Powered By Blogger

czwartek, 8 marca 2012

Marcowe marzenie







Marcowe marzenie

Wcześniejsze poranki, słońce świeci ładniej,
wciąż milczą kolory, choć dzień dłuższy w dobie,
w zakamarkach duszy radość drzemie na dnie,
zima w swym spełnieniu rychło zamknie obieg.

W taki dzień marcowy namaluj mi lato,
nie żałuj zieleni, ja tak za nią tęsknię,
pozwól w wyobraźni zakrólować kwiatom,
promieniem uśmiechu zimny dzień roztętnij.

Że to niemożliwe? Jeszcze szary pejzaż...
jeden gest wystarczy, dotyk czułym słowem,
delikatne róże znów zakwitną w wierszach,
a letni żar uczuć zbudzi się na nowo.

53 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Chyba rekord zimna padł tego marca... za oknem -8st. Ale słońce bardzo pięknie już świeci, może jego oddech choć trochę rozgrzeje powietrze?
    A na razie gorąca kawa, ciepłe rajstopy i sweterek...
    I tak uzbrojona wyskakuję w mroźny teren.

    Udanego dnia z uśmiechem, słoneczkiem i ociepleniem; do spotkania po południu...:)

    6:35

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasiek juhas8 marca 2012 07:09

    Dzień dobry Paniom.:)***

    W takim dniu bukiecik życzeń ślę
    I myśli czułych, proszę przyjmij
    A róże, a po cóż Kochana Ci róże
    Ważne, byś Ty kochała najdłużej.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku:)***
      Wdzięcznie dygam za czułe myśli i wierszowane życzenia; niech się spełnią... :)

      Szary pejzaż z wiersza rozkwitł czułym słowem,
      na niebie malutkie, białe żagle chmurek,
      a do Twoich życzeń coś jeszcze dopowiem -
      jak kocham, to kocham. Nigdy nie żartuję.

      :)***

      Jeszcze jest trochę słonka na zachodzie, więc Ci przesyłam radośnie parę promyczków.:)*

      16:58

      Usuń
    2. ... a za Maleńczuka odwzajemniam się wdzięcznie Agnieszką Osiecką - z małym dreszczem w wykonaniu Katarzyny Łęckiej:

      http://www.youtube.com/watch?v=0xWvnVg9GWE

      "Ten mały dreszcz zachęty"

      Ten mały dreszcz zachęty
      To jakieś takie coś
      Ten uśmiech niezbyt święty
      I niezbyt groźna złość
      To w moich oczach płonie
      To czyha na dnie słów
      Pan ściska drżące dłonie
      I błaga mnie: "ach mów"

      A ja od stóp do rzęs
      Miłością jestem
      I jedynie to ma sens
      I więcej nic
      O tak! to tylko umiem
      Dawać i brać
      W miłosne szachy grać
      I więcej, więcej nic

      Pan w moich wątłych dłoniach
      Po uszy chciałby tkwić
      Rozniecać we mnie pożar
      I w moim ogniu żyć
      Lecz wybacz mi te słowa
      I zdobądź się na gest
      Zaczynać wciąż od nowa
      To tylko piękne jest

      Bo ja od stóp do rzęs
      Miłością jestem
      I jedynie to ma sens
      I więcej nic
      O tak! to tylko umiem
      Dawać i brać
      W miłosne szachy grać
      I więcej, więcej nic

      W szufladzie z łakociami
      Ukryjesz fotkę mą
      Ukryta przed żonami
      Wydzielać będzie prąd
      A co było w sercach niemych
      Co tkwiło na dnie ócz
      My tylko dwoje wiemy
      Szuflada i klucz

      Bo ja od stóp do rzęs
      Miłością jestem
      I jedynie to ma sens
      I więcej nic
      O tak! to tylko umiem
      Dawać i brać
      W miłosne szachy grać
      I więcej, więcej nic.

