Powered By Blogger

sobota, 14 kwietnia 2012

Napisz mi wiersz

Dzisiaj wiosna w fotografiach Izy i Andrzeja.












Trzy pierwsze zdjęcia - Izy, kolejne - Andrzeja.

Napisz mi wiersz

Ptaki się rankiem rozśpiewały
pierwszą zielenią, słońcem, kwietniem,
kolory wschodzą z traw zetlałych,
kiedy mi wiosnę wierszem szepniesz?

Bo wiesz, czasami miłość we mnie
jakaś mizerna jest i blada,
poranek walczy z nocy cieniem,
radość z kawałków świtem składam.

Sasanki dźwięczą już kochaniem
i kosy skaczą przez kałuże,
napisz mi wiersz. I niech zostanie
w nim twoja wiosna jak najdłużej.

56 komentarzy:

  1. Wiosna kaprysi jak panienka.
    Najpierw się stroi w śpiew ptaków,
    sprawdza jak leży sukienka.
    Nie wyskoczy nagle zza krzaków.
    Taka z niej panienka-wiosenka.
    Stoi przed lustrem jeziora,
    przegląda się w nim, kryguje.
    Odpowiedzialność to spora- jeziora,
    bo nie wie jak ona się czuje?
    Czy humor jej się poprawił?
    A może wianek źle leży?
    Wiosenka, to przecież panienka,
    choć w to mi nikt nie uwierzy:)

    Pozdrawiam Czytaczy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie słońce dziś przymglone,
      panienka-wiosna ciut kaprysi,
      choć przekonuje ją skowronek,
      że brzydko jej w kolorze mysim.:)

      Szal z fiołków pewnie więc założy,
      złotem forsycji włos rozpuści,
      takie są jej metamorfozy,
      stokrotkę sobie wetknie w biuścik. ;))

      Witaj Ozonko sobotnim rankiem:)
      Cieplutko i śpiewnie za oknem, trzeba się więc dostroić do aury... Pozdrówka serdeczne.:)
      9:09

      Usuń
    2. Dostroiłam się do Twojego wiersza i zdjęć na Twoim blogu. Wiosenne to wszystko, nawet wierzba ma malutkie listki, choć w Warszawie od dłuższego czasu nic się nie zmienia:(
      Czekamy na deszcz:)))
      Parafrazując słowa piosenki.
      "Deszcz , wiosenny gitarzysta..."
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Teraz dokładnie widać, jakie są różnice regionalne w zaawansowaniu wiosny pomiędzy północą, środkiem i południowym wschodem Polski.
      Moje wiosenne fotki są robione 9 kwietnia, zdjęcia Izy z Wałcza też w tym dniu, a Andrzeja przedstawiają park w Tarnobrzegu z 6 kwietnia.
      To tylko kwestia dostrzeżenia bacznym okiem tych zjawisk, bo na pewno są wszędzie, w większym, bądź mniejszym zaawansowaniu. Przyroda nie śpi...:) Zobaczysz je na pewno w każdym ciekawszym miejscu, niż blokowisko i bruk.
      Życzę Ci wspaniałego spaceru do parku i wiosennych wrażeń, złapanych w obiektyw.:)
      9:34

      Usuń
    4. Muszę coś dodać. W ostatnich latach bardzo się powiększa aglomeracja warszawska. Budowa dużych osiedli i nowych ulic, zakłóca przepływ wód gruntowych. Widać to po kłopotach z ulicami np. ul Dźwigowa ( to koło mnie) jest zamknięta. (Jest to ulica nad którą jest wiadukt kolejowy wybudowany chyba jeszcze przed wojną lub tuż po) Prowadzony jest teraz poważny jej remont, ponieważ nagle wody gruntowe zalewają jezdnie ulicy pod wiaduktem. Dlaczego ją zalewają i skąd się wzięły?
      Zasypywane są okoliczne glinianki, a co z wodą? Wyparuje ?
      Dodam, że w ostatnich latach poziom wód gruntowych w Lasku Bielańskim obniżył się o 5 metrów!!! A jest to jedyna enklawa leśna na Mazowszu nie tknięta od 10 000 lat. Rzeczki płynące jeszcze niedawno przez ten las zanikają. Gdzieś znikną, gdzieś muszą wypłynąć. To jak naczynia połączone. Lasek podałam jako przykład! Z powodu wielkich zmian grunt wysycha, jedynym ratunkiem są deszcze.
      Okazało się , że przebudowują cały ten wiadukt i będzie jakiś specjalny kanał dla wód gruntowych, jak rozumiem.
      Chyba wywołałam nikły, ale jednak, deszcz. Pokropiło:)
      :)))

