Powered By Blogger

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Zwykły poniedziałek

Uchwycone wczoraj w ogrodzie...


Żółtodzioby gość.


Gałązki derenia mają lekko nabrzmiałe pąki.


Kwiatom ciemiernika śnieg nie przeszkadza...

Zwykły poniedziałek

Styczniowy poranek. Gasną już latarnie,
przemoknięte niebo w bladawych prześwitach,
szarość dnia za chwilę czerń nocy rozgarnie,
rzeczywistość wchodzi nie stawiając pytań.

Zwykły poniedziałek, strofy rozedrgane,
na ekranie myśli przewija się zima,
pytasz o czym piszę… to dobre pytanie,
wiersz zasnął w niedzielę, dzisiaj chłodny klimat.

32 komentarze:

  1. Witam moi Drodzy:)

    Kos....

    Na najwyższym drzewie
    koło okna mego
    Występy maestra
    mam operowego

    Przy każdej pogodzie
    od piątej godziny
    Rozpoczyna koncert
    kos dla swej dziewczyny

    Najpierw parę gwizdów
    nieśmiało się goni
    Potem świśnie ostro
    że aż w uszach dzwoni

    Gdy nastroi struny
    i już się rozśmieli
    To zaczyna koncert
    jak sam mistrz Bocelli

    Autor: kazekpolak

    Katarzyna Groniec - Poniedziałek

    http://www.youtube.com/watch?v=NS5ceWhGpLY

    Miłego dnia Ogrodnicy.
    Pozdrawiam cieplutko.
    Do wiosny tylko 60 dni:)

    11:35

    OdpowiedzUsuń
  2. Izuniu, kosowi,
    dorównuje słowik.
    A, gdy są w duecie,
    nic tam po poecie.

    Może powiesz do mnie,
    że trochę zagajam.
    Właśnie koncertuje,
    ale w ciepłych krajach.

    Konkurencję robi,
    koledze drozdowi.
    Z powodu pogody,
    zjada tam jagody.

    Gdy wyjdą dżdżownice,
    obiektywem "chwycę".
    I w naszym Ogródku,
    Ewunię**** zachwycę.

    Odwiedzisz Sandomierz,
    oraz park "Piszczele".
    Siedząc na ławeczce,
    słychać ptasie trele.

    Tu, Izuniu będzie,
    przedostatnia zwrotka.
    W owym parku możesz,
    fotografa spotkać.

    On tu często bywa,
    dam harcerskie słowo.
    Umawia się często,
    z panią słowikową.

    Udanego poniedziałku.:)

    PM-12*49*00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędrusiu:)
      Dziękuję za zaproszenie do Sandomierza.
      Chyba jednak poczekam aż zakwitną stokrotki:)
      Pozdrawiam serdecznie
      -była harcerka:)

      STOKROTKA.

      http://www.youtube.com/watch?v=utmJ2PGA4rw

      :)*
      19:28

      Usuń
  3. Julio Iglesias - * I Un Canto a Galicia *

    http://www.youtube.com/watch?v=fUJAT7e9hVg

    PM - 13:12:00

    OdpowiedzUsuń
  4. Julio Iglesias - ☸ Nostalgie ☸

    http://youtu.be/lK1kfq6mcI8

    PM - 13:50:00

    OdpowiedzUsuń
  5. Julio Iglesias ~ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Baila Morena Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    http://youtu.be/e2VJVhLFyKc

    PM - 13:55;00

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry:)
    Bardzo długo zeszło mi dzisiaj na zajęciach poza siecią, ale już wróciłam i mogę się zabrać za uprawę rabatek, bo coś mi się zdaje, że szanowna frekwencja dzisiaj również bardzo zajęta...:)
    Zapraszam zatem na popołudniową kawę z muzyką Pata Metheny:

