Powered By Blogger

środa, 15 lutego 2012

Chmurne myśli



Chmurne myśli

Przychodzą wieczorem. Rano nie mam czasu,
kawa i papieros potrafią znieczulić,
układanka marzeń wyczerpała zasób,
znów pochmurne myśli wychodzą zza kulis.

Chandra stuka w okno, choć jej nie otwieram,
chłód wciska się we mnie w nostalgii poszumie,
w duszy milion stopni mam poniżej zera,
jak wykrzesać radość, chyba dziś nie umiem.

W zimowy poranek promień nie zagrzeje,
chodzę jak manekin, myśl plącze się w mroku,
w mroźnych fugach wiatru przemarzła nadzieja,
wiosna pewnie późno przyjdzie tego roku.

92 komentarze:

  1. Witam:)
    Jak zwykle poranny pośpiech; dziś środek tygodnia, a wszystkie sprawy jeszcze na wczoraj...
    Mróz nie odpuszcza, za oknem -7 st.
    Chwila z kawą i już się żegnam z domowym ciepełkiem - teren wzywa.
    Pogodnego dnia i do popisania po powrocie.:)

    6:23

    OdpowiedzUsuń
  2. Chandrze się nie dajmy
    I częściej uśmiechajmy
    Przecież zima kiedyś ustąpi
    A wiosna radości nie poskąpi

    i z taką nadzieją witam chandryków, o ile tacy są :)*
    Tylko -3, ze śnieżną zadymką...byle do wiosny.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Seweryn Krajewski - * Przytul mnie mocno *

    http://www.youtube.com/watch?v=Dgi8oMVuzpM&feature=related

    Witam i pozdrawiam.Życzę udanego dnia.☻

    AM - 08: 41 :00

    OdpowiedzUsuń
  4. ...może choć Zuzia się nas uśmiechnie :)



    Zuzia
    Zuzia rośnie w czasie i przestrzeni,
    Coraz bardziej się robi strzelista,
    Już na widok Zuzi się rumieni
    Tymoteusz Dyćko, polonista.
    Idzie Zuzia, przegina się w pasie,
    Jakby była dorosłą osobą,
    Rośnie bowiem w przestrzeni i w czasie,
    A już zwłaszcza w przestrzeni przed sobą.
    Zuzia rośnie z tygodnia na tydzień,
    Już przestała być cienka jak patyk,
    Kiedy szkolnym korytarzem idzie,
    To przełyka ślinkę matematyk,
    Robi nagle -jak zając - stójkę,
    Czuje dreszczyk w krzyżu i w piętach,
    - Jak tu takiej postawić dwójkę,
    Skoro taka dobrze rozwinięta?...
    Zuzia rośnie dosłownie z dnia na dzień,
    Czerwienieje pan gimnastyk Dziobak,
    Widząc Zuzię w skłonie lub w przysiadzie,
    I subtelnie mruczy: - O, choroba!
    Rusycysta za nią okiem strzela
    Myśląc w duchu: - Wot kakoj ananas!
    I potyka się ksiądz prefekt Chudzielak
    Z trwożnym szeptem: Apage satanas!
    Zuzia rośnie z momentu na moment,
    Tatko dumny jest z takiej córy,
    Zuzia rzadko przebywa za domem,
    Zuzia uczy się do matury,
    Wkuwa daty i co jedzą zebry,
    I odmianę angielską "the sister",
    I korepetycje jej z algebry
    Daje Ryszard Dreptak, magister,
    Uczy Zuzię, nieprzytomny całkiem,
    Wchodzi w okna zamiast we drzwi,
    Całka mu się ciągle myli z ciałkiem,
    A różniczka - z różnicą płci.
    Zuzia cieszy oko, tak jak kwiaty,
    Swoją śliczną figurką i buzią,
    Gdybym ja był ministrem oświaty,
    Nie musiałabyś się męczyć, Zuzio!
    Nie wkuwałabyś słówek na pauzach,
    Bowiem jednym szerokim gestem
    Dałbym ci maturę honoris causa
    Za sam wygląd! I za to, że jesteś.

    autor : Andrzej Waligórski

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaśku *---* !

      Nad modrym Dunajcem
      Deszcz zaczyna rosić
      Nad zieloną Rabą
      Tęskność krzyczy dosyć

      Najwięcej gwiazd Lubcze
      Jest na polskim niebie
      Wiosenny blask jednej
      Posyłam dla ciebie.

      Jaśku z góralski heeej ja i Jan Fudala a wiersz List.

      09,18

      Usuń
  5. Dzień dobry Rannym Ptaszkom :)))

    Meteorolodzy zapowiedzieli znaczne obniżenie ciśnienia, już jest '' pierwsza ofiara'' ;-)))
    Ewuniu*, na przegonienie chandry:

    Kocham Cię, Miła ma...
    Ty jesteś w każdej mojej
    Myśli i nadziei, w każdym
    Marzeniu i pragnieniu...

    i

    Miłość jest niczym zwiastun anielski wszelkiej
    rozkoszy i szczęścia.

    Przytoczyłam myśli Emily Dickinson, ale nie można się z nimi nie zgodzić :)

    U mnie też śnieżna zadymka i czeka mnie wyprawa na zabieg, ale z nie takimi zadymkami dawałam radę. Pełna optymizmu pozdrawiam cieplutko Ogródek :)

    08,48

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry Ogrodnicy:)
    Zima nie daje za wygraną....:(

    Adamo, Tombe la neige....wmv

    http://www.youtube.com/watch?v=vVbld7g9TrA&feature=related

    Trzeba brać się za odśnieżanie bo mnie całkiem zasypie.
    Pogodnego dnia życzę:)*

    8:50

    OdpowiedzUsuń
  7. Salvatore Adamo Fleur ‎[Ḿ♥Ḿ]

    http://www.youtube.com/watch?v=EZrjd_YGk6E&feature=fvst

    AM - 9:40:00

    OdpowiedzUsuń
  8. A może zadymkę rozpędzi Adele. Ostatnio z licznymi nagrodami
    Grammy. Jej koncert - Adele Live At The Royal Albert Hall 2011, a więc świeżutki. :)*

    http://www.youtube.com/watch?v=lP4uDuVX_Vc&feature=related

    Przyjemnego słuchania w ciepełku, a ja do roboty :)*

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś rano czułam, jakiś nieokreślony niepokój... I stało się.
    Zdążyłam dojechać w potwornej zadymce do pracy w terenie, 60 km od domu. Dostałam bardzo smutny telefon.
    Dzisiaj, kilkanaście minut po dziewiątej umarła moja Mama.
    Muszę się z tym oswoić... i zacząć załatwiać przykre sprawy...
    Wybaczcie, że będę niewiele pisać... zawiesiłam się w próżni... będę zaglądać.
    Dbajcie o ogród i piszcie, żebym miała do czego wrócić.
    A wrócę tu na pewno, choćby w celach autoterapii.

