Powered By Blogger

poniedziałek, 8 listopada 2010

Taka sobie bajeczka...


Cztery splecione buki w resztkach rudawych listków (park w Piotrowicach)


Złotowłosa wierzba nad stawem w Osmolicach.


Krzewy dzikich jeżyn nad Bystrzycą.


Grzyby (nie huby) na starej lipie.

W pewnym grodzie, Świebodzinie,
jest pagórek gdzieś przy drodze,
dołem rzeczka mała płynie,
czasem też przeleci orzeł.

Orzeł wielce się zadziwił,
bo figurę wielką zoczył -
czy ja dobrze tu trafiłem?
Ze zdziwienia przetarł oczy.

Czy monument ten stawiając
- orłem wstrząsa jakaś trwoga -
ludzie, którzy rozum mają,
wątpią w wielkość swego Boga?

Przecież temu Jegomości
kiczów takich nie potrzeba,
dziwny wytwór to próżności,
co dosięgnąć chciałby nieba.

Orzeł wielce się zasmucił,
skrzydłem sobie wzrok zasłonił -
kto tych ludzi zbałamucił
i do czynu tego skłonił?

Wtem się chmurka otworzyła,
z niej Jegomość się uśmiecha:
pycha przez lud przemówiła,
nie z pomnika mi pociecha.

Bałwochwalstwo mnie nie cieszy,
uroczyście ci zaręczam,
te giganty tylko śmieszą -
mnie wystarczą ludzkie serca.

54 komentarze:

  1. Nasza Ewa* to ma bzika,
    Z rana wierszyk juz wyklika.
    I za każdym prawie razem
    też opatrzy krajobrazem.

    Nie straciła ani chwili,
    By widokiem wzrok umilić.
    I bez zadnej kokieterii,
    się nadają do galerii.

    Dzien dobry Ewo*!
    Pozdrawiam trdycyjnie i miłego dzionka życzę.

    /-/ Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Andrzeju:)
    Faktycznie mam bzika na punkcie wierszyków i fotografii. Rano tylko klikam, a piszę różnie -najczęściej wieczorem, jak rozmawiamy sobie w ogródku. Czasem nic mi nie idzie i rzucam w kat, a rano od razu samo się układa.:)
    Te fotki, to efekt wczorajszej mojej wyprawy w plener - wszystkie zrobione w okolicach Lublina.
    Pozdrawiam ciepło - znowu jest bardzo ciepło na dworze.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezusa nie pytali...
    Pomnik wielki zmontowali.
    No bo Polak , taki jest.
    Cudów ni ma ? O! Toć jest!

    Pozdrawiam w poniedziałkowy poranek
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Staszku.:)
    Nad plażami Rio dominuje słynna statua Chrystusa Zbawiciela, umieszczona na szczycie Corcovado – Garbatej Góry i to nie Polacy ją wybudowali!
    Tylko tam jakoś to konweniuje z otoczeniem, bo stoi na morzem. A tutaj, koszmarek w koronie z Burger Kinga stoi na pagórku wielkości kretowiska. Różne ptaszki (nie tylko orły) będą go pstrzyły jak muchy portret Najjaśniejszego Pana (Szwejk).
    Ale to może tylko ja mam jakieś wypaczone pojęcie estetyki?.:)))
    Miłego poniedziałku.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewo:)
    Nie masz wypaczonego pojęcia estetyki. Ten polski pomnik jest kiczem tak upiornym i tandetnym, że uwłacza: Podmiotowi upamiętnienia. Gdyby coś takiego narysował satyryk, Palikot - to proces o obrazę " uczuć " miałby pewny... Pomnik stał się głebokim uzewnętrznieniem polskiej religijności. Wielkiej " gabarytowo", lecz: powierzchownej, tandetnej, brzydkiej, spaczonej i niegodnej Wzorca. Któremu to: mali ludzie , wielki pomnik wyciosali. :)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonale to ująłeś Staszku. Ludzie bawią się w słomiane inwestycje typu "Art Koziepałki", w których nie ma głębokiej religijności.
    Ale wiesz, jeden lubi sztuczne kwiatki, a inni - jak monumentalny pomnik wyłapuje pioruny z całej okolicy.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ...ma być: który wyłapuje pioruny...

    OdpowiedzUsuń
  8. Witojcie!

    O kiczu z siatkobetonu nie będę się wypowiadał.
    U mnie niebo niebo płacze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś to niebo nad tą Górą,
    co dzień się zasnuwa chmurą...
    i za długo popłakuje
    czy nadziei nie rokuje?

