Powered By Blogger

piątek, 9 marca 2012

Gdzie ona jest?




Jeszcze inny rodzaj rojników z mojego ogrodu. A ta mała zielona poduszeczka u góry dolnej fotki, to macierzanka; przetrwała surową zimę w stanie niemalże nienaruszonym (zdjęcie z ubiegłej niedzieli).

Gdzie ona jest?

Przy piątku z rana coś zgubiłam,
ktokolwiek widział? czy ktoś wie?
Niby niewiele wczoraj piłam...
Dziś mi zginęła - Bóg wie gdzie.

Czy mnie zdradziła gdzieś na stronie?
Cała z zazdrości trzęsę się.
A może siedzi w psim ogonie,
co mu się zawsze merdać chce?

Ze strachu blednę już na cacy,
gdyż straszny problem dzisiaj mam:
w piątek zgubiłam... chęć do pracy -
nagrodę dla znalazcy dam!
;-)

(z archiwum, zmieniony, jakże dziś aktualny...)

38 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Poranek wilgotny i zamglony; za oknem -4 st. Nadchodzą jakieś chmurzaste fronty i widać, że pogoda będzie się zmieniać... oby na tę prawdziwie wiosenną:)

    Bardzo późno się zrobiło, kawa na jednej nodze i już uciekam w teren.
    Udanego piątku z pogodą, humorem i zasłużonym wypoczynkiem po południu; do zobaczenia po powrocie:)
    6:53

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam w piątkowy poranek...:)

    Ewuniu...
    Ta Twoja chęć do pracy
    w kąciku sobie śpi.
    Nie szukaj jej kochanie...
    Przed nami wolne dni...:)

    Golec uOrkiestra - Kto się ceni

    http://www.youtube.com/watch?v=X5vWo0gDhiA

    Pięknego dnia Kochani...:)*

    8:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Mnie dzisiaj autentycznie ogarnął kompletny marazm, całotygodniowe zmęczenie dało się we znaki. Ale jakoś się musiałam pozbierać... służba, nie drużba, a więc -

      Moja chęć do pracy w mig się odnalazła
      jeszcze jest kapryśna, trochę stroi fochy,
      za ekranem cicho sobie dziś przysiadła
      z rana się ubrała w czerwone pończochy.:)

      Nóżką zafikała, choć to nie karnawał,
      nie chce się mozolić, nudzą ją papiery,
      Ja jej odpowiadam – mam roboty nawał,
      a balety później będą, do cholery!

      Ona mnie nie słucha, wdzięcznie się przeciąga,
      patrzy na zegarek jak godziny biegną,
      kawę mi wypiła, cała jest w skowronkach,
      jak zmusić do pracy tę gadzinę jedną?

      Gdy lenistwo błogie złapie w swoje szpony,
      poddaj mu się chętnie, walczyć z nim nie musisz.
      Mam swe doświadczenie, nie są to androny,
      baw się na całego, gdy Cię życie kusi.
      :))

      Pozdrawiam już z ulgą, weekendowo...:)*

      17:43

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu:)
      To może jako wstęp do wieczornych harców Loreena McKennitt...

      -Tango to Evora -

      http://www.youtube.com/watch?v=U24P_ic0oj8&feature=related

      Cudne by były takie tańce na kwitnącej łące...:)*

      18:17

      Usuń
    3. :)
      Na kwitnącą łąkę musimy jeszcze trochę poczekać...
      Tymczasem zdrzemnęłam się i miałam miłe sny -

      Seeds of Love - Loreena McKennit

      http://www.youtube.com/watch?v=w1i_d9kMLKA&feature=related

      :)*

      20:46

      Usuń
  3. Pod Ewuni****daszek,
    przyleciał dziś ptaszek.
    Wierszuje, rymuje,
    - jak Maria Czubaszek.

    Jeśli chcesz Izuniu,
    swe pogubić troski.
    To Ją spotkasz w "szkiełku",
    z Grzegorzem Markowskim.

    Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia życzę
    i dużo słoneczka."Zero" ograniczeń.:)

    AM - 08:58:00

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to zrobić,
    z braku chęci.
    By od pracy,
    - się wykręcić?...

    Kto zna sposób,
    niech mi poda.
    Ale pilnie,
    - czasu szkoda.

    Kto ten sposób,
    pierwszy poda.
    Nie ominie,
    - go, nagroda.

    Z pracą, nigdy,
    się nie spotkasz.
    Kiedy wygrasz,
    - w Toto - lotka.

    Odgadnąłem,
    i mam rację.
    Trzeba wygrać,
    - kumulację.

    Wygrać w Toto,
    się opłaca.
    Wtedy obok,
    - leży praca.

    Wówczas śnią,
    Ci się podróże.
    A i pospać,
    - można dłużej.

    Teraz, czekam,
    na nagrodę.
    Niech nią będzie,
    - lodów spodek.

    - Mniam...:)

    AM - 09:27:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór (bo piątkowy), Jędruś:)
      Powiem Ci, że w piątki zazwyczaj ogarnia mnie lenistwo, a robota wcale nie chce tego brać pod uwagę. Najważniejsze, to nie dać się jej pochłonąć do końca, bo jakby mogła, to by Cię zeżarła z kościami...

      Praca, to jest takie zwierzę
      co nam wolny czas marnuje,
      już wróciłam, sobie leżę
      i Ogródek podpatruję.

      Trochę wzięłam też roboty,
      chociaż chęci nie mam wcale,
      cóż, odłożę do soboty,
      a wieczorem będzie... balet.:)

      Trzeba lekko się rozkręcić,
      bo się gnatki zastawają,
      niech robotę robią święci,
      nie ucieknie - wszak nie zając.:))

      Spróbuję się trochę poobijać, chociaż w chałupie niezły sajgon, ale "pomyślę o tym jutro".
      Pozdrówka piątkowo-popołudniowe dla Ciebie.:)

      17:51

      Usuń
  5. Witaj Jędrusiu:)
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie...:)

    Bardzo lubię Czubaszek Marysię
    Lecz niestety ja piosenek nie piszę...:)))

    Chociaż kto wie...:)
    9:33

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie, pozdrawiam cieplutko, miłego piątku.
    10:21

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, również miłego ciągu dalszego - i takiej też soboty i niedzieli życzę.

      17:59

      Usuń
  7. ...eh, piękne te Twoje rojniki...u mnie z rana mglisto było, lekko na minusie, a teraz...słoneczko niemal praży...czas wystawiać buzię i łapać pierwsze promienie, co za chwilę uczynię wybierając się z pieskiem na spacer:)

    Miłego weekendu :)

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Meg:)
      Kocham rojniki i rozchodniki. toteż z upodobaniem hoduję je na swoim skalniaczku w ogrodzie. To takie wdzięczne maleństwa, cudnie kwitną wiosną i latem. Mam ich kilkanaście odmian; wszystkie ładnie się komponują z wapiennymi kamieniami i poduszeczkami macierzanek.
      Cieszy mnie i zaskakuje siła żywotna tej delikatnej macierzanki; przeżyła bez okrycia tak surową zimę i do tego z zielonymi listkami...:) A jaki ma cudowny zapach, jak kwitnie w czerwcu...:)
      U mnie dziś cały dzień było słoneczko za mgiełką, więc z opalania buzi, póki co, nici. Że już nie wspomnę o braku takich szans w pracy. Może w weekend zaświeci?
      Udanej soboty i niedzieli ze słońcem, pozdrawiam:)

      18:13

      Usuń
  8. Jasiek juhas9 marca 2012 13:46

    Witojcie mi! :)*

    Mnie już tak bardzo chce się wypoczywać,
    A tu nic z tego, dalej mi trzeba dymać.
    Bo mówią, że nie zając i że nie ucieknie
    A ja najchętniej widział bym ją w piekle.

    I tak mi się marzy jakaś wyspa ciepła,
    Na której robota swych praw by się zrzekła
    Ja bym sobie leżał, a dzierlatki wachlowały
    śpiewając - Poleż sobie poleż, nasz Amorku mały.

    Było by tak pięknie, aż się dusza śmieje
    Lecz to tylko bajka i złudne nadzieje.
    Trza mi jednak rano wstać koniom wody dać
    I zapindalać do roboty - Q. waszamać.:)

    I tym "optymistycznym" akcentem witam szampaństwa przy piątku. Pozdrawiam ochoczo jako, że to prawie koniec
    tygodniowej harówki. Pozdrawiam z nadzieją na słoneczny
    weekend.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witojże nam Jasieńku:)*

      Konie nie uciekną, odpuść dziś robotę,
      takie śliczne niebo w zachodzącym słonku,
      Też mi się nic nie chce tylko mam ochotę
      pobiec ku kwitnącym z macierzanką łąkom.

      A gdy wszystkie gwiazdy zabłysną na niebie,
      w kwiatach macierzanki, przy blasku księżyca,
      leżeć z kimś wtulonym tak blisko - do siebie,
      że aż wszystkie gwiazdy będą się zachwycać.:)

      A więc - mój Amorku? Powiedz, co wybierasz,
      macierzanka, czy też wyspa i dzierlatki?
      W myślach już na pewno chciałbyś je rozbierać,
      a na dworze zima. Więc zakładaj gatki.

      :)))***

      Też mam nadzieję na słoneczny weekend, chociaż meteo głosi jakieś deszczowo-śniegowe horrory...
      Najważniejsze jednak, że koniec tygodniowej harówki; pozdrawiam czule:)***

      18:03

      Usuń
  9. Dzień dobry po południu i ze słoneczkiem :)

    Tak jak Jasiek cieszę się, że mijający tydzień można zapisać jako były.

    Ewuniu*, wiosna chyba nie czyta bloga, po tylu zaproszeniach powinna być w Twoich progach.

    Zabawne, bo na rojniki mówiłam kapusta ;-)

    Pozdrawiam serdecznie i cieplutko :)

    14,49

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Zuziu wieczorkiem:)
      Obawiam się, że wiosna nie czyta blogu... bardzo z niej kapryśna istotka, ale może jej to w końcu przyjdzie do głowy?
      Spróbuję jej podrzucić jakąś lekturę - niech to będzie wiersz annyG -

      Z wiosną

      I przyszła w końcu młoda wiosna,
      strzeliła pąkiem, listkiem, kwiatem.
      Czy aby uda jej się sprostać,
      wszystkim na miłość wręczyć patent?

      Na klombach pierwsze tulipany
      śmiało podnoszą barwne głowy.
      Skąd więc samotny pan i pani,
      co tkwią uparcie w śnie zimowym?

      Jakich forteli trzeba użyć,
      by usłyszeli trele ptaków?
      Czy będzie w stanie ich wybudzić
      z letargu, zapach polnych kwiatów?

      Ja dawno wzięłam wiosnę w dłonie,
      inaczej Amor by mnie minął.
      Jej kwietne ziarna siałam w sobie,
      by się dokarmiać nawet zimą.

      ... a więc bierzmy ją w dłonie, bo sen zimowy zdecydowanie już się kończy...:)
      Pozdrawiam promiennie, już wzięłam, czego i Tobie życzę.:)
      18:24

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu* :)
      Poczytałam wyniki konkursu na Sk. Gratuluję, dodam nieskromnie, ze rozpoznałam Twoje wiersze.
      Jest jeszcze konkurs prozy i już się ukazały pierwsze
      mini opowiadanka. Rozbawił mnie jeden, z oczami świecącymi złotymi rybkami ;-)
      Dorzucę do Twojej AnnyG moją AnnęG z Pomarzyć lubię.

      bo czasem potęsknić chcę
      zamyśleć się, zaczarować
      w miłości tamtej, znaleźć się
      i kochać Cię i radować...

      bo czasem w smutku łzą karmionym
      nadziei światło w nocnym chabrze
      rozświetli uśmiech mój na twarzy
      tak lubię się w Tobie zamarzyć...

      Przeglądnęłam mojego ulubionego Szaroburego, ale ostatnio chyba jest w dołku, pisze tak bardzo smutne wiersze, że nie mogę zamieścić w Ogródku, poczekam na bardziej radosne.
      Muszę na ten moment napisać do poklikania, organizm domaga się ofiar, powędruję do kuchni ;-)))
      Tymczasem :)

      20,32

      Usuń
    3. ... pozdrawiam najserdeczniej Gwiazdeczkę z Mlecznej Drogi i oczywista oczywistość Ogródkowych Przyjaciół:)

      Usuń
    4. Dobry wieczór Zuziu:)
      Złożyłam właśnie ofiarę swojemu organizmowi w postaci słodkiej drzemki i wcale nie żałuję :)
      Co do smutnych wierszy, mogą się każdemu przydarzyć; może niekoniecznie trzeba je wiązać z nastrojem poety? Chociaż zazwyczaj tak bywa.
      A jak już zaspokoisz głód, podelektuj czymś dla ducha -

      Poranny optymizm

      sypnęło śniegiem, mamy przecież marzec,
      to powód mego niezadowolenia,
      lecz zanim kawy porannej zaparzę,
      myślenie zmieniam.

      Ze zrozumieniem podchodzę do sprawy,
      zmienię co nieco z planowanych zajęć,
      nie jestem w stanie natury poprawić,
      więc się poddaję.

      Chcę dzień zaczynać z uśmiechem na twarzy,
      ile radości na później odłożę,
      tyle miał będę na to co się zdarzy,
      w życia ferworze.

      Pokory trzeba, by gorąca głowa
      w warunki życia umiała się wsłuchać,
      bym własną wolą sobie zafundował,
      pogodę ducha.

      autor: Karat.

      Myślę, że taka filozofia dobra jest nie tylko rano. Pogody ducha życzę również wieczorem...:)

      21:01

      Usuń
    5. ... muszę mieć pogodę ducha i rano,i wieczorem gdyż, zdarzają się zupełnie nieprzewidziane sytuacje z którymi próbuję się zmierzyć. Znikam na pół godzinki, do później :)

      21,19

      Usuń
    6. ... aha, i dziękuję za gratulacje, w sumie nie ma za co, taka zabawa - dość... groteskowa.:)

      21:22

      Usuń
    7. ... tradycyjnie zamykam furteczkę, wcześniej Ciepłe myśli AnnaG.

      Kiedy myślą sięgam do czasów beztroski,
      przywołuję nawet w lutym tamten sierpień.
      Pamięć nigdy takich obrazów nie skąpi,
      myśli ciepłe grzeją i pełno mam ciebie.

      Kiedy czas przez palce przecieka pragnieniem,
      dni bogate w szczęście przeliczam kolejno.
      Chwytam delikatnie nadwątlone cienie,
      myśli ciepłe grzeją i pełno...

      Kiedy tuż przy ziemi zbieram resztki siły,
      aby nie zapomnieć nagle upadając,
      że byłam szczęśliwa i sny się spełniły,
      myśli ciepłe grzeją...

      Przecież jeszcze nie czas na wieczny upadek,
      widzę nawet czyjąś wyciągniętą rękę.
      Znowu wiosna skusi rozkwieconym sadem,
      myśli ciepłe...

      Oddech złapię pełną piersią i zatrzymam
      wszystkie wiosny w sobie, może znów się wyśni
      szczęście, co radością zmyje z twarzy grymas,
      myśli...

      Dobranoc Ewuniu*, Panie i Panowie :)))

      Usuń
  10. Zapraszam na mały relaksik przy saksofonie...:)
    Tylko nie wiem Jasieńku czy znajdą się chętne dzierlatki do wachlowania...:)))

    Kenny G - Yesterday

    http://www.youtube.com/watch?v=4aFc3aO4FKA&feature=related

    * * *

    Love Song. Kenny G

    http://www.youtube.com/watch?v=MD-z7FZs3c8&feature=related

    Miłego popołudnia...:)*

    15:04

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się zrelaksowałam przy saksofonie, pisząc komentarze, dzięki...:)
      Podrzucam Ci coś innego, niech Kenneth Gorelick, jakkolwiek świetny, trochę odpocznie.
      Proponuję Jasia Garbarka -

      Jan Garbarek Group - Once I Dreamt A Tree Upside Down

      http://www.youtube.com/watch?v=bANh2NwbcFM&feature=related

      ... piękny saksofonik, pozdrówka wieczorne.:)*

      Usuń
  11. http://www.youtube.com/watch?v=pt8lqLjWVZc&feature=related

    Loreena Mckennitt - The Mystic s Dream - Legendado PT - BR

    Pozdrawiam serdecznie miłośników Ogródka:-)

    15:11

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, hej Dano.. szkoda, że nie mogę Ci odmachać łapką...:))) Ale z pozdrowieniami mogę Ci podrzucić korzenie - w wykonaniu Jana Garbarka; a więc
      Rites!

      http://www.youtube.com/watch?v=JB2BY2UVp4w

      ... dobrego nastroju.:)

      18:44

      Usuń
  12. Wstań na chwilę z łóżka,
    na poczcie papużka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z łóżeczka już wstałam, papużkę odebrałam... dziękuję Jędruś, zastanawiam się tylko, jak ją wypuścić z klatki? ;-))

      21:54

      Usuń
  13. Dzięki, Ewo za muzyczny upominek, mam dla Ciebie tulipany :-)

    Dobranoc, Ogrodnicy, ciepłych, wiosennych snów:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=OawkiJzSmjU&feature=related

    Billy Vaughn - Look for a Star
    21:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dano, tam były też inne kwiaty...a na dobranoc popatrz na gwiazdy :-)

      Look For Star

      http://www.youtube.com/watch?v=m9wUqZ3aXNA&feature=related

      ... i takich snów życzę.:)

      22:06

      Usuń
  14. Dzisiejszy dzień zakończę piosenką Czerwonego Tulipana.
    Spokojnej nocy moi Mili...:)

    Czerwony Tulipan.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=XprtFLX8Fhs

    Cieplutkich,wiosennych snów...Do jutra pod wierzbą:)*

    22:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no to jeszcze przed snem zatańcz na moście z Czerwonym tulipanem, tylko cichutko, żeby nikogo nie zbudzić...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=scg56XJOGK4&feature=related

      Pa, Izuś... może jutro wierzba będzie miała już bazie? Do jutra...:)*

      22:40

      Usuń
  15. Zdziwiłem się jak usłyszałem, ile kosztuje...
    "Gonzo" kosztuje 5.tyś pln...dużo?
    Pozdrówka wieczorowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś, chyba bym nie chciała mieć ptaszka w klatce za żadne pieniądze... ;-))
      Odpozdrawiam miło.:)

      22:37

      Usuń
  16. Jasiek juhas9 marca 2012 22:02

    Dzień taki jakiś rozmazany. Dobrze, że zbliża się do końca.
    Czas już na dobranockę. Dziś nieoceniony Julian Tuwim
    w wierszu

    *** Wszystko ***


    Wszystko


    Oddać ci wszystko: każdy sen i drgnienie,
    Każdy nerw ciała, każdy ruch i krok!
    Przeszłość - to tylko o tobie wspomnienie,
    Przyszłość - to tylko twój najświętszy wzrok!

    Oddać ci wszystko, każde pulsu tętno
    I grosz ostatni, i ostatek sił,
    Trwonić dla ciebie swą młodość namiętną
    Znaczyć ci drogę - krwią serdeczną z żył!

    Zaprzeć się! Bluźnić! Z Judaszem paktować!
    Żwir na twej drodze w miękki piasek gryźć!
    Natchnioną wiarą zakrzyczeć: "Ach prowadź!"
    Gdy mi na własną zgubę każesz iść!

    A potem - oddać ci ostatnie tchnienie
    Skonać spokojnie, wiernie u twych nóg
    I wstecz spojrzawszy wierzyć niewzruszenie,
    Że tak - za Ciebiem tylko umrzeć mógł.

    ***

    I kołysankę Goodnight EveIrene :)* zaśpiewa Nat King Cole

    http://www.youtube.com/watch?v=Iz3iDUFCXuA&feature=related

    :)))***

    Dobranoc, dobranoc Kochani.:)*** i proszę mnie troszkę
    powachlować bo mam gorączkę :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś z tym rozmazanym dniem, Jasieńku, jest na rzeczy... ani wyspy, ani macierzanki, do tego zaczęłam kichać...:))
      Pora więc na dobranockę i związane z nią pragnienia... może kichać przestanę? Może to wyspa, albo łąka z macierzanką...

      Pragnę

      Pragnę, byś mnie zabrał z sobą gdzieś daleko,
      gdzie nie braknie blasku wschodzącego słońca,
      tam, gdzie miłość biegnie nurtu rwącą rzeką
      i gdzie czułe struny świerszcz na skrzypkach trąca.

      Weźmiesz mnie za rękę, w ciszy i bez słowa
      zaprowadzisz w szczęścia gorejące bramy,
      w twoje pocałunki tak jak w puch się schowam,
      powojową lianą ciała omotamy.

      Czy pragnienia moje z twoimi się splotą?
      losu nie odgadnę, który miota życiem,
      wierszem chcę wyrazić dzisiaj swą tęsknotę...
      Serce ci oddałam. I marzenia skryte.

      autor: ewa*

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)***... jakoś dziwnym trafem też dostałam gorączki, trochę też po kołysance... więc powachlujmy się wzajemnie...:)***

      ... i jeszcze ja pokołyszę, za chwilkę...

      22:17

      Usuń
    2. ... w rytmie bluesa z Erickiem Claptonem -
      Sunshine Of Your Love/ W blasku twej miłości -

      http://www.youtube.com/watch?v=UBpTVHWt_hE&feature=related

      *** W blasku Twej miłości***

      Zaczyna świtać,
      kiedy gwiazdy zamykają swoje zmęczone oczy
      Już niedługo będę przy tobie, moja miłości,
      Zaskoczę cie o świcie
      Będę przy tobie już niedługo, moja droga
      Będę, kiedy gwiazdy zaczną zasypiać

      Będę czekał tak długo
      By dojść tam, gdzie zmierzam
      W blasku twej miłości

      Jestem z tobą, moja miła
      Blask pada prosto na ciebie
      Tak, jestem z tobą, moja miła
      Poranek i tylko my dwoje
      Zostanę z tobą, moja droga
      Zostanę z tobą, póki morza nie wyschną

      Chorus

      Second Verse

      Będę czekał tak długo
      Będę czekał tak długo
      Będę czekał tak długo
      By dojść tam, gdzie zmierzam
      W blasku twej miłości

      ... Pa... gorączka wzrasta...:)***

      22:34

      Usuń