Powered By Blogger

piątek, 20 maja 2011

Na klawiaturze


Kwitnący berberys.

Dzisiaj nie potrafię z siebie nic wykrzesać,
wszystkie moje myśli usnęły wieczorem,
chociaż dzień wstał jasny, głowę mam w pieleszach,
promyk podpowiada, że już wstawać pora.

A ja chciałam zostać we śnie, gdzieś daleko,
w którym mi zabłysłeś, jak wschodzące słońce,
me marzenia biegły, jak nurt rwącej rzeki,
czułe struny serca ciepły wiatr potrącał...

Chłonę jego magię w różowym poranku,
zaklinam, by kiedyś jeszcze się powtórzył,
życie znów zamknięte w codzienności ramkach,
sen cichutko został gdzieś na klawiaturze.

63 komentarze:

  1. Dla Ogrodników:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=jgHDhFQdqRY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  2. Wita Danuś:)
    Dziękuję za "Radość o poranku", a jest naprawdę powodem do radości, bo piękny, jak marzenie senne:)
    Dla Ciebie i Ogrodników - ku pamięci - "Pamiętajcie o ogrodach"

    http://www.youtube.com/watch?v=wpcj2Ye15L0&feature=related

    Miłego, słonecznego piątku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy kawce zrobiłam sobie prasówkę i oto co znalazłam. Niestety, przeżywam to na co dzień - dwa razy, tam i z powrotem. Już mnie nic nie zdziwi, mimo opinii zawartej w drugim zdaniu artykułu.
    Dla chętnych i ku przestrodze:)

    http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,9625371,Szalency__chamy__glupki_.html

    OdpowiedzUsuń
  4. I wiosennie, przy piątku, rysunek z galerii Andrzeja Mleczki:))

    http://www.polityka.pl/galerie/1511904,1,andrzej-mleczko---galeria-rysunkow-2011-r.read

    OdpowiedzUsuń
  5. A dla miłośników felietonów Stanisława Tyma w "Polityce", z cyklu "Pies, czyli kot" - "Diabeł zwariował".

    http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/felietony/1516000,1,pies-czyli-kot.read

    Gorzka, ale prawdziwa analiza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jasiek juhas20 maja 2011 09:37

    Bry:)*
    Ja też, robiłem prasówkę, ale z żelazkiem i nawet sobie pogwizdałem.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=AMb6d4_3Vgo&feature=related

    Pozdrawiam słonecznie, bo zbiera się na burzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Miłe Panie ;)
    Ewuniu* mam dzisiejszy dzień intensywnie zaprogramowany. Obiecuję, wrócę do Ogródka pewnie póżnym popołudniem i nadrobię zaległości.
    Na teraz słonecznego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bry, Jaśku:)*
    "Odpukaj pan" z tą burzą:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=ACmE8z3-b_s&feature=related

    Mam nadzieję, że przy okazji sobie nic nie przyprasowałeś...:)
    Ja miałam prasę asfaltową po drodze - kładą drugi dywanik i można się przykleić w tym upale...
    Burzę w mózgu przeżywam od rana, bo mi wszystko idzie dziś pod górkę. Ale tej, co się u Ciebie zbiera na wszelki wypadek mi nie podrzucaj... w Ogródku jest, póki co, spokojnie;)

    Za oknem gania się para jaskółek, cudny widok...:)
    Już rozganiam Twoje chmury burzowe i ślę na górę pozdrówka z wesołymi promyczkami.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Martinko.:)
    Będę Cię wyglądać, chociaż też wpadam do Ogródka z doskoku, a po pracy mam jeszcze drobną partaninkę na mieście.
    Miłego dzionka życzę i dobrego wypoczynku po piątkowej pracy.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozdrawiam Was, Krasnoludki,
    wysłuchałam Jaśka nutki.
    U mnie nie ma chmur burzowych,
    przesyłam Wam uśmiech nowy:-)

    Słoneczko za oknem świeci,
    szeleszczą chipsami dzieci.
    Bo to ich drugie śniadanie,
    kiedy to ulegnie zmianie?

