Powered By Blogger

poniedziałek, 16 stycznia 2012

Chandra


fot. Andrzej


fot. Andrzej

Chandra

W taki dzień jak zwykle, gdy jeszcze w ciemności
budzik jak sztyletem rani senną ciszę,
na krawędzi nocy smutek się rozgościł,
słowa poplątane, wiersza nie napiszę.

W głowie chmurne myśli, które jak bumerang
odbite od wczoraj powtarzają frazę,
chandra tryumfalnie w ramiona mnie zbiera,
snuje pajęczynę na przyczółkach zdarzeń.

W mroźnej bieli wolno poranek przychodzi,
dobry sen wygasa pod cieni powieką,
może znów powtórnie kiedyś się narodzę,
lecz do tego dzisiaj jest mi za daleko...

71 komentarzy:

  1. Na wierzbach biała kołderka,
    nieopodal wróbel ćwierka.
    Ziemia otulona w bieli,
    Andrzej śpi w ciepłej pościeli.

    Więc zrobię Ci niespodziankę
    i napiszę rymowankę.
    Śliczne Twe zdjęcia w Ogródku,
    wstawaj miły Krasnoludku.

    Kawa z mlekiem już podana,
    tylko brakuje Barana.
    Smaczny keks też oko kusi,
    więc przyjeżdżaj do Danusi.

    Konie są już osiodłane,
    w saniach czeka miodu dzbanek.
    Spójrz za okno, śnieżek prószy
    a koniom już zmarzły uszy.

    Więc załóż swój ciepły kożuch,
    nie bój się lekkiego mrozu.
    Zmarzniesz? Ogrzeję Ci dłonie,
    w kominku już ogień płonie.

    Ślę poranne serdeczności dla Gospodyni i Gości:-)
    9:04

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu:)

    Może Kenny G.przegoni chandrę swoim saksofonem:)*

    Kenny G - Feelings

    http://www.youtube.com/watch?v=wz3uzyttKGA&feature=related

    Miłego dnia życzę Tobie,Ogrodnikom i Gościom:)

    9:23

    OdpowiedzUsuń
  3. obserwator do Dany16 stycznia 2012 10:39

    Mam prośbę o niezaśmiecanie internetu i tego bloga takimi infantylnymi gniotami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewuniu, w tańcu i przy winie chandra szybko minie:)

    Poezja śpiewana - Ola Kiełb - "Moja Pieśń Cygańska"

    http://www.youtube.com/watch?v=zm7oDJx8Pps&feature=related

    :)*
    11:14

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekst do powyższego linku:)

      "Tam gdzie wszystko jedno"

      Ola Kiełb

      Niepojętą porą brzegiem jawy gubiąc nogi
      Ruszam w taniec z moim cieniem
      Cieniem - mężem mym ubogim
      Już daleko cudze sprawy, płacze, śmiechy i gadanie
      Już wiruję coraz prędzej
      Nie wiem co się jeszcze stanie, co się jeszcze stanie

      Z dzbanem czerwonego wina
      Chciwie w niebywały odruch biegnę
      Tańcząc mój szalony taniec
      Z dzikim wiatrem tam gdzie wszystko jedno
      Tam gdzie wszystko jedno

      Ech pijana, ech rumiana, w jakieś chusty zaplątana
      Już nie słucham, ale płynę
      Już niechybnie ginę
      Już ostatni warkocz wiążę, jeszcze się obejrzeć zdążę
      Ale stąd już nic nie widzę
      Moich pieśni się nie wstydzę, pieśni się nie wstydzę

      Już w ogrodzie włosy w chłodzie i w wariackim tym rozgwarze
      Jednak też nie jestem sama
      Czyjeś myśli, czyjeś twarze
      Głośno krzycząc ja cierpliwie wstążką lasu oczy wiążę
      Już nie płaczę i nie myślę też o tobie
      Już nie zdążę, już nie zdążę

      Z dzbanem...
      A ty, ty pobiegniesz ze mną
      Po warkoczach wiotkich traw spleciony
      Tańcząc nasz szalony taniec
      Ty - mój wieczny cień i ja - twoja żona
      I ja - twoja

      Usuń
  5. Dzień dobry Ewuniu*, Ogrodnicy :)
    W tym momencie uchliła się furteczka do Ogródka i mogę poczytać co wyrosło na grządkach.
    Przykro mi, że dopadła Cię chandra Ewuniu*.
    Dla rozweselenia Wieszcz Adam.

    Moja pieszczotka, gdy w wesołej chwili
    Pocznie szczebiotać i kwilić, i gruchać,
    Tak mile grucha, szczebioce i kwili,
    Że nie chcąc słówka żadnego postradać,
    Nie śmiem przerywać, nie śmiem odpowiadać,
    I tylko chciałbym słuchać, słuchać, słuchać.

    Lecz mowy żywość, gdy oczki zapali
    I pocznie mocniej jagody różować,
    Perłowe ząbki błysną śród korali,
    Ach, wtenczas śmielej w oczęta pogladam,
    Usta pomykam i słuchać nie żądam,
    Tylko całować, całowć, całować.

    Wieszcz napisał Do D.D. Gdyby żył na pewno by nie protestował, że dedykuję ten wiersz Tobie.
    Pozdrawiam serdecznie i jeżeli znów łaskawa furteczka uchyli się przede mną będę z Wami.

    OdpowiedzUsuń
  6. annaG

    Aura na smutek

    Czy istnieje
    od smutków
    parasolka?

    Jeśli tak,
    to w jakim
    kolorze?

    Może jest
    błękitna
    jak morze?

    Albo żółta
    jak w południe
    słońce?

    Dobrze
    by było
    być w jej
    posiadaniu.

