Powered By Blogger

poniedziałek, 18 lipca 2011

W harmonii

Trochę dzikiej natury z wczorajszego pleneru.




Goryczka krzyżowa, roślina chroniona, znaleziona w okolicach Bychawy.


Motyl kraśnik sześcioplamek na chabrze austriackim.

Kiedy myśli grają smutkiem i patosem,
trzeba im darować chwilę wyciszenia,
naturze zawierzyć, dać jej dojść do głosu,
uciec od rutyny, partyturę zmieniać.

Cieszyć się z niczego, że ranek wstał jasny,
a na polach ciągle jeszcze kwitną maki,
motyl wabi wzorem, przepięknym, bo własnym,
słońce wciąż wędruje niezmienionym szlakiem.

I cóż, że tak samo ptak usiadł na drzewie,
w jego wzlotach nigdy nie ma monotonii,
nie pozwól swej duszy w marazmie zardzewieć,
zespól się z przyrodą w jedności harmonii.

87 komentarzy:

  1. Witam Ogrodnicy!
    Czasem ciężko w harmonii ;-)))

    http://www.youtube.com/watch?v=nUQNWYzzmDc

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Małpko:)
    To zależy komu...:) Myślę, że to nie takie trudne, tylko trzeba dać sobie szansę.:)

    Zaryzykuj zatem: "Cała w trawie" - Dżem:

    http://www.youtube.com/watch?v=9_CpYHI5zts&feature=related

    Pogodnego poniedziałku, z uśmiechem:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zawsze w harmonii - z naturą ;-) miałam na myśli ;-) kogoś innego.
    Pozdrówka!...u mnie znowu zanosi się na burzę.
    Jestem cała w trawie - ;-))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ wiem, kochana, kto jak kto, ale Ty na pewno:)
    A "zaryzykuj" nie było bezpośrednio do Ciebie, raczej tak w ogólności... a szczegółowo, kto chce, to siebie odnajdzie...;-)))

    U mnie czyste niebo i na razie rześki wiaterek, pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewuniu,ładny wiersz.Masz rację,przyroda niby ta sama a ciągle zachwyca od nowa, np.taka łąka lub śpiew skowronka.Pozdrawiam Ogrodników i życzę miłej zabawy w Ogródku pośród Krasnoludków :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=bJvpk_7YQLY

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla Danusi ;-)

    Dla krasnoludka.

    http://www.youtube.com/watch?v=WVU-Uca2vMs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  8. Danusiu witaj:)
    Dziękuję za miłe słowa i piosenkę z widokami natury.
    Dla Ciebie i dla Małpki (w podzięce za odgłosy lata na cudnym clipie) wiersz Adama Asnyka:

    Dopiero w związku z wszechświata ogromem

    Dopiero w związku z wszechświata ogromem
    Człowiek granice istnienia rozszerza;
    Na mocy swego z naturą przymierza
    Już się nie czuje bezsilnym atomem,

    Tonącym w wnętrzu nicestwa łakomem;
    Lecz odzyskuje odwagę żołnierza,
    Co wie, że za nim stoi armia świeża
    I że świat cały jest dla niego domem.

    Jako cząsteczka tej wielkiej potęgi,
    Co się rozciąga w nieskończoność wszędzie...
    Może ogarniać wszystkie widnokręgi.

    Odczuć się w światów niewstrzymanym pędzie
    I na tle czasu wijącej się wstęgi
    Żyć w tym, co było, co jest i co będzie.

    Pozdrawiam cieplutko, miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Za miesiąc, będę z Wami* - teraz wyjeżdżam - tam, gdzie - nikt o mnie nie pyta ;-))))*

    B*uziaki ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wredusiu, udanych wojaży Ci życzę, a na drogę weź piosenkę Maryli Rodowicz:

    http://www.youtube.com/watch?v=AcQmwkzw1x8

    I nie zgub kamyka zielonego; będę za Tobą tęsknić... buźka:)*

    OdpowiedzUsuń
  11. http://youtu.be/CcDgjUUoeRs

    OdpowiedzUsuń
  12. Jędruś, witaj:)
    Ładna muzyka regge, dziękuję:)

    I dalej w jej rytmie:

    http://www.youtube.com/watch?v=Eeis0M6ENc0

    ... w różnych tonacjach, bo w każdej jest racja:))

    Pozdrawiam Cię miło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://youtu.be/EhxGnu_TNik

    OdpowiedzUsuń
  14. ...błąd: powinno być - reggae, przepraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jędruś, bardzo lubię Cesárię Évora, a szczególnie tę piosenkę - "Petit Pays" -Mała wieś:

    http://www.youtube.com/watch?v=LbN8bk9ljQw&feature=related

    Mała wieś

    Tam, w niebie jesteś gwiazdą
    Tutaj wszystko świeci
    Jest w morzu jesteś piaszczyste dno morskie
    Tutaj wszystko jest mokre
    Oglądając ten świat na zewnątrz
    Jest tylko skały i morze

    Biedny kraj pełen miłości
    Z Morna i Coladera piosenek
    Mądry kraj pełen miłości
    Z kręgów muzyki drum and Funana

    O tyle tęsknoty
    tęsknota, tęsknota
    O tyle tęsknoty
    Tęsknota bez końca

    Mały kraj kocham cię tak bardzo
    Mała kocham go tak bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  16. http://www.youtube.com/watch?v=DKnqXwN8bvE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  17. Muza w różnych jest tonacjach,
    nasza Małpka na wakacjach.
    W muzie różne są tonacje,
    - vive le soleil & wakacje.

    Każdy gdzieś się dziś wybiera,
    bierze bagaż i materac.
    Słonko wszędzie dziś dociera,
    - a ja w cieniu leżę teraz.

    W odwiedziny przyszła mucha,
    aby ją tak byk wyr....
    Brzęczy z rana koło ucha,
    - jak przeganiam to nie słucha.

    Wiem, że muchy tej nie złapię,
    po lep już do sklepu ruszę.
    Jak powieszę u sufitu,
    - to pokażę wtedy musze.

    Spała sobie grzecznie w ciuchach,
    teraz brzęczy koło ucha.
    Ewo**** wyobrażasz sobie
    - aż takiego natręciucha.

    W końcu na lep się złapała,
    i tam wyzionęła ducha.
    Dwie godziny dokuczała,
    - i rżnęła wielkiego zucha.

