Powered By Blogger

czwartek, 22 września 2011

Podaruj mi uśmiech


Orzeszki grabiny zamknięte w zielonych skrzydełkach.


Chyba tylko trzmielina przebarwia się na różowo...


...:)

Bladość mgieł nad ranem, cierpkość dzikiej róży,
wiatr, co niesie zapach od sennych wrzosowisk,
w ulotności chwili czas się nie powtórzy,
nie obserwuj życia spod przymkniętych powiek.

Gubisz się w domysłach, rozpamiętywaniu,
lato znowu przyjdzie, choć pora wyblakła,
podaruj mi uśmiech, ciepła też nie żałuj,
nie zasmucaj życia, ma zbyt krótki nakład.

95 komentarzy:

  1. Witam pięknie Ciebie Ewuniu i Ogrodników:)*
    Mam nadzieję,że dzisiaj czujesz się lepiej....
    Przyniosła m Wam wiersz Ewy Wilaume-Pielki:

    Uśmiech

    Chciałabym uśmiech podać ci na dłoni
    i niechaj ona twe dłonie dogoni,
    a wtedy może uśmiechniesz się do mnie,
    chociażby skromnie.

    Chciałabym uśmiech posłać ci w kopercie,
    ale on wtedy gdzieś znajdzie się stercie
    i pewnie zaraz stanie się płaski,
    jak rzeczne piaski.

    Chciałabym uśmiech ujrzeć na twej twarzy,
    a przy tym jeszcze choć trochę pomarzyć,
    że twoje serce uśmiecha się także
    w ogromnym kadrze.

    Chciałabym uśmiech twój dostrzec na róży,
    ale on zginie w tak długiej podróży
    i zanim dotrze tu, na świata koniec,
    w mych łzach utonie.

    ..i załącznik:)

    http://www.youtube.com/watch?v=fxsm2Pq7CoA

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ten teledysk :)

    http://www.youtube.com/watch?v=fEFqBYrxuiA&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna ta Graziella, a śpiewa o tym :

    Rozmawiając godzinami
    Nie wiem, co mam do powiedzenia
    Powiem to tak
    Dziś jest kolejny dzień by Cię odnaleźć

    Bez lęku
    Wrócę po Twoją miłość, ok?

    Zajmij się mną
    Zajmij mną się
    Odejdę
    Za dzień lub dwa

    A więc trzeba powiedzieć, że jestem drobiazgowa
    Ale popełniając błędy
    Powoli uczę się, że życie jest O.K.
    Powtórz po mnie
    Lepiej zaryzykować niż później żałować


    Zajmij się mną
    Zajmij mną się
    Odejdę
    Za dzień lub dwa


    Zajmij się mną
    Zajmij mną się
    Odejdę
    Za dzień lub dwa

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  4. Życie jest O.K....chociaż czasami daje w kość:)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Izko:)
    Dziękuję z troskę, dzisiaj jest już dużo lepiej. Rano wprawdzie była znowu bardzo gęsta mgła, ale teraz wychodzi słoneczko i wszystko widzę w jaśniejszych barwach...:)
    Na poranek z uśmiechem mam dla Ciebie wiersz Bolesława Leśmiana:

    Nie obiecuję ci prawie nic

    Nie obiecuję ci wiele...
    Bo tyle co prawie nic...
    Najwyżej wiosenną zieleń...
    I pogodne dni...
    Najwyżej uśmiech na twarzy...
    I dłoń w potrzebie...
    Nie obiecuję ci wiele...
    Bo tylko po prostu siebie...

    Odcieni uśmiechu jest tak wiele... prawie jak odcieni miłości:)

    I dedykuję Ci piosenkę, którą zaraził mnie kiedyś nasz Adaś. Uwielbiam ją, bo ma w sobie tyle pozytywnej energii... To moja "lektura" obowiązkowa na co dzień - posłuchaj. I piękny uśmiech wykonawczyni:

    Jem - It's Amazing
    http://www.youtube.com/watch?v=8XDxhDbtDak

    ... i tekst piosenki:

    Zrób to teraz.
    Wiesz, kim jesteś.
    Czujesz to w swoim sercu.
    Które płonie i pragnie.

    Najpierw zaczekaj, nie dostaniesz nic na talerzu.
    Będziesz musiał pracować na to coraz trudniej.
    I wiem, bo byłam tam wcześniej.
    Pukasz do drzwi z odmową.
    I jeśli tak ma być to będzie.
    Nic nie może się równać z twoimi marzeniami.

    [Chór]
    To niesamowite, to niesamowite, że wszystko można zrobić.
    To niesamowite, że moje serce śpiewa,
    Teraz to do ciebie.

    Cierpliwość teraz frustracja w powietrzu.
    A ludzie, którzy się nie starają,
    Cóż, idą na dół.
    I upadają (upadają)
    Tak, zderzają się z ścianą.
    Ale mogą znów stanąć na nogi.
    I będą silniejsi i mądrzejsi
    .
    I wiem, bo byłam tam wcześniej.
    Pukać do drzwi bez odpowiedzi.
    I jeśli tak ma być to będzie.
    Nic nie może się równać z twoimi marzeniami.

    [Chór]
    To niesamowite, to niesamowite, że wszystko można zrobić.
    To niesamowite, że moje serce śpiewa.
    Teraz to do ciebie.

