Powered By Blogger

piątek, 2 września 2011

Ostatnia pocztówka z Beskidów


W objęciach "Zbója Gór" na Jamnej.


Rzeka Biała.


Wąwóz Czarownic (rezerwat Skamieniałe Miasto)






Bodziszki.


W Wąwozie Czarownic też kwitną goryczki...:)

Tu do okien lasów zaglądają gwiazdy,
jeżeli przenikną przez buków listowie,
w zielnych aromatach nad kamieniem każdym
noc rozściela szafir spod przymkniętych powiek.

Na drobnych bodziszkach słodko grają świerszcze,
jakby chciały moją tęsknotę utulać,
w błękicie goryczek pochowałam wiersze,
zapędzone wiatrem, postrzępione w chmurach.

Echo wyśpiewało ostatnią piosenkę,
skryło się na skale w malutkiej paprotce,
skoczyłam przez strumień, czas mi podał rękę,
krajobraz zwilgotniał w łez ostatniej zwrotce.

94 komentarze:

  1. No,no,no!
    I poszła do Zbója
    Siadła na kolanie.
    Zbój się tak uśmiecha,
    Że to podejrzane.

    Nie puszczaj dzieweczki
    Samej na wycieczki,
    Bo tam znajdzie zbója
    I się w nim zabuja.

    Nie puszczaj dziewczyny
    W te dalekie krainy,
    Bo tobie zamiast żony
    Pozostanie snopek słomy.

    :)))

    Bry:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. jontek z koliby2 września 2011 08:41

    Witaj Ewuniu :-)*
    Piękne zdjęcia, cudna ta goryczka i delikatnej urody bodziszki...
    Ten Wąwóz Czarownic, to przepiękne, ciekawe miejsce, jakby czas się zatrzymał.
    Urocza para, Ty i "Zbój Gór" :-)***
    Twój wiersz, jakże pięknie oddaje urokliwość miejsca.

    A mnie tak się skojarzył :

    Kazimierz Wierzyński
    Kapelusz biorę pod pachę i drogą

    Kapelusz biorę pod pachę i drogą
    Śliską od deszczu, gdzie mnie nic nie czeka
    I gdzie nie spotkam na szczęście nikogo,
    Idę i kłaniam się lasom z daleka.

    Gwiżdżę i śpiewam, i śmieję się głośno:
    Jak się masz, jasny błękicie na niebie?
    Płuca zapełniam ziół modlitwą rosną
    I coś mądrego mówię sam do siebie.

    A kolorowe wśród zboża straszaki,
    W czerwonych czapkach i na jednej nodze,
    Na migi dają mi tajemne znaki
    I wznoszą ręce, gdy do nich podchodzę.

    Hej, jak mi dobrze, jak świeżo, radośnie,
    Jak lekko! Sama w dal niesie mię droga
    I w piersiach młodość mi od nowa rośnie,
    I jestem chyba podobny do boga.

    Jakem szczęśliwy - powiedzieć nie umiem!
    O, mieć tak duszę do słońca rozśmianą!
    Teraz to wiem już i dobrze rozumiem,
    Czemu ujrzałem świat o piątej rano.

    O, trawy mokre, żółte koleiny,
    Glisty ze szczelin wyłażące skrycie,
    Plamy wsi białych, kapliczki i młyny,
    O, mój bezbrzeżny, bezdenny zachwycie!

    O, drogo moja deszczami umyta
    I wysuszona parującą spieką!
    Nieś mię, gdzie zechcesz, jeno niech zakwita
    Przede mną zawsze twe modre: daleko.

    Serdecznie pozdrawiam w słoneczny poranek :-)*
    Miłego dnia Ogrodnicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jontek z koliby2 września 2011 08:44

    :-)*


    http://www.youtube.com/watch?v=9kIUxWrXCJ4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. Bry, Jaśku:)*
    Cieszę się, że wstałeś w dobrym humorze:)))

    Niejedną "dzieweczkę"
    ten Zbój już przyjmował,
    potem na ławeczce
    piwkiem je częstował.

    Można się zabujać,
    bo przystojny wielce, ;))
    po górach se hula
    łamie kobiet serce.:))

    Mojego nie złamał,
    ono nie dla niego
    coś do ucha kłamał,
    dobrze wiem, dlaczego...:))

    Może odrobinę
    uszczknął, lecz nie całość,
    a mi się balować
    jakoś z nim nie chciało.:))
    ***

    ... "ja cóż, włóczęga, niespokojny duch, ze mną można tylko pójść na wrzosowisko i zapomnieć wszystko"

    http://www.youtube.com/watch?v=JyHs9t5CHIU

    Pozdrówka serdeczne na cały dzień i słoneczka pięknego:)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm, widzis Jontuś, mo nos tutek, krucafuks, dwóch śwarnych góroli, a polazła do Zbója i jesce mu
    siadła na kłolano i co Ty na to? Jo zem jest
    zbulwersuwany.:)))

    Pozdrowiom Cie serdecnie, a i dlo Twoi Hanusi
    posyłom całuska:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Jontuś:)
    Nie wiem, czy już nie zanudziłam Ogrodników tymi górami... ale to ostatnia pocztówka...
    Dziękuję, za łaskawe spojrzenie...:))*
    Cudowny wiersz Wierzyńskiego, odkryłeś mi go po raz pierwszy, a tak świetnie oddaje moją łazikową naturę...

    Przyniosłam Ci "Noc księżycową w górach" Leopolda Staffa:

    Noc księżycowa w górach

    Dziką srogość samotnych, skamieniałych gór
    Łagodzi marzycielskie księżyca milczenie.
    Usta podniebnych szczytów, ssące piersi chmur,
    Piją gwiazd patetycznych nieme zachwycenie,

    Noc zaczajona w borach, jak wojownik w grodzie,
    Czerni śpiące doliny aksamitnym tuszem,
    By stanąć po północnym księżyca zachodzie
    W hełmie nieba pod Drogi Mlecznej pióropuszem.

    Pozdrawiam najserdeczniej, przyjemnego dnia Jontuś, a zajrzyj dla oddechu do Ogródka:))*

    ... jeszcze piosenka...

