Powered By Blogger

sobota, 10 marca 2012

Mężczyźnie





Mężczyźnie

Nie wiem, jak ty mnie możesz kochać,
za głupie wiersze, roztrzepanie,
za to, że bujam wciąż w obłokach,
chcę pocałunku przed śniadaniem,

że ciągle gubię rękawiczki
i czasem w słowach brak logiki,
trochę tajemnic skrywam w myśli,
nie chcę spowiadać się przed nikim,

za łzy, co wiszą gdzieś na rzęsie,
na półkach nie wytarte kurze...
Za co mnie kochasz powiedz wreszcie,
już pewnie dość masz tych wynurzeń.

Na cadillaca mnie dziś nie stać,
lecz z tobą cieszy mnie rozmowa,
bo w światłocieniach i szelestach
wierszem ci miłość chcę darować.

Wszystkiego najlepszego dla Panów z okazji Dnia Mężczyzn (40 Męczenników)... :)*

38 komentarzy:

  1. O.... Ewo:)))

    I właśnie za to , co pięknie ujęłaś w porannym wierszu - Was kochamy:)
    Za Życzenia serdeczne dziękuję, męczennikiem się nie czuję, chociaż... Może powinienem/?/
    Do pogadania - potem:)

    Serdecznie pozdrawiam

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Staszku:)
      Dużo zdrowia, cierpliwości do kobiet i żeby ta najważniejsza zawsze była przy Tobie, darzyła Cię miłością, wybaczała wszystkie szuflady ze śrubkami i sznurkami, piasek na butach, który przynosisz do domu i to jedno piwo czasem za dużo.:))
      Dedykuję Ci wiersz Wisławy Szymborskiej -

      Męskie gospodarstwo

      Należy do tych mężczyzn, co wszystko chcą robić sami.
      Trzeba go kochać łącznie z półkami i szufladami,
      Z tym, co na szafkach, w szafkach i co spod szafek wystaje.
      Nie ma rzeczy, co nigdy na nic się nie przydaje.
      Świdry, młotki, obcęgi, dłutka, tygle i fiolki,
      kłęby sznurków i sprężyn i druty od parasolki,
      powyciskane tubki, pozasychane kleje,
      słoiki duże, małe, w których coś tam mętnieje,
      asortyment kamyków, kowadełko, imadło,
      budzik, a dookoła to, co z niego wypadło,
      martwy żuk w mydelniczce, prócz tego ta pusta flaszka,
      na której własnoręcznie wymalowana jest czaszka,
      listwy krótkie i długie, wtyczki, uszczelki, klamry
      trzy piórka kurki wodnej znad jeziora Mamry,
      kilka korków z szampana uwięzłych w cemencie,
      dwa szkiełka osmalone przy eksperymencie
      stos deszczułek i sztabek, kartonik i płytek,
      z których był albo będzie przypuszczalny pożytek,
      jakieś trzonki do czegoś, skrawki skór, strzępy koca,
      mnogość kluczy i gwoździ i bardzo chłopięca proca...
      A gdyby - zapytałam - wyrzucić stąd to czy owo?
      Mężczyzna, którego kocham, spojrzał na mnie surowo

      Najserdeczniej pozdrawiam i słonka życzę na cały dzień. :))
      U mnie ciepło, +3 st. i tylko trochę lekkich obłoczków na niebie...

      9:22

      Usuń
    2. Ewo:)

      Wisława jest genialna:) Mimo, że 6 lat temu zamieniłem: Gdynię na Redę i dokonałem cudu przestrzennego... umieszczając na powierzchni 30 m 2 - to co przed tym mieściło się na osiemdziesięciu metrach - większość " skarbów" zachowałem ! :)
      Oprócz...:
      Procy, kulek szklanych, części zpasowych do nieistniejącej baterii wannowej, starego i zupełnie niesprawnego akumulatora, ułamanego acz bardzo przydatnego... trzonka do młotka / sam młotek gdzieś się zapodział/, suwmiarki, którą nic zmierzyć nie mogłem, bo się " wyszczerbiła", farb, które pozostały z ostatniego remontu - który przeprowadzałem w połowie ubiegłego wieku - więc się zeschły, tary do prania, którą trzymałem na wypadek: gdy "automat" nawali, a nawet...: dwóch worów z trawą morską, którą Ojciec wypełniał tapczan, w roku ok. 1955 - tym:) O dziurawych wiadrach, grabiach do ogrodu, który " wadza " zlikwidowała w końcu lat 50-tych ubiegłego wieku, nie wspomnę:)
      I wiesz co?
      Bardzo mi brak tych " cennych" przedmiotów:)
      Serdecznie pozdrawaim
      Stanisław
      Pogoda w Redzie, prawie wiosenna:) Ale " prawie " - stanowi jednak wielką różnicę:) Pochmurno, mgiełka sącząca mżawkę i plus 4 stopnie:)

      Usuń
    3. Staszku, toż to prawdziwe, męskie skarby...:)))
      Tary do prania! Pamiętam z dzieciństwa taką u mojej babci, a do tego ręczną wyżymaczkę na kręconą korbkę, zakładaną na balię... prawdziwy moździerz do tłuczenia cynamonu, samowar, żelazko na duszę...
      Gdzie to wszystko może być teraz?
      Czas zatarł ślad... ludzie zostali w naszej życzliwej pamięci.

      U mnie było wiosennie, cieplutko, chociaż bez słonka; zauważyłam też pierwsze kosy, całe stadko obsiadło pobliskie drzewo. Tak sobie radośnie pogwizdywały, że wprawiły mnie w prawdziwie wiosenny nastrój...:)

      20:07

      Usuń
  2. Witajcie Kochani..:)
    Ja również życzę Panom wszystkiego najlepszego...:)
    Przyniosłam wiersz Mariana Załuckiego:

    Wszystko o mężczyźnie

    Moja żona to mądra niewiasta.
    Moja córka, proszę państwa, dorasta.
    Moja żona więc z głębi fotela
    mojej córce rad nieraz udziela.

    - Nie szukaj, córeczko, mołojca!
    Nie trzeba. Popatrz na ojca:
    nikt się na oko nie wyzna,
    a widzisz - mężczyzna.

    Mężczyźnie nie trzeba urody.
    Mężczyzna nie musi być młody.
    Mężczyzna się nie ma podobać nikomu
    - mężczyzna potrzebny jest w domu!

    Z mądrością to także przesądy
    - intelekt to - dziecko - nie wszystko ...
    Mężczyzna nie musi być mądry
    - wystarczy, jak na stanowisku.
    Mieć życie wewnętrzne bogate?
    A po co mu?
    Popatrz na tatę!

    Mężczyznę nam z nieba zesłali,
    córeczko, nie po próżnicy:
    mężczyzna i w sercu
    płomień rozpali,
    i węgla przyniesie z piwnicy ...

    Niekiedy zaprosi do tańca,
    podskoczy w rytmie klawiszy
    i wtedy mężczyzna
    ma w sobie coś z s a m c a:
    tak dyszy, córeczko, tak dyszy ...

    A czasem, by mówić już szczerze,
    napadną go myśli niezdrowe
    i wtedy w mężczyźnie
    wręcz budzi się z w i e r z ę!
    Domowe, córeczko, domowe ...

    Nie szukaj, córeczko, mołojca!
    Nie trzeba - popatrz na ojca...

    Wówczas posłuszna swej mamie
    córeczka spojrzała na mnie
    z tkliwością i czcią nienaganną,

    i z krzykiem:

    "Ja chcę być panną!"

    Dobrego humoru na cały weekend...:)*
    9:05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Dziś pohołubimy i przytulimy troszkę tę słabszą płeć, z czułością i zrozumieniem... więc przypomnę swój wiersz z 2010 r. -

      Słabsza płeć

      Niby taki mocny, zawsze pewny siebie,
      czy to przy szabelce, czy idąc w konkury,
      lecz w codziennym życiu on się boi ciebie,
      choć ty taka krucha, kobieto, z natury.

      Już od czasów raju wszystkim oczywiste,
      choć na co dzień siłą męską on szpanuje,
      że kobieta wyżej stoi od mężczyzny,
      bo jednego żebra przecież mu brakuje.

      No i jeszcze drobiazg, sprawa dobrze znana,
      w Biblii opowieściach motyw ten pobrzmiewa:
      aby Ewę skusić, trzeba aż szatana,
      by Adama zdobyć – wystarczyła Ewa...

      ...:)))*

      Pogodnego nieba i ducha na sobotę.:)*

      9:30

      Usuń
    2. Ewuś to bardzo mądry wiersz...:)*
      Za te piękne rymy skrzypeczki dla Ciebie:)

      Lord of the Rings Medley- Lindsey Stirling

      http://www.youtube.com/watch?v=dQiNVk_u0po&feature=relmfu

      ...:)*
      9:40

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję:)*
      No to jeszcze coś spontanicznego dla Panów, na moście i w tanecznym rytmie, z Lindsey Stirling -
      Spontaneous Me -

      http://www.youtube.com/watch?v=pRPOztxXWlQ&feature=relmfu

      ...:)*

      9:57

      Usuń
    4. Bry:)*

      Pewnie, że my męczennicy
      Każda nas od rana ćwiczy:
      Wyjdź żeż rano z pieskiem
      Tylko nie patrz na Tereskę
      Przy okazji wyrzuć śmieci
      Załóż na głowę berecik
      Potem zrobisz odkurzanie
      I sobie jakieś śniadanie
      Po śniadaniu drogi chłopie
      Do sklepu mi się kopniesz
      Listę ci przygotowałam
      tego co na dziś chciałam
      Nie zapomnij zabrać torby
      I nie krzyw mi swej mordy
      A jak wrócisz do dom panie
      Weź się za obiadu gotowanie
      I trwa dalej to męczenie...
      itd.........................
      Chłopy, czy z nas są jelenie?

      Tylko patrzeć jak wiosną
      Jeszcze rogi nam urosną
      A na jesień rykowisko
      Niech szlag trafi, to i wszystko.

      :)))*

      No, może jakoś przeżyjemy,
      a za życzenia dziękujemy :)***

      Usuń
    5. Bry, Mężczyzno:)*
      Już nic na to nie powiem, bo dzisiaj nie wypada... może więc zadedykuję Ci piosenkę - takie jest życie-

      Emerson, Lake & Palmer C'est La Vie.

      http://www.youtube.com/watch?v=MDfa3-2L95g

      ***Takie jest życie***

      Takie jest życie
      Czy twe liście wszystkie zbrązowiały?
      Czy rozrzucisz je wokół siebie?
      Takie jest życie

      Czy kochasz?
      I jak ja mam to wiedzieć?
      Jeśli nie pozwalasz pokazać mi swej miłości?
      Takie jest życie

      W nocy
      Czy rozpalasz ogień kochanka?
      Popioły pożądania pozostają dla ciebie?

      Jak morze
      Jest miłość zbyt głęboka, by (ją ) pokazać
      Przebyłem burzę, nim ma miłość dopłynęła do Ciebie
      Takie jest życie

      Jak pieśń
      Bez tonu i czasu
      Wszystko czego potrzebuję, to wiersz dla Ciebie
      Takie jest życie

      Czy dajesz
      Czy żyjesz z dnia na dzień
      Czy nie ma pieśni ode mnie dla ciebie?
      Takie jest życie..."

      :)***

      ... spróbuj jednak przeżyć. Ślicznej soboty Ci życzę...:)*

      10:25

      Usuń
    6. Witaj Jasieńku:)
      Zapomniałeś jeszcze o śniadaniu do łóżka...:)

      Andrzej Piaseczny Śniadanie do łóżka

      http://www.youtube.com/watch?v=RIMt2L10kDk

      Pozdrawiam i pięknego dnia życzę...:)*
      10:27

      Usuń
    7. ... i żeby nie wpaść w objęcia splinu pozwalamy
      się Wam męczyć...

      *** Spleen ***

      Ze znudzenia, ze znużenia
      Pusto, sennie, mdło.
      Neurocholia? melanstenia?
      Diabli wiedzą co.

      Gdybyż w innej być mieścinie,
      Bo w Warszawie źle...
      W Pajtuliszkach? w Bambierzynie?...
      Diabli wiedzą gdzie.

      Byłoby też doskonale
      Lata puścić wspak.
      Chętnie bym to zrobił, ale
      Diabli wiedzą jak.

      Zająć by się jakąś... pracją...
      Mracją... czy ja wiem?
      Pempologią? alansacją?
      Diabli wiedzą czem.

      Siadłbym z jakim byczym chłopem,
      Pogawędziłbym.
      Z księdzem? Żydem? czartem? popem?
      Diabli wiedzą z kim.

      Może wylazłby z rozmowy
      Jakiś zdrowy sąd?
      Może z serca, moze z głowy,
      Diabli wiedzą skąd.

      Ziewam, dumam żałośliwie,
      Że... że co? że pstro?
      Owszem, może... Lecz właściwie
      Diabli wiedzą co.

      autor : Julian Tuwim

      Usuń
    8. ... eh... Jasieńku:)*
      Piosenkę Ci zadedykowałam wyżej - na splinek C'est La Vie...
      Najlepszego we wszystkim i szczęścia w dniu każdym, a na dzisiaj uśmiechów i samych radości...:)))**

      10:36

      Usuń
    9. ... wyszło bez jednej gwiazdki i to jakoś tak niepełnie wygląda... więc co tam, jeszcze raz - :)))***

      10:44

      A teraz biegnę po zakupy i... zrobić się na bóstwo...;-)))

      10:45

      Usuń
    10. Jasiek, Cześć:)))

      Bo w tym cały jest ambaras,
      Żeby umieć mówić: " zaraz ":)
      Zaraz - pójdę po sprawunki,
      Zaraz - zapłacę rachunki.
      Zaraz - śmieci powymiatam.
      Zaraz - pranie ponastawiam.
      Zaraz - wszystko poprasuję.
      Zaraz - obiad przygotuję:)
      A gdy wieczór już jest błogi,
      Żona woła - chodż, mój drogi...
      Nie mów " zaraz " - miły bracie,
      Bo gdy powiesz - już nie ma Cię:))))

      Pozdrowionka dla męczennika Jaśka:)))

      Stanisław - wyzwolony/ ? /

      Usuń
    11. Stasiu, świetny wierszyk i do tego z taką głęboką mądrością na końcu... moje gratulacje...:)

      Zaraz - tak magiczne słowo...:)
      Zaraz - życia jest ozdobą,
      Zaraz - widzisz? Się szykuję,
      Zaraz - nosek przypudruję...
      i porządek zrobię w szafie -
      zaraz. Szybciej nie potrafię.
      Już wychodzisz? Nie, nie teraz -
      szminka, tusz - zaraz się zbieram.
      Gdy wieczorem dreszcz mnie łapie -
      ja już teraz - Ty zaś... chrapiesz.:)))

      Buziaki dla męczenników...:)))**

      16:46

      Usuń
  3. :)))

    Kobieta i mężczyzna- IP love139

    http://www.youtube.com/watch?v=0-VtYn_dJUw

    ..i to by było na tyle...:)*
    10:16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... piękne:)))
      To może jeszcze pik, pik, pik... i Rena Rolska -

      http://www.youtube.com/watch?v=d4c3hk0t6Ew&feature=related
      :)*

      ... i chwilowo znikam...:)*

      10:50

      Usuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=hCUgkUUufBo

    ?

    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Meg:) Czasem jeszcze można Ich spotkać, a w Ogródku, to już sami dżentelmeni; nie mam wątpliwości.:)) Popatrz tylko -

      L&M. Laskowik & Malicki. Filharmonia Dowcipu. Piosenka o dżentelmenach

      http://www.youtube.com/watch?v=EAoWatkF0t0

      Serdeczności; przyjemnego popołudnia i wieczoru:)

      16:30

      Usuń
    2. Dobry wieczór dziewczyny.:)
      Najlepiej dżentelmena zdefiniują dzieci...:)))

      Kto to jest dzentelmen? Dzieci wiedza...

      http://www.youtube.com/watch?v=lvAWrnV6oAA&feature=related

      Pozdrawiam cieplutko.:)*
      18:50

      Usuń
  5. Jak to gdzie/?/, Meg:)))

    A Jasiek, a Andrzej, a / tu się rumienię, bom skromny / ja??? My jesteśmy właśnie tymi chłopami na miarę czasów:))) O !
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram Staszku, same chodzące skromności po Ogródku... i będą jedli nam z rączki tylko trzeba umiejętnie ich podejść...:)

      Trzeba ich głaskać, pieścić i tulić,
      dać się przygarnąć ramionom jego,
      często też chwalić, mówić tak czule,
      by mile łechtać ich męskie ego.

      Panowie łasi na komplementa,
      czy to żonaci, czy bez obrączki,
      niechaj więc każda z was to pamięta:
      pochwal mężczyznę, będzie jadł z rączki.
      :)

      17:05

      Usuń
  6. ... Ogródkowym Mężczyznom Kochających Kobiet,
    Nie Podnoszących Ciśnienia Teściowych,
    Wyrozumiałych Dzieci,
    Szanujących Szefów,
    Radości z Każdego Dnia :)))

    Pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Ewuniu*, Panie :)

    Ewuniu*, bardzo żałuję, że nie jestem Twoim mężczyznę, bo po tak pięknych oświadczynach, jak we wstępniaku, nic tylko padać na kolana i prosić o rękę ;-)))I te symboliczne zdjęcia :)

    Pewnie nie wypada narzekać, ale pogoda okropiczna, pada, silny wiatr i niestety, czy stety, na wieczór mam bilet na koncert, a z samopoczuciem nie jest najlepiej. Spojrzę optymistycznie - będzie ok. Poczytam co na grządkach wierszowane i muzyczne :)

    Cieplutkie pozdrowienia,, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      Dziękuję za strzeliste komplementy, bardzo mi przyjemnie; cieszę się, że Tobie się spodobało...:))

      U mnie dzisiaj cały dzień było ciut zamglone słoneczko, ale temperatura wprost bajeczna... 9, w porywach nawet 11 st.:)
      Teraz na wieczór się zachmurzyło i nie wykluczone, że coś popada. Miałam trochę zajęć, spotkań na mieście i rodzinnych obowiązków; teraz się krzątam przy pralce i domowych roślinkach, podglądając Ogródek...:)
      Jak wrócisz z koncertu, przeczytaj miniaturkę Iwony Godlewskiej -

      Męska filozofia

      mężczyźni
      chcą abyśmy dla nich
      stawały się różami
      a kiedy zranią się kolcami
      zdziwieni
      obrażeni
      odchodzą ze stokrotkami

      ... coś w tym jest... wolę być stokrotką:))
      Miłych wrażeń na koncercie:)

      17:20

      Usuń
    2. ... ach... cieszę się, że zauważyłaś symbolikę moich kwiatów na zdjęciach... tak. Nie są one przypadkowo dobrane...:)

      17:40

      Usuń
    3. ... Ewuniu* Poetko, bardzo dokładnie czytam i oglądam, nie piszę, bo nie zawsze wiem, czy powinnam ,,głośno'' zwracać na nie przypadkowość uwagę.
      ... uwierz mi na słowo, róże nie są moim ulubionym kwiatem,... wolę być stokrotką :)
      Koncert... parę ładnych lat minęło od czasu, kiedy bywałam na koncertach muzyki lekkiej, łatwej i przyjemnej. Dzisiejszy - rewelacyjny solista, piosenki z nowymi aranżacjami, uznanego, zmarłego kilka lat temu piosenkarza. Na widowni młodzież, młodzież i młodość w pełni tego słowa. Bawiłam się świetnie, pod wpływem tego atrakcyjnego koncertu zawieszam bywanie na koncertach symfonicznych, które są doskonałe, ale z większością jestem osłuchana, na rzecz nowości z muzyki popularnej, w której moja wiedza wykazuje luki. Żyję, aby się uczyć a nie powielać.
      I jakby na przekór wcześniej napisanym słowom:

      * * *

      Kiedy Cię moje oplotą sny -
      jak białe róże -
      nie bój się kochać - ja - i ty
      w nieba lazurze.
      Ziemia, jak echo minionych dni,
      grające w borze,
      a nasze duchy wśród martwych pni
      wieszają zorze.
      Serce mi splatasz koroną gwiazd,
      hymnem warkoczy -
      pode mną góry, wieżyce miast -
      nade mną - oczy.
      Dziwnie się srebrzysz, aniele mój,
      w tęczowym piórze -
      fontanny szemrzą gwiazd iskrzy rój -
      wonieją róże...

      Dobranoc, środek nocy, zamykam furteczkę, snów kolorowych życząc, pa :)))

      Usuń
  8. Dla Panów zaśpiewa Caro...:)

    Caro Emerald - 'Stuck' [live]

    http://www.youtube.com/watch?v=lLnMmuJVFE0&feature=related

    * * *

    Caro Emerald - That Man - LIVE @ Strictly Come Dancing 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=Hmnlxnnvhxw&feature=related

    Miłego wieczoru...:)*

    18:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Skoro piękna Caro już wyśpiewała swoje piosenki, to mam nadzieję, że jakiś poczęstunek od Panów nam się należy... (?)
      Tymczasem posłuchajmy Jana Garbarka i jego niezrównany saksofon -

      Jan Garbarek - Where the Rivers Meet!

      http://www.youtube.com/watch?v=hBudwMXhtyc

      ***
      Jan Garbarek - Hasta Siempre

      http://www.youtube.com/watch?v=T5KYZ2F9IRs&feature=related

      ***
      ... a ta - zważywszy na klip - powinna szczególnie panom przypaść do gustu...

      JAN GARBAREK - IN PRAISE OF DREAMS - Scene From Afar.wmv

      http://www.youtube.com/watch?v=s3QoaAXTjsY&feature=related

      :)***

      19:57

      Usuń
  9. Pozdrawiam serdecznie Ogródek a dla Panów przyniosłam róże:-)
    Miłego wieczoru:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=1eDQfs3-c5Q

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Życzenia dla Ciebie Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    20:27

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności, Dano:)

      A przy okazji pozdrawiam najpiękniej, jak umiem w to męskie święto naszego Adaśka... Tygrysku, odezwij się wreszcie...:)
      Dla Ciebie - Twój naj,naj ,naj...ukochańszy utwór, pamiętam... Mężczyzna śpiewa do kobiety....

      Since I've Been Loving You - Led Zeppelin

      http://www.youtube.com/watch?v=Bkjv9SscotY

      Zdrowia, pomyślności i radości z życia...:))

      20:52

      Usuń
    2. Ja też się przyłączam do pozdrowień dla Adasia...:)
      Cocie wracaj do nas...:)

      20:58

      Usuń
  10. I męska sobota dobiega końca...)
    Dobrej nocy moi Mili...:)

    River Flows In You- Lindsey Stirling

    http://www.youtube.com/watch?v=lrF814OnFQ4&feature=related

    Pięknych snów przy dźwiękach skrzypiec...Pa:)*
    21:40

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mało dzisiaj było poezji... więc posadzę jeszcze wiersz Wisławy Szymborskiej o... macho na sterydach...:)
      Zdrowy śmiech przed snem też jest wskazany...

      Konkurs piękności męskiej

      Od szczęk do pięty wszedł napięty.
      Oliwne na nim firmamenty.
      Ten tylko może być wybrany,
      kto jest jak strucla zasupłany.

      Z niedźwiedziem bierze się za bary
      groźnym (chociaż go wcale nie ma).
      Trzy niewidzialne jaguary
      padają pod ciosami trzema.

      Rozkroku mistrz i przykucania.
      Brzuch ma w dwudziestu pięciu minach.
      Biją mu brawo, on się kłania
      na odpowiednich witaminach.

      ... przyznam się, że taki widok też mnie specjalnie nie frapuje, ale wiersz - jak zwykle - doskonały...:))

      Dobrej nocki, Izuś - przyjemnych snów:)*

      21:51

      Usuń
  11. Czas by już sposobić się do dobranocki. Dziś juhasik bedzie
    godoł do swoi dziołszki wierscek ser Christopher'a Marlowe jako -

    *** Namiętny pasterz do swej lubej ***

    Pójdź ze mną, zostań moją miłą,
    Iżby nam wspólnie dni słodziło
    Wszystko, czym tchną doliny, gaje,
    Szczyty gór, bory i ruczaje.

    Siądziemy u źródlanej wody,
    Tam, gdzie pasterze poją trzody;
    Nurt będzie bystrym blaskiem migał,
    Ptak nam zaśpiewa swój madrygał.

    Z płatków róż będziesz mieć posłanie,
    Baldachim dębów nad nim stanie;
    Wianek ci będzie czepkiem, cienki
    Liść mirtu — płótnem twej sukienki.

    Jagniętom gdy przystrzygę wełnę,
    Utkam ci szatki, wdzięku pełne;
    Trzewiczki dam (gdy chłód i słota)
    Z klamrami ze szczerego złota;

    Pasek z powoju splotę, ale
    Zdobny w bursztyny i korale:
    Jeśli to wszystko cię znęciło,
    Pójdź ze mną, zostań moją miłą.

    Co dzień, w majowy ranek świeży,
    Zbudzi cię śpiew i pląs pasterzy:
    Jeśli chcesz, by nam dobrze było,
    Żyj ze mną i bądź moją miłą.

    Przełożył: Stanisław Barańczak

    ***

    A piękną kołysankę zaśpiewa nam Justyna Steczkowska -
    "Mako-maszme-lon"

    http://www.youtube.com/watch?v=lG-P9D2Ping&feature=related


    Co nam szepce zegar ma-ko maszme-lon?
    Modlitwy czy Kabały?
    Jakie słowa tajemnicze skryte są
    W mechanizm doskonały?

    Tylko zegar stary imię zna,
    Jakie Anioł Czasu ma -
    Imię zapomnianych lat i dni:
    Chaim, Mosze, Aron, Oszer, Lejb,
    Baruch, Nachum, Zelik, Ber,
    Izi, Rachel, Naftali...

    Jakie imię nadasz mi?

    Co nam szepce zegar ma-ko maszme-lon?
    Modlitwy czy Kabały?
    Jakie słowa tajemnicze skryte są
    W mechanizm doskonały?

    Tylko zegar stary imię zna,
    Jakie Anioł Czasu ma -
    Imię biedne niczym wdowi grosz:
    Szolem, Binem, Pejsach, Elchanam,
    Jechiel, Motel, Abraham,
    Szifra, Miriam, Jehejosz...

    Zbiorę imion pełen kosz!

    Co nam szepce zegar ma-ko maszme-lon?
    Modlitwy czy Kabały?
    Jakie słowa tajemnicze skryte są
    W mechanizm doskonały?

    Tylko zegar stary imię zna,
    Jakie Anioł Czasu ma -
    Imię, które wielką ciszą brzmi:
    Icyk, Bejnisz, Dawid, Eliasz, Szem,
    Jeszajahu, Menachem,
    Ethel, Sara, Mani, Cwi.

    Te imiona nadaj mi!

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** słodziusieńkich snów Wam
    życzę przy spokojnym śnie.I buziaczki ślę. :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudnie Juhasik zagadoł, aze się dziołszka cała zrumieniała i taką upojną wizją zachwyciła ...:)* Szczególnie posłanie z płatków róż i baldachim z dębów nad głową... maj!:)
      Moja dobranocka też będzie z sielanką - autorstwa Wandy Karczewskiej, zeszłowiecznej polskiej powieściopisarki, krytyka teatralnego i poetki.

      Sielanka
      Pójdź, miły, w parku jest nowa zieleń,
      porozmawiamy,
      do powiedzenia mamy słów wiele
      nie powiedzianych.
       
      Nad głową stary klon cicho gwarzy
      młodymi liśćmi
      i my tej wiosny, miast się zestarzeć,
      odmłodnieliśmy.
       
      Wokoło cisza, gdzieś po kamieniach
      szeleści woda.
      Tak ciebie kocham. Niebo bez cienia,
      w sercach pogoda.

      Dobranoc, dobranoc Panie i Panowie:)*** cudownych snów:)***

      ... a przed snem jeszcze zaśpiewam z...

      22:13

      Usuń
    2. ... Edith Piaf - Non, Je ne regrette rien -

      http://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu6Kgp88

      *** Nie, nic, a nic

      nie, nic a nic
      nie, nie żałuję niczego
      ani dobra, które mi uczyniono
      ani zła, już jest mi wszystko jedno

      nie, nic a nic
      nie, nie żałuję niczego
      to spłacone, zamiecione, zapomniane
      nie obchodzi mnie przeszłość

      rozpaliłam ogień
      moimi wspomnieniami
      moje troski, moje przyjemności
      już ich nie potrzebuję

      wymiecione miłości
      i drżenie ich głosu
      wymiecione na zawsze
      zaczynam znów od zera

      nie, nic a nic
      nie, nie żałuję niczego
      ani dobra, które mi uczyniono
      ani zła, już jest mi wszystko jedno

      nie, nic a nic
      nie, nie żałuję niczego
      bo moje życie, moje radości
      dziś zaczynają się od ciebie

      :)***

      Pa... Najmilsi:)*

      22:16

      Usuń