Powered By Blogger

poniedziałek, 9 stycznia 2012

*** (Bardzo dziwny styczeń)



*** (Bardzo dziwny styczeń)

Bardzo dziwny styczeń, wczoraj było biało,
dziś deszczowe chmury, znowu mglista przestrzeń,
z puszystej pierzynki ledwie pozostałość,
zapach nagiej ziemi przenika powietrze.

W ogrodach hiacyntów szmaragdowe listki,
gałązki forsycji w przyżółconych pąkach,
chciałabym się cieszyć już co dnia tym wszystkim,
gdyby mróz się w aurę więcej nie przybłąkał.

Marzę już o wiośnie i kwiecistych wierszach,
żeby w nich pachniały fiołki i narcyzy,
a w duszy nadzieja wzrosła najzieleńsza...
Chcesz? To ciepłym słowem możesz ją przybliżyć.

40 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Pogoda, jak w kalejdoskopie - dzisiaj 4 st., na razie nic nie pada i nie wieje...
    Trzeba się zmierzyć z nowym tygodniem, ale dnie już coraz dłuższe...:)
    Dopijam kawę i już uciekam w ciemny jeszcze teren.
    Pogodnego dnia Wszystkim i do zobaczenia po powrocie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. WITAM ※※※ ஜ۩۞۩ஜ ※※※ WITAM

    Dobry Dzień wg Ryszarda Rynkowskiego

    http://www.youtube.com/watch?v=yTD-h49_RRQ

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie, Ewa, ładny wiersz.

    Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego poniedziałku.

    "Pięknie żyć"

    http://www.youtube.com/watch?v=FxUVepT6cug&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ewuniu:)
    Dziwny styczeń,dziwna ta zima.Mam nadzieję,że szybko odejdzie i zawita do nas wiosna:)
    Tęsknię już do wiosennych słonecznych promieni:)

    annaG

    Nadzieja

    A kiedy poczujesz lekki powiew wiosny,
    nieśmiałe jeszcze pąki uśmiechu
    usiądą na Twej zaspanej twarzy,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Kiedy ciepły wiatr z południa
    zwieje w kąt Twoje smutki,
    rozgoni czarność myśli
    zakopie na dnie serca ból i niesmak,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Kiedy porankiem wilgotnym
    od pierwszej rosy na polach
    do okna Twego nieśmiało zapukam
    i poproszę o strawę,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Gdy ciepłym promieniem słońca
    rozgrzeje ciało i duszę zbłąkaną,
    kolorem tęczy pomaluję obraz
    pod Twymi zmęczonymi oczami
    -nadzieją mnie nazwij.

    Bo oto jestem choć nie wierzyłeś,
    zła kordon przebiwszy pierwszym kwiatem,
    urodzona w bólach rozpaczy i niebytu
    z ciemniej spękanej wyobraźni bez wiary.

    Więc otwórz okna szeroko na oścież,
    zachłyśnij się haustem zieloności
    wpuść świeżość jasnych obłoków,
    drżacą w niewinności pierwszych liści
    -nadzieją mnie nazwij!

    ❀ ❀ ❀

    Odrobina wiosny - muz. Hold On To Your Dreams (Mike Rowland)

    http://www.youtube.com/watch?v=UUOdwF23INU

    Pozdrawiam Ogrodników i Gości:)*

    OdpowiedzUsuń
  5. :)
    ❀ the song of the sun ❀

    http://www.youtube.com/watch?v=0dN71nLloxs&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. ❀ Andre Rieu Feed The Birds ❀

    http://www.youtube.com/watch?v=a71JHRRq3X0&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten blog byłby ciekawszy, gdyby wpisujący się tutaj podawali jakiś komentarz do linków, co do muzyki, tekstu albo klipu i dlaczego ten a nie inny podają. To chyba nie za duża fatyga zamieścić na ten temat kilka słów.
    Beata W.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Anonimowy:)
    Słuszna uwaga.Mogłam skomentować swoje linki.
    Czasami jednak łatwiej jest wyrazić piosenką co nam w duszy gra. Nie każdy ma taki talent jak Gospodyni bloga:)
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Alicja Majewska "Jaki piękny świat"

    http://www.youtube.com/watch?v=-lvUwzmXshI

    Jaki piękny świat,
    choć przybyło lat,
    lecz Ewuni kwiat,
    ujmuje nam lat.

