Powered By Blogger

niedziela, 25 września 2011

Stare jabłonie

Najpierw ciekawostka z mojego ogrodu...

...śnieguliczka w odmianie różowej.
*********************************************************


Kopia obrazu Harold Knight "In the Spring" (źródło: net.lokalna.pl)

Stare jabłonie

W zapomnianych sadach stoją w niemym trwaniu,
pod spękanym brązem ciągle soki soki drzemią,
w sękatych ramionach wiatr się tęsknie zaniósł,
wygrywa melodię opuszczonym cieniom.

Są piękne jesienią, gdy małe krągłości
oblewają trawę soczystym rumieńcem,
w rdzawozłotych listkach kora lśni nagością,
a ptaki w gałęziach szepczą stare wiersze.

95 komentarzy:

  1. Dzień dobry Ewuniu:)* Witajcie Ogrodnicy:)*
    Piękne te stare jabłonie!
    Odnajdźmy może złotą jabłoń.

    Seweryn Krajewski - Złota Jabłoń

    http://www.youtube.com/watch?v=Sek7kgHCKoM

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Izo:)
    Tyle widziałam starych, opuszczonych sadów w swoich wędrówkach po Pogórzu i Beskidzie... ile można z nich historii wyczytać...
    Stare jabłonie zachwycają mnie zawsze, bo stoją dumnie, mimo upływu czasu. A jaki ciekawy pokrój korony... teraz takich drzew prawie nikt nie hoduje.
    Wiele razy widziałam całe pokłady pięknych jabłek, marnujących się w trawie, nie tylko zresztą w starych sadach. Żeby chociaż ktoś je zebrał i ugotował dzieciom w szkole kompot, zamiast sprzedawać w sklepikach jakieś sztuczne "Fanty", czy inne napoje...
    A pyszne są takie jabłuszka, pachną tak, jak żadne współczesne, hodowane:)

    No i stare wiersze... Tak o jabłkach pisał Teofil Lenartowicz:

    Złoty kubek

    W szczerym polu na ustroni
    Złote jabłka na jabłoni,
    Złote liście pod jabłkami,
    Złota kora pod liściami.

    Aniołowie przylecieli
    W porankową cichą porę:
    Złote jabłka otrząsnęli,
    Złote liście, złotą korę.

    Nikt nie wiedział w całym świecie,
    Ludzkie oczy nie widziały,
    Tylko jedno małe dziecię,
    Małe dziecię z chatki małej.

    Pan Bóg łaskaw na sierotę,
    Przyleciała znad strumyka,
    Pozbierała jabłka złote,
    Zawołała na złotnika:

    - Złotniczeńku, zrób mi kubek,
    Tylko, proszę, zrób mi ładnie.
    Zamiast uszka ptasi dzióbek,
    Moją matkę zrób mi na dnie,

    A po brzegach naokoło
    Liść przeróżny niech się świeci,
    A po bokach małe sioło,
    A na spodku małe dzieci.

    Pozdrawiam cieplutko, miłej niedzieli:)
    U mnie rano było tylko 5 st. Ale jest bezchmurnie i słonko już ogrzewa powietrze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osiecka Agnieszka

    Jabłoń

    Przyjechałam taka smutna - sam rozumiesz,co i jak...
    Lecz z pamięci mojej płótna lato zmyło smutku szlak.
    Zatrzasnęły się w żołędziach na dwa spusty stare łzy,
    odfrunęło z motylami słowo "czekam" słowo "ty".

    Już do ciebie serca nie mam,
    w dziką jabłoń cię zaklęłam,
    a wspomnienia - czy pan słyszy -
    zamieniłam w polne myszy.

    W cierpkim smaku wczesnych jagód już nie szukam twoich ust,
    już nie słucham cię w szelestach, gdy zaskrzypi leśny chrust.
    Lato zbiera się do drogi, już w dziewannach zima śpi,
    ja tej zimy się nie boję, niech zapuka do mych drzwi.

    Już do ciebie serca nie mam,
    w dziką jabłoń cię zaklęłam,
    a wspomnienia - czy pan słyszy -
    zamieniłam w polne myszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewuniu u mnie też słoneczko świeci i jest 13 stopni.Ma błękitnym niebie trochę białych baranków:)
    Zapowiada się cudny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację dużo owoców się marnuje.Teraz młodzi nie chcą pić kompocików tylko colę i inne paskudztwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Baciary - pod jabłonią

    http://www.youtube.com/watch?v=KUcUXMHaRgM

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Izko, a mnie urzekł nocny koncert Jaśka z Cacho Castaña... zachęcam Ciebie i wszystkich Ogrodników do odsłuchania:)
    Słuchałam go rano, przy pisaniu wstępniaka i jeszcze mi brzmią te melodie:)
    Dzięki serdeczne Jaśku:)*

    Osiecką bardzo lubię... to piękny wiersz, dzięki serdeczne:)*

    OdpowiedzUsuń
  8. I kocham stare obrazy i "malarskie" piosenki...:)