      Usuń
    5. Ozonko, niedobór wody i obniżenie poziomu wód gruntowych to problem nie tylko Twoich okolic, ale całej Polski, a nawet znacznej części świata.
      Po prostu przez nieopatrzne działania "cywilizacyjne" zaczynamy powoli wysychać...
      W połowie XX wieku osuszano torfowiska, ażeby zwiększyć powierzchnie obszarów rolnych. Przed wojną było w Polsce ponad 20 tys. miejsc, gdzie można było spiętrzyć wodę. Obecnie takich miejsc mamy tylko około 600. Brak dostatecznej liczby stawów i torfowisk powoduje obniżanie się poziomu wód gruntowych i dalsze wysuszanie gleby. A takie "stepowienie" spowoduje, że będą zanikały znane nam dotychczas rośliny. Ta sytuacja zagraża nawet powszechnie zjadanemu w naszym kraju ziemniakowi, który nie przepada za suchą glebą.
      Wycinanie lasów bez umiaru, ogromna emisja spalin, powodująca kwaśne deszcze i obłędna "gospodarka wodna" każdego jej konsumenta.
      Dlaczego tak niewielu ludziom przyjdzie do głowy zakręcić kran przy myciu zębów i zmywaniu naczyń? Brać krótki prysznic i uszczelnić spłuczki w toaletach? Może w przypadku jednej osoby wydaje się to nic nie znaczące, ale w globalnej skali dałoby ogromne oszczędności wody.

      U mnie się rozpogadza, ale w ofercie meteo jest dzisiaj deszcz po południu.:)

      Usuń
    6. Wczoraj widziałam japońską ciekawostkę. Umywalka z pojemnikiem na zużytą wodę. Można tę wodę wykorzystać do spłukiwania toalety. Proste i genialne zarazem:)))
      Co do wód gruntowych, masz rację, podcinamy gałąź , na której siedzimy!!!
      :)))

      Usuń
  2. *** Wiosna ***

    Prosisz tak ładnie o wiersz wiosenny
    Dla mnie starego to niełatwa sprawa
    Ponieważ wkroczyłem w czas jesienny
    I dla mnie już skończyła się zabawa.

    Nie cieszy już tak wiosenna trawa
    Ani dźwięczących ptaków przyloty
    Lecz zrodziła się dręcząca obawa
    Czy dotrwam, gdy zaczną się odloty.

    Zieloność bujnych traw niech ci służy
    Niech cię otacza rój pięknych motyli
    Bo ja już uszykowałem się do podróży
    Choć cieszę się z przeżytej chwili.

    autor - Jasiek juhas

    Witam pięknie z ukłonami... przy sobocie.:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jasieńku:)*
      Smutkiem się dzisiaj zasnułam, gdy rano nie zobaczyłam Twojej dobranocki... widać gdzieś porządnie zabalowałeś...:))
      Ale teraz, posłuchaj -

      Wiosna Cię rozgrzeje pocałunkiem słońca,
      choć trochę nieśmiałym, w pochmurnej zadumie,
      Twych zielonych liści wiatr życia nie strącił,
      wierszem Ci zaśpiewam, najpiękniej, jak umiem.:)

      Będziesz miał to słońce w soczystej zieleni,
      w dzikich koniczynach poczujesz smak lata,
      Twoje życie dźwięczy stubarwnym deseniem,
      otwórz tylko oczy. Nie myśl o zaświatach.

