Powered By Blogger

niedziela, 15 kwietnia 2012

Carpe diem!

Wiosenne nowinki z ogrodu.


Cesarskie korony.


Zakwitła bergenia.


Rozchylają się pierwsze kwiaty magnolii.

Carpe diem!

Gdzie ja tak biegnę, dokąd zmierzam,
ciągle myślami jestem dalej,
życie raz pieści, raz uderza,
plany aż nazbyt mam zuchwałe...

Na horyzoncie myśli - „jutro”,
nie wiedząc co się dzisiaj zdarzy,
głowa w dobowym rytmie musztry
i wciąż za krótkie chwile marzeń.

Tak uciekają mi godziny,
dni i tygodnie, pory roku,
kolejne wiosny, nowe zimy,
nie liczę mgnień i czasu kroków.

On taki prędki w przemijaniu,
schwytam go lekko choć na chwilę,
nie wiem, co jutro będzie dane -
liczy się dziś. Więc carpe diem!

34 komentarze:

  1. Witaj Ewuniu:)
    Chwytaj dzień...
    A może wystarczy chwytać chwile jak Zofia Szydzik...

    czar chwili

    u progu lata
    zieleń kosmata
    kroplami rosy się skrzy
    mała stokrotka
    zmrużyła oczko
    wśród traw zieleni - śni

    frywolny wiatr
    w szuwary wpadł
    zaszeleścił i wraca z powrotem
    wydęte chmury
    paradne turniury
    po niebie przegania z łoskotem

    zroszona deszczem
    budzi się dreszczem
    kwitnąca łąka i ptaków śpiew
    przy miedzy - kąkole
    makowe pole
    a ja - znów czuję wolności zew

    dzień zaklęty
    o zapachu mięty
    uczy mnie ponownie woni i barw
    uścisk twej dłoni
    puls na mej skroni
    ten uśmiech pełny - to chwili czar

    chwilo zbudzona
    chwilo natchniona
    w cień starych drzew nas prowadź
    gdzie jedność dusz
    woń pąsowych róż
    i dwojga serc - letnia rozmowa

    ********

    ...i gwizdać na wszystko z Foggiem:)))

    Mieczysław Fogg - Gwiżdżę na wszystko

    http://www.youtube.com/watch?v=AMb6d4_3Vgo

    Pięknej niedzieli dla Ciebie i Ogrodników...:)*

    9:44

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelko:)
      Właśnie sobie beztrosko gwiżdżę przy niedzieli, ot tak -

      Gwiżdżę na wszystko; na gwizdanie
      właśnie najlepsza przyszła pora,
      gwizdajcie więc, panowie, panie.,
      zamknijcie wrzask telewizora.;)

      Na dworze miło gwiżdżą kosy,
      deszcz sobie gwizdnął dzisiaj z rana,
      na trawie lśnią kropelki rosy,
      nie trzymaj gwizdu więc w kajdanach.:)

      Choć politycy różnych maści,
      co dzień od nowa pianę biją,
      miast w ich jałowe wnikać waśnie,
      gwizdnij i uciesz się tą chwilą:))

      Popatrz na kota na parkanie,
      promyk, co w brudnej lśni kałuży,
      i gwizdnij sobie tak dla szpanu
      na wszystko, co cię może wkurzyć.

      Na szczęście nikt recepty nie ma,
      a medal zawsze ma dwie strony,
      jeszcze cię święta nosi ziemia -
      gwizdnij. Świat pięknie rozwiośniony.:))

      :)))*
      Gwiżdże mi czajnik w kolorze zielonym, więc idę sobie zaparzyć kawę...
      Pozdrawiam z dźwiękiem gwizdania.:)

      10:22

      Usuń
    2. To do tej kawy przyniosłam wiersz
      Eli Gruszfeld...:)))*

      erekcjato na wiosnę z miłości padnięte

      zaćwierkało zawiośniło
      świeże pąki zapach deszczu
      zazłociła tarcza słońca
      koty w parku bleszczą