    PAT METHENY GROUP: "Are You Going With Me?" (Live)

    http://www.youtube.com/watch?v=gs2OBVE-UNA&feature=related

    Pogoda jak w kalejdoskopie, raz śnieg, raz deszcz z tendencją do zamarzania... przyjemnego wieczoru dla Wszystkich...:)

    17:10

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Izo:)
    Nie wiem, jak Ty liczysz, ale z moich rachub wynika, że do wiosny pozostało już tylko 58 dni...:)
    To ja już może nie o kosie, który dzisiaj aż dwa razy zagwizdał, tylko o poniedziałku. Chciałabym w poniedziałek zrobić sobie drugą niedzielę, tak jak Michał Zabłocki:

    Michał Zabłocki

    Niedziela w poniedziałek

    Zrobię sobie niedzielę w poniedziałek i pójdę chyba na spacer
    Albo na przykład może do kina bo teatry w poniedziałek są zamknięte
    Nie mam ze sobą pieska i na spacery muszę chodzić sam
    Do kina też raczej w samotności zresztą w kinie liczy się obraz
    Sekwencje ujęć powiązanych w sceny a nie towarzystwo które absorbuje
    Może trochę porozmawiam z przyjaciółmi zjem obiad na mieście
    Popatrzę sobie na żółwia wodnego który się drapie przy łóżku w nogach
    I poczuję się nareszcie wniebowzięty – takie odświętne postanowienie
    ***

    ... co za wizja... po prostu dech zapiera z wrażenia.:))

    Cieplutko pozdrawiam i jeszcze coś zagram...:)

    17:18

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a na rozgrzewkę proponuję Ci godzinę miłowania...

      Katarzyna Groniec - Godzina miłowania

      http://www.youtube.com/watch?v=dPn7MkcrrWk&feature=related

      :)

      Usuń
  8. Dzień dobry Jędruś:)

    Coś widzę, że dzisiaj
    ptaszek Tobie ćwierka,
    to kos, to znów słowik,
    już ku wiośnie zerkasz.:))

    Ławeczki Cię nęcą,
    kląska słowikowa,
    kos idzie w odstawkę,
    Jędruś z nią od nowa.:)

    Zimno w parku dzisiaj,
    chociaż śniegu mało,
    Ty ze słowikową
    chciałbyś iść na całość.:)

    Musisz ciut poczekać -
    ot, miesięcy kilka.
    Dzisiaj na ławeczce
    możesz złapać... wilka.:)

    A wtedy ja Tobie
    sprawię takie "trele",
    bo któż fotki zrobi
    w środę, czy w niedzielę?

    Panu się zachciało
    coś dzisiaj słowików,
    wiosną Mu powiało
    chce zadawać szyku.:)

    Poczekasz do maja,
    pójdziesz wtedy nocą,
    dziś zmarzną Ci... nogi
    i powiedz - no po co? ;)

    Serdeczności wieczorne dla Amatora słowików w styczniu...:))

    17:50

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... do tych Twoich słowików, Jędruś, jak nic pasuje romanca...

      The King of Romance Julio Iglesias

      http://www.youtube.com/watch?v=UI-XbjUMEIg&feature=related

      :)

      17:56

      Usuń
  9. Jeśli ktoś nie czytał wczorajszego Ogródka dzisiaj rano, to z wielką radością informuję, że swój wpis zostawił tam znakomity poeta z Chicago, Pan Janusz Kliś (drugi w kolejności komentarz pod wczorajszym postem.) :)
    Zapraszam do przeczytania - okazało się, że Pan Janusz również prowadzi swój blog. Są tam piękne wiersze i fotografie - wystarczy kliknąć w "ikonkę" przy wpisie Pana Janusza. :)

    18:38

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na zachętę zaprezentuję piękny wiersz naszego Gościa...

      Moje łąki – Janusz Kliś
      miękkimi poduchami chmur
      oczy przecieram
      ze snu
      łagodzę ból
      rumiankowym słońcem
      na wietrze
       
      tęsknoty wspinają się
      na grzbiety gór
      jak serce w zachwycie
      drga powietrze
       
      a w trawach wiatr
      aromatem ziół
      dni moje wygrywa
      na liściach zielonych
       
      wspomnienia układa
      melodyjnie w miesiące
      w lata
      duszą kołysze i potrząsa
      w kwiatach
       
      stare ścieżki
      wciąż czuję pod stopami
      i wiersze
      jak do serca lgną
       
      tak blisko
      kwitną moje łąki
      pod Tatrami
       
      tak daleko
      kwitnie mój dom

      18:55

      Usuń
    2. ... i jeszcze przepiękny, nostalgiczny wiersz Janusza Klisia, wyśpiewany Mirę Szablę (Chicago 2009):

      Wiersz pt. "ZABIORĘ CIĘ" - (a) - autor Janusz Kliś

      http://www.youtube.com/watch?v=ZKD98s85pN0

      Usuń
    3. Witaj Ewuniu:)
      Wszystkie wiersze Janusza Klisia są piękne.Pozwolisz,że jeszcze jeden zamieszczę w Ogródku.

      wiatr
      na rozstajach dróg
      pod mostami lat
      chwieje się świat

      wiatr
      wyrywa z głów
      pierzastych traw
      tysiące słów
      i niesie

      falująca rzeczywistość

      rozwiane pragnienia
      na szczęście
      na nieszczęście
      na oczekiwania

      wielka radość życia
      mała radość życia
      moja radość życia

      dziś
      nie ma deszczu
      jest wiatr
      co dotyka
      obejmuje
      tuli
      ponad wszystko dotyka
      ...jak życie

      :)*
      19:17

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję... :)* Wspaniałe przesłanie jest w tym wierszu. Mam nadzieję, że sam Autor nas jeszcze odwiedzi...
      19:23

      Usuń
    5. Witam poniedziałkowo Ogródek :)

      Dodam wiesz Pana Janusza Mów do mnie.

      nie mów
      że czujesz pustkę
      w sercu
      w duszy

      nie mów
      że sił brakuje
      do bólu
      i wzruszeń

      nie mów
      że zatracasz się
      w czymś
      co nie należy

      nie mów
      że w słowa
      śmiałe
      nie wierzysz

      nie mów
      że nie potrafisz
      unieść się
      nad zwątpieniem

      nie mów
      że nie należy
      ... kochaj
      i płyń marzeniem

      Rozmów nigdy nie za dużo :)
      Pozdrawiam wieczorową porą ;-)))

      Usuń
    6. Witaj Zuzanko:)
      Miło mi Cię widzieć w Ogródku, bo już niepokoiłam się Ciebie. Myślałam o Twoich trudnościach technicznych ze sprzętem, ale widzę, że już je pokonałaś, z czego niezmiernie się cieszę.:)
      Wiersze Pana Janusza bardzo lubię... szczególnie spodobały mi się lawendowe motyle:

      Lawendowe motyle

      Odnajdę Twoje sny
      na lawendowych wzgórzach
      i szepty nieśmiałe
      w zielonych drzewach
      schowane

      tam gdzie ciepły wiatr
      nieskończonością marzeń
      serca kołysze
      ręką zerwę kwiat
      i pochwycę dusze

      w lawendowym uścisku
      serce spragnione
      łzą najczystszą napoję
      łagodną i cichą
      najspokojniejszą

      na lawendowych wzgórzach
      nic się nie zaczyna
      nie kończy
      jak dusza... trwa
      i nigdy nie umierają motyle

      ... tak lubię lawendę, a w tym wierszu dodatkowo przemawia do mnie uczuciami...:)

      Pozdrawiam cieplutko.:)))

      20:45

      Usuń
    7. Witaj Ewuniu*:)Cieszę się, piszesz że wzbudziłam Twoje zaniepokojenie, chociaż nic o tym nie czytałam. Może przeoczyłam. Trudności pokonałam w 90%, mam problem z drukowaniem, ale niezbyt starannie zabrałam się do rozpoznania tematu, więc bez efektów.
      Wzruszył mnie wiersz Pana Janusza Radość kwiatów, wprawdzie do wiosny jeszcze ciut, ale miło jest czytać o pierwszym powiewie wiosny......

      z pierwszym powiewem wiosny
      szczęśliwe tulipany śpiewają
      kolorami

      unoszą się lekko
      niewinnie
      malują duszę
      marzeniami

      z pierwszym powiewem wiosny
      zimowe smutki rozpływają się
      na niebie

      w błyszczących słońca
      promieniach
      świat uśmiecha się
      do Ciebie

      a pierwszym powiewem wiosny
      serce otwórz szeroko
      z radością

      i myśli czyste
      kolorami
      w kwiatach rozkołysz
      ... miłością

      Z kolorami i miłością w poniedziałkowy wieczór :)))

      Usuń
    8. Niepokoiłam się w duszy, a w Ogródku cierpliwie czekałam... Wiem, że różnie u Ciebie bywa z czasem.:)
      Nie nadużywając już dzisiaj pięknej twórczości Pana Janusza, dedykuję Ci piosenkę z powiewem wiosny:

      Czesław Niemen - Nim przyjdzie wiosna

      http://kow77.wrzuta.pl/audio/2B4QYYoEAMl/nowe_czeslaw_niemen_-_nim_przyjdzie_wiosna

      ... do wiersza Jarosława Iwaszkiewicza.

      Pozdrawiam cieplutko z tym powiewem:)

      21:48

      Usuń
    9. Ewuniu*,Iwaszkiewicz z Niemenem :))) - dzięki.
      Na dobranoc :

      Walc Brahmsa - Jarosław Iwaszkiewicz.

      Walc Brahmsa As-dur jest leitmotiwem mego życia.
      Grywałem go tej, która miała wrócić i nie wróciła
      Grywałem i tej dla której byłem niedobry.
      Grałem tobie - wówczas, gdym raz na zawsze rozesłał się
      u twoich stóp, jak podeptana nieskończoność.
      Gram go, ilekroć w grze złotoskrzydłej muśniesz mnie prze-
      lotnym uśmiechem, który dla ciebie jest tym, czym dla
      obłoków nawodne odbicie.
      A dla mnie jest szczęściem głębokim.
      I gram go wówczas, gdy wiem, że jesteś ode mnie myśleniem
      daleka, gdy jesteś gdzie indziej wesoła i innych kochasz
      radosna,przelotna jak zwykle...
      I właśnie wtedy brzmi najdelikatniej.

      Najdelikatniej, jak w wierszu :)))

      Usuń
  10. Co do poniedziałku... większość osób go nie lubi, ale rozczuliło mnie takie ujęcie tego trudnego dnia...

    Poniedziałek

    więc dzisiaj wszystko znów się zaczyna
    gwizdek staromodnego czajnika
    obwieszcza poniedziałek nieco głośniej
    po cichej niedzieli

    z niedowierzaniem zakreślam kolejny tydzień

    całkiem nowy pełen drobnych zdarzeń:
    katarów
    obiadów
    telefonów
    spotkań

    przytulam do siebie ten Poniedziałek
    kiedy się wszystko zacznie

    z tobą

    gwizdkiem staromodnego czajnika
    po cichej wspólnej niedzieli

    autor. Zofia H.
    :)

    19:08

    OdpowiedzUsuń
  11. http://www.magazynpolonia.com/artykul/kultura-sztuka,janusz-klis,4e0e3028e1026

    Pozdrawiam poniedziałkowo - wieczorowo:)

    PM - 21:35:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Jędruś:)
      Mam nadzieję, że jednak dzisiaj nie poszedłeś na randkę z panią słowikową...;)
      Pozdrawiam na miły koniec poniedziałku.:))
      21:51

      Usuń
  12. Pora już się pożegnać:)
    Dobranoc Kochani:)

    ♥ Bądź zawsze blisko mnie ♥

    http://www.youtube.com/watch?v=PJ3fuhdN5QM

    Snów pełnych marzeń:)
    Pa...:)*

    21:45

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrej nocki Izuś:)
      Dziękuję za Urszulę... a jutro przypilnuj, żeby Jędruś nie szukał słowików, tylko troszkę odśnieżył pod wierzbą...;)
      Pa...:)*

      22:09

      Usuń
  13. Jutro czeka mnie trudny teren, więc przyszła pora zakończyć już dzień dobranocką.
    Pozdrawiam czule Jasieńka, który pewnie jeszcze pracuje...:)*
    Dzisiaj na dobranoc przypomnę swój wiersz...

    Dotykam...

    Tak bym chciała kiedyś by nasze spotkanie
    zmieniło się w pożar, burzę ciał i duszy,
    a tak... tylko noce, wyśnione kochaniem,
    a tak... chłodne ranki, zanurzone w ciszy...

    Dotykam ustami twoją fotografię,
    a myślą w marzenia szybuję najśmielsze,
    szkoda, że i dzisiaj więcej nie potrafię,
    niż Cię tylko dotknąć moim czułym wierszem...

    autor: ewa*

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** najpiękniejszych snów ...:)***

    ... za chwilę kołysanka...
    21:57

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. … i kołysanka...

      Grzegorz Turnau - Zostań ze mną/ słowa Jeremi Przybora

      http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      krople dwie,
      które blask mają wewnątrz.
      Prosisz mnie :
      Świeć mi te
      światła czyste !
      Zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Widzisz – jeśli ja
      oczy mam przezroczyste –
      to jak łza,
      którą starłabyś pewno,
      widząc mnie z niewysłanym wciąż listem.
      Prosiłem w nim, by został ze mną,
      został ze mną,
      został ktoś.

      Oczy mam - mówisz
      mi - tak przejrzyste -
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !

      Pa... do jutra...***

      22:05

      Usuń
    2. Też powiem już spóźnione dobranoc, choć nie powiedziałem - dzień dobry. A na dobranockę zaprosiłem Bolesława Leśmiana z wierszem -

      *** Ja tu stoję za drzwiami ***

      Ja tu stoję za drzwiami - za klonowymi,
      I wciąż milczę ustami - rozkochanymi.
      Noc nadchodzi w me ślady - tą samą drogą,
      Pociemniało naokół - nie ma nikogo!

      Od miłości zamieram - chętnie zamieram,
      I drzwi twoje rozwieram - nagle rozwieram,
      I do twojej alkowy wbiegam uparcie,
      I przy łożu twym staję, niby na warcie!

      Żaden lęk mię nie zlęknie i nie wyżenie,
      Nawet rąk twych po murach spłoszone cienie,
      Choćbyś mnie zaklinała wszystkimi słowy,
      Już ja nigdy nie wyjdę z twojej alkowy.

      ***

      i cichutko kołysanka z czerwoną różą- Righteous Brothers - Unchaind Melody

      http://www.youtube.com/watch?v=OMKhEUkXy4o&feature=related

      Dobranoc, dobranoc i zarazem dzień dobry :)***
      Miłego dnia :)***

      Usuń
    3. Dzień dobry Jasieńku:)*
      Ty z Leśmianem za drzwiami i czerwoną różą mogą przyprawić o zawrót głowy nawet o piątej rano i cudnie nastroić humor na całych dzień...:)*

      I w takim nastroju mówię Ci dzień dobry i pięknego dnia życzę.:)***

      5:58

      Usuń
  14. smutny poniedziałek

    OdpowiedzUsuń
  15. ♣-D-♣-O-♣-B-♣-R-♣-A-♣-N-♣-O-♣-C-♣

    PM - 22:30:00

    OdpowiedzUsuń