Powered By Blogger

sobota, 24 września 2011

Przyszła wczoraj cicho


Aleja lipowa na Polesiu Lubelskim.


Rajskie jabłuszka z mojego ogrodu.

Przyszła wczoraj cicho z bielą mgieł nad ranem,
w pozłacanym płaszczu z jesionów otrzęsin,
nad sepiową bruzdą w polu zaoranym
rozśpiewała niebo kluczem dzikich gęsi.

Sokiem słodkich jeżyn pobudziła zmysły,
usta wciąż czerwone, jak maki na łące,
zanim szron ją weźmie w srebrnawe uściski
tańczy rudowłosa w promieniu drgającym.

Jeszcze trochę ciepła. Spod zielonych powiek
kasztan filuternie brązem na mnie mruga,
na klonowym listku wiersz napiszę tobie,
jeszcze się nie poddam jesiennym szarugom.

99 komentarzy:

  1. *
    http://www.youtube.com/watch?v=mHF8CX3i4SY&feature=related

    Na jesienne szarugi dobra jest pogoda ducha:)
    Dobrego dnia ze słonkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu...ja też do Ciebie mrugam:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=6TsjbscI0vw

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie, to i ja coś dorzucę :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Goew4Jv8-gg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Adaśku:)
    Zaczarowałeś mnie swoją nocną muzą... dziękuję raz jeszcze Cotku:) Szkoda, że tak rzadko zaglądasz do Ogródka...
    U mnie nie ma żadnej jesiennej szarugi, od rana jest pięknie, nawet mgły dzisiaj nie było...
    A wiesz? Wczoraj naprawdę widziałam trzy klucze dzikich gęsi nad moim wieżowcem...:))
    A na targu są już opieńki i... niestety, tylko opieńki.

    Może jeszcze Doris Day? Też cudownie to śpiewa:

    http://www.youtube.com/watch?v=VZMD_2RZrm4&feature=related

    Pięknego dnia Adaśku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Izko:)
    Odmrugam do Ciebie serdecznie;)* Aaale nam się rozszeleściło, rozjesieniło... i rozzłociło:))

    A mnie wiosna jeszcze woła:)
    "Jesienne liście " - Sława Przybylska:

    http://www.youtube.com/watch?v=6hK5ADZ_SAA&feature=related

    Pozdrawiam cieplutko, miłej soboty w kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnie klucze odlatujących ptaków to dziwnie smutny widok...Codziennie je widzę nad Odrą.U mnie pięknie obrodził w tym roku głóg a i tarnina zaowocowała obficie.Wino z domieszką owoców tarniny jest wspaniałe na zimowe,długie wieczory:)
    :)Dla Was,mój ukochany (jeden z wielu takich:)) zespół...

    http://www.youtube.com/watch?v=h7xF51AFkys&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz

    Przepiękne te rajskie owoce.
    ,,Sokiem słodkich jerzyn pobudziła zmysły..."...***:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Dano:)
    Taki koncert bardzo lubię, tyko rzadko mam okazję słuchać...
    Dla Ciebie - Małgorzata Ostrowska - "Pomyka jesień" - z kluczami dzikich gęsi:

    http://www.youtube.com/watch?v=IcRFdnvpJhs&feature=related

    ... jaki to piękny widok, nie mogłam się napatrzeć:)
    Udanego dnia, Dano:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Otworzyłem wschodnie okna...słońce wspaniale grzeje ospałym,jesiennym ciepłem...

    http://www.youtube.com/watch?v=yD8DcgpLp_w

    OdpowiedzUsuń
  9. Adaśku, to na razie tylko przeloty w cieplejsze miejsca i na bogatsze w owoce żerowiska. Gęsi, żurawie, całe chmary szpaków...
    A kwiczoły bezwstydnie karmią się moimi jabłuszkami:))
    Jeżyny... to takie namiętne owoce...:)
    Za śliczną piosenkę Deep Purple mam dla Ciebie Mistrza Konstantego z wrześniową leśniczówką:

    W leśniczówce

    Tu, gdzie się gwiazdy zbiegły
    w taką kapelę dużą,
    domek z czerwonej cegły
    rumieni się na wzgórzu:
    to leśniczówka Pranie
    nasze jesienne mieszkanie.

    Chmiel na rogach jelenich
    usechł już i się sypie;
    w szybach tyle jesieni,
    w jesieni tyle skrzypiec,
    a w skrzypcach, byle tknięte,
    lament gada z lamentem.

    Za oknem las i pole
    las - rozmowa sosnowa;
    minął dzień i na stole
    stoi lampa naftowa,
    gadatliwa promienna
    jak ze stołu Szopena.

    W nocy tu tyle nuceń
    i śpiewań, aż do rana.
    Księżyc w srebrnej peruce
    gra jak Bach na organach
    i płynie koncert wielki
    przez dęby i przez świerki -
    to leśniczówka Pranie:
    nocne koncertowanie.

    Chodzi wiatr nad jeziorem
    znów zaświecamy lampy;
    o, leśniczówko Pranie:
    lamp lśnienie, migotanie
    księżyc na każdej ścianie,
    nocne muzykowanie.

    Gwiazdy jak śnieg się sypią,
    do leśniczówki wchodzą
    każdą okienną szybą,
    każdą wrześniową nocą,
    w twoim małym lusterku
    noc świeci gwiazdą wielką.

