Powered By Blogger

sobota, 5 maja 2012

Dobrze...

Ostanie fotki z wczorajszej wyprawy.  Romantyczny domek w jabłoniowym sadzie, okolony żółtym dywanem mniszków.
Tego "ptaszka" wszyscy znają...:)
Rzut oka na puszczańską drogę.
W pozostałościach po starym kamieniołomie ostaniec zlepieńca w kształcie foczki.
Mój wierny towarzysz wszystkich wędrówek, zorzynek rzeżuchowiec... nie mogłam się oprzeć, żeby go nie pokazać raz jeszcze.
Swoje urocze kwiaty pokazał już kuklik...
... a zawilce ustąpiły miejsca gwiazdnicom, szafirowym dąbrówkom i żółtym gajowcom.
W zaroślach zakwitł bez koralowy.
Na mokradłach i trzęsawiskach drzewa wybrały sobie maleńkie wysepki ziemi.
Do widzenia Białowieżo, za rok...

... a do dzisiejszej kawy - gałązka rajskiej jabłoni.
 Dobrze...

Dobrze czasami wstać o świcie,
kiedy dzień sennie się przeciąga,
popatrz, już wszystko tętni życiem,
choć dziś na niebie nie ma słonka.

Deszcz, choć pozorny przyniósł spokój,
słowiczym trelom nie przeszkodził,
wiatr wyczesuje cień obłoków,
bocian po mglistej łące brodzi.

Dobrze jest wiosną się zanurzyć
w zieleń i świergot ptaków z rana...
I dobrze usiąść po podróży,
gdy szeptem witasz mnie - „kochana”.

55 komentarzy:

  1. Witaj Ewuniu:)
    Pięknego dnia życzę Tobie i Bywalcom...:)

    Urszula Sipińska-Najlepiej wiosną

    http://www.youtube.com/watch?v=o6WYGO8xySs

    Szerokiej drogi i szczęśliwego powrotu do domu...:)*

    9:46

    OdpowiedzUsuń
  2. ...i już lubelskie klimaty:)))

    W moim ogródeczku

    http://www.youtube.com/watch?v=wEFni_qM5r8&feature=related

    ...:)*
    9:54

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Izabelko:)
    Właśnie krzątam się przy pakowaniu i ogarnianiu swoistego bałaganu po pobycie. Jeszcze śniadanie i druga kawa...
    Dziękuję za życzenia Urszulę...:)
    Od rana siąpi deszcz z małymi przerwami, może później się rozchmurzy? Ciepło, 16 st.

    Pogodnego dnia, pozdrawiam jeszcze z Białowieży:)*
    9:58

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ewuniu, u mnie szaro i pada...

    Mam nadzieję, że jutro się rozpogodzi...wybieram się na łono natury:)

    I piosenka...

    http://www.youtube.com/watch?v=hQF9qDpSVsU

    Serdeczności!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Małgosiu:)
      Serdeczne dzięki za kwitnące jabłonie Kunickiej:)
      A zrewanżuję Ci się białymi bzami z Mieczysławem Foggiem - Kiedy znów zakwitną białe bzy -

      http://www.youtube.com/watch?v=sCHkfQM-XCc&feature=related

      ... jak poodrabiam zaległości towarzyskie w Ogródku, na pewno do Ciebie zajrzę.
      Pozdrawiam.:)
      18:43

      Usuń
  5. Dobrze jest wstać z rana,
    zaś w południe trudniej.
    U mnie ze wstawaniem,
    zawsze jest marudnie.

    Lecz wstaję pomimo,
    mych starczych trudności.
    Wchodzę do Ogródka,
    patrzę kto dziś gości.

    Na wstępie o Izie,
    mam takowe zdanie.
    Ranny jest z Niej ptaszek,
    problem ma ze spaniem.

    Z kolei o Ewie****
    gotowa"Yariska".
    A Ona od rana,
    siedzi na walizkach.

    Jeszcze ma poprawić,
    makijaż na buzi.
    Wszystko jest dopięte,
    na ostatni guzik.

    Jeszcze jedna czynność,
    tak obyczaj każe.
    Trzeba się pożegnać,
    z Panem Gospodarzem.

    Pozostała jeszcze,
    takowa powinność.
    Podziękować trzeba,
    także za gościnność.

    Skoro już wypełnisz,
    powyższe wymogi.
    Wypada Ci życzyć,
    - jedź, szerokiej drogi.