    Pozdrawiam serdecznie.Miłego dnia bez dokuczliwości.:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Niezapominajka18 lipca 2011 10:59

    ,, motyl wabi wzorem, przepięknym, bo własnym''
    I to najbardziej pociąga.
    Witam:)
    Muzyczne dzień dobry :)
    http://www.youtube.com/watch?v=_u19_ftrbwE

    Słonecznego dnia Ogrodnikom :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bry syćkim:)*

    Przyjdę później. Teraz tylko dla w@ od moich ziomali Lato wszędzie, nawet tam, gdzie nikt
    o Ciebie nie pyta:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=eaHbjnXItXc

    ...i do miłego:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. http://youtu.be/4mZIrnD4kOQ

    OdpowiedzUsuń
  21. jontek z koliby18 lipca 2011 11:26

    Witaj Ewo :-)
    Wierszami Ciebie znudziłem, ba... zmęczyłem...myślałem że to niemożliwe, a jednak...
    Więc...wiem, wiem...nie zaczyna się od więc :-)
    Tylko pozdrawiam, Ciebie i Jaśka...i jestem...ale żebym miał coś do powiedzenia to nie...bo i po co ?

    W sobotę i niedziele robiłem plan przebudowy altany...idą burze i robota musi poczekać.

    Andrzeju, może to Ciebie rozbawi :

    http://www.youtube.com/watch?v=VCH6n-OGSJA

    Serdecznie pozdrawiam, miłego dnia życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jędruś:)
    Taka mucha jest natrętna,
    jak pogonisz, znowu przyjdzie,
    nabzydoczona jest i wstrętna,
    nic z bzykania jej nie wyjdzie...:)

    Zagrać chce za wszelką cenę,
    w rytmie złości - to jej nuta,
    pierwsza pragnie być na scenie,
    tak jej podpowiada buta.

    A do tego, jakby mało
    że niewdzięczną ma posturę
    i rozumu pozostałość -
    siada wciąż na klawiaturę:)

    A ja nigdzie nie wyjeżdżam
    i nie dla mnie eldorado,
    papierzyska wciąż ujeżdżam,
    muchy nie ma. Co za radość:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Niezapominajko:)
    Dziękuję za miłe słowa i piosenkę, też w rytmie reggae.:)
    A Tobie, na miły dzień dedykuję piosenkę Ryszarda Rynkowskiego:

    http://www.youtube.com/watch?v=yTD-h49_RRQ&feature=related

    ..."dzisiaj będzie dobry dzień"...

    Pozdrawiam promiennie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bry, Jaśku:)*
    Przystań na chwilkę w biegu i posłuchaj piosenki;
    przyniosłam Ci "Dzień gorącego lata"

    http://www.youtube.com/watch?v=sdytkFL9b4o&feature=related

    Uśmiechu i pogody do końca dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Jontuś:)
    A skąd takie przypuszczenia? Mnie nigdy nie można znudzić ani zmęczyć wierszami... Mnie? To absolutnie niemożliwe, tak jak niemożliwe jest... włożenie majtek przez głowę:))
    Mogę chwilowo nie mieć czasu odnieść się do wszystkich wierszy, ale zawsze czytam z wielką chęcią i nieustającą miłością. Wybacz mi, jeśli w czymś zawiniłam...
    To pewnie ja zanudziłam Cię swoimi wypocinami...

    A dla Ciebie przyniosłam dzisiaj wiersz Leopolda Staffa "Harmonia":

    Harmonia

    Miałem wielkie pogody i chmurne niewczasy,
    Krok mój, zdobywczy niegdyś, zmienia się w obrończy,
    Nie wróżą mi zwycięstwa me z czasem zapasy,
    Zostaje prosta prawda, że wszystko się kończy.

    Lecz chociaż zgasło lato i jesień wnet minie,
    Zmierzch mi się nie uśmiecha w rozdźwięku udręce,
    W sobie zestrajam sprzeczny ten świat, Apollinie,
    Boś chyba po to dał mi lutnię w ręce.

    Serdecznie Cię pozdrawiam i kajam się bardzo za jakieś moje niedopatrzenia względem Ciebie...
    Uwierz mi, że nigdy niczym mnie nie znudziłeś...:)

    OdpowiedzUsuń
  26. ... i wiesz co, Jontuś? Wczoraj wieczór posadziłeś wspaniały wiersz Szymborskiej "Obmyślam świat"... szczególnie Bach grany na pile wyjątkowo do mnie przemówił...:)
    Wczoraj byłam lekko zagotowana i nie nadążałam z odpowiedziami na wszystkie komentarze, a oprócz tego miałam jeszcze domową krzątaninę.

    Dobrego dnia bez burzy Ci życzę...:)

    OdpowiedzUsuń
  27. jontek z koliby18 lipca 2011 12:12

    Ewuniu...
    Twój blog, jest jedynym miejscem w necie, w którym piszę ( wbrew opinii niektórych Twoich Gości...).
    Kocham to miejsce, już pisałem dlaczego, aale powtórzę : przypominam sobie znane mi, a zapomniane wiersze, i poznaje nowe...i to jest fajne...dla mnie...
    Jednak, w Ogródku zaczynają dominować, wpisy :
    Jestem...nie mam nic do powiedzenia... aale jestem... i te mają swych obrońców...

    A dla Ciebie, uśmiechnij się:

    http://www.youtube.com/watch?v=EAoWatkF0t0&feature=related

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. :)
    Dziękuję za piosenkę o dżentelmenach w ogóle jej nie znałam, jest bardzo... elegancka:-)

    A te wpisy, o których mówisz, wcale nie dominują, stanowią nikły procencik i niekoniecznie trzeba się im na serio przyglądać...
    W Ogródku dominuje jednak poezja i muzyka...:)

    Myślałam, że chociaż kraśnik sześciokropek Cię ucieszy... przykro mi.

    Później poszukam coś dla Ciebie, chwilowo nie mam możliwości. Przepraszam...:)

    OdpowiedzUsuń
  29. jontek z koliby18 lipca 2011 12:27

    A tego nie chciałem...

    Nie chciałem zrobić Ci przykrości, jeśli tak, to wybacz :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie, nie Jontuś, nie mam Ci nic do wybaczenia.
    Przykro mi dlatego, że różne wpisy, za które nie odpowiadam, mącą Twoją radość z zabawy poezją i psują Twój nastrój, chociaż ja niezmiennie, codziennie staram się, jak mogę, zamieszczam swoje prace i dbam o dobrą atmosferę.
    Cenzurą (każdą) po prostu się brzydzę i usuwam tylko wpisy wulgarne i anonimowe. Tak jak pisałam, każdy jest dorosły i powinien odpowiadać za swoje
    Do niektórych takich wpisów daję odpowiedni komentarz do zastanowienia (czasem poetycki lub muzyczny), chociaż być może jest za mało czytelny i ciskam grochem o ścianę...

