Powered By Blogger

piątek, 18 marca 2011

Deszczowy dzień


(fot.google docs)

Deszczowy dzień przez okno wszedł
i wszystko z rąk mi leci,
wokoło szary mruczy zmierzch,
a wiersz się nie chce sklecić...

Okiem zaspanym patrzę w krąg,
dzień nie chciał dać buziaka,
na dworze zimny wiatru song,
mój humor dał drapaka...

I wiatru szum, okiennic skrzyp
natrętnie w głowie brzęczą,
maleńki wróbel z zimna drży,
bo piórka ma za cienkie.

Choć wczoraj krążył wiosny duch,
lecz nie chciał zostać dłużej,
za oknem tylko deszczu plusk
i ciemny krąg kałuży.

Przygnębiająca szarość dnia
już w duszy się rozrosła,
poranek jasny skryła mgła...
kiedy znów będzie wiosna?
********
A może optymistyczne zakończenie?

Na przekór złej szarości dnia,
nie będę dziś się smucić,
kwiatom potrzebny deszczu płacz,
a słońce do nas wróci.:))

122 komentarze:

  1. Z treści wierszyka,
    - wprost wynika,
    że niechciał się ułożyć.
    Lecz jakoś widać,
    jak się czyta pomaga
    Ewie**** talent Boży.
    *
    Gorzej z uszczelką,
    - co to pękła.
    I zlewik się zamulił,
    Lecz jakoś widać,
    jak się czyta pomaga
    Ewie**** - hydraulik.

    Serdecznie pozdrawiam.Miłego dnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Andrzeju:)

    Wiersz „się” ułożył, nie miał wyboru,
    wszak łaski on mi nie robi,
    gdy z domu wyszłam, również humoru,
    deszczyk wiosenny dołożył.

    Jakby się lekko zazieleniło,
    i zapachniało znów wiosną,
    w srebrze kropelek wszystko zalśniło,
    i w oczach krokusy rosną.

    Już mnie nie gnębi zlewik zatkany,
    to sytuacja przejściowa,
    przyjdzie hydraulik, przeczyści krany
    i rurkę. Będzie jak nowa.:)

    Pozdrawiam ciepło i miłego piątku życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bry:)*
    U mnie już drugi dzień deszcz pada.
    Zimno, ponuro i o czym tutaj gadać?
    Może o polityce, co dobro nam czyni
    Lecz chyba najlepiej o d....Maryni.:)

    Mimo deszczu, a nawet przeciw niemu - słoneczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. A na dobry rozbudzenie najlepsza będzie muza.

    http://www.youtube.com/watch?v=bnVUHWCynig

    OdpowiedzUsuń
  5. na "dobre" - sorry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bry, Jaśku:)*

    Jak się rozkręcę, rym prędko złapię,
    chociaż przy piątku, jak zwykle zapieprz,
    D..a Maryni ponętna wielce -
    a może smutek topić w butelce? ;)
    Nie łam się wcale mój dzielny druhu,
    kropnij dwie kawki, tak na rozruchu.
    O polityce tyle bleblania,
    i pustosłowia, że pęka bania.
    Każdy ekspertem dziś się mianuje,
    Jeden drugiego wiecznie szkaluje,
    te argumenty znam już na pamięć,
    to nic innego, niż bicie piany.

    I jeszcze wierszyk polityczny, znaleziony w necie:
    Puste gesty, puste słowa
    puste serce, pusta mowa,
    puste, choć zacięte usta,
    pusty wzrok i głowa pusta,
    pusty program i projekty,
    do cna pustych stek inwektyw,
    pusty jazgot, próżne żale,
    krzyk, co treści nie ma wcale,
    puste groźby, puste miny,
    wielkie morze próżnej śliny,
    puste hasła, obietnice,
    wszystko puste ? poza picem!
    Słowem zero, nicość, „próżnia”.
    Tym się w kraju PiS wyróżnia.

    Uśmiechnij się mimo wszystko.:))

    OdpowiedzUsuń
  7. I dla panów :)
    http://www.youtube.com/watch?v=cT56TXkw1NE

    OdpowiedzUsuń
  8. ... i dzięki za bardzo krzepiące i piękne "Halo" :))

    OdpowiedzUsuń
  9. [...]
    "Co piszę?" -- mnie pytałeś -- oto list ten piszę do Ciebie --
    Zaś nie powiedz, iż drobną szlę Ci dań -- tylko poezję!
    Tę, która bez złota uboga jest -- lecz złoto bez niej,
    Powiadam Ci, zaprawdę, jest nędzą-nędz...
    Zniknie i przepełźnie obfitość rozmaita,
    Skarby i siły przewieją -- ogóły całe zadrżą,
    Z rzeczy świata tego zostaną tylko dwie,
    Dwie tylko: poezja i dobroć... i więcej nic...
    Umiejętność nawet bez dwóch onych zblednieje w papier,
    Tak niebłahą są dwójcą te siostry dwie!...

    OdpowiedzUsuń
  10. Witajcie, u mnie też się rozpadało. Andrzej, filozoficzny Twój wiersz! A mi chłopcy z 6 klasy śpiewali "pokaż, na co Cię stać" no i grałam w koszykówkę.Pęka mi głowa. Mam dobry przepis na ból głowy, pojadę do domu i zastosuję, może coś zrymuję...

    OdpowiedzUsuń
  11. Andrzeju, dziękuję za C.K.Norwida - piękny fragment.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dano,
    Żeby ból Cię tak nie nękał,
    przyjm ode mnie dobrą radę:
    zamiast z bólu ciężko stękać,
    skocz po gorzką czekoladę.

    Nic tak dobrze nie pomaga,
    gdy Ci z bólu głowa kwiczy -
    tylko gorzka czekolada.
    Potem innej ciut słodyczy...;)

    Pogodnego dnia, mimo wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niedźwiedź nie leci
    do ciepłych krajów.
    Tak jako dawniej,
    - miewał w zwyczaju.

    Misiu na zimę
    w kraju zostaje.
    Co mu tam zwiedzać
    trza ciepłe kraje.

    Misia nie widać,
    bo jeszcze zima.
    W zimie misiaczek
    - jeszcze"se"kima.

    Nie budźcie misia
    kochane dzieci.
    Bo jak się zbudzi
    - od nas odleci.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla Misia:
    http://www.youtube.com/watch?v=HwZ4SlmJKQg

    Za chwilę do domu jadę,
    Ty, Misiu przygotuj kawę:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na chwilę zasłuchania:

    http://www.youtube.com/watch?v=0UD-_NUNDEA&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy u Was też pada?

    http://www.youtube.com/watch?v=D1ZYhVpdXbQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  17. My Rifle, My Pony and Me - Dean Martin and Ricky Nelson

    OdpowiedzUsuń
  18. Teraz to już tylko mży...

    Mogłabym zaśpiewać w duecie -

    http://www.youtube.com/watch?v=3nnyrvtj1ak

    OdpowiedzUsuń
  19. ... chociaż Singing In The Rain bardziej mi się podoba, dzięki Jaśku..:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Walczę z bólem na fsk.:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Joan Baez - The Green Green Grass Of Home

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.youtube.com/watch?v=mXlhmhha8vE&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=d3w5CAUpjhU

    Dzień dobry mimo paskudnej pogody:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaśku:) Ja walczyć z bólem nie mogę, bo...

    Gdybym tak swoje chciała,
    policzyć wszystkie byki,
    to klęknąć bym musiała -
    wszak było ich bez liku.

    Czy każdy, kto się mieni,
    dziś mistrzem ortografii,
    we własne piersi wprzódy
    uderzyć się potrafi?

    OdpowiedzUsuń
  24. Dużo, dużo wody, Adasiu. Brainstorm doskonale mi się wpisuje w dzisiejszy nastrój, witaj:)

    Przy tym ciśnienie dołuje, bo nie mogę się pozbyć senności po trzech kawach i działam, jak na filmie w zwolnionym tempie...

    OdpowiedzUsuń
  25. Andrzeju, jak ja bym już chciała tej Green, Green Grass, wszędzie.:)

    OdpowiedzUsuń
  26. cat stevens lady d'arbanville

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja dzisiaj świetnie się czuję ale meczę robotę bom się ani chybi od Jaśka zaraził leniem:)))

    Dla Jasiecka:):
    http://www.youtube.com/watch?v=hv3XMA0KSxY

    OdpowiedzUsuń
  28. http://www.youtube.com/watch?v=_3t25Db1kCQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. http://www.youtube.com/watch?v=vsucmLv3NOI&feature=related

    :)))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  30. Coś mi się czerwono od gitar zrobiło...:))
    Leniem zaraził mnie Jasiecek już wczoraj, najgorzej, że nie mogę na niego znaleźć skutecznego remedium.
    L4 - też nie dają...:(

    OdpowiedzUsuń
  31. Coś mi tu nie pasuje z tym leniem:)Na fsk to nasz Jasiek walczy jak lew ...z modziami i innowiercami:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witoj mi Adasiu!:))) Na dzisio, to byś musioł
    kochaniutki cóś łostrzejszego, ot choćby coś w tym
    stylu, bo jezdem cołkim skapcaniały, a tak moze
    bym sie rozruchoł:))
    http://www.youtube.com/watch?v=M3T_xeoGES8

    OdpowiedzUsuń
  33. http://www.1jour1vin.com/fr/landingpages/usbwine

    Takiego kompa sobie zafunduję bo choć nie chcem
    ale muszem sie napić po:

    http://www.youtube.com/watch?v=FMDx19kTW88&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  34. Ładnie gracie, Ogrodnicy.Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  35. http://www.joemonster.org/filmy/3618/Saudyjscy-skejci-twardziele

    http://www.albinoblacksheep.com/flash/volare

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Ludzieeee!
    Nad moim miastem - widzę za oknem - leci w tej chwili klucz żurawi:)))
    Co za cudowny klangor...
    Same oczy mi się śmieją i od razu w sercu radośniej...

    Śmiechu mi trzeba
    na te dziwne czasy
    śmiechu zdrowego
    jak źródlana woda

    niech mnie kołysze
    w tej wielkiej podroży
    i niech prowadzi
    gdzie śmieszna gospoda

    Niech dźwięczy męczy
    aż do zadyszki
    śmiechu mi trzeba
    przede wszystkim

    niech się zatrzęsą
    od śmiechu ściany
    niechaj na zawsze
    będę nim pijany

    nie okrutnego
    nie cynicznego
    śmiechu mi trzeba
    bardzo ludzkiego

    (SDM)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wczoraj Ewuś zapodała lubelski folklor...Miodzio:)))
    A ja z uporem maniaka fanuję(:))takemu folkloru:))):
    http://www.widelec.pl/widelec/1,99759,4838882.html

    Rytmiczne,że tylko tańcować:)))

    OdpowiedzUsuń
  38. :)))
    Puściłam troszkę głośniej ten folklor eskimoski, a mój szef, który w tym momencie wszedł do pokoju, spojrzał podejrzanie na kolegę zza biura i zapytał: "gorzej panu?"
    Wyciszyłam i na tym się skończyło.:)))

    OdpowiedzUsuń
  39. Adaś, kurka wodna, toć tylko słonie morskie mogły - by to tańczyć i jeszcze śpiewać.:)))

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. http://www.youtube.com/watch?v=RIw_J--aoTY

    to ten wyższy link...

    OdpowiedzUsuń
  42. A co?Że słoń to już mu rozrywki będziem żałować?:))))

    OdpowiedzUsuń
  43. Grajcie, grajcie,ja się biorę za prasowanie i słuchanie. Buziaczki dla Grajków:-)

    OdpowiedzUsuń
  44. http://www.youtube.com/watch?v=8bGSI3nN8k4&feature=related

    Ewuś dla Ciebie,urywek z filmu Makrokosmos.
    Te żurawie od lat odpoczywają w czasie migracji koło tego domu...Uwielbiam ta scenę...

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję, Adaś:) Dokładnie taki sam klucz żurawi leciał dzisiaj nad naszym biurowcem. A że pracuję na VIII piętrze, miałam okazję go długo obserować.
    To takie eleganckie ptaki... w chodzie, w ruchach, w locie...
    Widziałam też dwa lata temu na Polesiu ich taniec godowy. Takiej gracji mógłby pozazdrościć najdoskonalszy baletmistrz.:)

    OdpowiedzUsuń
  46. http://www.youtube.com/watch?v=pIPmyXx-ooU&feature=related

    :)))))

    OdpowiedzUsuń
  47. http://www.youtube.com/watch?v=2oRI1-PznQw

    OdpowiedzUsuń
  48. http://www.youtube.com/watch?v=4HgCtHZQlJM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  49. Za INXS bym Cię wyściskała..
    Trafiło mnie brzmienie gitarki:))

    OdpowiedzUsuń
  50. W taki dzień nie trudno o trafienie szlagiem.
    Wyguglajcie:Japonia sraponia.
    A prezes swoje blebla dla zmyłki:Polska jest naj....

    OdpowiedzUsuń
  51. Dla Ewuni Adasia:
    http://www.youtube.com/watch?v=rTTD8W6mRzE&feature=related
    Boćkom Wos:-)

    OdpowiedzUsuń
  52. No właśnie. Ale dla niego nie cała, tylko Smoleńsk, krzyże i chodnik na Krakowskim Przedmieściu.
    Polacy nie wiedzą nawet, jakim szczęśliwym są narodem. Umieją za to doskonale narzekać, zrzędzić, zazdrościć i oskarżać się nawzajem...
    Zwykle staram się nie używać katastrof do relatywizowania własnych kłopotów, ale dziś aż się prosi...

    OdpowiedzUsuń
  53. Danuśka!!!:)))
    Jakowaś empatia chyba bo Eva uwielbia tą piosenkę:)
    w rewanżyku:))):
    http://www.youtube.com/watch?v=C8JCxYAhp_w&feature=fvst

    OdpowiedzUsuń
  54. Ewuś ha ha ha ha ha ha ha...To my chyba nie Polacy bo narzekamy minimalnie,prawie wcale ha ha ha ...

    OdpowiedzUsuń
  55. http://www.youtube.com/watch?v=7AHuIOBnYSk&feature=related

    Dla Ozonki:)))

    OdpowiedzUsuń
  56. a to dla mnie:))):

    http://www.youtube.com/watch?v=5LL60fdVWaI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  57. Na to "wyjszło", Adaśku.:)))
    Narzekam bardzo mało, ale mam ochotę dzisiaj się upić.

    OdpowiedzUsuń
  58. Tośmy sobie po królewsku zagrali:)))
    ,,Zawieszę" się znowu na tydzień na tej piosence :)))

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja ma takie wino jakie ostatnio piła Dana ale nie wiem skąd...Chiba jakiś prezencik...paprobujem - uwidim:)))

    OdpowiedzUsuń
  60. No to na zakończenie jeszcze jeden z moich ulubionych,anty- homofobicznych kawałków:

    http://www.youtube.com/watch?v=WOdr9FiNZoQ

    A ,,Great Pretender" zaśpiewam sobie na łące w niedzielę jak wróci Fabiulek:)))Na całe gardło!:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Na razie otworzyłam "Perłę" niepasteryzowaną, całkiem niezła. Wina nie mam, dopiero jutro poczynię odpowiednie zaopatrzenie - cabernecik mój ulubiony, jak zwykle.
    A Queen uwielbiam, mogę słuchać do wieczorka:)

    OdpowiedzUsuń
  62. :)))
    Po tym piwku chyba sobie utnę małego komarka... proszę mi coś pięknego zanucić i obudzić za godzinkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  63. :)))
    http://www.youtube.com/watch?v=Q4lupqXayYI

    OdpowiedzUsuń
  64. http://www.youtube.com/watch?v=Y8_Qhq7XpFU

    ...do winka:)))

    OdpowiedzUsuń
  65. Jaśku,fajne te pierzaste:)))

    OdpowiedzUsuń
  66. Ewa sobie smacznie śpi,
    drugi kufel Jej się śni.
    A w tym kuflu pełno piany,
    chyba wysłany od Dany?
    Gdy wypije kufle dwa,
    do miłości swojej gna.
    A Ja trzeci z Tobą piję,
    bo ciągle miłością żyję.
    A czwarty niech Ktoś postawi,
    niech się z Nami razem bawi.
    Przydałby się także piąty,
    niech Ogrodu zwiedzi kąty.
    Piwo dobre jest na stres,
    witamina też w nim jest.
    A najwięcej witaminy,
    mają z Ogródka Dziewczyny!!!
    A jak Ktoś ma inne zdanie,
    to dostanie mocne lanie:-)
    Jak brzuszek z piwka przybędzie,
    wtedy masaż gratis będzie.
    Piszę dla Was wiersz wesoły,
    bo nie jesteście Anioły!
    Ja się na facetach znam,
    niech każdy dopowie sam!
    Co w tych Waszych główkach siedzi,
    najlepiej wiedzą sąsiedzi!
    A może nawet sąsiadki,
    znam z życia takie przypadki:-)
    Ja żartuję, dobrze wiecie
    więc mi głowy nie urwiecie!
    Za ładne muzykowanie,
    piszę wierszyk na kolanie.
    Kończę, przesyłam buziaki,
    taka jedna z Waszej paki

    OdpowiedzUsuń
  67. Witaj Ewo:)Witajcie wszyscy mili ogrodnicy :))) Chyba coś przespałam. Wiersz we wstępniaku, przecudny. Szkoda, że nie miałam czasu przeczytać go wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  68. Ale dopiero teraz odpaliłam kompa;(

    OdpowiedzUsuń
  69. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  70. Danusia,Ty masz talent do wierszy:)
    Ja muszę mieć tzw,wenę...:(

    OdpowiedzUsuń
  71. Mnie Adasiu niczym nie zadziwisz. Mam wszystko QUEEN. Ale dziekuję Ci bardzo, za przypomnienie.
    Może to głupie, ale pojęcia nie mam dlaczego ich tak lubię, jak Beatlesów!!!!
    Jest jeszcze kilka zespołów.Ogólnie rzecz biorąc lubię dobrą muzykę. To tyle:)

    OdpowiedzUsuń
  72. Wiem Ozonko,że trudno Cie zdziwić ale nie o to mi szło...była dedykacja:)

    OdpowiedzUsuń
  73. "O Romeo słowiczy sokole
    o tęsknoto niewieścich pokoleń
    otworzyłam Ci okno
    na tę moją samotność
    o Romeo
    czy jesteś na dole"

    OdpowiedzUsuń
  74. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  75. To wyżej zastosuję podjadkom:)

    OdpowiedzUsuń
  76. http://republika.pl/tytusdezoo/xhtml/turkuc/turkuc.html

    ....brrrrr,paskudne to to...

    OdpowiedzUsuń
  77. Witajcie mili.:)
    Cierpliwości, za małą chwilkę będzie tu porządek.

    OdpowiedzUsuń
  78. Ozonko:) Dzięki za miłe słowa o wstępniaku. ja tylko chwilkę się zdrzemnęłam, a Ty chyba cały dzionek przespałaś. A tu Qween dźwięczał, że aż miło;)

    OdpowiedzUsuń
  79. Oj,jak dobrze,ze jesteś bo juz szedłem po Azotox:)

    OdpowiedzUsuń
  80. A dla upierdliwca mam dyżurny wierszyk, jako lektura lektura obowiązkowa:

    Dzień nam się kończy, nocka zapada,
    świerszcz w marcu nie chce zagrać w kominie,
    na blog przychodzi upiorna zjawa,
    myśląc, że miło czas jej upłynie.

    Biedaczek siada do klawiatury,
    nie ma zajęcia, nikt go nie kocha,
    ćpa i miast mózgu, ma same wióry,
    może pocieszy go jakaś Gocha?

    Nie trudź się zjawo, idź do cholery,
    twoich wypocin nikt nie czytać,
    nie ze mną, Brunner, takie numery
    przyjdzie Ci tylko zębami zgrzytać.

    OdpowiedzUsuń
  81. Przespałam, przespałam;) Tak bywa. Nadrabiam straty jak mogę. Jutro postaram sie lepiej i cosik napiszę nowego.Teraz schroniłam sie u Ciebie:)))

    OdpowiedzUsuń
  82. Ozonko,po postku Dany ,,Ładnie gracie Ogrodnicy" jest coś dla humoru,kliknij Easy Karaoke,polecam :)))

    OdpowiedzUsuń
  83. Bardzo mi miło.:) Już złapałam za sekator i z zacięciem oddaję się miłemu zajęciu. Uwielbiam ciąć chwasty.:)))

    OdpowiedzUsuń
  84. Co za "w mordę" jakieś to co się przylepia.
    "Przylepiło się g..o do statku i mówi, płyniemy?

    OdpowiedzUsuń
  85. Dano, wypiłam tylko jedno piwko. Ale zmęczenie po całym tygodniu wzięło górę. Rozluźniłam się pięknie i oto efekty.:)

    Adaś, wiem, że Ty sam usunąłeś swój komentarz z 18:43.:)

    OdpowiedzUsuń
  86. Uznałem,że muszem bo niestety nerw mam dzisiaj spuchniety przez to kaczke:)))

    OdpowiedzUsuń
  87. Już ok. O kaczce w piątkowy wieczór nie godzi się wspominać, a i słuchać hadko. :)

    OdpowiedzUsuń
  88. http://www.youtube.com/watch?v=a85sWyBCP5U&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  89. :)
    Di Stefano - to lubię, do tego te słowa...:)
    Szczególnie w wieczór gdy za oknem bez przerwy leje...:(

    OdpowiedzUsuń
  90. http://demotywatory.pl/2291030/Sztuka-to-rzecz-niezwykla
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  91. A tak abstrahując od miłej muzyczki, znalazłam wiersz Andrzeja Waligórskiego. Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń nieprzypadkowe.:)

    Hydraulik dźwięku

    A jeśli przyjdzie kiedyś po mnie
    Hydraulik dźwięku Fioletowy
    Żeby mi odbić szajbę w głowie,
    To będę czysty i różowy,
    Otworzę lufty i lufciki,
    Spłoną hydranty i nocniki,
    Na wszystko jeszcze raz popatrzę
    I wyjdę, ale nie na zawsze!

    A jeśli przyjdzie innym razem
    Gazownik uczyć Znakomity
    Żeby mnie napompować gazem -
    Będę umyty i utyty,
    Wycisnę wągry, spuszczę wodę,
    Minister wręczy mi nagrodę,
    Prasa mi zrobi analizę,
    I wtedy na sam szczyt wylizę!

    A jeśli zjawi się osiołek,
    Strażak postępu Uśmiechnięty
    By mnie znienacka kopnąć w tyłek,
    To będę czujny i wypięty -
    Otworzę wszystkie drzwi na przestrzał,
    Nabiorę światła i powietrza,
    Wystrzelę jak z korkowca korek
    I poszybuję wprost do Tworek!

    OdpowiedzUsuń
  92. Przyszła rano kaczka,
    widać,że spuchnięta.
    Co Ci sie kaczusiu stało?
    Zostałam "walnięta"

    Nienawidzę tych polowaczy, no, nienwidzę.

    OdpowiedzUsuń
  93. E, tam, Ozonko. Lepiej nie słuchać i nie przyglądać się temu kaczku.:)
    Bo - przepraszam - w jakim celu? Chyba, że z okazji Wielkiego Postu nałożyłaś sama na się takie umartwienie.:)

    OdpowiedzUsuń
  94. http://www.youtube.com/watch?v=6gCKwmAKpuk&feature=fvst
    .........................................:)

    OdpowiedzUsuń
  95. Naczytałam się we wczenym dziecińtwie Hemigwaya i skaza taka powstała.

    OdpowiedzUsuń
  96. śliczne... a później to....:)

    http://www.youtube.com/watch?v=cL8A2cENxa0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  97. MNie się taki "kaczek" z filmikami o "Tomie i Yerrym" się kojarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  98. :))

    http://www.youtube.com/watch?v=4ulSJRtGSgI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  99. Ozonko, a mnie się chce poezji, gdyż - jak w wierszu mistrza K.I. Gałczyńskiego -

    Gałczyński Konstanty Ildefons

    Muzie nóżki całuję

    "Kogutek"? nie uleczy.
    Przyjaciel? nie pocieszy.
    Nie ma przyjaciół.

    Rannyś? Ten świat jest borem,
    rąbałbyś bór toporem,
    toś się i zaciął.

    Leżysz. Wokół mchy ciche.
    Igrają gwiazdy dziwne
    z gałęźmi.

    "Kogutek" nie uleczy.
    Przyjaciel nie pocieszy.
    Uwierz mi.

    Co pomoże? A ja wiem:
    tu pomoże stary sen,
    stara bajda;

    Jeśliś jak garnek pęknął, ona cię sklei,
    jeśliś nadzieję utracił, wpłyniesz na morze nadziei
    na wszystkich żaglach.

    "Nastawienia" społeczne? Dla karzełków,
    Recenzje niedorzeczne? Dla zgiełku.
    Poeto, pluń gdzie komuna, sanacja i endecja.

    Tylko ona cię zbawi, przeklęta i jedyna -
    i na gwiazdy wyprawi, rytm święty, mowa inna -
    poezja.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  100. Kim jest ten człowiek??? To geniusz!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  101. "Hydraulik dżwięku" "mnie" się podobał!

    OdpowiedzUsuń
  102. A Gałczyński.., był też człowiekiem! I za to go cenię.

    OdpowiedzUsuń
  103. Idę spać! Dobranoc Ewciu !

    OdpowiedzUsuń
  104. Jeszcze Ci mało spania?:))
    To przed snem posłuchaj Ewy Demarczyk "Czerwonym blaskiem otoczona"

    http://www.youtube.com/watch?v=QSdJ_iJZYXQ

    OdpowiedzUsuń
  105. I jeszcze dla Ogrodników - tekst z Piwnicy Pod Baranami, śpiewa Marek Grechuta:

    Takiej miłości

    Kiedy mnie pytasz: Czym jest miłość?
    Mówię: Tobą jest
    To twój łagodny wzrok i uśmiech
    To twój każdy gest

    To twój kolejny dramat
    To twój kolejny żart
    Oraz to wszystko co nam niesie
    Ślepa talia kart

    Więc się nie pytaj, bo miłość nasza
    Nie zna wielkich słów
    Lubi tak milczeć jak jasne słońce
    Jak księżyca nów

    A kiedy źle to wicher za nią
    Wyje, w deszczu łka
    A kiedy radość to rozpływa
    Się wilgotna mgła

    Takiej miłości więc wam życzę
    Kiedy tylko wzrok
    Mówi nam tyle, aby rozwiać
    Wątpliwości mrok

    Takiej miłości więc wam życzę
    Kiedy tylko gest
    Mówi nam tyle, by zrozumieć
    Jak to z nami jest

    Kiedy mi mówisz, że nie wystarczy
    Tylko wzrok i gest
    Na tyle spraw codziennie innych
    Mówisz: Wiesz, jak jest

    Powiem ci, że na pewno
    Potrzeba wielu słów
    Stąd tyle różnych książek
    Pod poduszkami snów

    W tej codzienności nam przecież potrzeba
    Prostej prawdy słów
    By zauważyć jasne słońce
    I księżyca nów

    Więc skoro tyle słów wyszukanych
    Oraz gorzkich łez
    Kosztuje czasem prosta sprawa
    My zostaniemy bez

    Takiej miłości więc wam życzę
    Kiedy tylko wzrok
    Mówi nam tyle, aby rozwiać
    Wątpliwości mrok

    Takiej miłości więc wam życzę
    Kiedy tylko gest
    Mówi nam tyle, by zrozumieć
    Jak to z nami jest

    http://www.youtube.com/watch?v=wxl4NNqJOF0

    OdpowiedzUsuń
  106. Witam Ewo i Inni Ogrodnicy:)

    Świetny wiersz Waligórskiego, przypomina mi / chyba się nie mylę / piosenkę zapomnianą. " Zegarmistrz światła " Wożniaka. Śpiewał ją też Marek Grechuta. . Zacytuję fragment...

    " A kiedy przyjdzie także po mnie
    Zegarmistrz światła purpurowy
    By mi zabełtać błękit w głowie
    To będę jasny i gotowy

    Spłyną przeze mnie dni na przestrzał
    Zgasną podłogi i powietrza
    Na wszystko jeszcze raz popatrzę
    I pójdę nie wiem gdzie - na zawsze."

    Telegram:

    Żyję - stop. Problemy się nawarstwiają - stop. Gdybym nie przeżył , dam Wam znak - stop .
    Gorąco pozdrawam- stop.
    Stanisław:)))

    OdpowiedzUsuń
  107. Dobry wieczór Staszku.:)
    Tak, to jest trawestacja "Zegarmistrza światła".
    Świetna satyra i też przypadła mi do gustu.

    A problemy mają to do siebie, że się nawarstwiają, moje też mają tę dziwną właściwość...
    "Czasem" chciałabym się otrząsnąć, jak pies z wody, "czasem" mi się to udaje, a "czasem" nie.
    Jak mnie zasypią na amen - dam znać - stop.:))

    Pozdrawiam serdecznie i - nie poddawaj się.:)

    OdpowiedzUsuń
  108. Dziękuję, dziękuję, dziękuję.
    I dłoń Twą z szacunkiem całuję:)

    Dziękuję jeszcze raz - tym razem prozą. Mam jednak, wbrew wszystkiemu, nadzieję na : lepsze jutro:)
    Dobranoc Ewo i wierz mi, że nie zapominam o Tobie i Ogródku:)))

    OdpowiedzUsuń
  109. Wpadłem zagrać na dobranoc:)
    http://www.youtube.com/watch?v=G4f2SeKO08c

    .....................dobranoc kochani...........

    OdpowiedzUsuń
  110. Dobranoc Staszku i Adasiu.
    Dziękuję Wam za wsparcie i serdecznie słowa, za cudną piosenkę, Adaśku...
    Wiem, Staszku, że nie zapominasz o Ogródku.
    Chciałabym, żeby dzisiejszy dzień nie powtórzył mi się nigdy w życiu.
    Dobranoc, Kochani. Zaraz będzie wiersz na dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  111. Pożegnam Was słowami wiersza annyG - piękny duet -

    "Przed zaśnięciem"

    On:

    - Niech ci się wreszcie wyśni
    że jestem obok
    trzymam cię za rękę
    przytulam
    głaszczę
    niech się ziści
    bym był z tobą
    już na zawsze
    może to być sierpień
    lipiec
    grudzień
    czy jakiś inny miesiąc
    mogę przysiąc
    nie będzie przebudzeń
    wyśnij mnie
    we śnie...

    Ona:

    - Spać wcale nie mogę
    a śnić o tobie chcę
    zakładam nogę na nogę
    zamykam oczy
    i widzę ciebie
    jak się śmiejesz
    wiesz?
    pamiętam jeszcze
    tamtą wiosnę
    marcowe powietrze
    i pocałunków miliony
    na wietrze.
    tak bym chciała
    byś już był
    no śnij mi się
    śnij...

    Dobranoc, Kochani:)* - już czas na sen:)*

    OdpowiedzUsuń
  112. Wszyscy wpadają, a ja wchodzę z Alexandrem
    Czartoryskim:))) na dobranoc.

    "Nie dość słów"

    Nigdy dosyć słów szeptanych
    Nigdy dosyć uczuć w nas
    Nigdy dosyć ust kochanych
    Nigdy nie za długim czas

    Kiedy jesteś blisko przy mnie
    kiedy twoją trzymam dłoń
    Kiedy szepczesz mi intymnie
    Gdy przy twojej moja skroń

    Kiedy blisko, twarz przy twarzy,
    w szepcie twój gorący głos
    Wszystko może się wydarzyć
    czego nie przewidział los

    Dobranoc, dobranoc kochani:)* i wesołych snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  113. ... idealnie zbiegły nam się dobranocki, Jaśku, oba wiersze w jednym czasie - telepatia, cy cóś?
    Dobrej nocki:)*

    OdpowiedzUsuń
  114. Coś w tym jest. Oboje przecież pisaliśmy w pokoju przy stole.:)))*

    OdpowiedzUsuń
  115. ... i prawie, że przy jednym ekranie.:)))*

    OdpowiedzUsuń
  116. Ale napewno: w JEDNYM OGRÓDKU:)))
    Żem się wtrącił, bo spanie mi TEŻ - nie wychodzi:)
    Mimo wszystko, ponownie: DOBRANOC PRZYJACIELE MOI :)

    OdpowiedzUsuń
  117. na pewno - to w ramach erraty:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  118. Dla Henia,jeśli zajrzy TU:):

    http://www.youtube.com/watch?v=LSMbxFTi6_M

    http://www.youtube.com/watch?v=N17YbVsM5xU

    OdpowiedzUsuń
  119. http://www.youtube.com/watch?v=7-to_Il1VP0&feature=related

    OdpowiedzUsuń