Powered By Blogger

poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Już czas

Wczorajsze nowinki wiosenne z mojego ogrodu (część I)


Pokazały się szafirki.


Kwitną trzy odmiany wczesnych irysów,


krokusy w różnych odcieniach...


... i w kompozycji z fiołkami.


Pojawiły się pierwsze żonkile...


... i pierwsze zaróżowione pączki tulipanów.

Już czas

Choć ranek jeszcze straszy bielą,
niż wieje chłodem, a tu wiosna,
kwiaty przepustkę dały trzmielom,
w ogrodach pachnie myśl beztroska.

Czas już wytrzepać starą zimę,
na grządkach myśli zasiać wiersze
nie te zmarznięte, nieszczęśliwe -
strofy rozkwiecić słów kobiercem.

Zaszumieć z wiatrem niecierpliwie,
marzenia wpleść w słoneczną stronę,
pachnieć fiołkami i igliwiem,
o szczęście zagrać znów w zielone.

77 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Nocą znów śnieg pobielił trawniki, a termometr wskazuje 1 st. powyżej zera.
    Przyroda jednak nie stoi w miejscu mimo chłodu. Akumulatorki naładowałam wczorajszymi nowinkami wiosennymi z ogrodu; humor mi się poprawił, a więc nie poddam się zimowym nastrojom...:))
    Poniedziałek, szybka kawowa rozgrzewka i wyskok w nowy tydzień. Teren czeka...

    Dobrego dnia z ociepleniem i do zobaczenia po powrocie.:)

    7:00

    OdpowiedzUsuń
  2. Pelargonie w moim oknie
    na czerwono zakwitają.
    Chcą do słońca i do wiatru,
    tak już mają.

    Jeszcze trawy ciągle bure,
    gdzieś czasami zieleń błyśnie.
    A wiaterek już wiosennie
    sobie świśnie;)

    Porozkwieca, pozieleni,
    to co spało długo zimą.
    Wierzbom da warkocze marzeń,
    słoty miną.

    Witaj Ewo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie Ogródek tą piosenką. Miłego dnia:-)

      http://jast.wrzuta.pl/audio/aICCpVqrmUM/skaldowie-jeszcze_przed_chwila

      Skaldowie-Jeszcze przed chwilą

      9:36

      Usuń
    2. Witaj Ozonko:)

      Nie mam w oknie pelargonii,
      powiem Tobie jednak szczerze,
      zima bliska jest agonii -
      w co niezmiennie co dzień wierzę.

      Że znów wieje? Śniegiem dmucha,
      wiosna z zimą walczy co dzień,
      już wiosennych treli słucham,
      kwiaty kwitną mi w ogrodzie... :)

      ... i z tą radosną nowiną pozdrawiam Cię serdecznie.:)
      17:47

      Usuń
    3. Pozdrowienia od Ogródka, Dano...:))

      ... z melodią - Wiosna ....Francis Goya - Amor Amor Amor

      http://www.youtube.com/watch?v=XhfzgBujGSI&feature=related

      17:54

      Usuń
  3. Witaj Ewuniu:)
    Pięknie...Pomimo porannej śnieżycy ogród przywitał Cię cudnymi zwiastunami wiosny...Tylko pozazdrościć:)

    radość kwiatów

    z pierwszym powiewem wiosny
    szczęśliwe tulipany śpiewają
    kolorami

    unoszą się lekko
    niewinnie
    malują duszę
    marzeniami

    z pierwszym powiewem wiosny
    zimowe smutki rozpływają się
    na niebie

    w błyszczących słońca
    promieniach
    świat usmiecha się
    do Ciebie

    z pierwszym powiewem wiosny
    serce otwórz szeroko
    z radością

    i myśli czyste
    kolorami
    w kwiatach rozkołysz
    ...miłością

    Janusz Kliś
    ---------

    Małgorzata Ostrowska - Wiosna kwiaty rozdaje

    http://www.youtube.com/watch?v=U-wktWDlFCE

    Wiosennego poniedziałku...:)*
    8:55

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izabelko:)
      Poniedziałek niestety w niczym wiosny nie przypominał, przenikliwe zimno i wicher... dobrze, że chociaż po wierzbą jest ciepło i zacisznie...:)
      Miło mi, że spodobały Ci się moje wiosenne nowinki ogrodowe, ale to jeszcze nie wszystko... będzie jeszcze część II.:)
      Było coś, czego niestety nie udało mi się złapać w obiektyw. W moim stawiku pływała sobie spokojnie kaczka krzyżówka, samiczka...:) Samczyk przy brzegu skubał sobie trawkę, ale na mój widok oba ptaki zerwały się natychmiast, zanim zdążyłam wyjąć aparat. Może mi się jeszcze uda kiedyś je przyłapać?
      Dzisiaj powitam Cię wierszem Haliny Siemienieckiej -

      Wiosna

      Jeszcze raz świtem, cicho
      zakwitły łąki złote.
      Przelały się miodne dzbany
      w pasiekach huczących.
      Jeszcze raz bez zapachniał
      fioletowo za płotem.
      Jeszcze raz idziemy
      pod kwitnące kasztany.
      Patrz jak srebrna rosa
      twoim włosom podobna
      a dłonie takie ciepłe,
      jak miękkie futro kota.
      Jeszcze raz możemy
      niezapominajkom spojrzeć w oczy,
      aż staniemy się błękitem nieba
      i jaskrem złotym.
      Będziemy czule, będziemy lekko,
      nad powodzą kwietną
      szmerem ptasim
      w ogrodzie gawędzić.
      A nasze słowa,
      jak dzwonki konwalii kruche
      zapachną tylko
      którejś wiosny tak samo.

      ... przyjemnego popołudnia z wiosennym powiewem:)
      18:09

      Usuń
  4. Nie myśl dziś o bukiecikach,
    tylko pilnuj berecika.
    By Ci wiatr nie zerwał z głowy,
    przyklej klejem - dwuskładnikowym.

    A ja, że wieje halniaczek,
    nie wychylę nosa raczej.
    Szkoda by mi zerwał z głowy,
    mój berecik moherowy.

    Dmie wiaterek, tak okrutnie,
    powód znają tylko Czesi.
    A ja podejrzewam cicho,
    czy się, aby ktoś powiesił(?).

    Ale medal ma dwie strony,
    tak mi mówił, kiedyś tata.
    Niech szaleje, niechaj wieje
    wszystkie śmiecie pozamiata.


    Wybaczcie rozstanie krótkie,
    z ulubionym Nam Ogródkiem.:)

    Pozdrówka serdeczne dla dyżurnych...)

    AM - 10:00:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wiersz, rozbawiłeś mnie, chciało mi porwać auto, "rzucało" nim po drodze i zwolniłam:-)Pozdrawiam cieplutko:-)
      11:23

      Usuń
    2. Witaj Jędrusiu:)
      Chociaż pogoda robi nas na szaro,
      nastrój poprawi Emerald Caro...:)))

      Caro Emerald - Stuck

      http://www.youtube.com/watch?v=rfkZixzYaDk&feature=related

      ...też w bereciku:)))
      Odpozdrawiam miło...:)

      12:26

      Usuń
    3. Witaj Jędrusiu w moherowym bereciku:)

      Szczerze mówiąc, mój Kolego,
      żal mi tego berecika
      i podpowiem Ci, dlaczego -
      moda nań powoli znika.:)

      Jeśli bujną masz fryzurę,
      niech Cię po niej wiatr pogłaska,
      ach, Apollo! - krzykną chórem -
      baby, dziewki, każda laska.:))

      Nie daj zwieść się fryzjerowi,
      bujny włos zapuść do pasa,
      moher niech matrony zdobi,
      Ty z warkoczem sobie hasaj.:)

      ... dziękuję za przedpołudniowy dyżur w Ogródku; mam nadzieję, że od dziś nie będziesz już się wymigiwał od wiosennych prac...
      Ukłony popołudniowe berecikiem do ziemi.:))
      18:29

      Usuń
  5. Dzień dobry Ewuniu*, Panie, Panowie ( raz! );-)))

    Lekko słoneczny, niezbyt zimny przedpołudniowy poniedziałek.
    Witam nowy tydzień Ogrodem Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

    Gdy wiosna zaświta,
    jest w ogrodzie raz ciemniej, raz jaśniej.
    Wciąż coś zakwita, przekwita.
    Wczoraj kwitło moje serce. Dziś jaśmin.

    Dnia z uśmiechem i życzliwością :)

    10,22

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      No nie... Szczecin to ma dobrze. :)) Słoneczka u mnie nawet na lekarstwo, a niebo znowu sypało zimowymi remanentami co chwilę...
      Zaczarujmy więc pogodę wierszem Juana Ramona Jiménez -

      Kwiecień

      Ptak w gałęziach topoli.
      — I co dalej?
      — Topola w błękitnym niebie.
      — I co dalej?
      — Niebo błękitne w wodzie.
      — I co dalej?
      — Woda w każdym świeżym płatku.
      — I co dalej?
      — Świeży płatek w róży.
      — I co dalej?
      — Róża w moim sercu.
      — I co dalej?
      — Moje serce w twoim.

      ... przyjemnego wypoczynku po pracy.:)

      18:45

      Usuń
  6. Jerzy M. (mąż Ireny)2 kwietnia 2012 12:35

    Z przykrością zawiadamiam, 30 marca, odeszła na zawsze moja ukochana żona, to był tzw czerniak...
    Prosiła , więc wypełniam i Bóg z Wami Wszystkimi.

    To już koniec....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Jerzy, proszę przyjąć ode mnie wyrazy współczucia z powodu śmierci pana małżonki.Niech spoczywa w pokoju.Przesyłam panu ciepłe pozdrowienia.

      15:18

      Usuń
    2. Smutna wiadomość[*]... z przykrością przeczytałam ten wpis.
      Wyrazy współczucia przesyłam Panu i rodzinie.
      Jest mi niewymownie przykro...jestem stałą czytaczką tego bloga...podobały mi się posty pisane przez Irenę[*]

      Usuń
    3. Śmierć człowieka jest zawsze przykrą wiadomością...
      Szczerze Panu współczuję, Panie Jerzy. Niech Jej ziemia lekką będzie...
      Ufając jednocześnie, że nie jest to makabryczny żart jakiegoś szalonego trolla...
      17:29

      Usuń
  7. Bry syćkim. :)*

    Jędruś gdzieś się nam zadekował,
    czy się przed sprzątaniem schwał?
    Ale może sprzątał w swej chacie
    powyrzucał zimowe, ciepłe gacie?

    Teraz biedak siedzi cicho w domu
    Prawie jak angielski majordomus
    Bo został mu tylko z zimowych rzeczy
    Piękny zabytkowy, moherowy berecik,
    Który zakłada na głowę jak tupecik.

    :)))

    Jędruś, tylko bez urazy.:) Pozdrawiam wsiech :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Boki mnie rozbolały ze śmiechu z tego tupecika i angielskiego majordomusa...:)))

      Jędruś pewnie gacie schował,
      i sweterek, i berecik.
      Każdy chłop, powiem w dwóch słowach,
      z wdziękiem nosi swój... tupecik.

      I cóż z tego, ze łysina,
      jako księżyc lekko świeci,
      gdy popatrzy Nań dziewczyna,
      rośnie chuć i ów... tupecik.

      :)))

      Jasieńku, bez urazy... pozdrawiam czule:)***

      19:05

      Usuń
  8. Jasieńku - juhasie,
    po cichu Ci powiem.
    Że gniewy mi nigdy
    nie chodzą po głowie.

    Czasem się chwilami,
    zdarza mi zasmucić.
    Ale zaraz wkrótce,
    humorek powróci.