    Ewuniu****nie śpiesz się.Media podają, że złapano
    30701 pijanych kierowców a 54 osoby zginęły.Plon majowego weekendu.

    Pozdrawiam.:)

    AM - 11:03:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Jędrusia:)
      Czyżbyś podejrzewał, że jestem pijaną kierowczynią? dżizzass...;))
      Nic z tych rzeczy... nawet w zieloną noc raczyłam się tylko soczkiem pomidorowym...:(
      Dziękuję za wiersz z "dobrze".:)
      Wróciłam, z dobrą średnią km/godz i ani jednego patrolu policji na drodze...:)
      A teraz...

      Moi zacni Ogrodnicy
      na żubrówkę zasłużyli,
      mam flaszeczkę, bardzo proszę
      po kielonku już częstuję.:)

      Niech zasiędą wszyscy w koło,
      chcę odpocząć trochę z Wami,
      niech nutki brzmią wesoło,
      a ja zajmę się trunkami.

      Droga długa, trochę grzmiało,
      mnóstwo TIRów, ciężkich tłuków,
      nogi bolą od pedałów,
      trochę też mi burczy w brzuchu.:)

      Już na miejscu. Tu nie pada,
      chmury wokół ciężko wiszą,
      ja do kompa chętnie siadam,
      bo nareszcie coś popiszę:))

      Serdeczności przedwieczorne:)
      18:56

      Usuń
    2. ... w trzecim wersie zamiast "niech", powinno być "niechaj". Mam muzyczne ucho i coś mi zazgrzytało...:))
      19:06

      Usuń
  6. Jasiek juhas5 maja 2012 11:36

    *** Z majówki

    Powracają z puszczy bociany
    Gniazda tam nie ma dla nich
    Sądząc po ich kwaśnej minie
    Lepiej klekotać w Lublinie.:)

    Często spotkają się nawzajem
    To wiosnę rozpoczynają majem
    W Białowieszczańskiej Puszczy
    Gdzie w Narewce woda pluszczy.

    Żubra też nigdy nie spotkali
    Chyba, że ich z nóg powalił
    Bo jest silny, także wielki
    Gdy się wypije z pół butelki.:)

    W zamian żubra widzieli motyle
    Zorzynki rzeżuchowce... i tyle
    Do czerwonej Toyoty Yaris wsiedli
    I w Puławach i Lublinie wysiedli.

    I takie to były w puszczy święta
    Kto tam był, ten będzie pamiętał.
    A kto nie był niech zaraz jedzie
    A najlepiej godzinę po obiedzie.:)

    Bry:)))* Pozdrawiam i witam w Lublinie globtroterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Bociany i nie tylko już powróciły, ale już zaczynają tęsknić...

      Dzień cichnie w szumie samochodów,
      cichutko jeszcze gwiżdże kos,
      a ja tak tęsknię do zachodu
      tam, nad Narewką...wieczór, noc...

      W kwiecie czeremchy zasypiałam
      słowik piosenkę śpiewał mi,
      w zapachu bzu marzenia miałam -
      ach, gdybyś jeszcze był tam Ty...

      :)))***
      Wieczorne pozdrowienia od globtroterki...:)*
      19:02

      Usuń
    2. Jasiek juhas5 maja 2012 22:35

      ...no to musisz jeszcze potęsknić te 350 dni :)))*

      Usuń
    3. ... wolałabym krócej...:)***

      22:52

      Usuń
  7. :)
    tak też dobrze:

    http://www.youtube.com/watch?v=HBTFexZWQtg&feature=autoplay&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&playnext=2

    miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... och! Bardzo dobrze... szczególnie z tą solówką na saksie... dziękuję.:)
      19:08

      Usuń
  8. Piękny dzień:)
    Pokołyszmy,rozmarzmy się:

    http://www.youtube.com/watch?v=c-YorsVqKW0

    OdpowiedzUsuń
  9. i z ostatnich dni:

    http://www.youtube.com/watch?v=hxd8tfPEDg0

    http://www.youtube.com/watch?v=RDC_fiJEOao&feature=related

    Oj,działo się ślicznie,muzycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyobraź sobie że nie ma Nieba*
    To nie jest trudne jeśli spróbujesz
    Żadnego piekła pod nami
    Nad Nami tylko niebo*
    Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
    Żyją dzisiejszym dniem

