Powered By Blogger

niedziela, 22 maja 2011

Czyż można...


Kokoryczki i floks kanadyjski.

Codziennie przyroda nowością zachwyca,
w niej każda chwila jest niepowtarzalna,
w rytmie pór roku o nic nas nie pyta,
w wiosennym pięknie wciąż tak niebanalna.

Czyż można nauczyć liści poszumu,
wiatr im podaje coraz inne nuty,
bzom też nie dodasz nowego kostiumu,
w różach, fioletach zawsze jest osnuty.

Czyż można nie kochać rosy kryształków
drżących gałązek, gdy ptak się podrywa,
oczy wciąż cieszą te barwy, kształty -
niby nic nowego - duszę porywa.
****
Wszystkie rymy wiosna dziś mi zawłaszczyła,
więc nie będzie wiersza tylko wiatru powiew,
czyż można nie widzieć jej piękna i siły,
jeśli umiesz patrzeć, czekam na odpowiedź.:)

(napisany wczoraj, jako komentarz, poprawiony i uzupełniony)

39 komentarzy:

  1. Martinko, dziękuję za nocną wizytę.:)
    Furteczka do Ogródka zawsze jest uchylona, szczególnie dla miłośników przyrody, poezji i muzyki. Miło mi, że pielęgnujesz nasze roślinki również nocą.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś sensacja i nowina
    pierwsza wstała dziś Martina.
    Za to pragnę podziękować,
    tak króciutko w paru słowach.

    Wstałem także, (lecz się kiwam),
    aby wierszyk popodziwiać.
    Tak codzienie - przed śniadaniem
    kocham Ewy**** wierszowanie.

    Do niczego jest mi budzik,
    Ona wierszem mnie obudzi.
    Bateryjkę naładuje,
    cały dzień się dobrze czuję.

    Nie oglądam telewizji,
    nie odwiedzam już sąsiada.
    Kocham Ewę**** już od dawna,
    Ewa **** do mnie wierszem gada.

    Pozdrawiam serdecznie, słonecznie.
    Miłego dzionka, śpiewu skowronka,
    weny na codzień, aury w Ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Jędrku:) Już przysiadam,
    ranek piękny jest w ogrodzie,
    więc już z Tobą wierszem gadam,
    Ty raniutko co dnia wchodzisz.

    Tylko nie wiem, skąd kiwanie
    wzięło Cię z samego rana,
    czy wczorajsze wierszowanie
    zastrzykało Ci w kolanach?

    Może „nutek” nadużyłeś,
    już nie powiem, że z butelki,
    nocą u sąsiadki byłeś,
    żeby przegnać smutek wszelki?

    Więc nie tłumacz się, mój Jędrku,
    że to wiosna i słowiki,
    łyk maślanki zażyj prędko,
    zobacz, jakie da wyniki.:)

    Dziękuję Andrzejku, za poranne rymowanie, zapraszam na kawę ogródkowy Fanie.:))
    Miłej, pogodnej, uśmiechniętej niedzieli życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. (... jeśli nie wiesz, gdzie maślanka,
    zobacz, za bzem stoi w dzbankach) :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dobry dzień dla Wszystkich - SDM "Ballada majowa"

    http://www.youtube.com/watch?v=kn0zy6Ked5k&feature=related

    "płyną przeze mnie dmuchawce" - fantastyczne...:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Do sąsiadki rzadko wpadam,
    chyba, że nie ma sąsiada.
    Dałby mi on ci nauczkę,
    jak bym jej naprawiał spłuczkę.

    Jeszcze dodam, w paru słowach,
    słowik wczoraj koncertował.
    Śpiewał i wychwalał maj,
    oraz "Most na rzece Kwai".

    http://youtu.be/RPnQ_0z5UJU

    Już wypiłem ze dwie szklanki,
    z ziemniaczkami też maślanki.
    Bo brakło kwaśnego mleka,
    na efekty tego czekam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pogoda piękna, na burzę się nie zanosi, więc wyruszam w zielone plenery na polowanie z obiektywem.
    Pewnie w roztoczańskich lasach zakwitły już najrzadsze w Polsce storczyki - obuwiki... sprawdzę.:)
    "Czymajcie" kciuki za dobrą pogodę...