    Choć pochmurny dzień,
    smutny nastrój zmień,
    uśmiech prześlij nam
    szczególnie dla dam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry deszczowym wieczorem:)
    Nic, a nic z tej wiosny nie widać, ciemno, zimno i mżawka... Poniedziałek przyniósł mi mnóstwo pracy i spraw do załatwiania.
    Dopiero teraz mogę na dobre zakotwiczyć w Ogródku.
    I już nic przyjemniejszego dla mnie nie ma, jak zapach hiacyntów, które powoli mi rozkwitają w doniczkach, gorąca herbatka z prądem i... trąbka:

    Louis Armstrong - When You're Smiling

    http://www.youtube.com/watch?v=bOH_mioL3TU&feature=related
    :))

    ... i już zaczynam rozglądać się po rabatkach...

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam wieczorem Kochani:)

    Gdy wiatr gęstniejąc od woni
    Lipowe pieści aleje
    Przystaje dusza w codziennej pogoni
    Nagle pięknieje, pięknieje

    Dziecięce światem olśnienia
    Przeżywa w dawnym zachwycie
    Bo przyszło lato i w słońca promieniach
    Wszystko w poezje się zmienia
    Nabiera znaczenia przywraca apetyt na życie

    Nie potrzebny budzik nikomu
    Gdy zatańczą na powiekach złote skry
    Zieleń w butach pcha się do domu
    Ptasi chór za oknem brzmi

    Lustro do mnie chytrze śle oko
    Bo mi z twarzy opalonej ujęło lat
    Kocham dziś ten szklany prostokąt
    Jaki piękny świat, jaki piękny świat
    Jaki piękny świat jaki piękny świat

    To w takie dni
    Wierszami szumią drzewa
    Same z siebie schną łzy
    Serce dojrzewa
    Zapala krew i coraz potężniej chce bić
    I narasta w nim wielki śpiew
    Wtedy wie się, że warto żyć

    Nie potrzebny budzik nikomu
    Gdy zatańczą na powiekach złote skry
    Zieleń w butach pcha się do domu
    Ptasi chór za oknem brzmi

    Tylko patrzeć zjawi się miłość
    I otworzy mi ramiona kope lat
    Będzie jawa to, co się śniło
    Jaki piękny świat, jaki piękny świat
    Jaki piękny świat

    Nie potrzebny budzik nikomu
    Gdy zatańczą na powiekach złote skry
    Zieleń w butach pcha się do domu
    Ptasi chór za oknem brzmi

    Tylko patrzeć zjawi się miłość
    I otworzy mi ramiona kopę lat
    Będzie jawą to, co się śniło
    Jaki piękny świat, jaki piękny świat
    Jaki piękny świat

    Uważam,że do tego tekstu nie ma już co dodawać:)))*

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Jędruś:)
    Widzę, że wstawiłeś zegar z płatkami śniegu (?)... a może gdzieś Cię dzisiaj zawiało? Albo przynajmniej wywiało...:))
    Ale piosenka pięknie kwiecista, więc zrewanżuję Ci się piękną melodią na fletni pana:

    James Last & Edward Simoni - Nabucco (1998)

    http://www.youtube.com/watch?v=RFAwKrUsjM8&feature=related

    ... prawda, że ciepła i relaksująca? Pozdrówka wieczorne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ... Izko, witaj... opuściłam kolejność odpowiadania, bo zobaczyłam Twój ostatni tekst, do którego jednak koniecznie trzeba coś dodać, a mianowicie - autora :)))
    Pozdrawiam cieplutko i już wracam do odpowiedzi po kolei...:)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepraszam Ewuniu.To był tekst do linku Dany .
    Jaki piękny świat w wykonaniu Alicji Majewskiej:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór Dano:)
    Miło mi, że wiersz Ci się podoba... dziękuję za ciepłe nutki i słowa.
    A tak a' propos "Pięknie żyć", dedykuję Ci wiersz Jerzego Zagórskiego, wyśpiewany przez Grzegorza Turnaua:

    Jerzy Zagórski

    wszystko co piękne

    wszystko co piękne jest przemija
    wykwint i zbrodnie dawnych czasów
    skrzętnie zebrane po muzeach
    niedbale śpiące na katedrach
    gotyk płynący z kolumn lasu
    szlachetne miasta ras przypływy
    siwe paryże czy marsylie żółtawe
    prędko trzeba żegnać
    wszystko co piękne i szczęśliwe
    wątłą przychylność zyska nieba
    i może trwać tak krótką chwilę
    trwałość
    czym jest na świecie trwałość
    tym czym brzęczenie kastanietów
    i w wieczne nie oblecze ciało
    nic na tej ziemi dłoń niczyja
    i dla kilofów i poetów
    wszystko co piękne jest
    przemija
    wszystko co piękne jest
    przemija
    wszystko co piękne jest
    zostaje
    choć nawet czas i ten przeminie
    ludzie okrzyki drzewa burze
    śmieszne materie nieulękłe
    zwierzęta kwiaty na polanie
    wszystko przemija co jest piękne
    wszystko co piękne jest
    zostaje
    śmieszne materie nieulękłe
    zwierzęta kwiaty na polanie
    wszystko przemija co jest piękne
    wszystko co piękne jest.

    Grzegorz Turnau - Wszystko, co piękne

    http://www.youtube.com/watch?v=TA2IsFe-P4M

    Przyjemnego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ok. Izuś, wszystko jasne:)*
    Ja jeszcze nie doszłam wtedy do piosenki Dany. A teraz mogę Ci podziękować za nadzieję wiosny w wierszu annyG. i dodać wieczorny zapach konwalii... pomarzyć można w takim dziwnym styczniu, prawda?

    Stanisław Kruszewski

    zapach konwalii

    wieczór rozłożył się konwalią
    bielą dzwoneczków których zapach
    mógłbym garściami jeśli garścią
    dałby się schwytać albo zdrapać

    mógłbym go również łapać w sieci
    i później w inne kwiaty wplatać
    by pozostawał zawsze pierwszym
    ze wszystkich woni tego świata

    by swym urokiem na kolana
    powalał wprost jak i z ukosa
    a ciepłą nutą mógłby naraz
    pozwolić siebie do cna poznać

    póki go dobra noc rozproszy
    a ranek znów nazbiera w koszyk

    ***
    ... i cóż to dodać? Mam nadzieję, że zapach moich hiacyntów dobrze konweniuje z zapachem konwalii... można dostać wiosennego zawrotu głowy - przynajmniej w Ogródku.:))
    :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. ... a piosenki Twoje takie kwieciste... dziękuję:)*
    Może jeszcze trochę zapachu i koloru w ten styczniowy wieczór?

    Ballade pour Adeline (André Rieu).wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=lGUY6_DZgi4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobry wieczór Beato:)
    Dziękuję za wizytę w Ogródku i krytyczne uwagi. Szczerze mówiąc o niczym innym nie marzę w naszym poetycko-muzycznym zakątku, jak o własnych komentarzach Ogrodników, miłych rozmowach, dzieleniu się uwagami o poezji, muzyce i wszystkich sprawach, które Ich interesują. To bardzo ociepla aurę na blogu, stwarza go bliższym i naturalniejszym, umacnia więzi między komentującymi... Zapraszam zatem do popisania... :)
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie dziękuję Ewuniu:)*
    Dopóki szaruga za oknem cieszmy się wiosną na klipach. Mamy dwa w jednym.Ucztę dla uszu i dla oczu:)))

    André Rieu - Lara's Theme

    http://www.youtube.com/watch?v=A6tH4kQvOi8&feature=related

    Od razu robi się weselej:)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach, no jakże bym mogła inaczej... jeszcze dodam dla Wszystkich Styczniową wiosnę annyG, którą dopiero odkryłam:

    Styczniowa wiosna

    Małe śnieżne gwiazdki topią się na twarzy,
    miasto już zasypia tonąc w białej ciszy.
    Wieczorową porą dobrze jest pomarzyć,
    snując opowieści jak srebrzyste nici.

    Nieważne zawieje, zamiecie, śnieżyce,
    kiedy ciepłe myśli nosisz wewnątrz siebie.
    Mróz szuka schronienia wsród pustych uliczek,
    wypatrując szczelin wśród pękniętych cegieł.

    A w moim fotelu siadło rozmarzenie,
    ubrane w sukienkę w niebieskie migdały.
    Mówi - jeśli zechcesz - wiosnę rozzielenię
    na ramionach zimy i ocieplę skały.

    - annaG.

    ... jak widać, nie tylko ja marzę o wiośnie:)
    A tak naprawdę, to prognozy są na razie nieciekawe... pewnie będziemy jeszcze zmuszeni nie raz pokomentować zimę...:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie piękne łany żonkili na tym klipie, Izko... nie mówiąc już o muzyce...:)*
    A wiesz, mam w ogrodzie dokładnie takie same odmiany.:))
    Rozkwiecę jeszcze Ogródek cudną piosenką Andrzeja Rybińskiego:

    Gdyby wszystkie kwiaty- Andrzej Dąbrowski

    http://www.youtube.com/watch?v=i-65mk5vdaU

    ... chociaż w kontekście są - oprócz kwiatów - najpiękniejsze uczucia...:)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry wieczór :)

    Wprawdzie do maja jeszcze kilka miesięcy,a maj kojarzy się z konwaliami, nie mogłam odmówić nie wpisania Bukietu konwalii o romantycznym klimacie.

    uczucia swoje między
    konwalie powkładałeś
    zieloną jak łodyżki nadzieję
    i czystą biel wierności swojej
    przewiązane aksamitną
    wstęgą miłości

    wzruszona pięknem bukieu
    zagubiłam się w jego zapachu
    zagubiłam się w Tobie
    każdego dnia narastała
    we mnie potrzeba
    miłości dotyku bliskości
    pożądanie

    minęło kilka lat
    Ty wciąż przynosisz
    mi takie bukiety
    pocałunki słodkie
    wilgotne jak wino
    na usta składasz
    Kocham Cię
    Kocham
    codziennie powiadasz

    Autor zamyślona.

    Pozdrawiam cieplutko w prawie zimowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Zuziu:)
    Zapachniało konwaliami:)

    Dziewczyna z konwaliami Zbigniew Wodecki

    http://www.youtube.com/watch?v=UrtPCNiwdzE

    Zaglądaj częściej do Ogródka:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewuniu* w nawiązaniu do Twojego wstępniaka posadzę Fiołki Adama Asnyka.

    Te fiołki co mnie nęcą,
    Te nie siedzą skryte w trawie -
    Lecz spod długiej, ciemnej rzęsy
    Patrzą na mnie tak ciekawie.

    Spod tej rzęsy, co ocienia
    Piękniej niźli traw zieloność,
    W niebieskiego mgle spojrzenia
    Patrzy na mnie nieskończoność.

    Niezmierzona, dziwna głębia!
    W niej się wszystko, wszystko mieści:
    Wymarzone senne skarby,
    Czarodziejskich raj powieści.

    Ale na tych skarbach wróżka
    Położyła swe pieczęcie,
    Strzeże ocząt i serduszka
    Sen cudowny i zaklęcie.

    I te oczy drzemią jeszcze
    Otoczone tajemnicą,
    Choć z nich czasem błyśnie promień
    Jedną, wielką błyskawicą.

    Spod spuszczonych skromnie powiek
    Widać jakby jutrznię nową...
    O, szczęśliwy stokroć człowwiek,
    Kto odgadnie zaklęć słlowo!

    Szczęsny, komu się otworzą
    Pełne blasku i pieszczoty! -
    Wędrowałbym na skraj świata,
    Byle naleźć ów klucz złoty.

    O fijołki! lube, zdradne!
    Troska dręczy mnie surowa -
    Bo ja zginę i przepadnę,
    Nie znalazłszy zaklęć słowa.

    Pięknie dzisiaj w Ogródku kolorowo i słowem, i muzyką.
    Pogodnego tygodnia dla Pań i Panów:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobry wieczór Zuziu:)
    Cóż nam pozostało przyjemniejszego w taki paskudny czas, niż w wolnych chwilkach wygrzać się w cieple poezji? Kiedy człowiek wraca do domu zmęczony i pracą, i problemami, i tą nieszczęsną, styczniową aurą - ni to, ni owo...
    Dziękuję za zamyślenie...:) To już kolejne konwalie dzisiaj w Ogródku.
    Jeśli konwalie, to może w dłoni wiosennej dziewczyny?

    Jan Lech Kurek

    Wiosenna dziewczyna

    Czekam na swoją dziewczynę wiosenną,
    Bzami pachnącą w poranek majowy,
    Jasnym uśmiechem radości promienną,
    Jutrzenką szczęścia budzącą dzień nowy.

    Przyniesie w sercu uczuć swoich słońce,
    Którego żaru czas już nie ostudzi,
    Zakwitnie kwiatem na marzenia łące,
    I śpiewem ptaków ze snu mnie obudzi.

    A wtedy w tańcu świat znów zawiruje,
    Ostatnim tangiem miłości szalonej,
    Pachnącą szczęściem chwilę podaruje,
    Spływając magią na dusze spragnione.

    Serdeczności wieczorne z zapachem hiacyntów:)
    U mnie na prawdę są w domu kwitnące hiacynty - mam odrobinkę wiosny w styczniu. Warto kupić cebulki w centrum ogrodniczym i posadzić do maleńkiej doniczki. Po kilkunastu dniach odwdzięczą się kwiatem no i... tą cudowną wonią:)

    OdpowiedzUsuń
  26. ... sorry, oczywiście - winno być: naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zuziu - za fiołki - Chopin i Justyna Holm:

    Justyna Holm

    Tylko kocham

    Nienawidzę go, ale mimo to - kocham, bo
    kocham.
    Kto... , no, bo kto
    kocha,
    ma, przynajmniej, to.
    Nie rozumiem go, ale mimo to - kocham, bo
    kocham.
    Kto..., no, bo kto kocha,
    ma, przynajmniej, to.

    Nienawidzę go. Nie rozumiem go.
    Nie popieram - prawda szczera - ale kocham, mimo to.

    Nie rozgrzeszam go.
    Nie pocieszam go.
    Nie ubóstwiam,
    nie rozpuszczam...,

    ale kocham!

    LORA SZAFRAN-Tylko Kocham (TYLKO CHOPIN).mpg

    http://www.youtube.com/watch?v=sIDuuWqFmsA

    ... miłego nastroju wieczornego:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Ewuniu*:)
    Styczeń jest dla mnie ,,trudnym'' miesiącem ze względu na spiętrzenie prac służbowych. Będę miała znacznie mniej czasu na Ogródek w ciągu dnia. Pozostaną późne popołudnia i wieczory.I jak Jaśko pozwoli, to bardzo póżnym wieczorem ;-))) Dopiero teraz mogę odsłuchać muzyczne prezenty.
    Pozdrawiam z zapachami wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zuziu, przychodź w porze dogodnej dla Ciebie. Jak nie przeczytam w nocy, to z pewnością rano.:)
    Życzę częstszych chwil wytchnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Minął nam pracowity, deszczowy poniedziałek i przyszedł czas na dobranockę, bo już mi się same oczy kleją...
    Nasz Jaśko dzisiaj bardzo zajęty, więc dzisiaj pierwsza przychodzę z dobranocką i kołysanką w jednym...:)*
    A będzie to romantyczna, nastrojowa piosenka Diany Krall:

    Diana Krall - I've Got You Under My Skin

    http://www.youtube.com/watch?v=goYnjP-ghRk&feature=related

    MAM CIĘ POD SKÓRĄ

    Jesteś częścią mnie (Mam cię pod skórą)
    Mam cię gleboko w moim sercu
    Gleboko w moim sercu jestes naprawdę częścią mnie
    Jesteś częścią mnie

    Próbowałam nie poddać się
    Powiedzialam sobie ta miłość nie moze sie udać
    Ale, dlaczego powinnam się opierac gdy, kochanie, dobrze wiem
    Ze jestes częścią mnie

    Poświęciłabym wszystko, co mogloby
    Sprawic ze trzymałabym cię blisko
    Pomimo ostrzegawczego glosu, ktory przychodzi nocą
    I powtarza do mojego ucha:
    Czy nie wiesz głupia, ze nie możesz wygrac?
    Uzyj swojego rozumu, uswiadom sobie rzeczywistość
    Ale za kazdym razem gdy to robię, jedna myśl o tobie
    Zatrzymuje mnie zanim zacznę
    Bo jesteś częścią mnie

    Bo jesteś częścią mnie,
    I kocham cię pod moją skórą.

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** już naprawdę jestem bardzo senna... kolorowych snów:)***

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochani ja już się pożegnam:)
    Wiosennych snów Wam życzę:)

    Andre Rieu ~ Salut D'Amour

    http://www.youtube.com/watch?v=6J2qvhIdO0s&feature=related

    Pa....:)***

    OdpowiedzUsuń
  32. ... dobrej nocy Izko, zaraz będę słuchać, a tymczasem pa... do jutra:)*

    OdpowiedzUsuń
  33. Eh, Ewuniu* gdybym miała odnieść do siebie ten tekst,to z rozgrzeszaniem, pocieszaniam i ubóstwianiem, jestem monolitem ;-))) mimo to piękne dzięki za poezję i muzykę. Na dobranoc jeszcze raz konwalie :)

    Dobranoc pachnie konwaliami
    Właśnie stoją na biurku
    Gdy przeczytasz ten list
    Może poczujesz ich zapach
    Tak na pewno pachnie tęsknota...

    Dobranoc z Konwaliami Aleksandy Tarkowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  34. ... powiem Ci Zuziu, że ja też... ale poezja, Chopin i Lora Szafran to cudne połączenie... dobranoc, dziękuję za zapach tęsknoty w konwaliach...:)

    OdpowiedzUsuń
  35. :))) Ewuniu*, na jednym z blogów bardzo spodobała mi się forma na pożegnania brykam - fikam ;-))) to ja brykam-fikam :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. ... a u Bobika rysberlin bryka-fika na dzień dobry:)))
    A ja idę palulkać - pa, pa...:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeszcze ja powiem dobranoc :)*

    Dopiero skończyłem dzisiejsze obowiązki i jestem
    bardzo spracowany, ale z przyjemności bycia choć
    chwilkę z Wami, powiem już dobranoc słowami Juliana Tuwima -


    *** Pocałunek***

    Całowałem usta Twoje, całowałem je w ciemności, w czarnym aksamicie miłosnej nocy...Całowałem usta Twoje i wyczuwałem wargami czerwień ich...
    W białych, gorących oplotach Twoich zamknąłem oczy. Zamknięte oczy widzą nieskończoność, ogromną, ogromna dal... Chwile stały się melodią, w rytm której tańczyła purpura i czerń, niby dwa szale jedwabne, zwiewne, gasnące... tańczyły daleko, w nieskończoności oczu zamkniętych...
    A potem była mroźna noc, jasnoniebieska cicha noc zimowa. Szedłem - lekko upojony, jakby odurzony błękitnym aromatycznym likierem, zaprawionym brylantową kroplą mroźnej, mlecznej jaśni księżycowej, która kapnęła do smukłego kieliszka, opalizując i skrząc się fantastycznie...
    I idąc tak naprzód w upojeniu, przymykałem oczy i znów widziałem daleki gasnący taniec... Byłem tak nieziemsko szczęśliwy, że uczułem, iż staję się czymś bezcielesnym i płynę jak światło... Uczucie to było tak rzeczywiste, że poślizgnąwszy się, miałem wrażenie, że się potknąłem o cień gałęzi, zwieszającej się zza parkanu ogrodu...
    A teraz usnę - z uśmiechem szczęścia na zmęczonych wargach, szepcząc słodkie Twoje imię. Dobranoc.

    ***

    ...też cichutko zagram i kołysankę, by nikogo
    nie rozbudzić.

    Michael Buble -Dream a Little Dream of Me

    http://www.youtube.com/watch?v=iibDqMMeDyo&feature=fvwrel

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** ale zarazem
    i dzień dobry tym, którzy cierpią na bezsenność:)))*

    OdpowiedzUsuń
  38. ...i jeszcze tłumaczenie piosenki -

    Dream a Little Dream of Me

    Gwiazdy świecą jasno nad tobą, nocny wietrzyk zdaje się szeptać “Kocham cię”.
    Ptaki śpiewają na jaworze, “Wyśnij mały sen o mnie”.
    Powiedz “nocna-noc” i pocałuj mnie. Po prostu przytul mnie mocno i powiedz mi, że będziesz tęsknić.
    Gdy jestem sam i smutny, jak tylko mogę być, wyśnij mały sen o mnie.

    Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
    Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
    Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
    Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
    Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie.

    Gwiazdy znikają, ale ja się ociągam, droga.
    Ciągle pragnąc twojego pocałunku, pragnę zwlekać do świtu, droga.
    Po prostu mówiąc to: Słodkich snów dopóki nie znajdą cię promienie.
    Słodkich snów, że zostawiasz wszystkie zmartwienia za sobą.
    Ale cokolwiek będzie w twoich snach, wyśnij mały sen o mnie

    ***

    ...i już do łóżeczka - Dobrej nocki wszystkim:)***

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj Jasieńku:)*
    Przecudny ten Tuwim i kołysanka... dziękuję, że znalazłeś w nocy chwilkę na poezję i muzę po ciężkim dniu...:)***
    Kiedy rano czytam i słucham, dzień od razu wstaje przyjemniejszy i łatwiejszy...:))*

    OdpowiedzUsuń