Powered By Blogger

środa, 27 lipca 2011

Zbiór



Nazbierałam drobiazgów, ktoś powie, że śmieci...
sny, muszelki, szaliki w komody zaułkach,
jakiś kamyk, źdźbła trawy, śmiech zamknięty na zdjęciach,
zakurzoną na półce pękniętą farfurkę.

Zasuszony bukiecik pachnący wspomnieniem,
niefortunne wybory i starą kantyczkę,
kilka listów, pierścionek, co życie pozmieniał,
trochę świętych obrazków, z patyków kapliczkę.

Zbiór bezcenny, co grosza niewarty żadnego,
tak bez ładu i składu w szufladach chowany,
zatrzymane upiory pamięci mi strzegą,
póki żyję, do końca już ze mną zostaną.

(z archiwum, zmieniony i poprawiony)

70 komentarzy:

  1. Na dzisiejszym foto,
    rzecz zadziwiająca.
    Chce zrobić karierę
    - też nasturcja pnąca.

    Swym zapachem wabi,
    mszyce - pasożyty.
    Co apetyt mają,
    - na nią znakomity.

    Z kolei na mszyce,
    jest metoda stara.
    Wynaleźli przecież,
    - czosnkowy preparat.

    Stań więc obok kwiatów,
    (tak, najlepiej, z bliska).
    I tym preparatem,
    - wstrętne mszyce spryskaj.

    Sąsiad na balkonie,
    że ma ukwiecony.
    Został na to konto,
    - nie raz nagrodzony.

    Serdecznie pozdrawiam ulubieńców kwiatów.
    Masz mszyce w ogródku.Daj im do vivatu.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. http://youtu.be/PbuByYZtFy0

    OdpowiedzUsuń
  3. jontek z koliby27 lipca 2011 08:39

    Witaj Ewo :-)
    Świetny wiersz, każdy z nas, ma pewnie taką szufladę z pamiątkami - skarbami, cenniejszymi od klejnotów...bo każdy drobiazg ma swą historię i coś lub kogoś nam przypomina...
    Przyniosłem dla Ciebie wiersz :

    Pawlikowska-Jasnorzewska Maria

    Pamiątki

    Niebieskie oczy, krągłe paciory,
    kąpane w niebie w dawne wieczory,
    leżą w komodzie, w starej szufladzie -
    kurz na nie pada, warstwą się kładzie...

    Pocałowania, słodkie pieszczoty,
    pachnące jeszcze wonią tęsknoty,
    z dala od ludzi, z dala od zgiełku,
    na dnie szuflady więdną w pudełku. -

    I nic już więcej, tylko dwie róże,
    i jedno słowo złote i duże,
    zwinięte w papier leży w ukryciu -
    może się przydać jeszcze raz w życiu. -

    Serdecznie pozdrawiam, życzę miłego dnia :-)*
    U mnie znowu deszcz...

    OdpowiedzUsuń
  4. jontek z koliby27 lipca 2011 08:41

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=8hU2mGla07A&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Jędruś:)

    Nasturcja oplata
    ścieżki i balkony
    dlaczego to robi?
    To wie tylko ona.

    Oplotła mi serce
    któregoś tam roku,
    ktoś pisał mi wiersze
    i śpiewał do zmroku.

    Nasturcji bukiecik
    malutki darował
    i tak się zaczęło
    od słowa do słowa...

    A dziś zasuszona
    w pamięci annałach,
    już kolor straciła
    i się rozsypała.

    Pozdrawiam serdecznie, chociaż bez słonka, lekarstwem na mszyce jest mała... biedronka:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Jontuś:)
    Dziękuję. Ten wiersz napisałam chyba rok temu, a może jeszcze dawniej... był w Ogródku w zimie, ale trochę w innej wersji. Co do „skarbów” mam ich bez liku i jakoś nie umiem się z nimi rozstać... A moi rodzice do dziś przechowują zasuszoną białą różę ze ślubnego bukietu i mój pierwszy, obcięty loczek:)
    Dziękuję za „Pamiątki” Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej”, wzruszający, piękny wiersz, którego nie znałam.
    I ta grająca szafa w piosence... chyba takich już nie ma? Nasze domowe szafy i szuflady grają nam teraz wspomnieniami...

    Dla Ciebie przyniosłam wiersz Agnieszki Osieckiej, niby nie związany z tematem, ale... z pewnym bagażem wspomnień:

    Osiecka Agnieszka

    Wyszłam i nie wróciłam

    Dnia czternastego sierpnia 1973 roku wyszłam z domu
    i dotąd nie wróciłam.
    Ubrana byłam w spódnicę w kratę i białą bluzkę.
    Na nogach miałam niebieskie pantofle.
    Byłam z gołą głową.
    Ktokolwiek wiedziałby o losie zaginionej,
    proszony jest o powiadomienie najbliższego komisariatu MO.
    Niewykluczone, że idąc nuciłam następującą piosenkę:

    Wszystko, co mam,
    dwa pokoje z ogródkiem,
    długie noce, dni krótkie,
    wszystko, co mam,
    opierunek i wikt,
    stertę nut, kilka płyt,
    alkoholu kropelkę,
    nitkę, guzik, pętelkę,
    wszystko, co mam,
    nawet kota i psa,
    i piosenkę, co łka,
    wszystko, co mam,
    tanie i drogie,
    wodę i ogień,
    wszystko to, wszystko, co mam,
    trochę grosza w kieszeni,
    trochę w duszy jesieni,
    o czym marzę i śnię,
    o czym nie wiem i wiem,
    studia wyższe, a jakże,
    i talencik, a także
    komplet zalet i wad,
    ...dzieści i parę lat,
    miejsce na ziemi i dziurę w niebie,
    wszystko zamienię na ciebie.
    A ty... ty nawet o tym nie wiesz...

    Pozdrawiam bardzo serdecznie w zachmurzone przedpołudnie, pogody i dobrego dnia życzę:)
    U mnie, po nocnej ulewie, siąpi sobie mżawka...

    OdpowiedzUsuń
  7. ... i może jeszcze Skaldowie:

    http://www.youtube.com/watch?v=WfSnMXlqWzA
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W mojej szufladzie porządku nie ma,
    lecz to normalne u mnie.Taki schemat.
    Nie to, że jestem jakiś cwaniak,
    jestem po prostu bałaganiarz.

    W swym bałaganie się nie zgubię,
    porządek, czystość to jest cnota.
    A ja bałagan bardzo lubię,
    na jego punkcie to mam kota.

    Narzędzi mnóstwo ja posiadam,
    wkoło mnie dużo różnych części.
    Co dzień wciąż tylko ich przybywa,
    i robi się też od nich gęściej.

    Szkoda wyrzucić, cenne rzeczy,
    kto to już widział, nie zaprzeczy.
    Możesz zobaczyć rzeczy tonę,
    bo jestem chory kolekcjoner.

    Pełno mam kabli, drutów, przewodów,
    mam często "kręćka" z tego powodu.
    A wszystko prawie do wyrzucenia,
    tylko, że "kurczę" nie mam sumienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bry:)*

    Pewien kotek w Chałupach nagi
    w ubraniu już nie lubi powagi.
    Robi babki na plaży
    i w deszczu tors smaży.
    A życie w naturze wymaga odwagi.

    :)

    Pozdrowić w Chałupach Adaśka wypada
    Może tutaj wpadnie i trochę pogada.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=oBxUBsNLbJc

    Pozdrawiam wszystkich lipcopadowo:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozdrawiam cieplutko. ŁADNE WIERSZE.
    http://www.youtube.com/watch?v=uwqhz7RkkjY

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj sobie pomyślałem,
    że jak sobie rano wstanę
    to poczytam sobie wiersze
    przy kawie i na śniadanie.

    Ewa* da wiersz w kwiatach
    Jędrek wierszem skomentuje
    Jontek strofy nieznane doda
    A ja je tylko podczytuję.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Jędruś:)
    Ja mam kolekcję ze starych wierszy,
    nie wiem doprawdy, który był pierwszy...
    sennik egipski, wróżby z obrazka,
    zeszyt, przepisy na stare ciastka...

    Chyba najwięcej jest wazoników,
    glinianych dzbanków, kubków, słoników,
    tu figurynka, flakonów mrowie,
    bałagan straszny, mam, że tak powiem...

    Wszystko potrzebne, więc nie wyrzucę,
    na jarmark pójdę nowe dokupię,
    i jeszcze parę by się przydało,
    tylko, że miejsca mam bardzo mało...

    Witam Cię Andrzeju w klubie bałaganiarzy:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. http://youtu.be/r1tQmfEwKik

    OdpowiedzUsuń
  14. jontek z koliby27 lipca 2011 10:43

    http://www.youtube.com/watch?v=y2bSngjVVvs

    OdpowiedzUsuń
  15. Bry, Jasieńku:)*
    Gdy do Ogródka rano przychodzisz
    ładną piosenką kawkę osłodzisz,
    ranek umilasz wierszykiem zgrabnym,
    od razy dzień się robi... powabny:)

    Czy słonko świeci, czy też deszcz leje,
    od rana do mnie co dzień się śmiejesz,
    wesoły Ogród od Twych wierszyków,
    wszystkie je chowam w swym notatniku...

    Pozdrawiam promyczkiem spod chmurek:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry Dano:)
    Piosenka dla Ciebie na miły dzień, wraz z pozdrowieniami:)

    http://www.youtube.com/watch?v=0UD-_NUNDEA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaśku, coś mi się wydaje, że Adaś nie w Chałupach tylko bardzo zapracowany...
    Trzeba mu troszkę szumu morza podesłać, żeby się zrelaksował:

    http://www.youtube.com/watch?v=6BCob2kmHAA&feature=related

    Pozdrawiam Cię Tygrysku, odezwij się:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak kiedyś zapowiadał:)

    OdpowiedzUsuń
  19. jontek z koliby27 lipca 2011 11:16

    Ewo, dziękuję za Osiecką, piękny przejmujący wiersz... a ja go też, nie znałem :-)*
    Mam dla Ciebie :

    Tuwim Julian

    Westchnienie


    O, sprawo smutna i daleka!
    Jakkolwiek jest - czy duch, czy ciało -
    Jedna mnie tylko wieczność czeka...
    Jak mało!

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Och, Jontuś, kolekcjoner wspomnień... uwielbiam, dziękuję...:)

    I jeszcze, trochę w innym nastroju, dawnych wspomnień czar...

    http://www.youtube.com/watch?v=O16vpfS3Rv0

    ... chociaż ten walc, to chyba jeszcze z karnecika mojej babci... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jontek z koliby27 lipca 2011 11:21

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=oiRh2v6kr-E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  22. jontek z koliby27 lipca 2011 11:28

    :-)*


    http://www.youtube.com/watch?v=doehERSIUfo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  23. Jontuś, w podzięce za Tuwima (nie znałam - a tyle w nim prostej prawdy...) mam dla Ciebie Pawlikowską-Jasnorzewską:

    Zapomniane pocałunki

    Kto liczy nasze pocałunki,
    kto na nie zważa?
    Ludzie mają troski i sprawunki,
    Bóg światy stwarza...
    Zapomniane przez nas dwoje ich różowe mnóstwo
    spada na dno naszych dusz
    jak płatki miękkich, najpiękniejszych róż...
    Tam leżą i ciasno zduszone na sobie
    słodkim olejkiem się pocą,
    który rozpachnia się w nas każdą nocą
    i każdym ranem
    i życia zwykłego jesienne ubóstwo
    czyni róż krajem, perskim Gulistanem.
    Kto nasze pocałunki liczy?
    Kto na nie zważa?
    Bóg światy stwarza,
    nie zapisuje w księgach słodyczy...

    A za Grażynę Brodzińską i Fogga - "Pamięć" z musicalu "Koty":

    http://www.youtube.com/watch?v=yuF4_YfKr34&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Kwietna Pani :)

    Twoje nasturcje nie mokną na deszczu :)))

    Każdy nowy dzień jest kwiatem
    Który zakwita w naszych rękach
    Tam gdzie się kocha, nigdy nie zapada noc
    Serce to cząstka człowieka
    Które tęskni, kocha i czeka.

    Słowa Wieszcza AM.

    Witam Poetów Ogródka :)

    Pamiątki ...

    Jest w moim domu tym murowanym, a i tym, które jest we mnie, dużo pamiątek poskładanych. Dodają uroku i przypominają o przeżytych chwilach. Codziennie dokładam nową ,, cegiełkę'', życie toczy się dalej...

    Mimo chmur za oknem, słońce we mnie i tym słońcem pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  25. Poezjo Nasturcjo ;-)))

    http://www.youtube.com/watch?v=WxbszhEgn-c

    OdpowiedzUsuń
  26. Andrzeju,

    http://www.youtube.com/watch?v=DVd9t8372cs

    Smak i zapach pomarańczy............

    OdpowiedzUsuń
  27. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond

    http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k&feature=fvsr

    :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiersz dziś piszę na kolanie,
    - dzisiaj w domu, malowanie.

    Rozpuszczalnik trochę śmierdzi,
    - lecz nie każdy, tako twierdzi.

    Potem czeka mnie sprzątanie,
    - w nosie takie, malowanie.

    Ziutek w tym mi nie pomoże,
    - o pół litra się założę.

    Ni mom chęci do roboty,
    na godzinę mam 5 złotych.

    Marne to wynagrodzenie,
    nie wystarczy na jedzenie.

    Chyba pójdę do doktora,
    choć u niego, byłem wczoraj.

    Nie dał medyk mi zwolnienia,
    i powiedział, do widzenia.

    Żem do pracy się nie garnął,
    dziś mam pracować na "czarno".

    Pozdrowienia swe wysyłam,
    lepiej czuję się na siłach.:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Queen - Another One Bites The Dust

    http://www.youtube.com/watch?v=9E-WasNzVpI&
    feature=relmfu

    :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Andrzej, nie masz tak źle. Mój mąż nas zatrudnił do malowania ogrodzenia.Uprosiłyśmy po czekoladzie nadziewanej, wedlowskiej za przęsło.Jeszcze trzeba ją podzielić na 3.Farba śmierdzi jak diabli,ja maluję w masce ochronnej.
    Sąsiad boki zrywa ze mnie,bo pewnie śmiesznie wyglądam w niej.Pozdrawiam Ogródek.

    OdpowiedzUsuń
  31. http://www.youtube.com/watch?v=tPekrLMop5E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaśku juhasie do kolekcji,

    http://djfavi.wrzuta.pl/audio/2TMUVkdVd4H

    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Witajcie Kochani:)
    Miałam dzisiaj bardzo ciężki teren pozaogródkowy i dopiero mogę się do Was odezwać... posłuchać, poczytać.:)

    Już podaję popołudniową kawę:) deszcz leje, ale w Ogródku jest altanka...

    I zanim zapoznam się z Waszymi prezentami, posłuchajcie Czesława Niemena - Czas jak rzeka:

    http://www.youtube.com/watch?v=QCn5S5nGGHE&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ziutku:)
    Pamiętam, pamiętam, jakże bym mogła...:)))
    A moje nastrurcje znów mokną na deszczu... ale, nic to, mam dla Ciebie na te mokrości dworek w białych sadach (dawnych wspomnień czar), wprawdzie we śnie, ale też piękny:

    Leopold Staff

    Dworek

    Niech mi się przyśni dworek skryty w białych sadach,
    Z drewnianym gankiem w młodych, gęstych winogradach;
    W nim staroświecka izba tak spełzła i zbladła,
    Że siebie nie poznaje już w głębiach zwierciadła;
    Sprzęty w czystych pokrowców obleczone biele,
    Bezczynne i poważne jak ludzie w niedzielę;
    U progu pies patrzący z rozumnym spokojem,
    Choć łagodny jak dziecko nazwany Rozbojem...
    Gdy wyjdę wczesnym rankiem, niech mnie w ganku czeka
    Na białym stole dobry, miły list z daleka
    I dal wśród drzew, owianych słonecznym opyłem,
    Niech mi się wyda krajem, gdzie nigdy nie byłem,
    By mi było w tym miejscu, nie znanym nikomu,
    Przedziwnie jak w obczyźnie i słodko jak w domu.

    I dziękuję za Niemena - dostaniesz od Niego jeszcze mnóstwo kwiatów:

    http://www.youtube.com/watch?v=GGMWiDVmpAs&feature=related

    Pozdrawiam z muzycznymi kwiatami:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jasieńku:)
    Bardzo lubię Pink Floydów; w podzięce za Twoją muzę dedykuję Ci - Wish you were here:

    http://www.youtube.com/watch?v=QCQTr8ZYdhg&feature=related
    i
    Coming Back to Life:

    http://www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8&feature=related
    ...a ten wstęp gitarowy jest piękny...

    Pozdrawiam cieplutko i miłego wieczoru życzę:)*

    Pozdrówka pracusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jędruś:)
    Za Twój wiersz o malowaniu dedykuję Ci piosenkę Czerwonych Gitar:

    http://www.youtube.com/watch?v=zFPxv10Xz8Q
    :)))
    Pozdrówka i uściski Malarzu Słowem:)

    OdpowiedzUsuń
  37. U mnie też nie ma wcale porządku
    same szpargały w każdym zakątku.
    Gazety, książki i scenariusze
    nawet żelazko też mam na duszę.

    Mam też bałagan w swoim serduszku,
    nie mogę często zasnąć na łóżku.
    Gromadka myśli w mej głowie siedzi,
    jakich? wyznaję je na spowiedzi:-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dano:)
    W każdym serduszku jakieś zakątki,
    niewypielone z uczuć cieplutkich,
    kwiaty nie tylko masz na swej grządce,
    czasem na innej też są milutkie:)

    Czy to bałagan? Ach, któż go nie ma...
    ja się swojego wcale nie wstydzę,
    cóż wszak aniołów nie nosi ziemia,
    w konfesjonale też ich nie widzę...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jontuś:)
    Śpisz? Dla Ciebie wyczyny Bodzia:

    http://www.youtube.com/watch?v=L4jYV0oH65E&feature=related

    a jak się obudzisz, Hanuś Ci powie, że jesteś wspaniały, uśmiechnij się:-))

    OdpowiedzUsuń
  40. jontek z koliby27 lipca 2011 19:54

    :-)*****


    http://www.youtube.com/watch?v=Gt8kt7Arzmk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  41. jontek z koliby27 lipca 2011 20:12

    Ewo :-)
    Za "Zapomniane pocałunki", przecudny wiersz i ja go dotąd nie znałem...przynoszę dla Ciebie wiersz Tuwima :

    Po prostu - Julian Tuwim

    Tak - po prostu: ten las i ta chwila
    Wtedy rano, dwanaście lat temu.
    Z krzaków nad strumieniem świat się wychylał
    Mnie - młodemu , wesołemu , tamtemu.

    Ach, jak świeżo było! Po białej kawie
    Z werandy - w las, drżący łzami.
    Usiadłem z geometrią na trawie,
    Bo nazajutrz miał być egzamin.

    Ach , jak smutno było i wesoło!
    Pisklę w liściach kwiliło cichutko.
    Pomyślałem: "Ptak...las...ona...szkoła..."
    Bez radości i bez smutku.

    Zamyśliłem się wtedy - na chwilę,
    Tak , po prostu, nad wszystkiem , nad całem.
    I tyle lat minęło, i rzeczy tyle,
    A ja jeszcze jakoś nie przestałem.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. jontek z koliby27 lipca 2011 20:16

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=wld241mR8to

    OdpowiedzUsuń
  43. Jontuś, a autostopem jeździłeś?

    Z PAMIĘTNIKA AUTO-STOPO-WICZKI

    Niedziela.
    Dzisiaj wyszłam na szerokie trasy.
    W plecaku niosę szpilki, pół kilo kiełbasy,
    Szminkę, cztery sukienki i chleba kawałek.
    O... jedzie jakiś Fiacik! Stop! Stop!

    Poniedziałek.
    Fiatem jechał młodzieniec piękny jak marzenie
    I od razu się we mnie zakochał szalenie.
    Zjedliśmy w jego willi smaczny podwieczorek...
    Już jutro ruszam dalej. No, dobranoc!

    Wtorek.
    A jednak jest żonaty... żona na urlopie.
    Mówiliśmy o sztuce i o auto-stopie.
    Rzekł mi, że mojej stopy na autostop szkoda...
    Miły... choć czasem chrapie... Jutro w drogę!

    Środa.
    Mówił że chętnie mi kupi futro z niedźwiedzi
    Że mam większą urodę niż Irena Dziedzic
    I że przy mnie przypomniał się jemu dąb Bartek
    Nie wiem czy to komplement, czy obelga?

    Czwartek.
    Nie mogłam ruszyć w drogę, bo lało jak z cebra.
    Na obiad znów rosół i wieprzowe żebra.
    On cały czas mi mówił że jestem wyjątek,
    Bo mam spust niczym hutnik... jutro w Polskę!

    Piątek
    Zraziłam się do niego, bo dziś na tarasie
    Rzekł ni to w pięć ni w dziesięć że przytyłam w pasie
    I dobrze by mi zrobił dłuższy marsz... Idiota!
    ... a może rzeczywiście? Trzeba iść!

    Sobota.
    Straszna rzecz się zdarzyła, bo żona, ta wydra
    O wpół do trzeciej w nocy wróciwszy ze Świdra
    Pobiła nieszczęśnika nogą od fotela.
    Ja uciekłam przez okno... cest la vie..

    Niedziela.
    Nareszcie w domu, radość, atmosfera święta,
    Mąż mówi, że wyglądam bardzo wypoczęta...
    Mąż wie lepiej! Kochani, taki wygląd cacy
    Daje tylko auto-stop, zdobycz świata pracy!

    Autor: Andrzej Waligórski

    Oj, byli to czasy:)))

    OdpowiedzUsuń
  44. jontek z koliby27 lipca 2011 20:50

    Jaśku, dzięki nie znałem, ale wiersz świetny!
    To ja przypomnę jeszcze :


    http://www.youtube.com/watch?v=lW_XYk-Xc94


    :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Teraz to jest autostop super. Jedziesz sobie swoim
    mercem, autostopowiczki nawet cię nie zatrzymują,
    bo sam się zatrzymujesz przy której chcesz.:)))

    OdpowiedzUsuń
  46. :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Ph-DCaciNA0&feature=related
    A pewnie, Jontuś, że pamiętam, zmówiliście się z Ziutkiem?:))
    Tylko mnie jedna myśl napadła...

    Julian Tuwim

    Myśl

    Doprawdy, żyję bardzo. Ale ja właściwie
    Mam w życiu migotliwym jedną myśl jedynie,
    Napiętą, jak cieniutka strzała na cięciwie:
    Zmienić się w linię.

    Jak na wodzie na wznak się na życiu położę,
    Bez myśli i bez woli promiennie popłynę,
    Prosto - prosto - nijako - utonę w przestworze
    I w oczach twoich zginę.
    :)

    Pozdrawiam wieczornie...:)
    Dopiero przestało lać...

    OdpowiedzUsuń
  47. Ewo* Miła :)
    Zaskoczyłaś Niemenem - tego nie znałem, a dworek, eh, to były czasy, piękne czasy...
    A jednak wolę terażniejszość, a w niej :

    ....... Mała za ciebie ja dziękuję panu każdego dnia,
    sprawiłaś, że świat znów się uśmiecha
    i roli nic już nie gra, od kiedy mała mam ciebie ja
    ty wyleczysz mnie z całego tego zła
    ja to wiem, bo od kiedy pierwszy raz
    ja zobaczyłem twoją twarz
    pokochałem mała cię że aż...
    Bo ty to wszystko masz
    ty z moim sercem nigdy nie igrasz
    teraz prawdziwą miłość już znasz

    Więc mała sprawdź to, ty jesteś lekiem na całe zło
    ty wyleczysz moją duszę i ciało,
    na koniec świata prosto, za tobą pójdę dnia każdego
    miłość lekiem jest, więc ty daj mi go........

    Ras Luta - Mała

    Gdybym był artystą.........

    OdpowiedzUsuń
  48. jontek z koliby27 lipca 2011 21:06

    Ewo, przepraszam, ale nie łapię...o co chodzi z Ziutkiem ? I powiedz mi...co pamiętasz ? :-)*
    Dla Ciebie wiersz :

    annaG

    Wspomnienie

    A myślałam,że już Cię zapomniałam
    i nagle po tylu latach,ujrzałam
    Twoją twarz pośród tysiąca innych...
    Byłeś inny,lecz poznałabym Cię wszędzie.
    Przypruszone lekkim szronem
    zmierzwione włosy
    rozwiewał jak dawniej wiatr.
    Ten sam fiołkowy błękit oczu
    dalej przykłuwał uwagę wszystkich kobiet.
    I ten śmiech...
    Myślałam,że nigdy go nie usłyszę.
    Wśród tylu obcych grymasów,
    ten rozpoznam wszędzie...
    A myślałam,że już Cię zapomniałam
    Kochałam po Tobie jeszcze wielu chłopców.
    Ale Ty byłeś tym najpierwszym,wyśnionym...
    Nikt nie potrafił mnie tak kochać,
    nikt nie potrafił sprawiać takiego bólu ...
    Szłeś roześmiany ulicą,trzymając za rękę
    młodą piękną dziewczynę.
    Patrzyła na Ciebie zachwytem.
    Jak ja kiedyś...
    Przeszliście obok,
    nie poznałeś mnie,
    choć błękitnie zajrzałeś mi w oczy,
    jak dawniej...
    A myślałam,że już Cię zapomniałam...
    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  49. jontek z koliby27 lipca 2011 21:08

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=2y_VLg-HB0I

    OdpowiedzUsuń
  50. jontek z koliby27 lipca 2011 21:13

    O, przepraszam, już wiem powtórzyłem piosenkę Niemena...wybaczcie, ale jest taka piękna.
    Jeszcze raz przepraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jontuś, obaj z Ziutkiem zamieściliście piosenkę "Czy mnie jeszcze pamiętasz" Niemena - Ty o 20:16, więc wzięłam to do siebie...:-)

    A dla Ciebie i dla Jaśka (w podzięce za Waligórskiego) mam też, nawiązując do wstępniaka -

    Mój zbiorek

    Stać mnie na chlebuś z masłem i czystą.
    Mam nawet aż dwie zmiany pościeli,
    Ale nie jestem - choć wstyd - hobbistą
    Jak tylu innych obywateli.
    Gdzie człek nie spojrzy - głupio się robi,
    Bo prawie każdy ma jakieś hobby:
    Henio ma znaczki, Zenio - serdaczki,
    Gienio - kabaczki i wykałaczki,
    Zyzio - zegarków komplet wspaniały,
    Dyzio namiętnie zbiera pedały,
    Florek prowadzi hodowlę norek,
    Worek sikorek ma Telesforek,
    Zaś Salwatorek - chiński rozporek,
    Jak również korek i kalichlorek,
    Który wydaje brzydki fetorek.
    Zbyś lubi koty, a Zdziś kojoty,
    Jaś - drobne kwoty, Staś - papiloty,
    Lucek jak baca owieczki maca,
    Ziutek dokarmia tęgiego katza,
    I mówi, że mu się to opłaca.
    Inni zbierają wszystko jak leci:
    Marysia śmieci, Gabrysia - dzieci,
    Basia tapczany wraz z frędzelkami,
    Kasia - nagany z ostrzeżeniami,
    Paweł muszelki, Szaweł - kafelki,
    Gaweł natomiast puste butelki,
    Dalej jamniki, bziki, guziki,
    Budziki, piki, kliki, nocniki,
    (zwłaszcza antyki i z majoliki)
    Gile, motyle, młode goryle,
    Dyle, wentyle, szpile i grzdyle,
    Grypsy i gipsy, rypsy i pipsy,
    Klipsy, kalipsy, apokalipsy,
    Śliwki, oliwki, śpiwki, przygrywki,
    Preselektywki, rezerwatywki,
    Separatywki i rogatywki,
    Hacele, trzmiele, trele-morele,
    I różne takie - tam duperele...Ufff...
    Ja jeden pośród tych amatorów
    Współzawodnictwa bym nie wytrzymał,
    Bo nie mam żadnych ciekawych zbiorów...
    ...prócz powyższego zbioru dyrdymał!

    - Andrzej Waligórski

    :))

    OdpowiedzUsuń
  52. ... a piosenka Niemena jest bardzo piękna... nic nie szkodzi, Jontuś:)
    Wiersz annyG też mi się podoba, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  53. ...To jeszcze jeden wiersz annyG z szufladą:

    Szuflada mamy

    Pamiętasz mamuś magiczną szufladę,
    na klucz zamkniętą przed ciekawskim okiem?
    Oczka z pierścionków, materiału skrawek,
    tajemne pisma, laurki i grosze?

    Jakież to były skarby dla mnie wtedy!
    Kiedy znalazłam kluczyk do sezamu,
    wszystkie sekrety pragnęłam wyśledzić,
    przymierzać kolie, by być tobą...mamuś.

    Chociaż przez chwilę być bardzo dorosłą,
    uczknąć po trochu z ukrytego tabu.
    Dziś się przyznaję więc się mamuś nie złość,
    bo ja do ciebie szukałam tam śladów.

    Dziś już szuflada nie jest zamykana,
    nie ma psotnych rączek i ciekawskich oczu.
    Dawne sekrety nie istnieją dla nas,
    za bardzo urosłam. Uśmiechasz się - no cóż.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  54. jontek z koliby27 lipca 2011 21:39

    Ewo, Waligórski, po prostu cudeńko! A ja, też nie znałem...
    Do "Szuflady mamy"...dodam :

    W dziecinne moje cudne lata - J.Słowacki


    W dziecinne moje cudne lata
    Nieraz dziecinne ucho słyszało
    Jaką — od ojców prawdę — niecałą,
    Jako dyjament z innego świata,
    Dziwnie błyszczącego.

    Bardzo było miło w Twoim Ogródku, deszcz przestał padać, i mam nadzieję że jutro może słoneczko zaświeci...
    Dziękuję.
    Dobranoc, miłych snów :-)*

    OdpowiedzUsuń
  55. jontek z koliby27 lipca 2011 21:44

    :-)*


    http://www.youtube.com/watch?v=ftHolECG-Yk

    OdpowiedzUsuń
  56. Ziutku, dziękuję za wiersz "Mała" - wcale, a wcale go nie znałam...:))
    A ja Cię zaskoczę "Pornografią" Agnieszki Osieckiej:

    Pornografia

    Pornografio
    czarnoksięska,
    damsko-męska
    kraino bezwstydnych snów,
    pornografio,
    czarna mapo
    pełna białych plam,
    to z tobą, w tobie
    bez niepotrzebnych słów,
    nadzwyczajnie szczęśliwie było nam.

    Dziś,
    gdy rozdzieliła nas
    Bułgaria, Turcja, Grecja,
    zostało, ach,
    niewiele tak,
    korespondencja:

    Dziękuję za list.
    Przepraszam, że nie mogę cię kochać.
    Przepraszam, że dziękuję za list.

    Pornografio,
    kalkomanio,
    miła manio,
    wideo dla głodnych serc...
    Pornografio,
    ciepła chmuro,
    chmuro, którą znam,
    to z tobą, w tobie,
    wśród aksamitnych wzgórz
    niebotycznie szczęśliwie było nam.

    Dziś
    posłuszni racjom swym,
    małżonkom,
    sprawom,
    szefom,
    sięgamy po
    nocny telefon...

    Dziękuję za noc.
    Przepraszam, że nie mogę jej przyjąć.
    Przepraszam, że dziękuję za noc.
    Pornografio,
    rękawiczko
    fantastyczna,
    zatoko łagodnych burz,
    pornografio,
    kameralna
    scenografio ciał,
    to z tobą, w tobie,
    wśród niewidocznych zórz,
    niewidoczne slow-foxy ktoś nam grał.

    Dziś,
    gdy los rozrzucił nas
    jak karty albo kości,
    zostało nam
    niemało wszak —
    dobro ludzkości...

    Dziękuję za świat.
    Przepraszam, że nie mogę go objąć.
    Przepraszam, że dziękuję za świat.
    Przepraszam, że przepraszam.

    :))

    OdpowiedzUsuń
  57. Ewuniu* , nie mam szuflad, ale mam pięknie ręcznie wypracowane szkatułki, wieczka inkrustowane różnego rodzaju drewnem.To pamiątka rodzinna, przechowuję w nich, pamiętające dawne lata zdjęcia, stare dokumenty.
    Na dobranoc:
    http://www.youtube.com/watch?v=W_2kN-ad0h8

    Tylko TY i Urszula Sipińska.

    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  58. jontek z koliby27 lipca 2011 21:48

    Przepraszam...to o tę wersję, mi chodziło :

    http://www.youtube.com/watch?v=A4UPGT8OeJ8&feature=related


    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  59. Jontuś:)
    Dziękuję za Słowackiego... wiesz, nie zaglądałam do niego chyba ze sto lat... a tego wiersza nie zanałam wcale... dodam do niego "Dom" annyG, na zakończenie naszego wieczoru wspomnień...

    Dom

    Dom. Kiedyś bliski i pachnący pastą.
    Pamiętam zapach, gdy późnym wieczorem,
    zmęczony pracą dziadek zanim zasnął,
    patrzał dość długo na starą menorę.

    Dom, w którym ciągłe narzekania babki,
    że wszystko dobre czas porwał w swych szponach,
    i groźna mina, gdy odprułam haftki,
    w bluzce, a później branie mnie w ramiona

    tak jak niemowlę. Szept - rodzice wrócą.
    Ten dom najpierwszy, najlepszy nie żyje.
    Nikt nie pastuje, nikt nie czeka wnucząt,
    Wilgoć, ruina, okno w deszczu gnije,

    i sama nie wiem, czy ja płaczę, czy on.
    Za dziadkiem, babką, pastą do podłogi.
    Od łez się zapadł nadłamany balkon.
    Nikt już nie czeka nikogo za progiem.

    Nikomu nigdy tu nie powiem - szalom

    *****

    Dziękuję za dzisiejsze wierszowanie, dobrej nocy życzę i miłych snów:)

    .. i na do widzenia:

    http://www.youtube.com/watch?v=8x8S5Mgimy0

    Do jutra, Jontuś :-)

    U mnie wreszcie nie pada...

    OdpowiedzUsuń
  60. Ziutku:)
    Dziękuję za Sipińską i wszystkie wiersze, a dla Ciebie na dobranoc piosenka z czasów, gdyśmy koszulę w zębach nosili...

    http://www.youtube.com/watch?v=ktxoT4_2vAI&feature=related
    eh...
    Dobranoc.:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ok. Jasieńku, chwilka..., nie turbuj się:)*

    OdpowiedzUsuń
  62. I już pora na dobranockę. Dziś Jan Kasprowicz.

    Czekałem na ciebie wczora...

    Czekałem na ciebie wczora,
    Od rana czekałem do rana,
    Wywiodła mnie w pole tęsknota,
    Miłością twoją pijana.
    Przenigdy już czekać nie będę,
    Takem chciał zarzec się w gniewie,
    Lecz kłamstwo jest obce mej duszy,
    O fałszu nic serce me nie wie.
    Więc powiem ci prosto i szczerze,
    Ty moje dziwne kochanie:
    Chociażbym wieki miał czekać,
    Dość woli na to mi stanie.
    Bo cóż ja mam czynić, niebożę,
    Jeśli nie czekać do końca?


    Wszakże ty jesteś zachodem
    I wschodem mojego słońca.

    I anielska kołysanka:

    http://www.youtube.com/watch?v=kEN9aRcwWvU&feature=fvwrel

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** Na mnie już czas:)*

    OdpowiedzUsuń
  63. ...zrobione, tylko teraz chwilkę trzeba poczekać na moją dobranockę:)

    OdpowiedzUsuń
  64. jontek z koliby27 lipca 2011 22:12

    Przypomniałeś mi Jaśku, jeszcze jeden wiersz...



    Jan Kasprowicz - Nasturcje




    Kwiaty nasturcji gęste,
    Nieugaszone rany,
    Krwawym wieńcem opasują
    Nasz domek drewniany.

    Świecą jak złote słońca,
    Płoną jak purpury,
    To spadają ku dołowi,
    To się pną do góry.

    Naokół naszego balkonu
    Smrekowe korytka,
    A z nich główki swe wychyla
    Kwiatów gawiedź wszytka.

    Niektóre z nich swe dzióbki
    Wznoszą szczebiotliwie
    Z gniazd drewnianych, niby ptactwo
    Pierzące się na niwie.

    Lecz po co szukać niwy?
    Szczebiocą by jaskółki,
    Co się tak do nich lubią mizdrzyć
    Z balkonowej półki.

    Dola kwiatów, ludzi, ptaków
    Ze sobą jest sprzęgnięta:
    Jednaką spójnią los je spina,
    O losie Bóg pamięta.

    Cóż tam się dzieje na górze?
    Coś wre w jaskółek gnieździe.
    Czyżby tu się już znudziły?
    Myślą o wyjeździe?

    Myślą rzucić już okap?
    Nasturcji rzucić kwiaty?
    O jak nam będzie bez nich smutno!
    O raty! przeraty!

    O jakże będą więdnąć!
    Jak będą gasnąć one!
    O jakże nasze zemrą serca,
    Całkiem przygaszonel

    Lecz chwała Bogu, że dotąd
    Jeszcze płomienieją,
    Chociaż ich ogień będzie tylko
    Zwodniczą nadzieją.

    Palcie się, kwiaty drogie!
    Palcie się do syta!
    I niech z was się o swe losy
    Żaden już nie pyta.

    Palcie się, kwiaty wrzące!
    Chłońcie własne ognie!
    Bez troski o to, co was jutro
    Zwarzy, skruszy, pognie.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  65. A ja na dobranoc przypomnę dzisiaj swój wiersz (też z szuflady i był kiedyś w Ogródku):

    Słyszę Twe słowa

    Słyszę Twe słowa, nawet gdy nie mówisz,
    ciepło ich czuję... zmysły rozgrzewają...
    brzmieniem swym budzą serca czułe struny,
    przetrwać dnia szarość zwykłą pozwalają...

    W codziennym zgiełku, czy w ciszy wieczoru
    zawsze przybiegną... ja słucham spragniona...
    Drżeniom mych myśli dodają koloru...
    zaczynam marzyć... o Twoich ramionach...

    W dźwiękach ich obraz Twój widzę, kochany,
    cała się w niego powoli zanurzam...
    czuję jak tulisz... jesteś całowany...
    uczuć i zmysłów szaleje nam burza...

    Może zbyt śmiała jestem wobec Ciebie?
    Tak wiele tęsknot we mnie obudziłeś...
    Czy je odrzucisz, zapomnisz... ja nie wiem...
    czyś Ty na jawie... czy mi się przyśniłeś...

    Słyszę Twe słowa... to nie urojenie...
    Chcę, by to moje nieśmiałe kochanie
    nie było tylko ulotnym złudzeniem -
    by się zmieniło w naszych serc spotkanie.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** już czas na piękny sen:)*

    ... i kołysanka "Zostań ze mną" - Univers

    http://www.youtube.com/watch?v=ZoJg_9GgvEY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  66. ... Jontuś, cudne te nasturcje... nie znałam... dzięki wielkie...

    Pa, kochani, do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  67. jontek z koliby27 lipca 2011 22:39

    :-)*

    Dobranoc...

    OdpowiedzUsuń
  68. Engelbert Humperdinck Sentimental lady

    http://www.youtube.com/watch?v=UPnB5vhiajg

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  69. :)
    Engelbert - You're My Heart, You're My Soul

    http://www.youtube.com/watch?v=UFYS8RA2ryw&feature=related

    :)))***

    OdpowiedzUsuń