    Rozłożyć
    nad sobą
    już przy
    śniadaniu.

    Tymczasem
    smutki
    kapią nam
    na głowy.

    Chyba włożę
    płaszcz
    przeciwsmutkowy...

    * * *

    Natalia Iwanowa - Ja nie odchodzę kiedy trzeba

    http://www.youtube.com/watch?v=L3dQm7OMkGg

    Ewuniu,jeszcze tylko 65 dni....i wiosna:)
    Uśmiechnij się:)*

    13:51

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry popołudniową porą:)
    Miałam dzisiaj do załatwienia wiele spraw pozaogródkowych, a nawet zupełnie poza siecią... Nabiegałam się trochę, ale już teraz mogę się zająć Ogródkiem. Niektóre sprawy przybrały pozytywny zwrot, więc i moja chandra zaczyna powoli znikać... :)
    Czy ktoś pomyślał o odśnieżaniu? Śniegu w Ogródku po pas... nie widać nawet czubków kwiatów...
    I taka aura zimowa, jakieś tam śnieżki, zaspy, bałwanki...
    Nic nam nie pozostaje, jak popilnować marzeń:

    Andrzej Poniedzielski - Pilnujmy marzeń

    http://www.youtube.com/watch?v=HQsyWrW4Yjc&feature=related

    ... za chwilę poodkopuję ze śniegu Wasze prezenty...:)

    15:55

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Dano:)
    Mam nadzieję, że zadbasz, żeby koniom więcej nie marzły uszy... Wczoraj marzły i dzisiaj marzną.. może powinny trochę w stajence się pogrzać? ;-)
    Zadedykuję Ci piękny wiersz o zimie...

    Julian Tuwim

    Zadymka

    Senność gęsta jak śnieg
    i krążąca jak śnieg
    Zasypuje śnieżnemi
    płatkami sennemi

    Bezprzyczynny mój dzień,
    bezsensowny mój wiek
    I te ślady bezładnych
    moich kroków po ziemi.

    Czy to dobrze, czy źle:
    tak usypiać we mgle?
    Szeptać wieści pośnieżne,
    podzwonne, spóźnione?

    Czy to dobrze, czy źle:
    snuć się cieniem na tle
    Kołującej śnieżycy
    i epoki przyćmionej?

    Senność gęsta jak śnieg
    i krążąca jak śnieg
    Zasypuje śnieżnemi
    płatkami sennemiSenność gęsta jak śnieg
    i krążąca jak śnieg
    Zasypuje śnieżnemi
    płatkami sennemi.

    Bezprzyczynny mój dzień,
    bezsensowny mój wiek
    I te ślady bezładnych
    moich kroków po ziemi.

    Czy to dobrze, czy źle:
    tak usypiać we mgle?
    Szeptać wieści pośnieżne,
    podzwonne, spóźnione?

    Czy to dobrze, czy źle:
    snuć się cieniem na tle
    Kołującej śnieżycy
    i epoki przyćmionej?

    Senność gęsta jak śnieg
    i krążąca jak śnieg
    Zasypuje śnieżnemi
    płatkami sennemi.

    Zadymka – słowa Julian Tuwim, muzyka Jan Kanty Pawluśkiewicz, śpiewa Marek Grechuta z zespołem Anawa:

    Marek Grechuta Zadymka

    http://www.youtube.com/watch?v=GPsolD4zbT8

    Pozdrawiam :)

    16:07

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Izko:)
    Od "Twoich" piosenek i wiersza z parasolką od razu zrobiło się cieplej, przyjemniej i weselej w Ogródku... bardzo dziękuję:)*
    Dziękuję też, że czytasz moje wiersze... i dostrzegasz w nich jakiś przekaz...
    Mammy swoje dni lepsze i gorsze, a kiedyś całą ich złożoność ujęłam tak:

    Dni

    Dni - tkanina ścisła i zwarta,
    snuta gęsto z radości, smutków.
    Przeplatało nitki drobniutko
    życie – prządka losu uparta.

    Haftowało na niej misternie,
    kolorową nitką radości,
    upragniony deseń miłości:
    ciemne róże porosłe cierniem.

    Igła ostra i połyskliwa
    kłuje pewnie, równo, dokładnie,
    z góry wiedząc gdzie ścieg wypadnie,
    wzór barwami uczuć wyszywa.

    Na tle zwykłym i jednostajnym,
    jak szarego płótna prostota,
    kładzie lśniące pasemka złota -
    ślady słońca, co nie mijają.

    Mocnym pąsem, jak jedwab miękkim,
    śmiało serca kształt naznaczony,
    znak nadziei jasnozielony,
    kładą ruchy cierpliwej ręki.

    Kiedy oczy zaszklą się łzami,
    milknie szare tło barwnych wzorów,
    a zostaje prawda kolorów,
    tryumfując żywymi skrami.

    I rozlewa się śmiałą tęczą,
    wystrzelając łukiem świetlistym,
    a w pryzmacie łez przezroczystym
    giną smutki. I już nie dręczą.

    autor: ewa*

    To są moje wprawki poetyckie sprzed kilku lat. Teraz już piszę trochę inaczej... Cieplutko pozdrawiam przemiłą Pocieszycielkę.:)*

    16:23

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... oczywiście, o jedno "m" za dużo; powinno być "mamy", sorry:)
      16:24

      Usuń
    2. Ewuniu piękne te Twoje dni:)
      Następne niech będą haftowane tylko tęczową nitką:)
      Najlepiej wszystko opowie Mistrz B.Leśmian:)

      Leśmian Bolesław

      Ty przychodzisz jak noc majowa

      Ty przychodzisz jak noc majowa...
      Biała noc, noc uśpiona w jaśminie...
      I jaśminem pachną twe słowa...
      I księżycem sen srebrny płynie...
      Kocham cię...
      Nie obiecuję ci wiele...
      Bo tyle co prawie nic...
      Najwyżej wiosenną zieleń...
      I pogodne dni...
      Najwyżej uśmiech na twarzy...
      I dłoń w potrzebie...
      Nie obiecuję ci wiele...
      Bo tylko po prostu siebie...

      Jak powietrze.
      Jak dziurę w starym swetrze.
      Jak drzewo na polanie...
      Po prostu kocham cię... kochanie.

      Czy pozwolisz, że ci powiem...
      W wielkim skrócie i milczeniu...
      Że ci oddam i otworzę...
      W ciszy serc, w potoków lśnieniu...
      Słowa dwa przez sen porwane...
      Przez noc ukryte... przez czas schwytane...
      Słowa dwa, co brzmią jak śpiew,
      dwa proste słowa.... kocham cię.

      Szczęście...Lidia Jazgar

      http://www.youtube.com/watch?v=6MFZxEJV_ck&feature=related

      :)*

      16:57

      Usuń
    3. Dziękuję, Izko za leśmianienie i nie tylko...:)*
      Dla Ciebie trochę starego bluesa:

      Breakout - Pomaluj moje sny

      http://www.youtube.com/watch?v=XcfefA4H0tU&feature=related

      :)*

      Usuń
    4. ... no właśnie... wpis o 18:25.

      Usuń
  10. Dzień dobry Zuziu:)
    Furteczka w Ogródku jest cały czas otwarta i bardzo żałuję, że masz jakieś trudności w dotarciu na blog. Skorzystaj z rady, którą udzieliłam wczoraj Staszkowi, a mianowicie zmień swoją przeglądarkę na Firefoxa. Dzięki niej będziesz mogła bez trudu zawsze wpisać swój komentarz...:)
    Jestem wzruszona, że chciałaś rozwiać mój ponury nastrój tym pięknym wierszem naszego Wieszcza i dobrze, że go przypomniałaś... dzięki stokrotne:)
    Chandra, to dziwny stan duszy... nieodgadniony przez nikogo. Przychodzi nie wiadomo kiedy, a potem znika, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
    Moja ulubiona poetka, Zofia Szydzik tak pisała o chandrze:

    Zofia Szydzik

    W pajęczynie chandry

    Wiersz z cyklu - przez wizjer


    I znów zastałam siebie smutną
    w ten wieczór ciemny, grudniowy.
    Coś nuci we mnie - nutą bałamutną,
    że świat mnie kocha tylko do połowy.

    Dlaczego ślepy los tak życie plecie,
    przez wszystkie lata doczesności,
    dając mi miłość - nie w komplecie,
    zaś zmagań komplet, jak wór szarości?

    Wgryzam się w temat z wielkim znojem
    i w tkankę myśli, by treść z niej wysysać,
    snując swe myśli w dochodzeniu moim,
    by dojść rzeczy sedna i w sobie ukołysać .

    Wszak chwila ta jest epizodem dnia
    i wnet uleci, jak wiatr - nutą minorową,
    Lecz w oku namolnie kręci się łza
    i płacze we mnie... tą niekochaną połową!

    Szukam logiki w tym gąszczu myśli
    owej chandry, gordyjskiego zapętlenia,
    z logicznego myślenia jakie mam korzyści –
    oprócz marnych wniosków
    ...owego dochodzenia?

    ***

    Fakt... w ciągłym rozpamiętywaniu trudno doszukać się logiki i najlepiej mu się nie poddawać...:)
    Pozdrówka cieplutkie z życzeniami miłego, spokojnego wieczoru:)

    16:42

    OdpowiedzUsuń
  11. "Obserwatorze", nie skomentuję Twojego wpisu, bo nie jest skierowany do mnie. Mam tylko prośbę o wyrażanie swoich poglądów w sposób bardziej subtelny.

    16:46

    OdpowiedzUsuń
  12. I w podzięce dla Jędrusia, autora fotek - prześliczne pejzaże z muzyką:

    Zimowe krajobrazy

    http://www.youtube.com/watch?v=RN-reufyN80

    ... czyżbyś Jędruś utonął w jakiejś zaspie? Daj znać to Cię odkopiemy...:)
    Serdeczności wieczorne dla Fotoreportera w terenie.:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam na wieczorny koncert:)

    Muzykoterapia "CPN (Stacja benzynowa)" z albumu "Piosenki Izy" 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=WFuZP6wjG4w&feature=related
    * * *

    MUZYKOTERAPIA Komedia

    http://www.youtube.com/watch?v=78e-ajJ1W7E&feature=related
    * * *

    Muzykoterapia - Dym

    http://www.youtube.com/watch?v=toQdK2agueg&feature=related

    Miłego słuchania:)*

    18:46

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izko za muzykoterapię, szczególnie szczypta jazzu działa niezwykle relaksująco...:)*

      A ja wejdę w trochę refleksyjny nastrój do Piwnicy...
      Piwnica pod Baranami - Przychodzimy, odchodzimy

      http://www.youtube.com/watch?v=VX1tWkq_wOA

      RZYCHODZIMY, ODCHODZIMY (sł. J. Jęczmyk, muz. Z.Konieczny)