    Jest biały krzew, chyba "turek"
    Pięknie kwitnie tuż za murem.
    Ma gęste ,okrągłe kwiaty,
    ozdabia szkolne rabaty.

    Jest też "gniazdo" w starym pniu
    w nocy tulą się do snu.
    Dzióbki żółte, ptaszki trzy
    piórka szare, brzuszek drży.

    OdpowiedzUsuń
  11. Biały krzew, tutaj Ci powiem,
    to kalina koralowa.
    Kwitnie od połowy maja
    krągłe, białe kwiaty daje.

    Uwielbiają go motyle,
    krzew otacza rój tańczący,
    słodki nektar piją chciwie,
    po nim zaś są całe w pląsach:)

    Po tych pląsach, na jesieni,
    krzew wyzłaca swoje listki,
    a jagody ma w czerwieni,
    na uciechę oczu wszystkim.:)

    Pozdrawiam Danuś, u mnie słonecznie, ale parno i coś wisi w powietrzu...

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki, Ewa, sprawdziłam, właśnie o ten krzew mi chodziło.Zupełnie nie miałam pojęcia jak się nazywa.

    Kalina koralowa
    zachwyca mnie od nowa.
    Pamiętam, będąc mała,
    w gałęziach się skrywałam
    Zabawa w "chowanego"
    to było coś fajnego.
    Rosły bzu piękne krzaki
    a teraz są iglaki:(
    Jaśmin pachniał z daleka,
    studnia, w niej kanka mleka.
    Obok krzak dzikiej róży,
    kiedy to się powtórzy?
    Latanie po kałużach,
    kiedy byłam nieduża.
    I huśtawka na wiśni,
    może mi się to przyśni?
    I Babcia ma Kochana,
    Pozdrawiam Ogród- Dana

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasiek juhas20 maja 2011 12:21

    Dla dzierlatek śpiewa nasz Stasiek:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=3B4V3C8Ygps

    http://www.youtube.com/watch?v=9OWNcptJKD8&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=Uih8KTncmZs

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Jasiek juhas20 maja 2011 12:27

    Danuś, wszystko powraca, ale tylko w naszych
    wspomnieniach, które są dla każdego najwspanialsze. Pozdrawiam ciepłym słoneczkiem.:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Danusiu, to jeszcze Ci dopowiem, że taka kalina o kulkowych kwiatach to odmiana "Roseum", "Buldeneż" albo "Garnek", w zależności od wielkości kulek.
    Mnie najbardziej jednak podoba się zwykła, dzika kalina, rosnąca w lasach i na polach... o płaskich, ale jakże pięknych kwiatach, liściach przebarwiających się jesienią w odcieniach cynobru i czerwonych koralach.
    Ile natchnienia dała poetom...:)
    Dla Ciebie wiersz Władysława Broniewskiego:

    "Kalinie"

    Tej nocy płakałem,
    (nie przez ciebie),
    wiersz napisałem,
    rzucam za siebie,
    niech potoczy się księżycem po niebie.

    Może ktoś się nad nim rozpłacze,
    jak ja, brzozo, wierzbo, kalino,
    i spakuje swoje rozpacze,
    i pójdę, chociażby boso,
    tam gdzie oczy poniosą,
    droga nie twoja, inna.

    Tak mi żal, że wszystko daleko,
    coś tam zostało w człowieku:
    piszę wiersze, nie sypiam nocą -
    po co?

