Powered By Blogger

niedziela, 3 lipca 2011

W deszczowej balladzie

Najpierw trochę kolorów na rozświetlenie szarego dnia.


Fioletem szaleją dzwonki karpackie.


Ile siły i chęci do życia jest w maleńkiej lnicy, jeśli do kwitnienia wystarcza jej kawałek starego muru...


Intensywnym różem kuszą krwawnice nad oczkiem.

Niebo zaciągnięte, szarość dnia za oknem,
a we mnie diablica od rana się budzi,
tyle miałam miałam planów, a tu wszystko mokre,
słońca dziś nie będzie, nie mam co się łudzić.

W deszczowej balladzie myśli mam zamglone,
oczy me wilgocią też się nasyciły,
łóżko swe zostawiam dziś niepościelone,
na radosne strofy nie znalazłam siły.

Kiedy popatrzyłam na zalaną szybę,
krople ułożyły się w wymyślne wzory,
to deszcz twoje imię pisze linią krzywą,
od razu poprawia nastroju koloryt. :)

109 komentarzy:

  1. Na taki wiersz trudno odpowiedzieć:) Witaj Ewo!
    Strachu się od rana najadłam. Otwieram komputer a tam czarno. Nic nie ma, nawet tapety. Poczekałam na obudzenie się rodziny i teraz jest już dobrze. Ale co przeżyłam, to moje;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ozonko:)
    Odpowiedzi jest sto tysięcy, a może jeszcze więcej? Każdemu co innego krople malują na szybach...:)
    Lnica, to ma dobrze, tak mało jej do szczęścia potrzeba...:)
    Jasnego i kolorowego ekranu myśli życzę na całą deszczową niedzielę.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) I ja Tobie też, miłej niedzieli mimo deszczu. Chociaż ja lubię deszcz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, dopiero gdy wszystko zniknęło z ekranu uświadomiłam sobie jak ważny jest dla mnie internet. Uświadomiłam sobie też, że nie mam zapisanych Waszych adresów internetowych, telefonów i Bóg wie czego jeszcze. Pierwszy raz coś takiego mnie spotkało i to był koszmar.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo z internetem, to jest tak:

    Butów wkładać nie potrzeba
    zbędny też parasol,
    Kliknij myszką, a jak z nieba
    spadnie ci przyjaciel.

    Wejdziesz tu niepostrzeżenie,
    dobrze wiesz, którędy,
    możesz upust dać swej wenie -
    smoking też jest zbędny.

    Z ludźmi sobie ciut pogadasz,
    choćby na odludziu,
    radość swoją im okażesz -
    nikt się tu nie nudzi.

    Więc gdy szary nastrój krąży
    w duszy twej meandrach,
    napisz wierszyk, pochwal łącze -
    zniknie twoja chandra:)

    Byleby z umiarem, to nikomu jeszcze internet nie zaszkodził, gdy się różne zajęcia potrafi pogodzić:)
    Z tym, że miałam dzisiaj inne plany... ogród niewypielony, w takiej wilgoci zielsko rośnie, że można się z uszami schować...
    Lnica, do ma dobrze... inne rośliny jej nie zagłuszą....:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak byłam zajęta/przejęta internetem, że dopiero teraz zobaczyłam te prześliczne kwiaty. I ten fiolet:))) Boskie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nietypową prośbę.Może ktoś z Was pamięta utwór z Ogródka,gdzie najpierw śpiewa mężczyzna a potem włącza się kobieta. Używany jest jako podkład do kaset z wesela.Kojarzę tylko"Usta milczą, dusza śpiewa".Znajomy poprosił mnie o link a nie mam pojęcia o którą piosenkę mu chodzi.Ponoć ją wstawiałam na forum. Miłej niedzieli.Byłam wczoraj na koncercie Lady Pank,ale zachwycona nie jestem.Mamy Dni Baranowa.Dzisiaj będzie Małgorzata Ostrowska.
    Dla Ogrodników.Nie znałam tej piosenki:
    http://www.youtube.com/watch?v=vvcPq7AB5l0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Dano.
    Bardzo proszę, na życzenie:

    http://www.youtube.com/watch?v=P4FCIAf8Sdk

    Śpiewa Bogusław Morka i Grażyna Brodzińska, jest to aria z operetki "Wesoła wdówka".
    Miłego dnia, dziękuję, że odwiedziłaś blog, mam nadzieję, że coś jeszcze w nim odnajdziesz dla siebie...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ... chciałam napisać "odnalazłaś", ale czas przyszły niedokonany można zamienić na teraźniejszy z powodzeniem.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. jontek z koliby3 lipca 2011 09:45

    Witaj Ewo :-)

    Kwiaty są piękne, dzwonki wdzięczne... cieszą oczy. Ale, ta niepozorna lnica...jest zachwycająca a niewiele ludzi w ogóle ją dostrzega...
    Ewo Twój wiersz, co to dużo mówić...cudny jest !

    Przypomniała mi się piosenka, śpiewała ją Zdzisława Sośnicka, to jest jej tekst :


    Na deszczowe dni.


    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś usta, co nie mówią"nie"
    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś oczy, by całować je

    Może kilka nut z nie deszczowych dni
    Może kilka słów obiecanych mi
    Może gdzieś tu są i przywołam je
    Chociaż jeden ton, chociaż jeden dźwięk

    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakiś dawno nie mówiony wiersz
    Może jakieś drzwi, których adres znasz
    Ale, czy to warto wracać jeszcze raz

    Może kilka nut z nie deszczowych dni
    Może kilka słów obiecanych mi
    Chociaż parę zdjęć, chociaż jeden list
    Bo już późno jest, a ja nie mam nic

    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś lato, gdy nie padał deszcz
    Może jakieś drzwi, których adres znasz
    Ale, czy to warto wracać jeszcze raz
    Ale, czy to warto... Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś usta, co nie mówią"nie"
    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś oczy, by całować je

    Może kilka nut z nie deszczowych dni
    Może kilka słów obiecanych mi
    Może gdzieś tu są i przywołam je
    Chociaż jeden ton, chociaż jeden dźwięk

    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakiś dawno nie mówiony wiersz
    Może jakieś drzwi, których adres znasz
    Ale, czy to warto wracać jeszcze raz

    Może kilka nut z nie deszczowych dni
    Może kilka słów obiecanych mi
    Chociaż parę zdjęć, chociaż jeden list
    Bo już późno jest, a ja nie mam nic

    Na deszczowe dni trzeba też coś mieć
    Może jakieś lato, gdy nie padał deszcz
    Może jakieś drzwi, których adres znasz
    Ale, czy to warto wracać jeszcze raz
    Ale, czy to warto...

    Dam jeszcze link z piosenką.

    Serdecznie pozdrawiam mimo zimnego i pochmurnego dnia, Ciebie Ewo i twoich Gości :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. jontek z lokiby3 lipca 2011 09:46

    :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=uwqhz7RkkjY

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy Ty wsadzałaś te kwiaty między cegły? Niewiarygodne jak rosną:)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://www.youtube.com/watch?v=DjHptlSM4bU
    I to jest to, co lubię:)))
    Dla wszystkich blogowych gości:) Dano i dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jasiek juhas3 lipca 2011 10:01

    Bry w deszczu i spod parasola:)*

    A mnie Lady Pank się podoba i naszej wrednej@ też i jako protektor jej dedykuję tę piosenkę na dzisiejszy stan pogody.:)))

    Znowu pada deszcz

    Pada deszcz - tak już było wczoraj
    "Znowu Ty" - to są twoje słowa
    W moich snach - nic się nie zmieniło
    Dzień jak dzień - tak już przecież było
    Nie chcę wiedzieć jak i co po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost znowu zakpił los

    Jeszcze wczoraj chciałem zmienić w sobie coś
    I odlecieć byle gdzie o,o,o,o
    Jeszcze wczoraj mogłem być daleko stąd
    Dzisiaj znowu pada deszcz

    Wołasz mnie - słyszę swoje imię
    Płynę więc - przecież wszystko płynie
    Mówisz że nic się nie zmieniło
    Tak już jest - tak już przecież było

    Nie chcę wiedzieć jak i co
    Po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost
    Znowu zakpił los

    Nie chcę wiedzieć jak i co
    Po co mówić - to nie to
    Nie umiałem kochać wprost
    Znowu zakpił los

    Lady Pank

    Uśmiechniętej niedzieli życzę syćkim:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. jontek z koliby3 lipca 2011 10:02

    I jeszcze piosenka w wykonaniu Ewy Demarczyk, bardzo ją lubię :


    http://www.youtube.com/watch?v=x_0QHng02MM

    OdpowiedzUsuń
  16. Jasiek juhas3 lipca 2011 10:05

    A tu można posłuchać:)

    http://www.youtube.com/watch?v=qyoFl1ux2z8

    Czeee w@!* Słodzę Ci kawkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Jontuś:)
    Dziękuję Ci za radujące duszę słowa i za to, że przychodzisz do Ogródka z otwartymi oczami i duszą...:)
    Lnica mnie zachwyciła swoją wolą życia bez względu na warunki... A ten mur okala stary kościółek; rosną na nim jeszcze ciekawe porosty, a nawet mniszek się zakotwiczył:))

    Na deszczowy dzień przyniosłam dla Ciebie wiersz Haliny Poświatowskiej:

    "W tym cieniu"

    W tym cieniu jest
    tyle słońca, że
    mogę całe oczy
    zanurzyć w tym bogactwie

    w tym deszczu jest
    tyle pogody, że
    mogę wysuszyć mokre
    przyległe do policzków włosy

    w tym dniu jest
    tyle przyszłości, że
    ręce toną po łokcie
    więc rękoma pełnymi dnia
    mówię - kocham

    I w podzięce za śliczną piosenkę Zdzisławy Sośnickiej dedykuję Ci tę: "Kochać znaczy żyć" - również w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej:

    http://www.youtube.com/watch?v=Re8wFT4LpmQ&feature=related

    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło, mimo braku widoków na przejaśnienia... ale, co tam, nie damy się deszczowi...:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ozonko, "wsadzać", to można palec do nosa, ale lnicy w mur na pewno nie:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Jasiek juhas3 lipca 2011 10:14

    I dla naszej najważniejszej protektorki:)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=vj4oiTaex8M

    *

    OdpowiedzUsuń
  20. Jontuś, za Ewę Demarczyk.:)*

    I w podzięce groszki i róże:

    http://www.youtube.com/watch?v=I7UliuywsT4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. jontek z koliby3 lipca 2011 10:18

    Dziękuję Ewo :-)
    Ja tego wiersza nie znałem, jest piękny. Właśnie dlatego uwielbiam twój blog, bo albo poznaje nowe, nieznane mi jeszcze wiersze i piosenki... albo, je sobie przypominam :-)

    Ech...kiedyś to były piosenki!
    A deszczowi się nie damy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bry Jasku:)*
    Pewnie umówiliście się z Anthonym, albo Zdzisława Sośnicka obu Wam w duszy gra... dziękuję ślicznie:)
    Ja też lubię piosenki Lady Pank, więc dedykuję Ci tę - "Zawsze tam, gdzie ty"

    http://www.youtube.com/watch?v=RD3udcYcORw

    Zamienię każdy oddech w niespokojny wiatr
    By zabrał mnie z powrotem - tam, gdzie masz swój świat
    Poskładam wszystkie szepty w jeden ciepły krzyk
    Żeby znalazł Cię aż tam, gdzie pochowałaś sny

    Już teraz wiem, że dni są tylko po to,
    By do Ciebie wracać każdą nocą złotą
    Nie znam słów, co mają jakiś większy sens
    Jeśli tylko jedno - jedno tylko wiem:
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty

    Nie pytaj mnie o jutro - to za tysiąc lat
    Płyniemy białą łódką w niezbadany czas
    Poskładam nasze szepty w jeden ciepły krzyk
    By już nie uciekły nam, by wysuszyły łzy

    Już teraz wiem, że dni są tylko po to,
    By do Ciebie wracać każdą nocą złotą
    Nie znam słów, co mają jakiś większy sens
    Jeśli tylko jedno - jedno tylko wiem:
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty

    Już teraz wiem, że dni są tylko po to,
    By do Ciebie wracać każdą nocą złotą
    Nie znam słów, co mają jakiś większy sens
    Jeśli tylko jedno - jedno tylko wiem:
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty

    Budzić się i chodzić, spać we własnym niebie
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty
    Żegnać się co świt i wracać znów do Ciebie
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty
    Budzić się i chodzić, spać we własnym niebie
    Być tam, zawsze tam, gdzie Ty

    słowa; Andrzej Mogielnicki.

    Pozdrawiam i uśmiechu, Jasieńku, życzę, mimo niepogody:)))*

    OdpowiedzUsuń
  23. Jasiek juhas3 lipca 2011 10:28

    Witoj Jontuś, dla Ciebie parę nutek bez słów :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Pe5gQ_L-148&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  24. Jasiek juhas3 lipca 2011 10:37

    Mimo wszystko Ewo, Anthony jest szybszy i zawsze pierwszy przecina wstęgę na mecie :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. A dla naszej Małpeczki, "Marchewkowe pole" - Lady Pank", ale z jakim wydźwiękiem:

    http://www.youtube.com/watch?v=6utDdnJxB9c&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. A, że dzień jest szary, to może kolorem oczu go ubarwimy?
    Czesław Niemen - "Jaki kolor wybrać chcesz"

    http://www.youtube.com/watch?v=AV36PMHcl5M&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jontek z koliby3 lipca 2011 10:49

    Jasinku :-) Uwielbiam ! Dzięki :-)
    Bardzo lubię Beethowena i choć to napisoł dlo Elizy, teroz bydzie dlo Jaśka :


    http://www.youtube.com/watch?v=klm-WAJmHHQ&feature=related

    Od syna, dostałem zestaw 50 płyt...Bach, Machler,Chopin, Handel, Beethowen, Viwaldi, Mozart, Brahms, Haydn, Straus...itd. wszyscy Wielcy...

    OdpowiedzUsuń
  28. Ozonko, w podziękowaniu za Andrzeja Zauchę, rewanżuję się również Jego piosenką - "Zielono mi":

    http://www.youtube.com/watch?v=YQbjhYPadAU&feature=related

    właśnie mi dzisiaj jest tak zielono...:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki,Ewa za link. Pozdrawiam Ogrodników.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję, chłopaki, za klasyczną muzę...:)

    To ja Wam dedykuję Mozarta w takim tureckim nastroju, ale te nutki potrafią rozjaśnić najbardziej nawet pochmurne niebo:

    http://www.youtube.com/watch?v=YQbjhYPadAU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  31. Jasiek juhas3 lipca 2011 11:01

    :)Jontuś, w podzięce rewanżuję Ci się Luigi'm
    Boccherinim.:)
    http://www.youtube.com/watch?v=kSE15tLBdso&feature=related

    Nie wiem czy odsłuchałeś, ale zapytam czy podobał
    Ci się wczorajszy nasz koncert popołudniowy?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pytanie było, raczej retoryczne. Znałam odpowiedź:))))

    OdpowiedzUsuń
  33. jontek z koliby3 lipca 2011 11:18

    Jasinku, ten Menuet, chyba już zawsze będzie mi się kojarzył z...


    http://www.youtube.com/watch?v=30_kr5zCQ78


    Odsłuchałem, dzisiaj rano, i szczerze powiem, nigdy przenigdy nie słyszałem o tym Janim...a jest rewelacyjny. :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Odpozdrawiam Dano.:)

    A dla Wszystkich piosenka Agnieszki Chrzanowskiej z tęczą, chociaż w trochę bardziej nostalgicznym nastroju...

    "Po drugiej stronie tęczy"

    Dzielę się z lustrem na dwie połowy
    Ja płaczę choć odbicie się śmieje
    Za sobą goszczę swój cień nie nowy
    A on mi na złość się starzeje

    Przecież musi być coś po drugiej stronie tęczy
    Cicha miłość mała dróżka z tysiącem poręczy
    Przecież musi być gdzieś lustrzane odbicie
    Prawdziwe słowa

    Przecież musi być coś po drugiej stronie tęczy
    Głośny krzyk i echo na tysiąc przełęczy
    Przecież musi być cień który ze mną chce żyć
    Musi być

    Dzielę się z oknem na dwie granice
    Barwny świat szarzeje przez szybę zbrudzoną
    Próbuję domyć szklane różnice
    Lecz one żyją za drugą okna stroną

    Przecież musi być coś po drugiej stronie tęczy
    Cicha miłość mała dróżka z tysiącem poręczy
    Przecież musi być gdzieś lustrzane odbicie
    Prawdziwe słowa

    Przecież musi być coś po drugiej stronie tęczy
    Głośny krzyk i echo na tysiąc przełęczy
    Przecież musi być gdzieś ktoś kto na mnie czeka
    Musi być

    http://www.youtube.com/watch?v=WZrNXO4YRow

    OdpowiedzUsuń
  35. Lubię menuety, a ten Mozarta jest szczególny, bo grany na klawesynie, albo nawet na szpinecie:

    http://www.youtube.com/watch?v=ktu6JxAT1Vk&feature=related

    Te dźwięki, to ulotne piękno dworskiej klasyki:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jontuś, a ten menuet, o którym piszesz, identycznie mi się kojarzy... parę dni temu wrzuciłam tekst do Ogródka...:))

    OdpowiedzUsuń
  37. jontek z koliby3 lipca 2011 11:32

    Ewuniu,dla Ciebie i dla Jaśka...tańczące fontanny...w Dubaju :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=w6-jgoqC4FQ&feature=related

    A tego...menueta lubię w obu wersjach :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jasiek juhas3 lipca 2011 11:35

    Naprawdę kocham deszcz

    Ludzie mi mówią że mam fioła
    ludzie pukają w czoło i
    nie chcą wierzyć w tę miłość
    myślą że mi odbiło
    gdy z uśmiechem wskazują mi drzwi

    Ludzie mi mówią że mam fioła
    albo z chodnika schodzą w bok
    kiedy idę na deszczu
    za plecami coś wrzeszczą
    o parasol pytają co krok
    gdy mówię

    Nie
    naprawdę kocham deszcz
    uwierzcie mi
    nie naprawdę kocham deszcz
    dodaje sił

    Ona mi mówi że mam fioła
    mama i tato zresztą też
    straszą białą kliniką
    i zieloną metryką
    co tam będzie to sam dobrze wiesz

    Ludzie mi mówią że mam fioła
    zwykłego świra w głowie kit
    ale to mnie nie wzrusza
    w mojej głowie wciąż susza
    bo parasol określa ich byt

    Lubię gdy deszcz obejmuje mnie
    mówiąc że nikt nie zobaczy łez
    nikt nie okłamie nie zrani już
    tak szepcze deszcz mokry anioł stróż
    i wiem że będę już zawsze sam
    bez gorzkich prawd i półsłodkich kłamstw
    lecz jeśli tego na prawdę chcesz
    samotność jest jak deszcz

    http://www.youtube.com/watch?v=-yW4YzzEX9s

    OdpowiedzUsuń
  39. No proszę, a mnie się pomija;) I do kogo pretensje? No , do kogo?

    OdpowiedzUsuń
  40. Ozonko, czytaj uważnie Ogródek - zadedykowałam Ci "Zielono mi" Andrzeja Zauchy.

    OdpowiedzUsuń
  41. jontek z koliby3 lipca 2011 11:43

    Ozonko :-)
    Czujesz się pomijana ?


    http://www.youtube.com/watch?v=DXiNhBB3noQ

    OdpowiedzUsuń
  42. Jontuś, dziękuję Ci za te cudne fontanny w Dubaju, przepiękne.:)
    I charakterystyczne jest to, że do takiej kompozycji wody i dźwięku dodawana jest zwykle "Time to Say Goodbye" - to wręcz idealna harmonia.:)

    OdpowiedzUsuń
  43. jontek z koliby3 lipca 2011 11:48

    Ewuniu :-)))*

    OdpowiedzUsuń
  44. Jaśku, ja też kocham deszcz...

    "Kocham deszcz..."

    Daj dłoń i pobiegnij ze mną w deszcz...
    To nic że zmokniemy...
    Ja będę każdą kroplę, spijała z Ciebie...
    Chcę abyś poczuł się, jak w niebie...
    Będę pieściła, tuliła Cię...
    Uwielbiam – kochać się, kiedy pada deszcz...
    Wtedy Twoje ciało takie zmysłowe jest...
    Moje dłonie delikatnie rozpinają koszule Twą...
    Uwielbiam czuć Twój nagi tors...
    Chcę poczuć Twój dreszcz...
    Twój szept i oddech...
    Wtedy wiem ze pragniesz mnie...
    Kocham deszcz, bo wtedy mogę z Tobą kochać się..

    autor: Ola
    :)
    I dla Ciebie melodia bez słów - Przemysław Gintrowski:

    http://www.youtube.com/watch?v=TD2HKM7mN1s&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  45. Jontuś, jak ja uwielbiam "Kabaret Starszych Panów :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=dFttaXuC0BM&feature=related

    :))

    OdpowiedzUsuń
  46. jontek z koliby3 lipca 2011 12:06

    To masz Ewo... tak jak ja....



    http://www.youtube.com/watch?v=H7haiWeUNYY&feature=related


    :-)*****

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny katalog usług, jest z czego wybrać... :-)

    To może jeszcze łyk pieprzówki?

    http://www.youtube.com/watch?v=IqdAbnnQm14&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  48. jontek z koliby3 lipca 2011 12:25

    Taaak...

    http://www.youtube.com/watch?v=-UABeezFdak&feature=related


    :-)
    A teraz, niestety...czas na obiad...

    OdpowiedzUsuń
  49. Jontuś!:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=KKDgrDijcZU&feature=related

    Dziękuję za już i pysznego obiadku życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  50. http://www.youtube.com/watch?v=PDre30HblwE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  51. Jasiek juhas3 lipca 2011 15:24

    A teraz już zapraszam Państwa na recital Mariana
    Opanii. Na początek "Chcę być pomylony"
    *
    http://www.youtube.com/watch?v=fHcIys2XOEE

    Chcę być pomylony, pomyleni mają w głowie słoneczko
    Chcę być pomylony, pomyleni wiedzą gdzie jest Bóg
    Pomyleni chodzą pełni snu
    Pomyleni mają inne ptaki, inne ryby
    Chcę być pomylony, pomyleni nie boją się ludzi
    Chcę być pomylony, pomyleni nie dają się głaskać
    Pomyleni to są świeccy święci
    Pomyleni błogosławią chleb
    Pomyleni chodzą, zanurzeni w wodzie
    Pomyleni nie płaczą nad sobą
    Pomyleni żyją poza sobą
    Chcę być pomylony, pomyleni wyplatają kosze
    Chcę być pomylony, pomyleni wyplatają sieci
    Pomyleni drążą w drewnie czółna
    Pomyleni ujeżdżają wody
    Zastawiają sieci, wyciągają ryby, napełniają rybą kosze
    Pomyleni niosą chleb ze wzgórz
    Chcę być pomylony, pomyleni dzielą chleb i rybę
    Chcę być pomylony, pomyleni zbierają okruchy
    Pomyleni przychodzą do Boga
    Pomyleni odchodzą od Boga
    Chcę być pomylony, pomyleni tkają sobą niewidzialne sukno
    Chcę być pomylony, pomyleni zaściełają suknem wszystkie ścieżki
    Najciszej prowadzą na suknem
    Zostawiają nas na suknie ścieżek
    Chcę być pomylony, pomyleni wiodą suknem Boga
    Chcę być pomylony, pomyleni ukrzyżowali siebie
    Pomyleni zostawiają nas wokół
    Pomyleni odchodzą samotni

    Autor: Tadeusz Nowak
    **
    "Spił się mój Anioł"
    http://www.youtube.com/watch?v=_WNU8gFv81o
    ***
    http://www.youtube.com/watch?v=UjHj7uJxe4w&NR=1
    ****
    http://www.youtube.com/watch?v=1VfUxLE2Xc0&feature=related
    *****
    http://www.youtube.com/watch?v=VRjrGT0k5kA&feature=related
    ******
    http://www.youtube.com/watch?v=4htI6dLwOzo&feature=related

    Dziękujemy za uwagę.:)))

    OdpowiedzUsuń
  52. Heloł! Witam Wszystkch - równie ciepło ;-)
    Tyle żeście nabazgrali, że muszę dopiero poczytać i odsłuchać, a na razie macie...

    http://www.youtube.com/watch?v=ASuxQTYqB6Q&NR=1
    To nasze opolskie chłopaki;)
    Może któryś z panów zauważy u siebie jakieś podobieństwo* ;)))))

    OdpowiedzUsuń
  53. O kurczę, nie. Ale tak się to jakoś zeszło z niemiłą niespodzianka ze strony bliskiej osoby. Aż mnie ciarki przechodzą. Dała, mianowicie, baba, mój prywatny adres internetowy postronnej osobie, bez pytania mnie o pozwolenie. Niech to:(

    OdpowiedzUsuń
  54. Jasiek juhas3 lipca 2011 17:04

    Powitać opolanko:)
    No qrna @ko, my jednak publicznie gołych zadków nie pokazujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Jontku, fontanny w Dubaju cudowne, aż się chce wskoczyć i popląsać ;-)
    Dziękuję za piosenki Jaśku i Ewuniu za "Marchewkowe pole" - ha, ha - O dwóch takich co..., a Zawsze tam gdzie ty, to moja ulubiona*.
    Jaśku nie słodzę kawki - tylko z mleczkiem ;)
    No i cieszą kolory kwiatków, tę lnicę sobie skopiowałam i nawet się nie pytam czy można.
    Łóżko też mam dziś niepościelone, bo wylegiwaliśmy się dzisiaj oglądając filmy.

    Taka pogoda pościelowa ;)
    Ozonko - Zaucha już zapomniany, ale też z chęcią przypomniałam sobie tę piosenkę.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ozonko - co kurczę, nie? Jakaś wredna baba Ci dopiekła, a niech ją tę małpę ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  57. Ewa,czym Ty się przejmujesz.Mój adres internetowy jest na forum już ponad rok i nie zdarzyły mi się żadne przykre niespodzianki.Pozdrawiam Ogrodników.

    OdpowiedzUsuń
  58. :-) Kto Was tam wie Jaśku, może na plażę nudystów chadzacie, mój to szybko wyskakuje z gatek ;-))))
    Witaj Danusiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Jasiek juhas3 lipca 2011 17:38

    :) no jak sie mo takom ponętnom marmuzelkę, to
    som bym gacie w try miga ściągoł.:)))

    OdpowiedzUsuń
  60. Jaśku:)
    Z przyjemnością wysłuchałam recitalu Mariana Opani, tym bardziej, że lubię Jego sposób interpretacji piosenek. Doskonały jest zarówno w liryce, jak i w satyrze, a nawet w pastiszu...
    Z Twojego wyboru najpiękniejszy dla mnie był "Tatuaż" do wiersza Włodzimierza Wysockiego, którego wprost uwielbiam.
    Kilka lat temu byłam na żywo na Jego koncercie w lubelskim "Hadesie" . Wtedy śpiewał jeszcze "Boksera", posłuchaj, aż ciarki przechodzą:

    http://www.youtube.com/watch?v=9mD8pyT9Z_4&feature=related

    W rewanżu dedykuję Ci dwie piosenki Tadeusza Woźniaka:

    "Nie znasz barw wielu kwiatów"

    http://www.youtube.com/watch?v=149VmNw2c-k&feature=related
    koniecznie z tekstem:

    "Nie znasz barw wielu kwiatów"

    Wiele kwiatów ma smak cierpki
    Czemu wszystkie chcesz potępić ?
    Choć powiadasz, że żyłeś

    Wielu prawd jeszcze nie znasz
    Nie wiesz nawet, że miłość
    Może być tylko jedna.

    Nie znasz spraw wielu kwiatów
    Nie znasz barw tylu ludzi
    Ledwie sen ci się zaczął
    Już go pragniesz obudzić.

    Nie mów, że chcesz iść donikąd
    Czemu odejść masz tak szybko ?
    Nie znasz barw wielu kwiatów
    Nie wiesz, że są tak różne.
    Są jaśniejsze od światła
    I ostrzejsze niż róże.

    Nie znasz barw tylu kwiatów
    A już chcesz je porzucić
    Jeśli cierń gdzieś cię zakłuł
    Nie wiń kwiatów, lecz ludzi.

    Nie mów, że chcesz iść donikąd
    Czemu odejść masz tak szybko ?
    Nie znasz serc wielu kwiatów
    Choć obrywasz im płatki.
    Szukasz ich aromatu,
    A on śpi w tym ostatnim.

    Nie znasz barw wielu kwiatów,
    A już chcesz je porzucić
    Gdy raz chwycisz się wiatru
    Nie potrafisz wrócić.

    I jeszcze jedna - „Z dobrych przeczuć”, ze ślicznymi krajobrazami...

    http://www.youtube.com/watch?v=1o4iaLgjGZk&feature=related

    Mam nadzieję, że przeczytasz i odsłuchasz:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Witaj Małpeczko:)
    Cieszę się bardzo, że przypadła Ci do gustu moja lnica i wiersz, nie wiesz nawet, jaką frajdę mi zrobiłaś, dziękuję...:))
    A kopiuj sobie co chcesz i ile chcesz, cała przyjemność po mojej stronie:)
    A pogoda dalej pościelowa, właśnie dopiero wstałam z niepościelonego od rana wyrka i... muszę Ci powiedzieć, że było nad wyraz przyjemnie:)

    http://www.youtube.com/watch?v=PCgQRAyrmjc

    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  62. ... aha, Dano, dziękuję za piosenkę Nothing Gonna, zawsze chętnie jej słucham.:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ozonko, czy spodobały Ci się piosenki z KSP? A może inne?:)

    OdpowiedzUsuń
  64. ;-)Dzięki za tę pościelówę - to idę znowu się powylegiwać. ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  65. To masz jeszcze jedną pościelówę:

    http://www.youtube.com/watch?v=AMD2TwRvuoU

    :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Przypomniała mi się piosenka z mojego wesela,jedyna,jaką pamiętam:
    http://dziennik.wrzuta.pl/audio/5aRrahNjPbV/happy_end-chyba_moze_tak_byc

    OdpowiedzUsuń
  67. Jasiek juhas3 lipca 2011 19:15

    Nie ma to jak pod kordełką:)Cieplutko i Dziunia
    mnie grzeje:)))
    http://www.youtube.com/watch?v=ZjyGPACOPSo
    ***
    http://www.youtube.com/watch?v=6n29AocAZoM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  68. Niestety, nic mi nie wchodzi!!!!!!!!!!!! Ale wygląda wspaniale. Te cholerne języki:))) Ile podtekstów:)))))

    OdpowiedzUsuń
  69. jontek z koliby3 lipca 2011 19:25

    Jaśku, uśmiechnij się :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=SWhXcCqn3Zo&feature=related


    Dzięki za piosenki w wykonaniu M.Opani :-)

    OdpowiedzUsuń
  70. :)))
    Ozonko, a mnie weszło...:)

    Dziękuję Jaśku za piosenki... piękne:)

    A mnie się coś napisało...

    Nie chcesz być ze mną (strofy sofickie)

    Codziennie w słowa ubieram swe myśli,
    w żarze metafor odsłoniłam duszę,
    chwile zwątpienia, to co sen mi wyśnił
    chociaż nie muszę.

    Po co ja piszę? Już doprawdy nie wiem...
    Na co poezja? Ot, życie jest życiem.
    Strofy układam tak sama dla siebie,
    tak tęsknię skrycie.

    Może już zamknę wierszowany ogród,
    chociaż mi dawał nadzieję tajemną
    pod letnim niebem, w jesieni bez pogód,
    nie chcesz być ze mną.

    OdpowiedzUsuń
  71. Jasiek juhas3 lipca 2011 19:46

    Kurka wodna, tu jest link do Dziuni.:)

    http://www.youtube.com/watch?v=eOV5dLZ8lyE

    OdpowiedzUsuń
  72. Jaśku, bardzo przepraszam, chciałam skasować swój post, a niechcący skasowałam Twój i już go nie odtworzę. Jak chcesz, to napisz jeszcze raz, sorry...

    OdpowiedzUsuń
  73. http://www.youtube.com/watch?v=woNTGPLfDHU

    OdpowiedzUsuń
  74. Jontuś, kordła jest świetna, pośmiałam się zdrowo, dzięki...:)

    Bo już miałam ochotę na jeszcze jedną filiżankę kawy, tym razem z Agnieszką Osiecką:

    "Filiżanka kawy"

    Biedna ta miłość,
    Cała się mieści w filiżance kawy.
    Smutna ta miłość,
    Niech się napije, kto ciekawy.

    Mała czarna tęsknota,
    Duża czarna nadzieja.
    Czy to można tak kochać,
    Kiedy nic się nie zmienia.

    Filiżanka czarnej kawy
    Z maleńkim kruchym szczęściem.
    Niecierpliwość, nuda, zawiść,
    Filiżanka codziennie i częściej.

    Filiżanka czarnej kawy
    Z kruchym smutkiem na dnie,
    Z pachnącą goryczą obawy.
    Powiedz: nie będzie już ładniej.

    Filiżanka czarnej kawy
    Z ukrytym na dnie cierpieniem
    Na lenistwo, dla zabawy,
    Filiżanka codziennie i częściej.
    Oceany czarnej kawy
    Zastygły między nami,
    Rozbitkowie w filiżance kawy
    Mięciutkiej jak czarny aksamit

    Biedna ta miłość,
    Cała się mieści w filiżance kawy.
    Smutna ta miłość
    Niech się napije, kto ciekawy

    - Agnieszka Osiecka

    OdpowiedzUsuń
  75. Dano, w podzięce muzyka relaksacyjna:
    Una Rosa Blu... Michele Zarrillo:

    http://www.youtube.com/watch?v=c45Ole9I9Kg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  76. jontek z koliby3 lipca 2011 20:10

    Ewo :-)
    J.Tuwim, napisał taki wiersz...
    ( przepisuje bo nie znalazłem w necie)


    Do siebie

    Twórz, czarujące bydlę,
    Właź na chaosy wierszem,
    Rozkładaj zlepki świata
    Na rzeczy czyste i pierwsze.

    Idą radosne lata
    Przebijań jawy prądem:
    Rozwidniającym wmysłem,
    Rozszczepiajacym wglądem.

    Była to rzecz daleka
    I myśl niepojęta:
    To, co się w słowo obleka,
    To, co się brzmiąco pamięta.

    A teraz za jeszcze dalszą,
    Za jeszcze niepojętszą
    Magiczne oczy patrzą,
    Wieczyste struny dźwięczą.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  77. Jasiek juhas3 lipca 2011 20:12

    Mów, mów do mnie jeszcze i jeszcze
    Ja każdym twym słowem się pieszczę
    Zawsze przeżywam je i wciąż na nowo
    Myśli mi w głowie kwitną kolorowo.

    Lubię twe piękne wiersze ogródkowe
    I przeżywam je jak nuty Chopinowe
    A ich dźwięki słyszę już od rana
    Dlatego pisz je, pisz!- O ukochana!

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  78. jontek z koliby3 lipca 2011 20:12

    Jaśku :-)

    Dziunia jest świetna :-)

    OdpowiedzUsuń
  79. Jontuś, baaaardzo dziękuję:-)
    Masz świetną pamięć, a ja nie znałam tego wiersza...
    A wiesz? O poezji Tuwim pisał jeszcze tak:

    Poezja
    (fragment)

    l
    Powstał w mej duszy wprost szaleńczy plan,
    Plan, który można przyrównać herezji:
    Niechaj się dzisiaj dowie wszelki stan,
    Co ja właściwie sądzę... o poezji.

    Jakie w tej sprawie "przekonania" mam,
    Jak brzmią zasady tej mojej "teorii",
    Niech słucha mędrzec i niech słucha cham
    Teoretycznej mej fantasmagorii!

    Będą te słowa jak taneczny krok!
    Będą - jak złota do Stolicy droga!
    - Poezja - jest to, proszę panów, skok,
    Skok barbarzyńcy, który poczuł Boga.

    Jest to pierwotny, czippewajski krzyk
    I chutna miłość do rodzącej ziemi,
    Zadowolony barbarzyńcy ryk,
    Gdy ujrzał Ogień oczy zdumionemi.

    - Wtedy - podskoczył! - To - poezji Bóg!
    Skoczył - i krzyknął słowo obłąkańcze!
    Poświęcił Bogu chaty swojej próg,
    Poświęcił tańcem. Więc i ja też tańczę.

    2
    "Co? (pyta jakiś ironiczny pan)
    Dla nas wszak ogień to już nic nowego!
    Że dzikus tańczy lub dzikusów klan,
    To i my tańczyć musimy? Dlaczego?!"

    - Pardon, mój panie... Dla nas? Cóż to jest?
    Pan będzie łaskaw wyrażać się ściślej!
    "Dla nas!" I przy tym - ręką taki gest!
    Przepraszam, kogo pan dobrodziej myśli?

    Co do mnie (- może pan wierzyć lub nie -)
    Cieszę się z ognia tak samo, jak dzikus!
    Ogień! Gałęzie płoną! Tlą się pnie!
    To Bóg Najwyższy, Deus Magnificus!

    Tak jest ze wszystkim! Rzecz! Cielesna rzecz!
    Dotknąć, zobaczyć, usłyszeć, wprost chciwie,
    Kamienie w ręce brać i rzucać precz,
    Powietrza w płuca zaczerpnąć łapczywie!

    To jest wszak bycie! To jest przecież Bóg!
    A Boga sławić trzeba - więc się pląsa,
    Skacze się, śpiewa, szuka nowych dróg,
    To... to... - Eh, widzę, że pan znów się dąsa!

    3
    Nie stracił czaru romantyczny smęt
    Róż i słowików, rusałek i goplan.
    Lecz coraz szybciej warczy życia pęd:
    Tam, gdzie jest księżyc, jest i aeroplan!

    Nie stracił mocy Achilles i Piast,
    I chwalon będzie każdy, kto bohater!
    Lecz już z czeluści elektrycznych miast
    Tłum wielki bucha, jak lawa przez krater!

    A kto jest wyższy - może wyższym być,
    Niechaj na skroń mu liść laurowy kładą,
    Lecz i Przechodniom ma być wolno żyć!
    Starzec olbrzymi rzekł im: Camerado!

    A kto marzenie ukochał i sen,
    Niechaj je w śpiewną splata słów perlistość!
    Lecz oto z szczytów i przepastnych den
    Dźwiga się potwór: Wielka Rzeczywistość!
    (...)

    OdpowiedzUsuń
  80. jontek z koliby3 lipca 2011 20:32

    Cudnie Pan Tuwim pisał...
    I dlatego, Ty też " śpiewną splataj słów perlistość", bo masz talent, i pamiętaj że są tacy...którzy, chcą czytać :-)

    Dziękuję za kawę z Panią Osiecką :-)

    OdpowiedzUsuń
  81. Jaśku:)

    Kiedy Ty do mnie tak cudnie przemawiasz,
    to jakby niebo całe się otwiera,
    słowo liryczne humorem przyprawiasz,
    a w moim sercu urasta nadzieja,

    że nie darmo tutaj rymy klecę,
    już się słów wstydzę, za prędko wybiegły,
    tak niepotrzebnie czasami wylecą...
    złym myślom chyba za bardzo uległam...
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  82. No to jeszcze raz Kabaret Starszych Panów - Jontku, Jaśku:)

    http://www.youtube.com/watch?v=LLs7ILmqLNU
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  83. Jasiek juhas3 lipca 2011 20:43

    A Aleźander Czartoryski mówi tak:

    Kobiety lubią

    Kobiety, jak dzieci, lubią mówić „nie”.
    Mężczyźni, jak małe dzieci, biorą to poważnie.


    Może mi wierzyć ten, kto chce.
    Kobiety lubią mówić „nie”...
    A spogladają tak powabnie,
    że wola męska nieco słabnie.

    I wtedy zwykle męski mąż
    nie wie, co zrobić. A więc wciąż
    mężczyźni są, jak małe dzieci.
    Wiele okazji tak przeleci.

    Mógłbyś ją mieć, zbyt późno wiesz.
    Czy ona to wiedziała też,
    że ty jej „nie” bierzesz poważnie
    i postępujesz nierozważnie?

    Ona, czekając na twój gest,
    z żalem dostrzegła, jaki jest,
    a przecież czegoś innego chciała.
    Taka bezbronna, taka mała.

    Jest teraz smutna, buźka w ciup
    i znowu kilka minie dób
    nim sytuacja się powtórzy.
    To mały będziesz, czy już duży?

    )))*

    OdpowiedzUsuń
  84. jontek z koliby3 lipca 2011 20:45

    Bardzo dziękuję, było bardzo miło, mimo paskudnej pogody :-)
    Na dobranoc, piosenka którą bardzo lubię:


    http://www.youtube.com/watch?v=CDnEWISYRrA&feature=related


    Dobranoc Ewo :-)*
    Dobranoc Ogrodnicy, miłych snów :-)

    OdpowiedzUsuń
  85. jontek z koliby3 lipca 2011 20:53

    Jasinku :-)))
    Nie mogłem sobie odmówić...to o małym :


    http://www.youtube.com/watch?v=AAKoxPpGRJo&feature=related

    :-)))

    OdpowiedzUsuń
  86. Witaj Ewo, witajcie wieczorkiem:)

    Serdecznie pozdrawiam z Gdyni, gdzie cały dzionek spędziłem:)

    ____________ $\
    _____________ $$\
    _____________ $_$$
    _____________ $$$
    ____________ $$_§§§.
    ___________ $$$_§§§§§
    ___________ $_$_§§§§§§
    __________ $$_$__§§§§§§
    _________ $$$_$__§§§§§§§
    ________ $$$$_$__§§§§§§§§
    _______ $$$$$_$__§§§§§§§§
    _____ $$$$$$$_$__§§§§§§§§§
    ____ $$$$$$$$_$_§§§§§§§§§§§
    _ $_$$$$$$$$$_$_§§§§§§§§§§§
    _ $$_$________$$$_____$$$$$___$$
    __ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$
    ___ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    Wraz z tą żaglówką - przsyłam: zapach morza, jodu oraz garść dobrych myśli:)))

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  87. Ojejku, Jontuś!:)))

    To ja też sobie nie odmówię:

    http://www.youtube.com/watch?v=Af6Y_vK_lhI&feature=related

    A dla Ciebie coś co ja bardzo lubię - "Zmierzch" do wiersza Jeremiego Przybory:

    http://www.youtube.com/watch?v=wmXYriK-lUY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  88. Jaśku:)
    W rewanżu za Alexa - proszę, bo ja tak mówiłam żartem...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=P_6gkFDmy5U
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  89. Przecież, gdyby normalny człowiek posłuchał tych naszych tekstów, to wysnuł by takie wnioski jak rydzyk! W mordkę!

    OdpowiedzUsuń
  90. Witaj Staszku:)
    Oniemiałam z wrażenia... taka piękna żaglówka:))
    Ja tak nie potrafię, chylę czoła przed Twoim kunsztem...
    Widocznie dzisiaj u Ciebie nie padało, skoro mogłeś zażywać spacerku. U mnie calusieńki dzień leje, a termometr nie przekroczył 11.st.
    Dla Ciebie "Samotna fregata" - na fletni pana:

    http://www.youtube.com/watch?v=3QrY1XHwVqo&feature=related

    Dziękuję i pozdrawiam cieplutko wieczorową porą:)

    OdpowiedzUsuń
  91. ... i nie mogę sobie odmówić zamieszczenia tekstu "Samotnej fregaty":

    Słowa: Jan Kasprowy
    Muzyka: Jan Tomaszewski

    W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,
    Gdzie martwa fala uderza o brzeg,
    Stoi od dawna samotna fregata
    I na coś czeka u ujścia dwóch rzek.


    Rzeki wpadają do jednego morza,
    Ale w dwie strony unosi je prąd.
    Fregata czeka, choć chciałaby może
    Podnieść kotwicę i odpłynąć stąd.


    W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,
    Gdzie martwa fala uderza o brzeg,
    Mieszka dziewczyna, co przez długie lata
    Na kogoś czeka u ujścia dwóch rzek.


    Rzeki wpadają do jednego morza,
    Ale w dwie strony unosi je prąd.
    Smutna dziewczyna pragnęłaby może
    Porzucić wszystko i odpłynąć stąd.


    Ale kotwice trzymają zbyt mocno,
    Dwie rzeki płyną w dwie strony od lat,
    Tylko po wodzie o zorzy północnej,
    Jak list, odpływa śnieżnobiały kwiat.


    I tak się jakoś los dziewczyny splata
    Z losem fregaty stojącej od lat
    W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,
    Tam, gdzie beztrosko śpiewa tylko wiatr.

    OdpowiedzUsuń
  92. Ozonko, normalni i wrażliwi rozumieją je jak należy i to mi wystarcza:)

    OdpowiedzUsuń
  93. Jasiek juhas3 lipca 2011 21:17

    Dzięki Jontuś za dzisiaj i milutkiej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  94. O właśnie, Jaśku, ale ze mnie gapa! Pożegnałam Jontusia "Zmierzchem", a zapomniałam...

    Jontuś:)
    Bardzo dziękuję za cały miły dzień... bawiłeś nas pięknie:)
    Dobrej nocy Ci życzę, do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  95. Chciałam tylko napisać, że jesteśmy pokręceni. Wszyscy:))))

    OdpowiedzUsuń
  96. W dobrym, tych słów, znaczeniu:)

    OdpowiedzUsuń
  97. Witam Ewo:)

    E...tam, Ewo:)))
    Piękne i godne PRAWDZIWEJ POETKI są Twoje myśli wyrażane tu - wierszem. Ja, poprostu, chciałem : tak inaczej przekazać Wam atmosferę letniej Gdyni:)
    Pogoga faktycznie dziś się poprawiła. Dużo słońca i rześkie powietrze - w sam raz na długie spacery:)
    Dziś w Orłowie zaobserwowaliśmy niesamowitą sytuację... Na plaży przechadza się gość z wilczurem. Nagle pies zostaje zaatakowany przez jakąś dużą mewę. Mewa , kilkakrotnie wzlatuje nad psem, drze dziób niemiłosiernie... Potem pikuje w dół, przelatując - dosłownie pół metra nad przestraszonym wilczurem... Pies był zupełnie zdezorientowny - wreszcie położył się na grzbiecie i szczekaniem wyrażał dezaprobatę. Komicznie to wyglądało. Może mewa - gdzieś niedaleko miała gniazdo ? Przyznaję, że taki obrazek pierwszy raz widziałem :)

    Pozdrawiam

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  98. Stasiu:)
    To fascynujące, taki maleńki ptaszek próbował odstraszyć wilczura - niebywałe...
    Ale tak się zdarza. Ja z kolei, byłam świadkiem, jak para kwiczołów goniła bielika, który akurat miał ochotę na jajecznicę, albo na świeże mięsko z ich gniazda. Darły się niemiłosiernie i... zastosowały biologiczną broń masowego rażenia:))
    Bielik, jak niepyszny musiał czyścić sklejone pióra na ziemi, a o jajecznicy mógł tylko pomarzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  99. Dziękuję Ewo za " Samotną fregatę":)

    Piękno jej obrazują zdjęcia. Wystarczy w gooogle wklepać: "Dar Pomorza"
    Bardzo blisko tego nabrzeża mieszkałem przez pięćdziesiąt lat, z okładem. W tle tych zdjęć widać: Sea Towers - najwyższy bydunek mieszkalny w Polsce. Wyższa część ma ponad 40 pięter. Ukryty za wieżami jest właśnie: mój rodzinny dom:)
    Chyba J. Conrad powiedział, że są trzy najpiękniejsze widoki na świecie: " Naga Kobieta, koń w galopie i... fregata pod żaglami ". I miał rację:)

    Dobrej Nocy Ewo I Ogrodnicy:)))

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  100. Staszku, widziałam bardzo dawno temu "Dar Pomorza", zacumowany przy Wybrzeżu Kościuszkowskim w Gdyni, a nawet go zwiedzałam. Mój nieżyjący już wujek był komandorem porucznikiem Marynarki Wojennej i mieszkał w Gdyni kilkadziesiąt lat, gdzie Go czętso odwiedzałam. Płynęliśmy też "Panną Wodną" z Sopot do Gdyni i tu... hmmm... niewiele pamiętam oprócz tego, że cały czas składałam hołd Posejdonowi...
    A Twój zachwyt nad tymi dwoma ostatnimi widokami podzielam, chociaż, jako wielbicielka wszelkiej sztuki, nad tym pierwszym też:))

    Dobranoc, Stasiu, miłych snów i do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  101. Jasiek juhas3 lipca 2011 22:40

    I już jestem z dobranocką Alexandra Czartoryskiego


    Miłość się sercem mierzy

    W pamięci chowam zawsze swej,
    obraz twój wierny, barwny, żywy.
    Czas zmienia wszystko z dnia na dzień ...
    On niepodatny na te wpływy.

    Odrzucam złej tęsknoty czas.
    Miłość się tylko sercem mierzy.
    Uczuciu twemu ufam tak,
    jak żeglarz gwieździe swojej wierzy.

    Zanim rozłąka minie zła,
    nie raz w twych oczach zalśnią łzy,
    nim długiej zimy śnieg i mróz
    minie, by kwitnąć mogły bzy.

    Wszystko ożywia słońca blask,
    przez złoto zbóż prześwieca mak.
    Twych oczu śmiech i pąs twych ust
    wrócą nam znów radości smak.

    Miłość jedynie można mieć
    razem pod jednym żyjąc niebem.
    Nie wolno nam z daleka żyć
    goniąc za pracą czy za chlebem.

    I miód smak gorzki będzie miał,
    gdy pijesz w nim samotność czarą.
    Gdy miną dni straconych lat
    jaką je wtedy zmierzysz miarą?

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)))*** dobrych snów
    do poniedziałkowego budzika:)*

    I kołysanka:
    http://www.youtube.com/watch?v=l6EHf2u2wWk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  102. Dobranoc Jaśku j, Ewo* i Zdolni Manualnie Ogrodnicy :)Z ogromną przyjemnością bawiłam się ( tak po cichutku) z Wami w Ogródku.Ogrom pracy pozwalał na krótkie ,,wpady''. Pozdrawiam i do popisania:)

    OdpowiedzUsuń
  103. Jasiek juhas3 lipca 2011 23:16

    Martinko, dobrze, że się pokazałaś, bo już się
    martwiłem co z Tobą. Pozdrawiam już nocką i
    słodkie dobranoc:)*

    OdpowiedzUsuń
  104. Nie zdążyłam przed północą, więc teraz kilka chwilek po już biegnę ze swoją dobranocką:

    Czartoryski Alexander

    Byłeś, jesteś i będziesz

    Byłeś, jesteś i będziesz.
    Chcę zapomnieć codziennie ...
    Ślady twoje są wszędzie
    wokół trwałe, jak we mnie.

    Byłeś, będziesz i teraz,
    bo pamięci nie zmienię,
    pamięć wszak nie umiera,
    nie umiera wspomnienie.

    Będziesz, jesteś, jak byłeś
    dniem jaśniejszym od słońca,
    gdy me serce zmieniłeś,
    w nim zostaniesz. Do końca.

    Byłeś, jesteś i będziesz,
    choć godzina bezduszna,
    we mnie jesteś i wszędzie ...
    Pamięć ma nieposłuszna.

    Byłeś, jesteś i będziesz,
    z tobą nocą się kładę,
    myśl w mym sercu nić przędzie:
    kochaj ... Szeherezadę.

    Dobranoc, dobranoc kochani:)* - już czas na sen:)*

    OdpowiedzUsuń
  105. ... a zamiast kołysanki, mam jeszcze jeden wiersz:)

    Mogłeś to mieć

    Pieśń o północy szeptem zanuconą
    pod letnim niebem rozkoszy błogostan
    miłość za którą nie zapłacisz słono
    mogłeś to dostać

    Upojne noce w słodkim zapomnieniu
    ekstazy chwile których czas nie zmierzy
    i pocałunek tuż po przytuleniu
    mogłeś to przeżyć

    Wspólne spacery po zachodzie słońca
    czułe pieszczoty krew burzące w żyłach
    bezludna wyspa idyllą pachnąca
    tyle straciłeś

    autor: Mariusz

    Niech mi autor wybaczy małą zmianę jednej literki...
    Pa:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor wybacza i czuje się zaszczycony tym, że jego wiersz został zauważony:)

      pozdrawiam serdecznie i zapraszam na fb:)

      https://www.facebook.com/Mario1Ko

      Mariusz

      Usuń
  106. ...ach, Martino, dziękuję, że nas odwiedziłaś i cieszę się, że chociaż na milcząco z nami się bawisz:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie późną nocą i życzę więcej wytchnienia.:)

    OdpowiedzUsuń
  107. wszyscy cósik wpisują, to ja też:
    ,,, Kiedyś zrozumiesz, że za Tobą
    Tęskniłem
    Kiedyś zrozumiesz, że Cię bardzo
    Lubiłem
    Kiedyś zrozumiesz, że za Tobą
    Płakałem
    Kiedyś zrozumiesz, że Cię bardzo
    Kochałem,,,
    Dobranoc Kobieto, miłych i kolorowych snów)*

    OdpowiedzUsuń
  108. A teraz już nie? Dlaczego...
    Daj sobie szansę... zrozumiem wszystko.
    Dobranoc Anonimowy, kojących snów... chociaż mi wcale nie do snu...:)*

    OdpowiedzUsuń