    Za oknem wiaterek,
    wiać chyba przestaje.
    Sprawdzę, czy na pewno,
    czy mi się wydaje.

    Co do tupecika,
    Jasieńku Ci powiem.
    Jeszcze mi zostało,
    włosków na mej głowie.

    Właśnie w tejże sprawie,
    byłem u fryzjera.
    Powiedział, że jeszcze,
    czeka mnie kariera.

    Prawdę powiedziawszy,
    fryzurę mam gęstą.
    I z tego powodu,
    odwiedzam go często.

    Rośnie mi czupryna,
    nie znany jej motyw.
    A każda wizyta,
    to piętnaście złotych.

    Kupiłem maszynkę,
    przeto u "ZELMERA"
    Po co z emeryta,
    ma pieniądze zdzierać.

    Nie długo Pan fryzjer,
    jak zrobi fryzurę.
    Będzie chciał na pewno
    mą emeryturę.

    Znasz chyba Jasieńku,
    takowe przysłowie.
    Ale jeśli nie znasz,
    to Ci w końcu powiem.

    Nie będę już pisał,
    zwrotek dzisiaj więcej.
    "Nie ma większej nędzy,
    jak nie ma pieniędzy".

    Pozdrawiam Jasieńku, wcale się nie gniewam,
    bo nie mam powodu na Ciebie się gniewać...:)

    PM - 14:02:00

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam popołudniowo Ewunię*, Panie i Panów :)

    Roztańczyły się wiosennie drzew korony.
    Ciepłych wiatrów kołysane melodiami,
    i radośnie, sen miłości śnią zielony.
    W błękit nieba, pragnieniami zapisany.

    Roztańczyły się poranki tangiem białym.
    Dla miłości otwierając swoje dłonie.
    A wieczory, bzów zapachem oszalały.
    Budząc noce, słowikami rozmarzone.

    Więc i serca znów miłością zatńczyły.
    Chociaż wiosna tę melodię już nam grała.
    Ale kiedy pragniesz kochać, nie ma siły.
    Będziesz tańczył tak, jak ona będzie chciała.

    W rytm Tańca autorstwa Jana Lecha Kurka upływa popołudnie, z ciepłymi promieniami słońca, z uśmiechem i bez większych komplikacji związanych z wykonywaną pracą.
    Pozdrawiam serdecznie Ogródkowiczów :)

    15,37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... taneczny rytm wiosny może zawrócić w głowie, witaj Zuziu wczesnym wieczorem.:) I niech nam się zawróci w głowie w rytmie walca -

      wiosenny zawrót głowy

      wiosno, wiosno,
      wiosno, czy to ty?
      kolorowa, radosna
      zazieleń moje sny!

      rzuć mi fiołków bukiecik
      i bzu wonną kiść,
      jeżeli marzyć,
      to tylko w tobie.
      barwnie marzyć i śnić,
      a ty mi wiosno śpiewaj,
      w wietrze,
      w trawach,
      w maków czerwieni
      i we mnie rozgrzewaj
      krew,
      miłość,
      i myśl skrzydlatą.

      wiosno, wiosno,
      wiosno, ach to ty!
      tyś wonna, miłosna,
      ukwieć moje sny!

      podaruj bukiecik konwalii,
      pierwszy róży pąk.
      zwróć mi oczu błękit,
      karmin ust
      i gibkość moich rąk,
      a ty mi wiosno zanuć pieśń,
      o słońcu,
      deszczu,
      o grzywach morskich fal
      i oddaj mi wiosenny
      powab,
      czar
      i tajemniczą dal!

      wiosno, wiosno,
      to ty już w sadzie?
      a ja, jeszcze w zimowym nieładzie!
      cichutko się skradam,
      lekko,
      na palcach,
      by zatańczyć z tobą
      wiosennego walca!

      - Zofia Szydzik

      ... pozdrawiam z tanecznym ukłonem.:)
      19:13

      Usuń
    2. ... bywa czasami praca nawet wieczorami :)))
      Poczytałam, odsłucham później, chcę podziękować za
      piękną poezję Ewuniu* :)
      Ma nadzieją, że Jasiek nie zaprotestuje ;-))) jak zadedykuje Tobie Ewuniu* Wiosenną dziewczynę Jana Lecha Kurka.

      Czekam na swoją dziewczynę wiosenną,
      Bzami pachnącą w poranek majowy,
      Jasnym uśmiechem radości promienną.
      Jutrzenką szczęścia budzącą dzień nowy.

      Przyniesie w sercu uczuć swych słońce,
      Którego żaru czas już nie ostudzi,
      Zakwitnie kwiatem na marzenia łące.
      I śpiewem ptaków ze snu mnie obudzi.

      A wtedy w tańcu świat znów zawiruje,
      Ostatnim tangiem miłości szalonej,
      Oddechem wiosny chwilę zaczaruje.
      I spełni pragnień tęsknoty wyśnione.

      ... wprawdzie dzień minął i mamy piękny, odrobinę zimnawy wieczór, ale czyż wieczorem nie można budzić dnia ;-)))???
      W ten obudzony wiosenny wieczór pozdrawiam cieplutko :)))

      22,36

      Usuń
    3. ... i ja Tobie, Zuziu dziękuję za Wiosenną dziewczynę i wszystkie dzisiejsze kwiaty poetyckie...:))
      I jestem już tak skonana, że mam tylko siłę, aby Ci życzyć dobrej nocy, pa...:)

      22:51

      Usuń
    4. ... wiem Poetko, jak jesteś skonana, zapracowana, tyka, odmierza i pokazuje czas zegar Ogródkowy.
      Na dobry sen, ten sen, dający czas organizmowi na regenerację sił i energii przyniosłam Ci wiersz Haliny Poświatowskiej.

      * * *

      oczekiwanie jest naszą porą
      a najlepiej czekać na ciebie
      tyle wieczorów
      zakwitło na roześmianym niebie

      jesteśmy tacy sami
      trzymamy się za ręce
      i nawet kot pod piecem zamilkł
      i słucha jak pada deszcz

      pluszczą krople - to twoje nogi
      idziesz do mnie przez złote kałuże
      twarz ci zmokła - scałuję deszcz
      chodź chodź

      w moje ręce cieple
      w moje ręce oczekujące
      w moje usta zachłanne
      jak deszcz

      Dobranoc Poetyczna Poetko :)))

      00,11

      Usuń
    5. ... dziękuję, pracowita Ogrodniczko, miłego dnia Ci życzę i do spotkania po południu.:)
      Wtorek, 6:14

      Usuń
  10. Odetchnąłem i mam uśmiech wielki,
    To żart, a Ty humor masz anielski.
    Też Ci powiem, że moja fryzura
    Jest prawie, jak redemptora tonzura.

    I latem rzuca wokół słoneczne odblaski,
    Że mus przykryć ją beretem przyciasnym.
    A na zimną, mroźną i brzydką niepogodę
    Zapuściłem sobie mleczno - białą brodę.

    Tak więc, bilans włosów jest w normie,
    O czym informuję Cię bardzo pokornie.

    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z 06:39 AM - To odpowiedź dla Jędrusia :)

      Usuń
    2. I co teraz będzie, mój Jasieńku drogi?
      Słoneczko niedługo główkę wycałuje,
      pewnie już ogolisz swą fryzurkę z brody,
      a ja jej miękkości latem nie spróbuję.

      :)))*

      19:21

      Usuń
  11. Witaj Ewuniu, szafirkami bardzo cieszyła się moja sp. Mama, miała ich nasadzone setki, a w domu w maleńkich waznoniczkach w każdym kąciku można je było spotkać...

    Serdeczności zasyłam z zimnego i wietrznego Zachodu Polaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu:)
      Szafirki, to jedne z moich najulubieńszych kwiatów wiosny... i mojej Mamy też... jak będą trochę dłuższe, pewnie niedługo Jej zaniosę...

      Pozdrawiam z niemniej zimnego i bardzo zawianego Wschodu.:)
      19:25

      Usuń
  12. Dobry wieczór:)
    Pora już na dobranocki...:)
    Dzisiaj powiem dobranoc z Mieczysławem Święcickim...:)

    "Jęczmienne łany "

    http://www.youtube.com/watch?v=yn-CpqZLkPM

    Pięknych snów z jęczmiennymi łanami...:)
    Pa...do jutra:)

    21:38

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tekst:
      "Jęczmienne łany"
      Było to nocą w porze żniw,
      gdy śliczny jest łan pszenny -
      w księżyca jasny blask wśród niw,
      wybrałem się do Annie.
      Niepostrzeżenie mijał czas,
      aż się zgodziła wdzięcznie,
      gdy poprosiłem tylko raz:
      Odprowadź mnie przez jęczmień!

      Błękitne niebo, ucichł wiatr
      i księżyc opromieniał,
      a jam ją zgodną, chętną kładł
      wśród łanów, wśród jęczmienia.
      Wiedziałem, miłość łączy nas
      z pierwszego już wejrzenia
      więc całowałem raz po raz
      wśród łanów, wśród jęczmienia.

      Pszenicy łan i łan jęczmienia
      prześlicznie się zieleni;
      noc szczęsna, nie do zapomnienia
      wśród łanów z moją Annie.

      Zamknąłem ją w uścisku splot,
      jej serce biło w drżeniach.
      Szczęsne to miejsce było, ot,
      wśród łanów, wśród jęczmienia.
      Lecz na ten księżyc i gwiazd moc,
      co noc tę opromieniał -
      i ona wciąż tę pomni noc
      wśród łanów, wśród jęczmienia.

      Robert Burns

      Usuń
    2. ... piękne te łany... ach, mogą się na razie tylko śnić... a że już pora stosowna posłuchaj na dobranoc uroczego nocnego tanga - "Tango Notturno" - Wiera GRAN - 1938 !

      http://www.youtube.com/watch?v=tMjtIN-RFlQ&feature=related

      ... uroczych, ciepłych snów... dobranoc, do wtorku...:)
      22:18

      Usuń
  13. I po pracowitym poniedziałku, nastała ciemna i zimna noc, późno już bardzo... a więc najwyższy czas na ogrodową dobranockę.
    Może Jaśko jeszcze pracuje i zjawi się nieco później?...:)*
    Dzisiejsza moja dobranocka będzie z wierszem Jerzego Bazydły -

    MIŁOŚĆ TWOJE IMIĘ MA

    Każdy dzień inną barwę ma,
    Inny granat nocy.
    Kwiatów słodka woń,
    Czymś Cię zauroczy.

    Miłość ma dziś Twoje imię ,
    Twoją ma też twarz .
    Gwiazdy nocą błyszczą w oczach,
    Księżyc srebrzy świat .

    Cicho szepce wiatr w szuwarach,
    Świerszcze grają walca.
    Zatańczymy dziś oboje,
    Wdzięcznie i na palcach.

    Miłość ma dziś Twoje imię,
    Twoją ma też twarz.
    Gwiazdy nocą błyszczą w Twoich oczach,
    Księżyc srebrzy świat.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - księżycowych, najczulszych snów:)***

    ... i za chwilę kołysanka...
    22:44

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a kołysankę zaśpiewa Marek Grechuta - odkąd jesteś -

      http://www.youtube.com/watch?v=nnU4tS8kDfI&feature=related

      ***Odkąd jesteś

      Odkąd tylko jesteś ze mną
      noszę w sobie radosne odkrycie
      przyszła do mnie zupełnie inna
      nowa pora mojego życia
      najspokojniej, najpiękniej na świecie
      płynę rzeką mych marzeń przy tobie
      przez jesienie, lata i wiosny
      i przez zimę, zawiane drogi

