Powered By Blogger

niedziela, 1 kwietnia 2012

Kwiecień?

Prima Aprilis? Dzisiejszy poranek, na pamiątkę...










... i na pocieszenie... niedługo zakwitną kaczeńce; te w moim stawiku już mają pączki.:)

Kwiecień?

A kiedy śnieg krąży za kwietniowym oknem,
szarawy świt tonie w jednostajnym szumie,
zielonkawe wierzby od płaczu zamokły,
namalować wiosny chyba dziś nie umiem.

Drżące o poranku zziębnięte krokusy
w zamkniętym fiolecie czekają na promień,
zimno zawitało też do mojej duszy,
niedawnym obrazem na sztalugach wspomnień.

Lecz nad horyzontem mknie światło bladawe,
widzę jasny prześwit pod pochmurnym niebem,
wzrok zatapiam szybko w tę małą enklawę,
budzę dobre myśli, mogę przyjść do siebie.

Bo w kwietniu – mówiłeś – wszystko pachnie wiosną,
pragnę w to uwierzyć, miłość lubi słowa...
Zasiej to najmilsze, pozwolę mu wzrosnąć,
ciepło rozszaleje się we mnie od nowa.

31 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu:)*
    Już za chwilę zakwitnie cały Ogródek...:)
    Wysyłam Tobie trochę słonka:)

    annaG

    Za chwilę

    A już niedługo dzwonki konwalii,
    wonią nas słodką opiją.
    Zapach jaśminów też się zaczai,
    odepnie guzik pod szyją.

    Jeszcze chwileczkę a nad strumykiem
    słoneczne wyrosną dzieci.
    Żółte kaczeńce rozkwitną migiem
    do brzucha motyl przyleci.

    Spragnione słońca blade kolana,
    odzieją się w kusą mini.
    I będą czekać na tulipana,
    co nigdy nie jest bez winy.

    Wdzięczne dekolty z bzem się pokażą,
    te, wpadną za balkoniki.
    Niech będzie zarząd, niech będzie nierząd,
    niech będzie z kimś, a nie z nikim.

    Uśmiechnij się.Andrzej Dąbrowski śpiewa dla Ciebie...:)

    Gdyby wszystkie kwiaty- Andrzej Dąbrowski

    http://www.youtube.com/watch?v=i-65mk5vdaU

    ...:)*
    8:52

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko raz jeszcze... :)
      Zarząd? Nierząd?...Jeszcze poczekajmy, jeszcze się nie śpieszmy...wszystko o swoim czasie i w swoim rytmie...:))
      I może trochę poezji zza oceanu?

      Edward Estlin Cummings (e.e. cummings)

      * * *

      Tak ma łagodny klimat:
      gdy zima
      (moja miła)
      można wejść głębiej w rok

      my to piękna pogoda
      (nie słota)
      moja słodka
      i fiołki kwitną co krok

      miłość ma w sobie mniej mrozu
      niż rozum;
      miła, zrozum
      (kwiecień jest w cieple twych rąk)

      z tomu „50 Poems”, 1940
      tłum. Stanisław Barańczak

      ... u mnie co chwila śnieg uparcie przypomina o sobie, na termometrze 1,5 st. Wiadomo, "kwiecień, plecień..." i... Prima Aprilis, w więc wszystko może mieć pozory prawdy;))

      9:35

      Usuń
    2. ... a uśmiecham się przepięknie, jak słyszę piosenkę Daniela Lavoie - He l'amor

      http://www.youtube.com/watch?v=peJ1oNdMtF8&feature=relmfu

      ... zapraszam do uśmiechu...:)*

      Pogodnego dnia, z humorem i odrobiną słońca.:)

      9:41

      Usuń
  2. Pięknej niedzieli Ogrodnicy:)
    Dla Was dwie morgi słoneczka:)

    "Dwie morgi słońca " Andrzej Cierniewski

    http://www.youtube.com/watch?v=FdlbmsQXo-k&feature=related

    :)))*
    9:00

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Ewuniu*, Izko :)

    Poetka Ogródkowa smutek nosi w duszy, oj to niezbyt dobrze rokuje na przyszłość Ogródka :(((
    Poranne przedpołudnie chciałabym rozjaśnić wierszem Anny Wojdeckiej Ku radości. Ewuniu*, radości i słoneczka w duszy, a promyki mojego, który właśnie zaświecił za oknem, przesyłam wraz z wierszem.

    Ku radości.

    Nie sprawdzaj w dniach minionych
    co wyszło... co nie wyszło...
    lecz z wiarą i z ufnością
    popatrz w przyszłość.

    Nie żałuj drzew zimowych,
    że nie są kolorowe
    bo z wiosną znów zakwitną
    kwiaty nowe.

    Nie zrywaj swoich pragnień
    jak kartki z kalendarza
    dopóki wciąż istnieje
    dzika plaża.

    Nie spalaj swych nadziei
    w ogniu niedowierzania
    choć cień zwątpienia może
    cię dogania...

    Nie rzucaj swoich marzeń
    na codzienności przemiał
    dopóki pod stopami
    tętni ziemia!

    Nie szukaj ciemnej strony
    gdy obok stoi człowiek
    ... a on, a on uśmiechem
    Ci odpowie...


    ... czeka mnie jeszcze trochę pracy ,, u podstaw,,.
    Pozdrawiam :)

    11,17

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      Nie jest tak do końca z tym smutkiem, mimo nieznośnej aury. Zauważ, że w przedostatniej zwrotce dostrzegłam maleńką enklawę przejaśnienia i obudziłam dobre myśli. A to chyba dobre rokowania?... :))
      Powitam Cię wierszem Jerzego Harasymowicza-

      Kwiecień

      Chodzą od okna do okna
      ścieżki trawą zarosły
      w górach zamieć

      Rajski krzak
      wlecze złoty ogon
      przywalony śniegiem
      Chodzą od okna do okna
      razem z górami

      Ścieżką biegnie
      miłość
      boso jak oni
      poza tym
      nikogo
      tylko śnieg
      jak motyl o szyby
      wszystko jest
      jak na niby
      przez szafirowe
      szyby
      mówiła
      i tak było
      w te dni
      i tej nocy
      gdy pękały kry
      ***

      ... moja niedziela też pracowita. W pralce wirują firanki i zasłonki... może też znajdę moment, żeby wyskoczyć do ogrodu?
      Odpozdrawiam, mimo wszystko wiosennie, z optymizmem...:)
      11:35

      Usuń
    2. ... z optymizmem, cieszy ze względu na grządki Ogródka...

      ,, Jak ja się zwę?
      Świt zrodził mnie.''
      Więc jakim wołać cię imieniem?
      ,, Szczęśliwa ja!
      Któż imię zna?''
      Radość jest twoim przeznaczeniem.

      Tak piękna trwasz.
      Ty radość znasz.
      Radości nazwę cię imieniem.
      Dzwoni - wśród ech
      Mej pieśni - śmiech.
      Radość jest twoim przeznaczeniem.

      z tomu,, Pieśni niewinności'' William Blake przełożył Zygmunt Kubiak.

      ... zawsze z optymizmem :)

      12,53

      Usuń
    3. ... wpisałam, zniknęło... sprawdzam.

      Usuń
    4. ... prawdziwy Prima Aprilis ;-)))

      Usuń
    5. Zuznako, dzisiaj blogger ciutkę szaleje; też mi parę razy się wydawało, że mój komentarz został zjedzony, po czym - po komunikacie Error 503 (czy ileś tam) - okazało się po odświeżeniu, że wpis został zamieszczony.:)
      Mimo chmur i zmiennej aury, po wspaniałym spacerze poddałam się całkowicie tej radości z wiersza Williama Blake...:)) A więc dodam jeszcze wiosenne wybuchy entuzjazmu Juliana Tuwima -

      Kwiecień

      O, świecie! O, dniu promienny!
      Jak w trawie, chodzę w wiośnie!
      Zielony krawat wiosenny
      Łodygą z serca rośnie.

      Mój długi den na asfalcie
      Pławi się w złotych promieniach,
      Znów chodzę w rozpiętym palcie
      I trzymam ręce w kieszeniach.

      Chodzę życzliwy, łaskawy,
      Z czerwonym goździkiem w klapie,
      Przed szybą każdej wystawy
      Przystaję jak miejscy gapie.

      Przyglądam się byle czemu
      Z radością niewysłowioną,
      Dziękuję słońcu ciepłemu
      I wiewom, co wonnie wioną.

      Kiwa się głowa szczęśliwa,
      O goździk nosem potrąca
      I mucha wiosny zażywa
      Beztroska, promieniejąca...

      Kwiecień kołuje mi w głowie,
      Świat ze mną kołuje cały!
      Idź, palnij za moje zdrowie
      Kielich siarczystej gorzały!

      z tomu "Sokrates tańczący", 1920

      Uroczego wieczoru, już z prawdziwym odpoczynkiem, bez tej przedświątecznej pracy u podstaw...:))

      18:21

      Usuń
    6. ... jest późno, bywa, że nie mogę zasnąć, przemierzam wtedy ścieżkami Ogródka. Optymizm bywa. Tak jak na grządkach, tak czasami w życiu zdarza się Poezja smutku i radości.

      Słowo, inaczej wiersz
      Kocham Cię
      Ty to wiesz, ja to wiem..
      Serce
      Nie pojmę nic więcej..
      Życie..
      Poezja smutku i radości..
      Przemawiam..
      Tonę w tym co mówię..
      Wiele powiem..
      Nie raz powtórzę..
      Warte słowo przypomnienia..
      Kocham..
      To tak wiele..
      Gdy coś znaczy..
      Kocham, kochać będę..
      Za nic więcej..
      Smutku krzywdy..
      Zawsze szczęście..
      Łzy.. Tego nie chce..
      Dziś żyje, jutro umieram..
      Nie chce litości..
      Chce na zawsze Twej miłości..
      Tego pragnę..
      Nakarmić szczęściem chce serce Twe..

      Autor: Daris Hordox.

      Dobranoc i dzień dobry, gdyby mierzyć wybuchami entuzjazmu J.T. i części tytułu D.H. poniedziałek będzie emanował optymizmem i radością czego Tobie i sobie życzę.
      Dobranoc Poetko :)

      Usuń
    7. ... dzień dobry i dziękuję za poezję nocą, Zuziu.:)
      Mój ogród wczoraj zakwitł prawdziwym optymizmem, zapraszam pod poniedziałkowy post.
      Pozdrawiam o poranku.:)

      6:54 - poniedziałek, 2 kwietnia.

      Usuń
  4. A żeby w Prima Aprilis było ciut weselej, przypomnę swój zeszłoroczny wiersz... tak mi się wydaje, że jeszcze aktualności nie stracił...:)

    Pierwszy kwietnia

    Ludzie pogodni,
    śmiech dźwięczy wkoło,
    słonko rozbłysło,
    wszystkim wesoło.

    Żaden polityk
    jadem nie pluje.
    Każdy emeryt
    dobrze się czuje.

    Babcia na wnuczka
    dziś się nie żali,
    śpiewów pijackich
    nie słychać wcale.

    Żona na męża
    nie patrzy krzywo,
    mąż nie wyskoczy
    dzisiaj na piwo.

    Prezes nie bredzi,
    Antek nie szczuje,
    każdy dostojnie
    się zachowuje.

    Czysto wokoło,
    ani papierka,
    uśmiech ma dla nas
    w sklepie kasjerka.

    Korków na drogach
    ani na palec,
    sprzątnięty dworzec
    i miejski szalet.

    Proste chodniki,
    dziur w jezdniach nie ma.
    Prima Aprilis -
    wcale nie ściema!
    ;-)

    ... z jednym może wyjątkiem. Jako, że tegoroczny Prima Aprilis wypada w niedzielę, korki są nieaktualne. A poza tym... jak wyżej...:))
    11:54

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiecień plecień, bo przeplata
    trochę zimy, trochę lata.
    Tak ci naplótł w marcu jeszcze,
    wiatr ze śniegiem i śnieg z deszczem.

    Niebo całe w chmurach stoi,
    wiatr zaś dwoi się i troi.
    Nie rozpędzi zgrai całej.
    Chmurnej, szarej i wytrwałej.

    Okropna pogoda. Żeby tak choć promyk słońca;)
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      Akurat trafiłam na dziurę w chmurach, śniegu i deszczu i zdołałam odwiedzić swój ogród. Mogę powiedzieć, że przyroda nic sobie nie robi z chwilowych załamań pogody i wszystko wychodzi z ziemi o swoim czasie, a w niektórych przypadkach - śmiem twierdzić - nawet ciut przed...:))
      Ale to cicho sza... sekret... jutro cośkolwiek ujawnię w Ogródku... :))
      17:53

      Usuń
  6. U mnie świeci słońce, więc przesyłam go Ozonce:-)

    Miłego popołudnia, Ogrodnicy:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=N7YkdhnkLR4&feature=related

    Tytus Wojnowicz - Tańcząc w słońcu

    13:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładne to:) Ciekawe gdzie robione są te zdjęcia?
      :)))

      Usuń
    2. Miłego wieczoru Dano, pozdrawiam wprawdzie już bez słońca, ale za to z Milesem Davisem w pięknych kolorach - - Blue and Green -

      http://www.youtube.com/watch?v=PoPL7BExSQU

      ... do delikatnej kontemplacji poobiedniej kawki.
      Przyjemnego wieczoru...:)
      17:58

      Usuń
  7. ...ha, ha u mnie padało wczoraj, padało z 15 minut i topniało w oczach...nawet śladu nie zostawiło;)

    A dziś piękne słońce, ale wiatr...brrr zimny, wschodni:(

    Serdeczności zasyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Meg, u mnie pada już drugi dzień z częstotliwością pi razy oko co 15 minut, ale też topnieje natychmiast. Dzisiaj udało mi się uchwycić w obiektyw całkiem już wiosenny mój ogród.:)
      Zimno... bardzo. Ale jakie wrażenia...:)))

      Pozdrawiam serdecznie.:)

      18:09

      Usuń
  8. Do poobiedniej kawki posłuchajmy jeszcze trochę Tytusa Wojnowicza...:)

    Tytus Wojnowicz - Uwertura dla M

    http://www.youtube.com/watch?v=7VFDHrGAHrk&feature=related

    ------------

    Tytus Wojnowicz - coda d'amore

    http://www.youtube.com/watch?v=l5KDNCulPC4&feature=related

    ...)*
    16:59

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      A ja jestem tak przecudnie wywietrzona i upojona wiosennym (chociaż bardzo zimnym) powietrzem, że z rozkoszą zanurzam się w klasyczną, piękną jazzową trąbkę...:)
      Taką cieplutką...
      Miles Davis - I Fall in Love Too Easily

      http://www.youtube.com/watch?v=nK8JlTlhnjw&feature=related

      Pozdrówka popołudniowo-wieczorne.:)

      18:32

      Usuń
    2. Niedzielny wieczór zbliża się do końca...:)
      Niektórym już marzy się jasieczek...:)
      Dobranoc moi Mili:)

      Ella Fitzgerald - Blue Moon.

      http://www.youtube.com/watch?v=dqwSde_eEv4&feature=related

      Cieplutkich snów...pa:)*
      21:24

      Usuń
    3. Marzenia są po to, by je spleniać, a więc po Elli posłuchaj Franka -
      Frank Sinatra - Fly Me to the Moon

      http://www.youtube.com/watch?v=8APTpzqWyRk&feature=related

      ... dobranoc, przyjemnych snów, Izabelko, pa...:)*

      21:38

      Usuń
    4. ... sorry, spełniać...:)))*

      21:40

      Usuń
  9. Dzień dobry na wieczór :)***

    W małej chwilce wytchnienia, powiem już dobranoc krótkim
    wierszykiem Eryka Mavera -

    *** Twój uśmiech ***

    Twój uśmiech jest taki ciepły
    że gdy się do mnie śmiejesz
    jaśniej się robi wokół
    i wszystko promienieje.

    Dlatego pewnie z Tobą
    przebywać chcę bez końca
    bo w każdym twym uśmiechu
    dajesz mi promyk słońca.

    a kołysankami będą :

    Charles Aznavour & Julio Iglesias Que C'est Triste Venise

    http://www.youtube.com/watch?v=SyfPZ5IWw1E

    ***

    Sting Charles Aznavour - Love Is New Everyday

    http://www.youtube.com/watch?v=AozuQ7yXe34

    ***

    Charles Aznavour with Ray Charles- For mama

    http://www.youtube.com/watch?v=q37P0dKt7gM&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi.:)*** i czekam na promienny
    uśmiech. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)***
      A toś mnie zaskoczył... właśnie skończyłam niedzielny obrządek przedświąteczny i jeszcze nie jestem gotowa do dobranocki... musisz chwilkę poczekać...:)*

      21:11

      Usuń
    2. Już się trochę pozbierałam i zaprosiłam dzisiaj na ogrodową dobranockę Alexandra Czartoryskiego (ale nie tylko), który coś za mnie lepiej powie...

      "Odpowiedz, proszę ..."

      Dlaczego widzę twe źrenice
      i czuję ciepło twoich dłoni,
      gdy zatracają się granice,
      a głos twój ... Głos twój we mnie dzwoni.

      Dlaczego szepczą mi kochane
      słowa do ucha, twoje usta.
      Słowa, co piękne i wybrane
      budzą mnie ... Noc mnie budzi pusta.

      Dlaczego czuję, żeś obecny,
      rozglądam się za twoim cieniem,
      gdy każda noc, podstępna, niecna
      znów drwi ... Drwi ze mnie przebudzeniem.

      Dlaczego jesteś, tutaj, ze mną
      i we mnie jesteś, jesteś wszędzie,
      gdy noc jest czarną, noc jest ciemną.
      Ty byłeś ... Jesteś ... Zawsze będziesz.

      Każda noc kończy się, gdy wstanie
      dzień, a z nim życie, nie poema.
      Odpowiedz, proszę, na pytanie:
      Dlaczego jesteś ? ... Gdy cię nie ma …
      *****

      Powiedz, czy kiedyś to się zdarzy,
      że zejdą nam się gwiezdne drogi,
      czy wciąż będziemy tylko marzyć,
      tęsknotę słodkim snem łagodzić?

      Ostatnią zwrotkę pozwoliłam sobie dopisać sama, może Alex mi wybaczy...:)

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi:))*** - promienny uśmiech i... czas właśnie na takie sny, które mogą się spełnić.:)***

      ... oczywiście zaraz też coś zagram...

      21:20

      Usuń
    3. ... ach... i kołysanka w cudownym duecie... - Mireille Mathieu & Charles Aznavour Une vie d'amour

      http://www.youtube.com/watch?v=0UUnK3bkTM4&feature=related

      ... uśmiech już najpiękniejszy... doooobranoc?...:)))***

      ... do pracowitego poniedziałku...:)*

      21:28

      Usuń
  10. Yes! Finally something about Egeria densa.

    Feel free to visit my page :: frankrijk

    OdpowiedzUsuń
  11. Right here is the perfect blog for everyone who hopes to understand this
    topic. You understand a whole lot its almost hard to argue with you (not
    that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that's been discussed for decades. Great stuff, just excellent!

    Take a look at my web site :: vakantie ()

    OdpowiedzUsuń