    Pozdrówka cieplutkie, jak wrócę, zdam relację.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd mnie ogarnia czytając Wasze poranne wpisy ;( Ledwie oczy przetarłam ;) Witam Ewuniu*,Andrzeju ;)Piękne rymowania i muzyka zapraszają mnie codziennie na spacer po Ogrodzie. Ewuniu* ,,dobrego słońca'', Andrzeju zawsze z uśmiechem czekam na Twój rymowany komentarz i muzykę. Miłego popołudnia Kochani;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem tak, swoim zwyczajem :
    Jasinku...jo razem z Hanusiom
    Dziękuję za pamięć...
    I odpowiadom zawcasu :
    Można...można, nawet bardziej :-)
    Ewo, bukiet bzu, przynoszę...
    I nisko się kłaniam.
    Ogródek podziwiam...
    Bo, wiem ile pracy wymaga,
    By kwitły i oczy cieszyły,
    Roślinki śliczne były,
    Doceniam Twą pracę...
    A... wiem o czym mówię,
    Hanusia...moja, ukochana żona,
    Kwiaty uwielbia...
    Ale to robota ciężka...
    Teraz walczy z "zakwasami",
    Hydromasażem i NaproXsenem,
    Hydromasaż...sama sobie robi,
    A maść...no to już jo...
    Wcierom, masuje... i się cieszę,
    Że Hanuśia ulge czuje :-)
    W poniedziałek...zaś bydzie
    Walczyć z chwastami...
    I tak juz bydzie...
    Do póżnej jesieni... :-)

    Serdecznie pozdrawiam Wszystkich w Ogródku...ciągle się boję że cóś zepsuję...a tego nie chcę. Czytam z przyjemnością.
    Najserdeczniej pozdrawiam z koliby. Hej !

    jontek z koliby

    OdpowiedzUsuń
  10. http://youtu.be/lt-UrlAK1xc

    Posyłam moc serdeczności.
    Cieszę się, że gościsz.
    Tu nie zaznasz nigdy smutków,
    pośród wielu Krasnoludków.

    Pospaceruj tu po ścieżkach,
    bo daleko chyba mieszkasz.
    Czy się jeszcze czegoś boisz?
    Tutaj jesteś pośród swoich.

    Miłego pobytu w Ogródku.:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Andrzeju :-)
    Pozdrawiam, jontek z koliby :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jonteczku z Koliby,
    rycerzu bez skazy.
    Byłeś już w Ogródku
    chyba kilka razy.

    Wiesz, że czas nie stoi,
    a dosłownie goni.
    Jesteś miłym gościem,
    - nie jakiś anonim.

    Nie musisz się skradać
    i wierszy układać.
    To co napisałem,
    to dla Ciebie rada.

    Zrób Hanusi masaż,
    taki pierwsza klasa.
    Podnieś w górę kieca,
    i masuj po plecach.

    Jak Jej przejdą bóle,
    to opuść koszule.
    A jak wieczór przyjdzie,
    to przytul Ją czule.

    Pozdrawiam Jonteczka
    i Jego Haneczka.
    Przyjdźcie do Ogródka,
    na mała wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  13. http://youtu.be/pJoPCbAiXSY

    OdpowiedzUsuń
  14. Mosz rację Jędruś, jo tak robie...no, na razie nie pomogo...
    A muzyka piekno ! Naso ! Łod serca ! Hej ! :-))))
    jontek z koliby

    OdpowiedzUsuń
  15. Jasiek juhas22 maja 2011 14:28

    Bry:)*

    Troszkę uśmiechu Alexandra Czartoryskiego do
    kotleta:)
    Helcia

    Życie byłoby kawałem
    gdybym rzekł wam: Helcię miałem.
    Więc nie wyznam aż do śmierci
    tego, że nie miałem Helci
    Sypiać z Helcią - znaczy mieć?
    Spać nawet nie chciała chcieć.
    Zapytacie, czego chciała?
    Nie wiem, spać nigdy nie dała.
    I jest tak, jak opisałem:
    z Helcią nigdy nie sypiałem.
    I widocznie chodzi o to!
    Nam układa się jak złoto.
    ( Trochę inna w tym zasada
    - niekoniecznie między nami -
    bo to Helcia się układa.
    Ja? Tylko między udami )
    Nie lubicie mojej Helci,
    że się tak dobrze układa?
    Lepiej jeszcze, gdy się wierci!
    Ech ... co będę opowiadał ...
    Niepotrzebnie o tym piszę.
    Helcia teraz sobie mniema
    ( podsłuchałem - jeszcze słyszę )
    - jak mówiła: ona mnie ma!
    To nieprawda, co powtarza
    - nieprawdziwe mówi słowa.
    Ona sobie wyobraża,
    że jest taka odlotowa.

    :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=30_kr5zCQ78

    OdpowiedzUsuń
  16. Jasiek juhas22 maja 2011 14:52

    Hej Jontecku! - miło mi Cie zawse witać!!!:)

    Wiys Jontuś, ze colutki cas myśle, cy zostać
    emerytym, bo w innych krainach to emeryci tak
    se żyjom :

    W USA - butelka whisky i cały dzień na rybach,
    We Francji - butelka wina i cały dzień na dziewczynkach,
    A w Polsce - butelka moczu i cały dzień w przychodni...

    Viagry jeszcze nie muszę brać, wina za kołnierz nie wylewam i do przychodni nie chodzę i co robić?...

    Pozdrówka dla Hanusi ślę.:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. http://youtu.be/P_5d-bHFe48

    Mówisz i masz....Pozdro:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jasiek juhas22 maja 2011 16:42

    Jędruś to ja dodam tłumaczenie piosenki doktora Hausa :)))

    Biedni coraz są głodniejsi
    dziani obrastają w tłuszcz
    politycy się zmieniają
    choć nie zmienią tego już
    lecz dziewczyno, ty i ja
    mamy odpowiedź tuż pod nosem.
    Musimy tylko...

    Wichry wojny wciąż tu wieją
    los obrzuca nas falami
    nie licz, że przyjdą lepsze czasy
    bo lepsze czasy są już za nami

    Dziewczyno, mamy jednak odpowiedź
    tak prostą, że nie uwierzysz

    Musimy tylko...

    Tak łatwo to zobaczyć
    gdyby tylko dali nam wytłumaczyć...

    Musimy... tak szybko jak się da
    Musimy... wszyscy razem, ty i ja
    Musimy... raz za razem
    Musimy... pełnym gazem

    coraz bardziej świat zmęczony
    zbiera się spać, do łóżka tuż
    wszyscy umierają
    poza tymi, co zeszli już

    odpowiedź, której szukamy
    śmieje nam się prosto w twarz
    Musimy tylko...
    Musimy tylko...
    Musimy tylko...

    OdpowiedzUsuń
  19. http://www.youtube.com/watch?v=-d33GoyrCu8

    OdpowiedzUsuń
  20. http://youtu.be/O6iNfRzSpFg

    OdpowiedzUsuń
  21. Witajcie mi wszyscy - Martinko, Dano, Jontecku, Jasieczku i Jędrusiu:)
    Stęskniłam się za Wami, że hej:)
    Chyba dobrze czymaliście kciuki, bo uciekłam w sam czas przed burzą.
    Zdrożonam wielce, upał niesamowity już otwieram zimne piwko, siadam w cieniu wierzby nad stawikiem i rozkoszuję się Waszymi piosenkami i wierszami.
    Piwko też polewam Wszystkim.:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki, Andrzej,za ten filmik. Uwielbiam tego aktora i z chęcią obejrzałam go. Pozdro. Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej, miły Jontecku, dziękuję że zechciałeś nas odwiedzić, za wszystkie miłe słowa i wierszyk:)

    Bukiet bzu wdzięcznie przyjmuję,
    zapach słodki ma, jak w niebie,
    widzę, że pięknie rymujesz,
    więc konwalie mam dla Ciebie.

    Dla Hanusi - floksy lila,
    już bukiecik dla niej robię,
    pomóż, niech się nie przesila,
    przy chwaściskach się zarobi.:)

    Niechaj z nami czasem siędzie,
    i piosenek też posłucha,
    kolorowo mamy wszędzie,
    coś dla ducha... coś dla ucha...

    Hydromasaż wprawdzie dobry,
    lecz najlepsza męska siła,
    dobrze ją co nockę okryj,
    żeby się nie przeziębiła.:)

    Pozdrwwiam Cię serdecznie z chłodnym ogródkowym zefirkiem i zapraszam nieustająco, hej:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaśku:) Ty nam do kotleta podałeś Helcię, a ja Tobie dzbanek piwa niosę - zimnego, dla ochłody:)
    I dla ogrodników, którzy dzisiaj ciężko orali w w Ogródku.:))

    "Ciężka orka"

    Gdy wstaję jest późny poranek ...
    Nie ... raczej jest bliżej południe
    i we łbie coś szumi, jak morze,
    więc szukam, gdzie mój z piwem dzbanek
    Wypijam i czuję się cudnie
    Codziennie człek ciężko tak orze ...

    A może morze było wczoraj?
    Na dzisiaj tylko szum pozostał
    i bryzą gnanej fali pianka
    Ten szum wskazuje, że już pora
    aby się dzbanek pustym ostał
    Zatem ... przysysam się do dzbanka.

    autor: Alexander Czartoryski.