      świat ożywa kolorami
      ptak z ptaszyną gwarzy
      wyciszone marudzenia
      serce znowu marzy

      gęby śmieją się smutasom
      puszcza oczko sztywniak
      stary cynik zakochany
      wzdycha jak naiwniak

      i małolat z nieśmiałością
      wielbi panny długie włosy
      babcia z dziadkiem z laseczkami
      patrzą sobie w oczy

      zadziwiona ławka w parku
      wreszcie w dobrym towarzystwie
      młodej pary flirtującej
      chichocze perliście

      amor wściekle miota strzały
      celnie niczym przedni snajper
      to spryciula - cel ruchomy
      a on zawsze walnie

      i poeta i prozaik
      wierszem o miłości gada
      nie wyrabia na zakrętach
      z tej miłości pada

      przeciążona neostrada

      ...:)
      10:59

      Usuń
    3. :)
      A niech pada...:)Trzeba w sobie raz na jakiś czas uruchomić neostradowstręt...:)) Już za dwa tygodnie będę miała zielony oddech od niej pełną piersią...:)
      Zainspirowałaś mnie tym gwizdaniem, więc posłuchaj - Adama Levine i Christyny Aquilera:

      http://www.tekstowo.pl/piosenka,maroon_5,moves_like_jagger_ft__christina_aguilera.html

      Adam Levine
      1. Po prostu sięgnij gwiazd, jeśli czujesz się dobrze
      Potem wyceluj w moje serce, jeśli chcesz
      I zabierz mnie stąd, spraw, że będzie dobrze
      Obiecuję, że będę grzeczny
      Chciałaś kontroli, więc czekaliśmy
      Postawiłem na show i teraz je robię
      Mówisz, że jestem dzieckiem, że moje ego jest duże
      Mam to gdzieś, a idzie to tak:

      Ref: Ciągnij mnie za język, a poznamy się
      Całuj mnie dopóki jesteś pijana, wtedy pokażę Ci
      Wszystkie ruchy Jaggera
      Ruszam się jak Jagger
      Ruszam się jak Jagger
      Nie potrzebuję Cię kontrolować
      Spójrz w moje oczy, a będziesz moja
      Z ruchami Jaggera
      Ruszam się jak Jagger
      Ruszam się jak Jagger

      2.Może to trudne, kiedy czujesz się
      Zdołowana i przestraszona, nic nie jest dobrze
      Ale kiedy będziesz ze mną, sprawię, że uwierzysz,
      Że mam klucz, oh
      Więc wsiadaj do auta, będziemy jeździć
      Gdziekolwiek zechcesz, wsiadaj
      I chcesz kierować, ale to ja zmieniam biegi
      Zabiorę nas stąd, a to idzie tak:

      Ref: Ciągnij mnie za język, a poznamy się
      Całuj mnie aż się upijesz, wtedy pokażę Ci
      Wszystkie ruchy Jaggera
      Ruszam się jak Jagger
      Ruszam się jak Jagger
      Nie potrzebuję Cię kontrolować
      Spójrz w moje oczy, a będziesz moja
      Z ruchami Jaggera
      Ruszam się jak Jagger
      Ruszam się jak Jagger

      Christina Aguilera:
      3.Chcesz wiedzieć, jak sprawić żebym się śmiała
      Przejąć kontrolę i mieć mnie tylko na noc
      Jeśli wyjawię Ci mój sekret, będziesz musiał go zachować dla siebie. Nikt nie może się dowiedzieć
      Więc patrz i ucz się, nie będę powtarzać
      Od stóp do głowy, oooh kochanie natrzyj mnie dobrze
      Jeśli wyjawię Ci mój sekret, będziesz musiał go zachować dla siebie.Nikt nie może się dowiedzieć.