    Trza Ci iść do „Aerofłota”,
    i pożyczyć samolota.
    chmury rozbić, deszcz wykurzyć,
    niech Cię nie nękają dłużej.:)

    Witaj Jaśku z zapłakanym niebem, a rozchmurz się małe deczko - uśmiech dostajesz ode mnie gratis:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam artykuł Pawła Wrońskiego w GW – tytuł bardzo obiecujący:), analiza też ciekawa.

    http://wyborcza.pl/1,75968,8625555,Kaczynski_odszedl_z_polityki.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewo:)
    Tytuł faktycznie obiecujący , dlatego do czytania się rzuciłem... Lecz zawatrość , to zwykły truizm i banał. Wielki psychol wszak, już dawno " wykluczył się sam " z polityki. Po tym jak, nie zaakceptował wyników DEMOKRATYCZNYCH wyborów oraz prezydentury Komorowskiego. Czuję, że " ta idiota " jest przekonana całkiem na serio, że: prezydentura mu się należała... z urzędu. Po śmieci Lesia. Wielokrotnie z resztą sam to " wybełkotywał ".
    Ważniejszym i bardziej niebezpiecznym, jest to, że : tak też uważa kilka milionów " poloków ".:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  12. Tu chodzi o samowykluczenie się Kaczyńskiego z prac RBN, bez względu na powody, dla których to robi. I konkluzja moim zdaniem bez żadnych truizmów, że polityk, który bierze wynagrodzenie z kasy państwa za pełnienie swoich funkcji (jest przecież posłem), powinien spełniać swoje obowiązki. A więc skoro niejako sam się wykluczył, nie uczestnicząc w pracach RBN, to nie powinien zabierać głosu na temat polityki zagranicznej i bezpieczeństwa kraju, bo po prostu nie ma ku temu kompetencji.
    I gdzie tu truizm? Całkiem rozsądna analiza, która zmierza do tego, że nie można brać na poważnie żadnych wynurzeń człowieka, który nie ma w tych sprawach zielonego pojęcia.
    Truizmem jest twierdzenie, że tak uważa kilka milionów Polaków. Ten artykuł ukazuje, dlaczego ludzie nie powinni tak uważać.
    A Polaków myślących inaczej nie zastrzelisz i nie wyślesz na Madagaskar. Mają do tego prawo, tylko trzeba cierpliwie wskazywać błędy w ich myśleniu. Jednomyślności Polaków jednak nikt Ci nie zapewni. Inżynierię dusz i umysłów już przerabialiśmy, z dość miernym skutkiem, przynajmniej w tej długości geograficznej.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witajcie:)
    Nie chodzi nam chyba o to, abyśmy wszyscy byli zgodni w swoich poglądach. Nie myślę, aby taka zgodność była rzeczą dobrą.
    W niektórych jednak działaniach przydałoby się odrobinę zdrowego rozsądku i tyle.
    Co do "figury" w Świebodzinie - ile można by za wyrzucone tam pieniądze głodnych dzieci nakarmić?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ruda:)
    przedsięwzięcie jest sfinansowane z datków wiernych, a nie za pieniądze publiczne - i nie mam dywagować kto i na co przeznacza swoje pieniądze. Ja w najbliższym czasie chcę za swoje pieniądze kupić sobie nowego laptoka.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ...powinno być: nie nam dywagować

    OdpowiedzUsuń
  16. Jasne, jasne, tyle, że ci wierni..., a zresztą nieważne. Ważne, że cholera mnie bierze na wszystkiego rodzaju bezsensowne pomniki i już:)
    Ewcia, jeżeli chodzi o laptopka - to asusa polecam - mam go od półtora roku i jest genialny:) Wygodny, lekki i co najważniejsze zawsze sprawny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybrałam już samsung R540, bo ma dość sporą pamięć (na fotki) i... w miarę sensowną cenę.
    Na dniach chyba go kupię.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam was.Z figurą jak zokrzyknięciem króle.Ten am poziom intelygencyji.Jurek

    OdpowiedzUsuń
  19. W PiS-ie ostro pedałują członki
    Aż w rowerze pobrzękują dzwonki.
    A Joanna kije w szprychy wkłada -
    Tak Beata Kępa uśmiechnięta gada
    Jak nie pedałujesz z nami - z roweru wysiadaj.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Jurku:)
    A jak ta intelygencyja się ma do nisko latających aeroplanów? Chyba tam jakieś światełka powinny być w tej koronie, albo cuś, żeby się który czasem nie rozbił?

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet jak się rozbije, to stwierdzą, że pilot to był jakiś niepokorny baranek i został ukarany...

    OdpowiedzUsuń
  22. Ewo:)
    To jest truizmem / jak się okazało nieszczęsnym /, bo widzimy i podobnie postrzegamy jego nikczmne działania. Ale z polityki, jak zasugerował w tytule Wroński - to on się nie wycofa! To, co zrobił Wroński jest truizmem, bo o tym wszyscy wiemy. Czyny kaczego wariata są faktem i prawdą oczywistą. Wroński powiedział nam, że: Zbrodnia musi być ukarana, przy wiedzy powszechnej, że - zbrodniarz jest bezkarny. Oczywiście - to prznośnia.
    Truizmem jest głoszenie oczywistych prawd, wszystkim znanych. To zrobił Wroński właśnie. A kaczyński, sam - z polityki się nie wycofa! Puki żyje. To moja opinia. Co najwyżej , za jakiś czas, zgodzi się: kierować Ziobrą - jako nowym pisowskim wodzem. Ale to będzie jeszcze gorsze...
    Posłów, którzy nie chcą wykonywać swoich obowiązków winno się - wyrzucać z parlamentu. Wiem, że takich przepisów i regulaminów nie ma. Może nad tym trzeba właśnie popracować?
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  23. Do jazdy w PiS-ie nie będzie członków,
    chyba, że Kępa nałapie ogonków.
    Teraz nie członek w nim pedałuje,
    bo w PiS-ie zostały już nędzne ch...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  24. No jakże trafne :))) No w życiu bym tak celnie i krótko nie ujęła tego faktu:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Staszku, widocznie każdy inaczej czyta ten sam tekst i interpretuje go zgodnie ze swoją percepcją. Ja pozostanę przy swoim rozumieniu, argumenty napisałam o 13:30 i nie chcę pisać jeszcze raz tego samego.:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla Jurka, który ceni teksty Waldemara Kuczyńskiego:

    http://wyborcza.pl/1,75968,8630397,Twarze_falszywej_kampanii_za_burta.html
    oczywiście, dla chętnych też.:)

    OdpowiedzUsuń
  27. A tak jeszcze a propos roweru i kija w szprychy:

    Z tego roweru nikt sam nie schodzi,
    bo inny rower mu nie dogodzi.
    Szprychy pogięte, wytarta rama,
    jazda do władzy, zawsze ta sama.

    Ciągnie do przodu, bo wciąż smarują,
    popychających też nie brakuje,
    trza mu kij w szprychy w urnie podłożyć -
    wtedy skutecznie sam się wyłoży.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ewa jestem żyję.Ale co to za życie.Jestem zagoniony jak zając w sidła.Wnuczek w związku z czpką kapit. zaprosił do przedszkola.Musiałem wygonić mole ze starego uniformu.Załatwić prezenty i cukierki dla 30 stu przedszkolaków.Były i zdjęcia.Chętnie bym wam wysłał ale były na nich pingwiny.Więc jak to mówią "kit galacha'Nie będzie żadnych zdjęć.Jurek A... moja pani ukochana zażyczyła sobie zmiany chałupy.Czy wiesz co mnie czeka?Jurek

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewa ostatni wiersz smakołyk.Mioooodzik.Dzięki za to co było i to co będzie.Jurek ogórek

    OdpowiedzUsuń
  30. Boszszeee...Jurku... z góry Ci gorąco współczuję!
    Już sam remont wytrąciłby mnie z równowagi życiowej, a co mówić zmiana chałupy? Toż to gorzej niż rewolucja bolszewicka.
    A skąd się w przedszkolu wzięły pingwiny? To już od małego idzie pranie mózgów? Kurde, jak nie kaczki, to pingwiny - czy w tej szerokości geograficznej nie ma innych ptaków?
    Dla mnie mogą być nawet nieloty, co gwarantują niezłe odloty.;-)
    Jak znajdziesz chwilkę opowiedz chociaż o tych molach!:)))

    OdpowiedzUsuń
  31. ... aaaa... i bardzo mi miło, że smakuje Ci moja dzisiejsza bajeczka i inne wierszyki. Dobrze jest mieć świadomość, że jest taki, który je lubi.
    Dziękuję.:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Ewa zaczęło się od starej kapitańskiej czapkiktórązatargał do przedszkola Tymek.Zaprosili mnie i stąd odkurzanie i omalanie munduru.Musiałem jeszcze latające panienki prosić o jakieś dziecinne bzdeciki .Sam też kupiłem trochę no i cukierki.Wszystko było cacy.Ale wiesz że te pingwiny to był dla mnie szkopuł.No poza jedną młódką.Powiem tobie niezła laska.Jurek

