Powered By Blogger

środa, 16 maja 2012

Przemoknięty wiersz

Jeszcze kilka białowieskich pejzaży. Wiosenne mgły poranne nad Narewką.

... i słoneczny świt w lesie.
Przemoknięty wiersz

W deszczowych zasłonach maj ukrył swe czary,
zwiewne mgły rozścielił na trawie i drzewach,
myśli mi utknęły w chmurach ołowianych,
poranek bezkresną nostalgią dziś ziewa. 

Wszystkie słowa kapią przemoczone deszczem,
nabrzmiałe wilgocią, zaciągnięte w szarość,
chciałam je rozchmurzyć promienistym wersem,
niechciane melodie w kroplach powracają. 

Wiatr już się zlitował, bladość mgieł rozciąga,
mokre liście muska, zmienia partytury,
wiosna puszcza oko, do ciebie zaglądam
i powiem, że kocham, po raz nie wiem który...

53 komentarze:

  1. Cześć!
    Śliczne są te "zamglone" pejzaże.
    Mgła nisko snuje się nad wodą.
    W zamglonym świecie nadwodnych zdarzeń,
    wszystkie marzenia spełnić się mogą.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... obie w jednym czasie pisałyśmy komentarz, witaj:) Ja na razie uciekam do pracy. Do zobaczenia po powrocie.:)

      Usuń
    2. Witaj, Ewo, przepiękne zdjęcia, dziękuję, muszę tam kiedyś pojechać, pozdrawiam cieplutko, miłego dnia:-)

      Usuń
    3. Dizeń dobry Dano:)
      Dziękuję.:)Ażeby takie mgiełki zobaczyć i sfotografować, nie trzeba daleko wyjeżdżać. Tobie wystarczy wstać przed zamglonym świtem i pójść na łąki, pod las, albo na pole. Będziesz miała równie piękne krajobrazy, a jeśli masz rzekę, albo mokradła w pobliżu, uchwycisz na pewno to piękne zjawisko.
      Pozdrawiam ciepło zimnym i deszczowym popołudniem.:)
      Korki w mieście są takie, że niedawno dotarłam do domu...

      Usuń
  2. Witam w przemoknięty poranek.:)
    Zamiast budzika obudziły mnie trzy potężne grzmoty. Teraz już spokojnie pada, chłodno, 12 st.
    Szybka kawa, kurtka przeciwdeszczowa i już uciekam, teren jak zwykle niecierpliwy...
    Udanego dnia, z przejaśnieniami i pogodą w duszy.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, Ogrodnicy. Miłego dnia:-)

    Dla Andrzeja z okazji imienin:-)

    Z całego serca życzę Ci
    samych radosnych w życiu dni.
    Niech szczęście Tobie w życiu sprzyja
    i nigdy się z nim nie omijaj.
    Przyjaciół wiernych wokół siebie
    i bardzo czule ściskam Ciebie.
    Zdrówka Ci życzę przede wszystkim
    jesteś mym PRZYJACIELEM bliskim:-)


    http://www.youtube.com/watch?v=TdKYiwujQ70&feature=related
    Z całego serca życzę Ci...

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=ZdfyEnlMDdY
    Lara Fabian Je t'aime :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli w teren się wybierasz,
    nie zapomnij wziąć parasol.
    Ci co się z nim nie rozstają,
    to są właśnie ludzie z klasą.

    Wstyd to żaden, muszę dodać,
    nawet wtedy, gdy nie pada
    Na parasol zawsze moda.
    ni to ujma, ni to wada.

    Mój na przykład, gdy wychodzę
    i akurat właśnie pada.
    Jak przycisnę z boku guzik,
    jak automat się rozkłada.

    Aura dużo ma wspólnego,
    a najwięcej z parasolem.
    Jak pogoda do niczego,
    to w łóżeczku leżeć wolę.

    Choć pogoda nie jest ładna,
    i ogólnie szkoda gadać.
    Za fatalny stan techniczny,
    też nie ma kto odpowiadać.