    W prawdziwym ogrodzie też latają różne owady...:-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam Cię Anthony serdecznie. A nie potrzebujesz
    czasami inspektora nadzoru do tej przebudowy?:))))

    http://www.youtube.com/watch?v=R_PCN2lCDLc

    :)))

    Jontuś, tylko bez urazy - wiesz jak to jest na
    budowie.:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Jontuś:)
    Właściwie to nie znałam dotąd Filharmonii Dowcipu. Obejrzałam kilka scenek YT i powiem Ci, że bardzo mnie to zainteresowało.
    To naprawdę dobra rozrywka, a do tego ciekawe łącznie muzyki (nawet klasycznej) ze skeczami i świetny wokal aktorów - tego jeszcze nie widziałam:)
    A obiecane "coś" dla Ciebie, niech będzie odpowiedzią dla Dżentelmenów:
    Opowieść Hofmana - Barkarola, również w wykonaniu tego kabaretu:

    http://www.youtube.com/watch?v=vA5iIOrtUIY&feature=fvwrel

    Tylko wskazówka dla Wszystkich: koniecznie trzeba do końca wysłuchać nagranie i obejrzeć teledysk:-)
    Miłego popołudnia:)

    U mnie zapowiada się na wielką burzę...

    OdpowiedzUsuń
  33. jontek z koliby18 lipca 2011 16:42

    Ewo :-)
    Nie jestem pewien,czy codziennie... ale jeśli teraz włączysz TV2, to jest powtórka o 16.35 jutro też.

    Jaśku :-)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Widzę, że się jednak obraził. Wobec tego przepraszam: - także i Ewusię :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=b1UoWd8ssvY

    Przepraszam cię
    za mój flirt, za kłamstwa uparte
    jakże twojej miłości nie warte,
    moja dobra, najlepsza!
    Przepraszam cię
    za twe łzy niepotrzebne nikomu,
    za spóźnione powroty do domu,
    moja dobra, najlepsza!
    Za niespanie długą nocą,
    za czekanie na mnie dniem,
    za to wszystko, o czym nie wiesz,
    za to wszystko, o czym wiem - przepraszam cię.
    Wróćmy znów do spokojnej przystani
    tak, jak nigdy, jak nikt, zakochani.
    Przepraszam cię...

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  35. jontek z koliby18 lipca 2011 16:56

    Jaśku :-) Mam nadzieję że żartujesz teraz,ja się znam na żartach.

    Ale Ty potrafisz, pięknie przepraszać :-)*

    OdpowiedzUsuń
  36. Pewnie, że żartuję, ale miałem nadzieję, że się
    załapię na tego inspektora nadzoru nad przebudową
    altany, a poza tym wiesz chyba, że Cię lubię.:)*

    A przeprosin nigdy nie jest za wiele:)

    OdpowiedzUsuń
  37. jontek z koliby18 lipca 2011 17:10

    :-)


    http://www.youtube.com/watch?v=AdYYRcbxvOM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  38. jontek z koliby18 lipca 2011 17:19

    Ewuniu, sprawdziłem program TV i codziennie o godz.16,35 na TV2 od poniedziałku do piątku, są powtórki tego programu. Dzisiaj akurat była...Bakarola :-)

    Pozdrawiam, u mnie pochmurno i chyba będzie burza.

    OdpowiedzUsuń
  39. jontek z koliby18 lipca 2011 17:35

    I jeszcze jedna piosenka z tego programu:


    http://www.youtube.com/watch?v=Zr49cR5YT90&feature=related


    :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jontuś:)
    Dziękuję za informację, ale za późno ją odczytałam.
    A teraz troszkę prywaty. Powiem Ci, że z braku czasu (ale nie tylko) zrezygnowałam z TV prawie całkowicie i, choć to niemodne, słucham radia (zwłaszcza po drodze, w samochodzie). Radio działa wystarczająco na moją wyobraźnię i wierniej przekazuje informację od obrazów, a przy tym mogę jeszcze wykonywać inne czynności.
    Wiadomości też czerpię z portali gazet w necie. Prenumeruję papierową „Politykę” i „Tygodnik Powszechny”. Wiem, co tracę, choćby taki dobry program, jak dzisiaj (będzie powtórka w piątek na TVP Polonia), ale prawdę mówiąc, to nie ma co oglądać w TV, a jeśli jest, to w porze tylko dla nietoperzy:)
    Cóż, doba nie z gumy... mam wyczerpującą pracę zawodową i liczne obowiązki poza pracą, plus ogród i Ogródek, który mi przynosi dziką radość:)
    Lubię program Mezzo z uwagi na świetne spektakle baletowe; pozwalam sobie na nie zwykle w niedzielę wieczór.
    Laptok mam zawsze włączony (na nim pracuję, mam wszystkie pliki zawodowe) i, jak wpadnie komentarz na blog, odzywa się dźwięk, który usłyszę z każdej części mieszkania (chyba, że śpię, albo coś się głośno pryczy w kuchni).
    A jak już mam chwilkę, wolę wyskoczyć w plener albo do ogrodu, złapać łyk powietrza w płuca i krajobrazy w oczy, porządnie się wyłachać, dotknąć mokrej trawy stopą, poczuć zapach kwiatów...Tego mi nie da nam żaden ekran...:)

    Może jeszcze kogoś zachęcę do obejrzenia tego świetnego, wg mnie programu, tym razem "Emanuelle":

    http://www.youtube.com/watch?v=gxnPZuwSNaM&feature=related
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jaśku:)
    Ja też mam poczucie humoru, chociaż powiem Ci, że dowcip ten był... baaardzo męski:)
    Ale przeprosiny przyjmuję i nic, a nic się nie gniewam:)*

    To ja też Cię przeproszę:

    http://www.youtube.com/watch?v=dcvNOa0zyrE

    Moja druga stona - Pod Budą

    Nie powiedziałem Ci o jednej sprawie
    chociaż w zasadzie mówię wszystko
    tańczyłem wczoraj na zabawie
    z jedne panienką ciut za blisko
    nie powiedziałem ci o kilku piwach
    wypitych wczoraj na śniadanie
    lecz gdy do boju trąbka wzywa
    próżne gadanie
    Wybacz ale taki jestem już
    po jednej elanie ponoć dusza człowiek
    z drugiej strony mam w kieszeni nóż
    i burzę w głowie
    z jednej strony serenady gram
    i oprowadzam cię po siódmym niebie
    Bo tę drugą stronę przecież mam
    tylko dla siebie
    Nie powiedziałem Ci o jednej sprawie
    chociaż w zasadzie mówię wszystko
    tańczyłem wczoraj na zabawie
    z jedną panienką ciut za blisko
    na trawie lśniła już poranna rosa
    i były słowa które dobrze znasz
    kiedy znalazłem w jej splątanych włosach
    Twoją kochaną twarz...

