Powered By Blogger

sobota, 2 lipca 2011

Mój azyl







Kiedy myśl zmęczona posłuszeństwem zdarzeń,
a radość zniknęła w zaułkach problemów,
uciekam w zieloność, mój maleńki azyl
wyścielony ciepłem, wyciszony w cieniu.

Moje łąki, ogród, wierzby nad potokiem,
zamyślone sady brzemienne w owoce,
horyzonty lasów nad polem szerokim,
potargane wiatrem pożółknięte kłosy.

Tutaj słońce pieści złotym pocałunkiem,
wiatr igra we włosach, kochanek-dobrodziej,
zanurzam się w lipy nektarowym trunku,
ukwiecam swą duszę, zmęczenie odchodzi.

81 komentarzy:

  1. I od razu zamieszczę tekst piosenki "Tolerancja", którą nasza wMałpka wrzuciła z rana pod wczorajszym Ogródkiem:

    Dlaczego nie mówimy o tym, co nas boli otwarcie?
    Budować ściany wokół siebie - marna sztuka
    Wrażliwe słowo, czuły dotyk wystarczą
    Czasami tylko tego pragnę, tego szukam

    Na miły Bóg,
    Życie nie tylko po to jest, by brać
    Życie nie po to, by bezczynnie trwać
    I aby żyć siebie samego trzeba dać

    Problemy twoje, moje, nasze boje, polityka
    A przecież każdy włos jak nasze lata policzony
    Kto jest bez winy niechaj pierwszy rzuci kamień, niech rzuci
    Daleko raj, gdy na człowieka się zamykam

    Na miły Bóg,
    Życie nie tylko po to jest, by brać
    Życie nie po to, by bezczynnie trwać
    I aby żyć siebie samego trzeba dać.

    śpiewa Stanisław Soyka.

    Pozdrawiam w@ i Ozonkę, cieszę się, że sobie wyjaśniłyście pewne sprawy

    OdpowiedzUsuń
  2. ... i link do posłuchania tej piosenki:

    http://www.youtube.com/watch?v=rrM7IC_rKp4

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałaś? Głupio się zachowałam. Tyle.
    wcześniejsze wpisy, aktualne.

    OdpowiedzUsuń
  4. :)
    Dzień dobry Ozonko:)
    Wszystko czytam, i powiem Ci, że mi ulżyło. Nie ma do czego wracać, a ja nie lubię wchodzić w konflikty, które mnie nie dotyczą; niektórzy mówią o tym bardziej obrazowo: "między wódkę, a zakąskę":)
    Jest nowy dzień, nowy wiersz i nowe fotki; a więc witaj w moim azylu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiejsze kolory, nie dla mnie. No, może jeden. Lato obsypuje nas feerią barw. Za to je lubię:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz spadam. Trochę mnie nie będzie;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za miłe słowa i udanej soboty życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jontek z koliby2 lipca 2011 10:07

    Witaj Ewo :-)
    Piękny ten Twój "azyl", bajecznie kolorowy, pachnący, przeuroczy zakątek.

    Przyniosłem dla Ciebie wiersz :


    Tuwim Julian

    Muza, czyli kilka słów zaledwie

    Nie szperajcie po słownikach,
    Nie szukajcie słów szarpiących,
    Zaśpiewamy o słowikach
    Śród gałęzi śpiewających.

    Zaśpiewamy po dawnemu,
    Zatęsknimy, jak za młodu,
    Wracam smutny, nie wiem czemu,
    Cały w śpiewie do ogrodu.

    Jeszcze słowik, ogród, drzewa
    W mojej mowie tyle znaczą!
    W tym ogrodzie serce śpiewa,
    Śród tych drzew słowiki płaczą.

    Zawstydzonych, zakochanych
    Panna mila znajdzie nas tu
    Z tamtych lat niedośpiewanych,
    Sprzed dziesięciu, sprzed piętnastu.

    Miła Panna, słowu miła,
    Miła słowom, miłowana,
    Ta, co śpiewy nam słowiła,
    Muza jasna, zapomniana.

    W bzowe noce, pod gwiazdami,
    Zapłakani, przy fontannie,
    Przypomnijmy słowikami
    O nas dawnych miłej Pannie!


