Powered By Blogger

niedziela, 8 stycznia 2012

Odruch serca...

Dzisiejszy, pobielony ranek w Lublinie...









Odruch serca...

Zimową porą, zawsze w styczniu,
otwórz swe serce na Orkiestrę,
kiedy wesołe nutki wytnie
i znów pokaże swą maestrię.

Bo takiej drugiej w świecie nie ma,
zostaw swe sprawy dzisiaj w domu,
gdy Jurek Owsiak krzyknie „siema!”,
swoim grosikiem jej dopomóż.

Nie musisz w wiecach uczestniczyć,
ani sam moknąć gdzieś na dworze,
niewielki datek swój odliczysz -
to żadna skaza na honorze.

Czyś emerytem, biznesmenem,
czy w budżetówce masz swój etat,
odruchem serca dziel bochenek,
poza tym „róbta dziś co chceta”.
:-)

(z archiwum 2011 r., zmieniony, aktualny)

I nakarm też głodne dziecko. Wystarczy jedno kliknięcie:
http://www.pajacyk.pl/

53 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Jakiś miły Ogrodnik albo Gość Ogródka zaniósł mój dzisiejszy wiersz na Forum Szkła Kontaktowego.
    Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam Kopistę... :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu:)
    Ja długo spałam a Ty już grasz z Owsiakiem:)

    Nigdy nie było przecież w nas
    Na cudzy los obojętności.
    Pokazał czas miłości czas
    Nie zostawiając wątpliwości.

    Gdy Wasze serca w naszych sercach
    Rozbudziły słowa te :
    Że przecież w życiu przede wszystkim
    Ludzka życzliwość liczy się.

    Niechaj rozbrzmiewa w dzień i w nocy
    Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
    Nieustająca, nieznająca końca
    Niechaj rozbrzmiewa w dzień i w nocy.

    Jeżeli jeszcze stoisz z boku
    To przestań głowę w piasek chować.
    Dorównaj nam wreszcie kroku
    Zmieniając w czyny martwe słowa

    Z pustego w próżne nie nalejesz
    Mawiają czasem dobrzy ludzie
    Dla siebie bądźmy więc nadzieją
    I niech codzienność będzie świętem.

    Niechaj rozbrzmiewa...

    Hymn WOŚP - Serce Sercu (HA-DWA-O! i Przyjaciele)

    http://www.youtube.com/watch?v=VH2-St3yyo8

    Pięknego dnia Kochani. Siema!

    OdpowiedzUsuń
  3. Siema, Izko:)*
    Bardzo poruszyła mnie obrzydliwa nagonka tzw. prawicy na Orkiestrę, jedyną instytucję tak ogromnego zaufania społecznego. Cóż, wiadomo - walka o kiesę i rząd dusz, inspirowana przez KrK. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Mnie nie potrzeba religii, jako podpórki do odruchu serca... Nie dajmy się Kochani.:)
    I jeszcze coś poetyckiego do serca - w niedzielę:

    Wisława Szymborska

    Do serca w niedzielę

    Dziękuję ci, serce moje,
    że nie marudzisz, że się uwijasz
    bez pochlebstw, bez nagrody,
    z wrodzonej pilności.

    Masz siedemdziesiątą zasług na minutę.
    Każdy twój skurcz
    jest jak zepchnięcie łodzi
    na pełne morze
    w podróż dookoła świata.

    Dziękuję ci, serce moje,
    że raz po raz
    wyjmujesz mnie z całości
    nawet we śnie osobną.

    Dbasz, żebym nie prześniła się na wylot,
    na wylot,
    do którego skrzydeł nie potrzeba.
    Dziękuję ci, serce moje,
    że obudziłam się znowu
    i chociaż jest niedziela,
    dzień odpoczywania,
    pod żebrami
    trwa zwykły przedświąteczny ruch.

    Pozdrówka cieplutkie dla Ciebie, chociaż u mnie na dworze biała plucha... śnieg z deszczem od rana, ale pójdę zagrać...:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewuniu zazdroszczę Ci tego śniegu:)
    U mnie nie pada ci to jest pozytywna wiadomość.Zaraz trzeba się zbierać i iść na występy:)

    Ha Dwa O! - Pozytywnie

    http://www.youtube.com/watch?v=5grkfFkkoGg&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla Wszystkich na miłą niedzielę, przy pikaniu serduszek... - dodam jeszcze ładne, muzyczne tykanie zegarka.:)

    Czerwony Tulipan - Prosty jak zegarek świat

    http://greencat.wrzuta.pl/audio/6h83ebUwqPD/czerwony_tulipan_-_prosty_jak_zegarek_swiat

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Izko, dziękuję za pozytywne myślenie...:)* Moja wrodzona pogoda ducha potrafi je wyzwolić, mimo różnych przeciwności... :)
    Martwienie się na zapas nikomu jeszcze nic dobrego nie przyniosło, z wyjątkiem straty energii do życia. Zmartwienia mogą wywołać tylko niepokój, depresję i utrudnić znalezienie twórczych rozwiązań.
    Bo cała prawda w trawie, deszczu, rosie...

    Mądrość - (Czerwony Tulipan)

    http://www.youtube.com/watch?v=8BdnGB8nlaw&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewuniu ja też myślę pozytywnie a Twoja piosenka rozmarzyła mnie.Pomimo pięknych zdjęć ośnieżonego Lublina Zamarzyła mi się turkusowa polana:)

    POD BUDA - TURKUSOWA POLANA

    http://www.youtube.com/watch?v=nyi6WRgMy30

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za pochwałę fotek, Izko:)
    Robione z mojego balkonu z VIII piętra dzisiaj o 8 rano. Teraz już niestety wygląda trochę gorzej, bo pada tylko deszcz...
    Żal mi dzieciaków z puszkami, które nie dość, że przemokną do suchej nitki, to jeszcze niewiele mogą zebrać, bo pogoda nie zachęca do spacerów.
    Już się ubieram nieprzemakalnie i idę grać.
    Na razie... Siema! :)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma większej nędzy
    jak pieniędzy nie ma.
    Wtedy Jerzy Owsiak
    wszystkim mówi Siema(!)

    Z kieszeni wystaje
    mu serduszek stosik.
    Każde takie serce
    dziś kosztuje grosik.

    On Ci swym uśmiechem,
    podziękuje za to.
    Za owe grosiki,
    kupi inkubator.

    Nie siedź zatem biernie,
    w niedzielę przed kompem.
    Kup z Jurkiem Owsiakiem
    infuzyjną pompę.

    Przecież nie zbiedniejesz,
    nie zmaleje trzosik.
    Kiedy na Orkiestrę
    ofiarujesz grosik.

    Ze względów technicznych
    dziś mnie w necie nie ma.
    Lecz wszystkich pozdrawiam,
    Wszystkim mówię Siema(!)

    Pozdrawiam popołudniowo.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Jędruś:)

    Właśnie wróciłam - wszyscy grają,
    chociaż na dworze straszna plucha,
    serduszka święto swoje mają,
    Orkiestra pięknie gra od ucha.:))

    Gra też policja i lotnicy,
    w Lublinie dziś odświętna gala,
    strażak na trąbce hejnał ćwiczy
    i nikt tu się nie obcyndala.:))

    W odruchu serca jest istota,
    zmoknięci? Ależ, to nie temat!
    W śniegu, zadymce, czy po błotach,
    Lubliniak zagrał. Pozdro... Siema!

    Dziękuję, że zechciałeś dziś zagrać w Ogródku mimo trudności technicznych:) Jakoś oprócz Izki i Ciebie więcej chętnych nie widać...;)

    Stawiam kieliszeczek nalewki na rozgrzewkę i cieplutką melodię:

    Jan Garbarek & Keith Jarrett My Song

    http://www.youtube.com/watch?v=tZ88rj_fxCg&feature=related

    ... miłego popołudnia i wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam wieczorem:)
    Ja też już wróciłam do domku.Zdążyłam zjeść obiadek i napalić w piecu:)
    W Wałczu Orkiestra gra pod wielkim namiotem.Przynajmniej dzieciaczki nie zmarzną.Jak byłam to występowały przedszkolaki.Słodkie dzieciaczki:) Kwestujący z roku na rok coraz młodsi.To dobrze bo czym skorupka za młodu nasiąknie....Po losy na loterię jak zwykle wielka kolejka ale nikt nie narzekał:)
    Ewunia masz rację pustawo dzisiaj w Ogródku.
    Mam nadzieję,że pozostali grają z Owsiakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Perełeczka,którą znalazł mój znajomy:)
    Zupełnie zapomniałam o tym wykonawcy:)

    Jerzy Rybiński -Deszcz w obcym mieście

    http://www.youtube.com/watch?v=zbOp2n_Ra3E&feature=related

    Miłego wieczoru:)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam Izko:)
    U nas Orkiestra gra w największym centrum handlowym po prawej stronie Wisły - w Galerii Olimp. Ale na ulicach, stacjach benzynowych, placach, skwerkach, na Starówce też widać wolonaturiaszy:)
    A w Olimpie dużo muzyki i mnóstwo imprez towarzyszących. Licytacja gadżetów naszych miejscowych darczyńców, popisy strażaków, pokazy modeli najnowszych samolotów i szybowców przez lotników, nauka udzielania pierwszej pomocy przez policjantów i co tam jeszcze... nie zdążyłam wszystkiego obejść.
    I jeszcze ciekawa wiadomość z mojego podwórka, którą usłyszałam w Radiu Lublin. Lubelski arcybiskup Budzik poparł WOŚP! Widać ziarno dobroci i tolerancji zasiane przez jego poprzednika abp Życińskiego, wydało dobre owoce:))

    Ażeby nie zdominować Ogródka tylko Orkiestrą - proponuję łyczek poezji:

    Julian Tuwim

    Ofiarowując serce

    Posyłam ci bezdomne moje serce.
    Co chcesz z nim zrób.
    Na swoje zamień to bezdomne serce
    Lub zatrać, zgub.
    Wdzięczne ci będzie to bezdomne serce
    Nawet za grób.
    :)*

    Myślę, że jak inni Ogrodnicy będą mieli czas, ochotę, a pewnie też i brak trudności technicznych, to tutaj zajrzą...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuniu a może z Anną G. złożymy reklamację:)))

    annaG

    Styczniowa reklamacja

    Wzięłam kartkę i pióro, trzeba zrobić coś z dziurą.
    Zimę porwał ktoś! Jaki miał powód?
    Nie pytając o zdanie ukrył mrozy i zamieć,
    proszę wyjrzeć przez okno, tam dowód!

    Piszę więc zażalenie, lecz do kogo to nie wiem?
    Kto odbiorcą ma być reklamacji?
    Stary rok czy też nowy, sama nie mam już głowy
    bo u kogo wpadliśmy w niełaski?

    Wielka dziura uwiera, nie ma śniegu cholera!
    Kto to słyszał, by deszcz w styczniu padał?
    Zero piguł, bałwanów, nawet wrony dla szpanu
    się obnoszą z czarnidłem. Wypada?

    Gdzie się sople podziały w zamieszaniu tym całym,
    narty kurzem pokryte w piwnicy.
    Zimę trzeba uwolnić, lecz czy jest ktoś tak zdolny
    aby słońca wywołać deficyt?

    Rozgrzewa ta Twoja nalewka:)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Izko dziękuję za przypomnienie Rybińskiego:)
    Pamiętam tę piosenkę z lat osiemdziesiątych, wszyscy ją wtedy śpiewali...:)
    Tak jak tę:

    Andrzej Rybiński-Bądź tu

    http://www.youtube.com/watch?v=5WRzhP2oyKU&feature=related

    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bry :)*

    Witam po bumelowaniu. Widzę, że ogródek istnieje
    i wszyscy w formie.))) Korzystam gościnnie z kompa. Widać także, że Orkiestra rżnie ostro.:)))

    To może tak troszkę się uśmiechniemy?

    Kaczki z nowej paczki - Luśka

    http://www.youtube.com/watch?v=TZOAHhjJ7ek

    Mio, mio, mio, amore
    Mio, mio, mio, amore

    Połączył nas talerz, schyleni nad garem
    w rosole topiliśmy łyżkę,
    i zawsze co miesiąc chodziliśmy pieszo
    na pizzę złączeni uściskiem.
    Na śliczną twą rączkę włożyłem obrączkę,
    drobniutkie ogniwo z łańcucha,
    i byłaś pieseczkiem, mróweczką, koteczkiem...
    Nie mogę! Zaczynam się wzruszać...

    Luśka, Luśka, ach Luśka,
    ty miałaś imadło w paluszkach.
    Luśka, Luśka, ach Luśka,
    na grzyby, na ryby, do łóżka.
    Luśka, Luśka, ach Luśka,
    ty z ramion nie chciałaś wypuszczać.
    Luśka, Luśka, ach Luśka, jak miękka poduszka,
    okrągła jak bilon, liczyłaś się, Luśka,
    i twoje sto kilo...

    (Lusia, dziś jeszcze widzę twoje śliczne, małe oczki
    i słyszę twój głos jakże czuły...
    Byłaś dla mnie najwierniejszym przyjacielem!)

    O twoje dwie piersi mógł rozbić się "Pershing",
    a Rubens by szalał z zazdrości,
    gdy słodkie ciasteczka znikały w usteczkach,
    łykałaś je zawsze w całości.
    Nie było już miary na twoje rozmiary,
    a naród nad morzem osłupiał,
    gdy wyszłaś raz z wody na łono przyrody,
    był popłoch na plaży w Chałupach.

    Luśka, Luśka, ach Luśka. . . itd.

    (Lusiu, dlaczego to zrobiłaś?
    Dlaczego zabiłaś naszą miłość?
    Lusiu, proszę cię, nie odchudzaj się,
    Luśka, proszę cię nie, nie, nie!)

    Luśka, Luśka, ach Luśka. . . itd.

    Luśka! Luśka! Luśka! ehehehe!

    :)))

    Pozdrawiam Orkiestrowo.:)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Na łyczek poezji odpowie Tobie razem z Bardami:)*

    " Od świtu po kres..." wyk. Lubelska Federacja Bardów

    http://www.youtube.com/watch?v=EZgSiCUbqVc&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Bry, Jaśku:)*
    Miło mi, że Twoja bumelka się skończyła, bo byłam trochę zaniepokojona, jak się nie zjawiłeś na dobranockę...
    "Luśka", a i owszem, przebój radiowej trójeczki w swoim czasie, dziękuję.:)

    A może pamiętasz I love bigos?

    Kaczki z Nowej Paczki - I Love Bigos

    http://www.youtube.com/watch?v=1X8_KDTRmZI&feature=related
    :)

    Odpozdrawiam z serduszkiem... :)*

    OdpowiedzUsuń
  19. ...czy w ogródku rośnie koniczyna?

    http://www.youtube.com/watch?v=ezASNU3dQSE&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  20. Koniczynka? A pewnie - i do tego kto chce, może znaleźć czterolistną...:)
    W takiej koniczynie, wszystkich mogłabym mieć:

    30. Kasia Pakosińska w sexy obcisłym lateksowym stroju

    http://www.youtube.com/watch?v=z1LCh9K0SVc&feature=related

    :)))*
    ... w zasadzie tylko lateksowego kostiumu mi brakuje... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ...Co do serduszka to -

    Serduszko puka w rytmie cha-cha - Maria Koterbska

    http://www.youtube.com/watch?v=tNjkVk5c1So

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  22. ...albo...

    Rena Rolska - Pik pik pik

    http://www.youtube.com/watch?v=d4c3hk0t6Ew

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  23. :)*
    ... Hmmm... Jaśku, moje serce to jest muzyk, który zwiał z orkiestry...:)

    Ewa Bem-Moje serce to jest muzyk

    http://www.youtube.com/watch?v=OpLAzFvoptc&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXfRVc71UyOPdTR8UmYcyo32

    Świat wokół mnie wie, czego chce i radzi mi nie raz:
    plan jakiś zrób, uszyj suknię na ślub,
    jakiś pomysł na życie mieć czas.
    Wypiłam kawki, strzeliłam gaa z niejednym panem stąd.
    Im lepszy pan, co do mnie miał plan,
    tym ja szybciej zmykałam mu, bo

    Moje serce, to jest muzyk,
    który zwiał z orkiestry,
    bo nie z każdym lubi grać.
    Żaden mu maestro nie potrafi rady dać.
    Moje serce, to jest muzyk improwizujący,
    co ma własny styl i rytm,
    ale, gdy gorąco kocha, wtedy gra jak nikt.

