Powered By Blogger

środa, 4 stycznia 2012

Krokusowy sen


(fot. Andrzej)


(fot. Andrzej)


(fot. moja)

Krokusowy sen

Styczeń niedawno wszedł na estradę,
poranki toną w mgielnej szarudze,
kwiaty zasnęły wśród ciepłych marzeń,
na rychłą wiosnę nie mając złudzeń.

Co dzień mnie budzi zmęczona przestrzeń
deszczowych kropel sennym staccatem,
kwiaty zaś marzą wśród wiatru westchnień,
o jasnym słońcu wiosną i latem.

Śpią pod całunem zbutwiałych liści,
w ciszy zmarzniętych ranków i nocy...
Wiesz? Mnie się krokus liliowy przyśnił
i twojej ręki najczulszy dotyk.

89 komentarzy:

  1. Witam wczesnym rankiem, a może to jeszcze noc?:)
    Za oknem hula wietrzysko, 3 st. na termometrze, czy jest pochmurno? Nie wiem...
    Szybko ogrzewam się kawą i zaraz wyskakuję w zimny mrok. Teren czeka...

    Udanego dnia, choć z odrobiną słońca:)
    Do spotkania późnym popołudniem, też po ciemku...:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Andrzej pstryka ładne foto
    w Jego sercu- czyste złoto:-)
    Na gałęzi śliczny ptaszek,
    może przyfrunie pod daszek?
    Krokus swe płatki rozchyla,
    miła jest w Ogródku chwila,
    kiedy Ewy wiersze czytam
    z Ogrodnikami się witam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=giqifUJwsnQ
    Eleni - "Tylko w Twoich dłoniach..."

    OdpowiedzUsuń
  4. **********.•´°.¸¸.°ღ♥ღ°WITAM ღ♥ღ
    (¸¸.•´*`•»°.¸¸.°ღ♥- °CIEPLUTKO ღ♥ღ
    **********ஜ۩۞۩ஜ***DZIEŃ DOBRY***

    OdpowiedzUsuń
  5. Gábina Goldová - ※*※*※ Fámy jdou ※*※*※

    http://www.youtube.com/watch?v=wKJkine0bmA

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.youtube.com/watch?v=3Pyy1CojlLU
    Krokus ;)

    I tak bez związku - z tematem ;-)*
    http://www.youtube.com/watch?v=3Pyy1CojlLU

    Miłego dnia Wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  7. O, przepraszam ten link--->
    http://www.youtube.com/watch?v=-t5YzH2pDcY&feature=related
    ;)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Witajcie Ogrodnicy:)
    Ewuniu Tobie śnił się fioletowy krokus a ja mam kolorowe sny:)

    Karin Stanek - "ZIELONE SERCE"

    http://www.youtube.com/watch?v=aHKRegW4h8A&feature=player_embedded

    Nie ma kolorowych snów,
    To z Przekroju kilka słów
    I uwierzy w to, kto czytał.
    Żal, że jednak , mnie nie spytał...
    Żal, że nie zapytał mnie,
    Co ja widzę, kiedy śpię ?


    Do mnie przychodzą sny kolorowe...
    Sny pastelowe, piękne sny...
    Złote, błękitne, biało-różowe,
    W snach kolorowych jesteś Ty.


    Wiem każdej nocy, sny mi pozwolą,
    Widzieć zielone serca dwa.
    Kolor nadziei, ....piękny i kolor
    Ma Twoje serce w moich snach.

    Jeśli ktoś jest przeciw mnie,
    Ja wygrywam kiedy śpię,
    O północy senną marą
    Ich załatwiam snem na szaro...
    Lecz gdy kogoś lubię to
    W stu kolorach widzę go...

    Do mnie przychodzą sny kolorowe...
    Sny pastelowe, piękne sny...
    Złote, błękitne, biało-różowe,
    W snach kolorowych jesteś Ty

    Wiem ...każdej nocy, sny mi pozwolą,
    Widzieć zielone serca dwa....
    Kolor nadziei, piękny kolor
    Ma Twoje serce w moich snach...

    Jeśli ktoś jest przeciw mnie,
    Ja wygrywam kiedy śpię,
    O północy senną marą
    Ich załatwiam snem na szaro....
    Lecz gdy kogoś lubię to...
    W stu kolorach widzę go.

    Do mnie przychodzą sny kolorowe
    Sny pastelowe, piękne sny
    Złote, błękitne, biało-różowe,
    W snach kolorowych jesteś Ty.

    Wiem każdej nocy, sny mi pozwolą,
    Widzieć zielone serca dwa...
    Kolor nadziei, piękny i kolor!
    Ma Twoje serce w moich snach...
    Ma Twoje serce w moich snach...
    Ma Twoje serce w moich snach...

    Miłego dnia Kochani:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jędrusiu,ładne te Twoje zdjęcia:)

    "Ptak"-Julian Tuwim

    Na gałązce usiadł ptak,
    Zaszczebiotał, zatrzepotał,
    Ostry dziobek w piórka otarł,
    Rozkołysał cały krzak.

    Potem z świrem frunął w lot!
    A gałązka rozhuśtana
    Jeszcze drży uradowana,
    Że ją tak rozpląsał trzpiot.

    :))

    OdpowiedzUsuń
  10. wierny czytelnik4 stycznia 2012 11:15

    Witaj Ewo.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla Ciebie i czytelników bloga.
    Po dłuższej nieobecności melduję się w tym pięknym miejscu, nie przeczytawszy jeszcze całości. Powoli będę nadrabiał czytanie, a na razie zachwyciłem się Twoim dzisiejszym wierszem. Malujesz obraz uśpionej zimowo przyrody i krokusowego snu z czułym dotknięciem dłoni. Tak delikatnie, uczuciowo i kobieco, jak tylko Ty potrafisz. Szkoda, że nie ja Ci się śniłem ale dziękuję że mogłem przeczytać. Chciałbym tak jak w tym wierszu Rilkego, który Tobie dedykuję:

    Do Snu

    Chciałbym tak kogoś utulić
    i przy kimś siedzieć, gdzieś, hen...
    Chciałbym cię pieścić i lulić,
    z tobą iść ze snu w sen.
    Chciałbym jedynym być w tym domu,
    wiedzącym: mroźny był czas.
    I podsłuchiwać chciałbym po kryjomu
    i ciebie i świat i las. -
    Zegary wołają się z wieży
    i widać czas aż do dna.
    Na dole jeszcze obcy pan bieży
    i straszy obcego psa.
    A za tym cisza rośnie. Ogromnie
    na twoim składam oczy śnie;
    trzymają cię słodko i puszczą niepomnie,
    gdy w czarnej głębi coś tam drgnie.

    Maria Rainer Rilke

    Te zdjęcia dobrze podkreślają atmosferę Twojego snu.
    Pozdrawiam Ciebie i gości bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Wierny:)
    Miło Cię widzieć:)

    Banda Conmoción Ciaje

    http://www.youtube.com/watch?v=mHO68nyBLF0

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Roy Orbison - ♥ In Dreams ♥

    http://youtu.be/zbxsmcT7GOk

    Pozdrówka popołudniowe i uściski dla wszystkich...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://www.youtube.com/watch?v=Xh_1pYNabc0&feature=related
    Pozdrawiam cieplutko, miłego popołudnia:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Starym od dawna zwyczajem
    przekwita krokus przed majem.
    Te które tutaj widzimy,
    od wieków są fanem zimy.

    Po cichu, na ucho, powiem,
    kochali go Arabowie.
    A tacy na przykład Grecy,
    również się znali na rzeczy.

    Ten sekret mam z korca maku,
    komponent afrodyzjaków.
    Dotychczas ma owe zalety,
    że wznieca on w człeku podniety.