      Mijam wyspy i lądy nadziei
      wszystko wkoło zaś jak by mówiło
      że niedługo już może za chwilę
      dosięgniemy to co się śniło
      ty przynosisz mi myśli płomienne
      patrzą na mnie uważnie twe oczy
      każdą chwilę mi w porę przepowiesz
      żadna chwila mnie żle nie zaskoczy

      Jesteś latem w zimowe ochłody
      jesteś wiosną w jesienne półmroki
      pierwszym słońca po deszczu promieniem
      pierwszym nieba po burzy obłokiem
      i zostaniesz tak w tej podróży
      mego świata najmilszą ozdobą
      na te cztery pory niepewne
      piąta porą na każdy rok z tobą


      Pa... już padam... do wtorku:)***

      22:47

      Usuń
  14. Tak Ewuś, nie myliłaś się.:)*
    Teraz mam tylko chwilkę na to aby zagrać kołysankę.
    Będzie to - A jednak czegoś nam żal - Dżemu.

    http://www.youtube.com/watch?v=49lKcbkWC7Y&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani. :)*** śpijcie słodko :)***

    OdpowiedzUsuń
  15. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    WTOREK, 3 KWIETNIA, 2012 r.

    Dzień dobry:)
    Świt wstaje powoli; niebo zaczyna już lekko błękitnieć i różowieć... chmur nie widzę:)
    Za oknem +4 st., a więc niewielkie ocieplenie...:) Zięby i gołębie już zawzięcie komentują dzień.
    Już dopijam kawę.
    Dzisiaj bardzo wcześnie wyjeżdżam; więc do kawy i do rogalików na śniadanie przyniosłam Wam Dżem :)) i ...
    Chcę Ci coś opowiedzieć -

    http://www.youtube.com/watch?v=hbWZmPqGdgo

    *** Chcę Ci coś powiedzieć***

    Chcę Ci coś opowiedzieć
    Ale brakuje słów
    Żeby wyrazić to co czuję
    Mógłbym to namalować
    Lecz nie wymyślił nikt
    Kolorów które można użyć

    Mmmm Mmmm Mmmm
    Napisać mógłbym wiersz
    Lecz jak odnaleźć rym
    Który uwielbi imię twoje
    Na zawsze z Tobą być
    Śnić z Tobą twoje sny
    Jak mam Ci o tym opowiedzieć

    Kocham Cię już wiem
    Jedno słowo cichy szept
    Kocham Cię już wiem
    Jedno słowo a tyle mieści się

    Kocham Cię już wiem
    Jedno słowo a tyle mieści się
    Kocham Cię już wiem
    Jedno słowo cichy szept

    - autor: Jacek Dewódzki
    ***
    ... to tak na miły początek dnia....:))
    Pogody na dworze i w serduszkach Wszystkim; i - do zobaczenia po powrocie.:)***

    6:10

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Ewo! Niczym tego wiersza nie "przebiję".
    Dzień wstaje gamą kolorów, tak delikatnych, że nie da się ich uwiecznić na fotografii. Szkoda;) Chłodno.
    Do popisania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Ewuniu ,Ogrodnicy:)
    Może ten zimny kwietniowy dzień ocieplą skrzypki...

    david garrett En Aranjuez Tu Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=AUwwHLth4jk&feature=related

    -----------------

    ...a Jonasz Kofta odpowie nam Co to jest miłość:

    Co to jest miłość
    Nie wiem
    Ale to miłe
    Że chcę go mieć
    Dla siebie
    Na nie wiem
    Ile

    Gdzie mieszka miłość
    Nie wiem Może w uśmiechu
    Czasem ją słychać w śpiewie
    A czasem
    W echu

    Co to jest miłość
    Powiedz
    Albo nic nie mów
    Ja chcę cię mieć
    Przy sobie
    I nie wiem
    Czemu

    Miłego dnia Kochani...:)*
    10:01

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Tylko ranek był chłody, a potem sama słoneczna radość aż do tej chwili. :))
      Zaczęłaś dzień wierszem Jonasza Kofty, który uzbznaję za jeden z najpiękniejszych jego wierszy, a więc kontynuuję, w którym niejako sam sobie odpowiada...

      Najpiękniejsze są miłości, których nie ma

      Najpiękniejsze są miłości, których nie ma.
      Które jutro przyjdą albo nie.
      Najpiękniejsze są miłości, których nie ma.
      Światło z nieba nie wiadomo jak i gdzie.

      Najpiękniejsze są miłości, które były.
      Są jak stare wino kiedy płynie czas.
      Najpiękniejsze są miłości, które były.
      Taka chwila przyjdzie na każdego z nas.

      ...szkoda, że mój ulubiony Poeta nie dopisał, co z miłościami, które są i będą? Może kiedyś spróbuję podjąć to wyzwanie...:)
      Pozdrawiam w piękny dzień.:)

      17:46

      Usuń
    2. ... a jeśli skrzypki Davida Garreta, to proponuję jeszcze fantazje z Carmen -

      http://www.youtube.com/watch?v=WtDJuQ9oawU&feature=related

      ... a ta aria ma refren zaczynający się od słów "Bo miłość to cygańskie dziecię"...:)*

      17:53

      Usuń
  18. Dzień dobry Ewuniu*, Ozonko :)
    Pozdrawiam serdecznie i bardzo cieplutko, jestem dzisiaj w totalnym biegu. Wpadnę do Ogródka, jak tylko czas pozwoli.
    Pa :)))

    10,12

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się tam nie będę chwalił,
    bo mam przez to, aż ból głowy.
    Śmietnik w nocy ktoś przewrócił,
    pełen flaszek plastikowych.

    A wiaterek co wiał w nocy,
    porozwiewał je po parku.
    Leżą teraz na trawnikach,
    oraz w każdym zakamarku.

    Ludzie idą, widzą widok,
    każdy tylko głową kiwa.
    Psotny wietrzyk się przyczynił,
    i jest teraz co podziwiać.

    W jednej chwili Moi mili,
    toż to istny - koniec świata.
    Nawet Pani Popiołkowa,
    mówi, że mamy Manhattan.

    Do administracji dzwonię,
    niech "wywózkę" zrobią śmieci.
    Bo jak nie, to znów Im Jędruś,
    odpowiedni wierszyk skleci.

    Pozdrawiam.:)

    AM - 11:02:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nic "się" nie przewraca.
      Wietrzyk też nic nie przysporzy.
      Żebyś tylko mógł zobaczyć,
      jak "pracują" lokatorzy.

      Ktoś gdzieś z góry latem zrzucił,
      starych szmat pełniutki worek.
      "Porozwieszał" je na drzewach,
      nasz "milutki" lokatorek.

      Mimo zsypów na pięterkach,
      nikt śmieciami się nie smuci.
      Wszystko jest kładzione obok
      pewnie samo "się wyrzuci".

      Usuń
    2. Zero kultury i odpowiedzialności;(

      Usuń
    3. Witaj Ozonko, Jędrusiu:)
      A co Wy tak dzisiaj śmieciowo? Nie umiem składać wierszy o śmieciach i starych szmatach, ale o wietrze spróbuję, szczególnie o tym igrającym we włosach...:)

      Tak bym chciała kiedyś

      Tak bym chciała kiedyś, by moja codzienność
      przystanęła trochę w oszalałym pędzie,
      schwytać małą chwilę, nim zapadnę w senność,
      oddech swój spowolnić - czy możliwe będzie?

      Chwilę tę zatrzymać, upić się jej trwaniem,
      poczuć wiatr we włosach, smak deszczu na twarzy,
      zamknąć czas w swych dłoniach i żyć w przekonaniu,
      że zamienię „muszę” na „chcę” - choć tym razem...

      ... ślę wietrzne pozdrowienia.:))

      18:05

      Usuń
    4. Napisałam o zjawisku:)
      Lekceważenie śmieci w blokowiskach, to trudna rzecz:(
      Arcy, trudna!
      Patrzysz na człowieka, z pozoru inteligentny, wykształcony facet. Wraz z żoną chcą tu mieszkać we wcale niemałym mieszkaniu. Zapłacili i je mają!
      No i co z tego. Pierwotne nawyki biorą górę. Śmieć na śmieciu i śmieciem pogania. Brudasy i tyle;(
      Pa!

      Usuń
  20. * Wiatr wiosenny gitarzysta * Teresa Tutinas.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=-X1IRQ4zYkE

    Pozdrówka popołudnowe...:)

    PM - 14:41:00

    OdpowiedzUsuń
  21. ... wpadam, jak wiatr wiosenny z piosenki Andrzeja, pozdrawiam i znikam :)))

    14,46

    OdpowiedzUsuń
  22. " Odpowie Ci wiatr "- Eleni

    http://www.youtube.com/watch?v=bEbkI3PiLq0&feature=related

    PM - 14:47:00

    OdpowiedzUsuń
  23. Demis Roussos - * My friend the wind * - 1973

    http://www.youtube.com/watch?v=7MyLM8cm9yg

    PM - 14:54:00

    OdpowiedzUsuń
  24. Demis Roussos - * One Way Wind *

    http://www.youtube.com/watch?v=Ui31Hma9rAw&NR=1&feature=endscreen

    PM - 15:00:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to jeszcze dla Jędrusia za piękne muzykowanie przed południem - Patrick Swayze - She's Like The Wind -

      http://www.youtube.com/watch?v=AVi4PUx8bXk

      :))

      Usuń
  25. Dzień dobry, Ogrodnicy. Miłego popołudnia:-)
    Andrzeju, ślicznie grasz, dziękuję:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=mvCBFkQclDQ

    Joe Dassin - ✿ Et Si Tu n'Existais Pas ✿

    15:23

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię Dano z piosenką Joe Dassina i Zbigniewa Wodeckiego - świetny duet! - Salut, albo jak chcesz - Zacznij od Bacha...

      http://www.youtube.com/watch?v=QxF_mHD8V4A

      ... przyjemnego popołudnia i wieczoru:)

      18:18

      Usuń
  26. Witam popołudniowo...:)

    MK60

    " Wiatr ma inny dotyk '

    na odsłoniętych ramionach
    czuję krople deszczu
    to jak łzy
    które spływają po policzkach
    tęsknota
    smutek
    niepewność
    i nagłe muśnięcie
    przecież
    wiatr ma inny dotyk
    to muszą być Twoje dłonie
    delikatne
    ciepłe
    kochane
    a więc jesteś ?
    za oknami znowu deszcz
    nocny śpiew cykad
    nawoływanie ptaków
    rechot żab
    zamykam oczy
    marzę
    ciemność
    czy jesteś obok mnie ?
    znowu lekkie muśnięcie na twarzy
    to musisz być Ty
    bo przecież
    wiatr ma inny dotyk
    ...:)
    16:19

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wiatr, Izetko, byle by nie był zimny, bo jestem bardzo ciepłolubna...:) Może być taki miły, jak w wierszu Małgorzaty Pilacińskiej -

      Wiatr

      Wiatr biegnie za mną, krzyczy coś do ucha.
      Uciekam przed nim lecz gna nieprzytomnie.
      Rozglądam się wkoło... Czemu nikt nie słucha?...
      przecież tylu ludzi przechodzi koło mnie...

      Nagle ucichł, zamilkł... Uciekł gdzieś za drzewa?
      Patrzę w lewo, w prawo szukając intruza.
      Nagle wraca, a teraz nie krzyczy lecz śpiewa...
      ciepło, delikatnie - bym chciała posłuchać.

      Podnieś wyżej głowę - słyszę jego słowa.
      Popatrz: to nie koniec...widzisz tam? Przed sobą?
      Jeśli się rozejrzysz spróbujesz od nowa...
      i już nic się nie bój, bo ja będę z tobą.

      :)
      18:28

      Usuń
  27. "...To muszą być Twoje dłonie, delikatne..."
    Nic nie dodam:)))
    W zapędzonym świecie nie ma czasu na wiersze. Szkoda.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... w zapędzonym świecie właśnie tutaj znajduję czas na poezję... to są chwile wytchnienia po ciężkim, zapracowanym dniu i wszystkich troskach dnia codziennego...
      Przede mną dzisiaj jeszcze trochę pracy, ale z przyjemnością kradnę te chwile na poezję, czego i Tobie życzę.:)))

      18:33

      Usuń
    2. Dzięki!
      Dziś już "Mało casu, mało casu" :))))
      Takie tam;)))

      Usuń
  28. Wczesnym popołudniem witam :)

    Prosiłam bzy o pocałunek,
    a one rozpachniały słodyczą oddechu,

    liliowobiałymi ustami
    całowały mnie wtulając się we włosy...

    perły rosy
    chłodziły moje rozpalone skronie.

    a nad nami
    wiosenne niebo waniliowe
    utkało chmury,
    kołyszące się z wiatrem,

    cisza nieśmiertelna
    i tylko kalejdoskop barw wirował
    wśród konarów bzu i zaklęte milczenie.

    ... z zapachem, pozytywnymi myślami i uśmiechem.

    / z netu /

    17,20

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Wprawdzie mój "totalny bieg" jeszcze dzisiaj się nie skończył, ale pozwolę sobie na chwileczkę zapomnienia o tym, co mnie jeszcze dzisiaj czeka. A jak zapomnienie, to koniecznie z wiatrem -

      Wiatr

      Załopotał ogromny wiatr,
      a ty na nim tak bardzo niewiele:
      trzy słowa,
      złota słomka,
      liść,
      rozpostarty biały żagielek.

      Ty byś chciała
      — już ja cię znam —
      nad trawnikiem,
      nad krzakiem,
      nad płotem,
      aż cię weźmie ten wielki wiatr
      i już nigdy nie odda z powrotem.

      Ryzykowałbym tu i tam,
      to i owo bym ryzykował,
      ale nie
      w taki szum,
      w taki wiatr,
      biały żagiel,
      liść
      i trzy słowa.

      To mój palec.
      To palców pięć.
      A gdy trzeba znajdzie się więcej.
      I trzymają.
      I rób co chcesz.
      Bo ja ważę całych sto tysięcy.

      - Jan Rostworowski

      ... pozdrawiam ciepło, z uśmiechem, prawie że wieczornie.:)

      18:47

      Usuń
    2. ... witaj Ewuniu*:) jestem jeszcze w przelocie, wracam za biurko, niestety, muszę parę pilnych spraw zamknąć przed wyjazdem, jak to zwykle, są sprawy nie cierpiące zwłoki - natychmiastowe.
      Wracam, mam nadzieję, przed dobranocką ;-)))
      Pozdrówka, buziaki i do dobranocki :)))

      19,22

      Usuń
  29. Witajcie po bardzo pracowitym dniu:)
    ... który jeszcze się nie skończył, ale pozwolę sobie na chwilę oddechu w Ogródku.
    Piękna, słoneczna pogoda, na dworze 12 st.... żałuję tylko, że mogę ją podziwiać zza szyb samochodu, albo domu. Ależ Wam zazdroszczę tego dyżuru przedpołudniowego na słonecznych grządkach... :)
    Właśnie zasiadłam do popołudniowej kawy; zapraszam Wszystkich, a jako deser proponuję - Dżem...:)) - Cała w trawie -

    www.youtube.com/watch?v=1-haAk7Rxz4&feature=related

    ***Cała w trawie

    Jesteś cała w trawie,
    zielone myśli Twe
    są jak poszum wiatru
    we włosach Twych, we włosach Twych
    delikatnych, czystych tak
    jak myśli me o Tobie

    Wiesz, kiedyś zabłądziłem w snach
    no bo szukałem tam Ciebie
    byłaś całkiem naga
    i niewinna,o nie
    niewinna nie nie
    Dlaczego kochamy się tylko w snach

    Jesteś dla mnie tak daleka
    zimna tak jak sztylet lodu
    Dlatego ranisz mnie
    nie wiedząc o tym, nie
    nie wiedząc, nie
    jak mocno ja
    jak mocno ja kocham Cię, Cię
    jak mocno kocham Cię

    ... pozdrawiam ze słońcem i już spaceruję po rabatkach:)

    17:28

    OdpowiedzUsuń
  30. "Nic dwa razy się nie zdarza"

    Tak mi przyszło;)
    słowa: Wisława Szymborska

    Nic dwa razy się nie zdarza
    i nie zdarzy. Z tej przyczyny
    zrodziliśmy się bez wprawy
    i pomrzemy bez rutyny.

    Choćbyśmy uczniami byli
    najtępszymi w szkole świata,
    nie będziemy repetować
    żadnej zimy ani lata.

    Żaden dzień się nie powtórzy,
    nie ma dwóch podobnych nocy,
    dwóch tych samych pocałunków,
    dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

    Wczoraj, kiedy twoje imię
    ktoś wymówił przy mnie głośno,
    tak mi było, jakby róża
    przez otwarte wpadła okno.

    Dziś, kiedy jesteśmy razem,
    odwróciłam twarz ku ścianie.
    Róża? Jak wygląda róża?
    Czy to kwiat? A może kamień?

    Czemu ty się, zła godzino,
    z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
    Jesteś - a więc musisz minąć.
    Miniesz - a więc to jest piękne.

    Uśmiechnięci, wpół objęci
    spróbujemy szukać zgody,
    choć różnimy się od siebie
    jak dwie krople czystej wody.

