Powered By Blogger

poniedziałek, 9 maja 2011

Moje credo

Trochę wiosny z mojego ogrodu.


Rajska jabłoneczka w pełnej krasie.


Zakwitł pełnik europejski.


Efekt kwietniowej randki żabiej pary w stawiku.


Kwitnie dąbrówka rozłogowa.

Szukam Go w ludziach i zwierzętach,
w pejzażu wiosny, w locie pszczoły,
w powszednim rytmie, czy też w święta,
choć nie po drodze mi kościoły.

Zachwytem duszy chwalę Światło,
w ludzkiej dobroci Go doznaję,
w radości życia, choć niełatwe,
w styczniowych mrozach, w ciepłych majach.

Bez feretronów, kap, sztafaży,
sztucznych formułek pustosłowia,
On w cichym wietrze z ptakiem gwarzy,
znajdę Go w kwieciu, wśród listowia...

Nie modlę się o zmiłowanie
i na zbawienie nie mam rachub,
obce mi wzniosłe pienia, łkania
z przyzwyczajenia lub ze strachu.

Widzę Go w tobie i w stokrotce,
w zorzy poranka, mgłach, ruczajach,
w figlarnych wąsach małej kotki
...i w wierszu, który napisałam.

59 komentarzy:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=ycn4f7TQePM
    Witaj poetko miła:)))

    Cudne są Twoje wiersze:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=KjCVJjtBEZE&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. O!!! I o to chodzi:)
    Witaj Ewo! Mam takie samo zdanie:) Nic dodać, nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Helloł Ozonko:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=LdRxXID_b28

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Tygrysku, nareszcie:)))
    Aleśmy się wyczekali na Ciebie... litości nie masz za grosz...;)
    Wczoraj usiłowaliśmy Cię zwabić w pułapkę AC/DC i inne... Poskutkowało? No to hurrrraaa:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Adaś za pochwałę, a muzyczkę już odsłuchuję.:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Ozonko:)
    Cieszę się, że trafiłam przekazem wiersza w Twoje odczucia... Właściwie, to zainspirowała mnie odpowiedź, którą napisałam wczoraj dla SEG.. i jakoś samo dalej poleciało.:)

    Pogoda tak cudna, że aż dzisiaj żal w pracy siedzieć... Ale trudno, wyurlopowałam się w deszczu i chłodzie, to teraz cierp ciało...;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tygrysie, mam nadzieję, że wreszcie powizytujez trochę Ogródek, odpoczniesz po wojażach w naszych wiosennych kwiatach i zapachach, pograsz nam pięknie, porymujesz troszku...
    Ckniło nam się bez Ciebie okrutnie.:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zwabiliście i zachodzę w głowę skąd Jasiek wiedział,że jadę już do domu?Empatia jakowaś czy co?:)))
    Jeszcze mam sporo pracy ale będę zaglądał bo mi tęskno było za Wami...

    Jaśku,za kapitalną przynętę:

    http://fun.net.pl/Zestawy_2010/2010-03-10/100_Kobiet.flv,film.html

    i oryginał:

    http://www.youtube.com/watch?v=4m1EFMoRFvY

    Miłego dnia wszystkim:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko jasne... dzierlatki od Jaśka Cię zwabiły:)))
    Dzięki za Beyonce, hmmm... w oryginale nie ma takiego tłoku, ale za to jaki kolorowy wdzięk...:)

    Miłego dnia Tobie, Tygrysku:)))
    Nie zapracuj się nam zbytnio i koniecznie zajrzyj wieczorkiem dla relaksu. Będę Cię wyglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Ewuś:))
    Ogród najpiękniejszy wiosną potem dojrzewa w leniwym cieple lata i wtedy tylko brakuje lasu do pełni szczęścia...tego szczęścia...
    W codziennej gonitwie dnia uwielbiam tu zaglądać bo choć pewnie jest wiele podobnych miejsc to serce moje tu ma korzenie i to się nie zmieni.
    Dzięki Tobie i Wam wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Adaśku:) Miodek w moje serce wlałeś, nawet nie wiesz jak bardzo... dziękuję...
    Nie wyobrażam sobie tego miejsca bez wizyt Twoich i Wszystkich Ogrodników...
    Uprawiacie go pięknie, każdy wnosi swoją niepowtarzalne ciepło i aurę...I to, że jest właśnie taki, zawdzięczam Wam...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja praca ostatnio opiera się na..rozkminianiu bzdurnych przepisów produkcji made in Poland.
    Palikot miał walczyć z takimi bzdurami ale chyba powinien poważniej podejść do tematu.Walczyć należy z głupotą ustawodawczą,indolencją i brakiem wiedzy i wyobraźni ustawodawców i decydentów.
    Jakem wszedł w temat ...to wyjść nie mogę.
    Wniosek mój to pytanie:kto ma interes w pisaniu nieżyciowych bzdur,utrudniając ludziom pracę,życie?Kto nie mając wiedzy w temacie ma prawo decydować co jest dla mnie dobre a co nie?Dlaczego proste rozwiązania oparte na praktyce i doświadczeniu nie mają szans w zderzeniu z pomysłami urzędników?
    Ja leniom płacę i wymagam!
    Przed wyborami mocno zastanowię się zanim oddam głos.

    OdpowiedzUsuń
  14. ,,Byłem" u Hanny i...podobuje mnie się:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Adaśku, rozkminianie takich absurdów, to mój chleb powszedni. Jeszcze do tego muszę oceniać ich realizację przez różnych lokalnych decydentów, którzy czują się jak jedynowładcy na swoich terenach i za nic mają wszelkie regulacje powszechnie obowiązujące... nawet te sensowne i zapobiegające korupcji (a może właśnie dlatego).
    Wszyscy płacimy leniom, tylko niestety, nie za pracę...

    Hanna pisze bardzo ładne wiersze, też mi przypadły do gustu... a Kasia ma śliczne, przyrodnicze fotki.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prawo dla prawników (???):))) :(((

    Dla Was,dzierlatki:):

    http://www.youtube.com/watch?v=CrRPA25UBGg

    OdpowiedzUsuń
  17. Adaśku, w tym sęk, że prawnicy mają wielki kłopot z różnymi gniotami legislacyjnymi, a odsetek prawników wśród posłów jest naprawdę znikomy. To są w większości politycy zdolni li tylko do gębowania...
    Już nie wspomnę o kompetencjach prawników z kancelarii Sejmu, oceniających projekty ustaw... momentami odnoszę wrażenie, że co poniektórzy ukończyli tylko szkołę Duracza w słusznie minionej epoce...

    Piękne nutki podajesz dla dzierlatek, wdzięcznam Ci bardzo jako dzierlatka;))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ech ta nasza Polska:))):

    http://fun.net.pl/Zestawy_2011/2011-04-21/We_Love_Poland_1.flv,film.html

    http://fun.net.pl/Zestawy_2011/2011-04-22/We_Love_Poland_3.flv,film.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla Ciebie,Ewuś:

    http://www.youtube.com/watch?v=DCkbfyk6XGc

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam identyczną przygodę na rozchwierutanym pomoście na puszczańskich bagienkach. Tylko pod spodem jakby trochę płyciej, na szczęście...:))

    Od lat nikt nie remontuje kładek na szlakach turystycznych, prowadzących przez bagna. Co najwyżej stawiane są tabliczki z ostrzeżeniem, że wejście na kładkę grozi "niebezpieczeństwem".
    Pewnie stawiane są jako swoisty "dupochron" w razie czego: a, co - nie ostrzegałem? Wlazłeś na własne ryzyko i o roszczeniach odszkodowawczych za ew. wypadek zapomnij.

    OdpowiedzUsuń
  21. W większości to około-wrockowe klimaty:)ale czuję nosem,że w całym naszym pięknym kraju ludziom zbywa na wyobraźni:)
    Polak potrafi!Za to hasło dałbym nagrodę:)

    Na razie uciekam,pa:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję, Tygrysku, trafiłeś mnie Lifelines.:)
    Zarówno co do muzyki, świetnego tekstu, jak i filmiku... takie widoki grają mi w duszy od zawsze.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Do popisania Tygrysku, pa - do wieczorka:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Palikot chciał zrobić co trzeba, ale mu utrudniali jak mogli. Dlatego miał takie mizerne efekty.
    Ewo, załatwiam sobie pobyt w Policznej. Będziemy robic wypady, żeby lepiej poznać okolice.

    OdpowiedzUsuń
  25. Policzna to chyba w województwie mazowieckim? Nie znam tej miejscowości, co do atrakcji turystycznych. Ale chyba stamtąd jest blisko do Puław i Zwolenia.
    A z Puław do Kazimierza - to już tylko drobny skok - kilkanaście kilometrów zaledwie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie, bliżej do Hajnówki. To obrzeża Puszczy Białowieskiej.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale podobna jest też druga i to chyba ta , o której piszesz:)

    OdpowiedzUsuń
  28. "podobno", powinno być;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jest też Policzna w gminie Kleszczele, faktycznie w woj. podlaskim. Do Hajnówki ok. 15-20 km, a z Hajnówki do Białowieży jeszcze 17 km. W każdym razie po drodze...:)
    W Kleszczelach jest piękna zabytkowa cerkiew i stara synagoga w opłakanym stanie. Mam nawet fotki, tyle że z zeszłego roku. Może kiedyś pokażę w Ogródku.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dam Ci link do kwater agroturystycznych w Białowieży. Zawsze to bliżej Puszczy, po co tyle dojeżdżać? Tu znajdziesz też inne atrakcje.

    http://www.bialowieza.net.pl/

    na prawej stronie są linki do kwater, zajazdów i pensjonatów. Do wyboru, do koloru.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Już, dodałam.
    Co do, kwatery. Nie bardzo mogę teraz się wycofać, chyba że nie bedzie miejsc w terminie, o który mi chodzi. Sprawa jest w trakcie załatwiania. Daleko to nie jest, a i atrakcje różne i wycieczki też są w ofercie:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Jasiek juhas9 maja 2011 16:10

    :))) Witejze Adasiu, dopiero teraz obejrzałem Twoje
    Io3 dzierlatki i chylę czoła - jesteś w tym względzie
    prawdziwym tygrysem. I jak tu takiej maskotki blogowej nie lubić?
    Pozdrawienia także dla Evusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jasiek juhas9 maja 2011 16:18

    Adaś, a to dla Ciebie, bo nasze dzierlatki lubią
    spokojność :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=lgSLz5FeXUg

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzień dobry Jaśku:)*

    Dzierlatki - powiadasz? Znalazłam w sieci wierszyk, na temat dzierlatek, i do czego mogą się przydać w wieku kwiecie:

    "Dzierlatki"

    Kochałem je przez czas długi,
    Odeszły, jedna po drugiej:
    Ewa - z piegiem na nosie,
    Karolka - o pięknym głosie,
    Tola - postawna i zgrabna,
    Basia – drobna,powabna,
    Grażynka – z włosami rudymi,
    Marysia – z biodrami cudnymi,
    Jagódka – co była pobożna,
    Krysia – ta była zamożna,
    Wandzia – wargi miała namiętne,
    Małgosia – oczy urocze i smętne.
    Teraz, gdy lata już nie te,
    Wśród wspomnień znajdę podnietę,
    I byłby smutny nasz światek,
    Bez kochających dzierlatek.

    autor: Krzyk
    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jasiek juhas9 maja 2011 16:34

    i coś dla dzierlatek :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=FyLicYF6Zwc

    OdpowiedzUsuń
  36. ... z tego widać, że na wspomnienia też trzeba popracować.:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jasiek juhas9 maja 2011 16:36

    no i jeszcze...dla nas

    http://www.youtube.com/watch?v=IWD8b9eIROI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  38. :)
    Przystojni ci jesienni chłopcy, nie powiem... Piosenka o jaskółkach też śliczna, wdzięcznam Ci Jaśku w imieniu dzierlatek:)

    Przyszła mi na myśl "Jaskółka uwięziona" Stana Borysa, ale to trochę za smutne...
    Może coś innego Stana, równie śliczne, do tego ze słowami wiersza Leopolda Staffa:

    http://www.youtube.com/watch?v=q5MKURoYWuQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  39. Jasiek juhas9 maja 2011 16:51

    I nie mogę sobie odmówić, byście tego nie posłuchali:))

    http://www.youtube.com/watch?v=f8uc7c0HZuc&NR=1&feature=fvwp

    OdpowiedzUsuń
  40. Jasiek juhas9 maja 2011 17:01

    Aż żal tych dzierlatek, które odeszły. Za to mamy
    wirtualne :)))

    OdpowiedzUsuń
  41. Jasiek juhas9 maja 2011 17:14

    Podsyłam jeszcze chłopaków dla dzierlatek:))) i na tym
    zakończę muzyczną sesję.
    http://www.youtube.com/watch?v=n_X8H4G5ACs

    OdpowiedzUsuń
  42. Dzierlatki mogą to samo powiedzieć o sokołach...:)
    Niech żyje wirtual (chociaż?):)

    OdpowiedzUsuń
  43. To ja podeślę coś dla sokołów:)

    http://www.youtube.com/watch?v=-vo3x4KQG6w&feature=related

    Bradzo mi się podoba Twoja muzyczna sesja, możesz kontynuować?:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Jasiek juhas9 maja 2011 17:26

    To i rewanż się należy.:)
    http://www.youtube.com/watch?v=eR1AbAYHdD0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  45. Fantastycznie brzmi ta piosenka w duecie:))

    http://www.youtube.com/watch?v=eLS0kRAsSoo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  46. Jasiek juhas9 maja 2011 17:45

    dla odmiany - słowo:
    Gdy całuję spłonioną jak róża
    Szyjkę twoją, bo tego nie bronisz,
    Jeszcze mi ją przychylasz i kłonisz,
    A twe oko się słodko przymruża,
    W tak przemożnej ochocie się pławię,
    Taka lubość rozpiera mi dusze,
    Że pieszczota się zmienia w katuszę,
    Którą zdzierżyć męczeństwem jest prawie.
    Kiedy potem w tajonym pośpiechu
    Wargi twoje swoimi przykryję,
    Gdy mnie wonią ulotną upije
    Ambrozjowy kwiat twego oddechu,
    Gdy z obawy, że żar nas spopieli,
    Świeże tchnienie ci usta odmyka,
    Gdzie się język z językiem spotyka
    Dla ochłody w swawolnej kąpieli,
    Tak rad jestem i kontent bez miary,
    Jakbym usiadł z bogami do stołu
    I z ich świetną kompanią pospołu
    Przewyborne pił duszkiem nektary.
    Jeśli wolno mi szczęścia dostąpić
    Tak wielkiego, żem celu już blisko,
    Czemu dajesz, nadobna, nie wszystko,
    Czemu reszty upierasz się skąpić?
    Drżysz, że tego gdy doznam zaszczytu
    I gdy rozkosz zawładnie mną błoga,
    W niebo wzlecę, zmieniwszy się w boga,
    Niepamiętny ziemskiego pobytu?
    Piękna moja, nie lękaj się tego,
    Ja za tobą gotowy pójść wszędzie,
    Gdzie ty będziesz, tam niebo me będzie,
    Aż do śmierci nie żądam inszego.

    Autor: du Bellay

    Wikingowie dzień pracy rozpoczynali od kawy i lucky strike`a.
    a potem szli gwałcić, palić i coś tam, coś tam. :)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Widzę go w obłokach co suną po niebie
    widzę w barwach tęczy łuku szerokim
    w zieleni trawy, stokrotkach wdzięcznych
    widzę w róży pąkach i w drzewach wysokich.

    Jest w kwiecie magnolii, w jaśminu krzewach
    w locie pszczółki miodnej i oczu spojrzeniach
    w powalonym drzewie, w jaskółczym gnieździe
    i w gęstej dębinie gdzie szukam schronienia

    Pozdrawiam Was serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  48. :) Piękny ten wiersz... nie znałam go. Wiersz napisany w XVI wieku, ciekawa jestem, kto dokonał tak cudnego przekładu?

    Z wrażenia aż internet mi się zbiesił i dopiero teraz dał przepustkę do Ogródka.:))

    Zrewanżuję się przepięknym wierszem Johanna Wolfganga Goethego -

    Bliskość ukochanego

    Gdy słońca blask nad morza lśni głębiną,
    Myślę o tobie, miły.
    Wzywałam cię, gdy ksieżyc niebem płynął
    I zdroje się srebrzyły.

    Widzę cię tam, gdzie skraj dalekiej drogi
    Szarym zasnuty pyłem,
    A nocą gdzieś wędrowiec drży ubogi
    Na ścieżynie zawiłej.

    Słyszę twój głos w szumie spienionej fali
    Bijącej o wybrzeże
    Lub w cichy gaj przychodzę słuchać dali
    W zamierającym szmerze.

    I wtedy wiem, że jesteś przy mnie, blisko,
    Choć oddal cię ukryła -
    Przygasa dzień, wnet gwiazdy mi zabłysną
    O, gdybym z tobą była!

    A skąd Wikingowie mieli lucky strike? :)))
    Co by nie powiedzieć, ludy te dotarły nawet pod Hrubieszów na Lubelszczyźnie, skąd wywodzi się mój tata...:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Witaj Haniu:)
    Dziękuję za to śliczne dopełnienie mojego wstępniaka. Doskonale oddaje przesłanie mojego wiersza i współgra z moimi odczuciami...
    Jakbyś patrzyła moimi oczami na jaśmin, magnolię i jaskółcze gniazdo...
    Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko i zapraszam serdecznie do Ogródka, miła Poetko:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Witojze mi juhasie:)))
    Ja ,,w ciągu" jestem i czasu mi brak na cokolwiek ale zawsze z muzyczką dzień zaczynam i kończę.Miło mi,że podobały Ci się dzierlatki a Beyonce to jak wisienka na torcie:)))

    Ale żeby nie było,jako przedsmak gorącego lata mam dla Was taką oto dzierlatkę,która urzekła mnie swoim talentem i urokiem:

    http://www.youtube.com/watch?v=wkEeNpWMvgk

    http://www.youtube.com/watch?v=D8oS1SHjhPU

    Niech to będą kołysanki na dzisiejszy wieczór,ode mnie specjalnie dla Ogródkowiczów:))

    Niestety,muszę umykać i... do środy kochani:(((

    *

    OdpowiedzUsuń
  51. Ach, Ty pracowity Cotku:)

    Może, jako przedsmak cudownego, urlopowego lata spodoba Ci się ta piosenka?

    http://www.youtube.com/watch?v=9f06QZCVUHg

    Dziękuję za kołysanki w swoim i Ogródkowiczów imieniu.:)
    A wieczór jest słodki, ciepły i cichy... nareszcie prawdziwy maj:))
    Do środy będziemy Cię wabić Tygrysie, może znów wpadniesz w pułapkę z dzierlatkami? Oby:)

    Do... rychłego zobaczenia, usłyszenia i popisania, Adaśku:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Usiądźże ze mną dzisiaj, miły,
    pozwól mi siebie oczarować,
    wieczorną ciszą, w cudnej chwili
    chciałabym... tobie się podobać.

    Włożę sukienkę, tę zieloną
    utkaną z traw, z zapachem mięty,
    winem rozpalmy myśl uśpioną,
    niech oczy błyszczą jak diamenty...

    Weź moją rękę w swoje dłonie,
    ogrzej ją ciepłem pocałunku...
    przed twym uczuciem się nie bronię,
    żadnych nie stawiam ci warunków...

    Wieczorną ciszą w bzu zapachu
    zakwitną uczuć naszych łąki,
    skryjemy się przed całym światem,
    nim nas ogarnie noc rozłąki.

    OdpowiedzUsuń
  53. I jeszcze w taki piękny, majowy wieczór posłuchajmy serenady:

    http://www.youtube.com/watch?v=6nsfSps7aBM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  54. Jasiek juhas9 maja 2011 21:56

    Dziś na dobranoc wiersz Adama Ziemianina

    "Dla Małej"

    Wystukaj po torach do mnie list
    Wtedy naprawdę nie wyjedziesz cała
    Niech będzie w nim lokomotywy gwizd
    Tylko to zrób jeszcze dla mnie - Mała

    Wystukaj po torach do mnie list
    Choćby w alfabecie Morse'a
    Moja ulica jeszcze twardo śpi
    Jeśli tak chcesz - w liście zostań

    Napisz od serca do mnie list
    I zamieszkaj w tym liście cała
    Niech śmiechu dużo będzie w nim
    Obiecaj mi to dzisiaj - Mała

    Napisz od serca do mnie list
    Lecz - proszę - nie wysyłaj go nigdy
    W szufladzie zamknij go na klucz
    Niech czeka wciąż lepszych dni

    A mogliśmy - Mała - razem łąką iść
    Świt witać po kolana w rosie
    A mogliśmy - Mała - razem piwo pić
    Dom nasz zamienić na sto pociech

    A mogliśmy - Mała - konie kraść
    Z niebieskiego boskiego pastwiska
    A mogliśmy - Mała - w środku lata
    Zbudować słoneczną przystań

    Dobranoc, dobranoc Kobieto:)*** - miłych i czarownych
    snów:)* i do lepszego jutra.

    OdpowiedzUsuń
  55. To ja dzisiaj na dobranoc przyniosę jeszcze kroplę szczęścia, z wierszem annyG:

    Kropla szczęścia

    Są takie dni
    gdy mimo deszczu,
    w oczach wilgotno,
    lecz ze szczęścia.
    Kiedy z miłości
    nawet w wierszu,
    najmniejsze myśli
    chcesz rozpieszczać.

    Istnieją chwile,
    gdy uczucia,
    wyrazić chcesz
    najdelikatniej
    i szukasz dobra,
    które w ludziach,
    od dawna źródłem
    wszystkich natchnień.

    Ta kropla szczęścia
    na mnie spadła,
    spływa powoli
    niosąc błogość.
    W jego obliczu
    tak bezradna,
    biorę w swe ręce
    nową miłość.

    Dobranoc, dobranoc Mężczyzno:)*** - śnijmy już, a jutro będziemy razem konie kraść i piwo pić w słonecznej przystani:)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Dobrej nocki, Ozonko i miłych snów o letniej wyprawie:)

    OdpowiedzUsuń