    12:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z serca płynące kondolencje - przesyłam Ewo.
      Jakiekolwiek słowa bym wypowiedział , będą to tylko: słowa, słowa, słowa...
      Rozumiem Twój ból; posiedzę - milcząc, chwilę - przy Tobie. Wydaje mi się, że włąśnie cisza - może dać ukojenie.
      Trzymaj się dzielnie, droga Przyjaciółko.
      Stanisław

      Usuń
  10. ...współczuję Ci z całego serca...

    Niech Aniołowie poprowadzą Ją do Raju!

    OdpowiedzUsuń
  11. ... Ewuniu*, wyrazy współczucia, myślami jestem z Tobą...:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przytulam Cię Ewuś...:***

    OdpowiedzUsuń
  13. Krzysztof Cugowski - Moja mała nostalgia (Kazimierz w malarstwie Cz. III)

    http://www.youtube.com/watch?v=zWNxIkhJKkU&feature=related

    jest takie miejsce które dobrze znam:
    prostokąt rynku, studnia, kocie łby,
    niejeden malarz uchwycić tutaj chciał,
    Kazimierz w pełnym słońcu,
    tak jak dotąd nikt
    tu biały kamień stroi każdy dom,
    jaskółki fruną w łukach starych bram,
    na anioł pański w oddali bije dzwon,
    daleko tu do zgiełku betonowych miast.
    moja mała nostalgia
    z ugru, kadium i sienny,
    jak muzyka Mozarta,
    cała z ciepłych pasteli.
    moja mała nostalgia
    motyw martwej natury
    melancholią przytłacza,
    strojąc mi serce do fugi.
    w kanjpie "esterka" ktoś się upił znów,
    tu młodzi starcy w wódce topią żal.
    każda kelnerka o zmroku pada z nóg,
    z obłoków czasem spadasz, jak trafiony ptak.
    ah! gdyby można odkryć nowy brzeg!
    urodzić się bez bólu jeszcze raz,
    i w pieskim życiu, odnaleźć jakiś sens,
    uwierzyć znowu w człowieka i wspaniały świat!
    moja mała nostalgia
    z ugru, kadium i sieny,
    jak muzyka Mozarta,
    cała z ciepłych pasteli.
    moja mała nostalgia
    motyw martwej natury
    melancholią przytłacza,
    strojąc mi serce do fugi.

    Sł. Krzysztof Logan Tomaszewski

    ***
    15:50

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Ewuś,bardzo mi przykro z powodu śmierci Twojej Mamusi, przyjm wyrazy współczucia, więcej napisałam na pocztę.

    Witajcie Ogrodnicy, dziękuję Wam za wiersze i piosenki, pozdrawiam cieplutko i życzę miłego wieczoru.
    17:47

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewuniu*, martwię się o Ciebie, daj znak, proszę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry wieczór...
    Niedawno wróciłam do domu. Najserdeczniej Wam dziękuję za wszystkie słowa otuchy, troskę i za to, że jesteście ze mną.
    Czuję Waszą obecność...
    Izo, Dano, Meg, Zuziu, Jasieńku i Staszku... to mi bardzo pomaga przeżyć trudne chwile.
    Posiedzę trochę z Wami.
    Wszystkich gorąco pozdrawiam.

    20:51

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuniu:)*

      ♥♫ SECRET GARDEN - Sometimes when it rains♥♫Relaxing, soothing instrumental music)♥♫

      http://www.youtube.com/watch?v=Oe4pfbuJFcI&feature=related

      21:00

      Usuń
    2. Dziękuję - i za wiersz o Kazimierzu też...*
      Taki straszna dzisiaj śnieżyca na dworze, ledwo wróciłam do domu...
      Włączę Bacha...

      Bach's Air on G String - perfect version.

      http://www.youtube.com/watch?v=U7RYSQvrUrc&feature=related

      Usuń
    3. Ewuś,Ty coś zjedz i połóż się .Miałaś ciężki dzień...

      Usuń
  17. Witaj,Ewuś, dobrze,że się odezwałaś, czytam jeszcze raz Twój wstępniak, tak,jakbyś przeczuwała, tyle smutku w tym wierszu. Mam taki ładny wiersz, który napisał Karol Wojtyła o swojej matce,chciałam Ci go tu wysłać, ale sama się przy nim wzruszyłam, śpiewa go Seweryn Krajewski.Jest mi naprawdę smutno z powodu Twojego bólu po śmierci Mamy. Masz nas,Ogrodników i będziemy Cię wspierać w trudnych dniach, pozdrawiam cieplutko.

    21:03

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dano za bardzo ciepły list, dopiero go przeczytałam i później Ci odpowiem. Tyle mam jeszcze spraw do załatwienia...
      Ale to jutro.
      Machina biurokratyczna nawet w takich chwilach jest ciężka do przebrnięcia, a wszystko trzeba ustalić i uzgodnić...
      Pochowamy Mamę dopiero w środę, wcześniej nie udało się załatwić.
      Dobrze, że jesteście...

      21:22

      Usuń
    2. Wiesz Dano, ja coś czułam, jak pisałam ten wiersz o wpół do szóstej rano. Całe miasto spało.
      Nie mogłam sobie znaleźć miejsca, wszystko we mnie drgało, rzeczywiście chodziłam jak manekin.

      Usuń
  18. Witaj Ewuniu*. Od tego ma się Przyjaciół, aby dodawali otuchy.

    Bliskość ciszy

    Tak bardzo mi do Ciebie
    Blisko
    Ta cisza zrozumiała
    Wszystko
    Poprowadziła
    Nas
    Od gniewu
    Ku drzewom
    W ptaków śpiew
    Wśród listków

    Nie trzeba nam słów
    Słowa ranią
    Znów anioł
    Ciszy jest
    Jest przy nas

    Położył nam
    Swój palec chłodny na głębokie usta
    Wypełniła go pustka
    Ucichł zgiełk
    Co rósł w nas

    Ta cisza jest
    Jak łza
    Łza co trwa
    U powiek
    Człowiek
    W słońcu
    Gubi się łatwo
    Żyć bez łzy
    Nie warto

    Pozdrawiam cieplutko Bliskością ciszy Jonasza Kofty.

    21,29

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne. Taką mam głowę rozchybotaną, że nie mogę pozbierać myśli... Poezja i muzyka wspaniale wycisza i zaczynam się trochę pionizować...*
      Jutro od rana bieganie, ale teraz trochę tutaj odpocznę.
      Tata poszedł spać, wcześniej trochę oglądał program na Animals Planet. Jest bardziej pogodzony ze Wszystkim ode mnie i trochę odetchnęłam.

      21:45

      Usuń
  19. Ewuś, nie musisz odpowiadać, ja to rozumiem. Jest czasem takie przeczucie. Mój teściu tak chodził w niedzielę u siostry męża po podwórku, oglądał króliki, kaczuszki,nawet mówiłam do męża,że nigdy tak nie robił,zawsze wpadał jak po ogień a tym razem miał czas dla pieska, kotka itp.W sobotę woziliśmy razem siano, żartowaliśmy, zmarł na spaniu z niedzieli na poniedziałek. Miał 72 lata. To rzeczywiście długo u Was trzeba czekać na pogrzeb. Na wsi jest troszkę inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama w październiku zeszłego roku skończyła 86 lat. To był udar, nie cierpiała....
      Była bardzo schorowana, ale cieszyła się, że na wiosnę wszystko jej przejdzie, jak usiądzie sobie na balkonie i wygrzeje się na słońcu. Zawsze nasadziłam jej pelargonii, begonii i innych roślin, żeby czuła się jak w ogrodzie.

      21:50

      Usuń
    2. Ewuś, już powiem Ci dobranoc, odpoczywaj i nabieraj sił, bo trudne warunki drogowe a Ty pewnie jutro musisz znowu usiąść za kółkiem. Wypij szklankę ciepłego mleka z miodem, to powinno Cię troszkę uspokoić.Dobranoc.

      Usuń
  20. Ewuś, nie wiem czy dziś wypada, ale miast dobranocki dam
    dziś fragment wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego -

    >>> Spotkanie z matką <<<

    Ona mi pierwsza pokazała księżyc
    i pierwszy śnieg na świerkach,
    i pierwszy deszcz.

    Byłem wtedy mały jak muszelka,
    a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.

    Noc.

    Dopala się nafta w lampce.
    Lamentuje nad uchem komar.
    Może to ty, matko, na niebie
    jesteś tymi gwiazdami kilkoma?

    Albo na jeziorze żaglem białym?
    Albo falą w brzegi pochyłe?
    Może twoje dłoie posypały
    mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?

    A możeś jest popołudniowa godzina,
    mazur pszczół w złotych sierpnia pokojach?
    Wczoraj szpilkę znalazłem w trzcinach -
    od włosów. Czy to nie twoja?

    Mała muszelka przez ścieżkę przebiegła.
    Drogę Mleczną nietoperz wymierzył.
    I wiatr ucichł nagle. I zza węgła
    z fajką srebrną w zębach wyszedł księżyc.

    Rozświeciły się świeceniem wielkim
    chmury, dziuple, żołędzie i sęki -
    jakby cały świat był srebrnym świerkiem,
    srebrnym bąkiem grającym piosenki.
    *
    Listki drżeć zaczynają,
    ptaki w ton uderzają,
    słońce wschodzi nad knieję,
    serce jak śnieg topnieje.

    Listkom rosnąć, opadać,
    ptakom też wiecznie nie żyć,
    słońcu wschodzić, zachodzić,
    sercu gwiazdy i skrzypce.

    Dobranoc Kochana :)*** śnij...:)***

    i kołysanka - Givan Gasparyan - Magic duduk

    http://www.youtube.com/watch?v=AfbSXZT4CXY&feature=related

    ***
    ...ale może trzeba mi było pomilczeć, sam nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie milczysz, Jasieńku, dobrze, że jesteś ze mną...
      Wypada, wypada wszystko, co może trochę odwrócić myśli i jednocześnie ciepło myśleć o kimś najbliższym. Dziękuję, że dotrzymałeś tradycji...:*
      Cudowny wiersz... serce jak śnieg topnieje...
      Duduk właśnie mi płynie jak balsam...

      Jak się trochę ogarnę, może coś też poszukam.

      Dobranoc, Kochany :*** dziękuję...***

      21:56

      Usuń
    2. ... dziękuję za czuwanie ze mną...***

      22:00

      Usuń
    3. Ewuniu*,czuję się zobowiązana do czuwania z Tobą w takiej chwili.

      * * *

      Magnolie chylą na bok ciężar białych twarzy - - -
      Nie mówmy dziś o śmierci,
      gdy świat się rozmarzył.
      Na ławkę pod drzewami spadła kwiatów wiecha - - -
      Nie mówmy dziś o życiu
      gdy śmierć się uśmiecha.

      Maria Pawlikowska-Jasnorzewska.

      Jestem w pobliżu jeszcze jakiś czas :)

      22,41

      Usuń
    4. ... bardzo Ci jestem wdzięczna Zuziu... ale na mnie też już chyba czas. Dobranoc...

      23:01

      Usuń
  21. I moja dobranocka z wierszem dla Was, w podzięce za czuwanie..

    Jerzy Oszelda

    Ciche kołysanie traw

    gdy zapada ciemność
    słychać ciche kołysanie traw
    zwierzęta modlą się
    do jasnej poświaty księżyca
    i tylko cisza szumi w uszach
    boski wiatr
    sklejam skorupy zdarzeń
    jak rozbity dzban
    pod powiekami przestrzeń
    w skroniach tętni czas
    w gęstwinie pohukuje samotny ptak
    słychać ciche kołysanie traw

    Dobranoc Kochani:* do jutra, spokojnej nocy...:*

    Dziękuję Wam...

    22:59

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Ewuniu :)*

    Nie Jesteś Sama-♥♥♥♫ ♫ ♫-Seweryn Krajewski

    http://www.youtube.com/watch?v=z72ZYdoaFVg\

    Tej dziewczynie która czyta list wyblakły,
    tej Kobiecie która milczy cały dzień,
    tej co stawia w noc bezsenną złe pasjanse,
    i ozdabia nadziejami ciemną sień.
    Niech się niebo nie kojarzy tylko z deszczem,
    niech się rzeka nie kojarzy z rzeką łez,
    są na świecie dobre okna w dobrym mieście,
    i ta wiara, że w człowieku człowiek jest.

    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    uwierz w Siebie, uwierz w ludzi, uwierz w Nas,
    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    są gdzieś okna które płoną cały czas

    Tej dziewczynie która topi w czarnej kawie,
    te tęsknoty których miała pełen skład,
    tej Kobiecie, która pali bardzo dużo,
    i w szufladzie przechowuje biały kwiat.
    Niech się Miłość nie kojarzy z pożegnaniem,
    niech pogoda opromieni każdą myśl,
    i niech przyśni się ktoś miły i czekany,
    kto nadaje mleczną drogą taki list...

    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    uwierz w Siebie, uwierz w ludzi, uwierz w Nas,
    Nie jesteś sama, nie jesteś sama
    są gdzieś okna które płona cały czas

    Pomyślnego załatwienia wszystkich spraw...
    Pozdrawiam cieplutko Ciebie i Ogrodników :)***
    8:12

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry Ewuniu*, Izko :)

    Przychodzi taki dzień w naszym życiu, że musimy rozstać się z Osobami nam bliskimi i kochanymi. Jest to bardzo trudny okres. Jestem przy Tobie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bliskość w ciszy.

    Podaj mi dłoń,
    delikatnie ją zamknę
    w swoje ręce,
    nie lękaj się,
    nie chcę nic więcej ...
    Pragniesz ciszy,
    wiem,
    nic nie powiem,
    chcesz milczeć,
    pomilczmy razem,
    w ciszy wiele się dzieje,
    płyną myśli,
    marzenia,
    nadzieje...
    Nie,
    ja się nie śmieję,
    uśmiecham się tylko
    do swych myśli.
    Wiem, że ciąg dalszy
    w nocy się wyśni...
    Niby nic się nie zdarzyło,
    ale przyznaj,
    w tej ciszy siedzieć było miło,
    razem,
    we dwoje,
    obok
    i moich myśli szalonych potok.
    Twoje myśli od moich daleko,
    ale przyjdzie czas,
    spłyną nurtem tej samej wody.
    Ta cisza początkiem wielkiej,
    życiowej przygody...
    Zapraszam do mojej łodzi,
    wspólnota serc i myśli
    nas wyzwoli,
    oswobodzi...
    od bezsilności,
    zobojętnienia.
    Płyńmy razem,
    tam, gdzie śpią marzenia...

    Tamara Rzuchowska

    André Rieu - Lara's Theme

    http://www.youtube.com/watch?v=A6tH4kQvOi8&feature=related

    :)***

    14:36

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Edelweiss" - André Rieu

      http://www.youtube.com/watch?v=PNwmHHs9N_4&feature=related

      ♥ ♥ ♥

      Spring Symphony - ANDRE RIEU

      http://www.youtube.com/watch?v=RNzGE2G9btw&feature=related

      :)***
      15:30

      Usuń
  25. Ewuniu*, Izko witajcie po południu :)

    piękna twarz matki

    patrzę z troską
    na namalowany
    na twoim czole czas
    każdą zmarszczką miłości
    jesteś mi tak bliska...

    odgarniasz szczupłą dłonią
    kosmyk włosów
    z mej twarzy
    uśmiechasz się
    wiesz że cię kocham...

    dziś ja pochylam się nad tobą
    przytulam cię do serca
    gładzę twarz
    patrząc w oczy
    pełne ukochania
    wybaczania
    zmęczenia...

    nie musisz poruszać ustami
    wiem że mnie kochasz
    każdym gestem
    każdym spojrzeniem

    masz najpiękniejszą twarz
    i pragnieniem małej dziewczynki
    chcę być podobna do ciebie...

    a latem
    znów
    przywieziesz mi dżem truskawkowy
    doprawiony miłością...

    Ewuniu* z miłością i współczuciem.

    Piękną twarz matki napisała annaG.

    15,55

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry:)
    Dzień już lekko odwilżowy, wilgotny i nieprzyjemny...
    Uporałam się z wieloma sprawami i już prawie wszystko dopięte na ostatni guzik.
    Trochę odpocznę i posiedzę z Wami w cieple ogrodu.
    Życie biegnie obok jakby nigdy nic, wiadomo - jak w życiu - są przyjścia i odejścia, jakieś początki i końce, są zachwyty i zwątpienia, zauroczenia i rozczarowania... A wszystko ulotne i podlega przemijaniu.
    Trzeba brać życie jakie jest. Ja tam na nie nie złorzeczę...

    Dziękuję, Izuś i Zuzanko, za poetycką strawę na dzisiaj. Jesteście cicho, ale czuję Wasz oddech za plecami...:)

    To może ja dla Was zagram piękny utwór na piano Możdżera i kontrabas Danielssona -

    Suffering Możdżer, Danielsson, Fresco

    http://www.youtube.com/watch?v=qEx739dYw40

    Pozdrawiam ciepło...:)

    17:23

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i może jeszcze raz Możdżer i Danielsson -

      The time - Asta III

      http://www.youtube.com/watch?v=HNWnYrQ6NEg&feature=related

      ... doskonale się odpoczywa przy tej muzyce...:)

      17:31

      Usuń
    2. ... no nie, nie mogę sobie odmówić jeszcze tego utworu -

      Możdżer, Danielsson, Fresco - Incognitor

      http://www.youtube.com/watch?v=uIN71J3tahM&feature=related

      ... i tego też. Cudna poezja muzyczna, można popłynąć -

      Możdżer, Danielsson, Fresco - Asta

      http://www.youtube.com/watch?v=Qaa_FcMRsl4&feature=related

      ... przyjemnego słuchania...:)

      17:40

      Usuń
    3. Dobry wieczór Ewuś:)
      Dziękuję za koncert....:)

      18:13

      Usuń
    4. Witaj Izuś:)
      Już Was Możdżerem nie będę dręczyć. Posłucham, może ktoś mnie poczęstuje swoim koncertem?
      A tymczasem przyniosłam do ogrodu wiersz...

      ***

      nie jest mi dobrze tak do końca
      ani tak bardzo w końcu źle
      pod bladożółtą blaszką słońca
      dopóki mogę wierzyć że

      jest jeszcze tutaj pieśni parę
      których nikt za nas nie napisze
      i prawda jest, że w życia prozie
      poetów wini się za ciszę...

      nie przystawiaj lustereczka
      nazbyt blisko twarzy
      ręko!
      ty masz pisać wiersze
      żeby łatwiej było marzyć
      żeby łatwiej było marzyć
      żeby piękniej można śnić

      - dziś poeta
      tak jak nigdy
      musi dzielnym chłopcem być

      - Andrzej Garczarek

      Udanego wieczoru...:*

      18:25

      Usuń
    5. Witaj Ewuniu :)

      Dzisiaj pochowałam moją babcię, była dla mnie jak matka, więc doskonale wiem co przeżywasz, wiersz jaki znalazłam i chcę go Tobie zadedykować niestety nie miał dopiski autora...

      Trzymaj się...myślami jestem z Tobą...

      ***

      Poza czasem i przestrzenią

      Kryształowo – błękitną minutę
      oglądam
      poza czterema wymiarami
      nieskończoność wyleguje się pod niebem
      z chmurami pod poduchą

      Maleńki, słoneczny kamyczek
      dotykam
      poza czterema wymiarami
      nieskończoność gra partyturę
      nutami łaskocze w policzek.

      Na rzęsach – koan plecie pajęczynę
      W źrenicy milczy kosmiczna przestrzeń

      Wyciągam rękę między planetami
      …i tylko cisza przejrzysta
      bez kresu, bez granic...

      /.../

      Pozdrawiam cieplutko.:)*

      Usuń
    6. Marzenko, rozumiem Ciebie...mocno współczuję ciepło pozdrawiam.:*

      Ewa Lipska

      Tak samo

      Człowiek to taki zwykły człowiek
      jak pierwszy człowiek drugi człowiek.
      Różnimy się jedynie tak bardzo podobnie
      i przepadamy jak kamienie w wodę.
      Ktoś potem nas wyławia - ktoś cenny ocenia
      ile w nas wody płynie a ile kamienia.
      Od trzeciorzędu już tak rządujemu
      żądni mapy i władzy. Wojny i pokoju.
      Aż do ostatka swoich cech żyjemy.
      I doświadczeni w cyfrach i wymiarach
      figurujemy w kalkulacji świata.
      Bo człowiek to jest zwykły człowiek:
      jak pierwszy człowiek drugi człowiek.
      Jeden za drugim. Krok za krokiem.
      Z wyrokiem czasu praw i nocy.
      Tak samo: przedtem teraz potem.

      Wiersz ten pięknie wyśpiewał Grzegorz Turnau -

      Tak Samo -

      http://www.youtube.com/watch?v=vQN2JRlcLt0

      Trzymaj się...:*

      20:42

      Usuń
    7. Dobry wieczór Marzenko, wyrazy współczucia.
      Odejście najbliższych napawa nas smutkiem, jest jednak nieuchronne.
      Pozdrawiam:)

      21,28

      Usuń
  27. Ewuś posłuchaj saksofonu...:)*

    Маки (Саксафон.Мелодия любви из к/ф Телохранитель.)

    http://www.youtube.com/watch?v=D6M3S7Ta9mg&feature=related

    ♫ ♫ ♫

    Kenny G - Ocean Breeze

    http://www.youtube.com/watch?v=qRH_xcHfURU&feature=related

    Spokojnego wieczoru...:)*

    19:30

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... dzięki Izuś za saksofon; jego dźwięki od zawsze mnie zachwycają, a w szczególności grane przez takich wirtuozów, jak Kenneth Gorelick...
      Dzisiaj muzyka gra "pierwsze skrzypce", w mojej duszy też...
      Pozdrawiam.:)*

      20:51

      Usuń
  28. Dobry wieczór :)*

    Odpowiem Ewuś na Twoją prośbę i zaproszę na koncert Elli
    Fitzgerald.

    Na początek - Manhattan -

    http://www.youtube.com/watch?v=-G1EjNqq4x0

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    i następnie - Summertime

    http://www.youtube.com/watch?v=6pdyiK5kziw&feature=related

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    dalej - BLUE MOON

    http://www.youtube.com/watch?v=aXb2a0WQek4&feature=related

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    i Dream A Little Dream of Me

    http://www.youtube.com/watch?v=SDfe9dn59Mk&feature=related

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    a na koniec Every Time We Say Goodbye

    http://www.youtube.com/watch?v=jqa5kNNaMlc&feature=related

    Dziękuję i mam nadzieję, że koncert się Szanownym Państwu podobał :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Bardzo dziękuję za podjęcie muzycznej pałeczki... Piosenki Elli uwielbiam, a Letni czas, Błękitny księżyc i Śnij małe marzenie o mnie należą do moich najulubieńszych.
      Nie ma drugiej takiej wokalistki jazzowej, która potrafiłaby mnie tak urzec swoim aksamitnym głosem i interpretacją tekstu. ..

      Dla Ciebie w podzięce za cudny koncert, dodam jeszcze jedną jej piosenkę -

      Ella Fitzgerald - I Only Have Eyes For You

      http://www.youtube.com/watch?v=_UWmgsgMi0Q&feature=related

      Dziękuję, wzruszyłeś mnie przypomnieniem tych piosenek... :)***
      21:16

      Usuń
  29. Dzisio tłusty cwortek i przynius zem poncki, zeby Wom troszku posłodzić.:)*

    Jedzcie pączki w tłusty czwartek
    Wtedy życie jest coś warte.
    A gdy mu dostarczymy słodyczy
    Wszystko inne się nie liczy.:))

    Tłusty czwartek ma swoje prawa
    Trzeba pączka słodkiego zszamać
    Jednego, trzy, a lepiej ze cztery
    I nie liczyć mi kalorii - do cholery!

    Smacznego :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za pączki, jakoś mi się o nich teraz przypomniało...:)*

      Pączki ja lubię też ogromnie,
      o ich słodyczy nie da się zapomnieć,
      bo dobre dni co roku wróżą,
      uwielbiam te, co w środku z różą.

      Miast cukru pudru, lukier wolę,
      paluszki lizać też pozwolę,
      niech się ktoś przyzna, bez wahania,
      czy da się zjeść, tak bez lizania?

      Różne są pączki, wiecie sami,
      co tam niektórych w życiu mami,
      dzisiaj o pączkach wszyscy gwarzą -
      mnie, te na bzie bardzo się marzą...

      Dziękuję:)***... chyba sobie odbiję w ostatki, bo dzisiaj już za późno...

      21:26

      Usuń
  30. Witaj Jaśku :)
    Koncert wspaniały, dzięki...:)
    Pączki na noc ....dziękuję, ja jednak liczę kalorie:)))*

    21:26

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzisiaj Kochani powiem Wam dobranoc z szaroburym...

    Dobranoc - ziemia ściśnięta lodem

    ziemia ściśnięta lodem
    twarda,napięta jak struna,
    wiatr hula nad ogrodem,
    pędzi śnieżny tuman.

    dzień smętny w szarej koszuli
    przycupnął w puchowej zaspie,
    zmarznięty cały się kuli,
    zmęczony już , wkrótce zaśnie.

    ty także zamknij swe oczy
    i na podusi złóż głowę
    noc płaszczem Cię czarnym otoczy
    i ześle sny tęczowe .

    ♫ ♫ ♫

    Somewhere Over The Rainbow - Johnny Mathis & Ray Charles - Duet

    http://www.youtube.com/watch?v=GSXo-tmVpW8

    Spokojnej nocy i tęczowych snów...Pa do jutra :)*

    21:36

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izabelko, Tobie też życzę dobrej nocki i przyjemnych snów...
      przy tęczowej piosence -

      Catch The Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow

      http://www.youtube.com/watch?v=tV8x2HKTRdM

      Do jutra:)*

      21:57

      Usuń
  32. Witam i pozdrawiam dobranocnie :)))

    Koncet piękny dziękuję Jaśku, szczególne piosenka Manhattan. Kiedyś, kiedyś ta piosenka była melodią przewodnią serialu o tym samym tytule. Za pączki pięknie dziękuję, smakują wspaniale w towarzystwie wierszy Poetów Ogródka :)))
    Marzenko wpisałam w Twojej choince, przytulam Cię :)
    Zmiany ciśnienia atmosferycznego pracują jak młot pneumatyczny w mojej głowie.
    Dobranoc Kochani, spokoju i odprężenia, pa :)

    21,47

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię i dziękuję za dzisiejszą poezję. Szczerze mówiąc jakoś nie zauważyłam dzisiejszego ciśnienia, a i pączków, gdyby nie Jasiek...
      Późno przyszłam od Ogródka.
      O Tych, co odeszli trzeba myśleć czasem z łzą, a czasem z uśmiechem. W ten sposób oswaja się ich nieobecność i swój ból.

      Ja powoli zaczynam oswajać...
      I może w sobotę już coś nowego napiszę?

      Doranoc, Zuzanko, życzę Ci nocki bez bólu głowy.:)

      22:05

      Usuń
  33. A dobranocką będzie dziś piosenka Elli Fitzgerald - The Man I love

    http://www.youtube.com/watch?v=LPppZQhyC9o&feature=related

    Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** już czas na sen :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i ja dołączę się z Ellą do Twojej i jednocześnie do swojej dobranocki, chociaż jakoś mi nie do snu...

      Ella Fitzgerald - Time After Time

      http://www.youtube.com/watch?v=nwPhQw4NpX0&feature=related

      Dobranoc, dobranoc Kochani:)*** śnijmy już...:)***

      22:11

      Usuń
  34. Dzień dobry, Ogrodnicy.Życzę Wam pogodnego dnia:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=M0CillxfCbY&feature=related

    Ile razem dróg przebytych - M Grechuta

    8:16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Dano.:)
      Dziękuję Ci za to, że się codziennie odzywasz i zawsze mam coś do posłuchania od Ciebie.
      Bardzo lubię tę piosenkę Grechuty,
      Posłuchaj ze mną Michała Bajora - Kocham jutro

      http://www.youtube.com/watch?v=1m1hP50eolo&feature=related

      Kocham jutro
      Z jego każdą obietnicą
      Z jego wielką tajemnicą
      Kocham jutro

      Kocham jutro
      Co porwane myśli sklei
      Które bratem jest nadziei
      Kocham jutro

      Kocham jutro
      Co mi każe mylnie sądzić
      Głupio pytać, ciężko błądzić
      Kocham jutro

      Pozdrawiam cieplutko...:)

      17:58

      Usuń
    2. Witaj, Ewa, dziękuję za piosenkę Bajora, nie znałam Jej. Ja też kocham jutro, miałam bardzo ciężki tydzień w pracy z powodu matki alkoholiczki. Nie będę tutaj o tym pisać, bo to bardzo przykra historia. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę dużo zdrowia i spokoju.

      Pozdrawiam Ogrodników, miłego wieczoru.

      Usuń
  35. Dzień dobry Dana, witam Ogródek :)

    przedzieram się przez szarości
    odrzucam cierpkość

    często jak pokerzysta
    dobieram natchnienie
    by żyć
    by być
    by trwać
    w czasie pijanym
    od stłoczonych cieni

    a czasem
    po omacku
    poruszając się niezdarnie

    udaję gracza

    Witam słowami Zofii Szydzik Śladami szelestu.
    Spokojnego dnia Kochani :)

    08,52

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuzanko:)
      Żeby odreagować smutki, zapraszam Cię do baru pod łokciem razem z Zofią Szydzik -

      bar pod łokciem

      wczoraj gotowa byłam - łkać,
      dziś chce mi się krzyczeć!
      wątpiłam, że możesz tyle dać,
      ech ty życie – ty... życie!

      potrafisz, szyderczo drwić
      i śmiać się...prosto w oczy,
      bawić się kosztem innych, kpić,
      by znów za chwilę, zauroczyć!

      w barze łykami szczęście rozdajesz?
      więc piję, chytrze - do dna!
      jutro, z pewnością mnie złajesz,
      więc piję szybko, ile się da!

      tu i teraz, pragnę się upić, zatracić,
      miłość, niczym wino, mocny trunek!
      wiem, że za wszystko trzeba płacić,
      więc czekam hardo...na rachunek!

      wydrzeć szczęście, to syzyfowa praca
      w pijanej głowie, taka myśl mi świata,
      daj mi je na stałe...ja oddam ci - kaca
      pohandlujmy, myślę, że będziemy...kwita!

      ... przyjemnego wieczoru, już weekendowego i udanego wypoczynku sobotnio-niedzielnego. Mam nadzieję, że pozbyłaś się dolegliwości korzonkowych:)

      18:03

      Usuń
  36. Witajcie Kochani...:)
    Pomimo chmur,trosk i różnych przeciwności....to piękny jest ten świat:)

    WHAT A WONDERFUL WORLD (Louis Armstrong special movie) -English version

    http://www.youtube.com/watch?v=HPcgM1MnDnI&feature=related

    Widzę zielone drzewa, czerwone róże także
    Widzę jak kwitną dla mnie i dla ciebie
    I myślę sobie "cóż za wspaniały świat"

    Widzę niebieskie niebo, białe obłoki
    Jasny, błogosławiony dzień, ciemną, świętą noc
    I myślę sobie "cóż za wspaniały świat"

    Kolory tęczy, tak śliczne na niebie
    Są także na twarzach przechodzących ludzi
    Widzę przyjaciół ściskających sobie ręce, mówiących "jak się masz?"
    Naprawdę mówią "kocham cię"

    Słyszę płacz dzieci, obserwuję jak rosną
    Nauczą się o wiele więcej, niż ja kiedykolwiek będę wiedział
    I myślę sobie "cóż za wspaniały świat"

    ♥ ♥ ♥
    Pozdrawiam cieplutko i dobrego dnia życzę :)*

    9:10

    OdpowiedzUsuń
  37. Proponuję trochę jazzu do popołudniowej kawy...:)

    Tomasz Stańko Quartet - Tale

    http://www.youtube.com/watch?v=8fz9_dLyeSo

    * * *

    Tomasz Stańko Quintet- Samba Nova

    http://www.youtube.com/watch?v=lcu0RjLSvgk&feature=related

    Miłego słuchania :)*

    14:44

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      Ty wiesz, czym mnie możesz wprowadzić w dobry nastrój, dziękuję za najlepszą polską i niepolską trąbkę:)*
      I chyba odwdzięczę Ci się wiosennym wierszem, w ten zimny dzień lutowy, może poczujesz trochę ciepła i razem zapomnimy o tym wszystkim, co nie jest wiosną...

      Marian Ośniałowski

      * * *

      Wystarczy się przez okno wychylić
      Aby się upić wiosną
      Dalą złoto-niebieską w tej chwili
      By w szumy lip wrosnąć.

      W oczach bzów liliowe pióropusze
      Trawa cała szmaragdowym tuszem
      Zalana, muzyka pszczół w drzewach
      Trznadli, zięb i sikorek, dzwoni, brzęczy, śpiewa.

      Upijemy się wiosną, muzyką i słońcem
      Upijemy się zapachem białych jaśminów
      Zanurzymy się w szczęście i bzy kwitnące
      W miłość, w rzewną zieloność, w radość seledynów...

      Trzeba tylko zapomnieć o wszystkim co nie jest wiosną
      W zamkniętej w brzozowej złoto-modrej chwili
      W szumy lip wmodlić się i wrosnąć
      I przez dno życia się przechylić!

      :)*

      17:39

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuś:)
      Dziękuję za wiosenny wiersz...Zapachniały mi bzy i jaśminy...:)
      Dla Ciebie przyniosłam Piosenkę wiosenną :)

      WGB WOLNA GRUPA BUKOWINA -PIOSENKA WIOSENNA

      http://www.youtube.com/watch?v=yYx4VNQcNHU

      :)*

      17:59

      Usuń
    3. ... w oczekiwaniu na wiosnę dołożę kwiatowe melodie Andre Rieu - The Birds

      http://www.youtube.com/watch?v=a71JHRRq3X0&feature=fvwrel

      ... plus śliczny, wiosenny klip...:)*

      19:00

      Usuń
    4. A ja nie będę gorsza....:)

      André Rieu - Douce Romance - Music & Nature.

      http://www.youtube.com/watch?v=uL-3ztFh5IQ&feature=related

      ...kwiatów nigdy dosyć..:)*

      19:24

      Usuń
  38. Dzień dobry:)
    Dzień był bardzo zabiegany, ale owocny. Wszystko, co było zaplanowane zostało pomyślnie załatwione.
    Pogoda paskudna, rano jeszcze -9 st. i trochę słońca, w dzień zadymka śnieżna, teraz -2 st. i pada deszcz ze śniegiem, który natychmiast zamarza, a na jedniach i chodnikach robi się prawdziwa szklanka...
    Dobrze, że przed nami dwa dni weekendu i nigdzie nie muszę jechać... :)
    Z przyjemnością zakotwiczę w Ogródku, poczytam i posłucham...
    Czuję Wasze dobre myśli, które nie znają granic ani odległości... dziękuję.:)

    Posłuchajmy na dobry wieczór kojących melodii Ennio Morricone - niech to będzie Once upon a time in the West -

    http://www.youtube.com/watch?v=2s0-wbXC3pQ&feature=related

    Przyjemnego odpoczynku i słuchania:)*

    17:31

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesyłam dobrą myśl...przytulam...trzymaj się!

      Serdeczności!

      Usuń
    2. Witaj Meg. Trzymam się i oswajam się z codziennością m. in. dzięki takim cieplutkim i życzliwym osobom jak Ty.:)
      Wiem, że mogę tu codziennie zajrzeć i spotkam te wszystkie dobre myśli, poezję muzykę...
      Odejście najbliższych są to dziury w naszej psychice nie do otworzenia w nową materię, ale przynajmniej do porządnego załatania lub zacerowania.
      Pewna faza już jest zamknięta, a życie sobie płynie jak zwykle i trzeba się wpisać w jego nurt.

      Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam, Meg. :)
      Już pewnie jutro pobuszuję sobie po Twoim blogu, a pewnie też coś nowego na swoim napiszę, bo trudno już mi samej wytrwać w tym smutnym wątku...

      19:26

      Usuń
    3. ... sorry, literówka - nie do odtworzenia w nową materię.

      19:28

      Usuń
    4. Witaj Ewuniu*, witam Panie :)
      Uwielbiam Panią Zofię, dziękuję, jednak wolę pohandlować Tęsknotą bez końca ;-)))

      1
      Tęsknota bez końca
      By być w Changan...
      Owady brzęczą jesień nad złotym kręgiem studni,
      Szron błyska jak lusterko ma mojej zimnej macie.
      Wysoka lampa migoce,pogłębia się tęsknota;
      Unoszę zasłonę, z westchnieniem patrzę na księżyc.
      Samotny niczym kwiat, otoczony chmurami,
      Nad nim jest granatowe i przepastne niebo,
      Poniżej jest zielona niespokojna woda.
      Niebo wzwyż, ziemia wszerz,między nimi smutek.
      Czy zdoła mój sen przekroczyć przełącz między górami?
      Tęsknota bez końca
      Niszczy me serce.

      2
      Słońce już zaszło, mgiełka pośród kwiatów;
      Księżyc jest biały, bezsenni ludzie smutni.
      Harfa z Zhao zamilkła, stoi na drewnianym feniksie,
      Struny lutni z Shu same zaczynają dźwięczeć.
      Nikt tobie nie zaniesie mojej ciężkiej pieśni,
      Niech więc popłynie z wiatrem z stronę góry Yenran.
      Moje myśli są z tobą, na drugim końcu nieba
      Me oczy, niegdyś z iskrami,
      Teraz są studnią łez.
      Nie wierzysz w mą tęsknotę;
      Pojaw się choć w lustrze i spójrz na mnie!

      Autor Li Bo.

      Spokoju, odprężenia przy zaproponowanej muzyce i poezji. Pozdrawiam serdecznie :)))

      20,14

      Usuń
    5. Witaj Zuziu wieczornie:)
      Tęsknota jest czymś naturalnym w naszym życiu, tak jak wszystkie inne uczucia... A pod jej wpływem powstają piękne dzieła poetyckie.
      Przyznam, że pierwszy raz czytam ten wiersz, ale warto było, dziękuję:)
      Znalazłam bardzo subtelny, kobiecy wiersz o tęsknocie Jolanty Chrostowskiej-Sufy -

      Moja dusza moje ciało mówią tęsknię

      Moje dłonie tęsknią do Twych dłoni
      Moje usta tęsknią do Twych ust
      Moje pragnienie tęskni do Twego pragnienia
      Dzikością bukietu najczerwieńszych róż
      To było wczoraj a tak dawno już

      Moje usta tęsknią do Twych słodkich ust
      Moje usta tęsknią do Twych słodkich ust
      To było wczoraj a tak dawno już...

      Pogodnego nastroju w piątkowy wieczór.:)
      20:47

      Usuń
    6. :)))

      Tyle pustych dni, tyle pustych dni za mną jest,
      Tyle smutnych chwil, tyle gorzkich, szarych łez,
      Tyle westchnień, tyle słów i urwanych myśli wir,
      Kiedy wrócisz tu, kiedy znów zaśpiewasz mi?

      Teraz nie ma Cię, rzeczywistość jakby sen,
      Mglisty obraz, polarna noc i polarny dzień,
      A w uszach ciągły szum, Twoich ślicznych włosów szum,
      A w ustach słaby smak, ostatnich tak kochanych słów.

      Za daleko jesteś stąd, aby słyszeć mój krzyk,
      Za daleko jesteś stąd, aby do mnie w nocy przyjść,
      I do snu utulić mnie, całować oczy, usta me,
      Za daleko jesteś stąd, za daleko jesteś dziś.

      Kiedy skończy się ten nieustanny lęk?
      Kiedy znów w swe objęcia złapię Cię?
      '' Już niedługo'' - mówisz mi - niespokojnie liczę dni,
      Światło zbliża się,
      do niego biegnę, by
      w końcu z Tobą być, znowu zacząć żyć...

      ... I znów tańczyć chcę na szkle
      Precz przepędzać smutki Twe
      Tobie składać wiersze z łez
      Mówić ''kocham'' cały dzień
      I budować zamki z chmur
      Spać w pościeli z pawich piór
      W wieczór zaś na spacer iść
      Wokół świata w kilka chwil...

      ... Tylko że oczy moje wciąż nie widzą Ciebie,
      Tylko że uszy me wciąż nie słyszą Ciebie,
      Tylko że ręce me wciąż szukają Ciebie,
      A tęsknota ma, dzień po dniu, zabija mnie.
      I ostatkiem sił krzyczę'' WRÓĆ!!!''

      Tęsknota w wydaniu Michała Niesobskiego.
      Męski punkt odczuwania ;-)))

      Dzięki Ewuniu*, rehabilitanci pracują nad moim kręgosłupem, jest coraz lepiej. Pion jest w pionie ;-)
      Piąteczek odpozdrawiam :)

      21,16

      Usuń
    7. Cieszę się, że dochodzisz do zdrowia...:)
      Męskie punkty widzenia są niezwykle romantyczne, wbrew pozorom... piękne są wiersze Kruszyńskiego z tęsknotą.
      Ale ja na dobranoc zaproponuję Ci tajemniczą, romantyczną ławeczkę...


      http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lublin/tajemnicza-laweczka-w-kazimierzu-dolnym,1,5027900,region-wiadomosc.html

      ... być może, zapobiega też tęsknotom... przyznam się, że nie próbowałam, choć jest dość blisko mojego miejsca zamieszkania. :)
      21:49

      Usuń
    8. Ewuniu* trafiłam :) Będę stałą czytelniczką i na pewno odważę się na komentarze, są o aktualnych, nośnych tematach.
      Dzięki, dobranoc :)))

      23,23

      Usuń
  39. Ewuniu*, Najmilsi :)
    Pora Jaśkowej dobranocki,więc króciutko :)

    Gdy słońce zamyka oczy...
    Noc, matka czarna chwyta świat w swoje dłonie...
    Nie widać już nic...
    Całe piękno w ciemności tonie...
    Tylko oczy Twoje dają mi światła odbicie...
    W nich jest miłość i ciepło...
    W nich całe moje życie...

    Dobranoc Kochani :)))

    21,44

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki, autor ennio74 tytuł Noc.

      :-)))

      Usuń
    2. ... dziękuję Zuzanko za dziś... a tajemniczą ławeczkę obejrzałaś? Ja też już się powoli szykuję do dobranocki, bo emocje zabieganego dnia dają efekty...
      Przyjemnych snów, do jutra.:)

      21:53

      Usuń
    3. ... aha, trzeba otworzyć klip z filmikiem w podanym linku.

      21:57

      Usuń
    4. :( pokazuje się wiadomość, że na moim sprzęcie nie można otworzyć.
      Niestety :(
      Dzięki Ewuniu*, dobranoc :)

      22,11

      Usuń
    5. W każdym mieście powinna być taka ławeczka:)))

      22:14

      Usuń
  40. Ja dzisiaj pożegnam Was Kochani skrzypkami..:)

    david garrett En Aranjuez Tu Amor

    http://www.youtube.com/watch?v=AUwwHLth4jk&feature=related

    Spokojnej nocy Ewuniu i Ogrodnicy...snów z wiosennymi kwiatami...Pa:)*

    22:01

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... pozostańmy zatem w magii skrzypiec...
      i przed snem posłuchaj ich cudownych dżwięków w wykonaniu Davida Garreta - z nadzieją na nowy dzień

      New Day ~David Garrett~

      http://www.youtube.com/watch?v=ctNG7NeTHqM&feature=related

      Dobranoc, Izuś, miłych snów.:)*

      22:28

      Usuń
  41. Dobry wieczór:)*

    Dziś tylko piękna kołysanka Iwony Lorenc do jej słów. Żałuję tylko, że nie śpiewa jej mężczyzna,..:)))* ale jestem zauroczony -

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=7K9Sbhs0l-8

    *** Kropla równowagi ***

    Kiedy przyjdzie o czym myślę
    A myśl ta mnie nie przerazi
    Wtedy stanę się
    może ciszą morskich ławic

    I nie będzie mnie - a będę
    chociaż nie wiem czy rozpoznam siebie
    zacznę istnieć - w inny sposób
    będę w Tobie, wokół Ciebie
    Kroplą równowagi będę

    Jeszcze dzień i noc i dzień
    i przy mnie się zjawi
    A mój duch zamieni się
    W delikatność ciał żurawich
    I świadomość dziecka żaby
    i w spojrzenia chmur dziurawych.

    autor: Iwona Loranc

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi :)*** już czas na sen. :)**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku:)*
      Powiem Ci, że też jestem zauroczona tą piosenką... dziękuję:)*
      Uwielbiam poezję śpiewaną Iwony... wobec tego dziś na dobranoc będzie duet - Iwony oraz Grzegorza Tomczaka - Szukałem/am Cię wśród jabłek -

      http://www.dailymotion.com/video/x89lz4_grzegorz-tomczak-i-iwona-loranc-szu_music

      Szukałem Cię wśród jabłek,czereśni,pomarańczy
      Na łące nad jeziorem, gdzie wodna nimfa tańczy
      W księgarniach i kwiaciarniach,wpierw słowa potem kwiaty
      I miałem z tym szukaniem prawdziwe cztery światy

      W kabałach i pasjansach i tam,gdzie wszystko znika
      I w kinie na seansach i w Górnych gdzieś Ustrzykach
      Szukałem w poczekalniach, na wszystkich dworcach świata
      Pytałem listonosza, wróżbitę i prałata

      A gdy mnie już widziałeś, na wiecznie zielnej łące
      Ktoś nagle zakrył Księżyc, a potem zgasił Słońce
      A gdy mnie już widziałeś, w obłoku jeszcze sennym
      Ktoś nagle zgasił Słońce,i potem zakrył Księżyc

      Szukałam Cię na morzu,wypatrywałam w górach
      Pod ziemią Cię szukałam i w umazanych chmurach
      I w gwiazdach Cię szukałam, w tej kosmogonii wiecznej
      Jechałam Wielkim Wozem, na Drodze byłam Mlecznej

      Szukałam Cię na drzewach, wśród liści i kasztanów
      Zjechałam do Braniewa, do ojców Franciszkanów
      Na pasach Cię szukałam i przeszłam każdą drogę
      Szukałam i wołałam:Nie mogę już! Nie mogę!

      A gdy mnie odnalazłeś na wiecznie zielnej łące
      Ktoś nagle zakrył Księżyc, a potem zgasił Słońce
      I znów przemierzać będę, wszechświaty tropem ptasim
      Aż ktoś zakryje Księżyc, na zawsze Słońce zgasi

      autor: Iwona Loranc
      ***
      ... niesamowita piosenka...

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** - śnijmy zatem...:)***

      22:23

      Usuń