    Wszędzie mokro, kałuż mnóstwo,
    mokra nawet autostrada.
    Trzeba kogoś tym obarczyć,
    niech za ten stan odpowiada.

    Podejrzenie pada zaraz,
    kiedy deszczyk sobie pluska.
    Tu zagadka - czyja wina,
    wina to wyłącznie ..... .

    Lecz są środki łagodzące,
    i nie będę już zabawiał.
    Patrzę bacznie przez okienko,
    jak pogoda się poprawia.:)

    Udanego dnia ze słoneczkiem..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wobec tego, klasy nie mam.
      Towarzyszy mi aparat.
      Fotografii robi mnóstwo,
      bez zezwoleń no i narad.

      :)))

      Usuń
    2. Witaj Jędruś:)

      Za oknami straszna plucha,
      psa by z domu nie wygonił,
      już nie mogę deszczu słuchać
      z wiatrem smutno gra w symfonii.

      I parasol nie pomoże
      wiatr jak piórkiem nim potrząsa,
      chłodno dzisiaj jest na dworze,
      wiosna się zaczęła dąsać.

      Lecz się nie martw. Ogrodnicy
      już odeszli z zimną Zośką,
      słonko aurę wnet przećwiczy
      i z powrotem będzie bossssko!

      :)))

      Dzień był ciężki, ale suma sumarum mogę go zaliczyć do udanych. Serdeczności i uściski:)

      Usuń
    3. ... a jeśli jesteś dzisiejszym solenizantem, to życzę zdrowia, spełnienia wszystkich pragnień, pogody w duszy, a do tego pięknych wiosennych plenerów foto.:)
      Najlepszego, Jędruś:))

      Usuń
  6. Kiedy deszczyk z rana pluska
    Jędrus daje sus do łóżka.
    Bierze zeszyt i długopis
    daje swojej weny popis.
    Piękne rymy wtedy składa
    nowym wierszem do nas gada.
    Dzisiaj piję Twoje zdrowie,
    wieczorem bajkę opowiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybko dziś do Ciebie biegłam
    i nawet się nie spostrzegłam
    że kreska mi gdzieś uciekła,
    chyba nie pójdę do piekła?:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Ewuniu*, Panie, Panowie :)

    Zdjęcia rewelacyjne, mgły poranne wprost uwodzą swą urodą i tajemniczością. A wiosna - oooo, wiosna puszcza oko ;-)))

    O, nie myśl o wawrzynach,
    Kiedy siedzisz pod dębem,
    Który liści obrębem
    Niebo w gwiazdy wyrzyna.

    Powiało, zaszumiało! -
    Dąb gada uroczyście
    I z wyraźną pochwałą
    Zniża ku tobie liście...

    Ten druido-sportowy
    Wieniec Nurmich i Normy,
    To za czyn twój duchowy,
    Za twoje piękne formy.

    Ludzie - sąd to szaleńczy!
    Błędnie waży, źle mierzy -
    Ale dąb cię uwieńczył -
    A jemu możesz wierzyć...

    Porannie-południowo powitałam strofami wiersza Dębowe liście Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

    Serdecznie, najmilej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dziękuję.:) To jeszcze remanenty z białowieskich wędrówek i mam nadzieję, że nikomu się nie opatrzyły...
      Powitam Cię popołudniowo-wieczornie z akacjami Juliana Tuwima; tylko patrzeć, jak zakwitną:)

      Akacje

      Białe akacje tchną wonią opiłą
      Pod nocą srebrno — modrą,
      Jak gdyby innych kwiatów nie było
      I wcale być nie mogło.

      Te ciemne liście i białe kwiecie
      Szelestnym szemrzą szeptem,
      Jak gdybym żadnych głosów na świecie
      Nie słyszał nigdy przedtem.

      Tak przez gałęzie lśnią gwiezdne dale
      I taki cichy ten wieczór,
      Jak gdybym jeszcze nie kochał wcale
      I tylko Ciebie przeczuł.