    EDYTA GEPPERT "Tak jak malował pan Chagall"

    http://www.youtube.com/watch?v=D-QZlMPiNag&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewuniu ja już w nocy odsłuchałam zatańczyłam tango:)*

    OdpowiedzUsuń
  10. a zakochane oczy lśnią....
    Dzięki Ewuś uwielbiam tą piosenkę:)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Może odwiedzimy malarkę?:)*

    Kasia Nowak: Wizyta u malarki

    http://www.youtube.com/watch?v=_fWa0MJist8

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczna ta "Malarka", taka nastrojowa...:)
    Odwiedzam takie maleńkie galerie i samotnych malarzy na Rynku w Kazimierzu n/Wisłą, i czasem, hmmm... nie mogę się oprzeć, żeby czegoś nie kupić. A to jest miasteczko malarzy:))
    No i od razu mi się kojarzy, ale to też "malarska" piosenka:
    Leszek Długosz - Na Rynku usiąść w Kazimierzu.

    http://www.youtube.com/watch?v=sywhWiRy-pw

    ... wstawiłam pieczeń do piekarnika, zrobiłam sobie kawę i mogę wreszcie troszkę usiąść:)

    OdpowiedzUsuń
  13. :)

    Jestem Malarzem Nieszczesliwym Czerwone Gitary

    http://www.youtube.com/watch?v=zFPxv10Xz8Q

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już jestem po dwóch kawach.
    Wreszcie jem śniadanie:)
    Nigdy nie byłam w Kazimierzu.
    Lubię Długosza chociaż wprawia mnie w nostalgiczny nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja kawa też już druga i do tego banan:)
    Śniadanie zjem za chwilę, a na razie znalazłam "pyszny" wiersz:

    Jalu Kurek-"Jabłko"

    Jabłkiem do warg przywierasz,
    zębami się wpijasz w żywy smak sadu,
    jeszcze w nim zieleń szeleści,
    bije zeń łuna blasku,krąży sok zapachu;
    tyle naraz połykasz jabłkowitej treści.

    Rozgryź mnie,przyjacielu,niby jabłko twarde
    aż do samego środka,do jądra goryczy.
    Człowiek to cierpki owoc;ileż bardziej cierpkie
    jest jabłko świadomości z drzewa tajemnicy.
    ***

    Jak będziesz miała okazję zajrzyj koniecznie do Kazimierza; tu są niepowtarzalne klimaty o każdej porze roku, cudna przyroda splata się z historią i unikalnymi zabytkami:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ewuś jeszcze bułka i będziesz skakać jak Adaś Małysz:)*
    Rzeczywiście "pyszny" wiersz.
    Wiem,że Kazimierz jest piękny.Mam w domu album i czasami "zwiedzam":)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Pawlikowska-Jasnorzewska Maria

    Jabłko

    (podług Safony)


    Wicher wieje, szybko tracą liść jabłonie...
    Spójrzcie, tam, u szczytu jednej, jabłko płonie!
    Minął zbiorów czas, lecz ono pozostało,
    Choć rozbłyska w słońcu barwą tak dojrzałą.

    Czyż wzgardzone, pominięte ludzkim wzrokiem?
    Nie, po prostu za dalekie, zbyt wysokie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Gałczyński Konstanty Ildefons

    Jesień



    Jabłka świecą na drzewach jak węgle w popiele,
    wiatrak pęka ze śmiechu i powietrze miele.

    Jak na fryzie klasycznym dziewczyny dostojne
    z różowymi żądzami mężną wiodą wojnę.

    Już kasztan się osypał i ochłodły ranki;
    o, młody przyjacielu, poszukaj kochanki

    z małym domkiem, ogródkiem, sennym fortepianem,
    która by włosy twoje czesała nad ranem,

    z którą byś po śniadaniu czytał Mickiewicza -
    niech będzie silna w ręku, a piękna z oblicza,

    jak jesień zamyślona, jak Jesień śmiertelna
    i jako jabłka owe cierpka i weselna.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Izko, to bardzo piękne wiersze, szczególnie Jasnorzewska mnie urzekła, dziękuję:)

    A wiesz, ja też coś naskrobałam o jabłoni (zimą):

    Chciałabym

    Chciałabym jabłonią zostać na jesieni,
    barwy swoje zmieniać co dzień o świtaniu,
    kolorowym jabłkiem ładnie się rumienić,
    poddać się łagodnie wiatru kołysaniu.

    Nurzać się codziennie w malinowej woni,
    potem wszystkie listki pozrzucać przed zimą,
    dzikie ptaki w dziuplach przed mrozem uchronić
    i do ciepłej wiosny w słodki sen się zwinąć.

    W kwietniu liścia pączkiem lekko się zielenić,
    a gdy maj podbojem ruszy znów po świecie,
    swą zimową suknię w jasne barwy zmienić,
    cała się obsypać śnieżnobiałym kwieciem.
    ***

    A tak a' propos bułek... nie uznaję - chyba, że grahamki:))

    OdpowiedzUsuń
  20. ... Świat nie jest taki zły - Kunicka, do wiersza Osieckiej:

    http://www.youtube.com/watch?v=8FOIsXGQUqA

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. :)))*
    szukałem Cię wsród - Grzegorz Tomczak - Iwona Loranc

    http://www.youtube.com/watch?v=PG1sfwH8MmU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  22. Ewuniu też tak chciałabym.Piękny wiersz!

    OdpowiedzUsuń
  23. Szczęśliwe jabłonki, mogłabym tak przespać całą zimę...:))
    A teraz dojrzałam do śniadania, na razie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak Ewuniu świat nie jest zły...jest piękny:)

    What a Wonderful World - Louis Armstrong -Kenny G

    http://www.youtube.com/watch?v=4NPc7Y829dE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  25. Bry:)*

    Tak to z samego rana dwie Ewy
    Zaczęły o jabłkach swe śpiewy.
    Jabłka spadają
    Ewki śpiewają.
    Marząc o grzechu ciągną o jabłku dwuśpiewy.

    :)))

    Udanej niedzieli i uważajcie na te swoje rajskie
    jabłuszka. :)))

    Dwa jabłuszka -

    http://www.youtube.com/watch?v=5u-ak4rnIHA&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  26. Smacznego.Zostaw mi trochę szarlotki:)*
    Pa:)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Jaśku:)*
    Wyprawa do sadu...Propozycja nie do odrzucenia:)))*
    Cudownej niedzieli:)*

    OdpowiedzUsuń
  28. Dla Ciebie Jaśku:

    Czerwone Jabłuszko

    http://www.youtube.com/watch?v=wWkkftCEp_M


    ;)*

    OdpowiedzUsuń
  29. Bry, Jaśku:)*
    Nie ma to jak grzech w pięknym sadzie...:)

    Pewien Jaśko, co kochał się w jabłuszkach,
    do ogrodu się skradał na paluszkach.
    Wciąż marzył o grzechu,
    tyle, że bez pośpiechu.
    Ogrodniczka wytargała go po uszkach.
    :)))*

    Miłej, słonecznej niedzieli w jabłkowym zapachu:)

    A może być czerwone jabłuszko?

    http://www.youtube.com/watch?v=wWkkftCEp_M&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. ... no teraz masz Jaśku dwa czerwone jabłuszka, powodzenia :)))*
    Nie widziałam wpisu Izy, jak pisałam limeryk:)

    OdpowiedzUsuń
  31. To obie kusimy Jaśka jabłuszkami:)))*
    Jaśku od przybytku głowa nie boli:)*

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja tymczasem uciekam do sadu...:)
    Piękna pogoda, słonka życzę Wszystkim i... do popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Eech, muszę z przykrością zrejterować do garów. Jako specjalista,zostałem zobligowany do zrobienia smaczliwego drugiego dania obiadu niedzielnego.:))

    Dziękuję paniom za jabłuszka i do wieczerzy :)***

    OdpowiedzUsuń
  34. Szukałem Cię...

    Szukałem Cię wśród jabłek,czereśni,pomarańczy
    Na łące nad jeziorem, gdzie wodna nimfa tańczy
    W księgarniach i kwiaciarniach,wpierw słowa potem kwiaty
    I miałem z tym szukaniem prawdziwe cztery światy

    W kabałach i pasjansach i tam,gdzie wszystko znika
    I w kinie na seansach i w Górnych gdzieś Ustrzykach
    Szukałem w poczekalniach, na wszystkich dworcach świata
    Pytałem listonosza, wróżbitę i prałata

    A gdy mnie już widziałeś, na wiecznie zielnej łące
    Ktoś nagle zakrył Księżyc, a potem zgasił Słońce
    A gdy mnie już widziałeś, w obłoku jeszcze sennym
    Ktoś nagle zgasił Słońce,i potem zakrył Księżyc

    Szukałam Cię na morzu,wypatrywałam w górach
    Pod ziemią Cię szukałam i w umazanych chmurach
    I w gwiazdach Cię szukałam, w tej kosmogonii wiecznej
    Jechałam Wielkim Wozem, na Drodze byłam Mlecznej

    Szukałam Cię na drzewach, wśród liści i kasztanów
    Zjechałam do Braniewa, do ojców Franciszkanów
    Na pasach Cię szukałam i przeszłam każdą drogę
    Szukałam i wołałam:Nie mogę już! Nie mogę!

    A gdy mnie odnalazłeś na wiecznie zielnej łące
    Ktoś nagle zakrył Księżyc, a potem zgasił Słońce
    I znów przemierzać będę, wszechświaty tropem ptasim
    Aż ktoś zakryje Księżyc, na zawsze Słońce zgasi

    Autor: Grzegorz Tomczak

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam:)
    Dla Was,dziewczęta z Ogródka:

    http://www.youtube.com/watch?v=nMO5Ko_77Hk&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  36. http://www.youtube.com/watch?v=jNUq1grwrJE&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    OdpowiedzUsuń
  37. http://www.youtube.com/watch?v=9Cuuu6a01As&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    OdpowiedzUsuń
  38. http://www.youtube.com/watch?v=ltRwmgYEUr8&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    OdpowiedzUsuń
  39. http://www.youtube.com/watch?v=5FUpliL9RGw&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj Adamie.Super muza:)*
    Jestem teraz tańcząca z garnkami:)))

    OdpowiedzUsuń
  41. :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=6PbPO5AAMwg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  42. Zjedz jabłuszko Izo a zapomnisz o garnkach i takich innych prozaicznych rzeczach:)))

    OdpowiedzUsuń
  43. Adamie kusisz mnie jabłuszkiem:)*
    Powinno być odwrotnie:)))*

    Adam i Ewa
    Nudził si Adam w raju niezmiernie,
    Chodzil posępny i zamyślony,
    Miał tylko Boga służył mu wiernie, Lecz oprócz Boga , chciał także żony.

    Bóg , usłyszawszy taką nowine ,
    Krzyknął ze zgrozą , chłopcze szalony,
    Chcesz bym Ci stworzył jakąś dziewczyne ?
    W raju masz wszystko , zaniechaj żony .

    Adam odparł mu na to z ukłonem,
    Zrozum mnie władco najpotężniejszy,
    Jesterm tu sam , a gdybym miał żone,
    Mój żywot byłby o wiele weselszy.

    Więc dobrze , niech tak sie stanie,
    Stworze ci taka istote ,
    Ale pamietaj głupi baranie ,
    Że będziesz miał przez nią kłopoty.

    Więc zaczoił lepić kobiete z gliny,
    Nadając kształty jej opływowe.
    Usta jaj zrobił z soczystej maliny,
    Lokami włosów ozdobił głowe.

    I oto stoi przed nim kobieta,
    Wciąż jeszcze zimna , wciąż jeszcze z gliny,
    Aż tchnął w nią Bóg życie,i spojrzał zdumiony,
    Na swoje dzieło , cudownej dziewczyny.

    Patrzy jak wolno obraca głowe,
    Wygląda jakby ze snu miała sie budzić,
    Bóg sie wystraszył ze stworzył niemowe,
    Lecz nie , zaczyna mówić.

    Chcę do Adama , to pirwsze słowa ,
    Czemu go nie ma , to całe zdanie.
    I zapłakała nagle cichutko,
    Krzycząc przez łzy - gdzie jesteś Adamie .

    Co sie dale działo , to wszyscy wiemy,
    Jakieś paskudztwo,
    Ewe skusiło,
    Dlatego jesteśmy na ziemi ,
    Autor: likry

    OdpowiedzUsuń
  44. A może jednak to było tak:
    Pewnego dnia w rajskim ogrodzie, Ewa zwraca się do Boga.
    - Mam problem.
    - O co chodzi Ewo?
    - Ja wiem, że dzięki Tobie istnieję i mam ten przepiękny ogród, wszystkie
    zwierzęta, tego zabawnego węża, ale ja po prostu nie jestem szczęśliwa.
    - Dlaczego Ewo?
    - Jestem samotna i po prostu rzygać mi się chce jabłkami.
    - Aha Ewo, w takim wypadku stworze ci mężczyznę.
    - Co to jest "mężczyzna"?
    - Mężczyzna będzie wadliwym stworzeniem, mającym wiele złych cech. Będzie
    kłamać, oszukiwać i będzie próżny, tak czy inaczej będziesz miała z nim
    ciężkie życie. Będzie większy, szybszy i będzie lubił polować i zabijać.
    Będzie wyglądał głupio, kiedy się pobrudzi, ale odtąd nie będziesz narzekać.
    Stworzę go w taki sposób, aby dostarczał ci fizycznej satysfakcji. Będzie
    nierozsądny i będzie zabawiał się walką lub kopaniem piłki. Nie będzie zbyt
    sprytny, więc również będzie potrzebował twojej rady, aby postępować
    rozsądnie.
    - Brzmi wspaniale - powiedziała Ewa z ironicznym uśmiechem - ale w czym tkwi
    pułapka?
    - Hm... Możesz go mieć pod pewnym warunkiem.
    - Jakim?
    - Będzie on dumny, arogancki, egocentryczny, więc musisz wmówić mu, że został
    stworzony pierwszy. Pamiętaj, to nasz malutki sekret... Wiesz, tak między
    nami kobietami...

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  45. Izo,teraz,dzisiaj mogę dać Tobie tylko muzykę ale o adamowo-ewych sprawach jeszcze porozmawiamy - obiecuję:))))
    :)->
    http://www.youtube.com/watch?v=8x7Ta89QLo4&ob=av2e

    OdpowiedzUsuń
  46. A na deser:):

    http://www.youtube.com/watch?v=7HdCkki5K_w&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=autoplay

    Trzymaj ale nie naciskaj za mocno piąstki:)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Pozdrawiam Was serdecznie, miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  48. Witaj Danko:)))*
    Miłej niedzieli:)

    Niedziela nad Wisłą

    Autor: Gałczyński

    Już się wszyscy zgodzili:
    szwagier, ciocia, teść,
    że w niedzielę najmilej
    po tym moście się przejść,

    a ja mówię do Zośki,
    że też zgadzam się z tym -
    i na Śląsko Dąbrowski
    co niedziela jak w dym:

    Wisła płynie, płynie, płynie,
    pod mostami srebrzy się.
    a wiatr gra na okarynie
    dla kochanej rzeki swej;

    chodzi słońce po wiklinie,
    błyska słońce znów i znów;
    Wisła płynie, płynie, płynie
    jak melodia do twych słów.