      Przychodzimy, odchodzimy
      leciuteńko na paluszkach
      Szczotkujemy wycieramy
      Buty nasze twarze nasze
      Żeby śladów nie zostawić
      Żeby śladów nie zostało
      Miasta nasze domy nasze
      Na uwięzi się kołyszą
      Tuż nad ziemią ledwo ledwo
      Jak wiatr mały to nie widać
      A jak wielki wiatr się zdarzy
      Wielka bieda puszczą cumy
      Zatrzepocą się zatańczą
      Miasta nasze domy nasze
      I polecą w stratosferę
      Przygarbionych w pustym polu
      Bez oparcia bez osłony
      Bez niteczki choćby coby
      Przytwierdzała nas do ziemi
      Wiatr nas porwie i poniesie
      Za kołnierze podniesione
      Porozrzuca gdzieś w przestrzeni
      Nam to nic przeczekamy
      A jak skończy jak ucichnie
      To wstaniemy otrzepiemy
      klapy nasze rączki nasze
      Żeby śladu nie zostało
      Od początku zbudujemy
      Miasta nasze domy nasze
      Sprzęty nasze lampy nasze
      Żeby wiatr miał czym kołysać
      ***

      ... tak mnie wieczornie "najszło" na piwniczne wspominki...:)

      Usuń
    2. Piwnica pod Baranami .Proszę bardzo:)

      Duet miłosny pchły i słonia - Anna Szałapak i Zbigniew Preisner - Piwnica pod Baranami

      http://www.youtube.com/watch?v=R0cGAL8xdmI&feature=related

      :)*

      19:32

      Usuń
  14. Gdy wiatr za oknem wieje,
    nagina stare drzewa.
    Humorek mam do dupy,
    i się na wszystkich gniewam.

    Markotny jestem wtedy,
    i nic mnie nie ucieszy.
    Sam Benny Hill nie zdoła,
    w tych chwilach mnie rozśmieszyć.

    Do sklepu wtedy idę,
    a sklep jest niedaleko.
    Kupuję cały karton,
    w kartonie ptasie mleko.

    Zasiadam na fotelu,
    by chandrę swą ukoić.
    Akurat, leci filmik,
    a tytuł "Sami swoi"

    Lecz nadal humor mam zły,
    i nadal muchy w nosie.
    Dopiero mi przechodzi,
    gdy dają film o Klossie.

    Choć film jest trochę stary,
    i nie jest on w colorze.
    To ja się dobrze bawię,
    nie jestem w złym humorze.

    Najgorzej to się czuję,
    (i nigdy Was nie skłamię).
    Jak leci w telewizji,
    reklama na reklamie.

    Ja abonament płacę,
    co miesiąc punktualnie.
    Gdy leci znów reklama,
    wyłączam chandrę zdalnie.

    Różniste są sposoby,
    na chandry oraz smutki.
    A wśród tych niezawodnych
    jest kieliszeczek wódki.

    Gdy chandra dalej trapi,
    i zwieszasz nos na kwintę.
    Gdy staniesz przed lusterkiem,
    zobaczysz, Kunta Kinte.:)

    Pozdrawiam mą Szefową,
    Jej chandra się nie ima.
    Posiada dobry humor,
    choć wkoło jeszcze zima.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór Jędruś...
    Bardzo dziękuję za świetny wierszyk ze znakomitymi jak zwykle skojarzeniami.
    Pozdrawiam Cię najserdeczniej, ale wybacz, nie mam nastroju na wierszowaną odpowiedź.

    Niektóre moje sprawy rozwinęły się w smutnym kierunku... dostałam wiadomość o śmierci członka rodziny (nie rodziców) i chwilowo muszę się jakoś z tym oswoić. Wybaczcie więc, że będę na razie mało pisała i proszę – Wy coś tu piszcie, żebym miała do czego wracać.
    A obiecuję, że wrócę najszybciej jak potrafię.

    Wszystkim dedykuję melodię na dobranoc

    Leszek Możdżer - Melodia Na Dobranoc

    http://www.youtube.com/watch?v=3r8v00rher4&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi*** pogodnych snów....***

    21:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnej nocy Ewuniu:)*
      Jestem z Tobą:)

      Amazing Grace - Faith Hill & Henryk Żychowski

      http://www.youtube.com/watch?v=cxl287y37zg&feature=youtu.be

      Dobranoc Ogrodnicy. Do jutra....:)

      21:29

      Usuń
    2. Ewuniu*:)

      Pewnego dnia pojawia się smutek
      Nieproszony przez nikogo
      Oczy tracą swój blask
      Jak drzewa liście
      Wciąż jest kogoś brak
      Puste krzesło, miejsce przy stole
      Wspomnienia na starych fotografiach
      Pewnego dnia linia życia
      Tak nagle się przerwała

      Ewuniu*, chciałabym dodać Ci otuchy :)

      Usuń
  16. Witam wieczorkiem :) Poczytałam posadzone wiersze, muzyka musi poczekać na zainstalowanie Firefoxa, bo nie wiem jak się zachowa mój komputer.
    Ewuniu*,czy potrafimy odpętlić węzeł gordyjski jako taki, nie wspominając o chandrze ?;-))) W wydanym tomiku wierszy Kochać do połowy Alexander Czartoryski pisał:

    Myślę o Tobie ciepłolubnie,
    kiedy w zimowe popołudnie
    czas szybko biegnie do wieczora.
    Tak myślę dziś. Myślałam wczoraj.

    Myślę o Tobie wprost i wspak.
    Myślę o Tobie właśnie tak.
    Myślę o Tobie wspak i wprost
    przez mgłę i wodę, jak przez most,

    po którym biegną na spotkanie
    me wszystkie myśli i ... tęsknota.
    Pragnę i nie wiem, czy zostanie
    spełniona w sercu mym ochota.

    Pragnę, lecz nie wiem sama, jak
    spełnić. Spełnienia poznać smak.
    Przez chwilę choćby z Tobą być.
    Może mogłabym pełniej żyć?

