Powered By Blogger

środa, 4 kwietnia 2012

Pachnący wiersz

Nowinki wiosenne z mojego ogrodu (część II; wszystkie zdjęcia z minionej niedzieli)




Wrzośce. W odróżnieniu od wrzosów kwitną wczesną wiosną w odmianach białych i fioletowo-różowych.


Zakwitł purpurowo-zielonkawy ciemiernik.




I jeszcze krokusy w najróżniejszych odcieniach.

Pachnący wiersz

Woń wiosny powoli wypełnia ogrody,
fiołkową feerią nieziemską, jak bajka,
w ulotnym spektaklu wiatr niesie tę słodycz,
rozwiesza w powietrzu czarowną woalkę.

Spływa mi do serca delikatną stróżką,
zmysłom mym dodając soczystej purpury,
czasu, co upływa, zaprzecza wskazówkom,
nie pozwala myślom zaciągnąć się w chmurach.

Delikatnym różem dzień zaczął zaranie,
o codzienny uśmiech ranek mnie poprosił,
pachnący wiersz piszę tobie ze świtaniem,
abyś w butonierce mógł go dzisiaj nosić.
:)

50 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Właśnie się zaczyna... słonecznie i ciepło jak na poranek; na termometrze 5 st.
    Zięba rozpływa się ze śpiewem już na kwadrans przed świtaniem, a dzisiaj doszedł mnie zza okna przy porannej kawie jakiś nowy trel... chyba drozd śpiewak?
    Jeszcze krótki przegląd parapetów - rzeżucha już wschodzi...:))
    I już wyruszam w teren.
    Wiosennego dnia i do spotkania po powrocie.:)
    6:22

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mam alergię na zapachy kwiatów,
    kicham już od rana, dając do wiwatu.
    Gadają mi w domu, Jędruś - olaboga,
    pójdźże z tym katarem do alergologa.

    A ja tylko chciałem, użyć epitetów,
    że na fotografiach, przewaga fioletów.
    Pochwał adekwatnych, też udzielić chciałem,
    że piękniejszych kwiatów, jeszcze nie widziałem.

    Lekarz - alergolog znalazł radę na to,
    i zapisał na to, mały inhalator.
    Jak będzie dokuczać raptem woń kwiatowa,
    proszę sobie wtedy, lek ten aplikować.

    Co z tego, że do rad się skrzętnie stosuję,
    kiedy inhalator, co sik - nie skutkuje.
    Przeterminowany chyba, leczniczy preparat
    albo lekarz przestał znać się na katarach(?)...

    Pozdrawiam serdecznie, katarów nie życzę,
    można kwiaty wąchać, już bez ograniczeń.

    AM - 07:50:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:)

      Wylecz swój katarek,
      radość mi namaluj,
      nie przejmuj się wcale,
      kolorów nie żałuj...:)

      Zastrzyk optymizmu
      zaaplikuj z rana,
      poddawaj się wiośnie
      złap ją za kolana.:)

      Cóż, że aura zgrzyta,
      trochę z nosa kapie,
      o alergię pytasz,
      a ja słońce łapię.:)

      Przynoszę Ci humor,
      wskocz w niego po szyję,
      pij go dziś na umór
      i dopóki żyjesz.:))

      Pozdrawiam z pięknym, popołudniowym słonkiem i letnią temperaturą.:))

      17:27

      Usuń
  3. KRYSTYNA KONARSKA - * DOLINY W KWIATACH *

    http://www.youtube.com/watch?v=7yqDb_UIezM&feature=related

    AM - 08:04:00

    OdpowiedzUsuń
  4. KRYSTYNA KONARSKA - *Powracająca melodyjka* (1963)

    http://www.youtube.com/watch?v=MqoA3rAqNZM&feature=related

    AM - 08:10:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... w podzięce za przypomnienie Krystyny Konarskiej, dedykuję Ci Powracającą melodyjkę 1963 w jej wykonaniu -

      http://www.youtube.com/watch?v=MqoA3rAqNZM&feature=related

      ... tylko to nie ja sprawiłam, bo wtedy to jeszcze koszulę w zębach nosiłam...:))

      17:35

      Usuń
    2. ... sorry, Jędruś, w zamian za dubleta dostaniesz nową Krysię z lets'kissem...:)

