Powered By Blogger

sobota, 31 marca 2012

Sekret

Trochę rozćwierkam deszczową aurę ptaszkami Andrzeja.


Malutki kos pod ogromną tują; takiego pnia jeszcze u tui nie widziałam.


Zięba z zapałem penetruje rudawą, zeszłoroczną ściółkę, przydając jej uroczego błękitu.


I na zabarwienie szarego dnia mój unikalny rarytas ogrodowy - zakwitła już różowa przylaszczka.

Sekret

Wiatr się rozszalał w zimnych songach,
wiosna nie może go uciszyć,
zakręcił deszczem, śpiew skowronka
zamilkł w pochmurnej nieba niszy.

Chcesz powsinogo wiosnę spłoszyć?
z cienkiej zieleni ma sukienkę...
Kos wczoraj śpiewał wniebogłosy,
a z tobą trudno iść pod rękę.

Mojego ciepła nie wywiejesz,
próżne szalone twe zabiegi,
ja się cichutko z ciebie śmieję,
chociaż mnie jeszcze straszysz śniegiem.

Mam wiosnę w sercu, zieleń w głowie,
nie straszne zimna mi powroty,
wiesz, dowcipnisiu, co ci powiem?
Kocham. Nikomu nie mów o tym.
:)

49 komentarzy:

  1. Witaj Ewuś!
    Fenomenalne drzewisko!

    Wiatr chuligan, oczajdusza,
    wszędobylski i bez serca.
    Nagle zmienia swoje zdanie,
    istny innowierca.

    A ja lubię jego zmienność.
    Twarz wystawiam na to wianie.
    Bo wysuszy ziemię wiosną,
    da jej życie "mocium panie"?

    Nie przystoi damie słowo
    "mocium panie" rzec "ad owo".
    Liczy się intencja serca
    w tyle mam "ad owo"!!! słowo.

    Pozdrówka warszawskie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ozonko:)

      "Mocium Pani", to dla Ciebie
      bardziej odpowiednie słowo,
      przyszłaś rankiem, chociaż nie wiem,
      czyś skowronkiem jest, czy sową...:)

      Wicher głowę dziś urywa,
      a śnieg z deszczem mknie za oknem,
      ciepła w aurze znów ubywa...
      Włożę kaptur, to nie zmoknę.:))

      Pozdrówka z bardzo wietrznego i zimnego Lublina.:)
      Na termometrze wprawdzie +4 st, ale wiatr wzmaga uczucie chłodu. Jedno pocieszenie - ziemia rozmarzła całkowicie i spragniona pije wilgoć...:)
      9:41

      Usuń
    2. Amen!!!! Tak ma być!!!

      Usuń
    3. Tę niesamowitą tuję Andrzej "zdjął" w kieleckim parku. Myślę, że to może być pomnik przyrody, bo rozmiary pnia są imponujące. Poczekamy, może wypowie się na ten temat Autor zdjęcia?
      10:20

      Usuń
  2. Dzień dobry Ewuniu:)
    Wiatr,deszcz,grad,grzmoty a teraz wychodzi słoneczko...:)
    Zwariowana pogoda.
    Na Twój "Sekret" odpowiem z Kazimierzem Wierzyńskim...:)

    Zielono mam w głowie

    Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną
    na klombach mych myśli sadzone za młodu
    Pod słońcem co dało mi duszę błękitną
    i które mi świeci bez trosk i zachodu.

    Rozdaję wokóło mój uśmiech, bukiety
    rozdaję wokoło i jestem radosną
    wichurą zachwytu i szczęścia poety
    co zamiast człowiekiem powinien być wiosną!
    ----------

    Zakochana Kobieta - Chwilka Wytchnienia

    http://www.youtube.com/watch?v=H_KOV1jgB-Y

    Pogodnego dnia życzę Tobie i Bywalcom..:)))*
    9:13

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Dziękuję za klasyka; a co do zieloności w mojej głowie, nic dodać, nic ująć...:)
      A wiatr dzisiaj oszalał zupełnie...

      Wiatr

      Tyle myśli kołuje mi w głowie
      tyle rymów układa się w wiersze
      a ja siedzę i pisać nie mogę,
      słucham tylko jak szumi wiatr.

      Stuka w szyby cieżkimi kroplami,
      nagich drzew konarami kołysze
      mąci spokój, harmonię i ciszę
      ciepłej izby, co zapada w sen.

      Sowizdrzale ! Ty wietrzny niecnoto !
      Czemu łez w dysonansie twym tyle ?
      Może czekasz - jak ja - na przedwiośnie
      może czekasz - jak ja - na motyle ?

      - Krystyna Kunigiel-Jabłońska

      marzec 1998

      ... przedwiośnie i motyle to taki ulotny stan, który udaje mi się utrzymywać w duszy niemal przez cały rok, z niewielkimi antraktami na zakrętach losu...:)
      Ciekawi mnie, mnie się zapodział Autor dwóch pierwszych fotek... gdzieś Go wywiało, więc może... jest leciutko zawiany? ;-)
      Przyjemnej soboty Ci życzę, mimo tego wietrznego skandalu na dworze.:))*
      9:54

      Usuń
    2. ... oczywiście, ma być: gdzie się zapodział Autor...itd., sorry:)
      9:56

      Usuń
    3. ...w taką pogodę to tylko ciepła pościel...:)))

      Żywioły - "Wiatr i deszcz"

      http://www.youtube.com/watch?v=42t9X9_zRLQ

      Niestety można tylko pomarzyć...:)))
      Przedświąteczna krzątanina czeka...:)*
      10:17

      Usuń
    4. ... albo ciepła pościelówa...;-)

      I love - In-Grid & Stachursky

      http://www.youtube.com/watch?v=s_ViokdUfD0&feature=related

      ... posłuchać można nawet przy krzątaninie...:)*
      10:26

      Usuń
    5. ...i chodź kochanie,mam w nosie sprzątanie...:)))

      "Chodź , chodź dziewczyno " wyk. Daniel Olbrychski

      http://www.youtube.com/watch?v=NSiRR5ncUjE

      ...:)*
      10:49

      Usuń
    6. ... chcesz jeszcze jedną pościelówę? Ale wtedy już nici ze sprzątania... Мon amour mon ami - Marie Laforet -

      http://www.youtube.com/watch?v=bc2Rsd7n7JM&feature=related

      ... ja poczekam z tym do wieczora, a na razie trochę kuchennej rzeczywistości...:)*
      11:15

      Usuń
    7. Na kochanie dobra każda pora...
      Można od rana do wieczora...:)))

      Love me tender -Norah Jones.

      http://www.youtube.com/watch?v=oYRGvgeGtKE

      ..a porządki zrobią krasnoludki:)))*
      11:48

      Usuń
  3. Witajcie, dziękuję za ładne zdjęcia i wiersze. Przesyłam troszkę słońca z krainy deszczu. Miłej soboty:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=Qr5ni3mJnbg

    Anna Jantar - Tyle słońca w całym mieście ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥...

    9:43

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Danusiu:)
      Dziękuję za serdeczne słowa i słoneczne nutki. Tego słońca tak bardzo dzisiaj brakuje nie tylko w całym mieście, ale pewnie też w powiecie, gminie i najmniejszej wioseczce...
      Ale nie martw się - PRZYJDZIE WIOSNA ZNÓW - Ania Wyszkoni -

      http://www.youtube.com/watch?v=i5gv43vIs6w&feature=related

      Pozdrawiam cieplutko:)
      10:11

      Usuń
  4. Dzień dobry Ewuniu*, Panie :)
    W Ogródku ruch od samego rana, ptaszki harcują, przylaszczka uśmiechem wita dzień, Ewunia*sekrety serca zdradza szalonemu dowcipnisiowi;-)
    Z ogromnym podziwem wczytuję się w Wasze wpisy, jeszcze zaspana i niepozbierana, mająca nad głową jak miecz Damoklesa wiosenne porządki, a nie będzie jak w Wiosennych porządkach Jana Brzechwy. Brakuje Krasnoludków ;-)

    Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
    Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
    Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
    - Zaczynamy wiosenne porządki.

    Skoczył wietrzyk zamaszyście,
    Poodkurzał mchy i liście.
    Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
    Powymiatał brudny śnieżek.

    Krasnoludki wiadra niosą,
    Myją ziemię ranną rosą.
    Chmury, płynąc po błękicie,
    Urządziły wielkie mycie,
    A obłoki miękką szmatką
    Polerują słońce gładko,
    Aż się dziwią wszystkie dzieci,
    Że tak w niebie ładnie świeci.
    Bocian w górę poszybował,
    Tęczę barwnie wymalował,
    A żurawie i skowronki
    Posypały kwieciem łąki,
    Posypały klomby, grządki
    I skończyły się porządki.

    Poranne, serdeczne ... i do sprzątania marsz ;-)))

    11,07

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Eh... te krasnoludki... rozglądam się za nimi od rana, a tu ani widu, ani słychu... wstrętne leniuchy!;-))
      Biorę się więc za przedmioty martwe... nic mnie nie uchroni przed ich odkurzaniem, chociaż niby są zawsze w porządku...

      Przedmioty

      Przedmioty martwe są zawsze w porządku i nic im, niestety, nie można zarzucić. Nie udało mi się nigdy zauważyć krzesła, które przestępuje z nogi na nogę, ani łóżka, które staje dęba. Także stoły, nawet kiedy są zmęczone, nie odważą się przyklęknąć. Podejrzewam, że przedmioty robią to ze względów wychowawczych, aby wciąż nam wypominać naszą niestałość.

      - Zbigniew Herbert.

      ... "hej ho, hej ho, do pracy by się szło..."; pojadę też innym klasykiem - "nie chcem, ale muszem..."
      Przyjemnej soboty.:)
      11:30

      Usuń
    2. ... nie można całego dnia spędzić ze szmatką w ręce!
      Przerwa na... obiad ;-)
      Witam popołudniowo :)
      Przedmioty! Nie jestem ,, zbieraczką'', ale są przedmioty, które kojarzą się z miłymi chwilami, te lubię zachować. Zachowuję w pamięci i życiu pozytywne chwile. Złe są przez moment, jak zabolą - staram się zrozumieć dlaczego zabolały i ... przestają boleć.
      Trochę odkurzyłam, trochę poprzestawiałam, i zmęczona, lecz szczęśliwa siadam pod wierzbą, czytam, wpisuję i naj, naj, najserdeczniej pozdrawiam w słoneczną, chłodną mimo wszystko wesołą sobotę.
      Na grządce posadzę Mój marzec.

      Pora przedwiośnia - Ty w nocach miłosnych
      ciepła mi dajesz z serca swego tyle,
      że rankiem myślę - to pierwszy dzień wiosny
      w Twych oczu lśnieniach - stąd gorące chwile.

      Choć dni szczególne miewa w sobie marzec
      - zimie i wiośnie daje przesilenie-
      te dni i noce mi oddajesz e darze
      w ósmy mój marzec Ty w najwyższej cenie

      Popatrz, zbyt szybko osiem lat nam mija
      a my nie chcemy w nich niczego zmienić
      choć nie wiem - moja - jesteś lub niczyja
      spalam się w żarze Twoich dobrych źrenic

      bo w nich jest ciepło, które dla mnie plonie
      - smutki znikają, serce się odmładza
      gdy jesteś ze mną - delikatne dłonie
      z granicą dreszczy, co od zła odgradza

      Oczywista oczywistość nie mojego autorstwa lecz Alexandra Czartoryskiego.

      Cieplutko, serdecznie :)

      17,15

      zostaje samo dobro jak eliksir
      albo esencja, gdy ją dobrze warzyć...
      wszystko, co innym ma się tylko przyśnić
      nam się wciąż zdarza. Nie musimy marzyć.

      Usuń
    3. ... poprzestawiałam, ale da się doczytać. Pod zegarem ostatnia zwrotka. Pan Alexander tworzy piękne wiersze, mam nadzieję, że jest również wyrozumiały i ,, nie dostanę po paluszkach'' ;-)
      Dygam przed Panem w ukłonie przepraszającym :)

      Usuń
    4. Nic się nie stało, Zuzanko, taki Mistrz, jak nasz Alex na pewno nie jest małostkowy. Witaj:)
      U mnie też przerwa w robocie; zaczynam mieć jej powoli dość, chociaż jeszcze nie widzę światełka w tunelu...
      A'propos sekretu...na przerwę przyniosłam Ci kwietny sekret Emily Dickinson -

      A Lady red -- amid the Hill - The Waking Year

      Szkarłatna pani na pagórku
      Doroczny sekret kryje w ziemi,
      A biała pani pośród pól
      W spokojnej lilii drzemie.

      Schludne wietrzyki miotełkami
      Omiotły wzgórza, parów, drzewa.
      Przepraszam, śliczne gospodynie,
      Kogo się mamy spodziewać?

      Sąsiadki się nie domyślają!
      Las ma uśmiechów tyle -
      Sadu, jaskrów i ptaka -
      Za małą, malutką chwilę!

      Jak nonszalancki jest żywopłot,
      Krajobraz jak cichy!
      Jak gdyby "Zmartwychwstanie"
      Nie było czymś niezwykłym!

      ***
      ... kłaniam się z kwiecistym pozdrowieniem.:)

      18:38

      Usuń
    5. ... pozdro, dzięks... jestem za godzinkę w Ogródku :)))

      Usuń
  5. Witaj Ewuniu,
    Co tam deszcz, u mnie śnieg pada...:(
    Mimo to serdeczności weekendowe zasyłam i dobrej pogody życzę, tej poza sercem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Małgosiu, witaj:)
      Przywiało ten Twój śnieg i do mnie... za oknem świata nie widać, taka okropna zadymka.
      I cóż my możemy na to poradzić? Pogoda gastronomiczna i tylko do przytulania we dwoje...
      Ciepłoty serdecznej na cały weekend.:)

      11:34

      Usuń
  6. Dzień dobry dzierlatkom :)))*

    A ja przyszedłem do ogrodu z Erykiem Maverem


    Lubię ciszę mojego ogrodu

    Lubię ciszę mojego ogrodu
    rankiem, rosę na kwiatach liści
    słońce wschodzące na horyzoncie
    świergot ptaków na drzewach czereśni.

    Lubię ciszę mojego ogrodu
    kiedy słońce w zenicie na niebie
    promieniami pieści me kwiaty
    my siedzimy tak obok siebie

    Ty nalewasz mi kawę pachnącą
    do mojego kubeczka z kotkiem
    pszczoła krąży nad krzewem malin
    i kukułkę słychac z oddali

    Georginie, piwonie i róże
    kulami swych kwiatów ogromne
    wysokie, smukłe i dumne mieczyki
    malwy moje pod oknem dostojne.

    Prezentują kolory wszelakie
    do słońca kierując swe kwiaty
    nasturcji pnącza długie, wijące
    wokół dużej kwiecistej rabaty.

    Gożdziki , nagietki , irysy
    i inne gatunki bez liku
    na grządkach, klombach i wazach
    a nawet w wiszącym koszyku

    Lubię ciszę mojego ogrodu
    kiedy zmrok otula me kwiaty
    księżyc wschodzi nad dachem domu
    i nie widzisz już żadnej rabaty

    Ale czujesz won kwiatów i trawy
    i maciejki zapach cudowny
    świersza granie dobiega z oddali
    i ten wietrzyk jak oddech łagodny

    Delikatnie pieści twe włosy
    czuły niczym kochanki ręka
    żaby rechot ze stawu liści
    jest dla ucha niczym piosenka

    Lubię ciszę mojego ogrodu
    w każdym dniu i o każdej porze
    bo to raj mój maleńki, własny
    zbudowany na własnym ugorze

    Autor: Eryk Maver

    Paskudnie, jak dla wiosny, poza dobroczynnym deszczem. Nic
    tylko w siedzieć w chałupie z czymś rozgrzewającym :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku, ogrodowy Skowronku:)))*

      Dziękuję za ten maleńki raj...:)*
      Ja też lubię ciszę mojego ogrodu i nie tylko...

      Lubię...

      Lubię gdy jesteś blisko
      na wyciągnięcie dłoni
      wtedy jest prostsze wszystko
      i czas już mnie nie goni.

      Lubię gdy jesteś obok
      i świat się już nie liczy
      lubię rozmawiać z Tobą
      o wszystkim i o niczym.

      Lubię wieczory długie
      dające wytchnąć zmysłom
      nawet gdy śpisz to lubię
      bo wtedy jesteś blisko...

      - Leszek Waszczyński
      ***

      ... coś rozgrzewającego bardzo by się przydało; bo termometr co godzinę zjeżdża niżej...
      Mimo to pozdrawiam ciepło i czule:)***

      11:45

      Usuń
  7. ...i słuchać pięknej muzyki...

    Jose Carreras - En Aranjuez Con Tu Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=py-_bgPEZQ4&feature=related


    *** W Aranjuez z Twoja miłością ***

    Aranjuez jest miejscem marzeń i miłości.
    W ogrodach szmer krystalicznie czystej wody w fontannach zdaje się szeptać do róż.

    Dziś w Aranjuez uschłe, wypłowiałe liście niesione wiatrem przypominają mi o naszym romansie.
    I o tym, że niepotrzebnie go zakończyliśmy.

    Może ta miłość jest ukryta w wschodzie słońca,
    W podmuchu wiatru, albo w kwiecie?
    Czeka tylko na Twój powrót.

    Dziś w Aranjuez uschłe, wypłowiałe liście niesione wiatrem przypominają mi o naszym romansie.
    I o tym, że niepotrzebnie go zakończyliśmy.

    W Aranjuez, moja ukochana.
    Ty i ja…

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to może jeszcze raz cudowna muzyka, śpiew i kwiaty - José Carreras - I Remember You -

      http://www.youtube.com/watch?v=Zs_y04anfQ4&feature=related

      Zbudził mnie dźwięk spadającego deszczu
      Wiatr szumiał, ja myślałem o Tobie
      I o wszystkich łzach jakie wylałaś przeze mnie
      Ale kiedy mnie potrzebowałaś, zawsze przychodziłem

      Maluję obraz minionych dni
      Kiedy miłość była ślepa, a ty sprawiałaś że widziałem
      Całe życie wpatrywałem się w twoje oczy
      Wiedziałem że byłaś tylko dla mnie
      Cały czas - byłaś tam dla mnie

      Pamiętaj o wczoraj - spacerując, trzymając się za ręce
      O miłosnych listach w piasku - Pamietam Cię
      Przez nieprzespane noce, przez niekończące się dnie
      Chcę zebyś powiedziała "Pamiętam Cię"

      Spędzalismy wakacje spadając z miłosnych szczytów
      Wierząc że jeszcze kiedyś bedzie tak samo
      Powiedziałaś: Kocham Cię, nie wydając z siebie dźwięku
      Ja powiedziałem, że oddam życie za choćby jeden pocałunek
      Będe żył twoim uśmiechem i umrę za twój pocałunek

      Pamiętaj o wczoraj - spacerując, trzymając się za ręce
      O miłosnych listach w piasku - Pamietam Cię
      Przez nieprzespane noce, przez niekończące się dnie
      Chcę zebyś powiedziała "Pamiętam Cię"

      Mieliśmy wpływ na cięzkie czasy
      Ale jest też cena, jaką za to zapłaciliśmy
      Mimo tego wszystkiego, nadal trzymamy się obietnic jakie złożyliśmy
      Obiecałem ci, że nigdy nie będziesz samotna.

      Zbudził mnie dźwięk spadającego deszczu
      Zmyłem z siebie sen o tobie
      Ale nic nie jest w stanie sprawić byś z nich odeszła
      Ponieważ zawsze będziesz moim snem przechodzącym w rzeczywistość
      Oh moje kochanie, kocham cię!

      Pamiętaj o wczoraj - spacerując, trzymając się za ręce
      O miłosnych listach w piasku - Pamiętam Cię
      Przez nieprzespane noce, przez niekończące się dnie
      Chcę żebyś powiedziała "Pamiętam Cię"

      :)))***

      ... a teraz... mimo niechęci do pluchy, muszę wyskoczyć na dwór... na razie; przyjdę znów się ogrzać...:)*
      12:01

      Usuń
  8. Hej, hej... jest tu kto? Przerwa w robocie na dymek i kawkę... :))
    Słoneczko wyszło, duje troszkę mniej, a pod wierzbą zacisznie i cieplutko...
    Staszku:)
    Miałeś pilnować parytetów w Ogródku i co, sam fugas chrustas? ;-)
    Proponuję troszkę wielkanocnego humoru do kawki, a Andrzejem Waligórskim -

    WIELKANOCNE KURCZĘTA

    Trwają długie debaty nocne
    Skąd się wzięło kurczę wielkanocne?
    Skąd ta ledwie co wykluta kurka
    Przy święconem stroszy żółte piórka?
    Może to jest oznaka dla ludzi
    Że już wiosna, że przyroda się budzi?
    Może kura nam zrobiła niespodziankę,
    Bo o tydzień przenosiła pisankę?
    Może to piszczące maleństwo
    Wieści żółte niebezpieczeństwo?
    Może to są rezultaty twórcze
    Nazbyt częstych okrzyków "O kurcze"?
    Ja rozumiem, baranek, zajączek,
    Ale czemu kurczę się tu plącze?
    Tu rzeżuchę uszczknie, lub wątróbkę,
    tam na czysty obrus zrobi kupkę,
    Chce pić wodę, trafia na żubrówkę,
    Potem łapką się trzyma za główkę,
    I przewraca się po stolikach
    Ptak z gatunku gallus domestica,
    Niewyraźny etymologicznie,
    Podejrzany ideologicznie,
    Aż dopiero pan profesor Dreptak
    Pierwsze ścieżki w tej dziedzinie przedeptał,
    Dowiódł bowiem iż owe kurczątka
    Są symbolem kurczów żołądka!
    Fakt, że Polak się na święta obżera,
    Że go potem pogotowie zabiera,
    A czasami to nawet policja,
    Taka u nas narodowa tradycja!
    Tak więc, dzięki profesorowi
    Nikt już teraz nic złego nie powi,
    Nie wywiedzie kurczaka z pogaństwa
    lecz z narodowego chrześcijaństwa!
    Nowy sukces w naszej trudnej walce!
    ... a lewica gryzie w złości palce!

    wersja II

    Bo to nie jest relikt pro-pogański,
    Lecz przeciwnie narodowo-chrześcijański,
    Co pomaga w naszej słusznej walce!
    ... a lewica gryzie w złości palce!

    :)))

    ... przypominam wszystkim Ogrodnikom, że dzisiaj jest ostatni termin siania rzeżuchy, żeby na Jajeczną Sobotę zamieniła się w zielony trawniczek.
    I poproszę o ładną muzyczkę do kawy...:)*
    16:25

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ach Witaj Ewo:)))

      Popatrz, godzinę temu wymieniłaś mnie, jako odpowiedzialnego za parytety, a ja coś czując... otworzyłem furteczkę ogródkową:)
      Dziękuję za Waligórskiego oraz za przypomnienie o terminie na: rzeżuchowy kożuch:)
      Nasionka kupiłem, ale oczywiście... zasiać zapomniałem.
      Teraz, po przeczytaniu krzyknałem: Iwona, rzeżuchę czas wysiać...! :)
      Więc już "się sadzi", a ja tylko doglądam i kończę wpis:))) Potem podleję. To się nazywa: współpracą i ... podział obowiązków:)
      Pogoda u mnie paskudna i antywiosenna. Około jednego stopnia " in plus ", wietrzysko i deszcz ze śniegiem. Pogoda barowa, a napewno dla domatorów:)
      Troszkę zangażowałem się na polityczno-społecznym blogu, który też jest " na bazie " ogródka". Jednak cholera, mam naturę polityczną, choć - ze względu - na jej jakość, należałoby pwiedzieć BASTA:)
      Podam Ci nazwę, gdybyś miała ochotę odwiedzić:
      SimplementEliza.blog.onet.pl
      Prowadzi Pani, która kilkadziesiąt lat temu została , przez " komunę " wyproszona z Polski... Z kilkuletnim dzieckiem, 30 dolarami i wpisem w paszporcie: " Bez prawa powrotu"...Mieszka w Liege, w Belgii.
      Wielu ludzi rozsądnych tam pisze. No i: ja:)))
      Pozdrawiam serdecznie i obiecuję, że nie będę zaniedbywał... tak cudownego miejsca jak Twój Ogród. Przepraszam: jak Ty i Twój Ogród:)))

      Stanisław

      Usuń
    2. Witaj Staszku:)
      Miło mi, że Ogródek do czegoś Ci się przydał...:))
      Ja też dzisiaj rzutem na taśmę wysiałam rzeżuchę, a kupiona była już tydzień temu.
      U mnie za oknem szaleje w tej chwili burza śnieżna! Tak, tak... nic nie zmyślam, walą "pieruny" i sypie grad na przemian ze śniegiem; takiego zjawiska jeszcze nie widziałam, jak żyję... :)
      Nawet go złapałam w obiektyw, bez "pieruna" oczywiście.
      Znam mądry blog Pani Elizy i podczytuję go sobie od czasu do czasu. Nawet kiedyś wyedukowałam się w zakresie wysokości przyszłej emerytury.:) Jednak stanowczo wolę od polityki i zgiełku codzienności odpoczywać w ogrodzie...
      Na rozgrzewkę i antrakt w robocie proponuję mały wyskok z Doorsami do whisky baru -

      The Doors - Alabama Song (Whiskey Bar) Live!

      http://www.youtube.com/watch?v=T_d_VJbYAfc

      ... no to zdrówko! :)))
      Serdecznie pozdrawiam Iwonę i Ciebie.:)
      18:53

      Usuń
    3. Witam serdecznie Ewo:)

      Jestem mocno podbudowany zwycięstwem Agnieszki Raswańskiej nad Szarapową:) Sprzed pół godziny.
      To było wspaniałe widowisko, a ja dopingowaem Ją - toastami wznoszonymi w domu:) Więc się troszku " zaprawiłem " :)))
      A co do polityki: Uciekam i wracam. Cholerny nałóg, gorszy od papierosów, alkoholu, " ziółek "... Albo też poprosu: słaby jestem.
      Nieskromnie powiem jednak, że... mam wyczucie polityczne i wiele spraw się potwierdziło. Z tych, które przewidywałem:)
      Ale zawze Twój Ogród jest i będzie - dla mnie - ostoją: spokoju, ukojenia i znalezienia doznań, których żadne blogi polityczne - nie zapewnią:)
      Dziękuję z Doorsów, kiedyś próbowałem analizować Ich głebokie teksty. Słynął z nich zwłaszcza Jim Morrison. Kiedyś nazywano ich: filozofami beatu.
      Pogoda faktycznie przechodzi załamanie:) Nikt nie wie, co będzie w święta? Zima, czy wiosna?
      Dziś zrezygnowaliśmy z przedświątecznej wizyty na cmentarzu, właśnie ze wzgledu na aurę. Może jutro.../?/
      Ciepłego, miłego, poetyckego wieczorku Ewo:)
      Odpozdrawiamy razem z Iwoną:)))
      Stanisław

      Usuń
  9. Zamiast palić cigareta posłuchaj Davida Garretta...:)))

    David Garrett - Carmen Fantaisie Op 25

    http://www.youtube.com/watch?v=WtDJuQ9oawU&feature=related

    -----------

    Salut d' Amour - David Garrett

    http://www.youtube.com/watch?v=3tTGPey6ocs&feature=related

    ...:)))*
    17:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... piękne skrzypeczki, dziękuję...:)* Dodam jeszcze listopadowy deszcz... ze względu na dzisiejszą pogodę. Ale tak cudne dźwięki może ją odczarują?

      David Garrett - November Rain

      http://www.youtube.com/watch?v=IXOn_v8yRxM&feature=related

      ... na miejscu deszczu, zamiast padać - natychmiast przysiadłabym na koncercie...:)
      18:25

      Usuń
    2. ...a może jak zaśpiewa Dorotka to pogoda się poprawi:)

      Chmury nad głową~Dorota Osińska

      http://www.youtube.com/watch?v=4sKgC9d4ZOY&feature=related

      ...:)*
      19:50

      Usuń
    3. ... zobaczymy, ale pogodę trzeba mieć w sobie i włączać ją jak światło... pozdrawiam więc z... Prognozą na jutro i z Dorotą Osińską -

      http://www.youtube.com/watch?v=IIynCVbQKBA

      :)*
      20:51

      Usuń
    4. ...heej, nie tylko pogoda-aura, ważna też jest Pogoda ducha pięknie wyśpiewana przez Hannę Banaszak.

      http://www.youtube.com/watch?v=YKlbJnAGOHQ&feature=endscreen

      ...:)))

      21,12

      Usuń
    5. ... to ja Ci Zuzanko trochę poantycypuję...:)))
      Wprawdzie to dopiero od jutra, ale czy już zrobiłaś porządek w garderobie?

      Co lubi kwiecień...?

      Czwarty miesiąc w roku
      kwieciem się czarownie odziewa
      mając świat na oku,
      czy dobrze, modnie się ubiera...?!

      Porządki czyni w garderobie,
      by natura rozkwitała,
      gdyż zielono ma w głowie
      albowiem to jego aura...

      Maciejkę, lobelię i mak sieje
      z dobrymi intencjami,
      siadając z ptakami na karuzelę
      oraz barwnymi motylami...

      Ptasie nutki kolekcjonuje,
      haftując nowy wzór;
      kwiecień co łąki, pola dekoruje
      i jasny uśmiech Twój...

      - Aleksandra Baltissen

      ... musiałam znowu wyciągać ciepłe ciuchy... eh... a taki ładny płaszczyk sobie kupiłam na wiosnę.
      Jeszcze nie tracę nadziei na święta...:)
      21:37

      Usuń
    6. ... kwiecień Pani Aleksandry ,,porządki czyni w garderobie'' - no cóż, zanurkowałam do szafy, trochę był problem, bo jestem bardzo niezdecydowana w kwestii odzieżowej, a mam w planie wyjazd na kilka dni, mam nadzieję, że w bardziej słoneczne miejsce.
      Zdradziłam na dzisiejszy wieczór Ogródek na korzyść filmu. Przyznam, że zaabsorbował mnie tak bardzo,że dopiero teraz spojrzałam na klawiaturę.
      Miłość i jeszcze raz miłość, piękne dziewczyny, jeszcze piękniejsze stroje, dodatkowe atrybuty dorożka z pięknym koniem, kuter rybacki, jak kuter to i ryby.
      Może w tym cieplejszym klimacie nastąpi Wiosenne spełnienie z dotykiem motyla i spełnionymi marzeniami.

      Nie pieść klawiatury, w monitor wpatrzona.
      Otrzyj łezki, rusz przed siebie wiosny rajem.
      Sukienkę ulubioną i w uśmiech uzbrojona.
      Zostaw próg samotności, idź miłości gajem.

      Ja czekam na ciebie z bukietem marzeń.
      Odfrunie smutek, powita radość splecionej ręki.
      Czekają nas weekendowe chwile zdarzeń.
      W winie utopimy szarość dni i los udręki.

      Zadrży w nas głos wspomnień, cienie znikną.
      Cygan skrzypek zagra naszych serc płomienie.
      Gwiazdy nam zaświecą, świergoty nie umilkną,
      Dotyk motyla obudzi w nas spełnione marzenie.

      Pora bardzo, bardzo późna. Dobranoc Ewuniu*, dobranoc Ogródek :)))

      23,43

      Usuń
    7. ... Wiosenne spełnienie napisał Amadeusz ze Śląska.
      Dobranoc :)

      Usuń
  10. Ciemno,zimno...zbliża się pora przytulania do jasieczków:)
    Dobranoc Kochani, tanecznym krokiem idziemy do łóżeczek:)

    Glenn Miller - Moonlight Serenade

    http://www.youtube.com/watch?v=TZQQ0vUBceM&feature=player_embedded

    Cudownych snów o wiośnie...:)
    Pa...do jutra:)*

    21:40

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora rzeczywiście stosowna, po sobocie pełnej krzątaniny...
      Zakończmy więc ten wieczór z maleńkim marzeniem Elli Fitzgerald - Dream a Little Dream of Me -

      http://www.youtube.com/watch?v=SDfe9dn59Mk&feature=related

      Dobranoc... miłych marzeń sennych...:)*
      22:30

      Usuń
  11. Widzę, że panie o pogodzie, a ja zaprosiłem znowu Eryka Mavera by nam powspominał o besame mucho -


    *** Wspomnienie „besame-muccio” ***

    Na dancingu tańczą goście
    saxofonu piękna gra
    i cudowna ta kobieta
    tak do mikrofonu łka:
    „besame-besame muccio”

    I nie widzę już niczego
    bo jest dla mnie tylko ona
    i piosenka tak niezwykła
    tak tęsknotą przepojona

    I łzę w oku ma dziewczyna
    tak ze serca swego śpiewa
    głos jej serce me przenika
    i krew w żyłach mi rozgrzewa
    „całuj mnie-całuj kochany”

    Nasze oczy sie spotkały
    i błysnęło jej coś w oku
    mam wrażenie, że to do mnie
    lecz tak wiele ludzi wokół

    Znów ponownie to spojrzenie
    i wiem teraz, już na pewno
    że ten błysk w jej pięknych oczach
    coś wspólnego ma też ze mną
    besame-besame muccio”

    Piękne słowa szepczą czule
    jej cudowne miękkie usta
    nie obchodzą mnie już więcej
    inni ludzie...........jakby ustał

    Czas, bo ona taka piękna
    smagła postać, długie włosy
    i te piersi pod sukienką
    zdają się pieszczoty prosić
    „całuj mnie-całuj kochany”

    Widzę ja w moich ramionach
    ciało jej gorącem płonie
    oczy rozkoszą zamglone
    na jej piersiach moje dłonie.

    Koniec śpiewu, ludzie klaszczą
    ona wraca do stolika
    w wyciągnięte ręce męża
    a me serce żal przenika

    że to nie są me ramiona
    że ta chwila się skończyła
    lecz w pamięci mej zostanie
    ta piosenka, ta dziewczyna.

    ***

    I kołysanka - jasne, że Besame Mucho i Cesaria Evora

    http://www.youtube.com/watch?v=3AeuB04YTZc&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani.:)*** Besame mucho :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie nie tylko o pogodzie, Jasieńku, bo grały też pięknie na nutkach uczuć...:)
      ... a Pan Eryk Maver miał zdecydowanego pecha...:))
      Moja dobranocka będzie dzisiaj z niezapominajkami i... z prośbą, pod którą się podpisuję, mimo, ze wiersz napisał Jan Lech Kurek -

      Niezapominajki

      Napisz mi miłości najpiękniejsze słowo,
      Drżące obietnicą, uśmiechnięte majem,
      Wpisz je srebrną rosą w zieleń szmaragdową,
      I w błękitne płatki niezapominajek.

      Darowane szczęście nazwij po imieniu,
      Niech w wiosenne niebo marzeniem pofrunie,
      Niosąc na złocistym, słonecznym promieniu,
      Niezapominajek modry pocałunek.

      Kiedy w błękit wspomnień sen miłości wprzędziesz,
      To czas przemijaniem nie zdoła jej zatrzeć,
      Bo ciągle, jak feniks, odradzać się będzie,
      W niezapominajkach zostając na zawsze.

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** czas na słodkie przytulanie i... besame mucho, mucho...:)))***

      ... oczywiście, przy dźwiękach miłosnych nut... za moment...

      22:13

      Usuń
    2. ... i kołysanka z Cesarią i niesamowitym clipem...

      Historia de un amor - Cesaria Evora

      http://www.youtube.com/watch?v=_PPvnArbpvg&feature=related

      ... nie wiem, czy aby do snu? :)****

      22:19

      Usuń
  12. ...To jeszcze coś - Historia de un amor - Cesaria Evora.

    http://www.youtube.com/watch?v=_PPvnArbpvg&feature=related

    na dobry sen :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no właśnie... o tym samym pomyśleliśmy, tylko ja nie widziałam Twojej kołysanki, jak już wstawiałam swoją, a gra mi jeszcze teraz...:)***

      22:21

      Usuń
  13. Cześć! Ewciu, jeśli nie śpisz , to wpadnij do mnie na blog:)))
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ozonko, za mocne wrażenia na noc... jutro do Ciebie zajrzę, a na dzisiaj pa.:)

      Usuń
  14. Witam:)))
    U mnie słoneczko i błękitne niebo.Przestało wiać:)

    PIĘKNY DZIEŃ KRZYSZTOF KRAWCZYK

    http://www.youtube.com/watch?v=KZwQN_8po5M

    ...:)*
    7:46

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj:)
    ... u mnie niepiękny... jedziemy windą do góry na Prima Aprilis...:))

    8:42

    OdpowiedzUsuń