    Tak myślę. W myśli się wpatruję.
    Nieraz już na tym się złapałam,
    że nie do końca wiem, co czuję.
    Może ja Ciebie... pokochałam?

    Cieszę się, że Wieszczem Ciebie ucieszyłam :)
    Pozdrawiam wieczornie, a gdybym nie mogła dobranocnie, to dobranocnie teraz też:)

    Wiesz ma tytuł Nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Zuziu... dziękuję. Przeczytaj mój wpis wyżej, a wszystko zrozumiesz...Wybacz, ale dzisiaj nic więcej nie jestem w stanie napisać.

      21:31

      Usuń
    2. Zuziu,dla Ciebie za piękne wiersze:)

      Michał Lorenc -WIECZÓR

      http://www.youtube.com/watch?v=_UEGTMrqHzk&feature=related

      :)*

      21:33

      Usuń
  17. Ewuniu* wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  18. ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱ ⊰♥⊱
    17 stycznia 2012

    Dzień dobry Ewuniu:)
    Witajcie Ogrodnicy:)

    NA KRAWĘDZI NOCY I DNIA.

    http://www.youtube.com/watch?v=IlrEVAI0_54

    Na krawędzi nocy i dnia,
    gdy ucichnie cały zgiełk,
    tyle bardzo ważnych spraw znów rozpłynie się we mgle.

    Na krawędzi nocy i dnia,
    proszę nie mów kim jest kto,
    pośród wyobrażeń zjaw,
    pragnę ciepła Twoich rąk.
    To nic,że noc się burzy
    i skraca dzień,
    kto się odwrócił,
    spróbuj więc znależć pierwszych rozmów sens,
    naszej mizernej prawdy strzec.
    .Tak jakby nie posiwiał nikt
    jakby nikt nie uronił łzy
    i choćby tylko kropli krwi
    od kolca rózy,jakby nikt.



    Na krawędzxi nocy i dnia
    zatrzymajmy się o krok,
    Tam światełko miga patrz
    przez latarni zbite szkło.

    Na krawędzi nocy i dnia
    więcej wiesz ,choć widzisz mniej,
    Milczysz,chociaż pewność masz,
    lepiej milcz i nie mów nie.

    To nic,że noc się właśnie mija z dniem,
    nie wszystko zgaśnie,spróbuj więc,
    odnależć tamtych rozmów sens,
    naszej mizernej prawdy strzec,
    tak jakby nie posiwiał nikt,
    jakby nikt nie uronił łzy
    i tylko jednej kropli krwi od kolca rózy.,jakby nic.

    Na krawędzi nocy i dnia
    niech przywyknie słuch i wzrok,
    by nas nie poraził brzask,
    nie ogłuszył dzwonów głos.

    Na krawędzi nocy i dnia
    już wyrażny słychać rytm
    jeszcze w cieniu Twoja twarz
    jeszcze chwila będzie świt.

    Pięknego dnia Kochani:)*

    8:52

    OdpowiedzUsuń
  19. I dla Tych ,których dopadły smuteczki wiersz Anny G.

    annaG

    Na smutki

    Kiedy czarna noc wchodzi przez okno,
    taszcząc z sobą niezmienną samotność,
    zapal lampę, by mrok w kąt przegonić,
    stary tomik poezji weź w dłonie.

    Zanurz duszę w wiosennych ogrodach,
    na zmartwienia najlepsza przyroda,
    raz przechadzka po swojskim chruśniaku,
    a raz miłość na polu, wśród maków.

    Zamknij oczy i płyń z morską bryzą,
    wyobraźnia uwalnia od zgryzot,
    wśród gwiazd możesz na chmurze żeglować,
    moc poezji ukryta jest w słowach.

    "Panna z mokrą głową" (1994) "Uśmiechnij się!"

    http://www.youtube.com/watch?v=MnXhSeAAGOs

    :)))*
    9:02

    OdpowiedzUsuń
  20. wierny czytelnik17 stycznia 2012 10:30

    Witaj Ewo.
    Witajcie goście Ewy.
    Ewo, niezależnie w jakim jesteś nastroju masz moje najcieplejsze myśli. Jestem zawsze z Tobą. Bardzo mi brakuje dzisiaj Twojego wiersza, ale to nie powód, żebym nie pozostawił dla Ciebie moich uczuć, życzliwości i kilku najcieplejszych słów. Tak mi jesteś bliska przez Swoją poezję.
    Sam nie umiem pisać wierszy, ale znalazłem dla Ciebie wiersz Adama Buryły:

    „niekiedy wystarczy”

    kilka słów
    powiedzianych przez telefon
    włożonych w kopertę
    wysłanych na adres
    kogoś kto samotność
    zna bardzo dokładnie
    na każdej drodze
    potyka się o nią

    czasami wystarczy
    kilka chwil skradzionych
    ciepło czyjejś dłoni
    pochwycone w biegu
    czyjś uśmiech znany
    wyłowiony w tłumie
    który wracał będzie
    nocą bezsenną
    kiedy gwiazdy płaczą

    do szczęścia trzeba
    tak bardzo niewiele
    wystarczy że będziesz
    na odległość ręki
    na głębokość wzroku
    na słyszalność serca
    wystarczy że słowa
    wyrosną jak mosty

    chyba najtrudniej
    spełnić marzenia
    te najbardziej proste

    Piszcie i dbajcie o ten piękny blog, niech Ona wie, że przy niej jesteśmy. Czy oprócz Izy i Zuzi nikt nie potrafi napisać dla Niej kilku słów?
    Pozdrawiam Ewę i jej gości.

    Dziwny jest ten czas. Napisałem o 10:30.

    OdpowiedzUsuń
  21. wierny czytelnik17 stycznia 2012 10:36

    Pomyliłem się co do imienia autora wiersza. Jest nim Wacław Buryła, za co przepraszam.
    Poprawiłem o 10:35.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.youtube.com/watch?v=I3gBWto3Bfo

      Usuń
  22. Jestem z Tobą, kiedy się weselisz,
    jestem z Tobą, kiedy masz łzy w oczach.
    Smutek się rozgościł pośród ptasich treli,
    i mnie również się dzisiaj udzielił.

    Oczy me zamglone, bo krzywda się stała,
    w gardle sucho jakoś, wręcz uwięzły słowa.
    Nie prędko się buzia będzie znowu śmiała,
    jakoś się pozbierasz i zaczniesz od nowa.

    Przyjm moje serdeczne wyrazy współczucia.
    Łączę się z Tobą w smutku i żalu.
    Pozdrawiam i ściskam....

    OdpowiedzUsuń
  23. ♥ AM 11:40:00 ♥

    ☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—☸ڿڰۣ-ڰۣ—

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzień dobry :)

    Pośród mroku i ciszy śmierć się błąka
    swoim tchnienie gasi niedopałki żyć
    grozą ścina skórę na karku
    biała twarz bezkrwisto pusta
    z cieniem smutku za przydzieloną rolę

    głowa skrywa swą chudość
    w czeluści czarnego kaptura
    biała koścista dłoń przecina nadgarstki
    tlącemu się jeszcze strapionemu sercu

    po pobladłej siwawej twarzy
    płynie rachityczna kropla cierpienia
    czy to jej czy moje
    czy to łza czy ulga?

    miń już ciszo wieczorna
    niewierna kochanko życia
    patrząca oczami błędnego upiora
    drżąca w chłodnym spojrzeniu lamp

    świt obudzi nas i tak swym chłodem
    wiejącym od białych całunów
    śmierć odejdzie z nocnym łupem
    choć teraz jej smutno i żal...

    Autor annaG śmierć.

    Ewuniu* nie ma słów na, które rozproszyłyby Ten smutek.

    OdpowiedzUsuń
  25. Farhad Besharati ♥ Secret Garden ♥

    http://www.youtube.com/watch?v=IJc6PfWaq9E

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 11:57:00 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję Kochani ,że zaglądacie do Ogródka pomimo nieobecności Ewuni:)*
    Ja zajrzę do Was za godzinkę.Muszę się uporać z węglem.Akurat mi przywieźli.
    Pozdrawiam Was cieplutko:)

    Kenny G - Forever in Love

    http://www.youtube.com/watch?v=405I_6uSZ-w&feature=related

    Proszę o weselsze strofy.Nie zasmucajmy Gospodyni:)
    12:23

    OdpowiedzUsuń
  27. Witajcie Kochani:)
    Bardzo Wam Wszystkim dziękuję za piękne wiersze, piosenki i ciepłe słowa; za te pozostawione w Ogródku i te w prywatnej korespondencji...
    Zaczynam już powoli wracać do siebie i do Ogródka. Życie toczy się dalej swoim normalnym torem, słońce wschodzi i zachodzi jak co dzień...
    Pewnie jutro już napiszę nowego wstępniaka.

    Najserdeczniej Wszystkich pozdrawiam.:)
    Jeszcze jestem trochę zajęta, ale po południu lub wieczorkiem na pewno zajrzę do Ogródka.
    Dobrego dnia, Mili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miła Ewo:)

      Jeśli nie wiesz, bo nie czujesz - to powiem:
      Jakakolwiek tragedia Ciebie dotknęła - jestem z Tobą. Przesyłam Ci prozą, bo w niej " mocniej " się czuję :
      Ciepło i wsparcie z głębi serca płynące:)
      Bez żadnych durnych podtekstów, zamiarów... Po prostu - szczerze!
      Jak : przyjaciel - Przyjaciółce!!!
      Pozdrawiam bardzo serdecznie
      Stanisław
      Cholera... te małe literki do furii mnie doprowadzają:( Czas najwyższy na okulary:)))

      Usuń
    2. Zauważyłem , że niektórzy teraz " ręcznie" godzinę wizyt w Ogrodzie wpisują. Zatem ja też:
      Jest teraz godzina: 17:59:)
      Stanisław

      Usuń
    3. Staszku:)
      Najserdeczniej dziękuję... wiem i czuję Twoje ciepło, serdeczność, życzliwość i bez zastrzeżeń wierzę w Twoją szczerość, Przyjacielu. Twój niezrównany, swoisty humor to świetna terapia dla Wszystkich.:)
      Pozdrawiam cieplutko i jestem Ci bardzo wdzięczna za wizytę...
      Okularki trzeba do tych literek obowiązkowo, a do tego anielskiej cierpliwości przy wpisaniu "normalnego" czasu i szarpaniu się z tym upartym bloggerem.:)))

      18:07

      Usuń
  28. Jak przywieźli Ci węgielek
    będziesz miała ciepła wiele.
    I w chałup[ie cieplej zaraz,
    można zrobić bara - bara.

    Bałwan to ma trochę gorzej,
    marznie, bo zimno na dworze.
    Ciepła on zwykle nie lubi,
    ciepło może go wręcz zgubić.

    Węgiel zniósł do domu teść,
    też chce ciepłą strawę zjeść.
    Lecz ciepłotę trudno znieść,
    jak masz już trzydzieści sześć.

    Zaprzestanę tych docinków,
    i w nawiasie chętnie podam.
    Najgorętsza jest ze wszystkich,
    chyba wokalistka - Doda.

    Pozdrawiam serdecznie Izuniu...Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znosiłam węgiel aż do tej pory
      a Tobie Jędruś w głowie amory.
      Gdybyś tak przeniósł pół tony na raz
      Nie myślał byś już o bara bara.