      Piosenka z całusem Krystyna Konarska

      http://www.youtube.com/watch?v=FWqFvbV8j_0&feature=related

      :)))

      18:59

      Usuń
  5. Pozdrawiam Was cieplutko,wysłucham później piosenek, bo niestety nie mam już czasu, miłego dnia:-)

    8:37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas... a kto go ma? Może wiesz, gdzie można go kupić? Piękne dzięki za wskazanie... i odpozdrawiam bardzo wiosennym popołudniem.:)

      17:38

      Usuń
    2. Dzięki Andrzeju za piękne perełki.
      Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru wszystkim Ogrodnikom:-)

      http://www.youtube.com/watch?v=yjVL9PIEdFk&feature=related

      Zdzisława Sośnicka "Jesteś moim światem"

      19:26

      Usuń
  6. Dzień dobry Kochani:)
    Pogoda, tylko zwinąć się w kłębek i śnić o słońcu, kolorach i pięknej wiośnie. Przed chwilą otrzymałam zadanie na popołudnie, a na przedpołudnie grafik już zapisany.
    Pozdrawiam cieplutko i do popisania, pa :)))

    10,25

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Grafik zawodowy na dzisiaj mam już odfajkowany, w prywatnym zaś zostało jeszcze nieco pozycji...
      Aura natomiast obdarzyła mnie dzisiaj szczodrze, jak na kwiecień przystało.Widziałam dzisiaj po drodze nawet kwitnące forsycje.:))
      Ażeby Ci trochę osłodzić grafik i nawiązać do mojego Pachnącego wiersza, przyniosłam dla Ciebie zapach tuberozy i nie tylko... w wierszu Juliana Tuwima -

      Sen złotowłosej dziewczynki

      Pani pachnie jak tuberozy.
      To nastraja i to podnieca.
      A ja lubię zapach narkozy,
      A najbardziej - gdy jest kobieca.

      A ja lubię zapach narkozy,
      A najbardziej - gdy jest kobieca.

      Mówię ładnie? I melodyjnie?
      Zdania perlę jak z pereł kolię?
      Pani patrzy - melancholijnie...
      Skąd ma pani tę melancholie?

      Pani patrzy - melancholijnie...
      Skąd ma pani tę melancholie?

      Sen? Doprawdy? Jak z dymu kółka?
      Sen zmysłowy bladej dziewczynki?
      Hebanowa lśniąca szkatułka:
      Pomarańcze i mandarynki.

      Hebanowa lśniąca szkatułka:
      Pomarańcze i mandarynki.

      Pani usta wtula w swe futro...
      Pewno.. miękkie jest to futerko...
      Przeczulenie? co będzie jutro?
      Co pokaże srebrne lusterko?

      Przeczulenie? co będzie jutro?
      Co pokaże srebrne lusterko?

      Podkrążone po balu oczy
      I zmysłowość pachnącej twarzy,
      I sen zwiewny panią omroczy,
      I o wczoraj pani zamarzy.

      I sen zwiewny panią omroczy,
      I o wczoraj pani zamarzy.

      Pani pyta, czy walca tańczę?
      Ach, zatańczę... jak sen dziewczynki!
      Mandarynki i pomarańcze,
      Pomarańcze i mandarynki.

      ... a wyśpiewał go bardzo nastrojowo, do muzyki Jana Kantego Pawluśkiewicza, Marek Grechuta -
      http://maniek90.wrzuta.pl/audio/4plEUe1FjUA/marek_grechuta_-_pomarancze_i_mandarynki_techniak.u

      Pogodnego popołudnia i wieczoru z odrobiną wypoczynku wśród kwiatów...:)
      17:49

      Usuń
    2. Cześć :) Na pewno nie odczytasz moich myśli ???
      Ewuniu*, ze zdumieniem przyglądałam się dzisiaj pięknie kwitnącym forsycjom ;-)))
      To tak z biegu wpisuję, przed chwilą wróciłam z nasiadówki firmowej na najwyższym szczeblu, czasami myślę, że te szczeble... udało się wszystko pomyślnie zawiązać.
      Pozdrawiam wieczornie :)))

      20,43

      Usuń
    3. ... miało być odczytujesz...parę literek dodałam do mojej obiadokolacji ;-)))

      Usuń
    4. ... to jeszcze parę literek Ci dodam, na deser po obiadokolacji:) Też z pięknym zapachem, tym razem w wierszu Arthura Rimbaud -

      Zalotna

      Ciemnożółtą jadalnię przepaja woń świeża:
      Pachnie pokost i jabłka dojrzałe i miodne,
      A ja sam nawet nie wiem, co zmiatam z talerza
      W okazałym fotelu tonąc najwygodniej.

