Powered By Blogger

czwartek, 23 lutego 2012

Odwilż


Jeszcze niedawno Wisła była skuta lodem. Można było przejść po niej na piechotę na drugi brzeg; dwa dni temu puściły lody. (fot. Andrzej)

Odwilż

W deszczowym nastroju wietrzna noc się kończy,
zamglone ulice przed szóstą nad ranem,
może dzień przyniesie odrobinę słońca,
odtają radości w zimę zaplątane.

Nie zatrzymam czasu, to pędzący wariat,
nowe treści dzisiaj do niego powplatam,
tętno rytm podaje, mroźną myśl odgarniam -
czas jest najmądrzejszym filozofem świata.

73 komentarze:

  1. Dzień dobry:)
    Za oknem +3 st., silny wiatr i mżawka, ale o szóstej niebo już przybiera kolor szafiru.
    Kawa paruje miłym ciepłem, obok na stole pachną rozkwitłe wczoraj hiacynty... :)
    Już się szybko zbieram i wyskakuję w teren.
    Pogodnego dnia i do zobaczenia po powrocie.:)
    6:12

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewa, dziękuję za poranne piękno w Twoim Ogródku, pozdrawiam Gości i życzę wiele radości:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=zewn6Qnbtss

    Daab - Ogrodu serce

    7:54

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dano:)
      "W moim ogrodzie" - Daabu jest niejako mottem Ogródka obok "Pamiętajcie o ogrodach" Jonasza Kofty... bardzo lubię tę piosenkę, wspaniała melodia w rytmie reggae, cudna poezja tekstu; dziękuję.:)
      Posłuchaj jeszcze jednej piosenki Daab w tym rytmie, z przesłaniem, że świat nie jest szary -

      Nienazwane barwy

      http://www.youtube.com/watch?v=VL2n0jDmiAg

      Pozdrawiam cieplutko, choć na dworze plucha.:)

      17:40

      Usuń
  3. Witajcie Kochani :)
    Na szczęście u mnie nie pada.Niebo zachmurzone +7 stopni.Mam nadzieję,że wyjrzy słonko. W powietrzu czuć już wiosnę...i ptaszęta inaczej zaczynają śpiewać :)
    Ewuś dla Ciebie przyniosłam Miłość kwiatów Janusz Klisia.Chociaż na razie kwitnie tylko hiacynt...)*

    miłość kwiatów

    podaruję Ci kwiaty
    żywe
    żółte i czerwone
    prawdziwe

    aromatem kwiatów
    się otul
    pomaluj
    błękitem nieba
    zatańcz

    podaruję Ci chwile
    rozmarzone
    słońcem niebieskim
    roztańczone

    gorącym słońcem
    się unieś
    rozpal
    miłością kwiatów
    bądź

    :)*
    11:08

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izka, dnia z uśmiechem :)

      Usuń
    2. Andrzej Piaseczny ''To co dobre''

      http://www.youtube.com/watch?v=qG8IPjAU2AI&feature=related

      Udanego dnia Ogrodnicy...:)*
      11:15

      Usuń
    3. Witaj Izuś:)
      Prócz kwitnących hiacyntów (sześciu, po trzy cebulki w jednej doniczce) za parę tygodni rozkwitną mi wszystkie amarylisy... już mają pąki:)
      Nie mówiąc o storczykach, które kolejno kwitły całą zimę.
      Moja miłość kwiatów jest zatem odwzajemniona z nawiązką, chociaż bywają kapryśne...:)
      A ja Tobie o odwilży, nie tylko tej, co za oknem, ale też w uczuciach, razem z annąG -

      annaG

      Z uczuciem

      Gdy w uczuciach odwilż - to za kołnierz kapią
      słowa bez pokrycia, powroty na raty.
      W życiowej ślizgawce choć za brzytwę łapiesz
      aby nie utonąć - i tak miłość tracisz.

      A ja nie potrafię żyć na pół etatu,
      jeśli kocham - kocham, nie kocham - to trudno.
      Nie znoszę "miłosnopodobnych" plagiatów,
      brzytwy się nie łapię, mogę zyskać...g*wno.

      W stosunkach pan - pani, chodzi tylko o to:
      Dobre to co nowe, a nie to co zaschło.
      Miłość lubi ciepło (i tu nie myl z cnotą)
      zwłaszcza wieczorami, kiedy gaśnie światło.
      ***
      ... i to przesłanie popieram. Zasuszone, to tylko kwiaty mogą być piękne, a miłość lubi ciepło.:)

      Miłego popołudnia i wieczoru... i kup koniecznie cebulki hiacyntów, a będziesz miała całe mieszkanie w zapachu wiosny. :)*

      17:58

      Usuń
    4. ... dodam jeszcze piosenkę do wiersza
      Andrzej Piaseczny - Z dwojga ciał

      http://www.youtube.com/watch?v=8LpquIdzbpI&feature=related

      ... "i niech sobie słońce spadnie, w nas nie zajdzie"... :)*

      18:06

      Usuń
  4. Dzień dobry Poetko, Dano:)
    Optymistyczny wiersz nastraja pogodnie do dzisiejszego dnia. Jak pogoda wpisze się w ten optymizm, to będzie wręcz bajkowo.
    Na powitanie dnia wchodzę do Ogródka z wierszem Na progu wiosny Zofii Szydzik.

    Przedwiosenne niebo w kolorze grafitu,
    siwa mgła przysłania szczegóły horyzontu,
    wiatr hulaka sprzątając, dmucha już od świtu,
    omiata śpiący sad, to znów dom od frontu.

    Na tle zmąconych odmętów nieba
    zabrzmiał dźwięcznie srebrny dzwonek,
    tylko wiosny, wiosny nam potrzeba,
    lecąc nad sadem, tak śpiewa skowronek.

    Przebiśniegi pochyliły swe białe smutki,
    jak dzwonki, na wietrze kołysz a się zwiewnie,
    lecz nie wydobyły z siebie ani jednej nutki,
    tylko płakały wiosennym deszczem rzewnie.

    W ogrodzie szarym, jakby na przekór smutkom,
    krokusy zapalają akcenty ożywczych kolorów,
    wysoko dzikie gęsi krzyczą na pobudkę
    i pełno wokół ptasich, godowych sporów.

    Czekam na wiosnę, może we mnie coś zmieni,
    czekam na wiosnę, ja i jabłoń, pod którą stoję,
    może nas obie wiosennie ukwieci, zazieleni,
    jabłoń, doczeka spełnienia, czy ja również?
    ... tego się boję!