    OdpowiedzUsuń
  7. jontek z koliby2 września 2011 09:26

    Jasinku :-)
    Jo powiem tak, no tyn Zbój...coby nie godać, kawoł chłopa jest, do tego zalotny...ale jo uwierzył Ewusi, ze sie Jej nie bardzo...podobało :-)*
    A, podobno, tak godajom starzy Górale, w zyciu trzeba wszystkiego spróbować...i jo pretynsji nie wnosze :-)***
    Pieknie Cię Jasinku pozdrowiom z rana :-)
    W imieniu Hanusi, dziękuję za całusa :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. ... i piosenka dla moich Górali, którzy mi tutaj tak pięknie muzykują:

    Eleni - Muzyka twoje imię ma

    http://www.youtube.com/watch?v=lwO49qsLr3k&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, Jontusiu i Jaśku:)))*
    W górach (każdych) można całować się do woli...
    Mam dla Was taki wiersz...

    Marian Ośniałowski

    W Sowich Górach

    Pachnący świerków cień
    Słowików chór co noc
    Świtem tu wsącza w dzień
    Cichutką skargę drozd.

    Na dnie zielonych dni
    Gorący lata dreszcz
    Tu nie zobaczy nikt
    Całuj się ile chcesz.
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  10. jontek z koliby2 września 2011 09:41

    Całuj mnie całuj...

    http://www.youtube.com/watch?v=PlGfpswHJJ4


    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  11. ... chłopoki, ja Zbója tylko lekko po główce posmyrała...:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. :)

    Jontuś, jak tak godos, to i jo tyz muse uwierzyć:)

    Golec Uorkiestra - Szafa

    http://www.youtube.com/watch?v=K1PkZdm4jxw

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  13. :)*
    Miętowe niech będą...

    http://www.youtube.com/watch?v=uOsCpIMbF6k&feature=watch_response

    OdpowiedzUsuń
  14. jontek z koliby2 września 2011 09:49

    Ewuniu :-)
    Jak już żartujemy...to od tego smyrania :

    Kazimierz Wierzyński
    Szumi w mej głowie

    Szumi w mej głowie jak w zielonym boru,
    Przez włosy radość wielka mi się dymi,
    Jam niebieskiego cały jest koloru,
    Wypiwszy niebo jak puchar olbrzymi.

    Słońce jak monokl złoty noszę w oku,
    Księżyc w pierścionku, gwiazdy w butonierce,
    Siedem mil robię w każdym moim kroku
    I ze czternaście lat ma moje serce.

    Na śmiechu jeżdżę przez świat jak na koniu,
    Wszędzie ponosząc i zawsze z kopyta,
    Turnieje z wichrem wyprawiam na błoniu
    I każda brama w tryumfie mię wita.

    W duszy codziennie wesołe mam święta,
    Na pocałunki liczę rok upojny,
    Wszystkie kochają się we mnie dziewczęta,
    Bo jestem - mówcie, co chcecie - przystojny.

    Młody i zdrowy, i najradośniejszy,
    Z gwiazd pieczęciami, jak koniak i morze,
    Renesansowe - helleńsko - dzisiejszy,
    Bezczelny w latach i jasny w kolorze.

    I jeszcze, jeszcze! Ach, zarozumiały
    Na każdym punkcie - choćby marnym - życia
    Nigdy niesyty jego świetnej chwały,
    Megalomański ekstatyk użycia!

    Bo cóż mi więcej do szczęścia potrzeba,
    Gdy mi wyznała prawda niezawodna,
    Że wychylając wielki puchar nieba,
    Niebieskiej ziemi nie wypijam do dna?

    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaśku, bardzo zachęcająca ta szafa, aż dodam jej tekst...:)

    Schowoj sie ze mnom miła
    tam do starej szafy
    tam nie bedzie matuli
    tam nie bedzie taty

    Pobawimy sie razem
    w tej szafie w doktora
    Jo cie miła przebodom
    a ty bedzies chłora

    (ref.) Nie kuś ze mie deble
    nie kuś ze mie deble
    idź w pierony
    Łostow ze mnie w spokoju
    doktorku skońcony

    Pozwól ze mi ze sobom
    cosik pokramarzyć
    bo bedemy ło tym zaś
    pło cichutku marzyć

    Nie trza nom sie uwijać
    nika sie nie poli
    Ty sie seblec, a jo sie
    spytom ka cie boli

    (ref.) Nie kuś ze mie deble...

    Co sie bedemy cykać,
    swoje roki momy
    Jestek dzisioj medycnie
    do cie nastawiony

    (ref.) Nie kuś ze mie deble...

    ... cuuudna piosenka:)))*

    Oby się tylko ta szafa nie zapaliła...

    http://www.youtube.com/watch?v=bqD0QfIj1Mo&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. jontek z koliby2 września 2011 09:58

    Szeptem do mnie mów...


    http://www.youtube.com/watch?v=l_8S8aFU0ZY&feature=related

    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  17. Jontuś, a tośmy się od rana rozcałowali na całego...:)))
    A Ty wiesz, jak to jest...

    Kazimierz Wierzyński

    Usta twoje całując

    Usta twoje się snują, usta twe się wodzą,
    Jak dwa ptaki różowe, po mnie lekko chodzą,
    Jak dwa światła natchnione, oczu dotykają,
    Usta twe mnie zabrały, usta twe mnie mają.

    Jak wyznania wstydliwe, jak szepty szalone,
    Powtarzam w ustach twoje usta niezliczone,
    Od uśmiechu w kącikach do smaku języka -
    Usta twoje całują i świat cały znika.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  18. ... eh... odśpiewam tę samą piosenkę z Reginą Bielską:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=1tLtTsHd4ag&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  19. jontek z koliby2 września 2011 10:10

    :-)* Piękny wiersz...

    Ewuniu, Wierzyński jest poetą, niedocenionym...
    Ale wystarczy poznać jego wiersze, pisał cudownie.
    A wiesz co napisał o Wierzyńskim Marian Hemar ?

    Napisał tak :

    To nasz najlepszy poeta, Emilko.
    Nie mamy odeń lepszego poety.
    Nie mówię, że on taki dobry. Tylko
    powiadam, że on najlepszy. Niestety.

    Ewuniu, miłego dnia życzę :-)***

    OdpowiedzUsuń
  20. :)*

    Lublinianka, taka jedna
    chciała chłopa z drewna.
    Zbója poderwała
    główkę mu smyrała.
    Lecz jego miłości nie jest wcale pewna.

    :)***

    http://www.youtube.com/watch?v=fcAcB48hotg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  21. Wierzyński mnie zauroczył całkowicie dzięki Tobie, a przyznam się, że jakoś nie bardzo chciało mi się kiedyś do niego zaglądać...
    Pięknie napisał o liryce:

    Liryka

    Jest po to, aby w każdym człowieku
    Ciemne, podziemne drążyć kopalnie,
    W sekundzie każdej i w każdym wieku
    Rozstrzygać nieodwołalnie.