      Jedząc słucham, jak zegar wydzwania godziny...
      Nagle przez drzwi otwarte z kuchni, naprzeciwko,
      Wchodzi służąca — nie wiem dla jakiej przyczyny
      W bluzce na wpół rozpiętej, z rozburzoną grzywką...

      Dziewczyna wodząc drżącym, maleńkim paluszkiem
      Po twarzy jak brzoskwinia z aksamitnym puszkiem
      I wargi strojąc drobne w uśmieszek niewinny

      Coraz nowe troskliwie odmienia mi dania...
      Potem — widać dziewczynie chce się całowania —
      Podsuwa mi policzek: "Dotknij, jaki zimny."

      tłum. Włodzimierz Lewik

      ... ze szczebli, to ja dzisiaj mało nie spadłam... za szybko schodziłam na wysokich obcasach z bardzo wąskich, stromych i krętych, drewnianych schodów... ot! Skojarzenia to przekleństwo, ale w ostatniej chwili złapałam się poręczy...:)))
      21:38

      Usuń
    5. ... dzięki Ewuniu* za poezję Julka T. i Arthura R. :)
      Jesteś nieoceniona w znajdowaniu perełek. Buziaki za piękne zdjęcia. Hej, z czystego egoizmu proszę, uważaj szczególnie na drewniane, strome schody, chociaż... pamiętam takie jedne, po których biegałam całe lata i bez kontuzji, ale to było w tamtym życiu ;-)))
      Dzisiaj jestem zupełnie niepoezyjna. Proza życia na dzisiejszy dzień dała wolne Erato. Może powróci, jak to u mnie bywa, późną porą.
      Robię przegląd rabatek, ustalam plan jutrzejszego napiętego grafiku i marzę o spokojnym wieczorze.
      A tyle jeszcze przede mną.

      22,16

      Usuń
  7. Witam moi Mili:)
    Mnie dzień powitał chmurami i deszczem...
    Ewuniu Twoje kwiaty i Pachnący wiersz rozjaśniły szarą rzeczywistość:)
    Aby podtrzymać miły nastój przyniosłam wiersz Adama Asnyka:

    Posyłam kwiaty

    Posyłam kwiaty - niech powiedzą one
    To, czego usta nie mówią stęsknione!
    Co w serca mego zostanie skrytości
    Wiecznym oddźwiękiem żalu i miłości.

    Posyłam kwiaty - niech kielichy skłonią
    I prószą srebrną rosą jak łezkami,
    Może uleci z ich najczystszą wonią
    Wyraz drżącymi szeptany ustami,
    Może go one ze sobą uniosą
    I rzucą razem z woniami i rosą.

    Szczęśliwe kwiaty! Im wolno wyrazić
    Wszystkie pragnienia i smutki, i trwogi
    Ich wonne słowa nie mogą obrazić
    Dziewicy, choć jej upadną pod nogi;
    Wzgardą im usta nie odpłacą skromne,
    Najwyżej rzekną: "słyszałam - zapomnę".

    Szczęśliwe kwiaty! mogą patrzeć śmiele
    I składać życzeń utajonych wiele,
    I śnić o szczęściu jeden dzień słoneczny...
    Zanim z tęsknoty uwiędną serdeczniej.
    Posyłam kwiaty - niech powiedzą one
    To, czego usta nie mówią stęsknione!
    Co w serca mego zostanie skrytości
    Wiecznym oddźwiękiem żalu i miłości.

    Posyłam kwiaty - niech kielichy skłonią
    I prószą srebrną rosą jak łezkami,
    Może uleci z ich najczystszą wonią
    Wyraz drżącymi szeptany ustami,
    Może go one ze sobą uniosą
    I rzucą razem z woniami i rosą.