      Przyjemnego wieczoru w domowym cieple, albo w ogrodzie z poezją;)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:) Kochanie, co ma się opatrzyć? Są pięknie przemawiające do odbiorcy:)))
      Wpadł mi w ręce dowcipny tekst Dwie akacje autorstwa Wojciecha Młynarskiego.

      Oto piosenka co frustrację
      rozładowuje w jednej chwili
      były raz sobie dwie akacje
      i ludzie chętnie z nich wróżyli

      ta pierwsza była strasznie wredna
      z przykrością to komunikuję
      bo wychodziły na niej
      nie dba, nie chce, nie lubi lub żartuje

      za to ta druga słodka wróżka
      tylko sprawiała ci radochę
      jakiego liścia byś nie uszczknął
      na każdym wychodziło kocham

      i teraz punkt szczególik mały
      bo chcę w piosence tej być szczery
      wróżby z tej pierwszej się sprawdzały
      drugiej że kocha - ni cholery

      więc mówcie mi jak dzieje się to
      stosownych nauk stypendyści
      że liście pierwszej są nietknięte
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      a z drugiej wciąż zrywamy liście

      więc mówcie mi jak dzieje się to
      stosownych nauk stypendyści
      że liście pierwszej są nietknięte
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      a z drugiej wciąż zrywamy liście
      liście liście liście

      Popołudnie miałam robocze a przedpołudnie gospodarcze,, w radosnej twórczości'', więc dzień zbilansowany ;-)))
      Wieczoru w radosnej twórczości :)

      Usuń
    3. ... świetny wiersz Zuzanko, nie znałam "Dwóch akacji", a zauroczyła mnie szczególnie ta jedna...pięknie dziękuję:)
      Nie miałam czasu na dzień gospodarczy, musi poczekać do soboty, bo wcześniej nie dam rady. Po dniu roboczym nadaję się tylko do zrelaksowania.:)
      A najlepiej mi to wychodzi przy liryce miłosnej -

      Andrzej Włast

      Barkarola miłości

      los rozdzielił nasze serca,
      lecz nam o sobie zapomnieć nie dał,
      los, bałamut i szyderca,
      powiedział jedno, okrutne: nie!
      Jesteś daleko, gdzie świat jest piękniejszy
      i cudowniejsze piosenki ktoś gra,
      lecz gdy ranek wstał dzisiejszy,
      znów myślisz o mnie, o tobie ja...

          Słońce na jasnym brzegu
          świeci pełne radości,
          barkarola miłości
          cichutko brzmi,
          tylo serca czyjegoś
          brak ci, smutny śpiewaku,
          wróć, wędrowny mój ptaku,
          przebaczam ci!
          Choć cię nie ma, jestem z tobą,
          wierny twój cień,
          bardziej ci bliska co dzień,
          liczę rozstania dni.
          Słońce na jasnym brzegu
          innym szczęścia zazdrości,
          barkarola miłości
          cichutko brzmi.

      Przez burzliwe oceany
      dwie nasze myśli ku sobie lecą,
      patrz daleko, ukochany,
      w bezkresnej dali odnajdziesz mnie.
      I nie uciekniesz moim spojrzeniom,
      i nie uciekniesz miłości, o nie!
      W ślad za tobą wiotkim cieniem
      stęskniona idę i wołam cię...

          Słońce na jasnym brzegu
          świeci pełne radości,
          barkarola miłości
          cichutko brzmi,
          tylko serca czyjegoś
          brak ci, smutny śpiewaku,
          wróć, wędrowny mój ptaku,
          przebaczam ci!
          Choć cię nie ma, jestem z tobą,
          wierny twój cień,
          bardziej ci bliska co dzień,
          liczę rozstania dni.
          Słońce na jasnym brzegu
          innym szczęścia zazdrości,
          barkarola miłości
          cichutko brzmi.

      Przyjemnych godzin wieczornych; serdecznie, najmilej...:))

      Usuń
    4. ... dodam do Pracowitej Poetki, Jesteś Aniołem :)

      Jesteś tak niewidzialna
      Jak niewidzialne mogą być anioły
      Przechodzisz ściany
      Nieprzewidywalna
      Zrzucasz z nieba smutków toboły

      Nie opuszczasz ani na chwilę
      Czas nie istnieje
      Moja dusza się śmieje
      Biegamy bezgłośnie po niebie
      trzymając się poręczy z obłoków
      Na trampolinie tęczy
      Gramy z miłością w kolory...

      Dobranoc Ewuniu* snów jak tęcza :)))

      Usuń
    5. ... wiersz autorstwa annyG.
      pa :)))

      Usuń
  9. Witaj, Zuziu, miłego popołudnia, Ogrodnicy:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=Nnj_Y9jYoDM&feature=related
    DO KOŁYSKI - DŻEM
    13:27

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to może po Dżemie - na taki dzień, Gabriel Fleszar - Kroplą deszczu...

      http://www.youtube.com/watch?v=Ey9a5oJLfBQ

      ... rozpogodzeń życzę.:)

      Usuń
    2. ... witaj Dano:) dziękuję, popołudnie mimo, że robocze upłynęło w bardzo miłej atmosferze. O tej porze pozostaje życzyć Ci udanego wieczoru :)

      Usuń
  10. Piękne widoki, fantastyczne miejsca, bardzo lubię takie klimaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zielona Milo, witaj:)
      Chyba masz duszę romantyka, skoro widzisz to ulotne piękno wiosennych mgiełek, seledyn majowych liści... cieszmy się nim, dopóki jeszcze trwa. Taka aura poetom też dodaje skrzydeł.
      Pozdrawiam z zapachem mokrych liści:))

      Usuń
  11. Jasiek juhas16 maja 2012 20:53

    Dobry wieczór :)*

    Dzisiejszego wieczóru, po wczorajszych tangach, zapraszam
    na koncert Fryderyka Chopina - Concerto N°1 Mov 1 Allegro maestoso w wykonaniu Rafała Blechacza.

    http://www.youtube.com/watch?v=7cHarrxMXiw&feature=related

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Jestem... cóż za wyczerpujący dzień... z przyjemnością zanurzam się w muzykę Chopina, a jeszcze w tak spaniałym wykonaniu... dziękuję.:)*

      Usuń
  12. Jasiek juhas16 maja 2012 21:22

    I już tradycyjna ogrodowa dobranocka i coś słodkiego.
    Słodkością będzie wiersz Zbigniewa Matyjaszczyka -

    *** O TOBIE ***

    Jesteś,
    Taka jesteś, że palce lizać
    I pachniesz tak, że aż ślinka cieknie
    Na wargach się rozpływasz
    pięknie.

    I chce mi się ciebie, i chce mi się
    Więcej, najwięcej i jeszcze.

    I o nic nie pytasz
    niczego w zamian nie chcesz, prócz tego,
    bym zjadał cię powoli, smakując
    drobina po odrobinie, kostka po kosteczce
    bym czuł, jak w pełnych słodkości ustach
    czekoladowe ciało
    mięknie.

    :)))***

    Kołysankę zagra Rafal Blechacz - Chopin Waltzes, Op.64 N°1 to 3

    http://www.youtube.com/watch?v=8sblAhm1SnI&feature=relmfu

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty słodziutka kobieto.:)*** ...słodkich marzeń w walcu. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za te słodkości... na odstresowanie w sam raz...:)* Niedawno wróciłam i zaczęłam słuchać pierwszej części Twojego koncertu... a tu już dobranocka?
      Jeżeli tak, to zaprosiłam do ogrodu Leopolda Staffa, który lepiej wypowie to, co czuję...

      ***

      Oczy me pełne ciebie, jak polne krynice,
      Gdzie niebiosa swe jasne odbijają lice.
      Uszy me pełne ciebie, jak muszla echowa,
      Co szumy oceanu w swojej głębi chowa.
      Nozdrza me pełne ciebie, jak duszne ogrody
      Zapachu róż szkarłatnej, królewskiej urody.
      Wargi me pełne ciebie, jak pszczela pasieka
      Pełna miodnego wina, kwiatowego mleka.
      Dłonie me pełne ciebie, jak plecione kosze,
      Gdzie jesień składa barwy owoców rozkosze.
      Serce me pełne ciebie, jak korona drzewa
      Gniazd ptactwa, co upojną miłości pieśń śpiewa.
      Dusza ma pełna ciebie, jako wirów morze,
      Co nigdy uśpić swego szaleństwa nie może!

