Powered By Blogger

środa, 30 marca 2011

Przybądź już do mnie



Przybądź już do mnie z wiosną, kochany,
podejdź najbliżej, jak tylko możesz,
z promieniem słońca, z dniem roześmianym,
z powiewem wiatru w kwietnym ogrodzie.

Chcę już zobaczyć czar twoich oczu,
co zielonością wciąż urzekają,
chcę cię odnaleźć w wierzby warkoczach,
w śpiewie jaskółek nad nieba skrajem.

Wepnij w me włosy stokrotkę małą,
rozgrzesz z marcowych dni surowości,
ciepłem tęsknotę moją zacałuj,
stwórz w sercu ogród pełen miłości.

Kwietniu... (?) ;)

49 komentarzy:

  1. -)* Przybędzie na pewno. Tak pięknie prosisz.
    Miłego dnia Romantyczko :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Heniu:) Świt wstaje jasnym promyczkiem, dzień zapowiada się słoneczny i ciepły, powitały mnie ptaki wesołym świergotem... Aż chce się żyć:))
    Zerwij sobie jedną gałązkę cebulicy syberyjskiej z fotki i połóż przy filiżance z kawą.
    Słonecznego całego dnia, takiego jak poranek.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie:)

    http://ephot.wrzuta.pl/playlista/7gbWhWv6Pvh/44

    OdpowiedzUsuń
  4. :)))
    http://www.youtube.com/watch?v=W2vAcLn3I_8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Adaśku:) Dla Ciebie do kawy:

    Sur le pont d'Avignon

    Ten wiersz jest żyłką słoneczną na ścianie
    jak fotografia wszystkich wiosen.
    Kantyczki deszczu wam przyniosę -
    wyblakłe nutki w nieba dzwon
    jak wody wiatrem oddychanie.
    Tańczą panowie niewidzialni
    "na moście w Awinion".
    Zielone, staroświeckie granie
    jak anemiczne pączki ciszy.
    Odetchnij drzewem, to usłyszysz
    jak promień - naprężony ton,
    jak na najcieńszej wiatru gamie
    tańczą liściaste suknie panien
    "na moście w Awinion".
    W drzewach, w zielonych okien ramie
    przez widma miast - srebrzysty gotyk.
    Wirują ptaki płowozłote
    jak lutnie, co uciekły z rąk.
    W lasach zielonych - białe łanie
    uchodzą w coraz cichszy taniec.
    Tańczą panowie, tańczą panie
    "na moście w Awinion".

    autor: Krzysztof Kamil Baczyński.

    Będzie pięknie, tak jak w piosence Haliny Frąckowiak, dziękuję Tygrysku.:)
    Miłego dzionka, na razie zmykam za furtkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla Wszystkich "Hej, dzień się budzi"

    http://www.youtube.com/watch?v=sykbeKQY3tI

    :))

    OdpowiedzUsuń
  7. ...albo stara wersja:

    http://marcin496.wrzuta.pl/audio/4L5ptkRSlER/hej_dzien_sie_budzi

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy wciąż Cię pogania,
    i wiecznie dogania czas,
    Poszukaj tych miejsc, białych plam,
    gdzie go zawsze brak.
    Bądź rankiem na wzgórzu
    Gdy słońce wynurza się z fal.
    I blisko bądź przy mnie,
    Gdy z oczu mi spłynie łza
    Wszystko to, jak wiesz
    Możesz mieć, a ja...


    Ref.:
    Nie zgubię swego dnia,
    Ciepła Twoich rąk.
    Tańca na moście
    Choćby i w Awinion.
    Nie zgubię swego dnia,
    Ludzi, którzy tak
    Blisko są.


    Gdy w skroniach szaleje
    I tyka jak zegar puls.
    Daj sobie nadzieję
    Na oddech, na wyspę snów.
    Zejdź w cichą dolinę,
    By poczuć, jak stanął czas.
    I tylko nie przegap,
    Jak będą do nieba brać.
    Wszystko to, jak wiesz
    Możesz mieć, a ja



    Ref.:
    Nie zgubię swego dnia,
    Ciepła Twoich rąk.
    Tańca na moście
    Choćby i w Awinion.
    Nie zgubię swego dnia,
    Ludzi, którzy tak
    Blisko są

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tego wszystkiego się nie przywitałem, co czynię.Pozdrawiam serdecznie.Wiersz i szata graficzna śliczna."Scilla siberica", jakby chciał ktoś wnikać.Życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Andreju:)
    Dziękuję. Z opóźnieniem, ale teraz mogę Cię serdecznie przywitać z lekkim podmuchem ciepłego wiatru. Miło mi, że podrzuciłeś wiersz Jacka Cygana, a tę piosenkę śpiewał zespół Kombi - wyciągnąłeś ją z mojej pamięci, za co Ci jestem bardzo wdzięczna:)
    Co do dzisiejszych kwiatuszków trafiłeś w dziesiątkę, pewnie też masz cebulicę syberyjską w swoim ogórdku.
    Wiosennie pozdrawiam.;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ...sorry, Andrzejku, za zniekształcenie imienia.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewa, cudny wiersz. Bardzo lubię Kombi i tę piosenkę również.Pozdrawiam Was cieplutko.Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Dano, dziękuję:)
    Zwabiona Twoimi cieplutkimi pozdrowieniami zajrzałam do ogródka przy południowej kawie i dedykuję Ci "Groszki i róże"

    "Groszki i róże"

    Masz takie oczy zielone
    Zielone jak letni wiatr
    Zaczarowanych lasów
    I zaczarowanych malw
    Dla ciebie mały ogrodnik
    Zasadził groszków tysiąc
    W kapocie stracha na wróble
    Pragnął ci miłość przysiąc
    Więc z koszem groszków mały strach
    Pierwszy raz spojrzał ci w oczy
    O tysiąc więcej znalazł barw
    Niż wyśnił sobie w nocy
    I odtąd pod oknem twoim
    Zaczarowany kamienny
    Z bukietem groszków stoi
    Strach romantyczny wierny

    autorzy: Jan Kacper i Henryk Roztworowski, śpiewa Ewa Demarczyk:
    http://www.youtube.com/watch?v=I7UliuywsT4

    Słoneczka i udanego dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chodzę, chodzę, rozglądam sie i szukam;( Niewielka, czasem złośliwa i prześmiewcza. Czy ktoś nie widział mojej weny?

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Ewo, witajcie ogrodnicy:) Dzień piękny od rana.I niech taki zostanie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry i piękny, jak na obrazie impresjonistów, Ozonko:)

    Jesienną nocą, przy ciemnym niebie,
    siedzę cichutko za klawiaturą,
    literki milczą, słucham więc siebie,
    minuta mija już nie wiem, która...

    Tyle mam myśli, słów niepotrzebnych,
    w głowie wciąż tylko chaos i zamęt,
    miast poetyckich wzlotów podniebnych,
    w dołku uparcie siedzę na amen.

    Wino nalewam, co weny źródłem
    już niejednego było poety,
    pobudzić rymy umie wszak cudnie...
    potem kieliszek drugi i trzeci...
    (...)

