Powered By Blogger

niedziela, 12 lutego 2012

W twojej kieszeni ...

Zimowe pejzaże z Muzeum Wsi Lubelskiej (skansen)











W twojej kieszeni...

Znów mróz za oknem w srebrzystej szadzi,
któraż to będzie taka niedziela...
kalendarz ciepło na dobre zdradził,
nie chce drzwi wiośnie jeszcze otwierać.

A ja bym chciała zmarznięte ręce
ogrzać przez chwilę w twojej kieszeni,
by wiatr nam nie grał zimowym scherzem,
ślady na śniegu w zieloność zmienić.

Może niedługo nieśmiałe ciepło
uplecie wierzbie z kotków warkoczyk,
w twojej kieszeni dłonie nie zziębną
i dam się z tobą wiośnie zaskoczyć.
:-)

60 komentarzy:

  1. Witaj zmarznięta Poetko:)
    Ogrzej się na ciepłej niebieskiej łące...:)

    Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

    Na ciepłej niebieskiej łące

    Na ciepłej niebieskiej łące
    pasą się białe zające
    pasą się białe baranki
    w kwitnące złotem poranki.
    -- Niebieskie łąki bez granic
    nie służą nikomu na nic
    są dla tych białych zajęcy
    są dla tych białych baranków
    i dla skrzydlatych tysięcy
    myśli radosnych kochanków.--

    ***
    Chris Rea - Cool Cool Blue

    http://www.youtube.com/watch?v=Cz-eChJG81k&feature=related

    Pozdrawiam Wszystkich:)
    Pięknej niedzieli :)*
    9:22

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny ten kotek:)

    Bo koty są dobre na wszystko.
    Na wszystko, co życie nam niesie.
    Bo koty, to czułość i bliskość
    na wiosnę, na lato, na jesień.

    A zimą – gdy dzień już zbyt krótki
    i chłodnym ogarnia nas cieniem,
    to k o t - Twój przyjaciel malutki
    otuli Cię ciepłym mruczeniem.

    Franciszek Klimek

    Kot i jogurt

    http://www.youtube.com/watch?v=KICutU59ksI&feature=related

    :)))*
    9:43

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      Pobłękitniało mi po tym wierszu i piosence, chociaż... nie wiem, czy chciałabym się już znaleźć na niebieskiej łące...:)
      Póki co preferuję ciepło i zieloność na ziemi.

      (...)
      V
      Wszystkie szmery,
      wszystkie trawa kłysania,
      wszystkie ptaków
      i cieniów ptasich przelaywania,

      wszystkie trzcin,
      wszystkie sitowia rozmowy,
      wszystkie drżenia
      liści topolowych,
      wszystkie blaski
      na wodzie i obłokach,
      wszystkie kwiaty,
      wszystek pył na drogach,

      wszystkie pszczoły,
      wszystkie krople rosy
      to mi jeszcze,
      przyjacielu, nie dosyć -

      chciałbym więcej ptaków,
      drzew z ptakami,
      więcej blasków, gwiazd, obłoków,
      trzcin, kaczek na wodzie,

      i uchwycić to wszystko rękami,
      ucałować to wszystko ustami
      i tak zajść, jak słońce zachodzi.

      ... właśnie tak, jak opisał Konstanty Ildefons Gałczyński we fragmencie Kroniki Olsztyńskiej (I wieczne lato świeci w moim państwie "Sen nocy letniej").
      ***

      I wspomnijmy głos, którego już nie usłyszymy na żywo... a taka pełna radości piosenka...