      Kochać i tracić, pragnąć i żałować,
      Padać boleśnie i znowu się podnosić,
      Krzyczeć tęsknocie "precz!" i błagać "prowadź!"
      Oto jest życie: nic, a jakże dosyć...

      Zbiegać za jednym klejnotem pustynie,
      Iść w ton za perłą o cudu urodzie,
      Ażeby po nas zostały jedynie
      Ślady na piasku i kręgi na wodzie...

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mój Mężczyzno:)***... pora na cudowne sny:)))***

      ... i już niczym nie zakłócę kołysanki w rytmie walca... niech brzmi:)***

      Usuń
  13. Jasiek juhas17 maja 2012 05:43

    Dzień dobry, witam z głębokim ukłonem. :)*

    A na wspaniały dzień - Gotan Project - Una musica brutal

    http://www.youtube.com/watch?v=as59Id4eHhc&feature=related

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku:)*
      Witam Ciebie i Wszystkich Ogrodników skoro świt.:)
      Zrobiłeś za mnie cudne powitanie. Och! Dziękuję:)***... nie mogę się nadelektować tym niesamowitym tangiem - i muzyką, i tańcem...
      Za oknem leje - 7 st. A mnie już gorąco po takiej muzyce i w tanecznym nastroju wbiegam w dzień. Dziękuję:)***

      Już zmykam w teren pozdrawiam wszystkich i do spotkania po powrocie...:)*

      ... i na pożegnanie jeszcze nie mogę się oprzeć: - GOTAN PROJECT- Epoca tango - może już było - nie wiem, piękne.:)

      http://www.youtube.com/watch?v=difEsv6U7UI&feature=related

      :)*

      Usuń
    2. Cześć!
      Warszawa ponura i mokra. Przestało teraz padać, ale zimno się zrobiło;) W taką pogodę wszystkiego się odechciewa. Pewnie tylko wodne ptactwo i ryby ją lubią
      :)))

      Usuń
    3. Witaj Ozonko:)
      U mnie dopiero przed chwilą przestało padać, ale jest bardzo zimno, tylko 8 st. Przejechałam dzisiaj w deszczu ok. 200 km i oczy mnie bolą od wycieraczek. Oprócz ptactwa i ryb, taką pogodę lubią jeszcze rośliny, bo wszystkie niesamowicie wybujały i wypiękniały.:))
      Chwasty też, niestety...
      W pracy i w domu też zimno i tylko gorąca kąpiel może mnie uratować przed jakąś grypą...
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
    4. Masz rację, zieleń wybujała w ciągu kilku dni. Robi się lato. Żeby jeszcze pogoda dopisała słoneczna i ciepła:)
      :)))

      Usuń
  14. Dzień dobry Ewuniu*, Ozonko, Jaśku :)

    Zachodnia wita słońcem w podmuchach bardzo zimnego wiatru.
    I
    Koła deszczu przędą się na wodzie...
    Powstaję jedne z drugich,
    Wciąż jeszcze i jeszcze - - -
    Liść nawodny porozumiał się z deszczem:
    Podobne są ich kręgi w kształcie i obwodzie.
    Nenufar
    Koła wodne pochwala
    Innym formom nie ufa...

    Witam Ogródek poezją M.P-J z cyklu Akwatyki.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuzanko:)
      Dałaś mi bajdewind na lewą burtę. Wschodnią wstrząsają dreszcze...:)
      Zatem może coś na rozgrzewkę...

      Tadeusz Kijonka

      Erotyk

      Przed wiatrem liści nie obronisz
      Przede mną nie osłaniaj ust
      Świetlne doliny twoich dłoni
      Słoneczny rozsypują kurz

      Przed nocą z światłem nie uciekaj
      Nie znikną oczy w gąszczu rzęs
      Cień ust uniesiesz na powiekach
      W rozległy niepowrotny sen

      Świtem się zimnym nie przerażaj
      Jest w oczach łez wilgotne ciepło
      To nic że kiedy płyną twarzą
      Słowa zduszone w gardle krzepną

      Cieplutko pozdrawiam, mimo uporczywego chłodu...:))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*:)
      Późno, nawet bardzo, spieszę podziękować za poezję dzisiejszą, powiedzieć Niepewnością annyG dobranoc ( wiersz pisany do mężczyzny, czy to Tobie przeszkadza?) i ... mam najazd gości na kilka dni. Anektują pokój z komputerem, sytuacja niekomfortowa, ale czegóż nie zrobić, aby pokazać polską gościnność.

      Czekam
      z rozebranymi
      myślami
      przed lustrem
      nawlekając minuty
      na wskazówki
      zegara
      to żmudne zajęcie
      zajmuje niezmiennie
      wiele czasu
      myśli płyną
      swobodnie
      wplątując się
      w mój długi
      warkocz życia
      nie zamyka
      ich nawet
      linia horyzontu
      czy będziesz
      mnie znał
      za kilkadziesiąt lat?
      czy będziesz pamiętał
      mój uśmiech?
      tylko
      czy to
      możliwe
      jeśli dziś
      jeszcze się
      nie znamy...?

      Dobranoc Ewuniu*, za kilka dni, jak będę mogła wrócić przed swoją klawiaturę, zapukam i otworzę furteczkę Ogródka, pa :)))

      Usuń
    3. ... ach! Niedługo Joanny i Zuzanny... tak się domyślam przyczyn nalotu Twoich gości.... a może inny? W każdym przypadku życzę Ci wszystkiego, co najpiękniejsze i najmilszych chwil w towarzystwie Tych, z którymi miło spędzasz czas.:))
      Absolutnie mi nie przeszkadzają wiersze pisane do mężczyzny... ile ich sama napisałam? - nie zliczę...:)
      Tym razem dam głos Beacie Obertyńskiej -

      ***

      Gdy mi już czasem bardzo, bardzo źle
      i głowę mam ciężką i płonącą,
      kiedy w cierpienia popielatym dymie
      myśli się wędzą i mącą,
      jak płatek róży,
      wklęsły i duży
      kładę na sercu twe imię...
      Bo przez tę prawdę prostą a zawiłą
      z życiaś mnie pustką pogodziło
      że jesteś...

      Zuzanko, wracaj do Ogródka jak najszybciej, bo bez tych pięknych kwiatów poetyckich, które przynosisz, będzie nam bardzo smutno... Dobranoc, czekam na Ciebie.:))

      Usuń
  15. Witaj, Ewo, próbowałam kiedyś ( w rocznicę Ogródka) wstawić dla Ciebie tę piosenkę ze szkoły, ale miałam z tym problem. Dziękuję Ci za wiersze, zdjęcia i przesyłam dla Ciebie polne maki:-)
    Pozdrawiam Gości Ogródka, życzę miłej zabawy a choremu Ogrodnikowi, Andrzejowi, dużo zdrowia:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=la3KZcOocYA&feature=related
    Follow Your Heart ♫♫ - John Sokoloff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Danusiu:)
      To ja Ci dziękuję, że chcesz czytać i oglądać moje "produkty". Wdzięczna też jestem za melodię serca z czerwonymi makami w tle. Już chyba niedługo zakwitną... zboże się wykłosiło.:)
      Coś z polnych kwiatów na popołudnie i wieczór dla Ciebie -
      wiosenne polne kwiaty

      http://www.youtube.com/watch?v=Htm18w7grtE

      ... łubinów jeszcze nie ma, ale rzepak już przecudnie kwitnie.:)
      Serdeczności.:)

      Usuń
  16. Cześć!
    Czasu nie mam, kopytka robię na zamówienie... męża;)
    Pa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... gotuj, gotuj, bo...: ))

      Maryna, gotuj pierogi
      O mój Wojtku drogi
      Kiedy ni mam syra
      A Wojtek do miasta po syrek do ciasta
      Maryna, gotuj pierogi

      O mój Wojtku drogi
      Kiedy ni mam mąki
      A Wojtek do młyna po mąkę zażyna
      Maryna, gotuj pierogi

      O mój Wojtku drogi
      Kiedy ni mam jajka
      A Wojtek do miasta po jajka do ciasta
      Maryna, gotuj pierogi

      Maryna, gotuj pierogi
      O mój Wojtku drogi
      Kiedy ja nie umiem
      A Wojtek za kija, Marynę pobija
      Maryna, gotuj pierogi
      A Wojtek za kija, Marynę pobija
      Maryna, gotuj pierogi!

      WAŃKA W STAŃKA-PIEŚŃ O MARYNIE CO PIEROGÓW GOTOWAĆ NIE UMIAŁA

      http://www.youtube.com/watch?v=oodyqHckCmY

      :)))

      Pozdrówka popołudniowe:)

      Usuń
    2. Cześć!
      Czy wiesz, że coś takiego kiedyś śpiewałyśmy... na koloniach? Alboco? Coś takiego mi się przypomina:)
      Pozdrówka:)))

      Usuń
    3. To jest na motywach przyśpiewki ludowej, albo i onaż sama? Do mojej babci przychodziła kiedyś pani z podlubelskiej wsi, zatrudniana do prania. Stała przy balii, na kuchni węglowej perkotał kocioł z bielizną, a pani praczka wyśpiewywała takie i różne inne przyśpiewki. Nie zawsze "przyzwoite" i przeznaczone dla dziecięcych uszu...:) Tę też sobie przypominam z dzieciństwa.:)

      Usuń
    4. Na koloniach śpiewało się wszystko co dało się wyśpiewać:)
      Czego to ja nie wyśpiewywałam...
      Jakieś "Widziałem Maryśkę raz we młynie.
      Widziałem Maryśkę raz we młynie,
      jak lazła do stoga po drabinie,
      jak lazła do stoga po drabinie."
      Potem był opis tego co było widać z dołu...
      Nieco sprośne to było, ale nie wulgarne.
      Dobrze się przy takiej piosence maszerowało szosą;)
      Pozdrawiam:)))

      Usuń
    5. ... znam to w innej wersji, nieco bardziej biesiadnej. Na kolonie nie jeździłam, ale na rajdy studenckie tak, a na szlaku i przy ognisku... było wszystko, od "Czerwonych maków" i "Dziś do ciebie przyjść nie mogę", przez Stachurę, SDM i ... Marynę:))
      Znam ją w takim kształcie:

      Widziałem Marynę raz we młynie, widziałem Marynę raz we młynie,
      Jak lazła do góry po drabinie, jak lazła do góry po drabinie.

      I widać jej było kolaniska, i widać jej było kolaniska,
      Oj, jakie grubaśne te kościska, oj, jakie grubaśne te kościska.

      I widać jej było kawał nogi, i widać jej było kawał nogi,
      O, jakie grubaśne, Boże drogi, o, jakie grubaśne, Boże drogi.

      I widać jej było kawał uda, i widać jej było kawał uda,
      A wyżej to były same cuda, a wyżej to były same cuda.

      Więc którejś niedzieli jej się pytam, wiec którejś niedzieli jej się pytam”
      Czy chciałaby zostać mą kobitą, czy chciałaby zostać mą kobitą.

      A ona mi na to: „Chuderlaku!”, a ona mi na to: „Chuderlaku!
      Weź sznura i powieś się na haku, weź sznura i powieś się na haku.”,

      Wybrała se chłopa jak niedźwiedzia, wybrała se chłopa jak niedźwiedzia,
      Po roku zrobiła z niego śledzia, po roku zrobiła z niego śledzia.

      I wzięła se chłopa jak wilczura, i wzięta se chłopa jak wilczura,
      Po roku zrobiła z niego szczura, po roku zrobiła z niego szczura.

      Z piosenki wynika morał taki, z piosenki wynika morał taki,
      Nie bierzcie se grubych bab chłopaki, nie bierzcie se grubych bab chłopaki.

      :)))

      Usuń
    6. Bardzo podobna była ta, którą wyśpiewywałam. Poza drobnymi różnicami, to samo. A co śmiechu było:)))
      :)))

      Usuń
  17. Jasiek juhas17 maja 2012 21:42

    Dobry wieczór :)*

    Na dzisiejszy wieczór przygotowałem kilka utworów śpiewanych
    przez Ibrahima Fererra

    Na początek "Aquellos Ojos Verdes" - Oczy zielone

    http://www.youtube.com/watch?v=dbMeqBM89as&feature=related

    ***

    Ibrahim Ferrer - Cada Noche Un Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=csDfXY8iZsY&feature=related

    ***

    Ibrahim Ferrer - Silencio - Milczy

    http://www.youtube.com/watch?v=6X1QqIpMRyY&feature=related

    ***

    A teraz już dobranocka z Julianem Tuwimem i jego wierszem-

    Wiersz powściągliwy
    Nie wiem jak to wyrazić... Bo wszystko
    ma swoją miarę i stopnie i skalę...
    Zakochałem się w tobie, pani,
    w pewnej mierze, rzekłbym, niebywale.

    Do pewnego stopnia... bo miłość
    ma swą skalę i miarę, i stopnie.
    Słowem... nie wiem, jak to wyrazić...
    Kocham ciebie nieomal okropnie

    Jestem bliski mniej więcej szaleństwa
    i poniekąd w miłosnym obłędzie,
    niezupełnie, ale, rzekłbym, prawie,
    bo kto może przewidzeć, co będzie.

    Jeśli pani... także coś takiego,
    coś... plus minus... na ogół, powiedzmy,
    oczywiście - bez zobowiązań,
    pod uwagę wziąwszy stan obecny...

    Jednakowoż (bo kto może wiedzieć?)
    jeśli sądzisz, że przypuszczalnie -
    proszę jakoś mi o tym powiedzieć
    z zastrzeżeniem, ewentualnie.

    :)))***

    I kołysanka - Kochaj mnie długo - Ibrahim Ferrer

    http://www.youtube.com/watch?v=4i4hI83nd58&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty kobieto. :)*** Quiéreme mucho :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Słuchając tak romantycznego koncertu będę się gotować:) do dobranocki... dziękuję za te nastrojowe, pełne ciepła i uczucia kubańskie nuty :)***
      Za chwilę dobranocka na zimną, majową noc...:)

      Usuń
    2. Jasiek juhas17 maja 2012 22:08

      I jeszcze - Ibrahim Ferrer - Si te contara - Gdybym ci powiedział -

      http://www.youtube.com/watch?v=Co4Fj9PdoMo

      i do jutra :)))***

      Usuń
    3. ... koncert jeszcze mi cudnie brzmi... a w jego muzykę wplotę mój dobranocny wiersz...

      Zanim zaśniesz...

      Już późno, zegar niecierpliwie,
      wskazówką myśli mi pogania,
      chcę Cię przytulić jak najtkliwiej,
      nie mogę myśleć o rozstaniu.

      Na skrzydłach nocy wiersz napiszę,
      w szafirach nieba z gwiazd utkanych,
      schowam w nim serca mego bicie -
      w rytmie tęsknoty, Mój Kochany...

      W zapach konwalii Cię otulę,
      pocałunkami snów obrzucę,
      najmiększą pościel utkam z chmurek
      i miłość wierszem Ci zanucę...

      -ewa*

      Dobranoc, dobranoc Kochani i Ty Mężczyzno:)*** zanucę...:)))***

      ... ale za chwilkę...

      Usuń
    4. ... i kołysanka - Ibrahim Ferrer, Silencio - w duecie:)*

      http://www.youtube.com/watch?v=6X1QqIpMRyY&feature=related

      pa... do jutra, może cieplejszego?... gorąco więc...:)****

      Usuń