      Adam Levine:
      A to idzie tak:

      Ref: Ciągnij mnie za język, a poznamy się
      Całuj mnie aż się upijesz, wtedy pokażę Ci
      Wszystkie ruchy Jaggera
      Ruszam się jak Jagger*
      Ruszam się jak Jagger
      Nie potrzebuję Cię kontrolować
      Spójrz w moje oczy, a będziesz moja
      Z ruchami Jaggera
      Ruszam się jak Jagger
      Ruszam się jak Jagger

      Jagger* - chodzi tu o Micka Jaggera

      :)))*
      11:16

      Usuń
  2. Cześć! Miał być spacer, a będzie "niewiadomoco". Idę! Sprawdzę, czy ptaszki łażą po mokrej trawie. Zapomniałam powiedzieć, że od rana kropi, mży, w każdym razie woda z "góry" postanowiła jednak spaść na ziemię. Słońca za grosz:(
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko i gwiżdż na deszcz:))
      Sama przecież go wypatrywałaś, więc ciesz się, bo deszcz jest bardzo potrzebny. Popatrz, to nie krople, tylko młode listki lecą z nieba.;)))
      U mnie to samo, ale pewnie się gdzieś wybiorę. Udusiłabym się w domu całą niedzielę.:)
      Pozdrówka z ciepłym deszczem - za oknem 12 st. :))

      10:27

      Usuń
    2. Woda jest potrzebna przyrodzie jak powietrze. W czasie deszczu kiepskie zdjęcia wychodzą, no i mogę NIE spotkać tych wypatrywanych, ptaszków:)))
      ;)))

      Usuń
    3. Zapomniałam naładować aparat. Siedzę i czekam;( Gdzie ja mam głowę?
      Pa:)

      Usuń
  3. *W czasie descu dzieci się nudzą* - Barbara Krafftówna

    http://www.youtube.com/watch?v=DXiNhBB3noQ

    Witam i pozdrawiam niedzielnie..:)

    AM - 11:24:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)
      W czasie deszczu nudzą się dzieci, ale nie poeci...:)
      Weź parasol i chodź, pójdziemy nad staw...

      Rezerwat - Parasolki

      http://www.youtube.com/watch?v=rIpluB5WU1w

      Pozdrawiam i zachęcam do spaceru w deszczu...:))
      11:31

      Usuń
  4. Witaj Ewuniu,
    "Trochę wolniej"

    http://www.youtube.com/watch?v=DUJ-ZLjhdB8

    Cesarskie korony, eh moja teściowa bzika na ich punkcie ma:) Totalnego...ma ich ponad tuzin. Cudne są :)
    A magnolie w moim mieście tylko bladoróżowe i białe są, ale jeszcze w pączkach...

    Serdeczności:)
    Miłej niedzieli, ze słonkiem. U mnie słońce zastrajowało:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu:)
      Świetna piosenka do mojego wiersza, bardzo dziękuję...:)
      Pozwolę sobie dodać jej tekst...

      Ira - "Trochę wolniej"

      Ludzie biegną,
      Pan co krzyczy też
      już o jeden krok przed sobą jest.
      Modna Pani, nie chce spóźnić się,
      bo podwyżkę miał dać jej szef.
      Młody tata, trzeci etat ma
      w domu zdąży tylko spać.
      Każdy pędem bo ucieka czas,
      przecież tyle tu ważnych spraw...

      Trochę wolniej!
      Po co gonić tak?
      W imię czego tracić głowę?
      Trochę wolniej!
      Życie ma swój smak,
      noga z gazu... zobacz coś choć raz!

      Ludzie pędzą,
      dziecko śpieszy się
      Klucz na szyi ma i szkoły dwie.
      Karierowicz biegnie bo ma cel
      zdobyć wszystko chce w jeden dzień
      Ważnym gościem trzepie każdy nerw
      coś na wczoraj chciałby mieć
      Jakiś oddech, parę krótkich przerw
      Czasu więcej to stresu mniej.

      Trochę wolniej!
      Po co gonić tak?
      W imię czego tracić głowę?
      Trochę wolniej!
      Życie ma swój smak,
      noga z gazu... zobacz coś choć raz!

      Gdy klapki na oczach masz
      co zobaczyć chcesz?
      Życie ma barwy i kształt,
      porozglądaj się!

      Trochę wolniej!
      Po co gonić tak?
      W imię czego tracić głowę?
      Trochę wolniej!
      Życie ma swój smak,
      noga z gazu... spalisz mniej!

      Trochę wolniej!
      Po co gonić tak?
      W imię czego tracić głowę?
      Trochę wolniej!
      Życie ma swój smak,
      noga z gazu... zobacz coś choć raz!
      ***
      ... i tu jest całe sedno, żebyśmy w pospiechu nie zgubili smaku życia...