      :)*

      Dzisiaj poproszę o piękną muzykę i dobranockę o zwykłej porze i na nic zdadzą się tłumaczenia o jakiejkolwiek robocie przy sobocie...:)))
      Czy za duże jest moje chciejstwo?
      Pozdrawiam czule.:)***
      9:56

      Usuń
    2. Muszę prosić Ciebie o wybaczenie.:)* Skończyłem
      robotę gdzieś po drugiej w nocy i normalne padłem
      na twarz po tak intensywnej i wymagającej koncentracji
      robocie, że nie byłem w stanie nawet powiedzieć Ci
      dobranoc Sorry :)***

      Usuń
    3. Ależ, rozumiem Cię doskonale i wybaczam...:)*
      Bardzo pozytywnie zabrzmiały mi Twoje słowa "skończyłem robotę" - znaczy, że troszkę odpoczniesz od niej przynajmniej przez weekend, czego Tobie i (trochę egoistycznie) sobie życzę... :)***
      10:48

      Usuń
  3. A uzupełnieniem moich rozważa niech będzie wiersz Agnieszki
    Osieckiej-

    W żółtych płomieniach liści brzoza dopala się ślicznie
    Grudzień ucieka za grudniem, styczeń mi stuka za styczniem
    Wśród ptaków wielkie poruszenie, ci odlatują, ci zostają
    Na łące stoją jak na scenie, czy też przeżyją, czy dotrwają

    I ja żegnałam nieraz kogo i powracałam już nie taka
    Choć na mej ręce lśniła srogo obrączka srebrna jak u ptaka
    I ja żegnałam nieraz kogo, za chmurą, za górą, za drogą
    I ja żegnałam nieraz kogo, i ja żegnałam nieraz

    Gęsi już wszystkie po wyroku, nie doczekają się kolędy
    Ucięte głowy ze łzą w oku zwiędną jak kwiaty, które zwiędły
    Dziś jeszcze gęsi kroczą dumnie w ostatnim sennym kontredansie
    Jak tłuste księżne, które dumnie witały przewrót, kiedy stał się

    I ja witałam nieraz kogo, chociaż paliły wstydem skronie
    I powierzałam Panu Bogu to, co w pamięci jeszcze płonie
    I ja witałam nieraz kogo, za chmurą, za górą, za drogą
    I ja witałam nieraz kogo i ja witałam nieraz

    Ognisko palą na polanie, w nim liszka przez pomyłkę gore
    A razem z liszką, drogi Panie, me serce biedne, ciężko chore
    Lecz nie rozczulaj się nad sercem, na cóż mi kwiaty, pomarańcze
    Ja jeszcze z wiosną się rozkręcę, ja jeszcze z wiosną się roztańczę

    I ja żegnałam nieraz kogo i powracałam już nie taka
    Choć na mej ręce lśniła srogo obrączka srebrna jak u ptaka
    I ja żegnałam nieraz kogo, za chmurą, za górą, za drogą
    I ja żegnałam nieraz kogo, i ja żegnałam nieraz

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh... Jaśku:)
      Odpowiedziałam Ci wierszem wyżej, a moje rozważania jeszcze podsumuję słowami Zofii Szydzik -

      mów do mnie

      spotkałam ciebie u schyłku dnia,
      idąc bez celu przed siebie,
      a dusza we mnie, jakby mdła,
      zwietrzała, odziana zgrzebnie.

      mówiono mi, że o tej porze,
      zaspokoić można bliskości głód.
      ruszyłam zatem bezdrożem
      na spacer i zdarzył się cud !

      na skraju wzroku, majaczył w oddali
      twój cień, lub zarys postaci może,
      by widok ten i marzenia ocalić,
      przyspieszyłam kroku, przez zboże.

      połączyła nas pieśń przedwieczorna,
      rozbrzmiewająca wokół - cykadą
      i tęsknota szara, niepozorna,
      spływająca na duszę – kaskadą.

      ten krótki czas, który jest nam dany,
      dzielmy na przemian między siebie
      podam tobie pejzaż z gwiazdami,
      a ty - księżyc na nocnym niebie,

      a przed nami wieczór rozmarzony,
      zachód słońca w purpurę majętny,
      i nieboskłon nocny rozgwieżdżony,
      ze złotym denarem, aż do jutrzenki.

      mów do mnie, że tej miłości ci brak,
      tych gwiazd, spadających luźno,
      wspólnej chwili, co czereśni ma smak,
      i że dla nas - nie jest za późno!