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    Chciałbym kiedyś spędzić parę dni w takiej jesiennej leśniczówce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewuś a pamiętasz ten wiersz...?:):

    DOM NA PRZEŁĘCZY

    Chciałbym mieć dom na przełęczy,
    Dom godny starego kowboja.
    Niech przy tym domu jęczy
    Wiatr w jodłach i sekwojach.
    Domowi i sekwojom
    Niech mruczy czasem grom
    I wyje w krzakach kojot...
    Chciałbym mieć taki dom.
    Gdybym dom taki dostał
    W jakichś skałach i stepach
    To przy domu wodospad
    Musiałby spadać w przepaść
    I ryczeć w ciszę nocną,
    I w blasku słońca grzmieć...
    Nie do wiary jak mocno
    Chciałbym dom taki mieć.
    Konia chciałbym mieć również
    Barwy ognistoryżej,
    Koń pasłby się śród równin
    Położonych poniżej,
    Przybiegałby na sygnał,
    Na sobie znany ton...
    Ten dom by mi się przydał,
    To byłby piękny dom!
    Izb byłoby niewiele,
    Ot, trzy, cztery pewno,
    Lecz moi przyjaciele
    Zmieściliby się wewnątrz,
    Paliłoby się fajki,
    Gadało to i sio,
    Dobry byłby dom taki,
    Dobry jak nie wiem co!
    Gdzieś za jakąś przełęczą
    Nie wiadomą nikomu,
    Pod księżycem, pod tęczą
    Czekasz na mnie mój domu,
    I kiedyś oprę ręce
    O twój sosnowy płot,
    Jeśli wytrzyma serce -
    Zdezelowany colt.

    Mój mistrz,A.Waligórski
    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. :)*
    http://www.youtube.com/watch?v=DjLZ9xbTztU

    OdpowiedzUsuń
  12. A za mistrza Konstantego całuję ręczki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie delikatne, wczesnojesienne ciepło jest rozmarzające, uwielbiam takie dni... już nie upał, a tyle jeszcze ulotnych uroków...:)
    Ale spałam dzisiaj przy uchylonym balkonie i lekko zmarzłam nad ranem:))

    To jeszcze klasycznie wspomnijmy lato:

    Ella Fitzgerald and Louis Armstrong - Summertime

    http://www.youtube.com/watch?v=MIDOEsQL7lA

    OdpowiedzUsuń
  14. :)*
    O jeżach i jeżynach cz.I
    Wiersz może być dla dzieci, ale także dla dorosłych...
    Za mym domem, gdzieś pod lasem,
    mieszkała rodzina,
    Bardzo ostry jeżyk-facet
    i żona jeżyna.
    Jakby tego było mało,
    doszły do rodzinki,
    okrąglutkie, dwie córeczki,
    urocze jeżynki.
    Wieczorami tuż po zmroku,
    słychać tupot jeżych kroków.
    Jeż z jeżową już się wspina,
    uwielbiają ryć w jeżynach.
    Gdy już siedzą w nich po szyję,
    nie wiadomo kolce czyje
    Czy to kłują jeżyn krzaki,
    Czy to te miłe zwierzaki?
    By już więcej się nie mylić,
    sadzę krzaki nowe.
    Jak już mają być jeżyny,
    będą bezkolcowe.
    Jeżom się nie spodobały,
    nie ma ich już z nami,
    Poszły sobie, szukać domu
    z większymi kolcami.
    Z opowiastki morał taki
    I zdania nie zmienie,
    Tam, gdzie w życiu jest przyjemność
    Bywa i cierpienie!

    ******************
    Autor: maluna21

    OdpowiedzUsuń
  15. Adaśku, prawie, że zapomniałam... dziękuję uwielbiam tam wiersz, jak i całą twórczość Twojego Mistrza:)
    Satyryk, a tyle w nim lirycznej duszy...

    A tutaj jesień jak brama:

    Marian Ośniałowski

    Brama

    Senna jesień oprawiona w starą bramę.
    Złoto, czerwień popielaty gasi muślin.
    Wejdziesz przez nią – ustał dzienny zamęt.
    Światło zagaś, zamknij oczy, uśnij.

    Mgła perłowa narzucona na jeziora.
    Omiń tam uśpiona dawno pieśń.
    Sosny w słońcu od jesieni chorym.
    Będzie piękniej, niż to można znieść.

    OdpowiedzUsuń
  16. Izko, nie znałam żadnego wiersza o jeżynach - ten jest pierwszy, dzięki serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ... dla Ciebie - Cygańska jesień

    http://www.youtube.com/watch?v=YyxWJpNI-K8
    :))

    OdpowiedzUsuń
  18. A te jeżyny przy drodze, zerwane w biegu na wędrówce po beskidzkich szlakach, są najsmaczniejsze... wszystkie spacery pachną ich sokiem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne dzięki Ewuniu:)*
    Dla Ciebie Klenczon a ja lecę po chleb.Proza życia:)

    http://www.youtube.com/watch?v=HFccrXO9gLA

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Ewuniu :-)*

    Śliczny wiersz, przeczytałem z ogromną przyjemnością (kilka razy), rzadko się zdarza...że po przeczytaniu wiersza, zamykając oczy, czytelnik "widzi" , "czuje" smak...i zapach... Masz ogromny talent Ewuniu*
    Tak sobie pomyślałem, że sprawi Ci przyjemność, tekst "naszej" ulubionej :

    Dzień w kolorze śliwkowym
    Leszek Długosz

    Po czerni jeżyny
    Po liściu kaliny
    - Jesień, jesień już
    Po ciszy na stawie
    Po krzyku żurawi
    - Jesień, jesień już
    Po astrach, po ostach
    To widać, to proste że
    - Jesień, jesień już
    I po tym że wcześniej
    Noc ciągnie ze zmierzchem
    - Jesień, jesień już

    Po pustym już polu
    Po pełnej stodole
    - Jesień, jesień już
    Strachowi na wróble
    Już nad czym sie trudzić?
    - Jesień, jesień już
    I po tym że w górze
    Wiatr wróży kałuże, tak
    - Jesień, jesień już
    I po tym że przecież
    Jak zwykle, po lecie
    - Jesień, jesień już

    Ach, ten dzień w kolorze śliwkowym!
    - Berberysu i głogu ma smak...
    Stawia drzewom pieczątki
    - Żeby było w porządku
    Że już pora
    Że trzeba iść spać...
    A my tak - po kieliszku, po troszeczku
    Popijamy calutki ten dzień
    - Próbujemy nalewki
    Z dzikiej róży, z porzeczki
    Żeby sprawdzić - czy zima
    To wypić się da?...
    - To się w głowie nie mieści
    Że tak szumi szeleści
    Tak bliziutko, o krok, prawie tuż
    Głębokimi rzekami, pachnącymi szuwarami
    Idzie jesień
    I prosto w nasz próg...
    - Ale co tam! przecież taka jesień złota
    Nie jest zła!
    - Ale co tam! Przecież taka jesień złota
    Niechaj trwa...

    :-)*
    Serdecznie pozdrawiam, życzę wszystkim pięknego jesiennego, słonecznego dnia :-)
    Czeka mnie jeszcze robota w ogrodzie, robię nową rabatę kwiatową...myślałem że pójdzie szybko...ale siły już te (choć w sercu ciągle maj) i potrwa jeszcze kilka dni...

    OdpowiedzUsuń
  21. ...dla Izy:)...:
    http://www.youtube.com/watch?v=QtjUx4szVZM

    OdpowiedzUsuń
  22. Ewuniu :-)*
    My urodzeni jesienią, kochamy jesień. Ja 20 listopada...musiałem "pokochać" tę szaro-burą...

    http://w270.wrzuta.pl/audio/9GnxcAVZzR8/pod_buda_-_urodzeni_jesienia

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  23. :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Ur5K9ULk4go&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  24. ...i troszkę wiosenno-jesiennych mokrości:D:

    http://www.youtube.com/watch?v=3-gerVnc4FM

    Uciekam do swoich obowiązków a Wam słońce wysyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. I dla Jędrusia za piękne wiersze :-)*
    "Bez Ciebie jesień - Zdzisława Sośnicka

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,zdzislawa_sosnicka,bez_ciebie_jesie_.html

    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Jontuś:)
    Dziękuję serdecznie za tak miłe słowa i bardzo się cieszę, że podoba Ci się mój wiersz:)*
    Pisany chwilą...

    Wielką przyjemność sprawiłeś mi Długoszem, to jeden z moich najulubieńszych wierszy o jesieni i w jego wykonaniu piosenka.. mogę się w nią wsłuchiwać codziennie:)

    A dla Ciebie przyniosłam jesienną makatkę:

    Adam Ziemianin

    Makatka jesienna

    brodzisz wśród liści
    jakaś zagadkowa
    może się martwisz
    że jesień znowu
    z rąk się nam wymyka

    a może zasłuchana jesteś
    w koncert jesienny
    na opadłe liście
    z towarzyszeniem strumyka?...

    ... i nie może zabraknąć: - "W żółtych płomieniach liści"

    http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q&feature=related

    ...uwielbiam tę piosenkę i wiersz Osieckiej:)*

    Ja dzisiaj też mam jesienne prace w ogrodzie, jak zdążę, po załatwieniu innych spraw...
    A do rabatki kwiatowej dodaj koniecznie pięknego tulipana Queen of Night, jest ciemnokasztanowy, niedawno kupiłam jego cebulki.

    Serdecznie pozdrawiam i słonecznej pogody w ogrodzie życzę:)*

    OdpowiedzUsuń
  28. http://www.youtube.com/watch?v=FL0hFA9cIP0

    OdpowiedzUsuń
  29. http://www.youtube.com/watch?v=t1I8DDL6haU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  30. http://www.youtube.com/watch?v=752okv5aCFw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  31. ... to prawda Jontuś, urodzeni jesienią tak mają... i jeszcze chyba tak:
    POD BUDĄ -Kiedy usłyszę dobre słowo...

    http://www.youtube.com/watch?v=0074YAIoXEA&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Adaśku, za te jesienne nutki mam dla Ciebie wiersz o jeżynach, troszkę zmysłowo... :)

    Dzikie jeżyny przy drodze

    Te ostatnie lata które
    przechodziliśmy po górach wbrew
    wszystkim przeciwnościom
    zdrowiu pogodzie złośliwym plotkom
    są najważniejsze
    przykryły wcześniejsze jasności
    cienie uśmiechy grymasy smutku
    łzy szczęścia i rozpaczy
    oczekiwanie i długą samotność
    przywróciły nadzieję dały
    niezbędne siły
    pozwoliły dostrzec świat
    inny
    bliski i serdeczny
    świat wolnych ptaków obłoków
    zwierzyny leśnej
    grzybów jagód malin więc
    gdy zobaczyłem
    dzisiaj przy drodze krzak
    dzikich jeżyn
    zaraz ty się pojawiłaś
    obok schylona
    z umalowanymi czarnym sokiem
    palcami i ustami
    i znów świat się zakręcił
    totalnie beztrosko szczęśliwie
    niczym wiejski głupek
    tańczący wesoło na drodze
     
    - Ryszard Mierzejewski

    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Do następnego Adaśku, odpocznij dzisiaj:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Jesiennie się rozmarzyłam...sok z dzikich jeżyn cieknie mi po brodzie...
    Cocie kocham Cię za Klenczona:)*
    Dla Ciebie Anna German:)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=spVoOFxOraU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. Moja jesień

    Przyszła do mnie starsza pani jesień
    Co też mi w swym koszyku przyniesie?
    Może parę rajskich jabłuszek w darze,
    Lub anginą i smutą surowo mnie ukarze.

    Wyśle zimny liścik na liściu opadłym
    Po którym wszystkie nadzieje upadną.
    Obdaruje mnie też i kapiącym deszczem
    Radości uciekły, czy mam mówić jeszcze?

    Pewnie dzisiaj whisky się dopieszczę
    I krzywy uśmiech tutaj dodam jeszcze.
    By nie myśleć co jeszcze przede mną
    Bo swą jesień życia widzę jako ciemną.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jaśku nie smuć się...chodź zatańczymy tango:)*
    http://www.youtube.com/watch?v=nxzcSoSiX1U&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Witajcie mi wszyscy w jesieni:)*

    Jako uzupełnienie mojego wpisu z 11:51 okraszę
    go jeszcze piosenką Łucji Prus i Skaldów - "W żółtych płomieniach liści"

    http://www.youtube.com/watch?v=WBCBgewTZ1Q

    Miłego... :)))*

    OdpowiedzUsuń
  38. Witaj Jaśku:)*
    Piękny wiersz napisałeś...:)* chociaż taki smutny...
    Gdyby nie kolejny Twój wpis, eh... dobrze, że był...
    A ja Tobie odpowiem tak:

    Jesień Cię rozgrzeje pocałunkiem słońca,
    może już nieśmiałym, w jesiennej zadumie,
    jeszcze wszystkich liści wiatr życia nie strącił,
    wierszem Ci zaśpiewam, tak pięknie, jak umiem.

    Gdy na Twojej duszy tylko słone zmarszczki,
    szare wizje snujesz w kolejnej odsłonie,
    aby Cię wygrzebać z zawieruchy zmartwień,
    wyciągam do Ciebie swoje ciepłe dłonie...
    :)*

    Uśmiechnij się, każda jesień życia może być piękna, kolorowa i smaczna, jak dzikie, dojrzałe jeżyny...:)
    … a w żółtych płomieniach liści od rana już cudnie tonie Ogródek:)

    Skaldowie -"Ty"
    http://www.youtube.com/watch?v=oLA7wt-19yU&feature=related

    Pogodnego dnia Jasieńku...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  39. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=z7mEJDzV7GA

    Słoneczka dla Was...:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję Izko za moją ulubioną piosenkę... ogródkowe credo:)
    Daab...
    http://www.youtube.com/watch?v=dVFLkEBE6VE&feature=related

    ... "to nie ja, to się wiercą świerszcze...:)*

    OdpowiedzUsuń
  41. To ja tylko jeszcze dla Was dzierlatki podeślę
    Kasztana :)))

    Para vivir un gran amor - Cacho Castaña

    http://www.youtube.com/watch?v=t6zTFzSvi2s&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudny ten kasztan Jaśku, nigdy go nie słyszałam:)
    Niech więc jeszcze coś zagra:

    Vamos a vivir amiga mía - Cacho Castaña

    http://www.youtube.com/watch?v=9ZLo0_tiGZQ&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  43. Może krótki jesienny spacer...Potem zapraszam do siebie na zupę ogórkową:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Xxc96epanNk

    OdpowiedzUsuń
  44. Racja Ewuś,cudny! Też pierwszy raz słyszę:)*

    OdpowiedzUsuń
  45. Spacer będzie przy dźwiękach flecików i skrzypiec:)

    Gheorghe Zamfir - Antonio Vivaldi - Autumn - Toamna:

    http://www.youtube.com/watch?v=_obEctKb0dQ&feature=related

    ... a ja muszę troszeczkę potańczyć w zapachach pieczonej szarlotki w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Gdy znajdziesz się Jaśku przypadkiem w Lublinie,
    to gwarantuje napewno nie zginiesz.
    Jak wjeżdżasz do miasta ulicą Lipową,
    a tak się krzyżuje z ulicą Brzozową.
    Z kolei Brzozowa się łączy z Dębową,
    Dębowa zaś Jaśku się łączy z Klonową.
    Klonowa prowadzi już wprost do Sosnowej,
    Sosnowa zaś wpada w przecznicę Grabowej.
    Grabowa prowadzi już wprost do Kwiatowej,
    Kwiatowa już leci do ul.Jaśminowej.
    Nie będę się w kółko w swym wierszu powtarzał,
    chcesz Ewę **** odwiedzić to spytaj grabarza.:))

    OdpowiedzUsuń
  47. Szarlotka!!!....to ja idę do Ciebie:)***
    Idę do Ciebie

    Idę do Ciebie słońcem, idę do Ciebie wiosną
    Idę kwiatami, co właśnie pod moim oknem rosną
    Idę melodią Kosmy choć ona o jesieni
    Gdzie zamierają liście... Jakże bym chciała zmienić
    kalendarzowe pory
    Aby z uśmiechem witać wszystkie poranki, wieczory
    I aby wkoło wiosna mogła królować wiecznie
    Bo wtedy jesienne liście nie umierałyby z wrześniem.

    Idę do Ciebie łąką, idę do Ciebie boso
    Zielonawym dywanem skropionym ranną rosą
    Gdzie zapach kumaryny i małe płatki stokrotek...
    usiądę koło rowu nie pójdę z powrotem

    Ewa Willaume-Pielka

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzień dobry Jędruś:)
    Powiem Ci tak... o mnie jeszcze grabarza nie trzeba pytać... ale kto wie, zanim się Jasiek wybierze do Lublina...? ;)

    I gwoli wyjaśnienia dla innych Ogrodników. Na ulicy Lipowej w Lublinie jest ponad dwustuletni, zabytkowy cmentarz, porównywalny z tym wileńskim, na Rossie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cmentarze_przy_ul._Lipowej_w_Lublinie

    Ale byłeś niedaleko... mieszkam w pobliżu dwóch innych cmentarzy, w północnej części miasta.
    I żadna tam Jaśminowa, Klonowa, czy Grabowa, pobłądzilibyście obaj...:))

    Miło pozdrawiam, żyję jeszcze...:))

    OdpowiedzUsuń
  49. Izko, za szarlotkę dałabym się pokroić... mogę ją jeść trzy razy dziennie, to moje ulubione ciasto:)
    A mam świeże spady malinówek w ogrodzie.

    Adam Ziemianin

    Pierwsze rozmowy

    Pamiętasz rozmawialiśmy
    a właściwie
    to ja dla ciebie
    wymyślone jabłka
    prawie z raju zrywałem

    Miałaś wtedy słomkowy kapelusz
    a pestkę w jabłku
    słychać było
    jak spłoszone serce

    Teraz jest inaczej
    wspólnie niesiemy
    pełen kosz jabłek
    z lata
    dojrzałym rumieńcem

    ... i uciekam na razie, a na szarlotkę zapraszam na podwieczorek:))

    OdpowiedzUsuń
  50. :)))*
    Ewa Ogrodowa

    Napisz coś jeszcze
    O miłości
    - prosi Ewa

    Jej długie
    jak noc włosy
    płoną z balkonu
    w dół

    Ogrodowa Ewa
    cała jest miłością
    choć nie składa rąk
    na amen

    Jej oczy płoną
    od słuchania
    a wargi szeptem
    mówią resztę
    -Adam Ziemianin
    :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam ci na jabłuszko
    nawet wielki smaczek.
    Ale w rajskich jabłkach
    - też mieszka robaczek.

    Rajskie jabłka Ewo****,
    jakby nie pryskane.
    Może tym jabłuszkiem,
    - poczęstuję Danę.

    Ona nie wybrzydza,
    ma wilczy apetyt.
    Taka dolegliwość,
    - dokucza niestety.

    Kiedyś nawet zjadła,
    jabłek cały koszyk.
    Potem oglądała,
    - " Daleko od noszy "

    Źle się przez to czuje,
    głowa się Jej kiwa.
    Przyjedzie pan medyk,
    - będzie lewatywa.

    Lekarz do Niej mówi,
    proszę zrobić mostek.
    Muszę się upewnić,
    - czy wyciąć wyrostek.

    Bardzo długo medyk,
    się z diagnozą "spierał".
    Ale w końcu Danie,
    - zapisał "STOPERAN".

    Nim ja opuściła,
    dokuczliwa kolka.
    Brakło jej papieru,
    - poszła na to rolka.

    Absolutną dietę,
    pan medyk zapisał.
    Ale Naszej Danie,
    - to normalnie zwisa.

    Podjada ukradkiem,
    zaleceń nie słucha.
    Jak tak dalej pójdzie,
    - to wyzionie ducha...:(

    OdpowiedzUsuń
  52. http://www.youtube.com/watch?v=5u-ak4rnIHA
    Fajny wierszyk:-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Włodzimierz Wysocki

    Kiedyś umrę... No cóż, wszyscy wiemy, że śmierć nie wybiera,
    Gdyby otruł mnie ktoś, kielich z jadem, bym wypił do dna,
    Bo zabitych nam żal, no i Bóg ich do raju zabiera.
    Żywy ciężki ma los, a o martwych od wieków się dba.

    Ból wykrzywi mi twarz, tracąc siły, na ziemię upadnę,
    Dusza pomknie gdzieś w dal i w przestworza poniesie ją koń,
    Gdy otworzy się raj, kilka jabłek z ogrodu ukradnę...
    Ale tam stoi straż. I bezbłędnie celuje wprost w skroń.

    Już zatrzymał się koń, ale wątpię, bym znalazł się w raju,
    Wokół pustka i piach, nie wiem, po co mój koń mnie tu wiódł,
    Ale nagle mój wzrok padł na bramę żelazną w oddali
    I klęczący tam tłum, czekający na kogoś u wrót.

    Głośno parsknął mój koń, potem znów, jakby w przepaść miał runąć,
    Lecz choć parskał i rżał, w naszą stronę nie zwrócił się nikt.
    Siwy starzec zza wrót chciał ogromną zasuwę odsunąć,
    Ale brakło mu sił, machnął ręką i z oczu nam znikł.

    I nie wzburzył się lud, nikt nie krzyknął, nikt słowa nie wyrzekł,
    Tylko z przodu ktoś wstał, jakby lepiej zobaczyć coś chciał.
    Zrozumiałem, gdy sam rajskiej bramie przyjrzałem się bliżej:
    Za ta bramą był sad pełen jabłek. I krzyż w sadzie stał.

    Siwy starzec zza wrót uniósł dłoń, a więc znak został dany.
    To był sam święty Piotr! Sam apostoł ku górze wzniósł dłoń!
    I ukazał się sad - rajski ogród jabłkami usłany,
    Ale tam stała straż, celująca bezbłędnie wprost w skroń.

    Każdy wiele ma próśb, ale ja wcale wiele nie pragnę:
    Przyjaciela chcę mieć... Rajskich jabłek odurza mnie woń...
    Wierną żonę chcę mieć - właśnie dla niej tych jabłek ukradnę,
    Ale wciąż czuwa straż i bezbłędnie celuje wprost w skroń.

    Siwy starzec zza wrót coś po cichu nakazał strażnikom,
    Ktoś z nich podał mu klucz i do bramy zbliżyli się znów.
    Szarpnął kraty sam Piotr, zardzewiały gwóźdź z zamka mu wypadł.
    Gdy otworem stał raj, tłum przed siebie się rzucił bez słów.

    W piersi brakło mi tchu, stałem z tyłu zupełnie bezradny.
    Pomyślałem: „No cóż... Skoro tutaj mnie przywiózł mój koń,
    Skoro jestem tu już, no to trochę tych jabłek ukradnę...”
    Lecz dostrzegła mnie straż. I bezbłędnie trafiła mnie w skroń.

    I zaświstał mój bat, bezlitośnie nim konia smagałem.
    Wiozę jabłka. I wiem: to nieważne, że garść, a nie wóz.
    Właśnie tobie je dam, bo ty jedna wciąż na mnie czekałaś,
    Nawet wtedy, gdy koń, galopując, do raju mnie wiózł

    OdpowiedzUsuń
  54. Pasarea Paradisului *Bird of Paradice*

    http://www.youtube.com/watch?v=cLBRlmrFha4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  55. :)))*
    http://www.youtube.com/watch?v=M4aZeAC_moo

    OdpowiedzUsuń
  56. Simfonie alba - * The white symphony *

    http://www.youtube.com/watch?v=pg74QRCD53w&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  57. Andrzejku:)

    Coś Cię Jędruś dzisiaj
    chyba gniecie kolka,
    skoro musisz pisać
    o papieru rolkach.

    Nie wnikam w przyczynę,
    co Cię mocno trapi,
    może to dziewczyna,
    z dawnej fotografii? :)

    Może na Cię naszła
    jesienna nostalgia,
    zamiast szukać płaszcza
    myślisz o konwaliach?

    Może wstałeś z łóżka
    dzisiaj lewą nogą,
    twardą masz poduszkę,
    myszy pod podłogą?

    Częstuj się jabłuszkiem,
    a zły humor minie,
    są jak te cycuszki -
    już Ci ślinka płynie? :))


    … a jak tak tęsknisz za konwaliami, to bardzo proszę:
    Dziewczyna z konwaliami Zbigniew Wodecki

    http://www.youtube.com/watch?v=UrtPCNiwdzE

    OdpowiedzUsuń
  58. Dano, ten wiersz Wysockiego nosi tytuł "Rajskie jabłka", dodam jeszcze link do tej piosenki:

    http://www.youtube.com/watch?v=dZfqfYcwcII

    dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  59. A "Smyphonia alba" przecudna, dodam jeszcze -

    Toamna ruginie (The rusty autumn)

    http://www.youtube.com/watch?v=IhiXkx1xEjg&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  60. The Frozen Autumn - * Is Everything Real? *

    http://www.youtube.com/watch?v=qin3D1-pg5o

    ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

    OdpowiedzUsuń
  61. Relax music and video. ~ Nostalgia ~ Piotr Szczepanik.

    http://www.youtube.com/watch?v=19LtcMUxZ8M

    OdpowiedzUsuń
  62. Izko, Jędruś nam ślicznie gra, a my, dziewczyny, chowamy się w jesienne trawy:

    Ewa Willaume-Pielka

    Jesienne trawy

    Tuż koło lasu trawa zeschnięta,
    co letnie słońce jeszcze pamięta
    w złocistych barwach łodyg i kłosów
    związanych w pęki, jak pukle włosów
    właśnie do ziemi nisko się schyla.
    Czyżby się do mnie ona przymila
    i pokazuje złociste łany
    leciutko zewsząd wiatrem muskane?

    Stoję wpatrzona marząc na jawie
    o jesieni życia i o złocie w trawie,
    także o wszystkim, co już nie powróci,
    lecz nie pora, by teraz się smucić,
    gdy przede mną łan cudownej trawy....
    - los jest łaskawy.

    :))

    OdpowiedzUsuń
  63. Jędruś, dzięki serdeczne za przypomnienie "Nostalgii" Szczepanika"... sto lat nie słuchałam tej piosenki...:)

    A tak a'propos myszy... pamiętacie tę piosenkę?
    Jak napisałam wiersz dla Jędrusia, kołacze mi się po głowie:

    Krzysztof Klenczon...:)?

    http://www.youtube.com/watch?v=FL5QcA9s6Uo&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  64. Przepraszam Ewa, zapomniałam napisać tytuł.
    Cudna ta piosenka o rajskim ptaku, nie dam rady wysłuchać wszystkich, bo mam prasowanie.Pozdrawiam cieplutko Ogródek.Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  65. Eric Clapton- * Pretending * (studio version)

    http://www.youtube.com/watch?v=WPeFvNmARnQ

    Pozdrawiam wieczorowo.:))

    OdpowiedzUsuń
  66. Jestem już.Muza śliczna.Dzięki kochani.
    Usmażyłam dorsza a potem wanna...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=NNyXKt61TNI

    OdpowiedzUsuń
  67. :)
    Lubię Erica Claptona... to jeszcze "Bad Love" z Philem Collinsem:

    http://www.youtube.com/watch?v=RFRpMt9rMu0&feature=related

    Odpozdrawiam, miłego wieczoru.:))

    OdpowiedzUsuń
  68. Co powiecie na Caro...?:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Ogpmw20yOSg

    OdpowiedzUsuń
  69. Caro, to ulubienica Jędrusia, już ją "podrzucał" do Ogródka...;))

    That Man!

    http://www.youtube.com/watch?v=rzLOR4LEItM&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  70. http://www.youtube.com/watch?v=2XOVtb7DXc0&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  71. :)*
    Turkusowa polana

    Na turkusowej polanie
    leżę obmywa mnie deszcz
    z nektaru zjadam śniadanie
    pszczoła układa mi wiersz

    Dawno zgubiłam ubranie
    słońce ogrzewa mnie wciąż
    w mieście zostało mieszkanie
    samochód szafa i mąż

    Żadne świąteczne sprzątanie
    plama na stole czy kurz
    na turkusowej polanie
    to nie dotyczy mnie już

    Mam swoje myśli swoje pieśni swoje sny
    dokoła kwiaty wonne oraz bujne trawy
    i tylko niebo widzi czasem moje łzy
    i cztery wiatry przydzielone do obstawy

    Na turkusowej polanie
    leżę obmywa mnie deszcz
    z nektaru zjadam śniadanie
    pszczoła układa mi wiersz

    na turkusowej polanie
    nie prześladuje mnie nikt
    księżyc postawił mi banię
    i były tańce po świt

    Niech tak na zawsze zostanie
    i niechaj wiecznie już trwa
    na turkusowej polanie
    trawa i rosa i ja

    I tylko wczoraj napisałam długi list
    bo chcę ministra od hektarów pięknie prosić
    niech urzędnikom wyda rozkaz który brzmi
    żeby polany turkusowej mi nie kosić

    http://www.youtube.com/watch?v=nyi6WRgMy30

    OdpowiedzUsuń
  72. A jaki Ty masz dzisiaj ładny "wygląd", jesteś na bloggerze:)
    Kataloguję swoje fotki na kompie, bo mam straszny bałagan, a od czasu, do czasu zerkam do Ogródka.

    A jak Ci się podoba ten Starszy Pan?

    http://www.youtube.com/watch?v=rKsL_3xUgpk&feature=related

    ... śliczny...:))

    OdpowiedzUsuń
  73. "Turkusowa polana" to istna perełka, dzięki:)

    Izko, autor, autor - pleassseee... albo wykonawcę, albo tytuł piosenki, bo blogger nałoży na mnie karę i zlicytuje Ogródek (prawa autorskie)...:)

    Tę piosenkę śpiewa Grupa Pod Budą, a autor, to zapewne Andrzej Sikorowski.

    OdpowiedzUsuń
  74. Andrea Bocelli feat. Chris Botti - Italia( Live In Tuscany )

    http://www.youtube.com/watch?v=XV2LUTeZtrI

    OdpowiedzUsuń
  75. Ewuś śpiewa Grupa Pod Budą ale nigdzie nie ma podanego autora.

    OdpowiedzUsuń
  76. Wiem, że nie ma, ale śpiewa Grupa Pod Budą i ok.:))

    To może jeszcze jesień w Krakowie?
    Pod Budą - Jesień w Krakowie

    http://www.youtube.com/watch?v=qpfzm0Fk-5w&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Sarah Brightman-Scarborough Fair

    http://www.youtube.com/watch?v=Z5bHsrD0wic

    OdpowiedzUsuń
  78. Dzięki Izko i Jędrusiu - pięknie gracie:)
    Przy robocie ze zdjęciami słucham sobie ślicznej muzy:)

    Andrea Bocelli & Laura Pausini 2007 "Dare To Live"

    http://www.youtube.com/watch?v=N5q67TA8bv4&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Jesień - muzyka Johan Sokoloff / Иван Соколов /

    http://www.youtube.com/watch?v=_wnopwUAfvI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  80. Koncert w chmurach / Valleys / - muzyka Johan Sokoloff./Иван Соколов /

    http://www.youtube.com/watch?v=VU8ungnrNMs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  81. George Baker - The Fisherman ~

    http://www.youtube.com/watch?v=gVDMPz8gfIM

    Pożegnam się Ewuniu**** do jutra.Dziękuje za miły dzień, gościnność wiersze i muzę.:)
    Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  82. W podzięce może uda mi się wkleić jesienny listek:


    __§§§
    __§§§§§§
    __§§§§§§§§§§
    _§§§§_§§§§§§§§
    §§§§§§_§§§§§§§§§
    §§§§§§_§§§§§§_§§§
    §§§§§§§§_§§§_§§§§
    _§§§§§§§§§_§§_§§
    ___§§§§§§§§$
    ..................$
    ....................$

    i w prezencie czajnik:

    Adam Ziemianin

    Prezent na jesień

    Mam dla ciebie
    Czajnik
    Do parzenia herbaty
    Taki zwyczajny
    Porcelanowy
    W banalne wzory
    Ty przecież
    Tak lubisz
    Jasne i dobre wiersze
    Przepić łykiem
    Ciemnej herbaty
    Gdy przyjdą
    Listopady

    :))

    OdpowiedzUsuń
  83. ... Dobrej nocy Jędruś, dziękuję za miłą sobotę w Ogródku i Twój pracowity dzień :)
    Prezenty masz powyżej. Przyjemnych snów, do jutra:)

    OdpowiedzUsuń
  84. Izko, przepiękny ten koncert w chmurach... rozmarzyłam się:)
    Dla Ciebie:

    Coś się kończy i coś się zaczyna...Ennio Morricone

    http://www.youtube.com/watch?v=9f1oysxGgto&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  85. I ja też powiem Sampaństwu codzienne i tradycyjne ogródkowe dobranoc. Dziś też Kazimierz Przerwa - Tetmajer.

    Gdzieś ty...


    Gdzieś ty, o gdzieś ty?... Kocham cię, jedyna,
    kocham cię zawsze... Zdasz mi się tak bliska,
    że tylko rękę wyciągnąć ku tobie,
    a ręka, zda się, twą rękę uściska.

    I tylko ramię wyciągnąć ku tobie,
    a ramię kibić twą obejmie wiotką,
    i tylko lekko zgiąć cię, a ku piersi
    ty się pochylisz i uśmiechniesz słodko...

    I tylko usta wyciąnąć, a twoich
    ust się poczuje pocałunek... Nieba!
    Aby już nigdy nie zatęsknić do niej,
    ileż lat jeszcze przetęsknić potrzeba?..

    I kołysanka w wykonaniu dzisiejszego odkrycia -
    Kasztana - "Y apareciste tu" - Cacho Castaña

    http://www.youtube.com/watch?v=0qeNcxzyoFw&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** przyjemnej, jesiennej nocy, po sobotnim przepracowaniu:)***
    i do poranka...

    OdpowiedzUsuń
  86. Śliczny ten wiersz Jaśku...:)*
    Dzień był bardzo miły, chociaż już lekko chłodnawy i jesienny... Pora już na moją dobranockę, dziś z wierszem Marii Pawlkowskiej-Jasnorzewskiej:

    Zanurzcie mnie w niego

    Zanurzcie mnie w niego
    jakby różę w dzbanek

    po oczy,
    po czoło,

    po snop włosa jasnego -
    niech mnie opłynie wkoło,
    niech się przeze mnie toczy
    jak woda całująca
    Oceanu Wielkiego.
    Niech zginie noc, poranek,
    blask księżyca czy słońca,
    lecz niech on we mnie wnika
    jak skrzypcowa muzyka -
    gdy mi do serca dotrze,

    będę tym, co najsłodsze,
    Nim –

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** czarownych snów i słodkiego wytchnienia:)***

    ... za chwilkę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  87. ... i kołysanka - oczywiście z Kasztanem:)

    Cacho Castaña - Para Vivir Un Gran Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=Ndlw_Yp5lP4&feature=related

    Dobranoc...***

    OdpowiedzUsuń
  88. Dobranoc, Ogrodnicy. Ewa, gratuluję Ci listka:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=5MU9rFAhprA

    OdpowiedzUsuń
  89. ___(¯`v´¯)__(¯`v´¯)___(¯`v´¯)
    __(¯`(●)´¯)_(¯`(●)´¯)_(¯`(●)´¯)
    ___(_.^._)___(_.^._)___(_.^._)

    Dobranoc Kochani:)*
    Dziękuję za cudowny dzień:)***

    OdpowiedzUsuń
  90. http://www.youtube.com/watch?v=cxO2xi8BTKI&feature=related
    Tak się napatrzyłam na liście w Ogródku,że kupiłam sobie dzisiaj jesienną pościel.Jednym słowem będę dzisiaj spać z jesienią. Dobranoc:-)

    OdpowiedzUsuń
  91. Iza, śliczne kwiatki,idę na kurs rysunku:-)

    OdpowiedzUsuń
  92. Dzięki Dana:)*

    Lara Fabian-Adagio

    http://www.youtube.com/watch?v=bnhs_rmbqQs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  93. Dobrej nocy Dziewczyny:))
    Dzięki za kwiaty i piosenki, pa, do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  94. To jeszcze " Czy trzeba śpiewać tango" - Kasztan Cacho :)))***

    http://www.youtube.com/watch?v=a9qnctLIaSE&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  95. El amor que nunca muere - Miłość nigdy nie umiera - Cacho Kasztan

    http://www.youtube.com/watch?v=ivFHkJAsPvw&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  96. I jeszcze Cacho Castaña - Sin Tí - Bez Ciebie

    http://www.youtube.com/watch?v=dQC8nIcOwCM&feature=related

    ***

    I Mariah Carey - "Without You" dla panów w tej samej piosence :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Hat1Hc9SNwE

    i tłumaczenie tekstu -


    Nie , ja nie mogę zapomnieć tego wieczoru
    Twojej twarzy kiedy odchodzisz
    ale myślę, że po prostu tą drogą
    historia miała się toczyć.
    Ty zawsze uśmiechałeś się ale w twoich oczach
    ukazywał się smutek
    tak , ukazywał się.

    Nie , ja nie mogę zapomnieć jutra
    kiedy myślałam z całym mym smutkiem
    że kiedy miałam ciebie tutaj
    pozwoliłam ci odejść
    I teraz jest jasne
    że powinnam pozwolić ci wiedzieć
    co powinieneś wiedzieć

    ref . Nie moge żyć
    Jeśli życie jest bez ciebie
    Nie moge żyć
    Nie moge poświęcać się nigdy więcej
    Nie moge żyć
    Jeśli życie jest bez ciebie
    Nie moge żyć
    Nie moge poświęcać się nigdy więcej

    Więc , ja nie moge zapomnieć tego wieczoru
    Twojej twarzy kiedy odchodzisz
    ale ja myślę że po prostu tą drogą
    historia miała się toczyć.
    Ty zawsze uśmiechałeś się ale w twoich oczach
    ukazywał się smutek
    tak , ukazywał się.

    ref . Nie moge żyć
    Jeśli życie jest bez ciebie
    Nie moge żyć
    Nie moge poświęcać się nigdy więcej
    Nie moge żyć
    Jeśli życie jest bez ciebie
    Nie moge żyć
    Nie moge poświęcać się nigdy więcej

    ***

    Dziękuję i dobranoc miłym słuchaczom:)*

    OdpowiedzUsuń
  97. Jaśku:)*
    Wysłuchałam wszystkie piosenki Kasztana przy pisaniu nowego wstępniaka rano, to jest cudna muza, którą można słuchać o każdej porze dnia...
    "Twoja muza" jest zawsze prima sort, podziwiam Twój gust muzyczny i dziękuję pięknie:)*

    OdpowiedzUsuń