      I wanna dance with somebody Whitney Houston

      http://www.youtube.com/watch?v=caTGU4jS5LM

      Pozdrawiam ze słoneczkiem i pogodnej niedzieli życzę. :)*

      9:48

      Usuń
    2. ... u mnie dzisiaj -18 st. lekka mgiełka i wszystko za oknem w przepięknej szadzi. Sierściuchów obecnie nie mam, ale doskonale rozumiem kocie ciągoty do ciepła...:)))*

      9:52

      Usuń
    3. W Wałczu tylko -10.Niebo bezchmurne...a ja cała w błękitach:)

      G.Gershwin - Błękitna Rapsodia

      http://www.youtube.com/watch?v=i0f-hG-j7H4

      :)*
      10:08

      Usuń
    4. ... dodam Ci skowronki do tych błękitów, będzie i cieplej, i radośniej... :)

      Skaldowie - Cała jesteś w skowronkach

      http://www.youtube.com/watch?v=jEG12LTUxPE

      :)*

      10:25

      Usuń
  3. Bry :)*

    Koty na wierzbach jeszcze nie siedzą
    A słoneczkiem pod krzakiem się cieszą
    Ty ciepełka w mojej szukasz kieszeni
    Co po tym fakcie w ekstazę się zmieni
    Bo rączka natrafi na las kędzierzawy
    Ogrzeje się...i jak to dalej wyrazić?

    Wiosna ma drogę jeszcze daleką
    Utknęła we wierzbach nad rzeką
    Kieszeń stała się już dziurawa
    A ciepło w kieszeni, to już inna sprawa.:)*

    Mrozik w nocy -20, a teraz -17. Pozdrawiam przy niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*

      Nie szukaj igły i nie zaszywaj...
      dziura w kieszeni miło rozgrzewa,
      wiosnę na świadka tutaj przyzywam,
      radosną nutką Tobie zaśpiewam.

      I już nie straszne mrozy, zawieje,
      i wiatr za oknem tęsknie nie szlocha,
      bo w Twoim wierszu słonko się śmieje,
      a kędzierzawość ? Ogromnie kocham...:)*
      ***

      W Zosinie n/Bugiem było dziś -27 st. Podobno w tygodniu mróz ma trochę zelżeć, ale na przyszły weekend znów ma wrócić ten siarczysty... niedawno usłyszałam w Radiu Lublin.
      Więc niech ta kieszeń będzie jeszcze troszeczkę dziurawa... byle do wiosny, a na razie słonecznej niedzieli Ci życzę. :)*

      10:44

      Usuń
    2. ... i cd. bo mi blogger cosik zjadł...

      ... i znów Wena Ci dała buziaka z rana... śliczny i filuterny wiersz... więc w podzięce i na rozgrzewkę...:)*

      10:47

      Usuń
    3. Rączki Tobie ogrzeję
      pocałunkiem słodkim
      aż świat pojaśnieje
      uśmiechem radosnym.

      :)*

      Usuń
    4. Twój pocałunek jest tak gorący,
      rączki rozgrzały się w mgnieniu oka,
      i już zza okna spogląda słońce,
      jasnym promyczkiem mówi, że kocha.

      :)*

      12:50

      Usuń
    5. ...no to jeszcze o kieszeniach...

      *** Lewa kieszeń ***


      Chodzę i gapię się ludziom na pięty,
      Jak ich coś naprzód po ulicach niesie,
      I, zda się, jestem też bardzo zajęty
      I też gdzieś idę w jakimś interesie.

      Tyle spraw ważnych, niecierpiących zwłoki
      Muszę załatwić i tak nie mam czasu,
      Że w wszystkie strony robię wielkie kroki
      I pełny jestem ciżby i hałasu.

      Jadę dorożką, w tramwaju się śpieszę,
      I tak cudownie wszystko mi się klei!
      Jeszcze na poczcie muszę dać depeszę
      I być o piątej na rogu alei.

      Ach kioski, szyldy, kupcy, listonosze,
      Skwery, cykliści, kino­przedstawienia!
      O ludzie, ludzie! Ja świat cały noszę
      W lewej kieszeni mego uniesienia!

      autor : Kazimierz Wierzyński

      :)*

      Usuń
    6. Jeszcze jeden wiersz z kieszeniami...:)*

      *** BUT W BUTONIERCE ***

      Zmarnowałem podeszwy w całodziennych spieszeniach,
      Teraz jestem słoneczny, siebiepewny i rad.
      Idę młody, genialny, trzymam ręce w kieszeniach,
      Stawiam kroki milowe, zamaszyste, jak świat.

      Nie zatrzymam się nigdzie na rozstajach, na
      wiorstach,
      Bo mnie niesie coś wiecznie, motorycznie i przed.
      Mijam strachy na wróble w eleganckich windhorstach,

      Wszystkim kłaniam się grzecznie i poprawiam im pled.
      W parkocieniu krokietni — jakiś meeting panieński.
      Dyskutują o sztuce, objawiając swój traf.
      One jeszcze nie wiedzą, że gdy nastał Jasieński,
      Bezpowrotnie umarli i Tetmajer i Staff.

      One jeszcze nie wiedzą, one jeszcze nie wierzą.
      Poezyjność, futuryzm — niewiadoma i X.
      Chodźmy biegać, panienki, niech się główki oświeżą - Będzie lepiej smakować poobiedni jour-fixe.

      Przeleciało gdzieś auto w białych kłębach benzyny,
      Zafurkotał na wietrze trzepocący się szal.
      Pojechała mi bajka poza góry doliny
      nic jakoś mi nie żal, a powinno być żal...

      Tak mi dobrze, tak mojo, aż rechoce się serce.
      Same nogi mnie niosą gdzieś — i po co mi, gdzie?
      Idę młody, genialny, niosę BUT W BUTONIERCE,
      Tym co za mną nie zdążą echopowiem: — Adieu! —

      Usuń
    7. ... to może jeszcze i ja coś dodam a'propos kieszeni...:)*

      Jan Lech Kurek

      Słońce w kieszeni

      Z deszczem pod rękę, wśród mokrych wrzosów,
      Idę ze słońcem w kieszeni,
      Zimie naprzeciw, śmiejąc się z losu,
      Że chłodem nic nie odmieni.

      Już jesień bólu mgłą nie opadnie,
      Żalu nie zbudzą szarugi,
      Już łzą nie błyśnie, patrząc bezradnie,
      Jak pustką mija dzień długi.

      Bo wiosna w sercu płonie nadzieją,
      Marzenia tuląc w zieleni,
      A dni miłością do mnie się śmieją,
      Gdy noszę słońce w kieszeni.

      :)*

      16:40

      Usuń
    8. ... no właśnie... i nie zauważyłam, że Zuzia ten sam wiersz przyniosła. :))
      Dla Ciebie mam w zamian coś fiołkowego...

      annaG

      Do Marca

      Przestań patrzeć na mnie, jakbyś wszystko wiedział,
      różowe policzki, to jeszcze nie wszystko.
      Nie kupisz uczucia za wiosenny miedziak,
      szybko nie ulegam marcowym naciskom.

      Potrzebuję czasu, muszę zakiełkować,
      nikt nie umie kwitnąć nadzieją od razu.
      Nie duś pożądaniem jak powojnik - boa,
      schowaj chęci w kieszeń. Miły, nie dokazuj.

      Poczekaj, aż słońce będzie mocniej grzało,
      zbudzi we mnie żądze, co palą żywiołem.
      Upojona deszczem, mogę iść na całość,
      Cierpliwości Marcu. Twoja pani Fiołek.
      ***

      ... a ja uważam, że w lutym, mimo mrozów też może miło pachnieć fiołkami... :)*

      16:48

      Usuń
    9. Autor wiersza: Bruno Jasieński - sorry

      Usuń
    10. ... i wiesz co? Ja tak strasznie marznę... więc mam propozycję - schowaj mnie za pazuchę, albo do butonierki:)

      annaG

      ciepła chcę

      schowaj mnie za pazuchę, w cieple
      chcę zamieszkać, serca posłuchać
      jak puka tylko dla mnie, ufam

      że przyjdziesz zimą, otulisz
      miękkością futra, na razie czekam
      jutra, dziś przecież lato mamy,

      z futer się rozpinamy, słonkiem
      mnie więc połaskotaj, spod pierzyny
      wyglądają już skowronki, lubię

      letnie spiekoty, lecz nie zapomnij,
      że zimą nie mam ochoty w chłodzie
      serca wieszać na płoty, więc chociaż

      do butonierki mnie schowaj,jak kwiat
      świeży się chowa,sercu tak bliski
      wierzę, że schowasz me drżące listki...

      :)*

      16:54

      Usuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=YFVnVuTcz9I

    ...pozdrawiam wszystkich Ogrodników....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Adaśku:)
      Ckni nam się tutaj bez Ciebie okrutnie, więc wracaj nam szybciutko do ogrodu... niedługo trzeba zaczynać prace wiosenne... :))

      Whitney Houston - Miracle

      http://www.youtube.com/watch?v=ZAdi3LIW898&feature=relmfu

      ... najserdeczniej pozdrawiam Tygrysku...:)

      10:53

      Usuń
  5. Witojze mi Adaśku :)

    Aleś mi niespodziewajkę zrobił swoim przyjściem. Łogromnie
    się cieszę. Pozwól, że Cię wyściskom. :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Cocie:)
    Wracaj,czekamy na Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeden Ogrodnik nam się zawieruszył:)
    Może jak zobaczy ten link to się odezwie:)))

    Caro Emerald - A Night Like This [Official Video] HQ

    http://www.youtube.com/watch?v=Ogpmw20yOSg

    :)))*
    11:14

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten Ogrodnik pewnie poszedł na zimową sesję zdjęciową; podrzucę Mu kilka mroźnych inspiracji...:)

      Ukołysany świat w śniegu...

      http://www.youtube.com/watch?v=57juE6lzWhg&feature=related

      :)

      11:50

      Usuń
  8. Cmokam Was serdecznie(Jaśku,Tobie i chłopakom grabę,mocno i po męsku podaję:))...
    Stęskniony alem jeszcze nie na siłach bu TU pisać często...
    Myślę,Że około końca lutego dam znać częściej.
    POZDRÓWKA:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności i uściski Tygrysku, nabieraj sił i zawitaj do nas pod koniec lutego z ciepłym podmuchem nowej wiosny... czekamy cierpliwie na Twój radosny powrót. :))

      11:55

      Usuń
  9. Tą ulubioną przeze mnie piosenką chciałem pożegnać Whitney ...
    Zawsze,gdy jej słucham mam wrażenie,ze aranżacja była zrobiona przez ...feministkę:)
    ...ale to podnosi tylko klasę tego utworu i teledysku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... coś jest na rzeczy z tym wrażeniem... Ale ta sukienka bossska i kolor dla brunetek idealny...:)

      12:02

      Usuń
  10. Blogger ma chorobę morską?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... pewnie ze wzruszenia nim trochę kołysze... :)

      12:04

      Usuń
    2. ... Adaśku, to są nowe możliwości w bloggerze. Możesz pisać w "choince", jeśli do kogoś kierujesz swoją odpowiedź. Troszkę ułatwia komunikację w Ogródku, a Ty, jako Kot, możesz chodzić własnymi ścieżkami... :))

      12:16

      Usuń
  11. Czekamy z nadzieją. Graba... :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadejdę...:)I to jest pewne:)
    Do popisania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... do popisania Adaśku, oby jak najszybciej...:))

      12:41

      Usuń
  13. I na koniec (niestety)...
    Polecam wszystkim bez wyjątku dzierlatkom fason (model) tej sukienki Whitney...
    No,on mnie zawsze kreci niemożebnie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... taż przecież Adaśku ciut wyżej o tym napisałam... fason "tuba" uwielbiam, kolor złoto-beżowy też i do tego szpilki... hmmm, to jest to, co my, dzierlatki...:)

      13:09

      Usuń
  14. ...chciałbym to zobaczyć Ewuś:) ale wiem,że musi mi wystarczyć moja wyobraźnia...:)
    Dam radę bo nie o wygląd tu chodzi a o duszę,wyobraźnię i w zderzeniu z rzeczywistością o tolerancję (gdyby ktoś miał z tym problem) i faktyczny stan umysłu:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Witajcie niedzielnym popołudniem. Usłyszałam wiadomość o Jej śmierci jadąc autem od rodziców. Piękna kobieta o wspaniałym głosie, za wcześnie odeszła. Pokój Jej duszy.

    Whitney Houston - I Will Always Love You

    Miłego popołudnia:-)

    13:53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dano popołudniową porą.:)
      Wspomnijmy zatem raz jeszcze Whitney...

      Mariah Carey & Whitney Houston - When You Believe

      http://www.youtube.com/watch?v=sKBLK6CcIlU

      Przyjemnego popołudnia i wieczoru.:)

      17:01

      Usuń
  16. Jak ktoś ma ograniczenia to niech sobie ma...
    Ja nie mam:))))))))))))))sorry,we w tym temacie nigdy nie miałem:):

    h
    z Wrocka dla Ewy i Jej gości:))):
    http://www.youtube.com/watch?v=uTl2YWnFvq0

    OdpowiedzUsuń
  17. Jutro córa będzie wracać z Wrocka do domu. Pozdrawiam Cię serdecznie, Adaśku, miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
  18. http://www.youtube.com/watch?v=cd_Fdly3rX8

    Seasons In The Sun - Terry Jacks 1974

    14:42

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobry po południu :)

    Ewuniu* do Twojego wstępniaka wpisuję Słońce w kieszeni Jana Lecha Kurka.

    Z deszczem pod rękę, wśród mokrych wrzosów,
    Idę ze słońcem w kieszeni,
    Zimie naprzeciw, śmiejąc się z losu,
    Że chłodem nic nie odmieni.

    Już jesień bólu mgłą nie opadnie,
    Żalu nie zbudzą szarugi,
    Już łzą nie błyśnie, patrząc bezradnie,
    Jak pustką mija dzień długi.

    Bo wiosna w sercu płonie nadzieją,
    Marzenia tuląc w zieleni,
    A dni miłością do mnie się śmieją
    Gdy noszę słońce w kieszeni.


    Awaria ogrzewania nie pozwala pomieszkać we własnym domu, uciekłam tam gdzie ciut cieplej.
    Pozdrawiam cieplutko Panie i Panów, poczytam wieczorkiem :)))

    15,43

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      Życzę Ci jak najszybszego usunięcia awarii, a przede wszystkim zelżenia mrozów. U mnie dzisiaj w tej chwili już "tylko" -7. :)
      A póki co, przesyłam Ci ciepłe myśli annyG.

      annaG

      Ciepłe myśli

      Kiedy myślą sięgam do czasów beztroski,
      przywołuję nawet w lutym tamten sierpień.
      Pamięć nigdy takich obrazów nie skąpi,
      myśli ciepłe grzeją i pełno mam ciebie.

      Kiedy czas przez palce przecieka pragnieniem,
      dni bogate w szczęście przeliczam kolejno.
      Chwytam delikatnie nadwątlone cienie,
      myśli ciepłe grzeją i pełno...

      Kiedy tuż przy ziemi zbieram resztki siły,
      aby nie zapomnieć nagle upadając,
      że byłam szczęśliwa i sny się spełniły,
      myśli ciepłe grzeją...

      Przecież jeszcze nie czas na wieczny upadek,
      widzę nawet czyjąś wyciągniętą rękę.
      Znowu wiosna skusi rozkwieconym sadem,
      myśli ciepłe...

      Oddech złapię pełną piersią i zatrzymam
      wszystkie wiosny w sobie, może znów się wyśni
      szczęście, co radością zmyje z twarzy grymas,
      myśli...

      Miłego popołudnia z ciepłem w duszy...:)

      16:56

      Usuń
    2. :))) Dzięki za pocieszające słowa, niestety do jutra marznę :( Staram się rozgrzewać poezją i muzyką ;-)))


      gdzieś między

      prawdą a wierszem
      gdy myśli i oczy mam pełne ciebie
      świat rozkwita

      mroźną bielą na szybie perli
      oddech w kwiaty

      rozproszone myśli skupiam

      na dawaniu siebie
      całymi garściami po odrobinie
      smakujesz

      a ja czekam
      czekam na choćby okruch ciebie

      Troszkę cieplej z Gdzieś między autorki mariny.

      Rozgrzana wierszem, herbatą z rumem posłucham Ogródkowej muzyki.Rozgrzewające uśmiechy i buziaki :)

      Usuń
    3. Zuziu, mnie poezja i muzyka zawsze rozgrzewa i fizycznie, i duchowo, i sercowo..;)
      Cóż mogę Ci polecić oprócz herbatki z rumem... tylko gorący wiersz...

      Anna Świrszczyńska

      Z TWOIMI RĘKAMI NA SZYI

      Zajadam z zachwytem
      swoją kromkę szczęścia.
      Śpiąc nawet
      trzymam ją mocno w ręku.

      Moje sny są puszyste
      jak słońce,
      z którego ubito pianę.

      Budzę się
      z twoimi rękami na szyi.

      Widziałam szesnastodniową prognozę i coś mi się widzi, że mróz powoli skręci kark...:) Ale jeszcze nie w mojej części świata...
      Ocieplenia chociaż przy pięknych strofach i przyjemnego wieczoru przy herbatce z prądem....:))

      20:29

      Usuń
    4. ;-((( Właśnie poczytuję zasiane grządki i odkryłam JL Kurka i Jacka Kaczmarskiego, tego jeszcze nie zdążyłam wpisać. Ehhh, te same ścieżki, a przecież koty chadzają własnymi ;-)))
      Z roześmianą buzią :)

      Usuń
    5. A jak odkryjesz jeszcze Emila Zegadłowicza, to nie tylko ręce zrobią cieplejsze... można się w jego strofach zanurzyć jak w puchu...:)

      Najpiękniejszy wiersz

      Miła moja kładzie się spać,
      bardzo po nocy miłosnej zmęczona —
      — skośny zachód złoci się jak bursztyn,
      w którym słońce zadymione kona.

      Piszę wiersz ten... "może ci przeszkadzam — ? —"
      ach! przeciwnie! — dość z tymi rymami!
      — wiersz dokończę szczęśliwiej i lepiej
      na Twych wargach moimi wargami.

      ... a jako, że już szykuję dobranocne strofki, życzę Ci gorących snów...:)

      21:19

      Usuń
    6. :))) Ciepło, cieplej.....
      ......ale wpadłam do Ogródka z dobranocką w moim ulubionym kolorze: Morelowy zachód.

      Lubię ten widok, kiedy latem,
      motyle pija zachód słońca.
      Zbierają złoto, aby potem,
      móc w wyobraźni się w nim kapać.

      W promieniach lśniących bursztynowo,
      noc już w karmazyn się zamienia,
      wchłaniając wzrokiem złoty owoc,
      zabieram do snu me marzenia.

      A pachną dzisiaj świeżym kwiatem,
      tym co go motyl w skrzydłach nabrał.
      Jakiś bajkowy z Indii statek,
      już mnie zabiera tam gdzie tantra.

      Kolor wybrała annaG.

      Dobranoc Ogródkowi Poeci i Muzykanci :)))

      01,11

      Usuń
  20. Zapowiada się zimna noc...zbliża się pora przytulania do jasieczków...
    Cieplutkiej nocy Kochani:)

    Małe szczęscia.../Robert Janson/

    http://www.youtube.com/watch?v=w-_5_RBhouE&feature=related

    Pa...do jutra:)***
    21:26

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrej nocki, Izabelko i niech Cię ukołysze ta cudna melodia z tajemniczego ogrodu...

      Zbigniew Preisner - Walking trought the garden

      http://www.youtube.com/watch?v=DImC3LZG3z0&feature=related

      Pa... kwiecistych snów...:)*

      21:56

      Usuń
  21. Dziś wcześniej niż zwykle przychodzę z ogrodową dobranocką,
    a będzie nią wiersz Alfred de Musset'a w przekładzie naszej noblistki Wisławy Szymborskiej -


    *** W niepogodę ***

    Odkąd w niej jestem zakochany,
    Widzę ją co dzień w sukni nowej,
    Dni, w których my się spotykamy,
    Są policzone u krawcowej.

    Lecz gdy raz do mnie przystąpiła,
    W dłoń mi wsuwając rączkę małą,
    W alei psia pogoda była
    I zimno na wskroś przeszywało.

    Na tej przechadzce, moja złota,
    Na pewno mnie kochałaś troszkę,
    Bo nie zważałaś, że ci słota
    Przemoczy bucik i pończoszkę.

    Czy podczas tkliwej tej rozmowy
    Twe nóżki rozmyślały skrycie,
    Że:"Jeśli płaszcz gronostajowy —
    To my będziemy w aksamicie"?

    Jeśli serce moje o tem,
    Co czuło wtedy, zapomniało,
    Niech mnie, kto chce, obrzuci błotem,
    Po którym tak dreptałaś śmiało!

    ***

    Kołysankę zaśpiewa nam: Wanda Warska - W Weronie

    http://www.youtube.com/watch?v=wsuRbAKgtF4

    Dobranoc, dobranoc kochani :)*** - już czas na sen :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kończy nam się miła, choć mroźna niedziela z ciepłem w kieszeni, a więc przyszedł już czas na ciepło w łóżeczku...:)*
      Dzisiaj na dobranoc przychodzę z konwaliami Anki Kowalskiej -

      Konwaliom

      W najcichszy ogród konwalii
      w najdzikszą traw wybujałość
      przyniosę ci na spotkanie
      wszystko co mi zostało
       
      a pozostało mi tyle
      że sama ledwie uniosę
      więc musisz przyjść na spotkanie
      najdroższy
       
      co mi skradziono odtworzę
      co sama straciłam odzyskam
      nad twoim zabłąkaniem
      roztoczę się jak przystań
       
      i z gwiazd się nam nie otrząsnąć
      i będziemy się bardzo kochali
      pod słońcem i pod księżycem
      i przez gałązkę konwalii
       
      a niebo ku wodzie się skłoni
      a wiosna włosy nam zwichrzy
      i nigdy nic się nie skończy
      najmilszy
       
      na wiatr na las na wodę
      aż do łez niebieską niebieską
      wysyłam ten list bez znaczka
      ten list
      w bezkresność

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** dajmy się zaskoczyć wiośnie i konwaliom... a tymczasem rozkosznych snów...:)***

      ... i za chwilę kołysanka...

      21:43

      Usuń
    2. ... i zanim zakwitną konwalie i tysiąc róż, niech nas ukołysze piosenka Wandy Warskiej...

      Wanda Warska-Nim zakwitnie tysiąc róż

      http://www.youtube.com/watch?v=hPl6stsSyI4&feature=related

      ... no właśnie... pa... do poniedziałku:)***

      21:50

      Usuń
    3. A przed snem poczęstujcie się truskawkami :)*** - zapewnią zdrowy sen :)

      Gino Finocchiaro - Tango Alla Fragola

      http://www.youtube.com/watch?v=TShwNK72KL0

      i do jutra...:)*

      Usuń
    4. Do truskawek dobry jest szampan:)*

      szampana nalej mi.wmv

      http://www.youtube.com/watch?v=0dPlijGMvvE

      Pa...:)*

      Usuń
    5. ... już wszystko ok... a truskawki przepyszne, sama słodycz...:)*
      Do jutra, Jasieńku.:)***

      22:00

      Usuń
  22. ...chyba się rozkokosiłem tym tangiem... ale...

    Patrizia - Addio Amore Mio

    http://www.youtube.com/watch?v=6FyBjwb05cQ&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  23. ... hmmm... mnie też chyba dopadło... więc...

    Patrizia - Buonanotte amore mio

    http://www.youtube.com/watch?v=u6UbiIEseGU&feature=related

    :)***

    OdpowiedzUsuń
  24. W takim razie skończymy, piosenką Patrizii - Ti amo, - jutro czeka nas praca. :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=fO0TR5tKxJQ&feature=related

    Miłych snów:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... były bardzo miłe:)*... a Twoja piosenka cudownie mnie rozgrzała przy porannej kawie, dziękuję, pięknego dnia...:)***

      Poniedziałek, 13 lutego, godz 5:53

      Usuń