    No i słynna "Rosła kalina liściem szerokim" Teofila Lenartowicza - pewnie znasz jako piosenkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Jasieczku, za naszego Staszka:))
    Jeśli On, to nie może w Ogródku zabraknąć "Czarnych oczu", a jakże:))

    http://www.youtube.com/watch?v=wUZ1HdLBafc&feature=related

    To są też wspomnienia, a te piosenki wiecznie żywe, śpiewane na różnych biesiadach, spotkaniach i ogniskach...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla Ewy i Jasia od Danusi,
    która obiad gotować musi:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=SCDLvP5hXn8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś niezwykłego jest w każdym piątku,
    godziny lecą, jak z bicza strzały,
    nie wiem, czy z głową moją w porządku,
    w niej tylko weekend - dwa dzionki całe.:))

    Świat jest zielony i kolorowy,
    na niebie tylko błękit paryski,
    znikły poranne chmury burzowe,
    w domu wypiję szklaneczkę whisky.:)

    I z tej radości się ubzdryngolę,
    wszystko się miłe zrobi na świecie,
    będą hulanki, tańce, swawole...
    a budzik zamknę gdzieś w toalecie.:)

    Pozdrawiam Wszystkich na godzinkę przed weekendem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. W Ewy**** Ogródku rośnie kalina,
    co od korali gałęzie zgina.
    Dźwigać owoce kalina musi,
    i przypomina ona Jędrusik.

    Miała Kalina ci wiele zalet,
    i wyjatkowo duże korale.
    Podziawiać mogli Jerzy z Jeremim,
    bo jej korale były do ziemi.

    Podziwiać mogli je wszyscy przecież,
    bo grały rolę też w kabarecie.
    Co za kabaret.Tu się zastanów.
    bo to nie była fatamorgana.

    Pozdrawiam serdecznie.Czekam na odpowiedź.;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. :)))
    Witajcie mili:)

    http://www.youtube.com/watch?v=D8vjwUaRJMQ

    http://www.youtube.com/watch?v=OMr8uUamBLk

    http://www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5g

    OdpowiedzUsuń
  21. Upojny zapach akacji
    słodki aż w głowie się kręci,
    rankiem, gdy słońce wschodzi,
    zmysły cudownie nęci.

    Kiść biała ubrana w perełki
    na słońce czeka radosna
    nic to,że jej ostatniej
    dała zakwitnąć wiosna.

    OdpowiedzUsuń
  22. A są jakieś nagrody,
    postawisz mi lody?

    OdpowiedzUsuń
  23. Za wierszowaną,
    odpowiedź Dano.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kalina
    Lenartowicz Teofil



    Rosła kalina z liściem szerokiem,

    Nad modrym w gaju rosła potokiem,

    Drobny deszcz piła, rosę zbierała,

    W majowym słońcu liście kąpała.

    W lipcu korale miała czerwone,

    W cienkie z gałązek włosy wplecione

    Tak się stroiła jak dziewczę młode

    I jak w lusterko patrzała w wodę.

    Wiatr co dnia czesał jej długie włosy,

    A oczy myła kroplami rosy.

    U tej krynicy, u tej kaliny

    Jasio fujarki kręcił z wierzbiny

    I grywał sobie długo, żałośnie,

    Gdzie nad krynicą kalina rośnie,

    I śpiewał sobie: Dana! oj dana!

    A głos po rosie leciał co rana.

    Kalina liście zielone miała

    I jak dziewczyna w gaju czekała.

    A gdy jesienią w skrzynkę zieloną

    Pod czarny krzyżyk Jasia złożono,

    Biedna kalina znać go kochała,

    Bo wszystkie swoje liście rozwiała,

    Żywe korale wrzuciła w wodę,

    Z żalu straciła swoją urodę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jasiek juhas20 maja 2011 15:24

    i jeszcze inna Kalinka:

    http://www.youtube.com/watch?v=C_A7Hu0uKNw

    Witajcie miłośnicy Kalinek:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Witoj mi Jaśku:)))
    Jest taki piękny dzień,że inny temat chyba nie pasuje jak kalinkowy:)
    Polityka jest tak obrzydliwa już,że tylko ciśnienie podnosi.Nie ma to jak klimaty z natura w tle:)

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.youtube.com/watch?v=1PxYorP2GRY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. Jasiek juhas20 maja 2011 16:38

    Ewa cóś tu wspomniała o whisky, przecież sama
    nie będzie pić...Pomożemy?

    Mówią o mnie w mieście: "Co z niego za typ?
    Wciąż chodzi pijany, pewno nie wie co to wstyd
    Brudny, niedomytek, w stajni ciągle śpi!
    Czego szukasz w naszym mieście?
    Idź do diabła" - mówią ludzie pełni cnót
    Ludzie pełni cnót

    Chciałem kiedyś zmądrzeć, po ich stronie być,
    Spać w czystej pościeli, świeże mleko pić
    Naprawdę chciałem zmądrzeć i po ich stronie być
    Pomyślałem więc o żonie, aby stać się jednym z nich
    Stać się jednym z nich, stać się jednym z nich...

    Już miałem na oku hacjendę, wspaniałą mówię wam,
    Lecz nie chciała tam zamieszkać żadna z pięknych dam
    Wszystkie śmiały się wołając, wołając za mną wciąż:
    "Bardzo ładny frak masz Billy,
    Ale kiepski byłby z Ciebie, kiepski byłby mąż
    Kiepski byłby z Ciebie mąż"

    Whisky moja żono, jednak Tyś najlepszą z dam
    Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam
    Mówią whisky to nie wszystko, można bez niej żyć
    Lecz nie wiedzą o tym ludzie,
    Że najgorzej w życiu to,
    To samotnym być, to samotnym być.

    OdpowiedzUsuń
  29. http://youtu.be/Tv-VxrsF9sI

    OdpowiedzUsuń
  30. http://www.youtube.com/watch?v=4jmUSMvzjwE

    OdpowiedzUsuń
  31. :)))
    http://www.youtube.com/watch?v=IWk62WlpT1c

    OdpowiedzUsuń
  32. :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=qGyPuey-1Jw

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak miło wrócić w znajome miejsce ;) Siedzę na ławce w cieniu kaliny zasłuchana w muzykę podrzucaną na rabatki Ogródka i zaczytana w strofy wierszy. Do tekstów do dyskusji wrócę póżniej, bo teraz chciałam powiedzieć dobry wieczór ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witajcie kochani przed wieczorkiem:)
    Dopiero dotarłam po pracy w domowe pielesze i już zapraszam wszystkich na szklaneczkę whisky z lodem:)
    Zaraz wysłucham wszystkich piosenek i porozkoszuję się ogródkową poezją.
    Kalinka , ach kalinka - piękne tematy, jak dzisiejszy dzionek, a w Ogródku taki miły, przedwieczorny, chłód...:)

    OdpowiedzUsuń
  35. To Kabaret Starszych Panów
    do dzisiaj ma swoich fanów.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jędruś, ten kabaret wszystkim znany
    - to Kabaret Starszych Panów,
    moc poezji i piosenek,
    cudne teksty dla panienek
    pań, nestorów i młodzieńców,
    tam Kalinka z cud-rumieńcem,
    cała w pląsach i bez łez,
    śpiewała:
    "Bo we mnie jest sex":)

    http://www.youtube.com/watch?v=eeMAPhXh-Y0

    Poproszę o nagrodę Jędruś, najlepiej wierszowaną:)

    OdpowiedzUsuń
  37. I jeszcze piosenka Kaliny Jędrusik "Kalinowe serce" - pamiętacie?

    Za krzywym mostem, za wiatrakiem
    Cichutko jakby siał ktoś makiem
    Tam ciebie czekam, aż z daleka
    Przez opuszczony przyjdziesz sad
    Przywiodą ciebie koleiny
    Koralem błysnę ci kaliny
    Na koralowo - kalinowo odmienię nagle świat.