    Wiosennego dnia życzę :)))

    11,13

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło słoneczko...Przesyłam Wam trochę promyczków...:)

    LARA FABIAN - Soleil Soleil (clip officiel)

    http://www.youtube.com/watch?v=-0ngHkDsvJI

    :)*
    12:22

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie po południu :)

    ,, czas jest najmądrzejszym filozofem świata''

    może to wszystko jest tylko złudzeniem
    platońską wizją na ścianie jaskini
    snem rozedrganym przy blasku płomieni
    krótkim marzeniem ginącym po chwili

    może naprawdę to nic tutaj nie ma
    drogi i lasu powiedzieć czas szczerze
    ziemi księżyca tych gwiazd oraz nieba
    a nawet ciebie choć w to nie uwierzę

    zbudzę się jeszcze i w tym pośnie będziesz
    kształtem kolorem miękkim łukiem piersi
    najczulszym szeptem szmerem cichych westchnień
    będziesz na pewno muszę tylko wierzyć


    *** ( może to wszystko )
    autor szarobury

    właśnie minęła 16,00

    Pozdrawiam słonecznie z najmądrzejszym czasem ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuzanko:)
      Pozdrawiam w najmądrzejszym czasie - to jest po pracy, u zarania spokojnego wieczoru. :))
      Pogoda w miarę optymistyczna, wprawdzie u mnie bez słonka cały dzień, ale plusowa temperatura i deszcz powoli zmywają resztki brudnego śniegu.
      Dzikich gęsi jeszcze nie słychać, ale niezrażone deszczem kawki i gawrony latają parami i gaworzą już nieco innym głosem niż w zimie.:)
      Do odwilżowo - przedwiosennych nastrojów dodam Ci terapię kolorami -

      Terapia kolorami

      Łąkę!
      Natychmiast zieloną łąkę!
      - wołam w głąb siebie
      gdy władyka-urzędnik podniósł na mnie głos
      i zaraz spokojnie odpływam z portu Segregatorów
      po kaczeńcach w śnieżycy stokroci

      Oszukana na chlebie i wodzie
      łatę nieba wyciągam z kieszeni
      i rozsyłam jak balon
      Mam płat przeczystej modrości
      i dalekie jezioro
      z odbitą gwiazdą poranną

      I gdy na mój jasny kapelusz
      kupiony na ten wiersz
      brudne sadze padają
      i kiedy nie potrafię już niczego zmienić w żart
      ani w dobre obrócić
      łykam orzeźwiające oranże i fiolet
      gryzę orzeszki wiewiórczej czerwieni

      Kolory – lecznicze radości szarego bylednia
      Okruchy farby z odrapanego autobusu szans

      ... terapię stosowała Ewa Najwer.

      Przyjemnego wieczoru w ciepłych kolorach... :)

      18:20

      Usuń
    2. Wieczornie Ewuniu* :)

      ponawlekaj mnie
      jak koraliki rosy
      srebrnego poranka
      ułóż w zgrabną kostkę
      marzenia rozsypane
      ziarnem zbóż

      poskładaj każdą
      cząstkę rozsypanej
      mozaiki mych uczuć
      ukochaj mnie
      dźwięczącą nutą
      nastrojowej lutni
      miłości

      ... trochę inną terapię stosuje annaG w wierszu Ukochaj mnie.

      Radości z pozostałych godzin wieczoru :)
      21,04

      Usuń
    3. ... doskonała terapia... bardzo mi odpowiada, Zuzanko...:)
      To może jeszcze w ramach terapii "puszczaniec" - cokolwiek by to znaczyło, ale zachęcający -

      szarobury

      puszczaniec

      kiedy usłyszysz pośród chmur
      szarych jak smętny dzień styczniowy
      mój głos rozcięty wpół przez mróz
      odbity od pnia białej brzozy
      od krępych sosen tam gdzie głóg
      bezlistnym snem podsypia w rowie

      głos który przebiegł każdy dukt
      czesał na wzgórzach trawy płowe
      po śladach tropił sarny cień
      polany leśne objął w pół
      o chmury szare jak ten dzień
      otrze się aby opaść w dół

      przylgnę do twoich kolan stóp
      ogrzeję ciepłem moich dłoni
      uśmiechem wzniosę wielki mur
      przed strachem nocy cię osłonię
      śpij słodko i niech płyną sny
      zielona łąka srebrny strumień

      ja spadnę z nieba choć nie dziś
      bo jeszcze latać tak nie umiem

      - by Szarobury

      ***

      Dobranoc, Zuziu, niech Twoje sny płyną zieloną łąką:)

      21:47

      Usuń
  7. Odwilż - lecz ślisko,
    trzeba uważać.
    Wszystkim uprzejmie,
    ciągle powtarzam.

    Kupiła babcia,
    w sklepie skrzydełka.
    Wchodząc do domu,
    - fikła, orzełka.

    Kto konsekwencje,
    poniesie za to.
    Ja podejrzewam,
    - administrator.

    Kara go spotka,
    i to surowa.
    Bo ktoś łopatę,
    do piasku schował.

    Babcia na pozór,
    jędrna i krzepka.
    Przy tym upadku,
    - pękła jej rzepka.

    Stąd Moi Mili,
    wniosek - nauczka.
    Trzeba wysyłać,
    do sklepu - wnuczka.

    Babcia jest zuchem,
    znosi cierpienie.
    Czeka agenta,
    z ubezpieczeniem.

    Miłego wieczoru.:)

    PM - 16:33:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to śliczne zdjęcie masz Jędruś w prezencie:-)

      http://www.youtube.com/watch?v=GkZxB8xryr8
      VARNUS XAVER- BOLERO

      Miłego wieczoru, Ogrodnicy:-)

      18:03

      Usuń
    2. Witaj Jędruś:)
      A'propos "uważać przy odwilży"... widziałam dzisiaj pana - nie babcię, całkiem młodego, jak szturmując ogromną kałużę, poślizgnął się na lodzie, który zalegał na dnie, i przepięknie wywinął orła. Jak wyglądały jego portki na tyłku, możesz sobie wyobrazić... nie będę też powtarzać licznych, a mało cenzuralnych wykrzykników, którymi przy okazji uraczył przechodniów:))
      Ale dla Ciebie mam przyjemniejsze wizje...

      Jeszcze tylko dzionków parę,
      może raczej kilkanaście...
      wiosny tyka już zegarek,
      lód na rzekach całkiem trzaśnie.:)

      Ruszą lody, znikną śniegi,
      brudy spłyną na ulicach,
      pejzaż pełny, aż po brzegi -
      dziewczyn.
      W króciutkich spódnicach.
      :))

      Serdeczności wieczorne dla Fotoreportera w terenie:)

      18:37

      Usuń
  8. Masz rację Ewuniu.Czas to "pędzący wariat"...
    A co o czasie pisał ks.Jan Twardowski...

    nie ma czasu

    Nie za bardzo wiadomo jakże to się dzieje
    że czas wtedy przychodzi gdy go wcale nie ma
    i w sam raz tyle tylko ile go potrzeba
    nawet we śnie gdy ciało podobne do duszy
    kto ma czasu za dużo wszystko czyni gorzej
    jeżeli kochasz czas zawsze odnajdziesz
    nie mając nawet ani jednej chwili
    na spotkanie list spowiedź na obmycie rany
    na smutku w telefonie długie pół minuty
    na żal niespokojny i na rozeznanie
    że dobrzy są mniej dobrzy a źli trochę lepsi
    bo w życiu jest tylko morał niemoralny

    Pogodnego wieczoru...i oby nie brakowało nam czasu:)*
    17:02

    OdpowiedzUsuń
  9. ...I łapmy te chwile,o których pisała nasza Noblistka...:)

    Wisława Szymborska

    Chwila

    Idę stokiem pagórka zazielenionego.
    Trawa, kwiatuszki w trawie
    jak na obrazku dla dzieci.
    Niebo zamglone, już błękitniejące.
    Widok na inne wzgórza rozlega się w ciszy.

