Powered By Blogger

piątek, 23 września 2011

Przy piątku na wesoło (fraszka na prawnika)

Najpierw - jeszcze trochę letnich wspomnień z wędrówek po Pogórzu...

Leśne runo - pszeniec gajowiec.


Szyszkowiec łuskowaty - rzadki grzyb pod ochroną.


Buki w miłosnym splocie na wieki.


Skała "Warownia".


Skała "Grunwald".


Skała "Wieprzek".
*********************************************************
Fraszka na prawnika

W paragrafach prawnik grzebie,
gdy ich ma po dziurki w nosie,
wtedy zawsze jest w potrzebie,
by pobiegać ciut po rosie.

Trawnik rzadko ma strzyżony,
pełno kwiatów w nim i ziela,
prawnik tym rozanielony,
miłym okiem nań spoziera.

Gdy paragraf mu dokuczy,
a kodeksy zanudzają,
prawnik w swojej trawie kluczy
i uczucia w nim wzbierają.

Już się w zapach trawy schował...
zamiast myśleć o trawniku,
nowy przepis wyrychtował:
„Proszę nie deptać prawników”.
:)

117 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu...witajcie Ogrodnicy:)
    Śliczne zdjęcia.Tego szyszkowca nigdy nie widziałam.Widocznie na Pomorzu nie rośnie...
    A na ostatnim zdjęciu widzę przecudnej urody dziewicę..:)* Wow!!!
    Fraszka fantastyczna!!!!
    Dopijam kawę...i szukam muzy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry:)*

    Historyków i prawników
    Mamy ci u nas w bród,
    Tylko ciężko zobaczyć
    u nich nadmiar cnót.

    ...no może poza nielicznymi wyjątkami :)))*

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochani szukałam muzy a spotkałam Marcina Kabata:)

    http://www.youtube.com/watch?v=So4WmBAM7Bk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=SWhXcCqn3Zo&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaśku to dla Ciebie:)))*

    http://www.youtube.com/watch?v=iBhmfQ-BLrs

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Izko:)
    Miło mi, że podobają Ci się moje fotki i fraszka, dzięki:)*
    Tylko... z tym "cudem" i "dziewicą" to potężna przesada;) Chyba, że to cud, że nie spadła niedziewica (nie mylić z niedźwiedzicą) ;)))

    Na początek, wesoły piątek przyniosłam kilka fraszek Mariana Załuckiego:

    Płeć i polityka

    Słyszysz - idzie sto kilo.
    Patrzysz - taaaka baba!
    A płeć - mówią - piękna.
    I do tego słaba.

    A ja się nie podobam.
    Mnie to zawsze wytkną,
    że co do płci - to płeć mam brzydką.
    No, cóż ...
    Płeć - jak telewizor,
    telewizor - jak płeć:
    można nie korzystać
    ale trzeba mieć!

    Musi mieć każdy,
    marksista czy mistyk.
    I nie dla przyjemności.
    Dla władz. Dla statystyk!

    A tu płci się używa
    (I to właśnie fatalne!)
    i dla innych celów
    niż te oficjalne ...
    ---------

    W krąg chucie
    i zepsucie ogarnia płcie obie
    co widzę i opisuję,
    bo czuję po sobie.

    A można dla dobra świata
    wykorzystać - jak sądzę -
    ten wigor, to libido,
    ten popęd i żądze
    i dojść do zgody
    wszystkich ziemskich nacji
    poprzez dwupłciowość ...
    w dyplomacji...

    (fragmenty - autor Marian Załucki)

    Właśnie kończę drugą kawę (całkiem spokojnie), niebo błękitne, słoneczko uśmiecha się całą gębusią, temp. 15 st.

    Pozdrawiam serdecznie i już szukam muzy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Ewuniu :-)*

    Świetnie napisana fraszka,"Proszę nie deptać prawników"...taki nowy przepis :-)*bardzo mi się podoba, bo Prawnik o którym mowa jest i sentymentalny i liryczny, dusza w Nim romantyczna...
    Piękne te zdjęcia, a grzyb istne cudo, nigdy nie spotkałem...
    Przyniosłem piosenkę i wiersz...tak, tak oczywiście J.Tuwim, dam do niego link...bo długi i nie wchodzi, a nie chcę dzielić...


    http://artris.wrzuta.pl/audio/0vriLAREBtm/raz_dwa_trzy_-_wchodzi

    Serdecznie pozdrawiam, miłego dnia życzę wszystkim Ogrodnikom :-)*

    U mnie słonecznie ale nie za ciepło, mam dużo pracy w ogrodzie. Kupiłem Hanusi ponad 100 cebulek różnych tulipanów, w tym niebieskie (bardzo jestem ich ciekaw) i muszę to wszystko posadzić...do tego hiacynty, tez niebieskie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Referent - Julian Tuwim


    http://www.wiersze.annet.pl/w,,6455

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Izko, "Igraszki z diabłem" to fantastyczny spektakl, kilka razy go oglądałam z upodobaniem:)
    I... jaka młoda Magda Zawadzka:)

    No to może... do lasu na grzyby?

    http://www.youtube.com/watch?v=WnqGl4P6V7M&feature=related

    ... albo na ryby:

    http://www.youtube.com/watch?v=dFttaXuC0BM
    :))

    OdpowiedzUsuń
  10. I jeszcze M.Bajor dla Izy :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=b4BBaDH6cN8&feature=related

    Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A może warto przypomnieć, tak dla uśmiechu :


    http://www.youtube.com/watch?v=Gt8kt7Arzmk&feature=related

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  12. I jeszcze jedna rozprawa...


    http://www.youtube.com/watch?v=Xv5WmNr2tCY

    :-)*

    Do wieczora Ogrodnicy :-)***

    OdpowiedzUsuń
  13. To i ja zaiwaniam do roboty, bo na weekend trza se
    zasłużyć.:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Bry, Jaśku:)*
    Świetna fraszka, bardzo mi się podoba...:)*
    Jako, że mi nie wypada już więcej pisać o prawnikach, bo wiesz, jak to bywa z ptakiem i gniazdem... to przyniosłam Ci mistrza fraszek J.I. Sztaudyngera, tak trochę a'propos prawników, i historyków, i... nie tylko:

    LOT

    Niektórzy wysoko lecą
    Nie dzięki skrzydłom, lecz plecom!

    Pokornie dziękuję za wyjątek:)))*

    ....Iga Cembrzyńska - Mówiłam żartem

    http://www.youtube.com/watch?v=P_6gkFDmy5U
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  15. Jontusiu,ślicznie dziękuję:)*
    Poszukam coś dla Ciebie na wieczór:)

    Chyba Hanusia nie stosuje mobbingu?:)))*

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Jontuś:)
    Moje serdeczne dzięki za uszanowanie pewnego prawnika...:)*
    Świetne "Sędzia wchodzi" - nie znałam...:)
    Tuwim... akuratny i zawsze na czasie...;))

    A co do szyszkowca, napotkałam go tylko dwa razy w życiu, i tylko w górach. Mam jeszcze inne fotki z unikalnymi grzybami, ale ten najbardziej mi się spodobał.
    Jontuś, u mnie w ogrodzie co roku dosadza się po kilkadziesiąt nowych cebulek tulipanów, narcyzów, szafirków, krokusów... na zasadzie, że jakoś tam się zmieści...:) Teraz jest najlepszy czas na to, a jaka dzika przyjemność...:))

    I przyniosłam Ci jeszcze dwie fraszki:

    Jan Izydor Sztaudynger

    Pani o ładnym profilu

    Gdy idę z tobą w pole,
    To twój profil wolę.
    Lecz gdy już zajdę w las,
    To wolę twe en face.
    ***
    ... no i Ojca fraszek - Jana Kochanowskiego:

    O żywocie ludzkim

    Fraszki to wszytko, cokolwiek myślemy,
    Fraszki to wszytko, cokolwiek czyniemy;
    Nie masz na świecie żadnej pewnej rzeczy,
    Próżno tu człowiek ma co mieć na pieczy.
    Zacność, uroda, moc, pieniądze, sława,
    Wszystko to minie jako polna trawa;
    Naśmiawszy się nam i naszym porządkom,
    Wemkną nas w mieszek, jako czynią łątkom.

    ... i taka gmina - wiersz Jeremiego Przybory w cudownym wykonaniu:

    http://www.youtube.com/watch?v=sc92BoqT6n0&feature=related
    :))

    Pozdrawiam bardzo serdecznie i dobrej pogody życzę:)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewuś,ryby...synuś dzisiaj przywiezie mi świeżego dorsza z Ustki:)*
    Grzyby też mam:)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Zostawię tylko jeszczio szczipatielnoje:

    "Темная Ночь"

    http://www.youtube.com/watch?v=DsWqlhG_a-A&feature=related

    *****

    I Vashe Blagorodie,Gospoja Udacha

    http://www.youtube.com/watch?v=VkGc8i78AE8&feature=related

    i do wieczorka:)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Izko, znalazłam coś o chłopakach...

    Artur Andrus - Wiersz o tym, jak czasem chłopaki się gubią:

    http://www.youtube.com/watch?v=wao9aXc61Q8&feature=related

    :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewo, a bezwstydnika spotkałaś? Prawdziwy sromotnik.:)))*

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaśku, śliczne... i bardzo duszoszczpatielnyje...:)*

    Zostawiam Ci czerwoną rutę...

    София Ротару - "Червона рута"

    http://www.youtube.com/watch?v=DV5H11VX60s&feature=related

    Na cały dobry dzionek...:)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Jasku, spotkałam ... mam nawet zdjęcie; kształt - a i owszem, a zapach... brrrr... może kiedyś go pokażę :)))*

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaśku ..wyczułeś mnie.Trafiony,zatopiony:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewuś,jeszcze i TY. Całkiem się rozmarzę:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze jedną fraszkę znalazłam...;)))

    annaG

    Fraszka igraszka

    Radzi mi sąsiadka (i nie ona jedna)
    Znalazłabyś kogoś, bo życie umyka.
    Tylko przystojnego - mówi do mnie krewna
    wiesz, zegar nie stoi, tylko dalej tyka.

    W domu ci pomoże, stwierdziła kuzynka,
    nocą zaspokoi (to w sprawach łóżkowych).
    Może w końcu zaczniesz chodzić w skąpych stringach
    kiedy facet jurny, sprytny no i... nowy.:)

    Chyba głupie wszystkie (a najbardziej krewna!)
    A niech sobie zegar ile chce, to tyka!
    Ja na łące czuję się więcej potrzebna,
    no bo czy z pszczołami nie mogę...zabzykać?
    ;)
    autor: annaG

    OdpowiedzUsuń
  26. Do wieczora kochani.Muszę trochę ogarnąć mieszkanie:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=mJCDvTXkLCc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewuś..fantastyczna fraszka.Tylko z pszczółkami trzeba uważać:)))*

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też mam krzątaninę, jak zwykle przy piątku...
    Ale jeszcze jeden roman rosyjski dla Wszystkich, w szczególności dla Jaśka, w podzięce, że poruszył tę nutkę:

    Гори, моя звезда śpiewa Borys Somerschaf

    http://www.youtube.com/watch?v=i52ouqSlzv4&feature=related
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  29. Izko, z pszczółkami, jak z pszczółkami... gorzej z bywa z trzmielami i trutniami...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  30. Cóż taki bezwstydnik
    w ciemnym lesie robi?
    Rozebrał się i nagi stoi,
    czeka, aż mu nie przystoi.

    No i się doczekał;-
    Nadeszła grzybiarka
    Zobaczyła bezwstydnika
    i wsadziła do koszyka.

    Nikt jej nie powiedział,
    że grzybek ten urodziwy
    jest łasy na ładne dziwy.
    Oj,sorry - grzybiarki.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jaśku, buziaczek za fraszkę:)*

    Na sromotnika

    Sromotnik bezwstydny
    wychynął zza krzaczka:
    Chodźże tu grzybiarko,
    dam ci ja buziaczka:))

    Nóżka moja także
    jest niczego sobie,
    schylże się więc ku mnie,
    ja Ci dobrze zrobię;)

    A na to grzybiarka:
    mój ty bezwstydniku,
    jam nie taka szparka,
    by cię skryć w koszyku.

    Chyba bym musiała
    wypić kilka flaszek...
    ani te wymiary,
    ani ten... zapaszek.;)

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Na polanie, gdzie jest pszeniec,
    zebranie miały jelenie.
    Ale trwało tylko chwilka,
    - bo wyczuły nozdrza wilka.

    I rozpierzchły się po gaju,
    według własnych obyczajów.
    To płochliwy leśny zwierz,
    - ja wiem i Ty Ewo****, też.

    Miałaś atlas grzybów ?, powiedz,
    napotkałaś grzyb - szyszkowiec.
    Piękny z niego grzyb, (na pokaz)
    - beret mu zdobiła sroka.:)

    W lesie można spotkać buki,
    co w miłosnym trwają splocie.
    Wzroku nie można oderwać,
    - będzie z tego buków krocie.

    Zdjęcia mi się pomieszały,
    muszę je uporządkować.
    Te co są na nich, trzy skały
    - ale wszystkie się udały.

    Pozowałam osobiście,
    do ostatniej cyklu fotki.
    Aby rozwiać podejrzenia,
    - i nie były z tego plotki.

    Nie mam żalu, brak sprzeciwu,
    kto podziwia mój wysiłek.
    Napstrykałam* się do woli
    - może schować do archiwum...:))

    ~~~~~~~~~~~~ஜ۩۞۩ஜ~~~~~~~~~~~~

    Pozdrawiam.Miłego popołudnia.:))

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja zamiast sprzątać to leżę na biurku i kwiczę ze śmiechu...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  34. Jaśku ,wrażliwy mężczyzno to dla Ciebie...:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=EGeIHTwx4Pk&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  35. ...i dla Jędrusia też!

    OdpowiedzUsuń
  36. Papryka


    Trafiła papryka do starego pryka
    i obiadek z papryczką już wrypał
    Razem się ściskają
    gęby wykrzywiają.
    Nie wiedzą, że gadżetowej papryki użyje też stypa.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. ZACHWYCENIE

    Gdy czasem młoda polonistka
    Taka naiwna, schludna taka,
    Egzaltowana, świeża, czysta,
    Że chciało by się siąść i płakać.

    Więc gdy ta polonistka właśnie
    Małpując młodopolskie pozy
    Wybiegnie o porannym czasie
    Boso na łąkę między brzozy,
    Poigra z pliszką i skowronkiem
    Oraz z pudliszką i z biedronką,
    Przywita ze wschodzącym słonkiem,
    Wołając: - Witaj jasne słonko!

    Z róż i powojów splecie wieńce,
    Pomacha rączką do motyla,
    Kraśnym obleje się rumieńcem
    Widząc jak pszczółka kwiat zapyla.

    Coś z Anny German gdy zanuci,
    Wyrecytuje coś z Asnyka,
    A potem bardzo się zasmuci
    Nad żabką, którą bocian łyka,

    I chcąc zapłakać nad półtrupem
    (bo drugie pół ten bocian urwał)
    Wlizie tą bosą nogą w kupę
    I wyda okrzyk: - Ożesz kurwa!

    To - jeśli byłbym na tej łące
    Naocznym świadkiem tego zgrzytu -
    Jak jestem facet niepijący,
    Pół litra wychlałbym z zachwytu!
    A .Waligórski
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeszcze raz mistrz Waligórski z dedykacją dla płci "brzydszej" /bez urazy kochani/:)))*

    Wariacje folklorystyczne

    Nie podobam się już kobietom
    I moja twórczość nie w modzie,
    Zostanę więc chyba poetą
    Ludowym, na zagrodzie.
    I będę chodził w czamarze
    (czy jakiejś tam innej jupce),
    I zacznę pisać w gwarze,
    Na to zawsze się znajdą kupce.
    Życie popłynie mi gładko,
    Nie zleją mnie ćpuny i skiny,
    Nie będą płacił podatków,
    Stanę się chlubą gminy
    I zacznę pociąg niezdrowy
    Wywoływać w przystojnych turystkach:
    - Popatrzcie, to wieszcz ludowy,
    Jurny prymitywista!
    A ja, zadbany, rumiany,
    Bez zgryzot i bez choróbska,
    Jak którąś gdzie dorwę! O rany!
    Wnet jej wygarnę z kaszubska:
    - Hej, Kaszebe, Kaszebe,
    Rychtuj checze i rebe.
    Hej, węgorze, węgorze,
    Piecze, ciecze, nie może.
    Cheba dyćwa szczeżuja,
    Dydko wszyćko burżuja, ahoj!
    ...że nic to nie znaczy - tym lepiej,
    Bo mnie z ambony nie oklną
    I nikt się nie przyczepi,
    I dostanę nagrodę za folklor.
    A wtedy, dla odmiany,
    Na jakiś szczyt wlizę dziarsko
    I w serdeczek ubrany
    Odezwę się po góralsku:
    - Hej, wirsycek, wirsycek,
    Hań na grani skopek,
    Przisel śwarny Janicek,
    Zaćpał nam syropek!
    Bać baco na bacę,
    Bo baca ma kaca,
    Hej, juhas się z juhasem
    Po Krupówkach maca, heej!!!!
    A potem (tak sobie myślę)
    Zwyczajem wędrownych ptaków
    Osiądę gdzieś, hen, pod Przemyślem,
    Gdzie jest pełno lwowiaków,
    Kupię chałupę niską,
    Z Ustrzyk se żonę wezmę
    I z bieszczadzka, przemyską
    Gwarą, tak się odezwę:
    - Ja ci, braci, powi taci,
    Ży pu chaci si rzucaci!
    Ani mąci, ani gaci,
    Tylku graci jak wariaci!
    Ni tu Hrycia, ni tu kicia,
    Ni tu życia mołodycia,
    Jak si w kasi pókiłbasi,
    Tu si da si w swoim czasi!
    Nu i bedzi.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ewuniu dla Ciebie klucz do szczęścia Agnieszki Osieckiej:)*
    Swoich łez nie chowaj do kapelusza,
    trudno, najwyżej zginą...
    Swoich snów nie pakuj gdzieś pod poduszki,
    niech tam, niech sobie płyną...

    Ale skryj głęboko do szczęścia klucz,
    Ale wiedz, że nie masz niczego prócz
    tej małej, złotej skrzynki i już, i już...

    Swoich spraw nie chowaj przed sąsiadami,
    trudno, najwyżej skradną...
    Swoich drzwi przed ludźmi wciąż nie zatrzaskuj,
    trudno, najwyżej wpadną....

    Ale skryj głęboko do szczęścia klucz,
    Ale wiedz, że nie masz niczego prócz
    tej małej, złotej skrzynki i już, i już...

    Swoich wad nie chowaj przed kobietami,
    trudno, najwyżej zgadną...
    buntów swych nie hamuj, nie duś i nie taj,
    trudno, masz duszę stadną...

    Ale skryj głęboko do szczęścia klucz,
    Ale wiedz, że nie masz niczego prócz
    tej małej, złotej skrzynki i już, i już...

    OdpowiedzUsuń
  40. Macoł cipki* baca,
    Macołech i jo
    Teroz momy kaca
    Nie ło te cipki sło.

    Pójdźze do nos Izka
    Pryndko nadstaw pyska
    Bydziemy Cie całówali
    Jak zezwolis, tyz macali.

    * - tu kury

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  41. Jontuś...może zatańczymy???
    Hanuś chyba mi głowy nie urwie?:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=ClzrDWhDZkg

    OdpowiedzUsuń
  42. Jaśku.Ty zbereźniku:)*..
    Cemu,ni....:)))*

    OdpowiedzUsuń
  43. Jaśku zaraz nas Ewunia pogoni:)))*

    OdpowiedzUsuń
  44. Migosz się Jasińku:)))*

    OdpowiedzUsuń
  45. Witajcie ;)
    To wasze chichotanie, i macanie, aż mnie z drzemki zbudziło Izko i Jaśku - echo niesie na łączach ;-))))****

    Ewuś* rozczuliły mnie te buki;)...i Ty taka maleńka, przy "Wieprzku";)
    Fraszka super.

    Jan Brzechwa
    Też prawnik;)

    Czy to prawda?

    Źle się w oliwie poczuły szprotki.
    Cukier się martwił, że jest za słodki,

    Czapla wzdychała: “Mam grube nogi”,
    Mól na suficie szukał podłogi.

    Kreda się gryzła, że taka biała,
    Krowa nad własnym mlekiem biadała,

    Sól uważała, że jest nie słona,
    Wąż biegł i wołał: “Nie mam ogona!”

    Atrament płakał, że jest w żałobie,
    Zegar rzekł stojąc: “Pójdę już sobie”,

    Ślimak zapewniał, że nie jest brzydki,
    Woda jęknęła: “Zmokłam do nitki”.

    Wierzba zdębiała. Dąb się zaperzył.
    Jeż się okocił, a kot najeżył.

    Wesołego popołudnia
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie pogoni, nie pogoni Izko... dopiero wróciłam do domu, miałam trochę spraw do załatwienia:)

    Już się rozglądam po Ogródku, ale najpierw coś przegryzę, bo mi z tej przymusowej dyjetki kiszki marsza grają.:))

    Ale cosik Wam zostawię fraszkowego na tymczasem, no... "Luliana" - oczywiście:

    Julian Tuwim

    Masochizm liryczny

    Zrecenzuj mnie pan,
    śmiało zrecenzuj
    zlinczuj publicznie, przemiałuj
    wychlastaj biczykiem
    krytycznego pióra,
    a i drwiny nie żałuj
    wyszydź, połajaj lirycznie
    och, jak dobrze
    każde pańskie słowo
    jak nabrzmiała krosta,
    toż to uczta
    zmysłowa
    …taka chłosta.

    :)
    ... o momencik cierpliwości proszę.:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Teraz Jontuś dla Ciebie;-)
    Piękne pejzaże i pozytywny góral ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=wmokN5Pi32U&feature=related

    oraz, i w ogóle jeszcze piękniejsze;)

    http://www.youtube.com/watch?v=h_QqYpPMQfw&feature=related
    Prawda, że piękne?;)

    Odrobiłam też lekcje o Boyu ;-)*
    Muszę powiedzieć, że coraz bardziej ten facet - mi się podoba, szczególnie, że też był antyklerykałem ;-)
    Kabaret - Zielony Balonik, coś mi przypomina ;-D

    Kurtyna opadła - i Jontuś jest;)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i Hanusię też;)))*

    OdpowiedzUsuń
  48. Witaj Małpeczko.Cudne te pejzaże...aż gębusię rozdziawiłam:)*

    OdpowiedzUsuń
  49. Witaj Jędruś:)
    Dzięki za kolejny wierszowany reportaż, bardzo mi się podoba:)

    Możesz chować do archiwum
    i patrzeć do woli,
    jam nie taka znowu sroga,
    co to nie pozwoli... :))

    Były grzybki, pozowanie,
    no i jeszcze cosik...
    lecz nie zdradzę, będzie lanie,
    gdy przeczyta ktosik...;)

    Tyle mogę Ci powiedzieć,
    że wspominam miło,
    lato było piękne, ale
    szybko się... skończyło...:))

    Pozdrawiam cieplutko i częstuję... wódką.;)

    ... i nic zbereźnego nie miałam na myśli;))

    OdpowiedzUsuń
  50. Oj, Jaśku, Jaśku... :)

    Ku przestrodze

    Macaj, Jaśku, macaj,
    syćkie, z całą siłą,
    bacz, by się macadło
    nie nadwyręzyło. :))

    Bo jak macadełko
    tu i tam se hula,
    zostanie Ci z niego
    łogunek od króla*.

    Zadna już Ci dziołszka
    nie pódzie na niego,
    kiedy un mięciutki,
    to jest do nicego...
    Hej!
    :)))

    * króla – tu: królika

    OdpowiedzUsuń
  51. Izko, w podzięce za "Klucz od szczęścia", mam dla Ciebie... też Osiecką:

    Agnieszka Osiecka

    Kochać za młodu

    Kochać za młodu się nie chciało,
    gdy się kochało, to nie dość,
    cóż winne zbyt leniwe ciało,
    cóż winien niełaskawy los? ...
    Nie dosyć człowiek był szalony,
    nie dosyć śmiały, nie dość zły,
    niegotów polec za androny,
    niegotów błądzić pośród mgły.
    Wypić za młodu się nie chciało,
    a gdy się piło, to nie dość,
    cóż winne nazbyt trzeźwe ciało,
    cóż winien zbyt łaskawy los.
    Nie dosyć człowiek był zalany,
    nie dosyć śmiały, nie dość zły,
    niegotów skonać za banały,
    niegotów brodzić pośród mgły.
    Dziś by się piło i kochało,
    gdzieś by się gnało pośród mgły,
    gdyby choć echo zawołało,
    gdyby zapukał ktoś do drzwi,
    dziś by się śniło i cierpiało,
    dziś by się gnało pośród mgły,
    gdyby choć echo zawołało,
    o gdyby, gdyby, gdyby, gdy! ...

    :))

    I dziękuję Ci bardzo, że tak pięknie uprawiasz Ogródek podczas mojej nieobecności:)*

    OdpowiedzUsuń
  52. Ewuś
    o gdyby,gdyby,gdyby....:)*
    Serdeczne dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  53. Dzień dobry Małpeczko:)
    Dziękuję.:)A dobrze, że chociaż chociaż chichotki i macanki Cię obudziły:))
    Brzechwa, a i owszem, prawnik... ale ja Tobie figielkiem Julka pojadę:

    JULIAN TUWIM

    Figielek

    Raz się komar z komarem przekomarzać zaczął,
    Mówiąc, że widział raki, co się winkiem raczą.
    Cietrzew się zacietrzewił, słysząc takie słowa,
    Sęp zasępił się strasznie, osowiała sowa,
    Kura dała drapaka, że aż się kurzyło,
    Zając zajęczał smętnie, kurczę się skurczyło.
    Kozioł fiknął koziołka, słoń się cały słaniał,
    Baran się rozindyczył, a indyk zbaraniał.
    :)

    Cudowne te pejzaże dla Jontusia, aż mnie zazdrość bierze, że tam mnie nie ma...

    A dla Ciebie mam pejzaże z moich stron - ok. 60 km od mojego wieżowca:

    http://www.youtube.com/watch?v=sywhWiRy-pw

    Dobrze, że się pojawiłaś, bo coś już mnie niepokój lekki nachodził... pozdrówka ;)*

    OdpowiedzUsuń
  54. Kobitki, Osiecka, Osiecką, ale Sztaudynger nas pociesza:

    I kobieta

    I kobieta i kwiat
    Mają dni swoje. Nie mają lat.
    ---------

    Brak wymagań

    Nic od kobiety człowiek nie wymaga -
    Może być naga...
    :))

    I co Wy na to? :)

    OdpowiedzUsuń
  55. A może coś słodkiego na podwieczorek?:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=0uuYicF9eUg

    OdpowiedzUsuń
  56. :)*
    Diabeł i raj...

    http://www.youtube.com/watch?v=k4APcoXV4Ys

    ... też Osiecka:))

    OdpowiedzUsuń
  57. Ewuniu Sztaudynger to mistrz fraszki...tylko na nagość teraz za zimno:)*

    OdpowiedzUsuń
  58. http://www.youtube.com/watch?v=rSktfVJc_IM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  59. Izko, panowie na widok słodyczy aż kwiczą, a szczególnie Górale...;))

    http://www.youtube.com/watch?v=6UORJqvTvPY

    OdpowiedzUsuń
  60. ... e, tam zimno... we dwójkę można się rozgrzać nawet w mróz, byleby dobre przykrywadełko było:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ranybossss... a wiecie, że nasz Wieszcz Narodowy też pisał fraszki?

    Improwizacja

    Lejcie do szklanki! Bijcie w kieliszki!
    Wszyscy mężczyźni Moi braciszki,
    Wszyscy mężczyźni Każdy mój bliźni,
    Wszystkie kobiety Moje kochanki,
    Bijcie w kieliszki! Lejcie do szklanki!

    Wśród szczęśliwości nie masz zazdrości,
    Porzućmy plotki, śmieszki, zgryzotki,
    Kto gdzie tam szlocha, kto się gdzie kocha,
    Wszystkie tam gaszki, wszystko to fraszki!
    Smutki porzućmy, tu się nie smućmy,
    Wśród szczęśliwości nie ma zazdrości,
    Wszystko to fraszki, dalej do flaszki!

    autor: Adam Mickiewicz

    A to dopiero...:))

    OdpowiedzUsuń
  62. Tej fraszki Sztaudyngera nie znałam:)*

    Gdy sterczące widzę cycki
    Wpadam w nastrój poetycki

    OdpowiedzUsuń
  63. No to jeszcze nasza Noblistka:

    Odwódki

    Od samogonu utrata pionu.
    Od koniaku finał na haku.
    Od palinki wstrętne uczynki.
    Od maraskino spadaj rodzino.
    Od pejsachówki pogrzeb bez mówki.
    Od śliwowicy torsje w piwnicy.

    Altruitki

    Oszczędzając wstydu damie
    lepiej cicho siedź, ty chamie.

    Miast okradać krowę z mleka
    dój bliskiego ci człowieka.

    Oszczędzając sił buldoga
    sam za niego podnoś noga (śląskie).

    Odpoczynek daj królicy,
    sam się rozmnóż w kamienicy.

    Ulżyj trawie w obowiązkach:
    sam wybujaj na Powązkach.

    - Wisława Szymborska
    :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Jak dzisiaj nie umrę ze śmiechu to będzie cud:)*

    OdpowiedzUsuń
  65. http://www.youtube.com/watch?v=Zxj9tZCqyU8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  66. Adam Spogląda Z Wyrzutem Na żonę
    -nie Będę Jadł!
    -czemu?
    -bo Nadgryzione!
    ***

    Czułem się królem:
    Czułem się królem, młodzieńcem, adonisem ...
    Spojrzałem do zwierciadła
    no i ... korona z głowy mi spadła!
    ***

    Mój pech:
    Na tym polega mój pech,
    że cnota mi śmierdzi a pachnie mi grzech.
    ***

    Naga:
    Naga to ona nie była wcale
    miała pończochy i korale.
    ***

    Małe trudności:
    Jak spodobać się bogdance
    gdy już ma się zęby w szklance?

    :)
    Sztaudyngerem można w nieskończoność... A ja czekam, może ktoś z ogródkowych Poetów coś miauknie? Ja już dzisiaj "zetsy, ctery" plus wstępniak:)

    OdpowiedzUsuń
  67. Izka, Ty nie umieraj, Ty się bój;-)))

    Panowie lubią fajne brykil)

    http://www.youtube.com/watch?v=4vttqNal4Ms

    OdpowiedzUsuń
  68. Kabaret Tey...

    http://www.youtube.com/watch?v=JfybzBcNhaU&feature=related

    :))

    OdpowiedzUsuń
  69. A ja mam tylko rower:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=0lYUrZdHx10

    OdpowiedzUsuń
  70. Izka, zjadłaś już tego dorsza*?, bo ja jestem po pstrągu, zawsze w piątki po*ścimy pstrągiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  71. http://www.youtube.com/watch?v=wiPUAvFCcNw&feature=related

    Małpko dorsz jeszcze jedzie.Będzie za godzinę:)*

    OdpowiedzUsuń
  72. Pstrąg najlepszy złowiony w rzece.Taki z hodowli jest do d...Mój były łowił rybki to coś o tym wiem:)*

    OdpowiedzUsuń
  73. Małpuś, ja "rypkami" posz*czę nie tylko w piątek:) A moje ulubione "rypanie" to karpik marki "Pan karp" z certfikatem, bez tłuszczu, hodowany w Gospodarstwie Rybackim w Samoklęskach pod Lublinem...:))

    A, niech będzie rozchulantyna:

    Witkacy

    Rozchulantyna

    Aa, a, kotki dwa,
    Szare, bure obydwa.
    Aa, a, kotki trzy,
    Zjadły mózgi szare wszy.
    Aa, a, kotki cztery,
    Poszedł papa do hetery.
    Aa, a, kotków pięć,
    Mama czuje dziwną chęć.
    Aa, a, kotków sześć,
    Nieskończoność w szklance mieść.
    Aa, a, kotków siedm,
    Papa rzekł: I love you, madam.
    Aa, a, panter osiem,
    Mama rzekła...
    :)

    ... to nie ma nic wspólnego z rybami, no nie?;)

    OdpowiedzUsuń
  74. To jedziemy na ryby:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=s9xpPk_YEQ0

    OdpowiedzUsuń
  75. Izko, a może zamiast rypki baranek?

    "Baranek" - genialny Zamachowski!

    http://www.youtube.com/watch?v=SqAw2Sm5kus&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Dziewczyny :) Nie jedzcie dorszy, bo może być tak, jak z Kociubińską, zresztą Hermenegildą:

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Dwa paszkwile na Kociubińską Hermenegildę

    I

    Kociubińska pachnie dorszem,
    Kociubińska Hermenegilda -
    i pisze wiersze coraz gorsze,
    i tych wierszy nikt nie wyda;

    oczywiście, jak dobra babka
    muszę ich słuchać, lecz gdy czyta,
    nagle spada ze stołu karafka
    i noc staje w biegu jak wryta;

    więc ją biję laską po głowie
    Kociubińską Hermenegildę.
    Ona: cy psyjdzies jutro? powiedz!
    Ja: ze prawdopodobnie psyjdę.

    II

    Kociubińska ma dwie torebki,
    a w tych torebkach kompletny chaos,
    więcej: prawdziwy magiczny sklepik,
    bo: i "Kużnica", i kakao,

    i dorsz, i "Karenina Anna"
    z fotografiami dziewczyn z Bali,
    zżółkły wycinek ze "Skamandra",
    że "nie będziemy drukowali",

    okładki jakichś książek Roju,
    cztery obrazki prawie święte,
    muszla, Zielona Gęś z "Przekroju",
    popodkreślana atramentem,

    dwie gumy "z myszką", dwa ramiączka,
    próbka tapety tajemnicza,
    list Osmańczyka, autograf Wionczka
    i wielki portret Turowicza.

    Więc ją biję laską po głowie,
    Kociubińską Hermenegildę.
    Ona: cy psyjdzies jutro? powiedz!
    Ja: ze prawdopodobnie psyjdę.
    ***

    ... ja nie zaryzykuję:)

    OdpowiedzUsuń
  77. Izka, a gdzie ja w rzece, tego, onego pstrąga złowię?;) Nimam wędki;-)
    Świeżą rybkę, to ja jadłam codziennie w dzieciństwie, bo mój tato był zapalonym*wędkarzem, i często też jeżdziłam z nim na ryby ;-)

    OdpowiedzUsuń
  78. http://www.youtube.com/watch?v=RQ3xkbFCL7A&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  79. Muszę już Was pożegnać - obowiązki domowe i małżeńskie wzywają ;-)))

    Pa;-)***Do niedzieli, bo jutro mnie nie będzie.
    http://www.youtube.com/watch?v=4jaE6WxxMHU

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  80. Ewuniu,Kociubińska zawsze mi się kojarzy z Ireną Kwiatkowską:)*
    Genialnie to recytowała:)*

    OdpowiedzUsuń
  81. Dobrej nocy Małpeczko:)*

    OdpowiedzUsuń
  82. Pa, Małpuś, miło mi było niezmiernie, dziękuję:)
    Miłych obowiązków małżeńskich...;))

    Michał Bajor - Chciałbym...

    http://www.youtube.com/watch?v=qUWBHYKgPDg&feature=related
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  83. Słyszałam Kwiatkowską w Kociubińskiej, cudna...:))
    Izko, a dla Ciebie (i dla mnie tyż)

    "Nowa miłość " śpiewa Krystyna Tkacz

    http://www.youtube.com/watch?v=5iFF0RPGYl0

    ... to też wiersz Osieckiej:)

    OdpowiedzUsuń
  84. Cieee choroba, cie choroba
    Na cóz mi tako przestroga.

    Syćkie moje dziołski
    Zdrowe rącki majom
    to i tego nieboscyka
    Na nogi stawiają.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  85. Jaśku:)

    Harem, to rzecz miła
    kiedy dziołszek kupa,
    nieboscyk rozboli,
    a po czasie... dupa.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  86. :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=Vbw80LvjQUI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  87. Poddaję się, bo nikt nie wygrał z prawnikiem.:)))

    OdpowiedzUsuń
  88. Jasieczku, toż to żarciki... słodkie, nie czujesz?
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  89. Izo, niesamowite wprost... dzięki serdeczne:)

    WESOŁA DUMKA O STAROŚCI - M.Umer i A.Poniedzielski.

    http://www.youtube.com/watch?v=xv7I0iKR2gw&feature=related
    :))

    OdpowiedzUsuń
  90. http://www.youtube.com/watch?v=NeWYgFQYAF0&feature=related
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  91. I zrobiło się lirycznie...
    Zaraz mnie chandra dopadnie...

    http://www.youtube.com/watch?v=pfh3R0WLvVY&feature=related
    :)*

    ... do wiersza Osieckiej...

    OdpowiedzUsuń
  92. Putin's song -

    http://www.youtube.com/watch?v=qlInaNps2qw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  93. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=ikHKDZvc4pc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  94. Jędruś:)
    Nawet Putin nie dałby rady Carycy Katarzynie:)

    Jacek Kaczmarski

    Sen Katarzyny II

    Na smyczy trzymam filozofów Europy
    Podparłam armią marmurowe Piotra stropy
    Mam psy, sokoły, konie - kocham łów szalenie
    A wokół same zające i jelenie
    Pałace stawiam, głowy ścinam
    Kiedy mi przyjdzie na to chęć
    Mam biografów, portrecistów
    I jeszcze jedno pragnę mieć

    - Stój Katarzyno! Koronę Carów
    Sen taki jak ten może Ci z głowy zdjąć!

    Kobietą jestem ponad miarę swoich czasów
    Nie bawią mnie umizgi bladych lowelasów
    Ich miękkich palców dotyk budzi obrzydzenie
    Już wolę łowić zające i jelenie
    Ze wstydu potem ten i ów
    Rzekł o mnie - Niewyżyta Niemra!
    I pod batogiem nago biegł
    Po śniegu dookoła Kremla!

    - Stój Katarzyno! Koronę Carów
    Sen taki jak ten może Ci z głowy zdjąć!

    Kochanka trzeba mi takiego jak imperium
    Co by mnie brał tak jak ja daję - całą pełnią
    Co by i władcy i poddańca był wcieleniem
    I mi zastąpił zające i jelenie
    Co by rozumiał tak jak ja
    Ten głupi dwór rozdanych ról
    I pośród pochylonych głów
    Dawał mi rozkosz albo ból!

    - Stój Katarzyno! Koronę Carów
    Sen taki jak ten może Ci z głowy zdjąć!
    Gdyby się taki kochanek kiedyś znalazł -
    - Wiem! Sama wiem! Kazałabym go ściąć!

    http://www.youtube.com/watch?v=vz1Hx5Ne6aU

    :)

    OdpowiedzUsuń
  95. Jak Katarzyna to i Rasputin:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=xqF0r9Y19gI&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  96. Pora na dobranockę:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=vl6h7UWo1_Q&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  97. Wiem, Izko, już szykuję dobranockę, ale jeszcze chwilkę... tradycją Ogródka jest, że najpierw Jaśko, a ja, jako gospodyni, ostatnia:)

    Będzie lirycznie...:)*

    OdpowiedzUsuń
  98. To ja jeszcze zaśpiewam:)*

    http://www.youtube.com/watch?v=WqvRq2CF8qU

    OdpowiedzUsuń
  99. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=yWuOzD0i8MI&feature=related
    ... aaa, si bon, si bon...:)*

    OdpowiedzUsuń
  100. :)))*
    http://www.youtube.com/watch?v=PgcrUDQs8Ns

    OdpowiedzUsuń
  101. ???
    http://www.youtube.com/watch?v=VjuyrUnD8t4

    OdpowiedzUsuń
  102. Jaśko się pewnie zdrzemnął, albo jeszcze pracuje...:)*
    To ja dzisiaj pierwsza przychodzę z dobranocką. Po całym dniu z fraszkami i figielkami, niech będzie tradycyjna, liryczna:
    Dziś wiersz Beaty Aleksnadry Gutockiej:

    *** (bez tytułu)

    Wtuleni w siebie jak w obłok
    pożądania i srebrnego cienia
    znajdziemy kiedyś przed świtem
    najgłębsze źródło spełnienia

    Rozwiewając mgły niedomówień
    i ucząc się siebie na pamięć
    będziemy błądzić głodnymi ustami
    jak ślepcy lub zakochani

    Byśmy tak trwać mogli wieczność
    by nikt nie zaćmił nam istnienia
    miłość jak sen ci powiję
    namiętność w legendę zamienię

    I odtąd co noc przed zaśnięciem
    będziesz się kochał z moim cieniem
    by w zapomnieniu i źródłach marzeń
    zmierzyć się z istnieniem...

    - Beata Aleksandra Gutocka

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - gorących snów, bo nocki już chłodne...:)*

    ... i kołysanka:


    Magda Umer i Andrzej Poniedzielski - Ja dla Ciebie -

    http://www.youtube.com/watch?v=VA27N2zn59M&feature=related
    :)***

    Pa, do jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń
  103. * DOBRANOC * ஜ۩۞۩ஜ * DOBRANOC *

    OdpowiedzUsuń
  104. ... Dobranoc, Jędrusiu... śliczny ten zegar... ale coś mało grasz ostatnio?
    Rozumiem... wspólne łącze... do jutra pod wierzbą:)

    OdpowiedzUsuń
  105. Do jutra kochani.Dobranoc...:)*

    OdpowiedzUsuń
  106. Magda Umer i Andrzej Poniedzielski ~~ miłość w wieku delate ~~

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Vbw80LvjQUI

    OdpowiedzUsuń
  107. To jeszcze pogram troszkę:

    Poniedzielski - Tęsknij za kolejnym dniem

    http://www.youtube.com/watch?v=O6c7o3oYgMQ&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  108. No i choć raz zamknę furtkę do ogrodu. Dziś
    dobranocka z Kazimierzem Przerwą-Tetmajerem -

    Gdzieś ty...


    Gdzieś ty, o gdzieś ty?... Kocham cię, jedyna,
    kocham cię zawsze... Zdasz mi się tak bliska,
    że tylko rękę wyciągnąć ku tobie,
    a ręka, zda się, twą rękę uściska.

    I tylko ramię wyciągnąć ku tobie,
    a ramię kibić twą obejmie wiotką,
    i tylko lekko zgiąć cię, a ku piersi
    ty się pochylisz i uśmiechniesz słodko...

    I tylko usta wyciąnąć, a twoich
    ust się poczuje pocałunek... Nieba!
    Aby już nigdy nie zatęsknić do niej,
    ileż lat jeszcze przetęsknić potrzeba?..

    Dobranoc, dobranoc Kachani:)*** już czas na sen:)*

    I kołysanka w pierwszy dzień jesieni:)

    http://www.youtube.com/watch?v=cwLWY5Z4AxE&feature=related

    ***

    OdpowiedzUsuń
  109. A ja jeszcze podrzucę tekst:)*

    Tańczmy, jak zagrają nuty losu, krople dni
    Sny niech w Tobie tęsknią do niedawnej szczęścia łzy
    Ty, nim skrzydło nocy czarnej rzuci szary cień -
    Tęsknij, za kolejnym dniem
    Tęsknij, za kolejnym dniem

    Niech zielony płomień wiosny wiolinowo drży
    W popielatym tangu tulą się jesienne mgły
    Póki serce, tak taktowne służy rytmu tłem -
    Tęsknij, za kolejnym dniem
    Tęsknij, za kolejnym dniem

    Płoną w nas zachodem wiecznym całe stada słońc
    Śpią ławice gwiazd wygasłych - ciężkie chmury wron
    Dotknij nieba myślą senną, ale każdym z tchnień
    Tęsknij, za kolejnym dniem
    Tęsknij, za kolejnym dniem

    Tęsknij - tylko z Tobą minie cały świat
    Dźwięczmy struną potrąconą przez różaniec lat
    Podaj duszy łyk nadziei i marzenia tlen -
    Tęsknij, za kolejnym dniem
    Tęsknij, za kolejnym dniem

    -A.Poniedzielski

    OdpowiedzUsuń
  110. ...Jaśku:)*
    To ja ją domknę...

    A.M.Jopek i M.Zebrowski-kocham.

    http://www.youtube.com/watch?v=omeU8yfh7dU&feature=related
    ***

    OdpowiedzUsuń
  111. Witajcie:)
    Dzisiaj pozwolę sobie tylko na :

    http://www.youtube.com/watch?v=y0ZvoGHxGU4

    ... to dla Ciebie Poetko miła...

    Dobrej nocy Wam i Tobie Ewuś***

    OdpowiedzUsuń
  112. ...***Eve, for you *:):

    http://www.youtube.com/watch?v=wkEeNpWMvgk&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz&shuffle=959752

    http://www.youtube.com/watch?v=f7lj-t-hx3o&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz&shuffle=959752

    http://www.youtube.com/watch?v=f7lj-t-hx3o&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz&shuffle=959752

    ...i na dobranoc,Tobie...Kruszynko Ty moja w objęciach ZBÓJA:DDD,... :)))...

    http://www.youtube.com/watch?v=SlvM4IPoQps&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&lf=mh_lolz&shuffle=959752

    ***....

    OdpowiedzUsuń
  113. Pozdrawiam Ogrodników.Miłej soboty.
    http://www.youtube.com/watch?v=8D1vtXKFW_E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  114. Witajcie kochani:)*
    Przyszłam pograbić listeczki...a furtka zamknięta:) Pięknej soboty Ogrodnicy.

    http://www.youtube.com/watch?v=aZ43aY_LIxE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  115. Kochani, już jest nowy post, zapraszam na górę:)

    Adaśku... cudowności muza... zasłuchałam się rano na amen, płynęłam... dziękuję Kocie:)*
    Zajrzyj dzisiaj do Ogródka, pozdrówka cieplutkie pracowity Kocie...:))

    OdpowiedzUsuń