      Ale Ci więcej już nic nie powiem
      bo mnie Szefowa zdzieli po głowie.
      Na takie rymy Ewcia się zżyma
      O jejku,widzę ścierkę w ręku trzyma:)))

      Odpozdrawiam Jędrusiu:)))

      16:20

      Usuń
    2. Izko:)
      Bardzo zgrabny wierszyk, gratuluję.:)*
      Widzisz, niektórym wena przychodzi dopiero po pół litra, a Tobie wystarczy tylko pół tony..,;-)

      Ścierka opadła, delete się wzruszył,
      gdy Iza z Jędrkiem siurpryzy czyni,
      nie będę robić żadnych retuszy,
      węgiel zniesiony, śpi sobie w skrzyni.

      Diabełki w piecu napalą zaraz,
      zadyma będzie, że nie daj Boże,
      Doda na Jędrka już się napala,
      On na nią również wcale nie gorzej:)

      Serdeczności wieczorne dla moich poetów.:)

      Usuń
    3. ... zszokowałam się o 17:53... ;-)

      Usuń
  29. Ewuniu, trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morwo. Wracam do normy, bo życia nie da się ominąć i trzeba go brać takim, jakie jest - z dobrodziejstwem wcale nie łatwego inwentarza...

      Pozdrawiam serdecznie.:)

      17:52

      Usuń
  30. Lionel Richie - ✿ Hello ✿

    http://youtu.be/JH8gvhl4rH8

    Pozdrawiam wieczorowo.:)

    ♫ PM 17: 25: 00 ♫

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dziękuję, Jędruś...

      Lionel Richie - Say you, Say me

      http://www.youtube.com/watch?v=cHxTFeReT-g&feature=related

      17:58

      Usuń
  31. Dorota Osińska - Pogoda ducha

    http://www.youtube.com/watch?v=bufpoEVIEO0

    ♥ ♥ ♥

    Dorota Osińska - Z duszą na ramieniu

    http://www.youtube.com/watch?v=PA9qOHrCW_c&feature=related

    ♥ ♥ ♥

    Chmury nad głową~Dorota Osińska

    http://www.youtube.com/watch?v=4sKgC9d4ZOY&feature=related

    Przyjemnego słuchania:)
    Pozdrawiam wieczorowo:)

    17:29

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izko:)
      Dziękuję za koncert Doroty Osińskiej, świetna terapia i relaks...:)*
      Pozwolisz, że dodam jeszcze jedną piosenkę, którą trzeba sobie zapamiętać i nucić na co dzień:

      Dorota Osińska - Prognoza na jutro

      http://www.youtube.com/watch?v=IIynCVbQKBA&feature=related

      "Prognoza na jutro"

      Czekamy na słońce, na wyż
      na cokolwiek co życie ociepli, rozjaśni
      tymczasem za oknem szarugi, zawieje
      i smutek spełnionych baśni.
      Prognozy na jutro, pojutrze, dalej
      są nieco oględnie dość średnie
      znów będą zadymy i fronty niżowe,
      poza tym dość głupio i biednie.

      Ref: Pogodę trzeba mieć w sobie
      prywatną pogodę wewnętrzną
      i włączać ją w sobie jak światło,
      gdy chmury i bzdury się piętrzą.
      Uśmiechnij się gdzieś tam w środku
      i wymuś na sobie optymizm
      i poczuj jak nagle moc złudną traci
      meteo determinizm.

      Są dni, że aż nie chce się wyjść spod pierzyny,
      by spotkać się z aurą i resztą
      nastawiasz radyjko, lecz słuchać się nie da,
      bo w mediach jak zwykle złowieszczą.
      Nie sięgaj po flakon z lekarstwem na nerwy
      prozaku nie łykaj i bromu
      znasz przecież ten refren i zanuć go sobie
      nim rano przekroczysz próg domu.
      :)*

      18:13

      Usuń
    2. Ewuniu.znalazłam dla Ciebie jeszcze jedną prześliczną piosenkę:)

      Dorota Osińska, Alicja Majewska "Patrzyło na to wielu"

      http://www.youtube.com/watch?v=Sr9ab6Zwq4w&feature=related

      Księżyc od snu zarumieniony
      Wydobył z czerni grzebień gór
      Chwilę na grani stał zmęczony
      Nim pożeglował w stronę chmur
      Tam się wysrebrzył nad żlebami
      Żeby na granatowy spłynąć las
      I śnieg roztańczył się iskrami
      Aż w pół oddechu zamarł czas

      Patrzyło na to wielu , niewielu zobaczyło,
      Bo żeby dojrzeć cuda trzeba mieć w sobie miłość
      Bo żeby dostrzec piękno i umieć się nim wzruszyć
      Pięć zmysłów to za mało , do tego trzeba duszy

      Właśnie przed chwilą wyszli z kina
      By wtopić się w śródmiejski gwar
      Zwyczajni chłopak i dziewczyna
      Tylko bił od nich taki żar
      Że tłum przechodniów auta domy
      Zniknęły w purpurowej mgle
      A oni stali z dłonią w dłoni
      Niezwykle ładni na tym tle

      Patrzyło na to wielu , niewielu zobaczyło,
      Bo żeby dojrzeć cuda trzeba mieć w sobie miłość
      Bo żeby dostrzec piękno i umieć się nim wzruszyć
      Pięć zmysłów to za mało , do tego trzeba duszy

      :)*

      18:35

      Usuń
    3. Dziękuję Izko...:)*
      Oczyma duszy można wiele więcej zobaczyć niż wszystkimi zmysłami naraz...

      Dla Ciebie w rewanżu:

      Chmury nad głową~Dorota Osińska

      http://www.youtube.com/watch?v=4sKgC9d4ZOY&feature=related

      :)*

      Usuń
  32. Witam wieczornie:) Ku rozweseleniu, na życzenie Izki, ale nie wiem, czy na życzenie Ewuni* też, Wspomnienie autorka Aurelia.

    Zakochałam się
    w roziskrzonym spojrzeniu
    oczu twoich,
    wtulona w ramiona kochane
    zastygłam w bezruchu
    pozwalając kołysać się
    wibrującym tonom
    głosu,
    przylgnęłam do ciebie
    wychodząc naprzeciw
    naszym doznaniom,
    z trzepoczącym niczym ptak
    sercem na dłoni
    ku tobie
    ku naszemu życiu.

    Z wieczornymi pozdrowieniami :)

    22,01

    OdpowiedzUsuń
  33. Jasiek pewnie zapracowany.Ewunia przysnęła a ja Wam mówię dobranoc Kochani:)

    Poezja Śpiewana - Dorota Osińska - "Łódeczki"

    http://www.youtube.com/watch?v=0ZslYt3UXfA&feature=related

    Puszczajcie łódeczki swych marzeń....
    Pa ...do jutra pod ośnieżoną wierzbą:)*

    22:13

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobranoc Izka :)))

    Podpowiedz, jak i co zainstalować, aby móc odsłuchać piosenki,instaluję, ale to jest niby :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu otwierasz nowe okno.Kopiujesz link i wklejasz.
      Naciskasz Enter.Nic nie trzeba instalować.

      Usuń
    2. Dziękuję Zuziu za dzisiejszą poezję i ciepłe słowa...
      dobranoc... wierzba na jutro będzie na pewno odśnieżona. Miłych snów.:)
      A ja się właśnie przebudziłam i za chwilkę będzie dobranocka, sorry...:)
      22:27

      Usuń
    3. Dzięki Izka, będę ćwiczyć;-)))

      Usuń
    4. Dobranoc Ewuniu*:)

      Jeszcze trochę popracuję, więc będę mogła poczytać, pa :)

      Usuń
  35. ⊰♥⊱D⊰♥⊱O⊰♥⊱B⊰♥⊱R⊰♥⊱A⊰♥⊱N⊰♥⊱O⊰♥⊱C⊰♥⊱

    Pa...do jutrzejszego spotkania:)

    PM* 22:32:00

    OdpowiedzUsuń
  36. I już przychodzę ze swoją dobranocką... Jaśko pewnie jeszcze pracuje - pozdrówka cieplutkie dla Ciebie...:)*
    ... Izce za łódeczki marzeń piękne dzięki:)*
    Wieczór jest mroźny i cichy, wszystko już zasnęło pod gęstniejącą pierzynką śniegu...
    Moja dobranocka będzie dziś z ciepłym i romantycznym wierszem Wisławy Szymborskie... z motylem na śniegu:

    Wisława Szymborska

    Zakochani

    Jest tam tak cicho, że słyszymy
    piosenkę zaśpiewaną wczoraj:
    "Ty pójdziesz górą, a ja doliną..."
    Chociaż słyszymy - nie wierzymy.

    Nasz uśmiech nie jest maską smutku,
    a dobroć nie jest wyrzeczeniem.
    I nawet więcej, niż są warci,
    niekochających żałujemy.

    Tacyśmy zadziwieni sobą,
    że cóż nas bardziej zdziwić może?
    Ani tęcza w nocy.
    Ani motyl na śniegu.

    A kiedy zasypiamy,
    We śnie widzimy rozstanie.
    Ale to dobry sen,
    ale to dobry sen,
    bo się budzimy z niego.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** snów pełnych marzeń:)***

    ... i za chwilkę kołysanka...

    22:37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a oto kołysanka z muzyką Preisnera:

      MELODIA NA DOBRANOC - Zbigniew Preisner

      http://www.youtube.com/watch?v=WMVy79msmgQ&feature=related

      ... z bardzo romantycznym klipem...
      Pa... do jutra:)*

      Usuń
    2. ... kołysanka zaczęła grać 22:42...

      Usuń
    3. Nie wiem co powiedzieć: dobranoc, czy dzień dobry?
      Ale może zacznijmy nowy dzień z Julkiem Tuwimem -


      ♥♥♥ Jesteś znowu ♥♥♥

      Jesteś znowu! Mój Boże! Jak mi serce bije!
      Jak mi się wzrok owiośnił! Jak świat rozradował!
      Tylem nocy Cię w snach, nazbyt krótkich, całował!
      Tylem dni dzień ten tęsknił, co przyszedł i żyje!

      I jest! O teraz właśnie! Jest ten dzień powrotny,
      Wypłakany, kochany nowy dzień spotkania.
      Dzień wszystkiej mej nadziei, całego czekania,
      Gdym Cię piastował w sercu, stęskniony, samotny!

      I jakże to wypowiem? I jakiemu słowu
      Powierzę ową radość, drżącą, niespodzianą,
      Że obudzę się jutro z duszą rozkochaną,
      Z uśmiechem szczęścia w ustach: "Jesteś! jesteś znowu!"

      ♥♥♥

      Już bez muzyki coby Was nie pobudzić, Ja teraz dopiero do wyreczka. Miłego ...:)***

      Jest h 2:17 naszego czasu.:)*

      Usuń
    4. Dzień dobry... gdy się z Julianem zaczyna... dziękuję Jasieńku:)***

      8:22...

      Usuń
  37. Alicja Majewska - Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Krajobrazy Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    http://youtu.be/gZ5oRh1L7Bo

    Pozdrawiam popołudniowo....:)

    OdpowiedzUsuń