    Szczęśliwe kwiaty! Im wolno wyrazić
    Wszystkie pragnienia i smutki, i trwogi
    Ich wonne słowa nie mogą obrazić
    Dziewicy, choć jej upadną pod nogi;
    Wzgardą im usta nie odpłacą skromne,
    Najwyżej rzekną: "słyszałam - zapomnę".

    Szczęśliwe kwiaty! mogą patrzeć śmiele
    I składać życzeń utajonych wiele,
    I śnić o szczęściu jeden dzień słoneczny...
    Zanim z tęsknoty uwiędną serdeczniej.

    ...:)*
    10:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze klip z załącznikiem (mowa kwiatów)...:)

      ✿✿Kwiaty to miłość✿✿.

      http://www.youtube.com/watch?v=LI_QSubeKL0

      Miłego dnia...:)*
      10:50

      Usuń
    2. Witaj Izetko:)
      Przykro mi, że północ i zachód Polski nie mają dziś wiosennej pogody, ale widocznie jakaś sprawiedliwość musi być na świecie...;-)) Niedawno ja narzekałam, a Wy z Zuzią cieszyłyście się piękną aurą... Cóż, kwiecień-plecień obdziela wszystkich po równo, chociaż w niejednym czasie...:)
      Na pocieszenie przypomnij sobie zapach siana -

      Zapach siana

      Szliśmy przez wieczór
      jasny
      jak włosy staruszki

      Kopki siana były okrągłe
      jak dziecinne piłki

      Pachniały macierzanką
      świeżym mlekiem
      rumiankiem

      Zapach łąką kołysał
      i niebem

      Upadłam na siano
      z rękami rozrzuconymi
      do gwiazd

      Zalśniły nade mną
      twoje oczy
      czarne ciężkie
      jak grzech

      - Małgorzata Hillar

      ... dobrego humoru i pogody w duszy.:)*

      18:01

      Usuń
    3. ... i na wesoło -
      Na sianeczku, sianie...

      http://www.youtube.com/watch?v=DaaATsUg3fQ

      :)))

      18:04

      Usuń
    4. Dobry wieczór Ewuś:)
      Rozbroiłaś mnie Małgorzatą Hillar...:)

      A na większą wesołość Zamachowski:)

      Zamachowski & Grupa MoCarta - Kobiety jak te kwiaty.mpg

      http://www.youtube.com/watch?v=3rX_S9eoV7I&feature=related

      Odpocznij trochę od tego sprzątania...:)*

      19:03

      Usuń
    5. ... jeszcze tylko nastawię w pralce "pościelowe" i już odpoczywam...:))
      ... może więc dalej z humorkiem - Kobieta i mężczyzna - Janusz Gniatkowski & Natasza Zylska

      http://www.youtube.com/watch?v=I-YS_i4OYRw

      :))
      19:21

      Usuń
    6. :)))
      Wieczór w altanie - Tropicale Thaiti Granda Banda

      http://www.youtube.com/watch?v=HesOLpAUPCY

      Mam nadzieję,że w altanie jest cieplutko:)))

      20:33

      Usuń
  8. ... oj, wpisałam o 10 z minutami i ... jestem zdziwiona ani śladu mojej bytności w Ogródku. Mam nadzieję, że tym razem blogger mnie polubi ;-)))
    Cieplutkie,słoneczne, mimo deszczu pozdrowionka :)))

    13,01

    OdpowiedzUsuń
  9. ... czary mary, przed chwilą nie było teraz jest ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Zuziu, chyba już kłopoty się skończyły; a na dowód tego zostawiłam Ci pachnący wiersz Juliana pod Twoim pierwszym wpisem. Czary, mary... i lunął u mnie deszcz... jak z cebra.
      :)
      18:12

      Usuń
    2. ...Erato wróciła ;-) Ewuniu, w podziękowaniu za wiersze dobranocnie Antoni Słonimski Rumieniec.

      Zarumieni się czoło, łzą sperli źrenica,
      Wstydliwość drżącą ręką twoje oczy zmruży,
      Kiedy spojrzę z lubością nie tajoną dłużej
      Rozmiłowanym okiem w jasne twoje lica.

      Ach, nie wiem, kiedy więcej mnie wzrok twój zachwyca,
      Czy gdy świeży jak ranek, czy kiedy się znuży,
      W rzęs koronkę się tuląc, jako listki róży,
      Co śpi w rosy brylantach i w srebrze księżyca.