    Bardzo lubię ten tekst. Genialny!
    Pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... jak większość wierszy naszej Noblistki, Ozonko... tak jak i ta Notatka -

      Życie – jedyny sposób, żeby obrastać liśćmi,
      łapać oddech na piasku, wzlatywać na skrzydłach;
      być psem, albo pogłaskać go po ciepłej sierści;
      odróżniać ból od wszystkiego, co nim nie jest;
      mieścić się w wydarzeniach, podziewać w widokach,
      poszukiwać najmniejszej między omyłkami.

      Wyjątkowa okazja, żeby przez chwilę pamiętać,
      o czym się rozmawiało przy zgaszonej lampie;
      i żeby raz przynajmniej potknąć się o kamień,
      zmoknąć na którymś deszczu, zgubić klucze w trawie;
      i wodzić wzrokiem za iskrą na wietrze;
      i bez ustanku czegoś ważnego nie wiedzieć.
      ***

      Odpozdrawiam i już zabieram się za krzątaninę przedświąteczną, bo jutrzejszy dzień znowu mi wyjmie 10 godzin na pracę i dojazdy.:)

      18:58

      Usuń
    2. Rozumiem:)
      A co tam! Dasz, jak zwykle, radę:))) Życie jest, jakie jest :)))
      Odpozdrawiam Ewo:)

      Usuń
    3. ... na pewno zajrzę wieczorem, przed dobranocką:))
      19:10

      Usuń
  31. Chyba starczy na dziś przedświątecznej krzątaniny...:)
    Tanecznym krokiem udajemy się do łóżeczek...:)

    Billy Vaughn - Blue Tango

    http://www.youtube.com/watch?v=eZfw6JpLyJI&feature=related

    Dobranoc Kochani...do jutra:)
    Pa...:)*
    21:28

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ją skończyłam na dzisiaj i nadeszła pora wypoczynku, bo jutro od rana znów teren, a po powrocie... i tak dalej...:))
      To może przed snem jeszcze walc z BILLY VAUGHN ? Oczywiście - de Strauss -

      http://www.youtube.com/watch?v=exqeQQ4waAw&feature=relmfu

      Dobrej nocki i do pracowitego jutra. Błękitnych snów Izetko...:)*
      22:19

      Usuń
    2. ... na dobranoc dla Ogródkowiczów jeszcze raz wiatr :)

      ... Ludzie są jak wiatr. Jedni lekko przelecą przez życie i noc po nich nie zostaje, drudzy dmą jak wichry, więc zostają po nich serca złamane, jak jakie drzewa po huraganie. A inni wieją jak trzeba. Tyle, żeby wszystko na czas mogło kwitnąć i owocować. I po nich zostaje piękno naszego świata...

      Krystyna Siesicka - Ludzie jak wiatr.

      ... nocki tylko z ,, dobrym wiatrem'', takim, który pozwala kwitnąć i owocować ;-)))
      Pa :)

      00,44

      Usuń
    3. ... i takiego też dnia Zuzanko. Pomyślnych wiatrów na dziś.:))

      środa, 6:25

      Usuń
  32. Dziś prawie zdążyłem z dobranocką, a będzie nią wiersz
    Zygmunta Różyckiego -

    *** Na ust koralu ***

    Kiedy złociste zadrżą łany
    I róż rozmodlą się kielichy,
    Srebrnym półśnieniem omotany
    Na twojej piersi usnę cichy...

    Zapomnę znowu o tym żalu,
    Który mi w życiu szczęście płoszy,
    Na twych wilgotnych ust koralu
    Wyśnię cudowny sen rozkoszy...

    Białe nam lilie dziś zakwitną
    I dziwna cisza nas owionie,
    Swą ręką ujmiesz aksamitną
    Moje wybladłe, drżące dłonie...

    W objęciach ciszy świat omdlewa,
    W srebrzystych rosach stoją kwiaty,
    Księżyc ozłocił śpiące drzewa,
    Na ziemię spłynął sen skrzydlaty...

    Jakżeż mi słodko w twym uścisku,
    Odeszła smutku mara blada,
    W twych szafirowych oczu błysku
    Mój sen się w cudną baśń układa...

    O, przytul... Przytul mnie goręcej,
    Pragnę zapomnieć o tym życiu
    I nie obudzić się już więcej,
    I wiecznie zostać w takim śniciu...

    Pragnę zapomnieć o tym żalu,
    Który mi w życiu szczęście płoszy,
    Na twych wilgotnych ust koralu
    Wyśnię cudowny sen rozkoszy...

    ***

    I kołysanka w duecie - Andrea Bocelli feat. Sarah Brightman - Canto Della Terra

    http://www.youtube.com/watch?v=KVVeuhMlsbU&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani.:)*** - pora już spać w przytuleniu. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porę, Jasieńku, witaj na dobranoc:)*
      Cudny wiersz, dziękuję:)***
      I ja też już zakończę dzień, bo czas ku temu najwyższy i sen mnie zaczyna morzyć... zaprosiłam na dzisiaj do ogrodu Jonasza Koftę i poproszę o... słowo:)

      Daj mi słowo

      Już słońca wschód, początek dnia,
      biały poranek obiecuje dobre chwile nam.
      Jesteś mój, ale czy wiesz,
      co jeszcze z twoich ust usłyszeć chcę.
      Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
      co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
      W sercu schowam, przejść wtedy mogę
      przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
      Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.
      Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
      chcę z tobą je przeżyć, już czas.

      Dzień chyli się, nadchodzi chłód,
      nie uwierzyłeś jeszcze, miły, w białą magię słów.
      A ja to wiem, gdy cisza trwa,
      co nie nazwane jest, ucieka nam.

      Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
      co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
      W sercu schowam, przejść wtedy mogę
      przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
      Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.

      Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
      chcę z tobą je przeżyć, już czas.

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już przytulam czule i - się...:)))***

      ... a za chwilę pokołyszę...

      22:38

      Usuń
    2. ... a kołysankę zaśpiewa Sarah Brightman - Scene d'amour...:)*

      http://www.youtube.com/watch?v=OpjydjfeExw&feature=watch_response

      ... pa... do jutra...:)***

      22:49

      Usuń