Powered By Blogger

poniedziałek, 28 lutego 2011

Co do kawy?



Kiedy myśli uparcie nie łączą się w słowa,
gdy poranne lenistwo mnie bierze w objęcia,
co Wam podać do kawy, jaki rym przygotować,
wyobraźnię rozświetlić, do radości zachęcić?

Szczęście? Miłość? - za często nie będę powtarzać,
każdy dziś ma swój przepis na życia przyprawy,
zima już się znudziła, nie będę nią zrażać -
cóż mam podać, by każdy miał wierszyk do kawy?

Więc już kiedy nie mogę rozstrzygnąć problemu,
gdy już wiem, że nic nie wiem, lecz myślę przytomnie,
głowy łamać nie będę, bo niby to czemu,
i poczekam, z czym dzisiaj przyjdziecie Wy do mnie.:))

42 komentarze:

  1. Ja przychodzę do Ciebie z uśmiechem
    Z życzeniami przyjemnego dnia
    Byś miała z Ogródka Pociechę
    I wiele radości życzę Ci ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Heniu:)
    Dziękuję za miły podarek z rana. Pociechę i radość z Ogródka mam niezmiennie, a dziś, mając niewiele czasu, zostawiam wolną rękę Ogrodnikom, co do tematów. Wszystkie mile widziane, prozą i rymem - w szczególności.
    Nie wiem, czy przed południem będę miała okazję tu zajrzeć, ale później - z pewnością.
    Spokojnego dnia i bawcie się dobrze.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przychodzę do Ciebie
    pełna wspomnień z wycieczki.
    Było pieknie i miło,
    czy założą mi teczki?

    A na serio Ci powiem,
    nie przesadzę z tym wcale,
    było nader przyjemnie,
    pięknie i przewspaniale!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Ewo,witajcie ogrodnicy:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Heniu! Zamilkłeś ostatnio:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczynam pisać o wycieczce. U siebie pisać:))) Będzie w odcinkach upstrzonych zdjęciami:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem mała dziewczynka
    niewiele latek mam
    ale swe serduszko
    Ogrodnikom dam.
    I krzyknę na cały świat:
    ŻYJCIE MI STO LAT!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzenia dla Ciebie, także serdeczne
    Przesyła NN, bardzo stateczny :-))*

    OdpowiedzUsuń
  10. Doceniam Twoje dobre chęci
    dziewczynko, lecz nie tędy droga,
    Ty chciałaś pewnie do przedszkola -
    a weszłaś tu, na mego bloga.

    Szybko dorośnij, bo tematy
    tutaj są trochę nie dla dzieci,
    i jak mamusia to zobaczy,
    paskiem po pupie Cię przeleci.;)

    Miłego dnia, Dano:)
    Pozdrówka dla Ozonki.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szefowa, Ty tu rządzisz,a taki może być? Jak za dziecinny, to go wyrzuć.

    Już coraz bliżej wiosny
    ślę Wam uśmiech radosny.
    Słoneczko pięknie świeci,
    wokół radosne dzieci.

    Przebiśnieg już zakwita,
    a ja się z Wami witam.
    Krokusy w górach rosną.
    Przychodzę do Was z wiosną.

    Bociany do nas lecą,
    bo dobrze o tym wiedzą ,
    że każdy na nie czeka,
    łąka,pole i rzeka.

    Już marzec puka do nas
    i tuli nas w ramionach.
    Śnieg znika po kryjomu,
    będę za chwilę w domu.

    Ewa, masz rację, ten Ogród nie jest dla dzieci,o czym zresztą świadczą wczorajsze wiersze Twoje,Jaśka i Staszka(ok.21)Komentarz zachowam dla siebie.Pozdrawiam Ogrodników

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ, Dano, bez urazy:) Wiosna jest dobra absolutnie na wszystko...
    Cieszy mnie Twoje poczucie humoru i zapewniam Cię, że nic wyrzucać nie będę.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ballada o cysorzu

    słowa: A. Waligórski
    muzyka: T. Chyła
    album: Silny Kazik pod Wezwaniem



    Cesarz to ma klawe życie
    Oraz wyżywienie klawe
    Przede wszystkim już o świcie
    Dają mu do łóżka kawę
    ............
    A do kawy jajecznicę
    .....................
    A jak już podeżre zdrowo
    To przynoszą mu w lektyce
    Bardzo fajną cesarzową

    Posuń no się trochę, stary!
    Mówi Najjaśniejsza Pani
    Potem ruch się robi w izbach
    Cesarz z łóżka wstaje lekko

    Siada sobie w złoty zycbad,
    Złotą goli się żyletką
    I świeżutki, ogolony,
    Rześko czując się i zdrowo,
    Wkłada ciepłe kalesony
    I koszulkę flanelową

    A tu przyjemności same
    Oraz niespodzianek wiele:
    Przynoszą mu "Panoramę"
    "WTK" i "Karuzelę"

    "Filipinkę" i "Sportowca"
    I skrapiają perfumkami
    I może grać w salonowca
    z marszałkiem i ministrami
    Marszałkiem i ministrami!

    Po obiedzie złota cytra
    Gra prześliczną melodyjkę,
    Cesarz bierze z szafy litra
    I odbija berłem szyjkę

    Potem żonę otruć każe
    Albo cichcem zakłuć stryjca...
    Dobrze, dobrze być cesarzem,
    Choć to świnia i krwiopijca!
    Świnia i krwiopijca!
    Świnia i krwiopijca!

    Dzień dobry Ewo****.W nawiązaniu do wstępniaka
    naszła mnie Ci myśl, wszak taka:
    Że do kawy jajecznicę można dać bez ograniczeń.
    Pozdrawiam.Życzę humoru.:))

    OdpowiedzUsuń
  14. "Mówta co chceta",ale zdjątko jest przepiękne:)))Oczywiście jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry Andrzeju:)

    Jajecznica do śniadania
    owszem, całkiem niezła strawa,
    biorę ci ją bez gadania,
    wraz z cysorzem się napawam.

    Czasy jednak się zmieniają,
    dziś cysorze w swoich „kojach”,
    „Filipinki” nie czytają,
    oglądają zaś Play Boy'a.:)

    Również pozdrawiam, z zapewnieniem, że humoru Ci u mnie dostatek, w odróżnieniu od czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ... jasne, że "Playboy'a" :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bry:)* Piękne te leluje,- aż mi się zachciało
    zalimeryczyć:)

    Pewien trzmiel latający w ogródku
    leluii miłość wyznawał po cichutku.
    Leluja była biała
    wyznań nie słuchała
    I trzmielowi nie dała ssać miodku.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bry:)Jaśku
    Jak tak patrzę na tę stronę
    i za siebie się oglądam,
    to nie widzę ni początku,
    ani końca.

    Jeśli kiedyś mnie osądzą ,
    już po tamtej stronie.
    Co zobaczą, nie wiem.
    Dobry ze mnie człowiek.

    Lecz najbardziej mi żal: |
    Kololrowych jarmarków.....

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeden taki Play boy starszy
    Wciskał ciągle Play na planszy
    I oglądał filmiki
    A w nich riki tiki
    W realu zaś stawał się coraz słabszy.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bry:)* Jaśku
    Piękne leluje i piękne też Twoje limeryczenie:)
    I ogródkowe klimaty zachowałeś jak żywe... z trzmielem i lelują.

    Dopiero wróciłam i zabrałam się za lekturę Ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś dokończę o Twoim trzmielu, Jaśku, bo to bardzo ekologiczny temat.:)

    Jeden trzmiel, co chciał pobzykać,
    od juhasa dostał przytka.
    Trąbka mu opadła,
    leluja go pozbadła.
    Lecz nie przestał swego żądła wtykać.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ozonko, na Twój wierszyk odpowiem, co ja widzę, jak patrzę na różne strony przez krzywe zwierciadło.;)

    Jak tak patrzę na tę stronę,
    widzę niebo zachmurzone.
    A jak spojrzę w drugą stronę,
    widzę srokę wraz z gawronem.
    Jak popatrzę w trzecią stronę,
    widzę, że tylko ogonem
    kota prezes wciąż odwraca,
    taka jest ci jego praca.

    A najbardziej żal mi kota,
    co nim prezes ciągle miota.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. A dla Wszystkich, w podzięce za wierszowanie w Ogródku i na wieczorowy rozruch:

    http://fm.tuba.pl/radio-internetowe/Budka+Suflera

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewa a ja przychodzę z dowcipem.Puk,puk kto tam ?.Lotnt patrol katechetyczny do walki z ateizmem. Nie wierzę. My właśnie w tej sprawie. Jurek.

    OdpowiedzUsuń
  25. :)))
    Cześć Kapitanie. Dzięki za dowcip - też mi trudno uwierzyć, ale jak tak dalej pójdzie, to kto wie, może ten dowcip będzie miał odzwierciedlenie w rzeczywistości?;)
    Ściskam Cię mocno i pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jurku, dla Ciebie Mirelle Mathieu - Mon credo

    http://fm.tuba.pl/radio-internetowe/Mireille+Mathieu

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewunia trafiłaś w dziesiątkę.Moja ulubiona piosenkarka i dama.I ty też szczególnie.Jurek

    OdpowiedzUsuń
  28. Miło mi, że trafiłam w Twój gust Jurku:) To jeszcze dla Ciebie i wszystkich miłośników Mireille Mathieu - d'Amour"

    http://www.youtube.com/watch?v=xCeGXXbzWwo

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja podziękuję:)

    http://www.youtube.com/watch?v=sAskbIPHZgk

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo to wzruszające Jaśku...
    W rewanżu posłuchaj, proszę:

    http://www.youtube.com/watch?v=prSX7jTNU7Y&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  31. Odpowiadam:)

    http://www.youtube.com/watch?v=D4r62lTz71U&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. No to porozmawiajmy:)

    http://www.youtube.com/watch?v=6wtgoC9scxE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie znałem tych piosenek Bajora. Dla mnie bomba.
    Zatańcz ze mną- proszę:

    http://www.youtube.com/watch?v=GaOkQ2eHxug&feature=related

    Tekst piosenki:

    Dotykam Cię-
    Przenika ciało dreszcz.
    Wymykasz się
    I sama tańczyć chcesz.
    Oczy pełne chmur-
    Spadnie z nich błękitny deszcz.
    Czarnych pereł sznur
    Pierwszym gestem tanga rwiesz.
    Tańcz i grzesz!

    Tango dell'amore-
    Na perle skaza.
    Tango dell'amore-
    Na wargach sól.
    Tango dell'amore-
    Zerwana fraza:
    Rozpacz lub ekstaza
    Rozkosz albo ból
    Dell'amore

    Zatrzymam cię
    Pijany anioł stróż.
    Nie wymkniesz się-
    O serce ostrze nóż.
    Oczy pełne chmur-
    Akordeon rzęzi już...
    Czarnych pereł sznur
    Obcasami ścierasz w kurz.
    Tańcz i burz!

    Tango dell'amore-
    Na perle skaza.
    Tango dell'amore-
    Na wargach sól.
    Tango dell'amore-
    Zerwana fraza:
    Rozpacz lub ekstaza
    Rozkosz albo ból
    Dell'amore

    Oczy pełne chmur-
    Spadnie z nich błękitny deszcz.
    Czarnych pereł sznur
    Każdym gestem tanga rwiesz.
    Tańcz i grzesz!

    Tango dell'amore-
    Na perle skaza.
    Tango dell'amore-
    Na wargach sól.
    Tango dell'amore-
    Zerwana fraza:
    Rozpacz lub ekstaza
    Rozkosz albo ból
    Dell'amore

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam piosenki Bajora....To też Ci się spodoba:)

    Michał Bajor - Nie trzeba mówić nic

    http://www.youtube.com/watch?v=tff9ciy1ZsI

    Już nie mów nic, już nie mów nic
    Nie trzeba szeptu ani światła
    Tu pozwól być, po prostu być
    Niech cisza ściele się jak atłas
    Niech palce rąk wygładzą mrok
    Co pnie się wokół ciał samotnych
    Niech nocy kwiat, pachnący wiatr
    Przywróci czucie zmysłom głodnym

    Tam jest samotna nasza wyspa
    Tak czysta potajemna przystań
    By odkryć ją nie trzeba mówić nic

    Już nie mów nic, już nie mów nic
    Nie pytaj dokąd ani po co
    Tu pozwól być, po prostu być
    Nie szukaj prawdy poza nocą
    W mroku jest dość bezpiecznych miejsc
    Z dala od gestów, min i przebrań
    W mroku, na samym nocy dnie
    Złota i srebra nie ma w naszych ciał katedrach

    Bo noc jest dobra i przejrzysta
    Jak kryształ, mroku głębia szklista
    Do rana nie zmącona perłą mgły

    Tam jest samotna nasza wyspa
    Tak czysta potajemna przystań
    By odkryć ją nie trzeba mówić nic
    Nic

    OdpowiedzUsuń
  35. Przyszedł już Alexander Czartoryski i będziemy
    recytować jego wiersz:)))

    Bliżej ...

    Tuliłaś głowę mą, kochana.
    Dotyk twych delikatnych dłoni.
    czułem na włosach i na skroni ...
    W sercu powstała ciepła zmiana.

    Przytul mnie mocniej, niźli przedtem,
    pochyl się jeszcze trochę, niżej ...
    Choć blisko jesteś, to bądź bliżej,
    by okryć mnie swym cichym szeptem.

    Szeptem nie szepcze się zawile.
    Kochane, ciche twoje słowa
    chciwie me serce w sobie chowa...
    W niepowtarzalne zmienia chwile.

    Żadna nie przyjdzie niech z powrotem.
    Niech piękną będzie każda, nowa.
    Mów do mnie, daj swe czułe słowa.
    Chcę mieć je teraz. Chcę mieć potem,

    bo z nich się szczęście moje splata,
    gdy jesteś bliżej, niźli blisko.
    To tak niewiele ...Dla mnie wszystko.
    Gdy jesteś moim sercem świata.

    I także czas by powiedzieć czule: Dooobraaanooc,
    dobranoc Kobieto:)*** już czas...zapraszam:)***

    OdpowiedzUsuń
  36. Jakie to piękne:))) Dobranoc Jaśku:)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Po takich strofach warto powiedzieć coś jeszcze, jak w wierszu annyG -

    Pragnienie

    Kochać pragnę Ciebie w rozgwieżdżone noce
    szczęściem pookrywać uczucia jak wzorem.
    Myśli martwe zmienić w te bogate w złocień,
    by ich blask jak słońce oślepił mi oczy.

    Kochać Cię i przestać mówić to co rano,
    niepewność pozszywać jak osnowę z wątkiem.
    Włożyć myśl w Twe serce i niech tam zostanie,
    byś dla mnie był końcem a ja Twym początkiem.

    Kochać tak zwyczajnie jak podpowie serce,
    i nareszcie zostać już Twoją jedyną .
    Proste niby słowa, dywanów kobiercem,
    wyścielać dni lekko wiosną, latem, zimą.

    Zakochanie dodam więc do ważnych planów,
    niech z noweli stanie się wielki poemat.
    Szczerość uczuć tylko proszę cię uszanuj,
    nie myślę co dzisiaj, chcę już zajrzeć w potem.

    Myślę,że cierpliwość, dobrą jest zaletą,
    nie mówiłam „kocham” aż tak wiele razy,
    Czekam na spełnienie, przybrana w kobiecość,
    na los dobry, byś mnie raczył zauważyć...

    Więc już czas... dobranoc, dobranoc Mężczyzno:)*** ... zanurzmy się w ten najmilszy sen:)***

    OdpowiedzUsuń
  38. Ozonko, dobrej nocki Ci życzę, do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  39. No i znowu żem się spóżnił:)

    Kino, wiczorem chłonę... Widocznie czegoś mi brak... Znowu, z czystym sumieniem mogę Wam polecić to:
    Alejandro Amenabar " W stonę morza" . Porusza, daje do myślenia i... klimatem / niestety / odpowiada moim nastrojom:(( Film doceniony Oscarem...

    Dobrej Nocki - Ewo i Przyjaciele:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzieci, u mnie nowy post:))) Chcecie zwiedzać Turcję? Pozwiedzajmy razem:)))

    OdpowiedzUsuń