Powered By Blogger

sobota, 16 kwietnia 2011

Fioletowy wiersz



Popatrz jak cudownie dzisiaj o świtaniu,
lekki promień światła drży w bieli firanek,
w różowawym blasku czas nieśmiało stanął,
fioletowy trawnik w rosie wykąpany.

Gdy pod twoim oknem fiołek mruży oko,
otul się poezji fioletowym tiulem,
on ci wleje w duszę fioletowy spokój,
fioletowym pięknem obejmie cię czule.

Myślą cię przywołam w fioletowej ciszy,
fioletowy zapach wplotę w swe spojrzenie,
fioletowym szeptem słowa te usłyszysz,
w fioletowym wierszu skryłam swe marzenie.

57 komentarzy:

  1. Dzień dobry.
    Widzę, że do wiersza, dobrałaś dziś nawet "kaktusy".
    Słonecznych doznań przez cały dzień :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry:)
    Jak fioletowo, to fioletowo - bez wyjątków:)
    No, może z jednym, małym... Zaraz mam wizytę u fryzjera, jednak włosów na fioletowo nie pomaluję.:)))
    Miłego dnia z zapachem fiołków.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to chyba zaspałam;))) Witajcie:)))
    Fiołki od zawsze kojarzą mi się z zapachem "Soir de Paris". Nie wiem dlaczego:) Same przecież ślicznie pachną:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj u fryzjera,
    kolor Jej**** dobiera.
    Więc zgadnijcie zatem,
    jaki będzie teraz.

    Na głowie fryzura,
    pojedzie do biura
    Wrażenie na szefie,
    zrobią nowe pióra.

    Fryzura kosztuje,
    szef Ją**** awansuje.
    Fryzjer uczesany.
    Dzień będzie udany.

    Kawa będzie potem,
    a następnie ciacho.
    Na sto prawie procent
    kolor będzie mahoń.

    Pozdrawiam serdecznie.Miłej soboty.Nic do roboty.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Ozonko:)
    Dobrze Ci się kojarzą fiołki z perfumami Soir de Paris.
    Gdy byłam małym dzieckiem, w domu była mała, płaska, fioletowa buteleczka po tych perfumach i jeszcze pachniała fiołkami. To był niezwykle trwały i piękny zapach. Po latach Soir de Paris kupowało się w sklepach Peweksu. Flakoniki miały już inny kształt, kolor był nadal ten sam, a zapach ciągle piękny, choć nie był już tak trwały jak dawniej.
    A potem wszystko zniknęło i dzisiaj nie wiem, czy te perfumy jeszcze istnieją.:)

    Jestem już po zakupach i fryzjerze, a dzień zapowiada mi się pełen roboty. Dobrze, że jest piękna pogoda, to można sporo zrobić w ogrodzie, a w domu skończyć wreszcie te cholerne okna.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie istnieją. Firmę produkującą te perfumy ktoś wykupił i oczywiście zlikwidował najstarszy i najlepszy "zapach". Przez wiele lat używałam ich, do czasu zmian. Później, to już nie było to. Nos mam bardzo czuły na zapachy, więc różnicę natychmiast wychwyciłam. Kiedy ich używałam to były ciągle te kobaltowe buteleczki.Od lat plączę się po różnych "zapachach", nie ma nic takiego, co by mnie zadowoliło.

    OdpowiedzUsuń
  7. A może zrezygnowano z ich produkcji, bo używano do utrwalenia zapachu tych zakazanych rzeczy. Przez ekologów zakazanych. Jakieś przepisy się pozmieniały;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Słoneczne bry syćkim:)*

    Na fiolet najlepszy jest Alexander Czartoryski:)))...

    Liryka na zdrowie

    Ty lubisz lirykę, Dziewczyno.
    Niech myśl w wiek miniony uleci,
    w dźwięk strun fortepianu i wino.
    W szept słów, jak pisali poeci.

    Ty lubisz lirykę, Dziewczyno.
    I srebrną poświatę księżyca.
    Uliczkę, gdzie nieme jest kino
    i wrażeń wypieki na lica.

    Zauważ, Dziewczyno, liryka
    odchodzi, wciąż dalej i dalej,
    jak świat klawesynu. Zanika.
    Weź puchar i wina mi nalej.

    Cóż, nie masz pucharu. W kielichu
    inaczej smakuje nam wino.
    Choć brak w nim zapachu przepychu,
    to nalej mi. Nalej, Dziewczyno.

    Liryka jest w tobie i we mnie
    i w ludziach. Tu byli, przed nami.
    Trwaj chwilo, gdy jest nam przyjemnie
    z wrażeniem, że-śmy tu nie sami.

    Siedzimy przy tym samym stole.
    Tu dawnych poetów są ślady,
    tu oni tworzyli w mozole
    swe słowa, ich rymy i składy.

    Siądź bliżej, Dziewczyno, koło mnie,
    gdy ogień kominka przygrzewa.
    Nie zawsze widzimy przytomnie
    lirykę, gdy przy nas dojrzewa.

    Choć inny dziś świat, inni ludzie.
    Codziennie coś tworzą od nowa.
    Genialni i zwykli w swym trudzie.
    Liryka wciąż dobra ... i zdrowa.

    ... myzyka też:
    http://www.youtube.com/watch?v=ertlhsRL77Q

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Andrzeju:)

    Fryzjer załatwiony,
    kolor odnowiony.
    W brązach moja głowa
    wygląda jak nowa.

    Szybko czas ucieka
    robota nie czeka,
    choć nie zając ona,
    musi być zrobiona.:))

    Słoneczka życzę i sobotniego odpoczynku.:)
    A w zasadzie panowie też powinni przed Świętami odwiedzić fryzjera, świetnie działa na poprawienie nastroju, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  10. I jeszcze:

    http://www.youtube.com/watch?v=tsbkk4SZAqA&feature=related

    do wyboru i do fioletowego koloru:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=G7wmgk1ZR08&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  11. Bry Jaśku, równie słonecznie:)*

    O fioletach już pisałam, więc niech biel przy nich zagra lirycznie, tym bardziej, że niedługo będą już -

    Konwalie

    Swą delikatnością wiosenną nieśmiały,
    Jak modlitwa dziecka czysty nieskalanie,
    Konwalii bukiecik, niewinnością biały,
    To mojej miłości do Ciebie przesłanie.

    Niech ich słodki zapach tęsknotą zaśpiewa,
    I dawnych snów echa zbudzi w Twojej duszy,
    Które znów rozkwitną w szczęśliwości nieba,
    Otulone mgiełką konwaliowych wzruszeń.

    Odtąd niechaj zawsze w Twej pamięci dzwoni,
    Dzwoneczek konwalii, mego serca biciem,
    Aby niepamięci cień Ci nie przysłonił,
    Że jest ktoś na świecie, kto kocha nad życie.

    autor: Jan Lech Kurek

    Dziękuję za Lady In Red... doskonała na dzień dzisiejszy... i do fioletu i do białego.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. :))
    Oczywiście, ode mnie też kolor w piosence:)

    http://www.youtube.com/watch?v=BoY432ga0wQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  13. Lista obecności podpisana, więc wychodzę i do
    wieczora.Nara:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nara, Jaśku:)
    A ja za robotę...:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ozonko, są różne dobre perfumy na rynku, tylko ich cena... to zawrót głowy...
    Spróbuj Cerruti 1881. Dostałam w prezencie na imieniny i bardzo mi odpowiada ten zapach.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak gdzieś spotkam to zobaczę:))) Przyznam szczerze, że nie spotkałam jeszcze dobrego zapachu. Był taki jeden, Givenchy, czarne.Niestety, już ich nie produkują:( Co sobie wybiorę, to znika z rynku:( Pech!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór:)
    Może chwileczka oddechu w robocie?
    Piękny jest dzisiaj świat, ciepły wieczór kwietniowy, dla oddechu zapraszam na poezję, piosenkę i pogawędkę.
    Może zacznę wierszem Agnieszki Osieckiej -

    "Bukiecik fiołków"

    Jeszcze się mówi: "koleżanko" i "kolego",
    Jeszcze się nie wie, co to szminka i co tusz,
    I gra się w piłkę, ale już:

    Sentymentalny,
    Gimnazjalny
    Bukiecik fiołków,
    niepowtarzalny,
    nierealny
    bukiecik fiołków,
    potargany, pognieciony,
    przyniesiony w kieszeni -
    ona nic nie mówi,
    on się zaczerwienił.

    Czasem się kłócą - koleżanka i kolega,
    już powiedzieli sobie wiele gorzkich słów,
    ona na dobre już się gniewa
    i on się gniewa ale cóż:

    Sentymentalny,
    Gimnazjalny
    Bukiecik fiołków,
    niepowtarzalny,
    nierealny
    bukiecik fiołków,
    potargany, pognieciony,
    przyniesiony w kieszeni -
    ona nic nie mówi,
    on się zaczerwienił.

    Teraz umiemy już rozprawiać o miłości,
    Ty mi przynosisz w imieniny bukiet róż,
    Tylko że więcej jest radości
    Z tamtych fiołków niż z tych róż

    Sentymentalny,
    Gimnazjalny
    Bukiecik fiołków,
    niepowtarzalny,
    nierealny
    bukiecik fiołków,
    potargany, pognieciony,
    przyniesiony w kieszeni -
    ja nic nie mówiłam,
    tyś się zaczerwienił.

    Czy ktoś pamięta tę piosenkę? Na YT nie mogę znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak dobrze, że przypomniałaś tę piosenkę. Bo ją znam:))) Kiedyś bardzo dawno temu....

    OdpowiedzUsuń
  19. A pamietasz, kto śpiewał tę piosenkę?

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie też ta melodia dźwięczy w uszach, tylko nie pamiętam, kto ją śpiewał.
    Ale znalazłam coś pięknego:
    Czesław Niemen "Kwiaty ojczyste". Tam też są fiołki:)

    http://www.youtube.com/watch?v=GGMWiDVmpAs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak wiosenne porządki, to wiosenne porządki - wszędzie:)
    Ubrałam Ogródek w letnią, powiewną sukienkę, może nie zmarznie?

    OdpowiedzUsuń
  22. Też to zrobię, ale nie teraz:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwszą zwrotkę pamiętam nieco inaczej:
    "Jeszcze sie mówi koleżanko i kolego.
    Jeszcze się nie wie co to szminka i co tusz.
    Jeszcze sie bawi w chowanego
    i gra się w piłę , ale już:

    OdpowiedzUsuń
  24. Najpierw robiłam porządki w szafie, pochowałam wszystkie zimowe ubrania, naszykowałam - co do pralni, co do brata Alberta, powynosiłam zimowe buty do piwnicy i tak się przy tym złachałam, że siadłam na chwilkę na papierosa przy kompie i mnie "najszło" na zmianę wystroju:)

    OdpowiedzUsuń
  25. To jest oryginalny wiersz Agnieszki Osieckiej, chyba w piosence tekstu nie można było zmienić?
    Czasem jak się długo coś śpiewa, można coś sobie dodać, albo przeinaczyć...
    Ja tylko ten refren pamiętam - w rytmie walczyka:)

    OdpowiedzUsuń
  26. I jeszcze znalazłam, że muzykę napisał Marek Lusztig. Konia z rzędem temu, kto odnajdzie ją na You Tube.:)

    OdpowiedzUsuń
  27. A może ktoś zapomniał wpisać, bo pozostałe zwrotki mają po cztery wersy:)

    OdpowiedzUsuń
  28. A pamiętasz "Nie ma kwiatów dla Marianny"?
    Też Agnieszki Osieckiej, a śpiewał Jerzy Michotek:

    Nie ma kwiatów dla Marianny
    W naszej całej kamienicy,
    Ile pięter, okien, drzwi,
    Od podwórka, od ulicy,
    Wszędzie licho śpi,
    Lecz dziewczyny mają kwiaty
    Mają astry, róże, bzy,
    A dla panny Małgorzaty
    Nawet storczyk był.

    Nie ma kwiatów dla Marianny,
    ona nie dostaje nic.
    Mają kwiaty Zośki, Hanny,
    a Marianna - nic.
    Nie ma kwiatów dla Marianny,
    ani groszku, ani bzu,
    nie ma kwiatów dla Marianny,
    choć jest wiele słów.

    Jedni drugim dają kwiaty,
    Daje piekarz, krawiec, stróż,
    A kominiarz dla Agaty
    Dźwiga bukiet róż;
    Bo piękniejsze są dziewczyny,
    Nawet jeśli która zła,
    Kiedy chłopak w imieniny
    Choć fiołki da.

    Nie ma kwiatów dla Marianny,
    ona nie dostaje nic.
    Mają kwiaty Zośki, Hanny,
    a Marianna - nic.
    Nie ma kwiatów dla Marianny,
    ani groszku, ani bzu,
    nie ma kwiatów dla Marianny,
    choć jest wiele słów.

    Bo Marianna jest kwiaciarką;
    Kto kwiaciarce kwiatek da...
    Choć kwiaciarki czarny warkocz
    Tyle wdzięku ma.
    A ja kocham się w Mariannie
    Tak jak w tamtych pewnie nikt
    I przyniosę bratki dwa,
    Niech Marianna tam w kwiaciarni,
    Własne kwiaty ma!

    OdpowiedzUsuń
  29. We wszystkich dostępnych mi opracowaniach i w necie pierwsza zwrotka "Bukieciku fiołków" jest trzywersowa.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiem widziałam. Poszperam, może cos znajdę. Wystarczy, że ktoś raz się pomyli i poooszłooo...

    OdpowiedzUsuń
  31. To spiewała kobieta. Kto to mógł spiewać...???

    OdpowiedzUsuń
  32. Te "Kwiaty dla Marianny" wlazły mi w głowę i nie mogę się ich pozbyć:)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Michotka głos w tej piosence dobrze pamiętam.:)

    A tymczasem, żeby coś innego w głowie dźwięczało, znalazłam wiersz Andrzeja Ziemianina -

    "Twój portret wiosenny"

    Chciałbym Cię narysować
    Wiosny delikatną kreską
    By zbiegły się wszystkie fiołki
    Nad zbudzoną z zimy rzeką

    Chciałbym by twe włosy
    Były jak warkocze leszczynowe
    A usta twe szalone
    W kolorze pierwszych poziomek

    Chciałbym by twe oczy
    W majową mgłę były oprawione
    Żebyś cała się śmiała
    Jak wiosenny dzwonek

    Chciałbym - lecz słów brakuje
    I wszystkie się plączą
    Chciałbym - lecz nie zdążyłem
    Dzień znów schodzi się z nocą.

    A tu Autor sam deklamuje ten wiersz z delikatnym podkładem muzycznym:

    http://www.youtube.com/watch?v=AHbZMxJ_xJo

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę teraz odejśc od kompa:( Na razie. Jeszcze wpadnę:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzisiaj zobaczyłem
    biały kwiat jabłoni
    co anielską bielą
    świeci w nieba toni.
    I nadzieja przyszła
    na dzień pełen słońca...
    mógłbym te błękity,
    mógłbym te białości
    oglądać bez końca....

    Witajcie:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Może to jabłoń, albo mirabelka...
    czereśnie zaraz rozkwitną w ogrodzie...
    Tutaj ma przestrzeń, chociaż niewielka,
    już z błękitami wita Was co dzień:))

    Witaj Adaśku:)

    OdpowiedzUsuń
  37. A jak zaczynają kwitnąć owocowe drzewa to zawsze mam skojarzenia z ... Agnieszką Osiecką:)

    http://www.youtube.com/watch?v=8FOIsXGQUqA

    i z Haliną Kunicką - rzecz jasna:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dla Was:))):
    http://www.youtube.com/watch?v=gxCHicuPmQA&playnext=1&list=PL0D0C84A350FB5A85

    OdpowiedzUsuń
  39. Wolna Grupa Bukowina - Piosenka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Czyżbym się pomylił co do kwiatu drzewa?:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Adaśku, a jakie to ma znaczenie?:)))
    Według mnie, to jest kwiat czereśni, albo wiśni, jabłonie mają raczej różowawe kwiaty... ale też nie wszystkie... sama nie wiem?
    Kwitnące drzewa owocowe wszystkie są piękne, a jak kwitną, to pod nimi, na trawie, cały sad jest w żółtych mniszkach:))

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam piosenki Wolnej Grupy Bukowina, dziękuję za te nutki :)
    "Anioły są całe zielone"...

    http://www.youtube.com/watch?v=t1-ZicnIpw8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  43. :)))Nie ma znaczenia::)
    Dzisiaj mam imprezkę w domu i wielu gości więc mogę być z doskoku:)))

    Dla Adama,syna jaśkowego:(nie ukrywam,że to moja pobudka i dzwonek w komórce i dzwonek w domu i coś co mam w zanadrzu dla fajnych ludzi,kochających muzykę,tę muzykę...:))):

    http://www.youtube.com/watch?v=h7xF51AFkys

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo ładna:)
    Ja też z doskoku. Jeszcze muszę załadować pralkę kolejnym "wsadem" i trochę postać przy garach.
    Miłej imprezki, Tygrysie:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Pozdrawiam wieczorowo i nie pracuj tyle dziewczyno:)
    Wiem,wiem...:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piosenkę "Bukiecik fiołków" miała w swoim repertuarze Hanna Rek.Nie znalazłem nagrania, może kiedyś się uda.
    Pozdrawiam wieczorowo.:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Witajcie, - "Tata podziękuj panu Adamowi"
    i komentarz -"zarąbista" - Tu tata dziękuje
    tym : -
    http://www.youtube.com/watch?v=TNu9sD8ZYgI&
    playnext=1&list=PL1138958482FED766

    i życzy miłej zabawy Adamostwu i gościom:)))

    OdpowiedzUsuń
  48. Od moich gości:))):

    http://www.youtube.com/watch?v=9G4jnaznUoQ

    OdpowiedzUsuń
  49. I już pewnie należy przyjść z Alexandrem
    Czartoryskim i powiedzieć szampaństwu dobranoc.:))

    "Będę próbował"

    ... co dziś przyszło do mnie??? sentyment? tęsknota?
    ... a może niemożność i brnięcie w kłopotach,
    gdy dola nie żyzna?
    do tego nie przyzna
    się żaden mężczyzna ...
    ... i myślę, czy teraz to wreszcie odmienię?
    czy wiek niewłaściwy na wielkie pragnienie, czy cienie
    rysują się na moim niebie?
    czy wciąż mam daleko i blisko ... do ciebie.
    czy uśmiech twój dla mnie jest szczęścia okruchem ...
    czy szept ... twój szept bliski ułowię mym słuchem ...
    czy sercem mym serca rytm twego przeżyję ...
    czy tylko posłucham, że jest i że ... bije ...
    Dziś wszystko zgmatwane w mej głowie i duszy ...
    ... choć chciałem napisać Ci coś, co Cię wzruszy,
    co świat uwspaniali i ruszy od nowa ...
    lecz znowu nie wyszło, cóż ... będę próbował.

    A kołysanka to:

    http://www.youtube.com/watch?v=sPBeB_0nijI&playnext=1&list=PL0D122D0620211946

    Dobranoc Kochani:)*** Bawcie się grzecznie, gaszę światełko i boćkom kozdygo, a nieftórych
    nawet potrójnie:***

    OdpowiedzUsuń
  50. Dobrej nocy.Czas pod kocyk.Jutro też jest dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Adaś, dla gości,jeżeli lubią taniec,- chyba się nie obrażą:)))
    http://www.youtube.com/watch?v=lt6lAK4fvCU

    OdpowiedzUsuń
  52. Do jutra:) Prawie dzisiejszej nocy nie spałam, teraz "lecę z nóg";)

    OdpowiedzUsuń
  53. A i mnie pracowity dzionek zmógł szybciutko...
    Przysnęłam sobie lekko, wybaczcie:)
    Dziękuję Andrzeju za przypomnienie wykonawczyni "Bukiecika fiołków".:)

    A teraz spieszę z dobranocką, dzisiaj z wierszem annyG -

    "Ulotność"

    Zmierzch nakrapiany kryształem
    błyszczący promień śpi w kropli
    słońce rubinem dojrzałe
    szron zaraz pojmie i oszkli

    zbierz mnie jak rosę z łąk bujnych
    ugaś wieczorne pragnienie
    w ramiona wiatru mnie ujmij
    połącz mój cień z twoim cieniem

    będę ci drżeniem na ustach
    muzyką wieczornych cykad
    tylko mnie wiatrem pomuskaj
    tylko mnie wzrokiem dotykaj...

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - i samych pięknych snów tej nocy:)***

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam!
    Zaintrygował mnie "Bukiecik fiołków".


    http://www.poezja-spiewana.pl/index.php?str=lf&no=2614


    http://chomikuj.pl/zkredek/NUTY/ROZRYWKA/Osiecka/Osiecka+-+Bukiecik+fio*c5*82k*c3*b3w+%282%29,209924635.pdf

    Pozdrawiam
    Zakochana w fiołkach:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Witaj:)
    Pozdrawiam również i zapraszam do odwiedzin moich Impresji.:)

    OdpowiedzUsuń