    :)))**

    OdpowiedzUsuń
  42. ... przepraszam też za błędy w tekście piosenki; kopiowałam szybko i nie przejrzałam jak należy zawartości:)*

    OdpowiedzUsuń
  43. To może jeszcze raz przeproszę, tak ślicznie, nostalgicznie, bo widzę, że Panowie się nie odzywają...;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=bIbgg2Ca1vk

    Już szumią kasztany i pachnie już wiosna
    Pamiętaj kochany by jakąś radosną
    By jakąś radosną na wiosnę mieć minę
    I wiosnę przywitać jak ładną dziewczynę
    Za wszystko, co było głupie i złe
    Za wszystko, co było przepraszam Cię

    Nie gniewaj się za wszystkie moje żale
    Zapomnij o tym, czego nie było wcale
    Zapomnij o głupich uwagach przy stole
    Już nie myśl o żartach zupełnie nie w porę
    Przepraszam za słońce przepraszam za deszcz
    Za wszystko, za co tylko chcesz

    Już szumią kasztany, kasztany i bzy
    Pamiętaj kochany pamiętaj, że ty
    Że w związku z tą wiosną, co może przyjść jutro
    Uśmiechnij się trochę i nie patrz tak smutno
    O wszystkim, co było głupie i złe
    Zapomnij, zapomnij przepraszam cię

    Nie gniewaj się za wszystkie moje żale
    Zapomnij o tym, czego nie było wcale
    Zapomnij o głupich uwagach przy stole
    Już nie myśl o żartach zupełnie nie w porę
    Przepraszam za słońce przepraszam za deszcz
    Za wszystko, za co tylko chcesz...
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  44. ... a u mnie znowu szaleje burza...

    OdpowiedzUsuń
  45. jontek z koliby18 lipca 2011 18:21

    Ewo :-)
    Zapracowana jesteś, podziwiam Ciebie, dojazdy, praca Ogródek...nasze niełatwe charaktery :-)
    Uwielbiam Twoje wiersze, bo jest w nich spokój i harmonia, a o to nerwowym zabieganym życiu...najtrudniej.
    Mam dla Ciebie, wiersz to Tuwim...ale Irena (siostra Juliana)

    Wyznanie
    Irena Tuwim

    Spojrzał w oczy na dno serca, powiedział: "Miła".

    Włosy dłonią odgarnął: " O moja biedna,

    Jakżeś tutaj beze mnie żyła,

    Ty ostatnia, jedyna i jedna?"



    "Ach, odwiedzał mnie tu naprzód miły wieczór,

    Gdy na niebie wszystkie gwiazdy porozwieszał,

    Co dzień do mnie zachodził po skończonej robocie

    I jak mógł, tak mnie po tobie pocieszał:.



    "Ach, nie mogłabym być tak ciągle sama,

    Bo za długo byliśmy sami...

    Potem deszcz był... Czekał nieraz przed bramą —

    Całowaliśmy się w alei pod klonami.



    Aż zdradziłam cię, mój miły, mój drogi..."

    "Z kim? mów, w imię dawnej miłości!"

    "Co noc księżyc sypiał ze mną dwurogi —

    Nie poznajesz po naszej bladości?"


    Miłego wieczoru Ewo, Jasiek się gdzieś zapodział. Jaśku, pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jontuś, dziękuję:)
    Tego wiersza Ireny Tuwim nie znałam, jest taki... kobiecy i bardzo mi się podoba.:)
    U mnie już po potężnej burzy, a a'proso zdrady, znalazłam wiersz Kornela Makuszyńskiego:

    Zdrada

    Piękna niech będzie twej miłości zdrada,
    Jeśli mnie zdradzisz. Niechaj twój kochanek
    Nie będzie w masce, gdy pod dom się skrada,
    Niech bluszczów nie rwie w podróży na ganek.

    Tak czyni złodziej lub w komedii lichej
    Kochanek w spełzłym płaszczu Almawiwa,
    Tak u Boccaccia wędrowały mnichy,
    Lecz miłość płaszczem twarzy nie zakrywa.

    Niech przyjdzie do mnie i w oczy mi bryźnie
    Krwią nienawiści. Ty z obliczem bladem
    Przygotuj kielich z winem, lecz w truciźnie
    I usta wonnym sobie namaść jadem.

    Niech naprzeciwko stanie mojej twarzy,
    I niech mi w oczy patrzy długo bardzo;
    Ty ze sztyletem skrycie stań na straży
    I patrz, czy sobą oczy nasze wzgardzą.

    Tragiczna będzie scena... Wśród łez zdroja
    Odejdę krwawiąc, żem postradał temat,
    Bowiem zbyt krótko trwała miłość twoja,
    A jam dopiero... rozpoczął poemat.
    :-)

    Nareszcie jest czym oddychać, a temperatura spadła z 32 st. na 22 st....
    Pozdrawiam Cię jasnym, spokojnym wieczorkiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  47. Dla Krasnoludków:

    http://www.youtube.com/watch?v=nWey1DBAchM&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  48. I jeszcze posłuchajmy "Panie śmiech" Iwony Niedzielskiej:

    http://www.youtube.com/watch?v=chktvzjdXww&NR=1

    "eh, panie śmiech, proszę mi znowu mówić 'ty'"... :))

    OdpowiedzUsuń
  49. jontek z koliby18 lipca 2011 19:46

    A, widzisz...tego wiersza nie znałem :-)
    Dziękuję, Kornel Makuszyński...no, no..
    Przychodzi mi na myśl tylko jeden wiersz, pewnie znasz :

    Na noże - Julian Tuwim

    Dzika gra! Straszna gra!
    Oczy płoną! Serce gorze!
    Który? Dwóch nas być nie może!
    Albo ty - albo ja.
    Raz-dwa, raz-dwa!
    Na noże!!

    Krwi! krwi! Tak jak zwierz,
    Żarem tchnę, wzrokiem palę!
    Bez litości! W męce, w szale
    Wyje żądza, wyje chuć!
    Celnie gódź!
    Dobrze dźgniesz -
    - Sam pochwalę!
    Stań wprost - nie jak tchórz,
    Lub ci sam bod żebro nóż
    Wwalę!

    Dzika gra, straszna gra:
    Albo ty - albo ja!
    Miękkie ciało - twarda stal,
    Tu się zaczaj, tam się skryj,
    Po rękojeść w serce wbij,
    Po rękojeść w serce wwal,
    W miękkie ciało twardą stal,
    Dźgnij!

    A ja też, a ja też,
    Chytrze, skrycie niby zwierz,
    Póki krwią się nie obroczę,
    Naprzód skoczę!
    Jedna chwila, jeden ruch:
    Raz-dwa! Prosto w brzuch!
    Wbiję nagle, szybko wtłoczę
    I rozpruję i zawiercę,
    I bić będzie jedno serce
    Jedno z dwóch!

    Dumna sprawa, ciężka sprawa,
    Chuć czerwona, krwawa sława,
    Harda gra! Piękna gra!
    Albo ty - albo ja!
    Płonę! Dwóch nas być nie może!
    Raz-dwa! Raz-dwa!
    Na noże!

    Lecz nim błysną z nożów skry,
    Poprzysięgniem, ja i ty,
    Że będziemy strzec najświęciej,
    My uparci, my zawzięci,
    By strumienie naszej krwi,
    Boże broń, nie pobluzgały
    Jej - lilijnej, cichej, białej,
    Kiedy w strasznej naszej walce
    Rękojeście ścisną palce,
    Kiedy wielki gniew rozgorze,
    Gdy będziemy życiu mścić,
    Gdy się zaczniem strasznie bić
    Na noże!

    U mnie dalej pochmurno, ale burza przeszła bokiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Danusiu, dziękuję, bardzo ładna piosenka... więc może jeszcze coś a-ha: "Hunting High And low"

    http://www.youtube.com/watch?v=s6VaeFCxta8&feature=relmfu

    Pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jontuś, nie znałam:))
    Dzięki wielkie, toż to prawdziwa krwawa jatka, ale jaka... piękna:)
    Eh... ten męski testosteron...

    Może więc jeszcze jeden wiersz Kornela Makuszyńskiego:

    Złącz oddech z mym oddechem i rozpętaj burze,
    A jeśli w twarz mi pluniesz, legniesz ze mną w walce —
    Krew tryśnie, kędy moje tkną się ciebie palce,
    Pomnij w szale: przecz z wichrem walki pragną róże!

    Płoń! jako płomień żywy cudna będziesz w szale;
    Włosom z błysków wężowych uczyń dyjad:my,
    Jak pochodnia rozgorzej! Przemów, znak daj niemy,
    A ja jednym spojrzeniem duszę w tobie spalę.

    Niesytość w uciech moich... nie wiesz, jako pragnę...
    Duszę... płomień mi trawi dziwnym żarem wnętrze,
    Przeto krużę mi nachyl lub ją mocą nagnę...

    Chłodź mi usta lub zerwę zasłony najświętsze
    I miłość oszalałą w piersi twej rozrządzę,
    A kwiecia nie ustrzegą psy zgłodniałe — Żądze.

    U mnie ptaki już śpiewają swoje śliczne, wieczorne nutki, a w gnieździe gołębi na parapecie przy zsypie (pokazywałam fotkę w Ogródku) jest malutkie pisklę :)

    OdpowiedzUsuń
  52. ... aha, zapomniałam, tytuł tego wiersza brzmi:
    "Złącz oddech z mym oddechem i rozpętaj burze"

    OdpowiedzUsuń
  53. jontek z koliby18 lipca 2011 20:11

    Danusiu, zamiast piosenki, mam dla Ciebie wiersz, mam nadzieję że się Tobie spodoba:

    Staff Leopold

    Ballada o róży nieznanej

    Nikt nie wiedział od wieka,
    Żadna dusza nie zgadła,
    Czy traf ścigał ród króla,
    Czyli klątwa nań padła.

    Bo komu się przyśniła
    W rodzie róża czerwona,
    Wiadomo było wszystkim,
    Ze jutro śmiercią skona.

    Miał król córkę jedyną,
    Królewnę modrooką,
    Ślicznego była liczka,
    Kochano ją głęboko.

    Rzekł król, patrząc na dziewczę.
    Do matki, zatroskany:
    ŤStrzeżmy jak oka w głowie
    Naszej córki kochanej."

    Rzekła królowa matka:
    ŤUrosła nam już duża,
    Pilnujmy, by jej nigdy
    Nie przyśniła się róża.ť

    Kazali wyciąć ogród,
    Gdzie róż kwitła nawała,

    Ażeby nigdy kwiatu
    Wrogiego nie poznała.

    Wycięli wszystkie róże,
    Położyli pokotem
    I obwieść cały ogród
    Kazali żywopłotem.

    I żyła tak królewna
    Piękna, słodka i jasna,
    Nie wiedząc, co to róża,
    Róża wonna i krasna.

    Raz w noc zaśpiewał słowik,
    Błyszczała pełń majowa.
    Obudzi się królewna:
    ŤJakże cięży mi głowa!ť

    Otworzyła okienko,
    Otwarła złote wrota.
    Chciała ochłodzić skronie,
    Wywiodła ją tęsknota.

    Wywiodła ją w ogrody,
    Smutno jej było samej,
    Ciasno było w szpalerach,
    Wyszła za pyszne bramy.

    I ujrzała na błoni
    Kwiat przedziwnej czerwieni,
    Nie widziała go nigdy
    I na twarzy się mieni.

    ŤChłodniejszyś niż zdrój, kwiecie,
    I wonniejszy od chleba,
    Za tobą ja tęskniłam,
    Ciebie mi było trzeba.

    Jakże woniejesz cudnie
    I jakże chłodzisz rosą!ť
    Białe dłonie królewny
    Do ust już różę niosą.

    Ucałowała kwiecie,
    Nozdrza jej zapach chłoną
    I rękoma drżącymi
    Kładzie różę na łono.

    Przyciska coraz silniej
    Do piersi, która pała.
    Cierń ostry wbiła w serce,
    Krzyknęła i omdlała.

    Daremnie jej strzeżono,
    Daremnie ją chowano!
    Słudzy znaleźli martwą
    Z malutką w piersi raną.

    Nie ustrzec! Nie uchować!
    Rodziców płacz zalewa,
    A nad grobem królewny
    Przesmutnie słowik śpiewa...

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  54. jontek z koliby18 lipca 2011 20:20

    Ewo, okazuje się że ja zupełnie nie znam, wierszy K.Makuszyńskiego...chyba zadziałał stereotyp, jak w przypadku J.Brzechwy :-)
    A wiedziałaś, że Jarosław Iwaszkiewicz popełnił...erotyk ?

    Erotyk - Jarosław Iwaszkiewicz


    Więc plamiąc mojej psyche nadwiślański gotyk,
    Jak jaskrawe barokko wykwitł w niej erotyk.

    Lecz zaraz wszystkie pazie z obrazów Van Dycka,
    Kłaniając się uprzejmie, rzekły, że to bajka.

    I wionąwszy błękitnym strusich piór trzęsieniem,
    Że cokolwiek pomyślę - jest tylko marzeniem.

    A potem, gdy uczułem na ustach ust dotyk,
    Że wszystko, co wymarzę - to ten tu erotyk.

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  55. Jontuś, dla mnie też Makuszyński kojarzył się tylko z "Koziołkiem Matołkiem", "Małpką Fiki-Miki", "Awanturą o Basię", "Panną z mokrą głową" i "Szaleństwami panny Ewy". Niedawno odkryłam jego wiersze.
    A Jarosława Iwaszkiewicza w życiu bym nie posądziła o erotyk...:)

    Kornel Makuszyński napisał jeszcze tekst znanej piosenki, o czym również nie wiedziałam:

    "Przekorna dziewczyna..."

    Ej, dziewczyno, ej, niebogo,
    Jakieś wojsko pędzi drogą,
    Skryj się za ściany!

    Ja myślałam, że to maki,
    Ze ogniste lecą ptaki,
    A to ułany!

    Strzeż się tego, co na przedzie
    Tam na karym koniu jedzie,
    Oficyjera!

    Jeśli mu się wydam miła,
    To nie będę się broniła,
    Niech mnie zabiera.

    Serce weźmie i pobiegnie,
    Potem w srogim boju legnie,
    Zostaniesz wdowa...

    Łez ja po nim nie uronię,
    Jego serce mym zasłonię,
    Bóg go zachowa.

    Serce piosnką ci zamroczy,
    Chorągiewką zwiedzie oczy
    I pogna w dale.

    Będzie oczu miał aż cztery,
    Dojrzy polskie grenadiery,
    To go ocalę.

    Ej, dziewczyno, ej, jedyna,
    Pozostawi ci on syna,
    Zginiesz zdradziecko!

    Zrobią zeń wielkiego pana,
    Wychowam go na ułana.
    Warszawskie dziecko!

    Babcia śpiewała mi tę piosenkę bardzo często, ale bez dwóch ostatnich zwrotek... :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Niezapominajka18 lipca 2011 20:45

    Witaj wieczornie Pani Ogródka, Goście zapełniający wierszami i piosenkami rabaty :)
    Ewo*, piosenka Rynkowskiego wspaniała, z niespodzianką dla mnie, dziękuję :)
    Piękna poezja, muzyka, tryskający dowcip z wpisów. Moje uznanie dla Państwa jest bezgraniczne. Umiejętność znalezienia czasu na pracę, Ogródek, prywatne życie, znajomość poezji, YT.
    Patrząc na to wszystko dochodzę do wniosku, że nie umiem organizować mojego czasu. Bardzo lubię zaglądać do Ogródka. Mam jednak czas tylko rano lub przed południem i dopiero wieczorem. Nie ma w tym ani odrobiny lekceważenia Gości Rabatkowych. Proszę o wyrozumiałość w stosunku do mojego rozkładu dnia.Pracując, myślami jestem z Państwem.
    Z przeprosinami
    http://www.youtube.com/watch?v=wCDuLiB45cM

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzięki, Jontuś, nie znałam tego wiersza.
    Dla mnie życia harmonia,
    to szczęście trzymać w dłoniach.
    Mieć szacunek do siebie
    i nie trwać nigdy w gniewie.
    Prawde też mówić w oczy,
    choć to innych zaskoczy.
    Musze wyłączyc kompa,bo burza.Nara

    OdpowiedzUsuń
  58. jontek z koliby18 lipca 2011 20:46

    Moja Babcia...chyba tej piosenki nie znała :-)
    Ale to ciekawostka, Kornel Makuszyński...nigdy bym nie przypuszczał.

    Na dobranoc mam dla Ciebie :

    Życie erotomana - Stanisław Staszewski

    Jak wyspana to nieszczęśliwa,
    Jak szczęśliwa to niewyspana...
    To jest życie erotomanki,
    To jest życie erotomana...

    Jak wyspana to nieszczęśliwa,
    Jak szczęśliwa to niewyspana...
    To jest życie erotomanki,
    To jest życie erotomana...

    Ewo, dziękuje za dzisiaj, wybacz jeśli coś było nie tak...
    Było mi bardzo miło, życzę dobrej spokojnej nocy i kolorowych snów :-)*
    Dobranoc Jaśku :-)

    OdpowiedzUsuń
  59. Jontusiu, toć zem dopiyro skóńcył robote na dzisioj.Przeczytołem juz Wase wiersycki. A teroz trza mi cosik znalyź dlo Wos - choćby coś ładnygo dlo ucha.:)

    Ot choćby:

    http://www.youtube.com/user/TheSpikeJames?feature=pyv&ad=6872428169&kw=classic#p/u/0/yGNUjhKvE3Y

    na rozkręcenie:)

    OdpowiedzUsuń
  60. jontek z koliby18 lipca 2011 20:50

    Danusiu :-)*
    Pięknie napisałaś, dziękuję.

    Dobranoc, niech Ci się przyśni bajkowy ogród :-)

    OdpowiedzUsuń
  61. ...i troszkę chińskiej klasyki przed dobranocką:

    http://www.youtube.com/user/TheSpikeJames?feature=pyv&ad=6872428169&kw=classic#p/u/0/yGNUjhKvE3Y

    :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Niezapominajko, witaj wieczornie:)
    Mowy nie ma o żadnym przepraszaniu, każdy przychodzi do Ogródka w porze dla niego dogodnej... i dziękuję Ci, że zajrzałaś:)

    Mam to szczęście, że nie rozstaję się z laptopem z powodu zawodowych potrzeb i mogę podglądać Ogródek, ale zobacz, jakie długie przerwy bywają między wpisami...
    Miło mi, że podoba Ci się u nas i zapraszam Cię zawsze, jeśli tylko masz czas i ochotę:)

    Dla Ciebie piosenka Roda Stewarta "Rytm mojego serca":

    http://www.youtube.com/watch?v=6km7phBQRF0&feature=related

    Po drugiej stronie ulicy płynie rzeka
    W dół, rynną wymyka się życie
    Pozwól mi nadal istnieć gdzieś w innym miejscu
    Biegając pod osłona tarczy śmigłowca

    Płomienie coraz wyżej spalają wizerunek
    Spalają mosty w mojej pamięci
    Miłość może wciąż żyć, gdzieś, w jakiś sposób
    Tam, gdzie jeszcze wciąż strzelają do jeleni
    Na odległość stu stalowych miast

    Oh, rytm mojego serca bije jak bęben
    Ze słowami kocham cię zjeżdżających z mojego języka
    Nigdy nie będę wędrować bo wiem które miejsce jest domem
    Tam gdzie ocean spotyka się z niebem
    Będę żeglował

    Fotografie i nafta rozświetla mi ciemność
    Zapal się, zapal się
    Wciąż czuję dotyk Twoich cienkich, niebieskich dżinsów
    Biegając w dół alejki mój wzrok spoczywa na Tobie
    O kochanie

    Oh, rytm mojego serca bije jak bęben
    Ze słowami kocham cię zjeżdżających z mojego języka
    Nigdy nie będę wędrować bo wiem które miejsce jest domem
    Tam gdzie ocean spotyka się z niebem
    Będę żeglował

    Oh, mam pioruny w moich żyłach
    przesuwające się jak uchwyty w automatach
    Miłość wciąż może istnieć w innym miejscu
    Ja tylko szarpię z powrotem za uchwyt
    Moja twarz jest zupełnie bez wyrazu

    Oh, rytm mojego serca bije jak bęben
    Ze słowami kocham cię zjeżdżających z mojego języka
    Nigdy nie będę wędrować bo wiem które miejsce jest domem
    Tam gdzie ocean spotyka się z niebem
    Będę żeglował

    Oh, rytm mojego serca bije jak bęben
    Ze słowami kocham cię zjeżdżających z mojego języka
    Nigdy nie będę wędrować bo wiem które miejsce jest domem
    Tam gdzie ocean spotyka się z niebem
    Będę żeglował

    Oh, rytm mojego serca bije jak bęben
    Ze słowami kocham cię zjeżdżających z mojego języka
    Nigdy nie będę wędrować bo wiem które miejsce jest domem
    Tam gdzie ocean spotyka się z niebem
    Będę żeglował

    Dzięki Jaśkowi poznałam więcej piosenek Roda:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    A Twój link nie chce się otworzyć; może podasz tytuł i wykonawcę piosenki?

    OdpowiedzUsuń
  63. Niezapominajka18 lipca 2011 21:16

    Jaśku juhasie, zapodajesz najwspanialsze dobranocki,
    czy będzie mi wolno ( niewiele się znamy ) dla Ciebie : A ja będę twoim aniołem
    http://www.youtube.com/watch?v=IX-vZrug6Lc
    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Jontuś:)
    Dziękuję za piękny dzień i "Życie erotomana" - nie miałam pojęcia nawet, że taki poeta istnieje... I to są niesamowite uroki obcowania z Ogrodnikami :-)

    A moja dobranocka będzie nieco później; mam nadzieję, że jeszcze podejrzysz (jak na "erotomana" przystało - bez urazy:) )i już życzę Ci dobrej nocy, do jutra :-)

    A u mnie kolejna burza...

    OdpowiedzUsuń
  65. Niezapominajka18 lipca 2011 21:22

    Ewo* jesteś niezwykle wyrozumiała, dzęks :)
    juz podaję : Dla kogoś... o kim myślę
    http://www.youtube.com/watch?v=wCDuLiB4ScM

    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  66. Jaśku, miła ta klasyka chińska... a moje przeprosiny przyjąłeś? :)*

    OdpowiedzUsuń
  67. Niezapominajko, cała przyjemność po mojej stronie:)
    Dzięki, już odsłuchałam tę piosenkę z przyjemnością...
    Pa, dobrej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  68. jontek z koliby18 lipca 2011 21:29

    Ewo, Stanisław Staszewski, to ojciec Kazika Staszewskiego, z "Kultu"... wiesz to ten od ...baranka :-)*

    OdpowiedzUsuń
  69. jontek z koliby18 lipca 2011 21:31

    http://www.youtube.com/watch?v=DqBuIaa2-_s


    :-)

    OdpowiedzUsuń
  70. To już niechaj będzie ta dobranocka dziś wcześniej, bo już Jontuś powiedział mi dobranoc:))
    I erotyk Alexandra Czartoryskiego:

    Gdy ...

    A gdy przyjdziesz do siebie po śnie długim i dobrym
    I gdy oczy otworzysz, zanim ujrzysz dzień młody,
    Nim poranek rozświetli gamę twojej urody
    Zerknij ku mnie, niechcący! Oczkiem pięknym i mądrym ...
    Westchnij cicho, głęboko, bo to rankiem tak bywa,
    potem znów się przeciągnij, sprostuj uda, ramiona
    i badź przy tym kusząca ... taka ...rozleniwiona ...
    ja to widzę ... kołderka... tak Cię skąpo przykrywa.
    Jedną ręką mnie pogłaszcz, drugą ciągnij ku sobie,
    potem odwróć się ku mnie, zrób mi okład z piersiątek,
    teraz przytul się mocno ... całuj mnie ... to poczatek,
    bo za chwilę, za mgnienie ja zatopię się ... w tobie!!!

    I kołysanki -

    http://www.youtube.com/watch?v=aeYTBvanFmE&feature=related

    *****

    http://www.youtube.com/watch?v=aeYTBvanFmE&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** i ciepłych
    przytuleń:)*** ...a zwłaszcza rano po dzwonku
    budzika.:)*

    OdpowiedzUsuń
  71. Jontuś, dzięki Tobie już wiem, a baranka znam, jest... przedni:)

    To jeszcze dla Ciebie na dobranoc taki "mięski" erotoman:

    Erotoman

    Choć urodą nie grzeszył
    miał łysinę i brzuszek
    zawsze go otaczał
    kobiet pięknych wianuszek

    zazdrościli wszyscy
    nawet ci, co mieli zalety
    on nie miał ich wcale
    za to był psem, na kobiety

    każda była dobra
    młoda czy starsza duszka
    wszystkie bez trudu
    zaciągał do łóżka

    wyznał na łożu śmierci
    na miłości zęby zjadłem
    ze wszystkimi spałem
    i z piękną i z czupiradłem

    mimo takich sukcesów
    i ciągłej na seks chrapki
    lepiej iść na jakość
    brać „mięsko", a nie ochłapki

    autor: Idol
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  72. jontek z koliby18 lipca 2011 21:42

    ;-)*
    Dzięki !

    Dobranoc *

    OdpowiedzUsuń
  73. Jaśku, a co Ty tak wcześnie zapędzasz do łóżka?:))
    No dobrze...
    Na dobranoc... a pewnie, że erotyk Alexandra Czartoryskiego:)

    Zaskakujesz

    Zaskakujesz mnie doprawdy!
    Powiedziała pewna Pani,
    Takoż teraz, jak i zawdy.
    Kiedy humor mam do bani,

    zwykle czytam twoje słowa ...
    Prawie każde z nich mnie wzrusza.
    Czytam jeszcze raz od nowa
    i weselsza moja dusza!

    Teraz przyznam się, aniele,
    że mnie biorą różne chęci ...
    W mym serduszku i w mym ciele
    coś się dzieje, coś, co nęci

    tak naprawdę i dosłownie
    różne części mego ciała.
    Ja określam niewymownie,
    to, co chętnie bym ci dała.

    I dawała bym bez przerwy
    siebie całą, ciało, duszę ...
    Rozkosz, kojąc moje nerwy ...
    nie, nie piszę, bo się wzruszę!

    Chcę rozkoszy i spełnienia.
    Twoich pragnę słów ... podniebnych.
    Dotyk twój mnie całą zmienia
    w każdej z chwil ... tak mi potrzebnych.

    Czytam ciebie, ciebie czuję.
    Chwile z tobą tak mi służą,
    tak ich bardzo oczekuję ...
    tak gorąco, jak ... przed burzą.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** gorących snów i burzy... zmysłów:)*

    i kołysanka: Jesteś nawet tam, gdzie Ciebie nie ma Henryka Rynkowskiego (z tekstem na klipie):

    http://www.youtube.com/watch?v=LEOwyoZ0-SA&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  74. :))) Ewuś, - przeprosiny - no jakzez miołbym ik
    nie przyjońć, tylko coły cas chodzi mi po łbie
    za co Ty mnie kfiotecku przeprosos, ale jak juz pseprosać fciałaś, to niek une bedom na zaś :)))*
    Jo Cie bede pseprosoł zawse na kuniec dnia:)

    Pseprosom Cie Euniu :)*

    OdpowiedzUsuń
  75. Ewuniu - przepraszam:)*

    OdpowiedzUsuń
  76. :))) Jasiecku... lepiej sie nie pytoj złotko. A pseprosam Cie... tak na... "wsiakij słuczaj" :)))*

    Presprosom Cie Jasiecku:)*

    OdpowiedzUsuń
  77. No już dobrze, zagraj coś, a ja się wcale nie gniewam:)*

    OdpowiedzUsuń
  78. Rod Stewart - Smile

    http://www.youtube.com/watch?v=RJWA0fUM7-4&playnext=1&list=PL5C221FCBA9E1B5BF

    Uśmiech

    Uśmiech
    Choć serce boli
    Uśmiech
    Mimo to złamanie
    Gdy są chmury
    Na niebie
    Otrzymasz przez
    Jeśli uśmiech
    Poprzez strach i żal
    Uśmiech
    A może jutro
    Zobaczysz słońce
    Przyjdź świecące przez
    Dla Ciebie

    Light up twarzy z radości
    Ukryj każdego śladu smutku
    Choć łza
    Może być kiedykolwiek tak blisko
    To jest czas,
    Musisz zachować się na próbach
    Uśmiech
    Jaki jest pożytek z płaczu?
    Przekonasz się, że życie
    Czy nadal warto-a
    Jeśli tylko uśmiech
    Uśmiech

    Light up twarzy z radości
    Ukryj każdego śladu smutku
    Choć łza
    Może być kiedykolwiek tak blisko
    To jest czas,
    Musisz zachować się na próbach
    Uśmiechnij się,
    Jaki jest pożytek z płaczu?
    Przekonasz się, że życie
    Czy nadal warto-a
    Jeśli tylko uśmiech
    Keep on uśmiechnięty
    Oh yeah
    Uśmiech
    Nigdy, nigdy, nigdy nie przestają się uśmiechać
    Uśmiech

    Tłumaczenie z Googla - niedoskonale:)

    OdpowiedzUsuń
  79. i jeszcze raz Rod Stewart - My cherie amour

    http://www.youtube.com/watch?v=7rNbiR6rCoM&
    feature=related

    La la la la la la
    La la la la la la

    My Cherie Amour, piękny jak letni dzień
    My Cherie Amour, daleko, jak Droga Mleczna
    My Cherie Amour, dość mały, że uwielbiam
    Jesteś jedyną dziewczyną moje serce bije dla
    Jaka szkoda, że ​​były moje

    W kawiarni lub czasami na zatłoczonej ulicy
    Byłem blisko ciebie, ale tego się nie zauważa mnie
    My Cherie Amour, nie powiesz mi, jak można zignorować
    To za mało, że uśmiech nosiłem
    Jaka szkoda, że ​​były moje

    Może kiedyś zobaczysz moją twarz wśród tłumu
    Może kiedyś będę podzielić się pewną rezerwą chmury
    Oh, Cherie Amour, dość mały, że uwielbiam
    Jesteś jedyną dziewczyną moje serce bije dla
    Jaka szkoda, że ​​były moje

    La la la la la la
    La la la la la la

    OdpowiedzUsuń
  80. Dziękuję Jasieczku:)*
    Ja nie mogę nic szukać, bo net się co chwilę zawiesza z powodu ogromnej burzy (trzeciej tego wieczoru)...
    Pa:)*

    OdpowiedzUsuń
  81. I na deser, sory,- na bis: Rod Stewart - Do you think I'm sexy

    http://www.youtube.com/watch?v=OIlHt_syoSE


    Cukiereczku, cukiereczku
    Ona siedzi sama czekając na sugestie
    On jest bardzo zdenerwowany, unika wszelkich pytań
    Jego usta są suche, jego serce delikatnie wali
    Czy nie wiecie o czym o ni teraz dokladnie myślą

    Jeśli pragniesz mojego ciala i uważasz że jestem sexy
    Daj mi znać, cukiereczku
    Jeśli naprawdę mnie potrzebujesz, wyjdź naprzeciw i dotknij mnie
    Dalej kochanie powiedz mi tak

    On zachowuje się nieśmialo szukając odpowiedzi
    Dalej kochanie spędźmy tę noc razem
    Ale teraz zaczekaj chwilkę, zanim pojdziemy dalej
    Daj mi dziesiątaka żebym zadzwonil do mamy
    Zlapali taksówkę do jego luksusowego apartamentu
    W końcu może jej powiedzieć co siedzi w jego sercu

    Jeśli pragniesz...

    Jego serce bije jak bębenki
    bo w końcu ma tę dziewczyna w domu
    Wyluzuj się kochanie jesteśmy sami

    Obudzili się o świcie bo wszystkie ptaki śpiewają
    Dwoje calkowicie obcych ludzi ale to nie tak oni myślą
    Na zewnątrz jest zimno, mgliście i pada deszcz
    Mają siebie żadne z nich nie narzeka
    On mówi że przeprasza ale nie ma mleka ani kawy
    To nic cukiereczku możemy obejrzeć poranny film

    Dziękyję i Dobranoc Państwu :)*

    OdpowiedzUsuń
  82. http://www.youtube.com/watch?v=XYJXXtWs2FE
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  83. http://www.youtube.com/watch?v=PUGLNnmO3Bk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  84. http://www.youtube.com/watch?v=F3vCB3YBMUo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  85. http://www.youtube.com/watch?v=XHE1DvsM0ek&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  86. Wstawać Krasnoludki,
    kawa u Danutki,
    Mam także merci,
    już przynoszę Ci.
    Furtka uchylona,
    co tam w Waszych stronach?
    U mnie nawet kogut śpi,
    cisza,płyną letnie dni.
    Miłe krasnoludki,
    zakładajcie butki,
    przecież gra muzyka,
    chcę tańczyć walczyka.
    Pozdrawiam Was mile
    i zmykam na chwilę:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=opcaUdnkwOA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  87. A jak wrócisz, zajrzyj na górę.
    Dzięki za muzyczny rozruch, pozdrawiam Dano:)

    OdpowiedzUsuń