Powered By Blogger

niedziela, 22 stycznia 2012

Zimową nocą








(fotki Andrzeja)

Zimową nocą

W takiej śnieżnej ciszy nie drży nawet gałąź,
mróz kruszy diamenty skrzypiąc pod świerkami,
w klawiaturę nieba gwiazdy uderzają,
w poświacie latarni, miękkiej, jak aksamit.

Noc bierze w objęcia najsłodsze marzenia,
wszystkie troski milkną w ciemnych drzew koronie,
lampionami marzeń smutki opromienia,
ślady dnia, co minął, dawno już uśpione.

Zasypiają ptaki, koty i kałuże,
księżyc gra nokturny na strunie najcieńszej,
w senny woal skryte godziny na dłużej,
tylko nie chcą zasnąć uczucia i wiersze.

35 komentarzy:

  1. Witaj, Ewa.ładny wiersz a zdjęciami Andrzeja jestem oczarowana. Andrzejku,Ty mieszkasz w krainie baśni:-) Miłej niedzieli, Ogrodnicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dano:)
      Dziękuję za miłe słowa. Kraina baśni jest wszędzie, jeśli zechcesz ją zobaczyć w przyrodzie. I nie trzeba daleko podróżować, wystarczy mała ścieżka w polu między krzakami tarnin, ośnieżony las, zamarznięty sopel na gałązce w blasku latarni... Na pewno masz niedaleko domu...:)
      Na dobry dzień mam dla Ciebie baśń zimową:

      Stanisław Moniuszko - „Bajka" /Opowieść zimowa (Conte d'hiver)/

      http://www.youtube.com/watch?v=vt_7h-MCIew

      ... z pięknymi pejzażami na teledysku.:)

      Pozdrawiam ciepło, udanej niedzieli.:)

      9:52

      Usuń
    2. Piękna zimowa noc...

      POZDRAWIAM SERDECZNIE !

      Usuń
    3. Witam serdecznie Panie Januszu:)
      Dziękuję za miłą wizytą i ciepłe słowa. Jestem urzeczona Pana poezją, niezwykle do mnie przemawia. Znalazłam ją na goldenline; szukam w innych miejscach... Chylę czoła przed Pana kunsztem poetyckim. Teraz wiem, że ma Pan blog...:)
      Najserdeczniej pozdrawiam!

      Poniedziałek, 23.01.12 godz. 8:33

      Usuń
  2. Witajcie Kochani:)
    Jędruś bajkowa sceneria na Twoich zdjęciach:)
    Ewuniu Na Twoje piękne rymy odpowiem Leśmianem:)

    Leśmian Bolesław

    Noc zimowa

    Skrzeń tajemnica,
    Rozzłoceń mus!
    We mgle księżyca
    Jarzy się mróz!

    Okruchy śniegu
    Siecią swych fal
    Zasnuły w biegu
    Bezbronną dal.

    Gmatwając loty,
    Tamując dech -
    Obsiadły płoty,
    Jak siwy mech.

    Do szyb się garną,
    Jak białe ćmy,
    Tchnąc w izbę parną:
    "To - my! To - my!"

    Z karczmy, w zakrzepły
    Rozwartej świat,
    Dym bucha ciepły
    I blask, i czad!

    Zaprzepaszczony
    W ciemni bez dróg -
    Drzewom przez szrony
    Złoci się - Bóg.

    Sad wśród topieli
    Śniegowych głusz
    W śmierci się bieli
    Bez róż - bez zórz!

    W swej pysze pawiej,
    Łez tłumiąc znój,
    Wśród śnieżnych zawiej
    Sen kroczy mój...

    Co do kotów to nie wszystkie śpią.Niektóre już poczuły wiosnę:)))
    Słonecznej niedzieli moi Mili:)*

    9:15

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      Powiem Ci, że gdzieś tam na dole, na skwerku pod moim blokiem, jakiś stęskniony kocurek też dzisiaj wymiaukiwał swoje nocne serenady.:)
      A zimową noc blaskiem świecy ogrzał Borys Pasternak:

      Borys Pasternak

      Zimowa noc

      Wszędzie nawiało śniegu moc,
      Zamieć szalała;
      świeca gorzała całą noc,
      świeca gorzała.

      Jak latem w ogień lecą ćmy,
      Zginąć gotowe,
      Do ram okiennych z wiatrem szły
      Płatki śniegowe.

      Kółka się z nich sklejały tam,
      A czasem strzała;
      Świeca gorzała tutaj nam,
      Świeca gorzała.

      I rzucał cienie światła krąg
      Na wszystkie strony,
      Splecionych nóg, splecionych rąk,
      Losów splecionych.

      Zsunięte z nóg stuknęły dwa
      Małe trzewiczki,
      Padła woskowa świecy łza
      Na skraj spódniczki.

      I śnieżna mgła okryła nas
      Siwa i biała;
      Świeca gorzała cały czas,
      Świeca gorzała.

      Na świecę zimny przeciąg wiał
      I uczuć żary,
      Jakby skrzyżować anioł chciał,
      Skrzydeł sztandary.

      Zamieć szalała zimy tej –
      I w tym rzecz cała;
      Świeca gorzała w izbie mej,
      Świeca gorzała.

      tłum. Andrzej Lewandowski

      ... i wcale się nie dziwię Twoim kotom, jeśli posłuchały wczorajszego nocnego koncertu z Ogródka...:))
      U mnie pada deszcz ze śniegiem, ale Tobie życzę pogodnego dnia.:)*

      10:03

      Usuń
    2. Ewuniu u Ciebie śnieżna bajka a u mnie deszcz...

      Preludium deszczowe

      http://www.youtube.com/watch?v=qn1ybsv-0ic&feature=related

      Dobrze,że nie muszę nigdzie wychodzić:)

      10:22

      Usuń
    3. To posłuchaj przynajmniej zimowej, ale bardzo przytulnej piosenki:

      "Na całej połaci śnieg" Anna Maria Jopek i Jeremi Przybora

      http://www.youtube.com/watch?v=yPCr8TkCa1E

      Na całej połaci - śnieg.
      W przeróżnej postaci - śnieg.
      Na siostry i braci
      Zimowy plakacik - śnieg... śnieg.

      Na naszą równinę - śnieg.
      Na każdą mieścinę - śnieg.
      Na tłoczek przed kinem
      Na ładną dziewczynę - śnieg... śnieg.

      Na pociąg do Jasła
      Na wzmiankę, że zgasła
      Na zdarte dwa hasła,
      Na dobre pobudki,
      Na gorsze ich skutki...
      Na puste ogródki,
      Na dzionek za krótki...

      Na w sinej mgle dale - śnieg.
      Na kocham cię stale! - śnieg.
      Na żale, że wcale i na - tak dalej - tak dalej
      Tak dalej - tak dalej
      Tak dalej - tak dalej - śnieg
      :)*

      Troszkę się kręcę po domu, odrabiając porządkowe zaległości. Mimo lekko zmrożonego deszczu ze śniegiem, mam jednak ochotę na jakiś nieduży spacer...:)

      10:57

      Usuń
    4. Ewuniu,ja jednak wolę zieleń.Myślę,że Ty też.
      Zapraszam na spacer:)

      " Wpisana w Ciebie... " śpiewa Joanna Lewandowska

      http://www.youtube.com/watch?v=DAkyPw1E3jw&feature=player_embedded#!

      Miłego popołudnia:)*
      15:32

      Usuń
    5. Nie wiem, kto by nie wolał, dziękuję...:)
      To chyba raczej spacer po duszy? I do tego z cieniem...
      A jeśli już z cieniem - uwielbiam tę piosenkę Jacka Kaczmarskiego:

      Jacek Kaczmarski - Wędrówka Z Cieniem

      http://www.youtube.com/watch?v=Enq5EHFq3T4

      Po ulic mokrym ciemnym tle,
      Pod prószącymi latarniami,
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Dawno nie było nam tak źle-
      Zostaliśmy zupełnie sami.
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Ja się zawiodłem, cień zawiódł się -
      Tak jest już z tymi dziewczynami!
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Ja mówię: z jej kaprysów drwię,
      Nie będzie kierowała nami!
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Był czas gdy cień mój cieszył się -
      Jak ona mnie - jej cień go mamił...
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      A teraz mówi: z żalu kpię!
      Lecz dobrze wiem że mówiąc - kłamie,
      Więc wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Tak pocieszamy wzajem się
      Idąc długimi ulicami...
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami.
      ***

      ... a przy takich romantycznych latarniach, jak na Jędrusia fotkach cienie mogą być szczególnie urocze... :)*

      18:11

      Usuń
  3. Bry :)*

    W nocnej scenerii, którą zafundowali nam Ewa i Andrzej
    brakuje tylko niebieskiej kawy.:)

    Chris Rea - The Blue Cafe...

    http://www.youtube.com/watch?v=7pYwZQDQEb4

    Miłej niedzieli pod padającymi śnieżynkami :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jaśku:)*
      "Twoja" niebieska kafejka jest przeurocza, poranna kawa wybornie w niej smakuje pod padającymi śnieżynkami...:)
      W tych błękitach niech się cicho snuje zimowy song:

      Chris Rea - Winter Song (1991)

      http://www.youtube.com/watch?v=ym0lAM74qVI&feature=related

      ... prawda, że mimo wszystko bardzo cieplutki.?:)

      Śnieżynki u mnie trochę przemokły... mimo to, pięknej niedzieli Ci życzę :)*

      10:15

      Usuń
    2. ...to może troszkę o śniegu...

      Kenny Rogers - Somewhere my love - Gdzieś moja miłość.

      http://www.youtube.com/watch?v=0woX3ehLVoQ

      Gdziekolwiek moja miłość
      będzie śpiewać piosenkę
      chociaż śnieg pokrywa nadzieję.
      Źródło gdziekolwiek wzgórza
      zakwitają w zieleni i złocie
      są tam wszystkie sny
      które twoje serce może trzymać.
      Pewnego dnia spotkamy się ponownie,
      moja miłości
      Pewnego dnia gdziekolwiek
      Źródło przerwie po drugiej stronie
      przyjdziesz do mnie
      od tak dawna ciepły jak wiatr,
      miękki jak pocałunek śniegu.
      aż następnie moja słodycz,
      pomyśli o mnie teraz i wówczas
      bóg przyśpieszy mą miłość
      aż będziesz moja ponownie
      pomyśli o mnie teraz i wówczas
      bóg przyśpieszy moją miłość,
      aż znowu będziesz moja.

      Sorry tłumaczenie troszkę kulawe :)*

      Usuń
    3. Taki cudny śnieg i do tego w rytmie walca... jak najbardziej...:)
      ... po takim walcu można już tylko powiedzieć...

      Kenny Rogers - I Can't Unlove You/Nie mogę nie kochać Ciebie

      http://www.tekstowo.pl/piosenka,kenny_rogers,i_can_t_unlove_you.html


      "Nie mógłbym nie pokochać ciebie"

      Pocztówki i listy
      obrazy powstałe na zawsze
      będące zapakowanymi
      i wyrzuconymi daleko
      Nick-Nacs, pamiątki
      w godzinach popołudniowych
      oni stąd odeszli
      ich ślady nie pojawiły się na zewnątrz
      co to oznacza dla mnie nigdy nie będąc zastąpionym

      Nie mogę nie myśleć o tobie
      nie mogę nie czuć twego dotyku
      nie mogę nie słyszeć wszystkich słów
      nie wymawiaj wszystkich tych rzeczy które tak wiele znaczyły
      chciałbym móc nie pamiętać wszystkiego
      co moje serce przeszło
      dowiedziałem się co jest niemożliwe do zrobienia
      oh, nie używaj tego
      nie mogę nie kochać ciebie

      W tym tańcu starych piosenek
      podobnym do czasu który trwa w nieskończoność
      sądzę że mógłbym nauczyć się tego samego
      mógłbym obudzić się bez ciebie
      bez tych dwóch ramion nie obejmujących cię
      powiedz to sobie w taki sposób
      nie ma znaczenia jak próbujesz
      niektórych rzeczy nie zmienisz.

      Chciałbym móc nie pamiętać
      wszystkiego co moje serce przeszło
      dowiedziałem co jest niemożliwe do zrobienia
      nie użyję tego
      nie mogę nie kochać ciebie

      To tłumaczenie również niespecjalne, sorry... :)*

      16:45

      Usuń
  4. Od pewnego czasu,
    tropię ci dzięcioła.
    Ale jest sprytniejszy,
    - i chyba nie zdołam.

    Chciałem go na sesję,
    zaprosić, wieczorem.
    Ale mi odmówił,
    - leczy drzewa chore.

    Kuje, bo go słychać,
    drzewa leczy chore.
    Pójdę, znów do parku,
    wytropię wieczorem.

    Dzisiaj go tropiłem,
    ranna była pora.
    Kuł dziobem o korę,
    - aż wpadła w rezonans.

    Nie marnuje czasu,
    znosi zimy trudy.
    Pośród braci ptasiej
    - to jest Doktor Judym.

    Lecz nie mam pewności,
    czy wytropić zdołam.
    On jest mały spryciarz,
    - ja duży pierdoła.

    Pozdrawiam serdecznie.Udanej niedzieli.:)

    Deszcz (Rain) 3 - program poetycko-śpiewany

    http://youtu.be/2g0xzA0Pros

    PM - 12:12:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry/dobry wieczór Jędruś:)
      Mam nadzieję, że Twój dzięcioł nie kuje jeszcze w latarnię:)))
      Miałam w zeszłym roku niesamowitą przygodę w Białowieży. Obudził mnie od czwartej nad ranem donośny łomot w jakiś blaszany bębenek. Myślałam, że gdzieś się pali, czy coś... Okazało się, że latarnię, tuż koło okna mojej kwatery (przy lesie) upodobał sobie dzięcioł duży i donośnym bębnieniem w obudowę lampy odstraszał wszystkich potencjalnych rywali.:)
      A dźwięczało to mniej więcej tak, tylko mocno spotęgowane metalicznym dźwiękiem latarni:

      Dzięcioł w drzewo stuka...

      http://www.youtube.com/watch?v=g1lqvKR0gPU&feature=related

      ... o spaniu w tej sytuacji oczywiście nie było mowy...:))

      Fantastyczny ten spektakl z najpiękniejszymi tekstami Mistrza Konstantego i we wspaniałej obsadzie aktorskiej... bardzo dziękuję:)

      Tak się zasłuchałam w Gałczyńskiego, że proponuję Ci jeszcze pierwszą część tego spektaklu, do tego z piękną muzyką Szpilmana:

      Deszcz (Rain) 1 - program poetycko-śpiewany

      http://www.youtube.com/watch?v=ls3heUgUx98&feature=related

      Ja dzisiaj upolowałam kosa... udanych połowów na dzięcioła, pozdrawiam popołudniowo:))

      17:05

      Usuń
  5. Witajcie popołudniowo. Dzięki Andrzejku za tę perełkę, bardzo mi się spodobała. Miłego popołudnia, Ogrodnicy.
    Michał Bajor - "Chciałbym"

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=qUWBHYKgPDg&feature=related
    a tu jest link, przepraszam, jestem gapa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... Pięknego popołudnia Dano, z Aniołem Radości...

      Anioł Radości - Michał Bajor

      http://www.youtube.com/watch?v=8QiOSDHDvqA&feature=related

      ... z krainy wierszy i symfonii, z wrażeniem ulotności...:))

      17:12

      Usuń
  7. Nocą, w bezludnym parku Sandomierza
    Jędruś z aparatem alejki przemierza.
    Tutaj pstryknie
    i tam pstryknie.
    A wcale nie wygląda na nocy rycerza.

    :)))

    Pozdrawiam nadwornego fotografa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz fotograf z nadwiślańskiego sioła,
      usiłował nocą złowić dzięcioła.
      Latarnie sfotografował,
      bo dzięcioł się chował.
      Więc schadzkę z dzięciołem odwołał.

      :)))

      17:20

      Usuń
  8. Witajcie Kochani po obiadku:)
    Samba dla dokarmiających sikorki:)

    Samba Sikoreczka......Jerzy Filar

    http://www.youtube.com/watch?v=PbBF1BUGwy8

    Sympatycznego wieczoru.
    Zapraszam na kawusię:)*

    15:45

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.:) A skąd wiedziałaś, że pojechałam karmić sikorki? Uwielbiam sambę sikoreczkę... dzięki serdeczne:)*
      A ja całkiem spokojnie wypiję z Tobą trzecią kawę, przy dźwiękach piosenki zespołu "od sikoreczki"...:)

      "Za szybą" - Nasza Basia Kochana

      http://www.youtube.com/watch?v=szmh7SXv-lc&feature=related

      ... na dworze siąpi upiorna mżawka, brrr...
      A moje sikorki w ogrodzie rzuciły się na tłuste kulki z wtopionym ziarnem słonecznika ze zdwojonym apetytem... Cieplutkiego wieczoru:)*

      17:41

      Usuń
  9. Dla Adasia

    http://www.youtube.com/watch?v=0ev8xKCxuPM&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki, Ewa za muzyczne dedykacje, miłego wieczoru:-)W tej "upiornej mżawce" spacerowałam półtorej godziny, z przerwą u Rodziców na kawę i szarlotkę. "Nie ma jak u mamy ciepły piec, cichy kąt..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu masz rację Danusiu, nie ma jak u mamy...
      A na szarlotkę mam zawsze taki apetyt, jak sikorki na słoninkę.:) Na Twoje przemoknięcie najlepsza będzie ciepła piosenka:

      Magda Umer i Piotr Fronczewski - Spokój wieczoru

      http://www.youtube.com/watch?v=nVYLAZxnCqE&feature=related

      ... pozdrawiam w cieple wieczoru...:)

      20:45

      Usuń
  11. Dobry wieczór po małej przerwie:)
    Zmrok zimowy dawno już otulił świat... Za moimi oknami na przemian pada deszcz i śnieg, a na ulicach rozbłysły latarnie. Ich światło natchnęło niejednego poetę...:)

    Beata Obertyńska

    Miejskie latarnie

    Wiszą puste, wysokim
    półkolistym szeregiem,
    szklane krople na mrozie,
    szklane krople nad śniegiem...

    Park przewrócił sztachety
    w nieskalaną biel śniegu,
    park się w pręgi ukośne
    poliniował od brzegu.

    On latarni czy może
    one parku tu strzegą?
    Dość, że tak łokieć w łokieć
    maszerują po śniegu...
    ***

    ... nastrojowego wieczoru w ciepłym świetle latarni...:)*

    20:30

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i na zimową noc piękny nokturn Chopina - z baletem:

      Chopin - Nokturn.wmv

      http://www.youtube.com/watch?v=uutdPuGHJ1M&feature=related

      :)

      21:17

      Usuń
  12. Mija niedziela, pełna odpoczywania. Myślę, że czas już
    na tradycyjną ogródkową dobranockę. Dziś przypomnę wiersz
    Alexandra Czartoryskiego -


    "Ty i Ja"

    Codziennie z sobą rozmawiamy
    Codziennie źle jest nam z daleka
    Codziennie miłość rozwijamy
    Codziennie jedno ... drugie czeka.

    Może to lato piękne będzie
    Może wakacje, urlop może
    Może i kwiaty będą wszędzie
    Może i los nam dopomoże ...

    Jeszcze jest czerwiec nie w połowie
    Jeszcze na urlop poczekamy
    Jeszcze nam dzisiaj nikt nie powie
    Jeszcze do końca się nie znamy ...

    O czym będziemy mówić sobie?
    O czym od siebie się dowiemy?
    O czym mi powiesz, w której dobie?
    O czym marzymy, czego chcemy?

    Nie wiem, czy dużo to, czy mało
    Nie wiem, czy ufać nie potrzeba
    Nie wiem, czy to by wszystko dało
    Nie wiem, czy ci przychylam nieba ...

    Dużo wiem o tym, co pragniemy
    Dużo jest w sercu moim wiary
    Dużo miłości zabierzemy
    Dużo i więcej, niż świat stary.

    Wkrótce i niech by już się stało
    Wkrótce ci szepnę czułe słowa
    Wkrótce i wciąż mam cię za mało
    Wkrótce coś więcej, niż rozmowa.

    Ja będę twoim ukochanym
    Ja będę twoim i jedynie
    Ja będę twoim dobrze znanym
    Ja będę twoim ... to nie minie.

    Ty będziesz dla mnie w noc czerwcową
    Ty będziesz dla mnie mą jedyną
    Ty będziesz dla mnie zawsze nową
    Ty będziesz dla mnie mą dziewczyną.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto kochana:)*** - już czas na jasieczka przytulanie:)*** Pa, i do jutra.

    ...a kołysanką będzie - Bach's Air on G String - Aria na
    strunie G...

    http://www.youtube.com/watch?v=U7RYSQvrUrc&feature=related

    ...jak dzisiejsza nostalgiczna niedziela...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Jasieńku... to była nostalgiczna niedziela, ale też pełna ciepłej poezji i pięknej muzyki...:)*
      Skoro już Alexander Czartoryski zawitał do nas na dobranoc, to niech jeszcze chwilę pozostanie...

      Alexander Czartoryski

      Byś był

      Pragnę, byś przy mnie był , nim minie
      chwila w dniu każdym i godzinie.
      Pragnę, byś sercem był i duszy
      uczucie dawał, które wzruszy.

      Ja nie chcę słów twych o miłości.
      Uczucie w związku niech zagości
      tak, byśmy byli wciąż 'ku sobie' ...
      Tak ku mnie ty, jak ja ku tobie.

      Bo gdy uczucie będzie żywe,
      to życie nasze jest prawdziwe ...
      Ciągle kształtuje się w nim nowa
      wartość nam dwojgu. Twoje słowa

      i moja co dnia, żmudna praca
      radość i uśmiech niech przywraca
      i powoduje, że wciąż blisko
      do siebie mamy. I to wszystko.

      Może nie wszystko. Lecz niemało.
      I niech-by w końcu tak się stało,
      żebyś był zawsze ze mną, razem ...
      Czekam ... I żyję tym obrazem.

      Niekiedy sama z sobą gadam ...
      Tobie, nieśmiało, podpowiadam
      i liczę na to w mym pragnieniu,
      że będziesz ze mną. W tym wcieleniu.

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno kochany.:)*** - snów pięknych, gorących i pełnych nadziei... :)***

      ... i zaraz zabrzmi kołysanka...

      22:12

      Usuń
    2. ... kołysanka również z Janem Sebastianem:

      I. Bach: Sonata for viola i harfa na strunie G...

      http://www.youtube.com/watch?v=JEj5xXj3YAE&feature=related

      ... pa... do jutra... z tą muzyką już przytulam się do jasieczka...:)***

      22:27

      Usuń
  13. Dobrej nocy Kochani:)

    NABUCCO DE VERDI (Nana Mouskouri)

    http://www.youtube.com/watch?v=cdAERH_XkCQ

    Cieplutkich snów:)*

    22:17

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc Izuś... dziękuję za piękną arię... snów cudownych, jak muzyka...:)*
      22:31

      Usuń
  14. ♣۩D*۩♣O*۩♣B*۩♣R*۩♣A*۩♣N*۩♣O*۩♣C*۩♣

    ஜ22:58:00ஜ

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie....
    wzruszyłam się
    w ten dziwny zimowy wieczór...
    nie ma śniegu jest plusowo...
    hmmmmmmmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń