Powered By Blogger

niedziela, 11 marca 2012

Niepokorna puenta


Trochę błękitu na ten bardzo ponury dzień...




... i papużki Andrzeja (żako Gonzo - fotki ze sklepu zoologicznego).

Niepokorna puenta

Deszczowe staccato w niedzielny poranek,
marzenia zasnute w ołowiu horyzont,
o szyby w takt bębnią krople rozmazane...
może czyjeś imię swym wzorem wypiszą?

Niebo pociemniało, chmury mkną szeregiem,
zamoknięte myśli drżą w smutnym poszumie,
w marcowym pejzażu pędzi deszcz ze śniegiem,
jak wskrzesić entuzjazm? Chyba dziś nie umiem.

Wiosenne nadzieje pod kroplami mokną,
drżą ptaki, wiatr smaga gałązki zmoknięte,
w zapłakanym wierszu już otwieram okno -
wstawię w nim uśmiechu niepokorną puentę.:)

42 komentarze:

  1. W Warszawie można napisać tak:

    Wesołe słoneczko świeci nam od rana,
    zaprasza nas wszystkich na swoją wędrówkę.
    Deszcz zniknął i chociaż jestem niewyspana,
    zobaczyłam na szybie słońca wizytówkę.

    Na marcowym niebie białe chmurki tylko
    igrają z wiaterkiem goniąc się z ptakami.
    Mam nadzieję, że wiosna zagości na dobre,
    że nas nie opuści, że zostanie z nami.:)

    Witaj Ewo:) Witajcie czytacze ogródkowi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci słonka, dzisiaj mnie nie pieści,
      a wczoraj już było tak bardzo wiosennie,
      w marcowy kalendarz jeszcze śnieg się zmieścił -
      cóż, muszę przeczekać, choć marzyciel ze mnie.

      Chciałam wiersz pospinać słonecznym promykiem,
      niecierpliwość pączków do strofek powplatać,
      dodać ciut sikorek, nadrzewnych wiercipięt,
      co wesoło dźwięczą w miłosnych cytatach.:)

      ... a tu nic z tego. U mnie dokładnie taka pogoda, jak w porannym wierszu. Może od Warszawy nadejdą do mnie przejaśnienia?

      Witaj Ozonko i wypuść trochę tego słonka na wschód.:)

      9:24

      Usuń
  2. Jest nadzieja, bo wiatr chmurki
    pędzi właśnie do Lublina.
    Nie mam czasu, bo rtv
    fimik właśnie się zaczyna ;)))
    Pa;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Wczoraj już słyszałam śpiew godowy kosa, a w piątek widziałam stadko kręcących się szpaków wokół nagich topoli. To jednak zdecydowanie zwiastuny wiosny, mimo chwilowej (mam nadzieję) dzisiejszej pluchy. :)

      9:43

      Usuń
  4. Witaj Ewuniu:)
    U mnie cudny błękit,+ 9 ...i słoneczko:)

    annaG

    Preludium wiosenne

    Przedwiośnie spłynęło już w gardło przerębla,
    chłodną kroplą rodzi pierwsze cienkie strużki.
    Sopel tęsknie płacząc z niepokoju omdlał,
    dzień - nabrawszy siły, został na czas dłuższy.

    Topnieją zmarzliny lizane przez promień,
    odsłaniając ziemię wilgotną i żyzną.
    Oczy instynktownie podążają do miejsc,
    gdzie zwiastuny życia wzbijają z charyzmą

    Jeszcze mała chwila a słońce przepychem
    ciepła natchnie blaskiem rosę na wierzbinie.
    Pola zakiełkują zielonym orkiszem,
    wiosna w lodzie kuje epitafium zimie.

    ***
    Wysyłam parę promyczków słonka do Lublina...:)*

    ***
    Słońce w kapeluszu - Tadeusz Ross

    http://www.youtube.com/watch?v=ShamIixh-qQ

    Miłej niedzieli Ogrodnicy...:)*
    9:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izabelko:)
      No i powiało optymizmem...:) Znaczy, że wiosna idzie do mnie z zachodu i już za minutkę, już za momencik...
      i zaśpiewan pean wiosenny razem z Leopoldem Staffem

      Pean wiosenny
      (fragment)

      Czy kto już widział na polach bociany?
      Czy kto już widział, powrotne jaskółki?

      Jeszcze nie czują żadnej w sobie zmiany
      Szare ulice i mroczne zaułki,
      Gdzie schnie po śniegach, błoto w dróg wyboju,
      Ale już w serca mego niepokoju,
      W mej krwi obiegu, która spieszniej krąży,
      Ze jej zaledwo. tętno nie nadąży,
      Czuję wyraźnie, o, czuję radośnie,
      Ze gdzieś na polach ma się już ku wiośnie!
      Choć wszystko wkoło. jeszcze szare, senne,
      Chmury już zdają się jakby wiosenne:
      Perłosrebrne płyną niebios tonią
      I zalatują jakby kwiatów wonią!
      Nie zielenieje jeszcze,, lecz z pogłoski
      Ciepłych powiewów, od których przymrozki
      Pierzchają śladem uchodzącej zimy,
      Słychać, że łanów kraciaste kilimy
      Ożywczą w głębi przechodzą przemianę
      I rządy mrozów są już zapomniane,
      Ledwo marcowe podeschły, roztopy...
      I niecierpliwią się już moje stopy,
      By z miejsca porwać się, biec, lecieć w pole
      Na skoki, pląsy, na dziką swawolę,
      Wywracać kozły i stawać na głowie,
      I witać niebo, i pozdrawiać chmury,
      Wyrzucać czapkę radośnie do góry
      I wołać głośno: "Dajże ci Bóg zdrowie,
      O, ziemio, niebo, o, zbudzony świecie,
      Co moją duszę odradzasz i kwiecie!"
      (...)

      .... w tej chwili przestało padać i wiać... zaczyna się przejaśniać...:))
      Pozdrawiam słonecznie, z nadzieją...:)

      9:54

      Usuń
    2. Tak Ewuś,za momencik będziesz szła zielonymi łąkami...:)

      Leopold Staff

      Czucie niewinne

      Łąkami idę. W krąg kwiaty
      I słyszę brzęki pszczelne.
      W powietrzu modrozłotym
      Śni próżnowanie niedzielne.

      Słońce świeci spokojnie,
      Jak gdyby od niechcenia;
      Obłoki są tak białe,
      Jak by nie mogły siać cienia.

      Ptak śpiewa, jak by nie śpiewać
      Nikomu ani się śniło.
      Jest mi tak dobrze na duszy,
      Jakby mnie wcale nie było.

      Najpiękniej bowiem jest, kiedy
      Piękna nie czuje się zgoła
      I tylko jest się, po prostu
      Tak, jak jest wszystko dokoła.
      ...:)*
      10:01

      Usuń
    3. :)
      A to skurczybyk!:)))
      Siadł na gałęzi,
      mizdrzy się, gwiżdże
      miłosną nutką,

      kos znów nadziei
      mi dziś napędził...
      a wiosna puka
      w okno cichutko.

      Śpiew kosa

      http://www.youtube.com/watch?v=X_oXJnG5E4U

      ... siada zawsze na najwyższej gałęzi, a swoje trele wyśpiewuje zwykle rankiem, albo tuż przed zmrokiem. Dzisiaj był lekko spóźniony... :)

      10:23

      Usuń
    4. Za płotem mojego ogródka rosną wielkie brzozy .Tam urzęduje ten mały czarny śpiewak.Co rano wysłuchuję miłosnych arii...:)
      W kórnickim arboretum widziałam mnóstwo kosów. W promieniach słońca latały jak w amoku...:)
      Oby tylko grypa odpuściła bo szkoda pogody na siedzenie w domu...A słonko kusi...:)
      12:30

      Usuń
  5. ...łap Ewo niedzielne promienie z Gorzowa...

    ___________$______$_________$
    ___________ $_____$________$
    ______$_____$$___$$______$$
    _______$$___$$$_$$$___$$$$
    _$______$$$$$$$$$$$$$$$$____$$
    ___$$$__$$${{{{{{{{$$$$$$$$$$
    ____$$$$$_{{{{{{{{{{_$$$$$
    _______$____@ & @_____$$$
    ____$$$$_____(_)______$$$$$$
    _$$$$$$$$___\___/ ___$$$$$$$$$
    ________$$$_________$$$$$$
    _____$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$
    ___$$$___$$$$$_$$$$___$$_$$_
    _$$_____$$$$____$$$_____$__$$
    ______$$_________$$______


    Serdeczności!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... nad czołem ma zalotny loczek, trochę perkaty nosek i bardzo uśmiechniętą buzię... dziękuję Meg:)
      Pozdrawiam z wiosennym przejaśnieniem!:)

      10:29

      Usuń
  6. Sroka dziś od rana lata zaaferowana.
    Już wiem, zauważyłam, gniazdo sobie ściele.
    To gałązka, to patyk, wszystko w dziobie niesie,
    już niedługo odbędzie się "sroczaste" wesele;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Miłe Panie :)
    Na zachodzie słonecznie, błękit nieba urozmaicają pierzynki chmurek, pierwsze nieśmiałe, lekko zieleniejące gałązki na drzewach. A tak pisze w wierszu Wiosenny zawrót głowy Zofia Szydzik.

    Wiosno, wiosna,
    wiosno, czy to ty?
    Kolorowa, radosna
    zazieleń moje sny!

    Rzuć mi fiołków bukiecik
    i bzu wonną kiść,
    jeżeli marzyć,
    ti tylko w tobie,
    barwnie marzyć i śnić,
    a ty mi wiosno śpiewaj,
    w wietrze,
    w trawach,
    w maków czerwieni
    i we mnie rozgrzewaj
    krew, miłość,
    i myśl skrzydlatą.

    Wiosno, wiosno,
    wiosno, ach to ty!
    Tyś wonna, miłosna,
    ukwieć moje sny!

    Podaruj bukiecik konwalii,
    pierwszy róży pąk,
    zwróć mi oczu błękit,
    karmin ust
    i gibkość moich rąk,
    a ty mi wiosno zanuć pieśń,
    o słońcu, deszczu,
    o grzywach morskich fal
    i oddaj mi wiosenny
    powab,
    czar
    i tajemniczą dal!

    Wiosno, wiosno,
    to ty już w sadzie?
    A ja, jeszcze w zimowym nieładzie!
    Cichutko się skradam,
    lekko,
    na palcach,
    by zatańczyć z tobą
    wiosennego walca!

    Z przedpołudniowym, słonecznym, wiosennym uśmiechem:)))

    11,42

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu:)
      Właśnie uporałam się z ostatnim etapem przesadzania moich kwietnych domowych przyjaciół, a mam ich, nie bagatela - czterdzieści parę sztuk... niektóre jeszcze rozmnożyłam...:)
      Dziękuję za nocne wrażenia z koncertu i domknięcie furteczki. Już i ja tęsknię za jakąś artystyczną strawą dla ducha na żywo i kto wie, czy nie dam się skusić na przyszły weekend?
      Na razie jednak, zachęcona nieśmiałym słonkiem za oknem, wyskoczę na mały spacer, chociaż jeszcze się zastanawiam, bo jestem trochę podziębiona.
      Spróbuję z Michałem Maczubskim zamknąć zimę -

      Marzec, zamknięcie zimy

      szybko zapomnisz białe kule
      które przyśniły się przedwczoraj
      gdy krople sinych chmur
      wleciały w żyzną glebę
      w płaszczyźnie zimy
      nieokiełznana moc istnienia

      we wnętrzu kuli nic nie słyszysz
      jest dotyk zimnych dłoni
      smak ciężkiej ziemi rozproszy
      odłamek słońca
      i zaraz z osnowy pocałunków
      utkany pejzaż wiosny

      Przyjemnej niedzieli, pozdrawiam:)

      13:14

      Usuń
    2. Witaj Poetko:)

      Właśnie wystawiam buzię do słońca, które wyjątkowo przygrzewa. Dbaj o siebie,jest w tych życzeniach odrobina egoizmu :) Chora Poetka, mniej pięknych strof w Ogródku :(
      Zupełnie nie mam planu na dzisiejsze popołudnie, pewnie będzie pod wpływem chwili ;-)

      Mówię do ciebie tak cicho jakbym świecił
      I kwitną gwiazdy na łące mojej krwi
      Stoi mi w oczach gwiazda twojej krwi
      Mówię tak cicho aż mój cień jest biały

      Jestem chłodną wyspą dla twojego ciała
      które upada w noc gorącą kroplą
      Mówię do ciebie tak cicho jak przez sen
      płonie twój pot na mojej skórze

      Mówię do ciebie tak cicho jak ptak
      o świcie słońce upuszcza w twoje oczy
      Mówię tak cicho
      jak łza rzeźbi zmarszczkę

      Mówię do ciebie tak cicho
      jak ty do mnie

      Rafał Wojaczek Mówię do ciebie cicho

      Cieplutko pozdrawiam ze słoneczkiem :)

      14,04

      Usuń
    3. Dziękuję, Zuziu, za troskliwość.:)
      Właśnie z tej dbałości nie wybrałam się jednak na spacer. Żal mi jednak wolnych dni, w których "przez rozum" siedzę w domu; tylko w sobotę i niedzielę mam okazję na wyskoki w plener...
      Piękny wiersz Wojaczka, dzięki serdeczne.:)
      Skoro dzisiejsze Twoje popołudnie będzie pod wpływem chwili, niech ona będzie tak piękna, jak w wierszu Jana Lecha Kurka -

      Chwila

      Płomyczek świecy bursztynem się jarzy,
      W Twej lampce wina, gdy do ust ją zbliżasz,
      I ciepłym blaskiem maluje na twarzy,
      Najcudowniejszy miłości makijaż.

      Ponad stolikiem podajesz mi dłonie,
      Z których Twą słodycz pocałunkiem spijam,
      A czas dotykiem rozmodlony chłonie,
      Chwili ulotność rajskiego motyla.

      Świat gdzieś odpływa w jednej chwili mgnieniu,
      Realność znika w bezbrzeżnym zachwycie,
      Już nie pamiętam o jego istnieniu,
      Bo w Twoich oczach teraz moje życie.

      Dziś, gdy powieki swoje tylko zmrużę,
      Znów jestem z Tobą, w oczach Twoich tonąc,
      Bo czas tu stanął, przecząc swej naturze,
      Bym mógł powracać, miłością wciąż płonąc.

      ... samych miłych chwil, Zuzanko - do końca niedzieli:))

      17:39

      Usuń
    4. ... wróciłam przed chwilą, ciepło i wiosennie tylko w promieniach słońca. Przed chłodem schowałam się w galerii, i... sama rozumiesz... kupiłam malinowego koloru sweterek, aby w komplecie z kamizelką pięknie się komponował. Nie tylko samymi ciuszkami się żywię ;-). Nie zapominam o dostarczaniu emocji szarym komórkom. Czytam obecnie książkę ,, z prawdziwymi historiami''. Wieczór wypełni, świetny moim zdaniem, krótki program o etyce w biznesie i podpowiedziany przez koleżankę serial. W międzyczasie Ogródkowe grządki i tradycyjnie późno wieczorem program Redaktora Miecugowa. Powiedź, czy z takim harmonogramem można się nudzić?
      Podrzucę jeszcze raz Rafała Wojaczka w Prośbie :)

      Zrób coś, abym rozebrać się mogła jeszcze bardziej
      Ostatni listek wstydu już dawno odrzuciłam
      I najcieńsze wspomnienie sukienki także zmyłam
      I choć kogoś nagiego bardziej ode mnie nagiej
      Na pewno nie mieć mogłeś, zrób coś, bym uwierzyła

      Zrób coś, abym otworzyć się mogła jeszcze bardziej
      Już w ostatni por skóry tak dawno mi wniknąłeś
      Że nie wierzę, iż kiedyś jeszcze nie być tam mogłeś
      I choć nie wierzę by mógł być ktoś bardziej otwarty
      Dla Ciebie niż ja jestem, zrób coś, otwórz mnie, rozbierz

      ... wieczoru wypełnionego samymi bardzo miłymi chwilami :)))

      19,26

      Usuń
    5. Zuziu, zazdraszczam Ci słonka, ciepełka i malinowego sweterka... Hmmm... skąd ja to znam? Moje ("przypadkowe") wizyty w Galerii Plaza lub Olimp kończą się w podobny sposób...
      Ukulturalniłam się przed chwilą cudownym koncertem flamenco na TVP Kultura; informacje i moje wrażenia na żywo znajdziesz niżej. Może oglądałaś? Jestem dumna, że ta premiera odbyła się w moim mieście.:)
      Kilka chwil z lekturą do poduszki - to u mnie ostatnio zdobyty tomik wierszy Szymborskiej "Widok z ziarnkiem piasku" (102 wiersze). Są tam utwory, których nie ma w necie; może kiedyś przepiszę któryś do Ogródka...
      Jeszcze podaruję Ci jedną chwilę, tym razem z Małgorzatą Hillar -

      Chwila

      Zgasła na oknie pelargonia

      Palił się tylko nade mną
      twój oddech

      Z głową przechyloną
      przez krawędź księżyca
      spadałam na dno nocy

      Udanego wieczoru, Zuzanko:)
      19:56

      Usuń
    6. ... Dobranoc Poetko Ewuniu*:)

      Oświadczynami;-) zakończę weekendowe dni.

      Kocham Cię
      okiem spragnionym,
      pieszczotliwą dłonią strumienia słodkich słów,
      czułą myślą
      Kocham Cię
      Wilgotnym słońcem świeżego poranka,
      melodyjnym śpiewem szklanych kropel deszczu,
      fal cichym szeptem
      i wiatru skrzydłem lekkim
      Kocham Cię
      aromatem tysiąca róż
      i niebem nieprzebranym
      Kocham
      szeptem
      i dziękuję Ci za to
      że jesteś

      Acid Burn Aż tak Cię kocham

      Dobranoc, dzień dobry :))

      00,50

      Usuń
    7. Oświadczyny po północy... tego jeszcze nie przerabiałam... ;)
      Ale do porannej kawki doskonale smakowały. Dziękuję, dzień dobry Zuziu:))

      Usuń
  8. Dzień dobry Ewo.
    Witam stałych bywalców i gości.
    Nawet moja grypa zrozumiała, że z wiosną nie ma żartów i powoli odpuszcza.
    Dziękuję Ewo za życzenia z okazji męskiego święta. Nikt mi poza Tobą życzeń nie składał, a wczorajszy Twój wiersz może każdego chłopa przyprawić o zawrót głowy.
    Dzisiaj podsyłam Ci trochę słońca z Beatlesami, chociaż u mnie jest dokładnie tak samo jak u Ciebie.
    THE BEATLES- HERE COMES THE SUN

    http://www.youtube.com/watch?v=U6tV11acSRk

    Tam, gdzie wschodzi słońce, tam, gdzie wschodzi słońce
    I mówię, że wszystko jest dobrze

    Moje małe kochanie, to była długa, zimna, samotna zima
    Moje małe kochanie, czuję, że minęło tyle lat od kiedy to było
    Tam, gdzie wschodzi słońce, tam, gdzie wschodzi słońce
    I mówię, że wszystko jest dobrze

    Moje małe kochanie, uśmiechy powrócą na nasze twarze
    Moje małe kochanie, wydaje się, ze minęło tyle lat od kiedy to było
    Tam, gdzie wschodzi słońce, tam, gdzie wschodzi słońce
    I mówię, ze wszystko jest dobrze

    Słońce, słońce, słońce, tam, gdzie wschodzi
    Słońce, słońce, słońce, tam, gdzie wschodzi
    Słońce, słońce, słońce, tam, gdzie wschodzi
    Słońce, słońce, słońce, tam, gdzie wschodzi
    Słońce, słońce, słońce, tam, gdzie wschodzi

    Moje małe kochanie, czuję, że te lody powoli topnieją
    Moje małe kochanie, wydaje się, że minęły lata od kiedy wszystko było jasne
    Tam, gdzie wschodzi słońce, tam, gdzie wschodzi słońce
    I mówię, że wszystko jest dobrze
    Jest dobrze

    Pozdrawiam z tą nadzieją i życzę miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zygmuncie:)
      Radośnie mi na duszy, kiedy moi Ogrodnicy zdrowieją i stawiają się do prac wiosennych w wirtualnym ogrodzie.:)
      Cieszę się, że mój wczorajszy wiersz z życzeniami dla Panów dotarł do Ciebie dzisiaj; miło mi, że go przeczytałeś; serdeczne dzięki.:)
      Małe słońce z Beatlesami dotarło, a jakże, tylko wicher jeszcze przetacza ciężkie chmurzyska - zresztą masz przecież te same widoki...:)
      I ten skrawek słonecznego prześwitu jest jakimś maleńkim szczęściem.
      Jako, że przyszedłeś do ogrodu niedawno, zaprezentuję Ci mój wiersz, napisany w 2010 r., właśnie o szczęściu.

      Szczęście.

      Człowiek jest tylko pionkiem małym
      na szachownicy swego życia,
      los się nim bawi, wieczność całą,
      wystawia weksle bez pokrycia.

      Co to jest szczęście? Zapytałam,
      Dom, auto, sukces, milion w totka?
      Czy dar mądrości, co pozwala
      drogę do wiedzy wielkiej spotkać?

      Długo by myśleć. Próżne słowa,
      tego i tak nie zdefiniuję,
      List? Ciepło dłoni, czy rozmowa?
      Coś co nieśmiało w sercu czuję?

      Jeśli na szczęście masz receptę
      sprzedaj mi ten cudowny sposób,
      Napisz lub zadzwoń, powiedz szeptem,
      a ja wysłucham twego głosu.

      (archiwum, 2010 r.)

      Odpozdrawiam i zapraszam do wiosennych porządków w Ogródku.:)

      13:31

      Usuń
  9. Bogusław Mec już nie nam będzie śpiewał...:(

    Bogusław Mec Skrzydłem Wiatru

    http://www.youtube.com/watch?v=lmHCfS0L_-E&feature=related

    TAM też potrzeba pięknych głosów.....

    12:53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przeczytałam tę smutną wiadomość przed chwilą... nie wiem, czy TAM potrzeba pięknych głosów; żal, że Artysta nie dzieli z nami ziemskiego padołu...
      Wspomnę Go piosenką, którą bardzo lubię -

      Z wielkiej nieśmiałości Bogusław Mec

      http://www.youtube.com/watch?v=Y3fFdqzk_Wg&feature=related

      13:38

      Usuń
  10. *Jej Portret* - Bogusław Mec
    http://www.youtube.com/watch?v=rmc0ueqobIQ

    Pozdrawiam niedzielnie.:)

    PM - 14:45:00

    OdpowiedzUsuń
  11. http://www.youtube.com/watch?v=GNi1jwgZkwc

    Bogusław Mec- ✿⊰♥⊱✿ Przyjaciele po to są ✿⊰♥⊱✿

    Pozdrawiam, miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry Dano i Andrzeju:)
    Odszedł skromny Artysta, który chyba za bardzo się nie lansował... w każdym razie nie pamiętam żadnego show w jego wykonaniu. Poetyckie teksty, delikatna muzyka, miękki timbre głosu - to mnie najbardziej urzeka w Jego piosenkach.

    W białej ciszy powiek...

    http://www.youtube.com/watch?v=WWTccLEU6I4

    Włóczęgą przez świat,
    Nadzieją bez dat byłaś mi,
    W kalinach i bzach,
    W uśmiechu i łzach zawsze Ty.

    Przy Tobie nieraz
    Wypalił się czas aż do dna,
    Lecz skończył się sen
    I teraz mój cień został sam.

    W białej ciszy powiek,
    W niepokoju myśli,
    W dym moim słowie
    Byłaś tylko Ty, zawsze Ty.
    W każdym słowie
    Tylko Ty, Ty.

    Pochwycił Cię wiatr,
    Przehulał Twój ślad w drodze gdzieś,
    Wołałem bez slow
    Szukałem bez tchu, sama wiesz.

    Lecz poszło jak w dym
    I nie wiem już, kim jesteś dziś,
    Tak jakby na złość
    Do szczęścia nam ktoś zamknął drzwi.

    W białej ciszy powiek,
    W niepokoju myśli,
    W każdym moim słowie
    Byłaś tylko Ty, zawsze Ty.
    W każdym słowie
    Tylko Ty, Ty.

    Włóczęgą przez świat,
    Nadzieją bez dat byłaś mi,
    W kalinach i bzach,
    W uśmiechu i łzach zawsze Ty.

    Przy Tobie nieraz
    Wypalił się czas aż do dna,
    Lecz skończył się sen
    I teraz mój cień został sam.

    ... trochę kiepskie to nagranie, ale lepsze jest zdjęte z YT. A pamiętacie piosenkę "Mały, biały pies"?

    Czy w okolicach Sandomierza i Baranowa ogłoszono dzisiaj dzień milczenia? Pozdrawiam serdecznie.:)

    16:48

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, Jędruś, byłabym zapomniała... bardzo dziękuję za papużki, które zdobią dzisiaj nasz Ogródek. Na ostatniej fotce widać, że Gonzo jest z tego baaardzo dumny, aż mu piórko na grzbiecie lekko się podniosło ...:))

      16:59

      Usuń
  13. W Lublinie dzisiaj niebywałe, jak na niedzielę korki i blokada miasta. Niedługo (a może już?) przyjeżdża Prezydent Komorowski na otwarcie odrestaurowanego Teatru Starego na Lubelskiej Starówce. Na Placu po Farze stoi telebim, który będzie transmitował koncert z tej okazji, premierowym recitalem "Luz de Guia" w wykonaniu mistrza flamenco - José Fernández Torresa, znanego jako Tomatito (czyli Pomidorek).
    Jest dość zimno, hula okropny wiatr, więc się nie wybiorę, ale - dla ciekawych - transmisja z koncertu będzie na TVP Kultura o godz.18.

    A tymczasem, razem z Pomidorkiem, przy podwieczorku z kawą, ocieplę trochę Ogródek południowymi rytmami flamenco -
    TOMATITO (Jose Fernandez Torres) - Bulerias-.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=7rc54QAYtnU

    ***
    Tomatito y El Potito - Tangos.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=ZkgrH54oSiA&feature=related

    ***
    TOMATITO y El Potito - Minera-.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=hxz025bjIj4&feature=related

    ... serdeczności pop0łudniowe:)*

    17:21

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór...:)
      Ewuniu, Tomatito gra a dziewczyna tańczy...:)

      Flamenco

      Tańczy w wiatr otulona Miladora ognista.
      Z czarnych oczu jej błyska pożądanie i gniew.
      Patrzą chciwie mężczyźni i ciekawe dzieciska
      na pieniste falbany sukni barwnej jak krew.

      Kibić szczupłą i piękną ma hiszpańska dziewczyna,
      czasem mignie przez chwilę krągłość kolan i biust.
      Kiedy dłoń kastaniety w niebo wznosić zaczyna
      O'le! słychać z młodzieńczych nagich piersi i ust.

      Żywy ogień w niej płonie rubinową poświatą.
      Żyć bez tańca nie umie, on jest wszystkim , co ma.
      Sama, w rytmie flamenco jest istotą skrzydlatą,
      gdy na strunach gitary Alejandro jej gra.

      Tańcz dziewczyno, uświetnisz dziś corridę w południe,
      Manuelo na byka ostrzy maczet swych szpic,
      tylko nie patrz na walkę, bo zabijać jest trudniej
      i pamiętaj, naprawdę to nie dzieje się nic.

      Anna Zajączkowska

      Dzięki Ewuś za wiadomość.Już włączyłam TVP Kulturę.
      Obudziłam się w porę...:)
      Miłego słuchania...:)*
      18:00

      Usuń
    2. Cudowny koncert! Odpłynęłam w rytmach flamenco. niesamowite dźwięki gitar...
      Nie znam lepszego gitarzysty flamenco i nuevo flamenco, który w taki unikalny sposób miesza tradycyjny gatunek z stylistyką jazzową. I zespół który fantastycznie wyklaskiwał ten rytm...
      Jestem pod wrażeniem wykonanego na koncercie tańca; każdy muskuł tancerza mistrzowsko drgał w rytmie flamenco; Boże, cóż za wirtuozeria i ekspresja!.:)) Taniec wykonywał w pełnym rynsztunku - garniturze i krawacie... (lekko poluzowanym).
      I egzotyczna uroda artystów; zniewalająca...:)
      Nie, nie... żadna jutubka tego nie odda... zresztą to była premiera.
      Ale może jeszcze jedna próbka Pomidorka z innym zespołem i - tancerka...

      Flamenco Tomatito por bulerias

      http://www.youtube.com/watch?v=x5PTdbkcUWo&feature=related

      ... to tyle na gorąco... jestem pod wrażeniem!:)

      19:29

      Usuń
    3. Ewuniu, nie mam nic do dodania.Napisałaś już wszystko...:)
      Fantastyczny koncert!

      Tomatito - Bésame mucho

      http://www.youtube.com/watch?v=dI9GBshtSM4&feature=related

      Ach...:)
      19:47

      Usuń
  14. Kaj się mi internet,
    dzisioj nie sprawuje.
    Pewnie znów majstrują
    przy nim jakieś, łobuziaki.

    Co napiszę wierszyk,
    to się Windows zbiesi.
    Niech no tylko dorwę,
    tych szczwanych kolesi.

    Sumienia nie mają,
    ciągle wyłączają.
    Lecz na infolinii,
    wszystkich, przepraszają.

    Że zdarzyć się mogą,
    przerwy w Necie krótkie.
    Bo na łączach siedzą,
    z Marsa UFO - ludki.

    Nie siedzą spokojnie,
    na swojej planecie.
    Tylko psocą stale,
    w moim internecie.

    Czy to tak, jest ładnie,
    czy to tak, wypada.
    Tę sprawę koniecznie,
    w poniedziałek zbadam.

    Pozew też, do sądu,
    natychmiast skieruję.
    Że na internecie,
    ktosik majsterkuje.

    Zawiadomię, także,
    organy ścigania.
    A tymczasem kończę,
    uprzejmie się kłaniam.

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru.:)

    PM - 19:15:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś:)
      Mam nadzieję, że oglądałeś koncert flamenco w transmisji na żywo z Teatru Starego w Lubline; info i moje wrażenia na gorąco i linki znajdziesz wyżej...:))
      Kłaniam się Tobie równie uprzejmie, ale po takiej dawce uczty dla ducha nie sklecę żadnego wierszyka o Windowsie i Necie...
      Udanego wieczoru bez awarii:)

      19:33

      Usuń
  15. Dzisiaj na dobranoc przyniosłam mało znaną piosenkę Bogusława Meca :

    Stare buty Van Gogha

    http://www.youtube.com/watch?v=hSARDP2cLr8&feature=related

    Spokojnej nocy Kochani...:)*

    20:38

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja jutubka chodzi dzisiaj jak muł... żeby "stare buty" odsłuchać, potrzeba mi było 10-ciu minut... zachwycające obrazy w klipie, a piosenka też oddaje nastrój artystycznej bohemy, dzięki...:)*
      A ja znalazłam "Małego białego psa"...

      http://www.youtube.com/watch?v=Ir6EcM-pC1A&feature=related

      Dobrej nocki, pogodnych snów, Izabelko:)*

      21:18

      Usuń
  16. Bry ma wieczór. :)*

    Jędruś, jak naucys Gonzo godać, jak godo Artur, to Gonzo
    będzie wiersycki skłodoł, a Ty ino bedzies zapisywoł i do
    łogródecka przysyłoł.:)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=DGSp2Not_Ss

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Czy jesteś pewien, że te wisrycki będą w języku powszechnie uznawanym za "parlamentarny" ? A jak Jędrusiowi net wysiądzie, albo - dajmy na to - omsknie mu się młotek na paluszek, to co? Wszystkie ptaszki w Ogródku mi się nauczą... boszszsz... to dopiero będzie świergot...:)))*

      21:09

      Usuń
  17. A żeby zakończyć dzionek w przyjemnym nastroju zapraszam
    na krotochwilną dobranockę, którą przyniósł nam Clément
    Marot w odzie -

    *** Do pięknego cycuszka ***

    Piękny cycuszku, bielszyś niźli jajo,
    Białe atłasy przy tobie się stają
    Czarne, a róża ze wstydu się płoni.
    Nic cię w urodzie twojej nie dogoni!
    Twardyś też w twojej nadobnej krągłości,
    A krągłość owa ze słoniowej kości,
    Pośrodku której sekretnie utkwiona
    Poziomka, może czereśnia czerwona,
    Obcy jej widzieć ani tknąć nie może,
    Lecz że istnieje, o to się założę.
    Ty, o różowym, prześlicznym koniuszku,
    Znieruchomiałeś. Nie wolnoć, cycuszku,
    Wyruszać w podróż, czy puszczać się w tany,
    Jużeś na zawsze w miejscu zatrzymany.
    Tyś nieporadny, a miluchny tyle,
    Od towarzysza daleki o milę,
    Świadectwo także zawarło się w tobie
    O tej, na której zakwitasz osobie.
    Kiedy cię widzę, serce chętką płonie,
    Iżby cię dotknąć, iżby ująć w dłonie,
    Nadto wszelako takowa myśl zdrożna,
    Gdyż zbyt daleko tu pobłądzić można.
    O ty, ni duży nadto, ni za mały,
    Nieuskromione pobudzasz zapały,
    I dniem i nocą słyszę twe wołania:
    "Ach, miłowania pragnę, utulania!"
    A kiedy wzbierasz i opadasz z wolna,
    Gdy cię pieszczota w dreszcze wprawić zdolna,
    Zaprawdę, szczęsnym stanie się człowiekiem,
    Ktoś, kto potrafi napełnić cię mlekiem,
    Sprawi, iż stanie się dziewczątko owo
    Kuszące, jakim bywa źrały owoc!

    ***

    Kołysankę zaśpiewa nam: Adele - Lovesong

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,adele,lovesong.html

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani. :)*** czas na sen :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      Cudne...
      Po takim krotochwilnym wierszu wyobraźnia moja się rozpaliła... a więc dobranocka może być tylko ze zmysłowym erotykiem - tym razem autorstwa Flory Hufnagel, o pseudonimie artystycznym Lilianna

      Ust moich szukasz?

      Ust moich szukasz?... Lekko przechylona,
      Już czuję oddech twój na mojej twarzy —
      Ust twoich dawno już czekam spragniona.
       
      Lekkie jak motyl są całunki twoje...
      Z ust, szyi, ramion sfrunęły na piersi,
      Gdzie się różowi pnących pąków dwoje...
       
      A potem znowu na usta wróciły...
      Ale już dzikie, palące, mordercze...
      Niemoc mnie mroczy — omdlewają siły...
       
      Rozjękłe drganie płomiennego szału
      I pogłos żądzy ponury i rwący —
      Hymn upojenia i hymn cudny ciału...
       
      Z ust rozchylonych uśmiech się dobywa,
      Oczy się jeszcze łzawią od rozkoszy,
      Pobladłe lica kryje dłoń wstydliwa...

      ***
      ... a kiedy sfruną do mojego łona,
      całuj... z rozkoszy mogłabym skonać.
      (dopisek własny). :)*

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** rozkosznych snów:)***

      ... z kołysanką w tle, za chwilę...

      21;45

      Usuń
    2. ... kołysanka oczywiście, bluesik z Adele -

      Crazy for you/ Jestem szalona na Twoim punkcie...:)*

      http://www.tekstowo.pl/piosenka,adele,crazy_for_you.html

      Przyłapałam dziś siebie na śpiewaniu twego imienia
      Powiedziałeś, że jestem szalona
      Jeśli tak, to jestem szalona na twoim punkcie

      Czasami siedzenie w ciemności, marząc o Tobie obok mnie, sprawia, że szaleję
      Ale to ty jesteś tym, który zawraca mi w głowie

      I cały czas jestem zmuszona grać rozsądną
      Dryfujesz w mojej głowie i robisz ze mnie
      Marnego głupka

      Powiedz mi, żebym biegła, a pomknę
      Jeśli zechcesz, żebym przestała - znieruchomieję
      Jeśli chcesz bym sobie poszła - zostawię cię
      Po prostu przytul mnie mocniej, kochanie

      I uczyń mnie
      Szaloną na twoim punkcie
      Szaloną na twoim punkcie

      Ostatnio jestem w takim nastroju,
      Że nie mogę sobie pomóc, tylko się kręcę
      Chciałabym, żebyś przyszedł
      Zakręcił mną bliżej ku sobie

      Moja, och moja, tak bardzo gotuje się we mnie krew
      To słodki smak dla ciebie
      Rozbiera mnie do naga
      I wprawia mnie w mój ulubiony nastrój

      Ciągle próbuję, walczę
      Z tymi uczuciami
      Ale im więcej robię
      Tym bardziej szaleję.

      Kroczenie przez podłogę i otwieranie drzwi
      Z nadzieją, że przez nie przejdziesz
      I ocalisz mnie, chłopaku
      Bo jestem zbyt

      Szalona na twoim punkcie
      Szalona na twoim punkcie
      ***

      Pa, Najmilsi... do poniedziałku:)***

      Usuń