    Wkrąg ludzi moc duma co noc nad samotnością swą...
    Gęściej od gwiazd pośrodku swych miast
    ludzkie serca samotne się skrzą...
    A mnie wciąż gra każdego dnia na skrót przez drogi złe
    za szosą mą, za kimś miłym, kto
    wreszcie pojmie, zrozumie to, że...

    Moje serce, to jest muzyk...

    autor: Wojciech Młynarski
    kompozytor: J. Mikuła

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  24. ...ale -

    DADDY SPIEWA - SERCE - SYERDCE

    http://www.youtube.com/watch?v=d7_GoMg2hM8

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  25. ... no, nie...:)))***

    To jeszcze Tadeusz Faliszewski:

    Tadeusz Faliszewski - Serce (A Heart), 1935

    http://www.youtube.com/watch?v=u_lygr7Jhvk&feature=related

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  26. ... i łazjnęła nam się ta sama piosenka, tylko w innym wykonaniu...:)))*

    OdpowiedzUsuń
  27. ...i jeszcze tak -

    Stare polskie tango: 'Serce matki' - Polish original !

    http://www.youtube.com/watch?v=4IRVSxV80UQ&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  28. Moja wersja starsza:)))
    Lubow Orłowa & Leonid Utiosow - Serce (Piosenka z filmu Świat się śmieje w kolorze) 1934

    http://www.youtube.com/watch?v=nYpZdl1Zf6k&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  29. ... ach, i koniecznie:

    Hanka Ordonówna - Na pierwszy znak

    http://www.youtube.com/watch?v=JYD4tTfXb-Q

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  30. ... a to jest piosenka z 1933 r...:)*

    OdpowiedzUsuń
  31. ..i jeszcze Osiecka:)))

    Osiecka Agnieszka

    Serce

    Serce mnie boli...
    Serce mnie boli, bo mija czas.
    A w majątku, w tym posagu biednym moim
    nie przybywa nowych skarbów ani gwiazd.
    Tylko rytmy i piosenki,
    i nic więcej, i nic więcej:
    To jest dobre w kabarecie,
    a ja chciałabym na jesień
    coś ciepłego, praktycznego tobie dać...
    A tu - co?
    A tu - wciąż:
    Ta piosenka, ta poezja za dwa grosze,
    te wierszyki, w których zawsze wiosna drży,
    te szarotki, co przy sobie stale noszę
    i lusterka, co zmieniają w uśmiech - łzy...
    Gdzie są te wody niebieskozielone,
    gdzie są te lata dobre,
    co mi zostało - sam powiedz -
    wszystko zmieniłam na drobne:
    Na słowiki wynajęte do piosenki,
    na deszczyki, co w piosence walcem brzmią,
    na księżyce, melodyjki, kantylenki -
    ona kocha i on bardzo kocha ją...
    Serce mnie boli...
    Serce mnie boli, żal pustych rąk...
    Bo nic nie mam. Wszyscy wiedzą. Sami swoi.
    Bez niczego znów przychodzę pod twój dom...
    tylko rytmy i piosenki,
    i nic więcej, i nic więcej...
    To, co miałam, pogubiłam,
    zapomniałam, co mówiłam,
    bardzo proszę, weź przynajmniej to, co mam:
    Tę piosenkę, tę poezję za dwa grosze,
    te wierszyki, w których zawsze wiosna drży,
    te szarotki, co przy sobie stale noszę
    i lusterka, co zmieniją w uśmiech - łzy.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  32. :)

    " Zapomniane serca ..." śpiewa Janusz Laskowski

    http://www.youtube.com/watch?v=t7_FMoeiEpY&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  33. ... to jeszcze tekst do Ordonówny z 18:46. Niestety, nie znalazłam autora:

    1. Trudno serce okłamywać,
    Bo mądrzejsze jest niż Ty.
    Trudno sercu się sprzeciwiać,
    Gdy wyrywa się i drży.
    Jeszcze nie wiesz, kto on taki,
    Ten twój miły, ten twój ktoś.
    A już serce daje znaki,
    Że się w życiu stało coś.

    Ref.: Na pierwszy znak,
    Gdy serce drgnie,
    Ledwo drgnie, a już się wie,
    Że to właśnie ten, tylko ten.

    2. Drugi znak, to słodki lęk,
    Trzeci znak, piosenki dźwięk,
    Co się wplata w sen, złoty sen.
    I tylko oczy zamglone pokaż,
    Wtedy na pewno już wiem, że kochasz.

    Ref.: Na pierwszy znak,
    Gdy serce drgnie,
    Ledwie drgnie, a już się wie,
    Że to właśnie ten, tylko ten.

    I tylko oczy zamglone pokaż,
    Wtedy na pewno już wiem, że kochasz.

    Ref.: Na pierwszy znak,
    Gdy serce drgnie,
    Ledwo drgnie, a już się wie,
    Że to właśnie ten.. Tylko ten.

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  34. Ewuniu autorem tekstu jest Julian Tuwim:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Coś podobnego? A to niespodzianka.. :)) Dzięki, Izko:)*

    OdpowiedzUsuń
  36. :)

    Rena Rolska - Serce na śniegu....

    http://www.youtube.com/watch?v=apxGuliSsDg

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
  37. Jednak znalazłam informację pod clipem Sławy Przybylskiej, śpiewającej piosenkę Ordonki, że autorem słów jest Ludwik Starski. Męczyło mnie trochę, ale nie znalazłam w zbiorkach Tuwima tego tekstu.
    Piękne dzięki za "sercowe" piosenki...:)*

    OdpowiedzUsuń
  38. Chyba jednak Tuwim? - na tej stronce:
    http://www.poezjaa.info/index.php?p=2&a=24&u=427

    ... fakt, że słowa piękne...:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Na pierwszy znak (czasem zapisywane jako "Pierwszy znak") – szlagier lat 30. XX wieku zaśpiewany przez Hankę Ordonównę, stanowiący utwór ze ścieżki dźwiękowej filmu Szpieg w masce z 1933 roku. Muzykę stworzył Henryk Wars, a słowa piosenki napisał "Oldlen" – Julian Tuwim.

    Wikipedia

    OdpowiedzUsuń
  40. Teraz może coś na rozgrzewkę:)

    Giorgos Alkaios & Friends - OPA (Greece - Official Video - Eurovision Song Contest 2010) FULL HD

    http://www.youtube.com/watch?v=bmeCC53FKes&feature=player_embedded

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  41. Od 18-tej z minutami oglądam Violettę Villas na
    Kulturze...

    OdpowiedzUsuń
  42. Jaśku i dopiero teraz mówisz jak się skończyło:(

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie oglądałam, za późno - a szkoda. Chociaż nie jestem jej zagorzałą fanką, ale z ciekawości chętnie bym obejrzała...:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Myślałem, że wiesz...zapomniałem, że nie wchodzisz
    na forum Szkła Kontaktowego, a tam pod dzisiejszym
    wierszem Ewy była informacja o koncercie.:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jaśku, wpisałam się kilka razy w tym wątku. Bardzo trudno się przebić z czymkolwiek i to mnie zniechęca. Od popołudnia tam nie zaglądałam, fakt; miałam różne zajęcia i z doskoku zaglądałam do Ogródka.:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Śpiewała między innymi tę piosenkę -

    IF YOU GO AWAY live at Violetta Villas

    http://www.youtube.com/watch?v=lKFdi9Tn9FE&feature=related


    Jeśli odejdziesz
    Tego letniego dnia,
    Możesz równie dobrze
    Zabrać słońce,
    Wszystkie ptaki, które latały
    Na letnim niebie,
    Kiedy nasza miłość była nowa
    I nasze serca były wysoko.
    I dzień był młody,
    A noce były długie,
    A księżyc wciąż świecił
    Dla nocnej pieśni ptaków.
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz...

    Ale jeśli zostaniesz,
    Sprawię ci taki dzień,
    Jakiego jeszcze nie było
    Lub nie będzie więcej.
    Będziemy żeglowali w słońcu,
    Będziemy biegali w deszczu,
    I mówili do drzew
    I czcili wiatr.
    Ale jeśli odejdziesz,
    Zrozumiem.
    Zostaw mi tylko trochę miłości,
    Która wypełni moje ręce.
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz...

    Jeśli odejdziesz,
    A wiem, że to zrobisz,
    Musisz powiedzieć światu,
    Żeby przestał się toczyć,
    Dopóki wrócisz,
    Jeśli kiedykolwiek to zrobisz.
    Co dobrego jest w miłości
    Bez kochania cię?
    Mogę ci teraz powiedzieć,
    Że jeśli pójdziesz,
    Będę umierała powoli
    Do następnego 'cześć'.
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz...

    Ale jeśli zostaniesz,
    Sprawię ci taką noc
    Jakiej jeszcze nie było,
    Lub nie będzie.
    Będę żeglowała po twoim uśmiechu,
    Będę jeździła po twoim dotyku,
    Będę mówiła do twoich oczu,
    Że tak bardzo kocham.
    Ale jeśli odejdziesz,
    Nie będę płakała.
    Jednak dobre jest odejście,
    Ze słowem 'do widzenia'.
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz...

    Jeśli odejdziesz,
    A wiem, że musisz,
    Nie będzie nic
    W tym świecie godnego zaufania,
    Tylko pusty pokój,
    Pełny pustej przestrzeni,
    Tak jak pusty wygląd,
    Który widzę na twojej twarzy.
    Będę cieniem
    Twojego cienia.
    Jeśli możesz trzymać mnie
    Po swojej stronie.
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz,
    Jeśli odejdziesz...

    Proszę, nigdy mnie nie opuszczaj, nigdy...

    ...prawda, że piękne...:)***

    OdpowiedzUsuń
  47. ... prawda, piękne... :)*
    A to też pięknie wykonane tango La Cumparsita:

    Violetta Villas Pocałunek ognia

    http://www.youtube.com/watch?v=wXUIjR8YUuo&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  48. ... i tekst:

    "Pocałunek ognia"

    Zapalę serce twoje swoim pocałunkiem
    Ja chcę by nas ogarnął dzisiaj płomień z ognia
    Wiem że nie będzie dla nas nigdzie już ratunku
    Bo to jest pocałunek, który spala do dna
    Miłości ogniem serce twoje dziś zdobędę
    Gdzie tylko pójdziesz -pójdę tam-za tobą wszędzie
    I już nie może wstrzymać mnie przeszkoda żadna
    Na drodze którą chcę do ciebie iść

    To serce moje jest twoje tylko twoje
    I tobą tak pijane i Ciebie tak spragnione
    To serce moje rozgarnia wszystkie drogi
    I ciągle biegnie,
    ciągle biegnie do twych drzwi
    Stań przy mnie blisko, spójrz prosto w moje oczy
    Zobaczysz moją radość
    i moje łzy zobaczysz
    Stań przy mnie blisko, spójrz prosto w moje oczy
    I tak jak dawniej, tak jak dawniej całuj mnie
    Tak całuj mnie, tak całuj mnie

    Dla ciebie umiem dziś świat zatrzymać w biegu
    Zapalić różę na martwym białym śniegu
    Dla ciebie będę zawsze śpiewać o miłości
    O mej miłości zrodzonej z ognia

    Posłuchaj słów tych tęsknota je stworzyła
    Tęsknota nocą tak mówić mnie uczyła
    Dlatego nigdy nie zapomnisz mojej twarzy
    Bo złotych włosów moich cień poznałeś sam

    Zapalę serce twoje swoim pocałunkiem
    Ja chcę by nas ogarnął dzisiaj płomień z ognia
    Wiem że nie będzie dla nas nigdzie już ratunku
    Bo to jest pocałunek, który spala do dna
    Miłości ogniem serce twoje dziś zdobędę
    Gdzie tylko pójdziesz -pójdę tam-za tobą wszędzie
    I już nie może wstrzymać mnie przeszkoda żadna
    Na drodze którą chcę do ciebie iść.

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  49. i zakończymy dzień piosenką - Violetty Villas Zabierz mnie z Barcelony :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=H0YFGiNYpeU

    Ciebie kochać nie łatwo mi jest,
    Ciebie kochać to znaczy śnić.
    Ciebie kochać to czekać wśród łez.
    Ciebie kochać to pić.

    A mnie kochać to do dna po kres.
    A mnie kochać to wianki wić.
    Rzucać skarby pod nogi jak bez,
    bo mnie kochać to żyć

    Zabierz mnie z Barcelony,
    gdzie mimozy się tlą.
    Zbyt uparte demony
    po zaułkach tu śpią.

    Barcelona nie kocha już nas,
    tu mieszkają diablęta złe.
    One kradną nam szczęście i czas,
    nasze noc i dnie.

    Uciekajmy za morze, za las.
    Uciekajmy za siódmą mgłę.
    Nowym słońcom pokłońmy się w pas,
    póki słońca się chce.

    Zabierz mnie z Barcelony,
    gdzie mimozy się tlą.
    Niech ocean spieniony
    słodką stanie się łzą.

    Na okręcie pokocham cię znów,
    tak jak mewy kochają wiatr.
    Odnajdziemy moc czarów i słów,
    odnajdziemy nasz świat.

    Jak królowie wyruszmy na łów
    i nie liczmy szalonych lat.
    Kapitanie bądź panem mych snów
    i poprowadź mnie w świat

    ***
    Dobranoc, dobranoc Kochani.:)))*** już czas na sen, bo jutro praca:)***

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja też już Was Kochani pożegnam:)
    Pięknych snów życzę:)

    Real Love - Dolly Parton & Kenny Rogers

    http://www.youtube.com/watch?v=CaGcDYENzg4&feature=related


    Dobranoc...do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  51. I ja już przychodzę ze swoją dobranocką, też chciałam z piosenką Violetty Villas i prawie mi się to udało, ale nie do końca...
    A więc będzie to piosenka do pięknej muzyki Michela Legranda, śpiewana m.in. przez Connie Francis i Violettę Villas – niestety, teledysk został usunięty. Wybrałam zatem wykonanie Iwony Tober:
    (muz. M. Legrand, sł. A. Williams, N. Gimbel)

    I Will Wait For You - Iwona Tober

    http://www.youtube.com/watch?v=jFFCDKw2HQo

    „Będę czekać na Ciebie”

    Jeśli to potrwa wieki będę czekać na ciebie
    Przez tysiące lat będę czekać na ciebie
    Póki znów będziesz przy mnie, póki będę trzymać cię
    Póki usłyszę twoje westchnięcie w moich ramionach

    Gdziekolwiek będziesz rozmyślać, gdziekolwiek pójdziesz
    Każdego dnia pamiętaj jak ja kocham cię
    W twoim sercu, uwierz mi co w moim
    Że na wieczność i więcej będę czekać na ciebie

    Zegarek będzie tykać godzinę po godzinie
    Wtedy czas przyjdzie kiedy już wszystko wyczekane
    Czas, w którym wrócisz i znajdziesz mnie tutaj i podbiegniesz
    Prosto w moje czekające ramiona

    Jeśli to potrwa wieki będę czekać na ciebie
    Przez tysiące lat będę czekać na ciebie
    Póki znów będziesz przy mnie, póki będę trzymać cię
    Póki usłyszę twoje westchnięcie w moich ramionach

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)***- najcudniejszych snów:)***

    ... tak Jasieńku, jutro od rana teren...:)*

    OdpowiedzUsuń
  52. ... i Tobie pięknych snów Izko, dziękuję za Dolly i Kenna, pa, do jutra...:)*

    OdpowiedzUsuń