      Cesarskie korony mam dwie i już właśnie zakwitły. Miałam jeszcze żółto kwitnącą, ale niestety, któregoś roku coś podgryzło cebulkę i zginęła. Bardzo kapryśne roślinki; lubią dobrze zjeść i wypić, sto światów z nimi, jak się ich w porę nie nawiezie. Mizernieją w oczach.
      U mnie siąpi właściwie od wczorajszego wieczoru, ale dzięki temu zieleń wybucha w oczach. I rozkosznie pachnie mokra trawa i ziemia... przed chwilą byłam w sklepiku pod blokiem i poczułam ten zapach...:))
      Magnolia za 2-3 dni będzie cała w kwiatach...
      Pozdrawiam serdecznie i pogody ducha życzę.:)

      12:13

      Usuń
  5. W międzyczasie, gdy deszcz pada,
    i daleko jest do lata .
    Wpadam na bloog do Małgosi,
    i oglądam fragment świata.

    Czytam, też ponad to, jeszcze,
    zamieszczone tam pogwarki.
    I podziwiam tam urodę,
    bardzo ładnej dziennikarki.

    Są tam takie fotografie,
    które okiem swym podziwiam.
    Co dotychczas przechowuje,
    aż przynajmniej w trzech archiwach.

    Sprawdźcie sami, bo mój wierszyk,
    zmierza w treści już do końca.
    Lecz koniecznie się pośpieszcie,
    przegapicie zachód słońca.


    Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli.:)

    PM - 12:47:00

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, pozdrawiam serdecznie Ogródek, miłego popołudnia:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=jnS7CcS9yxA

    Deszczowy Wielbiciel - Zdzisława Sośnicka

    14:13

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.youtube.com/watch?v=txlLMTWIiZE
    Partita - Pytasz mnie co Ci dam

    15.03

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Dano, odpozdrawiam, a w podzięce za piosenki dedykuję Ci jeszcze jedną Partity - Kiedy wiosna buchnie majem (1972). Dziewczyny jak maliny, w miniówkach i podkolankach...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=2w3dD3H5ntw&feature=related

      ... poantycypowałam troszeczkę, ale maj już za 15 dni. Miłego wieczoru.:)

      18:39

      Usuń
  8. Wróciłam już;) Nie powiem co sfotografowałam. Park nie wyglądał zachęcająco. Było mokro i zimno. Troszkę ptaszków było, ale to nie to.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to co sfotografowałaś - łono...:)) Pytanie tylko czy w kępkach były sęczki, czy tylko zarośla...:)))

      18:41

      Usuń
  9. Bry niedzielnie :)*

    Dość dawno nie gościliśmy Julka Tuwima, który próbuje
    Ci Ewuś odpowiedzieć na dzisiejszy wiersz :)*

    *** Dziewczynom ***

    Zmęczone już jesteście. Wasze oczy ciemne
    Słodki zmierzch wytęskniły dziewczęcą tęsknotą.
    Słońce kona daleko... O, żale daremne
    Dnia, co próżno odganiał zórz czerwone złoto!

    Idźcie do domów swoich. Świec nie zapalajcie,
    Bo wam miesiąc osrebrzy łagodnie świetlice.
    Smutkom, bladym kochankom, nocą się oddajcie,
    Dziewczyny mojej duszy, dziwne Tajemnice!

    I śnijcie... A gdy rankiem zadrży brzask różowy,
    Wdziejcie szare i proste, ze lnu tkane szaty,
    Pomódlcie się dobrymi, dziewczęcymi słowy
    I podlejcie w ogródkach swych zakwitłe kwiaty.

    Chmurzasta niedziela, ale posyłam Wam promienny uśmiech:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na deser - Andrzej Poniedzielski - Moje ulubione drzewo

      http://www.youtube.com/watch?v=N08rmK_Mk6U&feature=related

      Usuń
    2. Dziękuję Jasieńku za wyjątkowo trafionego i pięknego Julka:)***
      To jakby odpowiedź na moje dzisiejsze rozterki... Tylko nie ma już z lnu tkanych szat...:)
      Zrewanżuję Ci się również wierszem Tuwima - O nas, zakochanych...

      *** O nas, zakochanych***

      My — ze wszystkimi naszymi błędami,
      Tu z jakąś winą, a ówdzie i z grzechem,
      My, twardzi, szorstcy, nieprzejednani,
      Z zaciśniętymi kamiennie pięściami —
      Ach, mimo wszystko jesteśmy uśmiechem,
      Ziemi majowej szczęśliwym oddechem,
      Słońcem młodzieńczym na świeżej polanie,
      Świtem, pachnącym igliwiem leśnym,
      Ust niecierpliwych słodkim pośpiechem —
      — Oto, kto my jesteśmy.

      I takich właśnie — błądzących często,
      Gniewnych, zaciekłych w Ostatnim Boju,
      Tu z błędem smutnym, tam z winą ciężką,
      Trudnych, surowych, ugrzęzłych w znoju,
      Takich nas wspomni wieczne Zwycięstwo,
      Wspomną stulecia szczęścia, pokoju —
      Ale tak wspomną, jak się wspomina
      Ziemi majowej tchnienie szczęśliwe,
      Świt przesycony leśnym igliwiem,
      I tę polanę... gdzie ta dziewczyna...
      I ten wiersz do Niej... jak się zaczynał?...

      Jakoś najtkliwiej i najboleśniej:
      "Mglistą, daleką widzę cię we śnie,
      Moja jedyna..."

      — Oto, kto my jesteśmy.

      :)***
      18:54

      Usuń
  10. ...i do podwieczorkowej kawy - Poniedzielski „Nos Kościuszki i „Piosenka o chyba jeszcze miłości"

    http://www.youtube.com/watch?v=Cjhxnu4ES-w&feature=results_main&playnext=1&list=PL4B3C97024080A2F2

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dodam, że pod tym linkiem kryją się 4 utwory AP.

      17:51

      Usuń
    2. Bry, Jasieńku:)*
      Dobry wieczór wszystkim.:)
      Dopiero wróciłam do domu ze swoich wojaży i z przyjemnością weszłam w zaciszny i przytulny Ogródek:))
      Na dworze rozpętała się okropna ulewa, "udało mi się" od garażu do domu przemoknąć do suchej nitki...
      A teraz gorąca herbata przy lekturze z rabatek i... już zamieniam się w słuch...:)*
      18:34

      Usuń
    3. ... bardzo smakował mi deser, Jasieńku, a za leszczyną wprost przepadam... z tych, i z nnych względów... dziękuję pięknie za muzyczny wieczór z poezją Andryou..:)*
      Na finał dodam jeszcze - O piosenkach - piosenkę, wykonaniu Elżbiety Adamiak i Andrzej Poniedzielskiego, do wiersza Andrzeja Poniedzielskiego.:))

      http://www.youtube.com/watch?v=hJnpQ9JpF2s&feature=related

      ... z premedytacją, kiedyś już była, ale to preslejenie i aznawurzenie jest cudowne...:)))*

      19:16

      Usuń
  11. Dobry wieczór:)
    Dla lubiących deszcz - Krystyna Prońko:)

    Krystyna Prońko w Sandomierzu - "Deszcz w Cisnej"

    http://www.youtube.com/watch?v=QSE2_D--Tgc

    ...:)*
    20:09

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Izabelko:)
      Lubię deszcz, szczególnie na wiosnę, w kwietniu...:))
      I niech mi nikt nie mówi, że jest szaro, buro i smutno... deszcz rodzi piękną zieleń...:)
      A po deszczu posadzę w Ogródku kwietniową brzózkę, bo takiej jeszcze nie było...

      Brzózka kwietniowa

      To nie liście i nie listki,
      Nie listeczki jeszcze nawet -
      To obłoczek przezroczysty,
      Pozłociście zielonawy.

      Jeśli jest gdzieś leśne niebo,
      On z leśnego nieba spłynął,
      Śród ogrodu zdziwionego
      Tuż nad ziemią się zatrzymał.

      Ale żeby mógł zzielenieć,
      Z brzozą się prawdziwą zmierzyć,
      Ściemnieć, smugę traw ocienić -
      - Nie, nie mogę w to uwierzyć.