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj Ewo, witajcie mili goście. Bajeczka cudo, zdjęcie takie więcej przepiękne. Tak mi czasem żal że nie mam aparatu. A ten pomnik, może statua ? to koszmarek, bubel. Nazwanie go kiczem to mało.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jurek:)))
    Wiedziałam, że nawet przez te biało-czarne pióra potrafisz dostrzec pingwinie wdzięki.:) Ciekawe, jak by zareagowała ich właścicielka, gdybyś tak bez ogródek jej to powiedział (na ucho oczywiście)!
    A Twój Tymek to musiał puchnąć z dumy.:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Morwo, dobry wieczór :)
    Zgadzam się w 100% - kicz, to mało powiedziane. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że może się stać produkcją seryjną i takie wątpliwe ozdoby porozłażą się nam jak robactwo przy każdej drodze i w każdej mieścinie. Ciekawe, jak toto będą myć, jak go ptaszki zbezczeszczą, albo co zrobią, jak jakiś bociek zechce tam gniazdo uwić? Będą jaja w koronie.:)
    Dzięki za pochwałę fotek, chciałam pokazać, że listopad ma jeszcze trochę kolorów wbrew obiegowym opiniom o jego szarzyźnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ewunia strzeliłaś w dziesiątkę.Tymek był absolutnie kontenty.A co ło a palnąłbym byka.Z nami do pingwinka młódki to niewiele brakowało a palnąłbym byka.Z nami nieokrzesańcami to różnie byawa.Ewa czekam da dalsze Twoje wspaniałości dla pokrzepienia ducha i swawoli.Tego nam Jajo nie zabroni.Jurek

    OdpowiedzUsuń
  37. Ewa pan Kuczyński wdzisiejszej G.W.daje wstrząsającą prawdę o dwóch posłankach PIS.Gdyby wygrał ten okrutnik a przecież one by się zasadniczo przysłużyły.Skóra cierpnie,dreszcz przbiega.Nie chołubić i nie litować się dziś nad nimi.Oszukiwały nas poprostu.Jurek

    OdpowiedzUsuń
  38. Jurku, Jajo to już może tylko sobie pogadać i pomarzyć. Po co się tym ekscytować, róbmy swoje, będzie więcej pożytku z naszego zdrowego śmiechu, niż z narzekania i rozstrząsania wszystkiego, co sobie wybzdyczy. Może nam co najwyżej na kant d... naskoczyć.:)))

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiesz Jurku, jestem tego samego zdania. Te posłanki nie zasługują na żadną litość i uznanie. Same są sobie winne. Raz, że chciały ludziom kit wcisnąć w postaci farbowanego gołąbka pokoju, dwa - że nie mają za grosz własnego honoru.
    Gdyby mnie ktoś publicznie obrażał wiele razy i do tego nazwał paprotką, już dawno trzasnęłabym z hukiem drzwiami, posyłając parę zdrowych jobów - i tyle by mnie tam widziano. Że o lizaniu d... i płaszczeniu się przed idiotycznym starcem nie wspomnę.

    OdpowiedzUsuń
  40. on jeszcze nie jest starcem

    OdpowiedzUsuń
  41. Pewna ładna buzia ze Śląska,
    Odleciała z PiS-u jak gąska.
    Szara gąska za głośno gęgała
    I kaczka ją błotem posrała.
    Było gąsko słowiczo kląskać.

    OdpowiedzUsuń
  42. Z taką mentalnością jest się starcem mając nawet 25 lat. Poniał Anonimowy?

    OdpowiedzUsuń
  43. ładne wiersze to za mało, szacunku do ludzi by się zdało!

    OdpowiedzUsuń
  44. Na szacunek ludź musi sobie zasłużyć, a zwłaszcza wtedy gdy mu płacę.

    OdpowiedzUsuń
  45. A mnie te buzie nic nie obchodzą,
    niech se przychodzą, albo odchodzą.
    Niech wszystkie kaczki je obsrywają,
    i niech od wuca kopa dostają,
    niech sobie beczą jak durne owce,
    zejdą z ekranów gdzieś na manowce,
    niech zrobią kupę, wielką jak balia
    i niech się skąpią w kaczych fekaliach.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jaśku, moje z 20:23 do Twojego wierszyka.:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy, na tym blogu wszyscy się podpisują. Jeśli chcesz z nami porozmawiać o szacunku dla ludzi to bardzo proszę, ale nie w takim charakterze.
    Wybacz, wszystkie następne anonimowe komentarze będę kasować.

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimie poczytaj może pełne szacunku do ludzi wpisy sympatyków PiS-u,.. chociażby na blogu Janusza Palikota. Szacunek tam kapie miodem.

    OdpowiedzUsuń
  49. Jest jeszcze parę for i blogów przepełnionych miłością i szacunkiem dla ludzi, myślących inaczej, niż jedynie słuszna doktryna nakazuje.
    Wymieniać nie będę.:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Syćcy sie kasi porozłazili, to jo se zśpiywom
    z Golcami "Piosenke o nicym"

    Pisołek jus rózne piosenki
    Ło snach ło miłości ło wietrze
    Lec co byk nie spłodził
    To matuś mi trujom
    Poprawioj stać cie na lepse

    Sukołek tematu latami
    Jas wreście przyseł ten moment
    Łod słówka do słówka
    Z pomocom łołówka
    Powstała piosenka fenomen

    Piosenka prościutko łod serca
    Piosenka zupełnie ło nicym
    Lec za to pod noge
    I scero do bólu
    A scerość w piosence się licy

    Ludziska mie teroz sanujom
    Matula mie głosce za uchem
    Lec co najważnijse
    Kupiłek kompiuter
    I mom imejlowom dziewuche

    A syćko zawdziencom piosence
    Piosence naprowde ło nicym
    Jak dobrze ze wtencos
    Nie nasło mie pisać
    Na przykłod ło trudzie górniczym

    Piosenka prościutko łod serca ...

    No, juz mi lepi na dusy.:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Dawno tak cudnej piosenki nie słyszałam i tyz mi lzej na dusy.:))*

    OdpowiedzUsuń
  52. Hej dziewucho imejlowo!
    Ceko Cie na poccie słowo.
    Jak mnie lubis chocioz troche
    Pusce kantym swojom Zoche.

    Piosenka prościutko łod serca
    Piosenka zupełnie ło nicym
    Lec za to pod nogę
    I scero do bólu
    A scerość w zyciu sie licy.

    Az se dopisołek jesce jednom zwrotke.:)))*

    OdpowiedzUsuń
  53. To skoro zostałeś tylko Ty, Jaśku, to zaśpiewam Ci z Krystyną Prońko piosenkę na dobranoc, bo lecę już z nóg:

    POCAŁUJ MNIE NA DOBRANOC

    NOC WCALE NIE JEST PO TO ABY SPAĆ.
    W NOCY NAJLEPIEJ SŁYCHAĆ CISZĘ.
    POCAŁUJ MNIE NA DOBRANOC,
    POCAŁUJ , POCAŁUJ NA DOBRANOC.
    ZA OKNEM CZYHA ZGROZA,
    ZA DRZWIAMI STRACH..
    ZOSTAŃ TU ZE MNĄ
    NIE CHCĘ BYĆ SAMA.
    POCAŁUJ MNIE NA DOBRANOC,
    POCAŁUJ,POCAŁUJ NA DOBRANOC.
    PAMIĘTAM JAK SZLIŚMY POD GÓRĘ,
    STROMĄ, SKALISTĄ.
    CODZIENNIE MOGĘ SIĘ WSPINAĆ
    RAZEM Z TOBĄ.
    PRZEZ CZTERY PORY ROKU,
    NIEPEWNE I POGODNE,
    POD NIEBEM OTWARTYM
    BŁĘKITEM WYTARTYM
    GDZIE STRASZY SIĘ PIEKŁEM.
    NOC WCALE NIE JEST PO TO ABY SPAĆ.
    W NOCY NAJLEPIEJ SŁYCHAĆ CISZĘ.
    POCAŁUJ MNIE NA DOBRANOC,
    POCAŁUJ, POCAŁUJ NA DOBRANOC.
    POCAŁUJ, POCAŁUJ , POCAŁUJ
    NA DOBRANOC.

    Sorry, za te wielkie literki, ale już nie miałam siły poprawiać:)
    Dobranoc, dobranoc Mężczyzno - snów bajecznych...:)*

    OdpowiedzUsuń
  54. Dobranoc, dobranoc Kobieto już czas na sen, słodko
    śnij...:)*

    OdpowiedzUsuń