Powered By Blogger

sobota, 12 maja 2012

***(Kiedy brzask wita mnie promieniem)

Nowości z wiosennego notatnika Jędrusia. Kwitnący głóg,
kasztanowy świecznik.
I moja niezapominajka (ta odmiana, to brunera wielkolistna)...
... a do sobotniej kawy - pełniki europejskie.

***(Kiedy brzask wita mnie promieniem)

Kiedy brzask wita mnie promieniem,
zgiełk myśli odszedł w głębię nocy,
co dzień przyniesie, jeszcze nie wiem,
wciąż mam marzenia - i wiem o czym.

Nowe nadzieje wschodzą świtem,
słońce wypłasza cień spod powiek,
choć ono nie lśni już w zenicie,
gdy życie biegnie po połowie,

lecz wciąż za szybko. Dzisiaj wstanę,
bo marzeń w sen nie chcę obrócić,
może czas przyjdzie, gdy poranek
w duecie z tobą mi zanuci...

50 komentarzy:

  1. Mlaszczą opony na kałużach.
    Świt budzi się zasnuty deszczem.
    Ranek mnie chwyta swoim chłodem.
    Czy długo będzie padać jeszcze?

    Wcale nie jest ciepło. Mokro się ten dzień zaczął. Szkoda;)
    Pozdrawiam, Ewo:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie błękit po horyzont,
      wiatr muska liście ciepłym dreszczem
      dzień przyniósł słońca mi awizo,
      poranek dobre myśli szepcze...

      Witaj Ozonko:) Zazdroszczę Ci tej mokrości i rześkości, bo u mnie zapowiada się kolejny, upalny dzień. A ziemia sucha, aż trzeszczy... czekam z utęsknieniem na deszcz.:)
      Pozdrawiam słonecznie.:)

      Usuń
    2. W zasadzie upałów ostatnio nie było. Pogoda jakby nie wiedziała czego chce. Gdy wychodzę, to nie mam pewności czy nie zacznie padać. Dziś od rana pada. Wiem ,deszcz jest potrzebny roślinom. Mnie, niekoniecznie;)
      Pa:)

      Usuń
    3. ... przyślij mi trochę tego deszczu, bo mi grozi bliskie spotkanie z wężem ogrodowym...:)

      Usuń
    4. Zaraz walizkę wielką znajdę.
      Deszczowych chmur nawpycham do niej.
      I wyślę prosto na Twój adres,
      w Lublinie, deszczu, ogród podlej.

      Coś nie bardzo;(
      :)))

      Usuń
    5. ... całkiem dobrze i z humorem; jak chcesz, to ładny rym sam Ci się pisze, dziękuję...:)

      Walizka może ciut za mała,
      chmur się nie zmieści w nią zbyt wiele,
      weź kufer. Ja nadzieją pałam,
      że deszcz z Warszawy mi poleje.

      :)))

      Usuń
    6. Kufer, pewnie ogromny i nabijany ćwiekami?
      Stary, po przodkach gdzieś odziedziczony?
      Moda "bagażowa" tak szybko się zmienia.
      Zapakowałam w walizę deszcz bardzo "spłaszczony".

      Kiedy z daleka usłyszysz jęczenie,
      możesz być pewna, że waliza blisko.
      To jęczy z żalu ugniecione dobrze,
      w walizie wielkiej, okropne deszczysko;)

      :)))

      Usuń
    7. ... kufer już mi zasłonił słonko,
      a więc dziękuję Ci, Ozonko.:)))

      Zmiana pogody idzie szybciej, niż się spodziewałam, zerwał się wiatr, ale jeszcze nic nie pada. Biegnę po zakupy.:)

      Usuń
  2. Jasiek juhas12 maja 2012 09:19

    Witam. :)*

    Czy tak z porankiem
    Śpiewać mi trzeba
    Byśmy trafili
    Do marzeń nieba?

    Wolę całować z rana
    Na powitanie Ciebie
    Byś Ty Moja umiłowana
    Nie marzyła o niebie.

    Choć czułe pocałunki
    To nie proza życia
    Podaję Ci śniadanie
    Niezbędne do utycia.

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku:)*

      Gdy tak mnie witasz razem z wiosną,
      niebo spłynęło mi do kawy,
      marzenia, jak na skrzydłach rosną,
      dzień zapowiada się ciekawie...:)

      W lot chwytam ciepło pocałunków
      uczucie w sercu mi tężeje,
      Takie śniadanie... Mój Kochany...
      utyłam w miłość i nadzieję.

      :)))***

      Pozdrawiam czule:)*

      Usuń
    2. Jasiek juhas12 maja 2012 10:09

      Jak przypominam sobie
      Że drzewiej tak bywało
      Że te czynności obie
      Szybkie tycie powodowało.

      :)))*

      Całe niebo mam zasnute ciężkimi chmurami i troszkę już pokropiło i odpozdrawiam nie mniej czule.:)))*

      Usuń
    3. Drzewiej? Ach, tak... cóż, życie płynie,
      a tamte czasy dziś wspomnieniem.
      Lecz nic nie szkodzi - w tej godzinie
      też Cię całuskiem opromienię.

      :)))*

      Pewnie te Twoje kropelki wkrótce do mnie dotrą. Oby...:)))*

      Usuń
    4. ... i bardzo Ci dziękuję za piękne, wierszowane przywitanie.Od razu wszystko wygląda jaśniej...:)*

      Usuń
  3. Dzień dobry Ewuniu i Ogrodnicy...:

    Romantic Saxophone - Easter Morning Sunrise by cristyandreii HD channel

    http://www.youtube.com/watch?v=vsRuglKhumE&feature=related

    Błękitnego nieba...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izetko:)
      Dziękuję za poranek z saksofonem, więc może jeszcze raz, z pięknymi pejzażami -

      Beautiful Nature Saxophone Relaxing Calm Music

      http://www.youtube.com/watch?v=fE4G7g7Jwj8&feature=related

      Pozdrawiam i udanej soboty życzę:)

      Usuń
    2. Odpozdrawiam i parę fotek zostawiam..:)

      majowe spotkania...

      http://www.youtube.com/watch?v=OCw-Yw6n5G8

      Miłego...deszczowego:)

      Usuń
    3. ... fotki śliczne, ach... gdybym tak umiała i takim sprzętem dysponowała... Dzięki serdeczne:)
      Właśnie nadeszła ogromna, ciemna chmura, więc szybko biegnę na rynek po rzodkiewki, sałatę i koperek. Najwyżej mnie dopadnie, co mi tam...:)

      Usuń
  4. ...kocham te Twoje impresje słowno - fotograficzne...

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, witaj:)
      Co do impresji fotograficznych, Twoje bardzo mi odpowiadają...Pozdrawiam serdecznie z pochmurnych i zimnych rubieży wschodnich.:)
      Temperatura z 24 stopni (rano) spadła do 14-stu. Wietrzysko, mało głowy nie urwie, ale niestety, na razie ani kropli deszczu...

      Usuń
    2. Warszawa "zakropiona". Nie pada już ale jest bardzo niepewna pogoda. Pochmurno.Sądziłam, że deszcz na dobre zmieni adres, ale jak piszesz, ciągle jest niezdecydowany;)
      Pozdrówka:)))

      Usuń
  5. Posyłam trochę chmurek...Może przyniosą deszcz...:)

    ZATRZYMAĆ CZAS W OBŁOKACH....wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=2O0uVR7RmLs&feature=related

    ...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczna fletnia pana... dzięki:)
      I dla Ciebie - Edward Simoni - For You

      http://www.youtube.com/watch?v=JuL6Xf-B1jg&feature=related

      ... czas w obłokach, żeby tylko zechciał...:)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Obrazek przedstawiający świstaka z łapkami wzniesionymi do góry i podpis "Boże spraw, żebym nie musiał zawijać tych sreberek do 67 roku życia".
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... świstaki na szczęście żyją krócej, chociaż właściwie szkoda... może polubiłyby zawijanie? Mnie się też cosik poprzesuwa zawijanie, ale nie narzekam.:)

      Usuń
    2. Wiesz jak to jest. Jeden ma ciekawą pracę, drugi zawija te sreberka, zawija...
      :)))