    Ooo-ooo-ooo
    [Nie wstydź się, nie bój się,
    Nie pozwól, aby twoje marzenia uciekły.
    Użyj determinacji by zdobyć to.
    Każdy ma dar.

    Nigdy się nie poddawaj, nigdy nie pozwolić jej umrzeć.
    Zaufaj intuicji i przede wszystkim,
    Nie masz nic do stracenia
    Więc po prostu zdobądź to.]

    To niesamowite, to niesamowite, że wszystko można zrobić.
    To niesamowite, że moje serce śpiewa.
    Teraz to do ciebie.

    To niesamowite, to niesamowite, że wszystko można zrobić.
    To niesamowite, że moje serce śpiewa.
    Teraz to do ciebie.
    Ahh-ahh-ahh

    :)*

    Dzięki za wiersz i przypomnienie Trubadurów, Miłego dnia Izko, pozdrówka serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu,wspaniały tekst i muzyka!!!
    Pięknego dnia....:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Aluette:)*
    Dobry... bo znowu mi zaśpiewałeś...:)
    To ja Ci zaśpiewam też razem z Graziellą:

    Graziella Schazad - Safe (Bezpieczna)

    http://www.youtube.com/watch?v=fkHdtpLduHY&feature=relmfu

    Bezpieczna

    W końcu jestem bezpieczna
    mogę być odważna
    nie analizuję swojego losu
    teraz jestem w domu
    ściągam buty
    nie potrzebuję niczego

    jesteś latarnią
    która poprowadzi mnie do domu
    ochronisz mnie
    od cierpienia które odczuwałam wcześniej
    nikt nie może mnie zranić
    demony odeszły
    jestem bezpieczna
    ta miłość jest czysta
    z tobą jestem bezpieczna
    z tobą jestem bezpieczna

    Teraz jestem bezpieczna
    nie mam czasu do stracenia
    przestałam pracować nad rzeczami których nienawidzę
    teraz jestem ciepła
    nie czuję zimna
    mogę zostać z tobą do starości

    jesteś latarnią
    która zaprowadzi mnie do brzegu
    ochronisz mnie
    od cierpienia które odczuwałam wcześniej
    nikt nie może mnie zranić
    demony odeszły
    jestem bezpieczna
    ta miłość jest czysta
    z tobą jestem bezpieczna
    z tobą jestem bezpieczna

    teraz jestem bezpieczna
    moje skrzydła mogłyby się zruszyć
    ale mogę spojrzeć sobie w twarz
    teraz jestem tu
    straciłam strach
    to co było daleko jest zawsze blisko

    jesteś latarnią
    która zaprowadzi mnie do brzegu
    ochronisz mnie
    od cierpienia które odczuwałam wcześniej
    nikt nie może mnie zranić
    demony odeszły
    jestem bezpieczna
    ta miłość jest czysta
    z tobą jestem bezpieczna
    ta miłość jest czysta
    z tobą jestem bezpieczna
    jestem chroniona
    ta miłość jest czysta
    z tobą jestem bezpieczna
    z tobą jestem bezpieczna
    z tobą jestem bezpieczna

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  8. :)*
    http://www.youtube.com/watch?v=u3848OSsOPs

    OdpowiedzUsuń
  9. Izko, cudny ten zielony wiersz Brzechwy, nie wiedziałam, że ma muzyczne wykonanie, dzięki:)
    A dla Ciebie mam jeszcze Osiecką z uśmiechem przez łzy:

    Serce

    Serce mnie boli...
    Serce mnie boli, bo mija czas.
    A w majątku, w tym posagu biednym moim
    nie przybywa nowych skarbów ani gwiazd.
    Tylko rytmy i piosenki,
    i nic więcej, i nic więcej:
    To jest dobre w kabarecie,
    a ja chciałabym na jesień
    coś ciepłego, praktycznego tobie dać...
    A tu - co?
    A tu - wciąż:
    Ta piosenka, ta poezja za dwa grosze,
    te wierszyki, w których zawsze wiosna drży,
    te szarotki, co przy sobie stale noszę
    i lusterka, co zmieniają w uśmiech - łzy...
    Gdzie są te wody niebieskozielone,
    gdzie są te lata dobre,
    co mi zostało - sam powiedz -
    wszystko zmieniłam na drobne:
    Na słowiki wynajęte do piosenki,
    na deszczyki, co w piosence walcem brzmią,
    na księżyce, melodyjki, kantylenki -
    ona kocha i on bardzo kocha ją...
    Serce mnie boli...
    Serce mnie boli, żal pustych rąk...
    Bo nic nie mam. Wszyscy wiedzą. Sami swoi.
    Bez niczego znów przychodzę pod twój dom...
    tylko rytmy i piosenki,
    i nic więcej, i nic więcej...
    To, co miałam, pogubiłam,
    zapomniałam, co mówiłam,
    bardzo proszę, weź przynajmniej to, co mam:
    Tę piosenkę, tę poezję za dwa grosze,
    te wierszyki, w których zawsze wiosna drży,
    te szarotki, co przy sobie stale noszę
    i lusterka, co zmieniją w uśmiech - łzy.
    ***
    Miłego, Izko, wrócę za jakiś czas, teraz muszę na chwilę wyjść do sklepu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. :)*
    Uśmiechaj się....:)

    http://www.youtube.com/watch?v=iK4BG6CJCrI

    OdpowiedzUsuń
  11. Uśmiechnęłam się razem z Anną German i przyniosłam wiersz Zofii Szydzik... dla dziewczyn, bo z uśmiechem wyglądamy ładniej:))

    Zofia Szydzik

    nie licz lat i dni

    nie licz lat i dni – dawna dziewczyno
    ich nurtu nie zatrzymasz
    niech płyną...
    bądź jak stare dobre wino
    zatrzymaj słodki jego bukiet
    i w zachwycie łap chwile
    jak piękne motyle
    nie pozwól im
    uciec

    bo w zachwycie ci do twarzy
    i w szalu nadziei na ciepłe dni i lata
    jeszcze wszystko może się zdarzyć
    niech unosi cię na fali - myśl skrzydlata !

    śpiewaj piękna dziewczyno - mimo deszczu
    i przetaczających się burz
    w duszy posiej kwiaty
    niech pokryją pamięci kurz
    i śpiewaj...
    a jutro - uśmiech przyjdzie w swaty
    jak kochanek
    z bukietem pąsowych
    róż

    bo z uśmiechem wyglądasz ładniej
    bo uśmiech - to ust twoich kwiat
    z uśmiechem wyglądasz powabniej
    taka właśnie - możesz zdobywać świat !

    tańcz dziewczyno - do póki dusza
    wiosnę pamięta...
    póki usta pamiętają pocałunków smak
    szal nadziei zarzuć na ramiona
    i tańcz harmonijnie – w takt
    niech zwiędłe spojrzenie
    w lustrze skona
    uwierz w jutro
    w wyznaczony sercem
    trakt

    bo z nadzieją ci bardziej do twarzy
    z nią możesz marzyć, śpiewać, żyć
    bez niej nie wiesz, co się wydarzy
    zgubisz drogę do szczęśliwych wysp !

    nie licz lat – dziewczyno !
    nie licz dni !...

    ... i przypomnijmy sobie:
    Karin Stanek Piosenka z uśmiechem

    http://www.youtube.com/watch?v=TG9GMcCwm5k

    ;)))*

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje szczęście uśmiechnij się do mnie

    świat bywa smutny, bywa okrutny
    bywa paskudny, bywa obłudny
    perfidny, bezwstydny, fałszywy, zdradliwy
    nasz niemożliwy świat
    by cię nie stłamsił – jedyny sposób
    to się domagać uśmiechu losu
    choć stoisz w kąciku - głos podnieś do krzyku
    i wołaj mniej więcej tak:

    moje szczęście uśmiechnij się do mnie
    stoję skromnie, lecz mam w sobie lwa
    moje szczęście nie próbuj zapomnieć
    błyśnij, proszę, i wyrwij mnie z tła
    moje szczęście uśmiechnij się do mnie
    błyśnij, proszę i zrób, co się da
    nawet nie waż się o mnie zapomnieć
    światło tutaj – o właśnie – to ja...

    wołajcie wszyscy – wielcy i mali
    starzy i młodzi, marni, wspaniali
    i zimą, i latem, dopóki z tym światem
    toczycie swą własną grę
    stój tam - gdzie stoisz, wznieś w górę głowę
    powtarzaj za mną te właśnie słowa
    mężczyzno, kobieto, kuglarzu, poeto
    zawołaj mniej więcej tak:

    moje szczęście uśmiechnij się do mnie
    stoję skromnie, lecz mam w sobie lwa
    moje szczęście nie próbuj zapomnieć
    błyśnij, proszę, i wyrwij mnie z tła
    moje szczęście uśmiechnij się do mnie
    błyśnij, proszę i zrób, co się da
    nawet nie waż się o mnie zapomnieć
    światło tutaj – o właśnie – to ja.

    T.Misiak

    http://www.youtube.com/watch?v=FEMKYiiwFy4

    OdpowiedzUsuń
  13. Jontuś:)
    Wiem, że lubisz piękną poezję...przyniosłam dla Ciebie wiersz Adama Asnyka:

    Uśmiech

    Na wstępie życia, przez dobre anioły
    Zesłany w darze niewinnemu sercu,
    Na ustach uśmiech zjawia się wesoły,
    Igra jak motyl na łąki kobiercu

    Tak łatwo leci, tak swobodnie wschodzi,
    Nie potrzebując jeszcze nic dla siebie -
    Sama go jasność chwil porannych rodzi
    I świeżość wiosny rozlana po niebie

    Później ten uśmiech głębsze bierze piętno,
    Za marą szczęścia i piękności leci,
    Melodią uczuć dźwięczy już namiętną,
    Ogniem zachwytów i pożądań .świeci.

    Utracił spokój niewinności błogi
    I falą wzruszeń gwałtownych wybucha,
    I na rozstajne wylatuje drogi
    Wśród krwi podszeptów i porywów ducha.

    A gdy się w ciemnych przepaściach zabłąka,
    Przejdzie zawodów kolej i zwątpienia,
    Wtedy, ach! dziwną goryczą przesiąka
    l na szyderczy uśmiech się zamienia.

    I twarz złośliwym wykrzywia wyrazem,
    Którym chce dusza urągać zatruta...
    I brzmi boleśnie i złowrogo razem,
    Jak rozstrojonej harfy dzika nuta.

    Lecz i ten uśmiech, co swe rany smaga,
    I świat wyszydza, i światu się skarży,
    Rozwieje życia surowa powaga -
    Nie da mu powstać na szlachetnej twarzy.

    Wtedy znów ponad smutkami wszystkiemi
    Litośny anioł, który nas osłania,
    Przysyła uśmiech ostatni na ziemi,
    Uśmiech dobroci, uśmiech pobłażania.

    Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia... :)*

    Za każdy uśmiech twój...
    http://www.youtube.com/watch?v=iO2pTMjUS28

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne dzięki Ewuniu.Cudny ten dzień...pomimo pochmurnego nieba...:)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Tobie też dziękuję...ślicznie grasz:)
    U mnie słoneczko zamglone, ale coraz śmielej się uśmiecha, a na termometrze 20 st.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jontuś wracaj do nas!!!!
    Proszę...:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=oEzVboUiGAE

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaśku, a gdzie żeś Ty się zapodział? Uśmiechnij się i wracaj do nas..:)*

    Dla Ciebie na dobry dzień:
    Sumptuastic - za jeden uśmiech Twój

    http://www.youtube.com/watch?v=Zk0Syf_WWFk&feature=related

    Spoglądam w oczy Twe
    I widzę tylko lęk.
    Za dużo pytań dzisiaj jest
    O nowy dzień.
    Zostanę tu gdzie Ty,
    Bo chcę dla Ciebie żyć.
    Nieważne co powiedzą mi,
    Już nie chcę dalej iść.

    ref.:
    Zapachem nocy wracać w dzień
    Do Ciebie chcę,
    Chwilą rozkoszy,
    Słodkim snem.

    Zabiorę Cię, gdzie nikt nie znajdzie nas,
    Gdzie tylko Ty i ja,
    I naszych małych serc wielki świat.
    Zaufaj mi - tak mało o mnie wiesz.
    Za jeden uśmiech Twój
    Zabiorę Cię, gdzie chcesz.

    Niech ten sen słodko trwa.
    Ty masz mnie, a Ciebie ja.
    Niech się wali cały świat,
    Nie odnajdą nigdy nas.

    ref.:
    Zapachem nocy wracać w dzień
    Do Ciebie chcę,
    Chwilą rozkoszy,
    Słodkim snem.

    Zabiorę Cię, gdzie nikt nie znajdzie nas,
    Gdzie tylko Ty i ja,
    I naszych małych serc wielki świat.
    Zaufaj mi - tak mało o mnie wiesz.
    Za jeden uśmiech Twój
    Zabiorę Cię, gdzie chcesz.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Jędruś:)
    Mam nadzieję, że głowa Ci już dzisiaj nie dokucza... A jak już zaliczysz wizytę teściowej, to popatrz na orzeszki grabiny, trzmielinę i owoce dzikiej róży - liczę, że z tego będzie dobry wiersz:))

    Radosnego dnia -

    http://www.youtube.com/watch?v=ZJe-nW2p4G0&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A może nasi panowie poszli do galerii?:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=2LrQwCCVStc

    OdpowiedzUsuń
  20. :)))* - uśmiecham się do Was dzierlatki :)))

    Pracy mam powyżej uszu. Tak wczoraj, jak i dziś.
    Nawet nie mogę się wyrobić na dobranockę. Ale
    praca lubi baka - (jap).

    Pozdrawiam czule:)*

    OdpowiedzUsuń
  21. :)))
    Albo na imprezę do Bogdana:

    http://www.youtube.com/watch?v=GOrjpDxGqKo&feature=related

    ... chyba, że odsypiają imprezę...:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaśku, dobrze, że jesteś:)*
    Praca mnie kocha... wiadomo, dlaczego:))
    Chociaż jeszcze dzisiaj i jutro mam darowane...

    Oduśmiecham się cieplutko:)*

    OdpowiedzUsuń
  23. Współczuję Wam kochani.Ja już na emeryturze...
    Chociaż czasami brak zajęcia.

    OdpowiedzUsuń
  24. Izko, teraz dopiero możesz w pełni smakować wolny czas... :))

    Być kobietą...

    http://www.youtube.com/watch?v=lHJ3H6hDFXk&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  25. Być kobietą....Kobiety jak te kwiaty:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=3rX_S9eoV7I

    OdpowiedzUsuń
  26. :)))
    Ten ból głowy, to nie tylko przypadłość kobieca...:)
    Potem długo śpią, a my chcemy śniadanie do łóżka:

    http://www.youtube.com/watch?v=rNFXyRQtLnE
    ...:)*

    OdpowiedzUsuń
  27. Mógłby mi tak Piasek wskoczyć przez okno...nisko jest:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Do mnie, to chyba strażak na linie... ósme piętro:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewuniu,Ty mieszkasz bliżej gór to może jakiś taternik się trafi:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=bPxqzUWoy3c

    OdpowiedzUsuń
  30. Niebywały owoc skrył się w światłocieniach,
    to orzech grabiny - trudny do zgryzienia.
    Próbował nie będę, trzymam się więc z dala,
    niech sobie wiewiórka z orzeszkiem pozwala.

    Orzeszki są twarde, mówię bez uśmiechu,
    zawsze jest potrzebny, dziadek do orzechów.
    Dziadek sobie radzi, pomaga mu babcia,
    orzesz kurcze blade, trzyma w ręce kapcia.

    Znam, też Ogrodniczkę, pochodzi z Lublina,
    właśnie w jej Ogródku wyrosła trzmielina.
    Aby było wszystkim, cośkolwiek weselej,
    powiem, że w uprawie pomagają trzmiele.

    Ma na podorędziu, także pomocników,
    tylko jeden przepadł.Poszedł zrobić siku.
    Już Mu powiedziałem, by się nie oddalał,
    ale on wziął żabę, poszedł do kowala.

    Skrywa pod pazychą, cosik ciekawego,
    bawić się On lubi z nami w chowanego.
    Zabrał, On ze sobą, Żeleńskiego - Boya,
    będzie czytał żabie - istna paranoja.

    Wracaj do Ogródka uparty góralu,
    bo wszyscy pomyślą, że leżysz w szpitalu.
    Przecież nic Ci nie jest.Jesteś kawał "chłopa",
    w domu oczekuje Hanuś - Penelopa....:))

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich Ogrodników,
    a szczególnie Tego, co poszedł na siku.:))

    OdpowiedzUsuń
  31. zdi.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=q0fCisHqh9A

    OdpowiedzUsuń
  32. Jędruś...jesteś Wielki:)*
    Będę czekać na Ciebie...:)*
    Myślę,że po tym wierszu Jontuś wróci:)

    OdpowiedzUsuń
  33. :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=xjUR26pLKOo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  34. Jędruś:)
    Naraziłeś mnie na kolkę ze śmiechu...:)))

    Znam ja Ogrodnika, co późno przychodzi,
    orzeszków nie zrywa, bo się boi kapcia,
    lecz na powitanie zawsze wierszyk spłodzi,
    nie znika na siku, a kocha się w żabciach:)

    Rozstawi po kątach wszystkich pomocników,
    pracę im wynajdzie, lenistwa nie znosi,
    przerwa? – tylko krótka. Pięć minut na siku,
    nie daje nikomu dłużej się kokosić:))

    Powiem Jędruś tyle – po Twoim wierszyku,
    chyba tylko kamień nie mógłby się wzruszyć,
    ja ze śmiechu konam, muszę wyjść na siku,
    za chwilę Ogródek trzeba będzie suszyć:))

    Pozdrawiam serdecznie - nikt mi nie zaprzeczy; za przepiękny wierszyk zostawiam balecik:

    Ałła Pugaczowa - Balet
    http://www.youtube.com/watch?v=7XelwnSrSJw&feature=related

    Pięknego popołudnia i wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ewuniu,ja tak pięknych rymów nie stworzę
    ale jesienne róże u twych stóp złożę:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=c3wzYLFE_6s&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  36. Izko:) Nic nie szkodzi, kochana,
    za te cudne róże skąpię Cię w kasztanach:))*

    http://www.youtube.com/watch?v=m0uSrga3qDM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj Ewuniu :-)*
    Witajcie Ogrodnicy :-)
    Powiem tak, wczoraj byłem zdecydowany na zakończenie, mojej przygody z Ogródkiem...nie dlatego że się gniewam, czy miewam muchy w nosie...nie chcę, i nigdy nie chciałem być powodem nieporozumień, dlatego jeśli nie jestem pewny intencji piszącego, po prostu pytam. Lubię jasne sytuacje, bo przykrych wpisów na swój temat, mam już dosyć. Wolę się wycofać, niż doprowadzić do pyskówki. Nie chcę czegoś popsuć...bo atmosfera ogródkowa, od dawna nie była tak przyjemna jak teraz. Nowy Ogrodnik - Iza świetnie sobie radzi, jest miła i sympatyczna, od razu ją polubiłem :-)
    Niestety są też osoby z którymi się nie potrafię porozumieć...i tak, jak obiecałem Ewuni...będę unikał...

    Jędruś :-)* jakbyś Ty był kobietą, tobym się w Tobie zakochał :-) masz niebywały dar...Ty jesteś rozbrajający, uwielbiam Ciebie i Twoje wiersze (przy nich padają wszystkie argumenty). Jesteś chyba jedynym tak bezkonfliktowym, sympatycznym Poetą. :-)

    Małpeczko :-) Bardzo Ciebie lubię, ale o tym przecież wiesz ***
    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Pozytywny góral

    Zielona Gęś:
    Góralu, czy ci nie żal
    Odchodzić od stron ojczystych?

    Góral:

    Szalenie.
    (nie odchodzi i zostaje)
    K U R T Y N A

    Serdecznie pozdrawiam, życzę miłego wieczoru :-)*

    Jasinku, nie przepracuj się, odpocznij se troche, u nos godajom, ze roboty jesce nik nie przerobił :-)))

    OdpowiedzUsuń
  38. :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=by7ftFnZLSE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  39. Ewuniu :-)*
    Bardzo dziękuję za cudny wiersz A.Asnyka, oczywiście...pierwsze czytanie - dla mnie :-)
    A ja dla Ciebie przyniosłem :

    Liryczny uśmiech

    Autor: J. Brzechwa

    Kochana, jeśli możesz zdzierżyć, proszę – zdzierż,
    Bo chciałbym, zanim drzemkę wiekuistą utnę,
    Napisać ci liryczny pożegnalny wiersz,
    A liryki są zawsze odrobinę smutne.

    Wolałbym cię rozśmieszyć, ale nie mam czym,
    Choć uśmiech na twej twarzy jest rzeczą najmilszą;
    Widać odbiegł mnie płochy i wesoły rym,
    Struny beztroskiej lutni pozrywane milczą.

    Zresztą lirykę moją nie od dzisiaj znasz -
    Była ona przed laty zanadto laurowa,
    Dzisiaj spuściłem z tonu, chcę zachować twarz,
    A gdy się kończą żarty, płyną prostsze słowa.

    Prostym słowom z kolei towarzyszy żart
    I lepiej go lirycznym nie obarczać smutkiem,
    Nam godzi się zachować pogodę i hart -
    Każde życie się kończy, życie takie krótkie…

    Widzisz, sam sobie przeczę. I ty sobie przecz,
    Gdy serce moje nagle o północy uśnie;
    Pomyśl: “To taka zwykła, naturalna rzecz.”
    I liryka się zmieni w obopólny uśmiech.

    Serdecznie pozdrawiam :-)*

    OdpowiedzUsuń
  40. :-)*

    http://www.youtube.com/watch?v=r3aEDppobQQ

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj Jontuś:)
    Tak więc sprawę krótko, a treściwie wyłożył Boy, bardzo dziękuję...:)*
    I więcej do tego nie będę wracać, ale pomęczę Cię raz jeszcze Asnykiem (znowu o uśmiechu):

    Asnyk Adam

    Dzień i noc

    Dzień ma swój uśmiech ponętny,
    Błyszczącą weselem postać
    I ogień życia namiętny;
    Więc chciałem przy nim pozostać...
    Ale z kolei na straży,
    Stoi noc pełna zazdrości,
    Zdejmuje wesołość z twarzy
    I uśmiech ginie w ciemności...

    Noc ma swój smutek niebieski,
    Tęsknotę pragnień serdeczną,
    Rozsiewa po kwiatach łezki,
    Więc chciałem zrobić ją wieczną.
    Lecz znowu jasność paląca
    Buszy gmach nocnych bławatów,
    Urocze widma roztrąca,
    I rosę wypija z kwiatów.

    Ty masz dnia jasne oblicze,
    Wdzięk nocy, co duszę pieści.
    Twoje spojrzenie dziewicze
    Łzy razem i uśmiech mieści.
    Chcąc zgodzić pragnienia sprzeczne,
    Na żadną nie trafić zmianę,
    Przy tobie na czasy wieczne,
    Przy tobie, luba, zostanę!

    Pozdrawiam serdecznie raz jeszcze, na miły wieczór Jontuś...:)*


    Brathanki...

    http://www.youtube.com/watch?v=ClMjWj-y5Io&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  42. ... Jontuś:)
    Jak pisałam komentarz, nie widziałam jeszcze Brzechwy, dziękuję - to też dla mnie premiera w czytaniu...:)*
    Zaraz posłucham piosenki...

    OdpowiedzUsuń
  43. Jontuś jak to dobrze,że wróciłeś do Ogródka..:)*
    Siadoj z nami...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=jVsIyf_Js_M&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  44. Jontuś, fantastyczna piosenka Grechuty; nigdy jej nie słyszałam, a wiersz taki cudny...

    ... a dla Ciebie - z uśmiechem Magdy Umer, na wesoło:
    :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=hdtArmbMPmY

    OdpowiedzUsuń
  45. Izuniu :-)
    Bardzo dziękuję. dla Ciebie M.Bajor :

    www.youtube.com/watch?v=dlGcJ7ebafA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  46. Ewuniu :-)*
    Cieszę się że Tobie się podobał i wiersz i piosenka.
    Dzięki za Magdę Umer, bardzo lubię jej piosenki.


    http://www.youtube.com/watch?v=fXAMpuBi8Ew

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  47. Jejku! Jontuś... pomyliłam się co do poety, przepraszam najmocniej...:)*
    To nie Boy załatwił sprawę krótko, tylko Mistrz Konstanty:)))

    OdpowiedzUsuń
  48. Spokojnie :-)*

    Napisane, w stylu Boya...

    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  49. Wielkie dzięki Jontusiu:)*

    Jak mi dobrze z Wami na tej ławeczce pod wierzbą:)

    http://www.youtube.com/watch?v=vyp9pIoC-gY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  50. Jontuś, uwielbiam arię ze śmiechem i Grażynę Brodzińską, więc -
    "Dla Ciebie dziś":

    http://www.youtube.com/watch?v=o6CKrBEPoiY&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  51. http://www.youtube.com/watch?v=vjncohP1a7U&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  52. Limeryk o Jędrusiu

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


    Pewien Jędruś, poeta z Sandomierza
    pewnym krokiem na Parnas zmierza.
    Czasami boli go głowa
    gdy ma przybyć teściowa.
    Wtedy jego Wena ucieka do alkierza.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  53. Uwielbiam te arie :


    http://www.youtube.com/watch?v=ST5CbsgsTog&feature=related

    :-)*
    Chcę Ci powiedzieć Ewuniu, że ta choroba w mojej rodzinie...jeszcze parę dni temu, obawialiśmy się, bo groził paraliż, a dzisiaj pacjent (szwagier) wrócił do domu, no co prawda tylko na czas oczekiwania...na miejsce w innym szpitalu. Chodzi o kilka tygodni rehabilitacji, a wszystko zaczęło się od...kichnięcia i postrzału, czyli heksenszusu... Kichasz...jeszcze słyszysz...na zdrowie :-)***

    OdpowiedzUsuń
  54. Witaj Jaśku:)*
    Super limeryk:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Brawo Jaśku:)*

    Pewien Jaśko, poeta polityczny,
    dziś w nastroju jest bardziej lirycznym.
    Dam mu listki wawrzynu
    za pięknych parę rymów.
    I stań się poetą limerycznym.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja czytam wszystkie Wasze, wiersze...limeryki i :


    http://www.youtube.com/watch?v=Dlnc2gp8ig0&feature=related

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  57. Bez miłości świat nic nie wart... Ach
    Zamknęłam oczy i tańczyłam...:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Jontuś, a ja bardzo lubię tę arię:

    Miłość to niebo na ziemi i dwa soprany:

    http://www.youtube.com/watch?v=mWUb1TLNy70
    :))

    OdpowiedzUsuń
  59. Bardzo się cieszę Jontuś z dobrych wiadomości... że szwagier dochodzi do zdrowia... znaczy, że moje "czymanie" też trochę pomogło...;)))
    Ale nigdy bym się nie spodziewała, że od kichnięcia... taaak - na zdrowie...
    A wiesz, przy kichaniu podobno człowiek zawsze zamyka oczy, i bądź tu wtedy za kierownicą...

    OdpowiedzUsuń
  60. A to moja ulubiona aria....
    Mój tata ją też tak pięknie śpiewał...

    http://www.youtube.com/watch?v=mpEk7VJCnYg

    OdpowiedzUsuń
  61. Jędrusiowi przy "Damie z gronostajem"
    pewien drobny szczegół zazwyczaj staje.
    To znaczy - włos dęba,
    i śmieje mu się gęba.
    Bo Jędruś na sztuce się wyznaje.
    :)

    Bez urazy, Jędruś:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Jontuś, za Długosza... jak lubię tę piosenkę...:)*

    "Zamierzam być u Ciebie":

    http://www.youtube.com/watch?v=hA7_a70E-n0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  63. Pewna Ewa*, poetessa z Lublina
    szybko na Parnas się wspina.
    Na Parnasie wśród Muz
    miejsce ma pewne już.
    I nie potrzebna Jej była drabina.

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  64. Przez Was już mnie brzuch od śmiechu boli:)))

    OdpowiedzUsuń
  65. Ależ to był cudny wieczór, pięknie dziękuję, było mi bardzo miło, mili Ogrodnicy, wiersze, cudna muzyka...


    http://www.youtube.com/watch?v=edD9poVIfcc&feature=related\

    Wszystkim życzę spokojnej nocy i kolorowych snów :-)*
    Dobranoc Ewuniu :-)*

    OdpowiedzUsuń
  66. Góral Jontek raz uległ pokusie,
    by choć raz zdradzić piękną Hanusię.
    Udał się do Zapiecka,
    gdzie chętna każda kiecka.
    Divy autko mu skradły i wracał trajlusiem.*
    :)))

    * trajluś – trolejbus po lubelsku.

    Jontuś... nie gniewaj się:)*

    OdpowiedzUsuń
  67. Dobranoc Jontusiu:)*
    Uściski dla Hanusi:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Ewuniu :-)))***
    Dziękuję, no co Ty, gniewać się, śliczny limeryk :-)*
    Gdzie ten...Zapiecek ? Choć się napatrzę...na te kiecki, ma się rozumieć :-)*

    Dziękuję i dobranoc *

    OdpowiedzUsuń
  69. Jontuś, bardzo dziękuję za Twój wkład w ten piękny wieczór, zabawa była świetna...:)

    I na koniec miłego dnia - Andrzej Grabowski:

    http://www.youtube.com/watch?v=nZ8T2KIYz6c&feature=related

    Dobranoc, Jontuś, przyjemnych snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  70. Do ogródka weszła skądyś Izka
    dużo tu plików z muzyką wciska.
    Ogródek ten bardzo lubi
    w ogórkach cnoty nie zgubi.
    Chyba, że przyszła bez listka.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  71. Zajeździliście dzisiaj Pegaza:)))*

    Ewciu świetny Grabowski!

    OdpowiedzUsuń
  72. Jaśku świetny limeryk!!!

    Połknęłam gumę..do żucia:)))*

    OdpowiedzUsuń
  73. Pewna chętna na poezję Izka,
    humorem w o Ogródku nam tryska.
    Izka cnoty nie zgubi
    bo ją Jontuś lubi.
    I wszystkich będzie prał po pyskach.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  74. ... Jontuś wybaczył, ale Jędruś to mnie spierze na kwaśne jabłko za tę "Damę z łasiczką"...:)

    OdpowiedzUsuń
  75. Czy Wy wiecie,że Was kocham:)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=mqkuvwbd_5k

    OdpowiedzUsuń
  76. Jontuś Górol, chłop swoi baby Hanusi
    Wiersycki tu w ogróku nom godać musi.
    Bo ik wiele zno
    Jako mało fto.
    Lec casami se musi gardło odkrztusić.

    Hej! :)))*

    OdpowiedzUsuń
  77. Jeszcze o Cotku nie było...

    Pewien Cotek z koziołkiem Fabiusiem
    podszczypuje na płocie paniusię.
    Tak się oddał tej pracy,
    że o drzazgę zahaczył
    i ma kłopot ze swoim peniusiem..;)

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  78. Izko, dla Ciebie, za muzę i humor:

    Warto żyć...

    http://www.youtube.com/watch?v=D7tR2iPIW1o&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  79. :)))*

    Teraz wiem że warto żyć
    Warto kochać, marzyć, śnić
    Mieć nadzieję w lepszy świat
    Przecież wierzysz tak jak ja
    Bo to dla nas powstał świat
    Świecą gwiazdy wieje wiatr
    Więc pokocham ten nasz świat
    Już nie będziesz więcej sam

    OdpowiedzUsuń
  80. Wielkie dzięki Ewuś:)*

    OdpowiedzUsuń
  81. Cotek zawsze chodzi swoimi ścieżkami
    i na obce podwórka trafia opłotkami.
    Tam się przymili i obetrze,
    do ogrodu wchodzi gdy zechce.
    Lecz nie wie, że jest tu oczekiwany.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  82. Izko, Tobie również dziękuję najpiękniej:)*
    Ten refren z Sumptuasticu trzeba sobie powtarzać codziennie...

    OdpowiedzUsuń
  83. Tak Ewuniu ...to nasz pacierz:)*

    OdpowiedzUsuń
  84. Jasiecku, to samo najprowdzisto prawdo o tym nasym Cotku...:))

    I tu, i tam...
    za podnietami wciąż gna,
    tylko nie zajrzy do Ogródeczka,
    gdzie parę dzierlatek łka.

    ...że strawestuję "Małą niebieską chusteczkę" Fogga.:)

    OdpowiedzUsuń
  85. To na zakończenie miłego dnia Marian Opania - nie
    mogłem się oprzeć:)

    http://www.youtube.com/watch?v=zmbf7cVCmSM&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  86. Jak ten Cotek będzie tak ganiał to się doigra..:)

    http://www.youtube.com/watch?v=eeJjsceoKbY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  87. Dziś dobranocka z Leopoldem Staffem wcześniej, bo jeszcze muszę trochę popracować.

    Czar

    W miękkich fałdach twej sukni zgubiony ustami
    Piję złotej godziny czar... Niech nas omami...

    Krótko trwa rozkosz... Szczęście, co żyło dzień, kona...
    Od warg mych pokraśniały ci nagle ramiona...

    Włosy cię jeszcze kryją... Jutro przemoc losów
    Rozdzieli nas na zawsze... Wyjdź z lasu twych włosów...

    Wśród dwojga kwiatów, piersi twych, śnieżnych swą bielą,
    Pocałunki mym ustom ciepłe gniazdo ścielą...

    A kołysankę W. Wysockiego - "Gdyby wódkę pić sam człowiek mógł" zaśpiewa Adam Nowak, ("na dobry sen":)

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** odpoczywajcie
    w miłości:)*

    OdpowiedzUsuń
  88. Dobranoc Jaśku:)*
    Oczarowałeś mnie tym Staffem...:)

    OdpowiedzUsuń
  89. Noc już stoi za oknem...pora zatem zakończyć ogródkowy dzień, z uśmiechem, żartami i miłą zabawą.:)
    Dzisiaj moja dobranocka będzie z wierszem Ryszarda Rynkowskiego -

    "Przyjdź do mnie we śnie"

    Przyjdź do mnie we śnie, kiedy śpię
    Ubrana w zwiewny gwiezdny pył
    I ramionami otocz mnie
    Bym chociaż we śnie z Tobą był

    Przyjdź do mnie we śnie, kiedy śpię
    I cicho szeptaj wprost do ucha
    Bym chociaż we śnie z Tobą był
    Bo zanim zasnę ciszy słucham...

    Przyjdź do mnie we śnie, kiedy śpię
    Na chwilę zabierz mnie do nieba
    Bo zanim zasnę zimno mi...
    Twojego ciepła mi potrzeba

    Przyjdź do mnie we śnie, kiedy śpię
    Niech całe życie snem się stanie
    Ty kiedyś przyjdziesz, ja to wiem
    I już na zawsze pozostaniesz

    Już nigdy więcej nie zawołam
    Byś we śnie przyszedł, kiedy śpię
    Zasypiać będę w Twych ramionach
    Czując jak bardzo kochasz mnie

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** snów pięknych, jak melodie...:)*

    ... i melodia do tego wiersza:

    http://www.youtube.com/watch?v=2JUL8Rz1zuE&feature=related

    Dziękuję Wszystkim za miły dzień, do jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń
  90. Cudownej nocy Ewuniu...Pa:)*
    Dobranoc wszystkim Ogrodnikom:)*

    OdpowiedzUsuń
  91. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬­­­­▬

    Metallica * Whisky in the jar lyrics *

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬­­­­▬

    Dobranoc wszystkim.Dziękuję za miłą zabawę.:))

    OdpowiedzUsuń
  92. Jędruś - przy porannym zegarze wysłuchałam Twojej dobranocki... jak na piątek też całkiem niczego:)

    Dzięki za kunsztowną kompozycję:))

    OdpowiedzUsuń