    Mnie nie trzeba za wiele,
    taki jestem od lat:
    trochę słońca w niedzielę,
    żeby słońce i wiatr;

    lubię patrzeć z uśmiechem,
    lubię w dal i na wprost,
    lubię z mostu na rzekę,
    lubię z rzeki na most:

    chodzi słońce po wiklinie,
    błyska słońce znów i znów;
    Wisła płynie, płynie, płynie
    jak melodia do twych słów.

    Pod Krakowem – przez wioskę,
    pod Toruniem – przez las;
    nie najlichsza – Pod Płockiem,
    nie najbrzydsza – gdzie Gdańsk;

    gada falą złotawą,
    taką znaną – jak twarz;
    ale tu, pod Warszawą,
    jak pod sercem ją masz:

    Wisła płynie, płynie, płynie,
    pod mostami srebrzy się,
    a wiatr gra na okarynie
    dla kochanej rzeki swej;

    :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Witejze mi - Tygrysie:)

    Chciołem Cie zapytać, cy zagrołeś wcora z Totolotkiem, bo do wygrania beło 35 milinów złotówek. Jedyn chłop zagroł i pyto swoi baby :

    - Kochanie, co byś zrobiła, gdybym wygrał w totka?
    - Wzięła bym połowę i cię opuściła.
    - OK, trafiłem trójkę, masz tu 8 zeta i wyp.....!

    :)))

    Wyboc, ale muzy Ci nie zadedykuję, bo ześ som jes muzykalny, ale ukłony Ci ślę :)))

    OdpowiedzUsuń
  50. Jest 25~y wrzesień,
    zaawansowana jesień.
    Jabłka trzeba będzie zrywać,
    - nie ma czasu ich podziwiać.

    Do fartuszka spadła gruszka,
    potem za nią, dwa jabłuszka.
    A śliweczka spaść nie chciała,
    - bo śliweczka nie dojrzała.

    Jeż to spryciarz do potęgi,
    on nie znosi tej mitręgi.
    Drepcze sobie pod jabłonią,
    - kiedy się jabłuszka ronią.

    Z jeżem trzeba, tak z ostrożna,
    bo się pokaleczyć można.
    Nawet jak się rozmnażają,
    - przy stosunku uważają.

    Śnieguliczka sobie rośnie,
    w ciut odmianie jest różowej.
    Kto przyjedzie niech zobaczy,
    - to zjawisko wyjątkowe.

    Miły krzew a jest odmieńcem,
    delikatne ma rumieńce.
    Czy się wstydzii, nie śmiem spytać,
    - boję się, bo już przekwita.

    Pani z panem Gadu - Gadu,
    to po prostu niesłychane.
    Wie pan panie, proszę pana,
    - prezes odparł "spieprzaj dziadu"

    Proszę pani, powiem śmiało,
    toż to skandal, co się stało.
    Proszę Pani, lecz dziad żyje,
    - a tamtego ziemia "kryje".

    Jeszcze bym tak długo pisał
    ciekawostek znam bez liku.
    Polityka to mi zwisa,
    - napisałem w pamiętniku.

    Pozdrawiam serdecznie Ogródkowiczów.:))

    *Ludzkie gadanie* - Maryla Rodowicz & Seweryn Krajewski

    OdpowiedzUsuń
  51. Alisha - * Grad damen *

    http://www.youtube.com/watch?v=pkTJ-4flaac&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  52. ♥ Gipsy Mama ♥
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=9Gl2NCIAUuM

    OdpowiedzUsuń
  53. Witojcie juhasie:)))
    Zagrałbym ja w tego Totka alem małej wiary w te czary ,choć pomarzyć o wygranej wolno przecież:)
    Pozwól Jaśku,żebym, tym razem to ja Tobie wysłał nutkę bo dawno dla Ciebie nie grałem:

    http://www.youtube.com/watch?v=mzoknNDr_2w

    Dobrego dnia Jaśku.Idę pomoczyć kija,może jaka kolacja zwiesi się na haczyku?:)))

    OdpowiedzUsuń
  54. ...a jeszcze dla Andrzeja nutka:

    http://www.youtube.com/watch?v=X3m18Q8HyU0&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Elissa & Chris De Burgh - * Lebanese Night *

    Witam Adasiu.Posłuchaj w rewanżu.Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
  56. http://www.youtube.com/watch?v=GK5KwpXNam8
    Lubię Seweryna Krajewskiego.Mam wędkę w domu nową ,nie używaną,córka kilka lat temu zażyczyła sobie na urodziny.Niestety nie było mnie przy tym, bo bym się na to nie zgodziła.Pozdrawiam ogródkowych muzyków :-)

    OdpowiedzUsuń
  57. Witajcie:)
    Ależ tutaj gwarno i wesoło... istny lunapark:)))
    Zaraz po kolei postaram się zapoznać z prezentami, na ile mi się uda...

    OdpowiedzUsuń
  58. Arian Band ft Chris De Burgh - Nori Ta Abadiat(Dostet Daram)

    http://www.youtube.com/watch?v=TGGvLsUYhJ4

    OdpowiedzUsuń
  59. Na początek Witajże mi Tygrysku:)
    Świetnie, że zajrzałeś, cieszę się bardzo z Twoich odwiedzin, bo wiem, że jak jesteś zapracowany.
    Z Twojej muzy najbardziej przypadł mi do gustu Steve Wonder, Shania, Jabłuszko pełne snu i fantastyczny Paszo Wesz dla Jaśka, dzięki serdeczne:)

    Może dla Ciebie To co ja bardzo lubię, bo w Twoim repertuarze nie za bardzo się poruszam...:)
    Chętnie ostatnio słucham Milesa Davisa - "Szkice hiszpańskie" , ale niestety, nie ma tego w necie.
    To dla Ciebie przynajmniej Miles Davis&Chaka Khan:

    http://www.youtube.com/watch?v=mzoknNDr_2w
    ... a nuż Ci się spodoba:)

    Wróciłam właśnie z pleneru, fantastyczna pogoda, bajecznie kolory, tańczące liście i wszystkie uroki wczesnej jesieni.:))
    Tylko strasznie sucho wszędzie, o grzybach przyjdzie nam chyba zapomnieć. Ale samo łazikowanie też ma swoje niezaprzeczalne zalety:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Izko, dziękuję za wielce pracowity dyżur:)
    Tylko błagam, nie przenoś na raz do Ogródka całego internetu z wierszykami (różnistymi), dawkujmy z umiarem i dajmy szansę innym Ogrodnikom:)
    A tekst z 13:25 ma autora, czy z netu? A może Twój? No chyba, że kawał, ale nie podejrzewam:) Wiesz jak jest z prawami autorskimi...
    Nie chciałabym zostać "wypędzona" przez bloggera...
    Miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Edyta Piecha ~ Uciekaj moje serce ~ Эдита Пьеха * Уходи моё сердце *

    http://www.youtube.com/watch?v=KVgnaQt7s5Y

    OdpowiedzUsuń
  62. Ewunia o to Ci chodziło?

    Sketches of Spain- Miles Davis

    http://www.youtube.com/watch?v=E9XT0_WZvCE

    OdpowiedzUsuń
  63. Dzięki Adaś za przypomnienie starszych panów. Ależ
    oni grają - miód malina :))

    To ja jeszcze ich zatrudnię : Old Metropolitan Band - Hit the road Jack.

    http://www.youtube.com/watch?v=2yKWHLl24wo&feature=related

    I "Stary Dziadek" - Jurek Porębski & Old Metropolitan Band, Gdańsk, 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=TFacU0xkTEY&feature=related

    - dla lubiących jazz :)*

    OdpowiedzUsuń
  64. Witaj Jędruś:)

    Czyżby z dziadem kojarzył Ci się stary sad i jabłka? Koniec świata, jak mawiał pan Popiołek...:))
    Tym razem poczęstuję Cię owocami Witolda Lewina:

    Owoce

    Smukłe kolumny wysokich koszy
    Śledzą gałęzi kwitnienie ciągłe –
    Czereśnie czarne jak twoje oczy
    I jabłka – jak twe piersi – okrągłe.

    Podnosisz z ziemi rumiane ciało,
    Które z łoskotem do nóg ci spadło –
    Daniną żywą i ogorzałą
    Hołd ci złożyła ciężarna jabłoń.

    Patrzysz z zachwytem, jak plon bogaty
    Pęcznieje, nim go dłoń twoja zerwie,
    Jak soczyścieją śliwek granaty
    I jak się pieni wiśniowa czerwień.
    ***
    Smacznego, prawda, że pyszne?:)

    A za Chris de Burga bardzo dziękuję, lubię tę muzę...:)

    Dla Ciebie - Chris de Burgh - When I think of you:

    http://www.youtube.com/watch?v=OT-HScYavAg&feature=related

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Jeszcze pozdrowię niedzielnie Danusię:)

    Skoro lubisz Seweryna Krajewskiego, to posłuchaj:
    Seweryn Krajewski - Kto kochał raz:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZrgX26KBjVM&feature=related
    ... troszkę tęskna piosenka, ale ile w niej subtelności:)

    I już się zabieram za słuchanie muzy dla miłośników jazzu:))

    OdpowiedzUsuń
  66. Izko, dokładnie o to... cudne, prawda?
    Dziękuję, nie mogłam znaleźć naprędce, ale dzięki Tobie posłuchają inni Ogrodnicy.
    Mam cały album Davisa, ale ten utwór szczególnie mi się podoba. Lubię trąbkę i skrzypeczki:)

    Jaśku, ci "Starsi Panowie" rewelacja, bluessik w połączeniu z jazzem... dzięki, idę otworzyć sobie piwko:)*

    I niech nam jeszcze czardasza zagrają:

    http://www.youtube.com/watch?v=llzYUb926tM&feature=related

    ...ognisty:)))*

    Old Metropolitan Band - Czardasz

    OdpowiedzUsuń
  67. Cudne Ewuniu...czardasz też!
    Piwko ja mam malinowe .Już otworzyłam:)))

    OdpowiedzUsuń
  68. Teraz członek Old Metropolitan Band Jerzy Porębski postawi - Cztery piwka -

    http://www.youtube.com/watch?v=oE82xIJqhS8&feature=related

    i "Barmanka z Vancouver".

    http://www.youtube.com/watch?v=6PUkNdeO238&NR=1

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  69. Jontuś:)
    Jakbyś dzisiaj zajrzał, to przyniosłam Ci jeszcze jedną makatkę, tym razem z sadu:

    Stary sad

    Jabłka już tylko Bogu podaje
    wszedł jedną nogą
    w niebieskie zwyczaje
    stary sad

    Anioły jabłka suszą
    węgierki szczypią w locie
    sto pociech

    Jeszcze pół ludziom
    pół Bogu widzialny
    w beznadziei straszny
    lecz niepodważalny
    stary sad

    Dziczeje
    powoli wraca do natury
    lecz w swej starości
    sam nie wie do której

    Miesza mu się Newton
    i Adam i Ewa
    już nie ma w nim dawno
    zakazanego drzewa

    Stary
    śmiertelny sad

    Serdecznie Cię pozdrawiam i miłego wieczoru życzę:)
    Ciekawe, czy skończyłeś już wysadzać cebulki w swoim ogrodzie? A u mnie zakwitł bladozielony ciemiernik, jakby trochę za wcześnie... zawsze zakwitał w listopadzie.

    OdpowiedzUsuń
  70. ... wiersz jest autorstwa Adama Ziemianina, przepraszam;)

    OdpowiedzUsuń
  71. Witaj Ewuniu :-)*
    Piękny wiersz, stare jabłonie...zachwycają nie tylko swym wyglądem, ale i smakiem owoców :-)

    Jabłoń

    Zimą w przemarzniętym sadzie
    śnieg się jak siwizna kładzie
    na sczerniałe i pogięte
    ręce w niebo wyciągnięte?

    Modlą się jabłonie stare
    a Bóg ich niezłomną wiarę
    wynagradza zawsze wiosną
    gdy im nowe szaty rosną?
    . . .

    Ja też jak ta jabłoń jestem,
    gdy podobnie wiernym gestem
    proszę wyciągając rękę
    o nadziei mych jutrzenkę?

    Marcin Urban 18.02.2007

    Jabłoń (2)

    Zimą w przemarzniętym sadzie
    śnieg się jak siwizna kładzie
    na sczerniałe i pogięte
    ręce w niebo wyciągnięte?

    Modlą się jabłonie stare
    a Bóg ich niezłomną wiarę
    wynagradza zawsze wiosną
    gdy im nowe liście rosną?
    . . .

    Ja też jak ta jabłoń jestem,
    gdy podobnie wiernym gestem
    proszę wyciągając rękę
    o nadziei mych jutrzenkę?

    Marcin Urban 18.02.2007.

    I jeszcze :

    Jan Sztaudynger

    "Jabłek nie jadam,
    zmądrzałem
    Adam"

    Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru, a ja się już pożegnam.
    Dobranoc, miłych kolorowych snów Ogrodnicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  72. Jaśku:)
    Wypiłam już jedną Krusovicę, jak wypiję dwa piwka, to już będę po stołem, a co mówić cztery... ale jakby się trafił król, to kto wie? :
    Nie znałam Jerzego Porębskiego, śiwtne, lekkie piosenki na niedzielny wieczorek, dzięki:)*
    Przyniosłam Ci bułeczkę:

    Jerzy Porębski "Bułeczki"

    http://www.youtube.com/watch?v=cLQIKgG6zCQ&feature=related

    A za ten uśmiech nic nie zapłacisz:)))*

    OdpowiedzUsuń
  73. :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Z6JY6MrJ2PE

    OdpowiedzUsuń
  74. :-)*

    http://www.dailymotion.com/video/x9tgzl_siadya-pszczoyka-na-jabyonii-i-inne_music

    OdpowiedzUsuń
  75. Jontuś:)
    Dziękuję za wieczorne odwiedziny i piękny wzruszający wiersz Marcina Urbana... zupełnie nie znam tego poety, znowu coś dla mnie odkryłeś...:)*
    Ode mnie masz prezent wyżej, w postaci makatki z sadu Ziemianina, może Ci się przyda na długie, zimowe wieczory? :))
    Bardzo mi miło, że Ci się mój wiersz spodobał...
    Dobranoc, Jontuś, wypocznij dobrze i pięknie śnij:)

    OdpowiedzUsuń
  76. Ewuniu, teraz zauważyłem :-)*
    Bardzo dziękuję, za ten śliczny wiersz Ziemianina, nie znałem.

    Posadziłem :-)*
    Ale jeszcze czeka mnie dużo roboty...jak to w ogrodzie, przed zimą...

    Dobranoc*

    OdpowiedzUsuń
  77. Smaczne były te bułeczki :)*

    OdpowiedzUsuń
  78. ... i jeszcze dla Ciebie:

    "Jak liść na wietrze"

    http://www.youtube.com/watch?v=0_G6aQKY4dg&feature=related

    Dziękuję, pięknie za piosenki:)*
    Jeszcze i w moim ogrodzie jest dużo pracy; trawa rośnie, jak szalona, a kosiarka już zwieziona do garażu...
    Dobranoc:)*

    OdpowiedzUsuń
  79. Jaśku, jeśli bułeczki Cię pokrzepiły, to może jeszcze coś posłuchamy?

    Jerzy Porębski - "Kochanie"
    http://www.youtube.com/watch?v=1BsUfJHbHg0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  80. Dziękuje Ewa za Krajewskiego, nie znałam tej piosenki.
    ŻYCZĘ WSZYSTKIM SPOKOJNEJ NOCY.
    http://www.youtube.com/watch?v=269XwZgYMuI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  81. ... i jeszcze, coś z jabłonią i calvadosem:)

    Jerzy Porębski - "Inna"

    http://www.youtube.com/watch?v=gHEDu2jGIOs&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  82. Dano:)
    Bardzo dziękuję za piosenkę o miłości i dobrej nocy Ci życzę:)
    A przed zaśnięciem posłuchaj jeszcze:

    Sumptuastic - Snij

    http://www.youtube.com/watch?v=BkQr8fg2aEs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  83. I zakończymy Tangiem Zejmana

    http://www.youtube.com/watch?v=0KyZ15pnha4&feature=related

    Dziękuję za wspólne Porębowanie:)))*

    OdpowiedzUsuń
  84. Porębowało się przepięknie, przy gitarze i trąbce, na deskach portowych knajpek, wśród szumu fal... a tango było... namiętne:)*
    Bardzo dziękuję Jaśku:)))*

    OdpowiedzUsuń
  85. Dobranoc Ewuniu.Dobranoc Ogrodnicy:)*
    Dziękuję za miły dzień:)))*

    OdpowiedzUsuń
  86. Dobrej nocy Izko, dziękuję za piękny dzień a Ogródku i - do jutra:)))*
    Oczywiście, ogródkowa dobranocka jeszcze będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  87. Czas więc powiedzieć dobranoc. Dziś Bolesław
    Leśmian: -

    Ja Tu Stoję Za Drzwiami - Za Klonowymi...


    Ja tu stoję za drzwiami - za klonowymi,
    I wciąż milczę ustami - rozkochanymi.
    Noc nadchodzi w me ślady - tą samą drogą,
    Pociemniało naokół - nie ma nikogo!

    Od miłości zamieram - chętnie zamieram,
    I drzwi twoje rozwieram - nagle rozwieram,
    I do twojej alkowy wbiegam uparcie,
    I przy łożu twym staję, niby na warcie!

    Żaden lęk mię nie zlęknie i nie wyżenie,
    Nawet rąk twych po murach spłoszone cienie,
    Choćbyś mnie zaklinała wszystkimi słowy,
    Już ja nigdy nie wyjdę z twojej alkowy.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** jutro nowy
    tydzień i trzeba nabrać sił w śnie:)*

    I kołysanka : Claude Bolling Suite for Flute & Piano-Sentimentale

    http://www.youtube.com/watch?v=Nh-TNi10hvY

    Dziękuję wszystkim i spokojnych snów do poranka:)*

    OdpowiedzUsuń
  88. .♥''''♥.♥''''♥.
    ♥............♥
    ..'♥.......♥'
    ......''♥

    Pa :)*

    OdpowiedzUsuń
  89. Na dobranoc nigdy nie jest za późno.Żegnam się do jutra w tym samym miejscu.Miłych snów.:))

    OdpowiedzUsuń
  90. Przyszedł późny wieczór tej miłej, wrześniowej niedzieli, więc już też się pożegnam dobranocką - z wierszem Leopolda Staffa:

    Ja kocham ciebie!

    Jak tchu dla piersi, tak mi ciebie brak!
    W pochmurnym niebie
    Przeciąga w siną dal wędrowny ptak.
    Niech leci, niech spieszy!
    Niech się serce me pocieszy,
    Że choć on mknie ku tej stronie,
    Gdzie wyciągam tęskne dłonie,
    Rozpaczliwie beznadziejne dłonie...

    Ja kocham ciebie!
    Niech o tym powie ci przelotny wiew,
    Co w sen kolebie
    Samotne szczyty cichych, smutnych drzew.

    Niech leci, niech wieści,
    Że w tęsknocie i boleści
    Nie mógł uśpić mojej duszy,
    Co się męczy w pustce, w głuszy,
    W rozpaczliwie beznadziejnej głuszy...

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - pięknych, kolorowych snów :)*

    A kołysanka niech będzie na flecie:

    Claude Bolling:Suite for Flute and Jazz Piano Trio, No. 1- Irlandaise

    http://www.youtube.com/watch?v=OuFpVm6fTek&feature=related
    Pa... do jutra, pod wierzbą:)*

    A poniedziałek będę miała bardzo zajęty...

    OdpowiedzUsuń