    A rodzinny obiad u Wojtusia Młynarskiego wyjątkowo mi smakował, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jędruś:)

    Jak efekty po maślance?
    Czy w porządku jest Twój brzuszek?
    Może trzeba wezwać Dankę,
    niech masuje Twój pępuszek...:)

    Doktor Haus tu nie pomoże,
    jak Cię zmogła boleść taka,
    chyba trzeba Ci iść w zboże
    z masażystką... Ale draka:)

    W zasadzie może być też w Ogródku - jeszcze parę sprytnych rączek tu się znajdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla wszystkich Van Morrison - Brown eyed girl

    http://www.youtube.com/watch?v=TG8Ect3Xn7w&feature=related

    Dla Danusi, też coś Kasi Sobczyk, a' propos szybkiego Billa - spróbuj razem nią zaśpiewać;))

    http://www.youtube.com/watch?v=Fx1BVRBJAKM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. Jasiek juhas22 maja 2011 19:24

    Witam przed wieczornie:)* przytulanką:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=vEfMCNOQhtc&feature=related

    :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Jaśku:)*
    Przytulanka cieplutka, a jaki ma aksamitny głos, dziękuję...:)
    A jak pięknie potrafi też brzmieć w duecie, posłuchaj:

    http://www.youtube.com/watch?v=X-TorkK-x6M&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. Jasiek juhas22 maja 2011 19:44

    I jeszcze dalej w tym samym nastroju dla naszych
    dzierlatek, choć nie znam Waszych gustów, ale
    może w nie trafiłem:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=kmx4YIIbPrk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  30. A oto mikro-reportażyk z mojej niedzielnej podróży:

    Ptaki mi śpiewały w lesie swoje nutki,
    choć burzową chmurą niebo im groziło,
    a ja na paluszkach, tak bardzo cichutko,
    szukałam tam szczęścia, no i zobaczyłam.:)

    Pośród mchów i trawy, w pięknym lesie dzikim,
    gdzie dobranoc mówi nawet kruk i diabeł,
    na małej polance kwitły obuwiki,
    czas mi się zatrzymał w tej piękna enklawie...

    Zasłuchana w trele, zapatrzona w kwiaty,
    daleko myślami od blokowisk szumu,
    chciałam sadzić wiersze na myśli rabatach...
    tylko te komary, których były tłumy:))

    A teraz smaruję zgryziony dekolt i ręce Fenistilem, ehhh;))

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli chodzi o mój gust, Jaśku, to trafiony, zatopiony:)
    Strzelam zatem pięknym duetem - dla Ogrodników może i ja trafię?:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Q6zanArq9-0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. Jasiek juhas22 maja 2011 20:23

    I jeszcze słodziej:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=Q6zanArq9-0&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Jaśku, ukradłeś moją linkę z 19:59:))
    Telepatia?:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jasiek juhas22 maja 2011 20:40

    Sorki, nie wiem jak to się stało, wobec tego
    ponawiam jeszcze słodziej:)))* To miało być:

    http://www.youtube.com/watch?v=_GCslcwrbw0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzięki Jaśku za piosenkę, cudna a zwłaszcza maki, mam słabość do tych kwiatków. Bawcie się dobrze:-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo słodka piosenka...:)))*
    Czyż można nie kochać maków?
    Czyż może być jeszcze słodziej? Spróbuję.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=SHn6D_z0Kbs&feature=fvwrel

    OdpowiedzUsuń
  37. I jeszcze - na nasz piękny, ciepły majowy wieczór przyniosłam Wam wiersz Bolesława Leśmiana -

    WIECZOREM

    Wieczorem było, wieczorem,
    Gdy zorza gasła nad borem.
    Dzienny ulatniał się skwar,
    Rosa nam spadła na głowy
    I zmierzchem dymił się jar,
    Jar kalinowy.

    Z daleka idzie, z daleka
    Ten mrok, co kwiatów się zrzeka.
    Gdy płosząc ospałą woń,
    Chłód powiał nad pola zżęte,
    O moją zagrzałaś skroń
    Dłonie zziębnięte.

    Nie wolno patrzeć, nie wolno
    Bez pieszczot w ciemność dokolną!
    Zbłąkanych w obszarach pól
    Nie złączy żaden sen złoty,
    Ni lęk, ni zgroza, ni ból,
    Nic - prócz pieszczoty!