      Gdym samotny - tęsknoty jeno łza mnie czeka...
      Kiedy razem jesteśmy - smutek lica mroczy.
      Niech zazdrośnie ci oczu nie skrywa powieka.

      Niechaj się miłość nasza w wejrzeniu zjednoczy!
      Jeśli ustom nie wolno, pozwól, choć z daleka,
      Niech gorąco się czasem zejdą nasze oczy.

      Dobranoc Poetko, relaksu w sennym ukojeniu :)

      00,26

      Usuń
    3. ... wiedziałam, że powróci... dziękuję Zuziu, miałam poezję na dzień dobry do porannej kawy...:)
      Do miłego...
      czwartek, 6:40

      Usuń
  10. Kwiaty są fantastyczne, piękne zestawieni kolorów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Zielona Milo, witaj:)
      Też lubię zestawienie fioletu ze słoneczną żółcią... chyba w naturze nie ma złych zestawień, ona potrafi zadbać o harmonię kolorów, zapachów i dźwięków.
      Docenili to artyści - malarze, poeci, kompozytorzy...
      Pozdrawiam miło:)
      18:07

      Usuń
  11. Bloger ma kaprysy jak każda kobieta.
    Wstrzymywanie wpisów to jego podnieta.
    Raz te wpisy "wchodzą",innym razem "nie"!
    Niech mnie ktoś oświeci co ja robię źle?

    Zuzko, Izo, Andrzeju, i wszyscy tu bywający.
    Ewo!
    Nie wszyscy z Was mnie znają.
    Nie wszyscy wiedzą o moich problemach.
    Jak mam to wyjaśnić na publicznym forum?
    Powiem tak, nie każdemu psu Burek.

    Ewuś, co jeszcze mogę zrobić dla poprawienia własnego wizerunku??? W jaki sposób poprzepraszać ludzi???

    Staram się być asertywna, wychodzi mi to z trudem! Jeszcze tego nie umiem. Ale chcę!!!! Bardzo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko:)
      Z bloggerem kopać się nie będę, bo i tak on zawsze górą. Ma swoje kaprysy, na które nie jestem wstanie nic poradzić; można tylko przeczekać...:)
      A co do wizerunku... Ozonko, wydaje mi się, że najważniejsze, to polubić swój wizerunek, bez względu na to, jaki on jest. Znać swoją wartość, a jednocześnie mieć do siebie dystans i poczucie humoru, co pozwala się pośmiać ze swoich słabostek. Właśnie asertywność jest niezbędnym elementem poczucia własnej wartości. I nie milcz ze strachu, że ktoś Cię odrzuci, gdy nie będziesz śpiewać w chórze. Najważniejsze, to nie tracić swojego ja, wyrażać swobodnie myśli i opinie, ale też szanować myśli i opinie krańcowo różne od własnych.
      Jeżeli czujesz, że musisz kogoś przepraszać, to najlepiej zrobić to na bieżąco, kiedy minie zacietrzewienie i opadną pierwsze emocje.
      Myślę, że na publicznym forum nie trzeba nic wyjaśniać; przyjmujemy siebie z dobrodziejstwem inwentarza i staramy się tolerować nawzajem, a nawet - sądzę - troszkę polubić... :))
      Cóż, pewnie ze mnie psycholog jak z koziej d... trąba, ale podzieliłam się z Tobą swoimi myślami.
      Pozdrawiam ciepło i... głowa do góry.:))

      18:29

      Usuń
    2. Ozonko, może nie bądź asertywna tylko miła, sympatyczna, serdeczna. Każdy coś dźwiga w swoim życiu. Pozdrawiam :)

      22,25

      Usuń
  12. obserwator kurator4 kwietnia 2012 16:21

    pkt.1 banner sugeruje, ze to jest blog roku 2011 !?!?!?
    pkt.2 zdjecia ciemne
    pkt.3 asertywna ozonko -> badz unikatowa, galaktyczna, eklektyczna, egzotyczna, ezoteryczna + praktyczna.
    WHAT THE F.. znaczy, ze wpisy 'wchodza' ? Z problemami to do lekarza
    see you later

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obserwatorze-kuratorze radzę sobie umyć monitor i zdjęcia od razu pojaśnieją; zaś do reszty Twoich wynurzeń nie mam zamiaru się odnosić.
      Ostrzegam, że następny wpis bez stałego nicku i krótkiej prezentacji swojej osoby będzie skasowany.

      17:07

      Usuń
    2. Nie znasz mnie, nic o mnie nie wiesz.Radzę ci jedną terapię. Piłkarską!!!
      Jeśli nie wiesz o czym mówię, musisz się poddać terapii. Koniecznie.
      Bez względu na moje pojmowanie angielszczyzny, tu piszemy po polsku.
      Spadaj Wale!!!! Kur....
      Wybacz Ewuś, co za jakaś wesz tu wlazła....

      Usuń
  13. Ja też jestem ciekawa czemu wprowadza się w błąd czytelników blogosfery banerem sugerując, że ten blog jest blogiem roku. Trzeba bedzie powiadomić administrację! Ha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wizytę u okulisty.W okularach dokładnie przeczytasz baner.Ha!!!

      Ps.Ta sama rada dla obserwatora kuratora

      Usuń
    2. ... Izuś, nie denerwuj się, tenże osobnik nie rozumie słowa "patronat". Polecam słownik języka polskiego...

      18:32

      Usuń
    3. ... z wrodzonej uprzejmości wyjaśniam, że każdy uczestnik konkursu ma prawo zamieścić u siebie taki znaczek. "Baner" - też całkiem co innego znaczy, ale to już szczegół...:))

      18:36

      Usuń
    4. Też jestem w tej "blogosferze" i problemów nie mam żadnych. Sama cierpisz koszmarnie z powodu niedowartośćiowania. Biedactwo! Imię masz?

      Usuń
  14. Witajcie, miłego wieczoru:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=dkHuMysOGVM

    Nie wrócą te lata - IRENA JAROCKA

    20:18

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dano, ja w kwestii formalnej:)
      Które lata mają nie wrócić? Te z pachnącym wierszem, czy może pełne ogrodów z wiosennym kwieciem?
      Na wszelki wypadek zaśpiewam Ci z Kaliną Jędrusik - "Ratunku, na pomoc, ginącej miłości" - S.0.S....:)

      http://www.youtube.com/watch?v=wtpbLdZOE3g

      ;-))
      21:17

      Usuń
    2. Piosenka mi się po prostu podoba i dlatego ją wstawiłam. Dzięki za piosenkę, jak dla mnie to trochę za ostry dźwięk, zwłaszcza o tej porze. Dobranoc, Ogrodnicy:-)

      Usuń
  15. Dzisiaj bluesowa dobranocka...:)
    Dobranoc Kochani...:)

    Blues Dla Małej...SDM

    http://www.youtube.com/watch?v=2zLkLodAMOY&feature=related

    Snów pachnących wiosennymi kwiatami...Pa do jutra:)*

    21:37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli blues z SDM, to tylko o czwartej nad ranem... Jednak spokojnie można go słuchać na dobranoc...:)
      SDM...blues o czwartej nad ranem.....

      http://www.youtube.com/watch?v=49-swXOecbs&feature=relmfu&noredirect=1

      ... kiedyś każde rajdowe spotkanie przy ognisku kończyliśmy tą piosenką...
      Dobranoc, Izetko, spełnionych snów.:)*

      22:24

      Usuń
  16. Dzień dobry na wieczór :)*

    I przynoszę Wam tradycyjną ogrodową wieczorynkę. Dziś
    wiersz Antoniego Słonimskiego -

    *** Oczy ***

    Kiedy tylko otworzę oczy, to Cię widzę.
    Włochy, Grecja i Egipt — to wszystko daremne.
    Całemu światu dzisiaj przyznać się nie wstydzę —
    Piękniejsze są Twe oczy, usta, włosy ciemne.

    Czasami, upojony błękitem przeźroczy,
    Błądząc okiem po morzu słodkim i po niebie,
    Zapominam o wszystkim i zamykam oczy,
    A kiedy zamknę oczy — znowu widzę Ciebie.

    ***

    A z wierszem Antoniego będzie dobrze współgrać
    kołysanka Al Martino - "BLUE SPANISH EYES"

    http://www.youtube.com/watch?v=kwu2jidGwrM&feature=endscreen&NR=1

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto :)*** Zamykam oczęta, by Cię widzieć.:)*** Dzięki za urzędowe życzenia. :)****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry wieczornie, Jasieńku:)*
      O szyby dzwoni deszcz, wieczór się kończy...przybiegłam i ja ze swoją dobranocką, bo już mi się oczy kleją...:)
      A pomoże mi w wyznaniach dobranocnych Silva Kaputikian -

      ***(Ach uczyń mnie najpiękniejszą)

      Ach, uczyń mnie najpiękniejszą,
      Najpiękniejszą pośród żywych,
      Pośród wdzięcznych najwdzięczniejszą,
      Najszczęśliwszą wśród szczęśliwych.

      Jednym, miły mój, skinieniem
      Otwórz mi ten świat szeroki,
      Zaprowadzisz mnie spojrzeniem
      Pod obłoki, pod obłoki.

      Znowu młoda, znowu płocha-
      Pozwól to raz jeszcze przeżyć.
      Pozwól wierzyć , że mnie kochasz,
      Pozwól wierzyć, pozwól wierzyć...

      - przekład Adam Pomorski.

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** mam pod przymkniętymi powiekami Twój portret... cudownych snów:)****
      ... a kołysanka będzie o... oczach...

      22:36

      Usuń
    2. ... a jeżeli o oczach, to w pięknym duecie Edith Piaf i Charlesa Aznavoura - Plus bleu que tes yeux -

      http://www.youtube.com/watch?v=rqsBrF4eD6c&noredirect=1http://www.youtube.com/watch?v=rqsBrF4eD6c&noredirect=1

      ***Bardziej niebieskie Twoje oczy

      Kiedy unoszę oczy,
      Spotykam niebo
      I mówię sobie : "Mój Boże,
      Jakież to niezwykłe,
      Tyle niebieskiego."
      Kiedy unoszę oczy
      Spotykam twoje oczy
      I mówię sobie : "Mój Boże,
      To takie wspaniałe,
      Tyle niebieskiego."

      Bardziej niebieskie od niebieskiego twoich oczu,
      Nie widzę nic lepszego,
      Nawet niebieski niebios.
      Bardziej blond od twoich złotych włosów
      Nie może sobie wyobrazić
      Nawet blond zbóż.
      Bardziej świeże od twojego delikatnego oddechu
      Wiatr, nawet w sierpniu,
      Nie może być tak delikatne.
      Mocniejsze od mojej miłości do ciebie,
      Morze, nawet w swojej furii,
      Nie zbliży się do niej.
      Bardziej niebieskie od niebieskiego twoich oczu,
      Nie widzę nic lepszego,
      Nawet niebieski niebios.

      Jeśli pewnego dnia musiałbyś odejść
      I zostawić mnie,
      Mój los zmieniłby się nagle
      Całkowicie.

      Bardziej szare od szarości mojego życia,
      Nic nie byłoby bardziej szare,
      Nawet nie deszczowe niebo.
      Bardziej czarne od czarnego mojego serca,
      Ziemia w swojej głębokości,
      Nie miałaby tej czerni.
      Bardziej puste od moich dni bez ciebie,
      Żadna otchłań bez dna,
      Nie zbliży się do nich.
      Bardziej długie od mojego strapienia
      Nawet wieczność
      Przy nim byłaby krótka.
      Bardziej szare od szarości mojego życia,
      Nic nie byłoby bardziej szare,
      Nawet nie deszczowe niebo.

      Niesłusznie myślimy, ja dobrze wiem,
      O jutrze.
      Po co sobie komplikować życie
      Skoro dziś...

      Bardziej niebieskie od niebieskiego twoich oczu,
      Nie widzę nic lepszego,
      Nawet niebieski niebios.
      Bardziej blond od twoich złotych włosów
      Nie może sobie wyobrazić
      Nawet blond zbóż.
      Bardziej świeże od twojego delikatnego oddechu
      Wiatr, nawet w sierpniu,
      Nie może być tak delikatne.
      Mocniejsze od mojej miłości do ciebie,
      Morze, nawet w swojej furii,
      Nie zbliży się do niej.
      Bardziej niebieskie od niebieskiego twoich oczu,
      Widzę tylko marzenia
      Które przynoszą mi twoje oczy.

      Pa... do jutrzejszego jasnego spojrzenia... :)***

      22:39

      Usuń
  17. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń