Powered By Blogger

niedziela, 4 września 2011

Fotografie



Na fotografiach z lat pięćdziesiątych
moi rodzice są tacy młodzi...
na dzikiej plaży, pachnącej słońcem,
czas w ich uśmiechach się wypogodził.

W zamkniętych ramkach minione tętno
pulsuje w strojach z tamtej epoki,
Babcia Paulina, skończona piękność,
w sepiowej sukni czaruje wzrokiem...

A na spacerze w Saskim Ogrodzie
panie nie chodzą bez kapelusza,
szyk jest niedzielny, fulary w modzie
i rękawiczki, choć dźwięczy upał.

Górski pensjonat... i w białych spodniach
Dziadek na wczasach w Szklarskiej Porębie,
dziewczynkę w loczkach tuli łagodnie...
pod mostkiem potok w pianie się kłębi.

Młoda dziewczyna z końskim ogonem
to absolwentka wydziału prawa,
w kącikach oczu radość spełniona,
nie widzi jeszcze z przyszłością zmagań...

Śluby, pogrzeby, miłość bez końca,
w tych czarnobiałych, i w sepii cieniach,
czas dawno liście złote postrącał,
w nich się zatrzymał, ucichł... oniemiał.

61 komentarzy:

  1. Witaj Ewa,wzruszyłaś mnie tym wierszem. W podziękowaniu piosenka:

    http://www.youtube.com/watch?v=dkHuMysOGVM

    Pozdrawiam Ogrodników. Udanej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla Ogrodników:
    http://www.youtube.com/watch?v=8tj4A0cs_yE&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Danusiu:)
    Dziękuję... Wczoraj, robiąc porządki, buszowałam w starych fotografiach, nie schowanych jeszcze w żadnych albumach. Powędrowałam z nimi w czasie i stąd ten wiersz...:)

    Dla Ciebie - Bluzeczka zamszowa - Mieczysław Fogg:

    http://www.youtube.com/watch?v=C_NZlZViU8o
    :)
    ...zafunduj sobie czasem taką wycieczkę, działa bardzo ożywczo, wbrew pozorom...:))
    Pozdrawiam Cię w piękną, słoneczną niedzielę.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. jontek z koliby4 września 2011 10:10

    Witaj Ewuniu :-)*
    Piękny, ciekawy wiersz, sentymentalna podróż w czasie...
    Wspomnienie ludzi, którzy dawno odeszli, a uśmiechają się do nas...z fotografii, przechowywanych jak, najcenniejsze skarby. Kiedyś pra, pra...wnuk, powie z dumą (lub bez), to byli moi pra, pra...dziadkowie...
    Przyniosłem dla Ciebie wiersz :

    Fotografia
    Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    Gdy się miało szczęście, które się nie trafia:
    czyjeś ciało i ziemię całą,
    a zostanie tylko fotografia,
    to - to jest bardzo mało...

    Serdecznie pozdrawiam, niedzielnie i słonecznie :-)*
    Miłego dnia Ogrodnicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. jontek z koliby4 września 2011 10:12

    To był świat w zupełnie innym stylu...


    http://www.youtube.com/watch?v=0_TzDvHjJlg

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Jontuś:)
    Dziękuję za pochwały... Gdy napisałam ten wiersz, początkowo miałam obawy, czy nie jest zbyt osobisty, aby go zamieszczać w Ogródku.
    Ale... w zasadzie wszystkie są osobiste, bo to w mojej, "osobistej" głowie legną się różne impresje...
    Mam też takie, które... pisane są tylko do szuflady...

    Dla Ciebie przyniosłam wiersz też Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej:

    Ja

    Było raz dziecko zabawne i tłuste. Umarło. Nie ma go nigdzie.
    Biegało po domu, krzyczało. Są jeszcze jego fotografie w salonie.
    Aż śmiać się i istnieć przestało, i nikt się nie zdziwił tej krzywdzie,
    choć było tak kochane i rozpieszczone.

    Gdy z domu powoli znikało, obyło się jakoś bez płaczu i pisku.
    Zabawki, sukienki, niepotrzebne pamiątki zalegają poddasze.
    Mama nieraz i do późnej nocy czuwała nad jego kołyską,
    a jednak dzisiaj, gdy je wspomna - nie płacze.

    Nazywało się tak jak ja, więc wszyscy myślą, że ja to ono,
    i nie usypali mu gróbka, choćby takiego jak kopiec kreta.
    Toteż płacze nocami w kominie, że je zapomniano, zgubiono,
    że miejsce jego zajęła jakaś niedobra kobieta...

    Pozdrawiam bardzo serdecznie i pięknej niedzieli życzę:-)*
    ... i jeszcze coś zagram...

    OdpowiedzUsuń
  7. ... Miłość ze szkolnych lat - Urszula Sipińska:

    http://www.youtube.com/watch?v=zMh95_apjms&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. ...Jontuś:)
    Mam jeszcze coś dla Ciebie, na wesoło - parę słów o fotografowaniu - Jana Brzechwy:

    Jak stać się sławnym

    Chodzić do wszystkich fotografów i żądać swojej fotografii. To samo kazać zrobić bratu, ojcu, synowi, szwagrowi i innymm krewnym. Fotografowie, widząc, że jest ogromny popyt na fotografię danego osobnika, przychodzą do mieszkania i proszą o pozwolenie sfotografowania go. Następnego dnia fotografia ta jest wszędzie wywieszona i wszyscy myślą, że patrzą na znakomitego człowieka. Zalecamy również jeszcze tego samego dnia zwracać się o pożyczki do dalszych znajomych.
    :))

