Powered By Blogger

piątek, 13 stycznia 2012

Trzynastego w piątek

Trochę zimowych wspomnień ze stycznia 2011 r.






Trzynastego w piątek

Wiatr tęsknie zawodzi w zaułkach poranka,
przewraca po niebie szarobure chmury,
pomarszczył kałuże, na gałęziach załkał,
resztki snu wymiata znad ciemnawych ulic.

Zapach mrozu przywiał w powietrznym krysztale,
szron go zapowiada w misternych iskierkach,
chłodem dzień powitał. I choć wieje dalej,
nie wyziębi uczuć z gorącego serca.

A gdy w mgieł oparach nowy dzień znów wzejdzie,
znajdę w swojej duszy promienny zakątek,
obudzę cię myśli pogodnych muśnięciem
i powiem że kocham. Trzynastego w piątek.
:-)

62 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Po nocnej ulewie i wichurze trochę się ochłodziło. Może to zapowiedź prawdziwej zimy?
    Zapach kawy i świadomość piątku przywraca mi dobry humor...:))
    Już kończę i uciekam w bardzo wietrzny teren.
    Miłego dnia i do spotkania popołudniową porą:)

    piątek, 13 stycznia 2012 r., godz. 6:32

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry :*

    :) Ten zefirek aż się prosi o komentarz muzyczny...

    Jacek Lech - Wiatr...

    http://www.youtube.com/watch?v=pZ8WfYi1I1I&feature=related

    ...miłego trzynastego :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i tekst piosenki...

      Wiatr

      Nie mów nic, nie warto już,
      chcesz już iść jest jeszcze czas.
      Nie spiesz się na drodze mgła,
      chce ci dać na drogę parę slow.

      Niech cie wiedzie dobry wiatr,
      wiedzie dobry wiatr gdziekolwiek pojedziesz.
      Nawet tak daleko gdzie kończy się świat,
      najdalszą dal.
      Niech cie wiedzie dobry wiatr
      Niechaj dobry wiatr za rękę cię wiedzie
      Niech oddali każdy deszcz
      Niech oddali wiatr, zachodni wiatr
      niech cię wiedzie dobry wiatr przez lady i morza.
      Niech kołysze cie do snu,
      niech kołysze cie jak dobry wiatr.

      Nie płacz mi no po co to,
      chciałaś tak sama to wiesz.
      Zapnij płaszcz na dworze deszcz,
      chce ci dać ot tak na drogę parę slow.

      Niech cię wiedzie dobry wiatr....

      :)***

      Usuń
    2. ... odpowiedziałam Ci nie w choince - z przyzwyczajenia...:)))*

      Usuń
  3. wierny czytelnik13 stycznia 2012 11:27

    Witaj Ewo.
    Dzień dobry Jaśku juhasie.

    Wiało, wiało aż przywiało. U mnie zadymka śnieżna, świata wcale nie widać. Ewo, sprowokowałaś chyba zimę trzynastego w piątek mimo uroczego wiersza. W taką pogodę aż się prosi o romantyczny romans.

    Julian Tuwim

    Romans romantyczny

    Pamiętam ten wieczorny diamentowy mróz,
    Śnieżnych iskier w zadymce elektryczne loty,
    Przez miasto rozbłyskane samochód mnie niósł
    I omdlewałem całą młodością z tęsknoty.

    Jasnowłosej mimozy miałem wonny pęk
    A w głowie mi parował koniak ciemno-złoty
    I śpiewał mi daleki twego głosu dźwięk
    I umierałem całą miłością z tęsknoty.

    Nie tobie byłem pijany i nie tobiem wiózł
    Błędne oczy i kwiaty i śnieżne zawroty,
    Pamiętam ten wieczorny diamentowy mróz,
    Gdy całym swym szaleństwem skonałem z tęsknoty.

    I kiedy z samochodu wysiadł sztywny trup,
    Jeszcze go śnieg przysypał popiołem martwoty.
    Wtedy z wiecznością srogą wziąłem smutny ślub,
    Ach, biedny oblubieniec! ach, upiór tęsknoty!


    Wygląda na to, że dzisiaj jedynym ratunkiem dla mnie będzie koniak ciemno-złoty i Twoje wiersze.
    Serdecznie pozdrawiam Ciebie i gości. Miłego weekendu.

    Napisałem o godz. 11:28 w piątek, trzynastego stycznia. 2012.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierny, witam Cię.:)

      Chętnie bym się przysiadł dla towarzystwa i wzajemnego
      ratowania :)))
      Równie serdecznie i szczerze pozdrawiam.

      Usuń
    2. wierny czytelnik13 stycznia 2012 15:31

      Jaśku juhasie, no to jest nas już dwóch. Koniak masz murowany. Zdrówko naszej Gospodyni i Twoje.
      Pozdrawiam Druha w potrzebie. Lubię Twoje koncerty, ale sam nie umiem wklejać muzyki internetu. Szacun.

      Usuń
    3. Chłopaki, weźmiecie mnie do kompanii? Trochę mnie ten wiatr dzisiaj przewiał...;) Wasze zdrówko:))

      Usuń
    4. Nic tak życia nie upiększy,
      Jak Cognaku jeden głębszy.
      To, że wymyślili go Francuzi
      Piją go Bogowie mali i duzi.
      :)
      19:18

      Usuń
    5. Cognac, to jest miły trunek,
      pij go zawsze na frasunek.
      A już w towarzystwie miłym
      zawsze Tobie doda siły.:)
      Mnie rumieńcem on okrasza -
      i do figlów też zaprasza...:))

      Usuń
    6. ... o kurczę -ten łyczek był o 19:42.:)

      Usuń
    7. Romans romantyczny
      (parafraza wiersza „Romans romantyczny” - Juliana Tuwima)

      Im dłużej nie ma ciebie przy mnie, tym gorzej,
      zrozumieć nie mogę, w mych myślach się motam.
      Wiatr za oknem hula, wieczorne widać zorze,
      w ręku list od ciebie, tylko wzmaga tęsknotę.

      Odchodząc zostawiałeś pąsowej róży pąk,
      pamiętam, jak dzisiaj, ten jedyny świt złoty...
      Rzekłeś – żegnaj i szczęście wypadło mi z rąk,
      umierała moja miłość z gorzkiej tęsknoty.

      Z kartki treść chytrze wysysam prawie ze łzą,
      w oku i do początku wracam z powrotem.`
      Ręka drży, zdania rozmyte, zachodzą mgłą,
      szlocham, nie wiem, czy ze złości, czy z tęsknoty.

      I jak u Tuwima – że to nie dla mnie - piszesz,
      to całe zauroczenie, kwiaty i twoje powroty.
      Nie mój tembr głosu jeszcze w oddali słyszysz,
      nie dla mnie w szaleństwie umierałeś z tęsknoty.

      Stanąłeś u drzwi Jasnowłosej, dzwoniłeś - nic
      i bębniłeś kołatką, by ożywić martwotę.
      Otworzył On, rosły, przystojny i bardzo zły,
      przerażony zapomniałeś o swej tęsknocie.

      Nie pytaj, nie wiem, z kim weźmiesz teraz ślub
      może z Niebieskooką, lecz zanim, idź w zaloty.
      I nie skarż się, żeś oszukany, zaszczuty trup,
      śmieszny oblubieniec!...ach upiór tęsknoty!

      Zofia Szydzik

      Usuń
    8. ... dziękuję Pani Zofio i serdecznie pozdrawiam.:)
      Mimo dość dobrej znajomości Pani poezji, tego wiersza nie znałam. Jestem pod wrażeniem. Szczególnie ten oszukany, zaszczuty trup do mnie przemawia... samo życie.:)

      Usuń
    9. ... i skąd ja to znam? Wcale nie z epoki Tuwima... Jeśli to premiera Pani wiersza w internecie, to czuję się zaszczycona. Miłego wieczoru.:)

      Usuń
    10. Właśnie premiera w Pani ogródku :), przytulnie tu i zachęcająco. Pozdrawiam i miłego weekendu Wszystkim tu uprawiającym :))Zosia

      Usuń
  4. Witajcie Kochani:)
    Żadne piątki trzynastego,czarne koty i inne głupoty nie zniszczą miłości:)

    annaG

    Wichura

    Po coś do mnie przyszedł? drażnisz się jak z lwicą!
    to dajesz mi oddech, to mi go odbierasz.
    Kiedy mnie już dłonie w twe sidła pochwycą,
    zdejmuję sukienkę, wzrokiem mnie rozbierasz.

    Nie mówisz po ludzku, pieścisz mnie szeptami,
    pośpiech niewskazany, w aż tak ważnej chwili.
    Niecierpliwość mieszasz, wpadasz prosto we mnie,
    wybudzasz z podbrzuszu, rój barwnych motyli.

    Na swym karku czuję oddech za oddechem,
    pot oblewa ciało, jakby ciepłym deszczem.
    Twym pragnieniem jestem, a ty, moim grzechem,
    dreszcz skórę przeszywa, nie kończ proszę jeszcze.

    Chłodniej się zrobiło zapachniało słowo,
    to zefir poezji z erotyką działa.
    włosy mam w nieładzie, widzę na różowo,
    w wietrze rozkochana, szukam jego ciała...

    The Power Of Love: Helene Fischer

    http://www.youtube.com/watch?v=VzvbMTTls-Y&feature=player_embedded#!

    Wspaniałego dnia Wam życzę:)*

    11:35

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie Ogrodnicy. U mnie tez sypało, a teraz pada śnieg.
    Musze znowu przyzwyczaić się do waszego ogródka. Długo mnie nie było, ale teraz postaram się wpadać częściej. Miłego weekendu życzę, niech będzie słoneczny, mroźny i śnieżny.
    Morwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. miało być świeci słońce. Przepraszam za błąd, myślami byłam za oknem. Morwa

      Usuń
    2. Witaj Morwo:)
      Świetnie, że zaczynasz się przyzwyczajać do Ogródka, to tylko z korzyścią dla niego... Gratuluję maleńkiej Wnusi i ciekawi mnie, jak ma na imię?
      Życzę Tobie i maleństwom dużo zdrowia, pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu. :)
      Żebyś nie była anonimowa, kliknij na "odpowiedz jako" - nazwa/adres URL - wpisz Morwa, a potem opublikuj.
      Miłego wieczoru:)

      Usuń
  6. Nigdy wcześniej nie wierzyłam,
    w pecha w trzynastego w piątek.
    Aż do dnia, wręcz dzisiejszego,
    nie ominął mnie wyjątek.

    Piłam kawę, co w tym złego,
    jak zwykle mi smakowała.
    Az, tu z tego, ni owego,
    wzięła, kawa się wylała.

    Dnia bez kawy, nie uznaję,
    nie przestrzegam abstynencji.
    Ucierpiały peryferia,
    głównie myszka w konsekwencji.

    Odmówiła, posłuszeństwa,
    i nie chciała dalej klikać.
    Szybko interweniowałam,
    wezwałam - informatyka.

    Informatyk mysz tą zbadał,
    i powiada, to i owo.
    To wypadek jest przy pracy,
    wyjął myszkę zapasową.

    Stara myszkę wziął ode mnie,
    schował głęboko w pudełko.
    Już pożytku z niej nie będzie,
    zgasło dla niej już światełko.

    Poskarżyłam się szefowi,
    o kłopotach w trzynastego.
    Odpowiedział, bo gentelman,
    toż to nic, nadzwyczajnego.

    Już myślałam, że bez premii,
    będę w styczniu, pozbawiona.
    Szef, tym razem, puścił płazem,
    sprawa jest już wyjaśniona.

    Chociaż dziś jest trzynastego, życzę dzionka udanego.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepraszam, że nie zamieściłem godziny po wpisie.
    Orientacyjnie była godzina ஜ14:15;00ஜ

    *Clock To Stop* - Skye

    http://www.youtube.com/watch?v=vHjre711Gh0

    14:50:00

    OdpowiedzUsuń
  8. Adele - Set fire to the rain

    http://www.youtube.com/watch?v=xBcMKwbMEcQ

    PM15:15:00

    OdpowiedzUsuń
  9. Offside - wiatr od słońca

    http://www.youtube.com/watch?v=J1f1zIozlC0&feature=related

    Miłego weekendowego wieczoru:)

    16:02

    OdpowiedzUsuń
  10. Nietakt:)

    Jadącą "Polonezem" kobietę zatrzymuje policjant.
    - Przekroczyła pani sześćdziesiątkę.
    - Ależ skąd! Ten kapelusz mnie postarza.

    Dobry uczynek:)

    Staruszka pyta policjanta, czy mógłby mnie pan przeprowadzić przez ulicę?
    - Oczywiście, jak tylko będzie zielone światło.
    - Na zielonym to sama sobie poradzę.

    Miłego wieczoru.:)
    PM 17:40:00

    OdpowiedzUsuń
  11. Witajcie weekendowym wieczorkiem:)
    Trzynastego w piątek przeszedł bez specjalnych zawirowań (z wyjątkiem ogromnych, wirujących płatków śniegu co kilkanaście minut), a najważniejsze, że skończył się tydzień roboczy i otwierają się miłe perspektywy:)
    Trochę się zabieliło wokół i jak będzie ładna pogoda, to może wyjdzie jakiś plenerek foto? Byleby tylko duć przestało, bo głowę urywa... :)

    Zanim rozpocznę z Wami miłą konwersację, posłuchajcie Kabaretu Dudka; jak wyczytałam w kalendarium dnia - powstał 13 stycznia 1965 r.

    A Kabaret Dudek - Moniuszko u carskiego cenzora

    http://www.youtube.com/watch?v=L4jYV0oH65E&feature=related

    ... ot, i proszę - jakie płodne bywają 13-ste dnie stycznia... niepowtarzalny już dziś humor...:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Titiyo - ** Come Along **

    http://www.youtube.com/watch?v=i03a3_nxep0

    PM 17:50:00

    OdpowiedzUsuń
  13. Bry, Jaśku:)*
    Komentarz do Zefirka niezwykle przypadł mi do gustu, a może Ciebie dzisiaj musnął?... Dzięki:)*
    Dodam Ci jeszcze jeden wiatr, a może nawet huragan...

    Małgorzata Pilacińska

    Wiatr

    Wiatr biegnie za mną, krzyczy coś do ucha.
    Uciekam przed nim lecz gna nieprzytomnie.
    Rozglądam się wkoło... Czemu nikt nie słucha?...
    przecież tylu ludzi przechodzi koło mnie...

    Nagle ucichł, zamilkł... Uciekł gdzieś za drzewa?
    Patrzę w lewo, w prawo szukając intruza.
    Nagle wraca, a teraz nie krzyczy lecz śpiewa...
    ciepło, delikatnie - bym chciała posłuchać.

    Podnieś wyżej głowę - słyszę jego słowa.
    Popatrz: to nie koniec...widzisz tam? Przed sobą?
    Jeśli się rozejrzysz spróbujesz od nowa...
    i już nic się nie bój, bo ja będę z tobą.

    :)***
    ... miłego wypoczynku trzynastego wieczorkiem:)*

    PM 17:53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i jeszcze wietrzna piosenka dla Ciebie:

      Patrick Swayze - She's Like The Wind

      http://www.youtube.com/watch?v=AVi4PUx8bXk

      :)*

      PM 17:59

      Usuń
  14. Alizee 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=K6Y5NnjmEcw&feature=related

    ஜPM*18:05:00*ஜ

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Wierny:)
    U mnie też wiało i cały dzień posypywało białym puchem... niestety, niewiele go zostało; ledwie białe łatki gdzieniegdzie...:)
    Na taką pogodę faktycznie romantyczny romans w połączeniu z ciemnozłotym koniakiem jest jak jak najbardziej potrzebny, a szczególnie takim miłym wieczorem, w którym pachnie weekendem... Oby ten wiatr (plus zapach koniaczku) przywiał takie obietnice:

    Antoni Leszczyc

    ***
    Dziś powiało z zachodu. A była w tym wietrze
    obietnica poranków przepitych powietrzem,
    mchu burzą spęczniałego, zajęcy na szybie
    i lasów rozłożystych nabrzmiałych igliwiem.
    I była w nim zapowiedź ciągle nowej drogi,
    półsnów, co krzepnąć będą na powiekach błogich,
    i tych warg, co niesyte pić będą na przemian
    moje wargi, woń lasu i poblask strumienia.

    To wszystko było w wietrze, który mnie oplatał
    i niósł z krawędzi zimy, aż na sam skraj lata.

    ... prawda, że miłe wizje? Dziękuję za chęć czytania moich wierszy przy koniaku.... pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry wieczór Izko:)
    Widzę, że wczorajsze "wichrowe" problemy masz za sobą i "prunda" Ci nie brakuje... Może jeszcze załapiemy się do chłopaków na koniaczek? ;)
    A tezie, że żadne piątki i trzynastki nie niszczą miłości, dałam dobitny wyraz w swoim wstępniaku. Cudny ten erotyczny Zefir annyG, dziękuję...:)*
    Ale życie we dwoje, to nie zawierucha, jak pisze annaG

    annaG

    Domek z kart

    Mówisz, że kobieta winna stwarzać obraz
    taki, by z mężczyzną mogli się zapatrzeć.
    A ja ci tłumaczę że oboje naraz
    powinni go tworzyć, by było jak w bajce.

    Od obiecywania, (zwłaszcza bez pokrycia),
    od złudnych historii szeptanych do ucha,
    tylko przeciąg w głowie i zima w uczuciach,
    a życie we dwoje, to nie zawierucha.

    Tak, to nie do ciebie wiersz był skierowany,
    pisząc - marny podryw - gdy tylko na słowach
    związek się opiera, a tak między nami,
    brakującej talii nie ma co tasować.

    Też żyję przytomnie lecz lubię pobujać
    czasami w obłokach, (wtedy często piszę).
    Trudno jest o miłość gdy ów jak figurant,
    mówi - zamiast robić. To wtedy - nie słucham.

    ... a ja sądzę, że życie we dwoje powinno być też zawieruchą uczuć, bo w tych układach jest ona niezbędna i wtedy dopiero jest pover of love...:))*

    Serdeczności piątkowo-weekendowe dla Ciebie...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i jeszcze posłuchaj, co mówi wiatr:

      Jerzy Połomski - Co mówi wiatr - Jezioro Łabędzie.

      http://www.youtube.com/watch?v=BVIJqpbe1XE
      :)*

      PM 18:36

      Usuń
  17. Witaj Jędruś:)
    Ale się dzisiaj pięknie rozegrałeś w Ogródku, dzięki serdeczne:) A z tą myszką, to masz poczucie humoru...;-))
    I słusznie, bo...

    Poczucie humoru zawsze Ci pomoże,
    na zalaną myszkę nawet znajdziesz sposób,
    kiedy zawierucha tak hula na dworze,
    nie smuć się, nie pomstuj, nie wyzywaj losu.

    Myszce pić się chciało – być może kawusi,
    albo inne trunki dziś jej zapachniały,
    cóż, myszka nie wielbłąd, też się napić musi,
    a potem przemoknie - ot, i kłopot cały..:))

    Trzeba na myszeczkę leciutko pochuchać,
    czule ją pogłaskać gdzieś koło ogonka,
    w główce jej powstanie istna zawierucha
    i będzie tańczyła już cała w skowronkach... :))


    ... pozdrawiam wesolutko po leciutkim podlaniu się winkiem...:))

    ... a piosenek jest tyle, że dopiero jestem w trakcie odsłuchiwania. Jak zakończę, to Ci jeszcze coś zagram.:)

    PM 18:53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ach, i jeszcze zrewanżuję Ci się za dowcipy, trochę tak a' propos winka:

      - Panie kelner, to wino jest ciepłe - denerwuje się gość w restauracji.

      - To niemożliwe! Przed chwilą sam dolewałem do niego zimnej wody.

      :) PM 18:56 :)

      Usuń
    2. :))
      Dmuchaj Pan! - poleca policjant zatrzymanemu kierowcy.

      - Chętnie! A gdzie się Pan władza oparzył?

      ... też a'propos winka...:)))

      PM 19:00

      Usuń
    3. ... i piękny wiatr w podzięce za muzę dla Jędrusia:

      Myslovitz ( Artur Rojek) Cisza i Wiatr

      http://www.youtube.com/watch?v=sHUo1oEQyBc

      :)

      Usuń
  18. Ewa, czy możesz odebrać pocztę?
    Kelner z poczuciem humoru, albo głupi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... już czytam, Ozonko, chwilka...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Dziękuję Ci Ewo za podpowiedz. Moja wnuczka ma na imię Zofia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to imię, bo kojarzy mi się z samymi miłymi osobami. No i Zofia - to mądrość.:)
      Dedykuję Ci wiersz o szczęściu naszej ulubionej poetki, Zofii Szydzik, która niedawno złożyła wizytę w Ogródku:

      Zofia Szydzik

      szczęście

      ...ulotne tak, nieosiągalne, enigmatyczne,
      jak twierdzą niektórzy, lecz czy faktycznie?
      oczekujesz tej chwili, nagłego zdarzenia,
      co przekuje w piękny fakt - twoje pragnienia!

      zagotuje krew w żyłach, oślepi chwili jasnością,
      wszech ogarnie twe zmysły - szaloną radością!
      nie czekaj! te złudne oczekiwania są męką,
      życie staje się ciężarem i duszy udręką!

      nie spada ono nagle, jak grom z błyskawicą,
      kolorowe, do twych rąk, które wnet pochwycą
      chytrze, oczekiwany życia szczodry dar...
      to marne złudzenie, jak na lodzie żar!

      szczęście, to brama, którą wykuć musisz
      pracą każdego dnia, do własnej duszy,
      z maleńkich drobin, chwil twego istnienia,
      bo w każdej chwili jest okruch marzenia

      przyszłości, w której szczęście, to twego
      ducha stan, pogoda twych myśli - nic innego!
      ono jest tuż, siada wraz z tobą codziennie
      do stołu, śpi obok ciebie w łożu niezmiennie.

      refleksem gra u twych rzęs na zmartwienia łzie,
      porywa do tańca – wirujesz - niczym w śnie!
      jest wszystkim wokół, co trwa i nabrzmiewa
      kolorem, zapachem, ptakiem, co świtem śpiewa!

      szczęście, to dzień dzisiejszy do przeżycia
      i przyszłość, co tak pociąga, i jej tajemnica!
      tym, co minęło - nie przejmuj się wcale,
      przecież nie przeżywasz życia - za karę!

      nie noś go na plecach, jak worek z pokutą,
      by szczęśliwym być - musisz wyjść poza
      ...czekania skorupę!

      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  20. Myslovitz - ** Wieża melancholii **

    http://www.youtube.com/watch?v=vop7MkkkWBU&feature=endscreen&NR=1

    PM~21*00*00~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... żeby nie było tak melancholijnie, to może troszkę maja z makami?

      Myslovitz - maj

      http://www.youtube.com/watch?v=Mh6nmSZnbGY&feature=related

      :)

      Usuń
    2. Uśmiechnij się:)))

      Artur Andrus - Federacja - wierszyk.mpg

      http://www.youtube.com/watch?v=giuXCLbAGxY&feature=related

      :)*

      21:36

      Usuń
  21. http://www.youtube.com/watch?v=Tug0mD3sBkc&feature=related
    ♥♥ Szczęście raz się uśmiecha ♥♥

    Dobranoc, Ogrodnicy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Ależ, najpierw powiem Ci dzień dobry Dano:)
      Ta piosenka jednak bardziej stylowo brzmi w wykonaniu Ordonki:

      Hanka Ordonówna- Szczęście raz się usmiecha

      http://www.youtube.com/watch?v=_Z524KeouH8

      ale:

      Hanka Ordonówna - Miłość ci wszystko wybaczy

      http://www.youtube.com/watch?v=OYkFiUsEQ8U&feature=related
      :)

      Pozdrawiam i dobrej nocy życzę :)

      PM:20:40

      Usuń
  22. Ja też już Was pożegnam:)
    Dobrej nocy Ogrodnicy:)

    Nie biegnij tak...

    http://www.youtube.com/watch?v=HbAwWp3PmNA&feature=player_embedded

    Miłych snów...do jutra:)*

    22:30

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Izko za cudną kołysankę... :)*
      Dobranoc, śnij słodko... do jutra:)*

      ... za chwilkę będzie moja dobranocka...

      22:43

      Usuń
  23. Po całym wietrznym i pracowitym piątku - wcale nie pechowym...:), przyszła już pora na dobranockę. Jaśko nam pewnie zasnął... pozdrawiam Śpioszka :)*
    Dzisiaj dna dobranoc przyszłam z wierszem Leszka Waszczyńskiego:

    Przy tobie

    Dzięki tobie nie patrzę za siebie,
    w przyszłość idę odważnie jak dawniej,
    dzięki tobie mam słońce na niebie,
    serce pełne kolorowych pragnień.

    Dzięki tobie smutki jak niepyszne
    uciekają, dzień witam z uśmiechem,
    dzięki tobie już inaczej myślę
    i rozstałam się nareszcie z pechem.

    To przy tobie zawsze jestem sobą
    i nie muszę już rozmawiać z ciszą,
    nawet wtedy, gdy cię nie ma obok,
    twoje myśli serce mi kołyszą.

    To przy tobie ze wzruszenia płaczę
    i nie boję się już tęsknot własnych.
    To przy tobie świat widzę inaczej -
    choć nie lepszy, to już nie tak straszny.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - najpiękniejszych i spełnionych snów... :)***

    ... i za chwilkę kołysanka...

    22:52

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a kołysankę zaśpiewa Stan Borys:

      Chmurami zatańczy sen...Stan Borys...

      http://www.youtube.com/watch?v=NvRpyX22kF8&feature=related

      Ciemno już, zgasły wszystkie światła
      Ciemno już, noc nadchodzi głucha
      Jeszcze tylko cicho bije zegar
      Jeszcze tylko grają drzewa

      Chmurami zatańczy sen
      Chmurami otulę cię
      Uniosę ciebie aż do gwiazd
      Poznasz, że to właśnie ja
      Chmurami okryję cię
      Ogrzeję zimne dłonie twe
      Uniosę krzyk mój aż do gwiazd
      Poznasz, że to wołam ja

      Ciemno już, idzie noc zmęczona
      Ciemno już, księżyc głowę schował
      Może do mnie przyjdziesz chociaż we śnie
      Może do mnie się uśmiechniesz

      Chmurami zatańczy sen
      Chmurami otulę cię
      Uniosę ciebie aż do gwiazd
      Poznasz, że to właśnie ja
      Chmurami okryję cię
      Ogrzeję zimne dłonie twe
      Uniosę krzyk mój aż do gwiazd
      Poznasz, że to wołam ja

      Chmurami zatańczy sen
      Chmurami otulę cię
      Uniosę ciebie aż do gwiazd
      Poznasz, że to właśnie ja
      Chmurami okryję cię
      Ogrzeję zimne dłonie twe
      Uniosę krzyk mój aż do gwiazd
      Poznasz, że to wołam ja.

      ***

      Pa... :)***
      22:54

      Usuń
  24. Małe opóźnienie, ale to przez wiatr (wind), Dziś dobranocką
    będzie piosenka wykonywana przez Katie Melua - Blowin in the win -

    http://www.youtube.com/watch?v=OzlOMCVENCI

    Ile dróg musi przejść mężczyzna ?
    Byś mógł nazwać go mężczyzną ?
    Ile mórz musi przepłynąć biała żaglówka*
    Zanim będzie mogła usnąć w piasku?
    I ile jeszcze razy muszą latać kule armatnie
    Zanim zostaną zabronione na zawsze ?
    Odpowiedź, mój przyjacielu, unosi się, unosi
    Odpowiedź unosi się w powietrzu

    Ile razy człowiek musi spojrzeć w gorę
    Zanim dostrzeże niebo ?
    I ile uszu musi mieć jeden człowiek
    Zanim usłyszy płacz innych ludzi ?
    I ile śmierci potrzeba zanim będzie wiedział
    Że zbyt wielu ludzi umarło?

    Odpowiedź, mój przyjacielu, unosi się, unosi
    Odpowiedź unosi się w powietrzu

    Ile lat może stać góra ?
    zanim zostanie zmyta przez morze ?
    Ile lat mogą żyć niektórzy ludzie
    Zanim będzie im dane być wolnym ?
    I ile razy człowiek może odwrócić swoją głowę
    Udając że nic nie widzi ?
    Odpowiedź, mój przyjacielu, unosi się, unosi
    Odpowiedź unosi się w powietrzu

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi :)*** Przyjemnych snów mimo
    wiatru :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      ... a już Cię posądziłam o małą drzemkę i pierwsza dałam dobranockę... pa, Jasieńku, już trochę wiatr ucichł..:)***
      23:02

      Usuń
    2. ... a kule armatnie póki co nam nie grożą...

      Usuń
    3. :)))*

      Katie Melua - Thank You Stars

      http://www.youtube.com/watch?v=y5jGUDIaqAE&feature=related

      Niektórzy nazywają to wiarą, niektórzy miłością
      Niektórzy przewodnictwem z góry
      Dzięki wam się odnaleźliśmy
      Więc dziękuję, gwiazdy

      Niektórzy ludzie myślą, że to jest daleko
      Niektórzy wiedzą, że to jest z nimi każdego dnia
      Dzięki wam się odnaleźliśmy
      Więc dziękuję, gwiazdy

      Nie ma wichrów które mogłyby to wywiać w powietrze
      Kiedy próbują to wywiać, wiesz, że to zawsze tu będzie

      Dla niektórych to siła bycia z dala
      Dla niektórych to uczucie w sercu
      I kiedy jesteś na zewnątrz sam, to droga do domu

      Niektórzy nazywają to wiarą, niektórzy miłością
      Niektórzy przewodnictwem z góry
      Dzięki wam się odnaleźliśmy
      Więc dziękuję, gwiazdy
      Dziękuję wam, gwiazdy
      Dziękuję wam, gwiazdy

      :)))***

      Usuń
    4. :)))***

      Katie Melua - So kiss me

      http://www.youtube.com/watch?v=db3IdTCMUWs&feature=related


      Całuj mnie

      poza zarośniętym jęczmieniem
      Co noc
      obok zielonej zielonej trawy
      Kołysz kołysz
      kołysz wirowym krokiem
      Nosisz te buty a ja będę nosić ten strój

      Oh, całuj mnie
      pod mlecznym zmierzchem
      Prowadź mnie
      poza podłogę światła księżyca
      Podnieś do góry swoją otwartą dłoń
      i nawiąż z grupą oraz stwórz ognisty taniec
      Srebrne księżyce błyszczą
      Więc pocałuj mnie

      Całuj mnie
      w dół zepsutym drewnianym domem
      Huśtaj mnie
      na wiszącej oponie
      Przynieś przynieś
      przynieś swój okwiecony kapelusz
      Weźmiemy szlak zaznaczony na mapie twojego ojca

      Oh, całuj mnie
      pod mlecznym zmierzchem
      Prowadź mnie
      poza podłogę światła księżyca
      Podnieś do góry swoją otwartą dłoń
      i nawiąż z grupą oraz stwórz ognisty taniec
      Srebrne księżyce błyszczą
      Więc pocałuj mnie

      Oh, całuj mnie
      pod mlecznym zmierzchem
      Prowadź mnie
      poza podłogę światła księżyca
      Podnieś do góry swoją otwartą dłoń
      i nawiąż z grupą oraz stwórz ognisty taniec
      Srebrne księżyce błyszczą
      Więc pocałuj mnie

      Więc pocałuj mnie
      Więc pocałuj mnie
      Więc pocałuj mnie

      :)))***

      Usuń
    5. :)))***

      Katie Melua - Tygrys w nocy

      http://www.youtube.com/watch?v=qWiyoScCNy4&feature=related


      Tygrysem jesteś płonącym jasno
      Głęboko w lesie mojej nocy
      Jedynie ty trzymasz mnie mocno na tym świecie

      Śpisz nad cichym chłodnym strumykiem
      Głęboko w czeluściach mych marzeń
      Całe życie żyłem nieświadomie
      że jesteś snem który się spełni
      Tygrysem jesteś płonącym jasno

      Szukałem tak mocno że nie mogłem znaleźć,
      teraz nie mogę już żyć bez twej miłości

      Żyłem jak dzika samotna dusza,
      zagubiony w śnie poza mą kontrolą,
      spowadziłaś mnie z powrotem na ziemie.

      Gdyż tygrysem jesteś płonącym jasno,
      Głęboko w lesie mojej nocy
      Całe życie żyłam nieświadomie
      że jesteś snem który się spełni
      Tygrysem jesteś płonącym jasno

      ...dziękuję nocnym słuchaczom i Tobie Tygrysie :)

      Usuń
    6. ... Jaśku, cudny koncert z Katie Melua, pięknie dziękuję:)***
      Wczoraj padłam, jak świerszczyk... Dzisiaj trochę źle się czuję i obudziłam się przed piątą, mimo, że to sobota. Osłuchałam wszystkie piosenki i jestem urzeczona... coś pięknego, jazz z bluesem w jednym...:)
      W podzięce za cudowny wybór coś dla Ciebie zagram:

      Katie Melua - Call Off The Search (live AVO Session)/ Odwołane poszukiwania

      http://www.youtube.com/watch?v=bq-hh-zr48U

      "Odwołane poszukiwania"

      Nie spędzę swojego życia
      Czekając na przylot anioła
      Szukając końca tęczy
      Teraz kiedy cię odnalazłam
      Odwołam poszukiwania

      I nie spędzę swojego życia
      Przypatrując się gwiazdom na niebie
      Zastanawiając się, czy miłość mnie ominie
      Teraz kiedy cię odnalazłam
      Odwołam poszukiwania

      Na zewnątrz
      Nigdy bym nie zaznała
      Tego świata który widzę dzisiaj
      I mam przeczucie
      Że to nie odejdzie

      I nie skończę swoich dni
      Pragnąc, żeby miłość przyszła
      Bo ty jesteś w moim życiu
      Do którego należysz
      Teraz kiedy cię odnalazłam
      Odwołam poszukiwania

      Teraz kiedy cię odnalazłam
      Odwołam poszukiwania
      Teraz kiedy cię odnalazłam
      Odwołam poszukiwania

      :)))***

      A teraz jeszcze się położę i może pośpię z godzinkę...:)*
      Jest sobota, godz. 5:58 ...

      Usuń
    7. ... a może ze dwie godzinki. Wstępniak będzie dzisiaj później...:)*

      6:11 (sobota)

      Usuń
  25. ☸DOBRANOC☸ஜ۩۞۩ஜ☸DOBRANOC☸

    PM 23:10:00

    OdpowiedzUsuń
  26. Do Jaśka juhasa

    Tym limerykiem mnie trafiłeś
    i niespodziankę mi zrobiłeś,
    więc Ci dziękuję! Jako żywo
    ocenę mieć dobrą jest miło...
    Lecz siebie pytam: zasłużyłeś?...

    pozdrawiam Arokis

    OdpowiedzUsuń