      - Julian Tuwim

      ... i niech nam rośnie z poezją Juliana...:)*
      20:24

      Usuń
    2. Może przed snem odwiedzimy skąpany w słońcu Ogród Botaniczny:)

      RICKY KING - Stella de mare.

      http://www.youtube.com/watch?v=LSNwJRUbItI

      :)*
      21:08

      Usuń
  12. Deszczową niedzielę zakończy deszczowa kołysanka...:)

    Beata Kozidrak , Robert Janowski i........... DESZCZ

    http://www.youtube.com/watch?v=pZboUKjk-jU

    Dobranoc Kochani.Wiosennych snów...:)*

    21:27

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ustaje deszcz... i jutro w ofercie jest też...:)
      Zaśnij Izetko z pocałunkiem deszczu-

      Kiss the Rain - Yiruma

      http://www.youtube.com/watch?v=so6ExplQlaY

      Dobranoc, snów mieniących się jak kropelki deszczu na kwiatach...:)*

      22:49

      Usuń
  13. I 'nadejszła' już godzina ogrodowej dobranocki. Dziś zadobranockuje Julian Tuwim wierszem erotycznym -

    *** N O C ***

    Przyjdziesz nocą. Zostaniesz do rana
    I otulisz mnie lekko ramiony.
    Ja ci powiem: o, moja nieznana.
    Ty mi powiesz: o, mój wytęskniony.

    Będziesz moja. Ustami się wpije
    W wargi twoje, od nocnych róż krwawsze,
    Obłąkany szał szczęścia przeżyję,
    Ale umrze coś we mnie na zawsze.

    Zacałuję się sobą! W pierścieni
    Splot drgający zakłuje twe ciało,
    I uśniemy rozkoszą zmęczeni
    I niepomni, że wszystko się stało.

    Obudzimy się. Ciężką nienawiść
    W głuchych duszach bez słów poczujemy
    Zło nam w oczach zaświeci, jak zawiść,
    I jak głaz będzie smutek nasz niemy.

    Ale nocą znów przyjdziesz. Do rana
    Będziesz słodko mnie tulić ramiony.
    Ja ci powiem: o, moja nieznana!
    Ty mi powiesz: o, mój wytęskniony!

    ***

    A kołysanką będzie song do spektaklu "Namiętności" wystawianego w Teatrze Ateneum, którego autorem tekstu
    jest nie kto inny tylko nasz dzisiejszy poeta i pieśniarz
    Andryou Poniedzielski :)

    *** Co mnie martwi... ***

    http://www.youtube.com/watch?v=9mZKafFUmwQ

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty moja Kobieto. :)*** i nie przeczuwajmy głębi,- o moja nieznana...:)))))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękny ogródkowy koniec dnia z Julianem i Andryou...:)*
      Troszkę się spóźniłam, sorry, ale już prędziutko wchodzę z Janem Lechem Kurkiem i z... podziękowaniem...:))

      Dziękuję Ci...

      Dziękuję Ci za szczęścia chwile,
      I za radosne serca drżenia,
      Za najpiękniejszych wspomnień tyle,
      I za tęsknoty, za marzenia.

      Za słońca wschody i zachody,
      Gdy niebo złotem czerwienieje,
      Za ciepło lata, zimy chłody,
      I za wiosennych snów nadzieje.

      Za migot gwiazd i sierp księżyca,
      Wspomnieniem skrzące się na niebie,
      Za to, co zawsze mnie zachwyca;
      Za Twoją miłość i za Ciebie!

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty mój Mężczyzno:)*** i wstąpmy słodko w tę noc kwietniową...:)))***
      ... a co do głebi, zaraz się zastanowię, ale najpierw zagram za chwilkę...

      22:32

      Usuń
    2. ... ależ, pewnie że lepiej pobyć w niewiedzy o głębi... mój znany-nieznany(?)...:))))****
      ... teraz pokołyszę, bo chyba można już spać? A więc Andryou i Ela Adamiak -

      http://www.youtube.com/watch?v=5LoyA0tdchA


      ... pa... do poniedziałku:)***

      22:45

      Usuń