" - Seweryn Krajewski
    http://www.youtube.com/watch?v=CVqaKTegd0o

    Uśmiechnij się:)***


    Tej dziewczynie która czyta list wyblakły,
    tej Kobiecie która milczy cały dzień,
    tej co stawia w noc bezsenną złe pasjanse,
    i ozdabia nadziejami ciemną sień.
    Niech się niebo nie kojarzy tylko z deszczem,
    niech się rzeka nie kojarzy z rzeką łez,
    są na świecie dobre okna w dobrym mieście,
    i ta wiara, że w człowieku człowiek jest.

    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    uwierz w Siebie, uwierz w ludzi, uwierz w Nas,
    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    są gdzieś okna które płoną cały czas

    Tej dziewczynie która topi w czarnej kawie,
    te tęsknoty których miała pełen skład,
    tej Kobiecie, która pali bardzo dużo,
    i w szufladzie przechowuje biały kwiat.
    Niech się Miłość nie kojarzy z pożegnaniem,
    niech pogoda opromieni każdą myśl,
    i niech przyśni się ktoś miły i czekany,
    kto nadaje mleczną drogą taki list...

    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    uwierz w Siebie, uwierz w ludzi, uwierz w Nas,
    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    są gdzieś okna które płona cały czas

    :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Dziękuję Ci Jaśku...:)*
    Nigdy nie wątpię w ludzi... a już bynajmniej nie w moich Ogrodników... wiem, że mam w Was wsparcie i jestem Wam za to ogromnie wdzięczna...
    Puszczam wszystko w niepamięć - nic to, Baśka, jak mawiał mały rycerz...:)

    OdpowiedzUsuń
  53. I pora zakończyć dzisiejszy dzisiejszy dzień z
    niezbyt miłą końcówką, ale jutro będzie nowy.
    Myślę, że będzie pogodny i bez burzy z piorunami.
    I jeszcze zgodnie z ogródkową tradycja nasz
    Alexander Czartoryski.

    Jesteś ...


    Uśmiecham się, kiedy myśl moja
    powraca do Ciebie o świcie,
    świetlista, na fali, jak boja ...
    Ty możesz mi znaczyć, czym życie ...

    Uśmiecham się, kiedy myśl żywa
    stanowi wzruszenie, że dla mnie
    Ty jedna być możesz prawdziwa ...
    I może ta myśl mi nie skłamie ...

    Do Ciebie uśmiecham się myślą
    i serce uczuciem mi wzbiera
    w tych chwilach, co obraz mi przyślą,
    że jesteś... Tu. Ze mną. I teraz ...

    I kołysanka:
    http://www.youtube.com/watch?v=Dgi8oMVuzpM&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochanie:)*** i przytul się do jasieczka:)* Pa do jutra.

    OdpowiedzUsuń
  54. :)
    Końcówka była niemiła, ale nie ja ją wywołałam.
    Dbam o nierozgrywanie na blogu czegoś,co się wyraźnie przeradza w konflikt osobisty, nie konflikt poglądów. To nie są tematy na blog, tylko do prywatnej korespondencji. Dyskusja na temat ogródkowe jest, a przynajmniej może być, dyskusją miłą, dopóki nie padają w niej obraźliwe argumenty ad personam...
    Ale dość o tym, więcej już nie napiszę ani słowa i zadbam, jak zwykle, o miły nastrój Ogródka:)
    ****
    Jutro będzie nowy dzień, myślę, że dobry dla wszystkich... a dziś, na dobranoc coś dla ducha, w wierszu Alexandra Czartoryskiego:

    Coś dla ducha

    Zmagasz się, miły, i zmagasz z tym światem ...
    Czytam twe słowa od dawna już ... Zatem
    napisz mi, proszę, coś dla mego ducha.
    Czytaj mi do snu ... Kobieta posłucha
    słów o miłości, niech będzie radosna
    w uśmiechu moim ... i świeża, jak wiosna.
    Ciepło słów twoich w cichutkim szeptaniu,
    słyszę w noc całą ... i jeszcze w zaraniu.
    Dzień się nie zbudził, choć noc już odchodzi,
    myśl ma przy tobie ... to krąży, to brodzi ...
    Wszystko, jak w bajce, a myśli rozliczne
    lecą do ciebie ... Czy to romantyczne
    tak tęsknić co dnia, gdy serca spokoje
    przeczuwa dusza ... Chciałabym we dwoje
    dzień każdy witać i nie znając troski
    w każdy wstępować, jakby w spacer boski,
    tuląc się ufnie do twojego boku,
    to wybiec naprzód, to dotrzymać kroku,
    wiedząc, że zawsze chwytasz moje ręce ...
    Nie wiesz, co robisz. Serce me w podzięce
    tłucze się w piersi, omal nie wyskoczy,
    gdy patrzysz na mnie ... w moje patrzysz oczy ...

    Dobranoc, dobranoc Kochanie:)*** ... i w te pędy się przytulam do jasieczka:))* - miłych snów... przy kołysance:

    Pectus - "To co chciałabym ci dać"
    http://www.youtube.com/watch?v=kAVoGENvJY8&feature=fvwrel

    OdpowiedzUsuń
  55. Znów zakłócam nocną ciszę, ale ze mnie taki nocny ludek, wybaczcie - posiedzę, posłucham, poczytam, dopiję pozostawione na ogródkowym stoliku wino i po cichutku furtkę do Ogródka zamknę,aby Ewa* jutro z rana z nowym wierszem zawitała i ją otworzyła:) Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam Cię Martinko już w nowym dniu. Miło, że
    jesteś. Też się z Tobą napiję winka. A dla Ciebie
    Magda Umer i Seweryn Krajewski "We dwoje"

    http://www.youtube.com/watch?v=ru3gQfZZpJQ&
    feature=related

    Dobranoc, dobranoc - Miłego snu:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Dziękuję Martinko, że nocą tak miło i cichutko zamknęłaś furtkę Ogródka:)
    Witaj, dzisiaj jest znów uchylona, a Ogródek zaprasza wszystkich, którzy zechcą w nim wypocząć i pouprawiać go swoimi dobrymi myślami.:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Dobry wieczór Ewo i Ogrodnicy:)

    Kilka dni mnie z Wami nie było. I przyznaję, że tęsknota mnie przygnała:) Proza żywota, nawarstwienie durnych spraw, " dzień dziecka"... który indywidualnie przeżywałem ...na cmentarzu - to moje milczenie spowodowało. Oraz wędrówki po internecie.
    Ewo:)
    Kompletnie nie rozumiem irracjonalnych pretensji Dany. Nie wykluczam pozablogowych " inspiracji". To jest totalny odlot! Jako, że: wykazałaś " onego czasu " dużą empatię i sympatię dla mnie:) - dziś rewanżuję się. Nie przejmuj się, nie analizuj czegoś - co do " analizy" się nie kwalifikuje:( Pozdrawiam Ciebie Przyjaciółko i... Dobranoc:))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń