Powered By Blogger

piątek, 8 kwietnia 2011

Coraz bliżej


W nałęczowskim wąwozie zakwitł łuskiewnik różowy.

Wiosnę jeszcze dręczą różne mgły, wichury,
chociaż się nie daje z zapłakaną twarzą,
tną strugami deszcze do wietrzyska wtóru,
a ja chciałam ciepła na palecie marzeń,

aby zagrzać słowa do wiosennych wierszy,
wpleść do nich promienie, zapach bzu wieczorem,
uśmiech rozmarzony tobie dać najszczerszy,
pomalować w strofach szarość dnia kolorem.

Dziś z kwietniowej trawy daję ci nadzieję -
pewnie tego chłodu nie chcesz już smakować,
jeszcze mała chwila, a świat wypięknieje
i wiosenna radość będzie w nas królować.

80 komentarzy:

  1. Oby ta nadzieja, jak najszybciej rozkwitała.
    Sczęśliwych chwil w pochmurnym dni. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry.:)
    Trawa jest bardzo zielona, więc nadzieja kwitnie, mimo chłodu i wichury. Już drugi dzień u mnie tak wieje i końca nie widać, a po niebie zasuwają ołowiane chmury w takt wiatru.
    Ale popękały już pąki kasztanowców, wszędzie żółto od forsycji, więc grzeję się, jak kot w tych żółtościach:)
    Dobrego dnia i poprawy nastroju:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś Ewuniu****do "jedynki"
    poszukują Pogodynki.
    Gdybyś tak wystartowała,
    to z pewnoscią byś wygrała.

    Chodzi fama pośród ludzi,
    że prognoza prozą nudzi.
    Wierszem mówić, co innego,
    a w dodatku nic w tym złego.

    Dzień dobry Ewuniu****.Ciut za silny ten wiaterek
    ale taką ma manierę.Chimeryczna jest pogoda, ale taka jej uroda.Nie mam Ewo**** na to rady.Przewidują też opady.Kwiecień - plecień.
    Pozdrawiam serdecznie, bezwietrznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie:) Pogoda do niczego,zimno się zrobiło:( Jeszcze nie wiem czy bedę.Pa:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bocianami wiosna się zaczyna,
    kapryśna, słotna, niepewna...
    przyjdź do nas wreszcie cud dziewczyno,
    i zostań na dłużej króleeeewno!;)

    W taki piątek, deszczowy, ponury,
    żadna pogoda mi nie przeszkadza,
    choć po niebie suną ciężkie chmury
    nie cofną już dni kalendaaaarza;)

    Od rana usiłuję zakląć pogodę nieudolną trawestacją piosenki "Mimozami jesień się zaczyna". Wyśpiewuję na cały regulator... może poskutkuje? ;))
    Na razie kawa i pierwsza, szybka prasówka.

    OdpowiedzUsuń
  6. I witajcie kochani - Ozonko i Andrzeju:)
    Może jednak wystartować na Pogodynkę do jedynki? Tylko kto uwierzy w bajanie wierszem;))
    Ozonko, widać w całej Polsce mamy to samo. Oby nam tylko śnieg nie zaczął padać.
    Dobrego humoru Wam życzę, mimo paskudnej pogody:)

    A ptaki nic sobie robią z tej aury. Wyspiewują za oknem, aż miło.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I żebyście nie zapomnieli o obowiązkach w najbliższy weekend, to proszę bardzo, ku pamięci:

    http://www.wikary.pl/?2081

    ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Ewo oraz Ogrodnicy:)

    U mnie też niemiłosiernie " piżdzi ":( Już trzeci dzień. Mam nadzieję, że " przywieje" prawdziwą wiosnę i ciepłe dni.
    Co do telewizyjnych pogodynek. Pamiętam jeszcze Pana Wicherka, który na mapie, z kredą wpisanymi temperaturami, wskażnikiem ze strzałką - pogodę pokazywał. I co ważne: nie było: komputrów, satelitów meteo., sieci radarów.... , a pogoda zapowiadana - sprawdzała się nazajutrz. Może trzeba wyrzucić ten cały elektroniczny szajs i : zatrudnić pana z reumatyzmem? Strzyka - znaczy się na zmiany idzie:)
    Ewo, bardzo byś się nadawała do tej telewizji na Pogodynkę. Tylko, że ta " jedynka" - to taka, hm... nie lubię tvp . - poprostu:) Ale może będzie " anons " z innej/?/

    Pozdrawiam serdecznie Ewo i Przyjaciele/ obojga płci/
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  9. A właśnie:)

    " Co będziesz robił 10-go kwietnia" - pyta pan kaczkowaty:)
    Odpowiadam: A co ciebie, paranoiku, to obchodzi? :)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Staszku:)
    A myślałam, że Ty z Pomorza, a nie z kieleckiego.
    Bo taka "damska" pogoda, o której piszesz, funkcjonuje w moich stronach w porzekadle: "piździ, jak w kieleckiem przy torach" - nie wiem, dlaczego.:))
    U mnie raczej pogoda jest męska, pewnie domyślasz się, że podmuchuje?...;)
    Też nie lubię tvp, a do tego nie mam reumatyzmu. Właściwie żadna tivi ostatnio mnie nie kręci, a tvn meteo opanowała Maja w Ogrodzie (Popielarska), więc gdzie mi tam do niej...

    Znalazłam felieton Stanisława Tyma w "Polityce", jak zwykle, świetna satyra:

    http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/felietony/1514670,1,pies-czyli-kot.read

    OdpowiedzUsuń
  11. ... i oczywiście, Staszku, pozdrawiam Cię serdecznie - wywiało mi z głowy, sorry :)

    OdpowiedzUsuń
  12. LECH + MARIA = PECH
    LECH + MARIA = AWARIA
    .......................
    Zalecenia: W podróżach
    - brać Anioła Stróża.

    OdpowiedzUsuń
  13. Żaden Anioł Stróż już nic nie podpowie,
    gdy pycha z bufonem panoszą się głowie.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja też nie wywieszę żadnej flagi, bo nikt mi nie wmówi, że rocznica jakiejkolwiek katastrofy, to święto narodowe.

    http://wyborcza.pl/1,86116,9395042,Dlaczego_nie_wywiesze_bialo_czerwonej_flagi_.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewo:)
    Te określenia, na pogodę: męska i żeńska... są tu znane, długo jak pamiętam... Widocznie " przywiało" je z innych regionów Polski:)
    Jeszcze znam , w podobnej tonacji, a
    sportu dotyczące:
    Jak inaczej nazywa się sprint kobiet na 100m?
    " Świzd p...d " :)
    W odróżnieniu od tej samej dyscypliny, w wersji męskiej. Ta bowiem to: " szał pał "..:)

    Odpozdrawiam , a Tyma póżniej przeczytam, bo Go lubię:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  16. Olaboga, co się dzieje,
    Deszcz za oknem, halny wieje.
    Jak tak dalej będzie no to,
    będzie wszędzie jedno błoto.

    A wiaterek nie ukrywam,
    wielką siłę ma w porywach.
    Zerwał już ptaszkowi daszek,
    gdzie ja teraz sypnę kaszę.

    Przewiduję też że jutro,
    trzeba będzie ubrać futro,
    No i chodzić z parasolem,
    koniec świata, ja p.....

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Stanisława Tyma z tekstów "Dudka" (m.in. autor skeczu "Ucz się Jasiu") i z "STS-u", i jako kaowca z "Rejsu". Bardzo mi odpowiada tego rodzaju humor.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. http://youtu.be/gfXJh6XwU2o

    OdpowiedzUsuń
  19. Cóż, że wieje, leje, sika,
    wkrótce ciepło znów bobryka.
    Nie ma, Jędrku, takiej siły,
    by promyczki nie wróciły.

    Choć dziś ciepłą kurtkę noszę
    i parasol, i kalosze,
    w duszy radość mam, bo przecież,
    kwiecień wiosnę znów wyplecie.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. ... no i znowu wiatr mi jakieś "be" przywiał, do licha! Powinno być: pobryka, nie bobryka.;)

    Zupełnie jak u Tyma: poralaksa i pres z kies.:)))
    Dzięki, Andrzeju:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Posłuchaj, co S.Tym o znaku Wagi mówi.Same superlatywy.http://youtu.be/W_fMuzaoD2E

    OdpowiedzUsuń
  22. Łojezusicku najsłodsy, Andrzej!:)))
    W zasadzie tylko Lepper mi nie pasuje, no właściwe jeszcze parę osób...;) Nie ma to, jak znaleźć się we właściwym towarzystwie.
    Nie znałam tego tekstu.:)

    Roboczy piątek prawie się kończy,
    weekend nadchodzi wesołym krokiem,
    na niebie trochę błysnęło słońce
    na wszystko patrzę łaskawszym okiem.

    Byleby tylko śnieg nie napadał,
    ja się nie boję żadnej wichury,
    już powolutku papiery składam,
    humor od razu skacze do góry.:)

    Troszkę nakłamał, bo sam jest spod Raka. Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak dotąd, wiedziałam, że spod znaku Wagi jest Brigitte Bardot, Helena Modrzejewska i Marek Kondrat. Wzbogaciłam zatem ogromnie swoją wiedzę.;)

    Teraz już jadę do domu. Nara:)

    OdpowiedzUsuń
  24. WIATR HALNY


    I

    Huczy nade mną halny wiatr... Daleki

    Wprzód mnie dochodzi szum i świst, a potem

    Z jakimś pogwarem, trzaskiem i łomotem

    Ciężar się kładzie na wysmukłe smreki.



    Od razu kłody o grubości snopów

    Gną się w mych oczach jak źdźbła lichej słomy:

    Tak igra nimi głuchy, niewidomy,

    Gość, co od skalnych wlecze się przekopów.



    Idę, wciąż idę, po jęczącym borze...

    I choć spotykam pnie, wyrwane z ziemi,

    Ten szał, w błękitnym zbudzony przestworze,



    By giąć i walić, strachu mi nie wlewa

    Do głębi wnętrza: Rad bym siły swemi

    Zmierzyć się z wichrem jak te wielkie drzewa.



    II

    Miałem ci w sobie ongi moc czuwania,

    A dzisiaj senność ogarnia mi ducha:

    Gdzie życie wrzało, tam dziś pustka głucha,

    Gdzie słońce było, chmura blask przysłania.



    Jakowaś boleść, jakaś zawierucha,

    Co słabym bytom pewną śmierć wydzwania,

    Niech, jak halnego wiatru straszne grania,

    Wstrząśnie istotą moją: Jest-li krucha,



    To po niej żalu nie będzie... A jeśli

    Nieprzełamana wyjdzie z tych zapasów,

    To razem z wichrem taki szlak zakreśli,



    Że zetnie na nim smreki swym oddechem,

    Sił pozbawione dla idących czasów,

    A to, co mocne, odpowie jej echem.



    III

    O wichrze halny! Cóż, że przelękniona

    Chowa się koza przed twojej potęgi

    Wiewem niszczącym? Sam orzeł, co kręgi

    Toczy podniebne, tuli się do łona



    Szczelin turniowych, bo królewskich skrzydeł

    Jędrna rozpiętość nie wytrzyma próby...

    Strącaj kozice, ty posłańcze zguby,

    I orły chwytaj w oka swoich sideł,



    I miażdż o skały, i jak łan, pokosem

    Bór położywszy, hucz szaleńczym głosem -

    Razem z mą duszą hucz i świszcz radośnie:



    Cóż, że z ginących strumień krwi popłynął?

    Wszak nie ma szczęścia tam, gdzie życie rośnie!

    Niech świat przepada, na to on, by zginął!...



    IV

    Huczy nade mną halny wiatr... Na drogi

    Jego przemocy, po których Zagłada

    I Ból pospiesza, duch się mój wykrada,

    Świeżo uskrzydlon, żądny łez i trwogi.



    A od hal bujnych płynie jęk złowrogi -

    Rozpacz łkająca, że wichr pobił stada

    I porozrzucał koleby... I blada,

    Z włosem rozwianym i z drżącymi nogi,



    Postać juhasa przed oczy mi stanie...

    I niby orzeł z podciętymi pióry,

    Krwią skraplający swe rodzinne granie,



    Duch mój do smreków tuli się bezwładnie...

    I naprzód czuje strach i żal ponury,

    A potem znowu - senność go opadnie...

    - Jan Kasprowicz

    OdpowiedzUsuń
  25. :)
    Ulewa

    Na szczytach Tatr, na szczytach Tatr,
    Na sinej ich krawędzi
    Króluje w mgłach świszczący wiatr
    I ciemne chmury pędzi.

    Rozpostarł z mgły utkany płaszcz
    I rosę z chmur wyciska,
    A strugi wód z wilgotnych paszcz
    Spływają na urwiska.

    Na piętra gór, na ciemny bór
    Zasłony spadły sine,
    W deszczowych łzach granitów gmach
    Rozpłyną się w równinę.
    Nie widać nić - błękitów tło
    I całe widnokręgi
    Zasnute w cień, zalane mgłą,
    Porznięte w deszczu pręgi.

    I dzień, i noc, i nowy wschód
    Przechodzą przez odmiany;
    Dokoła szum rosnących wód,
    Strop niebios ołowiany.

    I siecze deszcz, i świszcze wiatr,
    Głośniej się potok gniewa;
    Na szczytach Tatr, w dolinach Tatr
    Mrok szary i ulewa.

    autor: Adam Asnyk

    Nie lepiej jest u mnie; i świszcze, i duje, i leje... i co tam jeszcze najgorszego może być.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do popołudniowej kawki, może czymś wzmocnionym z racji ziąbu? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ... i do tego dodam piosneckę. Może się Janicek łodezwie? :)

    http://www.youtube.com/watch?v=6pCD81rw9Yc

    OdpowiedzUsuń
  27. Witojcie Syćcy:)*

    Jyndruś, jak ześ juz zacoł ło holnym, to i jo się
    dołoze z uOrkiestrom Golców:)

    "Holny"

    Holny holny zerwoł sie
    Holny holny zerwoł sie
    Gibko śmigo polem lasem
    Jakby kcioł się ścigaj z casem

    Stań holniocku chwile stań
    Stań holniocku chwile stań
    Po co mos tak huliganić
    Drzewa krzywdzić serca ranić

    Ref.: Ej cemu ześ ty taki
    Holniocku powiedz mi
    Lepij z nasego życia
    Przeganioj smutne dni

    Holny holny zerwoł sie
    Holny holny zerwoł sie
    Nika chwili nie ustoi
    Ka się zjawi tam nabroi

    Ej holniocku zawróć się
    Ej holniocku zawróć się
    Znów się wedrzesz w łościeżnice
    Połobrywos łokiennice

    Ref.: Ej cemu ześ ty taki ...

    Holny holny zerwoł sie
    Holny holny zerwoł sie
    Zwyrto zbożem niscy dachy
    Wali płoty zdziero łachy

    Gnoj holniocku w sinom dal
    Gnoj holniocku w sinom dal
    Dmies od rana do wiecora
    Widać tako twoja dola

    Ref.: Ej cemu ześ ty taki ...

    A tu posłuchejta:)
    http://www.fabrykamuzy.pl/hit/golec_uorkiestra_holny/262005

    OdpowiedzUsuń
  28. No i jak na zawołanie. Nie wiem, Marylki, czy moje...:))
    Witajże mi Jasiecku:)*
    A gdzie żeś to hasał caluśki dzionek; myślałam, że Cie tyn holny wyduł już do ostatka.
    A faktycznie, Golce ładniejsze, niż Marylka.:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tyle lat. A ja ten wiersz A.Asnyka znam na pamięć, taki piękny.

    Kawka owszem, czemu nie.
    Rano piłem, nawet dwie.
    Na serduszko muszę zważać,
    tak pan doktor mi powtarza.

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru drinków do wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też, Andrzeju. Pewnych wierszy się nie zapomina nigdy, a ten jest wyjątkowo melodyjny, pięknie się go deklamuje.
    Dziwnie jest z tą naszą pamięcią. Zapominam, gdzie położyłam klucze, a wiersze z czasów szkolnych pamiętam do dzisiejszego dnia...:)

    Ja do czwartej już zasiadam,
    Z Jaśkiem gadam, z Jędrkiem gadam,
    na serduszko swe nie zważam,
    miłe rytmy mi powtarza.:)

    Miłego wieczoru Tobie również życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  31. POCHWAŁA ŻYCIA
    (fragmenty)

    Zapłonione błękity.
    Przez mrok złocące się struny
    Niebem zajęte gór szczyty
    Grają na cudny dzień!

    Różowy pobrzask wstaje.
    W złote rozpala się łuny
    A Tatr zostrzone kraje
    Jak miecze pełne lśnień!

    Rozkwitła zorza ranna.
    Ogniem spłonęły niebiosy
    Dusza śpiewa hosanna!
    Raduje się jak ptak.

    Z ziemi darzonej złotem
    Zachwytne budzą się głosy
    Rajskim ptasząt świergotem
    Dzwoni różany krzak

    Na świt! Na świt! drga serce,
    Wezbrane tętnią żywiczną:
    W każdej żywej iskierce
    Drży oczekiwań chłód

    Ma świt! Na świt! drga życie
    Barw zestroją rozliczną,
    A tam już na błękicie
    Dziwny się sprawia cud…

    Wystrzelają promienie
    Z niewidzialnego ogniska
    Rośnie w okrzyk jaśnienie
    Rozbiegłych w okrąg zórz

    Raz po raz dłoń niewidna
    Groty żarzące wyciska.
    Które z powały niebios
    Sypią złocisty kurz

    Blask coraz bielszy wschodzi
    Na zorze, złotem siejące
    Aże na lśniącej, płomienistej łodzi
    Wypływa Słońce

    - Władysław Orkan

    OdpowiedzUsuń
  32. Władysław Orkan to piewca Gorców, drugich moich najbardziej ulubionych gór po Beskidzie Niskim.:)

    Szara kraino jałowców i polan!
    Bardzo mi droga sercu od kołyski!
    Przed żadną siłą nie uginam kolan-
    Lecz tobie jestem pokorny i niski.
    I tak się korzę przed Twoim ubóstwem
    Jak dziady moje przed pogańskim Bóstwem.

    (Władysław Orkan „Pielgrzym” 1897r.)

    Ach, ta poezja młodopolska, cudnie w duszy gra:)

    A do posłuchania - ciekawostka: buszowałam po piosenkach Braci Golców i znalazłam w ich wykonaniu arię "Myszko, to była piękna noc".
    Pięknie sobie chłopaki radzą.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Nc_LeHroSbM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja od Golców się nie wzbraniam,
    zawsze warci posłuchania.
    Wiem, że Golców lubi Jasiek,
    słucha braci tych w szałasie.

    Jest tam trąbka, oraz puzon,
    innych instrumentów dużo.
    No i ładna wokalistka,
    chętnie bym ją wykorzystał.

    Piknie gra ci na skrzypeczkach,
    śwarna jest ci ta dzieweczka.
    Jeszcze nóżką jak przytupie,
    to wesoło jest w chałupie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj Jędruś, Edytki już się nia da wykorzystać:)
    Jedynie posłuchać.

    http://www.youtube.com/watch?v=vlcuJNu-F_4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. To posłuchajmy duetu - z Edytką:)

    http://www.youtube.com/watch?v=qWbs6_ghMhQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  36. http://youtu.be/QIS7h48SYsE

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo lubię tę piosenkę, również w wykonaniu Marka Grechuty. A słowa pasują do Ogródka, więc niech się wybrzmią tutaj:

    W przydomowym ogrodzie życie prawie nad stan
    mogłabyś mieć moja pani
    lecz cóż radzić na to mam ,nakrył ogród dziki łan
    i myśmy tacy zaplątani

    Bo w ogrodzie rośnie pnącze
    w dzikim winie świat się plącze
    bo w ogrodzie dzikie wino
    kto je tutaj siał /x2

    Powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    może to zrobiłaś ty
    ej, dziewczyno
    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    kto je tutaj dał


    Gdy ona mówi do mnie, że karocą jechać chce
    i mówi do mnie tak jak do ściany
    nie o to wcale chodzi że karocy nie ma, nie
    ja jestem tylko trochę zaplątany

    Bo w ogrodzie rośnie pnącze
    w dzikim winie świat się plącze
    bo w ogrodzie dzikie wino
    kto je tutaj siał /x2


    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    może to zrobiłaś ty
    ej, dziewczyno
    powiedz kto mógł zasiać to
    dzikie wino
    kto je tutaj dał

    w zaciętości wpadam gąszcz i buszując w pnączu
    zrywam wszystko z drzwi i ze ściany
    ona nagle mówi, że wina pragnę wina chcę
    ja jestem wtedy już całkiem zaplątany

    gdzie to wino dzikie pnącze
    czemu już nas nie oplącze
    mógłbym z tobą w winie ginąć
    i w osłonę winną zwinąć /x4

    powiedz, kto zasieje nam
    dzikie wino
    może zrobisz dla mnie to
    ej dziewczyno
    powiedz, kto zasieje nam
    dzikie wino
    kto je tutaj da

    OdpowiedzUsuń
  38. I już czas na dobranockę z Alexandrem Czartoryskim
    przy kołysance:
    http://www.youtube.com/watch?v=JOPNVdl6GRY

    "Namiętność bez wstydu"

    Przychodzisz nocą, słowa zbędne
    Gest, do którego dłoń przywykła
    Twe piersi jak dwa wzgórki jędrne
    i ... obyś nigdy mi nie znikła

    Płonie twa skroń przy mym ramieniu
    Potem wchłaniają mnie twe biodra
    Jak zaufanie przeznaczeniu
    gdzie każda chwila tylko dobra

    I oby noc tak długo trwała
    aż długa chwila, najpiękniejsza
    odda nam każdą rozkosz ciała ...
    Co będzie jutro? O to mniejsza

    Ta noc zatraca nas bez przerwy
    Burzy i plącze wszystkie zmysły
    Przez rozżarzone w ciałach nerwy
    Przez serca, dusze i umysły

    Nikt z nas tej nocy nie okiełzna
    - niegrzeczna scena miast romansu.
    Namiętność, która wstydu nie zna
    Nie zna granicy ... Ni dystansu.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** dobrych snów
    do rana:)***

    OdpowiedzUsuń
  39. Pogoda i wiatr zrobiły swoje... Usnęło mi się nawet lekko w oczekiwaniu na dobranockę...
    Więc teraz moja kolej. Powiem ją słowami wiersza annyG. i niech to będzie, jak przystało na wieczór i nockę -

    Erotyk erotyczny

    Prosisz o erotyk, napisany wierszem,
    w czystej zmysłowości, niepotrzebne słowa.
    Czuję cię pod skórą, przez parne powietrze,
    kiedy w wyobraźni w ramionach mnie chowasz.

    Wszystkie słowa "kocham" w pulsujących skroniach,
    całe pożądanie w rozszerzeniu źrenic,
    każdy szum oddechu, gdy żyjesz i konasz,
    kiedy poza tobą nie istnieje już nic.

    Nie proś mnie o słowa, one śpią na ustach
    drgających zachwytem - wiem, że znajdziesz drogę.
    Rozetrzyj mnie w palcach i na miłość ukształć,
    mieszkaj we mnie, ze mną, to wszystko dać mogę.

    Gdzieś są jeszcze wiosny, o różowym brzasku,
    można rosę spijać wprost z kielicha bioder,
    letnie, morskie plaże, złote wydmy z piasku,
    wschód słońca co zmiesza nam żądzę z zachodem.

    Zabierz do jesieni, gdzie na szronie dotyk
    ciepłego oddechu, co ogrzewa liście.
    Zimą, ogrzej dłonie poprowadź w erotyzm,
    odciśnij na ciele miłosne zacisze.

    Chcesz, zaplotę w warkocz wszystkie pory roku,
    dni tygodnia zmienię w półgrzeszne, w półświęte.
    Obiecuję ogień i niebiański spokój,
    tylko w erotyku napisz dla mnie puentę.

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - niech Wam się wyśni to, o czym marzycie.:)*

    Jaśku, pięknie zastępujesz Adaśka w kołysankach... cudna... dziękuję:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. ... a Adaś jest usprawiedliwiony w swojej nieobecności w Ogródku, jak będzie mógł, to z pewnością do nas zajrzy.
    Pozdrawiam Cię, Adaśku, serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
  41. http://www.youtube.com/watch?v=b4YwRvRzWe8&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=Xotduh7tDgI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  42. http://www.youtube.com/watch?v=RhaU5IY3h_8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  43. ...nie mogłem zasnąć dzisiaj przez panią Edytkę...i ten utwór...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=W7LNb8TodS8

    Śpij smacznie poetko...:)...i Wy Ogrodnicy...:)))

    OdpowiedzUsuń
  44. If you are using firewall software such as Outpost Firewall Pro,
    the paid edition of Online Armor and Kaspersky Internet Security or PURE, you can take advantage
    of using their Blocklist feature that will block connections to known malicious URL and IP addresses.

    B) SEO basics - Image 2: Select-'English' and 'All Countries and Territories'.
    It would be optimum thought to select the local SEO service after
    checking the rank of their website. Naturally, they will
    flock to your competitor who does. SEO must be implemented by following a step by step process.
    There are so many good blogs out there, and if you're one of those writers, you definitely know how important it is that your site gets heard through all of the noise. The tips are as follows:-. Having realized that it is practically not possible to combat with SEO Next in terms of services and offerings at this point of time, rivals have started thinking of an easier alternative of being successful in their mission. The businesses have understood the need to take SEO services for attaining good search engine placement. What are the advantages of article submission. They want to know things about how to create effective copy, general marketing tips and maybe even stuff about social media. ), watching movie trailers or other people's funny animal
    videos. Their success is based on how many sales and customers you bring.
    You can Google maps link for your website, which will be very helpful if any person search in images sections.
    Know how to get better rank. Why. Today, it is necessary that you scout the market for the best SEO Host that can help you achieve this.

    Once someone clicks on your site, they should see tons of
    unique informative content. What is the magic formula.
    ============ More at: Comment "Smartly" & Increase Page Views:
    Writing Essentials 8.

    Here is my web page ... mhow.co.kr

    OdpowiedzUsuń
  45. People whose body mass indexes are in between thirty
    five and thirty nine may also qualify for the surgery if they
    are suffering from weight related health risks like diabetes or high blood pressure.

    Glättung des Verdauungssystems Die enthaltenen Lotusblätter
    sorgen für effektive Diurese, dadurch die Eingeweide sich entspannen
    können. Ein weiterer Inhaltstoff ist nach wissenschaftlichen Arbeitsverfahren das
    100% natürliche „Garcinia Cambogia" (HCA).

    My web site: esccb.Edu.pt
    my web page :: 5 kilo abnehmen

    OdpowiedzUsuń
  46. I like it when people get together and share opinions.

    Great site, stick with it!

    Also visit my page: spiele spielen

    OdpowiedzUsuń
  47. Ηey Ι knoω this iѕ off topic but I ωas wondering
    if you knew of anу widgets I could add to mу blog that automatіcallу tweet mу neweѕt twitter updates.
    I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Here is my web blog: myvideo downloader

    OdpowiedzUsuń
  48. Thе faсt thаt Toyota сhose to upgrade
    the exteriоr ѕtyling, intеrior quality
    аnԁ inteгіor roominesѕ of the redesіgned 2012 Үaris
    hatchback rather than upgrading the powertrain saуs a lot about how Tοyοta viеwѕ thе neеds of small car buyеrs.
    (Check out the artіcle: What's Really Out There in the Night Sky to see how some celestial objects appear at different EM frequencies. Proffering multifarious benefits to the advertisers, it is a quintessential resort for companies big or small.

    Feel free to surf to my homepage :: Highly recommended Online site

    OdpowiedzUsuń
  49. It's very effortless to find out any matter on web as compared to textbooks, as I found this piece of writing at this website.

    My homepage :: http://www.online-Radioportal.de

    OdpowiedzUsuń
  50. Does your blog have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to
    send you an email. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it improve over time.

    Feel free to surf to my web blog - Call of Duty Black Ops 2 key kaufen

    OdpowiedzUsuń
  51. The most important thing to know when you are selling an account is
    where you are going to sell. Naturally the ideal situation is to be able to lose weight really fast with a little amount of discomfort.
    You'll have to keep the phone close (on the bed or in an armband) for the app to work.

    Here is my blog; http://bestfriendxs.com/
    My web page - gratis spiele

    OdpowiedzUsuń
  52. Without the internet, this is not possible to play these novoline games
    online and even they can't live online that they perform now with public for additional characteristics and completely attractive in a delusion earth to participate in a game. A look into some of the best Star Wars apps to be found on i - Tunes, including games, fun soundboards, books, and more. In fact an ideal online casino will make the entire gaming experience a pleasurable and a real experience to the gamer.

    my website ... radiosender

    OdpowiedzUsuń
  53. I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost
    a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Many thanks

    Also visit my web-site kostenlos spiele spielen

    OdpowiedzUsuń
  54. Excеllent, ωhat a web sitе it is! Thіs wеbpage giveѕ useful
    facts tο us, κeeρ іt up.

    Have a look at my ωeblog :: youtube videos downloaden
    My site > Read Far more

    OdpowiedzUsuń
  55. Superb blog! Do you have any rеcommenԁations for aspiring
    wгiters? I'm planning to start my own website soon but I'm a littlе lost οn eνeгything.
    Would you prοpose stаrting with a free plаtform like Woгdρгess or go foг a paid оption?
    Тhere are so many сhoices out there that I'm completely confused .. Any suggestions? Many thanks!

    Feel free to visit my website; myvideo downloader
    my web page: video downloader

    OdpowiedzUsuń
  56. Ѕuperb, what a website it is! Thiѕ webpage
    givеs useful information tο us, keep іt up.


    My website; visit this website link

    OdpowiedzUsuń
  57. These five free basketball game apps for the i - Phone will surely help you get your game on.

    You will eventually run into the Download Location menu with two options:
    Wii System Menu and SD Card. In our next article, we'll be tackling using SNES4i - Phone to do exactly that - play those old favorites, like Chono Trigger, Super Ghouls and Ghosts, or even Super Mario Bros 3.

    My homepage youtube downloader online
    Also see my webpage: youtube converter

    OdpowiedzUsuń
  58. Few travellers on a Mashobra tour can resist the temptation of seeking blessings at the Mahasu
    Devta Temple. Stored energy printers. If you have ever tried to kid yourself that everything
    will be fine and glossed over certain issues because you wanted to avoid them, or did not know how to
    deal with them. you ask with softness coming
    back into your voice as you sit on the sand beside me.
    These applications are delivered with a
    lot more flexibility at a fraction of the cost compared to desktop applications.
    But there is a magic formula. A low quality product may lose its shine in
    a few days or may simply get tarnished due to overuse or after coming in contact with water.
    FIFA has stated that a player named as a goalkeeper can only play in goal and that this rule will be
    enforced. The players have to buy the weapons to use from the available shops
    and weapon stores. Therefore, you cannot afford to miss this incredible shooter
    game involving a series of killings.

    Here is my page: Dead space 3 Key
    Also see my web site - connectback2.me

    OdpowiedzUsuń
  59. When you quit, you can immediately feel its decision within 24 hours, health benefits, which can cause you to not smoke forever.
    As you lift out the screen you'll see it is still attached via a ribbon cable. Mobile computing is continuously getting better with best performance, smarter processors, light weight and handy designs, but as we all know, the main power of the mobile computing device (weather it is laptop, mobile, PDA or e-book reader) resides in it's
    battery capacity.

    My weblog :: radio sender

    OdpowiedzUsuń
  60. Each listing includes the skills taught and
    the suggested age for the activity. Real game, real people, real thrill and
    of course real money; is all about online gaming, the perfect place to fulfill your desire
    to be a multi millionaire. The reason for this rather strange feature is that, as described
    above, apps in the Android Market are listed as they are submitted, without any testing.


    Also visit my web-site - gratis spiele

    OdpowiedzUsuń
  61. Hold down an app for a second, and start turning off all the
    apps that you aren't using by pressing the "minus" button. However, it is still possible to insect the terminals and make sure there is no corrosion. Rechargeable batteries last longer than single use batteries before disposal and reduce the number of batteries you buy.

    Also visit my web site kostenlos spielen ohne anmeldung

    OdpowiedzUsuń
  62. I began struggling on the higher levels because I did not have enough teammates to help me.
    Unlike popular beliefs video games have how to use them which
    enable it to even be considered as being a learning tool.
    You're punished more than and in excess of for generating faults in education and encouraged never ever to do it.

    Feel free to surf to my webpage: kostenlos spiele spielen

    OdpowiedzUsuń
  63. Try downloading a game demo prior to purchasing the actual game so that you can
    determine if you're going to enjoy it. Does he have certain appointed times when he is expected to be on-line with the team. Games such as Bugsby the Reading System, The Tag Reader, Hot Dots Reading Comprehension Kits and 20Q are a few of the many games available that serve this purpose.

    Look into my web blog ... Recommended Web site
    Also see my web site - http://www.yearofchange.org/

    OdpowiedzUsuń
  64. "Is there really no way to transfer my VC and Wii - Ware games from my Wii to another. A look into some of the best Star Wars apps to be found on i - Tunes, including games, fun soundboards, books, and more. A Twitter app for Zune has been created and is now available for download through Microsoft's Marketplace.

    my web blog - onlineradio

    OdpowiedzUsuń
  65. These documents are most reliable when obtained through
    the bankruptcy court where they were submitted under oath.
    Enjoyment aside, there is a business side to this type of photography that is imperative so as to
    establish high standards, deliver quality service and ensure a smooth operation.

    During your start-up phase, plan on six months before
    you begin to make a profit.

    My weblog; forgiveness

    OdpowiedzUsuń
  66. Your should see something similar to the illustration above.
    The "Export to Facebook " plugin is simple to use and allows you to export a single image or an album.
    And it's not like Facebook to remain behind the hidden object games frenzy.

    Also visit my page facebook likes kaufen - www.sevengenerationsahead.org

    OdpowiedzUsuń
  67. With this final scene, Kingsolver reasserts the value of family-however nontraditional it may be-as
    an essential and even life-saving support system for this diverse group of characters, as well as for society in general.
    The person who initially wanted the real truth hidden has the most
    to lose but anyone who has knowingly assisted in hiding the truth and changing the story will also suffer to some
    extent. It is one of the largest cities in the United States, after all, and
    there are plenty of options for any type of service you may need,
    attorneys included.

    Look into my web-site: florida department of education

    OdpowiedzUsuń
  68. The most attractive feature of an online radio tuner is its ability to
    record what you're listening to. One of the best internet radio apps I've found so far on
    the Windows Phone 7 Marketplace is for Last.
    com ( is the home site for a radio station only on the internet which provides exactly what it says:
    Worship music.

    My webpage: just click the up coming page

    OdpowiedzUsuń
  69. Kino has several editing features that give it an edge
    over NVRec including crossfading support, multiple color balance,
    and various transitions. Make sure you pick up a
    copy and see what all the chatter is really about - currently
    exclusive in all DTLR stores. The best part of using Elements is it allows novice filmmakers do a
    lot and makes it easy.

    Here is my blog post athenskoreanchurch.org

    OdpowiedzUsuń
  70. These hosting companies are killing off your profitable business opportunity.

    Using Skype for business use is a great idea for many, however
    there are always cons to the use of anything that says it is free.
    If you start out on your own you would need to figure everything out alone and you would not have anyone to
    turn to for help.

    My web page Photoclock.co.kr

    OdpowiedzUsuń
  71. Meet Ira – Our Wi fi Internet radio adapter that connects automatically to
    any wireless Internet network. One of the best internet radio
    apps I've found so far on the Windows Phone 7 Marketplace is for Last. This is a fantastic app for people who travel and it now supports multitasking.

    Here is my weblog http://www.cheerchannel.com/content/knowing-uncomplicated-remedies-within-internetradio

    OdpowiedzUsuń
  72. If you want to buy a used cell phone at that point, you can go to free classified
    ads website. As the shopkeepers has placed their order at the time of its manufacturing.
    It's also connected to Google+ mobile apps for the i - Phone and Android operating systems.

    Also visit my website ... weight loss tips

    OdpowiedzUsuń
  73. Not all hobbies cost money but every hobby does require
    time and in the business sense, time is money. Not only are you
    being creative and expressing yourself, and you're also relieving your stress. We are a one income family; I am a stay at home mom.

    Here is my web blog - menu covers

    OdpowiedzUsuń
  74. Not all hobbies cost money but every hobby does require time and in the business
    sense, time is money. Not only are you being
    creative and expressing yourself, and you're also relieving your stress. We are a one income family; I am a stay at home mom.

    Also visit my weblog; menu covers

    OdpowiedzUsuń
  75. You could experience natural disasters like cyclone, tornadoes,
    earthquakes, and fire. After deciding on the video games you want to sell, search for websites that offer the facility.
    You're punished more than and in excess of for generating faults in education and encouraged never ever to do it.

    My blog za.net

    OdpowiedzUsuń
  76. There are gardens, woods and ponds to explore, a picnic area, and a sensory garden for the physically challenged.
    Keep in mind that weeds spread many plant diseases as well as
    making the garden look untidy, they can also worsen the condition of your
    garden soil. But it's not all about the trees; the entire campus is dotted with flowering shrubs, grasses and vines.

    Have a look at my web site :: www.mumblesjetskiclub.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  77. Hiya! I just wish to give a huge thumbs up for the good info you
    have got right here on this post. I will likely
    be coming back to your blog for more soon.

    Here is my site :: paul nabor

    OdpowiedzUsuń
  78. I understand that those are the products designed by manufacturers to make them money and if they
    are endorsed by winning popular professionals, sales will be high.
    It combines RPG elements and strategy for a very interesting game where
    you must stop the rows of pirates ship from making their way down the river.
    Are you a Kansas City Chiefs or Pittsburgh Steelers fan.


    my blog http://www.spielespielen24.de/tag/winter (http://www.savekb.de/)

    OdpowiedzUsuń
  79. Any and all help will forever be cherished in our hearts.
    This side slider enables quick typing of the text, probably to mail or type some important information
    for future use. Various types of the internet radio player can be available for
    your own use.

    Review my website :: Internetradiosender :: ::

    OdpowiedzUsuń
  80. They help separate the fishing men from the boys, so you
    can find an excellent guide who really knows what
    he's doing. sea fishing (chahat.nl) can take place from a boat, from a pier or jetty or from the beach or by an estuary. Garmin Accuracy and Innovation Leads You to the Fish.

    OdpowiedzUsuń