    Kalinowe noce, kalinowe dni
    Kalinowy uśmiech, kalinowe sny
    Niby żar w iskierce jarzy się i tli,
    Kalinowe serce, które weźmiesz mi

    Przyjdź mój chłopcze kalinowy
    Przez dąbrowy
    I zaśpiewaj mi piosenki kalinowe

    Kalinowe noce, kalinowe dni
    Kalinowe serce, które weźmiesz mi

    Nie przyjdziesz nigdy zapomniałeś
    Dla ciebie chmurki przyjdą białe
    I kalinowe sny dziewczęce
    Tym sadem, który w srebrze śpi
    BO ciebie pewno nie ma wcale
    Jest tylko księżyc i korale
    Te od Kaliny, które nocą pukają w moje drzwi.

    Nie mogę jej znaleźć na YT, nie wiem też, kto jest autorem tekstu...

    OdpowiedzUsuń
  38. Adaśku, dzięki za cud muzę, najbardziej mnie się widzi na dzisiejszy wieczorek Drunken Sailer - Irish Rovers :)))

    Matrinko, masz ochotę na orzeźwiającą szklaneczkę? Już Ci nalewam...:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jaśku, Twoja Kalinka śpiewana była przez chór Aleksandrowa. Pamiętam, jako dziecko, bardzo często puszczano nam ją w przedszkolu... oczywiście, w języku rosyjskim.:)
    Mam do niej sentyment...

    Ale do piosenki Dżemu "Whisky moja żono", jeszcze większy, dziękuję - ogromnie ją lubię, więc posłuchajmy w całości:

    http://www.youtube.com/watch?v=eom6_ZZuHWE

    OdpowiedzUsuń
  40. Jasiek juhas20 maja 2011 19:00

    Znalazłem "Kalinowe serce" ale nię w wykonaniu
    Kaliny:
    http://www.youtube.com/watch?v=5HzDxJuc7HE

    OdpowiedzUsuń
  41. oryginał:))):

    http://dano2005.wrzuta.pl/audio/6mBEVFk496E/kalina_jedrusik_-_kalinowe_serce

    OdpowiedzUsuń
  42. Dzięki Jaśku i Adaśku - to jest to:))

    Powiem Wam szczerze, jak na spowiedzi: whisky nie miałam, ale otworzyłam sobie butelczynę "Perły" niepasteryzowanej i już się leciutko ubzdryngoliłam... do tego pachną mi upojnie konwalie i akacje...
    I juro budzikowi na pohybel:)
    Wasze zdrowie, kochani:))

    OdpowiedzUsuń
  43. Troszkę inny rodzaj romantyzmu:

    http://www.youtube.com/watch?v=UBxXlBStY9Y&feature=fvst

    OdpowiedzUsuń
  44. I trochę mojego romantyzmu wieczornego:

    Na ciemniejącym już niebie
    zachodnie zorze płoną,
    - fioletowo - złociście - żółto -
    - czerwono - czerwono...

    Jak krew, jak miłość,
    jaskrawe prężą się smugi,
    porozciągane, rozwlekłe,
    - długie - długie...

    Czy te obłoki od żalu
    są tak postrzępione?
    Wiatr je przepędza - bezwolne -
    w tę, w inną stronę...

    Jak rozpuszczone, rozwiane
    na wietrze włosy,
    nieokreślone i zmienne -
    jak ludzkie losy...

    To tak naprędce, bo obserwuję właśnie taki czerwony zachód słońca...:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Żegnam Was na kilka dni kochani:(
    Bawcie się dobrze ale bądźcie grzeczni i nie zapomnijcie,że jutro koniec świata:)))
    Mam nadzieję,że zaraz potem znowu do siebie napiszemy:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=WGtqmIHOSe4&feature=related

    Do miłego:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo żałuję Tygrysku... Dziękuję za śliczną Ribbon In The Sky... rozmarzyłam się na dobre...:)

    Jak ma być jutro koniec świata, to idę do fryzjera. Trzeba się jakoś zaprezentować na Sądzie Ostatecznym... może ładna fryzurka będzie okolicznością łagodzącą?:))
    Chyba tez zrobię sobie manicure i pedicure...

    Aha, jasne - tam też będziemy się cudnie bawić... i napiszę nowy wiersz...

    Do miłego, Adaśku:)

    OdpowiedzUsuń
  47. A w nagrodę stawiam lody,
    - coctajlowe, dla ochłody.
    Zawierają smaków wiele,
    więc zaprosić się ośmielę..

    A, że zgadłaś dodatkowo,
    uracz się watą cukrową.
    Rozwiązałaś "me" zadanie,
    masz lizaka na śniadanie.

    Lizak Ewo**** ma zalety,
    świetny bywa na apetyt.
    A patyczek wrzuć do śmieci,
    bo tak robią grzeczne dzieci.

    Noo, a potem po kryjomu,
    odprowadzę Cię do domu.
    Bo się niepokoi mama,
    wszak zostala w domu sama.

    Powiedz, żeś na lodach była,
    i nic złego nie zrobiłaś.
    Umówiłaś się na randkę,
    przypadkowo z pewnym Antkiem.

    Serdecznie pozdrawiam wieczorową porą.
    Do następnej randki z Antkiem.:-)

    OdpowiedzUsuń
  48. dziękuję Ewuniu* z przyjemnością wychylę szklaneczkę na wzmocnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Jędrku :)
    Niech się nowy sen mi wyśni...
    inne imię mam na myśli...:)
    Lecz na lody Twe przystanę,
    zaproś może jeszcze Danę,
    bo dzieweczka, tuż przede mną,
    zgadła Twoją myśl tajemną.:)
    Antek... wiesz... on mnie nie kręci,
    z nim na randkę nie mam chęci,
    bo on oczy ma szalone,
    jak popatrzy w moją stronę -
    niech na lody nie namawia.
    Bo mu mogę puścić pawia.;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Martinko, przy wzmacniającej szklaneczce wysłuchajmy Justyny Steczkowskiej - "Daj mi chwilę":

    http://www.youtube.com/watch?v=4RpUNMSuuOI&feature=related

    tylko tyle... i aż tyle...:)

    OdpowiedzUsuń
  51. http://youtu.be/oXP215kjpEw

    OdpowiedzUsuń
  52. A wiesz, Andrzeju, w tej wersji nie znałam "Dziewczyny o perłowych włosach", najpopularniejsze wykonanie to zespołu "Omega" i naszego "Zakopower" też po węgiersku, z cudownymi skrzypeczkami...:) Nigdy bym nie przypuszczała, że ta piosenka tak świetnie się wpisze w góralskie nutki... posłuchaj:

    http://www.youtube.com/watch?v=pnyd-nItQik&feature=related
    Dzięki i pozdrówka z uśmiechem na tle coraz bardziej szafirowego nieba...:)


    Dla

    OdpowiedzUsuń
  53. ;) Każdą wolną chwilę Ewuniu* spędzam z Wami w ogródku !

    OdpowiedzUsuń
  54. http://youtu.be/OPmzAQ5QMTw

    Spiva Helena Vondraczkova.Prosim.

    OdpowiedzUsuń
  55. Czy to Leto je leto nie jest czasem na motywach "Słońca Jamajki"? Na pewno... co za wspomnienia...:)

    To może jeszcze ten duecik, prosim Was, Martino i Ondraszku, do taneczka:)

    http://www.youtube.com/watch?v=18B3EOdk4rg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  56. http://youtu.be/E2I7rs3TPsk

    Dla lasek z Ogródka"Bili łomem"

    OdpowiedzUsuń
  57. Jasiek juhas20 maja 2011 21:57

    A ja dziś troszkę tylko wcześniej przychodzę
    Z Alexandrem Czartoryskim i kołysanką do jego
    wiersza:
    http://www.youtube.com/watch?v=xCP7pVtK6Iw&feature=fvwrel


    "Bliżej ..."

    Tuliłaś głowę mą, kochana.
    Dotyk twych delikatnych dłoni.
    czułem na włosach i na skroni ...
    W sercu powstała ciepła zmiana.

    Przytul mnie mocniej, niźli przedtem,
    pochyl się jeszcze trochę, niżej ...
    Choć blisko jesteś, to bądź bliżej,
    by okryć mnie swym cichym szeptem.

    Szeptem nie szepcze się zawile.
    Kochane, ciche twoje słowa
    chciwie me serce w sobie chowa...
    W niepowtarzalne zmienia chwile.

    Żadna nie przyjdzie niech z powrotem.
    Niech piękną będzie każda, nowa.
    Mów do mnie, daj swe czułe słowa.
    Chcę mieć je teraz. Chcę mieć potem,

    bo z nich się szczęście moje splata,
    gdy jesteś bliżej, niźli blisko.
    To tak niewiele ...Dla mnie wszystko.
    Gdy jesteś moim sercem świata.

    Dobranoc, Dobranoc Paniom:)* i Panom - pora
    do snu i do miłego poranka:)*

    OdpowiedzUsuń
  58. http://youtu.be/xMfpiIkBacc

    Mama i tato w piwnicy.

    OdpowiedzUsuń
  59. Więc powiem bardzo blisko, bliziutko... razem z Alexandrem Czartoryskim, aby -

    "Być ostatnią"

    Muszę ci to powiedzieć, ponieważ
    dla mnie jest to napędem, podnietą.
    Tego chcę, czego się nie spodziewasz:
    być ostatnią w twym życiu kobietą.

    Nie potrafię, nie umiem w mej wierze
    dłużej myśli tej trzymać w ukryciu,
    chcę i mówię dziś tobie to szczerze,
    być ostatnią kobietą w twym życiu.

    Tak powstała i już nie przeminie,
    sytuacja pragnieniem i matnią,
    chcę w niej zostać. Dla ciebie jedynie
    być kobietą w twym życiu ostatnią.

    Być nie mogłam, nie byłam twa pierwsza,
    ani druga ni inna na zmianę.
    Me pragnienie do swego włóż wiersza:
    ja na zawsze jedyną zostanę.

    Ja stać nie chcę na ślubnym kobiercu.
    To już miałeś. Skończyłeś z żałobą.
    A ja ciebie znalazłam w mym sercu.
    Chcę przy tobie być tylko. I z tobą.

    Być dla ciebie ostatnią i twoją
    i jedyną, co kochać cię umie.
    A ty, tym, który przyjmie tę moją
    miłość wielką i który ... zrozumie.

    To już wszystko, mój miły. Nie trzeba
    mówić więcej ni szukać patosu.
    Wspanialszego nie stworzy nam nieba
    nigdy nic. To nasz uśmiech od losu.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - pora na piękne sny przy dźwiękach kołysanki:)*
    ... i do jutra - zobaczymy, co z tym końcem świata...:)
    http://www.youtube.com/watch?v=WHkdS_Bu-Hw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  60. Andrzeju:)

    To na koniec jeszcze, zgodnie ze skojarzeniami: "Una napaluna na Janka":

    http://www.youtube.com/watch?v=XHE1DvsM0ek&feature=related

    Dzięki piękne, a szczególnie za "Bili łomem".:)

    OdpowiedzUsuń
  61. http://youtu.be/Y-sq4pYQx38

    Ona szła, a on jej wetknął...

    OdpowiedzUsuń
  62. Jasiek juhas20 maja 2011 22:28

    Już muszę zgasić światło, a jeszcze jedną kołysankę zaśpiwają Wam Szczepcio i Tońcio :)

    http://www.youtube.com/watch?v=vQvOolQ_GXs&feature=related

    OdpowiedzUsuń