Powered By Blogger

poniedziałek, 20 lutego 2012

Zimowe fotoimpresje

Kilka wczorajszych fotek ze spaceru nad Bystrzycą i z mojego ogrodu.


Bystrzyca jest piękną, starą rzeką, z licznymi meandrami i zakolami, porośniętą okazałymi wierzbami i łozinami. Zdjęcia robione w okolicach Hajdowa.




Ślady działalności bobrów...


... nawet za taką grubą wierzbę się wzięły...


... i tu też.


Tutaj jest widoczny (z lewej strony) samotny kaczorek.


A to już mój ogród. Pod koniec zimy ptaki są bardzo głodne. Słoninka wywieszona jest na sośnie; od razu przyleciały na raz (od góry): dwie sikorki - modra i bogatka, a niżej degustację rozpoczął dzięcioł duży, który nie wiem, skąd się nagle znalazł, bo wcale go nie widziałam w obiektywie.


Sikora bogatka...




... i sikorki czarnogłówki, rzadkość w mieście, ale ogród położony jest w pobliżu lasu i stąd ich wizyty na słonince. Bardzo płochliwe i nieufne wobec człowieka.




Sikorki modre w całej okazałości.




Bardzo ruchliwy duecik modraszek.


... :-)

Dzisiaj nie będzie mojego wiersza, bo za późno wstałam.
Zapraszam wszystkich na zimową wędrówkę nad Bystrzycą i... karmienie sikorek w moim ogrodzie.
A na koniec bonusik - nałęczowskie kaczki.

29 komentarzy:

  1. Dzień dobry:)
    Po kilku dniach przerwy - dzisiaj wyjazd w teren.
    Za oknem +1, w nocy lał deszcz...
    Mam nadzieję, że nie jest ślisko.
    Już po kawie, prawie na progu, bo fotki długo się ładowały do bloggera.
    Do zobaczenia po powrocie; udanego poniedziałku.:)

    7:05

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Ewuniu, Ogrodnicy:)
    Ponieważ moja ulubiona Poetka zaspała w miejsce wstępniaka przyniosłam wiersz Leszka Waszczyńskiego...:)

    Poranek nadziei

    W ciszy poranka jest nadzieja
    i serce znowu pełne słońca.
    Chociaż za oknem wciąż zawieja,
    to czekasz przecież zimy końca.

    Do życia cię znów budzi światło,
    wczoraj już nie ma, więc nie płaczesz.
    I chociaż wiesz - nie będzie łatwo,
    to patrzysz na ten świat inaczej.

    Wyciągasz rękę znów przed siebie,
    zaczynasz dzień znów jeden z wielu.
    I choć ci żyć nie przyszło w Niebie,
    to szukasz swoich dróg do celu.

    Pewnie znów zmarzniesz albo zmokniesz,
    coś ciebie zmartwi albo wzruszy.
    Nieważne co tam jest za oknem,
    gdy świecą ci iskierki w duszy.

    Wspaniałego dnia Wam życzę..:)*

    9:17

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Izuś:)
      Nadzieja... codziennie ją noszę i pieszczę, jak dziecko, chociaż ubrane w dorosłą kieckę.
      Na iskierki chucham i dmucham, staram się je podtrzymywać i rozniecać na nowo.
      I przypomniał mi się mój Bukiecik z nadzieją -

      Bukiecik z nadzieją

      Dziś zbiorę wszystkie serdeczne myśli,
      wstążką przewiążę w mały bukiecik,
      tak bez okazji tobie go wyślę,
      byś ich zapachem dzień swój ukwiecił.

      Może ci sprawi trochę radości,
      może wywoła uśmiech na twarzy,
      że taka jedna chce ci go posłać
      z serca, drobiazgiem ciebie obdarzyć.

      A do bukietu jeszcze dołożę
      zielony listek dobrej nadziei,
      może zapuści w twych myślach korzeń,
      może na chwilę cię rozweseli.

      Ona nam daje siłę, wytchnienie,
      choć jest zazwyczaj trochę za mała,
      rozgania smutki, co duszy cieniem -
      w mym bukieciku niech będzie trwała...
      ***

      Dziękuję za pieczę nad Ogródkiem, przyjemnego wieczoru Izuś...:)*

      17:21

      Usuń
    2. ... autorką wiersza jest ewa*, sorry.:)
      17:22

      Usuń
  3. Ewuś, nawet zimny wiatr nie przeszkodził Tobie w udanej sesji zdjęciowej. "Modelki" i Pani Fotograf spisali się na medal...:)
    Straszne żarłoki z tych sikorek...widać dokuczyła im już zima.
    ..I aby szybciej usłyszeć ich wiosenny śpiew"posadzę" wiersz Anny Rebajn:

    do wiosny

    piszę list do ciebie prosto z wnętrza zimy
    w lesie igły na świerkach w bezruchu zastygły

    zając zdradza śladami dokąd zmierza i po co
    a sikorki w ogrodzie jak zwykle są boso

    nawet butów nie noszą

    powiesiłam na wiśni bladą skórkę słoniny
    wiatr nią bujał łagodnie gdy sikorki się biły

    z okna widać bielone rozległe przestrzenie
    z wszystkich stron jednakowo podobne do siebie

    stygnie ziemia pod śniegiem

    a ja czekam aż wrócisz niecierpliwa radosna
    zazielenisz trawniki puścisz listki na brzozach

    każesz kwilić i ćwierkać klekotać śwergolić
    piórka czyścić i stroszyć dla męża dla żony
    i fruwać do woli

    gdy zatańczą firanki i otworzą się okna
    parapety zachwycisz w żonkilach i fiołkach
    list wyrzucę do kąta

    ♡ ♡ ♡

    Śpiew Sikorki Bogatki Wiosna - Frühling -Spring-

    http://www.youtube.com/watch?v=qumhoTCQRKU

    :)*

    9:55

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podobała Ci się moja wczorajsza sesja krajobrazowo-ptaszkowa.
      I muszę zrobić maleńkie sprostowanie co do modelek na siódmej od góry fotografii. Po powiększeniu zdjęcia i bliższemu przyjrzeniu się ptaszkom, okazało się, że ten trzeci, na samym dole, to nie sikora czarnogłówka, tylko dzięcioł duży. Świadczy o tym i sylwetka, i dziób, i fragment czerwonego brzuszka około ogonka. Skąd mi się wziął w kadrze? Dalibóg nie wiem...:) Namierzałam dwie sikorki, a ten łobuz widocznie w tym momencie wychylił się zza pnia i wszedł na słoninkę.
      Fakt, że kręcił się cały czas po ogrodzie, ale nie dał się podejść do kastingu; zawsze mi się chował na drugą stronę pnia. A Jędrusiowi marzył się dzięcioł na fotografii...:)
      Bardzo ładny wiersz i trele godowe pana sikora, dzięki...:)*
      W rewanżu przyniosłam Ci Przedwiośnie Michała Maczubskiego, myślę, takie właśnie powinno Ci się spodobać -

      Przedwiośnie

      patrzymy jak wzrasta
      zielony pąk ostrożnie
      drzewo przystraja się dla wiatru
      odsłania zaspaną twarz do słońca

      ptaki gromadnie napływają
      pospiesznie szamoczą się
      łapczywie chwytane pocałunki

      na twoich piersiach wilgotne krople
      kiedy w źrenicach odmieniasz
      dla mnie świat

      :)*
      17:41

      Usuń
  4. Bry :)*

    To niech będzie i o sikoreczce...

    Samba sikoreczka

    http://www.youtube.com/watch?v=PbBF1BUGwy8



    Znam małą sambę, sikoreczkę mambę
    Buty mi spadają, kiedy tańczy.
    Dała jej mamusia słodkiego cycusia
    Co by jej się śmiała do chłopców gębusia.

    Na dachu i na drzewie,
    W chmurach, czasem w niebie.
    Tylko samba liczy się,
    Z sambą można byle gdzie.
    Samba sikoreczka,
    Samba sikoreczka.

    Na wysokim niebie chmurka chmurkę goni,
    Popatrz no dziewczyno, jak ja będę ciebie.

    Na dachu i na drzewie,
    W chmurach, czasem w niebie.
    Tylko samba liczy się,
    Z sambą można byle gdzie.
    Samba sikoreczka,
    samba sikoreczka.

    autor tekstu: Jerzy Filar

    i cd.

    Muzyka: Jerzy Filar
    Słowa: Artur Andrus

    http://www.klimakterium.art.pl/mp3/4.mp3

    Czarno białe zdjęcia,
    Szarobure kiecki,
    Na maturze Lenin
    I Związek Radziecki
    Kolorowe czasy
    I sukienki w kwiatki
    Objazdowe kino
    Wino i prywatki...

    Na dachu i na drzewie,
    W chmurach, czasem w niebie,
    Tylko samba liczy się
    Z sambą można byle gdzie
    Samba sikoreczka!
    Samba sikoreczka!

    Czułe pocałunki
    Pod wysokim słupem
    Darek(ten brunecik)teraz jest biskupem (protestanckim)
    Paweł nic nie robi
    Adam robi znicze
    Michał robi dzieci
    W Dąbrowie Górniczej

    Na dachu i na drzewie,
    W chmurach, czasem w niebie,
    Tylko samba liczy się
    Z sambą można byle gdzie
    Samba sikoreczka!
    Samba sikoreczka!

    Wszystko tak niedawno,
    Wszystko jak przed chwilą
    A to już minęło
    Siedemnaście kilo,
    Ale nie pozwólmy
    zamknąć tego wieczka
    Niech nas jeszcze porwie
    Samba sikoreczka

    Na dachu i na drzewie,
    W chmurach, czasem w niebie,
    Tylko samba liczy się
    Z sambą można byle gdzie
    Samba sikoreczka!
    Samba sikoreczka!

    Lenin w październiku
    Za to w marcu koty
    A ja mówiąc szczerze
    Nie mam już ochoty.
    Wczoraj sikoreczki
    Ptaszki kolorowe
    Dzisiaj raczej kury
    W dodatku domowe...

    Na dachu i na drzewie
    W chmurach, czasem w niebie
    Tylko kura liczy się
    Z kurą wcale nie jest źle
    Kura.....sikoreczka

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jaśku:)*
      Sikoreczki, a i owszem, bardzo wdzięczne ptaszki, uwielbiam je wprost...:)
      Kury, może troszkę mniej - ale w satyrycznej poezji zajmują swoje niekwestionowane, poczesne miejsce i właściwie nie wiadomo dlaczego? przecież to bardzo pożyteczne ptaszki, chociaż... mezalianse wszak się zdarzają i może coś ku przestrodze jastrzębiom... - zaznaczam, to nie ja, tylko Ludwik Jerzy Kern -

      Jastrząb i kura

      Pewien jastrząb,
      co życie całe spędził w górze,
      podczas jakiejś wyprawy zakochał się w kurze.
       
      Różne dziwy się dzieją,
      gdy w grę wchodzi miłość.
      Jastrząb z kurą
      w ogromną popadli zażyłość.
       
      Jemu
      jedno szczególnie przypadło do smaku,
      to, że kura jest inna od znanych mu ptaków,
      że spokojna,
      że cicha,
      że nigdzie nie lata,
      że poza swym podwórkiem już nie widzi świata...
      I to były, jak sądzę, te powody główne,
      że jastrząb wybrał kurę, a nie jastrzębównę.
       
      Jej z kolei
      ogromnie podobało w nim się,
      że każdej chwili usiąść może gdzieś na gzymsie,
      i na wieży,
      i wyżej,
      wiele wyżej jeszcze,
      gdzieś na chmurach, co w sobie kryją zimne deszcze,
      a mimo to,
      wbrew swojej jastrzębiej naturze,
      woli dreptać po ziemi
      przy niej,
      przy swej kurze.
       
      Tak go zresztą po jakimś czasie opętała,
      że gdy wzlecieć miał chętkę,
      płakać zaczynała,
      jemu żal się robiło,
      szedł,
      przepraszał kurę
      i przysięgał, że nigdy nie poleci w górę.
       
      Dziś,
      po latach,
      gdy kura całkiem mu obrzydła,
      opuścić jej nie może, bo nie niosą skrzydła.
      Odwykły.
      Nic mu na to już pomóc nie mogę...
      Jastrzębie inne z tego niech mają przestrogę.

      :)))***


      ... poniekąd bardzo słuszne przesłanie... miłego wypoczynku po pracy.:)*

      Drugiej wersji "Sikoreczki" nie znałam, dzięki.:)

      17:51

      Usuń
  5. Witaj Jaśku:)
    Ja już chciałam listy gończe za Tobą wysłać...:)))

    Hej bystra woda Siklawa

    http://www.youtube.com/watch?v=NkDdcxb5Vh0

    :)

    12:25

    OdpowiedzUsuń
  6. Samotny kaczorek jak poczuje wiosnę to z pewnością przeleci się do ...Nałęczowa i nie będzie już sam:)))

    '"Płyń rzeko , płyń ..." wyk. - Lubelska Federacja Bardów z albumu "Tygiel "

    http://www.youtube.com/watch?v=aBB9-aVezZ8

    " Płyń rzeko , płyń "

    Płyń rzeko płyń , rwij brzegi , rwij
    Niech unoszą twoje fale czółno moje coraz dalej
    Do tej toni , do głębiny , do kochanej mej dziewczyny...
    Płyń rzeko płyń , rwij brzegi , rwij
    Niech unoszą twoje fale czółno moje coraz dalej
    Do tej toni , do głębiny , do kochanej mej dziewczyny...
    Hen tam , za górami , po północnej stronie
    Ona śni za nami a ja tęsknię do niej
    Do oczu błękitnych , tajemnic o świcie
    Do jej dni i do jej nocy tęskni całe moje życie
    Płyń rzeko płyń , rwij brzegi , rwij
    Niech unoszą twoje fale czółno moje coraz dalej
    Do tej toni , do głębiny , do kochanej mej dziewczyny...
    Płyń rzeko płyń , rwij brzegi , rwij
    Niech unoszą twoje fale czółno moje coraz dalej
    Do tej toni , do głębiny , do kochanej mej dziewczyny...
    Płyń rzeko płyń , w szmaragdowej wodzie pląsają pragnienia
    Ileż dałbym , lecz o wschodzie nurt twój się nie zmienia
    Nowy dzień nadchodzi , nowy promień pieści
    A me serce tej tęsknoty chyba nie pomieści
    Płyń rzeko płyń , rwij brzegi , rwij
    Niech unoszą twoje fale czółno moje coraz dalej
    Do tej toni , do głębiny , do kochanej mej dziewczyny...
    Płyń rzeko , płyń..

    Miłego popołudnia...:)*

    14:28

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, Izuś, że one już kojarzą się w pary. Ten z fotki, to jakiś niedopierzony młokos, który pewnie nie za bardzo jeszcze wie, jak się zabrać do konkretów... :)
      Przepiękna piosenka Bardów o rzece... dzięki:)* Widzę, że upodobałaś sobie poezję śpiewaną moich ziomali, więc posłuchajmy jeszcze tej...

      Piotr Selim - Tylko tu tyle barw / Piosenka na dziś

      http://www.youtube.com/watch?v=3aDR4DDSNJM&feature=related

      *** Tylko tu tyle barw***

      Co tak naprawdę mnie tu trzyma
      Może ziół dotyk macierzanki
      Powrót słowika sroga zima
      Z dymem pamiątki z woda wianki

      Lub zasłyszane przy trzepaku
      W szemrany wieczór gdy wstyd mały
      Sąsiad z sąsiadem wobec braku
      Sąsiadki że wciąż nie doznały

      Tylko tu tyle barw
      W pięknym śnie ostry żart
      Tylko tu omijam czas
      Mówię mnie myślę nas

      W dni szorstkie jak po grudzie koła
      Jesienną porą żal za dusze
      Płomień w szczerbatym sercu woła
      Że odejść mogę zostać muszę

      Bo gdybym tak po prostu miał
      Słońca rok cały w każdej mierze
      To zaraz pewnie bym wypłowiał
      Tutaj w kolory wierzę

      Wierzę w niebieski ponad głową
      Mam niebo co się czasem schyla
      W liliowy też obowiązkowo
      Bo gdzie zasługa jest i wina

      W czerwony wierzę kiedy maki
      Na wietrze uginając szyje
      Swe rozpaczliwe dają znaki
      Ten co pod wiatr prawdziwie żyje

      A nade wszystko wciąż na nowo
      W zielony wierzę niesłychanie
      Będę szczęśliwy daję słowo
      Jeżeli ze mną ty zostaniesz

      ***

      ... udanego wieczoru... :*

      18:06

      Usuń
  7. Witajcie:)
    Widzę, że tylko Izabelka i Jaśko wzięli za porządki i karmienie ptaszków w Ogródku...
    Reszta Ogrodników widocznie zrobiła sobie dzisiaj szewski poniedziałek, albo po prostu nie lubi ptaszków i zimowych widoków z rzeką... cóż, bywa. :)
    Dzisiaj bardzo odwilżowo i przedwiosennie - chyba wszystkie pory roku zmieściły się w jednym dniu; i deszcz, i śnieg i słońce, a na wieczór znów łapie mróz i robi się ślisko.
    Zapraszam zatem na popołudniową kawkę do Cafe Bleu z francuską piosenką Sohy i dymkiem (dwoma) w tle -

    http://www.youtube.com/watch?v=_NXbraX0viY&feature=related

    ... a ja popatrzę, czy sikorkom nie zabrakło słoninki...:)

    17:08

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór Ewuś :)
    Pięknie dziękuję za cudne strofy...i ja też przyszłam do Ogródka z nadzieją...:)

    annaG

    Nadzieja

    A kiedy poczujesz lekki powiew wiosny,
    nieśmiałe jeszcze pąki uśmiechu
    usiądą na Twej zaspanej twarzy,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Kiedy ciepły wiatr z południa
    zwieje w kąt Twoje smutki,
    rozgoni czarność myśli
    zakopie na dnie serca ból i niesmak,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Kiedy porankiem wilgotnym
    od pierwszej rosy na polach
    do okna Twego nieśmiało zapukam
    i poproszę o strawę,
    -nadzieją mnie nazwij.

    Gdy ciepłym promieniem słońca
    rozgrzeje ciało i duszę zbłąkaną,
    kolorem tęczy pomaluję obraz
    pod Twymi zmęczonymi oczami
    -nadzieją mnie nazwij.

    Bo oto jestem choć nie wierzyłeś,
    zła kordon przebiwszy pierwszym kwiatem,
    urodzona w bólach rozpaczy i niebytu
    z ciemniej spękanej wyobraźni bez wiary.

    Więc otwórz okna szeroko na oścież,
    zachłyśnij się haustem zieloności
    wpuść świeżość jasnych obłoków,
    drżacą w niewinności pierwszych liści
    -nadzieją mnie nazwij!

    Poproszę o uśmiech...:)***

    18:50

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kazimierz Dolny - klezmerskie klimaty, muz. - Klezmer Orkester

      http://www.youtube.com/watch?v=twp75VNe510&feature=related

      19:53

      Usuń
    2. Dzięki Izuś, uśmiech posyłam...:)
      W taki wieczór jak dziś, pięknie się snują dźwięki klarnetu, posłuchaj:

      W. A. Mozart - Koncert pro klarinet A dur - 1. věta

      http://www.youtube.com/watch?v=f9yObILlaWc&feature=related

      :)*

      20:33

      Usuń
    3. ... a jeśli chcesz rozmawiać o nadziei... pięknie o tym pisała Agnieszka Osiecka -

      Ta nadzieja...

      Co mnie zabija, to nadzieja,
      jej wątły krzyk i śpiew, i szept,
      - ściga mnie po wsiach, knajpach, kniejach,
      wzywa na szlaki szczęść i bied.

      Gdybym umiała - choć w niedzielę -
      jak starzec, co nie pragnie już,
      na ławce zasiąść po kościele,
      i nie śnić snów, nie wróżyć wróżb...

      Gdybym umiała się zatoczyć
      jak pijak, co pod auto wlazł,
      zabłądzić, zemdleć, zamknąć oczy,
      zapomnieć tamten brzeg i las...

      Gdybym umiała, choćby w kinie,
      gdy serce nagły przetnie ból,
      pomyśleć sobie: "Nic to, minie...
      Przed nami jeszcze tyle ról"...

      Gdybym umiała, choć dla sportu,
      wśród naszych dawnych, ślicznych plaż
      nie drętwieć jak na sali tortur,
      dlatego że ten brzeg - nie nasz? ...

      Gdybym umiała... Lecz nie umiem...
      A w końcu to zwyczajna rzecz...
      Choć widzę jeden - dwa w rozumie.
      Nadziejo, Chmuro, nie idź precz.

      ... a wyśpiewał Seweryn Krajewski -

      http://www.youtube.com/watch?v=SZN4lzcqiAI&feature=related

      20:43

      Usuń
  9. Zbliża się pora dobranocki...
    Kochani pięknych snów...dobranoc:)

    NA DOBRANOC śpiewa Agnieszka Dulny

    http://www.youtube.com/watch?v=X59qSI3siRM

    Wprawdzie ta kołysanka już kiedyś był ale mam nadzieję,że sprowadzi do Was dobre sny...Pa:)*

    22:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuś za wierność i wszystkie dobre słowa...:)*
      A Tobie na dobranoc dedykuję piękny duet -

      John Porter Band & A. Lipnicka - For You

      http://www.youtube.com/watch?v=PPlehGfLUWM&feature=related

      ... śnij miło... do jutra:)*

      22:46

      Usuń
    2. Dzień dobry, dobry wieczór i dobranoc Ewuniu*, Izko, Jaśku :)))
      Bardzo romantycznie i miłośnie w dzisiejszym Ogródku, dołączę moje trzy grosze.
      Byłam na koncercie starych piosenek i jedną z nich chcę przypomnieć. Śpiewała ją kiedyś, kiedyś Krystyna Konarska. To Doliny w kwiatach.

      www.youtube.com/watch?v=7yqDb_UlezM

      Słowa piosenki:

      Już rok przeminął prawie cały
      Kiedy ode mnie odjechałeś.
      Pamiętam dobrze Twoje słowa.
      Pocałunkami przerywane
      Mówiłeś wtedy, ze właśnie dla mnie
      Wyruszasz w świat przed siebie
      By prędzej sięgnąć po lepszą przyszłość
      Bo chcesz bym w życiu miała wszystko

      Wróć miły w te strony -
      Już doliny całe w kwiatach
      A ja tu rozpaczam,
      Że nie wracasz i nie wracasz.
      Wróć miły w te strony -
      Wróć z miasta marzeń nie spełnionych
      Co z tego, że nie poznał się na Tobie świat.
      Bo dla mnie tym najmilszym jesteś Ty i tak.

      Dzień każdy szary końca nie ma,
      Tyle tygodni w każdym roku
      Znów napisałeś list z daleka,
      Że tylko czekasz dnia powrotu,
      Że chyba wkrótce - jutro, pojutrze,
      Pochwycisz szczęście w ręce
      Że już niebawem zdobędziesz sławę,
      Choć los na razie niełaskawy.

      Wróć miły w te strony
      Już doliny całe w kwiatach
      A ja tu rozpaczam
      Że nie wracasz i nie wracasz
      Wróć miły w te strony
      Wróć z miasta marzeń niespełnionych
      Co z tego,że nie poznał się na Tobie świat,
      Bo dla mnie tym najmilszym jesteś Ty i tak.

      Dobranoc, kolorowych snów z zapachem kwiatów z doliny :)))

      Usuń
    3. :))) Dopisuję zgodnie z regulaminem :
      Słowa piosenki napisała Wanda Sieradzka
      muzykę Adam Skorupka.
      Pa :)

      Usuń
    4. Witaj Zuzanko, i jednocześnie dobranoc...:)
      Nie mogłam zasnąć, więc napisałam nowego wstępniaka i zobaczyłam Twój przemiły ślad w Ogródku... dziękuję za przypomnienie tej cudnej piosenki.
      Posłuchaj ze mną na dobranoc najprostszych kilku słów w wykonaniu Krystyny Konarskiej -

      Krystyna Konarska - Już późno(1967)

      http://www.youtube.com/watch?v=HFPuaXY6RKE&feature=related

      Są w życiu takie chwile,
      uśmiech, spojrzenie i gest,
      dwa słowa-może miłe,
      wtedy na pewno już wiesz.
      Ta radość niepojęta
      i lęk czy tylko zapamiętasz.
      Czy kiedyś powie znów
      najprostszych kilka słów.

      Już późno,
      tak krótko trwało to spotkanie.
      Czy jutro w pamięci twojej pozostanie.
      Już późno,
      na niebie wstęgę gwiazd utkane.
      Tak smutno,
      z gwiazdami żegnać się.

      Już późno,
      noc plecie warkocz sennych marzeń.
      Do jutra,
      nadzieje muszą nam wystarczyć.
      Już późno,
      przed nami tyle dni i nocy.
      Więc lepiej,
      że teraz pójdziesz już.

      Już późno,
      noc plecie warkocz sennych marzeń.
      Do jutra,
      nadzieje muszą nam wystarczyć.
      Już późno,
      przed nami tyle dni i nocy.
      Więc lepiej,
      że teraz pójdziesz już.
      Pójdziesz już.