    Wyobraź sobie, że nie ma państw
    To nie jest trudne do zrobienia
    Nic ma po co zabijać ani umierać,
    Nie ma też żadnej religii
    Wyobraź sobie ze wszyscy ludzie
    Żyją w pokoju

    Możesz mnie nazwać marzycielem
    Ale nie jestem jedyny
    Mam nadzieje, że któregoś dnia dołączysz się do nas
    A świat będzie żył w jedności

    Wyobraź sobie nie ma własności
    Ciekawe, czy potrafisz
    Nie ma chciwości oraz głodu
    A wszyscy są sobie braćmi
    Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
    Dzielą ze sobą świat

    Możesz mnie nazwać marzycielem
    Ale nie jestem jedyny
    Mam nadzieje że któregoś dnia dołączysz się do nas
    A świat będzie żył w jedności

    http://www.youtube.com/watch?v=RwUGSYDKUxU

    OdpowiedzUsuń
  11. donald mazi (Jožin z bažin

    http://www.youtube.com/watch?v=ZuDSBbhQUI4

    Popołudniowe serdeczności...d["v"]b

    PM - 16:36:00

    OdpowiedzUsuń
  12. Zamiast grilla:
    po wygaszeniu ogniska,gdy jeszcze jest żar,wrzucamy ziemniaki,i karczek,wcześniej zapeklowany w niewielkiej ilości oleju,soli,pieprzu i czosnku(tylko).Owijamy go :w majowe pokrzywy,dziki czosnek (niedźwiedzi),liście mniszka i co tam oprócz trawy rośnie na łące...
    Wkładamy do żaru obok ziemniaczków i czekamy.Ziemniaczki wyciągamy wcześniej,a utrzymywanym żarem wciąż ,,pilnujemy " mięska...
    Po ok,4o min. - niebo w gębie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... wszystko świetnie, ale dziki czosnek niedźwiedzi wyłącznie z ogródka, bo ten leśny jest pod ochroną..:)
      A poza tym... mniammm... paluszki lizać.:))
      U mnie pusta lodówka po powrocie, a w brzuchu burczy... chwilowo więc zadowolę się jajecznicą.:)
      19:12

      Usuń
  13. Dla Ewuś:):

    http://www.youtube.com/watch?v=Sw2NV6cwaRg&feature=fvst

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... śliczna dedykacja Adaśku, dzięki serdeczne.:)
      W podzięce - Teraz może być tylko lepiej...
      śpiewa Michał Bajor -

      http://www.youtube.com/watch?v=jbjF43GijlM&feature=related
      :))
      19:17

      Usuń
  14. i ku uwadze i szanownej pamięci czytaczy:

    http://www.youtube.com/watch?v=wSSCSRsqR3s

    OdpowiedzUsuń
  15. Jasiek juhas5 maja 2012 18:30

    Czeee! Cocie. Miło, że gospodarzysz w gospodarstwie ogrodniczym Ewy. Pozdrówka ślę dla Evy i Ciebie.:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry, witam Wszystkich w domowych pieleszach:)*
    Dziękuję za troskę i życzenia na drogę:) była dobra, jeszcze niezbyt zatłoczona powrotami z majówki, deszcz nie padał, a temperatura w sam raz do jazdy - 18-20 st...
    Z przyjemnością odpocznę odpocznę pod wierzbą przy spokojnej muzyce Jana Garbarka -

    bociany białe / white storks / Jan Garbarek, The Healing Smoke

    http://www.youtube.com/watch?v=GfajL20X1DA

    ... już częstuję mocną kawą (dla mnie nieodzowna), a może ktoś woli kieliszek wina?
    Zapraszam:)*
    I koniecznie ten klip do obejrzenia...:)
    Za chwilkę porozglądam się po ogródkowych rabatkach...
    18:30

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj nam Adaśku:)
    Bardzo dziękuję za wszystkie muzyczne prezenty dla Ogródka, będę powoli odsłuchiwać... po Jasiu Garbarku:))) Bo muzyka Jasia jak nikt potrafi mnie zrelaksować po męczącej podróży....
    Ciekawi mnie, czy podobały Ci się moje foto- i słowo impresje z tygodniowej wędrówki po cudownej dziewiczej krainie?
    A może któraś szczególnie...?:)
    Najserdeczniej pozdrawiam Cotku:))
    18:36

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a reszta moich komentarzy będzie dla każdego w "choinkach".:)
      18:37