      :)*

      10:01

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam bardzo serdecznie wszystkich Ogrodników :)

    Znane przysłowie mówi: kwiecień - plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata. To słoneczko przygrzewa, zaraz znów śniegiem poprószy.

    Tak też jest przedstawiony ten miesiąc w piosence "Kwiecień-plecień", sł. Teresa Ferenc

    Idzie za kwietniem rowem zielonym
    pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
    Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
    kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.

    ref: Kwiecień, plecień,
    bo przeplata.
    trochę zimy,
    trochę lata. (bis)

    Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
    na pożegnanie ostatnim mrozom?
    Uderza wiosna o skrzydła ptakom
    śpiew się poturlał z góry po dachu.

    ref: Kwiecień, plecień...

    CUDOWNYCH CHWIL ŻYCZĘ, ORAZ SŁONECZNYCH MYŚLI...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Marzenko:)
      Wiosennie rozpoczęłaś dzień w ogrodzie, dziękuję za kwietniowe nutki:) Przywitam Cię wierszem Charlesa Olsona -

      Wiosna

      Drzewo derenia
      rozjaśnia dzień

      księżyc kwietniowy
      płatkami blasku w noc pada

      nagle ptactwa
      zleciały się tłumy

      kwiaty pochylone
      od ciężaru pszczół, kwiecie drzew

      owocowych opada na ziemię, wiatry
      i deszcze czynią spustoszenie. Zgiełk -

      nawet noc jest gwarna
      odgłosami lelków, a my tak

      zajęci, orzemy, wzruszamy się
      wściekamy, kochamy. Sekret

      który zniknął i ani się kryje
      ani odsłania, tylko ukazuje

      znaki. A my pędzimy
      aby je dogonić. Ciało

      chłoszcze duszę. W swej pożądliwości
      domaga się eliksiru życia

      w huraganach wiosny
      cudu przemiany. Zawiść

      wykańcza się sama. Winą ciała i duszy
      - że nie stanowią jedności -

      Kogut pieje o świcie
      Osobność: pozdrawiamy cię

      sezonie bez skazy

      Przełozył Leszek Elektorowicz

      Pozdrawiam Cię serdecznie i wszelkich uroków wiosny życzę...:)
      10:57

      Usuń
  6. Witam Kochani...:)
    Dzisiejszy dzień przywitał mnie słonkiem...:)
    Jak zwykle przy kawie zaglądam do Ogródka...
    I co widzę...
    Poetka prosi o wiersz...a Jaśko pitoli o odlotach...:)
    Nie mam wyjścia .Muszę dać erotyk wiosenny...
    Jaśko bierz przykład z matki-natury...:)))

    Hanna G.

    Erotyk wiosenny [Słoneczna miłość]

    Wreszcie pierwszy prawdziwy dzień wiosny,
    rozśpiewały się ptaki pod niebem.
    Słońce z ziemią odbyło akt miłosny,
    już od rana tulili się do siebie.

    Wysyłało jej długie promienie
    i muskało każdą jej grudkę,
    całowało przemarzniętą ziemię,
    rozganiało pozimowe smutki.

    Gołe drzewa jak nagie ramiona
    wyciągnęła ku niemu wysoko,
    stopniała wstydu biała zasłona,
    obnażyła się przed nim głęboko.

    Napłynęły soki aż po krańce,
    rozgrzane nabrzmiewały pąki,
    ciepłym oddechem lizało je słońce,
    żabi chichot się rozległ od łąki.

    Krokusami się mu otworzyła,
    ułożyła się gniazdem bocianim
    i wieczorną rosą spłynęła.
    Kochanką słońca całe lato zostanie.

    Słonecznego dnia Kochani i młodego ducha...:)))*
    10:58

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla Poetki zamiast wiersza moja muzyka...:)*

      Moja muzyka " czyli to co mi w duszy gra i sercu najmilsze...

      http://www.youtube.com/watch?v=XhO4IBfIPCM&feature=relmfu

      Pięknego dnia Ewuś:)*

      11:05

      Usuń
    2. Witaj Izetko:)
      Duch zawsze młody, tylko czasem ciało bywa zmęczone nawałem roboty, ale przy odrobinie oddechu szybko się regeneruje...:))
      Dziękuję za piękną wiosnę w wałeckich pejzażach.:)*
      Hmm... erotyk, mówisz? Już piszę...

      Kwietniowy erotyk

      Gdy wiosna przychodzi w zielonkawym płaszczu,
      powietrze wybucha zapachem pokusy,
      nabrzmiałe bzów pączki nie potrafią zasnąć,
      rozpłoniony hiacynt flirtuje z krokusem.

      Tulipan zagląda do wnętrza stokrotce,
      kasztan z rozrzewnienia czubeczek ma śliski,
      o czym można marzyć w godzinie przesłodkiej,
      karmin zórz wiosennych roznamiętnia wszystkich.

      Nie ma takich perfum, najdroższych na świecie,
      od zapachu fiołków w ogrodzie aż ciasno,
      gdy kwietniowe myśli czerwienieją kwieciem,
      w gorących ramionach nie mogłabym zasnąć...

      Udanej soboty z wiosennym humorem.:)))*
      Muszę wreszcie zacząć sobotni obrządek w domu i wyskoczyć po zielone zakupy na ryneczek... do następnego...:)
      11:21

      Usuń
    3. ... jak wrócę, to jeszcze coś zagram... na razie.:)
      11:25

      Usuń
    4. ... a wiesz, co mi dzisiaj w duszy gra? Posłuchaj - " Ech muzyka , muzyka..." wyk. Adam Drąg, słowa K.I. Gałczyński -

      http://www.youtube.com/watch?v=g4wLvetaNbk&feature=relmfu

      "Ech muzyka, muzyka "

      O, dajcie mi te małe skrzypce
      Może na skrzypcach wygram
      Wiatr i pochyłą ulicę
      I noc, co taka niezwykła

      Ech, muzyka, muzyka, muzyka
      Spod smyka zielony kurz
      Lecą gwiazdy zielone spod smyka
      Damy karo, bukiety róż.

      Uwzględnijcie mizerne granie
      I nie bijcie, gdy wezmę źle
      Jakiś ton na strunie baraniej
      Na g, d, a, czy e.

      Prowadzi muzyka za smykiem
      Drzewa w niemej podzięce,
      Oczami za smykiem suną
      Zgrabiałe duże ręce

      Na moście stoj, przez liście
      Światło na smyk sypie
      Słuchajcie - to dziecko nuci
      W czarodziejskim pudełku skrzypiec
      :)
      14:53

      Usuń
  7. Prawdziwy powiew wiosny na zdjęciach, gdy pojawia się zieleń to chce się żyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielona Milo, zielono mi, tak jak i Tobie, gdy wiosna zaczyna buszować na gałązkach i trawnikach...
      Dziękuję za wizytę, pozdrawiam.:)

      14:55

      Usuń
  8. Ptaszek swym śpiewem mnie obudził,
    a bylo dzisiaj to nad ranem.
    I w konsekewncji wstać musiałem,
    przetarlem oczy swe zaspane.

    Tak jakoś dziwnie mi na duszy,
    bo wstała już Ewa**** z Ozonką.
    Jasiek padnięty po robocie,
    w zenicie zaraz będzie słonko.

    To obciach kiedy wszyscy wstali,
    i oczekują zenit słonka.
    A ja padnięty, tak jak - Jasiek,
    siedzę przed kompem w kalesonkach.

    Wierszyk układam do Ogródka,
    bo tak wypada, tak należy.
    Aż z roztargnienia dzisiaj stłukłem,
    jedną szklaneczkę i talerzyk.

    Musiałem szybko, to posprzątać,
    by nikt dziś na mnie nie nakrzyczał.
    Bo się mi zdarza często, gęsto,
    że mnie ktoś stale opiernicza.

    A ja, kochani Ogrodnicy,
    przez życie prawie moje, całe.
    Chciałem być grzeczy i taktowny
    i być do końca ideałem.

    Ale wysiłki podejmuję,
    może mam coś z "czarnego luda".
    Wierzę Kochani, Moi Mili,
    że cel osiągnąć mi się uda....

    Dla przemiłej Gospodyni, oraz miłych zawsze Gości,
    ślę dziś wierszyk osobiście z załączeniem serdeczności.:)

    AM - 11:39:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś:)

      Kiedy Cię ze snu ptaszek budzi,
      to znak, że jesteś jeszcze młody,
      widzisz, on się dla Ciebie trudzi,
      a Ty mu robisz korowody.

      Ptaszek jak wiesz, ma swoje prawa
      i lubi kwilić w kalesonkach,
      śni mu się pewnie pieszczot nawał,
      nie lubi się samotnie błąkać.

      Chyba już wierszyk kończyć będę,
      bo myśl trochę mam kudłate,
      pod tym, a także innym względem,
      jakoś tak z wiosną, dziwnym trafem...:))

      ... Jędruś, tylko bez urazy:)

      Serdeczne dzięki za wiosenne foto-wdzięki, pozdrowienia z wiatrem niosę i o wybaczenie proszę.:)))*

      14:40

      Usuń
  9. Janusz Laskowski - * Śnił mi się rodzinny dom *

    http://www.youtube.com/watch?v=Z0DNmB2tfYE

    PM - 12:35:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Ułóż pasjans z samych same kierów:))
      " Zapomniane serca ..." śpiewa Janusz Laskowski -

      http://www.youtube.com/watch?v=t7_FMoeiEpY&feature=related

      14:49

      Usuń
    2. Witajcie, ładne zdjęcia wiosny, dziękuję. Bardzo ładna piosenka i wzruszające zdjęcia. Miłego wieczoru, Ogrodnicy:-)

      http://www.youtube.com/watch?v=hj3RKgTFmbM
      Piosenka o Lwowie - Kapela Warszawska - Lwowskich przedmieść

      19:57

      Usuń
    3. Dobry wieczór Dano:)
      Zrobiło się ciepło i można kochać się nie tylko we Lwowie; na przykład w trawie -

      Czesław Niemen - Cała w trawie

      http://www.youtube.com/watch?v=EBkML3slgVE&feature=related

      Udanego weekendu z zielonością...:)
      20:43

      Usuń
  10. Witojze mi,- Jędruś!

    Jędruś, wiesz, że mam to samo
    i w kalesonach przed kompem
    lubię posiedzieć sobie rano.

    Też nie lubię gdy ktoś mi z rana
    włącza pompę słów do podlewania
    lejąc potok nerwów swego grania.

    Pozdrawiam Ciebie bardzo ciepło
    I choć słońce mamy już w zenicie
    to wolałbym by jeszcze nie piekło
    A trochę deszczu z nieba ściekło.

    :)

    Miłego popołudnia i wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  11. ...i jesce Ci cosik zagrom :)

    Andrzej Poniedzielski - Pilnujmy marzeń

    http://www.youtube.com/watch?v=HQsyWrW4Yjc&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  12. A w odpowiedzi dla Izetki i na moje pitolenie o odlotach -

    Poniedzielski - Tesknij za kolejnym dniem

    http://www.youtube.com/watch?v=O6c7o3oYgMQ&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Jasieńku trzeba tęsknić za kolejnym dniem...igrać, i grać, i grać...:)

      "Jeszcze gra muzyka " wyk. zespół Czerwone Gitary

      http://www.youtube.com/watch?v=VdVa-ThdAiw&feature=relmfu

      :)))*
      15:05

      Usuń
    2. ... ojejjj.... a co Was taka dzisiaj bardziej jesienna aura? Toż to jeszcze nie koniec...

      "To jeszcze nie koniec... Kardiogram" - Andrzej Poniedzielski

      http://www.youtube.com/watch?v=f9lO8DZiZhQ&feature=related

      :)))*

      Usuń
    3. ... i pamiętajcie, że -
      Magda Umer - Jeszcze w zielone gramy -

      http://www.youtube.com/watch?v=NeWYgFQYAF0

      ... jeszcze zimowe śmieci na ogniskach wiosny spłoną...:)***

      15:17

      Usuń
    4. Pewnie,że gramy Ewuniu...:)

      Andrzej Rybinski - Nie liczę godzin i lat

      http://www.youtube.com/watch?v=rSktfVJc_IM

      ...to życie mija nie ja...:)***

      17:26

      Usuń
  13. Witam popołudniu.:)


    Trochę wcześnie jak na dobranockę, ale nie mogłam się powstrzymać, a zaraz wychodzę na urodziny...


    Piękna kompozycja Andrzeja Ellmanna do tekstu Andrzeja Sobczaka, "W kolorowej ciszy snu",
    w autorskim wykonaniu, to moja propozycja na dobranoc.:)

    Czy to Ty - Ty?
    W kolorowej ciszy snu,
    otulona w płatki rzęs.
    Otwierałaś bramy słów,
    prowadziłaś myśli gdzieś
    Gdzie na smukłych skrzydłach malw uśmiech gra.
    Ty - Ty
    Bladych świateł senny blask
    jak pajęczą srebrną nić
    Snuł na szybach wolno czas,
    gdy za Tobą chciałem iść,
    Żeby znaleźć tamtych lat
    ciepły ślad.
    Ty - Ty!
    Lecz gdy w oczy zajrzał dzień
    i rozsypał słońca kurz,
    Mój zmyślony nocą dzień zniknął już.
    Czy to Ty? Ty "


    http://www.youtube.com/watch?v=4w_83rwxyNk&feature=relmfu


    Idzie noc....
    Pora na wyciszenie i odpoczynek.
    Pozdrawiam serdecznie, życzę miłego wieczoru i cudownych snów...)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko za dobranockę in spe... przyda się za parę godzin...:)))
      Życzę Ci udanej imprezy urodzinowej i bądź dla kogoś taka kolorowa, jak wymarzył sobie Andrzej Ellmann -
      Taka bądź kolorowa -

      http://www.youtube.com/watch?v=axNFCUBUIdY&feature=relmfu

      ... udanej nocki na- i po imprezie, kolorowych snów.:)
      16:04

      Usuń
  14. Jeszcze jedne nutki na "do widzenia"
    pozdrawiam wszystkich....buziaki ****

    Krzysztof Krawczyk "Nim zgasnie dzień"

    http://www.youtube.com/watch?v=MqjSbfnrRlU

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór:)
    Bardzo ciepły, choć pochmurny, za oknem 17 st. i lekka wieczorna mgiełka...
    Zapraszam na chwilę sobotniego relaksu przy romantycznej muzyce...

    Mikael Sapin - Dream of Love

    http://www.youtube.com/watch?v=T2PoeQD3Aes&feature=relmfu

    i -

    The Poem - by Mikael Sapin

    http://www.youtube.com/watch?v=6ZZZgWObdBE&feature=relmfu

    ...:)*
    19:21

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i a'propos mojej prośby - napisz mi wiersz - z muzyką dobrze współgra wiersz Eli Gruszfeld -

      napisz

      napisz wiersz
      dla mnie
      opuszkami na tafli wody
      stopami na piaszczystej wydmie
      wzrokiem na pochmurnym niebie
      najlepiej siódmym
      bym mogła poń pofrunąć

      i zapomnieć
      o powrotnej drodze

      19:28

      Usuń
  16. Dobry wieczór...:)

    Na sobotni wieczór proponuję trochę mocniejsze rytmy...:)

    Scorpions - Rhythm Of Love

    http://www.youtube.com/watch?v=vFAf_29KYTs&feature=fvwrel

    ***********

    Love of my life - Scorpions

    http://www.youtube.com/watch?v=gzl5rvaZcV8&feature=related

    Miłego słuchania...:)*

    19:30

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... jeśli już Scorpions - to koniecznie - You and I

      http://www.youtube.com/watch?v=_qbDsdfHlmk&feature=related

      :)*

      19:38

      Usuń
    2. ... i jeszcze Obsession..

      http://www.youtube.com/watch?v=j0WCVT8FpiI&feature=related

      19:42

      Usuń
  17. Śpiąca jestem, że no. Nie wytrzymam dłużej. Jutro spacer na łonie;)
    Pozdrawiam wszystkich:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możesz nam zdradzić, na czyim?...;) Powodzenia, jakiekolwiek by nie było:)))
      Odpozdrawiam, mam nadzieję na fotki z łona...:)
      21:17

      Usuń
    2. Sam jestem ciekaw tych widoczków nadwiślańskich
      drzewek i zarośli z łona. :)))

      Usuń
    3. ... taaak... szczególnie tych zarośli z sęczkami...:)))

      22:42

      Usuń
  18. Zbliża się pora dobranocki...:)
    Mam nadzieję,że dzisiaj Jaśko nas ukołysze...:)

    Ukołysz mnie dzisiaj do snu - PIĘKNA KOŁYSANKA

    http://www.youtube.com/watch?v=avjo43x2Paw

    Pięknych snów Kochani...kołyszemy się ,przytulamy i zasypiamy:)
    Pa...do jutra:)*

    21:39

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... też mam taką nadzieję... :)
      A na razie obejmie Cię Seweryn Krajewski -

      http://www.youtube.com/watch?v=bmn68hlb1qo&feature=related

      Dobranoc, Izetko, czarownych snów...:)*
      21:50

      Usuń
  19. A teraz odrobię wczorajsze zaległości dobranockowe. Będzie
    to tym razem śliczna piosenka Elżbiety Adamiak "Żyłam tylko snem" z Andrzejem Poniedzielskim :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=YIiETvzwqIk&feature=related

    *** Żyłam tylko snem ***

    Mam, tyle szczęścia ile zbiorę sam
    i ilu uniknę ciosów
    Chcę coś dopisać swoją ręką, sam
    do kart mojego losu

    Wiem, ścigam się ze snem
    wiem - życie miewa blask niejeden
    Dziś, nagle poraziła mnie ta myśl
    że mogłem żyć bez Ciebie

    Ja, cicho splatam ciemnoszarą nić
    dni moich i nocy
    Gdzieś, w kącie wiekopomnych, wielkich spraw
    wyglądam pomocy

    Wiem, żyłam tylko snem
    wśród chłodu serc i chmur na niebie
    Dziś, nagłe otuliła mnie ta myśl
    że mogę żyć dla Ciebie

    Gdzieś, między dobrym złem a dobrem złym
    nie biały, nie czarny
    Człek, zawieszony jak podręczny rym
    Rym mały, rym marny

    Wiem, życie bywa snem
    Świat kusił mnie swą Ziemią, Niebem
    nim, nagle nie zjawiła się ta myśl
    ze mogę żyć dla Ciebie

    Znam tyle świata ile w oczach mam
    na ile wystarcza oczu
    Dziś czuję tamten inny, ciepły świat
    bez cienia, bez mroku

    Wiem - żyłam tylko snem
    Życie miewa sen niejeden
    Dziś, kiedy otuliła mnie ta myśl
    że mogę żyć dla Ciebie

    Autor tekstu - A. Poniedzielski
    Muzyka - Tadeusz Woźniak

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty moja Kobietko :)))*** I żyjmy nie tylko snem. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Jakie to piękne, Jasieńku... dziękuję...:)*
      A moją dobranockę niech wyśpiewa Magda Umer - do wiersza Andrzeja Poniedzielskiego:)))- Twoje włosy... (teledysk na dole strony)

      http://teksty.org/magda-umer,twoje-wlosy,tekst-piosenki

      Twoje włosy w moich rękach,
      jakoś dziwnie pachną dziś.
      Twoje oczy, tak się lękam,
      nie przestają o czymś śnic.

      A przecież dzień jak innych 100,
      tak samo Ciebie dzisiaj kocham.
      na adapterze zobacz tam,
      ta sama przecież płyta Bloha,
      to samo słońce, ten sam tramwaj,
      a i konduktor patrz ten sam,
      zobacz sprzedawca ten sam bałwan,
      te same jabłka sprzedaje nam.
      Te same gesty te same słowa
      i nieustannie ten sam rytm,
      to samo w kółko i od nowa,
      niesamowite- jakoś byt.
      a przecież dzień jak innych sto,
      tak samo dzisiaj kocham.

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty mój Mężczyzno:)))*** niech piękne sny w jawę się zamienią...:)))***
      22:29

      Usuń
  20. I jeszcze tylko moja mała prośba :)))***

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=RhyqlplTdGk

    ...i do jutra...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... oczywiście, ale za dwa słowa, bo...:)))***

      http://www.youtube.com/watch?v=Plq7JKGjQ2M&feature=related

      ... pa, do jutra...:)***

      a moja dobranocka wyżej...:)
      22:32

      Usuń
    2. ..piękne dzięki.:)))***

      Usuń