    OdpowiedzUsuń
  9. jontek z koliby4 września 2011 10:50

    Ewuniu :-)*
    Wielkie dzięki, "Ja" M.Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej...już znałem, ale z przyjemnością, czytam jeszcze raz. :-)*
    Ten, Brzechwa..."Jak stać się sławnym", był mi dotąd nieznany, jest świetny !
    Przyniosłem dla Ciebie coś, pamiętasz to ?

    http://www.youtube.com/watch?v=zqlVBXPpTkg

    :-)***

    OdpowiedzUsuń
  10. Jontuś, cudowny film, dziękuję za przypomnienie...:)*
    Ale najpierw, jeszcze w podstawówce, czytałam wielokrotnie książkę Marii Kruger (nie mam "umlautów" na klawiaturze) "Godzina pąsowej róży" i tak chciałam się wtedy cofnąć w czasie...:)
    Fantastyczne wspomnienie... a koński ogon nosiłam taki sam, bo moja mama nie chciała słyszeć o obcięciu mi włosów...:)

    Teraz częściej się zastanawiam, co było kiedyś w miejscach, gdzie w tej chwili tętnią arterie szybkiego ruchu...

    A ten film Agnieszki Holland wprost uwielbiam:

    http://www.youtube.com/watch?v=_loBTWR3JlQ&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. ... i jeszcze znalazłam dla Ciebie, Jontuś (a może i inni Ogrodnicy chętnie przeczytają, ciekawy (moim zdaniem) wiersz Guillaume'a Apollinaire'a:

    Fotografia

    Twój uśmiech pociąga mnie jak
    Mógłby pociągnąć mnie kwiat
    Fotografio jesteś brązowym borowikiem
    Z lasu
    Którym jest jej piękno
    I są w nim biele
    Światło księżyca
    W spokojnym ogrodzie
    Źródlanych wód zawziętych ogrodników
    Jesteś fotografio jak dym bijący z żaru
    Którym jest jej piękno
    W tobie
    Fotografio
    Są omdlałe dźwięki
    Słychać w nich
    Śpiew z deklamacją
    Fotografio jesteś jak cień
    Słońca
    Którym jest jej piękno.

    ...:)


    tłum. Adam Ważyk

    OdpowiedzUsuń
  12. jontek z koliby4 września 2011 11:45

    Ewuniu :-)*
    Zaczarowany ogród...to cała TY :-)***
    Dziękuję za piękne wiersze...Apolliner cudny...
    Są wiersze, W.Szymborskiej...o fotografiach, ale smutne...
    Przyniosłem, dla Ciebie jeszcze :

    Fotografia - Zbigniew Herbert

    Z tym chłopcem nieruchomym jak strzała Eleaty
    chłopcem wśród traw wysokich nie mam nic wspólnego
    poza datą narodzin linią papilarną

    to zdjęcie robił mój ojciec przed drugą wojną perską
    z listowia i obłoków wnioskuję że był sierpień
    ptaki dzwoniły świerszcze zapach zbóż zapach pełni

    w dole rzeka na rzymskich mapach nazwana Hipanis
    dział wód i bliski grom doradzał by schronić się u Greków
    ich nadmorskie kolonie nie były zbyt daleko

    chłopiec uśmiecha się ufnie jedyny cień jaki zna
    to cień słomkowego kapelusza cień sosny cień domu
    a jeśli łuna to łuna zachodu

    mój mały mój Izaaku pochyl głowę
    to tylko chwila bólu a potem będziesz
    czym tylko chcesz - jaskółką lilią polną

    więc muszę przelać twoją krew mój mały
    abyś pozostał niewinny w letniej błyskawicy
    już na zawsze bezpieczny jak owad w bursztynie
    piękny jak ocalała w węglu katedra paproci

    :-)*
    Jeszcze raz miłego dnia :-)***

    OdpowiedzUsuń
  13. jontek z koliby4 września 2011 11:48

    Co nam zostało z tych lat...

    http://www.youtube.com/watch?v=cDbHHS2O9Kg&feature=related


    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję, Jontuś... mało znam Herberta, a tego wiersza zupełnie nie znałam...:)*

    A w podzięce dla Ciebie - Młodym być... Jerzy Połomski:

    http://www.youtube.com/watch?v=OhOIxn7ls3c&feature=related

    Udanej niedzieli, u mnie śliczna pogoda...:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałem nie mówić dzisiaj nikomu,
    że otzrymałem w prezencie bonus.
    Tak jak spotyka, na przykład posła,
    że w Sejmie może spokojnie pospać.

    Za co spytacie, bonus dostałem,
    a że do późna z Kimś****, flirtowałem.
    Miałem obudzić się dziś przed świtem,
    Ktoś**** mi powiedział - przesada - zbytek.

    Flirt ów, Kochani wspominam, mile,
    dostałem nawet - miłosny bilet.
    Z tego powodu boli mnie głowa,
    ale bym jeszcze dłużej flirtował.

    Wstałem jak wiecie z niełatwym trudem,
    i biegnę prędko zwiedzać Ogródek.
    Może tam Ktosia****także dziś spotkam,
    co alejkami jeździ na wrotkach.:))

    Pozdrawiam mile, wspominm chile,
    mam jeszcze w głowie, miłosny bilet...:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Stachursky - *Jak w niebie*

    http://www.youtube.com/watch?v=iBOB5Tdvx_U&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  17. Aleksander Żabczyński - Całuję twoją dłoń Madame (Ich küsse Ihre Hand, Madame)

    http://www.youtube.com/watch?v=qCHDK1tbOIQ

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Jędruś :)

    Co za wspomnienia... och, proszę Pana...;)
    czy Pan nie myli jakichś postaci?
    na wrotkach jeździ tu inna Dam(n)a...:)
    czyżby Pan w damach już się zatracił? ;))

    „Skoroświt” zbudził Ją dzisiaj wcześnie,
    Pana muzyczny gust podziwiała,
    Pan sobie myśli: to niedorzeczne,
    pod starym postem jest ta pochwała.

    Cóż, Pan wspomina wczorajsze chwile,
    flircik muzyczny miły jest przecie,
    ona Mu dała miłosny bilet...
    czy Pan wybaczy płochej kobiecie?..:))

    Dziękuję Jędruś za śliczny wiersz, z humorem w Twoim stylu...:)
    Pozdrawiam milutko... :)

    Brunetki, blondynki... Jan Kiepura
    http://www.youtube.com/watch?v=mi-km1b6xwE&feature=related
    ;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Kovács Kati - * Úgy szeretném meghálálni *

    http://www.youtube.com/watch?v=SRjpYGKEV4I&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  20. Rony - *Zorba*

    http://www.youtube.com/watch?v=73j47U2EAxo&feature=fvwp&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Bry przy niedzieli :)*

    Ewo i Jontku :)
    Przywołujecie wspomnienenia ze starych fotografii, pozwolicie, że powspominam sobie muzycznie.

    Na początek Quizás Quizás Quizás - Nat King Cole
    z tekstem piosenki.

    http://www.youtube.com/watch?v=habWYM364RA&feature=related

    "Być moż, być może, być może"

    Zawsze gdy Cię pytam
    Co, kiedy, gdzie i jak
    Ty zawsze mi odpowiadasz
    być może, być może, być może

    I tak mijają dni
    i ja, zdesperowany
    a ty, odpowiadasz
    być może, być może, być może

    Marnujesz czas
    rozmyślając, rozmyślając
    na to co najbardziej chcesz
    Jak długo? Jak długo?

    I tak mijają dni
    i ja, zdesperowany
    a ty, odpowiadasz
    być może, być może, być może

    Marnujesz czas
    rozmyślając, rozmyślając
    na to co najbardziej chcesz
    Jak długo? Jak długo?

    I tak mijają dni
    i ja, zdesperowany
    a ty, odpowiadasz
    być może, być może, być może

    A tu wykonanie Ibrahima Ferrer i Omary Portuondo

    http://www.youtube.com/watch?v=ZSEiyF64z3o&feature=related

    I reminiscencje wczorajszej czerwieni :)))
    Duet miłosny pchły i słonia - Anna Szałapak i Zbigniew Preisner -

    http://www.youtube.com/watch?v=R0cGAL8xdmI


    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Twa uroda, wdzięk i powab,
    chociaż pchła to marny owad zniewoliły mnie.
    Radam, że mnie słoń pokochał,
    Lecz nie jestem taka płocha zastanowić musze się.
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    To dopiero będzie żona
    Od trąby, od trąby aż do ogona cały płonę
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Twoja trąba oraz ogon oczarować owszem mogą,
    ale trochę boję się.
    Wszystko w Tobie takie duże, czy ten ogrom
    Mnie nie znuży, gdy namiętność znudzi się?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Duże także piękne, chyba będziesz ze mną pchło szczęśliwa
    Tylko dłużej nie dręcz mnie.
    Ja dla Ciebie wszystko zrobię, będę nosił Cię na trąbie
    Pieścił drobne stópki Twe.
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Kocham Cię!
    Kochasz Mnie?
    Wzruszasz słoniu mnie okropnie,
    Ale czy to jest roztropnie tak od razu
    Kipieć, wrzeć?
    Mej decyzji nic nie zmieni, muszę zaraz się
    Ożenić, albo chociaż mieć.
    Kocha mnie!
    Ja Cię chcę!
    On mnie chce!?!
    Kocham Cię!
    Kocha mnie!
    Ja Cię chcę!
    On mnie chce!
    Kocham Cię!!!

    I dalej duety w czerwieni :)))
    Katharine McPhee & Andrea Bocelli - Can't Help Falling In Love

    http://www.youtube.com/watch?v=eLS0kRAsSoo&feature=related

    "Nic nie poradzę na to, że się zakochałem"

    Mędrcy mawiają, że tylko głupcy pakują się w to
    Ale nic nie poradzę na to, że się w tobie zakochałem
    Czy mam zostać
    Czy to grzech
    Jeśli nic nie poradzę na to, że się w tobie zakochałem

    Jak rzeka płynie na pewno do morza
    Kochanie, tak to już jest
    Niektóre rzeczy muszą się stać
    Weź mnie za rękę, weź też całe moje życie
    Bo nic nie poradzę na to, że się w tobie zakochałem

    Jak rzeka płynie na pewno do morza
    Kochanie, tak to już jest
    Niektóre rzeczy muszą się stać
    Weź mnie za rękę, weź też całe moje życie
    Bo nic nie poradzę na to, że się w tobie zakochałem
    Bo nic nie poradzę na to, że się w tobie zakochałem

    I do wieczora, być może w innym reprtuarze, jeszcze się zastanowię:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rony - * Adj helyet magad mellett* (2010)

    http://www.youtube.com/watch?v=F-jpnDKSqxI&feature=related

    Pozdrawiam popołudniowo...:))

    OdpowiedzUsuń
  23. http://www.youtube.com/watch?v=IFx3WX4DES0
    Odpozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. http://www.youtube.com/watch?v=xOWa2Yw6iH8&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  25. http://www.youtube.com/watch?v=wFro1O3hLv4

    OdpowiedzUsuń
  26. http://www.youtube.com/watch?v=yADXv3XhT_E&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.dailymotion.com/video/x6o734_krzysztof-krawczyk-to-co-day-nam-yw_music

    OdpowiedzUsuń
  28. http://www.youtube.com/watch?v=N3CbjkKbmRY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  29. Adam Mickiewicz

    DO M...
    Wiersz napisany w roku 1823


    Precz z moich oczu!... posłucham od razu,

    Precz z mego serca!... i serce posłucha,

    Precz z mej pamięci!... nie tego rozkazu

    Moja i twoja pamięć nie posłucha.



    Jak cień tym dłuższy, gdy padnie z daleka,

    Tym szerzej koło żałobne roztoczy, -

    Tak moja postać, im dalej ucieka,

    Tym grubszym kirem twą pamięć pomroczy.



    Na każdym miejscu i o każdej dobie,

    Gdziem z tobą płakał, gdziem się z tobą bawił,

    Wszędzie i zawsze będę ja przy tobie,

    Bom wszędzie cząstkę mej duszy zostawił.



    Czy zadumana w samotnej komorze

    Do arfy zbliżysz nieumyślną rękę,

    Przypomnisz sobie: właśnie o tej porze

    Śpiewałam jemu tę samę piosenkę.



    Czy grają w szachy, gdy pierwszymi ściegi

    Śmiertelna złowi króla twego matnia,

    Pomyślisz sobie: tak stały szeregi,

    Gdy się skończyła nasza gra ostatnia.



    Czy to na balu w chwilach odpoczynku

    Siędziesz, nim muzyk tańce zapowiedział,

    Obaczysz próżne miejsce przy kominku,

    Pomyślisz sobie: on tam ze mną siedział.



    Czy książkę weźmiesz, gdzie smutnym wyrokiem

    Stargane ujrzysz kochanków nadzieje,

    Złożywszy książkę z westchnieniem głębokiem,

    Pomyślisz sobie: ach! to nasze dzieje...



    A jeśli autor po zawiłej probie

    Parę miłośną na ostatek złączył,

    Zagasisz świecę i pomyślisz sobie:

    Czemu nasz romans tak się nie zakończył?...



    Wtem błyskawica nocna zamigoce:

    Sucha w ogrodzie zaszeleszczy grusza

    I puszczyk z jękiem w okno zalopoce...

    Pomyślisz sobie, że to moja dusza.



    Tak w każdym miejscu i o każdej dobie,

    Gdziem z tobą płakał, gdziem się z tobą bawił,

    Wszędzie i zawsze będę ja przy tobie,

    Bom wszędzie cząstkę mej duszy zostawił

    OdpowiedzUsuń
  30. No, tak...

    stara fotografia

    z albumu wspomnień
    obraczki złote na złotej tacy
    ślubnej sukni zwiewne falbanki
    panna młoda z bukietem jaśminu
    jak Madonna z obrazu
    nie modne nostalgie tamtych czasow

    a teraz zupełna dowolność
    w plastikowych ramkach

    silikonowe życzenia
    farbowane kwiaty pachnące fabryką
    dzieci niczyje jak konfeti
    rozsypane na balowej sali
    żony za stare
    papierowi tatusiowie
    tańczą na wietrze rozwiani
    szczęście po omacku szukane
    na internetowym czacie

    my z oceanu kolorowych marzeń
    obrączki zapinamy podniebnym ptakom
    w białych chmurach slubne orszaki


    tylko stare fotografie uśmiechają się życzliwie
    wyrzucane do śmietników

    westwalia

    http://www.youtube.com/watch?v=I1U-xVoRo3U

    Tak to jest;-)))***

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  31. http://www.youtube.com/watch?v=HQtFsu3G9f0&feature=related

    Famous Japanese song Rimi Natsukawa

    OdpowiedzUsuń
  32. http://www.youtube.com/watch?v=HQtFsu3G9f0&feature=related

    Famous Japanese song Rimi Natsukawa

    OdpowiedzUsuń
  33. Co tak parami;) wchodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witajcie pod wieczór:)
    Właśnie wróciłam ze swojego ogrodu, jeszcze w pięknej, letniej scenerii... Kwitną dalie, lilie wodne, rudbekie, wrzosy, groszek i mięta nawodna...Malutkie jaszczurki wygrzewały się kamieniach skalniaka i całe role motyli - rusałek pawików i admirałów.:)
    Zaczynają kwitnąć marcinki i drobne chryzantemki. Wiciokrzew o kwiatach żółtych, w kształcie maluśkich parasolek, wspiął się na bez i prawie całego go opanował.:)

    A w Ogródku ciepło i dźwięcznie... Już czytam i słucham, a Wam zostawiam tymczasem muzykę Magicznego Ogrodu - Yanni:

    http://www.youtube.com/watch?v=TEUy-FhzoV0
    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jędruś:)
    Dziękuję za cały dyżur muzyczny... po południu. Ładne są piosenki Rony, szczególnie spodobała mi się "Adj helyet magad mellett"... :)

    W podzięce dla Ciebie - Rony - Csillag Vagy Nekem

    http://www.youtube.com/watch?v=-OUnvhBq3QM&feature=related

    ... z pięknymi różami w clipie:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękny ten magiczny ogród ;-)
    Po?woli dostrajam* się do kupna działki.
    Cała rodzina - znaczy się my trzy* są za ;-)))

    Dałam już ogłoszenie. Jakoś tak wcześniej nie mieliśmy czasu, ale obiecaliśmy sobie, że trzeba
    coś zrobić.
    Zazdroszczę tym, którzy mają tę naturę*;) pod nosem.

    I dla uśmiechu;)))))

    http://www.youtube.com/watch?v=vBt4Sme8MLY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj Jaśku:)*
    Dzień dobry i dobry wieczór na raz.:)))
    Cudownie wspominasz... Nat King Cole to lata 30, 40, 50... najlepiej pamiętam Monę Lisę.
    "Być może, być może" prawie, że zapomniałam, piękne dzięki... a ze słowami... cudne...:)*

    W rewanżyku dla Ciebie.. oczywiście :) - BESAME MUCHO:

    http://www.youtube.com/watch?v=-eEZtyqHPI0&feature=related

    :)))*
    ... bodajże najlepsze jak dla mnie wykonanie tej piosenki.

    ... duet miłosny pchły i słonia wyśmienity... uwielbiam Anię Szałapak...
    A za duety w czerwieni jestem Ci szczególnie wdzięczna, ten temat nigdy się nie wyczerpie...:)
    Więc dla Ciebie - jeszcze jeden duet w czerwieni:
    Grażyna Brodzińska i B. Morka - Usta milczą, dusza śpiewa:

    http://www.youtube.com/watch?v=P4FCIAf8Sdk
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Małpuś witaj:)
    Ogród, to piękna rzecz, mówię Ci... tyle, że wymaga pracy i czasu, a człowiek nie zawsze ma możliwość oglądać go na co dzień. Mój nie jest pod nosem, ale prawie... ok. 12 kilometrów od nosa.:)
    Dzięki za "Stare fotografie"... coś w tym jest... dla Ciebie mam wiersz Teodora Bujnickiego:

    Fotografia

    Nie przekażesz kliszy
    najważniejszej treści:
    ani tamtej ciszy,
    ani tamtych barw.

    I ten śnieg na jodłach,
    i ten gest gałęzi,
    która w pejzaż wplotła
    wdzięk rozdartych szarf.

    To nie to, coś dostrzegł,
    coś utrwalić pragnął:
    biały blask wyostrzył
    oglądany kształt.

    Wdzięczny, pobłogosław
    Ludzkich dzieł bezradność
    I podziwiaj wzniosłość
    Nieba, drzew i skał.

    ”Słowo”, 1939

    ... i zaraz posłucham, co mi zagrałaś...

    OdpowiedzUsuń
  39. ... łojezusicku :)))
    Kabaret Hrabi prześwietny... samo życie.:))
    Widzę, że lubisz japońskie nuty... to może ja Tobie -
    A very sad Japanese song for broken hearts:

    http://www.youtube.com/watch?v=5F94TTa5kII&feature=related
    ... jest ogród, kwiaty... lilie wodne
    Pozdrówka najserdeczniejsze, Małpuś:)))

    OdpowiedzUsuń
  40. Dano, dziękuję za przypomnienie Mickiewicza i miłe granie... lubię piosenki Anny Jantar:)

    Tobie w podzięce dedykuję "Radość najpiękniejszych lat"... tak trochę do wstępniaka...

    http://www.youtube.com/watch?v=MMAYga2uWEs&feature=related

    ... i pozdrawiam wieczornie:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ewo, żebyś zapomniała wreszcie o Morce i Brodzińskiej, to posłuchaj naszego Andrzeja Lamperta i Sarah Brightman w "I will be with you"

    http://www.youtube.com/watch?v=r8aqYSPLVTM&feature=fvst

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Nie jesteś dla mnie, wiem
    Pójdę dalej, pójdę dalej
    I będę silna

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Będę o Tobie myśleć, wiem
    Ale pójdę dalej, pójdę dalej
    I będę silny

    Ktoś inny będzie Cię ogrzewał
    Ktoś inny ochroni Cię przed burzą
    Ale będę tu, gdziekolwiek pójdziesz
    Więc nigdy nie będziesz sama
    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Będę z Tobą
    Tracę miłość, którą odnalazłem
    Bezgłośnie płaczę
    Dokąd poszłaś?
    Będę z Tobą
    Przez Ciebie szalałem z miłości
    Zesłało mi Ciebie Niebo
    Byłaś tą jedyną

    Będę z Tobą
    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Odejdź i pozwól mi odejść
    Nie patrz za siebie, tylko daj mi znać
    Idziesz dalej, idziesz dalej
    Musisz być silny

    W świetle nic już nie wygląda tak samo
    Nic już nie wydaje się zmienić na lepsze
    Gdy zdasz sobie sprawę, że kochałeś
    Wtedy już nigdy nie będziesz sam

    Pójdę tam gdzie wieje wiatr
    Tam dokąd chodzą zagubieni

    Odejdź i pozwól odejść
    Myszko, nie mogę się zbliżyć do Ciebie
    Idź dalej, idź dalej
    Musisz być silna

    :)))* i co Ty na to?

    OdpowiedzUsuń
  42. ... i dla wszystkich Ogrodników, może Wam się spodoba na wspomnieniowy wieczór?

    Wspomnienie

    Śródleśna polana,
    Zaciszna, samotna,
    Poranna, lipcowa,
    Żywiczna, paprotna.

    Wakacyjne niebo...
    Wagarowe chmury
    Płyną po nim leżąc
    Brzuchami do góry.

    Otchłanie próżniactwa,
    Gnuśności głębiny!
    Dzień świętego Lenia,
    Moje imieniny!

    Nawet drgania listka
    Ucho nie posłyszy,
    Brzęczy tylko mucha,
    Główna struna ciszy.

    Zielone mchy echem
    Dawności jaśnieją...
    Czerwone poziomki
    Dzieciństwem wonieją...

    Wspomnienie z bezdenną
    Paszczą przy mnie siadło,
    Wtem: Kłap! - i poziomki,
    I mnie z nimi zjadło.

    - Leopold Staff

    ... i jeszcze jedno wspomnienie...Czesława Niemena (do wiersza Leopolda Staffa):
    Mimozami...

    http://www.youtube.com/watch?v=LNxytXDq0z4

    ... miłego wieczoru...:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Informacja dla miłośników twórczości Marka Grechuty:

    Koncert "PROJEKT GRECHUTA" TVP - 2
    godz.20:05 - część pierwsza,
    godz.22:05 - część druga koncertu

    Pozdrawiam wieczorowo.:)

    OdpowiedzUsuń
  44. jontek z koliby4 września 2011 19:23

    Ewuniu :-)*

    Przyniosłem jeszcze wiersz, o fotografiach tłumu, jakie każdy ma w swych zbiorach...już nie pamiętamy, ani nazwisk, ani imion, tylko to gdzie wykonane zostało zdjęcie...
    Przyniosłem dla Ciebie wiersz :


    FOTOGRAFIA TŁUMU - Wisława Szymborska

    Na forografii tłumu
    moja głowa siódma z kraja,
    a może czwarta na lewo
    albo dwudziesta od dołu;

    moja głowa nie wiem która,
    już nie jedna nie jedyna,
    już podobna do podobnych,
    ni to kobieca ni męska;

    znaki, które mi daje,
    to znaki szczególne żadne;

    może widzi ją Duch Czasu
    ale się jej nie przyląda;

    moja głowa statystyczna,
    co spożywa stal i kable
    najspokojniej, najglobalniej;

    bez wstydu, że jakakolwiek,
    bez rozpaczy, że wymienna;

    jakbym wcale jej nie miała
    po swojemu i z osobna;

    jakby cmentarz odkopano
    pełen bezimiennych czaszek
    o niezłej zachowalności
    pomimo umieralności;

    jakby ona już tam była,
    moja głowa wszelka, cudza;

    gdzie, jeżeli coś wspomina,
    to chyba przeszłość głęboką.

    Miłego wieczoru :-)*

    OdpowiedzUsuń
  45. Śpij-Bajki Śnij- Marek Grechuta

    http://www.youtube.com/watch?v=96pA2-OdXNI

    OdpowiedzUsuń
  46. Jaśku... ja nigdy nie zapomnę o Morce i Brodzińskiej... a dlaczego?
    Aale mnie zbeształeś... a Ty możesz zapomnieć tę cudną arię i ten wspaniały duet? Nie wierzę...:)
    Sorry, jeśli Ci się nie spodobało...

    "Twój duet piękny... miałeś więcej czasu... dziękuję:)*
    A ja mam inny duet (może mnie nie zbesztasz)

    Michael Jackson & Siedah Garret I Just Can'T Stop Loving You:

    http://www.youtube.com/watch?v=V_Q3AhPaZBY&feature=player_embedded#!

    ... i tekst:

    Michael/
    Chcę tylko położyć się na chwilę obok ciebie...
    Wyglądasz dziś tak pięknie...
    Twoje oczy są tak cudowne...
    Twoje usta są takie słodkie...
    Wielu ludzi mnie nie rozumie..
    To dlatego, gdyż wcale mnie nie znają...
    Pragnę cię dotykać...
    Potrzebuję cię...
    Boże...
    Potrzebuję cię...
    Tak bardzo cię kocham...

    Za każdym razem kiedy wieje wiatr,
    Słyszę twój głos,
    Wtedy wołam twoje imię...
    Szeptem...
    Nad ranem...
    Kiedy nasza miłość świta...
    Wiem, że przyszłaś,
    Dzięki niebiosom...
    Wiesz co czuję...
    Ja nie mogę się mylić.
    Jestem taki dumny, mówiąc Ci, że
    Cię kocham
    Twoja miłość unosi mnie tak wysoko...
    I tym razem na zawsze.
    Miłość jest odpowiedzią.

    /Siedah/
    Słyszę twój głos...
    Miłość, którą mi przynosisz,
    Jest niebem w moim sercu.
    Kiedy mnie wołasz słyszę harfy,
    I śpiewają anioły...
    Ja nie mogę się mylić.
    I nie mogę żyć bez ciebie.

    /Michael/
    Nie wytrzymam bez ciebie...

    /Siedah/
    Czuję, że należymy do siebie.

    /Michael/
    Moje życie będzie niczym jeśli,
    Nie będę mógł być z tobą.

    /Razem/
    Nie mogę przestać cię kochać,
    Nie mogę przestać cię kochać,
    A jeśli przestanę?
    Wtedy powiedz mi co mam robić.

    /Siedah/
    Ponieważ nie mogę przestać cię kochać.

    /Michael/
    Nocą, kiedy świecą gwiazdy,
    Modlę się o to, że
    Znajdę w tobie taką prawdziwą miłość.

    /Razem/
    A jeśli przestanę?

    /Siedah/
    Nie!
    Co mam robić?
    Wtedy powiedz mi co mam robić?

    /Razem/
    Nie mogę przestać cię kochać.

    :)))*
    Zbesztasz...?

    OdpowiedzUsuń
  47. jontek z koliby4 września 2011 19:27

    Wszystkim, którzy o nas pamiętają - Czerwone Gitary, do słów A.Osieckiej :

    http://www.youtube.com/watch?v=h_BBiKOrXW0

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  48. ... i jeszcze jeden duet dla Jaśka, bo już czuję, jak mnie beszta za Jacksona:

    MYSZKO TO BYŁA CUDNA NOC, Paweł Golec, Łukasz Golec:

    http://www.youtube.com/watch?v=Nc_LeHroSbM
    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  49. Jędruś, dzięki za info... pozdrawiam również:)

    "Żyj tą nadzieją" - Marek Grechuta

    http://www.youtube.com/watch?v=tVwzltWt9i0&feature=related
    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Jontuś:)
    Dziękuję bardzo... to cudny wiersz i z przyjemnością sobie go przypomniałam...
    To prawda... są zbiorowe zdjęcia, klasowe, maturalne... póżniejsze... łatwiej zapamiętać miejsce, niż nazwiska dawnych kolegów...:)

    A ja mam dla Ciebie "Wspomnienie" - Bolesława Leśmiana, jakby utrwalone na starej fotografii:

    Wspomnienie

    Drzwi rozwarte na oścież były w naszym domu,
    Dłoniom, co je rozwarły, zamknąć zbrakło mocy...
    szereg komnat na przestrzzał widniał jak po nocy
    Mętne wspomnienie alej nieznanych nikomu.

    Wszystko - w mroku. I tylko ów pokój ostatni
    Z oknem w zaświat - na słońce, o pas wbite w chmurę,
    Jarzył się - caly w blasków pełgających matni -
    I siał pyły słoneczne przez kotar purpurę.

    Tam - w tych ścianach kosmatych od pręgów i pasem,
    Wśród zacieków purpury i wyparów złota,
    W słupach świateł spylonych - ta nasza pieszczota
    Rozwidniła się nagle jak chmura nad lasem...

    I gdy wylew słońca grzał skośnym potokiem,
    Uczuła radość wstydu, co się wyzbył siebie,
    Aż się z pyłem słonecznym zmieszała, jak w iebie
    Miesza się pół obłoku z drugim półobłokiem.

    Dziisiaj, gdy już zamknięto drzwi naszego domu,
    A ja skażę się we śnie złotowłosym cieniom
    Czasem ku owym progom biegnę po kryjomu,
    By rozewrzeć drzwi wszystkie na oścież wspomnieniom!

    I rozwieram - a sam się usuwam w kąt ciemny,
    By stamtąd widzieć światłość w ostatnim pokoju
    I z jego wiecznych purpur i wiecznego znoju
    Snuć dla reszty mych komnat wyrok potajemny...

    Ściany, stropy i odrzwia, i skrętne zawiasy
    Wrdzawione w zmierzch, co lada iskrę uwydatni,
    Czerpią połysk dla pleśni, brzask dla martwej krasy
    Stamtąd i zawsze stamtąd - z komaty ostatniej!

    Tam już nie ma ciał dwojga: niebu w próżnię droga!
    Słupy świateł istnieniu podane ukosem -
    Szmer purpury, co z czyimś zetknęła się losem -
    Wieczna światłość!... Kurz złoty!... Pył słońca w twarz Boga!

    ... i jeszcze jedno wspomnienie:

    Seweryn Krajewski - Kiedy mnie już nie będzie (też do wiersza Agnieszki Osieckiej:

    http://www.youtube.com/watch?v=gV_yOsFTRuo&feature=related

    Miłego wieczoru, Jontuś :)*

    OdpowiedzUsuń
  51. jontek z koliby4 września 2011 20:06

    Ewuniu :-)*
    Cudne to "Wspomnienie" Leśmiana, i zupełnie mi nie znane...bardzo dziękuję :-)*
    Mam dla Ciebie jeszcze jeden wiersz :

    Album Rodzinny - Wisława Szymborska

    Nikt w rodzinie nie umarł z miłości.
    Co tam było to było, ale nic dla mitu.
    Romeowie gruźlicy? Julie dyfrerytu?
    Niektórzy wręcz dożyli zgrzybiałej starości.
    Żadnej ofiary braku odpowiedzi
    na list pokropiony łzami!
    Zawsze w końcu zjawiali się sąsiedzi
    z różami i binokularami.
    Żadnego zaduszenia w stylowej szafie,
    kiedy to raptem wraca mąż kochanki!
    Nikomu te sznurówki, mantylki firanki, falbanki
    nie przeszkodziły wejść na fotografię.
    I nigdy w duszy piekielnego Boscha!
    I nigdy z pistoletem do ogrodu!
    (Konali z kulą w czaszce, ale z innego powodu
    i na polowych noszach)
    Nawet ta, z ekstatycznym kokiem
    i oczami podkutymi jak po balu,
    odpłynęła wielkim krwotokiem
    nie do ciebie, danserze, i nie z żalu.
    Może ktoś, dawniej, przed dagerotypem -
    ale z tych, co w albumie, nikt, o ile wiem.
    Rozśmieszały się smutki, leciał dzień za dniem,
    a oni, pocieszeni, znikali na grypę.

    :-)*
    Pięknie dziękuję, za dzień wspomnień, było mi bardzo miło :-)*

    Dobranoc*
    Miłych, kolorowych snów Ogrodnicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  52. jontek z koliby4 września 2011 20:08

    Stary walc

    http://www.youtube.com/watch?v=IIM0jSiizBA&feature=related

    :-)*

    OdpowiedzUsuń
  53. Beształ nie będę, ale zmienię nastrój na Dalidę,
    której w ogródku nie było. Na poczętek - Ma melo melodie
    http://www.youtube.com/watch?v=D14rmZvDoDE

    :)

    Gigi L'amoroso

    http://www.youtube.com/watch?v=TDnDpLJ-YiM

    :)

    Paroles, paroles - jednak w czerwieni

    http://www.youtube.com/watch?v=eizsLjcynVI

    :)

    I na koniec - Marjolaine

    http://www.youtube.com/watch?v=bjyiZjkSmTs

    :)))* - dziękuję Szmpaństwu za uwagę:)***

    OdpowiedzUsuń
  54. Jontuś:)
    Dziękuję za "Album rodzinny"... zachwycił mnie ten wspaniały wiersz, a czytam go po raz pierwszy...
    Dla Ciebie jeszcze mam Jarosława Iwaszkiewicza, którego - tak jak Ty - nie posądzałam o taką liryczną poezję:

    Jarosław Iwaszkiewicz

    * * *

    Znowu to samo: dom drewniany,
    Niebieskie niebo, żółte drzewa,
    Droga pylista, kogut śpiewa
    I wypadają z pochw kasztany.

    Znowu wieczorem patrzą szyby
    Na zachód słońca, gram w salonie,
    Cały fortepian w świetle tonie
    I dzieci poszły znów na grzyby.

    Podobno pod tą naszą sosną
    Skórzane, żółte rydze rosną,
    Mówiła dziś mi o tym córka.

    Pamiętasz, wtedy także tyle
    Ich było? I te dwa motyle?
    I taka ruda wiewiórka...

    Dziękuję serdecznie za śliczny dzień w sepii...:)*

    Dobrej nocy i najpiękniejszych snów :)*

    ... starego walca dodaję stare tango...

    http://www.youtube.com/watch?v=Fa9k8ff3l8c&feature=related
    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Jaśku, cudnie grasz... kocham te wszystkie piosenki Dalidy, dzięki i wielkie brawa za koncert:)))*

    ... a ja jeszcze dodam duet... w czerwieni (a jednak)...:)

    Dalida & Julio Iglesias - La vie en rose

    http://www.youtube.com/watch?v=0QE5rjJAX4A&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  56. Mija nam miła niedziela z wierszami w sepii i z piosenkami w odcieniach... czerwieni...
    Dzisiaj na dobranoc przynoszę wiersz... też w czerwieni i... z fotografią:

    Dotykam...

    Tak bym chciała kiedyś by nasze spotkanie
    zmieniło się w pożar, burzę ciał i duszy,
    a tak... tylko noce, wyśnione kochaniem,
    a tak... chłodne ranki, zanurzone w ciszy...

    Dotykam ustami twoją fotografię,
    a myślą w marzenia szybuję najśmielsze...
    szkoda... że i dzisiaj więcej nie potrafię,
    niż Cię tylko dotknąć moim czułym wierszem...

    autor: ewa*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów cudnych...:)*

    … za chwilę kołysanka...

    OdpowiedzUsuń
  57. … i kołysanka: Hold Me For A While - A LOVE SONG ( Zatrzymaj dla mnie tę chwilę)

    http://www.youtube.com/watch?v=XSdob_eLygs&feature=related

    i tekst:

    Zatrzymaj dla mnie tę chwilę

    Ref.: Zatrzymaj, zatrzymaj dla mnie tę chwilę
    Wiem tę ostatnią chcę na zawsze
    Dlatego zatrzymaj, zatrzymaj mnie dziś w nocy
    Ponieważ jutro odejdziesz daleko

    Co się błyszczy w Twoich oczach?
    Czy to łzę widzę?
    Jutro ty odejdziesz
    Jutro będę znów sama
    Krótka chwila czasu

    Ref.: Zatrzymaj, zatrzymaj dla mnie tę chwilę
    Wiem tę ostatnią chcę na zawsze
    Dlatego zatrzymaj, zatrzymaj mnie dziś w nocy
    Ponieważ jutro odejdziesz daleko

    Jesteśmy w swoich ramionach
    Wkrótce będziemy z nich rozdzieleni
    Czy potrafisz wyobrazić sobie jak będę tęsknić
    Za Twoim dotykiem i twoim pocałunkiem?
    Krótka chwila czasu

    Ref.: Zatrzymaj, zatrzymaj dla mnie tę chwilę
    Wiem tę ostatnią chcę na zawsze
    Dlatego zatrzymaj, zatrzymaj mnie dziś w nocy
    Ponieważ jutro odejdziesz daleko

    Zatrzymaj mnie teraz
    Od zmierzchu do świtu długo trwa noc
    Obroń mnie teraz -
    Krótką chwilą czasu.

    Pa:)*... do jutra...

    OdpowiedzUsuń
  58. Ciemna noc bezksiężycowa, a ja jestem spóźniony.
    Wszyscy już śpią, ale po cichu: -

    "Pod osłoną nocy"

    Pod osłoną nocy wyjdę z Czarnej Wieży,
    ciemny las pokonam, przepłynę jezioro,
    znajdę Twoje okno i pokój gdzie leży
    Twój włos, Twoje wargi, Twoja pierś i łono.

    Pod osłoną nocy wolno Cię podniosę,
    nikt się nie obudzi, nie wezwie rycerzy.
    Potem nad jeziorem i przez las przeniosę
    Twój brzuch, Twoje dłonie wprost do Czarnej Wieży...

    Pod osłoną nocy szeptem Twoje imię
    wymówię trzy razy oblewając skronie,
    a woda cudownie Twoją pamięć zmyje
    i wszystko co było w ciemności utonie.

    Przyciągniesz mnie wtedy i spytasz spragniona:
    czy już niepotrzebna nam nocy osłona?

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  59. ...i jeszcze tylko cicho powiem: dziękuję :)*

    OdpowiedzUsuń