      Usuń
  18. Witaj w domu Ewuniu...:)
    Do tej lampki wina posłuchajmy jeszcze saksofonu...:)

    My Song - Keith Jarrett _ Jan Garbarek ^ _ ^

    http://www.youtube.com/watch?v=JuGp2c6MqsQ&feature=related

    Ten klip też wart obejrzenia...:)*

    19:16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dobry wieczór Izuś, prześliczny song i klip, dzięki...:)*
      Nawet sobie nie wyobrażasz, jak mi po przyjeździe dokucza hałas wielkiego miasta... odzwyczaiłam się.
      Teraz zaczynałby już słowik...:)
      A teraz się zdaje, że mi tiry jeżdżą po głowie...

      Silence - Charlie Haden, Jan Garbarek, Egberto Gismonti

      http://www.youtube.com/watch?v=yjQIs_xyo1I&feature=related

      :)
      19:39

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  19. Witoj mi Jaśku:)
    My som z Evuś od dłuższego czasu na życiowem zastoju więc dobre słowo się przyda:)))
    Moje wędrówki po połoninach i laskach utwierdziły mnie w osobistym przekonaniu,że bliżej mi (mentalnie:)) do czworonogów i czterolistnej koniczyny niż do homo sapiens...
    Oczywista,że wyłączam z tego pewne grono bliskich mi osób,z Wami,Ogrodnikami na czołówce:)
    Zdarzyło się w tym czasie(wreszcie)przewartościować pewne sprawy,utwierdzić w poglądach lub zrezygnować z niektórych ...Lżej i pewniej w duchu się czuję.
    Jasne,że nie jestem do końca spełniony ale wiem,na kogo mogę liczyć i pozbyłem się złudzeń co do osobliwości zwanej sumieniem.
    Od grudnia mam w ...poważaniu,głębokim zresztą,,,polityków" naszych i wszystkie te sprawy ...
    Za sprawą permanentnej indoktrynacji pewnej mojej znajomej,głęboko rydzykowej i natankowej byłem w stanie osiągnąć głęboki dystans po jej zaskakujących słowach:gdy zobaczysz Adaś to światełko w tunelu - sp----laj z powrotem ile sił w nogach.Tak zrobiłem:))
    Lecz komu,Jaśku ja to mówię?:)))


    http://www.youtube.com/watch?v=k-ImCpNqbJw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasiek juhas5 maja 2012 19:48

      Adasiu,
      - i to jak najdalej od tego światełka. Myślę, że nie mamy do czego się śpieszyć. Ja tam, póki co, wolę z Tobą pogadać i posłuchać dobrej muzyki, którą mi tu podajesz.

      Usuń
    2. :)
      Po tym śpitalno-wenflonowych atrakcjach (niestety,siostry były chyba z brzytwy i żylety :))
      mam ochotę na ostry czad ale Eva czuwa:)))
      Aleć mi nie zabroni zagrać Ci ulubionego:

      http://www.youtube.com/watch?v=Sw2NV6cwaRg&feature=fvst

      i ulubionej


      http://www.youtube.com/watch?v=urXJIiKu31w&feature=related

      Usuń
    3. Jasiek juhas5 maja 2012 20:40

      Myślę, że my od dziewczyn dostaniemy jeszcze jakieś
      szanse ja w piosence Madonny - One More Chance :)))

      http://www.youtube.com/watch?v=sRon_8-iSh8


      Obróciłem się za późno, by zobaczyć spadającą gwiazdę
      Zasnęłem i przegapiłam zachód słońca
      Uznałem twą miłość za oczywistą
      Myślałem, że dobra passa nigdy mnie nie opuści
      Obróciłem się za późno, a ciebie już nie było

      Więc daj mi jeszcze jedną szansę
      Jeśli zależy ci na mnie, kochanie
      Pozwól mi wygrać twą miłość
      Bądź przy mnie
      Jeśli ci na mnie zależy

      Lubię grać króla serc, nigdy nie sądziłem, że przegram
      Rzucałem kości, nie odkrywając dłoni
      W planach wszystko wyglądało idealnie
      Miałaś mnie nigdy nie opuścić
      Byłem głupi, ale teraz rozumiem swój błąd

      Więc daj mi jeszcze jedną szansę...

      Takie jest prawo ziemi
      Igrasz z ogniem - sparzysz się
      Oto czego się nauczyłam:
      Dopiero tracąc coś wiesz, ile było warte

      Więc daj mi jeszcze jedną szansę...