    U mnie nadal deszczowo, ale chwilami słońce przedziera się przez chmury i...może, może mu się uda wreszcie :-)

    Pozdrawiam Ciebie i Ogrodników :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. jontek z koliby2 lipca 2011 10:09

    :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=--2H79AD1Ks&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  10. http://www.youtube.com/watch?v=OiKGma8G5wU
    Pozdrawiam Ogrodników.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jasiek juhas2 lipca 2011 10:17

    Bry:)*

    A po burzy słoneczko, ale...:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=ueqP3bdmC_o

    IF YOU GO AWAY

    Nie opuszczaj mnie
    Każda moja łza
    Szepcze, że co złe
    Się zapomnieć da
    Zapomnijmy ten
    Utracony czas
    Co oddalał nas
    Co zabijał nas
    I pytania złe
    I natrętne tak
    Jak, dlaczego, jak
    Zapomnijmy je
    Nie opuszczaj mnie

    Ja deszczowym dniem
    Ci przyniosę z ziem
    Gdzie nie pada deszcz
    Pereł deszczu sznur
    Jeśli umrę z chmur
    Spłynie do twych rąk
    Światła złoty krąg
    I to będę ja
    W świecie ziemskich spraw
    Miłowanie me
    Będzie pierwszym z praw
    Królem stanę się
    A królową ty
    Nie opuszczaj mnie

    Nie opuszczaj mnie
    Ja wymyślę ci słowa
    Których sens pojmiesz tylko ty
    Z nich ułożę baśń
    Jak się serca dwa pokochały
    Na przekór ludziom złym
    Z nich ułożę baśń
    O tym królu co
    Umarł z żalu bo
    Nie mógł kochać cię
    Nie opuszczaj mnie

    Przecież zdarza się
    Że największy żar
    Ciska wulkan co
    Niby dawno zmarł
    Pól spalonych skraj
    Więcej zrodzi zbóż
    Niż zielony maj
    W czas wiosennych burz
    Gdy księżyca cierń
    Lśni na nieba tle
    A z czerwienią czerń
    Nie chcą złączyć się
    Nie opuszczaj mnie

    Nie opuszczaj mnie
    Już nie będzie łez
    Już nie będzie słów
    Dobrze jest jak jest
    Tylko taki kąt
    Mały kąt mi wskaż
    Gdzie twój słychać śmiech
    Widać twoją twarz
    Chcę gdy złoty krąg słońca wzejdzie
    Być co dnia
    Cieniem twoich rąk
    Cieniem twego psa
    Nie opuszczaj mnie

    Pozdrawiam syćkich przy zalatanej sobocie...

    OdpowiedzUsuń
  12. jontek z koliby2 lipca 2011 10:20

    Danusiu :-)
    Nie wiem czy czytałaś, ale w Dniu Twoich imienin...mimo Twojej nieobecności, Ogrodnicy pamiętali :-)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasiek juhas2 lipca 2011 10:40

    http://www.youtube.com/watch?v=a6aRY5_RIgw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  14. jontek z koliby2 lipca 2011 10:50

    Witaj Jaśku :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=otDS1OjEkQo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  15. Jasiek juhas2 lipca 2011 11:09

    :))) Hej! Anthony :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=pbNM0Mydihg

    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jontek,nie czytałam,teraz zajrzałam.Dziękuję wszystkim za piosenki i życzenia a przede wszystkim za pamięć.Zaskoczyliście mnie miło.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. jontek z koliby2 lipca 2011 11:22

    Danusiu, buźka dla Ciebie :-)*

    OdpowiedzUsuń
  18. jontek z koliby2 lipca 2011 11:28

    Jasinku :-)))

    Powiem tak...takigo Cie kochom !!!
    Uwielbiom Twoje poczucie humoru :-))))))))
    Ale sie co uśmiołem - to moje ! Jesce mie boki bolom...
    Nawet nie wiesz jak mie ciesy tyn Twój dobry humor, tak trzymoj Jasinku ! Hej !

    OdpowiedzUsuń
  19. jontek z koliby2 lipca 2011 12:03

    Ewuniu, Ty się nie gniewaj,
    Gdy na Twojej łące, dwaj górale,
    Rozrabiają... jak zające...
    :-)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Jasiek juhas2 lipca 2011 12:20

    Jontuś, to i my zróbmy se trochę swojskiej,
    a miodunkę i śliwowickę zostawimy na lepszy cas.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=VL6po_58kwk&feature=related

    Myśle, ze i Ewa* tyz sie napije kapecke.:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Witajcie Kochani:)
    Zmarzłam tak, że miodonka będzie całkiem na miejscu...:) Na dworze tylko 12.st,. a ja wybrałam się w cieniutkiej bluzeczce.
    A na rozgrzewkę już słucham piosenek i czytam wszystko, co przynieśliście do Ogródka.:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzień dobry Jontuś:)
    Miło mi bardzo, że podoba Ci się mój zakątek, dziękuję, że do niego przychodzisz i ubarwiasz go piękną poezją i piosenką:) Szczególnie dobrane do zakątka są wiersze Tuwima...
    Tobie dedykuję wiersz Jana Brzechwy -
    „Zielony dzień”

    Zielony dzień w gęstwinie szumiał
    I pęczniał wonią mchów i traw,
    I cień już cieniem być nie umiał,
    I niewidzialnie niknął wpław.

    Kto płynął za nim - ten zrozumiał,
    Że trzeba płynąć właśnie tak,
    Ażeby dzień zielony szumiał
    I niknął cień - i leciał ptak.

    No i to, co my, Ogrodnicy... czyli... Leszek Długosz: :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=i9CoToOwUkA&feature=related

    Pozdrawiam cieplutko, choć trochę zmarznięta i lekko skropiona mżawką:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bry Jaśku:)*

    Śliczną muzą rozpocząłeś dzień w Ogródku, od razu cieplej się mi się zrobiło.:)
    U mnie burzy nie było, chociaż wczoraj w Ogródku lekko grzmiało...;)

    Przesyłam Ci przejaśnienia z piosenką dla Ciebie "Dla Ciebie":))

    http://www.youtube.com/watch?v=JSlv_n-gBmk&feature=related

    "Piosenka dla Ciebie"

    Było tak wiele miejsc w moim życiu
    I czas grywał tyle melodii...
    Ja tworzyłem jakiś niedobry rytm,
    Rozgrywając moje życie na scenie
    Dla tysiąca widzów...
    Ale teraz jesteśmy samotni
    A ja śpiewam tą piosenkę dla Ciebie
    I wiem, że wyobrażasz sobie mnie
    Takiego, jakim mam nadzieję być...
    Baby, traktowałem Cię niedobrze,
    Lecz, Dziewczyno, czy nie możesz zobaczyć,
    W tym nie było ani jednej istotnej rzeczy dla mnie...
    Więc Kochanie, błagam, byś ujrzała to poprzez mnie...
    Ponieważ jesteśmy teraz samotni
    I ja śpiewam moją piosenkę dla Ciebie,
    Ty uczysz mnie drogocennych sekretów o prawdzie,
    Nie powstrzymując niczego...
    Idziesz do przodu, a ja je zachowuję...
    Teraz jestem dużo lepszy, więc
    Jeżeli moje słowa się nie układają,
    Wsłuchaj się w melodię,
    Ponieważ tam ukryta jest moje miłość...
    Kocham Cię w tym miejscu,
    I bez względu na miejsce i czas kocham Cię zawsze w moim życiu...
    Ponieważ jesteś moją Przyjaciółką...
    I gdy moje życie się zakończy,
    Pamiętaj czas, gdy byliśmy razem i gdy byliśmy samotni
    A ja śpiewałem moją piosenkę dla Ciebie
    Kocham Cię w tym miejscu,
    I bez względu na miejsce i czas kocham Cię zawsze w moim życiu,
    Tak, Ty jesteś moją Przyjaciółką...
    I gdy moje życie się zakończy,
    Pamiętaj czas, gdy byliśmy razem i gdy byliśmy samotni
    A ja śpiewałem moją piosenkę dla Ciebie,
    Tak, byliśmy samotni, a ja śpiewałem tą piosenkę dla Ciebie,
    Baby, byliśmy samotni, a ja śpiewałem moją piosenkę...

    A sobota wprawdzie nie zalana, ale za to... zawiana, mimo to pozdrówka słoneczne dla Ciebie ślę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj Bozycku! Zmarzłam ci jo.
    Nie będę udawała , że umiem, bo nie umiem. Ale że zimno, to prawda. Ciągle mnie telepie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dano, dzień dobry:)
    Dziękuję za "Być może" Anny German, podpisuję się pod tymi słowami obiema rękami...

    Dla Ciebie: "Miłość nie liczy lat":

    http://www.youtube.com/watch?v=4_JxPzhUgqg&feature=related

    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  26. jontek z koliby2 lipca 2011 13:05

    Jasinku, jo juz kiedysik próbowoł...aaale jakosik usło Twoi uwadze, a się okazuje ze mozna "to" do kutury i to wysokiej zalicyć...no jak sie bardzo kce...no choćby tako...noc muzeów :


    http://www.youtube.com/watch?v=JIRGiLfvSEw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. Moi Kochani Górale:) Cudownie rozrabiacie w Ogródku; uwielbiam takie rozróby i uśmiałam zdrowo:)))
    Myślę, że coście wypędzili, to damy radę skonsumować i jeszcze kapkę na zaś zostanie... a potem i tak wszystko zgonimy na... te czarne oczy:

    http://www.youtube.com/watch?v=pk3eJDOPjBs&feature=related
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Jontuś, a naszego barda odsłuchał? :-)
    Zagrałam o 12:39.:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. jontek z koliby2 lipca 2011 13:24

    Masz rację, Ewuniu...czarne oczy winne...i te egoistki :


    EGOISTKI

    Kiedy żona wyjechała, Dreptak sprzątnął swe mieszkanie.
    Kupił wódkę, metr kiełbasy, cukier, kawę i herbatę,
    A następnie poobdzwaniał rozmaite takie panie
    I z młodzieńczym entuzjazmem pozapraszał je na chatę.

    Jakoż wszystkie obiecały, lecz nie przyszła ani jedna,
    Bo kobieta ma naturę tak podstępną i tak marną,
    Przy tym tak jest nieżyczliwa (żeby nie powiedzieć - wredna)
    Że nie lubi by ją nagle wezwać niby straż pożarną.

    Każda chciałaby miłości, telefonów co nie miara,
    A gdy dzwonisz raz do roku, chłodno pyta cię i krótko:
    - Co u ciebie, czyżby wreszcie wyjechała twoja stara?
    A mężczyzna - szczera dusza - woła: - Owszem - przyjdź prędziutko!!!

    Wtedy ona obiecuje, ale jakoś niezbyt pewnie,
    Narażając go na straty finansowe i wysiłek.
    Bo, jak już się wyżej rzekło, będąc nastawionym rzewnie
    Facet bufet uzupełnia i usuwa każdy pyłek.

    Dreptak też z ufnością czekał prawie całe dwa tygodnie.
    Mył naczynia, prał skarpetki, tu posprząta, tam naprawi.
    To w wazonie zmienia kwiatki to prasuje sobie spodnie,
    Bo wciąż wierzy, że się wreszcie któraś z pań u niego zjawi.

    Ale one, podejrzewam, że nie miały Boga w sercu
    Nie przybyły, postępując nieetycznie i łajdacko.
    Wreszcie żona wraca z wczasów. Patrzy: Dreptak na kobiercu
    Coś tam czyści i pucuje, a mieszkanko lśni jak cacko.

    Żona padła mu w objęcia a on padł w objęcia żony.
    Zanosiło się na scenę romantyczną jak z Petrarki.
    Ale Dreptak do porządków tak już był przyzwyczajony,
    Że odłożył ją na tapczan i poleciał czyścić garnki.

    Trudno ukryć, że ta nowość jego żonie dość dogadza.
    Gdy on krząta się i sprząta, pichci, albo myje miski,
    Ona, mając nadmiar czasu, najcyniczniej jego zdradza.
    A to wszystko przez te panie co nie przyszły - EGOISTKI.


    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Eh, chłopaki... to ja Wam przyśpiewki na zadany temat zaserwuję:

    Płynie, bimber płynie, po polskiej krainie,
    a dopóki płynie, Polska nie zaginie {bis}.

    Bimber, bimber, bimber dajcie,
    a jak nie to s... uciekajcie.

    I fragmencik wierszyka o bimbrze:

    Nad rzeką, opodal krzaczka,
    Mieszkała kaczka Pijaczka,
    Lecz zamiast trzymać się rzeczki,
    Pędziła bimber z porzeczki.
    :))

    Może po kielonku? Chociaż to ciutkę za mocne dla mnie...:)

    OdpowiedzUsuń
  31. jontek z koliby2 lipca 2011 13:27

    Ewuniu, oczywiście :-) To najpiękniejsza piosenka jaka znam...
    Dziękuję :-)*

    OdpowiedzUsuń
  32. jontek z koliby2 lipca 2011 13:42

    Aaaa, bardzo przepraszam,"Egoistki" napisał mistrz A.Waligórski.

    OdpowiedzUsuń
  33. jontek z koliby2 lipca 2011 13:48

    :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=O2VM78Qx3Ck

    OdpowiedzUsuń
  34. Jasiek juhas2 lipca 2011 13:50

    Swojski chlyb

    Mom ty swojski całom becke
    Poleje Wom po cały śklonecce
    Niek no mi ftóry nie wypije
    to se dwa kije tyz usykuje.

    Az se zahulo z dwuma kijami
    jako Janicek ze zbójnikami.
    A jak nie dos rady śklonce
    Usiednij se lepi w kącie.

    W moi swojski wielko siła
    Juz nie jednygo zgubieła
    Ale niejedyn tymu nie wiezy
    I juz se pod lelujami lezy.

    Hej! I po kapecce:)))

    OdpowiedzUsuń
  35. :)
    Ja też ją lubię:)
    To ja coś jeszcze Andrzeja Waligórskiego - może być o dumnej zupie? Tak mnie coś na krupnik "najszło":

    Dumna zupa

    W Dreptakowej, hen, chałupie
    Zakochał się krupnik w zupie
    Mruga na nią jedną krupą
    I bulgota: - Buzi, zupo.
    Ale zupa, jak to zupa,
    Na ten krupnik z furią chlupa.
    - Twe amory mi są zbędne,
    Bo kochają mnie ząb z dębem.
    - Ejże - krupnik rzekł ubogi. -
    - Czy nie za wysokie progi?
    Ząb i dąb do wzykłej zupy?
    Zostaw, zupo, te wygłupy.
    Na to zupa jak wąż sykła:
    - Ze mnie zupa jest niezwykła.
    Za to tyś nie Antonioni,
    Krupa w tobie krupę goni.
    Liczykupa, dziad, chałupnik.
    Aż się spłakał biedny krupnik,
    Jęknął, otarł z oka krupę
    I zapytał wredną zupę:
    - Powiedz zupo, mnie ciemnemu,
    Tyś niezwykła? Niby czemu?
    Widzę w tobie trochę grochu
    I kartofli zwykłych trochu...
    Zupa w krzyk: - Ach, ty krupniku,
    Podłej rasy krasy byku,
    Drzeć by z ciebie trzeba pasy,
    Za to, że nie czytasz prasy,
    Gdzie jest artykułów kupa,
    Że nie jestem zwykła zupa.
    - A co? - Bardzo atrakcyjne
    Danie regeneracyjne.
    Krupnik na to znieruchomiał:
    - Fajnie, to ja jestem koniak.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Autor, autor , tych "Egoistek", domyślam się ale nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy ktoś przyjdzie podlać moje kwiatki gdy wyjadę na wczasy?

    OdpowiedzUsuń
  38. Jasinku:)

    Dobrze, Jaśku. Kapkę łyknę.
    lecz uważaj, mój Ty miły,
    jak ja potem sobie bryknę,
    aby Ci starczyło siły.

    Zlegnę pod stół jak ta lala,
    będziesz kłopot miał nie lada,
    będziesz taszczył pół kwintala*
    do pomocy bierz sąsiada.:)

    * bez mała.

    OdpowiedzUsuń
  39. jontek z koliby2 lipca 2011 14:05

    Taaak ! To prawda...
    Bo jak napisał J.Tuwim :


    Koniaczek to rozkoszna ciecz,
    Odpędza złe humory precz,
    Gorzałka tez to robi, lecz,
    Koniaczek jest to lepsza rzecz.
    Gorzałkę niechaj pija cham,
    A ja francuski koniak mam,
    Ten napój dla mnie stworzył Bóg,
    Bym świat różowo widzieć mógł.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jasiek juhas2 lipca 2011 14:10

    Somsiada nom nie ptrzeba
    Rade sami domy, ka trzeba
    Jontuś za roncki Cie chyci
    Jo za nózki wele zyci
    Spode stoła wyciągniemy
    I do wyrecka zaniesiemy.:)))

    hej!

    OdpowiedzUsuń
  41. jontek z koliby2 lipca 2011 14:14

    Co prowda to prowda...Jaśku :-)
    Ze tez Ty Jaśku musis od ...tyj lepsej strony chytać :-)))

    OdpowiedzUsuń
  42. Taaak....Jaśko mnie do swojskiego chlybka namawia, Jontuś winkiem kusi... Oj chłopaki, nie wiecie co Was czeka...:)
    O działaniu wina kiedyś już wspomniałam:

    Kiedy wypiję to wino,
    ono mi doda urody,
    złe chwile szybko przeminą,
    mgły życia i niepogody....

    Twojego szukam odbicia
    w winie co dziś mi podałeś,
    choć Twoja twarz gdzieś w ukryciu,
    to jeszcze wina mi nalej.

    Za chwilę gwiazdy zapłoną,
    jak moje oczy do Ciebie,
    burgund czerwoną zasłoną,
    zmysły nam rozkolebie...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jasiek juhas2 lipca 2011 14:22

    Jontuś:)))
    Przecie prać się nie będziemy
    Dyć tu my syćcy sie kochamy.
    No moze przecie być i zamiana
    byle nom sił starcyło do rana.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  44. jontek z koliby2 lipca 2011 14:27

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=ogNAuvEEhQU

    OdpowiedzUsuń
  45. Mocni żeście w gębie,
    Wy Górale hoży,
    ale Was nad ranem
    kacenjamer złoży...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  46. :)))
    http://www.youtube.com/watch?v=yQNVB1ghR9c

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam arię "Myszko, to była cudna noc" - dzięki Jontuś:)
    A mój tata często śpiewał ją mamie, którą w rodzinie Myszką zwą...:)

    OdpowiedzUsuń
  48. jontek z koliby2 lipca 2011 14:39

    Ewo, Jaśku :-)
    Było mi bardzo,bardzo miło...ale...Hanusia sie cuje zaniedbano...:-)
    Ni ma rady...

    OdpowiedzUsuń
  49. Jontuś, a u mnie zupka się przypala i muszę trochę podoglądać... na razie Kochani, do poobiadku:)
    Dzięki za wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Szukałem w necie fotografii paproci i przypadkowo trafiłem na Twój blog. Piszesz wspaniałe wiersze, ja dawno takich pięknych nie czytałem.
    Nie umiem sie tak bawić jak tutaj na blogu, ale poezję Twoją od dziś bedę czytał.
    Wspaniała warsztatowo forma, piękne metafory: "posłuszeństwo zdarzeń", "zaułki problemów" - to tylko te dzisiejsze. Treść wierszy i Twoja wrażliwość nie do przecenienia.
    Jeśli Twoje wiersze są gdzieś wydane, to napisz proszę gdzie mógłbym je nabyć. Pozdrawiam, Twój fan.
    Sławek W.

    OdpowiedzUsuń
  51. Jasiek juhas2 lipca 2011 16:36

    Witam:)*

    Popołudnie zacznijmy od J.S. Bacha - Aria na
    strunie G.-:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=UQRfq6ah6Pc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzień dobry Sławku.:)
    Dziękuję, jest mi bardzo miło, że czytasz moje wiersze, chociaż trochę jestem zażenowana Twoimi pochwałami.
    Nie są one jeszcze nigdzie wydane, ale robię starania w tym kierunku. Jeśli wszystko się uda, na pewno dam o tym znać na blogu.:)
    Myślę, że potrafisz się z nami bawić, skoro czytasz wiersze i lubisz muzykę. Tematów do rozmów też nam na pewno nie zabraknie.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do ogródkowej kompanii.:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Witaj Jasieczku poobiednią porą:)*
    Jakie pięknie brzmienie tej arii na organach, w cudownej akustyce katedry... i do tego na strunie G...:)))
    A wiesz, odsłuchałam tej Arii na innym instrumencie (chyba syntezator?), z tej samej strony:

    http://www.youtube.com/watch?v=Es2IQkldXIc&feature=related

    i powiem Ci, że ta Twoja, klasyczna bardziej mi się podoba:)

    A skoro zacząłeś od Bacha, to dla Ciebie Zbigniew Wodecki:

    http://www.youtube.com/watch?v=njIGWsZgul4

    OdpowiedzUsuń
  54. Jasiek juhas2 lipca 2011 17:09

    Trochę Antonio Vivaldiego w wykonaniu mistrzów.

    http://www.youtube.com/watch?v=T_eIM0jqEAo

    OdpowiedzUsuń
  55. Jasiek juhas2 lipca 2011 17:10

    i dalszy ciąg popołudniowego koncertu:)

    http://www.youtube.com/watch?v=xVR8pNjYvCg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  56. Jasiek juhas2 lipca 2011 17:29

    Na zakończenie trochę muzycznego sexu:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=6raL7sYKLyE

    OdpowiedzUsuń
  57. Jasiek juhas2 lipca 2011 17:31

    A teraz proszę o komentarze, czy ogródkowy koncert się podobał i był udany:))

    OdpowiedzUsuń
  58. Już skomentowałam Bacha, Jasieczku, o 17:08, a teraz dalej....

    Cudna zabawa Vivaldim... aż się prosi jeszcze lato:

    http://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

    A jeśli chodzi o A love for Life, to dedykuję Ci Queen o tym samym tytule i z tekstem:

    http://www.youtube.com/watch?v=QtqADo-D3mQ

    Miłości mojego życia - zraniłaś mnie
    Złamałaś mi serce i teraz mnie opuszczasz.
    Miłości mojego życia, czy nie widzisz,
    Wracaj, Wracaj,
    Nie zabieraj mi tego, gdyż nie wiesz ile to dla mnie znaczy.

    Miłości mojego życia, nie opuszczaj mnie,
    Odebrałaś mi życie, a teraz mnie porzucasz.
    Miłości mojego życia,
    Wracaj, Wracaj,
    Nie zabieraj mi tego, gdyż nie wiesz ile to dla mnie znaczy.

    Nie będziesz pamiętać -
    kiedy to przeminie
    i wszystko będzie w przelocie -
    Kiedy się zestarzeję
    Będę po twojej stronie, aby przypomnieć ci, że wciąż cię kocham - wciąż kocham.

    Wróć - szybko wróć,
    Proszę, wracaj do domu, do mnie
    Miłości mojego życia... Miłości mojego życia.

    Yanni zachwycający w swoim sexie:))

    Dziękuję za koncert:)* Wspaniale dobrałeś na nasze ogródkowe, sobotnie popołudnie... zrelaksowałam się znakomicie.
    Masz niebywałą wrażliwość muzyczną...:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Jasiek juhas2 lipca 2011 17:56

    Sam jestem w siódmym niebie, że odkryłem Yanniego:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja też, dzięki Twojemu odkryciu...:)
    A, i jeszcze - oprócz mojego zielonego azylu, stworzyłeś w Ogródku muzyczny azyl, który bardzo odpowiada moim gustom i oczekiwaniom... dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  61. http://www.youtube.com/watch?v=cKighrsw730&feature=related
    Oglądałam ten film w podróży.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  62. Dziękuję Dano. W wolnej chwili obejrzę ten film.
    A ja jestem zakochana w Yanni:))
    Posłuchaj:

    http://www.youtube.com/watch?v=pRihkk-WzJ8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  63. Dzięki, śliczne ,wysłuchałam z przyjemnością.
    http://www.youtube.com/watch?v=eccO2VVSFWE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  64. Dziękuję, piękna melodia:)

    A jeśli z kiężycem nutki, to posłuchaj Partycji Markowskiej "Księżycowy":

    http://www.youtube.com/watch?v=WHkdS_Bu-Hw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  65. A do mojego dzisiejszego azylu dołożę jeszcze wiersz -

    "Lato"

    Jak stół biesiadny żeńcom podany
    Ziemia w przededniu wielkiego żniwa,
    Złotą symfonię sionce dogrywa,
    Strun mu tysiącem rozchwiane lany,

    Wian zbóż, szafirem chabrów dziergany,
    Zwichrzonych kłosów złocista grzywa,
    Struną mu miodna hreczana niwa,
    Mleczy gościniec skrzydłem pszczół tkany.

    A po ugorach stoją dziewanny,
    Cicho wpatrzone w szmat nieba siny.
    Niby kapłanka białej Marzanny,

    Kwiatem wyrosłe z gruzów gontyny,
    W pieśń zasłuchane ona przedwieczną -
    Polną i zbożną - kwietną - słoneczną...

    autor: Kazimiera Zawistowska

    OdpowiedzUsuń
  66. ... w trzecim wersie pierwszej zwrotki powinno być "słońce", a nie "sionce" - sorry:)

    OdpowiedzUsuń
  67. http://www.youtube.com/watch?v=cP0K6H2QK7A&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=jD69C0y6_J0&feature=related

    Podlewam Ogródek- ze wsi krasnoludek:-)

    OdpowiedzUsuń
  68. Jasiek juhas2 lipca 2011 20:48

    Krótka notka: Yannis Chrysomallis - Grek, ur 1954r
    kompozytor ponad 100 utworów New Age. Zespół międzynarodowy. Wystąpi prawdopodobnie 14 września 2011 w Polsce w Sali Kongresowej. O bilecie nie ma co marzyć, a chciałbym tam być.
    buuu:(

    OdpowiedzUsuń
  69. A wiesz, że tekstowo to jest sprzeczka na dwa głosy? :)

    Kiedy jestem sama
    marzę na horyzoncie
    i brakuje mi słów
    tak, wiem że jest ciemno
    w pomieszczeniu, kiedy nie ma słońca
    jeśli ciebie nie ma ze mną
    na szybach
    pokaż wszystkim moje serce
    które rozpaliłaś
    zamknij we mnie
    światło, które
    spotkałaś na ulicy

    Czas by się żegnać
    krainy, których nigdy
    nie widziałem i nie przeżyłem z tobą
    teraz w nich zamieszkam
    z tobą popłynę
    statkami po morzach
    które, to wiem
    nie istnieją
    jest czas...

    Kiedy jesteś daleko
    marzę na horyzoncie
    i brakuje słów
    i to wiem
    że jesteś ze mną
    ty, mój księżycu, ty jesteś tu ze mną
    moje słońce, ty jesteś tu ze mną
    ze mną...

    Czas by się żegnać
    krainy, których nigdy
    nie widziałem i nie przeżyłem z tobą
    teraz w nich zamieszkam
    z tobą popłynę
    statkami po morzach
    które, to wiem
    nie istnieją
    jest czas...

    A w polskiej wersji Grażyna Brodzińska śpiewa tak:

    http://www.youtube.com/watch?v=wpGp_jmqBJ4

    Ogródek podlany pięknie, a te fontanny zachwycające, szczególnie w podświetleniu...:)

    OdpowiedzUsuń
  70. Och, Jaśku:)
    Pobuczę z Tobą, bo z ogromną chęcią bym poszła na jego koncert na żywo... to zupełnie inne wrażenia, niż słuchanie najlepszych nawet nagrań.
    Chlip, chlip, chlip, buuuu:':(

    OdpowiedzUsuń
  71. Jasiek juhas2 lipca 2011 21:12

    Ewuś, w czeskiej Pradze w 2007 roku byłem na spektaklu Krzyżykowych fontann. Główne role
    odgrywa woda, światło i muzyka tak poważna jak
    i rozrywkowa. Coś pięknego i niepowtarzalnego.
    Wyszedłem oczarowany.:)

    OdpowiedzUsuń
  72. To ja Ci odświeżę te wspomnienia. Niestety, nie widziałam tych cudów i Prago w ogóle, a to jedno z najpiekniejszych miast Europy. Ciągle jednak mam ją w marzeniach i planach:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Tjq7qDk28vQ
    i
    http://www.youtube.com/watch?v=UJ6vTk9Xdvs&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  73. ...och, i ta:

    http://www.youtube.com/watch?v=DE8T6TCp8rg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  74. Jasiek juhas2 lipca 2011 21:29

    Dzięki, to je ono.:))) Ja byłem wieczorem. Zresztą co Ci będę mówił. Cudo, jak i cała Praha,
    Most Wacława, Hradczany, Katedra i nawet paby.:)))

    OdpowiedzUsuń
  75. A wiesz, jeśli chodzi o artystyczne zespolenie muzyki i wody, przypomniało mi się delfinarium w Warnie. Tam przeżyłam cudowny koncert na wodę, muzykę i... taniec delfinów. Zachwyt mój nie miał granic nad tym spektaklem... Warna też cudowna, pełna starożytnych zabytków, potem morze w Złotych Piaskach i plaża... nudystów.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=va4iGCWHflA

    A tych pubów w Pradze to Ci zazdroszczę, a w Pivnice u Kata byłeś? :)
    Mamy na lubelskiej Starówce pub Czeskie Piwnice z Pilsnerem z beczki:)

    OdpowiedzUsuń
  76. Jasiek juhas2 lipca 2011 21:51

    Pilsnerka piłem, ale nie u Kata. Czasu nie starczyło. Był to tylko jeden dzień z doskoku
    z jakiegoś szkolenia przy granicy z Czechami.
    Na Pragę trzeba najmniej trzy dni. Jeszcze mam
    nadzieję, że tam wrócę.:)

    OdpowiedzUsuń
  77. No to a'propos plaży, coś dla humorku:

    http://www.youtube.com/watch?v=r-gx7YlzX30&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  78. Jasiek juhas2 lipca 2011 22:26

    I dzień pomalutku domaga się dobranocki. Dziś
    też Julian Tuwim:

    Intymny wiersz

    Warto, warto żyć,
    Wtedy pachniałaś bzami,
    Dziś znowu kupiłem flakonik,
    Roztarłem kroplę na dłoni
    I przeszłość wieje nad nami
    Bzami.
    Warto, warto żyć.
    Mgławo jest za oknami,
    Zaraz listonosz zadzwoni,
    Ustami przypadam do dłoni
    Całuje cień twojej woni...
    Przyjdziesz — będziemy sami,
    Jedyni i zakochani,
    Chłonąc z czułością perfumy
    W miłym uśmiechy intymnej zadumy:
    "To my? Ja — i ty?"
    Wiesz? Wzdycham... I przez łzy
    Powtarzam: warto, warto żyć...

    A kołysanką będzie ONE MAN'S DREAM oczywiście
    Yanniego
    http://www.youtube.com/watch?v=ihic3AqopZk&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto:)***
    pora już na sen:)* Dziekuję za miły dzień:*
    i do milszego jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  79. Śliczny ten wiersz Tuwima... zaczytałam się...

    A w ten wieczór bardzo zimny i deszczowy, koniecznie trzeba się rozgrzać... Więc na dobranoc, do mojego zielonego azylu dorzucę jeszcze gorący lipiec z wiersza annyG:

    Gorący lipiec

    Lipiec rozgrzał ciało i przebudził zmysły,
    pomiędzy piersiami spływa małą strużką.
    Wykrzesuje ogień z życiodajnej iskry
    i zalotnie tańczy pod jedwabną bluzką.

    Usta nawilżone słodyczą truskawek
    nabrały czerwieni, w soczystości toną.
    I choćby przyczyną był lipcowy diabeł,
    kocham lato, wraz z nim nie przestanę płonąć.

    Tam, gdzie trawy pieszą odkryte kolana
    promienie podstępnie zsuwają ramiączka
    w pocałunkach wiatru wciąż rozsmakowana.
    - Chodź, z włosów mi spadła już ostatnia wstążka.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty, Mężczyzno:)*** gorących snów...:)*

    … a jak już przyjdziesz, zagra nam Yanni w utworze SENSUALITY w takim przeuroczym azylu:

    http://www.youtube.com/watch?v=cjeYW2V0hds

    Dziękuję za wspaniałe klimaty, poezję i cudowne nastroje muzyczne, do miłego jutra:)*

    OdpowiedzUsuń