      Usuń
  7. Jasiek juhas12 maja 2012 16:14

    Spróbuję wywołać naszego Tygrysa z Tajgi.:) Cotku machnij
    chociaż ogonem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a myślisz, że on w Tajdze? Może rodzime coteczki go zauroczyły, wiosna przecie... :))
      Miauknij Cocie choć dzierlatkom...:)

      Usuń
    2. A Wszystkim moim dobrym, ogrodowym Duszkom chcę podziękować za życzenia... właśnie wreszcie lunęło i pada rzęsiście...:))

      Usuń
    3. Jasiek juhas12 maja 2012 16:45

      Może wywołamy go muzyką portugalską, choć w wykonaniu
      Hiszpana - OJOS VERDES - Oczy Zielone - Plácido Domingo

      http://www.youtube.com/watch?v=Ud-v25s9t_E&feature=related

      :)*

      Usuń
    4. Śliczna...:)*
      Nie wiem, jak można nie ulec czarowi takich oczu...:)
      Może jeszcze tropikalne klimaty... też w wykonaniu Placido Domingo -
      Vereda tropical...

      http://www.youtube.com/watch?v=0qHCJkV-UL4&feature=related

      :)*

      Usuń
  8. Po deszczu zrobiło się bardzo zimno.
    Twoje kwiaty wnoszą w szarość wieczoru wiele radości.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo-Mario, u mnie też wieczór jest szary, z lekkimi odcieniami szafiru.:) Popadało i przestało, a szkoda, mogłoby tak do rana...
      Pozdrawiam miło.:)

      Usuń
  9. No proszę. W Warszawie jakiś czas temu wyszło słońce:)))
    Zamieniły się miasta pogodą;)))
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Front szedł z zachodu, a za nim ochłodzenie. Teraz już nie pada, ale zimnica... 10 st. za oknem.
      Mam otwarty balkon i słyszę ze Starówki cudne bicie dzwonów... cały koncert na lubelskich dzwonach:))
      Rozpoczął się "Festiwal Kody". Gra hiszpański artysta Manuel M. Hervas Lino. Przywiózł do Lublina skomponowany specjalnie na lubelskie dzwony utwór.
      Kurczę, żebym ja mogła Wam te dźwięki przekazać do Ogródka.:))

      Usuń
    2. ... cały czas słyszę tę muzykę, mimo, że miasto szumi, a w szum wplata się wieczorny śpiew ptaków.
      Gdybyś chciała wiedzieć coś na temat festiwalu, informacje są tutaj:

      http://www.kody-festiwal.pl/campanoria/

      ... dobrze, że nie muszę wychodzić z domu.:)

      Usuń
    3. Nagrać i przysłać lub umieścić na blogu?
      Można tak?
      Pozdrówka:)))

      Usuń
    4. Nie mogę nagrać, bo za dużo ulicznych szumów, nie oddałoby tej muzyki.:)
      Ale dam Ci poetycką próbkę lubelskich dzwonów, naszego poety - Józefa Czechowicza. Ulica Złota jest na naszym Starym Mieście...

      Muzyka ulicy Złotej

      Niebo odmienia się, choć wieczór nie ścichł,
      wiatr jeszcze szepce, nim uśnie.
      Niebo fioletem szeleści.
      Wiatr - już nie wiatr - uśmiech.

      Z ulicy Dominikańskiej śpiew chóru;
      dziewczęta chwalą Marię.
      Z Archidiakońskiej do wtóru
      samotnych skrzypiec arie.

      Domów muzyczne milczenie,
      złączone z tęczy łukiem,
      na czoło kościoła promieniem
      opada, jak pukiel.

      A teraz ktoś ciszę napiął,
      bije w nią pięścią ze spiżu.
      Dzwon wieczorny,
      mocą metalu kapiąc,
      zaczyna grać pod kościelnym krzyżem:

      raz - i dwa - i trzy - - - -

      - Józef Czechowicz

      ***
      ... cudnie słychać je w wierszu...:))

      Usuń
    5. Fakt:) Piękny wiersz. Wyobraźnia do niego potrzebna ;)
      Szkoda, że W Warszawie nie ma takich koncertów. Może żaden warszawski kościół nie ma odpowiednich dzwonów???
      Pozdrówka:)))

      Usuń
  10. Witajcie, śliczne zdjęcia, Ewo, Andrzeju, dziękuję, miłego wieczoru i udanej niedzieli. Pozdrawiam serdecznie Ogrodników:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Dano:) Pięknie dziękuję i pozdrawiam; dobrego wypoczynku na weekend.:)

      Usuń
  11. Dzisiaj do kołysanki zaprosiłam cztery piękne dziewczyny...:)

    Amadeus la evenimentul Romaniei de la Parlamentul European.AVI

    http://www.youtube.com/watch?v=mpmHkikfLxM&feature=related

    Cieplutkich snów Kochani...dobranoc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie nie wiem, czy Panowie po takiej kołysance zasną, czy wręcz przeciwnie... ale niech grają, a nawet tańczą...:)

      Amadeus - Train to Moscow

      http://www.youtube.com/watch?v=QJBwpza-0iw&feature=fvwrel

      ... teraz, to i mi same nogi skaczą...:))
      Dobranoc, Izuś, pogodnych, lekkich...:)

      Usuń
  12. Do jutra panienki i panowie:) Lecę z nóg:)
    Pa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrej nocy panienko Ozonko...;-)) Do jutra, pa.:)))

      Usuń
    2. Dzień dobry, dobry wieczór na późny wieczór :)
      Czasami bywa, jak to w życiu, złośliwość przedmiotów
      techniki.
      Mam nadzieję,że zdążę z dobranocką przed zamknięciem furteczki.
      Powitam i pożegnam Ewunię* i Ogródek Seansem Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

      Kochankowie
      objęci w pół,
      w zimowe, malwowe zmierzchy
      czekają na przyjście
      księżyca...
      Stuknęła czarna komoda,
      dwie myszy spłoszone
      pierzchły...
      Z portretu prababka młoda
      spojrzała,
      z ogniem w źrenicach.
      W oknie rysują się z wolna
      astrale pomarłych
      ziół...
      Kochankowie,
      objęci wpół,
      czekają na przyjście
      księżyca...

      ... czekając na przyjście księżyca, przesyłam serdeczne dobranoc, pa :)))

      Usuń
    3. Witaj na dobranoc Zuzanko:)
      Jak miło mi Cię widzieć... już mnie ogarnial lekki niepokój... dziękuję za cudny Seans.:)
      Tobie na dobranoc zadedykuję również wiersz tej poetki...

      ***(Moja miłość przeszła w wichr wiosenny)

      Moja miłość przeszła w wichr wiosenny,
      w wicher wiosenny - me szaleństwo w burzę,
      w burzę - moja rozkosz w dreszcz senny,
      w dreszcz senny - maja wiosna w róże.

      Z wichru spłynie moja miłość nowa,
      miłość nowa - z burzy szał wystrzeli,
      szał wystrzeli - sen rozkosz wychowa,
      wiosna wstanie z różanej kąpieli.

      - Maria Pawlikowska - Jasnorzewska

      ... i mam nadzieję, że jutro przedmioty martwe będą się zachowywać przyzwoicie. Dobranoc, do jutra... księżyc dziś za chmurami...:))

      Usuń
  13. Jasiek juhas12 maja 2012 22:26

    To i mnie wpada powiedzieć dobranoc. Do pomocy zaprosiłem
    Kazimierza Wierzyńskiego z wierszem -

    *** UMIŁOWANIE ***

    O, jakże do tego przywyknę,
    O, jakże z tym się oswoję,
    Jak cię ogarnę przeniknę,
    Umiłowanie moje.

    Jakie ci zerwę liście,
    Jakim osypię pąkowiem,
    Co ci, jedyna, na przyjście
    Twoje najdroższe opowiem.

    Jak ci się oddam cały,
    Co z siebie całego powierzę,
    W mym szczęściu, w mym lęku nieśmiały,
    Dawno do ciebie należę.


    I tylko przywyknąć nie umiem
    I tylko jeszcze się boję,
    Jak cię ogarnę, zrozumiem,
    Umiłowanie moje.

    ***

    A kołysanka na dziś to - I Love You more than Yesterday

    http://www.youtube.com/watch?v=34xsOm-Xvlo&feature=related


    Kocham Cię bardziej niż wczoraj
    Kocham Cię dwa razy więcej niż jutro
    Przysięgam te słowa powiedzieć
    kocham Cie bardziej niz wczoraj.

    Sprawiasz,że znowu zobaczę słońce
    moje oczy były tylko zapłakane
    moje kłopoty na mojej drodze
    nie brakuje żadnych odcieni szarości.

    Kocham Cię bardziej niż wczoraj
    Kocham Cie dwa razy więcej niż jutro
    Przysięgam te słowa co mówię
    moja miłość nigdy nie zgaśnie.

    Kocham Cie bardziej niż wczoraj
    możemy napisać niekończącą się opowieśc
    o miłości ,która jest na mojej drodze.
    Kocham Cię bardziej niż wczoraj

    Były czasy nędzy
    były okresy bólu i smutku
    życie nie jest prostą grą,
    aż do dnia gdy Ty pojawiłaś sie
    na mej drodze.

    Kocham Cię bardziej niż wczoraj...:)***

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Kobieto:)*** - I Love You more than Yesterday :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      ... właśnie Kazimierz Wierzyński czekał ze mną cichutko na Twoją dobranockę, ale go porwałeś...:)))*
      W takim razie niech Jan Lech Kurek powie, to co myślę...

      Dziękuję Ci...

      Dziękuję Ci za szczęścia chwile,
      I za radosne serca drżenia,
      Za najpiękniejszych wspomnień tyle,
      I za tęsknoty, za marzenia.

      Za słońca wschody i zachody,
      Gdy niebo złotem czerwienieje,
      Za ciepło lata, zimy chłody,
      I za wiosennych snów nadzieje.

      Za migot gwiazd i sierp księżyca,
      Wspomnieniem skrzące się na niebie,
      Za to, co zawsze mnie zachwyca;
      Za Twoją miłość i za Ciebie!

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** ... i dziękuję "za to, co mnie zawsze zachwyca:)))***

      ... i jeszcze pokołyszę do snu....

      Usuń
    2. ... a kołysankę dzisiaj zaśpiewa Bon Jovi - Thank You For Loving Me -

      http://www.youtube.com/watch?v=L3Mt3HKZUbM&feature=related

      ♥♥♥ Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz ♥♥♥

      Ciężko jest mi powiedzieć to,
      co czasami chciałbym powiedzieć
      Nie ma tu nikogo oprócz ciebie i mnie
      i tego starego, załamanego ulicznego światła
      Zamknij drzwi (na klucz)
      Zostawimy świat na zewnątrz (poza nami)
      Wszystkim co mam, żeby Ci dać
      Jest te 5 słów kiedy

      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz
      Za bycie moimi oczami
      Kiedy nie widziałem
      Za rozdzielanie moich warg
      Gdy nie mogłem oddychać
      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz
      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz

      Nigdy nie wiedziałem, że miałem marzenie
      Dopóki tym marzeniem nie stałaś się Ty
      Kiedy patrzę w Twoje oczy
      Niebo przybiera inny odcień niebieskiego
      Przekrocz moje serce
      Nie noszę żadnego przebrania
      Gdybym spróbował mogłabyś uwierzyć,
      Że wierzyłaś w moje kłamstwa

      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz
      Za bycie moimi oczami
      Kiedy nie widziałem
      Za rozdzielanie moich warg
      Kiedy nie mogłem oddychać
      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz

      Podnosisz mnie kiedy upadam
      Zadzwoniłaś (dzwonkiem), zanim mnie wyliczyli
      Gdybym tonął, rozdzieliłabyś morze
      I ryzykowała własne życie, by mnie ratować

      Zamknij drzwi (na klucz)
      Zostawimy świat na zewnątrz (poza nami)
      Wszystkim co mam, żeby Ci dać
      Jest te 5 słów kiedy

      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz
      Za bycie moimi oczami
      Gdy nie widziałem
      Za rozdzielanie moich warg
      Gdy nie mogłem oddychać
      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz

      Gdy nie mogłem latać
      Oh, dałaś mi skrzydła
      Rozdzieliłaś moje wargi
      Kiedy nie mogłem oddychać
      Dziękuję Ci za to, że mnie kochasz :)***

      Pa... do jutra... Thank you for loving me, I love you...:)))***

      Usuń