Powered By Blogger

sobota, 7 maja 2011

Wczorajsze kartki z podróży


Szczawik zajęczy w rzadkiej, różowej odmianie.


Różowe piękno pączków dzikiej jabłonki.


Dąb zrośnięty z sosną - w czułych objęciach na zawsze.


Fiolek bagienny.


Paprotki rosną nawet na drzewach.


Sosna kołnierzykowata (układ kory) w rezerwacie "Siemianówka".


Najstarsza sosna w Puszczy Białowieskiej.

Budzi mnie powiewem zapach mokrej ziemi,
obiecując czule radość dnia już bliską,
w rowie pęk kaczeńców złotawo się mieni,
powitanie szepczą wierzby jasne listki.

Dzień, choć jeszcze wczesny, śpiewa skowronkami,
one słodkim trelem ranek otworzyły,
pod żaglami chmurek suną dwa żurawie,
ciepły wiatr dodaje wiotkiej brzozie siły.

Dzisiaj będę żegnać magię leśnej ciszy,
już wspomnienia słodko duszę ogarniają,
niewypowiedziana, jednak wciąż ją słyszę,
znajdę jej impresje w przyszłorocznym maju.

41 komentarzy:

  1. Witaj,Ewa,życzę Ci szczęśliwego powrotu do domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    Piękny wiersz...
    i pięknie uchwycone wspomnienia...

    A dąb zrośnięty z sosną?
    wymowny ponad....

    Pozdrawiam cieplutko w końcu ciepłego wybrzeża...;-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Danuś:)
    Dziękuję. Wyjadę około południa, rano może jeszcze jakiś spacer zrobię, jak przestanie padać.
    Ciekawi mnie, czy czosnek niedźwiedzi już zakwitł. W minioną niedzielę miał już pączki - może dziś już w kwieciu? To tylko kawałeczek do lasu, zrobię fotkę, jeśli będzie sposobność...
    Czuję, jak mnie Twoje dobre myśli prowadzą.:)
    Wieczorem zajrzę do Ogródka już z domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Kasiu, dziękuję:)
    Uwielbiam łapać w obiektyw takie ciekawostki przyrodnicze. Ciekawe, że te drzewa żyją w doskonałej symbiozie, mimo, że jedno ma liście, a drugie igły...
    Pozdrawiam Cię serdecznie z bardzo zimnego
    (3 st.) i deszczowego wschodu.:))
    Później nacieszę oko Twoimi pięknymi fotkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć! Które z drzew ma obrośnietą mchem korę, dąb? A kora sosny kołnierzykowatej świetnie wygląda. Jeszcze takiej nie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć Ozonko:)
    Omszały pień ma dąb; sosna ma zwyczajną, szarobrązową korę. A jak on ją pięknie obejmuje gałęziami - taka miłość, mimo upływu czasu, do pozazdroszczenia...:)
    W miejscu zrośnięcia też rosną paprotki,jednak fotka w przybliżeniu nie dawałyby pełnej wizji tego niezwykłego zjawiska.
    Sosny kołnierzykowate (dosłownie, parę sztuk) widziałam tylko w Puszczy Białowieskiej.
    Być może, rosną też w innych miejscach, ale nigdzie więcej ich nie spotkałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jeszcze sporo fotek z tegorocznej wyprawy z różnymi ciekawostkami przyrodniczymi. Będę je na pewno jeszcze pokazywać; wystarczy tego na cały rok...
    Mam nadzieję, że nikogo nie zanudzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem kogo na pewno nie;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry.
    Zdjęcia świetne. Super, ale to nie nowina u Ciebie. Miłego dnia Wszystkim, a Tobie dodatkowo szczęśliwego powrotu na ....łono macierzy. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Heniu:)
    Dziękuję, staram się jak mogę, chociaż wiem, że to tylko amatorszczyzna i radosna "tfórczość" na kanwie przyrodniczych natchnień.
    Proszę o "czymanie" kciuków za dobrą drogę na rodzime łono.
    Miłego dnia, ze słońcem; tutaj go nie ma nawet na lekarstwo... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Żubr na sesję zdjęciową,
    zjawił się z panią Żubrową.
    Ryczała Żubrowa do Żubra,
    mógłbyś się Żubrze ubrać.

    Żubrowa mówi Żubrze,
    zrób sobie zdjęcie zróbrze.
    Dziś sesja jest zdjęciowa
    po krzakach się nie chowaj.

    Po puszczy chodzi Ewa****
    rozgląda się po drzewach.
    Ty królem puszczy jesteś,
    niech nas poznają wreszcie.

    Uśmiechniętą minę zróbrze,
    to Ci zrobię zdjęcie Żubrze.
    Żubr o uśmiech się postarał,
    Ewa**** wyjęła aparat.

    By Żubrowi" strzelić " foto,
    trzeba czasem wdepnąć w błoto.
    Po mokradłach trzęsawiskach,
    by uchwycic obiekt z bliska.

    Można mówić o sukcesach,
    wszystkim się udała sesja.
    A Twe zdięcia panie Żubrze,
    dziś jeszcze wystawię w Luwrze.

    Pozdrawiam.Miłej soboty.:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jasiek juhas7 maja 2011 12:23

    Witoj Jęndruś i syćcy:)*

    Jędruś, zacne z Ciebie i dobre pachole,
    Pryndzy Żubra we flaszce ujrzysz na stole,
    Jak na stole stoi i smakiem się pyszni
    A ten z puszczy, może nam się przyśni.:)

    Ewa co najwyżej cyknie Ci trawę żubrówkę,
    Ta dodana do czystej - da pyszną żubrówkę.
    I jak się nią dokładnie i dobrze uraczymy
    Wtedy może i wspaniałego żubra zobaczymy:)

    Pozdrowinka słoneczne ślę.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jam Jasieczku dobra dusza,
    mam już z górki, tożem skruszał.
    Świat jest piękny i uroczy,
    lecz nie dadzą ci podskoczyć.

    Przeto Jaśku nie wydziwiam,
    czasem łyknę sobie piwa.
    I z sąsiadem trza pogadać,
    wszyscy mówią, że im biada.

    Dziś Jasieczku jest sobota,
    to zapomnij o kłopotach.
    Żubra z puszki sobie nalej,
    i patrz, co to będzie dalej.

    Żubrzyk z puszki w humor wprawia,
    a tymczasem Cię pozdrawiam.:-))

    OdpowiedzUsuń
  14. A jak coś w puszcze zostanie
    nie zapomnijcie o Danie,
    mi wystarczy sama pianka
    dziękuję, dygam kolanka:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. http://youtu.be/ON_ZIqzbIZs

    OdpowiedzUsuń
  16. http://www.youtube.com/watch?v=ce21bpDt1dg

    OdpowiedzUsuń
  17. http://www.youtube.com/watch?v=OK7Bw75mC2U

    OdpowiedzUsuń
  18. Moi zacni Ogrodnicy
    na żubrówkę zasłużyli,
    mam flaszeczkę, bardzo proszę
    po kielonku już częstuję.:)

    Niech zasiędą wszyscy w koło,
    chcę odpocząć trochę z Wami,
    niech piosneczki brzmią wesoło,
    a ja zajmę się trunkami.

    Droga długa, w deszczu cała,
    wycieraczki w ciągłym ruchu,
    nogi bolą od pedałów,
    trochę też mi burczy w brzuchu.:)

    Już na miejscu. Tu też leje,
    chmury wokół ciężko wiszą,
    mi gębusia w głoś się śmieje,
    bo nareszcie coś popiszę:))

    Witam Wszystkich i pozdrawiam z rodzimego łona. Dziękuję za "czymanie", szczególnie Danie. Za piykne wiersycki Chłopakom też, piosenki zaraz odsłucham.:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szczególnie spodobał mi się Robert Miles i Mike Oldfield, dzięki:)

    Wszystkim proponuję "Pola zielone" - cudnie przy nich odpoczywam...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=hiYRZGq4zzw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Też jestem, ale jeszcze mnie nie ma:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze mówiłam, że nosisz czapkę niewidkę, tylko nie wiem, w którym momencie zdejmujesz. Chłopina Cię podgląda?;))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ozonka czapkę niewidkę wkłada,
    kiedy do kompa swego zasiada.
    Chłopina zaś, wtedy jest skory
    uderzyć do Niej w słodkie love story;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Ewo w domowych pieleszach:)))

    Idiota

    Dostojewskiego - niegodna
    Polska idiota zawsze " modna":(
    Dziamdzia, pysk krzywi," opiniuje ".
    Bandytom stadionowym się podlizuje:(
    Bo to: wcale bandyci - nie są.
    Łoni - miłość, pariotyzm niesą!
    Polski idiota: mały acz butny,
    Wolski oszołom: rydzyka pupil!
    " Gazeta polska " pieje z zachwytu.
    Bo tam pisowców też jest bez liku:(
    A ja wam życzę, O POKRĘCENI:
    Znikniecie z Polski - już na jesieni!

    Chociaż sam w to nie wierzę, biorąc pod uwagę " zbirowom mondrość naroda ".
    Piszesz Ewo, że deszcz Ci towarzyszył przez całą drogę powrotną. A u mnie dziś: piękna pogoda i całkowicie bezchmurne niebo. Chłodno , ale pogoda zmusza do łażenia po okolicy. Dziś , pierwszy raz pospacerowaliśmy po nowym redzkim parku. Powstał , przy pomocy Unii. Nad meandrami rzeczki Redy, kilka oczek wiodnych, sporo zasadzonej zieleni i nawet: niewielka plaża. Sztucznie usypana. A ja, siłą przyzwyczajenia: ciągle " ciągnę " do Trójmiasta, a zwłaszcza do Gdyni:) Błąd. Tu przynajmniej nie ma jeszcze: parków, rond, ulic, pomników - pod " wezwaniem " kaczki. W Gdyni, piękny skrawek zieleni, na Górze Kamiennej - już " nosi nazwę" M. i L. kaczkowatych:( Jadąc do Gdyni, zawsze nadrabiam drogi, aby nie jechać przez rondo "prezdęta".
    Mój opelek, na tym cholernym rondzie, zawsze ma tendencję wjechania prosto w tą idiotyczną tablicę " pamiątkową "... Kiedyś go nie powstrzymam:)
    Pozdrawiam wieczorowo i siadam , z wielką przyjemnością w Ogrodzie:) Co robimy? Co pijemy?
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  24. :)

    Włączyłem sobie : " Abbey road "
    Kacze wypierdki - won mi stąd:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Staszku wieczorową porą:)

    Deszcz siąpi nadal; jak zaczął w Białowieży od 8.00 rano, tak przez niemalże całą wschodnią Polskę pada do tej pory. Na dworze 7, w porywach 8 st. A w mojej chałupie tylko 17.st! :(
    Siedzę w polarze i ząb o ząb mi dzwoni, popijam na rozgrzewkę zeszłoroczną naleweczkę agrestową, bo bym chyba uświrkła na amen.
    Mogę i Tobie polać, chyba, że wolisz drinka z żubrówki z sokiem jabłkowym, zapraszam:)

    Uciekłam trochę od polityki na tzw. łono, odetchnęłam bez jazgotu kaczora i pisopodonych, ale od jutra zacznę po trochu czytać portale gazet. A w poniedziałek do robociny jazda:(

    W Lublinie piękny skwerek, noszący imię Sybiraków, przemianowali na skwer Lecha Kaczyńskiego (radni PiS-u, rzecz jasna, którzy mają większość 1 głosu w Radzie Miasta). Sybiraków zepchnęli na malusieńki placyk, bo co tam! Lech santo subito ważniejszy...

    Dzięki za wierszyk:)No to siadamy, już polewam, tylko co sobie życzysz?:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nareszcie, jestem:) Musiałam skończyc , co zaczęłam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. ... i na początek kabaretowo - ale jakby lekko aktualne...;)

    http://www.youtube.com/watch?v=vjlluR_DsDw

    OdpowiedzUsuń
  28. A możesz nam coś ciekawego zaproponować na wieczór?

    Ja proponuję odrażającego draba, w sam raz na wieczór:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=o71_eb_ZITM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. Jasiek juhas7 maja 2011 21:24

    Dobry wieczór :)*

    U mnie jak w Californi było słonecznie i deszcz nie
    padał :)

    http://www.youtube.com/watch?v=X1Bhgl3izdU

    A na Twoje powitanie ogromny bukiet róż Ci wręczam :)

    http://www.youtube.com/watch?v=IlSbsmPfSQA&NR=1&feature=fvwp

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobry wieczór Jaśku:)*
    Ach, prześlij mi troszkę tej Kalifornii i ogrzej mnie...:)
    Dziękuję za cudowne róże, bardzo mi w nich do twarzy... a jak pachną i wspaniale dźwięczą...:)*

    OdpowiedzUsuń
  31. ... w rewanżyku dam Ci - ...

    http://www.youtube.com/watch?v=loHGtyFMYIo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. Z różami czuję się w pełni kobietą, "nawet jakby komuś miało to przeszkadzać"... :))

    http://www.youtube.com/watch?v=lHJ3H6hDFXk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. Jasiek juhas7 maja 2011 22:07

    I już dobranoc po podróży z kołysanką:

    http://www.youtube.com/watch?v=l5pIC2MIelQ

    i wierszem Alexandra Czartoryskiego

    "Bądź tu ze mną"

    Pragnę cię, gdy przychodzisz wprost do mnie,
    gdy mnie tulisz i siebie chcesz dać
    Muszę czas mieć, by działać przytomnie.
    Wstrzymam chwilę, bo wiecznie ma trwać

    Z twoich ramion się nie chcę uwalniać,
    gdy tak blisko mej twarzy twa twarz
    Wstrzymam chwilę i czas się spowalnia
    Serce bierzesz, a mi siebie dasz

    Wstrzymam chwilę, by trwac mogła wiecznie
    i piękniejszą mi była od snu
    Bądź mi bliską, gorąco, serdecznie
    i nie odchodź i bądź ze mną tu.

    Dobranoc, dobranoc Kobieto :)*** - już czas odpocząć
    po podróży :)* i do jutra.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jasiek juhas7 maja 2011 22:17

    i w odpowiedzi,... kontynuując :)

    http://www.youtube.com/watch?v=tdRlSr_EtBM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem już naprawdę bardzo zmęczona podróżą... pójdę odpocząć, ale najpierw chciałabym odbyć jeszcze jedną podróż, taką, jak w wierszu annyG:

    "podróż po twarzy (erotyk)"

    wybrać się w podróż po twej twarzy
    przy Twoich ustach się położyć
    w błękicie oczu się zanurzyć
    wędrować tak i się zamarzyć...

    po szyi pieścić cię ciepłym oddechem
    pospijać powoli łez kryształy słone
    przytulać sny które krzyczą echem
    uczesać myśli tak zmierzwione...

    od nowa pragnę twą twarz całować
    usypiać w pobliżu spokojnego serca
    utonąć w tobie,tak głęboko się schować
    żeby innym już zabrakło w nim miejsca ...

    chciałabym kochać cię,deszczowo
    by rześkość rankiem ci przynosić
    i słońcem suszyć Twoje ciało
    byś zawsze w sercu swym mnie nosił

    chciałabym przynieść ci w mej dłoni
    ziarno spokoju i chęć do życia
    bo ty kochaniem jesteś moim
    a miłość warta jest przeżycia...

    Dobranoc, dobranoc Mężczyzno:)*** - snów gorących...:)*

    i kołysanka:

    http://www.youtube.com/watch?v=xvr5xxbVgUI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  36. :)
    no to kontynuujmy...

    http://www.youtube.com/watch?v=CVKCqUeUZ-I&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. A teraz już naprawdę wszystkim mówię dobranoc... ze słodkim zapachem czeremchy... jeśli ktoś jeszcze jest w Ogródku (?)...do jutra, mili:)

    OdpowiedzUsuń
  38. moda na powroty trwa
    tym razem Stanisław
    a z jaką pompą odchodził!

    OdpowiedzUsuń
  39. Chcesz wrócić? Zapraszam.:)

    OdpowiedzUsuń
  40. ... i nie wstydź się podpisać; masz ładne imię:)

    OdpowiedzUsuń