Powered By Blogger

piątek, 22 kwietnia 2011

W przedświątecznym rytmie



W delikatnym świetle ogród i ulica,
zza firanki wietrzyk muska mnie po twarzy,
ptaki jasnym trelem przerywają ciszę,
mały kwiat stokrotki w słońcu się rozmarzył.

Dzień powoli wstaje różowym świtaniem,
miłe domu ciepło snuje się leniwie,
zaraz rozpoczynam poranne krzątanie,
zegar rytm podaje, mrucząc niecierpliwie.

W taki dzień, jak dzisiaj, wszystko gra miłością,
tylko ciepłe myśli duszę ogarniają,
hiacynt na stoliku słodko pachnie wiosną,
przedświąteczny nastrój z kawą mi podaje.:)

68 komentarzy:

  1. Witam.Miłego dnia:)))

    http://fun.net.pl/Zestawy_2009/2009-01-26/how_are_you.jpg,fota.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj.:)
    Siedzę przy kawie,
    czas szybko leci,
    przy filiżance
    fiołków bukiecik.:)

    Twoje kaczątko z kotkiem też podaje przedświąteczny nastrój, śliczności w złoto-rudym odcieniu:))
    Białe serwetki wykrochmalone, pisanki pomalowane, wieczorem natnę narcyzów, barwinku i bukszpanu...
    Słoneczka, Tygrysku, na cały dzionek.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie widzę, pazurki też masz schowane...;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. http://youtu.be/nkRPy-YzFDo

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.youtube.com/watch?v=DbJAUiJ_bPs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  6. Spokojnego dnia Wszystkim życzę. Może wieczorem posłucham czegoś z tych "linków". :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Jędruś:)
    Przeczytałam Twoje wczorajsze ostrzeżenie przed łakomstwem, więc dziś będzie w brzuchu burczało (tradycyjnie).
    Powiem Ci, że uszczknęłam tej babki wczoraj... pyszna:)
    Dziś u mnie na obiad śledzie i ziemniaczki w mundurkach.
    Miłego dnia, może coś Ci jeszcze zrymuje?.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Adaśku, piękna muza z pisankami.:) A właściwie z kraszankami... już sama nie wiem, kiedy się pisze, a kiedy krasi...
    Nieważne - grunt, że w przedświątecznym rytmie.:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrego dnia, Heniu.:)
    Jajka już pomalowałeś?;)Adasiowa muza dodaje weny przy tej robocie. Zobaczysz, jaki "wyraz artystyczny" Ci wyjdzie.:)
    Udanego malowania:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tobie też miłego dnia. Ja niestety nie mam czasu na oglądanie clipów i słuchanie "polecanej" muzyki. U Ciebie w ogródku jest tego zawsze multum. Bawcie się Młodzieży. Wasza radość jest moją. :-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś ci misiu w brzuszku burczy,
    chyba się żółądek kurczy.
    Może zjesz misiaczku miodu,
    to nie będziesz czuł już głodu.

    Jak apetyt masz na miodzik,
    zjedz słoiczek, o co chodzi?
    Potem chleba z powidłami,
    a jak zjesz, znów baw się z nami.

    Słoneczka w 3D życzę Wszystkim.:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, chłopaki, do roboty!
    Trza jajcęta dziś malować,
    żeby zdążyć do soboty
    i na Święta wyszykować.

    Wasze damy już zerkają,
    będzie efekt murowany,
    gdy sobotni wstanie ranek -
    jajka w tęczę zmalowane.;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Jajek malowanie
    to domena dam
    więc pan nie powinien
    ich malować sam...

    Pani niech maluje
    a pan na zakupy
    co by inni mogli
    w czas iść do chałupy:):

    http://fun.net.pl/Zabytki_From_Hell/2004/2004-05-16/zamkniete.jpg,fota.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze zakupy
    i znów sprzątnie...
    Skąd ten bałagan?
    boskie skaranie...

    Ja też pędzę po ostatnie zakupy. Jakoś same nie chcą przyjść do domu... Nara:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kury jaj nie chcą już znosić,
    choć kogucik grzecznie prosi.
    Kogut stroszy swój grzebyczek,
    więcej jaj sobie nie życzę.

    Powiedziała pani kura,
    no i dała mu po piórach.
    Kogut idzie obrażony,
    że pożytku nie ma z żony.

    Mężu drogi idą Święta,
    o porządkach nie pamiętasz.
    Mnie od seksu boli głowa,
    czas pisanki pomalować.

    OdpowiedzUsuń
  16. ...na wypadek,gdybyście nie mogli znaleźć zajączka:

    http://fun.net.pl/Zabytki_From_Hell/2003/2003-02-08/sniadanie-czeka.jpg,fota.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Z doskoku -
    Andrzeju:), już wiem:

    Kury jaj nie pilnowały,
    wszystkie leżą już koszykach,
    więc koguty się zaśmiały -
    o co było tyle krzyku?

    Pióra swe na nowo stroszą,
    dziób w czerwieni znów namiętnej,
    seksu nie chcesz? Bardzo proszę -
    po sąsiedzku kurki chętne;)

    Adaśku:), znalazłam mniamniuśne śniadanko - bardziej jednak do przytulania i głaskaniania.:))

    OdpowiedzUsuń
  18. W koszyczku
    @-->--@-->--@

    W pierwszej kolejności piętka chleba.
    Pieprz, chrzan, sól - bo już tak trzeba.
    Także niewielkie pęto suchej kiełbasy
    By nam nastały, tzw. szczęśliwe czasy.
    I by na grillach zawsze miło skwierczała
    A i w barszczyku świetnie smakowała.
    Mus to w łusce cebuli jaja gotowane
    I ładnie rysikiem we wzory podrapane
    Mogą być i pięknie ręcznie malowane,
    Ale trochę szkoda podać na śniadanie.
    Do koszyczka babka także się wciska
    Mazurkowi cicho dała swego 'pyska'
    Od razu rejwach zrobił się w koszyku
    Gdy jejmość obrażona narobiła krzyku,
    Sprawę zaczęto od beretu z mohera,
    Że takiego beretu żadna nie ubiera.
    Mazurkowi dała trzy razy po pysku
    Za to, że nie bronił jej w tym ścisku.
    Baranek cukrowy aż odchylił głowę
    Gdyż razy baby uszkodzić go gotowe.
    A zajączek ostatni zmierzał do koszyka
    Uciekł z prezentami i hen dalej umyka.:)

    Syćkigo nojlepsygo dlo Wos i Wasych nojmilsych, a jak
    dogónita tego zajonca, to i moze jakie prezynta bedom.
    Wesołygo Alleluja.:)))*

    OdpowiedzUsuń
  19. Tobie Juhasie, też wszystkiego dobrego na Święta .
    Oczywiście Ogrodnikom także, Chciałem złożyć jutro, ale jak się Wszyscy uparli dzisiaj.... Spokojnych i przede wszystkim Zdrowych Świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki Heniu, Świąt Serdecznych Tobie i Synowi życzę.:)
    A zdrowie? - jak Bóg da.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bóg da, tylko lekarze spier.... :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,
    radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,
    smacznego jajka, mokrego dyngusa,
    a także odpoczynku w rodzinnym gronie

    życzy Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  23. Kochani:)
    Serdecznie dziękuję za życzenia, ale ja Wam złożę jutro, przy nowym świątecznym wstępniaku:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam nadzieję, że wszyscy Ogrodnicy zajrzą w Wielką Sobotę do Ogródka i będziemy wspólnie cieszyć się sobą i świątecznym nastrojem.:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaśku:)*
    Dziękuję za piękny, wielkanocny wierszyk i życzenia, szkoda, że się ciutkę pośpieszyłeś, bo byłby w sam raz do jutrzejszego wstępniaka.
    Na moje życzenia musisz poczekać do jutra. Może dogonię tego zajączka?;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystkim Ogrodnikom na miłe popołudnie dedykuję wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego -

    "Wielkanoc mojej córki"

    Dzwony i hiacynty,
    pisanek wzór święty,
    cały świat w blaskach i szumie;

    przyleciały ptaki,
    udały się babki -
    ależ cóż z tego ona rozumie?

    Kira, moja mała córeczka,
    Kira, moja smagła córeczka.

    Dzwony za daleko,
    hiacynty za wysoko,
    babki jeszcze jej nie wolno jadać;

    o ptaku na drzewie,
    o ziemi, o niebie
    mogę tylko jej, jak umiem, opowiadać...

    Kira, moja mała córeczka,
    Kira, moja smagła córeczka.

    Brzdąc o niczym nie wie,
    "Njam - njam" mówi ledwie
    i na nóżkach paluszki liczy.

    Toć niecały roczek!
    Wózek, soczek, smoczek
    to jej świat jest złoty, tajemniczy.

    Kira, moja mała córeczka,
    Kira, moja smagła córeczka.

    Dzwony biją stare:
    "Mateusz" i "Marek",
    dzwony strojne, strojniejsze niż lira;

    w kadzidłach, w muzykach,
    w szkłach, w modlitewnikach
    światło dźwięczy, a w domu śpi Kira.

    Kira, moja mała córeczka,
    Kira, moja smagła córeczka.

    Boże zmartwychwstały,
    udziel nam swej chwały,
    wszystkim święto daj w hiacyntach, w dzwonach,

    żeby wszystkie dzieci
    na tym groźnym świecie
    mogły w rączki klaskać tak jak ona -

    Kira, moja mała córeczka,
    Kira, moja smagła córeczka.

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałem trochę luzu w pracy i dlatego dziś, bo jutro
    mogłoby być futro.:) Co zrobione, to z głowy i myśli.:)
    Obżyczyłem także wszystkich forumowiczów SK.:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny i dowcipny, jak zwykle Twój:)
    Mam nadzieję, że jutro futra nie będzie (tfu, tfu, tfu - wiosno nie daj się!) - a w Ogródku już będzie wielkanocnie.
    Może to będzie nawet kilkanaście minut po 24.00?
    Się okaże;)
    Myślę, że Ci humorek dopisze i wena też.:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja się nie mogę dobić z życzeniami do żadnego wątku na FSK. Może jutro będzie lepiej... straszny dziś szlaban.

    OdpowiedzUsuń
  30. Obaczy się co jutrzejszy dzionek przyniesie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Też puszczałem kilka razy, a kilka wieczornych postów nie opublikowano.

    OdpowiedzUsuń
  32. Będę jeszcze próbowała, ale wiesz, jak to jest. Trzeba się łaski dopraszać i bez przerwy klikać.
    A jak się lata po chałupie jak helikopter, to trochę trudne do zrealizowania.:)
    Najlepiej mi się podoba w Twoim wierszyku, to, że baba dała mazurkowi trzy razy po pysku. Cud, że się baranek nie załapał.:))))

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak sobie pisałem od klawisza. Można by było lepiej,
    choćby podsumować.:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeszcze trochę "tańczę" przy garach, ale z doskoku zaglądam do Ogródka.:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fakt. Pisz podsumowanie na jutro. Poczekam:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Kochanieńka nie da rady, jeszcze mam huk roboty w chałupie i niestety muszę się za nią teraz zabierać.:)
    Nara!

    OdpowiedzUsuń
  37. Spokoju i radości,
    Zdrowia, pomyślności,
    Zajączków i pisanek!
    Mazurków wypiekanych,
    Dyngusowego lania
    I Wesołego świętowania!
    Zdrowych i radosnych Świąt Wiosennych oraz smacznego jajka życzę Wam....

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  38. Wielkanocną radość ślę dla Was dziś,
    którą śpiewa każdy ptak, kwiat i liść,
    którą wiosna niesie dla każdego z Was
    Z cudem Zmartwychwstania w ten niezwykły czas.
    Wielkanocne Święta niechaj w domu Waszym
    rozgoszczą się Zmartwychwstania czasem.
    Niech się wszystkie serca miłością podzielą
    Wielkanocną pieśnią , cudem i nadzieją.

    OdpowiedzUsuń
  39. Staszku:))
    Dziękuję za piękne życzenia.:)
    Tobie i Iwonce też najserdeczniej życzę pięknych, wiosennych chwil w te Święta, smakołyków na stole, pogody ducha, wzajemnej miłości, nadziei na lepsze dni i udanych spacerów mad morzem.:)
    Szczegółowe życzenia dla Wszystkich Ogrodników ode mnie będą jutro i mam nadzieję, że zajrzysz do nas.:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie braknie baranka,
    świąteczna pisanka,
    kiełbaski kawałek,
    lany poniedziałek.
    Nie braknie pisanek,
    zdobionych przez Danę.
    Jest także w koszyczku
    bukszpanek.
    Baranek z zajączkiem,
    trzymają za rączkę.
    Koszyczek z malutkim
    kabłączkiem.
    I cieszy się Danka,
    że wkoło sielanka.
    Sprawiła to mała pisanka.

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Ewo i Wszyscy Twoi Mili Ogrodnicy.I ja przyłączam się z Życzeniami.Niech ta wspaniała atmosfera ogródka jaką tu spotkałem i nastrój kwitnie z Waszymi talentami zawsze.Radości w Święta i po dobrego chumoru w Święta i po.Bez obżarstwa i opilstwa tylko w sam raz życzy Jurek

    OdpowiedzUsuń
  42. Witajcie:)
    Przyjmijcie ode mnie życzenia zdrowych,dobrych Świąt dla Was i Waszych rodzin.
    Nie musi być bogato aby było miło,wesoło,rodzinnie...
    A w Dyngusa dajcie się oblać aby tradycji stało się za dość:)
    Dzierlatki musowo muszą piszczeć ile sił a chłopaki nie tylko wiadrem lać ale czym tylko się da:)))
    Jajek dużo zjeść trzeba aby sił nabyć a i kiełbaską nie pogardzić.Śledzia też popróbować i w ogóle pofolgować ...a co?:)
    Wszystkiego co najlepsze - dla Was:)))

    OdpowiedzUsuń
  43. Zdążył Jurek, wrócić z chmurek.
    Przyniósł pokarm, dla wiewiórek.

    Znacie Jurka.Lata w chmurkach.
    Wpada do nas, gdy jest dziurka.

    Dziurką w chmurkach, z lotu ptaka.
    Widzi, że tu, zgrana paka.

    A samolot kupił tata, aby Jurek sobie latał.
    Tak na moje Jurku oko, latasz Jurku za wysoko.

    Za życzenia dziękujemy.Twoich opowiastek
    chcemy.

    Pozdrawia personel naziemny.:))Over

    OdpowiedzUsuń
  44. Kochani:)
    Dano, Andrzeju, Jurku, Adaśku.:)))
    Z serca Wam wszystkim dziękuję. Jestem jeszcze bardzo zarobiona i nie mogę Wam wierszykiem odpowiedzieć na piękne życzenia.
    Myślałam o dniu jutrzejszym, Wielkiej Sobocie, kiedy będziemy sobie z radością wielkanocną składać życzenia i powierzać wszystkie dobre myśli.
    Jutro w Ogródku będzie świątecznie i prawdziwy czas na składanie życzeń.:)) Chociaż wiem, że ich nigdy nie za wiele.
    Przyjmijcie na razie ode mnie słowa wdzięczności za wszystkie cudowne życzenia, a moje, szczegółowe będą jutro.:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ponieważ nie będzie mnie w Święta - ode mnie dla WAS:

    http://www.youtube.com/watch?v=CNQXQKflJNA

    OdpowiedzUsuń
  46. Dziękuję Adaś:)
    Jeśli jutro nie zajrzysz, to życzę Tobie I Twojej Rodzinie wspaniałych, wiosennych nastrojowych Świąt, pełnych rodzinnego ciepła, najmilszych wrażeń z obcowania z bliskimi, miłości, radości i pięknej pogody. Wesołego Alleluja.:))
    Ale ciągle mam nadzieję, że jutro zajrzysz tutaj, Tygrysku.:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Jutro do południa jeszcze tak:)

    OdpowiedzUsuń
  48. To wspaniale, bardzo się cieszę. Czy wyjeżdżasz gdzieś dalej, czy Święta spędzasz we własnym ranczo?

    OdpowiedzUsuń
  49. Będę miał cały dom ludzi,jakieś 15 osób,w tym rodzinę przyjaciela,który zginął w Bośni.Co roku gościmy ich w te lub grudniowe Święta.
    Niestety nie będę miał czasu na nic innego ale o Was na pewno pomyślę ,szczególnie ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
  50. http://youtu.be/Hax0gR59yK8

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja będę poza domem w Niedzielę Wielkanocną z wyjątkiem rana i wieczora. Będę świętować z całą rodziną u rodziców, stąd moje dzisiejsze przygotowania;praktycznie wszytko na mojej głowie.:)
    W poniedziałek też może być różnie, mam zaproszenie do przyjaciół na rodzinny jubileusz, ale że nocuję w domu, więc rano i wieczorem będę na pewno.:)

    OdpowiedzUsuń
  52. http://www.youtube.com/watch?v=tWZ3yJ21mSA&feature=related

    Więc pięknych Świąt,dziewczyno z Lublina:)
    Niech Wam słonko i wzajemne towarzystwo da wiele radości:)))

    OdpowiedzUsuń
  53. Jaśku,juhasie miły ,dlo Ciebie i rodziny:

    http://www.youtube.com/watch?v=oQm0zBmyvZs

    OdpowiedzUsuń
  54. Tobie też - mnóstwa radości i szczyptę oddechu od codziennego zabiegania. I słoneczka, pod każdą postacią:))
    Mam jeszcze nadzieję na wiosenny spacer w plenerze i polowanie z obiektywem na cuda przyrody. Zobaczy się, co z tych planów uda mi się zrealizować.:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Dziękuję za śliczną muzę:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Nastrojowo:

    http://www.youtube.com/watch?v=p71v4V9Bwe8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  57. http://zyczenia.joe.pl/wielkanocne/nie-zapomnij-do-koszyczka/

    OdpowiedzUsuń
  58. Dziekuję Adasiu, ja i rodzinka. Przekaż również swojej
    Mamie, Evie jak i Twoim Wielkanocnym Gościom, jakoz i Tobie serdecne zycenia nojmilejsych Świąt Bozygo Zmartwychwstania łodymnie, cyli Jaśka juhasa.Hej! :)

    OdpowiedzUsuń
  59. "Pisanych jojecek, wiźbowych bazicek, kiełbasy
    świnconej, dużo chrzanu do niej, baby polukrzonej, kukiełki pieconej, Zmartwychwstania
    w dusy i wiosny...po usy!"

    dla Ciebie od Jędrusia

    OdpowiedzUsuń
  60. A to i przekażę ku radości całej rodzinki gości a Tobie Jaśku,juhasie nasz ulubiony - dzięki wielkie z serca:)))

    OdpowiedzUsuń
  61. A Jędrusiowi i Daneczce, Świąt piknych kieby cud:))
    Niech Wam się darzy mili:)))

    OdpowiedzUsuń
  62. Do jutra Adaśku:)
    Mam dzisiaj troszkę smutku w duszy...
    Może do jutra mi przejdzie...
    Będzie lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Jyndruś, jo tyz Ci zyca:))

    I Tobie z tego świyncunego kosyka,
    W dyngus śliwowicki sporygo łyka. :)
    I pilnuj zeby Ci jojek nie zmocyły
    Bo wtedy by sie za mocno skurcyły.
    Ale nojwazniejse zebyś beł zdrowy
    I do wiersyckowania zawse gotowy. :)
    Hej!

    OdpowiedzUsuń
  64. I Wam wszyscy moi mili,
    aby radość z każdej chwili
    w Waszych sercach zagościła,
    i nadzieję rozbudziła.

    Niech Wam w duszy wiosna dźwięczy,
    koszyk szczęścia niech Wam wręczy,
    niech strumieniem miłość płynie
    w Waszych domach i w Rodzinie.:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Ewo, może Alexander Czartoryski Ci duszę odsmutni.:)

    "Kochanie, które trwa"

    Jeszcze do siebie nie wróciłaś,
    a jesteś przy mnie blisko. Tuż.
    Jeszcze nie szepniesz, co przeżyłaś
    i gdzie znikałaś. Wracasz już ...

    Jeszcze bezwładne twe ramiona.
    Próbujesz nimi objąć mnie.
    Jeszcze chcesz tulić mnie, spłoniona.
    Ciało i serce o tym wie ...

    Jeszcze gorące twoje lica.
    Ja tulę do nich moją twarz.
    Jeszcze nas koi i zachwyca
    to, co zabrałaś. To, co dasz ...

    Jeszcze w powiece, niedomknięta,
    źrenica twa mi ciepło śle.
    Jeszcze ta chwila niepojęta
    szepcze: nie może być nam źle ...

    Jeszcze rozdrgane nasze ciała
    płoną, jak serca, które w nas.
    Jeszcze nas w mocy trzyma cała
    gorąca fala, drążąc czas ...

    A już pragniemy znów wejść w siebie,
    chwytać, by nie uciekło nam
    co znaleźliśmy razem, w niebie,
    a czego nikt nie znajdzie sam.

    Jeszcze mi szepnąć raz próbujesz
    o tym, że kochasz. Nie wiesz jak.
    Jeszcze swych uczuć nie pojmujesz.
    Uśmiechnij się. O! Właśnie tak.

    Zostaw już te gary Kobieto:)* i połóż głowisię
    na jasieczku, na pewno utuli:)*** Dobrej nocki życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  66. :)
    Alexander Czartoryski ma niebywały talent do odsmutniania, więc może jeszcze jeden Jego wiersz?

    "Zostań"

    Chcę, byś był mądry i ... Pozostał.
    W twych słowach, ze mną, sprawa prosta,
    a zawsze będzie mi przyjemną.
    Więc zostań, proszę ... Zostań ze mną.

    Twe słowa, to mój świat, spokojny.
    Miły ... Kochany, też upojny...
    by władzę pieczy miał nade mną.
    Wiec zostań, proszę ... Zostań ze mną.

    Gdy absorbują mnie wciąż sprawy
    codzienne, drobne ... Bądź łaskawy
    wysłuchać, co tobie przynoszę.
    I zostań ze mną ... Zostań, proszę.

    O wszystkim razem rozmawiamy.
    Nikt nie ma tego, co my ... Mamy,
    ale ... Nikomu nie ogłoszę...
    miłości mojej ... Zostań, proszę.

    Twe słowa służą za skupienie.
    Czas nie upływa w nich, jak mgnienie
    i z Tobą życie me ciekawsze.
    Więc zostań ze mną ... Już na zawsze.

    Gary odstawione, Mężczyzno:)* - więc?... pora na jasieczkowe przytulanki:)***
    Słodkich snów Kochani:)*

    OdpowiedzUsuń