    W skatach korytarz przebić wybuchem,
    Zetlałe w mroku roztrącić kości,
    Trafić przeczuciem ślepym i głuchym
    Wprost w sedno ostateczności.

    I nocą zguby, gdy światy runą,
    Na same dno się zwalą rozbicia,
    Trwać ocalałą, świetlistą łuną
    Nad sensem śmierci i życia.

    - Kazimierz Wierzyński

    ... właśnie, trzeba umieć trafić tym przeczuciem tak, jak On...

    Dziękuję... miłego, Jontuś:)

    OdpowiedzUsuń
  22. jontek z koliby2 września 2011 10:25

    Jasinku :-)*
    A`propos, chłopca z drewna :

    Bolesław Leśmian
    Panna Anna

    Kiedy wieczór gaśnie
    I ustaje dzienny znój -
    Panna Anna właśnie
    Najwabniejszy wdziewa strój.

    Palce nurza smukłe
    W czarnoksięskiej skrzyni mrok
    I wyciąga kukle,
    Co ma w nic utkwiony wzrok.

    To -jej kochan z drewna,
    Zły, bezmyślny, martwy głuch!
    Moc zaklęcia śpiewna
    Wprawia go w istnienia ruch.

    On nic nie rozumie,
    Lecz za niego działa - czar...
    Panna Anna umie
    Kusić wieczność, trwonić żar...

    W dzień od niego stroni,
    Nocą - wielbi sztywny kark,
    Nieugiętość dłoni,
    Natarczywość martwych warg.

    „Bóg zapomniał w niebie,
    Że samotna ginę w śnie!
    Kogóż mam prócz ciebie?
    Pieść, bo musisz pieścić mnie!"

    Pieści ją bezdusznie,
    Pieści właśnie tak a tak -
    A ona posłusznie
    Całym snem omdlewa w/nak.

    Śmieszny i niezgrabny,
    Swą drewnianą tężąc dłoń,
    Szarpie włos jedwabny,
    Miażdży piersi, krwawi skroń.

    Blada, poraniona,
    Panna Anna bólom wbrew
    Od rozkoszy kona
    Błogosławiąc mgłę i krew!

    Poprzez nocną ciszę
    Idzie cudny, złoty strach...
    A śmierć się kołysze,
    Cała w rosach, cała w snach.

    Potem nic nic słychać,
    Jakby ktoś na dany znak
    Nie chciał już oddychać - -
    Byle istnieć tak a tak...

    A gdy świt się czyni -
    Panna Anna dwojgiem rąk
    Znów zataja w skrzyni
    Drewnianego sprawcę mąk.

    Sztuczne wpina róże
    W czarny, ciężki, wonny szal -
    I po klawiaturze
    Błądząc dłonią - patrzy w dal...

    Dźwięki płyną zdradnie,
    Płyną właśnie tak, a tak...
    Chyba nikt nie zgadnie -
    Z kim spędziła noc i jak?

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  23. :)*
    Nie sroż się mój Jaśku drogi,
    chociaż siadłam mu na nogi
    drewno zimne było,
    na tym się skończyło.
    Do kochania nie znalazł mi drogi.

    :)***

    Pomykam do Ciebie:

    http://www.youtube.com/watch?v=N4wh-WqSfSU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  24. jontek z koliby2 września 2011 10:29

    Chłopak z Drewna...


    http://www.youtube.com/watch?v=uvfgemkZ0m0


    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  25. ... aleście się na mnie zawzięli za tego Zbója...:)))

    Przecież mówią mi Meshuge:

    http://www.youtube.com/watch?v=QU5OpkXl1o4&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  26. ...aż mnie zatkało
    i połatane zadrżało :)))*

    Nie znałem tej piosenki. Super.:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ledwie z życiem uszłam,
    goniła mnie rója.
    Wkrótce pech mnie spotkał
    - wpadłam w ręce zbója.

    W pierwszej chwili, myślę,
    tutejszy Janosik.
    Weźmie i ukradnie,
    - mi ostatni grosik.

    Alee, że zobaczył,
    dobrze wychowaną.
    Nie czekając długo,
    - wziął mnie na kolano.:)

    A mnie zazdrość bierze,
    przekleństwami ciskam.
    Przecież to jest Ewa****
    z internetu - bliska.:)

    Jesteście podobne,
    jak te dwie wiewiórki.
    Ewuś**** ma synusia,
    - a Danuś - dwie córki:)

    W górach, jak to w górach,
    wcześnie się ściemniało.
    Chciałam pstryknąć fotek,
    - też nad rzeką Białą.

    W Wąwozie Czarownic,
    także chwilę byłam.
    Ale ich nie było.
    - i nie zobaczyłam.:(

    Po wertepach chodzę,
    grają marsza kiszki.
    Nie pójdę do domu,
    - ujrzałam bodziszki.:)

    Jak mnie nikt nie widział,
    urwałam goryczki.
    Jak przyjdę do domu,
    - wsadzę do doniczki.:)

    Pożegnałam wkrótce,
    tamtejszego zbója.
    Jak wrócić do domu?
    - napadnie mnie rója.

    Miałam bułkę z sobą,
    była ona z miodem.
    Oszukam te pszczółki
    - wrócę przed zachodem.:)

    Kanapeczkę zjadły,
    ciekła pszczółkom ślina.
    A ja już musiałam,
    - wracać do Lublina.

    Pozdrawiam serdecznie,
    miłego dnia życzę.
    Ściskam z całej siły,
    - skończył się wierszyczek...

    OdpowiedzUsuń
  28. ... eh... chłopaki, zaśpiewajcie sobie męski protest song, jeśli tak Wam Zbój dokuczył...:)))

    Agnieszka Osiecka

    Męski protest song

    Szaleje ruch wolności bab
    i wyzwolenia bije gong,
    a nad mężczyzną setki klap
    i setki połączonych rąk.

    Niech pęka naszych kajdan stal
    i niech wolności kwitnie pąk,
    nie nasza rzecz to płacz i żal,
    niech płynie męski protest song.

    To myśmy wynaleźli róż,
    a także meliorację łąk,
    a dla nas tylko zimny tusz?
    Niech płynie męski protest song...

    To dla was tyra męski ród
    od Raciborza po Hongkong,
    a dla nas tylko gniew i chłód?
    Niech płynie męski protest song.

    To przez was nam siwieje skroń
    i ręce zaczynają drżeć,
    a damom wciąż mężnieje dłoń...
    I to ma być ta słaba płeć?