      ... tylko do jutra, a właściwie do dzisiaj w dzień, Zuzanko - śnij pięknie.:)

      napisałam 21 lutego, o 1:02

      Usuń
    5. Pewnie pora abym poszła spać ;-)))

      Errata www.youtube.com/watch?v=7yqDb_UIezM

      Już zmykam :)

      Usuń
    6. Dobranoc Nocny Marku, dziękuję pa :)))

      Usuń
    7. ... to ja Tobie dziękuję. Aby Ci się przyjemnie śniło, obejrzyj sobie egzotyczne kwiaty w nowym poście. Pa...:))

      1:12

      Usuń
  10. Dzień się kończy, sikorki już śpią, czas i na nas.
    Pora więc na dobranockę. Dziś zaprosiłem Kazimierza Przerwę-Tetmajera z jego wierszem -


    *** Pod wrażeniem ***

    Kiedy na oczy srebrnoszafirowe
    spuści powieki i na wznak upadnie,
    i leży miękko, sennie i bezwładnie,
    lekko schylając ku ramieniu głowę —

    a płomień gazu, co nad nami płonie,
    półnagą stroi ją w światła i cienie
    i ledwo znać jej białych piersi tchnienie,
    widnej w przejrzystych koronek osłonie:

    wówczas ma w sobie taki urok boski
    i takie dziwne piękności i czary,
    że, zda się, jakiś malował ją stary,
    anioły w duszy noszący, mistrz włoski.

    ***

    Kołysankę zaśpiewa Seweryn Krajewski - Przytul mnie mocno

    http://www.youtube.com/watch?v=Dgi8oMVuzpM&feature=related

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi i Ty kobieto :)*** przytulam
    Cię mocno i śnijmy :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i już się tulę...:)))***
      moja dobranocka niżej... nie zauważyłam...:)*

      22:41

      Usuń
  11. I tak kończy nam się poniedziałek... Przyszła zatem pora tradycyjnej, ogródkowej dobranocki.
    Jaśko się nam gdzieś zawieruszył w podusie, albo jeszcze pracuje... pozdrawiam Cię czule...:)***
    Dzisiaj na dobranoc po raz wtóry zaprosiłam po wspaniałego klasyka poezji miłosnej Johanna Wolfganga Goethego i Bliskością ukochanego zakończę dzisiejszy wieczór -

    ***Bliskość ukochanego***

    Gdy słońca blask nad morza lśni głębiną,
    Myślę o tobie, miły.
    Wzywałam cię, gdy księżyc niebem płynął
    I zdroje się srebrzyły.

    Widzę cię tam, gdzie skraj dalekiej drogi
    Szarym zasnuty pyłem,
    A nocą gdzieś wędrowiec drży ubogi
    Na ścieżynie zawiłej.

    Słyszę twój głos w szumie spienionej fali
    Bijącej o wybrzeże,
    Lub w cichy gaj przychodzę słuchać dali
    W zamierającym szmerze.

    I wtedy wiem, że jesteś przy mnie, blisko,
    Choć oddal cię ukryła —
    Przygasa dzień, wnet gwiazdy mi zabłysną,
    O, gdybym z tobą była!

    Przełożyła
    Wanda Markowska

    ***

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** - zawińmy się w dobre sny...:)*

    ... za chwilę zagram coś na dobranoc...

    22:23

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no i jak zwykle, Jasieńku, sorry za posądzenie, wszedłeś cichutko, jak kot po sikorkę i wcale Cię nie zauważyłam, jak wklejałam swoją dobranockę:)***

      ... i moja kołysanka - Anita Lipnicka & John Porter - Lovesong

      http://www.youtube.com/watch?v=tGr_3VgLHW8&feature=related

      ... dobranoc kochani i Ty Mężczyzno...:)***

      22:39

      Usuń
    2. ... i jeszcze dodam słowa piosenki Anity i Johna -

      Piosenka o Miłości

      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że czuje się znów jak w domu
      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że czuje się znów pełna
      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że czuje się znów młoda
      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że czuje się radośnie.

      Jakkolwiek daleko
      Zawsze będę Cię kochać,
      Jakkolwiek długo zostanę
      Zawsze będę Cię kochać,
      Niezależnie od słów jakie wypowiem,
      Zawsze będę Cię kochać
      Zawsze będę Cię kochać.

      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że czuję się znów wolna
      Ilekroć jestem sama z Tobą
      Sprawiasz, że znów czuję się czysta.

      Jakkolwiek daleko
      Zawsze będę Cię kochać,
      Jakkolwiek długo zostanę
      Zawsze będę Cię kochać,
      Niezależnie od słów jakie wypowiem,
      Zawsze będę Cię kochać
      Zawsze będę Cię kochać.

      :***

      22:58

      Usuń