Powered By Blogger

wtorek, 22 maja 2012

Majowa łąka

Jezioro Białe Parczewskie i okolice. Wszystkie zdjęcia z niedzieli, 20 maja 2012 r.
Łąka na jeziorem...
...pełna złocistych rumianów...
...różowych firletek...
... i błękitnych przetaczników.
Leśna rzeczka...
...porośnięta po brzegach żółtymi kosaćcami.
Rzadki motyl rusałka kratkowiec - forma wiosenna. W sierpniu ma wzorek na czarnym tle. Ten upodobał sobie na odpoczynek leśną paproć.
Zakwitły już lilie wodne...:)
Majowa łąka

Suknia sfalowana kolorami tęczy,
powietrze wibruje zapachem zieleni,
prześwietlona słońcem cykadami dźwięczy,
w kwiecistą rapsodię maj trawy przemienił.

Czas snuje pogodę na niteczkach marzeń,
odmierza minuty przepływem obłoków,
mogę się zanurzyć niewidoczna w trawie
i uciszyć myśli codzienny niepokój.

Czar majowej łąki pragnę schować w wierszach,
niech sfrunie motylem i zapadnie w pamięć,
a gdy jesień zagra nostalgiczne scherza,
będę się nią cieszyć, jak tobą, kochanie...

97 komentarzy:

  1. Dzień dobry Ewuniu:)
    Tańce na łące...na boso...w majowej rosie...
    Hmmm...propozycja nie do odrzucenia:)
    Tymczasem pozwolę sobie śpiewająco zaleśmianić:)

    Łąka - Bolesław Leśmian wyk. Partycja Z.

    http://www.youtube.com/watch?v=0TZbnsPkMA8

    Pięknego dnia ,,,:)*
    Pozdrawiam Ogrodników i Gości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izabelko:)
      Tę piosenkę znam w fantastycznej interpretacji Magdy Umer, ale nie mogłam znaleźć teledysku. W wykonaniu tej piosenkarki też mi się podoba...:)

      A ja Ciebie zapraszam na zaczarowaną łąkę, z wierszem Henryka Rynkowskiego, koniecznie - na klipie -

      http://www.youtube.com/watch?v=pWXhy-t5ZQc&feature=related

      Słońca i pogody ducha na łące poezji Ci życzę:)*
      Dzisiaj mam trochę spraw do załatwienia w różnych urzędach i instytucjach, więc wzięłam dzień wolny...:))

      Usuń
  2. Witaj Ewuniu, u mnie gorąco, strasznie...
    Dla ochłody patrzę na "wodne" zdjęcia, są piękne!

    Miłego dzionka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Małgosiu:)
      Dziękuję. U mnie też będzie dzisiaj gorąco; w tej chwili jest już 28 st. w cieniu. Pozostała nam ochładzająca toń jeziora i rześka zieloność lasu na zdjęciach... albo orzeźwiający prysznic w domu...:))
      Serdecznie pozdrawiam.:)

      Usuń
  3. Dzień dobry Ewuniu*, Izko, Meg :)

    Od pastwisk, wiatr niesie zapach ziół,
    na łąk kwiecistych kobiercach,
    etiudę gra pracowity rój pszczół,
    dzień majowy, gra piano scherco.

    Co jest w tej muzyce dnia miłego,
    że w człowieku lody puszczają?
    Znów chce się żyć, może dlatego,
    że wokół wszystko pachnie majem!

    Tylko zanurzyć się w miękki dywan
    soczystej zieleni, najzieleńsze,
    omieść wzrokiem zbóż zielony łan
    i złote wyspy, tam, gdzie kaczeńce.

    Czuję, jak nasiąkam światłem i kolorem,
    zanurzam się w zieleń po samą szyję.
    Czuję, że kocham, przyjdź wieczorem,
    bym poczuć mogła, że naprawdę żyję!

    Nasączysz mni3e wieczoru wilgocią,
    dotkniesz moich ust spłoszonej czerwieni,
    tylko przyjdź maju, jak kochanek nocą,
    czekać będę na progu, cała w zieleni!

    Słowami Maja Zofii Szydzik powitałam Was Panie dzisiejszego pięknego, słonecznego poranka.
    Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia w Ogródku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..."od pastwisk wiatr niesie zapach ziół"... a te majowe, wygrzane słońcem, są szczególnie aromatyczne... witaj Zuzanko:))

      Maryla Wolska

      Przez złoty las...

      Było Święto Zielone, majowe,
      Roześmiana w drzwiach stała pogoda,
      Byłam krasna, radosna i młoda -

      A zaś szuwar miał usta różowe!

      Łąko w rosach! Jać stopą nie trącę!
      Cieniem jeno po wiośnie twej brodzę...
      Mdlały liście w słonecznej pożodze -

      A zaś szuwar miał usta pachnące!

      Maju, maju! znów maju mi nałam
      I natargaj szuwaru z jeziora!
      Była wczesna, niewrócona pora -

      w same usta szuwar całowałam!

      z tomu „Dzbanek malin”, 1929

      ... i tymi czarami szuwaru i majowej łąki pozdrawiam Cię pięknie.:))
      Dziękuję Ci też za wczorajszy wiersz na dobranoc; już nie miałam siły na rewanż, ale rano pochłonęłam go przy pierwszej kawie...:)
      Na razie uciekam do miasta, bo już mnie czas pogania, a do Ogródka zajrzę po powrocie.:)

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu*, ,,A zaś szuwar miał usta pachnące!''

      III - zapomniane trakty Zofia Szydzik

      wśród zielonych lasów i łąk
      wiją się polne grogi piaszczyste
      z koleinami jak wstęgi rzek
      widziane z lotu ptaka

      tu wiatr hula swawolnie
      niosąc białe dmuchawce
      droczy się z wróblami
      i czas znieruchomiał

      króluje zapomnienie
      cisza przeszyta na wskroś
      promieniem słońca - krwawi
      czerwienią polnych maków

      melancholia tych miejsc zmusza
      niejednego świątka do zadumy
      toczą po policzkach kamienne łzy
      Jezusi z przydrożnych kapliczek

      to niemi strażnicy mazurskich uroczysk

      Cieplutko i serdecznie na pięknie rozpoczęty wieczór :)

      Usuń
    3. Dobry wieczór Zuzanko:)
      Na wieczór, a właściwie już na piękną, majową noc, przyniosłam Ci balladę o łące Ernesta Brylla...

      Ballada o łące

      Przez noc z dziewczyną szedłem jak przez łąkę
      I tacy sobie byliśmy wzajemni
      Że wokół się czyniło ciszej, miękcej, ciemniej
      Jakbyśmy byli utulani w pąku

      Nagle ona krzyknęła całym cieplnym ciałem
      Zatrzepotała niby ptak skrzydłami
      Noc otworzyła swe płatki nad nami
      Dziewczyna uleciała – za nią ja leciałem

      Teraz leżymy troszeczkę zdyszani
      Ale myślący już o locie nowym

      Noc nam pulsuje cicho pod plecami
      Zapachem potu, trawy, lewady miodowej...

      ... i tak wtorkowy wieczór powoli się kończy... miły chłód wkrada mi się przez balkon... dobranoc, Zuzanko, do jutra... już szykuję ogródkową dobranockę...snów w łąkę wtopionych.:))

      Usuń
    4. ... już rozpoczął się nowy dzień, również środek nocy czyli pora powiedzieć dobranoc, dzień dobry;-)))

      porażeni miłością Zofia Szydzik

      Miłość jest jak narkotyk, Na początku odczuwasz euforię,
      poddajesz się całkowicie nowemu uczuciu. A następnego
      dnia chcesz więcej. I choć jeszcze nie wpadłeś w nałóg,
      to jednak poczułeś już jej smak i wierzysz, że będziesz
      mógł nad nią panować. (...)
      Paulo Coelho

      gdy ona nadchodzi
      grają nam trąby Jerycha
      widząc ją na horyzoncie idącą
      oślepia nas jej blask i każde serce do niej wzdycha
      trąb donośny dźwięk
      budzi nas - śpiących

      to ona
      kruszy stare mury
      wiatr rozwiewa je po czeluściach czarnych
      gwiezdnym pyłem opadają na nas z góry
      słyszymy zgrzyt zardzewiałych bram
      i rygli marnych

      wznieca w nas ogień
      tam gdzie - jak rany - popieliska stare
      świecą pustką i mroźnym częstują oddechem
      krew wypełnia wyschnięte koryta i jary
      słowa szeptane powracają
      tęsknoty echem

      dla niej
      paziem chcemy być
      do jej stóp rzucamy swoje istnienie
      pragniemy w hołdzie szaty królewskie jej szyć
      zdobiąc je brylantami łez a krople krwi jak rubiny
      wplatamy tam gdzie cienie

      ... i tacy sobie byliśmy wzajemni...

      Dobranoc Ogrodniczko - Poetko :)))

      Usuń
  4. Jasiek juhas22 maja 2012 11:51

    Bry :)*

    A ja z innej beczki...


    Łączko, łączko, łączko zielona!
    Hej! Łączko, łączko, łączko zielona!
    Któż cię będzie, łączko, kosił,
    Gdy ja będę szablę nosił?
    Hej! Łączko, łączko, łączko, zielona!

    Pole, pole, pole szerokie!
    Hej! Pole, pole pole szerokie!
    Kto cię, pole, będzie orał
    Jak ja będę z Mochem porał?
    Hej! Pole, pole, pole szerokie.

    Wodo, wodo, wodo głęboka!
    Hej! Wodo, wodo, wodo głęboka!
    Któż tu będzie konie poił,
    Kiedy ja się będę zbroił?
    Wodo, wodo, wodo głęboka.


    Ogród, ogród, ogród różany!
    Hej ogród, ogród, ogród różany!
    Któż tu będzie ogrodnikiem,
    Jak ja będę wojownikiem?
    Ogród, ogród, ogród różany.


    Fajo, fajo porcelanowa!
    Hej! Fajo, fajo porcelanowa!
    Któż cię, fajo, będzie kurzył,
    Jak ja będę w wojsku służył?
    Hej! Fajo, fajo porcelanowa.

    Wódko, wódko, wódko czerwona!
    Hej! Wódko, wódko, wódko czerwona!
    Któż cię wódko będzie pijał,
    Jak ja będę Mochów bijał?
    Hej! Wódko, wódko, wódko czerwona!

    Ewuś, Ewuś, Ewuś kochana!

    Hej! Ewuś, Ewuś, ś kochana!
    Któż cię Ewuś będzie kochał,
    Jak ja będę w wojsku szlochał?
    Hej! Ewuś, Ewuś, Ewuś kochana!


    Koniu, koniu, koniku siwy!
    Hej! Koniu, koniu, koniku siwy!
    Któż cię, koniu, będzie pasał,
    Jak ja będę w bojach hasał?
    Hej! Koniu, koniu, koniku siwy!


    Krówki, krówki, krówki łaciate!
    Hej! Krówki, krówki, krówki łaciate!
    Któż wam, krówki, poda trawy,
    Gdy ja pójdę na bój krwawy?
    Hej! Krówki, krówki, krówki łaciate!

    Ewo, Ewo, Ewo kochana!
    Hej! Ewo, Ewo, Ewo kochana!
    Któż pocieszał ciebie będzie,
    Gdy mnie już ustawią w rzędzie?
    Hej! Ewo, Ewo, Ewo kochana!

    ...i śpiew od czoła...

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasieńku:)*
      Cóż za urocza piosenka, dziękuję...:)*** To może ja jeszcze coś dośpiewam, na tę samą nutkę, tylko trochę cieńszym głosem...:)

      Łączko, łączko, łączko majowa!
      Hej łączko, łączko, łączko majowa!
      Któż owieczki będzie pasał
      gdy zabraknie mi Juhasa?
      Hej! Łączko, łączko, łączko majowa!

      Chmurko, chmurko, chmurko bieluśka!
      Hej! Chmurko, chmurko, chmurko bieluśka.
      Któż się tobą zauroczy
      gdy nade mną Jaśka oczy?
      Hej! Chmurko, chmurko, chmurko bieluśka.

      Rzeko, rzeko, rzeko płynąca!
      Hej! Rzeko, rzeko, rzeko płynąca!
      Ja nad tobą dziś zapłaczę
      gdy Jasieńka nie zobaczę!
      Hej! Rzeko, rzeko, rzeko płynąca!

      Jaśku, Jaśku, Jaśku kochany!
      Hej! Jaśku, Jaśku, Jaśku kochany!
      Kiedy przyjdziesz dasz buziaka,
      i nie będę więcej płakać!
      Hej! Jaśku, Jaśku, Jaśku kochany!

      … i od początku – najpierw baryton, potem sopran...:)))*

      Wpadłam na chwilkę i zaraz znów uciekam... pozdrawiam Cię ze słonkiem:)*

      Usuń
    2. Jasiek juhas22 maja 2012 13:54

      *** Baraszkując na łące ***

      Lubię zanurzyć się w trawie
      z bukietu rozkoszy wyławić
      Czym pachnie np. dziurawiec
      a czym lelija biała w stawie.

      Czy kocimiętka pachnie miętą
      Co łączy rajgras z rajem?
      Czy tylko wtedy gdy skoszony
      Kopka siana rajem się staje.

      Pytania o łące można mnożyć
      Gdy w trawie ciało się ułoży.
      Spojrzeć też można i do góry
      Gdzie pasą się baranie chmury.

      I gdyby tak baraszkować dłużej
      To zapach łąki i ziół cię odurzy.

      :)))

      Usuń
    3. :)))
      ... a to Cię, Jasieńku, ta łąka oczarowała i zainspirowała... sypiesz rymami jak z rękawa.:)*
      W podzięce dla Ciebie - róża i motyl.

      Róża i motyl

      Muśnij mnie dziś motylu miły,
      mój nektar będzie cię czarować,
      w majowy wieczór, w cudnej chwili,
      chciałabym tobie się spodobać.

      Rozchylę płatki swe różowe,
      wokoło łąka, zapach mięty,
      me wnętrze ciepłe jest, pąsowe,
      twe czułki błyszczą, jak diamenty...

      Strzepnij skrzydłami krople rosy,
      twe towarzystwo mi dziś służy,
      zatańcz na płatkach, piękny, bosy,
      poigraj sobie jak najdłużej...

      Wieczorną ciszą w mym zapachu,
      zakwitną uczuć naszych łąki
      skryjemy się przed całym światem,
      nim nas ogarnie noc rozłąki.

      A jutro wietrzyk znów zawieje
      i rozpromieni nasze twarze,
      rozkwitnę bardziej, mam nadzieję -
      różowy pączek ci pokażę...

      - ewa*

      :)*

      Usuń
  5. Witojcie mi Jaśku:)

    A na jaką wojnę się Jaśku - wybierasz? Z ceprami? Jedyna wojna, na jaką bym poszedł to: wojna z polskim oszołomstwem:)

    Jasiek łowiecek nie pilnuje.
    On na wojnę się szykuje...
    Już ciupazkę ostrzy skrycie.
    Kaj zaostrzył - schował w życie...
    Potem skompletował zbroję...
    Już wariatów - się nie boję!
    Jesce tylko - śliwowicki dzban
    I wariatom radę dam!
    Kaszub z Redy mi pomoże,
    Bo porządne to nieboże !
    Razem Polskę oczyścimy,
    Wariatkowo - wyplenimy:)))
    A jak już wygramy bój...
    Nie podskoczy żaden ch...j! :)))

    Pozdrawiam Ewo, Jaśku i Ogrodnicy:) Za " wyraz " - przepraszam:)

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Staszku:)
      Upał dziś okrutny, a Wam z Jaśkiem chce się wojować? :))

      Przybyli Chłopaki do Ogródka,
      przybyli Chłopaki do Ogródka,
      z piosenką na swoich słodkich dzióbkach,
      z piosenką na swoich słodkich dzióbkach.:))

      I oręż swój prężą jak należy,
      i oręż swój prężą jak należy,
      na wojnę - czy może do alkierzy,
      na wojnę - czy może do alkierzy? ;)

      Po drodze do karczmy gdzieś zajrzeli,
      Po drodze do karczmy gdzieś zajrzeli,
      i będą tam pili do niedzieli,
      i będą tam pili do niedzieli.