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  29. *Życie od nowa* - Zdzisława Sosnicka & Budka Suflera

    http://www.youtube.com/watch?v=j89943p_SrQ

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj Jędruś:)
    Miło mi, że spotykam Cię co dzień na ławeczce pod wierzbą...:)

    Wszyscy się uparli dziś na tego Zbója,
    niepotrzebnie Wam go chyba pokazałam...
    łagodny jak świerszczyk, oczka ma w lazurach,
    a ja mu w podzięce ręką pomachałam..:))

    To koniec wędrówki, zamknęłam wspomnienia
    i już we mnie jęczy włóczykija serce...
    Czas mi się rozdzwonił w nowych wydarzeniach,
    za rok tam powrócę i opowiem więcej.:))

    Dziękuję za wiersz... pozdrawiam cieplutko, chociaż ze strasznie bladym słoneczkiem dzisiaj:))

    OdpowiedzUsuń
  31. ... i jeszcze ciągle "Uczymy się żyć" - Zdzisława Sośnicka:

    http://www.youtube.com/watch?v=4Vm5ieTFxMM&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zdzisława Sośnicka*Wokół Ciebie krąży cały świat*

    http://www.youtube.com/watch?v=Nq-6Fbk_fxg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  33. No, ładnie, ładnie tu sobie swawolicie od rana
    ;-))))*
    Ewuś*, super zdjęcia ;)
    Ten Zbój to bardziej na krasnala mi wygląda ;-)))

    Macie tu jeszcze Słodycze ;-)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=6UORJqvTvPY

    Może wpadnę jeszcze wieczorkiem, bo kompletny dzisiaj mam kocio*kwik.
    Pozdrówka dla wszystkich i jeszcze jedna dla Ewy
    piosenka z szalonym tańcem ;-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=yuJxYmJlEHY

    OdpowiedzUsuń
  34. Witaj Małpeczko:)
    Może być i krasnal... ale z takim nosem?..;-))
    Dzięki za słodycze w słowach i w piosence (uwielbiam... gorzką czekoladę), a ten szalony taniec fantastyczny...:)

    No to sobie jeszcze potańcujmy; lubisz swinga?

    http://www.youtube.com/watch?v=mxPgplMujzQ&feature=related

    ... jejku... aż mi nogi przytupują:)))

    Pozdrówka Małpuś, do następnego...:)

    OdpowiedzUsuń
  35. ... dla Jędrusia:
    Zdzisława Sośnicka - Czy jest gdzieś taki ktoś...

    http://www.youtube.com/watch?v=ZithbRNsPE8&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  36. http://www.youtube.com/watch?v=TimkSIxSzTM&feature=related
    Pozdrawiam Ogrodników. Miłego popołudnia:-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Tak sobie myślę, że chyba znajdzie się ktoś, kto ustawi moje serce w ogniu...

    Zdzisława Sośnicka - *You set my heart on fire*

    http://www.youtube.com/watch?v=NTevtv2WVxI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  38. http://www.youtube.com/watch?v=3wUN75jov7M

    OdpowiedzUsuń
  39. http://www.youtube.com/watch?v=zaHHrHHMpe8
    Cieplej Ci już Andrzejku?

    OdpowiedzUsuń
  40. Michał Bajor- * Nie chcę więcej *

    http://www.youtube.com/watch?v=KiX41HdIN1Y&NR=1

    Pozdrawiam.Miłego wieczoru.:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam popołudniową porą:)
    Cichutko tak... ?
    Szczęśliwość powszechna przy piątku ogarnęła Ogrodników? Rabatki nie podlane ;))
    Ktoś się Zbója wystraszył, albo li to jaki przypadek... :)

    Przypadek

    Największym artystą
    Jest przypadek
    Gdy rzeczywistość
    Bije cię w zadek
    Nim wyobraźnia się w formę
    Przyoblecze
    Widzisz wyraźnie
    Jak mało wiesz człowiecze
    Fakt taki stworzy
    Nie dzieło czy eksponat
    Bo sztuka może
    Psu wypaść spod ogona
    Gdy biorą w łeb
    Teorie twe najrzadsze
    Nie wściekaj się
    Że życie jest bogatsze
    Zarozumialcze
    Najprostszą dam ci radę:
    Największym artystą
    Codziennym artystą
    Złośliwym artystą
    Jest przypadek

    Ktoś rozlał atrament
    To bukiet czarnych róż
    Ta na suficie plama
    To mapa ciepłych mórz
    Na pianę piwa
    Opada gradem
    Kwiat z kasztanowca
    Koło budki
    Wielkim artystą jest przypadek
    Człowiek artystą jest malutkim

    Twoje paletko zrudziałe
    W jesień tak późny las
    Za oknem tańczy gałąź
    Wachlarz dalekich gwiazd
    Twoja dziewczyna
    Ma usta blade
    Jak Primavera
    Boticellego
    Wielkim artystą jest przypadek
    Każe prawdziwym powstać piegom

    Zarozumialcze
    Najprostszą dam ci radę:
    Największym artystą
    Codziennym artystą
    Złośliwym artystą
    Jest przypadek

    autor: Jonasz Kofta

    ... a może wszyscy przy piątku... hmm.. poszli w Polskę?

    http://www.youtube.com/watch?v=AA0kjqAuUwg&feature=related
    :)
    Pozdrawiam miło na początek miłego weekendu:))

    OdpowiedzUsuń
  42. ... a nie...:)))
    przepraszam, nie widziałam Jędrusia i Dany jak pisałam... już zaglądam:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jędruś, a co Tobie tak smutno?
    Może zaprosisz mnie do swoich snów?
    Zdzisława Sośnicka:

    http://www.youtube.com/watch?v=_EMZcgcD0co&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Zgodnie do powiedzenia - sen daje siłę, toteż
    się nie upierałem i mam za sobą dżemkę poobiednią.
    A dla Ewuni****- *One Day* - Gary Moore

    http://www.youtube.com/watch?v=3bINmmNpViM&feature=fvwp&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  45. Dano, ładnie grasz... kocham piosenki Bajora... myślisz, że Jędrusiowi będzie cieplej?
    To ja Ci pomogę, "nie trzeba mówić nic" - Michał Bajor:

    http://www.youtube.com/watch?v=tff9ciy1ZsI&feature=related

    Dzięki za wsparcie, może we dwie damy radę?...:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Oczywiście, ale "Codziennie pomyśl o mnie chociaż raz"
    - http://www.youtube.com/watch?v=Fe4zk50kbTo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  47. To dobrze, że pospałeś... pewnie reszta męskiej załogi Ogródka też odpoczywa.:)))

    Jędruś, ja nigdy nie wątpię w taki dzień (Gary Moore), dziękuję serdecznie za dedykację:)

    A tymczasem... a pewnie, nawet nie raz... a przynajmniej "Raz na jakiś czas":

    http://www.youtube.com/watch?v=nCW6V22MfJY&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Jeszcze wypijmy wina, po lampce...
    "Wino samotnych" .. Michał Bajor
    http://www.youtube.com/watch?v=vmzU175seAA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  49. Wino... chętnie, jeśli czerwone...:)
    I co, chcesz zapominać?
    Zapominam... Michał Bajor:

    http://www.youtube.com/watch?v=Dqn2F5FbuHg&feature=related
    :))
    Myślę, że to się tak do końca nie uda... mimo wina...

    OdpowiedzUsuń
  50. Jontuś:)
    Buszując po Wierzyńskim (zaraziłeś mnie), znalazłam jego wiersz do Leopolda Staffa:

    Do Leopolda Staffa

    W małym mieście (z którego tu wszyscy się śmieją)
    Trzy korony, pamiętam, ukradłszy mej matce,
    Kupowałem twe książki w niebieskiej okładce
    I z szczęścia zataczałem się miejską aleją.

    Miasto było po wierszach Ameryką wielką,
    Świat wołał sygnałami ze szczytów swych tylu
    I ziemia pod wylewem budziła się Nilu,
    I ja płynąłem wtedy do morza swą deltą.

    Gdy w ulice zamknięte aleją jak broszką
    Światła nocnych pociągów rzucały swą zamieć,
    Powtarzałem po cichu twe wiersze na pamięć
    I na prowincji było mi tęskno i gorzko.

    Wiem, że to są wyznania najbłahsze na świecie,
    Nie obchodzą nikogo, zbyteczne zaiste,
    Każdy przecież w dzieciństwie miał swego artystę,
    Kiedy kochał się w wierszach, zazdrościł poecie.

    Lecz wszystko się powtarza, rzecz równie wiadoma,
    Jak rym idzie po rymie, jak księga po księdze,
    Ty jesteś mą młodością, mym snem o potędze.
    Dziw, że ciebie żywego dotykam rękoma!

    A jeśli już mam wyznać pragnienie najszczersze,
    Chciałbym bardzo, by nie zgasł mój głos bezpotomnie
    I w miasteczku odległym ktoś myślał tak o mnie,
    Jak ja o tobie - niosąc pod pachą me wiersze.
    ***

    Miałeś rację, pisze cudownie, a do tego w swojej skromności, oddaje hołd poprzednikom...

    Pozdrawiam Cię serdecznie w piątkowy wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Wszystko jest możliwe na leśnej polanie...

    *Na leśnej polanie* - Michał Bajor

    http://www.youtube.com/watch?v=pK0oXT7RyKU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  52. A szczególnie w górach Jędruś...:)
    Ale trzeba zrobić ten "Pierwszy krok"... Michał Bajor:

    http://www.youtube.com/watch?v=DhU-FwDjB5Y&feature=related
    ... "lecz jak zatrzymać czas"?...:)

    OdpowiedzUsuń
  53. jontek z koliby2 września 2011 19:37

    Ewuniu :-)*
    Cieszę się, bo lubię Wierzyńskiego, mam tomik pt "Wierzyński-Liryki" i znalazłem tam wiele pięknych wierszy. Ot, choćby ten :

    Kazimierz Wierzyński
    Do poetów

    Bóg wziął nas do swojego na termin rzemiosła
    I nakazał w nim służyć śród burz i rozgromu,
    Bo wiara nasza góry nad światem przeniosła
    I u stóp mu je kładła, pod próg jego domu.

    I otośmy wybrani, i stało się słowo
    Pośród nas, którzy błądząc w marzeniu i dźwięku,
    Gdy wieczny ciężar dźwignąć pragniemy na nowo.
    Śmierć świata mamy w oczach, a rannych na ręku.

    Cokolwiek szept nasz powie, jęk wszystko zagłuszy,
    Cokolwiek wyśni serce, przekreśli się zbrodnią,
    Szatan zstąpił na ziemię, nie Bóg ludzkiej duszy,
    Góry nikt nie podźwignął. my padliśmy pod nią.

    I tak padać w tej służbie będziemy do końca,
    I tylko gorzka prawda osłodzi konanie,
    Ze w nas był wiary świata jedyny obrońca,
    Bo minie nawet wojna, a słowo zostanie.

    Pozdrawiam miło :-)*

    OdpowiedzUsuń
  54. jontek z koliby2 września 2011 19:41

    Żal mi nadziei - M.Bajor


    http://www.youtube.com/watch?v=eMhRjBvZk_w&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  55. Jontuś:)
    Ślicznie Wierzyński też napisał Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej (chociaż pewnie masz w swoim tomiku, ale może Ogrodnicy też chętnie przeczytają):

    Lilce Pawlikowskiej

    Czy marmur może mieć na skórze puch,
    Czy słońce może być inne
    I woda morska inna,
    I oczy nasze inne,
    I dotyk inny,
    I słuch?

    Tędy,
    Gdzie te czarnowłose, brzydkie dziewczęta
    Powinna chodzić Lilka,
    Zadawać pytania,
    Odpowiadać,
    Księżna udzielna,
    Piękna, dowcipna,
    Uśmiechnięta.

    Zdaje się, że ją tu widziałem.
    Nie ma jej?
    Czyżby umarła
    Nieśmiertelna?

    Nie pamiętam.

    Wierzyńskiego znam tylko z internetu. W domu mam Gałczyńskiego (opasłe tomisko), skromny wybór wierszy Tuwima, kilkutomowego Norwida, Osiecką (z Przyborą - listy), Pawlikowską-Jasnorzewską, ks.Twardowskiego, Poświatowską i paru jeszcze innych, ale bardziej współczesnych poetów... Reszta - internet...
    Jeszcze mnie jednak nęci szelest kartek... nie ma nic przyjemniejszego jak przeczytać sobie przed zaśnięciem kilka stron. A najlepiej się czyta w poczekalniach i kolejkach w różnych urzędach i instytucjach...:))

    OdpowiedzUsuń
  56. ... cudna piosenka Bajora, Jontuś, dziękuję...:)*

    A ja... "Kocham jutro" - Michał Bajor:

    http://www.youtube.com/watch?v=OtfAr5D_Kr8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  57. ... sam już nie wiem * Być albo nie być *

    http://www.youtube.com/watch?v=7Kt9ahEzQW8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  58. jontek z koliby2 września 2011 20:04

    Ewuniu :-)*
    No, to masz tak jak ja, czytam w książkach, potem szukam w internecie...żeby nie przepisywać :-)*
    Ten wiersz, jest smutny, ale ja uważam go za jeden z najpiękniejszych...

    Kazimierz Wierzyński
    Nie daj się smucić

    Boże, Boże,

    Nie daj się smucić mojej żonie,
    Ona jest wszystkim, co mi pozostało,
    Marzeniem, pisaniem,
    Kwiatami na dworze,
    Brzozą białą.

    Rano, kiedy gotuję kawę,
    Słucham: ona oddycha głęboko, śpi.
    Co mam najlepszego,
    Pierwsze myśli, muzę moją,
    Zanoszę jej do pokoju,
    Kładę jak gazety
    Przez szparę u drzwi.

    Cały dzień jej pokazuję,
    Co tylko mi się uda,
    Ptaki w nowy upierzone kolor,
    Wiersze, obłoki, cuda.

    Ale to nie wystarcza,
    Choćby wieczór nadpłynął najciszej,
    To nie wystarcza,

    Choćby wieczór zapadał najsłodziej,
    Ona usłyszy,
    Jak wszystko stracone
    Raz jeszcze nadchodzi
    I szczęściem zdradliwym obarcza.
    Zabiera mi żonę.

    Nie daj jej smucić się więcej,
    Ona jest wszystkim, co mi zostało,

    Marzeniem, pisaniem,
    Kwiatami na dworze,

    Brzozą białą
    I ostatnią nadzieją,
    Czekaniem.

    Ewuniu, pięknie dziękuję, ale ja już się pożegnam...
    Dobranoc :-)*
    Miłych, kolorowych snów, Ogrodnicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  59. jontek z koliby2 września 2011 20:08

    Pocałuj na dobranoc...


    http://www.youtube.com/watch?v=RuYl9OGbvfM

    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  60. Jontuś:)
    Bardzo dziękuję za miły dzień, cudne, poranne hulanki i żarciki, liryczny wieczór... :)*
    Na dobranoc przyniosłam Ci coś o księżycu mistrza Konstantego (też zalazłam w książce i wkleiłam z internetu):

    Klient wymarzony

    Kapelusze. Kapelusze.
    Numery małe. Numery duże,
    żaden nie trafia w sedno.

    "Dlaczego nie ma średnich numerków?"
    stawiam pytanie. Pytam cierpko.
    Bo ja mam głowę średnią.

    A w ogonku ktoś śpiewa
    z Mozarta uwerturę,
    oczy ma jak ze srebra,
    a czuprynę jak chmurę.

    Dziwny facet zaiste.
    Raz rumiany. Raz blady.
    I uszy ma srebrzyste.
    I zbliża się do lady.

    Uśmiechnięty radośnie
    swą uwerturę pieje.
    A głowa raz mu rośnie,
    raz (o, rany!) maleje.

    Kapelusz siłą rzeczy
    każdy leży jak ulał,
    więc facet nie złorzeczy,
    lecz bierze i wybula.

    Z powodu tych fantastyk
    szmer powstaje wśród osób,
    bo zgłębić pragnie każdy
    te sztuczki i ten sposób.

    Czy to elektrycznością?
    Czy jaki zastrzyk nowy?
    A gość na to: "Po prostu!
    Mam zmienny rozmiar głowy.

    Raz jest taka jak bania,
    że nie przejdzie przez lufcik,
    raz mała niesłychanie,
    bo robię się maciupci.

    A po czasu upływie
    mogę głowę powiększyć".

    "Lecz kto pan jest właściwie?"
    "Księżyc"

    - K.I. Gałczyński

    Dobranoc Jontuś, pogodnych snów:)*

    ... i jeszcze będzie piosenka...

    OdpowiedzUsuń
  61. ...dobrze, ale jeszcze "Zatańczmy razem"...

    http://www.youtube.com/watch?v=PKrhe6-yeZM&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  62. Jędruś... być, być... koniecznie... nawet dla tej "Chwili":

    http://www.youtube.com/watch?v=hXjt1AagEBo&feature=related

    ... "obudź się na chwilę, pomyśl ile w księzycowym pyle wielkich planów, małych szczęść..:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Uśmiechów tego świata,
    nie może nikt policzyć.
    Bo wśród tak wielkiej liczby,
    - jest mnóstwo tajemniczych.

    Dzisiejszy ranny uśmiech,
    wieczorem chce przybliżyć.
    Widnieje na pocztówce,
    - to uśmiech Mony Lisy.

    Ktoś na kolanach Zbója,
    to widać, jak na dłoni.
    To robił zdjęcie, owe,
    - japoński "Panasonic":)

    Rozdzielczość doskonała,
    (chcesz uśmiech, ten przybliżyć).
    Ja dawno to zrobiłem,
    - to uśmiech Mony Lisy:)

    Jak chcecie, to mi wierzcie,
    (ja wcale Was nie bujam).
    Możecie przecież spytać,
    - tu miejscowego Zbója..:)

    Schowałem do albumu,
    ten uśmiech mi się przyda.
    Dziękuje panie Zbóju,
    - co mieszkasz... aż w Beskidach...

    Wszystkim dziękuje za dzisiaj.Pozdrawiam i życzę spokojnej nocy.:)

    OdpowiedzUsuń
  64. "Mona Lisa" Song by Nat King Cole

    http://www.youtube.com/watch?v=EG-A_qTAKEI

    OdpowiedzUsuń
  65. Andrzejku... :)
    Zawstydziłeś mnie troszkę... ale w wielkiej pokorze i podzięce kłaniam się Tobie nisko...:)

    Na ten wiersz nie wypada mi odpowiadać...

    Dla Ciebie - Podróżą każda miłość jest... Michał Bajor:

    http://www.youtube.com/watch?v=huHkmUcYoW0&feature=related
    *

    Dziękuję za piękną rozmowę piosenkami, Twoje wiersze i cały dzień...
    Dobrej nocy Jędruś, przyjemnych snów i do jutra po wierzbą:)

    OdpowiedzUsuń
  66. Podobnie do wczorajszej dobranocki, w dzisiejszej też Witold Wieszczek: -


    KOCHANIE


    Ile ziarenek piasku skrzypi pod stopami,
    tyle razy zbyt wcześnie się z Tobą żegnałem!
    Ile wody w jeziorze, ile dróg za nami,
    tyle razy się w Tobie już zakochiwałem!

    Inaczej każdym razem, a przecież do końca,
    całą duszą, umysłem, całym kruchym ciałem!
    I jak Ikar w tym szale płynąłem do Słońca
    i na milion sposobów się w Tobie spalałem.

    A kiedy mi się zdaje, że znam już je wszystkie,
    że dzisiaj niczym nowym nie dam się zaskoczyć,
    wzywasz czary na pomoc i błogim uściskiem

    zabierasz mnie w ramiona tej cudownej nocy!
    A ja tonąc w Tobie, znowu się zachwycam!
    By pokochać was wszystkie zabraknie mi życia...

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** przyjemnej nocki:)))*

    OdpowiedzUsuń
  67. ...i kółysanka :

    CUANDO NO DICES NADA, WHEN U SAY NOTHING AT ALL !!!
    http://www.youtube.com/watch?v=xZzreaK3ABw&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  68. To jeszcze sobie zagram :)

    The Corrs - One Night

    http://www.youtube.com/watch?v=XmzYMh13MIo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  69. Dzisiaj ja się lekko zdrzemnęłam.... a Jaśko już był z dobranocką...
    Przepraszam za spóźnienie:)
    Mam nadzieję, że jeszcze może ktoś przeczyta...
    Rozsmakowałam się w wierszach Witolda Wieszczka i moja dobranocka też będzie z jego wierszem:

    ZOSTAŃ

    Zostań! Nie wychodź jeszcze! Już zasłaniam okna!
    Wyłączę telefon, przestawię zegary!
    Nie dla nas dzień dobry... nie zmrużyłam oka...
    Dzień dobry tylko dla tych, co tej nocy spali.

    Zostań! Nie wychodź jeszcze! Samej nie zostawiaj! T
    Teraz, gdy nieznośnie pali całe ciało!
    Niedzielne spacery... wiem, one nie dla nas,
    ale teraz bądź ze mną, może tak być miało.

    Pomogę Ci zdjąć buty, wrócić do pokoju,
    ułożę się w pościeli przytulnie przy Tobie,
    przecież wiesz, że Cię kocham, lecz nie mów nikomu!

    Zostań! Ja wiem, że słyszysz, choć nic nie odpowiesz,
    chociaż nic nie mówiłam, nikt lepiej od Ciebie
    tego czego nie mówię, czego nie wiem, nie wie.

    - Witold Wieszczek

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów pięknych:)))*

    ... i dobranocka...

    OdpowiedzUsuń
  70. … i moja kołysanka:
    śpiewa Michał Bajor „Walc szczęścia” - słowa Jonasz Kofta:

    http://www.youtube.com/watch?v=Fg6u1FedON4

    Walc szczęścia

    Dlaczego nagle tak
    to spadło na nas gdy w zaułki dnia
    tacy powszedni, przypadkowi
    i bezwiedni i pobledli - zbłądziliśmy

    Tak czekałam na to wiele długich lat
    i w oka mgnieniu, w zachwyceniu
    świat się zmienił kiedy Ty mi w drogę wszedłeś
    niosąc w oczach ból i blask

    W taki dzień narodzić się, otworzyć oczy
    żyć, tam być, tam gdzie Ty
    Dlaczego nagle tak
    to spadło na nas nie wie żadne z nas
    już nie pytajmy, uciekajmy
    uciekajmy miły, kiedy mamy szczęście
    kiedy miłość mieszka w nas

    Dlaczego nagle tak
    zwyczajnych słów brakuje miły nam
    i potrafimy tylko milczeć
    albo śpiewać, cicho śpiewać
    by nie gniewać ciszy

    Tak czekałam na to wiele długich lat
    i już nie chciałam, nie wierzyłam
    nie marzyłam że mnie spotka kiedyś szczęście
    i doczekam tego dnia

    W taki dzień narodzić się, otworzyć oczy
    żyć, tam być, tam gdzie Ty
    Dlaczego nagle tak
    to spadło na nas nie wie żadne z nas
    już nie pytajmy, uciekajmy,
    uciekajmy miły, kiedy mamy szczęście
    kiedy miłość mieszka w nas.

    Pa, do miłej soboty...:)*

    Jasieńku, właśnie się obudziłam....:)***

    OdpowiedzUsuń
  71. ... to ja Tobie też jeszcze zagram... bardzo piękny, delikatny głos ma The Corrs... więc może jeszcze raz -

    The Corrs - Don't Say You Love Me

    http://www.youtube.com/watch?v=iK7uMY3Zg9U&feature=related

    Nie mów, że mnie kochasz

    Widzialam to miejsce już tysiąc razy
    Czulam to wszystko juz wcześniej
    i za każdym razem, gdy dzwoniłeś
    czekalam myslac, ze nie zadzwonisz w ogole

    znam tę twarz, ktorą teraz noszę
    widzialam to w moich oczach
    i myslalam ze to takie wspaniale. ciaglę się boję,
    ze bedziesz zawsze odchodził.

    zrobilismy to raz i zamknales drzwi
    nie pozwol mi upasc za nic wiecej.

    nie mow ze mnie kochasz, chyba ze na zawsze.
    nie mow ze mnie potrzebujesz jesli nie zamierzasz zostać.
    nie dawaj mi tego uczucia jesli tylko ja w nie wierzę.
    spraw zeby to bylo prawdziwe lub zabierz wszystko.

    lapię sie na usmiechaniu się, sama
    myslac tylko o twoim glosie
    sen o twoim dotyku to za wiele
    wiesz ze nie mam zadnego wyboru.

    ref.

    nie mow ze mnie kochasz, chyba ze na zawsze.
    nie mow ze mnie potrzebujesz jesli nie zamierzasz zostać.
    nie dawaj mi tego uczucia jesli tylko ja w nie wierzę.
    spraw zeby to bylo prawdziwe lub zabierz wszystko.


    zrobilismy to raz i zamknales drzwi
    nie pozwol mi upasc za nic wiecej.

    nie mow ze mnie kochasz, chyba ze na zawsze.
    nie mow ze mnie potrzebujesz jesli nie zamierzasz zostać.
    nie dawaj mi tego uczucia jesli tylko ja w nie wierzę.
    spraw zeby to bylo prawdziwe lub zabierz wszystko.

    powiedz że mnie kochasz
    nie mów że mnie potrzebujesz jeśli nie zamierzasz zostać.
    nie dawaj mi tego uczucia jesli tylko ja w nie wierzę.
    spraw zeby to bylo prawdziwe lub zabierz wszystko.

    daj to wszystko
    albo zabierz to wszystko

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  72. ...i The Corrs - Wszystkie miłości w świecie

    http://www.youtube.com/watch?v=yhg3lBGFeac&feature=related

    *****

    The Corrs - Give_ me_ a_ reason

    http://www.youtube.com/watch?v=0KqDvTcXTYo&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  73. ... i jeszcze... uwierz mi gdy mówię Ci:

    The Corrs - Love to Love you

    http://www.youtube.com/watch?v=tk_Loiw2kaI&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  74. ... i:

    The Corrs - What can i do (Cóż mogę zrobić... abyś mnie...)

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=pUVmKivT-98
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  75. i nie mogę sobie odmówić: - Summer Wine - The Corrs i Bono

    http://www.youtube.com/watch?v=Bj6nhpC5Qbo&feature=related


    Tłumaczenie :
    Truskaweczki, wisieneczki
    Pocałunek Anioła Na wiosnę
    Moje letnie wino zrobione żartem
    Z Tych Wszystkich Rzeczy Przechadzałem SIĘ po miescie W srebrnych dzwoniących ostrogach Piosenka którą zaśpiewałem DLA nielicznych Ona zobaczyła Moje srebrne ostrogi I powiedziała: "Niech minie troche Czasu, podaruje Ci letnie wino " Och .. Letnie wino Truskaweczki, wisieneczki Pocałunek Anioła Na wiosnę Moje letnie wino zrobione żartem Z Tych Wszystkich Rzeczy Zdejmij srebrne ostrogi i Pomóż mi zabić Czas ja podaruje Ci letnie wino Och ... Letnie wino Oczy mi sie kleją, usta milczą Próbowałem wstać , ale Nogi odmówiły mi posłuszeństwa Ona zapewniła Mnie w niespotykany sposob I wlasnie wwtedy Dala mi więcej letniego Wina Och ... Letniego Wina Truskaweczki, wisieneczki Pocałunek Anioła Na wiosnę Moje letnie wino zrobione żartem Z Tych Wszystkich Rzeczy Zdejmij srebrne ostrogi i Pomóż mi zabić Czas A ja podaruje Ci letnie wino Och ... Letnie wino Kiedy obudziłem SIĘ Słońce świeciło mi prosto w oczy Moje srebrne ostrogi zniknęły głowa Pękala mi w szwach Zabrała srebrne ostrogi Dolary nawet moniaki Zostawiła Mnie spragnionego letniego Wina Och ... Letnie wino

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  76. ... a ja sobie nie odmówię:

    The Corrs & Bono - When the Stars Go Blue

    http://www.youtube.com/watch?v=XV_dbCF1jOA&feature=related

    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie

    Tańczę gdy gwiazdy stają się niebieskie
    Tańczę gdy zmierzch zapada
    Tańczę w moich drewnianych butach
    W ślubnej sukni

    Tańczę poza 7 ulicą
    Tańczę przez podziemia
    Tańczę-mała marionetka
    Jesteś już szczęśliwa?

    Gdzie idziesz gdy jesteś samotny?
    Gdzie idziesz gdy gwiazdy stają się niebieskie?
    Gdzie idziesz gdy jesteś samotny?
    Chcę iść z toba
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie

    Śmieję się z twoich ładnych ust
    Śmieję się z twoich zapłakanych oczu
    Śmieję się z twojego miłosnego języka
    W kołysance

    [x2]
    Gdzie idziesz gdy jesteś samotny?
    Gdzie idziesz gdy gwiazdy stają się niebieskie?
    Gdzie idziesz gdy jesteś samotny?
    Chcę iść z toba
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie
    Gwiazdy stają się niebieskie, niebieskie

    Iść za tobą
    Iść za tobą

    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie
    Kiedy gwiazdy stają się niebieskie


    Gdzie idziesz gdy jesteś samotny?
    Gdzie idziesz gdy gwiazdy stają się niebieskie?...

    ...:)***

    OdpowiedzUsuń
  77. i zakończę rytmem serca i bodziszkami:

    The Corrs Instrumental Rebel Heart

    http://www.youtube.com/watch?v=2mEpNQZn2QE&feature=related

    :)*** i do poranka...

    OdpowiedzUsuń
  78. Dziękuję za przepyszny koncert... już sobota...:)
    Pa... pewnie dłużej pośpię... :)***

    OdpowiedzUsuń
  79. ... i za te cudne bodziszki:)))*

    OdpowiedzUsuń
  80. Dzień dobry. Miłej soboty. Przesyłam pozdrowionka dla Ogródka.Dziękuje wszystkim za Bajora,a szczególnie za jedną piosenkę.
    http://www.youtube.com/watch?v=Ut29k42GDMc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  81. http://www.youtube.com/watch?v=WOnGpl5XA3o&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  82. http://www.youtube.com/watch?v=ZJ-nTEv1doA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  83. http://www.youtube.com/watch?v=m-2stD0z2s4&feature=related
    Miłość nie zazdrości:-)

    OdpowiedzUsuń
  84. Dla Ciebie Danusiu

    http://www.youtube.com/watch?v=0BxCEgsDSoQ&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  85. Witaj Dano* - bo wszyscy jeszcze śpią;)
    Bardzo się cieszę, że też lubisz Michała Bajora ;-)
    Dla Ciebie* jeżeli przyjmiesz ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=jLXix0XLSaA&feature=related
    Kalina Jędrusik

    Czytam teraz wiersze, które przynieśliście.
    Wierzyńskiego w ogóle nie znałam - cudne;)
    Wieszczek też dla mnie nie istniał - do tej pory ;-)
    Właśnie to mnie cieszy, że odkrywam poetów dotąd nieznanych;)

    http://www.youtube.com/watch?v=Y2rTRD0U-HM
    Bo my lubimy...

    OdpowiedzUsuń
  86. Kalinowe serce
    http://www.youtube.com/watch?v=aq8I4wLDaec&feature=related
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  87. http://www.youtube.com/watch?v=Z3vRZkCm_vU&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  88. http://www.youtube.com/watch?v=2lR25KEsvdM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  89. Dzięki,Małpko,za piosenkę.Uwielbiam Bajora i Geppert. Dla Ciebie:
    http://www.youtube.com/watch?v=MMAYga2uWEs&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  90. Dziękuję Danusiu* - Anna Jantar, miała tyle radości w sobie i potrafiła to przekazać ;)

    OdpowiedzUsuń
  91. Hej, witajcie poranne ptaszki:)
    Rozćwierkaliście się pięknie... a teraz zapraszam na czerwone Château Brane... i do góry:)

    Może coś czerwonego trzeba przenieść?:))

    OdpowiedzUsuń
  92. yyyyyy....wow jakie to...nieważne szkoda gadac wy tak ty piszecie wierszem jak niby w panie tadeuszu lipne to troche nieuwazcie ?

    OdpowiedzUsuń
  93. To jest poetycki blog i nie ma żadnego przymusu, żeby do niego zaglądać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń