Powered By Blogger

poniedziałek, 12 września 2011

Chwile szczęścia

Kilka jesiennych obrazków z mojego ogrodu.

Pięknie przebarwia się berberys.


Niespodzianka - kaczeniec powtórzył kwitnienie we wrześniu...


... i zawilec też.


Na marcinkach wciąż szaleją motyle...:)

Chwile szczęścia

Nic wielkiego przecież, są w zasięgu ręki,
czają się w promieniach wschodzącego słońca,
gdy drzewa zmieniają kolory sukienki,
wiatr ostatnich liści jeszcze nie postrącał.

Siedzą w twym uśmiechu i pogodzie ducha,
dystansie do rzeczy, których nie dogonisz,
w każdym dobrym słowie, wystarczy posłuchać,
w pejzażach natury, w muzycznej symfonii.

W żarze czystych uczuć, w zapachach jesieni,
kiedy posmakujesz słodycz dzikich jeżyn,
w drgających na wietrze barwach, światłocieniach,
w każdym dniu od nowa - tylko zechciej przeżyć.

38 komentarzy:

  1. Witaj,Ewa.Dziękuję za wiersz o szczęściu.Pozdrawiam, wiem ,że nie lubisz poniedziałków, więc mam dla Ciebie piosenkę do drugiej kawy:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=VkXWsm82vTw

    OdpowiedzUsuń
  2. http://annaz2.wrzuta.pl/audio/8ALJ5AYoQJc/maanam_-_aniol_milosc_to_wieczna_tesknota

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=x7IkbMWS7Lw

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę piosenkę.Posłuchajcie.Miłego dnia, Ogrodnicy:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=JYD4tTfXb-Q

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Dano:)
    Dziękuję za miłą muzę do kawki; właśnie ją piję:) W szczególności za przypomnienie piosenek Ordonówny i Brochwiczówny,; nie pamiętam, kiedy je słyszałam ostatni raz:)
    Mój wiersz nie jest o szczęściu, tylko o chwilach szczęścia...
    Nie śmiałabym go nawet zdefiniować, bo szczęście dla każdego co innego znaczy i rozbieżności są duże. Dla jednego będzie to fortuna, dla drugiego władza, a dla innych samotnia i odosobnienie od świata w pustelni. Na pewno dla wszystkich szczęściem jest zdrowie... miłość - dla większości...
    A małe chwile szczęścia, drobinki wręcz, są dostępne każdemu na co dzień, tylko trzeba umieć je dostrzec...:)

    Dla Ciebie muzycznie - Poemat o szczęściu:

    http://www.youtube.com/watch?v=SVPFjz8j7Vc&feature=related

    Pozdrawiam serdecznie, miłego poniedziałku.:)
    U mnie bardzo ciepło i bezchmurnie - po prostu lato:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam poniedziałkowo:)*

    A ja myślę, że - Szczęście trzeba rwać jak świeże wiśnie - Tadeusz Faliszewski

    http://www.youtube.com/watch?v=a8o7JEhZ9Sg

    i rwę do roboty. :)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry Jaśku:)*
    Mam takie samo zdanie... a przysłowiowe "wiśnie" w różnych wariantach są w zasięgu ręki każdego...:)
    Dzięki za śliczne tango Faliszewskiego:))
    Chwilowo nie mogę Ci się "oddźwięczyć" piosenką, ale przynoszę Ci wiersz Władysława Broniewskiego:

    Szczęście

    Rozmyślam coraz częściej
    od pewnego wieczoru,
    że chyba moje szczęście
    jest zielonego koloru.

    Więc niech ta zieleń we mnie rośnie
    i niech mnie zewsząd otoczy
    drapieżnie, zachłannie, miłośnie
    zieleń, jak twoje oczy.

    Niechaj mi będzie życie
    oceanicznym dnem,
    gdzie pływają morskie straszydła
    o włosach z wodorostów
    zielone, zielone niesamowicie!
    i gdzie wszystko jest snem.

    Przeczytaj tę bajkę nim uśniesz,
    jeśli chcesz.
    Szczęście?
    to co dzień dostać jeden uśmiech
    i zwrócić jeden wiersz.

    Pozdrawiam cieplutko, dużo słonecznych chwil i odpoczynku po "rwaniu" życzę:))*

    OdpowiedzUsuń
  8. Na poezji się za bardzo nie znam, ale Pani wiersze czytam z przyjemnością bo chwytają za serce i tyle w nich kolorów i zwiewności.
    Fotografia z kaczeńcem to majstersztyk, biorąc pod uwagę wszystkie ruchome refleksy na wodzie.
    Czy mogę ją skopiować?
    Gratuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=i5Tk9A1qy6o&feature=fvwp
    Pozdrawiam popołudniowo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałem dzisiaj nieco,
    chwile Wam umilić.
    Zacznę dziś od końca,
    - od pary motyli.

    Wybaczcie kochani,
    że piszę w odcinkach.
    Randka tych motyli,
    - na kwiatku marcinka.

    To tylko gra wstępna,
    finał będzie w nocy.
    Na razie jest moment,
    - spoglądania w oczy.

    Finał się rozpocznie,
    kiedy przyjdzie nocka.
    Szczegóły chcesz poznać,
    - google M.Wisłocka.

    Pisze ona także,
    o szczęśliwych chwilach.
    że zdradzała męża,
    - patrząc na motyla.

    Brakuje mi rymów,
    dzisiaj do "lektury".
    Zawilec z kaczeńcem,
    - bisuje raz wtóry.

    A krzak berberysu,
    od słońca niestroni.
    Bo krzew berberysu,
    - pochodzi z Japoni.

    Zbyteczny wysiłek,
    jechać pod Rospudę.
    Tuż koło Lublina,
    - spotkasz ten Ogródek.

    Serdecznie pozdrawiam miłośników kwiatów,
    macie ze mną pewnie, co dzień "siedem światów".:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Anonimowego Czytelnika:)
    Bardzo mi miło, dziękuję że zaglądasz na blog:)
    Blog jest ogólnodostępny, więc kopiowanie nie jest wzbronione; sądzę że wiele osób to robi.
    Przy czym, jeżeli chcesz wykorzystać fotografię do swoich publikacji, to podaj proszę jej autora i źródło pochodzenia.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do następnych spotkań w Ogródku:)
    Może zechcesz podać swoje imię lub nick, będzie nam się przyjemniej rozmawiało:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jędruś:)
    Bardzo się cieszę, że Cię widzę i dziękuję za wiersz:))
    Niedawno dopiero uzyskałam łączność z Ogródkiem, a teraz już muszę zbierać się do domu. Zatem odpowiedź dla Ciebie będzie po powrocie.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie, miłego popołudnia i upraszam o cierpliwość:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Andrzejku, powiem tyle, łap motyle:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=QtRoRxyHNHM

    OdpowiedzUsuń
  14. Frank Ferrari - * Sweet love *

    http://www.youtube.com/watch?v=bkVX4wOweUY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  15. George Baker * Rosita *

    http://www.youtube.com/watch?v=hCV0OCeoX9I&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  16. George Baker Selection - * Morning Sky *

    http://www.youtube.com/watch?v=IDtl2LB4ntc

    OdpowiedzUsuń
  17. George Baker Selection - * Beautiful Rose *

    http://www.youtube.com/watch?v=tn2PP7HOgV8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  18. George Baker - * The Fisherman *

    http://www.youtube.com/watch?v=gVDMPz8gfIM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  19. Jędruś:)
    Dziękuję za wiersz... są w nim i chwile, i motyle, i... momenty..:))

    Ja Ci opowiem o szczęścia chwilach,
    takich drobniutkich, które dziś miałam,
    fakt, na mej drodze zbrakło motyli,
    lecz za to w korkach długo nie stałam.:)

    I ciepłym latem jeszcze powiało,
    choć wiązy gubią już złote listki,
    a ja zazdroszczę tym admirałom*
    że noszą stroje, jak naturystki:))

    Widziałam lasu ciemny widnokrąg,
    kluczy też długo dziś nie szukałam,
    pola pokryte ścierniska ochrą
    swym pięknem oczy mi napawały.