      Po piciu zaś oręż Im opadnie
      po piciu zaś oręż Im opadnie,
      w alkierzu nie sprawią się już ładnie,
      w alkierzu nie sprawią się już ładnie.

      :)))

      Gdyby tak się z głupotą udało, Staszku... a to-to się pleni jak króliki i dopóki ludzkość, ludzkością - nigdy jej nie zabraknie...
      Najserdeczniej pozdrawiam, Stasiu, i do "wyrazu" pretensji nie wnoszę:) W tym kontekście jest całkiem na miejscu, a do tego wykropkowany...:))

      Usuń
  6. Wpadam usiąść na ławeczce,
    na maleńką tylko chwilkę.
    By nacieszyć wzrok spragniony,
    kaczką, lilią i motylkiem.

    Obraz sobie powiększyłem,
    widzę dobrze, jak na dłoni.
    Ale w jakim celu.Nie wiem,
    kaczka kaczkę w wodzie goni.

    Niech Ktoś mądry mi wyjaśni,
    lecz konkretnie w paru słowach.
    Czy, dziś będzie seks na wodzie,
    i czy będą kopulować?.

    Na kwiatuszkach, zbyt się nie znam,
    zawsze nazwy konsultuję.
    Pani w szkole mi stawiała,
    z botaniki same dwóje.

    Na owadach, też się nie znam,
    i pojęcia nie mam wcale.
    Po co tak, na przykład, mucha,
    leci stale głupia - na lep.

    Cosik sobie przypominam,
    choć w pamięci mej jest luka.
    Leci na lep głupia mucha,
    i tam miodu sobie szuka.

    Ćma do lampy, leci także,
    ma sympatię do światełka.
    Ale wraca poraniona,
    poparzone ma skrzydełka.

    Mnóstwo dziwactw jest w przyrodzie,
    w lesie grzyby są trujące.
    A jak dobrze powertujesz,
    znajdziesz ryby latające.

    Kukułeczka swe jajeczka,
    nigdy sama nie wysiada.
    Praktykuje inny sposób,
    podrzucając do sąsiada.

    Kto zna inne, wręcz przykłady,
    i nie chce ich kamuflować.
    Proszę bardzo, wiersz zaczęty,
    można go kontynuować.

    Pozdrawiam serdecznie Zarząd Ogródkowy.Udanego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jędruś:)
      Z humoru wnoszę, że Twoje samopoczucie jest lepsze, z czego się niezmiernie cieszę...:)

      Te kaczory w rzeczce małej,
      to dwa samce, jako żywo,
      seksu im się więc nie chciało,
      lecz spłynęli gdzieś na piwo.

      Straszny dzisiaj skwar na dworze,
      rym nie wchodzi mi do głowy,
      marzy mi się wiatr nad morzem,
      lody i strój kąpielowy.:))

      Dziw natury? To pingwiny,
      ich piórkami się zachwycam,
      czarne mają swe dupiny -
      czy to ptak, czy zakonnica?

      :)))

      Rześkiego wiaterku na popołudnie i wieczór, pozdrawiam:)
      ... i zaraz zacznę odsłuchiwanie Twoich piosenek...

      Usuń
  7. Witajcie, Ogrodnicy, miłego dnia Wam życzę. Pozdrawiam serdecznie:-)
    Ładny wiersz, Andrzeju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dano:)
      A Ewy* "Majowa łąka "to pryszcz????

      Usuń
    2. Witaj Dano:)
      Miło mi, że podoba Ci się wiersz Jędrusia, odpozdrawiam równie serdecznie...:)

      Usuń
  8. Zdzisława Sośnicka - ** Będzie co ma być **

    http://www.youtube.com/watch?v=r1tQmfEwKik

    OdpowiedzUsuń
  9. Szymon Wydra - ** Bezczas **

    http://www.youtube.com/watch?v=rVp6rZRaDWk&ob=av2n

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewo, w Twoim wierszu wszytko lśni, pachnie i dźwięczy. Zachwycasz formą i puentą.

    http://www.youtube.com/watch?v=i-65mk5vdaU

    Dziękuję za te wzruszenia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, MarLoku, za miłe słowa i za piosenkę Andrzeja Dąbrowskiego, którą ogromnie lubię.:)
      W podzięce dla Ciebie piękny utwór Niemena - Cała w trawie...

      http://www.youtube.com/watch?v=EBkML3slgVE&feature=related

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Szymon Wydra * Carpe Diem * " Będę sobą "

    http://www.youtube.com/watch?v=ZpWRz_fqtns&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  12. > POWIEDZ MI PANIE <

    http://www.youtube.com/watch?v=9WgKGfllKdY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś, w podzięce za cudne granie dedykuję Ci piosenkę Alicji Janosz i Szymona Wydra - To, co w nas ukryte...

      http://www.youtube.com/watch?v=x3v3sqM_UAM&feature=related

      :)

      Usuń
  13. Witam upalnym popołudniem:)
    Do baraszkowania na majowej łące dzisiaj sporo chętnych..
    Nawet Jędruś wygramolił się z łóżeczka...:)
    Ja do kawy przyniosłam wiersz Ewy Korczyńskiej:)

    Wiosenne tęsknoty

    Zakwitły wiosną wspomnienia
    popłynęły obolałe myśli
    odarta z marzeń dusza
    zapłakała w ciszy

    Twój obraz wyryty w sercu
    zawirował w oczach
    przywołany nagłą tęsknotą
    spotęgowaną wiosenną porą
    w której budzą się nadzieje
    zakwitają niczym pierwiosnki
    kiedy słońce świeci jasno
    jak miłość która dawno minęła

    Motyle wirują nad trawami
    pachną słodko jaśminy
    pszczoły mijają się z wiatrem
    w lotnym tańcu

    Wonne łąki drażnią zmysły
    ptaki w miłosnym rozpędzie
    ścielą gniazda

    Szmer leśnego strumienia
    złagodzi tęsknoty

    Spłyną z wodą bolesne myśli
    znów rozkwitnie miłość
    w pełni wiosennego dnia

    Miłego relaksu w cieniu wierzby...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I załącznik...:)))

      Impresja majowa na flet, gitarę, skrzypce i pięć collie.

      http://www.youtube.com/watch?v=Uf6N6uu_sUE&feature=relmfu

      ...:)))*

      Usuń
    2. ... dziękuję, Izuś, piękny wiersz, a impresja z collie urocza:)))*
      To ja Tobie z kwiatami i... rusałką kratkowcem, identycznym...:)

      http://www.youtube.com/watch?v=TBT94KboRJ4&feature=related

      I jeszcze dodam łąkę Czesława Miłosza -

      Czesław Miłosz

      Łąka

      Była to łąka nadrzeczna, bujna, sprzed sianokosów,
      W nieskazitelnym dniu czerwcowego słońca.
      Całe życie szukałem jej, znalazłem i rozpoznałem:
      Rosły tu trawy i kwiaty kiedyś znajome dziecku.
      Przez na wpół przymknięte powieki
      wchłaniałem świetlistość.
      I zapach mnie ogarnął, ustało wszelkie wiedzenie.
      Nagle poczułem, że znikam i płaczę ze szczęścia.

      ***

      Jak dobrze, że pod wierzbą jest chłodno... miłego popołudnia wieczoru...:)*

      Usuń
    3. Miły ten chłodek pod wierzbą...:)
      Proponuję zimne piwo...i piosenkę Anny German.:)

      "To chyba maj..." śpiewa Anna German

      http://www.youtube.com/watch?v=yy6WuMpPdqE

      --------

      To chyba maj

      Kto po łąkach się błąka
      Pomylony , zielony
      I narwany jak dziki bez
      Kto to taki , co ptaki
      Do śpiewania nakłania
      Jak odgadnąć mam kto to jest ?
      Kto nas objął melodią
      Zaczarował od nowa
      Świat odmienił w stubarwny fresk
      Kto nad miastem pierzaste
      Chmurki rozsnuł nam do snu
      Jak odgadnąć mam , kto to jest ?