    Tak kiedyś pisałam o swojej wenie, ale to było w chmurny, jesienny dzień. Taka cudowna wiosna, jak dzisiaj powinna Ci ją przygonić co prędzej:)
    U mnie jest tak ciepło, że wychodzę na dymka na dwór bez kurtki.:)
    Może pospaceruj trochę po Ogródku i naciesz oczy tym, co zakwitło? A jak zaśpiewasz ten refren ze Skaldami, to wena na pewno się odezwie:
    (...)
    "Wiosna - cieplejszy wieje wiatr
    Wiosna - znów nam ubyło lat
    Wiosna, wiosna w koło, rozkwitły bzy
    Śpiewa skowronek nad nami
    Drzewa strzeliły pąkami
    Wszystko kwitnie w koło, i ja, i Ty"
    (...)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kwiecień wiosną nas powita.
    I zielenią - co rozkwita.
    Słońcem, które nas ogrzeje,
    I cimnotą, która pieje!
    Dziesiątego marsze cztery...
    Z pochodniami, i krzyżami
    Paranoi - objawami!
    Pleban obłęd ten wyświęci,
    Potem żwawo się pokręci,
    Tu popieprzy - tam pokropi,
    Swym " przesłaniem " doda ducha.
    Taka to jest czarna jucha!
    Już trenują pieśni swoje,
    O " łojczyżnie zniewolonej ".
    O potrzebie nawracania,
    Przewracania, obalania...
    Dokąd idziesz ma Ojczyzno/?/
    Czy to droga do przyszłości?
    Skąd Ty bieżesz takich " gości " ???
    Zaraz potem: znowu "kino":(
    Już relikwie produkują,
    I grobowiec przekopują.
    Beatyfikację - już montują...
    Tak się kręci kwietnia "urok".
    Na psa urok, na psa urok....

    Niezbyt radosny ten mój kwiecień, ale za to: realistyczny.

    Pozdrawiam Ewo i Ogrodnicy

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  18. Posłucham jeszcze:) Sporo się dzieje i może dlatego gdzieś się skryła, ta poszukiwana przeze mnie;(

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Staszku:)

    Cóż nam doprawdy zepsuć potrafi,
    ciepło, nadzieję, co kwiecień daje?
    Czy lubisz sobie dokładać zmartwień?
    Czy wyobraźni już Ci nie staje?

    Po co się gnębić tą paranoją,
    kiedy nie możesz dobrej dać rady,
    czy kwaśną miną i złości zbroją,
    wzruszysz głupoty ludzkiej pokłady?

    Pozdrawiam cieplutko z przypomnieniem, że kwiecień ma 30 dni. Nie wszystkie będą takie, jak 10.
    Pogody ducha Ci życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witojcie kochani ogrodnicy:)*
    Jezdem już:)

    Schodzi marzec i będzie kwiecień
    Wiosną miłość rodzi się w poetce
    Ja nie rozumiem,- proszę ja pana
    Dlaczego poetka jest nie wyspana.

    Pewnie dlatego, że nocą marzy,
    Że pan kwiecień kwiatem obdarzy,
    I będzie słuchał co szepczą usta
    I że już noc nie będzie tak pusta.

    I znów wiersz piękny powstanie
    Na pana kwietnia miłe powitanie.
    Lecz kwiecień minie dziewczynie
    Z jego odejściem miłość nie minie.

    Nadejdzie maj i słowików śpiew
    Poniesie wieczorny wiatru wiew.
    A miłość ulegnie jej zaklęciu
    W jeszcze piękniejszym ujęciu.:)

    I wybaczcie mi moje grafomaństwo:)

    OdpowiedzUsuń
  21. http://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.youtube.com/watch?v=3-4J5j74VPw

    OdpowiedzUsuń
  23. Witajże mi Jasiecku:)*

    Wiosnę w Ogrodzie dziś zobaczyłam,
    już otworzyła dla mnie ramiona,
    zielonym pączkiem mnie wypieściła,
    teraz przyfrunął do mnie... Skowronek.:)

    Rankiem zaśpiewa, nocą utuli,
    rozśpiewa ogród w gamie kolorów,
    na miłość myśli moje uczuli,
    zaplącze serce w liany powojów.

    Jak dobrze, że wróciłeś do nas – usiądźże w Ogródku, wypij z nami popołudniową kawkę i naciesz oczy szafirem cebulicy. Pod płotem zakwitły żółte podbiały, a między leszczynami wychylają swoje buźki zawilce.:)
    A jak już odsapniesz troszeczkę zagraj coś na miłą nutkę:)
    Mam nadzieję, że ze zdrówkiem już lepiej?

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję Andrzeju za muzykę:) Wiosna idzie raz z dźwiękami Vivaldiego, raz w rytmie bolera Ravela.
    A clip do wiosny Vivaldiego cały w wiosennych pejzażach:)
    U mnie już temperatura letnia, +19 st.:)

    Posłuchajcie i obejrzyjcie jeszcze, mili, coś dla wiosennie relaksującego, w sam raz na popołudniowy odpoczynek.

    http://www.youtube.com/watch?v=tf3dSm08hOI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Jaśku, górski Ptaku.
    Jak się miewasz, Nieboraku?
    Czy Twe zdrowie nie szwankuje?
    Ja już fotel Ci szykuję,
    Odpoczynek - odrynuję!
    Boś w Ogrodzie cennym Gościem,
    Zatem - siadaj i rozgość się :)))

    Zwariowałem, pierwszy raz w życiu chłopu, wierszyk napisałem:) Tylko: bez podtekstów , please:)))
    Pozdrawiam serdecznie

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  26. ordynuję... ma być:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Staszku, żadnych podtekstów:))
    Wszyscy się cieszymy z powrotu naszego Jaśka na łono:) Ogródka.
    Postaram się, by ono (łono) podreperowało Jego nadwątlone bolnicą siły...

    Na razie z ciepłymi pozdrówkami podrzucam wiersz Adama Asnyka - z motywami oczywiście, wiosennymi.:)

    "Między nami nic nie było"

    Między nami nic nie było!
    Żadnych zwierzeń, wyznań żadnych,
    Nic nas z sobą nie łączyło
    Prócz wiosennych marzeń zdradnych;
    Prócz tych woni, barw i blasków
    Unoszących się w przestrzeni,
    Prócz szumiących śpiewem lasków
    I tej świeżej łąk zieleni;
    Prócz tych kaskad i potoków
    Zraszających każdy parów,
    Prócz girlandy tęcz, obłoków,
    Prócz natury słodkich czarów;
    Prócz tych wspólnych, jasnych zdrojów,
    Z których serce zachwyt piło,
    Prócz pierwiosnków i powojów
    Między nami nic nie było!

    A. Asnyk

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja z kolei dedykuję Jaśkowi piosenkę/ pieśń do słów Boba Dylana:

    Jimi Hendrix " All Along the Watchtower "

    Bo to chyba " klimaty " i Jaśkowej młodości:) Ja to nawet wtedy, włosy podobne nosiłem:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  29. Żebyś Jasiek, zbytnio się nie " zasapał", życzę Ci samych magicznych chwil w Ogrodzie:)

    Perry Como " Magic Moments "

    Jak to kiedyś ładnie śpiewali....
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj Stachu, Stachu, powiedzże Stachu
    Co byśmy robili razem na tym dachu?
    Tobie potrzebna jest młoda kotka
    I na rozżarzonym dachu ją spotkasz.

    Ja już trafiłem na dróg mych rozstaje
    Gdzie oprócz serca nic już nie staje.
    Tu trza jeszcze uronić malutką łezkę
    Bo czekają na mnie łąki niebieskie.

    Będę sobie patrzył na Ziemię z góry
    I odganiał od Was wszelakie chmury.
    Ale jeszcze trochę z Wami tu pobędę
    I w tym ogródku Ewy na trawie usiędę.

    Bo: -
    http://www.youtube.com/watch?v=DpUpO-VSLbM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  31. I jeszcze: -
    http://www.youtube.com/watch?v=eR1AbAYHdD0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaśku, trafiony, zatopiony... z Andrea Bocellim rozmarzyłam się wiosennie:)

    W rewanżu dedykuję Ci Celine Dion:

    http://www.youtube.com/watch?v=oJGnMaIGr8k&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. I troszeczkę nastroju dla odpoczynku: -
    Scorpions - Woman :) nara - do późnego wieczorka

    http://www.youtube.com/watch?v=fKqxB5w4ukg&feature=relmfu

    OdpowiedzUsuń
  34. Łąki niebieskie sobie poczekają,
    nie spiesz się Jaśku na ich kolory...
    na ziemi zieleń miłość Ci wyznaje,
    porzuć te myśli, niech odejdą zmory.

    Posiedź sobie Jaśku, na trawie w Ogródku, o zmierzchu poświstuje tu jeszcze kos...:))
    Wsłuchaj się też w wiersz Władysława Broniewskiego, który Ci przyniosłam:

    "Szczęście"

    Rozmyślam coraz częściej  
    od pewnego wieczoru,
    że chyba moje szczęście
    jest zielonego koloru.

    Więc niech ta zieleń we mnie rośnie
    i niech mnie zewsząd otoczy
    drapieżnie, zachłannie, miłośnie  
    zieleń, jak twoje oczy.

    Niechaj mi będzie życie
    oceanicznym dnem,
    gdzie pływają morskie straszydła
    o włosach z wodorostów
    zielone, zielone niesamowicie!  
    i gdzie wszystko jest snem.

    Przeczytaj tę bajkę nim uśniesz,
    jeśli chcesz.
    Szczęście?  
    to co dzień dostać jeden uśmiech
    i zwrócić jeden wiersz.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ... i podtrzymuję nastrój dobrego odpoczynku:

    http://www.youtube.com/watch?v=44inFm7zqBQ

    OdpowiedzUsuń
  36. http://www.youtube.com/watch?v=AGsZ2Xtq37w

    OdpowiedzUsuń
  37. http://www.youtube.com/watch?v=dxdKidt1ZNM

    OdpowiedzUsuń
  38. Andrzeju, posłuchaj też Jolene w wykonaniu Jill Johnson - trochę inna interpretacja, obie ciekawe, ale ta jakby pełniejsza:

    http://www.youtube.com/watch?v=K-Dl83hLZG4&feature=related

    A clipem do I got you babe rozbawiłam się, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Juhasie,witajcie,
    zdrowo się trzymajcie.
    Wiosna już w Ogródku
    więc Wy pomalutku
    siły nabywajcie:)))

    Witam w biegu Kochani:))
    Do końca tygodnia zalatany będę a że piszę z cudzego kompa kołysanka na dzisiaj bez linka:(:
    Gheorghe Zamfir - She
    Do popisania ...:)

    OdpowiedzUsuń
  40. :)
    Fletnia pana w rękach Zamfira to niezapomniane przeżycie duchowe:) Co do " She " proponuję, dla porównania - klasyka:

    Charles Aznavour " She "

    Czy on jeszcze żyje? Bo występować, to już chyba nie występuje:(

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  41. http://www.youtube.com/watch?v=3HoOR8OhuRM

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo piękne wiersze ...mogłaby Pani spojrzeć na moje?Widzę u Pani ogromne doświadczenie-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Witaj Jarosławie:)
    Dzisiaj zauważyłam, że przyłączyłeś się do grona obserwatorów mojego blogu, bardzo mi miło.:)
    Dziękuję za dobre słowo; zechciej rozgościć się w naszym Ogródku, zapraszam serdecznie do naszej kompanii.:)
    Zajrzałam do Twojego "dna duszy", powoli smakuję Twoje wiersze... Szczególnie urzekły mnie "Tęskna piosenka" i "Obłoki"... jest w nich tyle uczuć...
    Pozdrawiam Cię serdecznie, z wiosną, życzę weny i więcej pogodnych myśli.:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Tygrysku, She Gheorghe Zamfira jest cudowną muzyką na dobranoc, jak zwykle urzekły mnie dźwięki fletni pana, dziękuję:)
    Staszku, wykonanie Charles'a Aznavoura też ma swój urok, choćby ten, że przywołuje wspomnienia minionego czasu... :)
    Adaśku, zaglądaj do Ogródka, jak tylko znajdziesz chwilkę, żeby choć trochę odpocząć innym klimatem.
    Do następnego...:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Andrzeju tego duetu, ani tej piosenki nie znałam, bardzo przyjemnie się słucha... chociaż głos Marka Knopflera podoba mi się bardziej, niż jego partnerki. Gitarka cudna.:)

    OdpowiedzUsuń
  46. W taki miły, ciepły wieczór brakuje jeszcze kociej mruczanki, posłuchajcie:))

    http://www.tvn24.pl/-1,1697610,0,1,kot-glosny-jak-kosiarka,wiadomosc.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Dzień i słońce trochę mnie rozkojarzyły. Pozwól
    Ewo*, że powiem Ci już dobranoc słowem naszego
    Alexandra Czartoryskiego.:)

    "Nauka kochania"

    Chcę się nauczyć proste mówić słowa,
    czyste i białe, śnieżne jak ponowa
    spadła świeżością, niczym nie zbrukana.
    Chcę się nauczyć mówić Ci ... Kochana!

    Chcę się nauczyć wierzyć w słowa proste,
    które nam dwojgu jednym stoją mostem.
    Chcę w ich uwierzyć sens niezawikłany,
    kiedy po prostu mówisz mi ... Kochany!

    Chcę się nauczyć ufać Twoim słowom,
    rozumieć sercem, niekoniecznie głową,
    to, co mi dajesz, ufnie i żarliwie ...
    Chcę Ci zaufać, szczerze i prawdziwie.

    Chcę się nauczyć bliskości Twej twarzy,
    ciepła policzka. I niech tak się zdarzy,
    byś co dnia była bliżej, niźli blisko.
    Ja chcę tak mało ... a to dla mnie wszystko.

    Chcę się nauczyć Ciebie przyjmowania
    przez wszystkie strefy brania i dawania
    ciepła, co w Tobie. Sercem, duszą, ciałem
    powiedzieć o tym - na Ciebie czekałem!

    Dobranoc, dobranoc kochani:)*** miłych snów
    i do jutra)*

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzień był cudny, ciepły, tyle pięknych wzruszeń dał nam w Ogródku...
    Przyszedł czas na dobranoc, więc pozwól Jaśku, że powiem Ci ją słowami wiersza annyG:

    Nowa nadzieja

    Szukam dziś siebie na morskiej plaży,
    ja, co w niepewność wpadam z przypływem
    i szumnie wołam że chcę pomarzyć.
    Ty - czoło marszczysz z pienistą grzywą.

    Wspomnieniem w muszlach jeszcze czas szumi,
    baryłka rumu ich nie znieczula.
    Falistą piersią prężysz się dumnie,
    bryzą jak szalem na wskroś otulasz.

    A ja poprosić chciałam cię - morze,
    ślady po bólu zgarnij do siebie.
    Wyrzuć z głębiny muszelek korzec,
    zachwyć mnie feerią barwną na niebie.

    Ukołysz myśli w błądzącym ciele,
    miłości naparz jak w tyglu kawy.
    Wyszum uczucia głosem anielim,
    dosyć mam sztormów niosących zjawy.

    Na pustej plaży w ruchomych wydmach,
    pozwolę płynąć nadziejom moim:
    w port Twoich ramion, w miłości cudnej
    zanurzyć ciało i stać się...Twoją.

    Dobranoc, dobranoc, Kochani:))*** - pora na słodkie sny, do juta:)*

    OdpowiedzUsuń
  49. ... czy wiesz, Jaśku, że dzisiejszy wiersz ze wstępniaka wstawiłam do Ogrodu ~AA na FSK?
    Zapomniałam Ci powiedzieć.
    A teraz już dobrej nocki, idę spać, bo padam na nos:)*

    OdpowiedzUsuń