    Do wierszy Leśmiana też mam słabość, zwłaszcza za to, że wyjątkowo łączą przyrodę z uczuciami...:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jasiek juhas22 maja 2011 21:47

    I czas na Alexandra Czartoryskiego - tak trochę filozoficznie do muzyki Fryderyka:

    http://www.youtube.com/watch?v=RQSw61zcIw0&feature=related

    "Żyję dla chwil"


    "Wszystko, co pięknem w sercu zakwita,

    Dla mnie poezją jest. I kwita" JWX


    Życie jest takie, jakie jest,
    i masz je jedno, przydzielone.
    Jak płyną dni twe, wiesz to sam
    i dobrze znasz te utracone.
    W życiu jest tylko kilka chwil,
    które są warte twego trudu.
    Wciąż czekasz na nie, pragniesz ich.
    Tobie piękniejsze są od cudu.

    Serce twe dąży do nich wciąż,
    rozpozna je i się nie myli.
    Ilu do tego trzeba muz?
    Wystarczy urok jednej chwili.
    Wystarczy nawet jedna łza,
    wystarczy jedno serca drgnienie.
    Choćby dzień czarny był jak noc,
    odchodzą wszystkie mroczne cienie.

    Nic nie jest bardziej święte niż
    piękno, gdy w sercu się rozwija.
    Bo to poezja twoich chwil,
    twoja poezja, nie niczyja …
    Treścią poezji – piękno chwil.
    Chwila się zawsze nową stwarza.
    I choćbyś jak najdłużej żył,
    żadna się nigdy nie powtarza.

    Nadzieja na nie w tobie trwa,
    bo masz wspomnienia, jako schedę.
    Bo wszystkie muzy w tobie są:
    Mneme, Melete i Aoede.
    Właściwe słowo znaleźć chcesz,
    lecz każde inne, każde nie te.
    A nazwać chcąc, zawołasz też
    Hypate, Mesi oraz Nete.

    Po co ci nazwy? Serce wie.
    Zna chwile te po uczuć stronie.
    To te, dla których warto żyć,
    te, w których twoja dusza płonie.
    Te, które wieczność niosą ci,
    te, które karmią cię nadzieją
    przez inne, ciężkie, szare dni.
    To one szczęście ci przywieją.

    Marne jest życie bez tych chwil.
    Bo jak chcesz poznać piękno troski,
    gdy na twych rękach własny syn
    nie będzie składał pierwszej zgłoski?
    Bo jak chcesz odczuć uczuć zew,
    nie patrząc w oczy ukochane
    tej, która piersią dziecko twe
    karmiąc, ma lico roześmiane.

    Tą chwilą żyjesz, już nie sam,
    losu zanikła anatema.
    Mocne się staje serce twe,
    w tobie słabości żadnej nie ma.
    I żyjesz więcej, widzisz to,
    czegoś uprzednio nie mógł zoczyć.
    Czujesz i chłoniesz życia sens,
    jak gdybyś chciał się zauroczyć.

    I nie ma na twym niebie chmur,
    nie myślisz o zachodzie słońca,
    w ogrodzie jesteś, pełnym róż.
    Te chwile niech nie mają końca.
    Choć co dnia trudno mieć je tak,
    by widzieć wszystkie ich kolory,
    serce podpowie, co i jak,
    a ty już przecież znasz te wzory.

    Tych chwil okłamać nie da się
    ani zamienić; jestem szczery.
    I nie osiągniesz szczęścia chwil,
    gdy nie przekuwasz marzeń sfery
    na to, co pragniesz w życiu mieć.
    A pasja serca, jak orędzie,
    wciąż wzywa ciebie do tych chwil.
    Innych niech nie ma … Niech nie będzie.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już czas na sen.
    Jutro poniedziałek:)*

    OdpowiedzUsuń
  39. Zmęczona i pełna wrażeń już idę cichutko ze swoją dobranocką, żeby nie zburzyć filozoficznego nastroju...
    i z wierszem annyG.

    "Daj prawdziwe uczucie"

    Zatruj mnie uczuciem prawdziwym,
    Burzą z gradem lub piękną pogodą.
    Nie chcę poczuć lekkich zefirów,
    Nie wymiguj się kunsztu urodą.

    Zabierz mnie tam gdzie monsuny
    Miłością ciała na wskroś przeszyją.
    Bądź nienawiść mi ciśnij w oczy,
    Niech umrą uczucia lub niech odżyją.

    Zaradź mi proszę co z miłością zrobić,
    Bo niepewność - niepewności się kłania.
    Daj mi rozkosz lub wylecz udrękę,
    Lepsze to od powolnego konania...

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)* jutro będzie nowy dzień, a dziś czas na sen...(?)... :)*

    OdpowiedzUsuń