    Do potraw też używają,
    uszy się trzęsą jak zając.
    Takowe on ma zalety,
    że wzmaga on wilczy apetyt.

    A w górach to jeden turysta
    pogonił go kiedyś baca.
    Krokus jest pod ochroną,
    a on z krokusem chciał wracać.

    I dał mu baca nauczkę,
    posłuchaj niedobry ludku.
    Jak chcesz podziwiać krokusy,
    to posadź je sobie w ogródku.

    Ślę serdeczności dla Fanów i Gości....:)

    OdpowiedzUsuń
  15. LORA SZAFRAN - ♥ Uciekaj Moje Serce ♥ - (Seweryn Krajewski - Smooth Jazz-2007)

    http://youtu.be/cW-mOA1OhDs

    OdpowiedzUsuń
  16. Isla Grant - A Single Yellow Rose
    **-☆-*♥**❉**♥**❉*✱*♥*.*❉**♥**-☆-**✿*♥*※.
    http://youtu.be/XdaQp-LUuXM

    OdpowiedzUsuń
  17. Isla Grant - " Only Yesterday "

    http://youtu.be/hqSJ0B9_3iw

    OdpowiedzUsuń
  18. Raz Dwa Trzy - Pod niebem pełnym cudów

    http://youtu.be/rA1E3Ok1PvM

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam popołudniowo:)
    Udało mi się całkiem sprawnie wrócić z terenu mimo okropnej pogody, wichury i deszczu.
    A w Ogródku miło i przytulnie, dużo ciepła i muzyki, aż sobie z przyjemnością przysiądę:)
    Jeśli ktoś ma ochotę na kawę, to bardzo proszszę - już częstuję. Sama jestem już po trzech, bo dzień jest dzisiaj jak śnięta ryba...
    A kawę zamieszam nastrojową piosenką:

    Kawowa Piosenka - sł. Marcin Urban, muz. Ania Wiktorowicz
    http://www.youtube.com/watch?v=17UgnOdZMlM
    :)*

    ... już zaczynam robić obchód rabatek...:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Dano:)
    W podzięce za miłe, muzyczne powitanie poranka w Ogródku zagram Ci piosenkę o śnie, którą bardzo lubię, a myślę, że Tobie też się spodoba. Wprawdzie scenariusz osadzony jest maju, ale miło jest jej posłuchać również w styczniu..:)

    Maanam zimny maj.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=pQ8zjoyfWlM

    Pozdrawiam popołudniowo z zapachem kawy...:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzień dobry Jędruś:)
    Przede wszystkim bardzo Ci dziękuję, za prześliczne, jak marzenie, fotki do dzisiejszego wstępniaka:)
    Chciałam tylko Ogrodnikom wyjaśnić, bo widzę, że jakoś nikt Cię o to nie zapytał, że ten piękny ptak na drzewie to samiczka bażanta. Naprawdę trzeba dużo samozaparcia i podchodów, żeby tak dobrze uchwycić w obiektyw to cudo, śpiące na drzewie...:)
    No i wiersz o krokusach, do którego coś jeszcze dopowiem...

    W moim ogrodzie rosną krokusy,
    co roku w marcu mi zakwitają,
    ja zakochałam się w nich po uszy,
    mimo, że wcześnie odchodzą - w maju.

    Są przebiśniegi, przylaszczki słodkie,
    masa śnieżyczek i krąg stokrotek,
    ziarnopłon kusi żółtawym miodkiem,
    forsycja wabi złocistym okiem.

    Byle do wiosny, to już niedługo,
    choć śniegi mogą rabatki przykryć,
    krokus mi zapadł w serce na długo
    i nawet zimą mogę go wyśnić...:))

    Koszyczek popołudniowych serdeczności dla Fotoreportera w terenie:))
    Piosenki odsłuchuję systematycznie... a granie jest cudne...:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzień dobry Małpko:)
    Wpadłaś tematycznie w krokusy, a więc zapewne je lubisz... miło mi:) I piękna piosenka Drupiego do porannej kawy z włoskim klimatem, dzięki:)
    To utrzymajmy jeszcze ten klimat, z motywem rąk na końcu:

    Drupi - Piccola e fragile

    http://www.youtube.com/watch?v=HWAJHUdU9Oc&feature=related

    Ciepłego nastroju na popołudnie i wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Izko:)
    Kolorowe sny są najpiękniejsze, ale zapewniam Cię, że marzenia senne o krokusie i ... czułym dotyku też...:)
    W podzięce za Zielone serce mam dla Ciebie senny wiersz, ale bynajmniej nie nastrajający do snu:

    Jerzy Bazydło

    Zabiorę Cię w mój sen

    Tylko to zostało mi ,
    Pokochać moją samotność .
    Ty , choć tyle razy mówię Ci,
    Daleko jesteś, choć świecisz mi.

    Ty , przychodzisz do mnie we śnie,
    Ledwie zamykam oczy i jesteś.
    Zabiorę Cię w mój sen,
    Gdzie świeci słońce, nie pada deszcz.

    Jesteś ze mną Ty i Twój cień,
    Znikasz , gdy budzi się dzień.
    I tylko słowa w ciszy brzmią ,
    Jestem z Tobą i jestem Twą .

    Ty , przychodzisz do mnie we śnie,
    Zamykam oczy, dzięki że jesteś.
    Zabiorę Cię w mój sen,
    Gdzie świeci słońce, nie pada deszcz.

    ... pozdrawiam cieplutko...:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Wierny:)
    A wiesz? Wyglądałam Ciebie od kilku dni już z niepokojem, a dzisiaj sobie odetchnęłam...:)
    Bardzo dziękuję za wszystkie pochwały pod adresem wiersza; muszę Ci powiedzieć, że są dla mnie bardzo mobilizujące...
    Nie znałam tej perełki Rilkego, chociaż bardzo lubię jego poezję, znając ją tylko z przekładów (lepszych lub gorszych). Niestety, nie znam języka Goethego i mogę sobie tylko wyobrazić brzmienie i nastrój tych wierszy w oryginale.
    W rewanżu przyniosłam Ci gałązkę kwitnącej wiśni (we śnie):

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Gałązka wiśni

    Gdy ci się kiedyś przyśni
    na przykład gałązka wiśni,
    to wiedz,

    że to znaczy szczęście -
    bo wiśnia we śnie znaczy,
    że koniec twej rozpaczy
    i że będziesz szczęśliwy
    coraz częściej.

    Katarzyna miała wiele niepowodzeń,
    próbowała tak i tak,
    ale życie uciekało od niej co dzień -
    Katarzyno, to zły znak.
    Siostra miała chłopca z mandoliną,
    z mandoliną, z piosenką -
    do Katarzyny każdy mówił "Katarzyno",
    nigdy "Kasiu", "Kasieńko".

    Ale wiedz, że są cuda na świecie,
    nie zrozumiesz tego głową:
    w imieniny Katarzynie w sekrecie
    przysłał ktoś gałązkę wiśniową.
    Uśmiechnęła się w mieszkaniu samotnym,
    jakby ktoś ją przytulał,
    i wstawiła do wazonu pod oknem
    tę gałązkę, biedula.

    Gdy ci się kiedyś przyśni
    na przykład gałązka wiśni,
    to wiedz,

    że to znaczy szczęście -
    bo wiśnia we śnie znaczy,
    że koniec twej rozpaczy
    i że będziesz szczęśliwy
    coraz częściej.

    No i patrz, kiedy Gwiazdka przyszła,
    Katarzyna widzi zdumiona,
    że gałązka wiśniowa rozkwitła,
    jak różdżka Aarona.
    I rozkwitły czyjeś oczy nad Katarzyną,
    nad Kasią, Kasieńką,
    przyszedł do niej chłopiec z mandoliną
    i z małą piosenką:

    Gdy ci się kiedyś przyśni
    na przykład gałązka wiśni,
    to wiedz,
    że to znaczy szczęście -
    bo wiśnia we śnie znaczy,
    że koniec twej rozpaczy
    i że będziesz szczęśliwy
    coraz częściej.

    Pomyślności w Nowym Roku; serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję na częstsze Twoje wizyty w Ogródku:)

    OdpowiedzUsuń
  25. ... Jędruś, w podzięce za dyżur przedpołudniowy i muzę - jako, że zmierzch już zapadł - mam dla Ciebie piosenkę Diany Krall:

    Diana Krall - So Nice (From "Live In Rio")

    http://www.youtube.com/watch?v=LKaAS3ZxiKM&feature=relmfu

    :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobry wieczór Najmilsi :)

    Pęd życia tak mnie dzisiaj przytłoczył, że mogę tylko siedzieć przed monitorem, czytać, słuchać zapodanej muzyki i oddać się nicnierobieniu ;-)o myśleniu nie ma co myśleć ;-)))
    Jestem sercem w Ogródku :)))
    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Grażyna Szapołowska - Podrożą każda miłość jest..

    http://www.youtube.com/watch?v=e4tF5wGrx_g

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wieczór Zuzanko:)
    Gdy jeszcze raz zajrzysz w celu "myślenia o myśleniu", a serce zostawiłaś w Ogródku, zastaniesz dla siebie wiersz poety, podpisującego się Alex:

    Alex

    Sen

    Zapach snu na moim policzku ,
    Dotyk ręki pieszczącej me ciało ,
    Lustro Twej duszy ,
    W którym się przeglądam ,
    Nie chcę się budzić !
    Za dużo żądam ?

    Zanim odpłyniesz w słodki sen, może zdążę Cię jeszcze miło pozdrowić:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Ewuniu.Cieszę się,że zabierzesz mnie w Swój sen:)))*
    Ja mam dla Ciebie Annę Zajączkowską:)

    Anna Zajączkowska- senne marzenia.wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=nMtna2vnhn4

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. Ach, Jędruś, wiem, ze lubisz Grażynę Szapołowską...:) Posłuchaj, z jakim uczuciem i dramatyzmem śpiewa "Oczy czarne":

    Grażyna Szapołowska - Oczy czarne

    http://www.youtube.com/watch?v=py5_RWq1C4A&feature=related

    ...uściski wieczorne :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Izko, a do Ciebie niech dzisiaj przyjdzie dobry sen z Jonaszem Koftą:

    Jonasz Kofta

    Dobry sen

    Ładnie u ciebie
    Tyle książek
    Ty sam to wszystko czytasz?
    Jest to, co lubię
    "Mały książę"
    O! Jaka ładna płyta
    Leż, leż spokojnie
    Jutro wstaniesz
    Drobiazg
    Trzydzieści siedem dwa
    Zaraz opowiem Ci, kochanie
    Skąd przyszłam
    I kim jestem ja

    Ja jestem dobrym snem
    Życia mam tylko godzinę
    Będziesz pamiętał mnie
    Gdy minę
    Ja jestem dobrym snem
    W którym jest wszystko tak piękne
    Kochanie nie budź się
    Bo zniknę

    Tyle tu dymu
    Pokój tonie
    Otworzę zaraz okno
    A te koszule
    Na balkonie
    Na amen ci zamokną
    Leż, leż spokojnie
    Jutro wstaniesz
    Grypa
    Podgorączkowy dreszcz
    Mój czas się kończy
    Nie zostanę
    Nie mogę
    A dlaczego wiesz

    Ja jestem dobrym snem...

    Ja jestem dobrym snem
    Zasmucę cię i porzucę
    Dobranoc - tylko gdzie
    Schowałeś klucze?

    ... i nie zapomnij zostawić kluczy na wierzchu...:)*

    OdpowiedzUsuń
  32. Ewuniu,dziękuję.Piękny ten Kofta:)
    Ponieważ już wieczór to mam dla Ciebie Przypowieść o pięknie.Abyś miała tylko piękne sny:)*

    Przypowieść o pięknie

    Człowiek zawsze piękna szuka
    z poświęceniem i staraniem…
    czy natura to, czy sztuka
    gotów wiele dać jest za nie.

    Aby pięknem cieszyć oko
    albo ucho - iść potrafi
    gdzieś daleko, lub wysoko,
    aż na piękno wreszcie trafi.

    Lecz to jest dla niego mało!
    Szuka nowych doznań źródeł,
    gotów przejść jest ziemię całą
    by się znów zachwycić cudem.

    Lecz gdy tym poszukiwaniem
    zmęczy się już ponad siły,
    z bólem w krzyżach gdzieś przystanie
    i… przypomni dom swój miły.

    A gdy wróci tam, skąd wyszedł
    widząc miejsce to - uklęknie
    i wyszepce w nieba ciszę:
    Boże! Jakże tu jest pięknie!

    Przypowieść o Pięknie - sł. M. Urban, muz. A. Wiktorowicz

    http://www.youtube.com/watch?v=z86zqaJLPKA&feature=related

    Tylko jeszcze nie zasypiaj:)))*

    OdpowiedzUsuń
  33. Izko, jeszcze do spania mi daleko, a ta cudna piosenka mnie zachwyciła...:)*
    Zagram Ci o ładnej miłości, tak a'propos dotyku rąk...

    Ładna Miłość - sł. M. Urban, muz. A. Wiktorowicz

    http://www.youtube.com/watch?v=uvKsh5FfHHs&feature=related

    Jakoś do tej pory nie odkryłam ani tej wykonawczyni, ani autora tych poetyckich tekstów... dzięki :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Ewuniu a posłuchaj tego:)

    "Obiecaj..." sł. Marcin Urban, muz. Ania Wiktorowicz

    http://www.youtube.com/watch?v=VLX8ZsjaT24&feature=related

    Prawda,że cudne i pasuje do dzisiejszego Twojego wiersza:)*

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziękuję Ewuniu* za senne pozdrowienia :)
    Dla Ciebie i Ogrodników na dobranoc posadzę Przyjaźń.

    W słonecznym promieniu ciepło odkrywasz,
    Kropla deszczu studzi żar niespokojnego serca,
    Rozróżniasz zmysłami smak i dotyk życia,
    Lecz często człek czuje się jak innowierca.
    W obawie przed skrzywdzeniem duszy,
    W strachu, że uczucia ludzkie go złamią,
    W tym wszystkim jest mała satysfakcja,
    Popatrz w lustro, Twe oczy nie kłamią.
    Szukasz po omacku, często się sparzysz,
    Pośród miliardów ludzi odnajdujesz istotę,
    Ubierasz życie w te same słowa co ona,
    Odnajdujesz w jej zawiłości prostotę.
    Powierzasz swe myśli, nie oczekując niczego,
    Ona, On wysłucha wszystkiego bez bojaźni,
    Nie musisz za to płacić pieniędzmi, ani łzami,
    Co jest piękniejszego od przyjaźni ?

    Cóż piękniejszego mogę dodać ?
    Pozdrowienia cieplutkie, kolorowych snów
    i przyjaźni jak w wierszu.
    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie zapomniałam o autorze.
    Wiersz jest podpisany autor nieznany.
    Pa :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Piosenka Izko, pasuje jak ulał... a do tego cudowne krokusy i widoki gór na klipie, dzięki...:)*

    Dla Ciebie - i też dla Zuzanki z życzeniami dobrej nocki - znalazłam dwa w jednym: wiersz Jana Nowickiego, wykonany przez Grzegorza Turnaua:

    Jan Nowicki

    Noc

    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł
    Nocy - uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach

    Zgubić daj myśli złe
    Choć na krótki czas
    Nocy - matko dnia
    Ześlij jedną z gwiazd

    W kącie skulony pies
    Słucha ciszy
    Na półce zasnął wiersz
    Mądrym snem.