      To chyba maj , zielony maj
      Co smutki wczorajsze nam plecie
      To chyba maj , zielony maj
      Nad wszelkie zielone pojęcie
      To chyba maj ,na pewno maj
      W wesołych zakochał się barwach
      To chyba maj , na pewno maj
      Naręcza kolorów nam narwał

      Już tu leci , naprzeciw
      Do mych okien obłokiem
      Bo z daleka zobaczył nas
      Zieleń oczu twych poczuł
      Niech zatoną zielono
      I uśmiechu zapalił blask
      Wiem od niego dlaczego
      Tak wiosennie jest we mnie
      Tak majowo dziś w tobie jest
      A ja wierzę mu szczerze
      Choć zielony , szalony
      I narwany jak dziki bez

      To chyba maj ,na pewno maj
      W wesołych zakochał się barwach
      To chyba maj , na pewno maj
      Naręcza kolorów nam narwał
      Bo to jest maj , zielony maj
      Nad wszelkie zielone pojęcie
      Bo to jest pewno maj ,
      Który wywróżył nam szczęście...

      ...:)*

      Usuń
    4. ...:))
      ... a jak zapadnie wieczór, to...

      CHCĘ TAŃCZYĆ W MAJOWĄ NOC. ANNA GERMAN

      http://www.youtube.com/watch?v=v-X3nDUcqiQ&feature=related

      Usuń
  14. Po męczącym upalnym dniu pora już na sem...:)

    Na dobranoc

    http://www.youtube.com/watch?v=XAx4CuEbW3s

    Pięknych kolorowych jak kwiaty na klipie snów...:)
    Dobranoc Kochani...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dziękuję za te kwiaty...:)
      A ja słuchałam właśnie skrzypek Nigela Kennedy'ego... posłuchaj na dobranoc wiosny w jego wykonaniu...

      The four seasons by vivaldi (nigel kennedy - violin) part 1

      http://www.youtube.com/watch?v=PipHtumoiL0&feature=related

      ... najcudowniejsza wirtuozeria, jaką sobie można wymarzyć... i z tą muzyką najpiękniejszych snów Ci życzę, dobranoc, Izabelko...:)*

      Usuń
  15. Jasiek juhas22 maja 2012 22:15

    Dobry wieczór na dobranoc :)*

    Dziś perełka: - "NOC" - wiersz Jana Nowickiego do muzyki
    Zbigniewa Praisnera w wykonaniu Grzegorza Turnaua

    http://www.youtube.com/watch?v=UARLHvlcGk0

    *** Noc ***

    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł
    Nocy - uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach

    Zgubić daj myśli złe
    Choć na krótki czas
    Nocy - matko dnia
    Ześlij jedną z gwiazd

    W kącie skulony pies
    Słucha ciszy
    Na półce zasnął wiersz
    Mądrym snem.

    Z mroku skłębionych chmur
    Nocą do Ciebie zejdzie ktoś
    I mówiąć szeptem, zaprosi myśl
    By brał się w drogę z nim

    Bo życie jest jak sen
    Który krzyczy
    Bo życie jest jak sen
    Który trwa
    Który trwa
    Chwilę trwa

    Witaj w moim śnie
    Płomień świecy zgasł
    Nocy - uchyl drzwi
    Chcę odpłynąć w snach

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto. :)*** - "Chcę
    odpłynąć w snach"...z Tobą:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dobry wieczór Jasieńku, fantastyczna perełka... połączenie Preisnera z tym wierszem i wręcz mistyczne wykonanie... zasłuchałam się i płynę...:)*
      Miałam inną dobranockę, ale po takiej uczcie już tylko cichutko westchnę z Grzegorzem Turnauem i Jeremim Przyborą - Zostań ze mną...

      http://www.youtube.com/watch?v=Ca07sWeK__0&feature=related

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      krople dwie,
      które blask mają wewnątrz.
      Prosisz mnie :
      Świeć mi te
      światła czyste !
      Zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Mówisz, że
      oczy mam przezroczyste –
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !
      Zostań ze mną !
      Zostań !

      Widzisz – jeśli ja
      oczy mam przezroczyste –
      to jak łza,
      którą starłabyś pewno,
      widząc mnie z niewysłanym wciąż listem.
      Prosiłem w nim, by został ze mną,
      został ze mną,
      został ktoś.

      Oczy mam - mówisz
      mi - tak przejrzyste -
      szybki dwie,
      które dzień sączą w ciemność.
      Prosisz mnie :
      Choć na złe
      pory mgliste –
      zostań ze mną ! Zostań ze mną !

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)*** - ale zostań ze mną... choćby w snach...:)***

      Usuń
  16. Dzień dobry, już środa:)
    Dzień zaczyna się ciepłym oddechem, już teraz za oknem 19 stopni, niebo w lazurze, jakieś tylko drobne chmurki tu i ówdzie...
    Krótka letnia noc, szybka kawa na rozbudzenie i już muszę się zbierać w teren.
    Może dzisiaj, dla ochłody porozmawiamy o... cieniu?:) Anna Maria Jopek już siedzi pod kasztanem...

    Anna Maria Jopek - wiem i chcę

    http://www.youtube.com/watch?v=mtCJmK2IzTU

    W cieniu pod kasztanem,
    Siadł zamyślony,
    Mój cień leniwy,
    Nie goni mnie.
    Zanim słońce przejdzie,
    Na druga stronę
    Nim zmierzch
    Pomyślę sobie ,że...

    Wiem, że za mało wiem ,
    By wiele w życiu zmienić.
    Wiem, że za wiele w życiu chcę.
    Chcę Twoich czułych rąk,
    Słońca i zieleni
    I lata w środku zimy chcę.

    Słyszę jak konwalie,
    Kwitną na łące
    I wiatr wiosenny
    Unosi mgły
    Oczy dostrzegają
    Pijane słońcem,
    Że dziś
    Mój cały świat to Ty.

    Wiem, że za mało wiem ,
    By wiele w życiu zmienić.
    Wiem, że za wiele w życiu chcę.
    Chcę Twoich czułych rąk,
    Słońca i zieleni
    I lata w środku zimy chcę. /x3

    Chcę...
    ***

    ... i już czas mnie goni. Przyjemnego dnia i do spotkania w cieniu wierzby...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upał wszędzie już od rana,
      a ja siedzę, nic nie robię.
      I choć nie chcę , to z przymusu
      kaszlę sobie.

      Słońce wzywa, deszczu nie ma,
      pogoda jak drut, wspaniała.
      Żebym tylko ja "sierotka",
      kaszleć nie "musiała".

      Witajcie! Co za świństwo się do mnie "przypięło"???
      Na razie.
      Pozdrawiam:)))

      Usuń
    2. Witam Kaszląca.Jak chcesz głosik mieć jak Jopek,
      skocz w aptece kup syropek...( od kaszlu .:)

      Pozdrawiam serdecznie.Udanej kuracji.:)

      Usuń
    3. Witaj Ozonko:)

      Topola pyli moja droga
      odwiedź więc alergologa:)))

      Serdeczności:)

      Usuń
    4. Cześć Izo! Już od pewnego czasu miałam takie podejrzenia. Czyżbym na "stare lata" tak się "uczuliła"?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    5. Cześć Andrzeju!
      Głosiku "jak Jopek" mieć nie będę z całkiem innych powodów;(
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    6. Dzień dobry Ozonko, Izabelko, Jędrusiu:)
      Po dzisiejszej trasie w upale nie wykrzeszę z siebie żadnego rymu... nadawałam się tylko do wanny...:)
      Upał męczy nadal, 31 stopni, niebo bez chmur, jedyną nowością jest ostry wiatr północno-wschodni, a wię zmiana cyrkulacji, co daj PB ament...:))
      Dziewczyny, topola pyliła mniej więcej w połowie marca, kiedy z ich kwiatów sypał się pyłek.
      A teraz nie ma żadnego pylenia of course! :)
      Te białe puszki, to nasionka, zaopatrzone w coś w rodzaju skrzydełek, aby je mógł roznosić wiatr, tak jak w przypadku dmuchawców. Żadne nasiona na świecie nie powodują alergii, więc nie zganiajcie swoich kaszli i katarów na niewinne topole.:))
      Jeśli coś w tej chwili pyli, to zaczynają trawy i zboża...
      Ja mam katar prawdopodobnie z upału i klimy w różnych pomieszczeniach, którą źle znoszę.

      Pozdrawiam kaszlących, kichających i "smarkatych" :))

      Usuń
    7. O!!! Coś w tym jest. Ostatnio kilka takich pomieszczeń odwiedzałam. Może to to?
      Pozdrówka:)))

      Usuń
  17. Anna Maria Jopek - d[-_-)b "Ocalić od zapomnienia" d[-_-]b

    http://www.youtube.com/watch?v=mY8Nn1tkD3U&feature=related

    Witam.Pozdrawiam w słonecznie się zapowiadający trzeci dzień
    tygodnia.Ja się nie zmieniam - idę do cienia.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Anna Maria Jopek & Maciej Maleńczuk ** Tam gdzie rosną dzikie róże **

    http://www.youtube.com/watch?v=kXNNtNfIihA&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Ewo i Ogrodnicy. Ozonko, życzę Ci dużo zdrowia, Andrzeju, dziękuję za wczorajszy i dzisiejszy koncert i za przepiękne dzikie róże:-) Mam dla Was piosenkę, ale nie mogę wstawić linka, mam z tym problem, bo piszę ze szkoły. Podaję tytuł:

      Piotr Szczepanik •♥• "Każdy kogos kocha"•♥•

      Pozdrawiam Was i życzę dobrego samopoczuwanka:-)

      Usuń
    2. Witaj Dano:)
      Jędrusiu - niezwykle poruszająca piosenka.. dziękuję...
      A ja Tobie o cieniu... niech zaśpiewa Jacek Kaczmarski. Najpiękniejszy wiersz o cieniu jaki znam. Kto kocha poezję Jacka, pewnie się ze mną zgodzi...:)

      Jacek Kaczmarski - Wędrówka Z Cieniem

      http://www.youtube.com/watch?v=Enq5EHFq3T4

      Wędrówka z Cieniem

      Po ulic mokrym ciemnym tle,
      Pod prószącymi latarniami,
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Dawno nie było nam tak źle-
      Zostaliśmy zupełnie sami.
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Ja się zawiodłem, cień zawiódł się -
      Tak jest już z tymi dziewczynami!
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Ja mówię: z jej kaprysów drwię,
      Nie będzie kierowała nami!
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Był czas gdy cień mój cieszył się -
      Jak ona mnie - jej cień go mamił...
      I wlokę go, on wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      A teraz mówi: z żalu kpię!
      Lecz dobrze wiem że mówiąc - kłamie,
      Więc wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami...

      Tak pocieszamy wzajem się
      Idąc długimi ulicami...
      Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
      Kałuże lśnią nam pod nogami.
      ***

      ... pozdrawiam z cienistego Ogródka.:)

      Usuń
  19. Witaj Ewuniu,Ogrodnicy:)
    Zapowiada się kolejny upalny dzień...:)
    Hmmm,cień....Ja bym powiedziała dwa cienie...:)

    "Malaguena" śpiewa Sława Przybylska

    http://www.youtube.com/watch?v=YslqIkA8uMo

    * * * *

    Co dzień o tej samej porze
    Gdy źródlaną wodę noszę
    Widzę obok cienia mego
    Cień chłopca nieznanego
    Gdy on się przybliża do mnie
    To drżą w moich dłoniach konwie
    A gdy cień się łączy z cieniem
    Ktoś przyzywa mnie imieniem

    Malaquena.... Malaquena...
    Pięknieje niebo i ziemia
    A wiatr unosi jak westchnienie
    Malaguena - ten głos, ten cień
    To jest on, me przeznaczenie
    Czy on już wie? Czy on czuje ?
    Że jego cień mój cień całuje
    Że jego cień ja całuję...

    Dziś już kocham jego imię
    Bo jak cień jest co dzień przy mnie
    Gdy nosimy razem wodę
    Biją nasze serca młode
    Wokół nas pachnące sady
    A ten dźwięk to są cykady
    Noc dziś będzie znów gorąca
    Jak ta pieśń zniewalająca

    Malaquena... Malaquena...
    Pięknieje niebo i ziemia
    A wiatr unosi jak westchnienie
    Malaguena - ten głos, ten cień
    To jest on, me przeznaczenie
    Czy on już wie? Czy on czuje ?
    Że jego cień mój cień całuje
    Że jego cień ja całuję...

    -------

    Całujmy się w cieniu...na słońcu za gorąco...:)))
    Udanego dnia moi Mili:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)
      A ja zapraszam Cię na balkon, na majową rapsodię, przy wirujących puszkach z topól...

      Majowa rapsodia

      Na balkonie jest chłodno, wiatr lekko powiewa,
      słychać z dala fortepian. Znajoma melodia.
      Wprawne ręce gdzieś grają - węgierska rapsodia.
      Czyjaś myśl strugi tonów dokoła rozlewa.

      Zwiewne puszki sfruwają leniwie z topoli.
      Wirujące nie wiedzą, gdzie wiatr je poniesie.
      Jak te słowa bezradne, co krążą po świecie,
      jak marzenia, co w sen się zmieniają powoli.

      - ewa* (2010)

      Orzeźwiającego popołudnia i wieczoru...:)*

      Usuń
  20. http://www.youtube.com/watch?v=sI7XiJgt0vY

    Przybył Wasz kontr-kultórnik,stęskniony i podleczony...nieco:)

    http://www.youtube.com/watch?v=k-ImCpNqbJw&ob=av2e

    OdpowiedzUsuń
  21. Na dzisiaj:
    ,,Mówisz, że kochasz deszcz, a rozkładasz pa­rasolkę, gdy zaczy­na padać.
    Mówisz, że kochasz słońce, a cho­wasz się w cieniu, gdy zaczy­na grzać.
    Mówisz, że kochasz wiatr, a za­mykasz ok­no, gdy zaczy­na wiać.
    Właśnie dla­tego boję się, gdy mówisz, że kochasz mnie. "

    William Shakespeare

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzień dobry Panie, Panowie :)

    Ożywczego Cienia przy niezwykle pięknej, błękitem czarującej pogodzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. http://www.youtube.com/watch?v=hOEn6ruJRck&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg

    http://www.youtube.com/watch?v=yG0oBPtyNb0&feature=BFa&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg

    http://www.youtube.com/watch?v=7IjgZGhHrYY

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Cocie:)
      Dawno Cię nie było.Też tęskniliśmy za Tobą. Pogodnego dnia...:)

      Usuń
  24. Dla Ewuś *:

    http://www.youtube.com/watch?v=QYEC4TZsy-Y&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj nam Adaśku:)
      Chyba się upiję z radości, że znów Cię widzę, mam nadzieję, że w nieco lepszym zdrowiu...:)
      Dziękuję za wszystkie piękne piosenki, dopiero zaczynam je powoli smakować. A wierszem Szekspira zachwyciłam się...
      Dla Ciebie na powitanie mam dar -

      Denise Levertov

      Dar

      Właśnie kiedy wydajesz się sobie
      pajęczyną utkaną z samych pytań,
      inni składają w twoje puste ręce
      swoje pytania i masz je nieść,
      ptasie jajeczka, które się wyklują,
      jeżeli dasz im ciepło, motyle
      otwierające i zamykające skrzydła
      w twoich złożonych dłoniach,
      ufne, że nie zetrzesz
      ich błyszczącego futerka, ich pyłku.
      Dostajesz pytania innych,
      jakby były odpowiedzią
      na wszystko, o co zapytujesz.
      I może właśnie ten dar
      to jest odpowiedź.

      przełożył Czesław Miłosz

      ***

      ... to dla Ciebie Tygrysie, miłośniku muzyki, dzikiej przyrody, ginących krajobrazów, rzek i zwierząt...

      Najserdeczniej pozdrawiam z nadzieję, że będziesz częstszym gościem w Ogródku...:)
      ... jak odsłucham Twoje prezenty, to jeszcze Ci coś zagram...

      Usuń
  25. A ja w samo południe zaleśmianię...:)

    Bolesław Leśmian

    Cien

    Anim patrzał na słońce przez lny,
    Anim chodził do boru po sny -
    Jenom widział, jak rzucony wzdłuż
    Cień mój powstał, by nie upaść już.

    Przetarł oczy i otrąsnął pył,
    Co był złoty i wiekowy był,
    W dniach zamierzchłych rozejrzał się wstecz.
    Przywdział zbroję i przypasał miecz.

    Siadł na rączy, na bułany koń,
    Uśmiechnięty cwałował przez błoń,
    Kopytami tratując na płask
    Kół słonecznych po murawie brzask!

    Dokąd zbiegłeś, konny cieniu mój?
    Czy z różami na śmiertelny bój?
    Czy do baśni niewidzialnej stąd?
    Czy w umyślny gwiazd po niebie zbłąd?

    <Ni do białych niżej słońca róż,
    Jeno pragnę powrócić w ten kraj,
    Gdzie ty byłeś - drzewom dany Maj!

    Gdzie ty byłeś - ponad jarem dąb -
    Zasłuchany w zew anielkich trąb,
    A ja - w pobok od słonecznych wrzeń. -
    W głębi jaru - twój dębowy cień!

    Gdzie ty byłeś z tamtej strony chat
    W snach zapadły, nieprzebyty sad,
    A ja - na wznak poległy u wrót -
    Twej zadumy wzór nikły i skrót!..."

    Wracaj, cieniu, konny cieniu mój,
    Poprzez kwiaty - w ten za nimi znój.
    Poprzez biały na jabłoni puch -
    W zmierzch dębowy, gdzie bywał mój duch!

    Anim patrzał na słońce przez lny,
    Anim chodził do boru po sny -
    Jenom widział, jak w wiosenny czas
    Z cieniem moim Bóg spotkał się raz...

    ... i lecę do zajęć domowych.
    Wpadnę na poobiednią kawę...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff...wreszcie spadł długo oczekiwany, ciepły, majowy deszcz...:)

      Słychać go było, jak po młodym życie
      Biegł coraz śpieszniej -- ciepły deszcz majowy,
      Zbryzgany słońcem, co przez obłok płowy
      Wzdłuż mu kropliste rozwidniało nicie.

      Pyląc, uderzył w piach drogi spróchniały,
      Poszperał w krzaku, co lśniąc się kołysze,
      Strącił liść z wierzby, przyciemnił głaz biały
      I ustał, w nagłą zasłuchany ciszę.

      (...)

      Bolesław Leśmian

      -----

      Chopin Preludium deszczowe

      http://www.youtube.com/watch?v=hhFLJM20EHY

      ...:)*

      Usuń
    2. ... takiej to dobrze...:) U mnie ani leśmianienia w samo południe, ani deszczu...
      Ale orzeźwiający cień dla Ciebie się znajdzie, tym razem nad strumieniem...:)

      Czesław Miłosz

      Nad strumieniem

      Szmer przezroczystej wody na kamieniach
      w jarze pośrodku wysokiego lasu.
      Jaśnieją w słońcu paprocie na brzegu,
      piętrzy się nieogarniona forma liści
      lancetowatych, mieczykowatych,
      sercowatych, łopatowatych,
      językowatych, pierzastych
      karbowanych, ząbkowanych,
      piłkowanych – i kto to wypowie.
      I kwiaty! Białawe baldachy,
      modre kielichy, jaskrawożółte gwiazdy,
      różyczki, grona.
      Siedzieć i patrzeć
      na uwijanie się trzmieli, loty ważek,
      podrywanie się muchówki,
      w plątaninie łodyg pośpiech czarnego żuka.
      Wydaje mi się, że słyszę głos demiurga:
      „Albo nieme skały jak w pierwszym dniu stworzenia,
      albo życie, którego warunkiem śmierć,
      i to upajające ciebie piękno”.

      ... i mam też coś dla Ciebie na deszczowe dni...

      Usuń
    3. ... Zdzisława Sośnicka-na deszczowe dni ...

      http://www.youtube.com/watch?v=8emuos6_ZgU

      :)*

      Usuń
    4. Witaj Ewuniu:)
      Dziękuję...ale u mnie już po deszczu.Zieleń za to żywsza,wieje wiaterek i ziemia pachnie...Jest cudnie :)

      Maryla Rodowicz "Jest cudnie"

      http://www.youtube.com/watch?v=iD5ScycW8tA

      Miłego relaksu na balkonie...:)*

      Usuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie popołudniowa porą.Od wczoraj upał i duchota wisi w powietrzu.Ma natura jednak boćka mnie i każe coś na wesoło i do rytmu.
      Proszę o uśmiech:

      http://www.funvid.hu/index.php?page=videos&section=view&vid_id=105645

      Usuń
    2. ... a ja Cię powitałam wyżej, Adaśku:))
      Właśnie jestem w trakcie odsłuchiwania Twoich przedpołudniowych piosenek... dzięki:)

      Za pierzastego kuriera dziękuję, coś mu tam do dzióbka włożę i odeślę, jak dojdę do siebie po tej 100-kilometrowej jeździe w upale, korkach i duchocie...:)

      Usuń
    3. ... i dzięki za Mungo Jerry i Hermnas Hermits... całe wieki ich nie słuchałam... :))

      Usuń
    4. ... dla Ciebie w podzięce ...

      Petula Clark - Downtown

      http://www.youtube.com/watch?v=FKCnHWas3HQ&feature=related

      :))

      Usuń
    5. Proszę,pooddychaj:

      http://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

      Usuń
  27. Musiałem poprawić więc jeszcze raz:

    Witaj Zuziu:)
    Pozwól,że Ci odLeśmianię:

    Zmory wiosenne:


    Biegnie dziewczyna lasem. Zieleni się jej czas...

    Oto jej włos rozwiany, a oto — szum i las!


    Od mrowisk słońce dymi we złotych kurzach — mgłach,

    A piersi jej rozpiera majowy, cudny strach!


    Śnił się jej dzisiaj w nocy wilkołak w głębi kniej,

    I dwaj rycerze zbrojni i aniołowie trzej!


    Śnił się jej śpiew i pląsy i wszelki ptak i zwierz!

    I miecz i krew i ogień! Sen zbiegła wzdłuż i wszerz!...


    A teraz biegnie w jawę, przez las na lasu skraj —

    A za nią — maj drapieżny! Spójrz tylko — tygrys-maj!...


    Dziewczyna płonie gniewem... zaciska białą pięść...

    A wkoło pachną kwiaty... Szczęść, Boże, kwiatom szczęść!


    A wkoło pachną kwiaty, słońcem się dławi zdrój!

    Purpura — zieleń — złoto! Rozkwitów szał i bój!


    Grzmi wiosna! Tętnią żary! Krwawią się gardła róż!

    O, szczęście, szczęście, szczęście! Dziś albo nigdy już!...


    Dziewczyno, hej, dziewczyno! Zieleni się nam czas!...

    Kochałem nieraz — ongi — i — dzisiaj jeszcze raz...


    Dziewczyno, byłem z tobą w snu jarach, w głębi kniej —

    Jam — dwaj rycerze zbrojni i aniołowie trzej!...


    Jam — śpiew i pląs zawrotny! Jam wszelki ptak i zwierz!

    Ja — miecz i krew i ogień! Sen zbiegłem wzdłuż i wszerz...


    Sen zbiegłem, goniąc ciebie, twój wierny tygrys-maj!...

    Ja jestem las ten cały — las cały aż po skraj!

    i miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj Adamcotku :)

    Odpowiem Sonetem Juliusza Słowackiego.

    Już północ - cień ponury pół świata okrywa,
    A jeszcze serce zmysłom spoczynku nie daje,
    Myśl za minionym szczęściem gonić nie przestaje,
    Westchnienie po westchnieniu z piersi się wyrywa.

    A choć znużone ciało we śnie odpoczywa,
    To myśl znów ulatuje w snów i marzeń kraje,
    Goni za marą, której szczęścia niedostaje,
    A dusza przez sen nawet drugiej duszy wzywa.

    Jest kwiat, co się otwiera pośród nocy cienia
    I spogląda na księżyc, i miłe tchnie wonie,
    Aż póki nie obaczy jutrzenki promienia.

    Jest serce, co się kryjąc w zakrwawionym łonie,
    W nocy tylko oddycha, w nocy we łzach tonie,
    A w dzień ukrywa głębokie cierpienia.

    Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a ja mogę Wam coś zajulianić? :)

      Julian Tuwim

      Trudy najowe

      Trzeba kochać po majowemu,
      Jak najgłupiej i jak najprościej,
      Cierpieć, ginąć, nie wiedząc czemu,
      Nie dla ciebie, lecz dla miłości.

      Zaplątany w zabawę bzową,
      Musisz w gąszczu wikłać się rośnym
      I roztrącać węszącą głową
      Zgiełk i trzepot wesołej wiosny.

      Nocą długo kochać w ogrodzie,
      Potem spacer w mrok samotności,
      Wolno, smutnie, bo tak się chodzi
      Za pogrzebem swojej młodości.

      I tak krocząc za karawanem
      Umajonym szczęściem zielonem,
      Mruczeć głupstwa nieporównane,
      Głupstwa niczym niezastąpione.

      ... radośnie, z uśmiechem...:)

      Usuń
    2. Ha ha ha ha ...teraz dopiero zdałem sobie sprawę,że zamiast od-Leśmianić powinienem napisać za-Leśmianić.To wyszło tak jakbym chciał poetycko podbić Zuzce oko:)
      Dzięki Ewuś...
      Wybacz Zuziu a karą niech będzie śmiech z samego siebie:)))

      Usuń
    3. ... wybaczam Adamcotku ;-)))

      Wprawdzie nie zaleśmianię, ale za Tylusuję ;-)

      Biegam po świecie zadyszany
      goniąc miłości cień ulotny.
      Porankiem zarys Jej jakby znany
      za dnia ulata, zwiewny, psotny.
      Miłość, ach Miłość zagubiona.
      Za ludzkim losem zdążyć nie może.
      Czyżby umknęła znowu Ona?
      Więc stanąć, czekać trzeba może?
      Niech dojdzie celu, gdzie spragniony,
      powabnej, słodkiej melancholii,
      spocząłem chwilę, zagoniony,
      pod drzewem pięknej dziś Magnolii.
      Zapachem ,, raju'' odurzony
      jednej tej chwili wypatruję.
      W oczach Twych szukam - rozogniony
      żaru. Gdzieś tu jest. Czuję.

      ... nic nie poradzę, że najpiękniejsze wiersze o miłości tworzą mężczyźni.
      Wiersz Gdzie jesteś? autorstwa Romana Tylusa.

      Dobranoc Adamcotku, mam nadzieję, że do spania znalazłeś wygodne legowisko ;-)))

      Usuń
  29. http://dl.ziza.ru/other/112009/10/pics/094.jpg

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne...:)) A czy to ważne Tygrysku, za- od? Grunt, że leśmianienie, a Twój lapsusik jest wprost przeuroczy.:)

      Usuń
  30. się zaczerwieniłem jak burak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... uroczo Ci w tym rumieńcu...:)

      Usuń
    2. ... nie było Ewuniu* okazji, abym w bezpośrednim wątku powiedziała Ci dobranoc, więc wpisuje tutaj:

      kwiecień jest w cieple twego spojrzenia
      wiosna w palecie twarzy
      w żonkilach skrywam złote westchnienia
      bym mógł na jawie marzyć

      o tym, jak rankiem szaroświetlistym
      dotykam twojej dłoni
      o tym, jak z serca odwijam myśli
      by wierszem się pokłonić

      anioły rymy zgarniają w słońca
      i dolewają blasku
      kocham cie wierszem, ci nie ma końca
      jak gwiezdny cień na piasku

      Dobranoc Poetko - anioły rymy zgarniają w słońca :)

      Usuń
    3. ...autor, autor domaga się blog, dobrze dopiszę :
      Ryszard Opara - Gwiezdny cień.

      Formalności dopełnione, dobranoc ;-)

      Usuń
  31. Na zakończenie ,dla mnie,dość długiego dnia a dla Was na miły wieczór,długi ale piękny wiersz Wisi Szymborskiej:

    Niebo

    Od tego trzeba było zacząć: niebo.

    Okno bez parapetu, bez futryn, bez szyb.

    Otwór i nic poza nim,

    ale otwarty szeroko.


    Nie muszę czekać na pogodną noc,

    ani zadzierać głowy,

    żyby przyjrzeć się niebu.

    Niebo mam za plecami, pod ręką i na powiekach.

    Niebo owija mnie szczelnie

    i unosi od spodu.


    Nawet najwyższe góry

    nie są bliżej nieba

    niż najgłębsze doliny.

    Na żadnym miejscu nie ma go więcej

    niż w innym.

    Obłok równie bezwzględnie

    przywalony jest niebem co grób.

    Kret równie wniebowzięty

    jak sowa chwiejąca skrzydłami....

    Rzecz, która spada w przepaść,

    spada z nieba w niebo.


    Sypkie, płynne, skaliste,

    rozpłomienione i lotne

    połacie nieba, okruszyny nieba,

    podmuchy nieba i sterty.

    Niebo jest wszechobecne

    nawet w ciemnościach po skórą.


    Zjadam niebo, wydalam niebo.

    Jestem pułapka w pułapce,

    obejmowanym objęciem,

    pytaniem w odpowiedzi na pytanie.

    Podział na ziemię i niebo

    to nie jest właściwy sposób

    myslenia o tej całości.

    Pozwala tylko przeżyć

    pod dokładniejszym adresem,

    szybszym do znalezienia,

    jeślibym była szukana.

    Moje znaki szczególne

    to zachwyt i rozpacz.

    Do genialnego kompletu,druga dama :

    http://www.youtube.com/watch?v=UY8zK4R9oE8&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&index=2&feature=plpp_video

    Dobrej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ewuś,listonosz pojechał ale dopiero jutro przyjdzie mi (zapewne:))przeczytać odpowiedź zwrotną.
    *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dzięki Adaśku za dziś... jutro na pewno do Ciebie dotrze:)) Ja też się muszę na trochę położyć, bo mi się kręci w głowie ze zmęczenia...
      Na dobranoc, dla Ciebie -

      Jan Zych

      * * *

      Wyruszą ku mnie rośliny,
      wyjdą drzewa na poszukiwanie,
      aż zaprzyjaźnię się z nimi.
      I mrocznymi kryjówkami
      wyprowadzą mnie ślepego
      wąskim przejściem poza korą
      w dukty, które żuk omija,
      w białe ścieżki wśród zieleni.
      Jakieś pąki będę dźwigał,
      ciężkie kwiaty wznosił, będę
      wiosny małym pomocnikiem,
      pokorniutkim sługą liści.

      ... pozdrawiam cieplutko Cotku, na razie... i do następnego:)

      Usuń
    2. Ten wiersz...pan Zych chyba siedział w mojej głowie:)
      Dzięki.

      Usuń
  33. A ja spotkałam stęskniony cień...:)

    annaG

    stęskniony cień

    Mój cień usiadł na łóżku,
    By odpocząć po biegu za mną.

    Rozmyty w w świetle lampki nocnej
    nie ma za czym się skryć.

    Opadły z sił, zakrywa oczy,
    Zamknięte za parawanem rzęs,

    Przezroczystość nocy
    Nabiera nowego zmęczenia

    Może to już nieskończoność,
    A może tylko wieczność
    Jak na Ciebie czekam

    I mój cień też tęskni
    Za Twoim...

    Pogodnego wieczoru...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...:)

      Cienie

      Idę w mdłym świetle latarni
      wśród drzew, zastygłych w zieleni,
      samotna ma postać tańczy
      bukietem rozchwianych cieni.

      Cienie są za mną, przede mną,
      ja w środku jak ciemna plama,
      a wiem, że w pustej ulicy
      jestem zupełnie sama...

      - ewa* (2009)

      Wieczór jest cichy (nie licząc hałasu tirów za oknem) i pogodny, nawet wietrzysko się uspokoił...
      Jeszcze tylko jakiś nocny ptak się odzywa, bardzo pięknie..:)*

      Usuń
    2. ... a pamiętasz księżycowe cienie - Cieni?

      The Shadows - Moonlight Shadows

      http://www.youtube.com/watch?v=pv7SgYNA_ec

      ... stare jak świat, ale takie cienie miło się wspomina...:))

      Usuń
    3. ... i jeszcze koniecznie, na wieczór z Cieniami...

      The Shadows - Johnny Guitar

      http://www.youtube.com/watch?v=J5Imdr7_6PQ&feature=related

      :)*

      Usuń
    4. ... i dla Tygrysa, żeby mu się dobrze spało...

      The Shadows - Eye Of The Tiger

      http://www.youtube.com/watch?v=O11aHEAljds&feature=related

      ... dziękuję za posłuchanie...:)*

      Usuń
    5. U mnie cudowny wieczór.Ptaki już ułożyły się do snu ....i na nas pora:)
      Dzisiaj do snu zaśpiewa Dariusz Kordek...:)

      Darek Kordek - Tylko cień

      http://www.youtube.com/watch?v=MqdqHhdnuhs

      ...i tekstowo:)

      Twych oczu ciepły blask obudził mnie
      uśmiech mój nagle zgasł zniknęłaś gdzieś
      nawet cień chodzi chory od wielu dni
      uciekam w sen coraz piękniej się we mnie śnisz
      gdzieś Twój zgubiłem ślad
      na końcu dnia biegnę do lustra jak do ognia ćma
      ale tam znowu widzę Twych oczu blask
      znikam sam kiedy spojrzę, kiedy spojrzę, kiedy spojrzę tam

      Oddaj mi usta we śnie
      oddaj mi niebo i cień
      oddaj mi oczu Twych blask
      oddaj choć jeden raz

      Ten świat zaczyna się od lustra ram
      i może chcesz by z nim dziś sam na sam
      pamiętaj, że zanim zaczniesz malować tawarz
      spotkasz mnie kiedy spojrzysz, kiedy spojrzysz, kiedy spojrzysz tam

      Oddasz mi usta we śnie
      oddasz mi niebo i cień
      oddasz mi oczu Twych blask
      oddasz choć jeden raz

      Oddaj mi usta we śnie
      oddaj mi niebo i cień
      oddaj mi oczu Twych blask
      oddaj choć jeden raz

      Oddaj mi usta we śnie
      oddaj mi niebo i cień
      oddaj mi oczu Twych blask
      oddaj choć jeden raz

      Cudownych snów Kochani...:)
      Dobrej nocy...Pa:)*

      Usuń
    6. ... idzie już ciemna noc... zaczęłam dzień z Anna Marią Jopek i z nią Ci powiem, Izuś, dobranoc... plus cudowna gitara Pata Metheny... uwielbiam:)

      Anna Maria Jopek & Pat Metheny - Cichy Zapada Zmrok

      http://www.youtube.com/watch?v=lkYTujyvb_c

      Pa... uroczych snów...:)*

      Usuń
  34. Jasiek juhas23 maja 2012 22:27

    Dobry wieczór na dobranoc :)*

    Widziałem Bolesława Leśmiana ja spacerował po ogrodzie i
    na dobranoc zostawił wiersz -


    Róża
    Czym purpurowe maki
    Na ciemną rzucał drogę?
    Sen miałem, ale - jaki? -
    Przypomnieć już nie mogę.

    Twojeż to były usta?
    Mojeż to były dłonie?
    Głąb sadu mego - pusta,
    We wrotach - księżyc płonie.

    Dni się za dniami dłużą,
    Noce - w jeziorach witam...
    Kiedy ty kwitniesz, różo?
    "Ja nigdy nie zakwitam..."

    "Ja nigdy nie zakwitam..."
    Twójże to głos, o, różo?
    Słowo po słowie chwytam,
    Dni się za dniami dłużą...

    ***

    A kołysankę zaśpiewa nam Anita Lipnicka - Historia jednej miłości

    http://www.youtube.com/watch?v=WE1TKpNJG7s&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Kobieto.:)***..."Kiedy
    Ty kwitniesz, różo?"...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc, Jasieńku:)*
      Róże już mają piękne pączki, jeszcze chwila, może dwie... :)*
      A moja dobranocka i kołysanka dziś razem... spróbuję zaśpiewać z Anną Marią Jopek...

      http://www.youtube.com/watch?v=mRlbLRuiJ0c

      ❤ ❤ nie wiem skąd to wiem... ❤ ❤

      Nie wiem skąd to wiem, ale taką pewność mam,
      że tym razem los nie myli się .
      W sieci szarych dni słońce dużo jaśniej lśni
      a nadzieja lubi mnie.
      Serce jak liść na wietrze drży sekret mój dobrze zna.
      Cicho serce sza, żadnych szabada,
      nie płoszmy chwili tej, niech trwa.
      Szukaliśmy się, jak połówki jabłka dwie.
      Warto było czekać tyle lat. Nie wiem skąd to wiem.
      Skąd przeczucie, że to ten i skąd pewność,
      że aż tak. I choć tak chcę wyszeptać te słowa dwa
      jednym tchem, cicho serce sza.
      Słowa na wiatr wyfruwają lekko tak
      i znaczą coraz mniej
      Uśmiecham się do każdej z chwil, którą los daje nam.
      Dobrze nam czy źle, jesteś blisko mnie,
      więc o najwyższą stawkę gram. I choć tak chcę
      wyszeptać te słowa dwa jednym tchem,
      milczę wierząc, że sam domyślisz się. I tylko nie wiem,
      skąd to wiem... lecz wiem.
      ***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty Mężczyzno:)***... nie wiesz, skąd ja wiem?:)))***

      ... pachnących różą snów, pa...:)*

      Usuń
    2. ... ach, i koniecznie trzeba obejrzeć ten klip...:)***

      Usuń
  35. Była majowa łąka.Był cień. Ale nie było leśnej rzeczki...
    To może do porannej kawy coś na harcerską nutę....:)))

    STOKROTKA.

    http://www.youtube.com/watch?v=utmJ2PGA4rw&feature=related

    ...i o pokrzywach jest:)))
    Pięknego dnia:)*

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzień dobry.
    Słońce z czerwonego zrobiło się złote i zaczyna wędrować to i mnie czas wyruszać.
    Te lilie na wodzie,jak gwiazdy na niebie.Przypomniały mi piosenkę,Tobie Ewuś ją gram:

    http://www.youtube.com/watch?v=CQ_jEzGUYDE&list=FLHIDB26qTZcssxOQH3_bLrg&index=3&feature=plpp_video

    HAIR Good Morning Starshine

    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    Ziemia mówi „Witaj”
    Migoczesz nad nami
    My migoczemy pod tobą

    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    Prowadzisz nas gwiazdko
    Moją miłość i mnie, kiedy śpiewamy
    Naszą poranną piosenkę

    (Gliddy glub gloopy
    Nibby nabby noopy
    La la la lo lo
    Sabba sibby sabba
    Nooby abba nabba
    Le le lo lo
    Tooby ooby walla
    Nooby abba naba)

    Piosenka o poranku

    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    Ziemia mówi „Witaj”
    Migoczesz nad nami
    My migoczemy pod tobą

    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    Prowadzisz nas gwiazdko
    Moją miłość i mnie, kiedy śpiewamy
    Naszą poranną piosenkę

    (Gliddy glub gloopy
    Nibby nabby noopy....


    Piosenka o poranku

    Śpiewam piosenkę
    Nucę piosenkę
    Śpiewam piosenkę
    Kocham piosenkę
    Śmieję się piosenką
    Śpiewam piosenkę
    Śpiewać piosenkę
    Piosenkę, piosenkę, piosenkę śpiewam
    Śpiewam, śpiewam, śpiewam, piosenkę


    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    Wszechświat nam zagra
    Przy akompaniamencie mlecznej drogi
    Nasza błękitna planeta zaśpiewa

    Dzień dobry, gwiazdko z nieba
    I kiedyś, pewnego dnia
    Usłyszą piosenkę, którą zaśpiewaliśmy
    Naszą poranną piosenkę

    Dobrego dzionka wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Miłego i Tobie, Adasiu... dziękuję:)
    Przenieś ten piękny komentarz z wierszem do nowego posta. Ja już muszę zmykać do pracy:)

    OdpowiedzUsuń