      :)*

      17:01

      Usuń
  3. Jasiek juhas8 marca 2012 07:35

    ...i jeszcze M. Maleńczuk o Święcie

    ✿ڿڰۣڿڰۣڿڰۣ Święto Kobiet ڿڰۣڿڰۣڿڰۣ✿

    W tym dniu nieistniejącym święta kobiet
    A jednak właśnie ten dzień się pamięta
    Doprawdy składam tę wiązankę tobie
    Z wyrzutów sumienia

    Niech że na gorsze nic już nigdy się nie zmieni
    I nikt nie każe ci być twardą i bez wad
    Miej zawsze dużo dobrych rzeczy do jedzenia
    Bezpieczny własny świat

    Cóż jeszcze tylko bukiet szczerych chęci
    Co nie jest więcej wart niż ćwiartka w bramie
    Niech nic juz nigdy złego się nie święci
    Święte niech - święci się

    Nie telep się samotnie w czterech ścianach
    W każdy odgłos się nie wsłuchuj jak ten pies
    Niech tylko słońce w twoje okno skośnie wpada
    Nie tylko ciągle deszcz

    A życie twoje niechże będzie żywe
    I pełne miłych żywych niespodzianek
    I nie bierz dobrych monet za fałszywe
    Mimo że mimo że

    Ubieraj się w kolory - nie na czarno
    I niech telefon dzwoni bodaj cały dzień
    I nie trać wiary - niech na twoja przyszłość całą
    Nie padnie nigdy cień

    :)***

    Słoneczko też Wam posyłam :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasieńku :)
      Dziękuję ślicznie za życzenia...
      Prawdziwego uczucia czas nie zmienia...:)

      Serdeczności...:)
      8:08

      Usuń
    2. ... Jaśku, cudny ten Maleńczuk... w podzięce dostałeś wyżej mały dreszczyk zachęty - ode mnie, Agnieszki i Katarzyny...:)))*

      17:04

      Usuń
  4. Witaj Ewuniu,Ogrodnicy:)
    Zapraszam na letnią łąkę...:)

    Halina Surmacz

    A najpiękniej to jest na łące
    Gdy o świcie można tam iść
    Patrzysz, patrzysz i oczom nie wierzysz
    Każdy piękny łąkowy liść
    Każda trawka jak dzieło sztuki
    Koniczyna przy ziemi śpi
    Pewnie zaraz stokrotka ją zbudzi
    Przecież szkoda tych ciepłych dni
    Patrzysz wkoło i oczom nie wierzysz
    Taka nawłoć żółta jak słonko
    Żyje w zgodzie z innymi wokół
    I pozwala przysiąść biedronkom
    Albo wrotycz co kwiatków ma tysiąc
    I oczkami wszędzie zerkają
    Wszystko widzieć pragną wokoło
    Takie oczka ciekawskie mają
    Schylasz głowę i oko zabłysło
    Bo niebieska niezapomniana
    Woła, woła do ciebie - pamiętaj
    Nie zapomnij o mnie kochana.
    A tam dalej jaskry, irysy
    Takie zwykłe, proste łąkowe
    Ale piękna ich barwy i wdzięku
    Nie potrafisz wyrazić słowem.

    Kwiaty lata....

    http://www.youtube.com/watch?v=-0c1I31_gDU

    Jaśko podesłał słoneczko...i już jest ciepło i kolorowo.
    Pięknego dnia Kochani...:)*
    8:13

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Bardzo przydały się "Twoje" kwiaty lata do moich róż i dzisiejszego nastroju, piękne dzięki...:)*
      Żeby dopełnić wrażenia artystyczne na tak piękny dzień, dodam serenadę Szuberta i kwietne ogrody -

      http://www.youtube.com/watch?v=eLS6-XxbwR4

      Dzień był przepiękny, uśmiechnięty słońcem od ucha do ucha i... "aż" +4 st. do tej chwili.
      Równie uśmiechniętego wieczoru...:)

      17:22

      Usuń
  5. Do wczorajszych bukietów z frezji, dołączam dla Pań uroczą piosenkę Jima Reeves`a:

    " Roses are Red My Love "


    www.youtube.com/watch?v=0yjQEvHYPgA

    Niech Ten Dzień , i nie tylko , będzie Dla Was pełen słońca, róż, i radości:))) I dobroci, dla nas chłopów:)))))

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Staszku:)
      Bukiecik frezji pięknie pachnie i trzyma się doskonale od wczoraj; widać, że z serduszka dany...:))
      Przytulam Cię z serca, a za życzenia i czerwone róże dziękuję najpiękniej, jak umiem - tutaj mogę tylko piękną muzyką - marzeniem Roberta Shumanna -

      http://www.youtube.com/watch?v=wp4WIaGRL3s&feature=related

      Pozdrawiam cieplutko:)

      17:35

      Usuń
  6. ...u mnie dziś dzień bielą trąci...zima wróciła.

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego,słonecznego dnia Meg...:)
      9:08

      Usuń
    2. ... u mnie pogoda, jak marzenie, śnieg zniknął całkowicie i oby więcej nie wrócił...
      Małgosiu, obiecuję, już dzisiaj do Ciebie na pewno zajrzę... :)
      Słodkości i serdeczności od Tobie najmilszego do końca dnia. Pozdrawiam :)

      17:39

      Usuń
  7. I jeszcze To Wam ofiaruję:

    Marek Grechuta: " SERCE "


    Za smutek mój, a pani wdzięk
    ofiarowałem pani pęk czerwonych melangoli.
    I lekkomyślnie dałem słowo,
    że kwiat kwitnie księżycowo, a liście mrą srebrzyście.
    Pani zdziwiona mówi: "Cóż, to przecież bukiet zwykłych róż."
    Tak, rzeczywiście. Więc cóż Ci dam?
    Dam Ci srece szczerozłote.
    Dam konika cukrowego.
    Weź to serce, wyjdź na drogę.
    I nie pytaj sie "Dlaczego?"
    Weź to serce, wyjdź na drogę.
    I nie pytaj sie "Dlaczego?"
    Stara baba za staraganem wyrzuciła wielki kosz.
    Popatrz jak na złota drogę
    twój cukrowy konik skoczył.
    Popatrz jak na złotą drogę
    twój cukrowy konik skoczył.
    Za smutek mój, a pani wdzięk
    ofiarowałem pani pęk czerwonych melangoli
    A pani? Cóż, nie chce tych róż.
    Że takie brzydkie, że czerwone i że z kolcami
    Więc cóż Ci dam?
    Dam pierścionek z koralikiem.
    Ten niebieski jak twe oczy.
    Popatrz jak na złotą drogę
    twój cukrowy konik skoczył.
    Popatrz jak na złotą drogę
    twój cukrowy konik skoczył.
    Dam Ci srece szczerozłote.
    Dam konika cukrowego
    Weź to serce, wyjdź na drogę.
    I nie pytaj sie "Dlaczego?"
    Weź to serce, wyjdź na drogę.
    I nie pytaj sie "Dlaczego?"

    Bonus darmowy, już tylko ode mnie: 100 całusów:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staszku, Twoje serce jest dla Nas w Ogródku, czuję to...:)
      Konik cukrowy... i Twoje 100 całusów...jakie to przesłodkie i przemyślane z prawdziwym uczuciem.:))
      Odwzajemniam się swoim, a na aromatyczną kawę, czerwone wino i deser zapraszam - oczywiście... już wszystko szykuję.:)

      17:48

      Usuń
  8. A wieczorem zgoszę sie na: dobre wino, ciasto...
    Wszak mamy kapitalizm/ łupany w kamieniu/ i... moje dobre i szczere słowo, musi jakąś " gratyfikację " spotkać:)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki Staszku za życzenia.Odwzajemniam całusy...:)
    Mam nadzieję,że Ewunia upiekła tą boską szarlotkę i zaserwuje ją do popołudniowej kawy...:)
    Do wieczora..:)
    9:05

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Ewo.
    Witajcie Panie i Panowie.
    Od kilku dni trzyma mnie grypa i stąd moja dłuższa nieobecność. Sprzęt już jako tako chodzi.
    Dzisiaj jednak nie o grypie tylko z życzeniami.
    Ewo, przeurocza Dziewczyno i muzo moich męskich westchnień. Za umilanie mi życia poezją przyjmij najlepsze życzenia i wszystkie kwiaty świata. Nie mogę ich narwać, więc w zastępstwie dedykuję Ci piosenkę w wykonaniu Andrzeja Dąbrowskiego.

    Gdyby wszystkie kwiaty.

    Gdyby wszystkie kwiaty
    Z wszystkich kwietnych łąk
    Miały twoje oczy
    Uśmiech ciepło rąk
    Gdyby mogły mówić
    I mieć w oczach łzy
    Nie były by nigdy
    Tak piękne jak ty

    Gdyby wszystkie kwiaty
    Zebrać z kwietnych łąk
    Zrobić z nich bukiety
    I rozrzucić w krąg
    Dodać wszystkie bazie
    Wszystkie białe bzy
    Nie były by one
    Tak piękne jak ty

    Gdyby cały kruszec
    Z wszystkich złotych rud
    Ktoś ci przyniósł w darze
    I złożył u stóp
    Gdyby ktoś ci nieba
    Chylić chciał co dnia
    To nikt cię nie będzie
    Tak kochać jak ja

    Z tego linku trzeba pod tekstem otworzyć teledysk z piosenką.

    http://teksty.org/andrzej-dabrowski,gdyby-wszystkie-kwiaty,tekst-piosenki

    Wszystkim Paniom życzę zdrowia, dobrego humoru i spełnienia marzeń.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym Ci jeszcze przesłać całusa, bo to jest jedyny dzień, kiedy można pocałować obcą kobietę i nie dostać w pysk.

      Usuń
    2. Dziękuję za życzenia Zygmuncie.Szybkiego powrotu do zdrowia...:)

      Usuń
    3. Dzień dobry Zygmuncie:)
      Tak myślałam, że coś Cię niemiłego musiało dopaść... zdrówka życzę jak najszczerzej..:))
      Dziękuję za cudne życzenia z piosenką... wiesz, czym można zachwycić każdą kobietę...:)
      Kłaniam się pięknie i w podzięce dedykuję Ci arię na strunie G - Bacha

      http://www.youtube.com/watch?v=QJQNd7FLs5Q&feature=related

      ... i powiem, Ci, że taka krewka to ja nie jestem, ale jakbym Cię nie znała z Ogródka, to... kto wie?;)))
      Zdrowiej szybciutko. Serdeczności..:)

      18:01

      Usuń
  11. ... Dzień dobry :) Widzę jak jestem spóźniona ;-)
    Dzięki Przemili Panowie za wspaniałe życzenia odwzajemniam cieplutkimi myślami prosto spod serca, buziakami, które dzisiaj bez złych konsekwencji można rozdawać i radością,
    myśląc o tak sympatycznym towarzystwie.
    Pozdrawiam i pędzę do pracy, najmilszego z milszych dnia :)))

    10,39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Zuzanko i zapraszam na wieczorny poczęstunek poetycko muzyczny... i już zaczynam z wierszem i bukietem od Niego -

      Bukiet od Ciebie

      Nie, nie przynoś dzisiaj kwiatów bo nie trzeba
      Oczy Twoje kwitną łąką kwiatów polnych
      Zaraz z rana się uśmiechasz jak konwalia
      Obejmujesz dłońmi z białych przebiśniegów

      Nawet w deszczu kwitniesz piękną barw paletą
      Wokół ciepłem emanujesz i zapachem
      Bo nie ważne czy jest wiosna czy też zima
      Mam od Ciebie piękny bukiet dnia każdego.

      autorka: Sareneczka.

      Takich bukietów życzę dziś Tobie i wszzystkim Ogrodniczkom... miłego świętowania.:)

      18:25

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu* , Ogrodnicy:)
      Bukiet kolorowy i gorący od ciepła jaki od niego bije, dzięki. Czerwone wino, szarlotka ( dla mnie bez śmietany),piosenki przy których nogi same podrywają się do tańca, piękny wieczór w ten damski dzień.
      Pragnę rozjaśnić ten wieczór Piosenką.

      Niech żyje śmiech, niech żyje szał,
      Niech ginie świat, niech wszyscy giną!
      Bylem się bawił, bylem się śmiał,
      Bylem cię zawsze u boku miał
      Dziewczyno!

      Dość łez, dość westchnień, dosyć skarg,
      Co darmo i bez celu płyną -
      Znudził mię życia huczny targ
      I chcę się upić krwią twych warg
      Dziewczyno!

      Niechaj tam fala życia wre,
      Niechaj się łodzie jasne winą,
      Ja wolę pierś twą, usta twe
      I jednę twych całusów skrę
      Dziewczyno!

      Tę Piosenkę stworzył Włodzimierz Perzyński.

      Wieczór jeszcze trwa, wesołego, radosnego świętowania :)))

      20,49

      Usuń
    3. ... Zuzanko, bardzo dziękuję.:)
      Wieczór już dobiega końca, a mnie już się same oczy zamykają... literki skaczą po winie tu i tam... mam nadzieję, że poczęstunek Ci smakował.:))
      Dobranoc, do jutra, już mnie Morfeusz słodko zagarnia w swoje objęcia. Pa....:)

      22:47

      Usuń
    4. ... Ewuniu*, jeszcze nie śpię, bywa,że muszę pobyć sama z sobą. Bardzo lubię Ogródek, więc nie chciałabym aby moja nieobecność nie sprawiała smutku.

      Blask dnia uciekł od okien,
      czas gdzieś się zawieruszył,
      płynęliśmy srebrnym potokiem
      pośród tkliwości i wzruszeń.

      Płynęliśmy w chmurach, w ciszy,
      pieszcząc się wzrokiem gestem,
      bicie serc swoich słysząc,
      szepcąc co chwilę - jesteś.

      Oplotłem cię swoją miłością
      jak słońca promienie ziemię,
      gdy księżyc zastukał w okno
      odeszłaś, moje marzenie...

      Szarobury Moje marzenie.

      Dobranoc Artystyczna Duszyczko, w Morfeusza objęciach śpij i śnij o nowych wierszach i zdjęciach, które wnoszą do codzienności radość :)))

      Usuń
  12. ...Najpiękniej namaluje lato B.Leśmian...:)

    Łąka - Bolesław Leśmian wyk. Partycja Z.

    http://www.youtube.com/watch?v=0TZbnsPkMA8

    Miłego popołudnia Kochani...:)*

    14:11

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a do Leśmiana, dodam Nanę Mouskouri; myślę, że mezaliansu nie będzie...:)) a więc - Cielito lindo

      http://www.youtube.com/watch?v=hU2e7UFdD0A&feature=related

      ... z cudnym klipem kwiatowym.:)*

      18:09

      Usuń
  13. Do tych pięknych wyżej życzeń,
    przyjmcie Panie mój koszyczek.
    Bo ją wręcz całymi dniami,
    - nieustannie cnię za Wami.

    Co świat byłby wart bez kobiet,
    całe piękno noszą w sobie.
    A niektóre nawet laski,
    - zasługują na oklaski.

    Wad nie widzę ja w kobietach,
    taki ze mnie jest esteta.
    Jak mi spojrzy jaka w oczy,
    - to mnie zaraz zauroczy.

    Był przypadek.O nim powiem,
    wręcz mi zawróciła w głowie.
    Natrafiłem na Ogródek,
    - uprawiany z wielkim trudem.

    W tym Ogródku jest kobieta,
    co mi dała stały etat.
    Jak ktoś nadal w sprawę wnika,
    - to jest etat ogrodnika.

    Tu przychodzę, grządki pielę,
    światek, piątek i w niedzielę.
    Mam godziny nadliczbowe,
    - towarzystwo, doborowe.

    Mam sekator i łopatkę,
    tak jak wszyscy Ogrodnicy.
    Wspomnę, także o wiaderku,
    - co zostało z piaskownicy.

    Ciężka jest w Ogródku praca,
    może się ktoś z cicha zżyma.
    Lecz są tacy "ogrodnicy",
    - ich robota się nie ima.

    Nie chcą zabrać się do pracy,
    w wierszu wcale nie zagajam.
    Co rok wpadną do Ogródka,
    - tak w połowie, chyba maja.

    To Serwacy wraz z Pankracym,
    dodatkowo, Bonifacy.
    To są tacy "ogrodnicy",
    - przeszkadzają wszystkim w pracy.

    Wszystkich trzech wspaniale znacie,
    są świętymi, mówią pacierz.
    Z nimi, także jest Zofija ,
    - co numery, też wywija.

    Na Nią, też bym wyjął kija,
    ale szybko, bym go schował.
    To przez grzeczność, moi Mili,
    - Zofia to moja - teściowa.

    Dziś jest takie wielkie święto,
    opisują je gazety.
    Tłustym drukiem są nagłówki,
    - wszystko na temat kobiety.

    Wszystkiego najlepszego z okazji okazji.:)

    PM - 15:40:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jędrusiu - Ogrodniku z wierszykiem na etacie:))
      Schowaj kija, daj dziś kwiatek; teściowej się też od życia coś należy.:) I pamiętaj, że -

      Różne są kobiety na tym bożym świecie,
      piękne, przebojowe i uwodzicielskie,
      skromne jak stokrotki w wiosennym bukiecie,
      wybór masz, mężczyzno - różnorodność wszelką.

      Byś się nie pogrążył w bezradności otchłań,
      niech na ciebie spłynie wreszcie ta nauka -
      szczęściem Cię obdarzy tylko ta, co kocha,
      gdy ją chcesz odnaleźć, sercem swym poszukaj.

      ... i z tym przesłaniem dziękuję pięknie za życzenia z "okazji okazji" i ślę wieczorne serdeczności.:)

      18:34

      Usuń
    2. Dziękuję Wam za życzenia, dobranoc.
      Andrzejku, ładny wiersz, cieszę się, że wena Cię nie opuszcza, pa:-)Wchodź pod kocyk, dobrej nocy:-)
      21:30

      Usuń
  14. A teraz Wszystkich zapraszam na wieczorny poczęstunek -
    kolację z okazji dzisiejszego święta - a oto menu:

    Pieczona polędwiczka wieprzowa w aromacie bazylii i pomidorów, z sałatką z pomidorków i fasolki szparagowej w pesto z ruccoli;
    Deser: Kawa bardzo aromatyczna, namiętnie czarna arabika i szarotka z bitą śmietaną;
    Napoje: Czerwone wino... bez ograniczeń...:))

    ... z muzyką w tle - zespół Pro Contra " Mój Mężczyzna musi mieć swój styl " Piosenka z filmu "Milioner" -

    http://www.youtube.com/watch?v=LiUe9Q7QE2w

    :)))***

    18:49

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... sorry - szarlotka, nie szarotka...:)

      18:55

      Usuń
    2. Witaj Ewo:)

      I choć padało,
      Choć było ślisko,
      To się przywlekło,
      To świniorzysko:)

      Obiecało , to i jest:) Tym bardziej, że poczęstunek godny, dobrze że kolację domową pominałem:) Siadam zatem, poproszę o kęs skromny/ min. 1/2 kg / polędwiczki:)
      Przez grzeczność nie zapytam...Czy znasz pochodzenie soli, jaką do polędwiczki użyłaś? :)))
      A kawusię... za chwilkę, bo lubię: parującą :)
      Już się wygodnie rozsiadam:)
      Stanisław

      Usuń
    3. Ewo:)

      Co tam... Może być: szarlotka z szarotką:) Chociaż ta ostatnia jest pod ścisłą ochroną:) No ale: hodowlane - nie:)
      Stanisław

      Usuń
    4. Witajcie Ewuniu i Staszku...:)
      Pozwolicie,że się przysiądę...i poproszę o lampkę wina:)

      Nalej mi wina

      http://www.youtube.com/watch?v=dXSCtItmCD0

      Nie odmówię też szarlotki...:)

      19:18

      Usuń
    5. I...

      Dla miłych i zapewne sentymentalnych Pań przesyłam: moją sentymentalną nutę, dla sentymentalnych Przyjaciół:
      W orginale - " My sentymental Song for my Sentymental Friend "
      Zespół : Herman Hermits

      www.youtube.com/watch?v=5hXQpi2Cxy8

      Miłego wieczoru:)
      Stanisław

      Usuń
    6. Staszku:)
      Polędwiczki są w wydaniu bardzo wiosennym, ustrojone pomidorkiem i listkami z bazylii - a sól? Wcale o tym nie pomyślałam... ale w tej chyba nic nie ma, bo do polędwiczek używam soli morskiej z Camargue z bazylią, tymiankiem i oregano. Raz na jakiś czas można sobie pozwolić na szczyptę luksusu...:)
      A na co dzień się nie zastanawiam... pomyślę o tym jutro:))

      Ach, jak ja lubię takie sentymentalne nastroje, Staszku...:) Pozwolisz, muszę tu koniecznie coś dodać... Herman's Hermits - Silhouettes

      http://www.youtube.com/watch?v=5XH78fdqs1k&feature=related

      ... cieplutko pozdrawiam.:)

      19:51

      Usuń
    7. Izuś, wino podane - Twoje zdrowie i wszystkich naszych Pań i Panów...
      Koniec dnia czerwonym pachnie winem... Jonasz, na motywach Wertyńskiego -

      http://www.youtube.com/watch?v=kFDMjSIgozE

      :)*

      19:59

      Usuń
    8. Zdrówko...:)*

      Ludmiła Jakubczak - Dwie szklaneczki wina - W. Has Pożegnania

      http://www.youtube.com/watch?v=MDb86RWsebY

      20:11

      Usuń
  15. Zatem wypijmy , najlepszy toast to ten wznoszony czerwonym winem. Wiem, że Ewa właśnie taki trunek lubi:)

    " Red Red Wine " UB 40

    www.youtube.com/watch?v=YrwFkByhlJo

    Za zdrowie Pań:)

    Stanisław
    A teraz poproszę o kawkę ze śmietanką i szarlotkę z szarotką:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz Noblista nie gardziła dobrym trunkiem i pewnie chętnie pobiesiadowała by z nami...:)

      Szymborska Wisława

      Przy winie

      Spojrzał, dodał mi urody,
      a ja wzięłam ją jak swoją.
      Szczęśliwa, połknęłam gwiazdę.

      Pozwoliłam się wymyślić
      na podobieństwo odbicia
      w jego oczach. Tańczę, tańczę
      w zatrzęsieniu nagłych skrzydeł.

      Stół jest stołem, wino winem
      w kieliszku, co jest kieliszkiem
      i stoi stojąc na stole.
      A ja jestem urojona,
      urojona nie do wiary,
      urojona aż do krwi.

      Mówię mu co chce: o mrówkach
      umierających z miłości
      pod gwiazdozbiorem dmuchawca.
      Przysięgam, że biała róża,
      pokropiona winem, śpiewa.

      Śmieję się, przechylam głowę
      ostrożnie, jakbym sprawdzała
      wynalazek. Tańczę, tańczę
      w zdumionej skórze, w objęciu,
      które mnie stwarza.

      Ewa z żebra, Venus z piany,
      Minerwa z głowy Jowisza
      były bardziej rzeczywiste.

      Kiedy on nie patrzy na mnie,
      szukam swojego odbicia
      na ścianie. I widzę tylko
      gwóźdź, z którego zdjęto obraz.

      ...:)*
      20:33

      Usuń
    2. :)

      Wina smak - Summer Wine

      http://www.youtube.com/watch?v=OKX6L-mxWL0&feature=fvst

      Żeby obyło się bez kaca:)))*

      20:44

      Usuń
    3. :)
      Dobrze pamiętasz, właśnie taki... cabernet sauvignon, najbardziej klasyczny, czerwony winny szczep. Po prostu nic mi tego wina nie zastąpi...:))
      Iwonki i Twoje zdrowie, Staszku:)

      Do wina dodaję trochę romantycznych nutek w tle - Bob Marley - Is this Love

      http://www.youtube.com/watch?v=CHekNnySAfM&feature=related

      Kawka już paruje... gorąca, aromatyczna, wyśmienita... nie zaśniemy dzisiaj...:)
      Ach, i pójdę po tę szarotkę... na piechotę... wrócę około sierpnia, ale dla Ciebie przyniosę na pewno ( z ogrodu rzecz jasna...).:)
      A póki co, zrobię szarotkę ze śmietanki:)

      20:53

      Usuń
    4. ... Izuś, Twoje zdrowie, furda tam z kacem...:)*
      Leszek Miller miał rację; choć to polityk nie z mojej bajki, ale cenię go za inteligencję ... Kobiety powinny mieć 8 marca dzień wolny od pracy...:)))
      ... a właściwie 9-tego też...;-)

      20:58

      Usuń
    5. Ewuś,nie wiem jak Ci wyjdzie ta szarotka ze śmietanki:)))

      Od wschodu do zachodu... Słońca

      http://www.youtube.com/watch?v=dIdCRY3Kd0Q

      Na wszelki wypadek przyniosłam obrazy olejne...:)*

      21:19

      Usuń
    6. Izuś, mam fotki szarotek z mojego ogrodu, zaryzykuję kopię śmietanką...:))
      A malarstwo znakomite, delikatne, naturalistyczne...dzięki:)*
      Dodam jeszcze do całości szarotkę Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej -

      Szarotka

      Jedni się w ogrodzie do trawnika tulą,
      drudzy rosną na wspólnej grzędzie,
      inni cisną doniczkę, rozpychają cebulą,
      nie myśląc, co dalej będzie.
      Zaś gwiaździsta szarotka,
      biała zewnątrz, a siwa od środka,
      poszła na skalne ściany,
      na okrągłe zielone góry,
      gdzie toczą się chmury
      po trawie
      jak olbrzymie rozwiązłe barany.
      - Otuliła się w kocie futro
      i nie wiedziała, czy dziś jest dziś, czy wczoraj, czy jutro.
      Deszcz zalał żółte jej oko,
      patrzące nieciekawie,
      i nie wiedziała, czy jest nisko w dole, czy wysoko.
      Bóg przechodząc spojrzał na nią i smutnie, i słodko,
      gdyż nie wiedział na pewno, na co się jest szarotką.
      ***

      ... i deser się udał, mimo lekko zamglonych oczek przy dekoracji...:)*

      21:30

      Usuń
  16. Kończy się ten świąteczny dzień...Dobrej nocy Kochani.:)

    Zachód słońca - Małżeństwo z Rozsądku

    http://www.youtube.com/watch?v=C5A5frApKIw&feature=related

    Romantycznych snów...Pa.Do jutra...:)*
    21:57

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo romantyczna piosenka... zapomniałam już o tym filmie, dzięki:)
    Już późno, a niestety nikt kobiet jutro nie zwolni od rannego wstawania... dobranoc Izabelko:)*

    ... i na dobranoc posłuchaj Michała Bajora - bo... "Teraz może być już tylko lepiej" - :))

    http://www.youtube.com/watch?v=jbjF43GijlM&feature=related

    ... do jutra, śnij wiosennie.:)*

    22:25

    OdpowiedzUsuń
  18. Jasiek juhas8 marca 2012 22:26

    Ooo kórka wodna!

    No. ale na strzemienniaka jeszcze zdążyłem.
    A dobranockę przyniósł nam Jan Kasprowicz -

    *** Czekałem na ciebie wczora ***

    Czekałem na ciebie wczora,
    Od rana czekałem do rana,
    Wywiodła mnie w pole tęsknota,
    Miłością twoją pijana.

    Przenigdy już czekać nie będę,
    Takem chciał zarzec się w gniewie,
    Lecz kłamstwo jest obce mej duszy,
    O fałszu nic serce me nie wie.

    Więc powiem ci prosto i szczerze,
    Ty moje dziwne kochanie:
    Chociażbym wieki miał czekać,
    Dość woli na to mi stanie.

    Bo cóż ja mam czynić, niebożę,
    Jeśli nie czekać do końca?
    Wszakże ty jesteś zachodem
    I wschodem mojego słońca.

    ***

    A kołysankę zaśpiewa - Paul Anka - Good Night My Love-Oldies

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=6VY5vZgWB0o

    *** ڿڰۣڿڰۣڿڰۣ✿

    Dobranoc, dobranoc Kobirtki, Dzierlatki i Kochanki.:)))*** Boćkom Wos Syćkie :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto późno przychodzi, Jasieńku... ale za dobranockę, dostaniesz strzemiennego, schowałam kuśtyczek... :)*
      A na swoją dobranockę zaprosiłam Julię Dickstein-Wieleżyńską, poetkę z początku przeszłego wieku:

      Do*

      Twe oczy takie świetliste dziwy,
      baśnie — diamenty,
      dwu iskier z jasnej słońca cięciwy
      blask niezgarnięty
      Twe oczy jako tatrzańskie stawy
      w zwiewnym szafirze,
      gdzie w głębiach patrzą z pół-snu, pół-jawy
      cichość i wyże.

      I wiem, że szłabym w bezkres przestworza
      po rośnym globie,
      i jako kraśna kwitłabym zorza -
      światu i tobie.
      Ty byś na ciele mym, jak na lirze
      grał śnieżne pieśni,
      niech jak gołębie łatają chyże

      w tłum nasz rówieśni.

      Ja bym z twych źrenic garnęła lśnienia
      w wieniec tęczowy
      coby owojem górnym natchnienia
      osnuł nam głowy.
      I nasze myśli, w niebieskie dale
      loty biorące,
      w jakimś by świętym ducha krysztale
      zakuły słońce.

      Takich mi świateł zaziemskich roje
      w serce się kładą,
      musnęły czarem źrenice twoje
      twarz moją bladą.
      I nie wiem czemu z srebrnej roztoczy
      szczęścia i chwały
      we mnie dziś wbiegły twe cudne oczy -
      by mnie wybrały?

      Dobranoc, dobranoc Dziewczyny, Panie, Chłopaki, Panowie, Kochankowie...:)))*** buziaki na sen dla Was :)))***

      ... i jeszcze coś zagram do snu (?)... :)

      22:37

      Usuń
    2. ... kołysankę niech dzisiaj zaśpiewa kobieta...

      Barbra Streisand - Goodnight

      http://www.youtube.com/watch?v=5CqTjKs0Tek&feature=related

      ..."Dream sweet dreams for me.
      dream sweet dreams for you"...

      Pa...:)***

      22:42

      Usuń