    Z mroku skłębionych chmur
    Nocą do ciebie zejdzie ktoś
    I mówiąc szeptem, zaprosi byś
    Wybrał się w drogę z nim.

    Bo życie jest jak sen,
    Który krzyczy.
    Bo życie jest jak sen,
    Który trwa,
    Który trwa,
    Chwilę trwa.

    Witaj w moim śnie,
    Płomień świecy zgasł.
    Nocy - uchyl drzwi,
    Chcę odpłynąć w snach.

    Noc ~ Grzegorz Turnau

    http://www.youtube.com/watch?v=Id1Gj0Pitmg

    ... to chyba moja ulubiona piosenka Grzesia...
    Dobranoc, Zuziu, dziękuję za przyjaźń:)

    OdpowiedzUsuń
  38. ...a gdzie moja dobranocka? Przecież posłałem...

    OdpowiedzUsuń
  39. Jaśku, blogger zeżarł i już od nowa wszystko przenoszę z poczty. Cierpliwości:)*

    OdpowiedzUsuń
  40. Dobry wieczór:)*

    A ja ledwo zdążyłem z dobranocką. Dziś przychodzęz Edytą Barosiewicz i Krzysztofem Krawczykiem i ich piosenką, której w ogrodzie jeszcze nie było -

    http://www.youtube.com/watch?v=nyI8QgTFGEE

    *♥*" Trudno tak "*♥*

    Trudno tak razem być nam ze sobą
    bez siebie nie jest lżej

    Ulice odbijają szary smutek nieba
    w sercu czuję chłód samotnej nocy
    zapach czarnej kawy
    filiżanki ciepło
    jak przystań gdy wokoł
    burzy się szaleństwo

    Zasłonięte okna
    cieniste podwórza
    tych cichych dramatów
    sceny nie zliczone
    gdy sił mi brak śnię
    o słonecznych czasach
    tak wspólnie z tobą spędzanych

    Trudno tak razem być nam ze sobą
    bez siebie nie jest lżej
    lecz trzeba nam
    trzeba dbać o tą miłość
    nie wolno stracić jej
    nam nie wolno stracić jej

    W twoim śnie jestem gwiazdą
    ze starego romansu
    twe łzy niczym kołdra
    na moim nagim ciele
    smak kawy cię budzi
    a minuty wciąż płyną
    myśli ciążą bardziej
    niż wczorajsze wino

    Zasłonięte okna
    cieniste podwórza
    tych cichych dramatów
    sceny nie zliczone
    gdy sił mi brak śnię
    o słonecznych czasach
    tak wspólnie z tobą spędzanych

    Trudno tak razem być nam ze sobą....
    nie wolno stracić jej
    nam nie wolno stracić jej
    Trudno tak razem być nam ze sobą...
    nam nie wolno stracić jej

    lecz trudno tak
    nam nie wolno stracić jej

    trudno razem być
    trudno tak razem być

    *♥**♥**♥*

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** Czas na przytulanie do jasieczka :)))***

    OdpowiedzUsuń
  41. Dobry wieczór Jasieńku:)*
    Najważniejsze, że możesz wreszcie odetchnąć po robocie... :)
    A że dzień był pracowity i dość męczący, ja też już przychodzę z dobranocką. Dzisiaj będzie to cudna, nastrojowa piosenka Diany Krall - "Spojrzenie miłości":

    Diana Krall - Look Of Love

    http://www.youtube.com/watch?v=it1NaXrIN9I

    „Spojrzenie miłości”

    Spojrzenie miłości
    Jest w twoich oczach
    Wyraz Twojego uśmiechu nie może ukryć
    Spojrzenie miłości
    Mówi wiele więcej
    Niż słowa mogą wyrazić
    I to właśnie moje serce usłyszało
    Az zaparło mi oddech

    Czekam niecierpliwie kiedy Cie obejmę
    Czuj moje ramiona wokół Ciebie
    Ile czasu czekałam
    Czekałam po prostu by Cię kochać
    Teraz gdy Cię znalazłam

    Opanowałeś spojrzenie miłości
    Ono jest na twym obliczu
    Spojrzenie, którego czas nie może wymazać
    Bądź mój tej nocy
    Niech to będzie właśnie początek
    Wielu takich nocy jak ta
    Złóżmy miłosne przysięgi
    I przypieczętujmy je pocałunkiem

    Czekam niecierpliwie kiedy Cie obejmę
    Czuj moje ramiona wokół Ciebie
    Ile czasu czekałam
    Czekałam po prostu by Cię kochać
    Teraz gdy Cie znalazłam
    Nigdy nie odchodź

    Czekam niecierpliwie
    Kiedy Cie obejmę
    Czuj moje ramiona wokół Ciebie
    Ile czasu czekałam
    Czekałam po prostu by Cię kochać
    Teraz gdy Cię znalazłam
    Nigdy nie odchodź
    Nigdy nie odchodź
    Tak bardzo Cię kocham.

    *♥**♥**♥*

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** krokusowych snów z czułym dotykiem... i już się przytulam do jasieczka:)))***

    OdpowiedzUsuń
  42. Zuziu dla Ciebie:

    Agnieszka Dulny śpiewa TANGO O SNACH

    http://www.youtube.com/watch?v=CBCtVP53PEA&feature=related

    Kolorowych snów Zuziu:)*

    OdpowiedzUsuń
  43. ... Izka zrobiła ten wpis o 21:42 Zuziu. Blogger połknął i dopiero go przeniosłam z poczty. Niestety, dzisiaj ma humorki (blogger). :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobranoc Ogrodnicy:)
    Do jutra ...:)
    Na dobranoc......Agnieszka Dulny

    http://www.youtube.com/watch?v=O2XiIp9kcMw&feature=related

    Pa ....miłych snów z jasieczkiem:)*

    OdpowiedzUsuń
  45. ♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣۩۞۩ஞ۩♣ஞ♣ஞ۩♣۩ஞ۩♣ஞ۩♣
    DOBRANOC ※ DOBRANOC ※ DOBRANOC ※ DOBRANOC

    OdpowiedzUsuń
  46. :)))* Dziękuję,
    bo miałem pisać powtórnie, ale to by za długo trwało... W nagrodę - posłuchaj chińskiej pipy :))

    Lin Feng Ting Mu Chan-pipa, erhu, dizi

    http://www.youtube.com/watch?v=3GhE_lUQrok&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  47. ... no... musiałam znowu dźwigać Jaśka z poczty...:)* A teraz spokojnie posłucham nagrody:)))*
    ... dzięki Izko za Agnieszkę, dobrej nocki...:)*
    ... Dobranoc Jędruś :)

    OdpowiedzUsuń
  48. ... dzięki za pipę Jasieńku, cudowne nutki i fantastyczne widoki... :)***

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzień dobry:)
    Obudziłam się późno, z upiornym bólem głowy, kaszląca i zakatarzona. Coś mi się zdaje, że mnie jakieś przeziębienie dopadło i póki co nie jestem w stanie nic z siebie wykrzesać...
    Już muszę zmykać w teren i jakoś się przemęczyć. Jedyna nadzieja, że przede mną trzy dni wolnego i zdążę się wykurować:)
    Dobrego dnia życzę Wszystkim i do zobaczenia po powrocie.:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Witajcie Kochani:)
    Ewunia nie daj się grypie.Przed Tobą trzy dni laby:)

    żeby tak...
    żeby tak umieć cieszyć się powietrzem
    i śmiać się w głos bawiąc wiatrem,
    a na pytanie o szczęście odpowiedzieć
    'tak, owszem, jestem'

    żeby się uśmiechać, ganiając mgłę poranną
    i przedrzeźniając się z kroplami deszczu
    a na pytanie o nadzieję odpowiadać
    'owszem, mam, nieustanną'

    żeby rzucać uśmiechami w chmury za tęczą się kryjąc,
    czuć błogo patrząc się słońcu prosto w oczy
    a na pytanie o marzenia odpowiadać
    'spełniam je wszystkie, żyjąc'

    Autor: sloncapowieka

    Nie dajmy się paskudnej aurze:)))

    Raindrops Keep Falling On My Head

    http://www.youtube.com/watch?v=btW2JMlePA4&feature=player_embedded

    Niedługo zaświeci słoneczko:)))

    OdpowiedzUsuń
  51. Ślę poranne serdeczności
    dla Gospodyni i Gości.
    Życzę zdrówka i humoru
    oraz dobrego nastroju.
    Niech słońce wyjdzie zza chmury,
    uśmiechnie się do Was z góry.
    Wiatr niech porwie Wasze smutki,
    pozdrowienia od Danutki:-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzień dobry Wszystkim...zakatarzonym również.

    Przychodzi kobieta do lekarza a lekarz mówi-„ Oj, dawno pani u nas nie było !”A na to Kobieta -„No tak panie doktorze, bo byłam ciężko chora„

    Gabina Goldova - *Divka s perlami ve vlasech*

    http://youtu.be/SsyhVwTGrUU

    OdpowiedzUsuń
  53. Ewa ma dzisiaj katarek,
    oraz innych chorób parę.
    Ale Jedruś znajdzie sposób
    oraz parę innych osób.
    Skocz więc szybko do apteki,
    po skuteczne, dobre leki.
    Gdy Ewa z pracy powróci,
    do gardełka szybko wrzuci.
    Zastosuje Twoje rady,
    Twa głowa nie od parady.
    Wszak przecież jesteś od tego,
    że wyleczysz tu każdego:-)
    Kończę swoje rymowanie,
    co żem rzekła, niech się stanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  54. Jędrusiu dzisiaj to lepiej dać sobie spokój z wizytą u lekarza:)

    Baba u lekarza

    http://www.youtube.com/watch?v=yL3Nr38EgYg&feature=related

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  55. Jaś Fasola w szpitalu

    http://www.youtube.com/watch?v=bq2lMFQJmoU

    OdpowiedzUsuń
  56. Dla zdrowia polecam Kochani jabłuszka:)

    Baltissen Aleksandra

    Soczyste jabłuszka

    Mocy soczystych, aromatycznych owoców,
    ulegają wszyscy, którzy w trakcie ich dojrzewania,
    nie mogą doczekać się ich wypróbowania...
    Motyl, biedronka i pszczoła;
    smaki owoców już dawno odkryły
    i nie tylko Mai, Guciowi, ale dookoła
    chęci na degustację zrobiły...
    Ochoty nabrałam i ja,
    gdyż czerwona, połyskliwa skórka,
    to dla apetytu najlepsza podpórka,
    która przyciąga nawet brzęczącego delikwenta
    siadającego na nosie i próbującego dorównać osie..
    Smaczne owoce i moc witamin,
    doskonale zdaje na zdrowie egzamin!
    Polecam nie tylko biedronkom świeże jabłka,
    ponieważ na zdrowie - jest wysoka stawka!
    Biedronki już się na tym poznały
    i w prezentach innym kosze z nimi rozdały...
    Czestuję Ciebie jabłkami,
    byśmy dzielili się nimi, jak dobrymi słowami!
    Każdy ich potrzebuje,
    a szczególnie wtedy, jak zdrowie szwankuje!
    Suszone krążki jabłek, też są wyśmienite
    oraz w energię, błonnik i żelazo obfite.
    Jedzmy jabłka pod każdą postacią
    i otaczajmy się radością oraz koleżeństwem
    gdy nas sobą, i dojrzałością uraczą...

    Наливное яблочко Анна Герман SOCZYSTE JABŁUSZKO ANNA GERMAN

    http://www.youtube.com/watch?v=mScXN_nBpqo

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzień dobry Izko:)
    Staram się nie dawać aurze, ale co ja mogę? Dobrze, to mają ci, co nie muszą wychodzić w taką pluchę... Lekkie przeziębienie mnie dopadło, ale od tego się nie umiera.
    "Żeby tak umieć cieszyć się słońcem" ?? Ależ... ja umiem nawet cieszyć się słońcem, deszczem i rzucam uśmiechem i bawię się wiatrem... wprawdzie można żyć bez tego, ale... no właśnie:))

    Można

    Można żyć bez śpiewu ptaków,
    bez radości, zachwycenia
    tym, co kruche, jak kwiat maku,
    bez poezji, bez pragnienia...

    Nie śniąc nigdy o obłokach,
    tak z dnia ma dzień, jest najprościej,
    brnąc przez życie krok, po kroku,
    bez fantazji, bez miłości...

    Nie całując bzu w ogrodzie
    kiedy rosą lśniące kiście,
    bez tęsknoty, marzeń co dzień,
    bez słów wzniosłych i perlistych...

    Bez patrzenia się przed siebie
    tkwić w spokoju dniem i nocą,
    bez uniesień, gwiazd na niebie...
    tylko po co?

    autor: ewa*

    Serdecznie pozdrawiam mimo nie najlepszego samopoczucia.:)*

    ... a na takie samopoczucie (i w podzięce za muzyczkę) polecam delikatny jazzik i piosenkę w wykonaniu Diany Krall:

    DIANA KRALL "Just The Way You Are"

    http://www.youtube.com/watch?v=YiOYsnET6Iw&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  58. Witaj Dano, dziękuję za poranne życzenia.:)
    Mam nadzieję, że temat dotyku i czułości z mojego wstępniaka nie został jeszcze zbytnio wyeksploatowany, więc może zechcesz poczytać piękną poezję na ten temat? Proponuję wiersz Haliny Poświatowskiej:

    Halina Poświatowska

    * * *

    no chodź
    obejmę cię lekko
    jak ugłaskana woda ziemię
    no chodź
    dotknę twoich brwi
    jak obudzona woda
    no chodź
    spadnę na twoje usta
    jak woda podniesiona z dna
    ciepłym deszczem
    przywarta
    do szyby twojego uśmiechu
    zostanę aby wysychać
    przez resztę słonecznych dni.

    - - - - - - - - - -

    Pozdrawiam z poetyckim wzruszeniem...:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Witaj Jędruś:)
    Kawały, kawałami, a ja bym chętnie przeczytała Twój wiersz. Chyba należy się koleżance gnębionej przez katar i lekką niedyspozycję? Poczekam... :)
    Dzięki za kolejną odmianę "Dziewczyny o perłowych włosach" i Jasia Fasolę.
    Przyjmij w podzięce piosenkę Caro Emerald - wiem, że lubisz...

    Caro Emerald - I Know That He's Mine

    http://www.youtube.com/watch?v=eOBffiaG5Xk&feature=related

    Serdeczności i uściski - z daleka, aby Cię nie zarazić katarem :))

    OdpowiedzUsuń
  60. Ewuniu,radzę Tobie wypić gorącej herbatki malinowej i wskoczyć do łóżeczka bo Cię rozłoży na dobre.
    Na poprawę nastroju proponuję nasz rodzimy jazzik:)

    Benefis Jana Boby i Old Metropolitan Band

    http://www.youtube.com/watch?v=qQS5bpYkFM0

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  61. Zamiast herbatki malinowej, najchętniej Izko wskoczyłabym w malinowy chruśniak, żeby tylko było choć troszkę cieplej...:)
    A trąbka Jakóbca jest prześwietna, bardzo dziękuję.:)*


    I wracam do Diany, tym razem w duecie z Ray'em:

    Ray Charles & Diana Krall - You don't know me.

    http://www.youtube.com/watch?v=NmrVOuMVvGM&feature=related

    "Nie, nie znasz mnie"

    Dajesz mi rękę
    A potem mówisz, "Cześć"
    I trudno mi mówić
    Moje serce bije, tak
    że każdy może powiedzieć
    Myślisz, że znasz mnie dobrze
    Cóż, nie znasz mnie, nie

    Nie wiesz, że jest ktoś
    Kto marzy o tobie każdej nocy
    I pragnie całować twoje usta
    I pragnie trzymać cię mocno
    Dla ciebie jestem tylko przyjacielem
    To wszystko, czym kiedykolwiek byłam
    Nie, nie znasz mnie

    Nigdy nie poznałem sztuki kochania
    Choć moje serce boli z miłości do ciebie, tak
    Boję się, że jestem zbyt nieśmiały, przepuściłem szansę
    Szansę, że ty też mnie kochasz

    Podajesz mi rękę
    A potem mówisz "żegnaj"
    I patrzyłem jak odchodzisz
    obok tego szczęściarza
    Nie, ty nigdy się nie dowiesz
    kto pokochał Cię tak
    Nie, nie znasz mnie

    choć nigdy nie poznałem sztuka kochania
    Choć moje serce boli z miłości do ciebie
    Obawiam się,że przez nieśmiałość stracę szansę
    Szansę, że ty też mnie ​​kochasz

    Podajesz mi rękę
    A potem mówisz "żegnaj"
    I patrzyłem jak odchodzisz
    obok tego szczęściarza
    Nie, ty nigdy się nie dowiesz
    kto pokochał Cię tak
    Nie, nie znasz mnie

    I mówię ci, że nigdy, przenigdy nie wiesz
    kto cię tak pokochał
    Nie, nie znasz mnie
    nie, nie znasz mnie

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  62. Witaj Ewo , witajcie Kochani Ogrodnicy:)

    Znalazłem i dedykuję Wam tę piosenkę Sikorowskiego, bo ona jest też moim przesłaniem:)

    www.youtube.com/watch?v=wdU9MVTLqXU

    Poogoda okropna. Zasypim co chwilkę...:) Ciśnienie tak niskie, że nawet " polska polityczka" jego nie podnosi:( Barometr " leci na pysk". Czy to " kara za grzechy " ? Tylko czyje? :)))
    Pozdrawiam serdecznie Ewo i Twój Ogródek.

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  63. Czas koniecznie podjąć kroki
    by ze zdrowiem się nie kłócić.
    Spełnić jedyny warunek,
    papierosy trzeba rzucić.

    Trochę trzeba silnej woli,
    aby to zrealizować.
    Wtedy miną, wszystkie bóle,
    i przestanie boleć głowa.

    Sam profesor W.Zatoński.
    podpowiada, taki sposób.
    Skorzystało z podpowiedzi,
    profesora, wiele osób.

    Proponuje on spacery,
    dla poprawy kwaśnej miny.
    Regularnie, wręcz, codziennie
    minimalnie pół godziny.

    Kupić pieska, albo kotka,
    wyprowadzać na spacery.
    Trening jest obowiązkowy
    by stare zmienić maniery.

    Mama z Tatą mnie prosili,
    synu zdrowie weź oszczędzaj.
    Po co palisz się - zaciągasz,
    przecież płuca nadwerężasz.

    Alkoholu nie używam,
    piję owocowe soki.
    Najważniejsze się udało,
    że nie palę. No...No SMOKING...:)

    Pozdrawiam serdecznie.3 mam kciuki...:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Emir Kusturica and The No Smoking Orchestra - Devil in the business class

    http://www.youtube.com/watch?v=1Yiq3k4rFqQ&feature=fvwrel

    OdpowiedzUsuń
  65. Witaj Staszku:)
    Bardzo lubię tę piosenkę Sikorowskiego i nie raz ją sobie nucę - to jest mój life motiv Stasiu:)
    Pogoda i u mnie jest - co tu dużo mówić - parszywa... ratuje mnie tylko kawa i moja wrodzona pogoda ducha. Nietrudno o chandrę, ale staram się jak mogę, mimo choróbska, które właśnie stara się mnie rozebrać...:)))

    Pozdrawiam Cię najserdeczniej z nadzieją, że nie stracisz humoru.:))
    Tobie dedykuję inną piosenkę Sikorowskiego, którą też uwielbiam, z podobnym przesłaniem...

    Pod budą - moje wyznanie.

    http://www.youtube.com/watch?v=PWKKTz7NkdY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  66. Jędruś, bardzo dziękuję za wiersz i troskę, ale powiem Ci, że każdy żyje, tak, jak ma na to ochotę... a za mentorstwem nie przepadam...:)

    Każdy ma w życiu swoje wybory,
    nie zawsze trafne, mądre i piękne,
    umieć na życie patrzeć z humorem
    gwarantem zdrowia, dystans niezbędny.

    Błądzę dość często, nie będę przeczyć,
    fakt, nie zaliczam się do aniołów,
    cieszę się z życia i z drobnych rzeczy,
    raz zbieram słodycz, drugi raz piołun.

    Gdzież mi się równać z Twoją mądrością,
    nie mam do tego żadnych zapędów,
    powiem Ci tylko w swojej szczerości -
    człowiekiem jestem. Z prawem do błędu.

    ... pozdrawiam wieczorowo.

    OdpowiedzUsuń
  67. Ewo:)))

    To też może być " Moje wyznanie " :) Dziękuję.
    Bardzo żle znoszę takie przełomy.
    " Nowe Roki " nie napawają mnie radością:( Tylko - refleksją o nieuchronnym przemijaniu:(
    Mój stan psychiczny odzwierciedlają " literówki" jakie czynię...Mimo stuprocentowej trzeżwości:) A może - właśnie przez to/?/
    Coś muszę zmienić, najlepiej siebie. Lecz: sił i motywacji jakby - mało:)
    Mam parszywy charakter. Z uporem debila próbuję wojować o normalność. Nie udaje się... Wiesz co teraz " przerabiam" ?
    Wytoczyłem wojnę " enerdze". To firma , która dostarcza z różnym skutkiem prąd ! Po tym, jak : dwa dni latałem , żeby... zapłacić za to rachunek - zawiadomiłem gazetę, wszystkie oczywiste racje przekazałem dziennikarce. Będzie artykuł, wraz z moim zdjęciem - bo sprawa jest bulwersująca... Tak mnie sytuacja wnerwiła, że gotów jestem na podanie ich do sądu:)
    I to właśnie jest ... moją wadą! Ta syzyfowa walka o normalność, logikę, szacunek dla klienta/człowieka:)
    Trochę " zagadkowo" napisałem, ale: nie chcę zanudzać - przedstawianiem całości tego idiotycznego / nie z mojej winy / problemu:)
    Nie myślę też aby: zaprzestanie palenia było skutecznym " pacaneum ", na me ... zwichrowanie i zamiłowanie do normalności...Tu może pomóc jedynie.... właśnie zaistnienie: NORMALNOŚCI !
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  68. Stasiu:))
    Gratuluję Ci uporu w poszukiwaniu normalności we wszystkich aspektach życia... nie każdemu dane jest takie samozaparcie... :)
    Dla mnie normalność, to być w zgodzie ze sobą, kochać życie, być jego świadkiem i... nie przeszkadzać innym żyć. Cieszyć się okruchami radości, które to życie nam niesie i nie dążyć do rzeczy niemożliwych, bo to rodzi tylko frustracje, dostrzegać piękno na co dzień. Mieć swoje pasje, i starać się je realizować, bo nic tak nie uskrzydla, jak poczucie spełnienia się w czymś... i nieważne, czy to jest pielenie grządek, gotowanie rosołu, malowanie obrazu, czy napisanie wiersza. I dystans... dystans do tego, na co nie mamy wpływu.
    A palenie? Wiadomo, to na pewno nałóg. Ale ja też nie sądzę, że jego rzucenie, to panaceum na wszystkie choroby i bolączki. Zawsze w takich sytuacjach widzę Wisławę Szymborską, która tworzy przepiękne wiersze w kłębach dymu, albo tryskającą humorem i dobrym zdrowiem Marię Czubaszek, która zapewnia, że nie podda się torturom rzucania palenia, dopóki żyje...

    Pozdrawiam Staszku, cenię w Tobie normalność... :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Dziękuję Ewo:)

    Za ciepłe słowa, na które być może wcale nie zasługuję.
    Teraz dopiero zobaczyłem, kręcąc kółkiem myszy, do tyłu - żeś chora. Szybkiego powrotu do zdrówka:) Ta aura wszyskich , widać - " rozbiera" :)
    Dzinnikarka, z którą rozmawiałem powiedziała mi " nowinkę ", że radni z Wejherowa - zabronili palenia... w parku w Wejherowie:( Już to wszystko zakrawa na paranoję indukowaną:) Czyli - przenoszoną i rozsiewaną wraz z wiatrem:)
    W moim miasteczku palić jeszcze można... " Nawet" na ulicy:)
    Jak widzę jednak kominy indywidualnych domków z których , często: gęstym jak smoła dymem uciekają do atmosfery: odpadki różnego rodzaju, plastikowe opakowania, fragmenty opon, papierzyska...a może też: zaciukane siekierką teściowe/?/ to wydaje mi się, że: trzeba by 10000 palaczy, żeby takie spustoszenie w zdrowiu i atmosferze - uczynić:) A tego, cholera - nikt nie goni:)
    Odpozdrawiam serdecznie:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  70. Jak to dobrze,że jutro święto.Ewunia się wyśpi i będzie nowy wstępniak:)

    To co lubię ... Agnieszka Dulny

    http://www.youtube.com/watch?v=-UlbMOhRA7A

    To, co lubię…

    Poezja to muzyka słów,
    Muzyka to poezja nut,
    Poezja rodzi się ze snów,
    w akordach brzmi muzyki cud.

    Poezja to skojarzeń splot,
    Muzyka umie nastrój wić,
    Poezja słów i myśli lot,
    Muzyka splata dźwięków nić.

    Poezją stopisz serca lód,
    Muzyką zburzysz każdy mur,
    Poezja zbudzi uczuć głód,
    Muzyka je połączy w chór.

    Poezja to muzyka słów.
    Muzyka to poezja nut.

    Jak dobrze je usłyszeć znów
    gdy za oknami zimy chłód.

    Marcin Urban
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  71. Staszku:)
    Na spalanie śmieci JEST odpowiedni paragraf, tylko niestety, służby ochrony środowiska w gminach tego dostatecznie nie egzekwują. Jest ustawa "śmieciowa", która tego zabrania pod karą grzywny. A włóczę się już tyle lat po gminach i wiem, co mówię.
    Polska znalazła się na liście dziesięciu państw przeciwko którym Komisja Europejska wszczęła postępowanie za naruszanie unijnych przepisów dotyczących czystości powietrza. Za taki stan rzeczy ponoszą największą odpowiedzialność zwykli obywatele – właściciele domów. Niektórzy z nich dla zaoszczędzenia niewielkiej ilości pieniędzy z domowego budżetu palą w piecach śmieci. Trują siebie i sąsiadów, i to w stopniu o niebo większym, niż palacze tytoniu! To są ogromnie trujące dioksyny! I potem dziwimy się, skąd się bierze tylu alergików, w tym nowo narodzonych dzieci...
    Urzędnik z gminy może skontrolować dokumenty wywozu śmieci z każdej prywatnej posesji. Właściciel nieruchomości ma obowiązek przedstawić rachunki za ostatnie 12 miesięcy i umowę na wywóz śmieci. Na podstawie tych dokumentów można ustalić, co robi z odpadami podejrzewany o palenie śmieci gospodarz. Urzędnik liczy ilość wywiezionych w danym okresie śmieci oraz ilość zamieszkujących w nieruchomości osób i porównuje to z normatywnym wskaźnikiem ilości śmieci na mieszkańca. Wskaźnik ten wynosi na osobę 100 kg rocznie.
    Tylko że urzędnik sam też pali odpady w domu!
    Np. w Niemczech każdy sąsiad, jakby taki smród wyczuł, natychmiast poinformowałby policję. A u nas? Świadomość w powijakach i totalna beztroska...
    Ja nie palę przy niepalących - nigdzie. A na powietrzu, a i owszem.:) Jak szkodzę, to wiem, że ewentualnie tylko sobie. Ale to mój wybór.
    Żal byłoby rozstawać się z tym światem w nienagannym zdrowiu, na coś trzeba umrzeć...:)

    OdpowiedzUsuń
  72. Izko, masz dwie racje:)
    - po pierwsze primo - co do wyspania się, wyegzekwuję swoje prawo bezwzględnie:)
    - po drugie primo - będzie wstępniak...:)

    Dziękuję za Agnieszkę o poezji...:)

    Po co są wiersze?

    Po co piszę wiersze? Bo słowa szeleszczą,
    jak opadłe liście przymrozkiem ściśnięte,
    rozśpiewane tańczą z ptakami na wietrze,
    uchwycone w locie składają się w puentę.

    Tyle jest przede mną niespisanych wrażeń,
    wiosennych poranków, zamglonych wieczorów...
    A dziś po co piszę? Zaraz ci pokażę,
    jak do kawy wsypać łyżeczkę humoru.
    :-)

    Dla Ciebie - delikatność -.Agnieszka Dulny

    http://www.youtube.com/watch?v=TTlckDuUN3E&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  73. ... autor powyższego wiersza - ja, nie Agnieszka:)

    OdpowiedzUsuń
  74. Dziękuję pięknie Ewuniu:)*

    To, co nadaje sens...Agnieszka Dulny

    http://www.youtube.com/watch?v=8TBKJt7AEt8&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  75. Dobry wieczór na dobranoc :)*

    Jako się rzekło - nastał już czas dobranocki. Dziś
    Marek Grechuta i jego śpiewana dobranocka -

    *♥**♥**♥* Miłość *♥**♥**♥

    http://www.youtube.com/watch?v=M-92GbEhDIE

    Już tyle dni Ciebie u mnie nie było
    I przez ten czas nic się nie wydarzyło
    Bo mój cały świat jest dla Ciebie - a Ty
    Jesteś mi światem, doliną wśród mgły
    Powietrzem, ziemią i wodą

    Słoneczny blask i księżyca latarnia
    Wiosenny wiatr, który włosy rozgarnia
    Brylanty gwiazd rozrzucone jak mak
    Upojność łąk i dzikiego bzu krzak
    I cisza drzew nieruchomych

    Wszystko dla Twej miłości
    Wszystko do jej stóp
    Wszystkie świata mądrości
    Najwspanialszy cud
    Wszystko by jej nie stracić
    Aby mogła żyć
    Wszystko za te słowa dwa
    Te słowa: kocham Cię...

    Zegarek ten, co ustalał spotkania
    Tych kilka płyt, do wspólnego słuchania
    Krzesła i stolik, dwa okna i drzwi
    Ten nasz prywatny świat nocy i dni
    Świat przez nas zaczarowany

    Sahary żar gasił chłodne spojrzenie
    Niagary szum tłumił smutne westchnienie
    Milczenie gór było echem złych słów
    Słoneczny brzask zmywał pamięć z mych snów
    A wicher rozwiewał chmury

    Wszystko dla Twej miłości
    Wszystko do jej stóp
    Wszystkie świata radości
    Najcenniejszy łup
    Wszystko by jej nie stracić
    Aby mogła żyć
    Wszystko za te słowa dwa
    Te słowa: kocham Cię...

    Ostatni grosz by ją nakarmić
    Ostatek sił by ją ocalić
    Najlepszy żart by ją rozbawić
    Najlepszy wiersz by ją zachwycić
    By była, by była szczęśliwa...

    *♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥

    Dobranoc, dobranoc Kochani :)*** już czas na
    królewskie sny o Trzech Królach:)***

    OdpowiedzUsuń
  76. Dobranoc Ogrodnicy:)
    Malinowych snów.Dobre na przeziębienie:)

    W malinowym chruśniaku - Marek Grechuta&Krystyna Janda
    http://www.youtube.com/watch?v=GWqC2Vw1hPw&feature=related

    Pa...:)*

    OdpowiedzUsuń
  77. ...i dla panów piękne pejzaże...z saxem :)))

    http://www.youtube.com/watch?v=Yst2Qnm7Yms&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  78. Dobry wieczór Jaśku)*
    Zdrzemnęłam się, bo chyba mam trochę gorączki, sorry:)
    ... i na szczęście - już się szykuję do dobranocki, chwilka... :)*

    OdpowiedzUsuń
  79. Jasieńku Ty masz śnić Trzech Króli, nie pejzaże:)))*

    OdpowiedzUsuń
  80. I już jestem ze swoją dobranocką - też śpiewaną, a do tego z rzeką marzeń w piosence Marka Grechuty - "Odkąd jesteś":

    http://www.youtube.com/watch?v=nnU4tS8kDfI&feature=related

    *♥**♥**♥* Odkąd jesteś *♥**♥**♥*

    Odkąd tylko jesteś ze mną
    noszę w sobie radosne odkrycie
    przyszła do mnie zupełnie inna
    nowa pora mojego życia
    najspokojniej , najpiękniej na świecie
    płynę rzeką mych marzeń przy tobie
    przez jesienie , lata i wiosny
    i przez zimę, zawiane drogi

    Mijam wyspy i lądy nadziei
    wszystko wkoło zaś jak by mówiło
    że niedługo już może za chwilę
    dosięgniemy to co się śniło
    ty przynosisz mi myśli płomienne
    patrzą na mnie uważnie twe oczy
    każdą chwilę mi w porę przepowiesz
    żadna chwila mnie żle nie zaskoczy

    Jesteś latem w zimowe ochłody
    jesteś wiosną w jesienne półmroki
    pierwszym słońca po deszczu promieniem
    pierwszym nieba po burzy obłokiem
    i zostaniesz tak w tej podróży
    mego świata najmilszą ozdobą
    na te cztery pory niepewne
    piąta porą na każdy rok z tobą.

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** rozmarzonych snów... mogą być o Jednym Królu...:)))****

    ... do pięknego jutra:)*

    ... Jasieńku, saxu sobie nie odmówię,chociaż jestem kobietą... poszukam nieco innych "krajobrazów"...:)))***

    OdpowiedzUsuń
  81. ... a jutro, jutro, jutro... eh, jutro! Będzie miło i pięknie, jak w malinowym chruśniaku... oczywiście w Ogródku, tutaj zawsze owocują...:))) Dzięki Izko za leśmianienie, dobrej nocki:)*

    OdpowiedzUsuń
  82. To jeszcze "Błękitny Księżyc" zajrzy do Ciebie przez okienko...:)*

    Blue Moon - Rod Stewart

    http://www.youtube.com/watch?v=G06izKzRNHA&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  83. ♥**♥**♥* Blue Moon *♥**♥**♥

    Niebieski Księżyc
    Widziałeś mnie jak stałem sam
    Bez marzeń w sercu
    Bez własnej miłości

    )))*

    Niebieski Księżyc
    Wiesz po co tam byłem
    Słyszałeś jak się modlę
    O kogoś, o kogo mógłbym się troszczyć

    I nagle pojawiła się przede mną
    Jedyna którą będę trzymał w ramionach
    Usłyszałem jak ktoś szepce proszę uwielbiaj mnie
    I kiedy spojrzałem na księżyc zrobił się złoty

    Niebieski Księżyc
    Teraz już nie jestem sam
    Bez marzeń w sercu
    Bez własnej miłości

    I nagle pojawiła się przede mną
    Jedyna którą będę trzymał w ramionach
    Usłyszałem jak ktoś szepce proszę uwielbiaj mnie
    I kiedy spojrzałem na księżyc zrobił się złoty

    Niebieski Księżyc
    Teraz już nie jestem sam
    Bez marzeń w sercu
    Bez własnej miłości

    Niebieski Księżyc
    Teraz już nie jestem sam
    Bez marzeń w sercu
    Bez własnej miłości

    OdpowiedzUsuń
  84. :)*
    Cudny ten księżyc, Jaśku...:)*

    I jeszcze... niech przy księżycu Rod Steward zaśpiewa:

    When I Need You

    http://www.youtube.com/watch?v=y9Zczm7wSzI&feature=related

    kiedy Cię potrzebuje

    kiedy Cię potrzebuję,
    po prostu zamykam oczy i jestem z tobą
    i wszystko co chce ci dać
    to tylko bicie serca daleko..

    kiedy potrzebuje miłości
    wyciągam ręke i dotykam miłości
    nigdy nie wiedziałem że to jest aż taka miłość
    trzymam w sobie ciepło w noc i w dzień

    mile i mile pustej przestrzeni pomiędzy nami
    telefon nie może zabrać miejsca twojemu uśmiechowi
    ale ja wiem że nie chce podróżować na zawsze
    to zimno z zewnątrz trzymaj na zewnątrz i rób to co ja

    kiedy Cie potrzebuję,
    po prostu zamykam oczy i jestem z tobą
    i wszystko co chce ci dać
    to tylko bicie serca daleko..

    to nie łatwe kiedy droga jest twoim kierowcom
    kochanie to duży ciężar że to znosimy
    ale wiem że nie chce podróżować całe życie
    to zimno z zewnątrz trzymaj na zewnątrz i rób to co ja

    kiedy potrzebuje miłości
    wyciągam ręke i dotykam miłości
    nigdy nie wiedziałem że to jest aż taka miłość
    trzymam w sobie ciepło w noc i w dzień

    kiedy Cie potrzebuję,
    po prostu zamykam oczy i jestem z tobą
    i wszystko co chce ci dać
    to tylko bicie serca daleko..

    teraz słuchaj
    kiedy cie potrzebuje kochanie
    mam cie w sobie, czuje
    daj mi to kochanie

    i tęsknie za tobą kochanie
    tylko zamknij moje oczy i jestem z tobą
    i potrzebuje ciebie w nocy
    ty wiesz to tylko bicie serca daleko...

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  85. ... :)*
    *♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥

    OdpowiedzUsuń
  86. :)))*

    The way you look tonight - Rod Stewart

    http://www.youtube.com/watch?v=Wi2g9UmB1kU&feature=related

    *♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥**♥*

    :))*

    OdpowiedzUsuń
  87. :))*

    Rod Stewart-The Best Of My Love

    http://www.youtube.com/watch?v=ZvN1GG6v7Q8&feature=related

    *♥**♥**♥**♥... :)***

    OdpowiedzUsuń
  88. :))))))))*Rod Stewart - Smile *:)))))))

    http://www.youtube.com/watch?v=RJWA0fUM7-
    4&feature=related

    :)))*♥**♥**♥*:)))

    OdpowiedzUsuń
  89. Przetrzymałeś mnie z Rodem... do porannej kawki jak znalazł...:)*

    OdpowiedzUsuń