    Gdy widzę takie szczęścia kropelki,
    one smakują jak jak lampka wina,
    świecą mi w duszy małe iskierki -
    ot, cała radość, tak bez przyczyny...:))

    * admirał - tu motyl z fotki: rusałka admirał.

    i dla Ciebie:
    Małe szczęścia.../Robert Janson/

    http://www.youtube.com/watch?v=w-_5_RBhouE

    Pozdrawiam serdecznie w trochę pochmurne popołudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dano, odpozdrawiam popołudniowo...:)
    Nie wiem, czy lubisz poezję, ale w podzięce za granie w Ogródku, może zechcesz przeczytać wiersz Tadeusza Różewicza... może Cię trochę zainteresuje i zachwyci?

    Tadeusz Różewicz

    Jak dobrze

    Jak dobrze. Mogę zbierać
    jagody w lesie
    myślałem
    nie ma lasu i jagód.

    Jak dobrze. Mogę leżeć
    w cieniu drzewa
    myślałem
    drzewa
    już nie dają cienia.

    Jak dobrze. Jestem z tobą
    tak mi serce bije
    myślałem
    człowiek
    nie ma serca.
    ***

    Miłego odpoczynku po pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jędruś:)
    Bardzo ładne te "Twoje" piosenki George Bakera... spodobała mi się jeszcze jedna - Wild bird:

    http://www.youtube.com/watch?v=B3R0ABB2BWQ&feature=related
    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jontuś:)
    Doczekałam do tej godziny spokojnie... a teraz ogarnia mnie smutek, że nie przyszedłeś dzisiaj do Ogródka. Tak mi brakuje Twojej obecności i poetyckich wzruszeń perełkami, które przynosisz...
    Gdzie jesteś?
    Czy już naprawdę nie złożysz wizyty w Ogródku? Jak Ciebie wyglądam cały czas...
    Mam nadzieję, że ze zdrowiem wszystko w porządku, bo już zaczynam się martwić...

    Dla Ciebie i dla Hanusi przyniosłam wiersz Jana Brzechwy:

    Szczęście

    Ze snu wyłaniam się jak pijany
    Od radosnego twego pobliża,
    I witam ciebie znów zakochany
    Spojrzeniem tkliwszym od znaku krzyża.

    Ciągle tak samo i wciąż jak dawniej,
    Ciągle tak samo i wciąż na nowo,
    Tacy bezbronni, tacy zabawni
    Śpiewamy jedno wesołe słowo.

    Gramy w zielone, gramy i w śnieżne,
    Wiosna i zima nam ręce splata,
    Chwile rozbieżne, chwile pobieżne
    Przynoszą nowe, bezpieczne lata.

    Coś ty za jedna? Jak ci na imię
    I skąd się wzięłaś na naszym świecie?
    Dwie bose stopy drżą na kilimie;
    Stopy kochane, dokąd idziecie?

    Coś ty za jedna? Kto ciebie stworzył?
    I kto cię całą sercem ogarnie?
    Duszo pachnąca, fiołku boży,
    Rozkwitający w mojej cieplarni!

    Coraz nam słodziej, coraz nam młodziej,
    Radość spełniona uśmiechem wskrześnie;
    Dzień nas oszukał, dzień już odchodzi,
    I ty ode mnie odejdziesz we śnie.

    Wieczór spojrzenia maluje sepią,
    Szczęście przybliża się mimo woli,
    Święci niebiescy nam garnki lepią
    I od przybytku aż głowa boli.


    Pozdrawiam najserdeczniej Ciebie i Hanusię.:-)*... daj chociaż znać, że żyjesz...

    OdpowiedzUsuń
  23. Kaj ześ sie zapodział,
    cy chadzas po halach.
    Hanuś Ci zabranio,
    - po innych portalach.

    Zimno sie zrobiło,
    a Jontusia ni ma.
    Cy On o tym nie wie,
    - w górach zimny klimat.

    Casem bez kurtecki,
    w góry se wyrusas.
    Jesce przez przypadek,
    - psyniesies wirusa.

    Pogubis łowiecki,
    gdziesik se na halach.
    Siedź Jontusiu w domu
    - "łazić" - nie pozwalam.

    Jak Cie dłuzej ni mo,
    to tęsknie okropnie.
    Pod nosem pseklinom,
    - a niech to gęś kopnie.

    Jus Cie długo ni mo,
    nastawiłam grule.
    Jak wrócis wiecorem
    - psytule Cie cule.

    Wracaj do Ogródka,
    i sie nie oddalaj.
    Ewa**** drugo packe,
    - fajecek wypala.

    Pozdrawiam wieczorowo.:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Śląsk - * Helokanie *

    http://www.youtube.com/watch?v=WPAOkWDxz7U

    OdpowiedzUsuń
  25. :)))
    Jędruś:)
    Jam ci jeszcze jednej nawet nie skończyła,
    lecz za wierszyk wdzięczna jestem Ci ogromnie,
    Hanuś za Jontusiem pewnie się stęskniła,
    tak ja my w Ogródku tutaj... nieprzytomnie.:))

    Siedzą gdziesik z Jaśkiem i łowiecki doją,
    a nam ślinka leci do świeżej żętycy,
    nocka już zapada, oni skrzypki stroją,
    miodonecke piją, albo śliwowice...:))

    Albo też wstąpili do karczmy na hali,
    karczmareczki gibkie, jako te sosenki...
    oni już się całkiem w nich zapamiętali,
    na nic im Ogródek, gdy furczą sukienki...:))

    Hej tam w dolinie..- NIEBIESKO CZARNI

    http://www.youtube.com/watch?v=dbo7kwl_Iwo
    :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Zakopower - * Dziewczyna o perłowych włosach *

    http://www.youtube.com/watch?v=pnyd-nItQik&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. * Obława * Zakopower - Sebastian Karpiel Bułecka

    http://www.youtube.com/watch?v=R2OgcEe-2io&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  28. Zakopower Sebastian Karpiel Bułecka -
    * W dzikie wino zaplątani *

    http://www.youtube.com/watch?v=QIS7h48SYsE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. "Kiedy se póde" - Zakopower

    http://www.youtube.com/watch?v=3G97RjDKlNw&feature=related

    i... koniecznie: "Boso" - Zakopower

    http://www.youtube.com/watch?v=PaLRGc0NF0Y&feature=fvwrel

    ... ze szczególną dedykacją dla Wszystkich, którzy uwielbiają tę piosenkę...***

    OdpowiedzUsuń
  30. Sebastian Karpiel-Bułecka - She's like the wind

    http://www.youtube.com/watch?v=qFHhYY8Zrhg&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  31. :)
    Piękne...

    To jeszcze "Cy to ta" - Zakopower

    http://www.youtube.com/watch?v=i4fF0NKAx2U&feature=related
    ....

    OdpowiedzUsuń
  32. To ja mam jeszcze wiersz Jonasza Kofty... dla chętnych...

    Jonasz Kofta

    Tylko jesienią

    Może to jest zły objaw może nie ta melodia
    Człowiek znowu roztajał i boli
    Znowu rosną rośliny znowu drżą mi kończyny
    Znowu kicham od pyłku topoli
    Bo czy wiosna jest taka radosna
    Tak co roku zaczynać od nowa
    Znowu męczy się Eros
    Nie smakuje papieros
    Nie mam siły na nowo kiełkować

    Nie ten czas nie to w nas najłaskawsze
    Nie ten cud nie ten miód
    Już na zawsze
    Może kiedyś represje depresji się zmienią
    Ale tylko jesienią jesienią
    Nie ten ton w wielki dzwon
    Do uniesień
    Ja mam czas ja poczekam
    Na jesień
    Bo się w końcu depresje w impresje odmienią
    Ale tylko jesienią jesienią

    Szumi w głowie powietrze włos się burzy na wietrze
    I zielone głupiutkie listeczki
    Coś nawiedza Cię we śnie znowu pierwsze czereśnie
    Beznamiętnie upychasz do teczki
    Bo czy wiosna jest taka radosna
    Zdjąłem czapkę kalosze i palto
    Znowu zieleń pokoleń
    Budzi w nas melancholię
    I w ogóle czy dalej warto

    Przyjdą burze wiosenne wezmę proszki nasenne
    I tak jakoś doczekam jesieni
    I pogodzę się z łóżkiem nic nie będę pić duszkiem
    Bo wesołe jest życie staruszka
    Jesień wleje nam olej do główki
    Po co męczyć i rzucać się
    Bo wiadomo jesienią
    Złe się chwile odmienią
    Z drzew opadać będą stuzłotówki

    Nie ten czas nie to w nas najłaskawsze
    Nie ten cud nie ten miód
    Już na zawsze
    Może kiedyś represje depresji się zmienią
    Ale tylko jesienią jesienią
    Nie ten ton w wielki dzwon
    Do uniesień
    Bo się w końcu depresja w impresje odmienią
    Ale tylko jesienią jesienią
    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  33. ... i Jonasz Kofta - "Koniec dnia":

    http://www.youtube.com/watch?v=kFDMjSIgozE

    OdpowiedzUsuń
  34. Pożegnam się Ewuniu****.Dziękuję za piękny wieczór, wiersze i muzę.Do jutrzejszego spotkania pod wierzbą.Dobarnoc.:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobranoc Jędruś... to ja Ci bardzo dziękuję za cały dzień, Twoje wiersze i miłą duszy muzę...:)

    Trochę nie za dobrze się dzisiaj czuję, więc za chwilę będzie też i moja dobranocka.

    OdpowiedzUsuń
  36. Po pracowitym dniu już przyszedł czas na dobranockę... Jaśko już pewnie śpi, albo może jeszcze pracuje, więc ja dzisiaj pierwsza przychodzę z wierszem Jana Lecha Kurka:

    Twarz nocy

    Okrutna cisza pustką dzwoni w uszach,
    I samotności łzą do oczu spływa,
    Strunę tęsknoty w mym sercu porusza,
    Gdy Ciebie, miły, na darmo wciąż wzywa.

    Tylko noc cicha zagląda w me okno,
    I mrużąc sennie gwiazd srebrzyste oczy,
    Patrzy z zadumą, kogo ból tak dotknął,
    Że spać nie może, bo żal duszę mroczy.

    Patrząc w twarz nocy, gwiazd szukam oczami,
    Tych, które również na Twym świecą niebie,
    Aby wiadomość Ci posłać myślami,
    Że bardzo tęsknię i czekam na Ciebie.

    Więc spójrz czasami w gwiazd oczy błyszczące,
    Kiedy Twa dusza nostalgią zaszlocha,
    Poczujesz wtedy me myśli gorące,
    Które powiedzą jak bardzo Cię kocham.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów najczulszych...:)*

    ... i kołysanka:

    Sarah Brightman and Cliff Richard - Only You

    http://www.youtube.com/watch?v=-gpisX_06Ss&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  37. No i nie zdążyłem.Eeech ta robota! Ewuś, Jędruś
    dzięki za pikne granie. Dzisio bez wiersycka ino
    z piknymi romantycnymi kołysankami:

    Francis Lai - Bilitis - Romantic Pan Flute -Liebe-Träume

    http://www.youtube.com/watch?v=xCe27iuZ2zY&feature=related

    i

    Romantiktraum

    http://www.youtube.com/watch?v=LnGIRpjP_YM&feature=related

    i Beste Melody aller Zeiten-Romantik-Denge-Del

    http://www.youtube.com/watch?v=wLibBh1Y85c&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - boćkom Wos
    zycąc szczęśliwych snów:)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Przecudne te flety... dziękuję Jaśku...:)*

    OdpowiedzUsuń