      Daj mi jeszcze jedną szansę
      Powiedz, że jeszcze nie jest za późno
      Pozwól mi wygrać twą miłość
      Kochanie, proszę, nie wahaj się
      Bądź przy mnie
      Jeśli ci na mnie zależy

      Daj mi jeszcze jedną szansę

      :)))*

      Usuń
    4. :)*
      .... oczywiście... no i co teraz? - Musisz mnie kochać...
      Madonna -

      http://www.youtube.com/watch?v=VGgQJf4GrhY&feature=relmfu

      *** Musisz mnie kochać

      Co teraz?
      To nie tak miało być
      mieliśmy wszystko, wierzyłeś we mnie
      a ja w ciebie

      Nic już nie jest pewne
      Jak ocalić nasze marzenia?
      Nasze pasje i miłość?
      Żeby było jak kiedyś?

      Skrywam głęboko w sercu
      to co chciałabym powiedzieć
      boję się przyznać do tego co czuję
      przerażona, że odejdziesz

      Musisz mnie kochać
      Musisz mnie kochać

      Dlaczego jesteś u mojego boku?
      Do czego ci jeszcze jestem potrzebna?
      Daj mi szansę a pokażę Ci,
      że nic się nie zmieniło

      Skrywam głęboko w sercu
      to co chciałabym powiedzieć
      boję się przyznać do tego co czuję
      przerażona, że odejdziesz

      Musisz mnie kochać
      Musisz mnie kochać

      :)))*
      20:59

      Usuń
  20. To ja Ci Adaśku, opowiem słowami dezyderaty... bo nie ma nic piękniejszego i mądzrejszego, niż ten staroangielski tekst...

    przechodź spokojnie przez hałas i pośpiech
    i pamiętaj, jaki spokój można znaleźć w ciszy
    o ile to możliwe bez wyrzekania się siebie
    bądź na dobrej stopie ze wszystkimi
    wypowiadaj swoją prawdę jasno i spokojnie
    wysłuchaj też innych, nawet tępych i nieświadomych
    oni też mają swoją opowieść
    oni też mają opowieść
    unikaj głośnych i napastliwych
    unikaj głośnych są udręką ducha
    niech twoje osiągnięcia zarówno jak plany
    będą dla ciebie źródłem radości
    bądź ostrożny w interesach
    bądź ostrożny w interesach
    na świecie bowiem pełno oszustwa
    bądź sobą, zwłaszcza nie udawaj uczucia
    ani też nie podchodź cynicznie do miłości
    bo ona jest wieczna jak trawa
    bo ona jest wieczna...
    unikaj głośnych i napastliwych
    unikaj głośnych są udręką ducha
    przyjmij spokojnie co ci lata doradzą z
    wdziękiem wyrzekając się spraw młodości
    jesteś dzieckiem wszechświata nie mniej niż
    drzewa i gwiazdy, masz prawo być tutaj
    a więc żyj w zgodzie z bogiem
    czymkolwiek on ci się wydaje
    w zgiełkliwym pomieszaniu życia
    zachowaj spokój ze swą duszą
    przy całej swej złudności, znoju i rozwianych
    marzeniach jest to piękny świat
    jest to piękny świat...

    znalezione w starym kościele
    św. Pawła w Baltimore
    datowane 1692r.

    przy całej swej złudności, znoju i rozwianych
    marzeniach jest to piękny świat
    jest to piękny świat...

    Dezyderata - śpiewana przez artystów Piwnicy po Baranami - muzyka: Paweł Wawelski

    19:48

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i link do dezyderaty -

      http://www.youtube.com/watch?v=WF4ZQrbx7JU

      19:50

      Usuń
    2. ***,***,**...

      szukałem tego artysty ... nie pamiętałem jak się nazywa ...
      dla Ciebie Ewuś,cud tego głosu i ta canzona:

      http://www.youtube.com/watch?v=NUX9XrWlehA&feature=autoplay&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&playnext=1

      Ogrodnikom polecam jako prezent z okazji Dnia Matki.

      Usuń
    3. Adasiu... poruszyłeś bardzo, bardzo czułą stronę mojej duszy... i świeże wspomnienia.
      Mojej Mamy nie ma już ze mną od 2,5 miesiąca.
      Wzruszyłam się... dziękuję...
      20:26

      Usuń
  21. Ewuś,jak wiesz,zdjęcia przyrody,pejzaże uwielbiam...Nigdy nie ośmielę się oceniać jakości ale urok zawsze doceniam:)Wysyłałem TU też czasem fotki z netu (swoich,jak wiesz,na razie nie moge publikować),takie,które mnie szczególnie zauroczyły,np.:

    http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/000/007/cache/siberian-tiger_707_600x450.jpg

    http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Adasiu:) A na pierwszym zdjęciu, to Ty?
      Raczej nie, bo masz niebieskie futerko... ale równie przystojny Kiciuś.:)))
      20:10

      Usuń
    2. :))))))))))))))))))))))))))))))

      http://www.youtube.com/watch?v=1LyoQS0EvcE

      Uwielbiam swoje niebieskie futro.
      Przyznasz,że jest niespotykane tak jak JA - Cat - Tiger...
      Powyżej zaprezentowałem film o ginących gatunkach wielkich kotów (który to już raz...?)...

      Usuń
  22. Cześć! Dobrze , że wróciłaś i drogę miałaś dobrą. Czasu mało, nic z siebie nie wykrzeszę.
    Do jutra.
    Pa:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry, dobry wieczór na wieczór Kochani :)
    Z ogromną przyjemnością Ewuniu* obejrzałam Twoje ostatnie fotki z Białowieży i przeczytałam pozytywnego wstępniaka :) Zanurkowałam we wczorajsze wpisy, dziękuję Ci za piękne słowa. Późna pora, za oknami powoli nastaje mrok, więc...

    Szary dzień już wkrótce się wypali.
    Jeszcze chwila a blask nikły z nieba pierzchnie.
    Może noc rozjaśni więc świt swoimi snami,
    po dniu, który w sobie cały był przedzmierzchem

    Niech nam wiosną błyśnie, niech opowie baśnie,
    majem, trawą, ciepłym wiatrem, niech nas mami,
    chociaż w snach nam będzie może trochę jaśniej,
    może nowy dzień od słońca się zapali.

    Może jutro, kiedy brzask wprost na chustę nocy,
    złotą kulą nagle jak z armaty strzeli,
    słodkie usta, maj na łące, czarne oczy
    pozostaną w nas, nie zdążą się spopielić.

    Powitałam Was Kochani wierszem szaroburego Jasna noc.

    Wieczoru z uśmiechem i odrobiną rozgrzewającego napoju ;-)

    20,43

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuzanko:)
      Bardzo mi miło, że utrafiłam w gust, kłaniam się wdzięcznie.:)
      Zrobiłam chyba z tysiąc zdjęć i starałam się dla Was wybrać te, które moim zdaniem ukazują całe piękno tej prześlicznej, naturalnej krainy, ale też - nie ukrywam - te, które mnie się najbardziej spodobały.
      Dziękuję za te słowa... i za uroczą, Jasną noc szaroburego...:)))
      A dzisiaj jest wyjątkowo piękna...

      Bogusław Adamowicz

      Noc taka piękna!...

      Noc taka piękna!... Z błękitów patrzy gwiazd plejada,
      Fala gwarzy i błyska ponad tonią ciemną,
      Las śpi we mgle i przez sen cichą baśń powiada...
      Noc taka piękna!... Ach czemuż ty nie jesteś ze mną?...

      Tam, w ogrodzie dwie lilie zakochane rosną,
      Woń rozkoszna z kielichów pochylonych płynie...
      Tam, za rzeką, dwa głosy nucą pieśń miłosną,
      Tęskne echo po wodnej ściele się równinie...

      Pieśń zamilkła... Cyt... Słyszę plusk płynącej łodzi...
      Łódź przemknęła i znikła, w łódce - ludzi dwoje...
      Od szpaleru woń lilij rzewna mię dochodzi...
      Milczą brzegi, drżą gwiazdy, lśnią przejrzyste zdroje.

      Fala błyska i gaśnie... Lekki wietrzyk wzdycha,
      Las się budzi, szmer bieży w jego głąb tajemną...
      Wietrzyk ustał, szum zamilkł... Noc tak jasna, cicha,
      Noc tak błoga... Ach czemuż ty nie jesteś ze mną?!...

      Miłego, nastrojowego, z zapachem bzów i kwiatów jabłoni..:)
      Na ten napój dopiero teraz mogę sobie pozwolić...;-))
      21:18

      Usuń
    2. ... Ewuniu* piękna jest noc dzisiejsza, dzięki, mój czas jest w tym momencie limitowany. Na dobranoc słowa Arystotelesa :

      Kochać -
      to zaprzeć się samego siebie,
      porzucić wszelki możliwy umiar oraz rozsądek -
      i pędzić najkrótszą drogą do krainy najwspanialszej rozkoszy,
      kojącej ludzkie serce.

      Dobranoc Bardzo Zdolna Poetko :)
      Snów najpiękniejszych, pa :)

      21,27

      Usuń
    3. ... Zuziu, dziękuję, jesteś przemiła, Poetycka Duszyczka... ale chyba mnie przeceniasz, szarą myszkę... :)
      Jestem już bardzo zmęczona trudami podróży; więc jak znajdziesz chwilkę przed snem, to posłuchaj -

      Grzegorz Turnau - Zostań ze mną

      http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

      Dobranoc, śnij słodko:))
      32:10

      Usuń
    4. ... słowa tej piosenki napisał Jeremi Przybora. Pa.:))
      23:11

      Usuń
  24. Pożegnam się na dziś ulubioną kołysanką Jaśkowej Damy :))) ale i moją też:

    http://www.youtube.com/watch?v=WqvRq2CF8qU

    do,kochani:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Adaśku, słodko śnij...

      Magda Umer & Grzegorz Turnau -Idzie niebo ciemną nocą

      http://www.youtube.com/watch?v=VjNCXTS5nRY

      pa, do? Jutra...:)
      21:21

      Usuń
  25. Jasiek juhas5 maja 2012 21:55

    Po trudnej podróży czas już na sen. Dziś dobranocka w wykonaniu Franka Sinatry -

    *** Moonlight serenade ***

    http://www.youtube.com/watch?v=nAMwla1YT0Y

    Stoję za Twoją furtką
    a piosenka, którą śpiewam jest księżycowa
    Stoję i czekam
    na dotyk Twej dłoni w czerwcową noc
    Róże są oznaką księżycowej serenady

    Wszystkie gwiazdy błyszczą
    I dziś, ich blask mnie usypia
    Ukochana, czy wiesz
    że Twe oczy są niczym jasno rozpromienione gwiazdy
    Przyprowadzę Cię tutaj i zaśpiewam Ci księżycową serenadę

    Obejrzyjmy zachód słońca
    w miłosnej dolinie marzeń
    Tylko Ty, ja i letnie niebo
    Niebiańska bryza, pocałunki na drzewie

    Więc nie każ mi czekać
    Chodź do mnie czule w czerwcową noc
    Stoję za Twoją furtką
    I śpiewam Ci piosenkę w świetle księżyca
    Miłosną piosenkę, ukochana, księżycową serenadę

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto :)*** - Just you and I. - :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Nawet mi się lekko przysnęło ze zmęczenia... sorry, już szykuję dobranockę. chwilka...:)*

      Usuń
    2. ... i już jestem... dziś dobranocka z Wiliamem Szekspirem i jego sonetem 43 -

      43
      Gdy oczy zamknę, widzę ciebie wcześniej,
      Bo w dzień na wszystko patrzę bez czułości;
      Gdy śpię, me oczy widzą ciebie we śnie
      I w ciemnym blasku są blaskiem ciemności.
      Więc jakże cień twój, co rozjaśnia cienie,
      Mógłby swym cieniem w dzień jasny i biały
      Zajaśnieć jeszcze jaśniejszym promieniem,
      Jeśli w snach oczom daje blask swój cały!
      I jakże mówię wzrok mam zaspokoić
      Widzeniem twojej postaci na jawie,
      Jeśli w noc głucha twój cień we śnie stoi
      Tak piękny oczom, że aż obcy prawie!
      Dzień, to noc ślepa, która cię zaćmiła,
      Noc to dzień jasny, gdy sen ciebie zsyła.

      tłum. Juliusz Żuławski

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** yes, yes, yes! - only Just you and I:)))***
      - i niech sen ześle to, co najpiękniejsze...:)*

      ... i jeszcze kołysanka za chwilę...

      22:41

      Usuń
    3. ... a kołysankę niech jeszcze raz zaśpiewa Frank Sinatra-

      Frank Sinatra - Jesteś jedyny...

      http://www.youtube.com/watch?v=vdbB0HafKfo&feature=related

      Pa... bo już oczka mi się same zamykają, do jutra...you're the one...:)***

      22:48

      Usuń