    Jakby tutaj nie było żadnych kambrów, sylurów,
    skał warczących na siebie,
    wypiętrzonych otchłani,
    żadnych nocy w płomieniach
    i dni w kłębach ciemności.

    Jakby nie przesuwały się tędy niziny
    w gorączkowych malignach,
    lodowatych dreszczach.

    Jakby tylko gdzie indziej burzyły się morza
    i rozrywały brzegi horyzontów.

    Jest dziewiąta trzydzieści czasu lokalnego.
    Wszystko na swoim miejscu i w układnej zgodzie.
    W dolince potok mały jako potok mały.
    Ścieżka w postaci ścieżki od zawsze do zawsze.
    Las pod pozorem lasu na wieki wieków i amen,
    a w górze ptaki w locie w roli ptaków w locie.

    Jak okiem sięgnąć, panuje tu chwila.
    Jedna z tych ziemskich chwil
    proszonych, żeby trwały.

    Elena's dance

    http://www.youtube.com/watch?v=uHa9p-Nxp_k&feature=related

    ..:)*
    17:34

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... powiem Ci Izuniu, że z tym wariatem nie ma żartów... zazwyczaj jest tak, jak opisuje moja ulubiona poetka Zofia Szydzik..

      sprint

      nie mam dzisiaj czasu na wiersz,
      proszę Pana i nie tylko na wiersz…
      tyle kłopotów, tyle sprawunków
      nie ma ucieczki, znikąd ratunku!

      najlepiej będzie - jutro - proszę Pana,
      z samego rana - dobrze - z rana,
      porozmawiamy - tak - oczywiście,
      o miłości, o sobie, o nas – pomyślę…

      wieczorem – tak– czasem się zdarza,
      lecz Bóg wciąż mi nowe światy stwarza
      i znów nie ma miejsca na śmiech!
      jak karbowy - poganiam leniwe serce i krew!

      noce ? - przesypiam na bezdechu!
      czy śnię? – może – w pośpiechu…
      chyba prześniłam już swoje sny
      tak jak - wypłakałam wszystkie łzy!

      że co ? – że jak ? – że tak się śpieszę…
      pewnie dlatego, że już nie cieszą
      głodne chwile, godziny jednostajne, białe
      czasem przychodzą myśli – nieśmiałe…

      lecz je przeganiam – spłoszone odchodzą…

      – Boże…w imię czego tak gonię!

      ***

      ... i ja pomyślę o tym... jutro.:) Jak mawiała bohaterka "Przeminęło z wiatrem" Scarlett O'Hara...:)*
      Nasza Noblistka jak nikt inny potrafiła smakować każdą chwilę życia...

      18:47

      Usuń
    2. ... a do tańca Eleny Michała Lorenca z karkonoskimi klimatami w klipie dodam jeszcze jego wieczór z saksofonem -

      Michał Lorenc -WIECZÓR

      http://www.youtube.com/watch?v=_UEGTMrqHzk&feature=related

      :)*

      19:01

      Usuń
  10. Dzień dobry na wieczór :)*

    Co prawda luty już się szykuje do wyjścia, ale jeszcze jest kalendarzowa zima i uzasadnionym będzie wykorzystanie
    wiersza Alexandra Czartoryskiego w dzisiejszej, wcześniejszej dobranocce pt.-


    *** Mój styczeń ***


    Mróz zza okna na szybach tka wzory
    śnieżnobiałe, lodowe i srebrne
    gdy wschód słońca zaognia kolory
    nim się zzłocą w promienie podniebne

    Piec kuchenny, gorący, kaflowy
    i Twój uśmiech znad węgli płomienia
    ten poranek, co mroźny, zimowy
    w ciepło wiosny kwitnącej mi zmienia.

    Dzień słoneczny i biel skuta mrozem
    dekoracją - Ty ciepłem mnie darzysz.
    Nie utrzymam - ja - serca na wodzy,
    gdy w rumianym rumieńcu na twarzy

    Twoje oczy cudownie okrągłe
    patrzą na mnie przez pukle Twych włosów ...
    Tak spojrzeniem ich cały przesiąkłem,
    że wyzwolić się od nich nie sposób.

    Mróz zza okna tka wzory na szybie,
    sople w rynnie jak struny przetrąca
    Póki jesteś mi bliska - prawdziwie
    - mimo mrozu noc każda gorąca.

    ***

    I trochę niekonwencjonalna, filozoficzna kołysanka, która
    wpisuje się do mojego dzisiejszego nastroju -

    Leszek Długosz: Śpieszmy się...

    http://www.youtube.com/watch?v=JXq5foi7yXA

    ***

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi. :)*** na mnie już czas, jeszcze praca na mnie czeka. Zatem Dobrej Nocki :)***

    OdpowiedzUsuń
  11. ...i jeszcze :

    Ive Mendes - Night, night

    http://www.youtube.com/watch?v=agoOlxUXtyw&feature=related


    Nie chcę już więcej żyć tak, jak dawniej
    Teraz wiem, po co jest życie
    Chcę żyć dla przyjemności, w spokoju obok ciebie, gdzieś tam...

    Wyjątkowa kolacja przy świecach
    By twoje ciało mogło poczuć się częścią mnie
    Odgadujesz, czego mi trzeba
    Daję ci wspaniałe chwile, cieszymy się życiem

    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie spacerują samotnie, a ja czekam na ciebie, tylko ciebie
    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie przechodzą obok, a ja czekam na Ciebie, tylko na ciebie.

    To mimowolne, impulsywne pragnienie w naszym codziennym życiu
    Samochód, telefon, zdjęcia, fortepian, video, nocny supermarket
    Nasz film- może być miłością.

    Wyjątkowa kolacja przy świecach
    Teraz wiem jak chcę spędzić życie.
    Jesteś osobą, o której marzyłam.

    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie spacerują samotnie, a ja czekam na ciebie, tylko ciebie
    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie przechodzą obok, a ja czekam na Ciebie, tylko na ciebie.

    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie spacerują samotnie, a ja czekam na ciebie, tylko ciebie
    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie przechodzą obok, a ja czekam na Ciebie, tylko na ciebie.

    Zawsze, zawsze będę na ciebie czekać.
    Moja miłość będzie zawsze trwać, zawsze...

    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie spacerują samotnie, a ja czekam na ciebie, tylko ciebie
    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie przechodzą obok, a ja czekam na Ciebie, tylko na ciebie.

    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie spacerują samotnie, a ja czekam na ciebie, tylko ciebie
    Noc, noc, noc w twoich oczach
    Ludzie przechodzą obok, a ja czekam na Ciebie, tylko na ciebie.

    Zawsze, zawsze będę na ciebie czekać.
    Zawsze, zawsze będę na ciebie czekać.
    Noc, noc.
    Noc, noc.

    ...dobranoc :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku:)*
      Dziękuję, ze mimo zapracowania, wpadłeś choć na chwilkę i dotrzymałeś tradycji...:)*
      Mnie ta zima już tak obrzydła, że... eh, szkoda mówić, wiesz przecież... Tak mi się zaczął ten rok, że nastroje z piosenki Długosza też mi są bliskie.
      Ale w wierszu Alexa tyle jest ciepła... a zima minie, na pewno.:)*
      Może porozchmurzam Twoje nastroje dobranockowym wierszem annyG -

      Marzenie na niepogodę

      Czasem gdy pada, myśli tracą polot,
      w niespełnieniu bledną, kurczą się i bolą.
      Stół za wielki dla mnie, puste krzesło obok,
      tęsknię za Tobą.

      Przez krople smutku chcesz serce przekonać,
      że za chmurami są tęczy ramiona.
      Stoję przy oknie i wciąż wypatruję,
      czy ty to czujesz?

      Na przemian ścieram łzy i krople deszczu,
      przepowiadając ocieplenie w wierszu.
      Wiem, że nadejdziesz razem z przejaśnieniem,
      moje marzenie.

      W obłoku białym nadzieja rozbłyśnie,
      nowego szczęścia będę rwała kiście,
      Zakwitnie szczęście i słońce też wzejdzie,
      kiedy już będziesz... :)

      Dobranoc dobranoc, Najmilsi:)*** kojących snów i... byle do wiosny:)***

      ... i za chwilkę zagram kołysankę...

      21:18

      Usuń
    2. ... no i spodobała mi się Ive Mendes - niech jeszcze raz zaśpiewa, delikatnie...

      if you leave me now

      http://www.youtube.com/watch?v=ItoOncKlrkM&feature=related

      ***Jeśli teraz odejdziesz***

      Jeśli teraz odejdziesz zabierzesz ze sobą największą część mnie.
      Och, kochanie, proszę, nie odchodź.
      I jeśli teraz odejdziesz zabierzesz ze sobą moje serce.
      Och nie, kochanie, proszę, nie odchodź.
      Och, teraz chłopcze po prostu chcę byś został...

      Taką miłość jak nasza ciężko jest znaleźć.
      Jak mogliśmy pozwolić się jej wymknąć.
      Zaszliśmy zbyt daleko by zostawić ją za sobą.
      Jak mogliśmy zakończyć ją w ten sposób...

      Kiedy jutro nadejdzie będziemy żałować rzeczy, które powiedzieliśmy dzisiaj.

      Taką miłość jak nasza ciężko jest znaleźć.
      Jak mogliśmy pozwolić się jej wymknąć.
      Zaszliśmy zbyt daleko by zostawić ją za sobą.
      Jak mogliśmy zakończyć ją w ten sposób...

      Kiedy jutro nadejdzie będziemy żałować rzeczy, które powiedzieliśmy dzisiaj.

      Jeśli teraz odejdziesz zabierzesz ze sobą największą część mnie.
      Och nie, kochanie, proszę, nie odchodź.

      Proszę, nie odchodź.

      Och nie, proszę, nie odchodź.
      Taką miłość ciężko jest znaleźć.
      Och nie, kochanie, proszę, nie odchodź.
      Po prostu chcę byś został.
      Och nie, kochanie, proszę, nie odchodź.
      ***
      pa... do jutra (piątek!) :)))***

      21:24

      Usuń
    3. ... jest jeszcze chwilka czasu, więc może jeszcze jedna jej piosenka...

      http://www.tekstowo.pl/piosenka,ive_mendes,n_o_vou_fugir.html

      Nie mogę dłużej walczyć
      Z tym co czuję
      Jeśli czuję i myślę
      Że ty zawsze jesteś ze mną

      Już nie mogę kłamać
      Bardzo się bałam
      Teraz wiem że chcę
      Na pewno...

      Nie chcę uciekać
      Nie tym razem
      Postanowiłam bardzo cię kochać
      Nie będę udawać
      Nie tym razem
      Nie chcę odejść
      Wiesz, że cię kocham...

      Chcę powiedzieć
      Że miłość jest silniejsza
      Niż każda duma
      Że nadal istnieje we mnie ...

      Chcę jeszcze powiedzieć
      Że jestem inną osobą
      Po spotkaniu
      tej miłości

      Nie chcę uciec
      Nie tym razem
      Postanowiłam bardzo cię kochać
      Nie będę udawać
      Nie tym razem
      Nie chcę odejść
      Wiesz, że cię kocham...

      Wybrałam
      Miłość

      Nie chcę uciec
      Nie tym razem
      Postanowiłam bardzo cię kochać
      Nie będę udawać
      Nie tym razem
      Nie chcę odejść
      Wiesz, że cię kocham
      Nie chcę odejść
      Wiesz, że cię kocham
      Postanowiłam bardzo cię kochać
      Nie chcę odejść
      Wiesz, że cię kocham
      Postanowiłam bardzo cię koć
      Kochać cię!

      :)***

      21:30

      Usuń
  12. Witaj Jaśku :)
    Wcześnie gonisz nas spać...:)
    To i ja powiem Kochani dobranoc...:)

    Secret Garden - Serenade to Spring

    http://www.youtube.com/watch?v=yZUKA1gK4b4&feature=fvwrel

    Niech Wam się przyśnią kwiaty z tego klipu...pa:)*

    21:12

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrej nocki Izuś, każdemu przyda się dzisiaj trochę więcej snu. :)*
      Śnij miło przy melodii nocturnu i dźwiękach skrzypiec i fletu...

      Nocturne - Secret Garden

      http://www.youtube.com/watch?v=b0K_zBV8IHc&feature=related

      ... pa:)*

      21:36

      Usuń
  13. ... Za Jaśkiem przywołam na dobranoc Alexandra Czartoryskiego w wierszu Twe najdelikatniejsze dłonie.

    Nie wiem, czy kiedyś się odważę
    prosić, bym poczuć mógł na skroni
    dotyk, o którym dzisiaj marzę...
    Twych najdelikatniejszych dłoni.

    Pytanie zadam jak kwerendę...
    Coś tli się we mnie. Czy zapłonie,
    gdy znowu w moich trzymał będę
    Twe najdelikatniejsze dłonie?

    Powiedz, czy kiedyś to możliwe?
    Choć echo słów Twych we mnie dzwoni...
    Jeszcze nie wierzę, że prawdziwe
    poczułem ciepło Twoich dłoni...

    W czerwonej sofie, tam, w galerii,
    byłoż prawdziwym to spotkanie?
    Jak romantycznej wprost scenerii
    muśnięciem... dłoni całowanie.

    Dotknąłem także Twoją dłonią
    skóry na mej zmęczonej twarzy...
    I przez to myśli me się kłonią
    ku temu, co się w duszy marzy.
    Nie miałem o tym wprost pojęcia.

    Teraz, gdy chwila chwilę goni,
    odczuwać pragnę te dotknięcia...
    Twych najdelikatniejszych dłoni :))

    Dobranoc Najmilsi :)))

    21,58

    OdpowiedzUsuń
  14. Do porannej kawy:)))*

    Graziella Schazad: "Take On Me" (Musik Videoclip - Official)

    http://www.youtube.com/watch?v=fEFqBYrxuiA

    * * *

    Graziella Schazad - Safe (Offizielles Video)

    http://www.youtube.com/watch?v=fkHdtpLduHY&feature=relmfu

    Miłego dnia..:)*

    3:04

    OdpowiedzUsuń
  15. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    JEST PIĄTEK, 24 lutego 2012 r. godz. 6:40

    Dzień dobry:)
    Zasnęłam wieczorem jak kamień i niedawno się obudziłam; widocznie organizm wymusza na mnie odrobienie deficytów snu z ostatnich dni...
    Odwilż (choć może mało widowiskowa), jak również wszystkie ciepłe uczucia są dobrym tematem... niech będą również i dzisiaj naszym motywem przewodnim w Ogródku.
    Jest +5 stopni, mokro, mglisto, dżdżysto, śniegu już prawie nie ma... :)
    Piątek, Kochani...:)) Wolę jutro napisać "porządny" wiersz, niż cokolwiek dzisiaj na kolanie.
    Izuś, dzięki serdeczne za Graziellę do pierwszej kawki.:)*
    Teraz pokrzepiona i rozgrzana już pędzę w teren.
    Udanego dnia i do miłego spotkania po południu.:)*

    6:45

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam moi Mili...:)
    Dzisiaj u mnie niestety słoneczka nie ma i nie zanosi się żeby wygramoliło się zza chmur...
    Ewuś ,dobrze że sobie pospałaś...wstępniak nie zając nie ucieknie.Poczekamy do jutra:)*
    Tymczasem przyniosłam Tobie niewielki koszyk...:*

    Koszyk dla Ciebie

    A kiedy spojrzę w niebo, błękitem się zachwycę
    Dla Ciebie to wspomnienie na zawsze w dłoń uchwycę
    I włożę do koszyka jak owoc na jesieni .............
    Zerwany w sadzie wzruszeń, co jabłkiem się rumieni

    I słońca ciepły promień, dołożę do koszyka
    I zapach świeżej trawy i z lasu szum strumyka
    Okruszków kilka z lata mieniących się barwami
    Suszonych nieco kwiatów pachnących ogrodami

    A kiedy koszyk pełen tych cudów będę miała
    Postawię tobie w progu, gdy zima przyjdzie biała
    I gdy w wieczory długie, śniegiem zawieje drogi
    Z koszyka letnie cuda wysypią się pod nogi

    Małgorzata Kaźmierczak

    * * *

    piotr janik błękit nieba

    http://www.youtube.com/watch?v=aTrbFXsAcFQ

    Błękitnego nieba Kochani...:)*
    9:12

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś:)
      Miło dostać pod próg taki koszyk letnimi z cudami, szczególnie, gdy wkoło szaro, buro i ponuro...
      Tylko temperatura na razie przypomina wiosnę - u mnie dzisiaj w dzień było +9 stopni.:)
      Śnieg, już tylko gdzieniegdzie, na północnych stokach i wszędzie ogromne kałuże...

      Przypomnę mój koszyk wspomnień z ogrodu -

      Ogród wspomnień

      Do ogrodu wspomnień codziennie przychodzę,
      ten nie pisze wierszy, co go nic nie boli,
      tu pejzaże myśli nie mają ogrodzeń,
      z zielonych tchnień wiosny, jesieni okolic.

      Letni promień słońca wkładam do koszyka,
      czerwień jarzębiny, zapach malin, wrzosów,
      wiersze drzemią w kwiatach i szumią w strumykach,
      jesienną zadumą wplączą się we włosy.

      Tyle barw i wzruszeń kwitnie na rabatach,
      ulotności myśli i uczuć gorących,
      gdy w zimowej bieli zasną wszystkie kwiaty,
      w koszyku z ogrodu poszukasz swych wspomnień.
      ***

      ... błękitu u mnie nie było. Ale pogoda ducha - tak, czego i Tobie życzę na piątkowy wieczór.:)

      17:32

      Usuń
  17. Witaj,

    Twoja Wisła wygląda niemalże jak moja Warta, na tym foto oczywiście:) Podobne ujęcia, ale bez śladów śniegu, mojej kochanej rzeki także mam, kiedyś pokażę.

    Udanego weekendu:)

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Meg:)
      Nigdy nie widziałam Twojej rzeki, ale po obejrzeniu kilku przyrodniczych filmów z Doliny Warty, a szczególnie jej Rogalińskiej części, mam ogromny apetyt, żeby odwiedzić te urokliwe miejsca, pełne przyrodniczych cudów.
      Z przyjemnością obejrzę Twoje fotograficzne wprowadzenie w ten godny zwiedzenia zakątek.

      Przyjemnego wypoczynku w weekend, pozdrawiam serdecznie. :)

      17:38

      Usuń
    2. ...z przyjemnością wprowadzę Cię w ten świat...kiedyś:)

      Serdeczności!

      Usuń
  18. ... Dzieńdobry z Wieszczem Adamem :)

    Dzieńdobry nie śmiem budzić, o wdzięczny widoku!
    Jej duch na poły w rajskie wleciał okolice,
    Na poły został boskie ożywiając lice,
    Jak słońce na pół w niebie, pół w srebrnym obłoku.

    Dzieńdobry! już westchnęła, błysnął promyk w oku,
    Dzieńdobry! już obraża światłość twe źrenice
    Naprzykrzają się ustom muchy swawolnice,
    Dzieńdobry! słońce w oknach, ja przy twoim boku.

    Niosłem słodszy dzieńdobry, lecz twe senne wdzięki
    Odebrały mi śmiałość;
    niech się wprzódy dowiem:
    Z łaskawym wstajesz sercem? z orzeźwionym zdrowiem?

    Dzieńdobry! nie pozwalasz ucałować ręki?
    Każesz odejść, odchodzę: oto masz sukienki,
    Ubierz się i wyjdź prędko - dzieńdobry ci powiem.

    Pięknego dnia :)))

    11,33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry i wieczór, Zuzanko:)
      Po takim powitaniu, w wykonaniu tego jedynego, nie wiem, czy miałabym ochotę wkładać te sukienki...;-))
      Może na odmianę - i jako, że pora już stosowna - przyniosę Ci trochę nastrojów wieczornych razem z Jadwigą Zgliszewską -

      WIECZOREM

      Wieczorem, gdy wszystko usypia,
      odzywa się dziwna muzyka
      i lekko, i śpiewnie
      rozdzwania się we mnie
      i ruchem tanecznym pomyka.

      Stu grajków o struny uderza
      nut setką, co zamiast pacierza
      już zaraz się staną
      modlitwą szeptaną
      gorąco, żarliwie, najszczerzej.

      Wieczorem, gdy iskrzy na niebie
      niejeden powabny ogieniek -
      drży rosa na trawie
      w lękliwej obawie
      jak myśl wysyłana do ciebie.

      Wieczorem, upojnym wieczorem,
      gdy upiór się ściga z upiorem,
      bezkresną tęsknotę
      do snu swego wplotę
      i w szaty dostojne ubiorę.

      Nad ranem, gdy bledną już zorze,
      gdy noc wkrótce spać się położy -
      nadzieja niepewna
      do ciebie pobiegła
      z pytaniem, czy dalej trwać może.

      ... ten wiersz jest według mnie w rytmie walca. A walc, to wybitnie wieczorowy taniec.:
      Miłego nastroju wieczornego, Zuziu.:)

      17:50

      Usuń
    2. Witam Ewuniu* )
      Bardzo niepozbierany dzisiejszy dzień,może dlatego, że parę spraw odkładałam na póżniej i to póżniej niestety przyszło.
      Odpowiem Ci Aleksandrą Tarkowską.

      No nie bądź smutna - zadzwonię
      Za firanką północny chłód
      Masz rację - przecież zawsze na koniec
      Jest dobranoc w symfonii nut

      No nie bądź smutny - napiszę
      Staroświecki liryczny wiersz
      Z przebiśniegiem co budzi ciszę
      Dzwonkiem wiosny witając zmierzch

      A kiedy wrócisz - zapytam
      Jak było nad marzeń brzegiem
      Na firance północy przeczytasz
      O randez-vous z przebiśniegiem

      Na pewno domyśliłaś się ;-)))

      To Randez-vous z przebiśniegiem.

      Jeszcze nie mogę cieszyć się wieczorem, bo co nieco pozostało do poprawienia.
      Pozdrawiam, życząc gorącego poetycznie wieczoru ;-)))
      18,13

      Usuń
    3. Zuziu, piękne dzięki za to poetyckie randez-vous z przebiśniegiem... o niczym innym nie marzę:)
      W piątek wieczór staram się nie nadrabiać zaległości porządkowych i zawodowych. Pomyślę o tym jutro :) (nie ma to, jak filozofia Scarlett O'Hary).
      A dzisiaj już tylko przebiśniegi; mogą być w takim ujęciu?

      pokocham Cię

      ...pokocham Cię
      jaką jesteś
      z uśmiechem roztopionym
      drobnym na twarzy
      deszczem

      z jasnymi gwiazdami
      na niebie szarym
      i ogrodem z nieśmiałymi
      przebiśniegami

      ...pokocham Cię
      jaką jesteś
      ze smutkami codzienności
      i okruchów szczęścia
      gestem

      z kolorowymi motylami
      na łące wyśnionej
      i błękitów radosnych
      łzami

      ...pokocham Cię
      jaką jesteś
      z tęsknotą w sercu
      i nadzieją śpiewającą
      szeptem

      z rosy kroplami
      na łodygach zielonych
      i wiosną rozkwitającą
      marzeniami

      - by Louis Simpson

      ... miłego wypoczynku po uporaniu się z pracą:)

      18:27

      Usuń
    4. Dziękuję, jest mi niezmiernie miło :)

      Usuń
  19. Witam popołudniowo...:)
    Ja lubię długo pospać ale Zuzia pobiła rekord:)))
    Wprawdzie jeszcze za wcześnie na pracę w ogrodku ale dodatnia temperatura kusi aby tam zajrzeć...:)

    Ludmiła Marjańska

    Nasz ogród

    Ażeby wszystko kwitło, rosło i darzyło
    słodkim owocem, żeby praca
    przyniosła plony — tego pragniesz, ziemię
    przerzucając łopatą, nawożąc, spulchniając
    pod drzewka śliw, moreli, pod wiśniowy sad.
    A mnie modrzewie, sosny i świerki
    wystarczą:
    zielone mają igły i zapach zielony,
    niech wiatr witają szeptem,
    niech nad nimi ptaki
    przelatują i śpiewem ogłaszają zachód.
    Twój jest trud pracowity i krzątanie mrówki,
    moje lenistwo, patrzenie w obłoki,
    jak zmieniają obrazy nieba pod światło, przez światło,
    moje słuchanie trzmiela, kosa, wilgi,
    bociana, gdy klekotem nawołuje młode
    próbujące niepewnych skrzydeł nad polaną,
    spokój wieczoru.
    Ciebie gniew roznosi,
    gdy głód zajęczy kory pozbawił jabłonki.
    Lubię zające i nie jadam jabłek.
    Cieszy mnie dziczka-brzoza, siwy oset, głóg,
    i trawa, trawa, trawa
    łakoma, uparta,
    która zagłusza pędy poziomek, truskawek,
    tak samo jak zarosła świątynie Azteków.

    Zbigniew Preisner, Tajemniczy ogród.. avi

    http://www.youtube.com/watch?v=wV4A84sd72A

    Ciekawe czy Jędruś śpi czy poluje na dzięcioła z aparatem?
    Pozdrawiam weekendowo...:)*

    13:36

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak ja już tęsknię za tym spulchnianiem, nawożeniem, sadzeniem, pieleniem... Już bym załapała za jakąś motyczkę i grabki, posprzątała zeschłą trawę i pozostałości z zimy, odkryła co wrażliwsze roślinki z włókniny...
      Nawet nie wiem, czy da się już wejść do mojego ogrodu, bo jak patrzę na te w okolicach domu, to wszystkie na razie stoją w wodzie. Ziemia jeszcze zmarznięta, nie może pić...
      I znowu ogrody, tym razem westchnień -

      Patrycja Brodowska

      Ogrody westchnień

      Powietrze znowu zadrga zapachem stokrotek
      i lilii, co różowo kołyszą się w wazonie.
      Może wianek splotę z wiersza kilku zwrotek,
      sprawdzę czy w ogrodzie kwitną już lewkonie.

      Nenufar swym odbiciem wabi taflę wody,
      w rozchylonych płatkach owady tańczące.
      Słabnę od nadmiaru słodyczy przyrody,
      upał dziś się przykrzy, szepcą kwiaty mdlące.

      Zakopię westchnienia między konwaliami,
      niech mnie potem kuszą nutką odurzenia.
      Na liściu coś napiszę słów pocałunkami,
      wśród łodyg magnolii poszukam natchnienia.

      :)*

      ... moja magnolia ma mnóstwo pąków; tylko nie wiem, czy zdołały przeżyć tę zimę... tak mnie ciągnie, że chyba w weekend tam zajrzę.
      Jędruś może tym razem poluje na sikorkę?:) Tylko nie wiem z jakim aparatem..;-)

      Serdeczności:)*

      18:07

      Usuń
    2. ... i dzięki za muzykę Preisnera do filmu "Tajemniczy Ogród"; to jedne z moich ulubionych motywów muzycznych.
      To teraz może też coś Preisnera, ale tym razem z ogrodu uczuć -

      WHEN A MAN LOVES A WOMAN

      http://www.youtube.com/watch?v=fEAGPMW8xz0&feature=related

      :)*

      18:13

      Usuń
    3. Dobry wieczór Izka:)
      Piękny ogród i jeszcze piękniejsza muzyka, dzięki :)
      Nie ukrywam, że jestem z natury sowiej, uwielbiam buszować wieczorami, natomiast poranki zaczynają się u mnie w godzinach przedpołudniowych. Otoczenie tolerancyjnie odnosi się do mojego zachowania i obie strony są ustysfakcjonowane.
      Pozdrawiam cieplutko, zajrzę póżniej :)

      18,24

      Usuń
    4. Witaj Zuzko:)
      Ja też mam trochę sowiej natury...Niestety moje koty nie są wyrozumiałe...:)
      Do miłego..:)

      18:54

      Usuń
  20. Witam wieczorkiem...:)
    Ewuś,mnie też już ciągnie do ogródka.Niestety jest straszne błoto.Ziemia musi odtajać i obeschnąć. Myślę ,że parę dni ciepła i można szaleć z grabkami...:)
    Dziękuję za piękne wiersze i Preisnera :)
    Ja przyniosłam Twój ulubiony saksofon...:)*

    Soprano Saxophone Player Greg Vail on Classic Smooth Jazz - John Klemmer Touch

    http://www.youtube.com/watch?v=mC0aeSnT07I

    Miłego relaksu...:)*

    18:45

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      Ten saksofon jest z prawdziwie dziką łąką, dzięki:)*
      A ja zmienię temat muzyczny na poezję śpiewaną...
      Jakoś mi tak dzisiaj w duszy gra...:)

      Krystyna Janda Moje życie, Twoje życie

      http://www.youtube.com/watch?v=O7P0bP2gMPI

      ... :)*
      19:28

      Usuń
    2. No to śpiewamy z Krystyną Jandą...:)

      Krystyna Janda Szabadaba

      http://www.youtube.com/watch?v=nDH1Uk3G590&feature=related

      :)*
      19:45

      Usuń
    3. A ja dzisiaj jestem strasznie kapryśny, niespokojny duch...:)
      I znowu zmienię temat, bo już mi co innego przyszło do głowy - posłuchajmy Niemena... - STOJĘ W OKNIE

      http://www.youtube.com/watch?v=z8vK1ShNnCk

      Stoję w oknie,długo w noc
      Całą noc tak samo jak Ty
      Ale księżyc powiedział mi.
      że nie dla nas lśni...

      Bije zegar
      Cichy dzwon
      Słyszę go tak samo jak Ty
      I tak samo;dwie duże łzy
      W oczach mam jak Ty

      A kto,kto wie gdzie
      Jest ta noc
      Jest ten dzień
      Mój,mój dzień
      Twoja noc
      Dobre sny,dobre dni...

      Stoję,stoję w oknie
      Długo w noc
      Calą noc,tak samo jak Ty
      I tak samo
      Dwie duże łzy
      W oczach mam
      Jak....Ty....
      ***

      ...bo ja wiem, co mnie dzisiaj zadowoli? :)

      20:40

      Usuń
    4. :)))*
      PERFECT - NIE PŁACZ EWKA 1981

      http://www.youtube.com/watch?v=PZ83QIW_vSY

      21:04

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Ewuniu*, wpiszę wiersz, który zauroczył mnie, może Tobie też sprawi przyjemność :)

      Tęskna

      Z nastaniem wiosny zakwitł bez,
      Czekałam cię stęskniona:
      W oczach mi drżały krople łez,
      Serce się rwało z łona;

      Lecz czas wszystkiemu znaczy kres
      I wiosna uleciała...
      Nie było cię - przekwitł bez
      Tęsknota pozostała.

      Ja śniłam znów, że róży woń
      Przynęty ma niezłomne;
      Że o twą pierś mą oprę skroń
      I tęsknic mych zapomnę;

      Lecz przekwitł jaśmin, bledną już
      Szkarłaty róż jaskrawsze...
      Nie było cię w godzinie róż
      Ja kocham, tęsknię zawsze.

      I przyjdzie jesień, zżółknie liść,
      Wiatr jęknie, kwiaty posną;
      Czyliżbyś wówczas ty miał przyjść,
      Jeśliś nie przyszedł wiosną?

      Na ziemię padnie szron
      I resztki życia zwarzy;
      Lecz serce me, choć bliski skon,
      O tobie zawsze marzy.

      Autorka jest Zofia z Mańkowskich Trzeszczkowska
      ( Adam M-ski )

      Miłość, jeśli jest, to zniesie wszystkie przeciwności, przy obustronnym zrozumieniu, co bywa trudne czasami, ale co w życiu nie jest trudne ?;-)
      21,21

      Usuń
    7. Wprawdzie Ewka tak się ma do poezji śpiewanej Czesława, jak pięść do nosa, ale niech Ci będzie; śpiewać każdy może, jak twierdził Jonasz Kofta...:))

      21:27

      Usuń
    8. A wiesz, Zuziu, przeczytałam kilka wierszy tej poetki i za każdym razem odnosiłam wrażenie, że przemawiają przez nią obie płcie... np. "Wziąłem ci wszystko" i ten pseudonim literacki... Może XIX-sto wiecznym poetkom nie wypadało pisać wprost i we własnym imieniu o miłości? Była żoną oficera carskiego; dopiero po śmierci ujawniono jej prawdziwe nazwisko.

      Wszystko Zuziu jest trudne, czasem nawet umrzeć jest trudno... a czasem obudzić duszę... :)

      Julia Hartwig

      Obudź się

      Obudź się, duszo, gdzie jesteś?
      Może ukryłaś się w starym żelazku
      i spokojnie prasujesz co ci podsuwają?
      Wszak bywałaś rogata
      dlaczego się z tym kryjesz?
      co stoi na przeszkodzie?

      Albo naucz się śpiewać
      albo pisać wiersze
      Tyle jest do zrobienia
      tyle do zapisania

      I trochę do lubienia
      i wiele do gniewu i złości
      Odezwij się
      Czy masz mi coś do powiedzenia?

      ... pozdrawiam wieczornie...:)

      21:43

      Usuń
    9. Ewuniu*, na dobranoc Hymn o miłości z 1. Listu św. Pawła Apostoła do Koryntian.

      Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
      a miłości bym nie miał,
      stałbym się jak miedź brzęcząca
      albo cymbał brzmiący.
      Gdybym też miał dar prorokowania
      i znał wszystkie tajemnice,
      i posiadł wszelką wiedzę,
      i wszelką [ możliwą ] wiarę, tak iżbym góry przenosił,
      a miłości bym nie miał,
      byłbym niczym.

      Czy potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe deklaracje ?
      Dzięki za informacje o Pani Zofii.
      Czy jest coś czego nie dostrzegam a powinnam?
      Dobranoc Poetko, jutro słoneczko zaświeci i opuszczą Cię złe myśli, pozdrawiam cieplutko, pa :)))
      22,44

      Usuń
    10. ... piękne, Zuziu, bardzo dziękuję...:))
      Czasem, czas, czasami... z tym czasem wieczny ambaras, ale czasami zdarza mi się miewać takie myśli... nie dziw mi się.
      Jeszcze trochę, a ten najmądrzejszy filozof świata przemówi i do mnie swoją prawdą.

      Dobranoc, dziękuję za piękny dobór poezji... do jutra, Zuzanko... będzie lepiej, pa. :)

      22:57

      Usuń
  21. Dzisiaj powiem Wam dobranoc z saksofonem...:)

    Tears in Heaven (boquilhas Ever-ton)

    http://www.youtube.com/watch?v=qUfWsN0ES18&feature=related

    Pięknych snów Kochani...do jutra:)
    Pa...:)*
    21:33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc, Izbelko, posłuchaj przed snem duetu poetycko - muzycznego Przybora-Turnau -

      Idę cienistą stroną ulicy

      http://www.youtube.com/watch?v=eKNS7nXM7i0

      ... przyjemnych snów...:)*

      21:59

      Usuń
  22. Dzień dobry na dobranoc.:)

    Ledwom się obudził po drzemce, a tu już czas na dobranockę.
    Zadam więc z Wiktorem Gomulickim pytanie -

    *** Czemu? ***

    Czemu Bóg ci dał
    Uśmiech tak uroczy,
    Tak anielską twarz,
    Tak szatańskie oczy?
    Czemu Bóg ci dał,
    Powiedz, moja luba,
    Tygrysicy krew,
    A ciało cheruba?

    Jak diamentu blask
    Mienisz się zdradziecko,
    Namiętnością — czart,
    Marzeniami — dziecko.
    Coraz inny strój
    Zdobi czoło twoje:
    Dzisiaj lilji kwiat,
    Jutro bluszczu zwoje.

    Kiedy srebrny zmrok
    Na komnatę pada,
    Chętnie chylisz skroń,
    Zadumana, blada;
    Kiedy płynie pieśń
    Na powietrza fali,
    Jak bachantka drżysz,
    I wzrok ci się pali.

    Czemu kryjesz pierś
    Nieczułości zbroją,
    I strumieniem łez
    Twarz zalewasz moją;
    Czemu z cudnych ust
    Dajesz pić słodycze —
    Na przemiany: czart,
    Albo Beatrycze.

    I piekło i raj
    W tobie się jednoczy —
    Czemuż Bóg ci dał
    Tak szatańskie oczy?
    Czemuż Bóg ci dał,
    Powiedz, moja luba,
    Tygrysicy krew,
    A ciało cheruba?

    :)))***

    A kołysankę zaśpiewa - Ive Mendes - Lua

    http://www.youtube.com/watch?v=Ah8kZH2tuUs

    Dobranoc, dobranoc Najmilsi. :)*** Słodkich snów :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a już myślałam, że... dobry wieczór Jasieńku:)*
      Na dzisiejszą moją dobranockę nie będzie pytań, tylko proste stwierdzenie, jednak przybrane w piękną, poetycką formę przez Szaroburego -

      ***kocham***

      kocham cię jak wiosenny poranek,
      gdy czerwone słońce , senne jeszcze,
      zgarnia z nieba nocy resztki,
      przez okno śląc promyki roześmiane,
      podważa twoje przymknięte powieki,
      gdy chłodny wietrzyk poranny
      wstrząsa las swoim dreszczem
      i budzą się ptaki,
      do słońca się obracają
      rozwonnione kwiaty,
      co z kielichów swoich,
      jak poranną kawę,
      spijają diamentowe krople rosy,

      kocham twoje oczy
      mieniące się w słońcu,
      ja grudki bursztynu
      wydarte morzu przez sztorm
      szalejący w nocy,
      na grzbiecie fali
      wyrzucone na plażę,

      kocham... i marzę...

      :)))***

      Dobranoc, dobranoc Najmilsi:)*** i... spełnienia sennych marzeń:)***

      ... i za chwilę kołysanka do marzeń...

      22:40

      Usuń
    2. ... niech słodko płyną wraz piosenką Ive Mendes - Não Vou Fugir

      http://www.youtube.com/watch?v=BRmBbL3JYZ0&feature=related&noredirect=1

      ... pa...:)***

      22:47

      Usuń
  23. ...to już zapytać nie wolno?...:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ależ... kto pyta, nie błądzi - podobno...:)))*
      Odpowiem Ci tajemniczo...Tygrysica z cherubem to interesujące połączenie, tylko trzeba uważać na pazurki...:)***
      23;06

      Usuń
  24. :)))***

    IVE MENDES - RAIN

    http://www.youtube.com/watch?v=SweNq2dLIh4&feature=related

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a wiesz, że wałśnie u mnie leje jak z cebra? :)***
      zaspokoiłam Twoją ciekawość (i Gomulickiego)- jak wyżej, a jeszcze coś zagram...

      Usuń
    2. ... w taką ulewę niech będzie magnetyzm...

      Ive Mendes - Magnetism

      http://www.youtube.com/watch?v=0dF3QoporL0&feature=related

      :))***

      23:12

      Usuń
  25. ...to ja Ci zagram w tak deszczu :)*

    Yellow - Ive Mendes

    http://www.youtube.com/watch?v=r0KkpUKfM04

    ...i najlepszego, stuk!...

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... bardzo zachęcająca propozycja... a ten czarodziejski trunek ma kolor bursztynu... w górę serca... :)))***
      ... tam jest ciepło, więc poczujmy się wolni... w naturze -

      Ive Mendes - Natural High

      http://www.youtube.com/watch?v=Z5JU6ftgrVs&feature=related

      Wolność jest najlepszym darem życia, więc je bierz

      Jesteś dla mnie kimś więcej niż myślisz
      Nie chcę się zmieniać
      Nie chcę zmieniać sposobu w jaki żyję
      tylko żeby zasługiwać na Twoją miłość

      Cieszę się tym co jest
      Przyłącz się do mnie
      Cieszę się tym co jest
      chcę Ciebie takiego jakim jesteś

      Jestem czymś więcej niż to co widzisz
      jeśli życie jest ciężkie, to piękne również jest
      Przepraszam Cię kochanie, wiem dokładnie skąd pochodzisz
      za to Ty mnie nie znasz

      Cieszę się tym co jest
      Więc nie dawaj mi rzeczy których nie potrzebuję
      Cieszę się tym co jest
      Bądź wolny ze mną, weź mnie

      Zaufaj mi, weź mnie
      Zaufaj mi, zaufaj mi
      nigdy mnie nie zmieniaj

      Przy Tobie czuję się dobrze, zrelaksowana
      Czuję że żyję, czuję ten rytm,
      Czuję bliskość z Tobą, chcę Ciebie już teraz
      Chcę się cieszyć tą chwilą jakby była ostatnią

      Cieszę się tym co jest
      Ciesz się tą chwilą ze mną
      Cieszę się tym co jest
      Poczuj ten rytm
      Cieszę się tym co jest
      Poczuj się wolny ze mną
      (Pocałuj mnie, doprowadź mnie do szaleństwa)
      Cieszę się tym co jest
      Jest mi cudownie z Tobą
      Cieszę się tym co jest
      Chodź ze mną
      Czuję się dobrze, zrelaksowana
      Cieszę się tym co jest
      Czuję ten rytm
      Cieszę się tym co jest

      :)))***

      Usuń
    2. ... a takie cieplutkie klimaty sprzyjają też słodkim wyznaniom...

      Eu sei que vou te amar - Ive Mendes - (Wiem, będę Cię kochała) -

      http://www.youtube.com/watch?v=ESX46M80ZlY&feature=related

      :)***

      23:47

      :)*

      Usuń
  26. w takt miało być - "t" się stuknęło :)* pa, do jutra :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... pa... tylko posłuchaj jeszcze Eu sei que vou te amar - wyżej... do jutra :)***

      Usuń